رواية حبيبي المدير الفصل الرابع والاربعون بقلم الكاتبه شيماء صبحي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

رواية حبيبي المدير الفصل الرابع والاربعون بقلم الكاتبه شيماء صبحي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


 رواية حبيبي المدير الفصل الرابع والاربعون بقلم الكاتبه شيماء صبحي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا


ياسر بصلهم بضيق وصرخ في وشهم وسابهم وخرج بره المكتب  واتواصل مع الفريق اللي سلمه الشيك ولاكن كانت تيلفوناتهم خارج العمل..


فاتواصل مع السكرتيره اللي في ايطاليا لقاها مش بترد فصرخ في التيلفون بغضب وهوا بيقول بقهر:مستحيل ..مستحيل يعملوا فيا كده..انا ياسر غنيم يتنصب عليا..ينصبوا عليا انااا؟


خرج ياسر بسرعه من البنك واتجه لشركته واول ما وصل اتجه لمكتب المحامي وصرخ فيه بكل غضب لانه وراله الشيك وهو طمنه فبصله وقال:انا مش وريتك الشيك دا وانت قولتيلي انه مظبوط ازاي يطلع من غير رصيد! 


المحامي بصدمه منًهجوم ياسر عليه :يا فندم الشيك كان مختوم بختم دولي وانا اكدت لحضرتك انه سليم بس انا هعرف ازاي انه بدون رصيد دي مش شغلتي دي شغلة البنك؟


ياسر حط ايديه الاتنين علي دماغه وقال:انا شكلي معرفتش اوظف رجاله هنا في شركتي..بقولك ايه فضيلي كده كل شغلك وغور من هنا انت فاهم؟


المحامي اتصدم من كلام ياسر وكان هيعترض ولاكن ياسر سابه وخرج واول ما دخل مكتبه اتصل علي السكرتريه تاني ولاكنه لقاها ردت فقال بغضب بالانجليزي:بتنصبوا عليا انا يا ولاد الكلب وربي ما هسيبكم!

السكرتريه قالت باعتراض :مستر ياسر لماذا تصرخ بوجهي انا ليس لدي ذنب المدير هو من خطط لكل شئ؟


ياسر بصدمه ودي كانت صدمة عمره:يعني ايه ياعني هوا اصلا مخططلي من البدايه...كمل بتساؤل:طيب هو فين دلوقت؟

السكرتيره:الشركه هنا عبارة عن فوضي سيدي لان المدير هرب وترك كل شئ فانا الان ليس لدي اي معلومات اخبرك بها؟


ياسر كان اتعصب علي الاخر ولسا هيصرخ فيها قفلت المكالمه بسرعه وهوا قال بضيق:الو ..الو؟

اتصل عليها تاني ولاكن هيا مردتش ..فبق قاعد ومش عارف يعمل ايه ..فجه في دماغه شوقي فاتصل عليه ووقتها شوقي كان في المستشفي بيطمن علي بنته واللي كانت بدات تستجاب مع العلاج فاول ما لقي اتصال من ياسر تجاهله وقفل التيلفون خالص علشان ميعرفش يتواصل معاه.. 


واما ياسر فكانوا اثاروا كل غضبه فخرج من الشركه وقرر يرجع لبيته علشان يشوف هيتصرف ازاي مع المساهمين لما يعرفوا انه اتنصب عليه في كل المبلغ دا؟


_________وفي شقة والدة احلام .

كانت اكتشفت ان كل الفتره دي جوزها بياخد منها الفلوس وبيضحك عليها وانه ولا كان بيدور علي مريم ولا بيعمل اي حاجه علشانها فقررت تكون شجاعه لاول مره وتقفله وتطرده لان مريم كان عندها حق فانهم يبعدوا عنه لانه اصبح عامل زي النقطة السوداء في حياتهم؟


اول ما يوسف رجع من برا وكان واضح عليه السُكر..وقفت والدة احلام قدامه وهيا بتقول بتساؤل:كنت فين يا يوسف،وايه اللي عامل فيك كده!


للمتعه والترفيه أدخلوا هنا 👇 ❤️ 👇

رفع يوسف عينيه بيبصلها بنص عين وبيقول بسخريه:كنت بدور علي بنتك الفاج/رة؟

اول ما والدة احلام سمعت اللفظ دا ضربته بكل قوه علي صدره ووقعته علي الارض وقالت بغضب:بق بنتي انا اللي فاج/رة ولا انت اللي فا/جر يا عديم الكرامه !


يوسف بضيق:بتضربني يا وليه..بق بتمدي ايديك علي اللي واقف جمبك وسترك انتي وبنتك!

ردت عليه بصوت عالي وغاضب:كنت واقف جمبي..جمبي ايه يا حيلتها ..صحيح ما اللي اختشوا ماتوا..قوم يا يوسف اطلع برا وانا هخلعك علشان بق تعرف انك اللي سيبت النعمه اللي كانت في ايدك!


اتصدم يوسف من كلامها وحاول يقوم علشان يعرف يرد عليها وبعد محاولات كتير منه قدر يقف واول ما هيا لاقته واقف قدامها وبيتمايل بيسُكر قالت بغضب:اطلع برا يا يوسف ومش عاوزه اشوف وشك تاني..اكيد..اكيد انت عملت حاجه في البنت ..بصلها وضحك علي كلامها وهيا فهمت ان اكيد عمل في مريم  حاجه فقالت بصدمه:يعني انت عملت بجد يا يوسف..قولي عملت ايه فيها ؟


يوسف بضحكة عاليه وصوت عالي:معملتش..بس كنت هعمل. كمل بصوت مليان شماته:انتي ازاي 

متقوليليش ان بنتك حلوه اوي كدة،يعني كان لازم اكتشف بنفسي!


شهقت والدة احلام وهيا بتحط ايديها علي فمها بصدمه:انت عملت ايه انطق!

بضحكه:كنت عايز..كنت عايز..كان هيتكلم ولاكن دماغه تقلت مره واحده ووقع مغمي عليه قدامها !


قالت بتساؤل:يوسف..قوم ورد عليا وقولي عملت في بنتي ايه..يوسف مردش وهيا قالت بقلق..:يوسف رد عليا يا يوسف وقولي مريم حصلها ايه..

"يوسف كان واخد كميه كبيرة من المخد/رات وشارب خم/رة فبسبب إن المخد/رات 

كانت مفعولها ثقيل أثرت علي دماغه وعملت جلطة دماغيه أدت الي وفاته في الحال.. "


قربت منه وهيا بتلمس وشه علشان تفوقه:قوم واتكلم احكيلي حصل ايه..ليه بنتي طيب ..ليه مريم يا يوسف!

بصت عليه بتركيز اما لقته مش بيتحرك فلمست كف ايديه تتأكد من النبض ولاكنه مكنش بيتنفس ولا كان عنده نبض فقامت بسرعه وبعدت عنه  بخوف وهيا مش مصدقه انه مات..


طلعت تيلفونها بسرعه وقررت تتصل علي الاسعاف وفي خلال عشر دقايق الاسعاف كان وصل وطلعوا المسعفين علشان يحطوا يوسف علي الترولي المتحرك وقبل ما يخرجوا المسعفين سالوها لو هتيجي معاهم فحركت راسها برفض وطلبت منهم يتصلوا عليها يطمنوها علي احواله وادتلهم رقمها وبلغتهم انها عندها طفلة رضيعه ومش هتعرف تيجي معاهم وتسيبها لوحدها.


فحركوا راسم بالموافقه واول ما رجال  الاسعاف خرجوا من الشقه جريت بسرعه علشان تلم هدومها وتمشي من الشقه اللي كانت وشها فقر عليهم وقررت انها هتدور علي بنتها بنفسها .

____________

وعند حسن..كان لسا مراقب ادهم واللي فجاه حس بيه وقرر يلاعبه ..فبدأ ادهم يدخل شوارع جانبيه وكان حسن ماشي وراه بالعربيه لحدما ادهم عمل كمين لحسن ولما حسن اكتشفه قرر ينزل ويواجهه بكل شجاعه علشان ينهي الحرب اللي بدأت بينهم بعدما كانوا اصدقاء خلال الكام سنه اللي فاتوا..


ادهم بابتسامه:والله كنت حاسس ومتأكد انك ورايا..اصل مش طبيعي تبق عارف اني عاوز اقتلها وتسيبني اعمل كده!


حسن قال بصوت واضح:وليه عايز تقتلها ما تسيبها في حالها هو لازم الاذيه وخلاص؟


ادهم بصوت قوي وغاضب:وهيا مسابتنيش في حالي ليه ودمرتلي حياتي..انت عارف اني لولاها كان زماني لِوا دلوقت..دي واحده تستحق الد/بح ؟


اتكلم حسن وهوا بيركز مع حركاته:هيا مغلطتش لوحدها يا ادهم انت كمان غلط وضيعتها وضحكت عليها ..مش لو انت كنت اتجوزتها مكانش هيحصلك كل دا؟


ضحك ادهم بصوت قوي وقال بسخريه:اتجوزها…هههههههه ..اتجوزها ازاي يا حسن ..دي واحده رخيصة سلمتني نفسها بحجة انها واثقه فيا وبتحبني..كنت عايزني اتجوزها ازاي لما الاقيها سهله وبتروح لاي حد يقولها كلمتين حلوين!


اتعصب حسن من كلامه علي مريم وقال بضيق:يعني بتلومها هيا وناسي نفسك بانك اللي ضحكت عليها برضوا.


ادهم قرب منه بغضب وصفعه في وشه وقال:بتدافع عنها ليه ها..انت مش عارف حقيقتها وكنت كارهها أكتر مني.ايه اللي اتغير فييك ..بتدافع عنها لييييه!


حسن بمقاطعه:علشان بحبها..ادهم بصله بصدمه وهو كمل وقال:سيبها يا ادهم في حالها ولو مش علشاني علشان منصبك انت تعبت اما رجعت تاني للداخليه ..يعني لو اذيتها هتدمر حياتك تاني بنفسك بعدما صلحتها!


ادهم الغضب كان زاد في قلبه فبصله بصدمة وغيره كبيرة مكانش فاهم معناها ايه وقال:بتقول بتحبها؟


حسن حرك راسه وقال  بشجاعه:وهحميها منك ومن اي حد عاوز يأذيها.انا هفديها بروحي يا ادهم علشان هيا تستحق فرصه تانيه ولو هيا كانت غلطت فانت غلطت واكتر منها كمان وانت عارف قصدي ايه؟


ادهم كان باصصله ومندهش لانه مكانش متوقع انه بدل ما يخلص عليها وينتقم منها معاه  يقع في حبها فقال بسخريه:وقعت في حبها يا جبان..اكيد كانت بتضم حاجبها وتقولك..قال ادهم وهو بيقلد حركات وصوت مريم:انقذني يا حسن..متسبنيش يا حسن..انا مظلومه يا حسن..ذقا بايديه وقال :دي كانت بتضحك علييك بتمثل يا غبي!


حسن بصوت عالي:وانت مااالك انت انا عاوزها تمثل ان شالله تقتلني متدخلش..انا بقولك دلوقت يا ادهم لو عاوز تنقم من مريم بجد انا قدامك اهو اعمل فيا مابدالك وصدقني قتلك ليا هيوجعها برضوا ..


ادهم بسخريه:يعني مش خايف علي وجعها لما تعرف انك مت علي ايدي وضحيت بحباتك علشانها؟

حسن:مش مهم حياتي اهم حاجه انها تكون بخير ويكون ليها فرصه تانيه تقدر فيها تعوض اللي فات..هيا مش وحشه هيا بس كانت عايشه في مجتمع سلبي محاوطها فيه اشرار دمروها زيك؟


ادهم وهو بيوجه السلاح علي دماغ حسن:غبي ..وهتعيش غبي وهتموت غبي!


في مفس الوقت دا كانت مريم قاعده وقلبها اتقبض فجاه فبصت لبنات العم سينا وقالت:مفيش هنا هاتف محمول عاوزه اطمن علي حسن !


البنات حركوا راسهم بالرفض ولاكن قمر حركت راسها فجاه بالموافقه وقالت:لا في هاتف محمول مع والدي..بس مش شغال ؟


مريم بزعل:انا مش عايزه العب بيه انا عاوزه اتواصل مع حسن يعني عاوزاه شغال؟


قمر بماقطعه :يا مريم انا مش قاصدي انه عطلان قصدي انه مش شغال يعني والدي مش بيشغله كتير يعني ممكن تتواصلي مع جوزك بس اهم حاجه انتي حافظة الرقم تبعه؟


مريم برفض:لا..بس هوا مش عمو سينا معاه الرقم؟


ابتسمت مريم وليلة علي اسم عمو سنما وحركوا راسهم بالرفض وقالو:ما بنعرف بس ممكن تسأليه والدي قرعد برا؟


مريم حركت راسها بالموافقه وقامت علشان تروح تسأل عم سينا وفى الوقت دا كان ادهم ضرب طلقه ومريم فجاه حست بنغزه قويه في قلبها وكانت بتبص علي الفراغ بصدمه.


اتكلم العم سينا بقلق وقال:انت بخير يا بنتي..حصل اي؟

مريم مردتش عليه وهوا قرب منها وقال:مريم يا بنتي انتي بخير..مريم انتبهت ليه وقالت بموافقه:ايوا بس عايزه اتواصل مع حسن ضروري..


العم سينا بتساؤل:بس هنا مفيش محمول يوصلنا بمصر؟

مريم ببكاء:يعني ايه..؟   ليلة وقمر قالولي ان حضرتك معاك تيلفون.


سينا بصلها لبعض من الوقت وحرك راسه وقال:خلاص يا ابنتي لا تبكي انا هتواصل معاه؟


مريم بفرحه:بجد يا عم سينا ..والنبي اتصل بيه حالا عاوزه اطمن عليه قلبي واكلني قوي!


حرك سينا راسه بالموافقه ودخل لغرفه وقعد فيها دقايق وخرج وهوا ماسك تيلفون ارضي وبيقول:اخر رقم عطاه حسن لي هتصل عليه لاني ما بعرف اذا كان غيره ولا ايش؟


مريم حركت راسها بالايجاب وسينا كتب الرقم واتصل عليه وكانت مريم واقفه تبصله بعيون مليانه خوف وقلق فأول ما سمعت سينا بيقول:ايوا يا حسن يا ولدي..زوجتك عاوزه تتطمن عليك وقلقلنه قوي!


مريم قربت منه بلهفه واخدت التيلفون وقالت بصوت في بكاء:انت كويس يا حسن..طمني عليك وصولي انك بخير !


حسن حرك راسه وهو بيبص للفراغ اللي قدامه بتعب وبيقول :ايوا يا مريم..متقلقيش عليا انا كويس  بس طمنيني عليكي انتي عاملة ايه ومرتاحه عند عم سينا.


مريم حركت راسها بالموافقه وقالت:انا مرتاحه معاهم بس انت هتيجي امتي ..كانت عاوزة تقوله انه وحشها بس كانت خجلانه.

كان حسن ساند بجسمه علي العربيه وبيفكر في كلام ادهم معاه قبل ما يمشي وبيفتكر لما ادهم ضرب طلقه في الهوا وقاله بتهديد:تمام يا حسن انا عايزك تحميها بس صدقني اول ما الاقيها وتقع تحت ايدي مش هيكفيني فيها طلقه رخيصة زي دي؟ 


حسن فاق علي صوتها وهيا بتقول بقلق:حسن ..حسن انت كويس انت روحت فين رد عليا!


حسن رد وقال:انا معاكي علي التيلفون يا مريم متقلقيش بس معلشا سرحت لاني تعبان شويه!

مريم بقلق:طمني يا حسن وقول الحقيقه هو انت قابلت ادهم ..


حسن اخد نفس وحرك راسه وقال برفض:لا يا مريم انا كنت مشغول بس ومقابلتوش ..المهم دلوقت انا عايزك تاخدي بالك من نفسك وتفضلي مع بنات عم سينا ومتخرجيش كتير اتفقنا.


مريم بتساؤل:بس انت صوتك في حاجه..هو انت مخبي عليا حاجة يا حسن!

حسن بضيق لانه مضغوط:قولتلك لا يا مريم ليه مش عاوزه تصدقيني..انا كويس بس تعبان لاني منمتش..المهم علشان بس انا سايق هقفل وهبق اتواصل معاكي في وقت تاني..


مريم حركت راسها بزعل وقالت:تمام يا حضرت الظابط خلي بالك علي نفسك'مع السلامه.

حسن غمض عينيه بضيق لانها زعلت منه فكان هيتكلم علشان يصالحها ولاكن عم سينا اللي إتكلم 

 وقال:خير يا ولدي انت بخير مالها زوجتك قلقانه عليك كده ليه وبتبكي !

حسن بهدوء:انا كويس يا عم سينا بس هيا مريم بتعيط!


سينا وهو بيبص عليها:ايوا بتبكي بس اهم حاجه متخبيش عليا ولو في حاجه قولي عليها وانا خدامك يا ولدي؟


حسن:استغفر الله يا عم سينا انت بتقول ايه ربنا يديلك الصحه بس انا خايف عليها لاني اعدائي كتير وخايف لحد يأذيها!


سينا بتفاهم:لا تقلق يا ولدي مرتك هنا في الحفظ والصون وانا افديها بروحي ..وبعدين مافيش حد يقدر يدخل الجبل بدون اذننا؟

حسن براحه:متشكر يا عم سينا ارجوك خلي بالك منها لحدما ارجع لاني شكلي هتأخر!

سينا:حاضر يا ولدي ربنا معاك!


حسن قفل ما سينا وهو تايهه ومش عارف هوا ايه اللي بيحصل معاه وبيفكر يا تري هو فعلا بيحب مريم وهيفديها بروحه ولا كل السنين دي كان بس معجب بيها !


_____________في يوم جديد!


صحيت احلام وبصت علي ماهر اللي نايم جمبها  وكانت بصاله بخجل..قربت من شعره ولمسته بابتسامه وفضلت تلاعبه وهيا بتبص علي تفاصيل وشه بحب ..صحي وقتها ماهر علي قبلة رقيه من احلام كانت باسته وبعدت عنه بسرعه..


فتح عينيه وبص عليها وابتسم وهيا شهقت لما لقته صاحي فقالت بتساؤل:انت صاحي من امتي؟


ماهر:من وقت ما شفايفك لمست شفايفي..

بتوتر:اي دا هو انا جيت جمبك..أكيد كنت بتحلم!

قرب منها وقال وهو بيبص لوشها:وليه يكون حلم..انا مبسوط انه كان علي الحقيقة ..


احلام بصت علي شعره وقالت:انت مش هتروح الشغل؟

حرك راسها بالموافقه:هروح بس احنا لسا بدري؟او اقولك لو عاوزاني مروحش مش مهم يولع الشغل اهم حاجه اني معاكي.


ابتسمت علي كلامه وحركت راسها وقالت بخجل:بس انا عاوزاك تروح الشغل علشان انا هروح لبيت مروه..همست في ودنه:أصل جايلها عريس النهارده وممكن يقرأو فاتحه!


ماهر بابتسامه:مبروك ..بس مين العريس!

احلام وهيا بتفتكر حب صابر لمروه :صابر جارنا في المنطقه اكيد انت عارفه .. كملت احلام بحماس وقالت:طلع بيحب مروه بقاله كام سنه واخيرا اعترفهلها وهيا وافقت وهو قرر يتقدملها.


ماهر ابتسم وقال :ايوا عارفه ..دا شاب جدع وانا بحترمه وبحبه!

احلام حركت راسها وقالت:ايوا شاب جميل ووسيم ويستحق مروه فعلا !

ماهر بصدمه:قولتي ايه!

احلام بتوتر:بيحب مروه ويستحقها؟

ماهر بغيرة:لا قبلها؟

احلام بتذكر:شاب جميل ووسيم؟

ماهر وهو بيشدها تحته وبين/ام  فوقيها:وايه كمان!

احلام بخجل:انا اكيد مش قصدي يعني انه عاجبني انا بس بوصفه.

ماهر وهو بيبص لوشها وبيقرب اكتر منها:وتوصفيه ليه ما مروه توصفه هيا ،خليكي انتي مشغوله مع جوزك واوصفيه براحتك!


احلام انكلمت بتوتر وهيا بتغمض عينيها: ما هو لو جوزي يديني فرصه ادقق في وشه من غير ما يتحر/ش  بيا كنت هعمل كده بس انت مش شايف انت بتعمل ايه دلوقت!


كان ماهر هيقبلها بس لما سمع كلامها ضحك وبعد عنها وهوا بياخد انفاسه وبيقول:تحر/ش ايه يا احلام انا بحبك ؟

احلام وهيا بتحاول تهرب من تحته:وانا كمان بحبك بس لو تديني فرصه بس؟

شدها تاني وقال برفض:لا رايحه فين انا لازم اعاقبك علي وصفك لصابر؟

احلام بخجل:عقاب تاني!

ماهر وهو بيبص لعيونها:تاني وتالت ورابع لحدما تتوبي..

احلام غمضت عينيها وهوا قرب منها بحب وقبلها ووقتها تلفونه رن برقم منعم فنهي قبلته بسرعه وبص علي التيلفون وقال:دا انت فصيل يا منعم بق في حد يقطع لحظة زي دي؟


احلام ضحكت علي كلامه وقامت بسرعه علشان تهرب منه وهو رد علي منعم واللي قال:صباح الخير يا ماهر باشا ..ياسر غنيم وقع النهارده واتعرض للنصب والاحتيال من الشركة الايطاليه؟


ماهر اتفاجي وقال:انت متأكد يا منعم..طيب عرفت ازاي؟


منعم وهو بيبص علي اللاب توب اللي قدامه:الفيس بوك وشبكة الاخبار مقلوبه عليه وفي فيدوا نازل وهو بيعتدي علي موظف بنكي أثناء تأدية عمله وذاكرين ان السبب انه تم تعرضه للنصب وكان جاي يصرف شيك ولاكن بدون رصيد؟


ماهر ابتسم وقال:الغبي..طيب يا منعم هو اتواصل مع والدته ولا لسا وأخبارها ايه مع ممدوح!


منعم وهو بيحرك راسه بضيق:اخبارها ايه يا فندم دي بتتصرف هيا وممدوح ولا المراهقين دول كانوا بيجروا ورا بعض من شويه وقال بيلعبوا عسكر وحراميه!


ماهر ابتسم عصب عنه وقال:طيب يا منعم راقبها واكيد ياسر هيتواصلزمعاها وانا هروح الشركه وهتابع بقيت الاخبار هناك!


منعم :حاضر يا فندم تحت امر حضرتك ما السلامه!


ماهر بابتسامه:مع السلامه ؟


احلام خرجت من الحمام وبصتله لاقته مبسوط فقربت منه وقال بتساؤل:حبيبي مبسوط كده ليه


ماهر وهو بيقرب منها وبيشدها لحضنه:ياسر الحيوان وقع خلاص وكلها كام ساعه وهيتحبس بعدما بقيت المصايب اللي عاملها توصل للبوليس!

احلام بصدمه:ليه ايه اللي حصل!

شرحلها ماهر اللي حصل وهيا قالت بدهشه:مش دي الشركه اللي اخد الشغل معاها منك وانت قولتيلي انهم نصابين؟


ماهر حرك راسه وهيا قالت:دا اكيد هيتجنن بعد اللي حصل؟

ماهر بصلها وحرك راسه بالموافقه وقال:اكيد بس هوا يستاهل كل اللي عمله بغبائة دا علشان يبطل استغلال وطمع وقلة اعتماده علي نفسه وسرقة افكار غيرة!

احلام بلعت ريقها وقالت:طيب انت كان ليك يد في اللي حصله دا !


ماهر حرك راسه بالرفض وهيا قالت:يعني مفيش قلق عليك!

ابتسم ماهر وهو شايف خوفها الشديد عليه فقال:متقلقيش يا احلام ياسر مستحيل يفكر يقرب مني لان المره دي مش هكتفي اني هدمرة  بس لا انا ممكن اخلص البشريه منه ومن قرفه خالص؟


احلام ضمته لحضنها وحركت راسها وقالت:بس برضوا حرص ..الحرص واجب لانك مش ضامن ايه اللي ممكن يحصل؟


لمس شعرها بحنيه وحرك راسه:حاضر يا حبيبتي متخافيش.. المهم بتقولي عاوزة تروحي لمروه؟

حركت احلام راسها وهو قال :طيب انا هقوم البس علشان اروح الشركه وهوصلك في طريقي!

حركت راسها وهوا قام ودخل علشان يغير هدومه وهيا قربت من تيلفونها واتواصلت مع مروه وبلغتها انها هتيجيلها علشان يقضوا اليوم مع بعض وبلغتها ان ماهر هيوصلها في طريقه.

__________وفي شركة ياسر

كانوا المستثمرين كلهم موجودين علشان يتناقشوا مع ياسر بسبب الفيدوا المنتشر ليه وعلشان الصفقه اللي اتنصب عليه فيها وكانوا مش عارفين هوا فين لحد دلوقت لانه موصلش الشركة والدنيا هنا مقلوبه عليه؟


وعند ياسر كان في الفيلا وهو مش عارف هيعمل ايه فاتصل بوالدته علشان تساعده وتشوف اصاحبها رجال الاعمال وتكلمهم يقفوا معاه وكان بيرن ولاكن تيلفونها كان مقفول فافتكر ياسر اخر رقم والدته اتواصلت معاه منه واتصل عليه ووقتها تيلفون ممدوح رن فانتبه ليه منعم وندهله وساله رقم مين دا.. فكانت ناني معاه ولما شافت الرقم قالت:دا رقم ياسر ابني!


ممدوح كان هيقفل ولاكن منعم اخد التيلفون وقال:خليها ترد عليه ياباشا احسن!

ممدوح حرك راسه وهيا اخدت التيلفون وردت علي ياسر واللي كان بيقول بصوت ضعيف:ماما انتي فين انا محتاجك جمبي ؟


ناني بقلق:خير يا ياسر يا حبيبي حصل ايه؟

ياسر بقهر:اتنصب عليا وشركتي بتتدمر ولو مدفعتش فلوس للبنك هياخد الفيلا بتاعنا لاني كنت راهنها وعندي المستثمرين في الشركه مستيني علشان ادفعلهم الفلوس اللي دفعوها لان بعد اللي حصلي مش هيرضوا يقبلوا يكملوا استثمارهم  في الشركة؟


ناني بدهشه كبيره:بتقول ايه..وانت ازاي تسمح لحد يضحك عليك عقلك كان فين!


كان ممدوح ومنعم متابعين المكالمه وسمعوا صوت ياسر الواضح واللي كان بيقول:انا محتاج فلوسك كلها وارجوكي مترفضيش لاني كده هتسجن وحياتي هتتدمر!


ناني اتوترت لان حسابها البنكي مفيهوش جنيه حتي فبصت حواليها وقالت:ياسر حبيبي انا معييش فلوس لاني خسرتها كلها و


ياسر بصوت عالي وصراخ:بتقولي ايييه.يعني ايييه انا كده كل حاجة هتروح مني..

ناني قالت:اهدي يا ياسر وفكر تاني وبعدين مش انت المفروض انك قولتلي ان الشركه الفتره اللي فاتت كانت ارباحها كويسه..


افتكر ياسر مجموعه الفؤاد والمشاريع اللي اخدها منهم مقابل دفع ٢٠٠ مليون وقال:صح انتي صح انا ازاي فاتتني ان المجموعه دي معايا؟


قفل بسرعه مع والدته وااتواصل مع المتحدث باسم المجموعه وساله لو هيساعدوه بما انهم بقوا معاه فلما سمع ردهم اتصدم لثالث مروه ان المجموعه دي ضحكت عليه..لانهم بلغوه ان العقد اللي مضاه كان عقد تنازل عن كل حقوقه ليهم وان العقد دا كان ورقتين مش ورقه ولاكن ملزوقين في بعض..وفي اللحظة اللي سمع فيها ياسر انه اتعرض للنصب تاني وبكده انتهي بالكامل جاتله ساكته قلبيه ولما شافوه الخدم جريوا عليه بسرعه وهما في حاله من الصدمه واتصلوا بسرعه علي الاسعاف..يتبع 


الفصل الخامس والاربعون من هنا


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستعموا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم