رواية جحيم الأسد البارت الرابع بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 

رواية جحيم الأسد البارت الرابع بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية جحيم الأسد البارت الرابع بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 



‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏مهاب بسخرية : عاملة اي ي زوجتي العزيزة
شهندا بتوتر : أنا بحبك انت والله

مهاب اتعصب منها وقرب وضر"بها بالقلم : كفاية كدب بقي أنا اه كنت بحبك بس خلاص انسيني روحيله ي شهندا انتي ط

....لاااا
منير : أسد بيه بنفسه هنا
أسد : شوفت الدنيا بقي

شهندا افتكرت ضرب أسد ليها وعيطت
مهاب بسخرية : خايفة ولا اي ي حبيبتي

شهندا بعياط : يلا نمشي ي مهاب عشان خاطري
اسد : تمشي فين بس ميصحش ولسي هيقرب منها

زقته ونزلت تجري بس***

....🖤....

في المستشفي"

سمر : تعالي ي معاذ عامل اي ي حبيبي
معاذ : الحمدلله ي طنط اخبارك انتي ايه
سمر : بخير الحمدلله
معاذ : هي ياسمين نايمة ولا اي
سمر : لا أنا نازلة اجيب حاجة من تحت بس
معاذ : حاجة اي انزل أنا
سمر : لا ي حبيبي مش هتأخر يلا

سابته ونزلت وهو خبط ودخل : عاملة اي ي ياسمينتي
ياسمين باستغراب : ياسمينتك اي

معاذ بهمس : لا وانتي متعرفيش اني بحبك
ياسمين : بس انا

قاطع كلامها رنت تليفون معاذ : ثواني ي قمرة

عاوز اي ي سيف بجد ي حبيبي الف الف مبروك باركلي لورد بقي سلام

ياسمين : مبروك ليه
معاذ بابتسامة : سيف أتقدم لورد وقبلت

ياسمين : امم مبروك ليهم
معاذ : الله يبارك فيكي كنتي هتقولي ايه بقي

ياسمين : بس انا في ظروف متسمحش لحاجة
معاذ : اكيد ي حبيبتي اول ما تقومي بالسلامة

ياسمين : تمام

****

البيت الصحراوي

رهف قاعدة تعيط لأن من يوم ما جت هنا أسد مجاش وهيا مش فاهمة حامل ازاي ازاي بطنها بتكبر كدا

ومفيش اكل ولا ميا
( وشها اصفر ودبلت وخست)

رهف بعياط وهيا بتكلم نفسها : يارب يارب يجي مرة واحدة بس أنا عاوزة افهم الدكتورة قالت اني بنت وانا فعلا بنت محدش لمسني ازاي حامل وازاي بطني كدا يارب دلني علي الصح يارب

****

مهاب : حاااسبيييي

بس كان فات الاوان..

مهاب : شهندااا حاسبي
بس كان فات الاوان ووقعت من علي السلم

مهاب نزل بسرعة لقااها بت"نزف شالها وطلع علي المستشفي

في الشقة عند منير"
أسد : اسمع ي منير أنا لحد الان محترمك ومحاسبتكش علي اي حاجة عملتها

منير بسخرية : انت محسسني اني اغت*صبت اختك ليه دا كان بمزاجها

أسد اتعصبت ومسكه ضر*به وسابه مرمي علي الارض ومشي

في المستشفي"

الدكتور : الجنين نزل
مهاب لا فرح ولا زعل : تمام

ودخل الاوضة وقعد يستناها لحد ما تفوق

***
في البار"

معتز : اي ي جيجي كنتي فين
انجي : كنت عند منير
معتز باستغراب : منير دلوقت

انجي بغل : اه وشوفت شهندا نازلة تجري من عنده ووقعتها من علي السلم

معتز بصدمة : وقعتيها دي حاامل
انجي : منا وقعتها عشان الطفل دا ينزل

معتز : انتي اكيد اتجن"نتي
انجي : أنا بحب منير هو ليا أنا وبس

معتز : وهي مالها تاذ*يها ليه
انجي بزهق : يوووه وسابته ومشيت

...🖤...

في المستشفي
ياسمين : ماما هي شهندا فين

سمر بحزن : ي بنتي بصراحة كدا شهندا

...شهندا ماتت**

شهندا ماتت

ياسمين :اييي بتقول اي ي ابيه الهزار السخ"يف دا
أسد : شهندا وقعت من علي السلم وجالها نز"يف وماتت

سمر بفزع : بنتي والطفل انت بتهزر
ياسمين باستغراب : طفل ايه
أسد : مفيش ي حبيبتي ارتاحي انتي هندفن اختك ونجيلك وسابها ببرود ومشي

ياسمين : ماما هو في أي ي ماما أسد بيتكلم كدا ليه دا ولا ال جاية من الشارع عاوزة اشوفها ي ماما عشان خاطري

سمر : اهدي أسد بيضحك عليكي شهندا كويسة الجنين ال مات
ياسمين : جنين اي شهندا مكنتش حامل هيا اتجوزت اصلا

سمر : بس بس اهدي شهندا كانت تعرف ساب وغلطت معاه وبقت حامل ووقعت وسقطت وهي حاليا متجوزة مهاب

ياسمين : انتي قاعدة معايا من الصبح ي ماما عرفتي منين أنها كويسة
سمر : متخافيش ي حبيبتي مهاب بعتلي رسالة طمني

ياسمين بعياط : أنا عاوزة اشوفك اختي والنبي
سمر : لما صحتك تتحسن شوية

ياسمين قعدت تعيط لحد ماالدكتور اداها مهدء ونامت

*****

(في غرفة 302)

مهاب بعصبية لأول مرة : أسد انت ازاي تقول انها ما*تت ماهي قدامك وهي كويسة

أسد ببرود : بعد ال عملته أنا اعتبرتها ما*تت وخلاص الموضوع خلص

مهاب : أسد اطلع برااا
أسد بصله ببروده المعتاد وطلع

مهاب قعد جمب شهندا وحضنها بحب : مش قادر اقسي عليكي بالرغم انك عملتي حاجات كتير اوي غلط بس مش قادر ابعد عنك بس خلاص لازم ابعد عنك وانتي حياتك هتتصلح من بعدي كتير
أن شاءالله ي حبيبتي

شهندا بعياط : ادي لحياتنا فرصة تانية عشان خاطري
مهاب : معدش ينفع خلاص اديتك فرصة وانتي ضيعتيها

شهندا بعياط : والنبي ي مهاب عشان خاطري
مهاب بصلها بتفكير بس سابها ومشي

.....🖤.....

أسد نزل من المستشفى راح علي البيت الصحراوي

فتح ودخل لقي رهف قاعدة باين عليها التعب

أسد بسخرية : معلش ي مدام دا تعب الحمل بس
رهف بعياط : ي أسد انت اتأخرت عليا ليه
أسد : هتعوزي مني اي بقي معاكي ابنك اهو

رهف : أنا مش حامل مش حااااامل
أسد قرب من بعصبية : امااال بطنك دي اي

رهف قعدت تضرب علي بطنها بجنو"ن : معرفش معرفش

أسد حاول يمنعها لحد ماوقعت بين أيده لاحول ولا قوة الا بالله

أسد بخوف : رهف رهف اي الد"م دا وشالها وطلع ركب عربيته وراح علي المستشفي

أسد بصراخ : دكتوررررر
الممرضين جم ودخلت اوضة الكشف

أسد واقف قلقان برا مش عارف ليه بس قلبه وجعه لما شافها بالمنظر دا

بعد شوية"

الدكتور : ***
اسد أنصدم صدمة عمره كلها و :

******

بما انك سر سعادتي وحبيبي ونصي التاني أنا عمري وقتي مع غيرك لو لثواني
أنا لو تبقي معايا بيترج القلب ويتهز أنا لو تاخد عيني
اهو انت الحظ ي حظ ي حظ

سيف بتصفير : فنانة ي ناس هتجوز فنانة
ورد بكسوف : بحبك ي سيف
سيف بحب : بحبك اي بس دا انتي اغلي الناس انتي تاج راسي ي وردتي بحبااااااك

ورد بضحك وحب : يروحي أنا
سيف مسك ايدها وشبكها ف أيده : أنا لو عليا اجبلك من القمر حتة بس هجيبلك قمر ازاي قمر يبقي معاه قمر

ورد معرفتش ترد وبصت في الأرض
سيف رفع وشها بإيده بحنية وبص في عينيها : بحبك
ورد وهي باصة في عينه : بحبك اكتر يروح الروح

( حتة رومانسية كدا نسيب جو المستشفي شوية)
بقلم : ميساء عنتر

....🖤....

معاذ : اي ي ماما
وفاء : أنا كلمت اهلنا في البلد ي حبيبي وهيعملوا لسيف وورد فرح متعملش زيه في سوهاج كلها

معاذ بتفكير : تفتكري سيف هيقبل
وفاء : ويرفض ليه بس دول عيلته
معاذ بقلة حيلة : قوليله ي ماما وشوفي رأيه أنا نازل اشوف ياسمينتي
وفاء بضحك : انزل ياخويا انزل
بعتلها بوسة في الهوا ونزل

****
في المستشفي"

معاذ : ازيك ي خالتو ياسمين صاحية
سمر : ايوا ي حبيبي كويس انك جيت اقعد مع ياسمين علي ما اشوف شهندا

معاذ : تمام
سمر مشيت ومعاذ دخل
... قمري عامل اي النهاردة
ياسمين : الحمدلله كويسه

معاذ قرب منها ومسك ايديها بحب : أنا عارف انتي حاسة بايه بس اختك مش وحشة اوعي ي ياسمين تعتبريها ميتة في يوم من الايام اوعي تسمعي كلام أسد

ياسمين ببكاء : بس
معاذ : ششش متعيطيش هي اه غلطت وغلط كبير كمان بس هي دلوقت ندمانة وجواها نار تحرق الدنيا دي كلها انتي اختها لازم تقفي جمبها يعني قاعدة تعيطي هنا بدل ما تروحي تاخديها في حضنك وتهوني عليها هي دي ياسمين الشجاعة ال أنا بحبها

ياسمين بصتله وسكتت
معاذ : يلا قومي هسندك لحد عندها
ياسمين : انت شايف كدا
معاذ : مش شايف غير كدا

ياسمين قامت معاه من غير ماتتكلم : يلا
معاذ ابتسم بحب واخدها ومشيوا

سمر : اي ال جابك ي ياسمين
ياسمين متكلمتش وراحت اخدت اختها في حضنها وقعدوا يعيطوا

معاذ أحد سمر وطلعوا برا : خليهم براحتهم

في الداخل"

ياسمين ببكاء : انتي كويسة ي حبيبتي
شهندا بعياط : انتي لسي بتحبيني بعد كل دا

ياسمين: انتي اختي حبيبتي وهتفضلي كدا العمر كله انا مليش غيرك ي شهندا

شهندا مسحت دموعها ومسكت ايد ياسمين : أنا عارفة أن كان المفروض اكون قدوتك في الدنيا دي وانا اكتر واحدة خذلتك اوقات كتير كنتي بتبقي عاوزة تنامي معايا أو تتكلمي معايا وانا كنت برفض واقولك انتي كبرتي علي الحاجات دي كنت برفض عشان اسيبك وادخل اوضتي واعمل الغلط أنا اسفة اني مكنتش ليكي الاخت ال بتتمنيها بجد اسفة

ياسمين متكلمتش حضنتها : أنا بحبك اوي ي شهندا
شهندا بسعادة : أنا بحبك اكتر ي ياسميني يارب مهاب يسامحني أنا كنت مغف"لة الفترة ال فاتت بس عرفت اد اي أنا بحبه

ياسمين بحب : وهو بيحبك وهيسامحك
شهندا : يارب ي حبيبتي

*****

عند أسد"

الدكتور : آنسة رهف لازم تدخل العمليات
أسد : انسه ازاي دي حامل

الدكتور : حامل اي حضرتك دي عذراء اصلا
اسد اتج"نن : ازاي يعني

الدكتور بجدية : ****
أسد داخ من كتر مانصدم
الدكتور مسكه : انت كويس

أسد:اه كويس..

الدكتور بجدية : انسه رهف مكنتش حامل هي عندها ورم خبيث في الرحم ال عامل كل دا فيها واكيد هي المفروض تكون بتحس بوجع

أسد بصدمة : ورم
الدكتور : ايوا هي عذراء اساسا
أسد بصله وسكت

الدكتور : لو فاقت قبل ال ٢٤ ساعة هتبقي كويسة أن شاءالله لو عملنا العملية مفاقتش يبقي ادعيلها لان العملية مش هتفيد بحاجة وقتها

أسد : انت بتقول اي بتقول اييييي رهففففففف
الدكتور : اهدي لو سمحت انت في مستشفي محترمة وسابه ومشي

أسد قعد في جمب وعيونه دمعت : ياه ي رهف انتي استحملتي كل دا انا اسف ي حبيبتي اسف
أنا كنت غبي أنا بحبك اوي ي رهف بحبك اوي

*****
في بيت سيف "

وفاء : سيف ي حبيبي عمك هيعمل فرحك في سوهاج
سيف : نعم سوهاج اي لا طبعا

وفاء : عاوز تصغرني ي سيف أنا قولتله ماشي عاوز تنزل كلمتي الأرض

سيف : لا ي ماما بس انا مش موافق انا اسف مش هدخل علي مراتي غير في شقتي

وفاء : اتجوزوا هناك وتعالوا قضوا ليلتكوا هنا عشان خاطري يابني
ورد بتدخل : وافق ي سيف والنبي

سيف بقلة حيلة : موافق بس ي ماما هنيجي هنا بعد الفرح
وفاء : تمام

****

في المستشفي ( في اوضة شهندا )

مهاب : الدكتور كتبلك علي خروج قومي البسي
شهندا بدموع : مهاب انت هتفضل زعلان مني كتير أنا اسفة عشان خاطري متزعلش مني اكتر من كدا

مهاب : مش وقته الكلام دا دلوقت قومي البسي عشان نمشي
شهندا بعياط : لا مش هلبس سامحني الاول

مهاب قرب منها و
يتبع


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه متروحوش اي مكان تاني وادخلوووا عندنا هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستمتعوا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇  




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم