رواية مسك الليل الفصل الخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية مسك الليل الفصل الخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


خلصو صلات العصر وكلهم روحه مع بعض عشان الغدا والحريم بقت تجهز السفره من مما لذ وطاب


وكلهم قعدو ع الاكل


الجد : فين مسك


عائشه اتلبکت : ده اممم خرچت


محمود رفع عنيه بصدمه وليل بغضب

الجد بعصبيه : كييف يعني خرجت ي صفااء


صفاء : والله ي حج ما شوفتها انا كت هصلي العصر


عائشه : انا طلعت عشان اجولها تنزل عشان الغدا جرب يجهز لجتها لبسه ووخده بعضها ونازله جولتلها رايحه فين جلتلي انا هتخرج تجيب خط وتشحن باقة نت عشان تتواصل مع صحابها وامها وعشانك تشتري وكل


الجد : اايه وكل وكل كييف يعني اوومال ده ايه


خديجه : الصبح بعد الفطور شدت هي وهاجر ورشا ع الوكل والنضافه وانها هتاكل ع الجاهز وعايزه كمانك الي ينضف وراها

رشا : امي مالها ي جدي وبعدين مش ليل جال انه ده بيتها زيها زينا يبجا ف كل حاجه عااد


2


١١:٥٢


00


تصفح -


الجد : والله عاااال ي بت خووي هو ده واجب الضياافه هنحسبها ع لوجمتها وجعدتها


الجد : الصمي خشمك ي بت محمود ومتتحشريش


ف الكلاام ...


ليل وقف بغضب : انته هتتكلمه ف اليه وهي طلعت ولا تعرف منين بيوودي ع فين واكيد بلبسها وحالها الي يفضحح عن اذنكم وزق الكرسي لوراه وقاام بغضب يدور عليها


مسك نزلت وهي مسكه الفون ف ايدها وطلعت ع الطريق وهي وقفه مستني تاكسي يعدي ولا حاجه وقفه تزفر بحنق والشمس ضربه ف وشها شمس الصعيد برغم الشتا بتكون سخنه والاجواء دي بالنسبه لامريكا اجواء صيفيه


ليل طلع وولاد عمه سند ومعاذ وامير وراه وكل واحد راح يدور ف نحيه لحد ما شاف المصيبه وجري عليها


وقفه بلبساها الي اقل ما يقول عنه مينفعش يتلبس غير جواه اوضتها وقرب منها وعنيه حمره دم


ليل بغضب : امشي جدا امي يلاا عشان مجبكيش من شعرك


مسك بستخفاف : ده بامر مين يعني ومين قالك اني هسمع كلامك او حتي اخاف منك


ليل بنرفزه : ي بت الحلال فوتي جدا امي مش هتروحي مطرح بشكلك ده الحمد لله انها ساعة عصريه والرجل خفيفه دلوجتي والبيت معزول . كانت هتبجا مصيبه سووده ع راسكك


مسك ببرود : لاا برضو انا محتاجه شوية طلباات


ليل : طب روحي وانا هجيب لك الي انتي عا ايزاه


مسك بخبث : عايزه فوت صحيه وكملت بالانجليزي ولكن ليس من اجل الدورة الشهريه بل من اجل ذلك البلل الذي يغرقني عندما المح عينك وملامحك وتفاصيل جسدك الرجولي ولعقة شفتها بإغراء


ليل بغضب : ي مسبت العجججل والدييين ي ررب اللهم لا  اسألك رد القضاء ولكني اسألك اللطف فيه امتحااااانك ووواعري ربي


وقرب من شجره ع جمب ومد ايده قطع منها فرع نا اشف وطويل زي الخرزانه وقرب من مسك


وهو بيشاور بعنيه ع الطريق ووشه احمر بسبب العصبيه : فووووتي جدامي يلا


مسك : لاا وبعدين انت مفكر انك هتهددني لما تمسك لي عصايه زي الاطفال


ليل عض ع شفته ورفع حجبه وهو بيهز دما اغه وبسرعه رفع الغصن ونشها ع رجلها


مسك صوتت بصوت عاالي وهي بتتنطط من لسعة العصاايه الرفيعه : اااااااوتش اااايها الحقيرر


ليل لسعه مره كما ان : يللااا اتحركي بعد كده مش هتتساجي غير ذي الباهيم بالضرب طول ما انتي مش هتیچي بالادب يلااا ورفع العصا ايه ف الجو ولسعها تاني


مسك طلعت تجري وهي بتتحلطم وتشتم بكل لغاات العاالم


ومشية بعصبيه وليل ما اشي


وراها وغض بصره من منظرها ...روحت ع البيت ودخلت بكل عصبيه وقفت قدام محمود : انا عااایزه امشي منها ودلوقتي


حاالا مش هستنا دقییقه بابا


ليل دخل وراها : يلاا ع اوووضتك ومن هنا ورايح مفيش خروج منها .


مسك : ملكش دعوووة ساامع


ليل قرب منها بغضب ولسه هيضربها بالغصن تاني طلعت تجري


وهي بتصووت : ما اشي ي انا


ي انت انا هخليك بنفسك تمشيني من هناا ...


طلعت مسك ورزعت الباب وراها بغضب رمت الشنطه الي ع كتفها وفضلت رايحه جايه ف الاوضه بعصبيه خلعت البنطلون


وشافت الضربتين معلمين ع رجليها البيضه


: اليها العااهر اللعين والباب خبط ودخلت عائشه بصنية الغدا شافت مسك بالاندر لفة وشها بخجل


عائشه باحراج : معلهشي ي مسك معرفش انك هتغيري انا اسفه


مسك بسخريه : وفيها ايه ي بنتي انا بنزل كده ع البحر اصلا ده


غير صوري الي هتملي السوشيال مديا السنه الجديده بحجات زي كده واجراء


عائشه فضلت مصدومه ف مكانها ومرفعتش عنيها


مسك ضحكت وقعدت ع السرير وغطت رجليها : خلاص تعالي تعالي بدل ما انتي بقيتي شبه تمثال


الشمع كده ...


عائشه قربة : انا جبتلك الغدا


مسك : تؤ مش عايزة مش هاكل من الاكل ده


عائشه : امي ومرت عمي احمد ومريم وحنان الي عملو رشا وامها معملوش انهارده


مسك : ماليش نفس صدقيني


عائشه : خلاص هسيبك ع راحتك بس لما تجوع جليلي اغرفلك


مسك ابتسمت بحب : انا بجد بحبكك اموووه وبعتت لها بوسه ع الهوي


عائشه ضحكت بعد ما ركنة صنية الغدا ومسكت ايدها : وانا هحبك جووي برضك بس ي . مسك انا خاايفه عليكي انا مش هجطم فيكي بس ليه تخلعي عريانه كده وتتصوري والناس تتفرج ع چسدك انت غاليه المفروض اتصوني نفسك للي يستاهلك مش ترخسيها وكله يتفرج عليكي


مسك : اه تقصدي لجوزي بقا وكده الي عايزيني مجرد وعاء للحمل وتفريغ الطاقه لا انا ملك نفسي وانا جميله ليه اخبي جمالي وانا اقدر اتبها بيه وستفاد منه ده جمال میتدراش وسط قماش و خيوط مالهاش قیمه


عائشه اتصدمت من تفكيرها وبهدوء : ربنا عززك وكرمك بالجمال الي تتحسدي عليه بدل ما تشكريه ع النعمه وتصوني نفسك لحلالك هتتباهي بيه ما ممكن ف اجل من ثاانيه جمالك يضيع وتتشوهي ولا يحصلك حاجه كفل الله الشر هتبجي استفدتي اليه من تبخطرك كيف


الطووس..


مسك : عيووش بليييز ده تفكيري وده اقتناعي بلاش نوصل لحيطه سد مع بعض ف الحوار خلينا متفهمين وحلوين مع بعض


عائشه : خلااص هسيبك ع راحتك بس عشان تبجى عاارفه نصحتك عشان انا هحبك ولو عوزتي اي حاجه ف اي وجت هتلجيني ف انتظاارك


مسك ابتسمت : يو ار ماي بيوتي جيرل -


عائشه : هعتبر و مدح لاجل البوسه الي طلعت ف الاخر دي هههههههههههه يلا فوتك بعاافيه


مسك : عيووش بليز ممكن تطفي النور والباب عاايزه انام لحد تاني يوم بجد عندي كمية طااقة عايزه افرغها ف النوم وغير كده منمتش كويس من امبارح


عائشه : ما اشي يلا تصبحي ع خيري حبيبتي


مسك : وانت من اهل الخيري قطتي


عائشه ضحكت ع كلامها اصغر منها بتلت سنين بس تباان انها اكبر منها بتلاتين سنه طفة النور بعد ما خدت صنية الاكل وقفلت الباب وراها ونزلت


صفاء : ايه ي عيشه كلت


عائشه : لا ي جدتي مرديتش وجالت ماليش نفس وعايزه تنام عشانك منمتش زين من عشيه

الجد : خلاصك فتوها برحتها لحد ما تجوع .. وانتي ي هاجر مشكلتك مع جوزك مش مع بته ف خرجيها من نفووخك اما رشا انا ماليش صالح بيكي جوزك اها جاعد وساامع


رشا : ااه وماله برضك يبجا كملتت وقامت راحة اوضتها ... ليل كانت قاعد بيشرب الشاي ودماغه تودي وتجيب وهو مش معااهم اصلا ومن كل قلبه بيدعي ربنا يعدي الايام الجايه ع خيرر ...


احب اقولك من دلوقتي ي عيني عليك ي بنيي


بعد المغرب روح ليل وطلع الاوضه وف ایده کیسین کیس صغير فيه هديه لرشا وكيس تاني ماليه معجنات وشبسيات وجبن وراح يحطه قدام باب مسك فتحت الباب وهي بتتثاب ومغمضه عنها وبتهرش ف شعرها


ليل رفع نظره بعد ما كان موطي ف الارض يحط الكيس ويريته ما رفع نظره خاالص لدرجة هو اتمني العمه للحظه شفها وقفه بالاندر الاورنج الفاتح الدنتيل ع البادي القصير الي كانت


لبساه الصبح وف ثانيه الا ثاانيه لف ضهرو وهو بيغمض عنيه يدوب لمحه بس سوة فيه الهووايل


راايحه فين اكده ي الي يجيد نااسك كلهم نفر نفري بعيدده


مسك اتفزعت وفتحت عنيها : انت بتطلعي ف كل مكان زي عفريت العلبه كده ليه انا زهقتتت


ليل بنزعاج : انا لو عليه مش عايز اشوف خلجتك من اصله بس هم وتكتب ع الجبين غوري اتحشمي البيت فيه رجاله وعذب بعد كده اخرجي من اوضتك وانتي متاكده من لبسك ي وكله نااسك


مسك بصت لنفسها وفتكرت انها نامت بالاندر وصحيت عطشانه وجعانه : اووبس مش واخده بالي بقا سووري متعوودة وبعدين انا صحيت جعانه و عطشانه هركز ف ايه ولا ايه


ليل بيأس غمض عينه : طب خدي ي جطعه تجطعك جووولي انشالله الكيس ف الارض فيه وكل وعصير يكفيك اسبوع اعملي عااد بيات شتوي ومتخرجيش من اوضتك لحد ما اجيبلك خلجات كيف النااس

مسك خدت الكيس بفرحه ولمسة رقبته بضوفرها : شكرا ي ليلي ودخلت وقفلت الباب بسرعه قبل ما يضربها زي الصبح ...


ليل حس كان عضمه برد مش جسمه و حصلت ليه نفضه كانه مسك سلك كهربه عريان غمض عنيه بقهر وجز ع سنانه بغل وراح الجناح بتاعه ودخل وهو من جواه عامل زي البحر الهايج ف غضبه وموجه العالي الي بيخبط ف الشط بعنف ده كان احساسه بالذنب الي بيرقع ف قلبه بدون رحمه


دخل الاوضه وكانه عايز يهرب او بيهرب من حاجه بشعه وهي .. نفسه الامارة بالسوء


وفتكر ومن نهي نفسه عن الهوي فإن جنة الخلد هي المأوه وجري ع الحمام اغتسل وتوضي وطلع فرش السجاده وهو بيصلي ويستغفر ويدعي رضاك والجنه ...


وقام وقف وهو بيردد .. يالله ان النفس الإمارة بالسوء وان لم تغفر لنا وترحمنا لنكون من الخاسرين ي ربي انت عفواً تحب العفو ف اعفي عني شر ما بليتني وجدرني ع شطانها الي عايز يوجعني ف شر اعما الي هيجا خسرت دنيتي واخرتي ي رب .. وغمض عينه بيأس وشاف رشا خرجه من الحمام


ابتسم لها وهو بيقرب منها بسها من جبهته : كيفك ي حلالي


رشا ببرود : زینه هكون كيفي يعني مانا ف وشك ليل مع نهاار 11


ليل خد نفس : حابب اطمن عليكي ي رشا حرام يعني تعاالي جيبلك هديه وسحبها من ايدها قعده ع السرير وطلع الهديه من


جيب الجلابيه


: اتفضلي ي رب تعجبك


رشا خدتها منه وحطتها جمبها : شكرا


ليل ابتسم وهو بيربت ع شعرها بهدوء : مش هتفتحيها


رشا زفرة من جواها ع بروده : امم زینه


حبه اقولها كلمه قبيحه بس خيفه اخدش حياكم

ليل خدها من ايدها : هاتي اما البسها ليكي ووقفها قدامه ولف السلسله ع رقبتها وقفله من وراه وقرب باسها براحه ع رقبتها وهو بيشم ريحتها الي كانت بريحة الصابون الصن لايت عااديه جدا مفيهاش اي جذبيه بس كانت ع قلبه زي العسل


رشا كانت ضهرها ع صدره وتعبير وشها كانت كلها نفور وسقم وشمئزاز ...


ليل : محتااجلك ي رشا محتاجلك واعر اكثر من اي وجت فاات


رشا بسخريه : اه جولتلي عشانك كده جايب هديه ومكلف نفسك


ليل اتصدم من ردها ولفها ليه : وانا من ميته هچيب لك حاجه عشان مصلحتي الله


يرضي عنيكي وبعدين ده حجي وحلالي وانتي مرتي وكل ما اجر بلك هكسب ثواب ونجرب من بعض وتزيد المودة والرحمه بينا ويمكن ربنا يرزجنا الخلف الصالح


رشا : مجصدش يعني خلاص متعملش حكاايه

ليل ابتسم تاني وحضنها : احضنيني واعر عاايز احس بيكي


عايز انسي نفسي ف حلالك ي بت


عمي ...


وخدها للسرير وشفيفه بتبوسه بوسات رقيقه ع خدوها وعنيها ورقبته لانه كان كل ما يقرب من شفيفها تودي وشها النحيه التانيه وهو اصلا مكنش هيبوسها ع شفيفها هو بيحرك وشه من جها لجها ف اكيد


هيعدي ع بوقهاا ...


ليل دفن نفسه ف حضن مراته وعايز ينسي كل لمسه كل كلمه كل نظره منها كل افكارها القذره الي كانت بتقولها بكل فجر


وكان مندمج ف لمساته وقبلاته ع جسم مراته الي كلنت متخشبه وفتحه عنيها ببرود


ورن صوتها ف دماغه وهي بتقول .. كم اتمني انا اشعر بحجمه بين شفتااي ليل نفض دماغه


ملعون ابو نفسي الامارة برضو لاه انا مع حلالي وهبعد عن الحرام الي بتوذيني عليه خاالص مش هضعف ولا هنخ هتعمل ايه يعني زيااده عن الي الحريم هيعملوو


으이


لیل برغبه رشا عاايز منك حاجه ممکن


رشا : خیر


ليل بص ع رجولته المنتصبه وبص ع وشها : حطيه بين شفيفك الي كيف العسل دي عا ايز احس بيكي لاجل خاطري ...


رشا بصتله بقرف وقامت منفوضه : كاانك اتجنيت يااك انا مهعملش الجرف ده وااصل


ليل بصدمه : جررف


رشا بقرف : ااه جرف وطلباتك الي انت عايزها مجرفه زي.. وقفلت بوقها من نظرات ليل الغضبانه


ليل بغضب : بس خلاصك اكتم نفسك بدل ما اكتمك معا ايزش


حاچه منك سديتي نفسي الله يسد نفسك ... ومشي وهو بيسحب الفوطه ودخل الحمام فتح ما ايه زي التلج ووقف تحتها يهدي النار الي جواه ...


٢٨ ١ ١١:٥٧


وفرة دمعه سخنه زي اللهب بحزن من عينه


خرج من الحمام وهو بينشف شعره وبيردد اللهم لا اعتراض ع امرك استغفر الله واتوب اليه ولبس قفطان ونزل وهاجر قامت لبست هدومها وفكت


السلسله ورمتها ع الكمدين : يلا وفرت عليه حمايه ف التلج ده ونزلت عشان تساعد


ف تحضير العشا ...


نزلت مسك بعد ما لبسة تشيرت وبنطلون و علیهم چاكت ليل الطويل الواسع ولبسة الزنط ع راسها مش خوف لا كانت حسه


بالبرد ...


ليل خرج وكان جسمه بيترجف مش عارف ده عصبيه ولا غضب ولا من البرد والمايه السقعه الي استحمه بيها ولا من القفطان الخفيف الي لبسه


طلع براه قدام الباب وحط خشب عشان يولعه يدفي بيه وكان بیلم خشب من حولين البيت


مسك نزلت وقعدت جمب جدها وحطت راسها ع صدره وتعلقت في رقبته

مسك اومأت بدماغها : جداا بجد بحبك ي جدوو حضنك مريح قوي بحس اني عايزه انام ف حضنك وقلبي بيرتح من ريحتك بحس اني ف الجنه


2


٢٨ ١ ١١:٥٧


0


تصفح -


صالح بضحكه : ايه مشتجالي واعر اكده


صالح عنيه دمعة من فيض المشاعر الي حس بيها وندم ع كل للحظه عاشت فيها برا بعيد عن رعايته ومكنتش تحت جناحه زي باقي البنات وف نفس الوقت كان زعلان ع رشا الي مهما كان محمود كان بيجي لزيارتها يمكن كل


شهرين تلاته مره بس كانت مفتقده وجوده بس هو مقصرش معاها وربنا يعلم بس الاب اب وهو جدها


مع انه بالعكس ف رجاله كتير بتطلع تشتغل وتسافر وبتنزل يمكن ف السنه مره بس رشا مخها هو الي اتعبه بكلام سم و حتي مكنتش بتدي فرصه لابوها


يعوضها عن غياابه


صفاء بضحكه : وانا ماليش من الحب ده جانب يااك


مسك ابتسمت وهي بتقرب منها وفضلت تبوس ف وشها


بوسات سريعه متفرقه ع خدودها وراسها


وعيونها : بحبك ى نناااه اوووووى

كل الموجودين ضحكو ع شقوتها


امير بخفوت : حتة شكولاته ي نااس ايه ده


سند : شكولاته ده ليل لو سمعك هيديك جلم ع جفااك يخليك


بتجول شكلكليطه ي عم مدبووولي


معاذ : ههههههههههععههه ي بووي مش متخيل المنظر


طاهر : طب اجفل خشمك منك ليه بدل ما يجي ي نفخكم


.. وهو زربينه طالعه من الصبح اكده ...


البنات جهزو سفرة العشا وكله قام يقعد وسند خرج ينادي ليل عشان يتعشي


الجد : يلاي مسك جدك عشان تتعشي مكلتيش من الفطور


مسك ابتسمت : بالهنا ي حبيبي بس انا كلت


الجده : وه كلتي ميته وانتي لسه صااحيه


مسك : ليلكم جبلي اكل من برا


هاجر رفعة عنيها لرشا الي مش معاهم اصلا ونظرتها متعلقه ع


حد تاني ..


صفاء ضحكت : ليلكم الله يرحم لما كتى هتجوليلو لیلی

مسك بستغراب : انا امته ده


صفاء : تلجيك نسيتي كنتي صغيره


مسك بصت لابوها بتسأل : احنا جينا هنا وانا صغيره


0


محمود ابتسم : ايوة وكنتي متعلقه بليل اكثر مني ومن امك ساعتها وف الرايحه والجايه وكمل بالانجليزي .. ليلي امير كوكو


مسك ضحكت جنونها : لا لا اكيد ف غلط ف الموضوع انا اتعلق


بالغصبان ده تو تو


نوو وایی


ليل دخل وسمعاها : احم احم .. مسك بصت ليه وهو بصلها ونزل عيونه ف الارض وارتاح الي حد ماا لما شفها غطسه ف الجاكت بتاعه وشعرها


متغطيي.. مع احساس تاني داعب قلبه وقد ايه هيا جميله وبريئه ف الجاكت بتاعه بس طبعا هي بعيده كل البعد عن البرائه ...


وقعده يتعشو مع بعض وهاجر قرصة رشا ف وسطها بقهر من بنتها


رشا فاقت من شرودها : الحمد لله عن اذنكم وطلعت براه ع


الدكه الي قدام الباب الخلفي وقعدت... بعديها بشوية كله خلص اكل


الشباب خرجت مع ليل ...


طلعت هاجر وراها شفتها قعده ع الدكه بشرود ...


هاجر : شوفتي بت العجربه لفت دماغ جدك وهيدافع عليها كيييف وانتي ي بت الكلب عمله ندك بنده وهتردي عليه كلمه بكلمه لحد ما ف يوم ليل هيطلجك وانا هو وانتي اهو ي بت بطني وضربة ع رجلها بقهر


رشا ببرود : یبجا چت من عند ربنا بركه ي جامع بس يطلجني همووت عليه ولا همووت عليه هو من نخرته يعنيي


ليل كان وراه البيت وبيلم الحطب عشان يعمل شاي ع الدمسه والنار الي ولعها طفت وسمع كلام رشا وتخشب مكانه


هاجر بغضب : اااه ي بااااه منك ومن راسك الياابس هتومتيني نجصه عمرري بت الكلب ي بت هجولك البت لفت ع رجبتهم كيف الحيه و هتوجعهم واحد وراه التاني انتي مشيفاش چوزك عامل كيف من سااعت ما چت و هو عجله مش ف رااسه


رشا بسخريه : هي من زمان وكله بعجله حلاوة بت الاجنبيه ايه الجديد يلاا وشه عليها تخده وتريحنيي من جرفه عااد فضك منيي یا امه انا مش نااجصه جرف كتر من الي انا فيه


هاجر بسخريه : وايه الي جارفك يختي


ليل غمض عنيه وهو بيدعي متخرجش سر اوضتهم برا وكانت دي هتبقا القشه الي هتقسم ضهرو مش كفايه عليه برودها وجفاها ومعملتها وتقصيرها ف حقه وهو عمره ما داس لها ع طرف وبيعملها بما يرضي الله ...


رشا بشمئزاز : هه شيخكم الشيخ ليل هيجولي احط شغله ف خشمي طب انا مستحملها عفيه ايه يجبرني استحمل جرفه


ليل سمعها ومشي بغضب يكفيه الي سمعه


هاجر : واايه فيها لما يطلب منك راجلك وجوزك وحلالك


رشا : مهحبووووش حلو كده

هاجر شدت شعرها : وديني وما اعبد ي بت محمود لو ما خرجتي عمر الي انتي ليل مع نهار هتكلي فيه بعينك من نفوخك انت حرره جتله نفسك عليه يختي وهو مش داري بيكي اصلا ولاهي مع بت خدیجه ف العسل


رشا ببجاحه : لا كان داري وكان متجدم لي لولا لن جدي جاله اني لزفت ليل من وانا صغيره وتكتببب عليه نصيبي المر معااه


هاجر : وانتي مصدجه نفسك بس اطيني بلا اتجدملي ده بامر من جدتك الي جالت انك كبرتي ومعدش ينفع تجعدو مع بعض ف بيت واحد من غير ما تتجوزي واحد فيهم وهو با ادر بدل الكلام وجالو وجولنا انتي مفكره ليل هيموت نفسه عليكي ده عشان هو عطي كلمه لجدك ولا اكثر ولا اجل فوووجي بدل ما تخربي ع روحك ويبجا خسرنا اول وتاني ي بت الكلب وحمدي ربنا انه معرفش انك هتسجطي عياله اول ما تحبلي واحد وراه التاني عشاانك لو عرف كان زما انك مدفونه


بالحياه


رشا شالت ايد امها من ع شعرها بغضب : ولا هجيب منه عيال


وزي ما جطف وردة شبابي انا هضيع عمره من غير عيل يفرح جلبه عشان انا بكررررهه


وطلعت لقة عائشه جايبه لهم الشاي ووقفه مصدومه وعنيها مليانه دموع


رشا بصت بسخريه : ايه ي بت عمي ي محترمه هتتصنتي علينا يااك


عائشه بايد بتترعش : ها لاه لاه والله انا كنت جيباه الكم


الشااي


رشا : اطفحيه انتي ي با ايره وطلعت اوضتها


هاجر قربة من عائشه : انت سمعتي حاجه ي عيشه


عائشه : لاه لاه


هاجر : طب احلفي


عائشه : صدجيني مسمعتش انا كت جايبه لكم الشاي وتخضيت لما رشا طلعت زي الجضي المستعجل


هاجر : ع العموم لو سمعتي حاجه عليكي ربنا لو كلمة خرجت


براه يلا فتك بعاافيه

عائشه قعدت ف الارض وحطت ايدها ع وشها وفضلت تبكي بقهر ع اخوها الي زي النسمه وما يستهلش ده كلوو ليه ليه ازاي يجي لها قلب تقتل اطفالها بكل قسوة ازاي تحب واحد متجوز وهي متجوزه ازاي


تعمل كده ف اخوها الي بيعملها بما يرضي الله ويعملها كانها طفله صغيره فقده حنان الاب


ومش طالب حاجه من الدنيا غير عيل يشيل اسمه ويزرع فيه اخلاقه الحميده واحد غيره كان اتجوز عليها من سنه واتنين بحجة الخلفه


مسحت دموعها ووقفت : ربنا يعينك ع ما بلاك ي خووي انا محتاره معرفااش اعمل ايه ي رب لا اله الا الله اجوله ولا لاه انا مش هيچي لي جلب اكسر جلبه ونفسه بالطريجه ديي ربنا يحلها من عنده ...


وطلعت قعدت مع مسك بعقل شاارد وفكر حزين ...


مسك قربة حضنتها لما حست بحزنها وعنيها الملياانه دمووع


وعائشه بكت ف حضنها


بكل هدوء بس بحرق ووجع ع اخوها الي شمت ريحته ف احب واحده ع قلبها من بعد فااديه


مسك بتربت ع ضهرها وبخفوت با اس اهددي اهدي خلاص مفيش حاجه مستهله دموعك ي عيوش


عائشه بخفوت : جلبي وجعني جووي ي مسك جووي


مسك بحزن : سلامت قلبك عشان خطري كفاايه دمووع وانا جمبك ف اي وقت حبيتي تفضفضي


0


فاديه جابت لهم النسكافيه وخرجت للمكان الي هما قعدين فيه وه ما الك ي عيوش كفلله الشر


عائشه مسحت دموعها : احم مفيش ي حبيبتي ده بس رشا رمت کلمه ملهاش لازمه ومشيت


مسك بفضول : كلمت ايه دي


عائشه ضحكت : جلتلي ي با ايره


مسك : با ايره!! يعني مش متجوزه لحد دلوقتي


عائشه : ايووة


مسك زقتها من حضنها : وانتي سكتي لها ام اربعه واربعين. وبعدين دي حاجه تستاهل عياطك ي هبله ده انت لسه صغنونه ليه تزعلي نفسك وبقت تشم بعنف وتستنشق الهوي حوليها


فادية بضحكه : مالك وهتشمشمي ليه كده


مسك : وااو ااايه الريحه دي


عائشه استنشقت الريحه : اممم ده تلاجي الولد برا هيشوي دره شاامي


مسك وقفت بحمااس : وااو الي بيكلوها العشاق ع النيل انا عا ایزه ادووق قوومه معاليه يلاا


عائشه : طب اجعدي الله يصلح حاالك هتروحي فين وسط الرجاله براا


مسك : وفيها ايه ده اخواتكم واولاد عمكم وجوز فاديه ومريم وحنان وندهت عليهم قربه منها


حنان : الايه ي كوكو


مسك : دلوقتي الي قاعد براا ده مش جوزك


حنان : ايوة


: وانتي . .. مريم اومأت

وانتي .. فاديه اومأت


: خلاص ليه لا دلوقتي هما قعدين بره يتسامره ويضحكه ويهزرو ويشوي دره وانتو محبوسين هناا يللا كل واحده تقوم وتقعد جمب جوزها ولا اخوها واحتلو حياتهم ولا هما مش بيفتكروكم غير ع السرير ووقت تفريغ الطااقه اللى جواهم


حنان بحمااس : اما فکرره بس انا خاايفه


مريم : وانا كمان


فاديه : مش محتاجه اجول رأي طبعا


مسك : انا هخرج قدامك وانا الي هستحمل اي غضب وانا هدافع عنكم وقول انا السبب يلاا جوزكم مستنينكم يلاااا وراايه


وقربة من فااديه وبخفوت : قعدي جمب جوزك وهتربعي ايدك كده وايدك الي هتبقا نحيته قربيها من كفه او دراعه وكلبشي فيه وبيني حبك وبطلي خجل بقاا عشااان مضربكييش ...فاديه اومأت بسرعه وكل وحده عدلت حجبها وخرجه وراها وهما بيأخره رجل ويقدمه رجل


حمزه بستغراب : خير اللهم اجعله خير الحريم طلعت مره واحده ليه


مسك قربت : مساء الخير


كلو قال مساء النور وليل رفع عنيه بتسأل مسك بصتله برجاء : بليز هنقعد شوية ناكل معاكم دره انا نفسي ادوقه وهندخل تاني اووكي


بليييز ...


ليل : اتفضلو وشاور بايده ع القعده الارضيه وهو كان قاعد ع الدكه لوحديه ومختصر بشرود ورافع رجل ع الدكة ورجل ع الارض


حنان قعدت جمب حمزة وهي مبتسمه حط ايده ع كتفها وابتسم .. مريم قعدت جمب عمر .. فاديه قعدت جمب طاهر .. ومن النحية التانيه


قعدة عائشه الي طاهر ابتسم لها بحب


مسك شورت بعنيها لفاديه الي ربعت ايدها ع صدرها وقربة من طاهر لحد ما لمسة كتفه بهدوء طاهر بصلها بتعجب وفاديه بصتله وابتسمت بحب طاهر ابتسم لها وجسمه قشعر من حركة صوبعها الرقيقه


ليل بص لمسك : ما تجعدي


مسك بصت للمكان الي اتملا وكان جمب عمر ومريم من النحيه التانيه معاذ وسند وادم الي كان ف وش عائشه ولفين حولين النار وحست انها وحيده قربة بهدوء وقعدت جمب ليل ...


ليل بهدوء : الدكه بعيده عن النار كده هتبردي ف الطل ده


مسك خدت نفس وغمضت عنيها وبتسمت براحه : الجو لذيذ وبعدين چاكتك مدفيني وخدودها كانت حمره من الهوي الساقع


ليل ابتسم لها برقة وللحظه حس انه عايز يداعبها زي زمان لما حس نظرتها بعيد عن الخبث والاغراء والجرئه الي بتتعمد تظهرهم وتنحنح من شروده فيها .. كان فعلا بيعشقها وهي صغيره وغمض عنيه وخد نفس كان محمل بريحة الشتا ورطوبة الجو ودخان الولعه وبرفان مسك وللحظة ملامحه انبسطت براحه وهدوء حل ع ملامحه

وف للحظه التانيه ملامحه اتعقدت وجسمه اترجف وقلبه اتقبض لما حس بصوابعها البارده ع كف ايده الي ساند


بيه ع الدكه ...ورفع عنيه بصلها ومشاعره بتتخبط جواه بعنف


مسك ابتسمت له : شكرا البنات كانت محتاجه القعده دي ..


ليل بص ع البنات وكل واحده مندمجه مع جوزها بتكلمه بخفوت وبتضحك و أومأ بدماغه وسحب ايده وهو بيحطها ف جيب القفطان يخفي رجفت جسمه


سند قرب : احله جندیل دره حایر طا اير ع ست مسك


مسك ضحكت بصوت عاالي : ثاانك يوو ما اي دير


سند ضحك : ع رأي جدي اهي سفت كيف شريط الراديو


ليل احم احم


سند : عمدتنا اتفضل كبااية الشاي المظبوط ورجع مكانه مسك رشف من الكبايه الي بطلع بخاار


ونا من مكاني هذا احب اقولكم دي اجمد كباية شاي ممكن تشربوها في حياتكم شاي الحطب ده يختيييي اممم مسك مسك


لیل ببرود : مش ناوية تبطلى ضحكت الرجيعه دی

مسك وهي بتاكل وبتتلذذ بطعم الدره وبتاكل بنهم وطلع اصوات : اهمممم اوووه جااد دلشییز


ليل بعصبيه : انا هكلمك ي زفته


مسك : وانا سمعت وعملت عبيطه مش عايزه اضيع اللحظه الذيذه دي بكلام فااضي


ليل بنزعاج : شيفه نصيحتي ليكي كلاام فااضي


مسك : خلي نصحتك لنفسك دي انا ودي طبعتي مش مضطره


اغيرهم لاي سبب كان .


ممكن تفاعل جميل زيكم ي قمر


الفصل السادس من هنا


بداية الروايه من هنا


رواية وتبقي لي كامله من هنا


رواية مسك الليل من هنا


رواية هنا الأمير من هنا


رواية فتيات من جحيم من هنا


رواية حب في قلبي غرد


رواية زوجة أخي من هنا


رواية عشق لايموت من هنا


رواية ديب كامله من هنا


رواية عشقني متوحش من هنا


رواية حوريه في الجحيم من هنا


رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا


رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا


رواية العنود كامله من هنا


رواية رحيل الهواري كامله من هنا

رواية دكتور قلبي كامله من هنا


رواية انكسار امرأه كامله من هنا


رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا


رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا


رواية ظل حب قديم كامله من هنا


رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا


رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا


رواية بسمه موجوعه كامله من هنا


رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا


رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا


رواية شهد حياتي كامله من هنا


رواية العاصفه كامله من هنا


رواية الفرار من الحب كامله من هنا


رواية توكيل زواج كامله من هنا


رواية شوق العمر كامله من هنا


رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا


رواية كيان الزين من هنا


نسيم العاصف من هنا


رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا


نوفيلا الراهب كامله من هنا


رواية العشق الأخير من هنا


رواية زينه من هنا


غاردينيا من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية دكتور نسا من هنا


رواية آصرة العزايزه من هنا


رواية رحلة قدر من هنا


رواية ليالي الغول من هنا


رواية لعنة الإرث من هنا


رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا


رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا


رواية لعبه بين يديه من هنا


رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا


رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا


رواية ملياردير الصعيد من هنا


رواية وتبقي لي من هنا


رواية عشق الحور من هنا


رواية طلاق غيابي من هنا


رواية اغتصب روحي من هنا


رواية غصن من هنا


رواية بلا ذاكره من هنا


رواية عودة الذئاب من هنا


رواية الجامحه والبدوي من هنا


رواية الحب والخطيئه من هنا


رواية جبرونا عالزواج من هنا


رواية لعبة الحب من هنا


رواية لما القلب بحب من هنا


رواية إبن الصعيدي من هنا


رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا


رواية بائعة الخضار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية غريق علي البر من هنا


رواية اللعب مع الشياطين من هنا


رواية كم من قلوب احرقت


رواية جمعتهم الاقدار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية لي نصيب من إسمي من هنا


سكريبت بنت الشارع من هنا


رواية طريقي كامله من هنا


رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا


❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺


الروايات الكامله والحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





إرسال تعليق

أحدث أقدم