رواية جحيم الأسد البارت الثاني بقلم الكاتبه ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

رواية جحيم الأسد البارت الثاني بقلم الكاتبه ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية جحيم الأسد البارت الثاني بقلم الكاتبه ميساء عنتر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


💚ياسمين بدموع : سيف انت بتحب ورد

سيف : اه ي ياسمين بحبها ارتاحتي

ياسمين بعياط : ليه ليه ي سيف انت عارف اني

سيف بمقاطعة : انك دي انتي عارفة ردي عليها كويس

ياسمين : معاك حق أنا اسفة ي استاذ سيف عن اذنك

بصلته بصة تحمل الكثير من المعاني وسابته ومشيت.


وفاء : مالك ي ياسمين بتعيطي ليه ي بنتي

ياسمين : مفيش ي عمتو أنا ماشية

وفاء : لي ي حبيبتي سيف زعلك

ياسمين مردتش وسابتها ونزلت وهيا بتعيط


وفاء : يولاد يولاد حد يجي يلحق ياسمين

سيف : هيا صغيرة ولا اي دي في تالتة ثانوي

وفاء : البت مش بتعرف تروح لوحدها انت ناسي احنا بيتنا بعيد اد اي عن بيتهم


سيف بتذكر : ايوا ايوا معاكي حق

ونزل يجري وراه بس كأنها فص ملح وداب


سيف لنفسه : غبي أنا غبي ياترا انتي فين دلوقت


....🖤.....


رهف : أسد احنا رايحين فين

أسد : اممم مفاجأة


بعد شوية وصلوا قدام ملاهي

رهف بفرحة : الله ملاهي

أسد بابتسامة : اه تعالي يلا


دخلت لقت الملاهي فاضيه : هو مفيش غيرنا

أسد : اه عشان تاخدي راحتك

رهف : شكرا ي أسد أنا عاوزة اركب دي

أسد : انتي طفلة ي رهف احنا هنركب دي

( وشاور علي لعبة بتخوف )


رهف : بس

أسد بمقاطعة : مفيش بس يلا تعالي

رهف اول ما ركبت اللعبة اشتغلت


رهف بصراااخ : اسسسسد الحقني اسسسسد

وفجأه اللعبة وقفت في الجو


رهف بعياط هستيري : أسد أسد والنبي أنا بخاف من المرتفعات والنبي نزلني


اسد أنصدم من كلامها هو مكنش يعرف

وصاحب اللعبة حاول يشغلها بس مش بتشتغل


رهف بصراااخ : عاااا نزلني

أسد بخوف عليها : اهدي ي حبيبتي اهدي

رهف ايديها بدأت تسيب وبدأت تفقد وعيها


أسد : رهفففف امسكي كويس هتقعي

بس رهف خلاص كان أغمي عليها


وفجأه اللعبة اشتغلت ونزلت للأرض بقوة وسرعة ورهف وقعت واتعورت

أسد جري عليها بخوف حاول يفوقها بس مش بتستجيب

شالها وجري علي المستشفي


*****


في شقة منير


منير : ... حبيبي اصحي يلا اتأخرتي

... : حاضر هلبس وامشي


منير : ماشي خلي بالك من نفسك

... قامت لبست اول ما نزلت جالها مسدج عليه الفون


فتحتها وانصدمت لما شافت .....


أسد جري عليها بخوف حاول يفوقها بس مش بتستجيب

شالها وجري علي اقرب مستشفى


أسد : دكتووووور

جم الممرضين اخدوها ودخلوا اوضة الكشف


( بعد فترة ) الدكتور خرج

أسد : خير ي دكتور

الدكتور : اطمن هيا أغمي عليها لأنها وقعت علي الارض جامد وعندها فوبيا

أسد : طب هتفوق أمتي

الدكتور : ساعة بالكتير

أسد : تمام شكرا

ودخل قعد مع رهف واستني تفوق


****

قدام بيت منير"

البنت اول م نزلت جالها مسدج علي الفون


فتحتها وانصدمت شافت

( صورها في مواقف غير لائقة بينها وبين منير )

... يالههووووي يالهووي اي دا مين ال عمل كدا

وطلعت علي شقة منير تاني قعدت تخبط بس مفتحش


... افتح ي منير افتح ي حيووواااان

بس هو مفتحش


قعدت قدام باب الشقة وهيا بتعيط بقهر


....🖤....


في مكان آخر "


... كله تمام ي انجي

انجي بخبث : تمام ي مراد أمشي انت دلوقت

مراد بشهو*ة : أمشي

انجي بتفهم : اممم بعدين بعدين مش فاضية دلوقت

مراد : لا أنا مش عاوزك انتي أنا عاوز القمر ال مع منير.

انجي بعصبية : اطلع برااااا

مراد بصلها باستغراب ومشي


****

في المستشفي

رهف بدأت تفوق وأسد قاعد ببرود يبصلها


رهف : اممم أنا فين

أسد بنفس بروده : حمدلله ع السلامة ي هانم

رهف افتكرت ال حصل ودموعها ننزلت

أسد بقرف : يوووه اسكتي بقي مش كفاية انك بوظتي الخروجة

رهف عيطت من قسو*ته عليها


أسد : قومي قومي خلينا نمشي

رهف قامت لبست هدومها وأسد خلص إجراءات المستشفى ونزلوا


****


في مكان آخر


... بدموع : الو ايوا ي مهاب الحقني

مهاب بخوف : مالك ي حبيبتي

... أنا عاوزة اشوفك ي مهاب عاوزة اشوفك

مهاب : طيب طيب أنا هنزل مصر في اقرب وقت


وقفل التليفون وحجز اول طيارة نزلت مصر

وفعلا نزل مصر ولقاها واقفة في المطار مستنياه


مهاب : مالك ي حبيبتي اي ال حصل بتعيطي ليه

... بعياط : تعالي نروح مكان بعيد

مهاب خدها بمكان مفهوش حد غيرهم : احكي مالك ي شهندا يلا


شهندا بعياط : مهاب أنا ....

مهاب بصدمة : اييييي


شهندا بعياط : أنا مش بنت ي مهاب

مهاب بصدمة : اييي

شهندا : هحكيلك كل حاجة

مهاب بعصبية : احكي

شهندا بعياط : أنا كنت بحب واحد وهو ظروفه علي قده مش معاه يجي يتقدملي وعرض عليا نتجوز عرفي أنا وهو

مهاب بصوت عالي نسبيا : عرفيييي ي بنت خالتي عرررفي

شهندا بانهيار : أنا اسفه انا اسفه

مهاب بسخرية : طبعا اتجوزتيه ودلوقت حامل

شهندا بعياط : ياريتني كنت حامل

مهاب بعدم فهم : امال قصدك اي

شهندا : في حد بعتلي النهاردة صور مش لمواقف ببقي أنا وهو فيها وسكتت ووشها احمر

مهاب بتفهم : وبعدين

شهندا : بعتهالي بعد ما نزلت من عنده وطلعت اخبط عليه بس مفتحش رنيت عليه ومردش عليا لقيته اتقفل بعدها

مهاب حاول يتمالك أعصابه : هاتي رقمه واسمه


شهندا بعياط : ليه

مهاب بعصبية : هاتي وانتي ساكته

شهندا بخوف : رقمه اهو **** واسمه منير***

مهاب اخدهم وبصلها بخذلان وسابها ومشي


....🖤....


في بيت أسد ورهف"


أسد بسخريه : اتفضلي ي برنسيسة

رهف بدموع : أسد انت بتعاملني كدا ليه حرام عليك

أسد بعصبية : ملكيش دعوة وغو*ري من وشي

رهف عيطت وطلعت اوضتها


أسد طلع تليفونه ورن علي رقم : الو ايوا ي حبيبي عامل اي تمام نتقابل في المكان بتاعتنا سلام


وقفل وطلع اخد شاور وغير هدومه

رهف : انت رايح فين

أسد ببرود : ملكيش دعوة

رهف بصتله بزعل وهو مهتمش وسابها ومشي


*****

في بيت سمر والدة أسد


سمر: تعالي ي حبيبي محدش من الولاد هنا أنا خليت شهندا تودي ياسمين عند عمتها


... حلاوتك ي سمورتي

سمر : يلا ي ميمو تعالي ندخل جوا

ميمو : يلا ي قلب ميمو


وخدته ودخلوا جوا وفعلوا ما حرمه الله"

وفجأة سمعوا حاجة وقعت برا


ميمو بفزع : هو في حد هنا ولا اي

سمر : مش عارفة يمكن حد جه خليك انت هنا


وقامت لبست روب طويل وطلعت وانصدمت لما شافت ....


****

في بيت وفاء "


وفاء : ها ي سيف لقيتها ي حبيبي

سيف : فص ملح وداب ي أمي

وفاء : انت قولتلها اي بس يابني

سيف : زمانها سألت وروحت ي أمي هيا مش صغيرة أنا هدخل اطمن علي ورد وسابها ودخل


سيف : ورد أنا وسكت لما شاف....


أسد بحب : وحشتني اوي ي حبيبي

.. وحشتني اكتر ي أسد والله

أسد بضحك : والله الواحد مش مصدق أن مهاب بيه بنفسه قدامه

مهاب بضحك : يلا عد الجمايل


****


في بيت سمر ( والدة أسد )


سمر طلعت وانصدمت لما شافت شهندا واقعة مغمي عليها


جريت عليها بخوف احسن تكون عرفت حاجة وحاولت تفوقها بس مش بتفوق

رنت علي أسد عشان يجي


أسد بسخرية : مش معقول سمر هانم بتتصل عليا

سمر : أسد شهندا واقعة ومش بترد عليا ي أسد

أسد بخوف علي أخته : انتي في البيت

سمر : ايوا تعالي بسرعة

مهاب : في أي

أسد باستعجال : شهندا مغمي عليها ومش بتفوق

مهاب بخوف عليها : هاجي معاك


سمر : أمشي ي مرسي بسرعة

مرسي لبس هدومه ومشي


وأسد ومهاب وصلوا اخدوا شهندا للمستشفي"


....🖤.....


سيف بصدمة : معاذ بتعمل اي هنا

معاذ : مفيش بتكلم مع ورد

سيف : اممم طب اطلع برا عشان عاوز اتكلم معاها

معاذ : ماشي ماشي

معاذ طلع وسيف قرب من ورد وهو جواه نار


سيف : انتي بتتكلمي مع معاذ ليه

ورد : عادي هو زي اخويا

سيف بعصبية : متتكلميش معاه بردو

ورد بخوف : حاضر حاضر


سيف لسي هيتكلم قاطعه رن تليفونه

سيف : ايوا ي علي عامل اي ي حبيبي اي بتقول اي طب خدها للمستشفي بسرعة انا جاي حالا سلام سلام


ورد : في اي ي سيف

سيف مردش عليها وسابها ومشي بسرعة


.....


في بيت ( رهف وأسد )


رهف كانت واقفة في المستشفي بتعمل أكل التليفون رن وهيا راحت ترد


رهف : الو ايوا مين....مش معقول سما عامله اي ي بنتي وحشتيني اوي

سما : وحشتيني اكتر والله عاملة اي في حياتك

رهف : الحمدلله كويسه


وقعدوا يتكلموا نص ساعة وبعدين قفلوا


رهف نزلت تكمل الاكل اول ما دخلت المطبخ انصدمت من ال شافته...


جحيم الأسد

بقلم : ميساء عنتر


أسد اخد شهندا بسرعة علي المستشفي ودخلت اوضة الكشف


أسد : هو اي ال حصل أنا عاوز افهم

سمر بتوتر : أنا طلعت لقيتها واقعة معرفش اي ال حصل

مهاب : دلوقت الدكتور يطلع يطمنا


بعد فترة"

أسد : خير ي دكتور مالها

الدكتور بابتسامة : مبروك المدام حامل

أسد بصدمة : ايييي حامل

مهاب حاول يلم الموضوع وقال للدكتور : الله يبارك فيك

وسابهم ومشي


سمر بصدمة : حا حامل ازاي

اسد بصلهم بجمود ودخل اوضة شهندا


مهاب حاول يلحقه بس قفل الباب من جوا

سمر بعياط : حامل ازاي ي مهاب حامل ازاي

مهاب : اهدي أن شاءالله كل حاجة تبقي كويسة اهدي انتي بس


*****


في بيت أسد ورهف

رهف دخلت المطبخ لقت الطاسة مولعة والمطبخ كله دخان

طلعت بسرعة لأن هي بتتخنق بس الدخان بيزيد


رهف بتاخد نفسها بصعوبة : ا أسد أسد

ومسكت التليفون ورنت عليه

رهف بتعب : رد ي أسد رد والنبي حاولت تفتح الباب بس أسد قافل عليها


الدخان ملأ البيت كله وهيا مش قادرة تتنفس خلاص ووقعت علي الارض


....🖤....


سيف سايق عربيته بسرعة البرق وطلع علي المستشفي

سيف : لو سمحتي في بنت لسي جاية اسمها ياسمين..


ممرضة : ايوا في العمليات

سيف جري علي العمليات ولقي واحد واقف هناك : لو سمحت ياسمين ياسمين عاملة اي


... والله يابني جوا معرفش

سيف : اي ال حصل

... أنا لقيتها مرمية في الشارع وهدومها متقطعة ومغمي عليها

جبتها هنا علطول ورنيت عليك لان لقيت رقمك متسجل ب سندي


سيف بصدمة : هدومها مقطوعة

... ايوا ي بني

سيف : شكرا تقدر تتفضل


وفعلا مشي الشخص ابو قلب طيب دا


سيف فضل واقف رايح جاي هيتجنن عليها


*****


أسد دخل اوضة شهندا وهو متعصب اوي

شهندا بتعب وخوف : ا أسد أنا عاوزة اقولك حاجة


أسد قرب منها وضر*بها بالقلم لدرجة أن وشها اتعو*ر

وكمل بعصبية : تقوليلي اي تقوليلي انك واحدة و*سخة ومتربتيش


شهندا عيطت هيا مش فاهمة حاجة : هو في أي

أسد مسك شعر*ها بعصبية : في انك متستاهليش غير المو*ت


شهندا بعياط : اااه شعري ي أسد

أسد : أنا مش عارف هعمل فيكي اي مين ال عمل فيكي كدا انطقي


شهندا بصر*اخ : أنا مش فاهمة حاجة ابعد عني بقي


أسد ضر*بها تاني وفضل يضر*ب فيها بكل غض*ب لحد م اغمي عليها من كتر الضر*ب


طلع تليفونه يعمل تليفون لقي رهف رنت كتير


رن عليها بس مش بترد مهمتش ورن علي حد معرفة وقفل


رن عليها تاني ردت عليه


أسد : خير ي هانم عاوزة اي

رهف بصوت ضعيف : ا ا أسد أنا هموت

أسد قلبه دق من الخوف : مالك ي حبيبتي انا جاي حالا


وساب الاوضة وطلع بسرعة يجري


مهاب وسمر دخلوا الاوضة لشهندا

سمر : يالههههههوووي


الدكتور من وراها بصدمة : اي دا


*****

أسد وصل البيت وفتح أنصدم من كمية الدخان ال في البيت قعد يدور علي رهف لحد ما لاقاها


شالها ركبها العربية وحاول يفوقها بس مفيش استجابة ومش بتتنفس


مشي علي المستشفي باسرع ما يمكن فهو لا يقدر علي العيش بدونها


....🖤


في ٣ ساعات الدكتور طلع من العمليات


سيف جري عليه بخوف : خير ي دكتور

الدكتور : للأسف الآنسة ال جوا دي اتعرضت لاغت*صاب


سيف أنصدم وفضل واقف ساكت وجواه الف سؤال وسؤال

بص وراه وانصدم ....


الفصل الثالث من هنا


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه متروحوش اي مكان تاني وادخلوووا عندنا هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستمتعوا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇  




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم