رواية مسك الليل الفصل العاشر 10 حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
مسك بصدمه : انت اجننت انا مش متجوزة
المسؤل : اسف يا فندم بس ده الظاهر قدامي
مسك شهقت وبصت وراها لما سمعت
ليل ببرود لو خلصتي يلا عشان نرجعوا كفايه لعب عياال
مسك حست ان في برج ف نفوخها هيطير : انت انت جيت اززا اي وااايه متجوزة دي انتوا اتجننتوا
ليل بغضب : يلاااا جدااامي وانتي مفكره نفسك بس الي هتعرفي تشغلي دما اغك ياااك يلا وبخفووت أكمل بدل ما اسحلك من شعرك جصااد النااااس وتبجا فضيحه بفضيحه
مسك سحبت البسبور بتاعها وطلعت تجري وليل وراها بعد ما
خد شنطتها ...
شيال ابوكي انا يا بت المركووب
لما ليل طلع ساعة هروبها الاول بعربية ادم ... ووراه محمود و
![]() |
احمد ومحمد اخواته
وجده صالح قعدو ع الدكه
ومحمود رايح جااي بعصبيه وقف مره واحده : لييل انت لازم تتجوز مسك
ليل بصله بصدمه : انت هتجول ااايه يا عمي
محمود : اللي سمعته البنت عنيده ولما بتحط حاجه ف دما اغها لازم تنفذها بنتي وانا عرفها
ليل بهدوء : ايووة انا عاارف انها دماغها فردت مركووب وانا ادره واحد بكلامك انت هتجولي
ع راسها اليابس بس برضوا ده مش حل ده مش بعيد ترکب راسها اکثرر
محمود : لا ما انت بموجب زواجك منها هتمنعها من السفر وبعدين يعني ده هيكون عقد صوري
احمد : انا مع محمود رأيه مظبوط وانت عااد عدل فيها ع جد ما تقدر تكون خدت ع طبعنا وعويدنا وتغيرت وتخرج من نفوخها الشغل الناجص ده وانت وهي تتصافوا بعدين عايزين تكملو مع بعض مرحب عايزين اتسيبو بعض علي رحتكم
صالح رفع كفوفه : انا ماليش صالح انا مهدخلش ف حياة حد
تاااني واصل كفاايه ذنبكم الي ف رجبتي انتو حرررين ربنا
يسمحني ع الي فاات وربي الوكيل يعلم انا كت عاايزه مصلحتكم
لیل قرب باس دماغه : انت الخير والبركه يا جدي شورني ونورني انا مش همشي من غير شورتك
محمد : انا رئي من رأي اخواتي وانا كمانك شايف انها هتخاف منك وانت الي هتجدر عليها انت راسي وعاجل وهتعرف تمشي
امورك معاها .
ليل بصله وسكت وف باله .. راسي وعاجل ونا من ساعة ما شوفتها وانا معدش في عجل خوتتني
وربنا شااهد ... الجد بهدوء الي تشفوه وطول ما ده الحل الوحيد يبجا علي
بركة الله وربنا يعينك ويجدرك .. وربنا جادر يجعلها جوازة العمر
اللي اتعوضكم ...
ليل ف الفتره اللي فاتت دي كان طلع شهادة وفاة رشا بالطريقه وغير الحاله ف البطاقة الارمل وكان عمل لها تقرير طبي بحالتها وتسريح دفن من غير ما جوثتها تطلع من البيت...
ليل بشرود . وكنها متعدله من عندك يا رب مفيش حاجه ممکن تأخرنا يلا توكلت علي الله ...
ليل وقف : يلا ي عمي توكلنا ع الله جوم بينا نطلعو ع المحامي بس كده هنكون محتاچین امضتها علي العجد ...
محمود بتفكير : دي سهله هي كانت عملالي توكيل اول ما نزلنا من السفر لما كلمتني في موضوع الفلوس .. وهي كده كده مش
بتعرف تقرأء
عربي كويس ف انا هدخلها الورقه دي وسط شوية اوراق وخليها تمضي عليهمم ...
ليل اوماً وكانه بيقول خلاص مفيش مهرب وطلع مع عمه ع مكتب محامي خلص لهم الاوراق وكانت بطاقة مسك مع محمود وخلصوا ورجعو ع البيت
محمود طلع لمسك ومعاه شوية اوراق وخبط ع الباب ودخل ...
مسك بهدوء : نعمم
محمود ابتسم : عملك مفاجأة عشان عرفك زعلانه مني
مسك : مفاجأة ايه
محمود : تعالي بس امضي علي الاوراق دي وانا هعرفك
مسك : اسمي بالعربي
محمود اوماً : ايوة دي اوراق العربيه الي وعدتك بيها قبل ما نيجي وكمان حولت على اسمك فلوس كتير يلا امضي وبصمي مكان البصمه
وكان ماسك الوراق من فوق وبيرفع بس مكان الامضاء والبصمه
مسك بستغراب : بس ليه الامضاء
محمود : كل حاجه في مصر لازم بالاوراق والتصريحات وامضاء وحاجات انتي مش
هتعرفيها ..
مسك مضت وبصمت ومحمود زفر براحه
مسك بهدوء : بس انا برضو لسه زعلانه وعلي فكره ده كان وعدك ليا وكان لازم تنفذه بعد اللي عملته ف مستقبلي
وهي ف بالها يلا حولي فلوس عشان اعرف اهرب بكره yes
محمود نزل لي ليل بالعقد الزواج الي عليه امضاء مسك وطلع ع المطار عشان يمنعها من السفر
لو حولت وهو كان حااسس ...
باااك ..
ليل لما سبها تنزل تشيل الاندر من العربيه كان عارف انها هتستغل الفرصه عشان كده سابها تخرج ع الطريق وخد عربية حمزة وهو معاه وطلع وراها بعد ربع ساعه وحصلها ع المطار عشان تعرف انها ممنوعه من السفر ويرتاح من تنتطها كل شوية
ليل قرب من عربيته ورما شنطتها
وبصوت عالي : حمزززة خلاصك اطلع انت وانا هحصلك
بعربيتي ...
حمزة اوماً ودور العربيه وطلع ع قريتهم ...
ليل ركب ومسك كانت بتهز ف رجلها بعصبيه ووشها احمر وصوبعها ف شعرها وكانها ع وشك الانفجار بعد ما حست انها خلاص خطتها هتم
اتصدمتتت
مسك بعصبيه : انا عاااايزه اااعرف الي بيحصل بالظبططط انا هتجننن ... انا اتجوزك انتتتت
ليل كتم ضحكت : صرخيي كمان يمكن يطجلك عرج ونرتااح منككك
٥:٣٤
تصفح -
انااا مش عااايزة اتجوز اصلااا اتجوزتك
ليل ببرود : عفريتي
وبتسم ابتسامه تشل
مسك بنهيار : هاااااااااااا ااااااااااااااااا عليكككم اللعنه انا لن
مسك فضلت تخبط ف العربيه برجلها وتخبط ليل ع كتفه : وقف العربيه ديييي بقووولك وقف
هرمييي نفسي...
وفتحت باب العربيه ليل وقف العربيه بسرعه وقفل الباب بغضب وداس ع زرار القفل الالكتروني من قدامه وكمل طريقه
ليل بغضب : عااايزة تموووتي كاافره ي وكله ناااسك
مسك بصريخ : اموووت ولا ممتش انت مااالك انا عايزه اعرف اتجوووزت.....وسكتت لما افتكرت الاورق الي مضت عليهم امبارح زي الهبله وفتكرت ان الفيزة بتعتها
متضفش عليها فلوس بعد ما قطعت تذكرة ودفعت فلوسها ...
مسك بصدمه : بابا بابا السبب صح هو الي مضاني ع عقد جوازك صححح وانا كنت مغفله
ليل بسخريه : لاه كتي طماعه والفلوس زغللت عينك ومضيتي يا حلووة
مسك بهدوء مريب : ذلك الزواج لان يتم ابداا انا لن اسمح لك لتجعلني آله للتفريغ والولاده .
ليل بهدوء : ليه مانتي كتمي هتموووتي.. ولبساكي رجااصه عيارها فالت وكل شوية نطالي ف حته شكل ... جايه دلوك وتوبي
مسك بتعمد : ده كان لهو و بضيع بي وقتي بتسلي بدل الملل هويتي بقت اني استفزك واجننك انت شعووور مؤقت متفکرش نفسك حااجه .
ليل ضحك بسخريه : ايوة ايوة صوح عندك حج وبغضب كمل .... عشا ان تتسلي كنت عااايزة تركبينا ذنبيب انتى ملتك اااايه ملعووون شطانك يا شييييخه
مسك بغضب : وانت مفكر انك لما تضرررربني وتتعمد رفضي واهاا انتي انا لما اعرف انك بقيييت جوزي هرمي نفسي في حضنك
لیل ببرود : لاه كفاايه رميتي نفسك ف الحرااام عليا وانا اصلا ميشرفنيش انك تكوني مرتي بلبسك الخليع واسلوبك وحياتك الي كيف الشيطاين
وخد نفس... جصررره .. ده اصلاا عجد صوري لا يجوز لان الجواز في الشرع والاصول شرط اساسي يتم بموافجة العروسة انا كتبت عليكي عشان امنعك غير اكده انتي ولا تحليلي ولا تلزميني من اصله
وبتحذير غااضب : بسسسس اسمي الي انتي شيلاه تحترميييه انا محلتيش غير اسمي وسمعتي اللي ماااشي بيها ف الدنيا يعني لبس الغوووازي
ده تنسيه التدخين والفرعنه ونشفيت الراااس مش عندي بدل ما اكسرها الك وهتلتزمي بمززززاجك غصب عنك
هتلتزمي وقد اعذر من الانذر
مسك بصتله بسخريه ولفت للكنبه اللي وراهم ومؤخرتها
ووسطها نحية ليل الى عض ع شفته بقهرر وفتحت شنطتها طلعت علبة السجاير و الولاعة وولعت سجارة ورجعت قعدت مكانها
سحبة نفس وزفرته نحية ليل بستفزاز الي فرمل العربية بعنف وقرب منها بعد ما سحبها من شعرها بغضب
: يعنيييي كلامي مفرجش معااكي واعلي ما في خالي اركبه صوووح
مسك سحبة نفس تاني ومبينتش وجعها من قبضة ايده علي شعرها : براااقو اتشعلق فيه بقال
وزفرة النفس ف وش ليل الي غمض عنيها بغضب اعمي وفتحهم وكانت حمره زي الدم
ليل خد السجارة من ايدها وقربها من عنيها ومسك بصتله بزعر وبتحاول ترجع لوراه بكل قوتها وهو ضاغط علي دماغها وبيقرب السجارة منها لدرجة
حست بسخونة اللهب ...
ليل بجنون : اطفييييبها ف عينك البيضه ديبي الي مهتخااافش وااااصل اطفيييييها
مسك بخوف : ابعد عنيييي انت اتجننتت بقولك ااااا بعد وبقت تصوت لما عينها حرقتها بسبب دخان ولهب السجاارة ونزلت دمعة منها دي بسبب الخوف ولا الوجع ليل ميعرفش بس الدمعة دي فوقته وهو كان الغضب عمييه رما السجارة من الشباك ورجع دور العربية
مسك حطت ايدها ع عينها وبهمس : ايها الحقير الجاهل المتخلف الرجعي ايها الهمجي اللعنه عليك وعلي اليوم الذي رايتك فيه
لیل ببرود : شكلك كنت عا ايزاها ف لساانك
مسك رفعة رسها : مااااذا ... اريد انا اتحدث مع نفسسسي هل ذلك مممنوووع ايضا ...
وبتسمت بخبث وهي قاصده تستفزه
: ولكن اتعرف ما الذي اريده بين شفتاي وعلي لسااني ذلك
القضيب الكبير الذي قمة بتحسس انتصاابه ف الامس وانت نائم وعندما اوشكت ان تفيق هربت من امامك اوووف انه كان سااخن وكبير و من و...
ده كله كان ليل عمال يحذرها ويقولها
: اكتميي اكتميي هجولك اكتمييي حسك
ولما بدأت توصف ليل رفع كف ايده اليمين ونزل بضهر كفه علي شفيفها مره واتنين وهو بيقولها
0
: جولتلك اكتمييي اكتمييي بس انتي مهتجيش غير بالضرب كيييف المهرا الهااایچه وانا ليكييي انا هعرف اكسرررك يا مسك
وقعد يسوق وهو مصدوم وان حلم امبارح كان بسبب لمساتها في الحياة الواقع وتأثيرها علي دخله ف الحلم ...
... دي فعلا بتحصل معايا اكون مثلا نايمه ع دراعي ويوجعني يجلي ف الحلم الوجع ده وحس بيه بس ع هيأت حلم بقا اكون وقعت عليه اتخبط فيه وهكذا .. حد بيحصله كده ولا انا بس الي
ف عالم مواززي
لحد ما وصله قدام البيت ووقف نزل خد مسك من دراعها وطلع بيها ع اوضتها ...
لیل ببرود : خروج من اوضتك مفيش لحد ما اجبلك خلاجات
چدیده غير المسخره
دي وعظيييم بيمين يا مسك لو شوفتك معتبه برا الاوضة بلبسك ده تااني هکسر رچليكي وانا مهحلفش کدددب ابدا وانتي وشوجك
ورزع الباب وراه مسك خلعت صندلها ورمته ع الباب وصرخت بصوت عالي
Fuck youuuu:
وحطت دماغها ع ركبها وقعدت تعيط بسبب الي بيحصل معاها
دخلت چولبا عليها بهدوء وحضنتها مسك اتمسكت فيها اكثر وهي بتبكي
ارأيتي امي ابي زوجني لذلك الرجعي بدون ارادتي استغل جهلي وقام بتزويجي منه
جوليا بهدوء : اهدئي اهدائي عزيزتي انا ادري
مسك رجعت لوراه بصدمه : اتدري
جوليا اومأت : اجل ادري ولن تجدي مثل ليل زوج لكي ذلك النبيل و المهذب
مسك بصدمة : نبيل و مهذذذذب يا الهي حتي انتي اشتركتي معهم ف تلك الخطه .. ابتعدي ابتعدي عني لا اريد ان ارااااكم
جوليا قامت بهدوء وسبتها عرفت ازاي لما طلبت من محمود الكلام ع انفراد محمود دخل وراها الاوضة
جوليا بحزن : مااا هذا مهمود لماذا ليل يتحكم ف مسك هكذا
وما هذه الرجعيه انها كان يهددها بالضرب امامنا
محمود : جوليا ذلك هو الحل مسك لا تدري اين هو الصالح لها تلك الاعمال المشبوهة التي كانت تريد العمل بها انها لا تليق بديننا ولا اصلنا ولا عادتنا وليل اعقل واحد ف هذا المنزل لو كنا وسط عائله آخره لقاموا بقتلها لكن عائلتي تمشيي بشورة ذلك الليل الهاادء جدا بنسبه لطباعهم
جوليا : محمود انا لان اتدخل ف قرارك ولكن اذا حدث شئ لي او لإطفالي انا سذهب بلا عودة
محمود : جوليا يجب ان تتفهمي مسك تريد الهروب حتي لو قامت بالهرب نحن لن نتمكن من ايجادها اتتذكرين حين هربة ت ف الثانوية وضلت ست اشهور لم نستطع ايجادها ...
جوليا شهقت بخوف : لا لا محمود ارجوك انا لا اريد لفتاتي الصغيرة ان تتهور انا لا استطيع العيش بدون اريدها ان تكون بجانبي... استطيع اتذكر حينها مرضت والفتيات الصغيرة لم
اكون استطيع
تحمل مسؤليتهم ارجوك محمود امنعها من الهرب
محمود اوماً بهدوء : ساجد حل لا تقلقي عزيزتي لا تقلقي
... وحضنها هو بيبوس جبهتها
جوليا دموعها نزلت ف حضنها لما افتكرت الايام السودة الي عشتها بسبب هروب مسكك الي كانت عايزة تعيش ف سكن خارجي مشترك اولاد وبنات وابوها رفض رفض قطعي ساعتها وامها وفقته الرأي لانها مكنتش
عايزة مسك تعيش بعيد عنها ...
وسعتها هربت وفضلت ست شهور مختفيه وقفله الفون بتاعها ومحدش عرف يوصل لها ولا يعرف مكانها ولما حالة جوليا الصحية اتدهورت محمود عمل اعلان ف الجريدة وبعديها
بيوم رجعت لهم ...
تاني يوم محمود دخل يعرف جوليا خطتهم وهي فرحت جدا
وشجعته ع الخطوة دي لانها اصلا
بتحب ليل من وهو طفل .
ليل نزل تحت ونده ع عائشه : عيششه
عائشه طلعت من المطبخ : ايووة يا ليل رجعت مسك طمني بالله عليك
ليل بهدوء : ايوة رجعتها وهي فوج ف اوضتها اطلعي انتي
والبنات وحولوا اتهدوها وتعجلوها
وانا رايح اجيب شوية حجات وراجع .
وتحرك لبرا وهو طالع
: عيشه متخليهاش تنزل من اوضتها لحد ما ارجع انا حالف
يمين
عائشه اومأت بهدوء وخدت فادية والبنات وطلعت لها ...
عائشه خبطت عليها ودخلت براحه : كوكوي كوكو
مسك بحزن : كم عيوووش
عائشه دخلت وقعدت جمبيها والبنات لفو حوليها ع السرير
عائشه بحب مسحت ع شعرها : برضو اكده عايزه تمشي وتهملينا وحنا اتعودنا عليكي ومش هنعرف نعيش من غيرك
فادية : اه والله ... لاه يمسك معندكيش حج عايزة تسبينا بعد ده كلوو والله انا روحي بجت فيكي
حنان : ابووة اماااا مين طيب هيجومنا ع الرحاله دی . ده احنا حنان : ايووة امااال مين طيب هيجومنا ع الرجاله ديي ده احنا بجينا عصا ا به برأسة مسك العزايزي ضد الرجل هههههههههههههه
مریم ضحكت : برضو اكده ي مسك هتسبينا من غير شيخ المنصر بتاعنا ده احنا حتي نضيعوا وحجنا يضيع معاهم ...
مسك ضحكت بخفوت : انا بجد بحبكم ومش عايزة اسبكم بس هما ملهمشش الحق يتحكموا ف حياتي بالشكل ده ولا يدمروها بطريقتهم انا بجددد حزينه ومقهوره
عائشه : سلامتك من الجهره يا جلبي وبعدين احنا هنا كلنا ف البيت خيفين عليكي كبير وصغير وعايزين مصلحتك ومش عايزين ليكي الغلط يا مسك عيييب وحراام اللي كتي هتعمليه انتي ليه مش مجتنعه بحاجه زي كده ...
حنان : فعلا ي جلبي انتي غاليه مش مهم تصوني نفسك لجوزك المهم عشان خاطر نفسك وتبجي
غاااليه ف عين نفسك وعزيزة مش اي حد
يشوفك ويتمتع بالجمال الامريكي ده كله في نااس طماعه وناس شهونيه وفي ناس حااسده ربنا سترك وعززك بلاش تفضحي حالك يا كوكو ...
مسك حطت صوابعها ف شعرها ونكثت راسها لتحت
مش عاارفه مش عاارفه انا مقسومه نصين نص اللي اتعودت عليه وكبرت عليه ونص الي انتوا بتفهموا لياا انا بقيت مشتته وضيعه مش عارفه الصح من الغلط
فادية حضنتها : احنا معاكي وف ضهرك لحد ما تعرفي صحك من غلطك وحرامك من حلالك احنا معاكي ي جلبي ف كل خطووة ولااازم تجبلي النصيحه ولاه مفيشش وحده منا هتسمع نصيحتكك تاني
مريم : بالظبطط يعني كيف ما انتي هتنورينا في الهشتك بشتك و امور حجوج المرأة والاهتمام بنفسها و جسمها و جمالها احنا كمان هنورك ونعرفك دينك وعداتنا وتجاليدنا ايه رايك
مسك بهدوء : وشيخكم ليل اللي اتجوزني من غير ما اعرف
حنان ضحكت : يا عينيييي عليك يا شيخ ليل ربنا يعينك
2
2 مسك بزعل : اخص عليكم هو يطووول ده انا الاميرة كوووكو
٥:٣٦
تصفح -
هعمل معاه ايه
البنات شهقو بصدمه .. ايييه اتجوزك .. كيييف ... ميته
مسك ضحكت ع اشكالهم : اتجوزني عشان يمنعني من السفر ..ع رأيه عجد صوري لا يجوز بدون
موافجتي
ورقصت حواجبها بفخر
مريم : ود خاالي كان عاجل وبن نااس والله
عائشه لسه مصدومه : يعني انتي دلوجتي مراات اخوووي ليل چد
مسك : لا بهزار ههههههههههه
عائشه ضحكت : يا مرك يا ليلهم جلبي عندككك يا خييي
فاادية الي لسه مستوعبه ضربتها ع قفاها من تواضع لله رفع يا جلب اختك وبعدين من فادية اتنفضت وبصت وراها ورجعت بصة لمريم بنرفزة : چاااكي غاااسل يا بعيده جلبي وجع منييي
1 مريم بتمتمه : عيني فيه واجول اخييه
3 مسك وقفت وحطت ايدها ف وسطها : وات وات يا رووووحي عيني في مييين
٥:٣٦
تصفح -
نحيه يطوول ف شيخنا نواره العزايزه كليااتها يطول ونص وهو في كيييف اخلاجه ولا ادبه ولا تواضعه وحكمة ورجاحة عجله
مريم بضحكه : وه طاااهر چیت میته
حنان : ليه بس ده انتي كنتي هتعددي صفات ومميزات شيخنا
مسك : مش عاارفه ع ااايه يعني
عائشة ضحكت وشدتها قعدتها
: انت اتعلمتي الردح ده ويني مخبلة جال امريكيه جاال حنان بضحكه : لا وهتردح بالاجنبي كمان وات وات
مسك بخفوت : كنت بتفرج ع الدراما المصريه كتير عشان اتعلم اللهجه وتعلمت الردح والرقص ف الاخر هههههههههههههههههه
البنات قعدو يضحكو و ع اخيرهم
حنان : وانتي ع اكده هترجصي للشيخ ليل علي ايه انشودة ي
مسك بسخريه : وانا ارقصله ليه يروح يجبله صبارة راقصه حتي ساعتها ميغضش بصره
عائشة ضربتها ع كتفها : بس يا بنت عيييب اخووي متدين ويعرف ربنا عشان اكده هيغض بصره وميبصش ع الي ميحلش ليه ...
مسك اومأت : آتس اوكي آتس اوكي خلاص غلطنه ف السوسو
مریم : مين السوسو ده
مسك بثقه : رأيسكم
البنات يضحكه عاليه .. يختييييي سوسو .. ههههههههههههه ده لو سمعك هيرحلك علي امريكا بصروخ .. وعمله نفسها النااصحه اذكي اخواتها هههههههههههههه
حنان يحب : مش نااوية تصلحى جدك الى غلطى فيه ...حنان بحب : مش ناوية تصلحي جدك الي غلطي فيه ...
مسك : ومين قال اني غلط فيه انا كنت بتكلم انجلش
مریم : المترجمين بتوعنا اینعم بيتر چمو عربي مكسر بس احسن من رطنك كيف البطه الي بلعه زورها
مسك بستغراب : مترجمين
البنات الوأم دخلوا : ايوه احنا ا... هاااي ممكن نقعد معاكم وجريو نطوا علي حضن مسك
سيليا : ثانك جااد مكنتش مصدقه انك هتمشي وتسبينا بليز مساكي بليز بلاااش عشان خطرنا
سيلينا بحزن : مش انتي بتحبينا بليييز خليكي معانا هنا ومتبعديش مش هنعرف نقعد من غيرك كوكو
مسك بتأثر : اوووه ماااي بيوتي اور نچيز انا بحبكككم اووي ومش هسبكم تاني سمحوووني بليييز
البنات كلها فرحة من قرارها
فاديه : بالنسبه للحج الي مش عارف ياكل ولا ينام منغير جلعك عليه وضحكك معاه
مسك ابتسمت بحب : ااه يا حبيبي يا جدوو انا هنزل ليه بس مش هصالحوا برضو
مريم : كييف ده
مسك وقفت تلبس الشبشب البيتي بتاعهل المريح
: معرفش هشووف يمكن احضنه من غير ما ابوسه
عائشه : والله انت مدبوبه ف نفووخك هههههههههه اجعدي يختيي اجعدي دلوجتي بدل يمين ليل ما يوجع وهو مهيحلفش كذب وممكن ينفذ من غير تفكيرر
مسك افتكرت كلامه وللحظه خاافت بس طبعا كلنا عرفين مسك وجنونها : ده ع نفسه مش عليا
وفتحت الباب وجت تخرج لقت ليل ف وشها وما اسك شنط كتيير ...
ليل برفعة حاجب : علي وين مسك بخضه : هااااااا... ده.. ده
ليل : اايه سفيتي ي ام لسان ونص
مسك سكتت وبصت ليه ببرود : عاايز ايه
ليل رما عليها الشنط : خديي اتكفني ومش عايز اشوف شبر منك عريان سامعه ولا لاه ومفيش طلوع برا باب اوضتك من غير اللبس ده والا انتييي عارفه مصيرك
وسبها ومشي مسك ضربة الشنط برجلها بعصبيه بعد كده وطت تخدهم بفضول ودخلت ع السرير
حنان : ايووة ي سيدي ع الحب والاهتماام
مريم : وه وه الشيخ ليل هيغير عليكي يا مضروبة
فادية : اول مره اشوفه اکده
مسك : ايه ايه حيلكم غيرة ايه وحب ايه ده فرض سيطرة وتحكم وحشرية ف حياتي
عائشة : غبية وهتتعبينا معااكي براسك اليابس ده
التؤام خدو الكياس بفضول عايزين يتفرجوا طلعت هدوم طويله ووسعه واغلبها الوان غمقه فساتين و جيب طويله وبلوزات واسعه و بچایم نوم طويلة واسدال صلاة
مسك بصدمه : انا هلبسسس الحجااات دي اووووه ماااي شت ...دي حاجه كده بمعني ي لهوووتي )
فادية : مالهم ما حلووين اهم
مريم : والله زوجه عاالي
حنان : يكش يخرط شوية ع حمزةة
مسك : ااايه ايه انتو بتقوله ايه طب استنو انا هقيس وانتو احكمو
وخدت بلوزة ع جيبه ودخلت تقسها ف الحمام وطلعت لهم البنات شفوها وعنيهم برقة وسخسخه من الضحك ع منظرها
مريم : ي بوووي جمر جمررههههههههه هموووت
فادية كتمت ضحكتها : جميلة جووي وبخفوت سمحني ي رب
كدبة بيضه ...
حبه اقول ولا كدبه بيضه ولا سوده النار للكذاب موعودة مفيش الكلام ده بس ممكن يكون ف نيتك مش عايزة تكدبي انتي بس عاايزة تجبري الخاطر تواسي تساعدي ف حل مشكله ممكن تقع كده وطبعا ربنا عالم ومطلع بالي جواكي وعالم النيه وربنا يغفر لنا ويرحمنا ويتولنا
مسك اتحمقت وعائشه : بس بس يا بنت منك ليها مسك جمر في اي حاجه وهي الي بتحليها هما بس عايزين شوية تظبيط وهتبجا كيف العسل
مسك اومأت : فعلا عايزين يظبطو ممكن بقا تجبيلي أبرة وخيط ومقص وانا هظبطهم ...
عائشة : وانتي هتعرفي
0
البنات طلعو وسبوها ع راحتها تظبط هدومها بعد ما عيوش جابت لها علبة الخياطه ونزلو يخلصو العشا ...
مسك خدت المقص وفضلت تقصقص وتخيط وتقيس وتعدل ف الهدووم .. وبعد كده لبست
طقم من الي ظبطتهم ونزلت وهي ع وشها ابتسامة رضي ودخلت ع البنات المطبخ
وتصدموا من الي عملتوا ف الهدوم
كانت لبسه چيبه طويلة عملت لها فتحه من الجنبين لحد الركبة وخدت الزيادة الي قصتها من الطول وقصتهم شرايط بتوصل بين الفتحات يعني بقت فتحه ع رجليها مخططه اكسات | | ...
والبلوزة قصت كمها لحد الكوع وعملت فتحه سبعه صغيرة ع الصدر وكشكشت الصدر باستك ف النص وظبطت وسعاها وقصت من طولها خلتها ع الكمر ...
بصوو انا فشلة ف الحجات دي انتو تخيلو برحتكم هي غيرة الهدوم 180 درجة وخلته مشابه لزوقها
حنان بنبهار : ابجي فكريني ابعتلك خلجااتي تشخليعهم اكده
مسك ضحكت : حياتي انا ف الخدمه .. فين جدوو
عائشه بهدوء : براا عند الدمسه
مسك باسة خدها وجريت ع برااه ودخلت عليهم بريحتها ولبسها المجنون
ليل كان بيشرب مااية شرق فيه وهو شيفه جايه عليهم
: يجيد ابو ابو الي چا وبص ع جده الي كان باصص ليه ...ليل اتعدل : احم احم منور يا جدي
مسك قربت وبصت لجدها ونبرة استعطاف
جدوو
صالح مردش
: يا جددو
برضو لف وشه النحيه التانيه
مسك بحزن : يا جدو و بقاا انا اسفهه بليززز بس انا برضو زعلانه منكم
صالح : المفروض انك هتصلحيني ولا انا الي هصالحك دلوجتي عشان ابجا فاهم
مسك ضحكت : صلحني واصالحك ... ورمت نفسها ف حضنه .. امممم وحشتني يا جدو
صالح ربت ع دماغها : وانا اتو وحشتك جووي ومعرفش ازعل منك ضيعتي الهيبه يا بت الكلبب
مسك ابتسمت بحب وباست خده : بحبك ي حدو
صالح بحب : وانا هحبك واعري مسك عمري ما حبيتك كدك ف احفادي غير ليل معرفشش كيف بس انا مهفرجش بينكم ف الغلاوة بس جلبيي ميال ليكم انتو التنين بالاخص
مسك بعيون زي القطط : بس بتحبني انا اكثر صح صح
ليل افتكر مشغبتها وهي صغيرة وبتسم ...
صالح بحب : هحبكك اكثر لو اتغيرتي وبجيتي حلووة وبتسمعي الكلام يااااه ي مسك لو شوفتك هتصليي هدفع نص عمري فداي اللحظه ديي
مسك بخفوت : يعني لو صليت هتحبني اكثر من الشيخ الي قاعد جمبك ده
صالح : وه ده انا هحبك اكثر من عيني وروحي كما انك
مسك بلعة رقها : بس . بس انا مش بعرف
ليل بخفوت : انا هعلمك مسك بصت ليه ومردتش
عائشة : يلاا ي جدي العشا چاهز
الجد وقف : حااضري شمعة جدك وفرحته
ودخل جواه وهو متعمد يسيب ليل مع مسك شوية
ليل بنزعاج : ارتحتي لما جطعتي الهدوم اكده
مسك بهدوء : مش احسن من اكياس الزباله الوسعه الي كنت لبسا اهم .. وبعدين انت مش حلفت ملبسش غير البس ده اهو لبسته
ليل اوماً : ماشي ي مسك ماشي خليني وراكي لحد ما چيب اخرك ...
مسك بخفوت : انت اتجوزتني بس عشان خاطر تمنعني من السفر بس
0
ليل بص ف عيونها ونفسه اضطرب : اومال عشان عاشج جمال
عنيكي ...
مسك سرحت ف عنيه وهو سرح ف عنيها لاول مره من سنين كتيرة وقلبهم نبضه زاد مسك عضت ع شفتها وعنيها بتلمع
ليل نزل عنيه وهو بيمسك اعصابه : احم جومي عشانك تتعشي يلااا
مسك بخفوت : ماليش نفس
ليل : لييه
مسك : مش عارفه
لیل : اجبلك وكل من براا
مسك هزت دماغها برفض وسكتت شوية : ليل
ليل : هممم
مسك هزت دماغها : خلاص مفييش
وخدت نفس طويل وجسمها اترعش من النسمه الهوي البرده الي هبت من الاراضي الزرعية
مسك بخفوت : عايزة اقعد ع البحر تيجي معااية
ليل وقف : تعاالي
ونزلو مع بعض وتمشوا وسط الاراضي ومسك ماشيه بهدوء وليل ماشي بشرود لحد ما وصلو قدام البحر لقت فرشة وعليها مخدتين
مسك بفرحة : ااايه ده من حطهم هنا
ليل بهدوء : انا جبتهم كنت هجعد هنا كتير الايام الي فااتت
مسك قعدت وتربعت وخدت نفس طويل ولفة ايدها حولين جسمها ليل خلع الجاكت بتاعه ومدو ليها
مسك خدته بهدوء لبسته وقفلت السوسته ليل قرب منها وايديه بترتجف ولبسها الطقيه الي فيه وهو بيدخل شعرها جواه ...
مسك : هو انا مش مراتك بتخبي شعري ليه مفيش غيرنا هنا
ليل بخفوت : كويس انك عارفه ان الواحده متبينش شعرها غير
لزوجها .. بس انا غطيتك
عشانك متبرديش وعشان چوزنا لسه مستني
موفجتك عشانك اخد راحتي معاكي وتبجي
ملكيي ...
مسك بنزعاج : وتحولني من مساكي عزيز لاله
ليل بهدوء : وميته كان حلال ربنا بيحول المرأة المعززه المتوصي عليها من سيدنا النبي لآله كييف ما هتجولي
مسك : دي حقيقه
ليل : لاه حجيجه هتختلف من راجل للتاني وانا واحد عارف ربنا وعمري ما اجلل من شأن مرتي
مسك : انت بتقنعني بيك ولا بتشكر ف نفسك
ليل : ولا ده ولا ده بس رحم الله امرئاً عرف جدر نفسه ...
مسك اومأت بهدوء وبصت قدامها بشرود وبتفكر ف الي جااي وانها برضو مش هتسلم ل ليل بعد الاهانه الي شفتها منه
وليل زيها قاعد بشرود حزين وانه مش هيضعف غير لما تديه موفقتها الي يقتنع بيها مش بسبب رغبة لو انتهت ينتهي احتياجها ليه وقبل كل شئ لازم يغيرها ...
مسك حطت راسها ع كتفه ودموعها نزلت بهدوء وشهقتها سمعها ليل وسبها تبكي براحتها
هو عارف انها مشتته ومقسومة نصين وانشالله هيفضل وراها لحد ما تبقا احسن مما يتخيل
ليل حاوط كتفها بدراعه ومسك حطت راسها ع صدره وبكت بصووت عااالي وهي مش عارفه
سبب حزنها ولا هي عايزة ايه من اصلو ...ليل لما شفها هديت رفع راسها من ع صدره ومسح دموعها
بالراحه وقرب باس دماغها وهو بيغمض
عنيه .. بعد عنها وربت ع راسها بهدوء
بلاش تبكي تاني اكده
مسك بحزن : ليه بتزعل عليا
ليل بخفوت : جلبي بيتجطع بسبب بكاكي ي مسكي
مسك قلبها دق : بجد
ليل اوماً : اممم مش هشوف غير كوكو الصغيرة الي هتبكي جدامي وجلبي هيوجعني عليها
مسك : انت كنت سبب دموعي
ليل : عشانك انتي كنتي غلطانه بصيتي لحاجه مش ليكي ومحرمه عليكي وعشان كنتي عايزة حاجه حسبها عند ربنااا واااعر .....
مسك اصلا كانت حسه بالذنب من بعد الخطبه الي سمعتها بس هي وقت غضبها منه بتتعمد استفزازه بنفس الطريقه
مسك بخفوت : يعني دلوقتي بقيت ملكيي ي ليل
ليل جسمه اترعش وقلبة وجعه من نبضاته واسمه الي طالع من بین شفيفها : حاچه ترجع لك عايزاني
ملكك ولا لا ي مسك الليل ...
مسك قربة منه : عايزاك عايزاك ليلي نفسي في قربك صدقنيي
ليل بحزن : يعني مش عايزاني رغبة مؤجته كيف ما جولتي مسك هزت دماغها بالرفض وهي النفس طالع مش داخل من عنف المشاعر الي بتتحرك
جواها : قريب مني ي ليلي بليزز ارجوووكي ليل
ليل نفسه كان عااالي وسريع وجسمه سخن بلع ريقه وقرب
منها براحه وهو عنيه ف عنيها
وشفايف مسك مفتوحه وعنيها
بتلمع بدمووع الرغبه ...
ليل قرب اكثر لحد ما نفسهم اخطلت ولسه هيلمس شفيفها مسك صوتت بصوت عااالي ...
ومسكت رجليها بوجع ليل بص ع رجلها وشاف تعبان بيجري من جمبها بسبب ضوء القمر الي كان مكتمل في الليلة ديي
وقطع حته من الجيبة وربط رجلها جاامد ومسك رجلها وبقا يمص مكاان العضه ويبصق ويرجع يمص بكل قوته ويبصق تاني ومسك عنيها عليه وعماله تصوتت ع اخرها من الوجع والخوف لحد ما اغمي عليها
ليل شالها وجري بيها ع البيت وكل الي قعددين وقفه بصدمه وخوف
جوليا جريت عليها بخوف : مسكك طفلتييي مااءا بها ليل ارجوووك جاوبني
صالح صفاء محمود البنات عمها احمد ومحمد كلهم جريو عليها والرجاله غضة بصرها بقلق واضح
ليل وهو طالع يجري بيها ع السلم : عضها حنش صغير تعااالي ي سند عا ايزك يلااا هم
وحطها ع السرير وفتح الدرج بيدور ع ورقه وقلم
مش لاقي ...
ليل بصوت عااالي : ورجه وجلم ي عيشه بسررررعه
ليل جريت جبتلو ورقه وقلم وعنيها ماليانه دمووع ع مسك ودخلت ل ليل ادتو الورقة والقلم
وقربة من مسك الي كل الحريم لفوو حوليها حتي جدتها اتسندت وطلعت مع صالح ...
ليل خدهم بسرعة وكتب الادوية الي محتاجها يعالج بيها مسك : سنددد خد الورجه دي وهات العلاج الي فيها
0
دججتين ولجيك جدااامي يلااا وداها فلوس بزيااده سند خد الورقه وجري هو ومعاذ ع اول صيدلية ...
لیل قرب منها بخوف وحط ايده ع جبهتها : بعدوو عنها شوية عشان النفس .. معلشي ي عيشة هاتي شنطتي عشان اجيس حرريتها وضغطها .
عائشة طلعت تجري ع الاوضة الي فيها شنطته ومستلزماته
الطبية وجريت ع اوضة مسك
تاني ..
ليل خد الشنطه ولبس السماعة وكشف ع نبضتها وحط الترمومتر تحت لسانها وقاس ضغطها
سند من عند الباب : العلاج اهي ي فاادية
فادية جريت خدت العلاج من اخوها وليل وبدأ يركب لها
المحليل ويحقن فيها العلاج عشان
میحصلهاش تسمم او مضاعفات. ليل ركب لها المحلول وقعد جمبها بحزن وبيفكر ف ان دي اشارة من ربنا نتيجة تسرعه وهو مش متاكده دي موافقه خالصه منها ولا نتيجة رغبة جسدية
محمود : الايه ي ليل هي مفقتش ليه
ليل بهدوء : هتفوج بعد المحلول ما يخلص ي عمي روحو ارتاحو انتوو وانا اديني جمبيها وهتبعها متجلجووش
كلهم خرجو واحد وراه التاتي واخر حاجه الجد الي باس دماغ مسك وربت ع كتف ليل وخرج
مسك فضل قاعد جمبها وبتأمل ملامحها بشرود ولسانه بيدعي لها بالشفة
فضلت مسك اسبوع رقده ف السرير بتتعالج وليل مسبهاش للحظة غير ف وقت الصلاة وكانت بتسخن وتخرف وتفوق
وتنام بسبب تأثير
السم الي دخل جسمها ...
وبعد اسبوع كان ليل ماسك كباية للبن وبيشربها لمسك براحه ومسك عنيها بتلمع بفرحة : شكرا ي ليل ع وقفتك معاية
وهتمامك بياا ...ليل بهدوء : انتي بت عمي وكنتي مريضه لازم اجف چمبيك بسبب ضميري المهني
مسك بحزن : هو ده بس السبب
ليل : اوومال
مسك بخفوت : مفيش مكنش في داعي تتعب نفسك .. وهي حزينه فكرته هيقول مراتي وللعنة غبائها وللحظة ضعفها وقررتي انها مش هتطلب قربه غير لما يترجها
مسك خدت منه كباية اللبن وقعدت تشرب بهدوء
ليل وقف : يلا عشانك تخدي دوش وتفوجي كده وتتوضي عشانك اتصلي ركعتين شكر الله الي نجاكي من مرضك
مسك ببرود : مش بعرف اتوضي ومش بعرف اصلي
ليل بهدوء : انا هعلمك اهم حاجه بس استحمي بنية الاغتسال لحد ما اجبلك كتاب صغير ف كل المعلومات الي تحتجيها ...
مسك بستغراب : اغتسل من ااايه ...ليل بلع ريقه بتوتر وخد نفس : اخر مرة جاتلك الشهرية اغتسلتي بعديها
مسك اتوترت : ايوة انا استحميت
ليل بهدوء : فيه فرج بين الاستحمام وبين الاغتسال بنية الطهارة من الحيض او الجنابة
مسك : ازااي يعني
ليل : يعني لو دلوجتي دخلتي استحميتي بدون نية الطهارة هتكوني نجسه ... اما لو استحميتي بنية الطهارة وانتي معرفاش
طريجة الاغتسال
كده طهرتي لكن الطريجة والخطوات افضل
مسك : وايه الطريقه ويعني ايه الجنابه
ليل : طريجة الاغتسال من الحيض او الجنابه انك تنوي ف جلبك اللهم اني نوية ان اتطهر اهم حاجة و الجنابه دي لما تكون الوحده نايمه مع جوزها تدخلي تستحمي وتنوي الطهارة ف جلبك وتغسلي يدك تلت مرات وفرچك تلت مرات بعدين تخلخلي فروة شعرك تلت مرات لان سيدنا النبي جال تحت كل شعره
جنابة بعدين تتوضى من غير ماتغسلي رجليكي بعدين تمسحي ع جمبك اليمين بعديه جمبك الشمال ويدك لازم توصل للامكان صعب وصول المياة ليها زي تحت الباط والودن وباطن الركبه والسرة وبين الصوابع وف الاخر تغسلي رجليكي تلت مرات
وكده يبجا اغتسلت بالطريجه المظبوطه ... والفرج بينهم انك ف الجنابة ممكن متحليش ضفيرك بس تخلخلي شعرك اما ف الحيض مستحب انك تحلي ضفايرك وتغسلي شعرك كويس
مسك بنبهاار : واو بجدد انا مكنتش اعرف الحجات دي كلها ابقا اكتبهم ف ورقة عشان احفظهم
ليل : انت مش محتاجه غير الاغتسال من الحيض
مسك بخفوت : امم ايوة انا فهمه عشان انا مش متجوزة
ليل قبض ع كف ايده وسكت مسك دخلت استحمت ونوة ف
قلبها زي ما اقل
وغتسلت ولبسة البرنس ...
وطلعت : يلا عشان تعلمني اتووضي لیل اوما ودخل معاها الحمام ووقف معاها ع الحوض وهو بیشمر کمامه
اول حاجه هتغسلي كفوف يدك وتخلخلي بين صوابعك تلت مرات .. وعمل كده قدامها ومسك جمبيه بتبص عليه وتقلده ...
: بعدين تتمضمضي تلت مرات
وهكذا فضل يعلمها ومسك تقلده وبعد كده خلاها تتوضي لوحديها قدامه بعدين طلعت خدت هدومها ودخلت الحمام لبسة وهو قرب منها وإسدال الصلاة ف ايديه وهو مبتسم لها بهدوء
مسك خدت الاسدال لبسته وبقت تشد ف الطرحه الي لزقه فيه يمين وشمال ومش عارفه تلفها
مسك بحنق : خد اعملهالي
ليل قرب ولف لها الطرحه وراح عند التسريحه فتح لعبة الخياطه الي كانت عندها ودور ع دبوس فيها وقرب منها سبتها ليها بالدبوس من الجنب ...
وبتسم بفرحه من شكلها الجميل وملامحها الي زادت برأة
بسبب الحجاب وقرب باس جبهتها بحب : كييف الجمر ف الحجاب ي مسك
مسك بفرحه : بجد ...
وجريت ع المرايه وهو وراها مبتسم لها وهي بصت وبتسمت ليه من كل قلبها بسبب شكلها الجميل
ليل بهدوء : يلاا
مسك اومأت وقربة منه براحه وهي بتدوس ع الاسدال الطويل ليل مسك دراعها قبل ما تقع وهو بيضحك
مسك بحنق : مش عارف تجيبه قصير شوية
ليل بهدوء : ده لبس رايحه تجفي بيه بين ادين المولي عز وجل يعني لازم تكوني محتشمه ولبسك واسع ولا بيشف ولا بيسف يعني ولا خفيف ولا لازج ع جسمك ويكون طويل يخبي لحد صوابع رجليكي
عشان قصة الاقدام دي اختلفوا عليها العلماء فيه الي جال انه يجوز ان اقدام المراء تكون عريانه بس القدم بس ان ربنا جال ويل الاعقاب من النار الي هي عرقوب الرجل وفي الي جال حرام ولا يجوز ان حتي اصابع رجليها تظهر في الصلاة ف احنا منعاً للشبهات وعشان منجعش ف الخطأ نغطي لحد صوابعك وربنا غفور رحيم ...
مسك اومأت بتفهم وليل اداها لمحة مختصرة عن الصلاة وفرضها وركعتها وأدبها وطريقتها وفضلها ومسك كانت بتستمع ليه
بكل جوراحها ...
ليل وقف : يلا انا هجف جمبك مش هأمك لاه انا بس هعرفك عملي وانتي جلديني لحد متعرفي تصلي لوحدك ما اشي
مسك وقلبها بيدق بسرعة : ما اشي
ليل وقف ورفع ايده وكبر تكبيرة الاحرام وبعد كده حط كفوفه تحت صدره ومسك عملت زية
وبقت تكرر وراه وليل كان بيقرأ قرآن بصوت عذب يلمس القلب وبراحه عشان مسك تعرف تردد
وسجد ومسك وراه بتقلده ورفع ومسك وراه خطوة بخطوة لحد ما ركع ومسك نزلت ع ركبه وجبهته لمسة الارض وحسة براااحه ما بعدها رااااحه حست ان كل الحزن والهموم بتقع
من ع كتفها حست قد ايييه هي كانت مقصرة وندمت ع كل للحظه مكنتش بتركع فيها ودموعها نزلت وشهقتها علية وليل اتأثر بصوت بكاها وطول ف الركوع لحد ما تاخد كفايتها من شكوتها الصمته لرب العباد
وبعد كده رفع وهو بيكبر بصوت عالي عشان ينبه مسك الي عملت زيه
وخلصو الركعتين بال تشهد الكامل وسلموا
ليل بهدوء : حرماً
مسك بسكينه : يعني ايه
ليل : لما اجولك حرما تجوليلي جمعا عشان ربنا يرزجنا الصلاة
ف الحرم مع بعض انشالله
مسك : قصدك الكعبة
ليل بضحكه : وه وطلعتي عارفه الكعبة
مسك اومأت : ايوة شوفت صورة جدو وهو متصور عندها
ليل : وانا كمانك متصور عندها
مسك : بجد وكان ايه احساسك
ليل : ي بوووي احساس ولا هجدر اوصفه ولا احكيه كان ملكت الدنيا كلها ف يدي وخلااص معيزش حاجه تاني من الدنيا للحظه يتهز لها البدن وتنفض لها الجلب وتدمع منها العين احساس جمييييل جوي لما تحسي انك ف اطهر بقاع الارض مكان ميلاد النبي العظيم وتحسي انك بركعه فيش وشربة ماية طهرتي من جواه ومن براه وبجيتي انقي من الجطن الابيض
ولا المسجد النبوي وريحته ومسكه الي يطيب الجلب وانتي هتصلي وحسه نفسك ف حضرت النبي المختار شفيعنا يوم الجياامه الي اتبعث رحمه للعالميين وه وه يمسكك هجولك ايه ولا هحكيي ااايه
مسك بلهفة : احكي ونبي احكي تاني كلامك حلوو
فضل ليل مع مسك بالراحه والهداوة يعملها ويشربها حب الاسلام والصلاة والقرآن
وحده وحده ومسك كانت زي الاطفال
المعلومة الي تدخل دماغها تحفظها
وتنبهر بيها وهي بتسمعها لاول مره ...لحد بعد اذان العشا وليل وقف صلاوة بيها بعد ما صلاة معاه
العصر والمغرب ومسك ما ملتش من كلامه ...
ليل بهدوء : اايه مجوعتيش
مسك : لا جعانه جدا بس مكنتش حسه بالجوع
ليل وقف : طب يلاه بينا ننزل نتعشوا
مسك وقفت وجت تخلع الاسدال ليل مسك ايدها : متجلعهووش لاجل خااطر شكلك فيه كيف الجمر وبعدين بعد الصلاة والالتزام عايزة ربنا يزعل منك بعد ما ترجعي ساافره تاني
مسك : يعني ايه سافرة
ليل : يعني مش محجبه ولبسك عريان وبعدين الي انتي لبساه ده المفروض يكون طبيعة لبسك كمسلمه لبسه واسع ومحتشم لا بيسف ولا بيشف وحجابك مزين وجهك اوعديني ي مسك لنك متجلعيش الحجاب تاني وطل ما لبستيه لازم يكون لبسك واسع ومحتشم ...
مسك ببرود : روح اتجوز واحد بحق وحقيقي وخليها تتحجب
لك ...
ليل : طب مش عايزة تفرحي جدك وابوكي سيبك مني ... مسك فكرت ف كلامه وتحمست لرأي جدها وعدلت الحجاب ونزل معاه بهدوء
الجد شافها ووقف : الله اكبر مشااالله مشااالله ربنا يكملك بعجلك ي حبيبة جدك ربنا يبارك فيكي الله ينور عليك ي شييخ ليل تعااالي تعااالي ي شمعة جلبييي وضي عيني ف حضن
جدك ..
مسك جريت عليه ورمت نفسها ف حضنه وجدها دموعه نزلت : انا خلاصك معيزش حاجه من الدنيا تاني بعد ما طمنت عليكي ي مسك العزايزي
مسك : بحبك ي جدو
صالح بحب : اوعديني ي حبيبتي اوعديني انك هتلتزمي ومش هتخلعي الحجاب تاني وهتصلي وتعرفي ربنا ي مسك ي بتي خليني اموت مرتاح الله يبارك فيكي صالح بحب : اوعديني ي حبيبتي اوعديني انك هتلتزمي ومش هتخلعي الحجاب تاني وهتصلي وتعرفي ربنا ي مسك ي بتي خليني اموت مرتاح الله يبارك فيكي
مسك رفعة راسها بخوف : بعد الشر عليك ي جدو اوعدك اوعدك والله بس متقولش كده تاني ...
محمود قرب : طب مفيش حضن لبابا ي مسك
مسك لفة وشها النحية الثانية : تؤتؤ مخصماك
محمود ضحك : طب واهون عليكي ي بنتي انا كنت عايزة مصلحتك وخايف عليكي وبعدين انتي مش شايفه نفسك قمر ازاي ف الحجاب
مسك بصت له : بجد قمر
محمود ضحك وخدها ف حضنه وعنيه دمعة بفرحه وبص ع ليل وعنيه بتشكره
كل الحريم والبنات قربة حضنتها وبركو لها ع الحجاب وقعدو ع سفرة العشا ...
مسك قعدت جمب ليل الي قال بصوت عالي بسم الله ومسك رددت وراه .. وبقا يحط قدامها الاكل بهدوء ومسك كانت بتاكل بجووع ...
خلصوا عشا ومسك قامت تساعدهم وقررت تعمل لهم كيكة البرتقال وليل بعت سند يجيب لب ومكسرات وتساالي وفواكهة
ومسك خلصت بعد ما دعكة المطبخ طبعا بس كنت النتيجة مزهله وطلعت اجمل صنيتين كيكة
وعملت الشاي ع ما تبرد شوية وطلعت لهم بصنية الشاي وهي بتمشي براحة ليل ابتسم وقام خدها منها ووزع ع الي قعدين ...
2
ومسك خرطت الكيك ومعاها عائشة وخرجوه ف اطباق .. وكلهم مدحو ف جمال الكيك
الكبار دخلو يناموا والشباب طلعوا عند الدمسة وقعدو يتسلو بعد ما مريم وحنان فضوها ف اطباق وفادية خرطت الفاكهة ف طباق وخرجت وراهم ...
مسك خدت طبق الفراولة وفضلت تاكل بنهم وطريقتها جننت ليل الي كان مركز معاها
وزاي بتاخد الفرولاية بين شفيفها ...
بالطريقة المغرية دي وحس
جسمه سخن وراح واقف
مره واحده ...حمزة : ع ويين لسه بدرري
ليل بخنقة : راايح اطل ع عنبر بجالي شوية مروحتش لييها
مسك بخفوت لعائشه : مين عنبر ده
عائشة : دي فرسة ليل من وهو عنده يمكن 18 سنه مغيرهاش واصل
مسك : واااو مكنتش اعرف انه بيحب الخيل ميبنش عليه
عائشة : ده متيم بعنبر جابها ساعتها مهرة لسه مفطومه من امها ومن سعتها عنده وكبرو
مع بعضيهم ...
مسك وقفت .. عائشه : ع وين
مسك : راايحه اشوف الزوجه الثانیه هههههههههههه ومشيت من الطريق الي مشي منه ليل ولقت نور ها ادي جاي من بعيد كملة بهدوء
مسك : ليل ي ليل انت فين
ليل الي كان واقف يمسح ع راس عنبر وبيكلها تفاح سمع صوتها وهي بتنادي عليه وغمض عنيه وخد نفس : تعااالي ي مسك انا جواه ع يمييينك
مسك دخلت من الباب ومشيية ف طرقة طويلة شوية وحودت يمين لقت ليل واقف قدام فرسه بيضة بياض نقي يجذب العين
مسك بفرحه : الله جميلة اوووي بجد
ليل ابتسم : جولي مشاء الله او سبحان الله كل ما حاجة تعجبك
مسك : مشالله حلووة بس معرفش ان عندك خيل
ليل بخفوت : وانتي تعرفي عني ايه هو انتي كتي فلحه غير تحرجي دميي
مسك ابتسمت من غير ما ترد عليه وقربة من الفرسة وبقت تمسح ع راسها
مسك برجاء : بليزي ليل عايزه اركبها ارجوووك
ليل : لاه مينفعش احسن توجعي
مسك قربة منه : عشان خطري اعتبرها هدية حجابي عشااني وبعدين انت هتكون معاية
ليل تاه ف عيونها الي بتلمع وملامحها الي حوطهم الحجباب واوماً بهدوء ...ليل بعد عنها وركب لها السرج واللجام وخدها وطلع بيها ع بره
ومسك وراه وهي بتصقف بفرحه .
مسك بحما اس : يلاا يلااا ركبني
ليل بص ع اسدلها : طب وينفع تركبي بإسدالك ده
مسك رفعة الاسدال : انا لبسة برموده اهوو وبعدين الدنيا ضلمة مفيش حد هيشوفني دلوقتي خلينا نتمشي ف الاراضي الزراعيه دي
ليل اوماً ومسك وقفت جمب عنبر وهي رفعه الاسدال ليل قرب منها ورفعة من وسطها وقعدها ع ضهر الفرسة الهادية
وحط رجله ع السرج وطلع وراها بكل مرونه لف ايديه حولين مسك وشد اللجم ووجه الفرسه ورجليه بتخبط بطنها براحه عشان تتحرك
الفرسه بدات تتحرك نحية الاراضي الزرعيه الي العين متجبش
اخرها ...
مسك بحماس : خليها تجري عشان خطرري
لي شد اللجام اكثر : ارمحييي ي عنبررر
والفرسة كانها فهمتوو وطلعت تجري بيهم والهوي الساقع بلفح
وشهم ومسك بتضحك بحمااس : وااااااااو حساااااس فظيييييع انا مبسوووطه اووووي... ليل
ليل بخفوت : امممم
مسك : هفك الحجاب بليز مفيش كد غيرنا عايزة الهوي يدخل جواه شعري
ليل بهدوء : براحتكك
مسك فكت طرحتها وفلتت شعرها الي بقا يطير مع الهووي وبيجي ع وش ليل الي هااام ف ريحتها وحساسه وهي بين ايديه عجبه اووي
مسك رجعت لوراه لحد ما سندت راسها ع صدر ليل وغمضة عنيها بستمتاع وهي بتتمسح ف صدرة وريحته مع الجو الشتوي ده جننوها
ليل نبضه زاد من جسمها الي لزق ف جسمه وحررته علية ومسك كانت سمعه نبضه بوضوح
ليل مسك اللجام بكف واحد والتاني حطه ع وسط مسك الي جسمها اترعش تحت صوابعه
رفعة راسها لفوق بعد ما میلت علیه اکثر
وبهمس : ليلي
ليل بص ع وشها وعيونها وشفيفه الي بتترعش
وبخفوت : الايه ي مسك ليلك
مسك غمضة عنيه بسبب كلامه وجسمها اتنفض اكثر لما صوابعه اتحركت ع وسطها
مسك بصوت يجنن : ليل
لیل بهمس : نعم ي مسك
مسك بخفوت : بوسني ي ليل عشان خطرري
ليل بلع ريقه و مسك حطت ايدها الشمال ع رقبته
ليل قرب من شفيفها وصوابعة قبضة ع وسطها ومسك بتتحسس رقبتها براحه وووووو
بارت كبير اهو تفاعل حلو بقي
🤍دمتم ساالمين 🤍...
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺