القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار الرياضة

رواية منقذي اللطيف البارت الخامس بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية منقذي اللطيف البارت الخامس بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية منقذي اللطيف البارت الخامس بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


بتتصدم جني لما بتشوفو بيكون نفس الشاب الي كان دايقها قبل كدا 

= هوا انت تاني !! 


الشاب بخبث 

= انا معملتش حاجه يفندم انا بقول اي اوامر تانيه 


ياره بعدم راحه 

= لا اتفضل انت 


امل بقلق 

= انا مش مرتاحه وحاسه أن في حاجه هتحصل 


جني 

= المشكله خلاص مش هينفع نقوم الاكل اجه


مريم 

= بصو هوا اكيد مش هيعمل حاجه لان واضح انو بيشتغل هنا وهنا اكل عيشو ف اكيد مش هيخصر اكل عيشو عشان يدايقنا


جني 

= انا برضو بقول كدا يلا أن شاء الله خير 


لسه ياره هتيجي تاكل بتتفاجئ ب المقنع اجه المطعم وبيسحب الشوكه منها وبيقول 

= محدش يدوق من الاكل دا 


ياره بعصبيه 

= انت مين وازاي تعمل كدا وبتكمل بتفكير اوعي تكون نفس الشخص الي كان خاطفني ف الكوخ 


بصلها بغموض 

= مكنتش خاطفك قولتلك المهم الاكل دا محدش فيكم يدوقو 


جني باستغراب 

= لي يعني ماله الاكل 


المقنع 

= الاكل مسموم 


ياره بصدمه 

= مسموم وانت عرفت منين 


المقنع 

= مش وقته وعشان تتأكدو ثواني 


بينده ع شخص معين وبيقولو 

= اندهلي مدير المطعم دا عايز اتكلم معاه فوراً 


الشاب 

= حاضر يفندم 


بيجي مدير المطعم وبيكلمو المقنع بصرامه

= ممكن افهم اي دا ازاي تطلعو اكل مسموم للناس 


بيتصدمو الناس لما بيسمعو الكلام وبتحصل مشكله والناس بتبدء تتعصب والمدير بيتكلم بتوتر 

= طب ممكن تيجو معايا وتفهموني في اي 


بيتكلم الشخص المقنع وبيقول 

= هات يبني الاكل دا معايا 


بيروحو لمكتب ف الباب الخلفي الي جنب المطعم وبيوصلو لاوضه وفيها كاميرات بيتكلم المقنع وبيقول 

= وريني الكاميرات وانت تشوف بنفسك 


بيفتحو الكاميرات وبيشوفو شاب داخل المطبخ وبيقف جنب طباخ من الطباخين الي واقفين وبيديلو كيس وبيوشوشو ف ودونه وبيمشي وبعد وقت بيروح الطباخ يفضي الكيس ف طبق ياره وطبق جني وبيتصدمو الاتنين 


جني بصدمه 

= غريبه لي طبقي انا وياره بس 


المقنع 

= الظاهر أن في عداوه مع ياره بس محدش يعرف لي أما انتي عشان انتي رفضتيه ف نص المحاضره واتسببتي أنه يتضرب ودا شخص مغرور وانتي اول بنت ترفضه دا غير أن هوا مش شغال هنا اصلا وجه عشان يعمل كدا ويمشي بس انا مسكتو وعندي ف المخزن 

وبيكمل كلامه وهوا بيبص للمدير 


= الاكل دا انا هاخده اوديه لمعمل تحاليل هيحلل الاكل دا عشان نتأكد ونثبت عليه التهمه 


بيأوم ليه المدير وبيعتزرلو وبيطلعو كلهم برا لاكن بيسبقهم المقنع وبيحاول يمشي بسرعه بتجري وراه ياره ع امل تمسكو بس بيركب عربيه ومش بتعرف تلحقو 


جني 

= في سر وراه الشخص دا يتري مين دا وبيعرف ازاي أنك ف خطر 


مريم بقلق 

= الظاهر أن هنا معتش في امان 


امل بتفكير 

= ننزل مصر ومش مهم نكمل هنا اهم حاجه حياتنا 


ياره 

= مش قبل أما اعرف مين دا وبيساعدني لي وازاي بيعرف أن انا حياتي ف خطر دي مش اول مره 


جني 

= بس دا خطر علينا 


مريم بقلق 

= جني عندها حق احنا وجودنا هنا خطر ي ياره 


ياره بتهنيده

= مش عارفه يابنات بس طلاما مستقصدنا كدا يبقي اكيد حتا لو ف مصر هيأذينا برضو 


امل 

= بس ف مصر هنعرف نتصرف اكتر من هنا ، هنا احنا منعرفش المكان كويس 


ياره 

= بس يبن..


قاطعتها مريم 

= مفيش بس احنا مش هنستني لما يحصلكو حاجه وبعدين ننزل 


ياره 

= ي مريم نخلص امتحانات وننزل مصر خلاص كلها اسبوع مينفعش نضيع كل الي جينا عشانه 


قالت امل 

= مش عايزين حاجه اهم حاجه عندنا سلامتكم 


جني 

= احنا هنبقي كويسين بس انا بتفق مع ياره نخلص الامتحانات الاول وبعدين ننزل لأن كدا كدا هناخد الاجازه 


مريم 

= تمم امري لله يلا 


امل 

= ماشي يبنات بس طول الفتره دي مفيش خروج من الجامعه للبيت لحد اما نخلص امتحانات علا خير تمم 


كلهم ف صوت واحد 

= تمم 


بعد وقت كانو وصلو للسكن


جني 

= بس ياره طلع عندها مُنقذ الظاهر أنه بيحبك 


ياره بتفكير 

= بس مين دا وبيعمل كدا دا لي 


امل 

= م دا الي بفكر فيه أنه حتي مش عايز يظهر نفسه قدامك بوشو خالص 


ياره

= مش عارفه والله انا معتش فاهمه حاجه 


جني 

= خير ان شاء الله متقلقيش 


مريم بطريقه كوميديه 

= يعني دلوقتي جني وعندها مُنقذ وياره عندها مُنقذ وانا وانتي ي أمل قاعدين بنهش الدبان 


امل بضحك

= انا عن نفسي افضل سنجل ولا اتعرض لخطف وحد يحاول يموتني 


مريم بضحك 

= لا يستي انا عايزه عادي 


ياره بضحك

= يستي خديه عادي الله 


مريم 

= لا يستي هوا خلاص بقي جوز اختي 


ياره 

= طب امشي من وشي ها امشي قال جوزي قال 


امل بخبث 

= اي يجني ساكته ليه سرحانه ف مين 


جني بتوتر 

= مين انا لا مش سرحانه مين قال إن انا سرحانه 


مريم بضحك 

= عليا يباشا 


جني بتوتر 

= بصو انا عايزه اعترف بحاجه 


ياره بأنتباه 

= خير يجني في اي 


جني وهيا بتفرك ف أيدها 

= بصوا هوا دكتور ياسر بعتلي


كلهم ف صوت واحد 

= ايييييييي


جني وهيا بتقوم 

= والنبي مجت فرصه اقول 


بتقوم مريم وبتجري وراها 

= ياروح ماميييي مجتش اي يختي 


جني وهيا بتجري 

= وربنا لسه امبارح 


ياره بضحك 

= اااه هههههه اتاريه لما روحنا المحاضره متأخر لما كلمتيه انتي وافق يدخلنا 


جني بكسوف 

= والله يابنات اتفاجئت زي زيكم وبتكمل بس والله لسه مفيش حاجه كلام عادي 


بتجيبها مريم من قفاها وبتقعدها وبتقول 

= تحكي كل حاجه من طقطق ل سلامو عليكو فاهمه 


بتضحك جني وبتقول 

= حاضر يا باشا بتكمل وبتقول 


فلاش باك 


ونا قاعده بتجيلي مسج محتواها ك الآتي 


" ازيك يا جني عامله اي " 


= الحمدلله كويسه مين 


" انا دكتور ياسر مش عايزك تستغربي صدقيني حاولت امنع نفسي ابعتلك بس معرفتش " 


بصيت بتوتر للشاشه وقلبي بيدق 

= خير يا دكتور ياسر في حاجه ولا اي 


" بصراحه ايوا في بس مش هعرف اقولك هنا " 


= امال ازاي مش فاهمه 


" احم بصي لازم اقابلك عشان اعرف اتكلم معاكي" 


اتصدمت من الرد يعني اي هيكون عايز اي 


= ازاي الكلام دا يادكتور ياسر مينفعش لو في حاجه تخص الدراسه عرفني هنا 


" لا مش بخصوص الدراسه وصدقيني هتفهمي كل حاجه لما اشوفك انا مش جاي الف ولا ادور لما اقابلك هتفهمي كل حاجه ف الكافي بتاع الجامعه كمان موضوع مهم ميتأجلش " 


= هشوف ي دكتور ياسر هفكر وارد ع حضرتك 


" تمم انا ف انتظارك " 


باااااك


جني 

= بس دا كل الي حصل معايا 


ياره 

= يتري عايزك ف اي واي الموضوع الي ميتأجلش دا 


جني بتوتر 

= مش عارفه خايفه اوي اعاااا ليكون فهم حاجه 


مريم بضحك 

= طب ابعتيلو  وقوليلو انك هتقابليه بكرا ف كافي الجامعه واحنا هنكون ف نفس الكافي تمم 


جني 

= خلاص ماشي هبعتلو 


امل 

= خير ان شاء الله متقلقيش 


جني بتوتر 

= يخوفي يااااني ليكون فهم منظري هيبقي وحش اوي 


ياره بضحك 

= لا ان شاء الله ميكنش فهم حاجه متفكريش كتير بس 


جني 

= تمم يلا ننام عشان نصحي بدري 


مريم بتسقيف 

= اوعا بقا مش قادره يعيني تستني 


جني بغيظ وهيا بتحدف عليها الشبشب 

= اتلمي ي مريم الك.لب 


بيضحكو البنات عليهم وبيدخلو ينامو 

تاني يوم تحديداً في الجامعه 


بتدخل جني بتوتر 


ياره بضحك 

= يبت اهدي خير والله 


جني 

= بحاول اهدي والله 


امل 

= خير يجنون والله إن شاء الله مش هيبقي حاجه وحشه 


جني 

= يارب يارب 


بيدخلو البنات للمحاضره 


وهما خارجين بيقابلو الدكتور ياسر 

= ممكن كلمه ي انسه جني  ف كافي الجامعه مش هنتأخر


بتتوتر جني وبتوافق وبيروحو بيقعدو ف كافي الجامعه 

وبيقعدو البنات ف ترابيزه قريبه منهم 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في مكان ما في مخزن مهجور 


بيقعد المقنع وبيحط رجل علا رجل 

= قولي بقا عايز كام وتبعد عن ياره وجني 


الشاب بكره 

= مش عايز حاجه انا عايزها تموت تموت وبس 


بيتعصب المقنع وبيمسكو  من  فك وشه وبيقول وهوا بيجز ع سنانه 

= اقسم بالله لو فكرت بس تقرب منها لكون معذبك لحد اما تتمني الموت ومتلاقيهوش 


الشاب بغيظ 

= وهيا تهمك ف اي اصلا انت مين انت اساسا وكمل بضحك سخريه  هيا اصلا تلاقيها ودعت هيا وجني 


بيضحك المقنع ب استفزاز 

= هوا انا مقولتلكش مش انا لحقتهم ومحصلهمش حاجه 


بيتصدم الشاب 

= انت بتعمل كدا لي انت تعرفهم منين اصلا 


المقنع بغموض 

= دا شيئ ميخصكش ، ها مقولتش تاخد كام وتبعد عنهم 


الشاب ب استفزازي 

= روحها عايز روحها وبس 


بيتعصب المقنع وبينهال عليه ب الكمات وبيقوم بيقعد وبيحط رجل علا رجل وبيقول 

= طب بص كدا 

بيفتح تلفونه وبيوريه صور ليه وهوا بيدي كيس السم للطباخ وبيقول يحط السم في طبق ياره وجني وكمان تحاليل بتوضح أن الاكل مسموم 


= اي رائيك بقا لما ابوك يشوف الصور دي هيا وامك ومش بس كدا تؤ تؤ تؤ   الحكومه كمان تشوفها ويترا بس كدا تؤ تؤ تحاليل الي بتوضح انك متعاطي المخدرات تفتكر ابوك لما يعرف انك بتشرب مخدرات هل هيديك فلوسو وورثك اكيد لا والسبب الي كنت بتحاول تقتل ياره عشانه خلاص بح 


بيتصدم الشاب وبيقول 

= انت عرفت منين كل دا انت عارف أن انا..


المقنع ببرود 

= اخوها ؟ اه عارف وعارف كمان أن انت الي كنت بتسرق الفلوس الي كان أبوك بيبعتهالها وكمان اتفقت مع امك أنها تعمل اكونت فيك وتبعت مسج لمامتها أن جوزها متجوز عليها  دا بعد أما امك عرفت أنه متجوز عليها ام ياره وان امك اصلا اتجوزت ابوك ب الاحتيال وأنها زيفت انها حامل فيك بس انت جاي من راجل تاني ولبستك فيه واتطر يتجوز امك مع أنه مش بيحبها وعشان بيحب ام ياره اتجوزها ومرضاش يعرفها عشان توافق تتجوزو  وطبعا ام ياره لما عرفت طلبت الطلاق ورفضت تكمل وعشان كدا هما اتطلقو  ولما عرفتو بقا أن باباك كاتب نص أملاكه ليك والنص التاني ل ياره قررت تقتلوها عشان تاخدو فلوسها وكمل بفحيح الافعي بس اقسم بربي طول م فيا نفس محد هيقدر يجي جنبها 


بيتصدم الشاب من أنه كشف حقيقته 

= ياره عرفت ؟ 


ابتسم المقنع 

= لا ، بس هتعرف بس وقتها انت هتكون مشرف ف السجن 


بيترعب الشاب وبيقول 

= انت انت متقدرش تعمل حاجه 


المقنع ببرود 

= مبلاش البوقين دول يصلاح لأن زي م جبتك هنا اقدر اوديك السجن عادي او مثلا اوديك عن ربك 


اتوتر صلاح وقال 

= لا خلاص انا مش هاجي جنبها تاني والله بس سيبني اروح 


المقنع ببرود

= دا غصب عنك يروحمك مش برضاك فاهم 


صلاح بغيظ 

= تمم تمم فكني بقا 


قام المقنع وفكه وهوا بيقول 

= دي فرصتك الوحيده استغلها بقا وابعد عشان المره الجايه انا مش هسيبك 


صلاح بخبث 

= ماشي 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ياسر وجني 


جني بكسوف 

= خير يدكتور ياسر كنت عايزني ف اي 


ياسر ب ابتسامه 

= بصي يا جني انتي من ساعه م جيتي وانا شوفت الشاب دا وهوا بيضايقك وانا الصراحه حسيته كدا مش بيدايق واحده غريبه لا بيدايق واحده تخصني انا  من وقتها وانا مش عارف اخرجك من تفكيري انا كنت بحاول مفكرش فيكي بس معرفتش مكنتش فاهم انا لي مش عارف اطلعك من تفكيري بس كل اما بشوفك بتأكديلي حاجه واحده بس 


كنت سمعاه وانا قلبي بيرفرف وحاسه أن في فراشات بتطير كدا حواليا قلبي بيدق جامد اتكلمت بكسوف وانا بقول 

= حاجه اي 


بيقول ياسر والحب باين ف عينيه 

= أن بحبك يا جني وعايز اتجوزك 


اي رائيكم وسوري ع التأخير بجد بيكون غصب عني  

خمنو كدا ف التعليقات يتري مين المقنع دا ولي بينقذها 

يتبع 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 


الفصل الاول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺





تعليقات