رواية فتيات من جحيم البارت العاشر بقلم الكاتبه اميره عمرو حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
سر .....لغز.....مشكلة.....ماذا تخبئين ....يا ملاكي ....انا معشوقك.....أخبريني لأصبح بئر أسرارك .....منبع الحب والحنان....أخبريني يا جناني....فأنا المستقبل...
*^________________^* مر يومان ولم تعد الفتيات الي القصر منذ خروجهم بينما الجميع جالس يفكر في غياب تلك الفتيات وكيف هم لم يعودوا الي الان بينما هناك قلوب يتآكلها ااشوق فهي تشتاق لرؤية ملكات قلوبهم أما كبار العائلة فهم يريدون معرفة سر غياب تلك الفتيات فيبدوا انهم يخططون لشئ ما
في شركة فتيات من جحيم نجد الفتيات متجمعات بالغرفة ومعهم باسل وهم يعملون حتي ينتهوا من العمل لتقول جويرية وهي تمدد ذراعيها
جويرية بألم: آه...وأخيرا
باسل بألم: يومين...ليه حرام ياشيخة بقالنا يومين بنشتغل مفيش راحة
شعاع بسخرية: عايز راحة وأريام موجودة تبقي غلطان
أريام ببرود: أنتم عارفين ان الفترة الجاية مش هنكون عارفين نهتم بشغلنا فلازم ننهي الشغل ونفضي نفسنا للانتقام
جويرية
![]() |
بس مش للدرجة انك تخلينا زي الآلات دا الآلات بتاخد راحة عننا
شعاع ببرود: جويرية دلوقتي احنا بنحاول ننهي أعمالنا الفترة الجاية علشان نبقي متفرغين ليهم والا انت حابة اننا نتهزم
جويرية بحنق: انت عارفة قد ايه انا بكره العيلة دي وبتمني انتقم منهم أبشع انتقام ممكن حد يشوفه
أريام: مش لوحدك يا جويرية كلنا حابين ننتقم بس لازن نكون سابقينهم بخطوات علشان مش ننهزم علي إيدهم
باسل: ناوية علي إيه يا أريام
أريام بغموض : ناوية علي كل خير هلاعبهم علي طريقة جحيم
باسل بخوف علي صغيرته: انت مخبية إيه عننا يا أريام
أريام ببرود: مش مخبية حاجة بس انت عارف ان بحسب الامور بالعقل وبدقة قبل ما أعمل أي حاجة
وبعدين مش واثق فيا والا ايه
باسل بابتسامة: واثق فيكي بس انت عارفة اني خايف عليكي
أريام بابتسامة: متخافش كله تمام
جويرية: ماخلاص يا عم روميو خلينا نخلص الواحد جسمه نخ من الشغل
باسل بغيظ: حد يمشي البت دي من ادوامي
شعاع: أدينا هنبدأ ما خلاص يا حلو منك ليها مش وقت خناق خلينا نرجع الواحد جمسه مدغدغ
باسل بقرف: في سيدة أعمال محترمة تقول مدغدغ والتانية نخ ايه يا ربي العالم دي
أريام ببرود: مش هتخلصوا من العرض البايخ ده خلينا نشوف هنعمل إيه بدل ما انتم بتتكلموا في مواضيع تافهة
ومن ثم يسمع الجميع رنين هةتف لتمسك أريام الهاتف وتنظر الي الشاشة لتبتسم وتقوم بالرد عليه
أريام : أووه الملكة بنفسها بتتصل ايه
الملكة : بقي هي دي كلمة وحشتيني او عاملة ايه عمرك ها هتتغيري
أريام ببرود: التغيير مش للجحيم وانت عارفة
الملكة: الواحد ميعرفش يكلمك أبدا
أريام ببرود: ممكن أعرف سر الاتصال العظيم ده إيه
الملكة بغيظ: نفسي مرة أكلمك تحترميني وتكلميني زي الباقي بس هقول ناقصة تربية
أريام باستفزاز: قولي مفيش تربية من أساسه هو مقولتش ليكي اني متربتش ولو حتي ذرة تربية
الملكة بغضب: أريام فوقي عايزة اعرف ايه اللي نزلك مصر بعد السنين دي كلها مش قولنا هنبعد وقفلنا موضوع مصر دا نهائي
أريام ببرود: انا نزلت علشان شغل وانت عارفة كويس اني اقدر افصل ما بين شغلي وحياتي الشخصية وحكاية الانتقام دي انت عارفة رأيي فيها كويس اني مش هسكت غير لما أخد حقي وحق كاميليا اللي ضاع كاميليا اللي اتعذبت علي إيدهم وقتلوها بدم بارد وعلي إيد حب عمرها وعيلتها اللي المفروض تكون هي السند مش السبب في دمارها وبنتها اللي اترمت في الميتم لو نسيتي احب افكرك بالعذاب اللي شوفناه انا وإخواتي علي إيدهم لو نسيتي بس وربي ما هرحم واحد فيهم كان السبب في نزول دموع كاميليا
الملكة: صدقيني دول ناس مفيش في قلبهم رحمة بيقتلوا بدم بارد صدقيني
أريام ببرود: انت دلوقتي عرفتي اني ابتديت في الانتقام علشان كده عايزاكي تهتمي بكريم هو بيحبك زي مامته ويمكن أكتر علشان كده انا هزود الحراسة عليكم
الملكة: انا هنزل مصر مينفعش اشوفك بترمي نفسك في النار واسكت
أريام: مستحيل دا يحصل صدقيني لو نزلتي هتشوفي الجحيم بجد لأني مش هرحم حد هيحاول يمنعني عن انتقامي
وتغلق الهاتف وترميه بحدة علي المكتب لتزفر بغضب بينما جويرية وشعاع ينظران لها لتقول أريا بصرامة:
باسل الحراسة تزداد علي المكلة هي وكريم وممنوع حد فيهم ينزل مصر لو أيه باللذي وكمان ممنوع ينفذوا أوامر حد غيري والملكة بالخصوص محدش ينفذ أوامرها لأنها هتستخدم كام حيلة علشان تقنعهم ينفذوا أوامرها ودا اللي انا مش عايزاه
باسل: تمام اعتبريه حصل
أريام لشعاع وجويرية: دلوقتي بينا نرجع القصر احنا بقالنا يومين مرجعناش
جويرية: بس لما نرجع هنقول ليهم ايه عن شغلنا احنا قولنا ليهم ان احنا مهندسات ومجالات مختلفة
أريام: احنا كنا بنشتغل قبل روسيا
شعاع: كنا بنشتغل ويتر في مطعم
أريام: ودا المطلوب
جويرية بصدمة: انت عايزانا نرجع نشتغل ويتر تاني
شعاع ببرود: اممم دلوقتي اقدر اقول انهم هيقعوا في الفخ بسهولة
أريام: شعاع جويرية دا للحاجة معينة في دماغي لو اتنفذت تقدري تقولي انهيار امبراطورية الراوي
شعاع ببعض المرح: يعني نسويهم علي نار هادية
جويرية بقرف: بقيتي بيئة اوي يا شعاع
شعاع بسخرية: وحياتك نفس البيئة اللي انت منها
أريام ببرود: مش هنخلص يلا بينا والا انت حابين نشتغل ونكمل شغل الست الشهور التانية
جويرية بسرعة: لا وعلي ايه الرحمة
وخلفها شعاع التي خرجت بسرعة خلفها فهم عملوا كثيرا اليومين الماضيين بينما أريام ابتسمت بغموض وخرجت خلفهم للعودة الي قصر الراوي
☆*☆*☆*☆*☆*☆*☆*☆
في قصر نجد الجميع متجمع علي طاولة الطعام يتناولون الغداء بهدوء ولكن من الداخل يوجد حقد وكره وغضب وقلق
هايدي : جدو بما ان بكره إجازة ممكن نروح كلنا النادي
شهيرة بتأييد: أيوا ..خلينا نرفه عن نفسنا شوية اليومين اللي فاتوا دول عدوا علينا بتعب وصعوبة
كفاية البنات البيئة دول من أول ما دخلوا حياتنا واحنا متوترين ومفيش راحة خالص
ناهد : بس ليه مختفيين بقالهم يومين ومرجعوش القصر
رحمة بقلق: أنا قلقانة عليهم أوي
سميرة بخوف: معقول يكون حصلهم حاجة في اليومين دول
رائد بتهكم: مالكم خايفين عليهم أوي كأنهم من بناتكم
رحمة : ليه منقلقش عليهم مش دول بنات العيلة اللي لدوقتي منعرفش ازاي عايشين وأنتم قولتوا انهم ماتوا
بس طلعوا عايشين ،فهموني هو في ميت بيصحي من جديد انا خايفة يكونوا اتخطفوا
دارين بسخط: انا مش فاهمة يا مامي انت قلقانة عليهم ليه ما يولعوا مش مهم ان شاء الله حتي يموتوا او حد يقتلهم ياريت يكونوا اتخطفوا حتي علي الاقل نكون خلصنا منهم
رحمة بصدمة: انت جايبة القسوة دي منين دي واحدة فيهم أختك والاتنين التانين بنات عمك
سارة: مستحيل دا يحصل دا أكيد حلم
بالعكس الحلم ده حقيقة وبقي واقع صعب التغير يا بنت عمي
كانت تلك الكلمات التي نطقت بها شعاع عند دخولها الي القصر بصحبة أريام وجويرية ليجلسوا بكل غرور وبرود قاتل بينما هناك من ينظر لهم بسخط كبير وغضب وحقد وغيرة
لتذهب رحمة تجاه أريام بتلهف وتقول لها بحنان أم افتقدته تلك الفتاة منذ ان كانت طفلة لا تستطيع حتي ان تحبو او الوقوف علي اقدامها :
كنت فين قلقتينا عليكي ،ايه اللي حصل فيكي حاجة ما تصلتيش بيا ليه وقولتلي او حتي تطمنيني عليكي
أريام ببرود: متقلقيش يا رحمة أنا بخير بس كنت بدور علي شغل علشان اشتغل لأني أنا مش اللي تفضل قاعدة مستنية المصروف من بابي ومامي بالعكس بحب أكون بعتمد علي نفسي كل حاجة تبقي من فلوسي أنا مش من فلوس غيري واتذل او اتهان علشان اخدها
سميرة بهدوء: طب انتم لقيتو شركة تشتغلوا فيها بما انكم مهندسات
شعاع: لا مش هنشتغل في شركة احنا هنشتغل في Restaurant محترم
هايدي بسخرية: حتي لو قعدتوا في قصر كبير هتفضلوا زي ما أنتم بنات ميتم وهترجعوا لأصلكم ومكانكم الاصلي الشارع مش قصر الراوي
جويرية: كل اللي قولتيه دا ميهزش شعرة مننا بالعكس بتخلينا نحتقركك أكتر من كده وصورتك بتتشوه أكتر لغاية معتش فيه ملامح من أساسه من كتر الغل والحقد اللي مالي بيه قلوب العيلة دي انت أخرك تحت جزمتي ودا مكانك الاصلي
رائد بغضب: انت إزاي تكلميها كده أنت أكيد مجنونة
شعاع: ليه بس يا أونكل ينفع كده تتعصب أنت متعرفش إن العصبية مضرة للصحة وخصوصا للكبار وانت صحتك بقت علي قدك مش زي زمان أصل العضمة شكلها كبرت
جويرية بسخرية: شعاعي دول يعرفوا ايه عن الصحة شكلعم كده مش بيزورو الدكتور اللي وقت التعب مفيش فحوصات شهرية يطمنوا علي نفسهم
سارة : بقي أنتم اللي هتعلمونا أزاي نهتم بصحتنا
حازم بهمس للشباب : شكل الحرب هتقوم دلوقتي بينهم
راسل بنفس الهمس: شكل كده
زين: تعتقدوا مين ممكن يفوز شلة جعفر والا شلة أنجلينا جولي
حازم بعدم فهم: مين جعفر ومين أنجلينا جولي
راسل بتوضيح: جعفر يبقي هايدي وسارة ودارين اما أنجلينا جولي فهما
لييقطع كلامه حازم بتكملة: شلة الصاروخ أرض جو دول
ليلكزه كل من زين وراسل بكتفه ليتأوه حازم بصوت عالي لينتبه له الجميع ليقول : مكنتش كلمة منك ليه يعني علشان تضربوني
أما الجميع ينظر له باستغراب ليقول زين بسرعة : مفيش حاجة
بينما إياس يتابع ما يحدث محاولا اكتشاف شخصية الفتيات فهم يبدو عليهم الذكاء الحاد وقوة الشخصية لينظر لهم بتركيز ليعلم انه من الصعب التفريق بينهم وعلاقتهم قوية ومبنية علي الثقة والقوة
لتقوم أريام والفتيات معا لتقول أريام ببرود: أنا هطلع أنام لأني مرهقة جدا يا بنات هتيجوا يا بنات
شعاع : خديني معاكي يا غزالي لأني كمان مرهقة هتيجي يا جوري
جوري : طبعا الواحد مش قادر يفضل في مكان مليان قاذورات كده ويفضل موجود شعاعي أنا كمان بأيد غزالي
لتتجه الفتيات ناحية السلم ليوقفهم صوت حمزة وهو يقول : ممكن نعرف انتم كنتم فين اليومين دول
جويرية بتأفف: هوووووف بيفهموا ازاي دول قولنا كنا بندور علي شغل ولما لقينا رجعنا القصر
حمزة ببرود: عارف اللي عايز اعرفه كنتو بتناموا فين اليومين دول وانتم مرجعتوش القصر
لترد عليه أريام ببرود جعل الدماء تغلي بعروقه : شئ ميخصكش وياريت متتدخلش في حاجة تخصنا تاني مفهوم
ليصدم الجميع من ردها فهي ردة بكل وقاحة واستهزاء أما حمزة أصبح يغلي من كثرة الغضب فمن هي لتقول له هذا الكلام الذي لم يقوله أحد له مرة واحة ولو بالغلط ليرد بغضب وعصبية:
انت مين اللي أداكي الحق تكلميني كده وازاي أصلا تتجرأي وتكلمي حمزة الرواي بطريقتك دي فهميني
أريام ببرود: نفس اللي أداك الحق تكلمني بطريقتك دي وأنا حرة اتكلم بالطريقة اللي تعجبني
ليقول حمزة بغضب: أنت شكلك عايزة تتربي وأنا...
ليقطعه قول والده عاصم وهو يقول بأمر وحدة :
حمزة......
لينظر لهحمزة بغضب أما أريام نظرت لعاصم الراوي وقالت ببرود: عقل ابنك يا عاصم بيه مش أريام اللي حد يعلي صوته عليها يحمد ربه أنه أبويا غير كده كان مكانه في التراب
لتصعد الي أعلي ومعها الفتيات بينما الفتيات شعقن بصدمة من قولها تلك الكلمات الأخيرة التي ألقتها علي مسامع الجميع ليغادر كل شخص الي غرفته بصمت فكلماتها مازالت لها تأثير عليهم فهي منذ ان نطقت بها بطريقة توحي بأنها تقتل بسهولة جعلت الجميع يخاف منخا والبعض الاخر أخفي خوفه وراء قناع البرود والقسوة بينما هناك من هو مذهول من جرأتها وهدوئها المستفز وذلك البرود القاتل التي تتمتع به طوال الوقت
لتطفأ أنوار قصر الرواي ليعمه الظلام فكان ذلك القصر كبير جدا من أجمل القصور في البلد ومن أرقها
*:☆☆☆☆☆☆☆☆☆:*
في صباح يوم جديد تشرق فيه الشمس ليبدأ يوم جديد لا أحد يعلم ماذا يخبئ لهم القدر في هذا اليوم لتستيقظ فتياتنا مبكرا قبل الجميع فهم اعتادوا علي الصحيان باكراً فهذه عادتهم ويأخذنا حماما باردا ويرتدين ملابسهن وينزلن الي أسفل ويتجهن الي الحديقة ،ليمر بعض الوقت وتستيقظ العائلة وينزل الجميع الي أسفل عاصم :
صباح الخير
الجميع: صباح النور
ليجلس الجميع معا حتي يتم إعداد الفطور ليمر بعض الوقت وتأتي الخادمة لإعلامهم بتخضير الفطور أما هناك من لاحظ عدم وجود بطلاتنا لتقول سميرة : أومال البنات فين
لترد رحمة: مش عارفة
دارين بسخرية: أكيد خرجوا وأو ممكن يختفوا يومين كالعادة زي المرة اللي فاتت
لتقوم رحمة بالرد عليها بحدة : دارين اسكتي ومسمعش منك الكلام ده تاني
لتنادي سميرة علي الخادمة : أومال البنات فين
الخادمة : مش في القصر يا هانم
لتنقبض قلوب البعض بخوف فهم لن يستطيعوا رؤية ملكات قلوبهم اليوم بينما هناك من سعد بذلك لتنتهي سعادتهم عند تكملة كلامها :
في حديقة القصر يا هانم قاعدين مع بعض فيها
رحمة: تمام روحي أنت
لتذهب الخادمة لتنظر رحمة الي سميرة باستغراب لتقول باستغراب: هما بيعملوا ايه في الحديقة دلوقتي
سميرة باستغراب : مش عارفة
ناهد بشهقة: معقولة ممكن يكونوا بيبوظوا في حاجة أو بيدبروا حاجة فيها
همس : مستحيل يا ماما دول طيبين جدا
ناهد بسخرية: واضح ....تعالي نشوف بيعملوا ايه
ليخرج الجميع الي الحديقة بالخارج ليصدموا مما رأوا فكانت الفتيات ترتدي ملابس رياضيةويلعبن رياضة بسهولة ويسر ورشاقة حازمة بقوة وإصرار فكانت أريام ترتدي ترنج رياضي أسود وبه خط أبيض وكوتشي أبيض، وشعات ترتدي ترنج رياضي أخضر وبه خطوط حمراء وكوتشي أبيض ،بينما جويرية ترتدي ترنج رياضي أسود وبه خطوط حمراء وكوتشي أبيض ويقمن بالرياضة
بينما الفتيات اتجهن الي الخارج ليقمن برياضتهم التي لم يلعبوها منذ أيام ليبدأول بالركض قليلا ثم يلعبن يوجا بطريقة محترفة ،فكانوا تارة معا وتارة مفردا
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
تابعوووووووني
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺