رواية عشقت مغتصبة الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر بقلم الكاتبه حنين هاني حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
ابتسم غيث لوسمع انها موافقه وكانو انتصر
ليث. بحيث كده بقا احنا نجيب المأذون عشان نكتب
ليل بستغراب. نكتب دلوقتي
غيث. ايوه معلش ياجماعه سبوني معاها خمس دقايق وطلعو كلهم
![]() |
مستغربه ليه ايوه عاوزك تبقي مراتي بصراحه انا هكون مطمن اكتر مش عاوزك تفرقيني خالص عاوزك معايا فاعشان كده عاوز نكتب الكتاب دلوقتي وبصراحه بردو انا حاليا معيش شقه لان زي ماشايفه لسه فاتح الشركه وحطيت فيها كل الي حلتي فا لو مش هيكون عندك اعتراض هتعيشي معايا في البيت بتاعنا اخواتي هيحبوكي اوي زي منا حبيتك بصتلو ليه وحاسه انها انانيه عشان استغلت حبو وهو كمل الاوضه بتاعتي كبير وهترتاحي فيها ومتقلقيش هو بس وضع مؤقت لغايت ما الشغل يمشي وهجبلك شقه ونعيش فيها علي طول موافقه تكوني شريكة حياتي وام لولادي
هزت ليل راسها وابتسم ليها ومسك ايديها وخرجو حست بحاجه غريبه اول مامسك ايديها كان اتحركت مشاعر جديده ليها
غيث. يلا بينا ياجماعه وبص لزينه هي مين دي
عز. اه مين دي صح وازاي تفضل اعده كل ده من غير ماعرف اسمها بصتلو زينه بستحقار
ليل. دي زينه اختي
عز. سبحان الله ده انتو النسل عندكو كلو قمرات بقا
غيث. احترم نفسك ياعز وبص لزينه اهلا يازينه انتي من هنا ورايح اختي التالته انا وليث
زينه. شرف ليا
عز. وشرف ليا انا كمان بردو بس مش خوات طبعا
ليث. ماتتلم ياعز ملكيش دعوه بيه يازينه هو كده بيحب يهزر
غيث. طيب يلا ياجماعه علشان نلحق ونزلو كلهم
زينه. ليل معلش انا لازم امشي لاني كده هتاخر وانتي عارفه بابا
عز. لا ازاي مينفعش تمشي وتسيبي اختك وهي راحه تتتجوز لازم تكوني معاها
زينه. محدش قالك تتدخل علي فكره
عز. ياعم براحه علينا اصلي بخاف ومتقلقيش ممكن ابقا اوصلك عشان الوقت
زينه. مين قالك اصلا اني اوفق اركب مع واحد زيك وبصلتو بقرف وبصت لي ليل
هكلمك تاني ياليل اطمن عليكي وحضنتها
ليث. طيب يازينه معلش ممكن تستني معانا وانا هطلب ليكي اوبر يوصلك لغايت البيت
زينه. شكرا مش عاوزه اتعبك معايا
غيث.تعب اي بس انتي خلاص بقيتي اختنا
زينه. ماشي شكرا ومشيو كلهم راحو للمأذون وصلو واعدو وقت طبعا عقبال ماجهزو الورق كلو
******************
في البيت
سندس. بت ياريم
ريم. اي ياصحبي
سندس. عاوزه احكيلك حاجه
ريم. احكي
سندس. حاسه ان ادم مش بيحبني
ريم. ده الي هو ازاي مش ده الي كنتي بتحبيه من اول مادخلتي الجامعه وبقالك تلت سنين مخطوبه والمفروض انكو خلاص هتتجوزو بعد التخرج مش بيحبك ازاي بقا
سندس. مش عارفه ياريم حاسه انو بقا ديما بيبعد بقا ممكن يغيب عليا ميردش عليا بطل يرن بطل يتكلم زي الاول لو كلمني دقيقه ويقفل حاسه انو بقا بيكرهني فيه
ريم. طيب انتي محاولتيش تتكلمي معاه
سندس. بتكلم بس حته مبقاش يتناقش معايا زي الاول ادم بجد اتغير معايا اوي ياريم وانا مش عارفه اعمل ايه ولا منو فتره ورجع زي الاول ولا منو راضي يعرفني في اي وسيبني في ارض محايده بين النار والجنه سيبني لتفكيري مبقتش عارفه اعمل ايه مبقتش عارفه هو عايز اي خالص حته بيتهرب مني لما اقولو عايز تسبني ادم سيبني في ارض انا مش عارفه انهي الصح وعيطت
ريم. بس ياحبيبتي كل ده حصل وانتي ساكته ياسندس طيب ليه مقولتيش لخواتك كانو اعدو معاه وشافو ليه حل
سندس. خايفه يكون مثلا هو مضغوط واجي عليه واظلمو وساعتها يفكر اني مش قادره استحملو
ريم. طيب يعني من فتره صغيره ولا اي
سندس. من شهرين بدا يتغير
ريم. شهرين وساكته كل ده وجايه تقولي خايفه اظلمو بس انتي لازم تاخدي موقف ياسندس ولازم تعرفي غيث وليث عشان انتي المفروض اقل من سنه تتجوزو يعني هتتجوزي ويكون بيتعامل معاكي كده وانتي ساكته عشان خايفه تكوني بتظلميه لا طبعا غلط انتي كده بتظلمي نفسك بس لازم زي مابقولك كده تاخد قرار ولما يجيو اخواتك نقول ليهم
سندس. عندك حق ياريم وحضنتها ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا
ريم. ولا منك ياسوستي يلا قوكي اغسلي وشك وصلي ركعيتن كده عقبال ما البهوات الي عايشيين معانا دول يجييو
سندس. حاضر وقامت سندس ومسكت ريم الفون بتاعها ولقتو رن برقم
ريم. الو مين
مصطفى. عامله ايه ياريم
ريم. مين معايا
مصطفى. انا مستر مصطفى
ريم. اه اذيك يامستر معلش عشان الرقم مش متسجل
مصطفى. ولا يهمك يعني قولت ارن عليكي اشوفك عاوزه حاجه في المذكره او حاجه واقفه معاكي
ريم بخبث. وحضرتك رانن عليا انا مخصوص عشان تشوفني عاوزه حاجه في المذكره
مصطفى. بصراحه لا طبعا انا رنيت عشان بصراحه عاوز اكلمك مش احنا صحاب بردو ولا اي
ريم. بس انا مقولتش ان احنا صحاب ومكنتش متوقعه انك بتتكلم بجد
مصطفى. لا ماهو انا مش بهزر انا فعلا عاوزك صديقه ليا وبصراحه يعني جتبب اعرف عنك اكتر ونتكلم
ريم بخبث. بصراحه يامستر مصطفى مش هينفع انا اخواتي لو عرفو مش هيحصل خير وكمان انا متعودتش اعمل حاجه من وراهم واسفه مش هينفع اكلمك
مصطفى اتفجاء من ردها بس حس انو ارتاح ليها اكتر وعرف قد اي هي متحرمه ومتربيه كويسه
مصطفى. اممم وجهة نظر بردو وانا احترمها بس خلي بالك عشان قريب هنتصاحب ونتكلم براحتنا وقفل
ريم. ازاي يعني قريب وهنتصاحب ونتكلم وفضلت تفكر بس كويس اني عملت كده عشان ميفكرش اني سهله ومدلوقه عليه بس ياخرابي صوتو مزيكا ايححححح ياااه واعدت مع نفسها تعاكس فيه
مصطفى. يارب المره دي يكون الاختيار الصح بس انا مرتاح لها اوي
عند المأذون
******************
بعد ماخلصو الورق كتبو الكتاب وبقت مراتو وعلى اسمو وباركو ليهم الكل وزينه فرحانه لختها لانو شكلو فعلا بيحبها وطلعو
زينه. يلا انا همشي انا بقا
عز. احم تعالي هوصلك وهكلمك بحترام ومش هعكسك والله
ليث. خلاص يازينه علي ضمانتي انا ولو هعملك حاجه ابقي سبيه وانزلي
زينه. خلاص ماشي وحضنت اختها ومشيت مع عز
ليث. يلا ياغيث خد عروستك وروح وانا هجي وراكم
غيث. حاضر ومسك ايدها وركبو العربيه
ليل. انا عاوزه اجيب هدومي
غيث. حاضر ومشي راح على الشقه الي ليل اعده فيها من غير مايسالها على العنوان
ليل. هو انتا عرفت المكان منين
غيث. اي لا عادي اصل ليث مان بيتكلم وقالي العنوان بالصدفه فعشان كده مش انتي هتجيبي الهدوم تحبي اساعدك
ليل. لا شكرا مش هتاخر ونزلت من العربيه
غيث. اه لو تعرفي ان من ساعة ماعرفتك وانا ديما حواليكي عشان خايف عليكي مش هتصدقي طلعت ليل وغابت شويه وبعدين جابت هدومها ومشيو وبعد شويه روحو وكان ليث مستنيهم عشان يطلع معاهم
غيث. اومال جيت مطلعتش ليه يابني
ليث. قولت استناك عشان اعرف اسيطر علي ريا وسكينه الي فوق دول ضحكت ليل
غيث. يابني بس لتفكر انه اشرار بجد
ليث. بس يا ليل هي لو كل واحده في حالها واعده سكته ومشغوله كده تمام بس اما يتلمو علي بعض وكل واحده تمسك ودن التانيه كده تقلقي
غيث. بصراحه عندو حق
ضحكت ليل وجالها فضول تشوف اخواتو دول
غيث. بس متقلقيش هما طيبين وهتحبيهم اوي ومسك ايدها ومسك شطنة الهدوم وطلعو كلهم وفتح ليث الباب وبيخشو الاتنين اعدين حطين رجليهم علي الطربزه وكل واحد مسكه طبق تسالي وبيكلو واول ماتفتح الباب ودخلو الاتنين في نفس الوقت
ريم وسندس. حمدالله على السلامة يابهوات اخيرا افتكرتو ان ليكو بيت وليكو اخواتكو عايشين فيهم لا كتر خيركم ولسه هيكملو بس سكتو لما دخلت ليل وغيث ماسك ايدها ومعاه شطنه
الاتنين في نفس الوقت
مين دي انشاء الله وماسك ايدها كده ليه ياغيث واي الشنطه دي
ليث. بس يابت منك ليها ودي ليل مرات اخوكو غيث
ريم. ناااعم ياعنيا مرات مين مراتك ياغيث انتا اتجوزت من غير ماتقولي ياغيث لا وكمان احنا اخر من يعلم ازاي لااكيد بتهزر وراحتلو قول انك بتهزر قول انك متجوزتش غيث ساكت ومش عارفه يقول اي كان خايف من ردت فعل ريم اكتر حاجه عشان عارف انها متتعلقه بيه اكتر من ليث وعشان بيحكي ليها كل حاجه وعارفه كل اسرارو اتكلم ياغيث قول انك بتضحكو عليا
سندس. انتا بجد اتجوزت ياغيث من ورانا
ليث. اهدو الموضوع جيه فجاءه اي بقا هترحبو بيها ولا هتفضل واقفه كده علي الباب
بصتلو ريم بعتاب وبصت لغيث وهي الفجأة توصل للجواز علي طول وبصت لي ليل مبروك البيت بيتك وخدت بعدها ودخلت اوضتها واعدت تعيط
سندس. مبروك ياقمر اتفضلي البيت دلوقتي بقا بيتك
ليل. شكرا
غيث.تعالي ياليل اوريكو اوضتنا ومسكها ودخل الاوضه بتاعتو
دي اوضتي ودلوقتي باقت بتاعتك انتي كمان خدي راحتك خمس دقايق وجاي تاني وطلع
اعدت ليل وحست انها عمل مشاكل بين الاخوات بسبب انها وافقت طلع غيث وراح لي ريم وسندس وليث دخلو الاوضه عندها وخدها في حضنو وشد سندس هي كمان في حضنو انا اسف اني معرفتكوش بس والله الموضوع فعلا جيه علي طول حقكو عليا وليل جميله اوي وهتحبوها واتمنا تعاملوها كويس لانها طالعه من فتره صعبه اوي في حياتها ينفع هزو راسهم وصالحهم ورجع تاني لقاها اعده حطه ايدها علي راسها وبتدمع راح واعد على ركبته ورفع راسها ومسك ايدها
غيث. من هنا ورايح مش عاوزك زعلانه ابدا او اشوف في عينك نظرة الحزن دي تاني وعيطت ليل
ليل. غيث انا اسفه بجد
غيث. اسفه علي مفيش حاجه هما خلاص صالحتهم
ليل. لا بصراحه ياغيث انا وافقت اتجوزك عشان حياتي كانت هتدمر لو مكنتش وافقت وحكتلو كل حاجه انا عارفه اني انانيه عشان استغليت حبك ليا بس انا مكنتش هوافق بس زينه قالتلي اوفق عشان ابقا في امان علي الاقل مش هكون خايفه من حاجه طول منا معاك عارفه اني انانيه بس انا اسفه ولو عايز تتطلقني براحتك بس انا ضميري مسمحليش ابني معاك حياتي علي الغش والقرار قرارك
غيث مسح دموعها. اول حاجه انا مبسوط من صراحتك دي وانك مخبتيش حاجه عني ابدا وده خلاكي تعلي في نظري تاني حاجه انا اتجوزتك عشان بحبك ياليل وعشان حابب اني اكمل معاكي حياتي فعلا تالت حاجه الماضي بتاعك عمرو مايقصر علي علاقتي بيكي حته لو هنفضل في صراع لغايت ماموت بردو مش هتخلا عنك وبعدين ده احلا استغلال ممكن اشوفو في حياتي كفايه اني هصحا علي جمال وشك ياقمر انتا ومسح دموعها وحب يطمنها فاراح حضنها واعد يطبطب عليها حست ليل بدفا وامان اول مره تحس بيه وحست بحتواء كانها كانت يتيمه للامان والاحتواء وشعور كده اول مره تحس بيه حته محستش بيه ابدا مع ليل اطمنت ليل وحضنتو اي كمان كانها مصدقت حد يحتويها
بارت12
يوم جديد ملئ بالاحداث
صحيت ليل وهي اول مره تحس انها نايمه مرتاحه صحيت لقت غيث صاحي وبيلبس
ليل. صباح الخير
غيث. صباح الورد اي كل ده نوم
ليل. مش عارفه محستش بنفسي خالص هي الساعه كام
غيث. الساعه 10
ليل. انتا نازل الشغل
غيث. ايوه
ليل. طيب بص عشر دقايق هلبس وانزل معاك
غيث. راحه فين
ليل. هنزل الشغل
غيث. لا ارتاحي انا مش عايز اتعبك انا هبقا اجيب سكرتيره تاني
غابت ليل دقيقه وفكرت. يعني هيجيب واحده تاني وتكون نعاه في كل حته وتبقا قريبه منو
ليل. لا طبعا انا السكرتيره وانا هشتغل وبعدين انتا قولتلي مش هتعىف تامن لحد غيري صح صح عشر دقايق وهلبس وقامت جري عشان تلبس بصلها غيث وفي نفسو اي معقول غارت لما عرفت اني هجيب واحده امممم شكلك كده هتعقي في حبي زي ماوقعت في حبك وطلع بره يستناها
غيث. صباح الخير
سندس. صباح الورد ياعريس اومال رايح فين كده
غيث. نازل الشغل هكون رايح فين يعني
ريم. مشاءالله عريس يوم صباحيتو يسيب عروستو وينزل الشغل
غيث. لا ماهي كمان نازله معايا الشغل
سندس. وت؟ احيه ياولاد ده اي العرسان الهنا دول ده بجد
طلعت ليل
ليل. صباح الخير
سندس. صباح النور ياعروسه انا سندس عندي 22سنه في تربيه اخر سنه
ريم. وانا ريم 18سنه في ثانوي عام
ليل. ربنا معاكو انا ليل عندي22سنه
سندس. يعني قدي لسه بتدرسي
ليل. لا انا اتخرجت السنه اللي فاتت من تجارة
ريم. متزعليش مننا بقا عشان معرفناش نرحب بيكي بليل بس اهلا وسهلا بيكي في بيتنا ودلوقتي بيتك بالظبط واحنا دلوقتي اخواتك بس عارفه لو زعلتي غيث انا هخليه يراضيكي عادي براحتك
ضحكو
ليل. حاضر اذا كان كده ماشي واعدو يتكلمو شويه وهما بيفطرو وليل حبتهم اوي وارتاحت معاهم
غيث. يلا ياليل عشان اتاخرنا وخدها ونزل وبعد نص ساعه وصلو وماسك ايدها وطالعين وكان واقف تحت قريب من الشركه زين واسامه وهند
زين. شايف ياعمي بعينك عشان متفكرش اني بضحك عليك واعد يسخن في اسامه لغايت ماجاب اخرو وراحو عشان يطلع يجيبها
طلعت ليل مع غيث وهو دلخ مكتبو ولغايت ماليل تجبلو القهوه
واقفت ليل تعمل القهوه وجيه
عز. صباح الخير علي الناس المتأخره حقك ياعم مرات المدير وتتاخري معاه براحتك
ضحكت ليل. صباح النور اه طبعا بقا شوفت
عز. عاوز اقولك يابنتي زين ماخترتي غيث ده زينة شباب العيله عندنا
ليل. اي دا انتو قرايب
عز. ايوه ابن خالتي وابوه كان يبقا صاحب ابويا من صغرو يعني بص صحاب اتجوزو اخوات
ليل. اهااا واعدو يتكلمو ويضحكو عشان عز كان بيحكيلها عن غيث وطلعو كلهم ووقفو شافو ليل وهي كمان بتضحك مع عز
اسامه. مشاءالله دي الهانم بقا مدوراها في الشركه مع كل واحد شويه وجري بعصبيه عليها. لييل وبباص ليها بعصبيه
ليل. بابا
اسامه. هو انتي خليتي فيها بابا وضر*بها بالقلم
عز دخل بسرعه ينادي غيث
عز. غيث االحق اهل ليل بره وابوها مد ايدو عليا
غيث. اي وجري علي بره بسرعه
اسامه. بقا دي اخرتها تمشي علي شعرك يافاج*ره مش كفايه هربتي من البيت لا وكمان مقضيها وضر*بها بالقلم تاني
ليل. اي الي بتقولو ده يابابا
زين. ماهو دي الحقيقه ياليل انتي مش شايفه حالك بقا مايع ازاي
ليل. زينن انا مسمحلكش وبعدين انتا السبب اكيد انتا الي فضلت تزن علي وادنهم لغايت ماصدقوك
اسامه. وكمان بجحه وبتردي
هند. ليه كده ياليل ليه كده ياحبيبتي اي الغير حالك بس بالطريقة دي انتي مكنتيش كده
ليل. ماما اي الي بتقوليه ده انتي كمان ياماما هو في اي
اسامه وراح يشدها من الطرحه. انا هوريكي في اي دلوقتي بس مسك ايدو غيث
غيث. مش انا الي حد يمد ايدو علي مراتو وانا عايش وراح مسك ليل وخدها وراه
كلهم بصدمه. اي
زين. انتا كداب طبعا انتا بتعمل كده بس عشان تدراي علي الي بتعملوه
غيث. احترم نفسك ياجدع انتا ومش انا الي اخبي حاجه عشان خايف من حد لا ده انا اعمل الي عايزو ومحدش ليه حاجه عندي طول منا مش غلطان وزي ماسمعتو كده ليل مراتو واحنا متجوزين علي سنة الله ورسوله واي حد اي حد يفكر بس يقللل من كرمتها مش هسكت اي كان مين اصلها بردو كرمتها من كرامتي ياجماعه
زين. اكيد في غلط اكيد ياليل متجوزه عشان مصلحه اكيد لا انتو كدابين فين طيب قسيمة الجواز عاوزين نشوفها عشان نصدقك غير كده هناخدها ونمشي
غيث. اممم مش اقولكم اي بس القسيمه لسه مطلعتش اصل احنا اتجوزنا بليل فا ممكن تروح المأذون تسالوه لو مش مصدقين واه وبص لزين واوعا تفكر بس او شيطانك هيأ ليك ان ليل لسه بتاعتك اوي لسه بتحبك فا لو جيت جمبها مش هيحصلك كويس لاني ساعتها مش هسكت وبص لبوها وامها اما حضراتكم مينفعش اكلمكو لانها بنتكو ومش همنعها منكو واكيد يعني انتو هتحبولها الخير وطبعا طول منتو متصالحين مع بعض انا هكون مبسوط ومرتاح بس لو لسه في مشاكل وحد فكر بس يأذيها بصراحه مش هستحمل حد يجي علي مراتي ولا علي كرمتها وراح مسك ايدها وحضنها بدارعو يلا ياحبيبتي وخدها ودخل المكتب
هند. يلا يا اسامه وانتا يازين اعتقد كفايه لغايت كده وانسا ليل وسبها في حالها
زين. مستحيل لا مستحيل انساها ليل بتاعتي حته لو وصلت اني اقتلو مستحيل تبقا مع غيري ونزل وهو مش طايق نفسو وناوي علي الشر
ونزلو عشان يمشيو
في المكتب
غيث. ليل انتي كويسه ياحبيبتي بدأت ليل تعيط راح واخدها في حضنو وبدات تنهار
ليل. بعد كل الغيبه دي مفكروش يخدوني في حضنهم صدقو زين صدقو اني ممكن اعمل زي كده كنت كل لحظه بتعدي بموت في بعدهم بس في الاخر هما كسروني اكتر منا مكسوره كان نفسي يخدوني في حضنهم واحشوني اوي ياغيث واحشوني اوي
غيث. طيب بطلي عياط بصي انا هاخدك انهارده ليهم وتعدي عندهم شويه وتتصالحو وانا هستناك تحت بس لو حسيتي انهم ممكن يعمل ليكي حاجه كلميني علي طول
ليل. بجد ياغيث هتوديني
غيث. اه هوديكي وا عتقد كمان ان هما هيتصالحو انهارده ومش هيبقا في زعل تاني مابينكو ومسح دموعها يلا بقا عشان نبدأ الشغل بدل ماخصملك اديني بقولك اهو ابتسمت ليل. حاضر وراحت علي مكتبها وقد اي هي مبسوطه ان غيث دافع عنها وعن كرامتي مش عارفه بس حاسه اني هحبو يارب لو ده العوض فا بركلي ديما فيه واجعلو صالح ليا وفضلت ليل اعده من نفسها شويه وبتفكر في غيث وقالت ترن علي فرح تحكلها
فرح. اتجوزتي ازاي يعني ده تاني يوم شغل ليكي
ليل. بصي ياستي********وبس كده وهروح ليهم باليل وهو هيكون معايا
فرح. ياسيدي ياسيدي ده الصناره غمزت بقا وكده
ليل. مش عارفه يافرح بس انا مرتاحه اوي وفرحانه اوي بردو
فرح. سيبي نفسك ياليل وحبيه مدام هو بيحبك متخفيش ياليل واطمني وعيشي ياليل ورمي الحزن من حياتك وابدأي صفحه جديده بعنوان حياتي الجايه
ليل. عندك حق انتي اخبارك اي بقا وبعدين مالك كده شكلك مبسوطه
فرح. بصراحه اه بصي عارفه امبارح ليث جيه ليا وكان عايز يعزمني علي الغدا بس انا موافقتش وعزمتو عندي وجيه واتغدا مع بابا وكان مبسوط اوي وهو اعد معانا وبعد كده قال لبابا عايز اتكلم معاها بس في حاجه تخص الكليه ونزلت معاه بس وروحنا اعدنا علي الكورنيش بسألو بيقولي بصراحه كدبت عشان عايز اعد معاكي شويه وبعد كده فضلنا نتكلم كتير ويسالني عني وعاوز يعرف كل حاجه وبصراحه كان يوم جميل اوي ورن عليا انهارده خمس مرات واعد يتكلم معايا وبصراحه انا هموت من الفرحه لو طلع معجب بيا
ليل. ايوه بقا ياعم ده انتا واقع علي الاخر
فرح. اوي والله ياختي
ليل. خير ياحبيبتي ان شاءلله ربنا يكرمك
فرح. يارب واعدو يرغو مع بعض
بارت13
في البيت عند سندس وريم
سندس. اي رايك لو عملنا مفجاءه
ريم. والله وماليكي عندي حلفان نفس الحوار الي بفكر في حفله لي غيث وليل
سندس. بالظبط اي رايك نعمل ديكور وحاجات حلوه ونعزم الناس
ريم. فكره تحفه بس ثانيه هنعزم مين
سندس. هنعزم عز و ادم ومين تاني
ريم. ومنه واحمد ومازن مين تاني مثلا اهلها استني نرن علي ليث ونعرف منو
ليث. اي ياحبيبتي
سندس. عاوزين منك معلومات
ليث. خير يارب
سندس. ليل مالهاش اهل او صحاب
ليث. اشمعنا
سندس. اوك هنثق فيك ونقولك بس متعرفش حد اول حاجه احنا هنعمل بارتي احتفال لي ليل وغيث وقولنا هنعزم عز وادم واحمد ومازن ومنه وعاوزين مثلا حد من اهلها
ليث. بصي ليها صاحبه عزيزه عليها اوي وليها اخت بس في مشاكل ياسندس حاليا بينها وبين اهلها بس انا هحاول معاهم ولو تمام هبلغكو بس هتكون الساعه كام
ريم. الساعه8عقبال ماتجو
ليث.ماشي عاش عليكم وعلى افكاركو وقفل
ريم بصت لسندس. فاتبدأ المغامرات وبدأو بقا ينضفو بسرعه ويعملو ديكور ليهم وبعتو جابو كيك وجاتوه وحاجات كتيرر وطلبو اكل
ريم. بس كده هيكون ناقص الشبكه
سندس. اممم وحهة نظر عندي فكره نرن علي ليث يروح يجيب ليها هديه وغيث يبقا يدفع تمنها وكمان نجبلها فستان عشان لما تجيبو تلبسو
ريم. صح في اتيليه اخر الشارع ممكن انزل اجيب انا وانتي تكلمي ليث
سندس. اوكيه وراحت رنت علي ليث
ليث. اي ياحبيبتي
سندس. دلوقتي عاوزين منك مهمه دلوقتي اخوك مجابش شبكه ولا اي حاجه بص بقا هتروح عند محل الدهب تجيب ليها هديه قيمه وتعمل فاتوره عشان غيث يدفع حسبها بعد الحفله ليك واه عشان يكون عندك علم انتا كمان احنا خلصنا كل الفلوس الي كانت هنا وقفلت علي طول
ليث. يانهار ابيض خلصو كل الفلوس ياخراب بيتك ياليث وراح يكلم فرح
ليث. بقولك ايه في رساله مبعوته ليكي اخواتي عاملين انهارده حفله عشان ليل وغيث وعاوزينك تحضري واتمنا انك تحضري ظبطي امورك وعرفيني هتجي ولا لا
فرح. اوكيه وقفلت ورن علي زينه
زينه. اهلا يادكتور ليث
ليث. ازيك يازينه بصي بقا اخواتي عاملين حفله عشان ليل وغيث وعاوزينك تحضري واتمنا انك تحضري يازينه عشان ليل تفرح
زينه. اوه بجد طبعا هاجي بس الساعه كام وانا مش عارفه العنوان
ليث. الساعه السبعه تكوني جاهزة وانا هقابلك في اقرب مكان ليكي وهاخدك معايا
زينه. خلاص ماشي هرن عليك سبعه باي وقفلت وهي مبسوطه
ورنت فرح علي ليث تاني
فرح. هي الساعه كام
ليث. 8
فرح. طيب انا هستناك في ***الساعه سبعه ونص انا قولت لاهلي وهما وافقو
ليث. ماشي يافرح باي ورن علي العصابه الي عندو في البيت عشان يقولهم كلو تمام ورن علي عز وادم ونزل عشان يجيب الشبكه لي ليل
ريم. بقولكم عاوزكم تشرفوني مش عاوزه تسول ياض ياحمد
احمد. عيب عليك ياصحبي ده غيث ده اخونا ولازم نوجب معاه
منه. بس ياعيال متقلقيش ياريم غيث ده اخونا وهنشرفك مش عاوزكي تقلقي
ريم. عاش عليكم وبقولكم كل واحد يجيب حاجه في ايدو وهو داخل مش عاوزه نتانه ماشي
سندس. ماهو الموضوع جيه فجاءه اي مش عايز تجي ولا اي
ادم. لا هظبط اموري ولو كده هاجي
سندس. ياريت بصراحه وحشتني اوى ونفسي اشوفك
ادم. اوك يلا قفل دلوقتي عشان مش فاضي وقفل
سندس. وبعدين معاك يادم هتفضل كده كتيرر وراحت رنت علي ليث
ليث. حاضر كلمتهم وهيجو ورايح عشان اجيب الشبكه الي غيث هيدفع حسابها حاجه تاني
سندس. اه خلي عندك دم وهاتليهم هديه
ليث. ماشي ياسندس حاجه تاني
سندس. لا تشكر يادكتور وقفلت
طبعا غيث وليل شغالين ومش عارفين اي حاجه خالص
وبعد كام ساعه خلصو شغل
وفي البيت خلصو كل حاجه وكلو بقا تمام وجابو لي ليل دريس ابيض سكري ستان كده وريق خالص وجابولها بوكيه ورد وظبطو الدنا وخلصو كل
حاجه
عند غيث
غيث. اي ياليل تعبتي ولا اي
ليل. اه بصراحه مش قادره خالص
غيث. طيب يلا نروح لو مش قادره تروحي ونروح بكره
ليل. لا هروح لازم اروح
غيث. ماشي ياحبيبي وخدها ونزلو وراحو عند اهلها
غيث. خايفه اطلع معاكي
ليل. لا هطلع لوحدي ونزلت وطلعت وفتحت بمفتاحها
هند. زنيه انتي جيتي ياحبيبتي
ليل. لا انا الي جيت يماما جريت عليها هند وخدتها في حضنها وفضلت تبوس فيها
هند. وحشتيني ياليل كده تعملي فيا كده كده تكسري قلبي وتسبيني وتمشي خدتي قلبي وانتي مفكرتيش تسالي خالص
ليل. كان لازم امشي ياماما مكنش ينفع اعد اكتر من كده كان لازم وحشتيني اوى ياماما وحشني حضنك اوي وفضلت تعيط
اسامه. ليل قامت ليل وراحتلو وخدها في حضنو
حقك ليا يانور عيني حقك عليا فراقك وجعني وكسرني ياليل بس كان غصبن عني يابنتي الموضوع مكنش سهل عليا حقك عليا يانور عيني انا اسف اني رميت ودني لزين وصدقتو حقك عليا حقك عليا ياليل انا غلطت في حقك انا اسف ياحبيبتي فراقك كسرني وعرفني قميتك كويس كل يوم بعد الشغل افضل ادور عليكي. علي امل القيكي حقك عليا يابنتي
هند. خلاص ياسامه ليل رجعت لينا تاني بس ليل انتي بجد اتجوزتي ولا عملتي كده عشان زين
ليل. لا اتجوزت ياماما وغيث تحت مستنيني وغيث انسان محترم اوي وبيحبني وملفش عليا وطلبني في الحلال علي طول وانا وافقت
هند. اهم حاجه يصونك ياليل واحنا يهمنا سعادتك ديما ياحبيبتي
اسامه. رني عليه يطلع ياليل
ليل. حاضر ورنت عليه غيث اطلع الدور الرابع اهلي عاوزين يعدو معاك شويه وطلع غيث
غيث.السلام عليكم وبص لاسامه طبعاً انا اسف لحضرتك علي الموقف بتاع الصبح بس انا اديقت لما ضربت ليل
اسامه. حصل خير يابني انتا بالموقف ده اطمنت ان ليل اختارت صح خلي بالك منها
غيث. ليل هشيلها في عنيا متقلقش واعدو يتكلمو شويه
غيث. معلش بقا هنستأذن احنا دلوقتي عشان ورانا شغل الصبح
هند. هتجبها تاني صح عشان اختها تشوفها اصلها جت غيرت ونزلت وقالت رايحه مشوار
غيث. حاضر ياطنط عنيا ليكي وسلمو علي بعض ونزلو
غيث. مبسوطه
ليل. اوي شكرا ليك بجد وراحت حضنتو
غيث. افهم من الحضن ده انو اغراء ولا عشان مبسوطه
ليل. اي ده لا عشان مبسوطه بس اصلي لما بكون مبسوطه بحضن الي قدامي
غيث. نعمم بتحضني اي حد بصي يماا مفيش القوانين دي تاني ممنوع ممنوع تحضني اي حد تمام بس انا عادي
ليل. ياسلام
غيث. اه طبعا علشان انا جوزك ومسك ايدها وباسها
عند ليث عدا خد زينه واعدت قدام واعد يتكلم معاها لغايت ماصول لفرح
فرح. اي ده مين الي معاه دي وكمان راكبه قدام
ليث. يلا يافرح وركبت وراه وهي قالبه بوزها دي زينه اخت ليل ودي فرح صاحبت ليل
زينه. اهلا وسهلا يافروحه
فرح. اهلا بيكي ياحبيبتي وبصلتو ومسكت فونها
ليث في نفسو معقول غارت اممم شكلها غارت وربع ساعه ووصلو وخدهم وطلع وفتح لقا صحاب ريم موجودين وعز وسندس وريم خلو الشقه تحفه
ليث. مساء الورد ياجماعه زينه اخت ليل وفرح صحبتها
عز. العب بقا يامساء التفاح ياولاد والحلويات كلها
زينه. ابتدينا اهو
عز. ياعم براحه علينا
ليث. عز اتلم مش هقولها تاني دي سندس اختي بعدي انا وغيث ودي ريم الصغيره وده ادم خطيب سندس ودول صحاب ريم
ريم راحت لزينه
ريم. انتي جميله اوي بجد زي ليل
عز. عندك حقك والله ياريم فعلا زي القمر
اتكسفت زينه. تسلمي انتي الي عيونك حلوه
ريم. والله حقيقي مش مجامله تعالي هنبقا اصحاب اوي
وخدتها عند صحابها واتكسفت فرح انهت بقت واقفه لوحدها
سندس. تعالي يافرح واقفه لوحدك ليه تعالي وخدتها واعدت وادم اعد بيشبه عليها وفرح عرفتو احيه ده طلع هو يارب يكون ناسيني ليث لاحظ ان ادم مركز مع فرح وانتا عامل ايه بقا يادم
ادم. تمام ياليث بخير
ريم. تعالو نعد كلنا ونتعرف علي بعد لغايت ما الباشا يحن علينا ويجي
ليث. انا كلمتو واقالي في مشوار
ريم. وانتي بقا يازينه عندك كام سنه
زينه. عندي 20
ريم. وانا 18
عز. وانا عندي 25سنه ومش متجوز وبدور علي بنت الحلال ضحكو كلهم علي عز
سندس. وانتي كام سنه يافرح وبتدرسي اي
فرح. عندي 24سنه وفي طب
ادم. يبقا انتي انا كده اتاكدت
سندس. اي ده في ايه ياادم
ادم. الهانم كانت ماشي في الكليه ومكنتش واخد بالي وزقتها بالغلط ولسه هتأسف لقيتها فتحت واعدت تزعق ومسبتنيش اتكلم وبقولها اسف تقولي اسفك مش مقبول وانا هدفعك التمن غالي عشان بعد كده تاخد بالك وسبتني ومشيت واجي وانا مروح القيها خرمت الاربع كوتشات بتوع العربيه وتقفلي ومربعه ايدها وتقولي كده انا خدت حقي وسبتني ومشيت وكلهم بعد ماخلص ضحكو كلهم جامد
عز. طيب والله دماغ ماهي خدت حقها خلاص ياادم المسامح كريم
احمد. ده والله العظيم دماغ متكلفه عشره علي العشره عليكي يابنتي والله
ادم. يابني بقولك وقفت قدام الجامعه مربعه ايديها وبتقول انا كده خدت حقي وتحقرلي دمي ومشيت
ليث. ده امتا ده يعني
ادم. كان في امتحانات اخر السنه وكان ساعتها اخر امتحان لطب
مازن. شكلك كنت ناوي علي شر
سندس. خلاص يادم حصل خير خلي قلبك ابيض
ادم. عنيا الاتنين ياسلام ادي اخرة الي بناخدو من طب وطلابها
فرح. والله حضرتك الي جيت الكليه عندنا محدش قالك تروح لطب وانتا كمان الي كنت ماشي ومش واخد بالك
ريم. خلاص ياجماعه حصل خير خلي بالك طويل يادكتوره صحيح في قسم اي
فرح. جراحه عامه يعني عادي ممكن اشرح اي حد يجي جمبي لو فكر بس يأذيني كلهم خدو بالهم انها بتتكلم علي ادم وبتحدي وليث منبهر بالشخصيه بتاعتها بجد
عز. لا ده كده نخاف علي نفسنا بقا وبعدين شكلك بيقول انك طيبه
ليث. ماهي فرح فعلاً طيبه وهاديه بس بردو شخصيتها قويه
ريم. حلو ده بردو وانتي يازينه في كلية اي
زينه. في اعلام
عز. ده انتي هتكوني احلا اعلاميه فيكي يا ايجيبت
زينه. شكرا واعدو يتكلمو لغايت ماوصل غيث ورن عليهم يسالهم عاوزين حاجه قبل مايطلع ولا لا وهما جهزو نفسهم وطفو النور وجهزو بتاعه الي بتضرب وتطلع زينه واول مافتح الباب ودخل فرقعو الزينه وليل تخضت جامد
ليل. اعااااا يتبع
بارت14
غيث. اي ده في اي شغلو النور كلهم في صوت واحد الف مليون مبروك وفرقعو زينه تاني
ريم. اي رايكو في المفجاءه
ليل. تحفه بجد تسلم ايديكو كلكو
سندس. ولا لسه في مفاجأت تاني تعالي انتي معايا وبصت لي ليث
ليث فهمو الخطه وخدت ليل ودخلت الاوضه
سندس. اول حاجه خشي غيري واغسلي وشك تاني حاجه هتجي تلبسي الفستان ده تالت حاجه هحطلك ميكب سيمبل خالص لانك كده كده جميله رابع حاجه انا الي هساعدك يلا بقا عشان نبدا
ليل. الفستان تحفه بجد بجد تعبتو نفسكو
سندس. ولا تعب ولا حاجه اهم حاجه تكوني مبسوطه بجد
غيث. خطتة اي الي سندس بتقول عليها هو لسه في حاجه تاني
ليث. طبعا طبعا ياعريس عز يلا بينا وراحو خدوه علي جمب عز ايديلو
غيث. اي ده
عز. دي شبكة ليل افتحها وفتح لقاها تحفه
غيث. جميله اوي تسلم ايديكو
ليث. ايديلو ياعز
غيث. ده اي ده كمان
ليث. تكتب وصل امانه بميت الف جنيه حق الشبكه الي في ايدك دي
غيث. اي ينهار اسود اجيب منين
عز. ملناش دعوه ياعريس انتا فاكر الجواز بسهوله ولا امضي علي الشيك واحنا عشان ناس كريمه هنخليه معانا واول ماتجمع المبلغ تدفعو وتاخد الشيك
غيث. وده مين فيكو صاحب الواجب ده
ليث. انا ومتتكلمش معايا اكتر من لانك مش هتعصب عليا عشان انا صرفت كل الي حليتي في الحفله دي وبقيت علي الچنط بسبب اخواتك
غيث. طيب دي اخرتها تمضيني علي وصل امانه ياعم هديك الفلوس بعد ست شهور
عز. مفيش مشكله امضي وبعد ست شهور ادفعهم لازم اضمن حق اخويا
غيث. يعني انتا صاحب الفكره دي
عز. بالظبط دي فلوس راجل عاوز يتجوز ولازم نضمن حقو وضحك عز هو وليث
غيث. هات هات ومضي حسبي الله ونعم الوكيل بقا انا ماشي بستر ربناا ارجع من الشغل امضي علي شيك لا وبميت الف كمان ابو معرفتكو
عز. معلش يابني عشان لما تجي تتجوز تاني تحت مليون خط تحت كلمه عشان متعملش حاجه من دماغك تاني وبسرعه يلا بقا احنا ياليوثه وخليه هو يتأمل في الشبكه امو ميت الف وسابوه ومشيو راحتلو ريم
ريم. غيوثه تعالي معايا
غيث. عاوزه اي انتي كمان اي هتمضيني علي شيك بمليون
ريم. لا ياحبيبي هو انا اقدر تعالي بس وخدتو وراحو الاوضه
غيث. خير
ريم. ده طقم ليك تلبسو وتتطلع واه حاجه كمان عاوزه اعرفك عليها كان هنا في الدرج بتاعك5000خدناهم عشان نكمل بقيت الحفله وطلعت علي طول
غيث. ده كده حلوت اوي خدو الفلوس الي كانت حليتي وبص علي الطقم بقا ده الي طلعت بيه في الاخر وخد الهدوم ولبس وظبط نفسو
عز. اخوك جالو صدمه تقريبا
ليث. مش عارف انا سمعت كلامك ليه
عز. عشان يتعلم ان القرار الي ياخدو يفكر في بقيتو
ليث. بصراحه انا وفقتك عشان النقطه دي
عز. بالظبط وهو دفع كل الي حليتو في الشركه وهي لسه فاتحه فلازم ياخد القرار كويس وشاف زينه اعده لوحدها وبقولك اي بقا اتكل انت دلوقتي وسابو ومشي راح ليها كانت اعده لوحدها ماسكه الفون
عز. في قمر يعد لوحدو كده
زينه. افندم
عز. ممكن اعد معاكي لو مفهاش رخامه
زينه. ده علي اساس انك دلوقتي واقف ومش اعدت اصلا
عز.المفروض وضحك وهي ابتسمت الله منتي بتضحكي زينا وبتنوري كمان اهو اومال في ايه
زينه. ايوه يعني حد قالك اني جايه من الفضاء
عز. طيب بصي بقا هتكلم بجد انا عز وعندي 25سنه ومتخرج من تجاره انجلش ومش مرتبط وبدور علي عروسه حلوه اي رايك تتجوزيني وضحك
زينه.مش موافقه طبعا
عز. انتي تطولي ده انا كنت بره البنات بتجري عليا بس الحمدلله مليش في الحرام اخري اعكس علي قدي
زينه. لا ده انتا كده محترم اوي
عز. اه شوفتي عشان تعرفي وخلي بالك انا مبتكلمش مع اي حد بسهولة يعني فاخلي بالك انك عجبتيني
زينه. انتا قليل الادب علي فكره وسابتو وقامت
عز. عشان بقولها عجبتني اومال لو قولتلها هاتي بوسه هتعمل اي امم شكلي كده هتتجنن واخطبها
عند ليل كانت لبست الفستان وعملت لوك خفيف خالص ولبست الطرحه
سندس. بجد تحفه زي القمر اللهم بارك اي الحلاوة دي
ليل. انتي الي عيونك جميله تسلم ايدك بجد
سندس. استني بقا هنادي غيث. عشان يجي وتتطلعو سوا وطلعت وراحت لغيث الاوضه
سندس. اوه اي الحلاوة دي
غيث. اي رايك
سندس. قمر طبعا ياحبيبي يلا بقا تعالي كده معايا
غيث. هتوديني علي فين انتي كمان مش حمل صدمات تاني
سندس. لا متخفش تعالي بس وطلعت الصاله وجابت بوكيه الورد ودتو ليه
غيث. اي ده
سندس. بوكيه زي منتا شايف عشان تديه لي ليل يعني في عروسه من غير ورد يلا خدو وخش هاتها
غيث. هاتي ودخل لقاها واقفه ومديالو ضهرها
ليل ولفت ليل ليه
غيث. اي ده اي القمر ده ومسك ايدها ولف بيها انتي جميله اوى بجد اي الحلاوة دي كلها
ليل. شكرا عيونك هي اللي حلوه
غيث. انا عيوني حلوه عشان شايفكي زي القمر ياليلي
ابتسمت ليل علي الاسم
ليل. وانتا كمان علي فكره شكلك حلو أوي
ادها غيث الورد وباس راسها وخدها وطلع واول مطلعو كلهم مشغلين الفلاش وبيصورهم وبيسقفو ليهم
ريم. هتقفو زي منتو كده علشان تلبسها الشبكه
وقفو وقفت سندس بالشبكه وبدا يلبسها وهي لبستو الدبله في الاخر
كلهم سقفو يلا شيلها شيلها شيلها شيلها وراح حضنها وبدا يلف بيها واعدو يزغرطو ويسقفو وبعدين بقا فضلو يرقصو ويغنو وكلهم بجد مبسوطين وليل فرحانه كانها اول مره تشوف السعاده وغيث فرحان انو شايفها مبسوطه وبعد شويه تعبو واعدو شويه علشان ياكلو
ليث في نفسو اقول ولا لا طيب اعمل اي اعمل ايه مش عارف خايف لتقولي لا يترا حبتني ولا لا طيب هتوافق دلوقتي ولا لا مش اعمل ايه
عز. اي يابني فينك بقالي ساعه بكلمك
ليث. اي ده عز
عز. اه شوفت مالك سرحان في اي
ليث. تعالي معايا وهحكليك وقفو في البلوكنه وحكالو
عز. وانتا معاك خاتم بقا
ليث. ايوه جبت وانا بجيب الشبكه
عز. طيب تعالي هقولك علي حاجه
ليث. فكره بردو يلا بينا
عز. جماعه احضرو كده دقيقه هنلعب لعبه علي السريعه الكل ساب الي في ايدو
ريم. لعبت اي
عز. دلوقتي ليث في موضوع عاوز يقولو فا دلوقتي احنا هنلعب لعب صغيره هدي لكل واحد الورقه ويكتب يقول دلوقتي ولا لا
سندس. اشطا يلا بسرعه
جاب عز ورقه وقلم وقسم الورق وكتب نص يقول والتاني ميقولش
عز. دلوقتي هعدي علي كل واحد ويعمل صح علي الي عاوزو اتقفنا وبدأ وعدا عليهم كلهم شاف عز الورق لقا الاغلبية يقول
عز. ليث تعالي طلع ليث ووقف
اتفضل قول
ليث. مش عارف اقول اي بالظبط في الموقف ده بس انا معجب بيكي يافرح وعاوز اتجوزك وطلع الخاتم وفتحو تقبلي تتجوزيني
اتصدمت فرح بمعنا كلمة اتصدمت كلهم وقفو يسقفو وافقي وافقي وافقي
ليث. موافقه
هزت فرح راسها وقالت موافقه ولبسها الخاتم وكلهم بدأ يباركو
ليث. خديلي معاد مع اهلك في اقرب وقت
عز. عقبالي يارب وبص لزينه وغمزلها
طبعا الفرحه بقت فرحتين وكلهم كملو السهرة في فرح وسعادة لغيث وليث في مكان تاني اول مره نروحو
كافيه سهر اعد في شلة بنات وبيتكلمو
ايه. تصدقي ياجماعه غيث الي كان معانا في الكليه هو نفسو صاحب شركه Lsr الي فاتحه جديده
مليكه. بتقولي اي غيث مين ده مفلس ياحبيبتي
شهد. اه فعلاً سمعت ان الشركه دي فاتحه جديد وكبيره وهو صاحبها شوفتها علي النت
مليكه. لا لو كده يبقا نتاكد بقا
شهد. هو ناويه ترجعي ولا ايه
مليكه. طبعا ده غيث حبيبي وانتو عارفين اني بحبو
ايه. تفتكري هينسا الي عملتيه
مليكه. غيث قلبو بيتحكم في كل حاجه يعني اول مايشوفني واطلب منو السماح هيصدق ونتجوز علي طول استنو انتو بس واتفرجو ومليكه هتعمل اي
بارت15
خلصت الحفله وكلو روح
نزل ليث وصل فرح
وعز بعض معانا روح زينه
ليل. بجد تسلم ايدكو علي الحفله دي فعلا فرحت اوي
غيث. يلا ياليل عشان عاوزك
ليل. حاضر ودخلو
غيث. ليل عاوز اسالك سؤال وتجاوبي عليا بصراحه
ليل. في ايه
غيث. هو انتي لسه بتحبي الي اسمو زين ده بس جاوبي بصراحه وانا هحترم رأيك
سكتت ليل وبصتلو وفي نفسها معقول هي شايف اني بحب واحد تاني وانا علي زمتو مايمكن لسه متعودتش معقول يفكر بالطريقة دي ممكن عشان مش بتكلم معاه او مديها فرصه انو نقرب اكتر عشان نحب بعد
لقاها غيث ساكته وقلبو وجعو
غيث. مدام لسه بتحبيه موافقتيش ترجعيلو ليه
ليل. مين قالك كده زين صفحه وتقفلت تماما من حياتي ياغيث
ومبقاش ليه وجود ليه فكرت فيا بالطريقة دي واني لسه بحبو لو كنت بحبو كنت واقفت نتجوز لما رجع اول ماجيه من السفر ساعتها قفلت كده وموافقتش ورفضت كذا مره ومكنتش لسه انتا ظهرت في حياتي ليه بتقول ان لسه بحبو
غيث. عشان في نظره شوفتها في عينكي انهارده ليه كانت غريبه مقدرتش افسرها خالص نظره غريبه لغايت دلوقتي مش قادر افسرها ولا قادر افهم ليه النظره دي
ليل. عشان زين مصمم اني اتكسر انا موافقتش من الاول لان زين ابوه صعب كده ولو اتجوزنا ساعتها مش هخلا من المشاكل ومع ضغط من الاهل هيجي عليا ويفكرني بكل حاجه وساعتها كنت انا هدمر فا النظره الي بتتكلم عليها دلوقتي كنت بتراجاه انو يسبني في حالي عشان اقدر اعيش وانسا الي فات وهو كمان ينسا زين قبل مانحب بعد كنا اعز اصدقاء لبعض ومتربيين مع بعض يعني كنا بتفهم بعد من نظرة لو كنت بحبو مكنتش واقفت اتجوزك وانا عارفه انك بتحبني وانا مقدرش اكسر قلب حد علي خاطر سعادتي
غيث. اسف ياليل بس مان لازم افهم عشان دماغي متدونيش في خته تانيه
ليل. ولا يهمك وراحت وعملت نفسها نايمه واعدت تفكر
غيث كويس اوي وانسان طيب وجدع صحيح لسه محبتهوش لكن حاسه اني مرتاحه معاه حاسه بالامان دايما طول منا قريبه منو لازم ادي لنفسي فرصه عشان مظلمهوش معايا ونامت
عدا اليوم بسلام تام
*************************
في صباح يوم جديد
صحيت ليل قبل غيث وقامت حضرت ليهم فطار عشان تاخدو معاها وخلصت ودخلت صحت غيث ولبست وعملت كوفي لنفسها واعده بتشرب ومستنيه غيث.يلا بينا
قامت ليل فتحت البرفن ووقفت قدامو ورشتلو وعدلت هدومو وابتسمت يلا بينا ومشيت
غيث. اي ده مالها ومشي بتسغراب ونزلو ووصلو الشركه
غيث. ليل القهوه بتاعي ودخل
عملتلو القهوه ودخلت بالفطار
ليل. يلا ياغيث علشان نفطر
غيث باستغراب. احنا في الشغل مش في البيت
ليل. واي يعني يلا عشان نفطر سوا
غيث. وبنسبه انك قولتي لغيث كده عادي
ليل. اهاا اصلي مستصعبه كلمة مستر غيث. فا بختصر وبعدين انا مراتك يعني براحتي
غيث. الي يريحك بس خلي بالك مش قدام حد
ليل. اوكي واعدت يفطرو اي رايك فى الاكل انا الي عامله
غيث. تسلم ايدك شكلك بتعرفي تتطبخي كويس
ليل. بيقولو علي اعتبار اني كنت شغاله شيف بقالي اربع سنين
غيث. اوه يعني حضرتك شيف بريمو
ليل. طبعا
غيث. طيب يلا اتفضلي علي شغلك
ليل. اوكي وقامت وطلعت
غيث. امممم ناويه تدويني علي فين تاني
في الستنر
وصلت ريم الدرس بره ودخلت سجلت وطلعت تستنا اصحابها
طلع مصطفى لقاها واقفه راح لها
مصطفى. صباح الخير علي احلا ورده في المكان
ريم بغرور. صباح الخير يامسترررر
مصطفى. ومالك بتتكي علي مستر كده ليه منا عارف يعني
ريم. بأكد عليك بس لتكون بتسنا ولا حاجه
مصطفى. شكلك مش سهله ابدا
ريم. حته لو لنفسي عادي يعني
مصطفى. طيب انتي واقفه كده ليه
ريم. مستنيه صحابي
مصطفى. طيب بتكلميني من مرخيرك كده ليه
ريم. بصراحه عشان مش فاهمه انتا بتلمح لي اي
مصطفى. يعني مش يمكن معجب ونيتي خير
ريم. مين قالك اني هوافق
مصطفى. خلي بالك عشان انتي متكبره اوي متتغريش يعني انا احلا منك بكتير
ريم. علي فكره مغرور اوي
اعظو يتكلمو وواقفه شيماء بتغل وعاوزه تعرف بيتكلمو وبيضحكو مع بعض ليه
(شيماء شغاله اسستنت وكانت مخطوبه لمصطفي من سنه بس فشكلو عشان متفهموش بس فضلت شغاله علي امل انهم يرجعو وهي بتحاول لكن هو مش مديها فرصه)
شيماء. ماشي انا هوريكي ازاي تقفي تتضحكي وتهزري ودخلت وهي مغلوله وناويه علي حاجه
في مكان تاني
شهد. اي يامليكه سرحانه كده في ايه
ايه. علشان بتفكر علي مصيبه
مليكه. دايما فاهمين بصراحه بدور على حاجه اخش بيها لغيث
شهد. ممكن انك عاوزه شغل ومتعرفيش ان هو صاحب الشركه وتخشي بدور مسكنه
مليكه. فكره بردو وبدأو يخططو وفتحو النت وبحثو لقو انهم عوزين موظفين وفي مقابلات رنت وكتبت اسمها وجهزت نفسها عشان تروح
في الشركه
ليل. غيث بقولك ايه في ايميل عاوز رد منك
غيث. مش ملاحظه انك متغيره انهارده ومبقتيش تخطبي كمان
ليل. براحتي ياحبييي ولا زعلان
غيث. قولتي اي
ليل. بقول براحتي ياحبييي عندك اعتراض
سرح غيث في رقتها. لا
ليل. شطور ياغيوثي وادتو بوسه علي خدو وطلعت
غيث. اي ده بجد لا بجد ادتني بوسه ياخرابييي وفاق لنفسو عشان يعرف يكمل
بره عندها واقفه بتفكر
عز. صباحوو يامرات اخويا
ليل. صباح الخير
عز. غيث جوه صح هزت راسو وراح خبط ودخل
عز. صحبي عندنا انهارده خمس مقابلات
غيث. اعملهم انتا انا مش فاضي
عز. عندها يادهم عارف ادهم انا عندي ماتش انهارده الساعه اربعه ومش هلغي
غيث. يعني ده وقتو انتا عارف عندنا ضغط شغل
عز. عندها بردو يادهم انا اخري في الشغل تلاته ومشيها معاك بالحب وبروح سبعه بس انهارده نووو يعني نوو
غيث. خلاص جهز كل حاجه وانا هعملهم هما الساعه كام
عز. يعني من اول الساعه 2لي5علي حسب مايجو
غيث. ماشي اطلع بره
عز. ماشي ياغيث بكره الدنيا تلف وتجري ورايا عشان محتجني ورايح يطلع
غيث. عز بقولك
عز. نعم ياحبي بالسرعه دي وحشتك كنت عارف
غيث. خد الايميل ده ورد عليه وياريت تنجز علشان الجزا بيتضاعف
عز. ياخي منك لله خصمتلي الشهر كلو وانا ملحقتش انا غلطان انى اصلا وقفت اشتغل معاك
غيث. براحتك بقا خصم 15يوم
عز. طيب عشان خاطري 10حلو
غيث. بره
عز. يوووه بقا حسبي الله ونعم الوكيل ياشيخ وطلع يكلم نفسو
عدا الوقت وجيه معاد المقابله
وصلت مليكه وطلعت وسالت علي المكتب الي هتعمل فيه المقابله وطلعت
مليكه. لو سمحت عندي مقابله
ليل. اوكيه ودخلت عند غيث
مليكه. دي اي الاشكال البيئه الي مشغلها غيث عندو دي بكره اكون مكانها
دخلت ليل لغيث
ليل. غيث اول مقابله جت
غيث. ماشي روحي وابعتيها
ليل. لا انا عاوزه احضر معاك
غيث. ازاي يعني ده انترفيو
ليل. هعد معاك يعني هعد معاكي
غيث. هتعدي تعملي اي ده شغل يماما
ليل. هترجملك الايميل الي معاك عقبال ماتخلصها
غيث. اوكيه وراحت ليل طلعت
ليل. اتفضلي ودخلت ليل وراحت اعدت جمبو علي المكتب وفتحت اللاب وعملت نفسها هتشتغل
غيث. عشر دقايق وتكوني مخلصه فاهمه
ليل. براحتي علي فكره وخليك في حالك
غيث. ماشي ياليل ودخلت مليكه
مليكه. مساء الخير رفع غيث وشو واتصدم ومليكه عملت نفسها مصدومه. غيث
الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺