رواية مسك الليل الفصل التاسع حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية مسك الليل الفصل التاسع حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


مسك بغضب وصوت عاالي : اااه بقااا ده انتوا اتفقتوا عليا بقيادة الرجعي بتعكم المتخلف اللي مش بيفهم دا


وقصدها على ليل طبعا اللي بصلها بغضب وقال اجفلي خشمك ووطي صوتك وغووري علي چوه


مسك بعصبيه : مش هد خخخخل ومفيش واحد فيكم هيتحكم


ف حياااتي حتي انت يا بابا وهي بتشاور ع محمود بغضب انا كنت عارفه انكم غيرر متحضرين ورجعين لكن مكنتش اظن انكم مجرمييين بالشكل ده دمرتووووووني ودمرتوا مستقبلي واحلامي


الجد بنزعااج : مسككك احترمي حااالك ولا انتي كتي مفكره اننا هنسمحوا ليكي بأمور الفجر اللي كنت هتشتغليها


مسك بسخرية بالانجليزي : ومن انت لتسمح لي وانا كنت اظنك حنون وانت رئيس العصاابه أيها العجوز


ليل بغضب : اخرررسي وعرفي نفسك هتخرفي بايه لول بعدين

اتحددتي.. انتي عارنا وكان لازم ننضفوا وراكي البلاوي اللي عملتيها يا وكله نااسك وممكسوفااش وانت زعلانه علي صورك الخليعه اللي اتمسحتتت.. ده انا كان شكلي يعررر جدام الراجل وكت ف نص خلجاتي وهو مصدوم من وسااا اختككك و بيجولي تعرفها منين دي يا شيخ ليل


مسك بغضب أعمى 


عليكممم اللعنه جميعاً ...... دا مستقبلي ودي حيااتي ودي اناا .. انا حرررره انا حرررره سااااامع .. وانت ملكش الحق تدخل في حيااتي ولو مفكر انك كده وقفتني تبقال


غلطا ان


وبصت علي محمود و كملت بنفس الغضب : مكنتش متوقعه منك انت بذات كده يا بابا .... انا كنت عارفه انك بتكدب عليا وفضلت وراك للاخر وفي الآخر تعمل معاليه كده... انا غلطانه اني سمعت كلامك بجد وقبلت اجي معاك هنا


وبصت علي جدها بحزن : يا خساارة


وطلعت تجرري وهي ف ناار بتطلع من عنيها


ليل فضل يعض علي شفته بقهر الوحيده اللي كفيله تخليه


عا ايز يقوم يكولها بسنانه.. جريئه وصوتها عالي مش بتخاف


ودماغها فردت جزمه

مسك دخلت اوضتها ومسكت الشنطه وبقت تلم هدومها بغضب : اناا لن انتظر هنا دقيقه واحده


انا سأريكم ماذا سأفعل ايها الاوغاد..... اتظنون انكم تستطيعوا كسري لا انا مساكي ولن يحدث الا ما اريد رغم انفكم التي اقحمتموها في حياتي


ونزلت وهي بتدب على السلم بعصبيه وشنطتها وراها البنات جريوا عليها


عائشه بقلق : وه وه علي وين يا مسك السعاادي


مسك بغضب : همششي مش هقعد هناا ثانيه واحده تاني


فااديه بخوف : استهدي بالله يا مسك هتروحي فين دلوج سيليا الي جريت على مكان ابوها وجده


دااد .. داااد تعالي بسررعه مسك عايزة تمشيي


دخل محمود والجد ووراهم وليل بيضحك بسخريه عارف انها مش هتجبها لبر ...


محمود بغضب : انتي مفكره نفسك رايحه فيين


مسك ببرود : ما اشيه راجعه امریکا عشان شغلي وحياتي انامكاني هناك مش هنا وحركة الاطفال اللي عملتهوها دي مش هتأثر عليا.. وها


وبلعت بقيت الكلام لما لقت ليل بيقرب منها ببرود


مسك بتهديد و توتر وهي بترجع لوره : لو فكرت تمارس عليا همجيتك الدور ده مش هسكت صدقنيييي وهحبسك


لیل مهموش الكلام وفضل يقرب وهو بيفك حزام البنطلون ولفه نصه علي ايده


ليل ببرود وهو بيشاور على فوق بعنيه


: على فوج يلا


مسك بمكبره : لا مش طلعه واعلي ما ف خيلك اتشعلق فيه


ليل بسخريه : جوليها صح الاول بعد كده تعالي اتكلمي... يلا همييي مش عاايز ازعلك


مسك بعصبيه وسخريه : لاااء وانت واد حساس اوووي وخاايف علي زعلي .


ليل ببرود : لو على زعلك ف اتفلجي نصين وبصوت عااالي ... يلااااااااااا


وهو بيضرب بالحزام ع الهووي جمبيها خلا مسك اتنفضت لكن قوت قلبها و بكل برود قعدت علي الكرسي وحطت رجل على رجل


: لو مفكر اني هنفذ كلامكم تبقا بتحلمم ومهرب من هناا


وهتشوووف يا ليلهم ...


جوليا بصت لمحمود : محمود اريد انا اتكلم معك علي انفراد من فضلك


وراحت اوضتها ومحمود استأذن وراح وراها ...


الجد بسخريه : هي ا اذهب يا محمود لعل يكون المانع خير هههههه والله ده هم يبكي وهم يضحك


صفاء بضحكه : سيب الواد ومرته ف حالهم يا حج صالح


صالح : انا اتكلمت يا صفااء.. اهه اديني رااايح انام خاالص


ودخل اوضته ووراه الحجه


مسك وقفت وجت تخرج لبرا


ليل برفعة حاجب : علي وبين


مسك : ملكش د..


وبلعت بقيت الكلام من نظرات ليل

طلعه اقعد شويه في الهووي ولا دي كمان ممنوعه


بصت للبنات وكملت


: تعالوا يا بنات هنقعد برا شويه.... اللي عايزه تيجي بدل الجو المقرف ده


وبصت لليل وراحت مشيت من قدامه وهي بتنفض شعرها اللي لمس وشه


ليل غمض عنيه بعصبيه وفكه اتصلب من كتر استفززها


عائشه بصت ل ليل الي اومأ لها بهدوء وخرجت وراه مسك ومعاها فاديه وسيليا وسيلينا


وحنان ومريم ...


و ليل دخل اوضته وساب الباب مفتوح عشان لو الفضيحه فكرت تهرب يلحقها لانه حاسس انه في دمغها حاجه


دخل و قعد علي السرير بيهز رجليه بعصبيه وعيون حمره وراح قايم خد سلسة البوابه الكبيره الحديد وراح قفله


وهو طالع سمع صوت ضحكت مسك العاليه


: لو تعتقد ف مخيلتك البلهاء ان ذلك الحديد الصدء سيمنعني تكون احمق


ليل طنشها وقفل الباب والباب الخلفي قفله بالمفتاح ومش فاضل غير باب البيت من جواه بعد ما يدخلوا يقفلوا وراهم


وراح قعد جمب حمزه وعمر وطاهر والبنات النحية التانيه ...


ليل : عيشه معلشي يا حببتي هتعبك هاتي عدة الجهوة وانا هعملها هنه علي الدمسه


وقفت عائشه : وه تعبك راحه يا غاالي من عيوني


مسك : معلش يا عيوش اعملي حسابي في القهوه حسه دماغي


هتتفرتك


على النحيه التانيه


حمزة بخفوت : مالك يا ود خاالي حالك مش عجبني وااصل


ليل بهدوء : مفيش يا حمزه


حمزة : برضوا علي صاحبك والله عيب


ليل مسح علي شعره بضيق وهم : حااسس ان نفووخي هيشت يا واد عمتي كل اللي عدا مش ساهل على.. وان بشر مش جبل

یا نا  با انت

حمزة وهو يربت على كتفه بموساه


جول وحكي معاك للصبح


ليل اتنهد بحزن : اجول ايه بس ما انت عارف موضوع بت


خالك


حمزة : مسك


ليل بحزن : لاه رشا انا لحد دلوجتي مش مستوعب ...... لييه يا حمزة .... ااايه الي عيملته ليها يوصلها انها تمووت عيااالي واحد وراه التاني...... .. ليه ليه هتخوت یا حمزه معرفش اوصل لسبب يخليها تجهرني بالشكل ده.... . معملتش معاها حاجه وحشه واصل ولا عمري مديت يدي عليها ولا هنتها بجصد ولا غير جصد برغم تجصيرها معايه وكلامها الواجف واسلوبها الزفت مع الكل


حمزة بقهر على صاحبه


: هونها علي نفسك يا ليل هونها ع نفسك يا ود خالي انت ملكش ذنب المرحومه تحس انها مكنتش سويه وعلي طول

هادية وتهب مره واحده بزعبيبها مكنتش هتحب حد ولا تضحك مع حد انا يتهيألي مكنتش هتحب نفسها حتي... هتحب اللي ف بطنها كيف..... انسي يا ود خالي اعتبرها كانت مهتوشه وهتعمل كده وهي مش بعجلها ... ومتفكرش كتير وبعدين هي في دار الحج واحنا ف دار الباطل دلوووجتي ربنا يحسبها .. و كلامك مش هيرجع الي فات


لیل هز دماغه بيأس : طب والمصيبه التانيه اللي حلت على راسي كيف الجضا المستعجل. انا معرفشي بنات خالك


محمود عايزين


منيي ااايه ....... البت يا حمزة خااربه الدنيا خاااالص... ولما امنعها عن الغلط عاايزه تهرب وتفضحنا من تاااني... جريئه


وجويه وراسها


يابس وهتركب نفوخها ...... والله دي لو اختي كنت جطمت رجبتها من زمااان ....... كله كووم وجلة حياها


واخلاجها اللي في الحضيض ودينها اللي متعرفش عنه حاجه


كوم تاني .


عائشه طلعت بصنية عليها فنجانين وكنكه فيها معيار ماية قد


فنجانين والسكر والقهوة ومعلقه ومدتها لليل

ليل بخفوت : عملت ايه دي شيبت شعر راسي جبل المعاااد اللي غاسل يجلبطها جول انشالله


8


٤١ ١:٥٨١


تصفح -


ليل بحب وهو بيطبطب على ايد اخته : تسلم يدك يا عيووش


حمزه بخفوت : يا ليل ما طبيعي تبجا كده ياخي دي يعتبر امريكيه وبعدين واحده واحده وكله بالراحه بيلين نعلمها ادبنا


و اخلاجنا ودينا.. وبالهداوة هتتغير يا ود خالي


ليل وهو بيحط القهوة في الكنكه : مظنش ده بت شطانها کاافر شايف التنين الي جعدين هناك دول .. وبيشاور ع التؤام بعنيه.


... يمكن فيهم الهون


عنها وفيهم حيا غير المضروبه ع جلبها


الكبيرررة


حمزة ابتسم : واه شكلك شاايل منها ومعبيي عملتلك ايه البت الملونه دي خلتك مطيجهاش اکده


وبنزعاج وغيرة واضحه : ملونه !!!؟؟ ده انت حججت و مججت وعرفتها ملونه ولا لاه علي كده


حمزة ضحك بصوت عالي : يا خربيت ابوووك يا ليل ده انت


حااالتك صعبه واعر

ليل بحنق : تجصد اليه انت


حمزة : اجصد ادعي علي ولدي وكره الي يجول اميين.... متدعيش عليها من وراه جلبك يا ليل وبالهداوه يا خوي وشكلها على يدك


ليل بمكبره : وشكلها ا ليه وانا ما الي بيها من اصله


حمزة بخبث : يا جدد دع عيب عليك يا ليل ده احنا دفنينا سوااة... ولا اجولك معاك حج يا جلبي احنا نجوزها لأدم يمكن


تعجل علي يده وهما الاتنين ميعين كيف بعض


ليل بغضب : طب اكتم اكتم يا حمزة الله يصلح حالك انا منجصش


وشال القهوة من علي النار وفضاها ف الفناجين ... ليل بص لمسك وقال بصوت عالي عشان تسمعه


: تعالي خدي الطفح شوغلك


مسك قربت ببرود وجت تاخد الفنجان


ليل بخفوت : اتسماميها علي مهلك عشان سخنه


مسك بخفوت : وانت عايزني اتسمم ولا خايف عليا من انهاسخنه... سم يسمك يا سم


وخدت فنجان القهوة ورجعت مكانها


حمزة ضحك بصوت عالي : مش جولتلك ادعي عليها وكره الي يجول امين بتدعي وانت خايف ليل بعصبيه هو لسه باصص على مسك


عليها كيييف عملتها ديي يا شيخ ليل


: هي دي شكرا يا وكله ناااسك


مسك بصتله ببرود وشربت من القهوة وغمضت عنيها من جمالها


ثانكس... بس عشان هي حلوة.. مش عشاانك


حمزة بضحكه : يا بووي ده انتو فجر حد الله چت الي اتخرجك


عن طوعك بدل ما انت لابس جلابية الهدوء والرزانه لحد ما ملينا منك يا راجل ههههه هههه.


بعد شويه كان ليل شرب فنجان القهوة بفكر مشغول ... بيفكر يا


تراا هتعملي ايه يا مسكك تاني ...


طاهر بص لفااديه وغمز لها بعينه بمعنى يلا فادية ابتسمت بخجل وامأت براحه


طاهر وقف : طب يلا تصبحوا ع خير يا جماعه وفاديه وقفت معاه بعد ما استأذنت من البنات


عائشه وقفت برضو و التؤام قاموا معاها بقا يصحوا معاها ويناموا معاها وتعلقوا بيها ف العشر ايام اللي فاتوا


مسك بصت لليل بخبث بمعني خليك قاعد وانا قعده وهتصفصف علينا وهجيب اخرك


ليل وقف وهو كمان بيبصلها بتحدي


احم.. خود يا حمزة مفتاح الباب اجفل وراكم بعد ما تجوموا كلكم


حمزة اوماً : خلاص ماشي انا جاعد شوية.. روح نام انت تصبح علي خير


ليل دخل جواه وحمزة شاور لحنان تيجي جمبيه وهو مبتسم بحب .


سند ومعاذ قاموا بعد ما البرتقتين طالعوا يناموا


ادم مكنش قاعد معاهم. ومريم قعدت جانب عمر ومسك كانت متعصبه وحست ان فرصة انها تهرب بعد ما ليل يدخل ينام ضاعت.... بعد ما


فضلت قعده ساعه واتنين. عمر خد مريم وطلع وحمزة متبت وكأنه فاهمها


ليل دخل ينام وساب الباب مفتوح عشان اي حركه حولين البيت يسماعها وغمض عنيه بأرهاق


وفضل يتقلب ف السرير شوية لحد ما راح ف النوم وهو كان


صاحي من صلاة الفجر والايام دي


مش بینام كويس من ساعة حدثة رشا النوم جفاه


مسك دخلت وكانت طالعه على اوضتها بس عنيها لمحت باب اوضة ليل المفتوح ابتسمت بخيث


وقالت وهي ومتجه ليها


: يا انا يا انت يا ليلي


دخلت تتسحب براحه وبنظرات خبيثه ونامت جمبيه علي السرير وحطت رسها براحه على صدره فوق قلبه بالظبط وكانت رافعه عنيها ومركزه على وشه وبالاخص شفايفه


وكما المعتاد نسيت انها بتستفزه اصلا بعمايلها ونساقت وره


مشاعرها وبقت بتحسس علي وشه ونفسها السريع بيضرب ف تفاحة ادم


وصوابعها وصلت لحد شفيفه وبقت تتحسس عليهم بشغف وحب وشهوه


ليل ابتسم من حركة ايدها الي راقت ليه كان بين الصحيان والنوم ولما فتح عنيه بخفوت اتصدم من المنظر : هتعملي ايه


مسك بخفوت وهي بتحط اديها على شفايفه بتمنعه من الكلام : ليلى ارجوك المره دي وبس.... محتجالك اوي بليييز


ليل بلهاث وخفوت وخوف من نفسه اللي حسها على وشك الوقوع ليها ولنظرتها المترجيه


: بعدي عني يا مسك جولتلك الف مره


مسك بشهوة وهي بتعض ع شفتها وايدها بتحسس ع صدره : مش قادره ابعد عنك مش قادره يا ليلي بليزز انا بحبككك


دلوجتي هتحبيني مانتي كنتي مش طيجاني من شويه


مسك بنفس عالي : تؤتؤ مش حقيقه انا بحبك اووي وانت عارف كده كويس.. انا مقدرش ازعل منك مهما عملت


وقبل ما تديه فرصه يرد مره تانيه هجمت عليه في لمح البصر


ونزلت على شفايفه امتصتهم بكل شهوة ورغبه حارقه

ونزلت على شفايفه امتصتهم بكل شهوة ورغبه حارقه


ليل اتصدم لدرجه جسمه اتشل وحس نفسه حتى مش قادر يزقها و نبضات قلبه زادت اوي وبقت تخبط ف صدرها


مسك ابتسمت من بين شفايفه لما حست انه اخيرا اندمج معاها


وسلم لها


همستله بأغواء جننه اكثر وهي بتلعق شفيفه


: افتح شفيفك يا ليل عاايزه ادووق طعم لساانك يلاا


ليل كان زي المتخدر فتح شفيفه وكأنه مغيب ومسك دخلت لسانها بين شفيفه وبقت تداعب لسانه وتمتصه بشغف وجنون وبعدين بعدت وراحت اتعدلت وركبت فوقيه ...


ليل قام مفزوع من علي السرير وجسمه عرقان ونفسه عالي ومش قادر يبلع ريقه حتى : اعوذ بالله من الشيطان الرجيم استغفر الله استغفر الله لا اله الله يا رب... وبس لفوق وكمل..... اضغاث احلام انا ماليش ذنب فيها يارب .... لا حول ولا جوة الا


بالله حتي ف الحلم يا وكله ناااسك مش مهملاني ف حالي..


بص على بنطلونه اللي متغرق شهوه وقال بيأس وغضب من


نفسه


: هي حصلت ..... الله ينتجم منك يا بعيده

هي حصلت ...... الله ينتجم منك يا بعيده


وقام دخل الحمام خد شور وطلع صلاة ركعتين وقعد يقراء قرآن عشان ميفكرش ف الحلم


0


هههههههههههههههههه مش متخيله منظركم يلا الي عايزة تشخر


تتفضل


2


مسك بعد ما قامت طلعت اوضتها وفضلت تدخن ف البلكونه بشروود وحزن والغضب بيلمع ف عنيها


حمزة قفل الباب وراها ودخل اوضة ليل شافه بيصلي راح ركن المفتاح جمبيه وخرج


وهو بيدعي ربنا يفك كربه... وطلع مع مراته


مسك فضلت قعده ف البلكونه بتدخن للفجر لحد ما شافت ليل طالع عشان صلاة الفجر وهو رفع دماغه بسبب الريحة اللي ملت المكان من كترها بصلها بغضب بدلته نفس النظرات الغضبه وراحت رمت السجارة اللي وقعت قدامه ودخلت الاوضة بنزعااج ورزعت باب البلكونه وهي داخله


و رمت نفسها ع السرير ونامت مفقتش غير بعد الضهر


ولعت سجارة ودخلت وقفت ف البلكونه وكانت حسه ان جوها نار مش عايزه تنطفي كل ما تحاول تهدأ بترجع تقيد تاني فضلت واقفه بتدخن لحد ما شافت ليل جاي من الاراضي الزرعيه فضلت وقفه متعمده عشان


يشوفها .


وفعلا شافها واتعصب وكان هيطلعلها بس وقفه الصوت اللي كان بينده بأسمه


: یا شیخخخ ليل ياااا شيخ لييل

ليل التفت للأجير الي بينادي عليه : ايووة يا خالد


خالد ببسمه : معلشي يا شيخ ليل عاايز نطلب منك طلب


ليل بابتسامه ودوده : خير يا خالد عاايز ايه محتاج فلووس


لاه لاه يا شيخ ليل خيرك سابج .... انت عارف اني يتيم وماليش حد غير امي واخواتي البنات حلفتك بالله تيجي تحضر كتب كتابي بكرا


ليل ابتسم : وہ بس اكده ده انا وابويا وجدي وكلياتنا هنيچي نحضره وكتب كتابك كمااانك هيكون في دوار العزايزه وانا اكتبلك الكتاب كمان احنا نطوول يا عم خااالد والغدا علينا


وطلع يجري وهو لسه بيدعي لليل وراح يفرح امه


دوار العزايزه او السمملك ده مكان كبير للمناسبات كتب كتاب جنازة.. خاتمه قرآن وظهور وبيعملو فيه


موائد رمضان طول الشهر وكل بيت من بيوت


العزايزه ياخد يوم فيه او اكثر وكل عيله كبيره في الصعيد بيبقاليها دوار بأسمها زي دوار العزيزه كده ) ...


ليل كمل طريقه وهو مبتسم وفتكر الحديث سيدنا النبي انا وكافل اليتيم كهاتين ف الجنه ورفع اصابعه الشريفه الوسطه والسبابه


بس ابتسمته اختفت لما افتكر الشطانه الي وقفه تدخن ف عز الضهر وممكن حد يشوفها


دخل من نحية الدكه وطلع ع فوق علي طول وخبط ع بابها بعنف ...


مسك فتحت الباب ببرود : نعمم


ليل بغضب : انتيي مش هتبطلي امور الفجر دي . مسك : لا مش هبطل... وبعدين مش عجبك سبني المشي انا مش هتغير


ليل ضحك بسخريه : اااه جولتيلي يعني هي المسائله عند مسك بتغمض عنيها براحه وبتبتسم ابتسامه


برده : احسبها زي ما تحسبها


لیل هز دماغه وهو بيعض شفته : ما اشي ماااشي يا مسكك

وخبط بكف ايده ع الحيطه اللي جمبها بعنف وميشي مسك حطت ايدها علي قلبها الي بيدق بسرعه بعد ما تخضت وبطنها مغصت بعد ما اتخيلت ان الضرب دي علي وشهاا اووه ماي جااد ده انا كنت موت فيها ودخلت وهي بتبتسمم بشر وهي بتهز دماغها


بتفكري في الايه ي نصيبه


تاني يوم بعد صلاة الضهر الرجاله طلعوا على كتب الكتااب


وليل قعد ف مقدمة المجلس وبقا يتكلم عن الزواج وفضله وتأثيره والواجبات اللي علي الزوج والزوجه طاعة أمر زوجها


والزوج ورفقه وعطفه بيها


والمودة والرحمه الي بين الزوجين ...


وبعد كده كتب كتابهم والمأذون خلص الورق ودعي الناس للاكل اللي الطباخ جهزوا من الصبح بدري .. وجاي يقف يستقبل اللي دخلوا


واحد بفنجان قهوة خبط فيه وجلابيته باظت ....


لمؤخذه يا شيخنا حجك علي


: ولا يهمك يا عامر حصل خير


استأذن من الموجودين وقرب من جده


ليل بخفوت : عن اذنك يا جدي هروح اغير خلجاتي وطلع ع المسجد عشان صلاة العصر.. انت تكفي وتوفي جوم ببجيت الواجب وهو نكسب ثواب اليتيم دا ...


الجد ربت علي كتفه : ربنا معاك يا ولدي روح ربنا يجعلوا في ميزان حسناتك


طلع ليل وهو ماشي... بطئ سرعة العربيه مره واحده لحد ما وقفها ونزل وهو بيبص حوليه بستغرب من اللي شايفه كنت زحمه كبيره واناس وقفه علي الطريق وعربيتين دخلين ف بعض


ووحد معدي من جمبيه وقع بالعجله ف الترعه بسبب نظره اللي في حته تانيه


نزل من العربيه وبص مكان ما الراجل بيبص وف ثانيه اتبدلت ملاحه و برقت عنيه وحس انه اتبل والنار قادت جواه لما شاف المصيبه بتاعتهم واقفه بكل عهر وملابسها اللي تكسف والناس وقفين متنحين عليها كأنهم شايفين حاجه خرقه للطبيعه


مسك من ساعة ما كانت وقفه في البلكونه وسمعت دعوة خالد لليل الي قاله هنحضر كلنا وهي استغلت الفرصه ان كل الرجاله هتكون برا والحريم هتتشغل في امور البيت ... وفضلت طول الليل بتفكر هتمشي ازاي ...


تاني يوم نزلت بعد الضهر وكانت مستنيه الحريم تنشغل عشان تعرف تخرج وتهرب قبل ما ليل


يرجع .


وفعلا كل واحده راحت ف مكان وفي اللي ريح ساعتين وكانت قعده هي وفاديه وعنيها مش بتفارق الباب لحد ما  دخل ادم من برا مستعجل : معلش يا فاديه هتعبك تعالي تطلعيلي غيار علي ما تسبح عشان الحج كتب الكتااب


فاديه راحت تطلع ليه غيار ومسك حستها فرصه و قامت بسرعه غيرت هدوم البيت الي كانت لبساها ولبست جيبه جنز قصيره وتوب اورنج بالكاد مغطي صدرها وخدت شنطتها ف اقل من دققتين ونزلت جري ع برااا شافت عربية ادم وفيها المفتاح دورتها وجريت بيها علي الطريق وبقت تدوس بنزين


عاايزه تبعد عن هنا بعدين تسائل


عن طريق المطاار .. وفجاءة العربيه


عطلت


مسك بغضب وهي بتضرب في الدركسيون : لاااا لاااا.. عليكي للعنة الجحيم ايتها الخرده لا اعملي اعملي .. ارجوكي انها فرصتي الوحيده.. ارجوكي


وفضلت تدور ف العربيه وبرضو مفيش فايده


نزلت ع الطريق وفتحت الكبوت وحولت تعرف فين العطل وطبعا كل اللي يعدي يتصنم من منظرها


و عربيتين دخلو ف بعض وهما بصين عليها والناس الي كانت


ماشيه وقفت تتفرج ...قرب ليل بغضب وعفرايت الدنيا بتتنطط ف وشه طلع الفرد من الجراب الي كان وخده يتحي بيه في كتب الكتاب.. وضرب طلقتين ف الجوو


وهو بيقول بصوت عالي و غضب : يلاااا كله يشوف هووو رااايح فييين مش عااايز اشوف نفر جدااامي


الناس بدأت تتفرق بخوف وليل قرب من مسك بفك متصلب ومفاصل ايديه ابيضت من ضغطه عليها


رما شاله علي جسمها وراح سحبها من شعرها كل ده ومسك كانت مصدومه وركبها بتخبط في بعض من اللي ليل عمله وضرب النار وعنيه اللي كانت حمره زي الدم وعروقه اللي نفره بشكل يخوف


مسك بصريخ : ابتعددد عنييي انا لست جااريه عندك اترررك شعري ايها الوغد انا لن اجلس هنا ابدا


ليل بص لها ونزل ع شفيفها بضهر ايده وبنفاذ صبر حط الفرد في نص دمغها وقال : خشمكك ميسربش هووا لحد ما نوصلوا البيت والا وربي


اجتلك وتويكي مطرحك يا وكله ناااسك


مسك اترعبت من منظر السلاح اللي على جبهتها وعرفت ان


ليل فقد العقل واى حرف مش ف محله هينفذ تهديده .مسك بهدوء : حسنا اترك شعري اذا دعني لا تقوم بسحبي هكذه مثل الحيونات


ليل بصلها بغضب وشمئزاز : انا مش عاارف انتي طينتك ااايه الله يلعن ابو اليوم اللي شوفتك فيه .. استغفر الله العظيم.... غوري يلاا علي العربيه اخفيي من جدامي


مسك قربت من عربية ليل وفتحت الكرسي اللي جمب مقعد السواقه ورزعت الباب وراها


ليل قفل عربية ادم وخد المفاتيح وشنطتها وراح عربيته رما شنطتها وراه وركب يسوق وهو بيضغط ع الدركسيون وف ناار جواه فضحتهم وفرجت البلد عليها عرضهم بقا فرجه للي يسوي وميسواش


جابت لهم العاار ...


مسك : انت عايز مني ايه


ليل بصوت عالي وهو بيخبط ع الدركسيون بعنف جولتلك اكتميييي نفسك بدل ما اكتمه ليكي خاااالص معيزش اسمع صووووتك انا مش طاااايجك السعاادي خافي ع نفسك عااد


مسك بسخريه وهى قلبها مزعور من جواها : ومن امتى وانتكنت بطقني يعني


ليل بنفس العصبيه : عليكيي نووور اجفلي خشمك عااد انا كده كده ولا بطيجك ولا هطيجك طول ما انت شيطانك لا بسكك ومش هتبطلي شغل العوهر الي انتي فيه


مسك بسخريه : يعني لو بطلت الي انا بعمله وغيرت من نفسي ولبسي وطريقتي هتحبني


ليل بنظرة تخوف : حبتك العاافيه اكتميي يا شر البلاايه... اكتميي يا مصيييبه... طلعه ف عز الضهر بلبسك الي يعرر ده فضحتينا فضحتينااا منك لله ....... وانتي مفكررره لما تهربي انا مش هعرف اجيبككك ده انا اجيبك من امريكا متكتفه يا بت الكلللللب ...


مسك ببرود : مش لما اروح امريكا الاول تبقا تتكلم انا اصلا همشي ومحدش هيعرف مكاني للابد


ليل ركن قدام الباب بعنف ونزل وهو بيسب وبيلعن بغضب فتح بابها : انااا عااد هكسحك خاالص عشان توريني هتهربي تا اني كيييف

وضم شاله ع رقبتها من النحيه دي والنحيه دي وقبض عليه من عند رقبتها بقوة وسحبها من العربيه وراه ...


ومسك ماشيه وراه وهي بتضرب علي ايده عشان يسبها وعماله تغلط بالانجليزي ...


لیل دخل اوضتها وقفل الباب وراه لحد نص الاوضة وسحابها جامد مسك طلعت لقدام وترمت ع الارض قدامه


وهو واقف عمر السلاح ووجهه عليها وبصلها بغضب : انتي عا ايزة ااايه... مشياان من اهنه مش هتمشييي رجوع لشغل


الغوازي خلاص انسيه مفيش منه تااني .


مسك بخوف وهي بترجع لوراه : مش بمزاجككك


ليل بصوت عالي : لاااه بمزااااحي ونص كما انك


مسك بتوتر : لا انت مين عشان تتحكم ف حيااتي


ليل بفحيح : انا الي هجيب اجلك يا مسك


مسك عنيها اتملت دمووع : وانت لما تجيب اجلي انا هقف اتفرج عليك انا مش هسيبك تدمر مستقبلي انت فاهم


ليل بقرف : مستجبلك .. روحيي بس اتجندلي چلوس طين علي


نفوخك ونفوخ اللي يعرفك بدل ما تجعدي تجري شوية قرآن

ولا تصليلك ركعتين ينفعوكي بدل مانتي ما اشيه في الدنيا ومش عارفه راسك من رجليكي خلاااصك يا مسك فوووجي جبل ما تموتي وتخشي النار بسبب لبسك العريان ولا الاغاني اللي تسمعيها ليل نهار ولا جلة الادب ولا عدم صلاتك واسلوب حياتك الزفر فووجي


وراح عند الباب : الدور ده هعديها ليكي.. المره الجايه هكسر رجليكي وجعدك مجبصه وعايزه اللي يدخلك الحمام ...


وفتح الباب وخرج منغير ما يبص على كل اللي كانوا وقفين امام الاوضه وعلى وشهم القلق.. دخلت جوليا واخواتها التوأم الي شفوه وهو بيجراها ومعاهم عائشه وفاديه كانوا بيخبطوا ع الباب جامد بس ليل مفتحش غيرر لما خلص كلامه معاها


مسك مهتمتش ليهم ولا لأسئلتهم وجريت وراه لیل و خرجت برا الاوضه خطوتين وصرخت بصوت عالي


هنشوووف يا ليلهم هنشووف يا اااااانا يانت


ليل نزل تحت وقعد علي الكنبه وف ايده الفرد وهو بيهز رجليه بعنف وفتكر جملتها


لو تغيرت هتحبني " .. وبتسم بعدين نفض راسه وقال هي البت دي نفوخها متركب كيييف... هتخوتني البعيده


صفاء اللي مركزه معاه : سلامة عجلك يا كبدي شوية طالع بزعبيبك وشوية جاعد تتضحك كييف المخوت ما الك يا ليل


ليل مسح ع شعره : بت ولدك هتجنني يا چده طلعت جبتها من ع الطريج ملبساش والرجاله عماله تتفرج علي للحمنا ...


دخل محمود بخوف بعد ما ادم وصلهم اللي حصل ف الدوار وان مسك خدت عربيته وهربت


محمود بقلق : ليل .. ليل انت عرفت اللي حصل ادم جيه قالي وانا طالع شوفة عربية ادم علب الطريق ومسك مش موجودة فيها يا ليل


ادم : والله يا ليل انا كت مستعجل ومحطتش ف دماغي انها ممكن تعمل كده .. هنعملوا ايه طيب دلوجتي


ليل بتنهيدة : بتك فوج يا عمي شوفتها وانا راجع والعربية عطلانه ولوله ستر ربنا انا معرفش كان ايه ممكن يحصل .ووقف طلع برا بعد ما غير هدومه ووراه عمه محمود وجده وباقي عمامه الي لسه دخلين


خلص اليوم ومسك قعده ف اوضتها متنزلش.. بتاكل في نفسها من الغيظ وسجايرها خلصت وفتكرت ان شنطتها ف عربية ليل


نزلت لتحت وخبطت ع باب اوضته الساعه 12 بليل وكانت الابواب متقفله


ليل لبس الجلابيه تاني هو كان لسه داخل من برا مع عمه محمود وقام يفتح : يا نعم خير في ااايه


مسك ببرود : عاايزة شنطتي اللي في عربيتك


ليل : اشمعناا


مسك بنزعاج : ايه اللي اشمعنا عاايزه هدومي وحجتيى


ليل : اه تجصدي لبس الغوازي لا مخلاصك مفيش منه تاني وبكرا هجبلك خلاجات غيرهم


مسك بصوت عالي : اااه ده انت بتحلم احلام يقظه بقال

ليل بعصبيه : اكتمي خشمك ويلا على اوضتك ومتطلعيش منها


تاني ف وجت زي ده


مسك بيأس وحسه انها هتتجنن علي سجارة


: طيب في حاجات خصه بيا انا عايزاها في الشنطه ... اريد فوطي الصحيه


ليل اتحرج ازاي مخدش باله : احم احم


ودخل يجيب المفتاح من الاوضة ومسك ضحكت


بخبث كل دور بيقع ف حركاتها وبيصدق .


ليل ادها المفتاح عشان تطلع تخد شنطتها وهو مطمن ان البوابه الكبيرة مقفولة


مسك خدت علبة سجاير من الشنطه بس قبل ما تنزل عملت حركة خبيثه ودخلت البيت


ليل بتسأل وهو بياخد منها المفتاح : يعني مخدتيش الشنطه


مسك ببرود : مانا خلاص خدت اللي عايزاه منها وخلاص ... مش قادره اشلها دلوقتي بكره ابقا اخدها


وطلعت اوضتها وهي بتبتسم بخبث وفضلت تدخن لحد الفجر وهي بتفكر هيحصل ايه بكره .


٢:٠٣١


٤٠


0


تاني يوم قبل العصر كانوا قعدين علي سفرة الغدا الي نقصة اتنين وزادت تلاته


ليل كان بياكل وكل شوية يبص في الساعه


الجد : ما الك يا ليل مستعجل ليه


ليل : ورايا مشوار ضروري يا حج


الجد : ربنا معااك يا ولدي


وكلهم كلووا بعدها فيي اللي طلع وفي اللي قعد يشرب الشاي وفي اللي راح اوضته


مسك طلعت اوضتها وفضلت رایحه جاايه وهي بتعض ف شفتها ومستنيه الاعصاار


ليل شرب الشاي ونفض جلابيته وعدل شاله وطلع ع برا فتح العربيه وقعد


ولسه هيدورها قلبه وقف من الصدمه اللي خلته غمض عنيه

بحيل مهدود وحط صوابعه علي عضم


منخيره من الصداع الي جاله من المنظر والريحه وهو شايف اندرها الاورنجي الي كانت لبساه قبل كده سيباه ف العربيه معلقه في مفتاح الحركه والعربيه كلها ريحتها المثيرة

خبط دماغه ف الدركسيون مره واتنين وفتح عينه بغضب وطلع يجري علي اوضتها فتح الباب بعنف ودخل مسك اتنفضت وجريت نحية السرير


مسك بخبث : انت ازاي تدخل عليا كده افرض عريا انه


ليل بعصبيه لاه وانتي هتتكسفي يا وكله ناااسك ااااايه الجرف الي عملتيييه ده


مسك بسخريه : قرف الاندر بتاعي قرف غيرك يتمني يخده


تذكاار


ليل بغضب : اكتمي يلي يجيد ابو الجابتك انت انتتت


وسكت وهو مش عااارف يقول اااايه وقرب منها مسك طلعت تجري فوق السرير


مسك بخوف : لو مديت ايدك عليااا انت حررر


ليل بصوت عااالي : هتعملييي ايه يعني


مسك بستفزاز : هبوووسك


وعضت ع شفتها بمحن


ليل رفع رجله وخلع فردت الجزمه حدفها عليها

انزلي ي بت الكلبببب شيلي زبالتك من العربيه


يلااااا .


مسك صوتت وجريت قبل ما الجزمه تيجي فيها وجريت ع تحت وليل قعد يلبس الجزمه ع ما نزل كانت مسك دورت العربيه وطلعت بسرعة الصروخ علي الطريق


وخدت الطريق السريع كله ف لمح البصر ولما مشفتش حد وراها وقفت تسأل علي طريق المطار وكل شوية تسأل حد لحد


ما وصلت قدام المطار وهي بتصوت من الفرحه لنجاح خطتها ... جرت شنطتها وطلعت الباسبور والفيزه كارد الي ابوها حول لها عليها فلوس


ونزلت حجزت تذكره مستعجله علي امريكا ف اول رحلة الي كانت بعد نص ساعه وكاانت بجد مش مصدقه ايه الحظ ده ...


وقفت عند شباك الي بيختم ع الباسبور بكل ابتسامه ودتله البسبور بتاعها


المسؤال بصلها وبص في البسبور وبعد كده ف الكمبيوتر

المسؤل : حضرتك ممنوعه من السفر


مسك بصدمه : وووت ..... ودا بإذن مين


المسؤل : بيإذن زوج حضرتكك ليل احمد صالح العزيزي


مسك شهقت بصدمه ووو

🤍دمتم ساالمين 🤍..


الفصل العاشر من هنا


بداية الروايه من هنا


رواية وتبقي لي كامله من هنا


رواية مسك الليل من هنا


رواية هنا الأمير من هنا


رواية فتيات من جحيم من هنا


رواية حب في قلبي غرد


رواية زوجة أخي من هنا


رواية عشق لايموت من هنا


رواية ديب كامله من هنا


رواية عشقني متوحش من هنا


رواية حوريه في الجحيم من هنا


رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا


رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا


رواية العنود كامله من هنا


رواية رحيل الهواري كامله من هنا

رواية دكتور قلبي كامله من هنا


رواية انكسار امرأه كامله من هنا


رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا


رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا


رواية ظل حب قديم كامله من هنا


رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا


رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا


رواية بسمه موجوعه كامله من هنا


رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا


رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا


رواية شهد حياتي كامله من هنا


رواية العاصفه كامله من هنا


رواية الفرار من الحب كامله من هنا


رواية توكيل زواج كامله من هنا


رواية شوق العمر كامله من هنا


رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا


رواية كيان الزين من هنا


نسيم العاصف من هنا


رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا


نوفيلا الراهب كامله من هنا


رواية العشق الأخير من هنا


رواية زينه من هنا


غاردينيا من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية دكتور نسا من هنا


رواية آصرة العزايزه من هنا


رواية رحلة قدر من هنا


رواية ليالي الغول من هنا


رواية لعنة الإرث من هنا


رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا


رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا


رواية لعبه بين يديه من هنا


رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا


رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا


رواية ملياردير الصعيد من هنا


رواية وتبقي لي من هنا


رواية عشق الحور من هنا


رواية طلاق غيابي من هنا


رواية اغتصب روحي من هنا


رواية غصن من هنا


رواية بلا ذاكره من هنا


رواية عودة الذئاب من هنا


رواية الجامحه والبدوي من هنا


رواية الحب والخطيئه من هنا


رواية جبرونا عالزواج من هنا


رواية لعبة الحب من هنا


رواية لما القلب بحب من هنا


رواية إبن الصعيدي من هنا


رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا


رواية بائعة الخضار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية غريق علي البر من هنا


رواية اللعب مع الشياطين من هنا


رواية كم من قلوب احرقت


رواية جمعتهم الاقدار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية لي نصيب من إسمي من هنا


سكريبت بنت الشارع من هنا


رواية طريقي كامله من هنا


رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا


❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺


الروايات الكامله والحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





إرسال تعليق

أحدث أقدم