رواية مسك الليل الفصل الرابع حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
ليل روح البيت بعد صلاة الفجر مع اهلو الي حضرو بعد الاذان وقامت الحريم بدري عشان تحضر فطار لهم الي راحة تحلب والي قعدة تخبز عيش مرحرح قدام الفرن البلدي والي كانت بتجهز ف المطبخ
والبنات كل واحدة خلصت فرضها ف اوضتها بعد كده نزلت
عشان تسااعد
![]() |
مريم قربة منهم بعد ما كنت وقفه مع عمر ع جمب وضحكت له وهي وشه احمر بخجل : صباح الخير
عائشه فاديه حنان ببتسامه : صباح النور .. العسل .. الفل
رشا ببرود : صباح الخير
حنان بضحكه : اله جوليلي ي مريم هتضحكي ليه ووشك احمر
مریم ضحكت : هو حرام اضحك ولا اليه وبعدين هو فيه حد يصطبح بوش حبيبه وميضحكش ويفرح يااك
عائشه : ايووة عااد ع كلام الغزل
رشا بعصبيه : وانتي هتتدخلي ليه ي عذبه انتي ف كلام المتجوزين يلا همي منك ليها وخلصو الي وراكم احسن من جالو وجولنا ع الصبح
حنان : وه وه ده مالك بالبت اوماال عملت ايه لده كلوو هادي اعصابك مش هنبدأ من صباح ربنا بكشرتك دي
رشا : ومااالها كشرتي انشالله ي ست حنان مش عجباكي دلوجتي بعد ما شوفته الغزيه
خديجه بحزم : وحنا من ميته عندنا غوازي ي بت محمود
رشا : محمود مین محمود ده انا بت ها چر وبس ي عمتي خلي
محمود للخواجيه وبتها
صفاء بحزن : فعلا انتي بت ها چر وربيتها يلاا كل وحده تشوف شغلها
١٣٧ ١١:٢٦
تصفح -
هاجر خرجت من المطبخ : ومالها ربايتي عاادي مرت عمي دلوجتي مش عجباكم والله روحي شوفي ولدك كانت هيتسرمح فين ورامي
بته
الجد خرج ع صوتهم : اصبحنا وصتبح الملك لله اجفلي خشمك منك ليه مالكم من صبااح ربنا
صفاء بهدوء : مفيش حاجه ي حج صالح ده كلام حريم متحرجش دمك بيه اجعد انت ع الدكه واول ما الفطور يجهز هشيع ليك
الدكه الي عند الباب الخلفي
الجد خرج : لله الامر من قبل ومن بعد استغفر الله واتوب اليه
صفاء : يلاي عيشه حضرو الفطور عشان الرجاله تفطور وكل واحد يروح يشوف مصالحه
دخلت عائشه وفادية المطبخ وحنان ومريم بينضفه البيت وهاجر ورشا فضلو يتكلمه مع بعض بخفوت
هاجر : مالك ي وكله ابوكي ع الصبح جلبه خلجتك ليه
رشا بنزعاج : مفيش حاچه یامه
هاجر : شيلي مريم من نفوخك ي بت بطني عشاان تعرفي تعيشي مش هتلاجي احسن من جوزك ...
رشا : يااامه مالك ع الصبح لازم تجطمي فيه ليل مع نهاار جولتلك مفيشش حاجه
هاجر : ماشي ي رشا ما اشي اما اشوف اخرتها
معااكي وسبتها ومشيت .
البنات خلصو تحضير الفطار ودخلت مني بالعيش السخن
وسارة باللبن الطازة وبداو يحضره
السفره بعد ما حنان ومريم نضفو البيت
عائشه طلعت عشان تقولهم الفطار جهز وكلهم دخلو وكان الله اكبر عددهم يفرح عزوة بصحيح
صالح .. احمد .. محمد .. محمود .. ليل .. طاهر .. عمر .. ادم .. سند
حمزة.. معااذ..
وقعدو ع سفرة 22 كرسي والرجاله ف ناحيه والحريم ف ناحيه وفضل كرسي فااضي
الجد : وين مسك لسه مصحيتش يااك
عائشة : شكلها نايمه متأخري جدي
ليل افتكر الي حصل وقبض ع كف ايده لو جده عرف انها كانت
وش الفجر قعده ف نص الغيط وبتدخن كمان هيعمل ايه ...
الجد : روحي صحيها ومن النهارده عايزكم اتصحبوها
وتعرفوها الصح والغلط وتنصحا وها وتعلموها امور الدين
رشا : وع اايه ده كلو هي يومين وما اشيه وترجع لفچرها تاني 4
الجد بص ل ليل الي اتكلم بنزاعج : رشا اصتبحي ي بت الحلال وحترمي حالك وبعدين مش انتي الي تجولي يوم ولا يومين وبعدين ده بيتها كييف ما هو بيتكم لو مش عارفه تتجبليها يبجا طلعيها من نفوخك احسن لينا كلنا
هاجر بصت بسخريه لمحمود ومصت بوقها يمين وشمال وسكتت
عائشه طلعت تصحي مسك الي مش بقالها كتير نايمه : مسك مسكك ي كوكو انتي ي بت
مسك بنزعاج : واااات وااات
عائشه بضحكه : وطوطي ع الصبح جومي يلا عشان الفطار جدي مستني يلاا همييي
مسك اتعدلت وزفرة بحنق : آتس اوكي جاايه وراكي
عائشه : طب يلاااا
مسك دخلت غسلت وشها كذا مره عشان تفوق مفيش فاایده غسلة اسنانها وطلعت غيرت هدومها بسرعه ولبسة فستان احمر بنص كم ولحد تحت الركبه وحركت صوابعها ف شعرها ونزلت وهي بتتثاب بنعس وعنيها كانت نعسانه
مسك بصوت صباحي مثير : جووود مورنينج اثري باادي
الجد : ي بت بكفاايه رطن اماال
مسك ضحكت وهي بتقرب منه وتعلقت ف رقبته من وراه الكرسي الي مترأس السفره وباست خده وهي عنيها ف عيون ليل : صباح الخير ايه الرجل الوسيم حلوو كده
الجد ضحك : وسيم مره واحده
مسك ابتسمت وباست خده تاني : ايووة وسيم جدا كما ان
وقربة باست جدتها وتعمدت تلمس ضهر ليل وهي بتلف من وراه باست عمتها كل واحده ع خدها باست عيوش وفاديه
حنان ومريم الي بتسمو لها بحب وسلمت ع الباقي وقعدت
مسك ابتسمت بخبث لان الكرسي الي كان فاضي كان ف وش ليل بقا هو ع يمين جدته وهي ع شمالها ...
ليل سمعها نزله ومرديش يرفع عينه ولا يبص نحيتها تكفيه ريحتها الي شمها وكأنه بيشم
شئ مؤذي وجسمه اتصلب اول ما حس
بصوابعها بتلمس كتفه ببطئ وهي بتتحرك
من وراه بشكل خفي وعقد حواجبه بغضب من حركتها وعض ع شفته بعنف لما لقاها قعدت قدامه وعنيها فعلا بتتحرش بيه
الجد : يلا بسم الله الرحمن الرحيم
كلهم سمو اله مسك الي بدأت تاكل ع طول من هنا ومن هنا وباؤيدها اليمين وبايدها الشمال تشرب اللبن بطريقة رقيقه ولقم صغننه لكن سريعه
ليل ضربها ع ايدها بالمعلقه الصغيره بعد ما دوب بيها الشاي
مسك اتوجعت وبصتله
بغضب : اوووتش انت اتجننت
ليل ببرود حتي دي متعلمتها اش ... غلام سمي الله وكل بيمينك وكل مما يليك حتي وكلك لا اله الا الله
مسك ببرود مماثل : وانتت ما الككك
صفاء : مسك عييب كده ود عمك الكبير وليه احترامه
مسك بحنق : ي نناه هو الي غلطااانه هو ضربني الاول وبعدين انا كنت جعان من ساعت ما اكلت ف الطيارة ومأكلتش تااني
صفاء بعطف : محسب عليكي ي بتي جطعنيي حجك عليا
دمغنا لفت من الحصل عشيه
مسك ابتسمت : هسمحك بس زعقي ليه وشورة ع ليل
صفاء : بجا نورتنا ده وشمس العزايزه كلهم حد يزعج ليه
ليل ابتسم بحب وباس ايدها ومسك اتفتنت من بسمته وغمازاته وعضة ع شفتها بخبث
ونزلت
لتحت شوية وحطت رجلها ع رجل ليل الي بيحب يقعد ف البيت من غير حاجه في رجليه ...
ليل جسمه اتصلب وهو بيحاول يكدب الي ف دماغه والحركه البطيئه الي ع رجله الي قشعرت جسمه وزودت دقات قلبه ورفع عنيه ببطء وصدمها
وشفها شااف الحيه بتبتسم بخبث وهي رفعة حاجبها وبتاكل بكل هدوء وهي بصاله
ليل استوعب الي بيحصل وجرئتها الي زادت عن حدها وقام مندفع لوؤاه وكأن حية لدعته فعلاا وهو بيستغفر ووشه احمر وعنيه كلها غضب
الجد : وه مااالك ي ليل جومت منفوض ليه كده
ليل غض بصره : ابدأي جدي الشاي كان هيتكب عليه يلا
خرج ليل ومسك ضحكت بخبث وهي ناوية تجيب اجله الجد وقف ووراه الرجاله والبنات بدأت تلم السفره
3
۱۱:۲۹
رو
تصفح -
السلام عليكم هروح الارض جدامكم
هاجر بصوت عالي : والله عاال نحضر ونتعب ونجهز وف الاخر السنيورة تنزل تاكل ع الجاهز وف الاخر تجوم وعايزانه نلم من وراها
صفاء بغضب : كانك اتخوتي ي هاجر عايزة الضيفه تجوم تساعدكم وبعدين هو ده واجب الضياافه ي جليلة الحياا
رشا بسخريه : لاه ضيفه كيف عااد ما الشيخ ليل جال ان ده بيت ابوها كيف ما اهو بيتي وتجعد براحتها يبجا زيها زينا
مسك : اتس اووكي ي حلووة انا هشيل الطبق الي كلت فيه ومش عايزه حد يتفضل عليا بعد كده ولو ع الاكل ف انا هعمل اور در واكل من براا الاكل الي يجي منك مش عايزاه و اوضتي انا هنضفها لحد ما امشي من هنا كام دون بقا وقفلي يور
ليبس وربتت ع كتف رشا ببرود وسخريه وعدت من جمبها
رشا نفضت ايدها بعنف وهي بتجزع اسنانها
عائشه جريت ع مسك : هااتي عنك ي مسك انا هغسلهم والله ما تيجي ي جلبي انتي ضيفه وواجبنا راحتك ارتاحي انتي
مسك بخفوت لا مش عاايزه اقعد ف وش ال ايه امم سمعتها ف مسلسل قبل كده اهاا الحربوقه
هي وامها ...
عائشه كتمت ضحكتها : طب تعاله انا وفاديه هنغسل الموعين وانتي اجفي معاانه
مسك باست خدها : آآي لاف يوو عيوش
عائشه ضحكت من قلبها ودخلت المطبخ هي ومسك وفااديه معاهم وقعدو
مسك : عملتي الايه ي دودي
فاديه ابتسمت بحزن وفتكرت الي حصل لما طاهر دخل بليل لقالها لبسه فستان رقيق بكم ومستنايه واول ما دخل جريت عليه
فاديه بتوتر قربة حضنته : حمد لله ع سلامه .. اممم وحشتني ي طاهر
طاهر بستغراب : ي شيخه متوكده يعني
فاديه بخدود حمره : ايوة وباست خده
طاهر ابتسم بفرحه وفاديه شدته من ايده قعدته ع السرير وبفت تفك ازرار القميص وايدها بتترعش
طاهر : هتعملي ايه
فاديه : ٥ هساعدك تغير خلجااتك
طاهر بفرحه : طب وما الو
فاديه خلعته القميص وجت عند البنطلون وتوترت زیااده فکت البنطلون ونزلته وطاعر منتظر
الي هيحصل بعد كده ...
فاديه وقفت تعلق الهدوم وطاهر حضنها من ضهرها و دفن وشه ف رقبتها
طاهر : عا ايزاني كيف مانا عايزك
فادية اومأت بدماغها
طاهر : كلميني كيف مانا هكلمك وايده بترفع الفستان
فاديه بخجل : هتعمل ايه طفي النور طيب لول
طاهر : اطفيه ليه انا عايز اشوفك وتشوفيني وتحسي بيا كيف مانا احس بيكي
فاديه سكتت وجسمها اتصلب لما رفع فستانها لقا تحتيه قميص تاني قصير من النوع الجيل
طاهر : وبعدين عااد ف وصلت الهدوم دي
فاديه : عشانك خطري طفي النور
طاهر بعصبيه : اهه جلع ابو النور وطفي النور وقرب منها وكان
مستني منها مبادره تجاوب مفيش غير انها بتترعش وتتحرك يحركها حتي اهاتها وانينها كتماه وهي بتعض ع شفتها
طاهر خلص وقام بنرفزه : انا مش عااارف اعمل ايه تاني فيكي اكثر مني اني بطلب الحاجه بلساني والحجات دي لو اطلبت بتفجد معناها انتي مش هتتغيري واصل وقام دخل الحمام ورزع الباب وراه وفاديه دموعها نزلت ولعنة خجلها وكسوفها الي مقيدين راحتها مع جوزها بتحبه وربنا يعلم قد ايه بس غصب عنها ولا كان ليها صاحبه تنصحها ولا تلفون تدخل تتعلم وتقراء منه ولا اميي مصحباها مفيش غير انها قلتلها الي .. الي جوزك يجرب يعملو معاكي اعمليه من سكات حلاله وانتي مرته وكلك ليه ...
فاديه فاقت من شردها ع صوت مسك
او وهو ده انتي سرحتي خاالص ومن عيونك دي اعرف انا كل حاجه مكنتش تماام
فاديه بحزن : انا جولتلك مش هعرف ولا لبس يعجبوه ولا طريجتي ولا كسوفي منه
مسك : ده انتي عايزه درس مكثف استعدي العملي النها ارده وصدقيني لو مجتيش بالزوق هشغلك بالمنشاطات انتي
حرررره ...
فاديه : اليه المنشاطات دي
مسك بخبث : دي حجات بتخليكي تعملي قلة ادب
فادية اتخضت : لاه لاه وع اليه ومالو الزوج حلو برضك
عائشه : هههههههههههه لبشتي جتت البت يخربيتك
وخرجه من المطبخ بعد ما خلصو مسك فضلت تتمشي ف البيت بملل بعد كده قعدت جمب جدتها الي قعدت تنصح فيها وتحاول معاها بالهدوء والبنات ف الي ريح ساعه والحريم كانت ف المطبخ بتحضر للغدا ودخل ليل بعد صلاة الضهر
ليل : احم احم سلام عليكم
الجده : سلام ورحمة الله وبركاته ي نوارت العيلة
ليل ابتسم ومسك شردت في ضحكته
صفاء : يعني چاي من غير جدك والرجاله
ليل : والله ي جدتي من عشيه منمتش زین جولت
اچي انام لي ساعتين جبل الغدا وبجا ارجع معاهم
تاني ..
صفاء : خير ما عملت ي ولدي
ليل : وين رشاا
صفاء : رشا دخلت تنام ف اوضة امها من هبابه
ليل بشرود : ماشي ي جده ابجي خليها تصحيني كمان ساعتين
صفاء : ما اشي ي حبة عيني نوم العوافي
طلع ليل من غير حتي ما يلمح مسك بطرف عينه ولا يرفعها فيها كفااية ذنوب من ساعت ما جت وحس انه شال ذنوب الدنيا
مسك قعدت تتكلم مع فااديه بهدوء وتفقت معاها ع الي هيعملو انهارده من بعد المغرب بعد كده استأذنت وطلعت اوضتها طلعت الاب توب بتاعها وقعدت تقلب فيه بملل مفيش نت والخط بتاعها مش شغال ف الفون وعايزه تكلم صحابها
خدت علبة السجاير بملل وقعدت تدخن الحياه هنا روتين بشكل سقيم وفتكرت لما ليل بهدلها بسبب السجاير وجيه ف بالها فكره شيطانيه طفة السجاره وطلعت من اوضتها فتحت باب اوضته ودخلت تتسحب براحه نحيته
وهو نايم ع السرير ابتسم بهدوء وسكينه لما حس بصوابع ناعمه بتحسس على وشه و دقنه فكر في عقل باله اخيرا يا رشا صدرت منك حاجه
حتى لو بسيطه زي دي بس صدجيني فرجت معايا ...
لكن سرعان ما تهجم وجهه لما حس بالضوافر الطويله دي اللي مستحيل تكون ضوافر رشا واللي ذود استغرابه ريحة البرفان دا اللي مش غريبه عليه فتح عيونه
وهو بيدعي ربه يا رب ما يكونش اللي في بالي لكن للاسف تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن لقا مسك قاعده قدامه مبتسمه وبتتامله بنظره تغوي القديس اتنفض كانه لسعته عقرب وقام بسرعه من على السرير وبقا وقفين هما الاتنين كل واحد من جهه والسرير في النص وهو لسه مش مستوعب فضل يغمض ويفتح عينه كتير كان بيدعي ربنا يكون بيحلم لا ده مش حلم ده اكيد كابوس لكن للاسف هو لا حلم ولا كابوس هو حقيقه
وواقع فعلا...
مسك كان ف بالها انها دخله تنكشه وتغير الجو الممل بس لما دخلت لقيته نايم على السرير زي الملاك عاري الصدر ووجه كله رجوله قربت منه زي المغيبه وقعدت جنبه تتامله وبعدين بأديها بدات تحسس على دقنه وشعره اللي جننوها من اول يوم شافته فيه
ليل بغضب : الله يحرجك.. بتعملي اااايه اهنه يا فاجده.. وكيف تتجرأي و تلمسيني يا جليلة الحيا يا عديمة الأخلاق
مسك رفعت رسها وبصتله بأنف بغرور ونظره تحدي وابتسامه وفتحت بوقها ولسه هتكلم قام ليل قاطهعا بزعيق وهو بيقول
: اجفلي خشمك انتي لسه هطرطي.. غوري يلا اطلعي برااا..... وبصلها بتهديد وكمل.. وستنيني تحت في المضيفه لحد مجيلك عندي كلام معاكي بعد عملتك دي .. يلاااا انتي لسه واااجفه همييي
وشواور بياده على الباب مع اخر كلمه قالها
بصتله مسك بابتسامه مستفزه وبالفعل مشيت بخطوتها المغريه لحد ما وصلت لباب الاوضه منزلتش عنيها من عليه ولا من على صدروه واخر حاجه بصت على عضوه الظاهر أسفل بنطاله وعضت شفيفها وخرجت
اما هو بعد ما خرجت كان مصدوم كانت عينه مبرقه مش قادر
يتخيل اللي عملته ازاي وصلت بيها الجراءه لهنا ؟؟!!
شد في شعره بعنف وفضل يهز في رجله وياكل في ضوفره و
يبص قدامه بغل وكان عايز يكسر الاوضه كلها من شده غضبه
وهو بيفكر لو كان حد دخل كان هيبقى شكله وشكلها ايه....دا غير لمستها ليه دي كوم تاني اللي حاسس كأنها جمر محطوط على وشه....
بسرعه قام دخل الحمام وخد شاور وغتسل مرتين من كتر ما هو قرفان من لمستها و بعدين خرج وفضل يصلي ويستغفر ويدعي ربه يسامحها ويسمحها على اللي حصل دا مع انه كان عارف انه ملوش ذنب في لكن مع ذلك هو كان حاسس انه مذنب لانه للحظه حب لمستها اللي رعشت جسمه كله بس هو كان مفكرها في البدايه رشا...
فضل يدعي ويستغفر .. لحد ما عدا نص ساعه من وقت اللي حصل بعدين قام غير البنطلون القطني الي كان لبسه و لبس جلابيه عشان میدهاش فرصه تبص على جسمه...
كانت جلابيه سوده تنافس سواد لحيته وعيناه وشعره الناعم... ونزل وهو عينه بتقدح شرار ودخل وهو بيستحلفلها
اما هي طول الوقت اللي عده من اول ما خرجت من اوضته
اتمشت لحد المندره بعد ما سالت ع مكانها عائشه ورحت
وعجبتها جدا ديكورها فضلت تتصور فيها ونسيت اصلا هي
موجوده هنا ليه.. فضلت كده تتصور وطلع لسانها في الصور وتعض علي شفيهفها لحد ما ليل جه وشفها
غض بصره طبعا بسرعه و غضب
: يا بت الحلااال ليه تركبيني الغلط ع الصبح لما انتي واجفه تتمايعي انتي والمخروب اللي في يدك مش تجفلي ام الباب ديه.. ذنبي ايه انا تنجسي بصري ع الصبح بخلاعتك دي
بكل برود ردت وهي قاعده وحاطه رجل على رجل : مش فاهمه منك ولا كلمه يا ليلي... وبعدين مش انتي اللي قولتلي اجي واستناك هنا
: اسمي ليللل .. ونزلي رجلك دي بدل مكسرهالك .. لو كسر عضمك لو فكرتي تيچي اوضتي تاني
0
عايز نعرف ايه الي حصل من شويه ديهه.. كيييف عجلك الصغير دا طاوعك تعملي اللي عملتيه دا من غير خوف ولا خشا انت متعرفيش ان چوز اختك
بيب كم داون.. انت مكبر الموضوع كده ليه.. احنا ولاد عم يعني اتس اوكي اجيلك اوضتك في اي وقت عادي او انت
تجيلي اوضتي وعضت ع
شفتها فين المشكله
: لا معاديش أمور الفجووور دي هناك عنديكم في أمريكا انما هناا كل حاجه ليها حدود وأصول ودين واللي عملتيه دا لو اتكرر تاني وربي وما اعبد لكون كاسر رجلك اللي عتمشي تتجصعي بيها كيف الغوازي دي فاهمه ولا مفهماش
: لا مفهماش
قالتها مسك بسخريه وهي بتكمل وهي تقف امامه بكل تحدي
انا عملت كده مخصوص عشان اثبتك انه انا حره ومش بخاف من اي حد في الكون ومش بعمل غير اللي في دماغي.. فا يريت تشلني من دماغك عشان في النهايه انت اللي هتتعب مش انا يااا.. ليلي
وغمزتله بوقاحه وهي بتقول اخر جمله وسبته ومشيت هي بتتمختر بخطوتها قصد عشان تغيظه
اما ليل فضل واقف بكل غضب يستحلفلها
: ماشى يا مسك يا انا يا شطانك يا بت عمي
وخرج وهو بينفض جلابيته وخد ف وشه ع طول للزرعه وقعد مع عمه محمود وجده الي قعدين ع الدكه
ليل دخل ف الكلام ع طول : بص ي عمي الهيحصل ده
مينفعششش واصل بتك زودتهم بلبسها وجلة حياها واحنا عندنا بنات ف البيت كيف الجطط المغمضه ادينيي اذنك الله يصلح حالك وجولي انا حملتك مسؤليتها احسن وربييييي وما اعبد ادفنها بالحياه وتويها بعااره ونخلصوو
محمود بقلة حيله : انا وكلتك امرها ي ليل ي بن اخويا انت ابن عمها الكبير وجوز اختها
صالح بهدوء : اهدي ي ليلي ولدي بالعجل والدين ي ولدي دينه تسامح مش عنف وجسوة سيدنا النبي جال علموهم ع سبع وضربوهم ع عشر دي ولا اتعلمت ولا اضربت وزيها زي العيل الصغير لا يعرف عيب ولا حرام
ليل بوعيد : تبجا تتعلم وتضرب وكيفها كيف العيال بالخرزانه كما انك والعصا لمن عصي يلا فوتكم بعفيه رايح عشان ارفع اذان العصر
الجد وقف : يلا چین معااك ومنها ف الطريج تجولنا هنعمل ايه ف موضوع صورها و......
مش هكمل الرواية إلا بعد التفاعل
🤍دمتم ساالمين 🤍
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺