رواية جحيم الأسد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏البارت الثالث بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

رواية جحيم الأسد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏البارت الثالث بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية جحيم الأسد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏البارت الثالث بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 

💚سيف بص وراه وانصدم لما شاف أسد شايل بنت في أيده وبيجري بيها : مين دي

وقرب من أسد ال مكنش شايف قدامه من خوفه علي رهف

الممرضين اخدوها لاوضة الكشف


أسد اخد باله من سيف و : بتعمل اي هنا

سيف : ياسمين في العمليات

أسد : ايييي اي ال حصلها

سيف بحزن : اغت*صاب


أسد مقدرش علي كل ال بيحصل دا

( أخته طلعت علي علاقة بواحد وحامل منه واخته التانية حد اغتص*بها ومراته في اوضة الكشف ياعالم فيها أي ).


سيف : انا مقدر ال انت فيه ي أسد بس استحمل خليك قوي

أسد كان في دنيا غير الدنيا


سيف : أنا هروح لياسمين

أسد قعد مكانه مقدرش يتحرك يشوف أخته


.....🖤.....


في اوضة شهندا"


الدكتور : مين ال عمل فيها كدا دي ممكن تموت فيها

سمر : بالله عليك ي دكتور شوفها شوف مش بترد ليه

مهاب اخد سمر وطلع برا : اهدي أن شاءالله تكون كويسة


الدكتور عمل ال يقدر عليه لشهندا وخرج طمنهم ومشي


سمر دخلت قعدت جمب بنتها ومهاب فضل واقف يبصلها بحب وندم وخذلان مشاعر كتير متلغبطة


****


في مكان بعيد عن الأنظار)


كله تمام ي حبيبتي

انجي بخبث : جدع ي حبيبي كدا أنا ابسطك وانا مطمنة

... ياريت عشان أنا جبت اخري في الصبر

انجي بدلع : طب استني لما نشوف اي ال هيحصل فيهم تاني

... ااااه تعبت من الانتظار بس ماشي خدي وقتك


وسابها ومشي


****


انجي قامت لبست وراحت البار

انجي : معتز ازيك ي بيبي

معتز بغمزة : اي ي قمر مجتيش امبارح ليه

انجي : كنت تعبانة خالص

معتز : سلامتك ي جميل طب اي طيب


انجي بدلع : اي

معتز : تعالي اوضتك اقولك كلمة سر


واخدها طلعوا و ( سكتت شهرزاد)


بعد فترة )"


معتز : منير بيرن

انجي : رد عليه


معتز رد عليه اتكلموا شوية وقفل

انجي : عاوز اي

معتز : عاوز يظبط المزاج


انجي : اممم طب انا عندي فكرة

معتز : قولي


انجي : اي رأيك لو تجيبه هنا وارن علي واحدة من معارفي تيجي تظبطه


معتز : اممم تمام وكلم منير اتفق معاه


......


في المستشفي "


مهاب : طنط سمر

سمر : نعم


مهاب : أنا عاوز اتجوز شهندا...


مهاب : أنا عاوز اتجوز شهندا

سمر بصدمة : انت بتقول اي ي مهاب

مهاب : أنا بحبها وعاوزها

سمر : أنا بنتي حامل وأخوها هيلاقي ال عمل فيها كدا


مهاب : ي خالتي ال بيعمل كدا مع بنت من غير جواز شرعي قدام أهلها مش هيرجع تاني يتجوزها اسف يعني بس هو اخد ال عاوزه من غير جواز ومجهود


سمر بعياط : معاك حق ي مهاب معاك حق أنا بعدت عن بنتي لحد ما عملت الغلط ومليش وش احاسبها علي حاجه


أسد راح عندهم وهو عيونه محمرة وساكت

مهاب : مالك ي أسد

أسد ببرود : كل حاجة نازلة علي دماغنا بطريقة زبا"لة

سمر بخوف : في أي

أسد بسخرية : مراتي في الاوضة دي وشاور علي أوضة اخر الطرقة


سمر بصدمة: مراااتك!!!؟


أسد : استني اكملك وياسمين اختي في الاوضة دي وشاور علي أوضة تانية وطبعا عارفين أن شهندا في الاوضة دي


سمر بصتله وسكتت بصدمة

مهاب : ياسمين هنا ليه اي ال حصلها

أسد : لا مفيش هيا اتعرضت لاغتصا"ب بس

سمر بعياااط : يااارب احنا ليه بيحصلنا كل دا اكيد دا عشان الذنوب ال أنا عملتها ربنا بيحاسبني في ولااادي


أسد : ومراتي حصل حريق في البيت وكانت هتموت

سمر اغمي عليها من كتر الضغط


أسد لمهاب : شيلها وديها اي اوضة وسابه ومشي


مهاب شال سمر والدكتور أداها مهدء ودخل قعد عند شهندا


......🖤......


أسد راح اوضة رهف

مسك ايديها و : شيلتيني همك عشان انتي مستهترة أنا كان كفاية عليا اخواتي جيتي وزودتي هم علي هم


الدكتور : لو سمحت احنا هناخد عينة من دمها لان شاكين في حاجة


أسد مهتمش أنه يعرف حاجة اي سابها وطلع من الاوضة راح اوضة ياسمين يطمن عليها


الدكتور اخد العينة ومشي


****


أسد : ها ياسمين فاقت ي سيف

سيف : لسي

أسد : ابقي طمني عليها

سيف بحزن : حاضر


****


في البار "


منير : شهندا بعتتلي صورها وهيا معايا وبتقول أن حد بعتهم ليها

انجي : هيكون مين عمل كدا ي حبيبي


منير بسخرية : أنا عارف ان انتي ال عملتي كدا

معتز : وساكت ليه مدام عارف


منير : ببساطة أنا لو بحب شهندا هقلب الدنيا ومش بعيد اقتلك ي حلوة وبص لانجي


انجي بفرحة : يعني انت مش بتحبها


منير بسخرية : اه طبعا


معتز : خلاص بقي قفلوا السيرة دي


*****


بعد يومين"


الدكتور : أسد بيه نتيجة التحليل ظهرت

أسد باهتمام : خير فيها حاجة

الدكتور : مبروك مدام رهف حامل


أسد : ايييي

الدكتور : الف مبروك وسابه ومشي


أسد دخل لرهف الاوضة وهو متعصب و ****


أسد دخل اوضة رهف وهو متعصب قرب منها ومسك شعر"ها بقسو"ة : قوليييييلي حاااامل من مييييين


رهف بصدمة وعياط : حامل اي ابعد عني حرام عليك أنا محدش لمسني اصلا


أسد : قوووومي البسي واتحركي قداااامي


رهف خافت منه وقامت لبست ونزلت وراه : هو احنا رايحين فين

أسد: ملكيش دعوة أنا هعيشك أسوأ ايام حياتك


رهف بعياط : أسد صدقني أنا مش حامل أنا بنت اصلا

أسد بسخرية : بنت اه بنت معاكي حق ي شريفة


رهف : أسد والله انا


قاطعها بصوته الصارم كالعادة : انزلي

رهف بصت لقت نفسها في مكان مفهوش حد صحرا


أسد : مش عاوز اسمع صوتك انزززززلي


رهف نزلت ودخلوا البيت وهيا بتعيط وهو بيفكر ازاي تعمل فيه كدا وامتي وازاي


زقها جوا البيت وقفل الباب بالمفتاح ومشي


رهف بتخبط وتصوت : اااااسد لااا أنا بخاف اقعد لوحدي عشان خاطري افتحلي


أسد مهتمش بكلامها وسابها ومشي"


....🖤.....


في المستشفي"


مهاب : هجيب المأذون

سمر : تمام هدخل اقولها"


ودخلت لقتها قاعدة بصة قدامها وساكتة


سمر بجمود : مهاب راح يجيب المأذون وهيتجوزك

شهندا بصتلها واخيرا اتكلمت : مأذون مأذون ليه


سمر : هيكون لي عشان يتجوزك ويستر عليكي


شهندا بعياط : لا أنا مش موافقة


أسد من وراه : مش بمزاجك ادخل ي مهاب


وفعلا مهاب دخل ومعاه المأذون وكتبوا الكتاب


أسد بصلها بكسرة وزعل وقرف وسابها ومشي

سمر : مبروك ي عروسة الف مبروك وسابتهم لوحدهم ومشيت


مهاب بحزن عليها : أنا عملت كدا عشانك

شهندا بعياط : ياريتني كنت مت ولا يحصل كل دا ياريتني

مهاب حضنها بخوف وحب : بعد الشر قومي البسي عشان نمشي


قامت لبست وطلعوا من المستشفى واخدها مهاب علي بيته..


*****

في اوضة ياسمين بدأت تفوق وبصت حوليها بتعب


سيف : حمدالله علي السلامة ي حبيبي

ياسمين : اي ال حصل

سيف : حادثة بسيطة ي حبيبتي بس الحمدلله انتي كويسة


ياسمين : اممم

سيف أداها دواها ونامت تاني


*****


في مكان بعيد عن الأنظار"


.... اي ال حصل ي مرسي

مرسي : أنا سمعت أن أخته حامل والتانية انتي عارفة حصل فيها أي


... طب وبنتك


مرسي : رهف مش بنتي**


مرسي : رهف مش بنتي

..... ايييي مش بنتك ازاي

مرسي : هحكيلك أنا كنت متجوز بس مراتي مش بتخلف أنا كنت بحبها اوي فا مفكرتش في يوم اسيبها أو اتجوز عليها لحد ما في يوم قالتلي نتبني طفلة رفضت في الاول بس مع إصرارها وافقت روحنا الملجأ واتبنينا رهف وحياتنا كانت شبه مستقرة لحد ما


.... لحد ما اي كمل

مرسي : لحد ما في يوم قالتلي هنزل اشتري لبس لرهف نزلنا سوا أنا وهي ورهف وكان في عربية هتخبط رهف بس مراتي شدتها والعربية خطبتها هي وماتت


......عشان كدا انت مبتحبش رهف

مرسي : غصب عني كان المفروض هي ال تموت مش مراتي


.... قوم أمشي دلوقت

مرسي بصلها بعدم فهم وسابها ومشي


....🖤....


في فيلا مهاب"


شهندا : انت اتجوزتني ليه ي مهاب

مهاب : انتي بنت خالتي ودا ال كان المفروض أنه يحصل


شهندا بدموع : عشان بنت خالتك بس


مهاب : للأسف معدش ينفع ال بتفكري فيه

شهندا : مش انت كنت بتحبني

مهاب : بالظبط كدا كنت ماضي ي شهندا والماضي عمره مايرجع


شهندا بصتله والدموع في عينيها و : اوضتي فين لو سمحت


مهاب شاورلها ع أوضة : اتفضلي

شهندا دخلت وقفلت الباب وقعدت تعيط لحد ما نامت


****


في المستشفي"


سمر : ياسمين عاملة اي دلوقتي

سيف : الحمدالله بتتعافي من آثار الضرب اهو


سمر : هيا بنتي كويسة ي سيف

سيف : متقلقيش الدكتور قال إن محدش لمسها تقريبا كان سكران واغمي عليه قبل ما يعملها حاجة


سمر بدموع : الف حمد والف شكر ليك يارب

سيف : الحمدلله أنا مضطر أمشي اروح اشوف ال في البيت واطمنهم علي ياسمين


سمر : خلي بالك من نفسك ي حبيبي وشكرا علي وقفتك معانا

سيف بابتسامة : ياسمين دي اختي

سمر بحب : العشم بردو ي حبيبي سلملي علي وفاء ومعاذ


سيف : يوصل أن شاءالله سلام عليكم

وسابهم ومشي


*****


في البيت الصحراوي"


رهف دخلت المطبخ تشرب ملقتش ميا ولا لقت اي حاجة مفيش لا ميا ولا اكل


صوووتت : اسسسسد حراااام عليييييك أنا بكررررههههك

فضلت تزعق لحد ما تعبت ووقعت


***

في بيت سيف"


وفاء : سيف طمنك علي ياسمين ولا لا


معاذ : اه ي ماما طمني عليها الحمدلله كويسة أنا هنزل عشان اشوفها

وفاء : ماشي ي حبيبي ابقي طمني عليها لما توصل وان شاءالله أنا كمان هبقي اجي اشوفها

معاذ : أن شاءالله وسابها ونزل


سيف وصل دخل طمن امه علي ياسمين ودخل يشوف ورد

ورد بلهفة : كنت فين ي سيف


سيف بابتسامة : موجود اهو يستي عاملة اي النهاردة

ورد : الحمدلله احسن بكتير

سيف : الحمدلله


وفاء دخلت عليهم و : أنا هطلع عند ام حمادة اجيب حاجة وجاية

سيف : ماشي


ورد بملل : تيجي نلعب

سيف : نلعب اي


ورد جابت لعبة وقعدوا يلعبوا ويهزروا حبة


سيف بغمزة : كسبت

ورد كشرت زي الاطفال


سيف قرب من خدها وباسها برقة

ورد بصتله بصدمة ووشها احمر : س س سيف انت بتعمل اي


سيف قرب منها اكتر وقبلها بشغف

بعد عنها و حط رأسه علي رأسها و


سيف : ورررد تتجوزيني


سيف : ورد تتجوزيني

ورد : اتجوزك ؟!!

سيف : ايوا أنا بحبك

ورد : بس انت متعرفنيش

سيف : تقدري تقولي أن دا الحب من النظرة الأولي


ورد بصتله بحزن وسكتت وهو فهم بصتها مسك ايديها بحب و : بصي ي ورد أنا عارف انتي حاسة بإيه بس انا بحبك بحبك مش هتجوزك شفقة يعني


ورد بصتله وابتسمت بحب


سيف بغمزة : ضحكت يبقي قلبها مال ها يست البنات موافقة

ورد بحب : موافقة


*****


في مكان آخر "


أسد : اي ي مدحت عامل ايه

مدحت : الحمدلله ي أسد انت عامل اي ف حياتك


أسد : الدنيا ماشية أنا عاوزك تشوفلي شقة اقعد فيها فترة

مدحت باستغراب : ليه كدا

أسد : شوف بس مش عاوز حد يعرف حاجة عنها


مدحت : حاضر


أسد سابه وراح شركة ابوه ورثها عنه"


أسد : نادين هاتي ورق شركة العاصي وتعالي ورايا

نادين بابتسامة بشوشة : حاضر ي فندم


أسد دخل مكتبه قعد يفكر رهف حامل ازاي وهيا مش بتطلع من البيت اصلا هو الفترة ال فاتت كان قافل عليها


نادين : اتفضل

أسد اخد الملف منها : شكرا اتفضلي انتي


*****


في بيت مهاب وشهندا


شهندا : مهاب انت مش هتسامحني بقي


مهاب بسخرية : اسامحك علي اي


شهندا : انت عارفة اني غلطت بس عشان خاطري سامحني


مهاب بصلها بقلة حيلة وسابها ومشي


شهندا قعدت تعيط وقامت لبست ونزلت : الو ايوا ي ميرو عاوزة اشوفك ي حبيبي تمام نتقابل في شقتك باي باي


ومشيت علي شقة منير"

وصلت رنت الجرس فتحلها الباب ودخلت


شهندا : وحشتني ي حبيبي

منير : وحشتيني اكتر ي حبيبتي


شهندا : هتتجوزني أمتي ي منير أنا وافقت اتجوز مهاب زي ماقولتلي اهو


منير بخبث : شاطرة ي كوكو

شهندا : هنتجوز أمتي بقي


منير : أنا مقدرش اتجوز واحدة ر"خيصة

شهندا : ايييي


... معاه حق أنا مش بس ر"خيصة انتي فيكي كل العبر


شهندا بصدمة : مهاب ***

�تفاعل يا شباب ع الفصل


البارت الرابع من هنا


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه متروحوش اي مكان تاني وادخلوووا عندنا هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستمتعوا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇  




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم