القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار الرياضة

رواية منقذي اللطيف البارت الرابع بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 

رواية منقذي اللطيف البارت الرابع بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية منقذي اللطيف البارت الرابع بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


بتقف مريم ب انهيار ودموع 

= ياره اتخطفت !! 


امل بعياط 

= خليكو هنا انا هروح لعميد الجامعه اجيب رقم ابوها واجي 


بتجري امل جوا الجامعه وبتوصل لمكتب العميد وبتفتح وبتدخل 


امل بعياط 

= اانا اسفه أن دخلت منغير مخبط بس بالله عليك ياره صحبتي اتخطفت من قام الجامعه ومش عارفه اعمل اي عايزه رقم حد من أهلها 


العميد " ملحوظه كلامهم ب الانجليزي بس انا هكتب ب العربي" 

= طيب طيب اهدي مش دي من ضمن البنات الي جايه ف منحه 


امل بعياط 

= ايوا ايوا بس بسرعه والنبي دور وهاتلي الرقم انا مش عارفه هيا دلوقتي كويسه أو لا 


العميد وهوا بيقوم 

= متقلقيش انا هكلم ناس اعرفها هتدور عليها 


بيرن العميد علا ابوها  

= الو .. مش وقته سلامات دلوقتي بنتك اتخطفت تعالا علا امريكا حالا ... تمم ف انتظارك 

" ملحوظه تانيه العميد يعرف ابو ياره لأنه اتواصل معاه قبل كدا عشان السكن والمصاريف " 


فتحت امل الباب وهيا بتقول بعياط 

= ارجوك لما تعرف حاجه عنها بلغني فوراً 


العميد 

= تمم يبنتي متقلقوش هنلاقيها وتبقي كويسه وبيمسك تلفونه وبيتصل بشخص ما وبيقول ... هبعتلك صوره وبيانات بنت تجبهالي من تحت الارض .. ايوا البنت دي مخطوفه .. تمم 


امل بتجري وبتوصل لمريم وجني وبتقول 

= انا كلمت العميد وهوا اتواصل مع باباها وهيجي امريكا وبعتو ناس تدور عليها 


قعدت جني ع الأرض ب انهيار 

= يارب احفظها يارب ومتخليش حاجه تأذيها يارب هيا شافت كتير ف حياتها يارب 


قعدت جنبها مريم ع الأرض وهيا بتعيط وبتقول 

= هنلاقيها وهتبقي كويسه أن شاء الله هتبقي كويسه 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 ف مكان تاني عند ياره وهيا فاقده الوعي 


سواق التاكسي بيتكلم ف التلفون وبيقول 

= الخطه التانيه ماشيه زي الفل يا باشا البنت معايا دلوقتي 

بيرد عليه الشخص التاني وبيقول 

= اوعي تغلط تخدها وتوديها المخزن الي قولتلك عليه مفهوم 

= مفهوم يباشا 


بيقفل معاه وبيلاحظ عربيه جايه من بعيد بأقصي سرعه بيتوتر السواق وبيزود السرعه عشان يبعد  بس بيفشل أنه يبعد عنها وبتنجح العربيه  أنها تقف قدام عربيه الخاطف وبينزل من العربيه  شخص مقنع ومعاه اتنين رجاله ولابس لبس اسود الرجاله بيمسكو السواق وبيكتفوه وبيخرج الشخص المقنع ياره من العربيه وبيحطها في عربيته  وبيظهر عربيتين تانيين تبع السواق " وان الشخص الي كان بيكلمه السواق ف التلفون هوا الي باعتهم وراه عشان لو حصل اي حاجه " بيشتبكو معاهم بس هما كانوا اقوي منهم وبيقدرو يخلصوا عليهم 


بعد وقت بتفوق ياره بلاقي نفسها ف كوخ ونايمه ع سرير قديم وبتتفاجيئ بشخص بيدخل الكوخ وبيقول بصوته الرجولي 

= اخيرا فوقتي 


بتقول ياره بخوف 

=انت مين وعايز مني اي ولي خطفتني 


بيقعد وبيحط رجل ع رجل وهوا بيقول 

= انا مخطفتكيش بالعكس أنا الي انقذتك من الناس الي كانو خاطفينك 


ياره بخوف

= وطلاما انت مش خاطفني لي جبتني المكان دا 


بيقول بغموض 

= عشان الي خطفوكي دول هيحاولو يخطفوكي تاني 


ياره ب استغراب 

= طب وانتي بتساعدني لي هوا انت تعرفني 


بيقوم المقنع  وبيديها صنيه اكل وهوا بيقول 

= وفري اسألتلك دي وكلي عشان باين عليكي مكلتيش حاجه 


بتقوم ساره بعند وبتقول 

= انا مش هاكل حاجه انا معرفكش اصلا انا عايزه امشي من هنا 


بيقول بزهق 

= كلي الاول وبعدين هروحك 


ياره بعصبيه 

= انا مش عيله عشان تضحك عليا وبعدين افرض حاطتلي سم ف الاكل وعايز تخلص مني 


بيقول برفعه حاجب

= وهوا انا لو عايز اخلص منك اي هيخليني انقذك منهم 


ياره

= ولي متكنش دي لعبه منك عشان اثق فيك واقعد هنا وأصدق حكايه أن في ناس عايزه تموتني وانا مليش أعداء 


= طب وطلاما ي نصحه ملكيش أعداء انا هكون عايز اقتلك لي 


قعدت ياره بحيره 

= معرفش .. معرفش بس الي اعرفه ان مش هاخد منك حاجه 


قال بملل 

= وهوا انا لو عايز اموتك ي ازكا اخواتك م كنت قتل..تك وانتي فاقده الوعي وخلصت 


بصتله ياره بتفكير 

= تصدق اقنعتني 


قال بضحك

= شوفتي بقا انك ظلماني 


بصتله ياره بغيظ 

= انت بتتكلم معايا لي اصلا انت هتصاحبني ولا اي 


قالها بغيظ 

= كلي ها كلي واسكتي عشان مقتلكيش بجد 


سابني وخرج وانا قعدت بحزن

= ياربي مين دا وعايز مني اي ومين الناس الي عايزه تخطفني دول اوووف بس لا مش هاكل انا مضمنهوش 

طلعت وراه ولقيت نفسي ف مكان في الصحراء بصيت بصدمه وقعدت ادور ع الشخص المقنع دا لقيته قاعد ع صخره جنب الكوخ

روحت عنده وانا بقول 

= لو سمحت روحني انا عايزه امشي من هنا 


قال وهوا بيقوم 

= تمم يلا 


بعد وقت بيرصلو للعربيه و ياره بتركب معاه عربيته وبصمت وبعد وقت بتوصل السكن وبيتأكد انها طلعت وبيمشي 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مريم وهيا بتحاول تتماسك 

= انا تعبت رجلي معدتش شيلاني احنا مسبناش حته مدورناش فيها 


جني بتعب 

= يتري انتي فين يا ياره 


امل بحزن 

= الوقت اتأخر لازم نروح ننزل بكرا نكمل مينفعش نفضل ف الشارع لحد دلوقتي 


جني بحزن ودموع 

= ماشي يلا 


بعد وقت كانو وصلو للبيت وقعدو ع الكنبه بيحاولو يلاقوا حل او طريقه توصلهم ل ياره وفجأة الباب بيخبط بتجري امل تفتح الباب وبتتصدم لما بتلاقيها ياره 


امل ب انهيار 

= ياره حبيبتي كنتي فين اي الي حصل انتي كويسه في حد عملك حاجه 


جني بعياط

= تعالي ادخلي متقفيش ع الباب 


بتدخل ياره وبتقعد وبتحكيلهم كل الي حصل 


مريم بعد أما هديت 

= ومين الشخص الي انقذك دا 


ياره بحيره 

= معرفش مرضاش يقولي كل اما اسألو ميردش عليا بس حقيقي مكنش ف دماغي غير أن اروح وبس 


جني بحنان 

= الحمدلله انك بخير وان محصلكيش حاجه يحبيبتي الحمدلله 


امل 

= كويس أنه لحقك الحمدلله علا سلامتك يحبيبتي 


مريم 

= هقوم اكلم ابوكي والعميد عشان اعرفهم انك خلاص وصلتي 


ياره 

= خلاص ماشي 


بعد وقت كان الباب خبط .. بتفتح مريم وبتلاقي راجل غريب 

= مين حضرتك 


= انا موسى الصياد ابو ياره


مريم بترحيب 

= اتفضل يعمو 


بيدخل وبيقعد وبيقول 

= بنتي ياره فين عايز اطمن عليها 


بتطلع ياره من الاوضه وبتجري ع باباها وبياخدها ف حضنه وهوا بيقول بدموع 

= مكنتش مصدق نفسي لما العميد كلمني وقالي انك اتخطفتي رجلي مكنتش شيلاني مر عليا شريط حياتي كلها قدامي خلاص ال 24 س دول حسيت أن خلاص هخسرك وندمت ندمت يبنتي أن سيبتك لوحدك طول السنين دي وبيكمل وهوا بيخرجها من حضنه وبيحاوط وشها بكفوف ايده وبيقول من النهارده انا معاكي ومش هسيبك ابدا وهجيبك تعيشي معايا سامحيني يا بنتي ع كل الي عملته معاكي 


ياره بحنان 

= مسمحاك ي حبيبي مقدرش ازعل منك بس ارجوك يا بابا مش عايزه ارجع انا خلاص اتعودت ع شقتي وبقيت برتاح فيها دا غير بكمل تعليمي هنا  


مريم  بتأثر 

= عارفه ي ياره انا عرفت من العميد لما كلمته أن باباكي لما عرف أن جالك منحه هنا مرضاش يخليكي تسكني ف اي سكن وجبلك سكن خالص ومريح ليكي وجنب الكليه وكمان المصاريف مش مجاناً هوا الي كان متكلف بكل حاجه 


بصيت بصدمه ل بابا وانا بقول 

= الكلام دا بجد 


موسي بحنان 

= كنتي عايزاني اعمل اي رفضتي تاخدي مني فلوس كنتي كرهاني ف اتطريت اعمل كدا عشان متحتاجيش لحد خصوصا مصاريفك هنا كتير ومش هتقدري عليها 


حضنته بحب ودموع 

= انا مقدرش اكرهك ي بابا انا بقول كدا من ورا قلبي انا بس كنت اخده ع خاطري منكم عشان سبتوني لوحدي وكملت ب استغراب .. امال ماما متعرفش ب الي حصل 


اتكلم موسي بتوتر 

= احم... لا عارفه 


ابتسمت بحزن 

= الظاهر انها مصدقت أنها تخلص مني 


اتكلم موسي وهوا بيقول 

= مش عارف يبنتي بس اكيد حصل حاجه خلاها متعرفش تيجي 

  

قولت وانا بمسح دموعي 

= يلا عادي المهم أن انت جنبي 


بيمسح ع شعرها بحنان 

= مش هبعد عنك تاني ابدا صدقيني 


= مصدقاك يحبيبي 


قال وهوا بيقوم 

= هسيبك ترتاحي ومتقلقيش انا هعرف مين الي عمل كدا 


ابتسمت بحب 

= حاضر يحبيبي 


= ف اقرب فرصه هحاول ارجع امريكا تاني واشوفك يقلب بابا 


= ف انتظارك ديما ي حبيبي 


بعد وقت كنت نايمه وبصه للسقف وبفتكر الشخص الي انقذني ويتري مين هوا ولي بينقذني وف نفس الوقت جتلي مسج ع التلفون 

" متفكريش كتير ونامي " 


اتنفضت برعب 

= اعوذ بالله دا عرف منين دا أن بفكر 


مسج تانيه 

" طبيعي عشان اليوم كان صعب " 


بعت وقولت بخوف 

= انت مخاوي ج..ن يجدع انت ولا اي 


مسج تانيه 

" لا يستي مش مخاوي ولا حاجه بس خمنت مش اكتر " 


اتفست براحه وقولت 

= انت مين ؟ 


"ف الوقت المناسب هتعرفي " 


= لا عايزه اعرف انت مين 

= انت الي انقذتني النهارده صح 

= انت مش بترد لي ؟؟

=؟؟ 

 

مردش ك العاده قفلت التلفون بحيره ونمت 


تاني يوم 

كانو البنات لبسو وجهزو عشان يروحو الجامعه 


ياره بتوتر 

= استر يارب وميحصلش اي حاجه تانيه   


امل وهيا بتطبطب عليها 

= لا متقلقيش ياروحي احنا معاكي 


جني بتهنيده

=يلا ي بنات 


بينزلو وبيوصلو الجامعه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف مكان ما شخص بيتكلم بغضب 


= ازاي الكلام دا يحصل هاااا ازاااي 


اتكلم التاني بخوف 

= والله ي باشا غصب عني انا قدرت اهرب منهم والحمدلله مشافونيش بس هما مسكو التانيين وخايف يعترفو بحاجه 


= م كلو بسبب غبائكم .. انت تدورلي وتعرفلي هما مخبينهم فين وتق..تلهم فاهم دي اخر فرصه ليك لو منفذتش هتت..قتل فاهممم 


اتكلم بخوف 

= حاضر يا باشا 


= يلا غور 


بيرزع التلفون ع الأرض بغضب وغل 

= المره دي قدرتي تعيشي المره الجايه مش هسيبك غير لما اقتلك و..بإيدي كمان 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بيحضرو اول محاضرتين وبيقعدو ف الكافي وبيقرب عليهم دكتور ياسر وهوا بيقول 

= حمدالله علا سلامتك يا ياره أن شاء الله الي عمل كدا هيتعاقب 


ياره 

= الله يسلمك يادكتور ياسر .. أن شاء الله 


مريم بتبص علا جني الي سرحانه ف ياسر بتنغذها ف جنبها وبتقولها بهمس

= الله يخربيتك اتقلي مش كدا 


جني بكسوف وهمس

=بحاول بس لما بيقف قصادي أو بيكلمني بنسي نفسي


مريم بضحك

= ايوا يعم 


بترفع جني نظراته ل ياسر بتلاقي هوا كمان بيبصلها ف بتتوتر وبتنزل وشها تاني 


دكتور ياسر 

= تمم ي ياره ومتقلقيش احنا جبنا عساكر مع الي موجودين الجامعه عشان محصلش اي حاجه تاني ف متقلقيش 


ياره ابتسامه

= ميرسي جدا ودي فعلا فكره كويسه عشان محدش يتأذي 


جني بنظرات حب 

= فعلا ي دكتور ياسر كويس أن حضرتك عملت كدا عشان حالات الخطف بتكون كتيره 


ياسر ب ابتسامه

= أن شاء الله دا مش هيتكرر تاني 


مريم

= أن شاء الله 


ياسر وهوا لسه بيبص علا جني 

= يلا عن اذنكم 


مشي ياسر وجني سندت بأيدها تحت خدها 


ياره بضحك

= شايفه ي مريم الي انا شيفاه 


مريم بضحك

= فراشات يابا فراشات


جني بتبصلهم بغيظ وضحك

= اعملكو اي يعني الله غصب عني 


امل بضحك 

= اتقلي ها الرجاله مش بتحب البنت المدلوقه 


جني بانتباه 

= يعني اي اعمل اي 


مريم 

= يعني تخفي نظرات وتخفي كلام ومتقعديش ف وشو طول المحاضره وركزي معاه تركيز عشان المذاكره مش عشان حاجه تانيه وهوا لو في ناحيته ليكي حاجه اكيد هيبان 


ياره بضحك 

= اوبا اي ي مريم انتي حبيبتي قبل كدا ولا اي 


امل 

= باينها كدا 


جني بضحك

= بتحبي من ورايا يبت ولا اي 


مريم وهيا بترفع ايديها بحركه كوميديه 

= والله يباشا معملت حاجه انا بريئ


بيضحكو البنات عليها وبتقول ياره

= مجنونه والله.. طب يلا يختي انتي وهيا نلحق المحاضره التانيه وبعدين نروح 


امل بضحك 

= اخاف اقولكم تعالو نتغدى برى حد فينا يتخطف تاني 


بتضحك ياره وبتقول 

= نفسي والله ناكل برا نجدد بس انا كمان مرعوبه 


بتتكلم جني بطريقه كوميديه 

= عيب عليكوو أوعو تخافوا طول م انا موجوده 


مريم بضحك 

= بس يحبيبتي كنتي عامله وقتها زي الفار المبلول اصلا 


ياره 

= يلاهوووي فات خمس دقائق والدكتور مش هيدخلنا 


بيجرو البنات للمحاضره وبيلاقو دكتور ياسر واقف وبيبصلهم بغضب 

= م لسه بدري ي استاذه انتي وهيا 


اتكلمت جني 

= سوري ي دكتور والله اخر مره المره الجايه مش هنتأخر 


بيبتسم ياسر وبيقول 

= تمم اخر مره اتفضلو 


بيدخلو البنات وبيقعدو ومريم بتغمز ل جني 

= ايوا يعم عصافير الحب 


اتكلمت جني بهمس 

= اكتمي بقا عايزه اسمع واركز 


امل بضحك وهمس 

= سيبوها يابنات تركز مع حبيب القلب 


بتنغزها جني بغيظ .... بعد وقت كانو البنات خلصو وطلعو برا الجامعه 


ياره

= هنروح فين بقا 


جني بحماس 

= في مطعم خطير شوفته واحنا كنا بندور عليكي الريحه كانت خطيره 


مريم بضحك 

= ماشي يستي يلا 


بيوصلو للمطعم وبيقعدو وبيطلبو المنيو وكل واحده بتطلب الاكله الي بتحبها بيقعدو يتكلمو وبعد وقت بيجي الويتر وبيجبلهم الاكل بس بيكون مخبي وشه ب الكاب بيرفع وشه ب ابتسامه خبث وهوا بيقول 

= اي أوامر تانيه يفندم 


بتتصدم جني لما بتشوفو بيكون نفس الشاب الي كان دايقها قبل كدا 

= هوا انت تاني !! 

 

استووب بس كدا اي رائيكم ف البارت 

الاحداث الي جايه مشوقه جداً 

عيزاكم تتحمسو معايا  

عايزه تفاعل حلو بقا يحمسني اكتب البارت ال5


 مُنقذي الطيف ."

يتبع 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 


الفصل الاول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا




تعليقات