رواية مسك الليل الفصل الثامن حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رشا طلعت تجري ع براا وامها وراها
هاجر لفتها ليها : ده بعينك مش هيحصول يا بت الرفضي ده انا افطسك بايدي التنين دول يوم ما تفكري تعصيلي امر ياريتك كتي فسطتي تحتي وانتي هتتولدي يا بت الكلب
ومسكت رقبة رشا وضغطة عليها بايديها الاثنين وهي بتهززها بعنف مع كل كلمه ورشا بتعافر وتصوت وهي بتبعد امها عنها
![]() |
دخل ليل وهو مش شايف قدامه يجري علي صوت رشا وامها ولسه هيطلع لفوق
رشا زقة امها بعنف وهما في طرقة الدور الاول و رجعت لوراه داست علي عبايتها استلقها سور السلم وراحت متشقلبه ووقعت قدام رجلين ليل
جت على مخها وفلمح البصر الدم انفجر من كل حتى فيها وشها وتحت راسها وكمان رجليها
هاجر بصريخ : بتييييي رشاااااااااا لااااااه ی حزناااااای
ونزلت تجري ورفعتها علي رجليها ...
كل دا و لیل واقف مصدوم وهي تحت رجليه
بتتنفض وعنيها مبرقه وبوقها طلع رغوي لحد ما اتسحبت روحها وهو قدامها حتي مالحقش يرفعها ولا يعمل لها حاجه
ليل قرب بصدمه : رشا
قالها و هو مش مستوعب لحد دلوقتي ان جريمة قتل حصلت
قدامه بالمنظر
البشع ده كل الحريم طلعت علي الصريخ
وكله شاف المنظر وبقا يصوت على اخره المنظر يتعب حرفيا وعائشه الي شفتها
وهي بتقع وتتشقلب من فوق وتتهبد قدامهم و روحها بتنازع لحد ما طلعت وقعت مغمي عليها من الصدمه وهول والمنظر
مسك طلعت من اوضتها وتصدمت وعنيها برقت اول ما شافت رشا بالمنظر دا : what the fuck
حست انها كانت جوه فيلم رعب ودموعها نزلت بخوف وحسره علي اختها الي مشفتش منها غير كل كرهه.وشافت عائشه وقعه ف الارض جريت عليها مع دخول الرجاله
من برا بعد ما سند بلغهم .
وكلهم دخلو بزعر بعد ما سمعو صوت الصريخ
صالح بصوت عالي : ايييييه فيييه اكتمي يا مرا منك ليها حس ..... وجعه مطينه
وطلع يجري عليهم لما شاف جوثت رشا
: لا حول ولا جوة الا بالله حصل اااايه يا ليل
ليل بحزن وقهر : من قتل يقتل ولو بعد حين وربنا مهيضيعش حج العباد.. ربنا مضيعش حج عيالي اللي كانت هتجتلهم بدم بارد واحد وراه التاني ونتجم منها هي واللي
اتسترت عليها .
وسابهم وطلع وهو مكسور من جواه ميت حته .
مسك فوقت عائشه هي وفاديه وكله دماغه شغاله تودي وتجيب ومش عارفين ايه الحكايه وليل رما
كلمتين وخرج زوده الطين بله .
صالح بغضب : حد يفهمني ااايه الي حصوول والا عظيم بيمين
اولع ف البيت بالي فيييه
صفاء ببكي : علمنا علمك يا حج صالح طلعنا علي صوت الصريخ لجينها سايحه ف دمها وامها فوجيها بتصرخ
سند بصدمه : عيشه عيشه هي اللي جالتلي انده علي ليل عشا ان فيه مصيبه
صالح التف الي عائشه الي لسه فاايقه وقرب منها : اليه الي حصل يا عيشه جوليلي يا بتي الله يرضى عنك
عائشه بدموع وجسم بيرتجف بخوف
وبكت بصوت عااالي وخوف من المنظر الي شفته وكانت بنشهق مع كل كلمه
: ك. كا انت عايزه تروح تسجط ولدها كيف ما هتعمل كل دور هي وامها دبو في خناج بعض علي السلم
و شهقت تانیی
: ز. زجت امها بعيد عنها بعد ما كانت جفشه في رجبتها وهتطلع بروحها و في للحظه... في للحظه والله ی چدی حتی ما لحجنا نتحرك اناوالله ي جدي حتي ما لحجنا نتحرك انا وليل زجت امها بعيد عنها وراحت متشجلبه لوراه بعد ما رجعت بتوجلها ع كبست السلم وجعت من فوج على نفوخها... تحت رجلين ليل وهي بتنازع حتي ما لحج يجرب منهاا ...
الحجه صفاء كانت بتسمع وحطت ايدها فوق دماغها والايد التاني بقت بتربت ع ضهر كفها وهي بتردد
يا جوووورتيييي يا مصاااايبتي ي وجعه مطينه
مع كل كلمه تخبط ايديها على ضهر الثانيه
الحج صالح وكل الي سمعه الحوار كانوا مصدمييييييين من بشاعة اللي سمعوه
محمود كان قاعد جمب هاجر ودموعه نزله علي بنته اللي كان دايما حاسس من نحيتها بالذنب وسمع كلام عائشه وحس ان في خنجر ادب ف قلبه ورفع عنيه لهاجر بغضب وضربها بالقلم وهو بيتكلم بغل
مووووتي البنت يا بت الكلببب ضيعتيها اول وتاااني ضيعتيها وحرمتيني منها وحرمتيها منيي وف الاخر طوعتيها في الغلط ولما جت تكرره موووووتيها بدل ما تنصاااحيهاا
وفضل يضرب فيها مع كل كلمه ونكس دماغه بقهر وحزن
الله الامر من قبل ومن بعد رحمتك ي ربيي ي رب سامحنيي لو
كنت قصرت معاها ي رب ارحمها يا رب ...
كل ده وهاجر مش بتردد غير
: بتييي بتييي الجد سمع كلام عائشه ورجع لورا بصدمه كان هيقع وعياله واحفاده سندوه
احمد بخوف : حج صااالحي بوووي ما الك .. اجري ي طااهر شووف اخوكك وين جدك كانه الضغط علي عليه
محمد : طب والمتكومه ف الارض دي هنعملوا فيها ااايه
خدیجه بدموع و قهر : دي تدفن من غير ما تتكفن ولا يتصلي عليها ربنا ينتجم منها هي وامها علي الي عملوه ف ولد اخووي اللي مراعي ربنا معاها وزيااده
ونهارت ف بكاء عاالي ...حمزه قرب حضنها : اهددي يا امه الله يخليكي مش اكده اكرام الميت دفنه علي ديناه وشريعتنا وهي ربنا يحاسبها احنا مش هنحاسب العباد
دخل ليل وهو ف ايده كفنها وشال كنبه حطها ف نص الاوضه بعد ما شال فرشها وجاب طشت كبير حطه تحتيها وطلع جاب جردل مايه كبير ودخله
وكل ده هما وقفين مستغربين ع ثباته وتحمله وصبره..
وقرب من رشا خدها من ع الارض ودخل بيها وقفل الباب وبدء يغسلها وكفنها وطيبها ...
ليل بحزن : روحي يا بت عمي مسامحك ف حجي وحج معاملتك معاليه وربنا يعلم انا كنت هعطف عليكي وحاول
اعوضك عن ابوكي وهعملك كيف البنات الصغيره .. وعنيه دمعت بس حج عيالي الي موتيهم انا مش مسامحك عليه
وخرج
طلع لقاه هاجر بتكلم نفسها زي المجانين : انا انا جولتلك بلاش
مرا وتنين يا رشا جولتلك الواد
ه نفعنا عشان ابوك هيكرهك كله من الخوجايه ويتها وعمر
هينفعنا عشان ابوكي هيكرهك كله من الخوجايه وبتها وعمر
وعمر السبب
وفضلت تهزي بكلام مش مفهوم
والانظار كلها راحت لعمر الي كان واقف مصدوم ومش فاهمين حاجه
الجد اللي كان ناكت راسه ف الارض بحيل مهدود
رفع راسه بغضب : شيلوا بت الكلب ديبي من جدامي بدل ما
اخليها تونس بتها في تربتها الليله ددددي... احبسوها ف اوضتها ومش عا ایززز اشوفها وربي اطلع بروووحها ا ف يدي ...
وبص ع احمد ابنه الكبير ...
: رووح ي احمد احفروا لها جبر ف مدافنا وتويها الي ربنا يديها
علي كد نفسها الخبيثه
وقام وهو بيخبط علي رجليه بقهر وحاسس انه هيتجنن ...
الله الامر من جبل ومن بعد لله الامر من جبل ومن بعدي ربي الرحمه والمغفره ي ربي سترررك ي رب ...الحريم قوموا الجده من الارض وكلهم بيبكوا بقهر والشباب طلعت وراه عمهم الكبير رشا ف شنطة العربيه وطلعه بيها ع مدافن العزايزة
مسك قربت من ابوها بدموع ونهيار وخوف : بابا بلييز خلينا نمشي من هناا انا خاايفه ارجووك داد بليز انت سكت كده ليه رد عليا انا خاايفه
محمود وقف راح اوضته : مش هينفع دلوقتي يا مسك مش
هينفعع .
صدع صوت القرآن ف البيت الي خيم عليه الحزن والقهرر
وبعد 15 يوم من وفات رشا
نزلت جوليا الصعيد ومعاها سيليا وسيلينا وراحت ع العنوان الي محمود كان محفظه ليها بعد ما وقفت تاكسي من قدام المطار لانها كانت بترن ع الارضي مش بيجمع معاها ...
دخلت بعد ما كان البيت مفتوح وطبعا باب البيت من جواه ودخلت بهدوء وتصدمت من اهل البيتالي قعدين بهدوء وصوت قرآن شغال ولبسين اسوود ومسك رفع ركبها ولفه ايدها حوليهم وسنده ع كتف جدتها بحزن
جوليا بخوف : ماذا يحدث هنا
مسك شهقت وجريت عليها : الوووه يا الهيي امي انا اشتقت لكي جداا
دخلت الرجاله بعد ما شافوا العربيه اللي وقفه قدام البيت وعايز حساب جوليا اللي مش معاها غير دولارات
جوليا بتوتر : وانت اكثر عزيزتي ولكن ما اذا حدث هنا
مسك بدموع : اختي رشا انها ماتت امام اعيننا سقطت من الدور العلوي وكانت حامل ف صغيرها .. انا خائفه منذ ذلك اليوم وانام بجانب عيوش
چولیا بخضه : يا اللهي يا اللهي اهدائي صغيرتي سنذهب من هناا هيا هياا
جت تلف لقت صالح داخل وهو عنيه بطق شرار مغلول منها الحج ووراه بقاي الرجاله .
صالح بغضب : سيبي البت يا وكله نااسك
چولیا بصت لمحمود بصدمه : ااايه ي مهمود اتكلم محمود نزل دماغه لتحت وخد سيليا وسيلينا تحت دراعه ودخل
صالح كمل : اللي معكلمك مش محمود.. والبناات مش هيطلعووا من هناا تاني واصل يلاع چوووه
قالها الاخيره بصوت عالي
خله چولیا اتنفضت و دخلت تجري قعدت جمب الحريم ومسك
وراها .
محمود : سلموا ع چدتكم يبنات يلاا
التوأم قاموا يسلموا علي كل الموجودين وكله منبهر بحلاوتهم وهما شبه العرايس اللعبه واجمل حاجه شعرهم الاورنج الطويل
سند بخفوت : وہ یا اض يا معا اذاايه البرتجانتين دوول يا بووووي انا حاسس اني جاعد اتفرج علي فيلم كرتون من
حلاوتهم .
معاذ كتم ضحكته ومين سمعك ده شعرهم عامل كيف غزل البنات الملون انا هتجوز وحده فيهم
مفيش كلام
سند : وانا الله يخليك احجز لي التاني حتي نبجا صحاب و عدايل
طاهر كان سمعهم وكاتم ضحكته بالعافيه بس خبها خالص اول ما شاف ليل وحاول بنبههم
: احم اححم.
وسند ومعاذ مش معاه خالص
ليل حاسب التاكسي ودخل جواه ووسمعهم ووقف وراهم ...
لیل بخفوت : طب بالنسبه لانك ابن خاله وانك ودعمته ده مش فالحسبه ليه طيب عشان تبجو
صحاب
وطلشهم قلمين وكمل
و عدايل
وولطشهم تاني وهو مكمل
وجرا ايب وبينكم صلة دم .... كل ده ودي بس هي اللي هتجربكم من بعض ولطشهم قلمين تاني
وكل الانظار اتوجهت عليهم وفي الي قعد يضحك وفيه الي كان خايف ومصدوم ...
ليل بصوت عالي : جوووم يا للطع منك ليه وطول ما انت وهو مش هتعرفوا تغضوا بصركم يبجا متجعدوش في جعده فيها حرريم ...
سند بخوف وكسفه : احنا كنا هنهزرو يا ليل معاذ : اه والله مش في نيتنا حاجه وحشه
ليل بصلهم بغضب وسكت وراح قعد جمب جده ...
جوليا : يا اللهي هل انت صغيري ليل
لیل ابتسم وغض بصره : اجل سيدتي هذا انا
جوليا ابتسمت بحب : اااووه مازلت تقول سيدتي اشتقت لك جدا ايه الوسيم المهذب
ليل بإحراج : شكرا لكي . مسك قربت من جدها بنزعاج وتكلمت بصوت عالي وعصبيه : يعني الايه ي جدو مش هنمشي من هناا تاني انا عندي شغل وعقودات لازم امضي عليها كمان كام يوم
الجد : جصدك جلت الحييا الي كنتي هتشتغليها
چولیا بصدمه : واااات انتي متعرفش محمود مش عرفك ازااي
مسك بستغراب : معرفنيش اليه
0
جوليا بحزن : اوووه مسكي صورك جميعها اتحذفت وايضا کل ايميلاتك وحساباتك الخاصه وجميع صورك الموجوده عليها كل ذلك اختفى بطريقه غامضه والشركه ارسلت انظار ان لم تاتي خلال اسبوع لتقومي بجلسة تصوير اخره سيكون العرض لفتاة اخره وانتي للاسف لم تحضري والفتاه كانت جيسيكا موريني
مسك وقفت بصدمه وغضب : ماااااااذا جيسيكااا تلك العااهره
التي كانت تجلب لي قهوووتي اخذت عرضيي .
ليل : اجلسيي وخفضي صوتكك وتحدثي بإدب ايتها الفتااه
مسك لفت عليه بغضب : لا تتدخل في شؤني هل تسمعني ام
لااااا لا شأنك لكي بيبي
ليل وقف : اجلسيي... وهو بيشاور بعينه ع الكرسي
سيليا لتؤامها : ما اهذا ي اللههي انا ارتعد من منظره المرعب واختك الحمقاء تقول له لا شأن لك
ليل بصلها وبتسم سيليا سكتت بخجل وسيلينا زيها
ليل ببسمه : ذلك لانك تشبهين الملائكه ايتها الصغيره اما تلك فهي حمقاء لا بل هي شيطانه
سيليا ضحكت هي وسيلينا ومسك بقا ف دخان بيطلع من ودنها علي سخرية ليل منها ودلعه لاختها وبسمته اللطيفه الي عمرها ما شفتها .
وبصت لامها : كييف حدث ذللك انا اريد ان اذهب ف اقرب وقت قبل ان تعلن الشركه صور تلك الشمطاء يجب أن اتحدث معهم استطيع اقناعهم
جوليا : ذلك لن يحدث الشركة ارسلت لكي عقد رفدك من الشركة نهائي بالكاد استطعنا اقناعهم وبالتنازل عن الشرط الجزائي بسبب الخسارة التي كانه سيتعرضون لها بسبب عدم حضورك .
مسك بغضب ونهيار مستقبلها ضاع تعب شهور وسنين ف
حياتها المهنيه اختفه : ما هذه اللعنه الملعونه
وجريت علث اوضتها ورزعت الباب وراها بغضب وفضلت رايحه جايه في الاوضه وبتكسر كل الي يجي في وشها بنهياار بعدها فضلت تدخن بعصبيه تشتم بصوت عالي بعد كده انهارت ف البكي ودفنت نفسها في
السرير..
طبعا مش محتاجه اقولكم ان باقي العيلة كانوا قعدين مزبهلين وكانهم بيتفرجه على فيلم
قدامهم ...
الجد : جومي محمود خد مرتك وطلع اوضتك وفهمها اللي
هيحصل من هنا ورايح وهي وراحتها عايزه تفضل جاعده چمب بناتها يا مرحب عايزه ترجع بلدها برضو يا مرحبتين
ووقف دخل اوضته
صفاء : جومي يا عيشه يا بتي رتبي اوضه للبنته ولا خليهم يبيتوا حداكي الليله دي وبكرا يحلها الف حلال
مني وقفت : يلا يا سلوي يلا يا بنات عشان نحضرو العشا يلا عشان يكلوا لجمه جبل ما يناموا
فاات عشر ايام وجوليا وفقت تعيش مع محمود مكان ما يحب
لانها ف الاول وف الاخر بتحبه .
مسك فضلت الايام دي ف اوضتها بعد الصدمه الي خدتها ولا بتنزل ولا بتقعد مع حد ولا بتكلم حد وكان عندها اكتأب وديما حزينه
وقفله ع نفسها وبتبكي . وف ليله وقفت من ع السرير بصرار وبصت لنفسها في المرايه وهي بتكلم : لا انا مش هفضل مكتئبه كده كتيرر انا لازم اخد قرار لازم ابدء من جديد انا مساكي عزيز الف شركة ازياء تتمني اشتغل عندها
ونزلت تجري ع تحت وهي بتسأل عن مكان ابوها وجدها ...
ليل والجد ومحمود كانوا قعدين عن الدكه بعد العشاء وبيشربو الشاي
محمود : موقلتليش صح يا ليل عملت الموضوع ده ازااي
ليل بشرود : ساهله يا عمي واحد ابن حلال ربنا رماه فطريجي من فتره هو اللي عمل كل حاجه حتي عجد رفضها هو الي عمله وصورها مسحهم وحتي حسابتها جفلها كلها
فلاش بااك ...
ليل كان بيفكر هيعمل ايه ف مصيبة بنت عمه وصورها الي هتنتشر وكله هيتفرج عليها وفتكر كلام فهد لما قالوا اي حاجه ف التكنولوجيا انا اعرف فيها
طلع تلفونه بسرعه ورن علي فهد وهو قاعد قدام البحر ومخدش باله ان الساعه عدت ۱۱ بليل
ليل ابتسم : كيفك يا ابو ليل
فهد الي كانت دهب قعده بين رجليه وبتداعب رجولته وهو بالعافيه مركز : حمد لله يا غالي انت ايه اخباارك طمنيي عليك
ليل : الحمد لله ف نعمه
فهد : ربنا يديمها عليك ي مولانا
ليل : معلشي يا فهد لو كت هتصل بيك ف وجت زي ده بس كانت عايزك ف خدمه
فهد ضحك : يالهووي يا نااس يا باشا انت ترن ف اي وقت دنا
رقبتي ليك ي وش الخيرر عليا ...
ليل ابتسم : الله يصلح حالك ويبارك في بيتك ومالك .. المهم ف
واحده تباعنا يعني كانت متصوره صور لعرض ازياء ف امريكا وحنا كنا عايزين نحذفوا الصور دي واي صور او حساب مرتبط باسمها
تعرف ولا لا ...
فهد : يا باشا انت لو عايز تحذف اسمها ذات نفسه من السجلات نعمل ابووها
ليل براحه وفرحه : صوحي فهد يعني هينفع ...
فهد : يا بن عمي اسمع مني بقولك هدمر لك صحتها خالص اديني بس انت اديني اسمها واسم الشركه
ليل : اسمها مسك محمود صالح العزايزي وشهرتها في امريكا مساكي عزيز هبعتلك كل معلوماتها بكرا الصبح من تلفون عمي عشانك عليه
.. نت
فهد : خلصا انه يا كبير تمام ونا هدور وراه الاسم والي هيجي قصادي هحذفه لحد ما تبعتلي باقي التفاصيل بكراا ...
ليل : حلو جووي بس يا فهد امانتك والامانه عهد غض بصرك الله يصلح حالك ده عرض يا ود عمي
فهد ضحك : خلصانه هخلي ام العيال تمسحهم بنفسها احسن انا توبت الي الله
ليل ضحك : ربنا يصلح حالك كمان وكمان
وقفل مع فهد .. الي وقف وخد دهب بين ايديه يا بنت المتنه تعبتي اعصاب ميتييين امي ي بنت المرااا كنت بكلم الراجل وانا مش مجمع
0
ذهب ضحكت : جرا ايه يا تايسون مش بدلعك
فهد ضحك وشالها بين ايديه : ده اناا.. وعض شفته وهو بيبص ع جسمها ... هفشخك ي قلب تايسون اشتقتو
فات اسبوعين وفهد رن ع ليل الي كان بعتله كل حاجه تخص مسك
ليل قام من ع الاكل دخل اوضته الي تحت ورد عليه ...
فهد : مسا مسا يا كبير
ليل : ياض احترم حالك انت معك اربع عيال حتي جول السلام
عليكم .. هاا طمني
فهد : بص يا غاالي فيس انستجرام تويتر اي حساب بتاعها
اتحذف والصور الي عليه اتمسحت
بس ااايه ده ي جدع كرباااااج ... صاروخ امريكي انما ايه بيوووووور مش فستك .... ده ام تاج شافت صورها وكانت
عايزة تطلقنيي هعهههههههعهع
ليل بغضب وغيره : بس اكتم اكتم جولتلك اعرااض ناس يا زفت
فهد : اعراض ناس الا قولي انت تعرف من فين السلعوه
الامركانيه دي يا شييييييخ ليل .
خدتوا بلكوا هو بيتكا على شيخ. ليل بنزعاج : جصرر يا فهد فض والشركه
فهد : والي عز وزل ولا لعله ولا لزله ولا لغرض انا عملت معااك الصح حباً فيكك مش اكتر الموضووع ده كان كبيرر ومحتاج شغل یا امه بس انا دمرتلك مستقبلها المهني خاالص وبعتلها رفض كمان من فكس الشركه ومتخفش كنت شغال بعين وقافل عين عشان لو شوفت حاجه مضره بالصحه اغمض العين التانيه ع طول هههخههخخههه
ليل ضحك : وده العشم فيك برضو ي ابو ليل عشت ي ود عمي تعبتك معالي انت متعرفش خدمتني ف الموووضوع ده كداايه
فهد ابتسم : ولا يهمك يا غالي عرضك عرضي متقلقش يا صحبي
ليل بحب : ربنا يبارك فيك يا فهد
فهد : تسلم يا غالي ابقا خلينا نشوفك
ليل : ان شاء الله يلا فتك بعافيه سلام عليكم
وقفل مع فهد وهو مرتاااح
باااك ..
محمود : لا بس باين عليه ولد شاطر عشان يعرف يهكر شركه ويمسح صور مسك من عليها لا ده محترف
وفجاة دخلت مسك عليهم وعنيها بطق
شرار وكلها غضب بصت ل
ليل وقلتلو ...
🤍دمتم ساالمين 🤍..
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺