رواية مسك الليل الفصل الثاني حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
ف ضهر الجمعه كان قاعد ع المنبر وبيخطب بالناس الشيخ ليل الي افني شبابه بين كتب الطب وكتب الدين والشريعه والاحديث الصحيحه كان ملتزم جدا وديما لسانه بيلهج بذكر
الله وماشي ع سنة
رسول الله ويملك صوت عذب مريحة ف ترتيل القرآن الي حفظه بالتجويد ...
وقف بعد ما خلص الخطبه : استقيمو وستوي يرحمكم الله .. احم احم الله اكبر بصوت كله
خشوع بدأ يقراء ويرتل ايات قرآنية
بعد ما خلص الناس سلمهو ع بعض وسلمو عليه ومفضلش غير هو وجده وابوه وعمه محمد وعيال عمه وعمته
![]() |
ليل قرب من جده وباس دما اغه : جمعه مباركه ي جدي الجد بفخر : علينا وعليك ي فضيلة الشيخ
ليل ضحك : ولا شيخ ولا حاجه ي راجل ي طيبة ده انا عبد فجير ع باب الله .. يلا يلا همو بینا زمان صفصف هانم عمله فطار ملوكي انهارده
ومسك ايد جده
سند : ياااه لما صفصف تدلع وتحط الببور جدامها وتعمل شوية فول بالسمن البلدي ياااه جلبي بيهبط من الفرحه
معاذ ضربه ع قفااه : طب يلاي خويا عشان تهبط ف البيض المدحرج ف السمن البلدي
صالح : اتحشم ياض منك ليه هتجلعو مرتي جدامي ي مغفل منك ليه
ادم : اايوة بقا جدو بيغيري ولاد هههههههههههه
صالح بصله : بقا و جدو حد الله انا خاايف من لسانك الي بيتعوج سواعي ده
عمر كتم ضحكته هو حمزه ع سخرية جدهم من كلام ادم
ووصله البيت وهما بيتكلمه مع بعض وكانت السفره ببتجهز وحركة البنات هادية وخفته وهدوء يعم ارجاء البيت اله من صوت اذاعة القراءن وريحة البخور والنضافه ماليه البيت وعائشه فاديه حنان ومريم بيحطه الاكل بهدوء بهدومهم الوسعه
وحجبهم ع راسهم ووش
خالي من اي زينه
خلصو البنات وكل واحد قعد جمب مراته وبعد الفطار كل واحد راح ع اشغاله والحريم قعدت تتكلم مع بعض شوية بعد كده قامه يحضرو الغدا .. وليل رجع قبل العصر من الشغل وطلع يغير هدومه
صفاء : جومي راجلك طلع همي وراه
رشا بخفوت : حاضر ي جدتي
طلعت رشا وراه ليل الي كان واقف يعدل هدومه قدام المرايه وبيسرح شعره ويرش برفانه
رشا ببرود : ع فين كده
ليل بصلها بهدوء : رايح اصلي العصر ف الجامع وبعدين رايح اجيب عمي محمود من المطار
رشا بحقد : وهو ايه الي جايبه وبعدين هو انت كنت السواج بتاعه مايچي لوحديه ولا العيشه
برا خلته ...
ليل قطع كلمها بنظرة غضب : انا كم مره جولتلك متحدد تيش ع ابوكي كده جدامي ولا حتي من وراية المفروض تكوني باره بابوكي حتي لو هو مجصرف
حجك بريه وعملي الي عليكي وحترميه وهو ربنا يحاسبه لو مجصر من نحيتك ام الغل والكره والحجد ده بلاش منه ولو مش هتعرفي تبطليه ف بلاش جدامي عشان منزعلش من بعضينا يلا سلام عليكم
مسك بقت حاجه صعبه جدا سهر وحفلات سكر ومجون وكانت مشهوره في النوادي الليليه ووسط اصحابها باسم misaki aziz
متعرفش دينها برغم ابوها الي حاول معاها كتير بس كانت مش بتسمع ليه وامها كانت بتشجعها بحجت دي حرية شخصيه سبها ع راحتها تختار الي عايزاه وتحدد مستقبلها بنفسها بلاش راجعيه وتخلف خليك متحضر
لحد ما اتخرجت وبقت تشتغل ف عروض الازياء وكانت عندها
هواية التصوير لحد ما اتعرض
عليها جلسة تصوير لانجيري قمصان
نوم وهي وافقة وهتتعرض ف المجلات
ع اول السنه الجديده .. وكان ابوها ميعرفش ف يوم مسك جالها مسدح وقفت تصوت من ع سفرة الاكل
محمود : ف ايه ي بنت
مسك بالعربي بعد ما اتعلمت من ابوها هي وامها واخواتها التؤام كلمهم مكسر شوية : جالي عقد تصوير فيلم بسعر خرافي
جوليا : اوه ماي جاد مبروك مبرووك
محمود : حلو ده فیلم اايه
مسك : فيلم لممثل افلام جنسيه بس مشهورة جدا وااااو انا مش مصدقة
محمود وقف بصدمه : عايزة تصوري افلام اباحيه هي حصلتتت
مسك: اهدى دادى انا هصور بس مش همثل
محمود قعد وكأن الواقع ضربه مره واحده بكل قوته وفتكر كلام ابوه عيالك هيبجو ولا عرفين دين ولا حياء ولا صح ولا غلط
محمود : احنا نزلين مصر بكرا مينفعش
حوليا : مااااذاده مستحيل
محمود بغضب : ده الي عندي ولدتي تعبانه ولازم ننزل نزورها
محمود بعصبيه : انا الي عندي قولته انتي وسيلينا وسيليا ها تيجو معاليه وممكن نطول هناك شوية عشان يكون في علمكم
مسك بعصبيه : انا لا اريد الذهاااب ف انا ستعرض صوري ف المجلات خلال شهرين ويجب حضوري
محمود بستغراب : اي صور
مسك بفخر صور لملابس الداخليه لانجيرى لماركة فاكتورية
محمود اتصدم : ي فضحتي
مسك: بدل ما تفرح ليا
محمود بحزن : افرحلك وانتي معريه جسمك والناس كلها هتتفرج عليكي
چولیا : عقليتك مثيرة للشفقه بيب وسبته ومشيت
محمود .. لا لا انا لازم ارجع بالبنات مينفعش كده مفيش غير صالح وشبيهو ليل الي هينفع معاكي ي مسك ويربوكي ويعلموكي الادب والدين الي انا فشلت فيهم والحق كمان البنتين الصغيرين قبل ما يضيعو
محمود بكذب : عرفه ي مسك
مسك وهي بتاكل : ماذا
محمود : لو امي ماتت بسبب مراضها هورث منها كتير اووي فلوس بلملايين خلينا ننزل ونكون جمبها لحد ما ناخد فلوسنا ونرجع تاني
مسك : وااو هل ستفتتح استديو خاص بي
محمود : سأحول تلك الاموال كلها لحسابك فقط دعينا نقوم
بزيارتها ...
مسك : موافقه اتفقناا
محمود ابتسم : هي اذهبي لتحضير اغراضك وحاولي اقنع امك هيا هيا
صالح وشبيهو ليل الي هينفع معاكي ي مسك ويربوكي ويعلموكي الادب والدين الي انا فشلت فيهم والحق كمان البنتين الصغيرين قبل ما يضيعو
سيليا : اود الذهب معك ابي لكن انا وسيلين لدينا اختبارت نهاية العام الدراسي
محمود خبط ع جبهته ازاي نسي : خلاص تمام ساذهب انا ومسك وانتم عند انتهاكم ستأتو
مع والدتكم اتفقنا
سيلينا بحماس : اتفقناا يااااااا انا متحمسه جدا وحضنت سيليا
ف نفس اليوم محمود حجز تذكرتين تاني يوم ع بلدهم وسافر هو ومسك الي حضرت شنتطين ملغمين ملابس خليعه برفانات ميك اب كريمات وبيبي دول تنام بيهم والهد فون بتاعها والسجاير الي بتدخانها وكل حاجتها الشخصيه وقبل ما يطلع الطيارة اتصل عليل عشان يعرفه معاد وصوله بالظبط
ليل نزل اتغده مع اهله وخرج معهم ع اذان العصر وسبهم ومشي قالهم رايح مشوار
وخد العربيه وطلع ع المطار الي كان بعيد عن قريتهم بتاع ساعتين ..
وصل المطاار ووقف قدام العربيه منتظر عمه يخرج والجو كان شتي واجواء بيعشقها ليل وفضل يفرك كفوف ايديه ببتسامه
ترود الروح وهو بياخد
نفس عميق وبيغمض عنيه وفتحهم
وشاف عمه خارج وبيجر شنطه وراه وبيقرب منه وشاف بنت جمبيه خلته غض بصره من شكلها
الجريئ وهو بيستغفر ف سره قرب من عمه ببتساامه وهو بيحاول ميبصش ع البنت الي ماشيه وراه عمه
ليل ببسمه : مرحب مرحب حمد لله ع السلامه ي غالي
محمود حضنه : الله يسلمك ي حبيبي طمني عليك
ليل بهدوء : الحمد لله ف فضل ونعمه من الله
مسك بنبهار من جمال ليل : ما هذه اللعنه
what the fuck
محمود : احم ده لیل جوز اختك ي مسك
مسك : ليلل ايه الاسم ده
ليل بصدمه : مسكككك وبص لها وبص لعمه بغضب كيييف يعني كيف ياعمي جااابل انها تتطلع بالشكل القذر دهه
مسك بغضب : قذررر انااا قذررره ي متخلللف
ليل خلع الچاکت بتاعه : اتحشمي لول بعد كده اتحددتي وبعديين انا بكلم ابوووكي صمي خشمككك وحدف عليها الجاكت من غير ما يبصلها
مسك : ومييين قال لك اني هلبس الزباله دي وخرب اللوك بتاااعي وايه ايه صمي خشمك دي اصلاا انت بتتكلم كده ازاي ومكنتش فهمه اغلب كلام ليل ...
ليل غمض عنيه بنزاعج من صوتها وكانه بيسمع حاجه نشاذ
تعبة اعصابه : عمييييي جولها تلم ليلتها وتفض انا ف العربيه هااات عنك وخد الشنط وحطها ف شنطة العربيه وركب قدام الدركسيون
ورزع الباب وراه بعنف
مسك بتوتر : ايه الارهاب ده وبعدين انا حرره انت جيبني هنا عشان يتحكمه فيا خلاص اتس اوكي احجز طيارة ورجع تاني
محمود : معلشي استحملي يومين بس بعد كده هفتحلك الاستديو وجبلك عربية مديل السنه اووكي
مسك زفرة بحنق : اووكي ولبسة جاكت ليل ودخلت ريحته ف منخيرها وعجبتها
قد اليه هي رجولية وتقشعر البدن .. وف بالها ي انا ي انتي داركيي وعضت شفتها بأثاره
محمود قعد جمب ليل ومسك قعدت ف الكرسي الي وراه ف النص قدام المرايه ع طول وبقتت
تتحرك بكل دلع وتمضغ اللبانه بشكل مستفز وكل شوية تنفخها وطلع لسانها من النص وكل ما ليل يرفع عينه يلقيها بتبصلها بجرأة فظيييعه يغض بصره ويفضل يستغفر من الشيطانه المتلبس هيأت ملاك بجماال من برا الكوووكب ...
وصلو اخيرا قدام البيت ونزل من العربيه يهرب بعد ما ريحتها
محمود : البسي الجاكت وخلصي عشان اليوم يعدي ليل اسهل حد ممكن تقبليه جدك لو شافك كده ممكن يضربك بالنااار
ورزع الباب وراه بعنف
مسك بتوتر : ايه الارهاب ده وبعدين انا حرره انت جيبني هنا عشان يتحكمه فيا خلاص اتس اوكي احجز طيارة ورجع تاني
محمود : معلشي استحملي يومين بس بعد كده هفتحلك الاستديو وجبلك عربية مديل السنه اووكي
مسك زفرة بحنق : اووكي ولبسة جاكت ليل ودخلت ريحته ف منخيرها وعجبتها
قد اليه هي رجولية وتقشعر البدن .. وف بالها ي انا ي انتي داركيي وعضت شفتها بأثاره
محمود قعد جمب ليل ومسك قعدت ف الكرسي الي وراه ف النص قدام المرايه ع طول وبقتت
تتحرك بكل دلع وتمضغ اللبانه بشكل مستفز وكل شوية تنفخها وطلع لسانها من النص وكل ما ليل يرفع عينه يلقيها بتبصلها بجرأة فظيييعه يغض بصره ويفضل يستغفر من الشيطانه المتلبس هيأت ملاك بجماال من برا الكوووكب ...
وصلو اخيرا قدام البيت ونزل من العربيه يهرب بعد ما ريحتها خنقته برغم انه فاتح الشبك والهوي كان بيحرك شعره بطريقة فتنت مسك بس برضو ريحتها اتغلغلت جواه ...
محمود بهدوء : خليكي هنا ثواني .. ونزل
محمود قرب من ليل : تعااله عايزك وتمشو قدام شوية .. ليل ارجوك انقذني بناتي هيضيعو البنت مبقتش قادر اسيطر عليها ولا ع تصرفتها ولو خدت اي قرار متسلط ممكن چوليا تحبسني بكل بساطه بسبب اني مثلا عنفتها
ليل : اهدي ي عمي وجولي ايه الي حصل خلاك تجيبها وتجي فجاءة كده
محمود بقهر : البنت عرفت انها دخلت جلسة تصوير وتصورة بلانجيري وملابس داخليه مثيره وهتتنشر ف المجلات مع بدأية السنه الجديده
ليل بصدمه : لا اله الله تؤ تؤ تؤ وبعدين ف الفضيحه دي
محمود : المصيبه الاكبر انه جلها عقد تصوير فيلم ابااحي ولما اعترضت بتقولي انا هصورهم بس
مش انا الي همثل بكل بساطه كده ي ليل
كلام حدك طلع صح والبنات ولا عندها دين ولا ادب ولا حياء وانا فشلت في تربيتها مع ام متحرره
ليل كان واقف مصدوم من كم البشاعه الي سمعها ولسانه مش بيردد غير الاستغفار وازي وصل بيها التحرر لدرجة صعبة زي دي كان فعلا مصدوم
ليل بغضب : توووك ما افتكرت ي عمي توك ما فتكرت بعد ااايه
هاا بعد اليه البنت بجت اخلاجها ف الحضيض لبساها اعذو بالله حاجه فضيحه ولا يستر ولا يداري ريحه مفرعه ولا تعرف دين ولا حيا ولسه فاكر تجووول بتييي هتضيع مهي ضاعت من اصلوو
محمود بحزن : عشان كده جبتها يمكن انتو تعرفه تصلحو الي انا بوظته انا قولتلها ده في ورث كبير عشان كده نزلت معاايه كانت رفضه نهائي
ليل خبط كف ع كف : الله العوض ومنه العووض دي عاايزه تتجلد حد الله المهم سيب الموضوع ده علي انا هعرف اخلعها من الاساس الشيطاني الي كبرت
فيه وهربيها من اول وجديد يلا خلينا نفوت
الليل ليال
محمود اوماً بحزن وشاور لمسك الي كانت قعده بتتصور ف العربيه ونزلت وراهم
دخل ليل ومعاه محمود ووراهم مسك وكلو التفت نحيتهم سند : ي بووي هي الفضائيات نزلت البيت
معاذ بزهول : ي نهااار فتنه وبيبصه للي دخلت وهي مبتسمه وبتشاور بصوابعها وبتقول هاااي
ليل بعصبيه : غض بصرك ي تور منك ليه
الجد ساب المصحف ووقف : مييين دي ليل : عن اذنك ي جدي عايزك دجيجتين الجد دخل هو وليل اوضته
ومحمود : دي مسك بنتي تعالي ي مسك سلمي ع جدتك صفااء قربة مسك من جدتها الي حضنتها بفرحه وهي بتبص لابنها بعتاب فهمه ونزل عينه الارض
صفاء : اهلا اهلا ي مسك ي حبيبتي ازاي حالك
مسك : اهلا نناه
البنات كانه مزهولين بسبب نناه بصوتها الرقيق بشكل حسسهم انهم ذكور مش نساء
قربة عائشه : اهلاي مسك انا عائشه بنت عمك احمد واخت ليل
مسك ابتسمت : هااي ي قمر يو ار سووو كيوت وعيونك تجنن
عائشه ابتسمت : حببتي تسلم عيونك الحلوه
دي تبجا فاديه بت عمك محمد ومرت اخوية طاهر
الي هناك ده مسك حضنت فاديه وشورة الطاهر الي كان مصدوم زي الي قعدين .
ودي تبجا حنان مرت حمزة ابن عمتك خديجه ونفس الكلام برضو حضنت حنان بس حمزة كان باصص ف الارض
دي تبجا مريم بت عمتك برضه ومرت عمر ابن عمك محمد مسك ابتسمت واوو كلكم كده متجوزين بعض
سوو بيوتيفول وحضنت مريم الي شمت ريحتها داخت من حلاوتها وهي بتهمس للبنات .. ايه
ده ااايه ده
عايشه كتمة ضحكتها : دي امي ودي مرت عمك محمد ودي مرت ابوكي هههه وكتمت بوقها ودي عمتك ومسك سلمت عليهم بالدور وجت عند هاجر مرضيتش تمد ايدها
وبصة لمحمود هاجر : اله ده انا فكرتها غزيه من غوازي المولد
صفاء : ها اجر لمي ربابك ومتبدأيش الي بينك وبين جوزك البنات مالهمش دعوة بيه
ونزلت رشا ع السلم بعد ما سمعت صوت دوشه وشافت ابوها وقفت مصدومه وهي بتبصله
بقرف محمود قرب حضنها : ازيك ي رشا ي حبيبة بابا
رشا بعدت عنه : مرحب
محمود : تعالي ي مسك سلمي ع اختك رشا مسك قربت بهدوء ومشيه مغريه خلت البنات تنحت
رشا بحقد : ولا اختي ولا اعرفها وزقة مسك بكتفها وعدت من جمبيها قعدت جمب امها...
سند بضحكه عشان يغير الجوي : طب والله عيب ي بت عمي الامريكاويه متسلميش عليا وتخديني بالبااط
لیل بصووت عالى : جطررر يخدك بالباطى واكل نااسك
احششم وجعد كييف الخلج
سند اتلبش وقعد مكانه متحركش تاني
معاذ ضحك ع اخره وقفل بوقه لما ليل بصله بطرف عينه ...
صالح بهدوء بص لمسك : جربيي ي مسك
مسك قربت بتوتر من نظرات جدها صالح سحبها ف حضنه وهو بيربت ع ضهرها بهدوء
مسك ابتسمت : اووه حضنك مريح جدا جدو وبصة ليل وهي بتعض ع شفتها وتكلمت انجليزي ع اساس ليل مش هيفهم
مسك بخفوت : انا اريد ذلك الحضن وبشده اريدك ان تضغط ع جسدي بتلك الاذرع الخشنه داركي
ليل اتصدم من جرائتها وقذارة افكارها وعمل نفسه مبيشفوش مبيسمعش مبيتكلمش
صالح : ايه هتجولي ايه ولا سفيتي كيف امك ما كانت هترطن
مسك ضحكت : بحبك ي جدوي وباست خده
صالح ضحك من جمال ضحكتها : خدتني ف دووكه انتي اكده
تطبيق الواتباد - اقرأ، اكتب، تواصل
ابدأ بالقراءة
تسجيل الدخول من المتصفح
صح
مسك : يعني ايه دووكه
صالح : يعني ضحكتي عليا وانا بجا مغفل وصدجت
مسك : اوووه نوو انت ايقونة ذكاء جدو الي يحضن كوكو ويحبها اكيد ذكي عشان اختياره صح جدا
صالح ضحك : الله اكبر لا ومغروره كمانك مشالله
مسك ضحكت بصووت عالي وليل اتنحنح بغضب
0
صالح : بسس هووش اكتمي صووتك ده ف رجاله جعدين عييب ميصحش فوج مع نفسك انتي والبنات تضحكو براحتكم
مسك اومأت بهدوء : اووكي
صالح : يلا ي بنات خدوها وطلعو ع فوج وحضرولها اوضة فاضيه لحد ما شجة ابوها تجهز
عايشه : ف الاوضه الي جمب چناح ليل ورشا دي الي مفروشة و جاهزة
صالح : خلاصك تمام افتحوها خلوها تتهوي ولو عايزه نضافه ولا حاجه سعدوها يلا همي تصفح -
البنات خدو مسك وطلعو وهما بيتكلمو معاها وهما مزبهلين ع
الاخر ...
صالح : جومي ي صفاء انتي والحريم كل واحده ع اوضتها يلا عايز ولدك ف كلمة راس
الحريم اتحركت بهدوء وصفاء فضلت قعده هو قال كده عشان يطرق الحريم فضلو الرجاله بس واول ما حس انهم بعدو و نزل ع وش محمود بالقلم الكل قام منفوض من المنظر
صالح بغضب : لو كنت ربية كلب كان حااده ع للحمه اكثر منك ونزل ع وشه بقلم تاني اقوي من الي قبله لو انا معرفتش اربيك زمان ف انا هكسرك نصين دلووجتي والامريكيه ي اتأسلم وتبجا وحده مننا وعارفه امور دينه وعداتنا وتجاليدنا
والصح والعيب والحرام يا تطلج كفاايه ربااية زفره اتفووو عليك خليفه تعررر بناتك
الصغیرین چین میته
محمود بحزن : بعد نهاية امتحانتهم
صالح : اول ما يخلصو تروح تسحب اوراجهم وتنزل بيهم ع هنا
خلااصك مفيش عيشه
ماما براا تاني واصل
محمود بحزن : الي تشوفه ي حج انا عرضت كلامك مره ولا يمكن اعرضك تااني بس ارجوك سامحني انا تعبت ف بعدك كتيير يا ابه
صالح غمض عنيه بوجع واوماً لمحمود الي جري عليه يبوس ايده ويستسمحه ويحضن فيه ويبوس دما اغه ...
انتظرونيي ف مسك اليل واايه بقا....
🤍دمتم ساالمين 🤍..
هكمل بعد التفاعل يا جدعان
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺