رواية منقذي اللطيف البارت الثالث بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
![]() |
رواية منقذي اللطيف البارت الثالث بقلم الكاتبه نورينا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
لسه هتكمل كلامها اتصدمت لما لقت دكتور ياسر واقف مع شخص آخر واحد كانت تتمني تشوفو هنا !!
امل بصدمه
= بت ي ياره مش دا طليقك
ياره بدموع
= انا عايزه امشي من هنا مش عايزه افضل ف المكان دا
جني
= لا روحي كلميه افهمي منه عمل معاكي كدا لي اكيد في سبب
ياره
= طب خليكو متمشوش استنوني
مريم بحنان
= روحي يحبيبتي واحنا هنفضل هنا
اتقدمت ياره نحيه طليقها وهوا لمحها وهيا بتقرب عليه وقف بصدمه وتوتر قربت عليه ياره وهيا بتقول
= لي ها لي عملت فيا كدا هل انا استاهل دا منك
اتكلم بتوتر
= انا غصب عني الي حصل
قولت بدموع
= ايوا اي الي حصل اي خلاك تعمل كدا فيا
= محبتكيش حسيت أن هندم بعد كدا
= محبتنيش ! واكتشفت دا ف نص الفرح
قال بتوتر
= انا كنت بحب واحده قبل كدا وانتي عارفه هيا وقتها رجعت تاني انا فكرت أن نسيتها قولت هخطب عشان انساها وأكمل حياتي زي م هيا عملت وخطبتك كنت فاكر أن نسيت بس هيا لما رجعت تاني مقدرتش اكمل معاكي وهربت معاها و . واتجوزتها
قولت بصدمه
= طب وانا ذنبي اي ف كل دا لي لي تعلقني بيك وتخليني احبك وتعمل فيا كدا يعني اي يعني كنت مجرد سد خانه وبس يعني كنت بتنسي بيا حبك الاول ولما رجعت سبتني ! ذنبي اي ها ذنبي ان حبيتك لي دا انا عملت المستحيل عشان اكون معاك ودي اخرتها
قالي بندم واضح عليه
= عارف.. عارف أن ملكيش ذنب وان ظلمتك انا.. انا فكرت كتير اجي اكلمك بس مقدرتش خوفت اكسرك تاني بعد أما بدأتي تفوقي وتكملي حياتك انا عارف انك مش هتسامحيني ودا حقك بس صدقيني انا مقدرتش احبك
قولت وانا بمسح دموعي بكبرياء
= وانا مكنتش مستنيه منك حاجه غير أن أعرف بس انت لي عملت فيا كدا غير كدا لا مكنتش مستنيه ترجعلي اصلا لأن لا بقي ليك مكان ف قلبي لا حب ولا كره زيك زي اي حد غريب وانا.. انا زي الفرصه الي بتيجي مره واحده والي هتندم عليها عمرك كله
وسابته ومشيت
امل
= اتكلمتي معاه
جني
= سبيها دلوقتي ي أمل لما تهدي تعالي ي ياره نقعد ف اي حته تهدي اعصابك
مشت معاهم ياره بحزن ودموع .. بعد وقت كانو وصلو ل كافي ف مكان هادئ
مريم بحنان
= الي حصل يحبيبتي قالك اي
ياره بحزن وهيا بتحكيلهم كل الي حصل
جني بصدمه
= نعم اي الهبل الي بيقولو دا دا بجح بجد انا مشوفتش كدا
امل
= سيبك منه خالص كويس أنك خلصتي منه ومكملتش معاه
مريم
= فعلا ي ياره امل عندها حق ربنا بيقول عسي أن تكرهوا شيئاً وهوا خيراً لكم وعسي أن تحبو شيئاً وهوا شر لكم بس غريبه اي جابه هنا
ياره بتهنيده
= عندكم حق هوا فعلا ميستاهلش اي دمعه وحزن مني .. معرفش اي جابه هنا دا انا هربت من المكان ف مصر الاقيه هنا
جني بحنان
= صح يحبيبتي ويمكن هوا ساب مصر وجه عاش مع مراته هنا بس متقلقيش احنا هنخلص الدراسه وهنرجع مصر
ياره
= ايوا أن شاء الله المهم يلا يا بنات هروح انا عشان تعبانه وعايزه انام
مريم
= طب يلا احنا كمان جايين معاكي
ياره
= ماشي يلا
بعد وقت.. ف البيت
كانت ياره دخلت اوضتها ونامت
امل
= بقولكم اي يابنات حنا لازم نعمل حاجه عشان نطلع ياره من الي هيا فيه
جني بتفكير
= ياره عيد ميلادها بكرا اي رائيكم نعملها حفله حلوه كدا تغير مود فيها
مريم بتسقيف
= بالظبط كدا وانا ههتم ب الزينه
امل
= وانا ههتم ب الكيك
جني
= وانا هحجز الكافي الي ع البحر عشان ياره بتحب الأجواء دي اوي وهعزم البنات
كلهم بحماس
= اشطااا كدا
تاني يوم..
صحيت من النوم قديت فرض الضهر وطلعت عشان اجهز الاكل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف مكان تاني
شخص ما بيتكلم ف التلفون
= عملت اي ف الي قولتلك عليه اوعي تكون بوظت حاجه ابوها لو عرف هنروح ف داهيه
بيرد الشخص التاني
= لا متقلقيش كل حاجه ماشيه زي الفل ف الوقت المناسب هبدء خطتي التانيه
= متعرفش مش ابوها قرر هوا الي هيدفع الفلوس من نفسه
= اه عرفت معتش هعرف اخد الفلوس مكانها وكمل بغل انا هدمرها متقلقيش
= بس خد بالك واوعي تغلط
= لا متقلقيش انا عامل حسابي ف كل حاجه وكمل بغل دا بابا عملها الي معملهوش معايا دا كفايه أنه عملها سكن خاص وكمان هوا الي متكلف بكل حاجه
= انا قدرت اخلي يطلق امها وهقدر اخليه برضو يسيبها انت بس خليك كدا بتسمع كلامي وهيحصل الي احنا عيزينه حتا لو وصلت أن اقت..لها
= بعمل كدا امال انا وافقت اسافر امريكه وراها لي مش عشان ادمرها ومتقلقيش كل الي عيزينه هيحصل
= تمم هكلمك بعدين وابقي بلغني بكل جديد
= تمم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هنرجع عند ياره
مالهم دول يكلمهم وبيتجاهلوني
= بت ي جني
جني
= امممم
ياره باستغراب
= هوا اي الي امممم في اي منك ليها
مريم
= جني تعالي عيزاكي ف كلمه
وقفت ياره وهيا محتاره
= مالهم دول اتهبلو. ولا اي دول حتي مش فاكرين عيد ميلادي وكملت بحزن عادي مش فارقه مفيش حد افتكره قبل كدا اصلا
بعد مرور ساعات تحديدا الساعه 10 م
كانت ياره نايمه واجت جني تصحيها
جني
= يلا ي ياره قومي عشان هنخرج
ياره بنعاس
= لا مش عايزه اقوم سيبيني
جني
= يلا بقا لازم نخرج دلوقتي
ياره قامت واتعدلت
= طيب هنروح فين
جنبي
=لما توصلي هتعرفي يلا جبتلك الفستان دا البسيه واطلعي
طلعت جني وانا قعدت ب استغراب يتري رايحين فين قومت لبست
كان فستان بيج ضيق من الصدر وواسع من تحت وشكله يجنن وهيلز بيج وطرحه بيج وبعد الميكب البسيط
وطلعت وكانت مريم وامل وجني لابسين نفس لون الفستان بس استايل تاني وكان شكلهم يجنن
مريم بتصفير
= واو اي الحلاوه دي يا ياره
امل
= فعلا شكلك يجنن بجد
جني
= دا احنا نخاف عليكي ل تتخطفي مننا بقا
ضحكت وقولت
= طب ي لمضه انتي وهيا مش اعرف طيب احنا رايحين فين احنا منعرفش حد هنا
مريم
= تعالي انتي بس ومتسأليش عن حاجه
وقفنا تكسي وركبنا وبعد وقت نزلنا واتفاجئت ب مكان ع البحر متزين بطريقه جميله جدا وفي بعض البنات الي اتعرفنا عليهم ف الجامعه
ياره ب انبهار
= المكان تحفه بجد انا فكرتكم نسيتو بجد
مريم وهيا بتحضنها بحب
= واحنا نقدر برضو يلا تعالي عشان نطفي الشمع
كلهم ف صوت واحد
كل سنه وانتي طيبه ي ياره عقبال المليون سنه
ياره ب ابتسامه
= وانتو طيبين بجد شكرا اوي ع المفاجئه الطيفه دي متحرمش منكم ابدا
امل
= ولا منك ابدا ي حبيبتي
مريم
= يلا بقا نقطع الكيك
وقفت ياره وسط مريم وامل وجني وقطعت الكيك كان مكتوب عليه هابي بيرث داي و 21
وبداءو ف تقديم الهدايا
وبعد وقت
كانت شغاله ميوزيك هاديه وياره واقفه قدام البحر
مريم
= الجميل سرحان ف اي
ياره
= ف الحلو الي عملته ف حياتي عشان ربنا يرزقني ب صحاب كويسين ذيكم
اجت جني وهيا بتقول
= احنا خلاص بقينا اخوات وسند لبعض
امل ب ابتسامه
= فعلا احنا خلاص بقينا اخوات
بعد مرور وقت كانت انتهت الحفله وروحو للسكن
كانت قاعده ياره وماسكه التلفون جتلها مسدج ع الواتس
" كل سنه وانتي طيبه ي ياره "
رديت ب استغراب
= وانت/ي طيب/ه وبخير ... مين
" مش لازم تعرفي "
" الي عايزك تعرفيه بس أن هفضل جنبك ومش هخلي اي حد يفكر بس يأذيكي من هنا ورايح انتي مش لوحدك "
اي دا مين دا ومين دول الي هيأذوني وليه
= مين حضرتك
قعدت ابعت ومردش
محطتش ف دماغي ونمت
تاني يوم....
ف الجامعه تحديدا ف المحاضره دكتور ياسر
قاعده جني بسرحان
مريم
= مين الي واخد عقلك
جني بسرحان
= ياسر
مريم بصدمه
= نعم يختي
جني بتركيز
= احم قصدي يعني مركزه مع دكتور ياسر
مريم بشك
= اممم هنشوف الموضوع دا بعد المحاضره
دكتور ياسر
= البنت الي بتتكلم ورا دا اخر تحزير ليكي
سكتو جني ومريم بإحراج
بعد انتهاء المحاضره وقفت جني ياسر وهيا بتقول
جني
= دكتور ياسر ممكن ثانيه
ياسر
= اتفضلي ي جني
جني
= الجزء دا انا مش فهماه كويس
قعد ياسر يشرحلها الجزء مع انها فهماه
ياسر
= كدا فهمتي
جني ب ابتسامه
= ايوا ي دكتور ياسر شكرا جدا
ياسر ب ابتسامه
= علا اي دا واجبي
اجت مريم وهيا بتقول
= يلا ي جني خلصتي
جني
= ايوا خلصت عن اذنك ي دكتور
بعد وقت ف الكافي الخاص ب الجامعه
مريم بشك
= يابنات انا حاسه كدا والله اعلم أن جني مخبيه علينا حاجه
ياره ب استغراب
= مخبيه علينا اي
امل
=انا برضو حاسه بكدا كل اما بتشوف دكتور ياسر متعرفيش بيحصلها اي
جني بكسوف وتوتر
= لا يابنات عادي يعني مش الي ف دماغكم خالص
ياره بخبث
= واي هوا الي ف دماغنا ي ابله جني
جني بتوتر
= اووف خلاص هقول بس محدش يعرف تمم
مريم بغمزه
= سرك ف بير ي باشا
جني بنظرات حب
= انا بحب دكتور ياسر
امل بصدمه
= نعم يختي بتحبيه دا انتي مشوفتيهوش غير مرتين
جني
= مش عارفه بس من ساعه م شوفته وهوا بيدافع عني وانا مش عارفه اطلعوا من تفكيري يعني ممكن مثلا نسميه اعجاب
ياره
= متعلقيش نفسك ب حاجه انتي م عارفه هتبقي من نصيبك أو لا بلاش تتعبي قلبك وسبيها لله ي جني
مريم
= ياره عندها حق ي جني تصرف دكتور ياسر تصرف طبيعي جدا لو اي حد كان هيعمل كدا انتي ممكن تفكري وتتعلقي بيه اكتر وف الاخر ميكنش من نصيبك
امل
= عشان كدا حاولي متفكريش كتير واشغلي نفسك بمزاكرتك واعرفي هدفنا الي موجودين هنا عشانه
جني بتفكير
= عندكم حق فعلا هحاول والله يابنات اعمل كدا
ياره
= شاطره يحبيبتي
امل
= اي رائيكم النهارده نروح نتغدا ف اي حته
جني بحماس
= فكره تحفه
مريم
= خلاص ماشي يلا
بيخرجو البنات من الجامعه وقفت ساره تكسي وركبت وجني لسه بتركب التاكسي اتحرك ومشي بسرعه جوا التاكسي بيرش السواق مخدر وبيكون حاطط منديل ع وشو عشان ميشمهوش وياره وبتتخدر وبتنام
ف نفس الوقت بتجري امل وجني ومريم ع امل يلحقوها
بتقف مريم ب انهيار ودموع
= ياره اتخطفت !!
يتبع
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
تعليقات
إرسال تعليق