القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية وعد الحلقة الأولى حتى الحلقه الثالثه عشر بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده

رواية وعد الحلقة الأولى حتى الحلقه الثالثه عشر بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده

رواية وعد الحلقة الأولى حتى الحلقه الثالثه عشر بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده

 الشخصيات 📎📎📎📎والحلقه الاولي 

وعد البحيري : فتاة تبلغ من العمر 23 عام ، خريجة كليه إدارة أعمال بتقدير امتياز ، تعيش بمفردها او مع غيرها ، جميلة جدا قوي الوصف ، تمتلك الجسد الممشوق والجميل ، وشعرها الذي يتغير مع الإضاءة ، وتلك العيون الرومادية المحروسة برموشها  ، فى النهاية هى فاتنة بمعني الكلمه ، يتيمة منذو الصغر ، المدير التنفيذي لمؤسسة السيوفي ومن ضمن أعضاء مجلس الإدارة ، تمتلك نسبة 45 % من اسهم الشركات 

صاحية لقب : البرنسيسة  الاقتصاد  

طلال السيوفي : شاب يبلغ من العمر 27 عام ، وسيم ولزيز لابعد الحدود ، يعشق وعد ، ويتحول للنار عندما يتعلق الأمر بوعده أو عائلتة ، خريج ادارة اعمال ، المدير التنفيذي لمؤسسة السيوفي وايضا عضو من اعضاء مجلس الإدارة 


صاحي لقب : الحوت

يوسف السيوفي : شقيق اسمر ، ويحب وعد بشده ، يبلغ من العمر 23 عام ، يعمل مع شقيقة و وعد فى الشركه ، خريج تجارة مالية 


صاحب لقب : الحريف 

���������


محمد السيوفي : رجل يبلغ من العمر 55 عام ، يمتلك مؤسسة السيوفي ، ارمل منذو زمن رفض الزواج بعد زوجته واكتفي بتربية أبنائه وساعدته شقيقته 


���������


سمر السيوفي : امرأة جميلة و طيبة و رقيقة تبلغ من العمر 38 عام ، رغم سنها ولكن مت ينظر اليها يعتقد بانها فى الثلاثين من عمرها ، تعشق أولاد شقيقها و وعد  وساعدت فى تربيتهم ، يعتبرها الشباب امهم الثانية ، مطلقة 


���������


بدر الجارحي : شاب يبلغ من العمر 30 عام ، يمتلك مجموعة شركات  الجارحي ، مغرور و متكبر و لا يهتم بالنساء ، لديه شقيقة واحدة هى سر حياته ، يعشق امه ويعتبرها مثله الأعلى 


صاحب لقب : الداهية 


���������


نورسين الجارحي : فتاة تيلغ من العمر 23 عام ، مدلله شقيقها ، كيوت وعسل جدا ، تعمل مع شقيقها  في الشركات 


���������


بريهان الجارحي  : امراة تبلغ من العمر 52 عام ، تمتلك الجسد الممشوق برغم سنها ، من اصول تركية تعرفت على مراد زوجها فى تركيا واحبها وتزوجها 


���������


الحلقة الأولى 

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فى فيلا السيوفي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


كان يجلس محمد و معه شقيقته سمر و زوجته منه 


محمد : هتعملي ايه سمر

سمر بحزن : العمل عمل ربنا كله خير والحمد لله 

منه : انا مش عارفة ايه شاكر مستناش شويه

سمر بسخرية : وامه تسكت فضلت تقوم فيه لغاية مرفع ايده عليا وعايرنى انى مبخلفش 

محمد : ربنا يعوضك خير يا حبيبتي

سمر : ولا هو ولا غيره انا كده تمام اعيش مع نفسي ورجع انزل الشركة معاك كمان انا عندي البنت و الولد هعوذ ايه تاني بارك الله فيما رزق 

منه : بس

سمر بتاكيد : انتهى منه انا قولت قراري ونتهي الكلام انا جربت حظي وراضية بحكمة ربنا 


صعدت سمر الى الاعلى حتى تلعب مع الأطفال الذين فرحو جدا لرجوع عمتهم مرة أخري وجلوسها معهم


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


مرت الأيام والليالي والاعوام واصبح عمر 


طلال 15 سنه و وعد 10 سنوات و يوسف 10 سنوات 


استيقظ الجميع على صوت صراخ سمر وعلم الجميع بوفاه منه زوجه محمد السيوفي 


لم تبخل سمر على الأطفال بالحنان والحب والطيبة كان ربنا عوضها عن حرمانها فى الخلفة بهؤلاء الأطفال الثلاثة 


كان محمد يدير الشركات على أكمل وجه و معه شقيقته سمر وكانت بمثابه الذراع الأيمن له 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى يوم 

🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


عادت وعد و يوسف من المدرسة واصبح عمرهم 15 سنه و أصبح عمر طلال 20 سنه 


دخلت وعد وهى تبكي بشده وكان يوسف يحاول أن يهدئها ولكن لم يعرف وعندما رائها طلال بالك الحاله اسرع إليها وضمها لحضنه وجاء محمد و سمر على صوت بكائها


محمد بحنان : وعدي الحلوة مالك يا عمري

وعد بدموع : هو انا بنت حرام 

محمد بصدمة : انتى بتقولى ايه

وعد بدموع غزيرة : ايوة انا مش بنتك انت لقتني فى الشارع علشان معنديش اهل واهلي وحشين وامي خاطيه وابويا سابها علشان هى وحشة وكمان


قطع كلامها صفعة على وجهها بشدة ارتمت وعد بين احضان سمر التى شهقت بعنف بسبب محمد الذي ضرب الصغيرة المدلله


سمر بعصبية : محمد انت اذاي تضربها 

محمد بغضب : وقتلها كمان لما تعيب فى شرف أهلها المحترمين اصحاب المبادئ والقيم عاوزة تعرفي الحقيقة حاضر يا وعد بس روحى اغسلي وشك وتعالى خدها طلال 

طلال : حاضر بابا


ذهبت وعد مع طلال وغسل لها وشها وقبل راسها وعادو مرة أخري وجلسو 


محمد : زمان شريف البحيري حب واحدة بس كانت مخطوبة اتصدم لما عرف كده بعد عنها بس فى يوم كان ماشي شافها وهى بتنضرب من واحد راح بسرعة وبعدها عنه وعرف أنه خطبها ولما روحها بنفسه وعرف أهلها وكانت عائشة مع عمها وخطبها ابن عمها قاله ملكش دعوة وهو حر ومفروض يضربها و يربيها فات شهر ورجعت تاني الكليه ولما سألها عن الغياب قالتله ان عمها وابنه ضربوها وكسرو ليها رجليها مستحملش كسرتها وذلها اعترف ليها بحبه وهى كمان طلعت بتحبه اتفقو انها تهرب ويجوزو وفعلا عملت كده وأهلها كانو صعيده وحلفة يقتلوها ويقتلو ابوكي انا خلتهم يسافرو برا وبعد سنتين رجعو قولنا خلاص زمانهم نسيو ولازم ابوكى يرجع للشركة وفلوسه وفعلا رجع بس امك كانت حامل و منه كانت حامل بردو وعشنا سعده وفى خير وخصوصا من يوم ولادتك والخير زاد وكتر عمرنا مفترينا وقبل ولاتك بشهر ابن عم امك شافها هى ومنه وراقبها وعرف كل حاجة عنها وفى يوم ابوكي وامك كانو رجعين طلع عليهم ناس لغاية مقلبو العربية بس هما ميعرفوش ان ابوكي اتصل عليا وقالي وحاولت الحقهم معرفتش كانت راحو المستشفي وهناك امك ولدتك وماتت و ابوكي طلب منى احميكي واحافظ عليكي فضلتي فى الحضانة اسبوع طلعت خبر انك موتى مع اهلك علشان اهل امك مياذكيش وبعد مخرجتي منه رضعتك مع اسر وبقيتي اختهم فى الرضاعة وانا عملت بالوصيه ولاخر يوم فى عمري هفضل احميكي واسمر و أسر فى ظهرك و انتى امانه عندهم لغاية متموتي

وعد بهدوء : حضرتك صاحب بابي

محمد : انا و شريف ولاد خاله 

وعد : بعد اذنك 


صعدت وعد الى غرفتها وفضلت تبكي كيف هانت أهلها واحزنت ابوها التاني ولم تشعر بالذي دخل عليها وجلس بجوارها ومسح دموعها


وعد بدموع : انا اسفه حمو والله مكنت أقصد 

محمد بحنان : انا اللي اسف اول مرة ارفع أيدي على حد منكم سامحيني حبيبه حمو 

وعد بابتسامة : خلاص صافي يا لبن 

محمد بضحكة : حليب يا قشطة 

طلال : يالهوووووووووووووي ابويا و وعد مع بعض يا حزني يا اهل البيت الحقوني يادي الفضيحة 

سمر بخضة : في ايه طلال 

طلال : دخلت لقيت البيه و الهانم فى حضن بعض لا وكمان بيقولها يا قشطة


يوسف : يالهووووووووي لا احنا لازم نستر عليهم 

سمر : صح نعمل ايه

طلال : الراجل ده ياخدنا ويسافر الجونة من النهاردة و نرجع يوم السبت

يوسف : صح كده

سمر : ايوه صح 

محمد : يعني انتم شايفين كده 

الكل : اااااه

محمد : إذا فالنجهز الشنط وننطلق الى هناك 

وعد بفرحة : يعيش حمادة يعيش حمادة 


هجم الجميع عليه وفضلو يضحكو 


وبعد فترة توجهو الى الجونة وكانت وعد و طلال فى سيارة و محمد وسمر و يوسف فى سيارة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى شمال القارة حيثو تقع دوله تركيا

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎


- عاش مراد و بريهان حياة سعيدة ورخاء و انجبو يزن و نورسين وكانت الحياة كويسة 


- اسس مراد شركة و بمساعدة زوجته وأهلها أصبحت الشركة مجموعة شركات وكانت فى تركيا 


- أصبح عمر بدر 15 سنه عندما توفي مراد أو نقول قتل فامسكت بريهان الشركات واستطاعت الصمود امام الجميع 


- فتحت بريهان فرع لشركاتها فى مصر كما رغب مراد من قبل 


- أصرت بريهان على العيش فى مصر كما رغب مراد 


- أصبح عمر بدر 22 سنه واصبح نسخة من والده فى كل شي ووقف بجوار امه فى إدارة الشركات 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


مرت الأيام والليالي و السنين 


- اصبح طلال يدير المؤسسة بجوار والده و عمته 


- التحقت وعد فى كلية إدارة الأعمال وكانت تسير على خطي اسمر 


- التحق يوسف فى كليه التجارة لحبه الشديد للأرقام 


- استمر نجاح بدر فى الأسواق 


- كانت مؤسسة السيوفي و شركات يزن بعاد كل البعد عن مجال بعضهم 


- كانت وعد تعمل فى مؤسسه السيوفى ومعها يوسف 


- أيضا توجهت نورسين للعمل مع شقيقها 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎


مرت مؤسسه السيوفي بأزمة مالية سقطت من خلالها الشركات وكانت على حافة الإفلاس مما سقط محمد السيوفي وذهبو بيه الى المستشفي وخضع لعمليه فى القلب 


وعد : طلال ايه اللي حصل لكل ده 

طلال بحزن : دخلنا صفقة وكانت مضروبة وخسرنا ملايين والشركات على حافة الإفلاس 

وعد : عمتو انتى هتفضلي جمب عمو ومش هتسبيه 

سمر باستسلام : حاضر 

وعد : يوسف عوزاك تمسك الحسابات وتشوف لينا فلوس كام عند العملاء

يوسف : امرك وعد

وعد : طلال عاوزة كل اسماء العملاء المهمين معانا

طلال : ليه

وعد : هتعرف بعدين ادم عوزاك تمنع أي خبر بالمصيبة ديه 

ادم : تمام وعد 

وعد : انا والشباب هنطلع على الشركة وانتى عمتو هتفضلي مع عمو 

الكل : حاضر 

وعد : اسمعونى كويس من اللحظة ديه انا حبيبه طلال وحكاية الاخوه ديه تتلغي تماما مفهوم 

طلال : ليه وعد

وعد : علشان الكل لازم يساعد وعد البحيري حبيبه طلال السيوفي وكمان انا هنقل فى البيت بتاعي 

يوسف بصدمة : اذاي يعني هتسيبي البيت

وعد : الفرق بينا خطوتين بس يالا الكل ينفذ المطلوب ومن اللحظة ديه احنا اللي هندير المؤسسة

سمر : طيب والكليه بتاعتك انتى و يوسف 

يوسف : هنعرف ننسق بين الاتنين

وعد : بلاش تقلقي علينا يالا سلام 


توجه الشباب الى الشركة وتركو عمتهم مع محمد 


- راجع يوسف الملفات وجمع الورق بمجموعة الأموال المستحقة لهم فى السوق


- جمع طلال أسماء العملاء المهمين وكان معظمهم برا مصر 


- حرص ادم على عدم تسريب الخبر و بالفعل نجح فى ذلك 


الحلقة الثانية📎📎📎📎 والحلقه الثالثه

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصلنا عندما جمع الشباب ما امرت بيه وعد واعطو لها الأوراق 


جلست وعد تراجع كل شي بدقه عاليه وستمرت اكثر من ثلاثة ساعات وهى تجلس ولا تتحرك كل ما تفعله تراجع الأوراق وتشرب قهوة 


طلال بحنان : حبيبتي كفاية كده هتتعبي

وعد : لا انا تمام اوي المهم جهز نفسك علشان هنسافر 

طلال : فين

وعد : هنسافر ايطاليا و فرنسا وانجلترا بس الأول هنروح لبنان و الإمارات 

يوسف : ليه ده كله

وعد : جيه وقت رد الجميل ونشوف الصاحب الأصيل من المزيف 

طلال بابتسامة : فهمتك تمام هحجز 


و بالفعل حجز طلال تذاكر سفر الى لبنان و الإمارات وبعد يومين كانو على متني الطائرة المتجهه الى لبنان 


اصبح يوسف يتولى الشركة ويحاول إيجاد اي حل 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


في لبنان

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصلت الطائرة الى المطار وانهو الأوراق وتوجهو الى الفندق وكان طلال حاجز غرفتين ولكن الغت وعد حجز غرفة وجلست منه فى نفس الغرفة ونامو مقتلين من شدة التعب 


فى صباح اليوم التالى استيقظت وعد وأخذت دش وتؤضات وخرجت ودخل طلال بعدها أخذ دش وتؤضا وخرج ووقف صلي بيها وتوجهت وعد وأخذت ملابسها وتوجهت الى الحمام حتى تلبس ولبس طلال فى الغرفة 


ارتدت وعد سلوبت من اللون البيج مع كاجت 


وارتدي طلال بدله من اللون الأزرق الغامق مع قميص ابيض 


قيم طلال ملابسها بردا وغادرو وهما مشبكي الأيدي ونزلو الى الاسفل وجدو سيارة وانطلقو بيه 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


في شركات المالكي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


نزل طلال من السيارة وتوجه الى باب وعد وفتحة ومسك اديها ودخلو الى الشركة بكل كبرياء و عظمة ووصلو الى مكتب مالك الالفي الذي خرج لستقبلهم بنفسه


مالك : اهلا وسهلا نورتم الشركة

طلال : اهلا بيك 

وعد بجديه : هاي مستر مالك 

عدنان : مين انتي 

وعد : انا وعد البحيري حبيبه طلال وليه نسبة فى شركات السيوفي

مالك : شكلك صغنن اوى 

وعد بعظمة : مش بالسن ولكن بالذكاء وأكيد حضرتك ذكي وهتحسبها صح

مالك : اكيد وانا احب اتعامل مع الذكي مش الحافظ 

وعد بابتسامة : يبقي شكلنا اتفاقنا ومش هنختلف 

مالك : طلباتك انسة وعد 

وعد : محتاجين شحنة ياميش باسمنا بس الدفع مؤجل لبعد بيع الصفقة 

مالك : اممممم بس انا سمعت على اللي حصل فى الشركة فكده شركة السيوفي انتهت من السوق

وعد بعظمة : فعلا موقف الشركة صعب بس وقت الأزمة بيبان الصاحب من العدو 

طلال : هنسيبك تفكر يالا وعد

وعد وهى تقف : صدقني الأزمة هتعدي وهنرجع اقوي من الأول زمان كان عمي محمد وطنط سمر لاكن دلوقتي جيل جديد وفكر جديد واللي هيقف دلوقتي معانا بكرا هنقف معاه والمكسب و الخسارة كأس و داير النهاردة عندي بكرا عندك سلام مستر عدنان احب اسمع رايك بكرا بالكتير بعد اذنك


خرجت وعد و طلال وغادرو الشركة و ذهبو لأكثر من ثلاثة شركات وعملو نفس الحركة واخير عادة الى الفندق 


ابدلت وعد ملابسها للبس مريح وطلبت الطعام وبعد فترة جاء الطعام وأخذه طلال ووضعه وجلس أمامها وبعد انتهاء الاكل جلسو بجوار بعض على السرير


طلال : تفتكري كام واحد هيوافق منهم 

وعد : هيوافق 3 منهم بس 

طلال بامل : نفسي مالك الألفي يوافق اوي شركاته قوية وهتفدنا 

وعد بثقة : هيوافق وهيتصل بينا الصبح

طلال : يارب يا وعدي يا رب وعد وعد

وعد بنوم : اممممم نام طيلو نام 


أبتسم طلال على طفولية شقيقتة وتنهد و ضمها لحضنه ونامو 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى صباح اليوم التالى 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


اسيقظت وعد  على صوت رنين التليفون الخاص بالفندق يعلمونها بوجود مالك الالفي في الاسفل فطلبت منه ان يجعله ينتظرهم فى المطعم وهما سوف ينزلو بسرعة 


وعد : طلال اصحي بسرعة 

طلال : فى ايه وكنتى بتكلمي مين

وعد : مالك الالفي تحت فى المطعم مستنيننا 

طلال : طيب يالا بسرعة ننزل 

وعد : ماشي يالا


نزلو وتوجهو الى المطعم و سلمو على مالك وقعدو 


طلال : خير مالك بيه

مالك : شو في يا زلمه ليش مخضوض هيك

وعد : وليه متقولش تعبنين من امبارح وكنا نايمين ولسه صاحين ومكلناش ولسه بردو مفقناش 

مالك بضحكة : شو انك مهضومة 

وعد : بس انا لسه مكلتش انتم هتضحكو علينا ولا ايه

مالك بضحكة رنانة : مهضومه يعنى بالمصري بضحكي اوى

وعد : يبقي كلمني غريب بلاش اللغة ديه علشان ممكن اقتلك دلوقتي المهم خير

مالك : تمام تمام هنتكلم عربي ودلوقتي عزمكم على يوم عندى فى القصر بتاعي ونتكلم هناك 

طلال : بس

وعد : المهم هتاكلني فتوش و منتوش والحاجات العربية ديه وفى الآخر القيها زتون هولع فى طلال ها 

مالك : يالا دانتى مشكله 

طلال : لحظة بس نفهم من كده انك موافق على الصفقة

مالك : وبالكمية اللي عاوزنها وهتوصل قبلكم الصديق وقت الضيق وزمان عمي سليمان ساعد والدي وجه وقت رد الدين

وعد بابتسامة جميلة : وده مش رد الدين ده تجديد عهد وصداقة مع الجيل الجديد

مالك : صح وعد يالا

وعد بفرحة : الى الطعام 

طلال وهو يحضنها : مجنونة بس بموت فيكي 


ذهبو الى قصر المالكي وقضو اليوم معه ومع عائلته وتم مضي الصفقة و بالفعل اتصل بيهم أصاحب الشركات و تفقو على الموعد غدا لمضي الصفقة 


بعد مرور 5 أيام قد أنهي الشباب جميع تعاملاتهم فى لبنان و ذهبو الى الإمارات و بعدها ايطاليا و فرنسا و إنجلترا 


- رحبت أكثر من شركة فى مساعدة مؤسسة السيوفي 


- تم إرسال أكثر من 5 صفقات من الإمارات 


- تم امضاء صفقات مع اكثر من شركة فى ايطاليا و فرنسا 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗


فى مصر🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


استطاع يوسف جدوله الديون على الشركة وأحضر تقرير من المستشفي بأن محمد السيوفي عايش و فى كامل صحته 


استقبل الشحنات وهو سعيد وكان يسير على الخطة الموضوعة من قبل طلال و وعد


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى إنجلترا

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وأخيرا وصل الشباب الى إنجلترا نزلو فى شقة ملك طلال ودخلو نامو مقتولين 


وفى الصباح استيقظ طلال وفعل روتينه اليومي ونزل يجري وترك وعد نائمة وترك لها رساله بأنه ذهب للجري


بعد فترة استيقظت وعد وأخذت دش ولبست شميز كروهات و بنطلون ابيض ونزلت 


ارسلت وعد رساله لطلال بمكان تواجدها فضلت قاعدة على أن يأتي طلال ولكن تأخر بشدة فقامت بفتح موقعه على التليفون ووجدته لا يتحرك من مكان فقامت بسرعة وتوجهت الى المكان ووجدت شباب يضربونه فاسرعت له وقامت بضربهم بحديدة وجدتها على الارض 


لم يتوقع الشباب بأن يأتي أحد من خلفهم وكانت سريعة لانها تضرب على الرأس بشده وبغل يسقط الشاب على الارض بسرعة وبالفعل سقط الشباب على الارض وتوجهت الى طلال الاطمئنان عليه وجدته ينزف وهناك شاب آخر لا يتحرك


وعد بدموع : طلال طلال حبيبي رد عليا

طلال بتعب : متخفيش وعدي انا كويس المهم لازم ننقذ الشاب ده 

وعد : وحنا مالنا يا عم يالا قبل ميرجعو 

طلال : يالا وعد 

وعد ببرطمه : الله يحرق وعد وسنين وعد واليوم خلفة وعد كل حاجة وعد وعد وعد دانا لو شركة إعلانات مش هبقي معروفة كده

طلال بضحكة : يخربيت فرقك يالا


وبالفعل حملو الشاب وتوجهو الى الشقة قامت وعد بتنظيف الجروح ودخل طلال بعد ان اخذ دش ابدل الشاب ملابسه و خرج جلس بجوار وعد الغاضبة 


طلال : وعدي وعدي طفلتي حبيبتي اسف 

وعد بغضب : ولو كان جرالك حاجة كنت هفرح بالشحط اللي جوه ده

طلال بضحك : شحط لغتك باظط بلاش تقعدي تانى مع يوسف

وعد : يا شيخ اتنيل و نزل هات اكل علشان جعانه اوي

طلال : أمر البرنسيسة 


نزل طلال يحضر الطعام وترك وعد فى الشقة بمفردها مع الغريب 


بعد فترة شعرت وعد بأحد يقف خلفها فلفت بهدوء ووجدت ذلك الشاب يقف امامها بطولة و عرضة 


وعد بخضة : يخربيتك و يخربيت البيوت الا جمب بيتك كل ده طول و عرض هو انت بتعمل ايه ولا بتشرب ايه علشان الجسم ده كله امال لو مش مضروب كنت حصل ايه يخربيت جمالك يا شيخ وكنت بقول على طلال قمر طلعت صاروخ

الشاب بتعب : خلصتي كلام ولا لسه فاضل كلام تاني

وعد : لا تمام كده يا وحش انت مين بقي 

الشاب وهو يجلس : انا مين انتى اللي مين

وعد : هى شكلها هربت منك ولا ايه ولا الضرب قصر على نفوخك

الشاب بصوت عالي : اخرسي يا بت 

وعد بغضب وصوت أعلى : فوق يا عم الشبح مش بالصوت العالى ديه كلها بتاكل بروتينات وعارف بعضها فهدي اعضائك كده 

الشاب بصدمة : عم و وحش و اعضائك انتى مين بجد 

وعد : بص يا عم الشبح انا وعد مصرية وحنا فى إنجلترا واحنا لقناك مضروب وساعدناك وانت دلوقتي فى بيتي هاااا كده تمام يا شبح

الشاب : انا ماكس بارون وانا عارف أننا فى إنجلترا 

وعد : امممممم ماكس الشكل أجنبي و اللسان مصري انت واقع منين بقي 

ماكس : انا من هنا بس بعرف اتكلم عربي وكذا لغة 


قطع كلامه صوت طلال وهو ينده على وعد 


ماكس : مين ده 

طلال : مين ده 

وعد بستهبال : مين ده 

طلال بغضب : وعد مين ده

ماكس بغضب : وعد مين ده 

وعد بستهبال : وعد مين ده 

طلال بغضب اعمي : انطقي يا بت من الباب ده

ماكس بغضب اعمي : متعليش صوتك عليها وهى هتقول

وعد بصوت عالي : باااااااااس في ايه كل واحد يسأل مين ده ده على اساس انك جوزي و التاني خطيبي بالي نيله 

ماكس : وع

وعد بغضب : أخرس خليني أعرفكم على بعض ده  طلال و ده ماكس الواد المضروب

طلال بستهبال : كل ده ومضروب امال لو سليم هيبقي عامل اذاي

وعد : بصراحة حته جامده شبح شبح يعني 

طلال بارف : شبح اسفوخس على شكلك

وعد : فين الاكل 

طلال : فى المطبخ 

وعد وهى تجلس : روح جهزه وتعالي وانت ماكس اتنيل اقعد بلاش تفضل فوق رأسي 


ذهب طلال وأحضر الطعام واكلو وشربو عصير 


ماكس : انا بشكركم اوي لولاكم كان زمانى ميت 

طلال : بعد الشر عنك

وعد : مالك يا عم الشبح موت ايه المهم طلال هيوصلك لغاية البيت و يطمن انك وصلت بالسلامه

ماكس بابتسامة : بصراحة انتم اجدع اتنين شوفتكم وانتى كمان يا قردة صح المصري جدع وابن بلد ينفع نبقي اصحاب

وعد : انا مش قردة وعلى العموم تشكر يا شبح وكمان الصحوبية مش بالكلام لا احنا كلنا عيش وملح مع بعض يبقي مش بس اصحاب لا وأخوات كمان ولسه لما تتعرف على يوسف هتلعن اليوم اللي شفتها فيه

طلال : يالا اوصلك يا عم ديه ممكن ترمينا من الشباك

ماكس : لا انا كلمت واحد صحبي وبعتله المكان وزمانه وصل شكرا مرة تانية

وعد : باي ماكس 


غادر ماكس الشقة و دخل طلال ينام ولقي وعد تنام بجوارة فضمها لحضنة ونامو 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


يتبع 


الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة


🌛 وعد 🌜


الحلقة الثالثة 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فى إنجلترا

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وعد : شكله طيب ماكس ده

طلال : الله وأعلم بس انتى عملتي شغل جامد يا بت بصراحة مش خسارة فيكي فلوس مدرب الكونج فو  و مدرب التيكوندو

وعد بسخرية : مش احسن منك وكنت شبه الطور المربوط فى ساقية 

طلال بارف : طور يا بقرة تعالى ننام بقي هموت وانام 

وعد : يالا طيلو 


نامو بجوار بعضهم لغاية الصبح صحي طلال ووجد وعد تنام على صدره فرفع راسها براحة وحطها على المخده وتوجه الى الحمام واخذ دش وتؤضا وصلي 

وتوجه الى وعد وصحاها 


طلال : وعد وعد اصحي بقي كل ده نوم يخربيت شكلك بتحبي النوم و الاكل 

وعد بنوم : انا سامعة اسم اكل هو فين

طلال : طفسه طول عمرك قومي يا ختي خلينا نروح ناكل 

وعد بسرعة : هوااااااا 5 دقائق بس وهكون جاهزة 


أسرعت وعد الى الحمام وأخذت دش وفى الخارج تنهد طلال على تلك الهبلة التى لم تاخذ ملابس لها فتوجه إلى الدولاب واخرج بدي ابيض و بنطلون ابيض وجاكت احمر وبوط احمر وملابسها الداخليه وضعهم على السرير وخرج 


بعد فترة خرجت وعد من الحمام وهى ترتدي البورنس ووجدت ملابسها على السرير فضحكت على شقيقها الذي يهتم بها كثيرا فلبست ووضعت مكياج خفيف جدا لانها لم تحتاج لذلك وجهزت شنطة اليد وخرجت وجدت طلال يقف امام الشباك فاسرعت له وحضنته 


ابتسم طلال على صغيرته ووضع قبله على راسها واخذها وخرج حتى يتناولون الإفطار 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى مصر🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬 🇪🇬

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فى قصر الجارحي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


توجهت نورسين الى جناح شقيقها ووجدته ينام فاسرعت اليه ونامت بجواره فحس بيها فضمها لحضنه بشده وفضل يقبلها ويزغزغها وهى تطلق ضحكات شديدة جدا دخلت على إثرها أمهم التي وقفت تبتسم على أطفالها مهما كبرو 


بريهان بزعل مصطنع : بقي يا بدر بيه تلعب معها وانا لق انا زعلانه

بدر بحب : وانا اقدر على زعلك يا بيري قلبي

نورسين : تعالى يا بيري العبي معانا 

بريهان بضحك : هههههههههه هتفضلي مجنونة طول عمرك معرفش مين اللي هيرضي يتجوزك

بدر بعصبية : لا اختى لسه صغيرة ومفيش جواز خالص

بريهان : ليه هتترهبن ولا ايه 

بدر : اه وانا قولت مفيش جواز بس ها وانتى يا بت اوعي تسبيني لوحدي مفهوم

نورسين : موعدكش لو موز و جامد انا اللي هتجوزه مش هو 

بدر بصدمة : موز و جامد وهتتجوزيه عليه العوض ومنه العوض كشفت رأسي عليكي يا بنت بريهان وتوجه للحمام 


ضحكت امه و شقيقته عليه وتوجهت نورسين الى جناحها وامها و جناحها لابدال ملابسهم 


بعد فترة نزل الجميع وجلسو يتناولون الافطار وبعد شوية قامت نورسين وباست شقيقها و والدتها 


نورسين : بيدو هتتاخر بالليل

بدر بحنان : لا يا عمري

نورسين بفرحة : تمام يبقي جهز نفسك للهزيمة النهاردة 

بدر بخوف مصطنع : بلاش ونبي انا لسه صغير على الضرب 

بيريهان بضحكة : ههههههههه هيبقي شكلكم مسخرة 

بدر بضحكة : اعمل ايه قلبي الصغنن لا يتحمل 

نورسين بغيظ : والنعمة لكسبك النهاردة بس ها 

بدر وهو يغظها : مش هتعرفي يا قطه 

نورسين : انا ماشيه 

بدر : سلام يا قلبي 


وتوجهت الى الجامعة وسط الحرس اما هما فتوجهت الى الشركة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى قصر السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


استيقظ يوسف وتوجه الى الحمام واخذ دش ولبس ونزل الى الاسفل وغادر القصر وتوجه الى المستشفي للاطمئنان على والده وبعد فترة وصل ونزل الى الداخل


يوسف : صباح الورد سموره

سمر بابتسامة : يسعد صباحك يا قلب سموره

يوسف : بابا صحي 

سمر : لسه ادخل حبيبي قعد جامبه 

يوسف : تمام 

سمر : أخبار الشغل ايه 

محمد بتعب : اذيك جو

يوسف بحب : الحمد لله يا حبيبي انت اخبارك ايه 

محمد بتعب : كويس فين طلال و وعد

يوسف : هما حاليا فى إنجلترا بيخلصو شغل

محمد : وانت بتعمل ايه

يوسف : انا ماسك الشركات والحمد لله الشغل اتظبط جدا بعد مجالنا كذا شحنه من لبنان و الإمارات وكمان جدولنا القرض وقدمنا كذا حاجة ضمان ليهم غير كده البنك وافق لما طلع تقرير من  المستشفي بأنك فل الفل وانت داخل بس نتيجة ارتفاع فى ضغط الدم و السكر وده بأمر من الحرباية الصغيرة 

محمد بابتسامة : لو سمعتك هتنفخك 

صوت : وحيات امك يا يوسف لعلقك بقي انا حرباية يا فاشل 

يوسف بخضة : وعد وعد هى فين بسم الله الرحمن الرحيم 

وعد بضحكة رنانة : انا هنا يا هبل 

يوسف : فين

سمر بضحكة : فى التليفون يا حمار 

وعد : سموره اديني حمو 

محمد بحنان : اذيك يا برنسيسة قلبي

وعد بحب : وحشتني يا قلب البرنسيسة اخبارك ايه 

محمد : الحمد لله حقك عليا يا بنتي ضيعت فلوسكم ومستقبلكم و نزلتك الشغل وانتي لسه صغيره


وعد بجدية : اسمعي بابي كل شخص وليه وقعة وانت ابونا وكل ده تعبك وشقاك ومحدش فينا ليه دخل فيه وعلشان اسم محمد السيوفي اكبر من الوقوع احنا خلفتك فى كل شي وهرجع حقك و حق نومتك ديه ولسه متخلقش ولا هيتخلق اللي يقف ادام ولاد السيوفي و بنت البحيري ووعد منى انا بنتك الصغيرة ومن ولادك هنرجع الشركات أقوى من الأول وأعظم 

طلال بجدية : وحياتك عندي يا احن و أعظم اب لخلي الكلب اللي خانك يترمي تحت رجلك وانت هتصدر حكمك عليه وذي وعدي ما قالت احنا ولادك وسندك و ظهرك 

يوسف بعظمة : ورجاله عيله السيوفي و البحيري هيحلف بيهم العالم بقوتهم و جبرتهم 

سمر بسعادة : والله وعرفت اربي البنت ذي الولد محدش يعرف يفرقكم عن بعض

طلال بدموع مزيفة : اسكتي يا سمر البت ديه ناقص شوية وتاكلني

يوسف بضحك : طول عمرها طفسه

وعد وهى تاكل : اعمل ايه بس جعانه جعانه يا بشر 

طلال بصدمة : جعانة لسه والله العظيم كلت 5 سندويشات شاورما و 3 كرب و 5 كيكات و 10 شكولاته و 2 كنز أجيب ايه تاني انا عرفت مين سبب الخسارة 

محمد بلهفة : مين طلال مين

طلال و يوسف فى نفس واحد : وعد من كتر الاكل

وعد بزعل : طيب والله مانا واكله عجبك كده  

محمد : معلش يا حبيبتي استحملي وأول مترجعي بالسلامة هعملك الاكل اللي عوزاه بأيدي 

وعد بفرحة : ربنا يخليك ليا و ميحرمنيش منك ابدا 

سمر بتهكن : والبرنسيسة مش هتقلول لمحمد على حكايتها مع طلال

محمد : حكاية ايه يا وعد 

وعد بجدية : احنا نشرنا إشاعة انى حبيبه طلال علشان اي واحد بيفكر يخون مش هيروح ليوسف لا هيجي ليا بما اني حبيبته فهيحاولو يوقعو بينا بأي حاجة واحنا هنعرف الخاين ونعرف نحاسبه صح 

محمد بهدوء : ادام شايفة ان كده للمصلحة انا معاكي كمان طلال حبيبك و اخوكي و صاحبك وانا امن عليكي معاه وانا واثق فى تربية ولادي 

يوسف بكومديه : اااااااايه جو العشق الممنوع ده مالك يا ست سمر انتى وعم مهند 

وعد بارف : اخرس يا حيوان انا احلى من برين سات و طيلو احلى من كيفان ديفينشو ( مهند يعني ) 

طلال : انت يا زفت قاعد بتعمل ايه قوم غور على الشركة شوف المصالح هناك 

يوسف ببرطمه : دانتو لو اشترتوني مش هتعملونى كده

طلال  : سمعني بتقول ايه كده

يوسف بسرعة : مش بقول حاجة انا ماشي

وعد بدلع : جو يا جو ممكن تروح الكليه وتجيب المحاضرات وتقدم التقرير بتاع علاجي 

يوسف : اااااااه تقصدي التقرير المزور صح

وعد بغيظ : ورحمه امك يا حيوان لسحب لسانك من لغلوغة اه ودي التقرير المزور يا يوسف غور ياض 


خرج يوسف يجري من رعبه وفضل الكل يضحك عليه وبعد كده قفلو مع بعض 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


فى انجلترا 

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


بعد خروج طلال و وعد من الشقة وتوجهو الى إحدى محلات الطعام واكلو و تصلو على والدهم وفضلو يضحكو وبعد ذلك قفلو 


جلست وعد على إحدى الكراسي وهى ترسم معالم الحزن على وشها فنظر لها طلال وضحك على طفلته الجميلة


طلال : مالك وعدى 

وعد طفوليه : مفيش

طلال : امال عامله بوظ البطه ليه

وعد بطفوليه : زعلانه منك 

طلال : خلاص تعالى اصلحك 


رمي طلال عليها ماية وجري وهى بتجري خلفه ويضحكو ومن ينظر إليهم يعتقد بأنهم عشاق وازواج جاءو لقضاء شهر العسل 


حملها طلال على كتفه كان منظرهم يجعل من حزين يضحك بشده حيثو كانت وعد راسها فى جهه ظهر طلال و قدمه فى وجه 


فضلت وعد تضحك بشده وتشاور للناس بالتحية 👋👋👋


وعد بضحك : تعرف طيلو انا مستريحة كده انت اللى شايل وانا بلعب 


قام طلال بصفعها بشده على ماخرتها فصرخت 


طلال بضحك : اضحكي يا لولو اضحكي 

وعد بزعل : مش لعبه معاك بس ها 

طلال بضحك : ليه بتوجع اوى كده 

وعد : اه بتوجع كمان ايدك بقت مرذبه 

طلال : طيب تعالى 


نزلها طلال ووقفها على الارض وباس خدودها بحنية 


طلال بحنان : خلاص برنسيستي سامحتني 

وعد بحب : ربنا يخليك يا قلبي البرنسيسة 

طلال : تعالى نقعد 


مسك اديها وجلسو على سور ولكن فى لحظة واحدة كانت تنتفد وعد من مكانها وفضلت تدلك ماخرتها وسط ضحكات طلال عليها 


بعد شوية سحابها وجعلها تجلس على رجله وفضل يناغشها حتى ضحكت 


الحلقة الرابعة 📎📎📎📎والحلقه الخامسة 

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فى إنجلترا 

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فضل طلال يصالح وعد الى أن ضحكت وجاء معاد مقابلتهم للشركة فتوجهو الى هناك 


وصلو الى الشركة التى كانت عملاقة وشامحة فدخلو وصعدو الى الاعلي 


وعد بضحك : كل ده طول شركة ليه صاحبها زرافة

طلال بضحك : لا نجفة 

وعد بسخرية : ظريف اوى يا واد استني اضحك اهاهااها

طلال بارف : رخمة على فكرة 


اخرجت وعد له لسانها وعندما انفتح الأسانسير عادو لبرودهم وتوجه الى مكتب السكرتيرة 


{ الحوار بالانجليزي }


وعد بارف : مستر ماكسيوس باردن موجود

السكرتيرة بدلع لطلال : حضرتك اسمك ايه

وعد بغضب : اتكلمي عدل وردى عليا 

السكرتيرة بخوف : ايوة موجود انتى مين 

وعد بعظمة : انا وعد البحيري 

السكرتيرة : لحظة واحدة 


دخلت السكرتيرة الى الداخل ولفت وعد لطلال 


وعد بعصبية : متاخدها معاك الشقة احسن

طلال بصدمة : وعد انتى اتجننتي

وعد بعصبية : ايوة اتجننت انت مش هتتجوز ولا هتحب حد غيري انا بنتك و اختك و صحبتك 

طلال بهدوء : اهدي طيب مفيش واحدة هتملك قلبي غيرك انتى طفلتي و برنسيسة قلبي وكمان


قطع كلامها خروج السكرتيره تعلمهم بان المدير فى انتظارهم فدخلو الى الداخل 


صدم طلال و وعد عندما وقع نظرهم على المدير الذي يدعي ماكسيوس باردن 


وعد بالمصري : يخربت اهلك انت مين بالظبط 

ماكسيوس بضحكة : هو لسانك ده مسحوب منك 

طلال بصدمة : انت مين بالظبط ماكس بارون ولا ماكسيوس باردن 

ماكسيوس بضحكة : اهدو بس كده وانا هفهمكم انا اسمي ماكسيوس باردن بس اصحابي بيقولولى ماكس علشان كده انا اعتبرتكم اصحابي وقولتلكم ماكس 

شخص : انت تعرفهم ماكس

ماكسيوس : ايوه هما دول اللي انقذوني امبارح

الشخص : شكرا جدا انا ديفيد الفونس

وعد : لحظة واحدة انت ديفيد وهو ماكسيوس وانتم الاتنين بتعرفو عربي ومش اي عربي ده مصري كمان انا ليه حاسه انكم هتطلعو من الباطنية 

ديفيد بضحك : انتى كتير مهضومة يا صبيه 

وعد : اشطا قلبو لبناني 

طلال : اهدو بقي شوية عاوز افهم حاجة واحدة بس تجاوب بكل صراحة 

ماكسيوس : اتفضل وأكيد هجاوب

طلال : انتم تبع المافيا 

ماكسيوس : لا مش تبع مافيا ولا لينا علاقه بيهم انت ممكن تعرف مقدار ثروتنا احنا مش محتاجين فلوس حرام 

وعد بجدية : انا بعتذر منك بس احنا تعلمنا بيرفض أننا نتعامل مع حد فلوسة حرام مستر ماكسيوس 

ماكسيوس : متخفوش انا فاهم الكلام ده كويس 

طلال : يبقي نناقش الصفقة 

ديفيد : تمام 


جلس الأربعة على التربيزة يناقشون و يتابحثون شروط و بنود الصفقة لمده طويلة الى ان وافق الطرفان على شروط العقد ونتهت الجلسه بمضي العقد 


ماكسيوس وهو يصافحة : مبروك استاذ طلال 

طلال وهو يصافحة : مبروك علينا 

ديفيد : يبقي لازم تحضرو الحفلة 

طلال : بشكرك جدا بس احنا لازم نسافر بعد بكرا مصر علشان وعد جامعتها

ماكسيوس : جامعة انتى صغيرة بس متوقعتش انك فى جامعة 

وعد بابتسامة جميلة : انا فى 2 جامعة إدارة أعمال 

ديفيد : على فكرة الحفلة بكرا يعني مفيش تعطيل خالص 

طلال وهو ينظر لوعد فحركت عيونها : تمام هنحضر الحفلة 

وعد : نستاذن احنا بقي 


غادر طلال وبين احضانه وعد وتوجهو الى احدي المطاعم وجلسو ياكلو 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


عودة الى أرض الوطن الحبيب

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


عند يوسف

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصل يوسف الى جامعة وعد وصعد الى مكتب العميد وخبط وسمح له بالدخول 


يوسف : صباح الخير دكتور 

العميد : صباح النور انت مين 

يوسف : انا يوسف السيوفي اخو الطالبة وعد البحيري 

العميد : اذاي اسمك يوسف السيوفى و هى اسمها وعد البحيري 

يوسف بعملية : وعد بنت خالتي وأختي بالرضاعة

العميد : تمام خير 

يوسف : اختى في المستشفي عملت حادثة وده تقرير المستشفي علشان نسبة الغياب

العميد بجدية : الف سلامة عليها تمام يا ابني انا هرفع نسبة الغياب 

يوسف وهو يقف : أتمني ده يا فندم 

العميد : بلاش تقلق ان شاء الله تقوم بالسلامة 

يوسف : شكرا يا دكتور بعد اذنك


غادر يوسف ولم يسلم من همسات البنات له ولكن لم يهتم وتوجه الى السيارة وغادر إلى الشركة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


فى قصر الجارحي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصل بدر وامه الى القصر وفى لحظة كان يسقط بدر على الارض بشده أثر لكمة شديدة من أحد 


بيريهان بخضة : ابني بدر حبيبي انت كويس

بدر بغل : كويس متخفيش بيري

نورسين بسخرية : قوم ولم اللي وقع منك 

بيريهان بصدمة : بقي انتى اللي ضربته

نورسين بفخر : طبعا انا علشان ميعصبنيش تاني 

بدر وهو يخلع جاكت البدله : طيب وحيات امك مانا سايبك 


صرخت نورسين وطلعت تجري و خلفها بدر فتنهدت بيريهان على أطفالها مهاما كبرو سوف يظلو شعار وصعدت الى غرفتها لتبدل ملابسها وتنزل لتعد الطعام لهم 


دخلت نورسين غرفة التدريب ولكن عندما دخل سقط على الارض فوقفت نورسين تضحك بشده على منظرة 


بدر بالم : يارب يرزقك بواحد اهبل و عبيط و يكون اسود وسنانه مكسره ويكون بكرش و احول كمان 

نورسين بضحك : أدعي براحتك مش هتعرف تمسكني يا بيدو 

بدر وهو يقف : انتى شايفة كده


وفي لحظة كانت نورسين تحت ايده وهو يسدد لها بعض اللكمات الخفيفة وهى تصرخ و تصيح بامها التى أسرعت لهم ووجدت بدر ينظر عليها لكل فخر وشماته 


كانت نورسين معلقة من ملابسها على الحائط ومنظرها بضحك بشدة فضحكت امهم بشدة على ذلك الثنائي المجنون فخرجت وعادت الى المطبخ 


نورسين بعيون كالقطة : بدر بيدو حبيبي نزلني

بدر وهو يجلس على الكرسي : لا انتى كده حلوة 


اخرج بدر التليفون واخذ يلتقط لها بعض الصور وهى تتحرك بشده ولكن فى لحظة كان بدر يرمي التليفون ويسرع لشقيقته قبل وقوعها على الارض الصلبة وامسكها بين احضانه 


بدر بخوف : انتى كويسة يا عمري 

نورسين : اه حبيبي متخفش مالك بس

بدر بخوف : خفت تقعي يا قلبي

نورسين بابتسامة وحب : بس انا مكنتش خايفة علشان عارفة ان اخويا حبيبي وسندي هيحميني من اى حاجة 

بدر بحنان وهو يحملها بين ذراعه : علشان انتى بنتي مش اختي 


وضعت نورسين راسها على صدره و خرجو وصعد بيهاالى الأعلى وادخلها غرفتها ووضعها على الكرسى 


بدر بحنان : يالا يا عمري خدي دش ونزلي علشان ناكل 

نورسين : حاضر بيدو 


غادر بدر وتوجهت الى الحمام وأخذت دش سريع ونزلت الى الاسفل وبعد قليل نزل بدر وجلسو يتناولو الطعام وسط الهزار والضحك 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎


مر باقي اليوم وصباح اليوم التالي ولكن فى المساء وفى إنجلترا 


تألق طلال ببدله باللون الرومادي وقميص ابيض وترك اول زاير القميص مفتوح


اما وعد بفستان باللون السماوي عاري الصدر ورفعت شعرها الى الاعلى


وعد : طيلو  طيلو

طلال : ايه حبي

وعد بنرفزة : تعالى اقفل المخروبة ديه

طلال بضحك : ولا عمرك هتنضفي ابدا 


قام طلال بإغلاق السوسته الخاصة بالفستان واخذ الحذاء وجلس أمامها ولبسهلها 


وعد بحب : ربنا ميحرمني منك ابدا

طلال بحنان : ولا منك يا قلبي بس ايه يا بت الجمال ده موزة موزة يعني 

وعد بدلع : مرسي طيلو يعني ينفع اتعاكس

طلال بجدية : هتفضلي جمبي واوعي تروحي هنا او هنا مفهوم 

وعد بجدية : متخفش يا سطي أختك بت مخلصة وتفوت فى الحديد يالا بينا

طلال بحسرة : ربنا يستر والنعمة حاسس أننا هنترحل مصر بسببك استني يا بت المجنونة 


خرج طلال يجري خلف وعد وتوجهو الى السيارة التى أرسلها لهم ماكسيوس وتوجهو الى القصر 


كان القصر قمه فى الفخامه و الرقي وكانت الحفلة على أعلى مستوي 


دخلت وعد وبجوارها طلال وهو يمسك اديها بشده 


ماكسيوس : منور طلال اهلا بالصغنن العسل

طلال : اهلا وسهلا ماكس 

وعد : هاي ماكسيوس 

ماكسيوس : يا بنتي قوليلي ماكس ذيهم

وعد : لا اسمك حلو كمان فيه قوة وعظمة و فخامة 

ماكسيوس بذهول : كل ده من اسمي خلاص اوعدك من النهاردة اسمي ماكسيوس 

وعد : براحتك كل واحد حر فى اسمه 

طلال : حبيبتي تعالى نرقص 


توجه طلال الى نصف القصر ورقص معها بحب و رومانسية 


استمر الحفل ولكن بعد مرور ساعة و نصف استأذن طلال من ماكسيوس وغادر الحفلة و رجعو الشقة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى مساء اليوم التالى 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


كان طلال و وعد يجلسون فى انتظار موعد الطائرة للانطلاق الى مصر وبعد قليل أعلن كابتن الطائرة على ربط احزمه الكراسي للإقلاع 


طلال : دلوقتي احنا خدنا صفقة السيارات هنعمل ايه

وعد : مش فاهمة تقصد ايه 

طلال : هنجيب فلوس منين نعمل حمله الدعاية للعربيات 

وعد : امممممممم محلوله نوصل بس بالسلامة ونقعد كلنا ونشوف بس ادعي ربنا وهو هيوفقنا احنا كنا فين وبقينا فين 

طلال : عندك حق ربنا كريم

وعد وهى تمسك ذراعة : عاوزة انام طيلو 

طلال بحنان : نامي يا قلبي طيلو نامي 


غمضت وعد عيونها ونامت وهى تشعر بالأمان بين احضان شقيقها و سندها فى الحياة وذهبت فى ثبات عميق فتنهد طلال ووضع رأسه على راسها و غمض عيونه ونام بتعب ايام مضت وقادمة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎


فى مطار القاهرة الدولي 🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


أعلنت الخطوط الجوية القادمة من إنجلترا عن قدوم الرحلة رقم 2345 عن وصولها الى الأراضي المصرية 


وبعد مرور ساعة كان قد أنهي طلال الأوراق و خرج وهو يمسك ايد وعد ويدفع عربه الملابس 


يوسف بضحك : والله مصر ضلمت 

طلال بضحك : ربنا يهدك انت لسه ذي مانتا

يوسف : اه يا بت مخروسه ليه

وعد بشر : علشان هولع فيك يا جو يا حبيبي

يوسف بصويت : يالهويييييييييييييي الحقوني يا ناس

طلال بصدمة : الله يحرقك هتفضحنا امشي قدامي


مسكه طلال من ملابسه وسلم على ادم و الحرس وذهبو الى القصر 


وصول الكل ونزلو ودخلو الى القصر وجدو محمد يجلس وبجواره سمر فاسرعت وعد له ورتمت فى حضنة بلهفة وحب وفضلت تقبله بحب 


محمد بحنان : وحشتيني يا طفلتي 

وعد بحب : وانت كمان وحشتني اوى ميدو 

طلال : ايه يا عم محمد مش هتسلم عليا

محمد : اذيك يا بني اخبارك ايه

طلال : كله تمام يا كنج 

يوسف : عيب عليك يا عم محمد احنا وحوش 

سمر : انا هامر بتجهيز الاكل شكلكم جعانين يا حبايبي

وعد بلهفة : يا ريت يا سمورة اصلي جعانة اوى بس زودي الاكل ونبي 

سمر بضحكة : حاضر يا روحي 


تناول الجميع الطعام و صعد طلال و وعد الى غرفهم ونامو من تعب السفر و توجه يوسف الى الشركة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎


الحلقة الخامسة 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


فى قصر السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


عاد يوسف من الشركة وصعد وابدل ملابسه ونزل وبعد قليل نزل طلال 


طلال : مسا مسا يا حلوين

سمر بابتسامة : يسعد مساك يا عمري 

طلال : فين القردة 

يوسف : نايمة 

طلال : يخربتها ديه نايمة طول الطريق ومصحيتش غير لما قربنا نوصل 

سمر : هبعت حد يصحيها

يوسف بشر : هطلع اصحيها حالا

محمد بسرعة : استني يا واد سابها 


ولكن كان يوسف طلع ليها انا ما الا لحظات وكان صراخ وعد يملي البيت ونزول يوسف يجري وهو يضحك وبعد قليل نزلت وعد والمياه تتساقط منها ووقفت أمامهم 


وعد بعصبية : شايف يا محمد ابنك الحيوان ده

طلال بضحكة مكتومة : اه ده يا حيوان ليه كده 


قام طلال وضم وعد لحضنة وملس على شعرها أهداها وبعد عنها وهى نظرت لمحمد فى لحظة كانت تصرخ بشدة أثر سقوط مياة غزيرة على راسها وجسدها فنظرت وجدت طلال و يوسف يحملون جرادل ويضحكون بشدة عليها فصرخت و طلعت تجري خلفهم من تحدفهم باي شي تمسكه 


سمر بصوت عالى : طلال يوسف وعد اهمدو بقي بلاش شغل الجنان ده 

محمد بضحكة : سبيهم والله عملين حس للبيت بذمتك مش احسن من جنينه الحيوانات أهم بيطنطو ذي القرود كملو يا قرود أقصد يا عيال 

وعد بغيظ : بقي انا قرد ماشي لما احنا قرود وانت ابونا يبقي انت ايه 

محمد بصدمة : تقصدي انا غوريلا اه يا بنت الكلب 

وعد بلا مبالاه : بتشتم نفسك على فكرة 

سمر بضحك : بس بقي يالا اطلعي غيري هدومك ونزلي عملالك الرقاق والمكرونة و الفراخ اللي بتحبيهم يا قلبي 

وعد بفرحة : حبي يا سمورة هنزل بسرعة 

طلال وهو يطلع من ورا الكرسي : طفسه يا روحي و اااااه

وعد بفخر : احسن 

طلال بالم : ربنا يهدك يا وعد 


جلس طلال يدلك رأسه أثر الكوب الذي أصابه من وعد 


صعدت وعد الى الأعلى لتبدل ملابسها وبعد فترة نزلت وجلست بجوار طلال 


فضلت وعد تاكل بستمتاع تحت نظرات طلال و يوسف 


يوسف : ااااااه ياما افصلي شوية خلصتي الاكل

وعد وهى تأكل : وانت مالك جعانة اعمل ايه مكلش 

طلال بسخرية : لا اذاي كلي ولما تخلصي تعالى كوليني 

وعد بارف : بارف من أمثالك اصل دعمك يارف 

محمد : متخرس انت و هو سبوها تاكل براحتها كلى يا قلبي انا خليت الخدم يعملو الاكل اللي بتحبية 

وعد : ربنا ميحرمني منك يا رب بس خلاص الحمد لله شبعت خلاص

طلال بسخرية : أخيرا الجموسة شبعت 

محمد : طلال متشتمش أختك سبها براحتها شبعتي يا قلبي

وعد : الجن لله يا بابي 

طلال بجديه : سمورة ونبي اعملنا قهوه وخلي حد يجبها الجنينة فى مكانا 

سمر : حاضر طلال 


توجه الجميع الى الجنينة وجلسو على الارض وامرت سمر الخدم بتجهيز القهوه و العصير لوعد و محمد 


بعد قليل جاءت الخادمه ووضعت الصنية


سمر : خير طلال

طلال : الحمد لله احنا خدنا شغل السيارات من إنجلترا بس فى مشكله 

محمد : الحمد لله فين بقي المشكله

وعد : المشكله المطلوب نعمل حمله دعاية بمبلغ كبير والسيوله فى الأرض

سمر : فعلا هنعمل ايه

طلال : ديه مشكله كبيرة لان خلاص السيارات على آخر الشهر هتيجي 

يوسف : اممممممم واللي عنده الحل للمشكله 

طلال بلهفة : قول اذتي

يوسف : السوشل ميدا 

سمر : يعني ايه

يوسف : يعني دلوقتي مفيش بين فى مصر مفهوش روتر او عامل باقة على التليفون فاعنا هنعمل موقع على الفيس باسم الشركة وهنزل صور العربيات 

وعد : صح يوسف بيتكلم صح كمان انت يوسف عندك قناة على اليوتيوب والانستا يبقي ننزل على قناتك شويه فيديوهات و نصورك مع كل العربيات فى أوضاع مختلفة ونزلها على الانستا بتاعتك وكمان انا لما كنت هناك صورت شوية عربيات هنزلهم بس عوزين شوية لعب فى الصور 

محمد : وانت حد بيشوف الكلام ده يوسف

سمر : طبعا وكلهم بنات وكمان مسمينه الحريف 

طلال : كمان انتم الاتنين اول مالعربيات توصل هتنزلو بأحدث العربيات الجامعة 

وعد : صح احنا فى جامعة خاصة ومرموقة والكل عنده عربيات والناس دول اغنية ولما يشوفو العربيات هيشترو 

سمر : وبكده مش هنعمل حمله دعاية 

طلال بضحك : وهنوفر فلوس كتير

وعد : ولما نبيع ونغطي القرض ويبقى معانا مبلغ نشترك فى حمله دعاية على اي مسلسل فاضل لسه 6 شهور على رمضان 

محمد بفخر : فعلا الجيل الجديد دماغة حلوة انا فخور بيكو اوى ربنا يحميكم يا ولاد 

طلال بحب : ويخليك لينا يا حبيبي 

وعد : طيب احنا اتغدينا فين الحلو بقي 

طلال : الله يحرقك احنا لسه وكلين 

وعد : انا عاوزة حاجة حلوة 

يوسف : انا ورايا شغل كمان فى حاجة مهمه

طلال : في ايه

يوسف : انتم عارفين انكم و خدين قروض من 3 بنوك بعد مالكل وافق على الجدولة بعد كده فى بنك من يومين رفض الجدوله

طلال بغضب : هو كلام عيال انا هتصرف 

وعد بهدوء : أهدى يا وحش انا هتصرف أبعد عن الموضوع ده اشطا

محمد : خلاص طلال وعد هتتصرف أهدى شوية 


فضلو يتكلمو كتير فى الشغل وبعد كده صعد كل شخص على غرفته للاستعداد للغد 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


في قصر الجارحي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


صحي بدر على صوت والدته وتوجه الى الحمام وخد دش وتؤضا وصلي ولبس و توجه الى غرفة شقيقته ودخل كانت تجهز نفسها وكانت ترتدي بنطلون ابيض و بدي ابيض حمالات و جاكت روز 


بدر : صباح الورد يا عمري 

نورسين : صباحك فل يا بدوري

بدر : جاهزة 

نورسين : اه حبيي يالا


حمل بدر الجاكت بتاعها وهى حملت الشنطة ونزلو وجدو امهم تجلس على يمين الطاولة فتوجهو إليها ووضعو قبله على راسها وجلس لدى على رأس الطاولة وعلى يساره نورسين 


بدر : هتروحى الجامعة النهاردة

نورسين : لا حبيبي معنديش حاجة هطلع معاكم على الشركة 

بريهان : انا مسافرة يوم الخميس تركيا عوزين حاجة من هناك

بدر : في حاجة هناك

بريهان : لا جدك عاوزني بس 

نورسين : اجي معاكي بيري

بدر : ايه ده هتسبوني لوحدي

بريهان : لا نور انتي هتفضلي مع اخوكي 

بدر بغيظ : هتفضلي معايا 

نورسين : شايفة ابنك

بريهان : مش هتكبرو ابدا اه صحيح القبطان احتمال يرجع معايا

بدر بفرحة : بجد وحشني اوى

نورسين : قبطانيييييييييييييي

بريهان : انا عرفت انتم طلعين مجانين لمين اكيد ليه 

بدر بغمزة : ومزز ليكي يا مزه 

بريهان : ااااااه دماغي انا همشي لو فضلت معاكم هولع فيكم جاتكم الهم عيال توكس

نورسين : مالك بيري فين العرق التركي انا ليه حاسه انك من الشرابية 

بدر بضحك : او من الدرب الأحمر

بريهان : برا يا حيوان انت والبقرة ديه على الشركة هتموتوني نقصة عمر 


خرج بدر و نورسين يجرو وهما يضحكو وركبو العربيات ونطلقو الى الشركة 


صعدت بريهان وابدلت ملابسها لفستان باللون الاسود بيه بعض الورود باللون البيج وحذاء اسود وشنطة بيج ونزلت وتوجهت الى الشركة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى قصر السيوفي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


صحيت سمر ونزلت الى الاسفل وجهزت الفطار وتركت الخدم يخرجه على السفرة وصعدت الى غرفة شقيقها وصحته وتركته وهو يتوجه إلى الحمام بعد ذلك توجهت الى غرفة طلال وجدته يصلي وبعد انتهائه وضعت قبله على رأسه وتوجهت الى غرفة يوسف وصحته وأخيرا توجهت الى غرفة الاميرة النائمة وفضلت تصحي فيها واخيرا صحيت وتوجهت الى الحمام وبعد ذلك توجهت الى غرفها ولبست فستان باللون الاسود وجاكت احمر وعملت مكياج هادي ونزلت 


اما طلال فارتدي بدله ونزل وخلفة كان ينزل يوسف وهو يرتدي ملابس كاجول ووضعو قبله على راس والدهم وقعدو


طلال بضحك : البقرة لسه نايمه

سمر بضحك : لا صحتها خلاص وزمانها نزله 

محمد : محدش يزعلها حرام عليكو 

يوسف بخنقة : خليك كده يا محمد دلع فيها لغاية متولع فينا 

محمد : ملكش دعوة بيها يا حيوان 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


في غرفة وعد

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


انتهت وعد من صلاتها وتوجهت الى الدولاب ولكن لم تعثر على ملابس تليق لمقابلة رئيس البنك فتوجهت الى غرفة سمر ودخلت على الدولاب وفتحته


وعد : والنعمة انتى يا سمورة عسل ايه الهدوم ديه بصي حلو اوى الطقم ده يالا اهو ينفع بس الجذمة فين والشنطة اكيد فى الناحية التانية وكمان فين الاكسسوري يالا هاخد من عندي 


وذهبت الى غرفتها ولبست كان الطقم عبارة عن بنطلون ابيض و بلوزه بيضاء و جاكت روز وشنطة روز وحذاء بكعب عالى باللون الروز من الأعلى والاسفل فضي 


وعد بارف : يع هو انا هلبس بلوزه تحت الجاكت لا مش بحب الخنقة 


وتوجهت الى الدولاب وأخرجت توب باللون الاسود ولبست ونزلت 


وعد : صباحو شباب

سمر بشهقة : بت الهدوم ديه بتاعتي والنعمة 

وعد بهدوء : البنطلون و الجاكت والشنطة و الجذمة والروج بس والله 

طلال بضحك : امال ناقص ايه من عندها

وعد : التوب و الاكسسوري والمكياج والبرفن بتوعي والنعمه 

يوسف : طيب البت مغلطتش 

وعد : شفتي يعني اعمل ايه كمان انا راحة البنك يبقي لازم البس حلو مينفعش لبسي هناك صح

محمد : وعد بتتكلم صح فعلا الهدوم بتاعتها مش مناسبة للمشوار ده 

سمر بزعل : بس الطقم ده كان لسه جديد

وعد بعيون كالقطة : خلاص سمورة هطلع اغير الطقم شكرا 

سمر بسرعة : خلاص يا عمري ربنا يهنيكى بيه مبروك عليكي 

وعد بفرحة : شكرا سمورة 


ما الوقت وتوجه طلال و سمر و محمد الى الشركة و توجه يوسف و وعد الى البنك 


بعد ما يقرب من ساعة كان البنك مجدول القرض بمدي طويل بعد ان قامت وعد بتهديد مدير البنك وخرجو وتوجهو الى الشركة 


حكى يوسف لهم ما حدث معهم فى البنك والجميع استغرب كيفيه السيطرة على المدير ولكن أخبرتهم بأن ابنه زميلها فى الجامعة و بتعاطي مخدرات وهذا الخبر غلط على منصبه فوافق على شروطها 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


- سافرت بريهان الى تركيا 


- استمر العمل فى شركات الجارحي على أكمل وجه


- نزل يوسف صور العربيات على الانستا ونبهر بيها الجميع


- قام يوسف بانشاء موقع للشركة على السوشل ميدا 


- وصل الشركة الكثير من الحجوزات على السيارات 


- سددت سمر الكثير من القروض من الشحنات القادمة من لبنان و الإمارات 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


الحلقة السادسة 📎📎📎الحلقه السابعه

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


فى قصر الجارحي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


عادت بريهان من تركيا وفى صحبتها القبضان ومع دخولهم القصر اسرع بدر و نورسين لها يحضنونها ويرحبون بها ودخلو الى الصالون 


شخص : وأنا يا حيوانات مفيش حمدلله على السلامه

بدر بفرحة : قبطان 

نورسين بصوات : فارسي الحلو 


جريو عليه ورحبو بيه بشده وبعد فترة صعد القبطان الى غرفته 


القبطان فارس اوغلو رجل فى 40 من عمره شقيق بريهان يعمل قبطان سفينه 


بدر : وحشني اوي فارس والله

نورسين : ومين سمعك ده هو اللى فيكم 

بدر : واطيه انسي العربية الجديدة 

نورسين : اصلا انا دفعت حق العربية

بدر : قولت واطية محدش صدقني 

نورسين : انا رايحة الجامعة افيد 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى الجامعة إدارة الاعمال 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


وصلت نورسين وجلست فى الكافيتريا حتى معاد المحاضرة وبعد فترة دخلت مجموعة سيارات 


وصلت وعد الى الجامعة وسط سيارات الحرس وكانت ترتدي توب ابيض و جيب اصفر وترفع شعرها للاعلي 


ونزلت من سيارة مرسيدس ماركه افتار فيجين 


توجهت وعد الى الداخل ولم تهتم بنظرات او كلام الطلبه وتوجهت الى الكافيتريا وجلست 


أحضرت وعد بعض الطعام وجلست تاكل بستمتاع 


ولكن كان يجلس بعض الطلبة يتحدثون عنها 


شاب : هي مين الموزة ديه

بنت : مش حلوة اوى يعني

شاب آخر : بلاش غيره البنات ديه 

شاب ثالث : بصراحة موزة جامدة طحن بس عوزين نعرف هي مين 

الشاب الأول بغرور : انا هعرفلكم هى مين 


توجه الشاب لكل غرور إليها وجلس أمامها لكل ثقة 


الشاب : هاي انا مراد المنصوري وانتى 

وعد : لا تعليق وتاكل فقط

مراد : اممممممم تقيله انا بحب البنت التقيلة بس عادى ممكن تتكلمي 

وعد : لا رد وتاكل فقط 

مراد بخبث : انتى حلوة اوي 


وضع مراد ايده على صدرها الأيسر لأنه كان عاري وفى لحظة كان مراد على الارض و وعد تقف بكل غرور و ثقة وشاورت للحرس باوقف مكانهم 


وقف مراد بسرعة وبصوت عالى جذب الجميع


الشاب : انتى مجنونة يا بت 

وعد بسخرية : لا هبلة ومعاية شهادة معاملة اطفال ليك شوق في حاجة 

الشاب بعصبية : والله لمسح بيكي الارض

وعد بضحكة رنانة : لوحدك ولا عاوز مساعدة 

الشاب بغضب : لا لوحدي 


رفع مراد ايده حتى يصفعها ولكن مسكت ايده بكل غضب 


وعد بغضب اعمي : لسه متخلقش اللي يرفع ايده على وعد البحيري يا روح امك 


نزلت وعد على وجه مراد بالقلم ولكن لم يكن واحد بال اكثر من واحد ومسكته من القميص وضربته بالروسيه وفى لحظة كان مراد على الارض أثر ضربه شديدة منها فى قدمة ولم تكتفي بذلك ومسكت ذراعة الأيمن وقامت بكسره وسمع الجميع صوت الكسر كأنها تتلزز بالصوت ورمته بالأرض وفى لحظة دخل أصدقاء مراد وكان أحدهم سيضربها ولكن وجدت شخص يقف فى ظهرها وعندما لفت وجدت بنت وتحت قدمها شاب فغمزت لها 


فى لحظة كان وعد والبنت التانية كانو يقفو وسط حرس الشاب 


وعد للبنت : بتعرفي تضربي ولا هنضرب

البنت بضحك : لا بعرف متقلقيش

وعد بضحكة : شكلك كيوت وهنضيع يا وديع 

البنت : اشطا 

وعد : صلي بقي على رسول الله { عليه أفضل الصلاه وأتم التسليم }


وبالفعل استطاع البنات هزم الحرس 


وعد بصوت كالرعد : الحاضر يعلم الغايب اللي يفكر يرفع عينه فيا وعزة وجلاله الله همحيه من على وش الارض واللي ميعرفش انا مين انا بقي 


برنسيسة الاقتصاد ☆☆ وعد البحيري ☆☆


وفى لحظة كان امن الجامعة يمسكون وعد والبنت ويصعدون الى مكتب العميد وهذا ما حماهم من باقي الحرس 


دخلت وعد والبنت بكل غرور و ثقة وجلسو بكل برود


العميد بصوت عالي : ايه المهزلة اللى حصلت تحت ديه 

وعد ببرود : دول شباب حاولو يقلو ادبهم علينا وعلمناهم الأدب خلصنا في ايه تاني 

العميد : والله لرفدكم انتم الاتنين 

البنت ببرود : مش الأول تعرف احنا مين 

العميد بسخرية : هتكونو مين بنتين فاشلة 

البنت : انا نورسين الجارحي وهى وعد البحيري اكيد سمعت عننا 

العميد برعب : انا اسف والشباب هتيعقبو بلاش تقلقو 


قامت البنات وخرجت برا المكتب ووقفو ينظرو لبعض 


نورسين برقة : انا نورسين 2 إدارة أعمال

وعد بابتسامة : وانا وعد بردو 2 إدارة أعمال 

نورسين : انا معنديش اصحاب ينفع يعني يعني

وعد بضحكة : اكيد ينفع يالا ناكل اصل الحيوان وانا بضربه الاكل وقع

نورسين : الاكل وقع هو كان قد ايه

وعد بدرامه : ربع رغيف فينو والنعمه 

نورسين بصدمة : كل الدراما ديه على ايه رغيف بس تصدقى عندك حق ده ربع رغيف

وعد بحزن : شفتي بقي من حقي ازعل اذاي

نورسين بغل : ادامى يا بت على المحاضرة 

وعد : جعانة جعانة ونبي 


شدتها نورسين على المحاضرة ولكن وجدت وعد إحدى الحرس يحمل شنطتها و الكتب وسندوتش


فى لحظة واحدة كانت عيون وعد تظهر القلوب للسندوتش والحارس يكتم ضحكته بأعجوبة 


شدتها نورسين الى الداخل وجلسو 


نورسين : بس انا اول مرة اشوفك فى الجامعة

وعد : اصلي كنت مسافرة ولسه راجعة من أسبوع 

نورسين : حمدلله على السلامه

وعد بابتسامة : تاكلي معايا

نورسين بضحك : يعني انتى زعلانه على ربع رغيف دلوقتي هتديني من السندويش ده

وعد بضحك : لا والله انا مش كده وتفضلي يا نور


قسمت وعد السندويش بالنصف وأخرجت العصير ووضعته أمامهم وغمزت ليها 


ابتدت البنات تاكل وكان الدكتور يشرح وجاء ووقف بجوارهم 


الدكتور : ايه التهريج ده 

وعد بخضه : فى ايه يا عم خضتني حرام عليك 

الدكتور : معلش المرة الجاية هبقي اتصل عليكي

وعد بضحكة : تصدق ضحكتني يالا بقي روح كما شرح

الدكتور : اه يا بت البرود ده 

نورسين : حضرتك اسالنا وحنا هنجاوب 

الدكتور : ماشي 


سالهم الدكتور فى الشرح ولكن المفاجأة بأنهم جاوبو صح وجلسو بكل برود 


بعد انتهاء المحاضرة خرجت البنات ووجدو أمامهم طلال الذي ينظر لوعد بشر ولكن وجد ذلك الملاك الرقيق 


كانت نورسين ترتدي بنطلون اسود و بدي ابيض و جاكت احمر 


نورسين : مين ده 

وعد : طلال هتنفخ

طلال بغضب : عملتي ايه يا هانم

وعد ببراءة : ضرب شاب حاول يتحرش بيا حتى اسأل نورسين صح

نورسين بتاكيد : اه والله و انا ساعتها في الضرب مكنش ينفع اسبها لوحدها

طلال بذهول : بقي القطة الحلوة ديه بتعرف تضرب 

نورسين : والقطة بردو بتخربش يالا باي وعد

وعد : باي نوري 

نورسين : صح وعد انتى جبتي العربيه بتاعتك منين

وعد : من المصنع بتاعنا

نورسين : ايه ده هو انتي صاحية ماركة مرسيدس 

وعد : ايوه و معايا طلال و يوسف وعمو محمد والد يوسف و طلال وعمتو سمر 

نورسين : يعني انتى تبع شركات السيوفي 

وعد : ايوه 

نورسين : طيب انا بقي عوزة عربيتي مليش دعوة 

طلال : هو حضرتك دافعة تمن العربية

نورسين : ايوة 

طلال : تمام انسة نورسين العربية هتوصل لغاية بيتك النهاردة 

نورسين بفرحة : بجد مستر طلال انا عايشة فى قصر الجارحي 

طلال : تمام انسة نورسين ذي مقولت ليكى العربية هتوصل النهاردة 

نورسين : تمام انا همشي بقي علشان الحق اروح الشركة باي وعد

وعد : باي نورسين 


غادرت نورسين وتوجهت وعد الى السيارة وتركت طلال يقف بمفردة وبعد لحظة قامت وعد بالنده عليه فتوجه إليها وركب بجوارها وانطلقو الى الشركة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


فى شركة السيوفي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصلت وعد و طلال وحكت وعد لهم ما حدث معها فطمان محمد عليها ومنع طلال من الكلام معها فخرج متعصب وتوجه الى مكتبة ولكن فى لحظة نسي كل شي وتذكر تلك النورسين الجميلة الرقيقة فتصل على المسؤل عن تسليم السيارات وعلم كل شي عنها وأحضر رقمها وتصل عليها


نورسين : الو 

طلال : الو أستاذة نورسين 

نورسين : ايوة انا مين معايا 

طلال : انا طلال السيوفي 

نورسين : خير استاذ طلال 

طلال : ورق العربية بتاعت حضرتك ادامي بس مش مكتوب اللون ممكن اعرف اللون

نورسين : عادى استاذ طلال اي لون 

طلال : طيب ايه رايك فى اللون الرمادي 

نورسين : تمام استاذ طلال 

طلال : تمام أستاذة نورسين العربية هتوصل النهاردة مع السلامة 

نورسين : مع السلامة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗، 📎📎📎📎📎


فى قصر الجارحي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


عاد بدر و نورسين القصر ووجدو والدتهم و خالهم يجلسون 


نورسين : فوفا حبيبي اخبارك ايه

بدر : احكي بقي قبطان على آخر مغامراتك

فارس بضحك : مغامراتي الله يسامحك بس خلاص خلصت

بدر : تقصد ايه

فارس : انا سبت البحر 

بدر بفرحة : يعني خلاص هتفضل معانا

فارس : همسك شركة الشحن البحري

نورسين بفرحة : اهم حاجة انك هتفضل معانا على طول 


قطع كلامهم دخول إحدى الخدم يخبرهم بوجود أشخاص يسألون عن نورسين فخرج بدر و فارس وخلفهم بريهان و نورسين 


بدر : مين انتم 

العامل : احنا من شركات السيوفي والأستاذة نورسين كان ليها عربيه ممكن تتفضل تستلمها 

نورسين : بجد هى فين 


اخرج العامل السيارة من السيارة الحاملة و نزلها أمامها 


دهش الجميع من جمال السيارة وروعتها فكانت سيارة باللون الرمادي فى الازرق وسبور 


شكر بدر العمال وأعطي لهم بقشيش وغادرو 


فارس بتعجب : اذاي العربيات ديه وصلت مصر 

نورسين : من فترة نزلت صور كتير على السوشل ميدا وحجزت عربية والنهاردة كلمونى وبعتولها ليا 

بريهان : بصراحة شركة محترمة 

نورسين : صاحبتي شريكة فيها 

بدر بستغراب : صحبتك مين

نورسين : وعد البحيري 

فارس : المهم فين عنوان الشركة عاوز عربية من عندهم 

نورسين : تمام يا كوتش هديلك العنوان 

بدر : جرا ايه يا ست بيري سيبانه أسبوع جعانين والبقرة ديه بتاكلني جينه وعيش بس 

بريهان : يا روحى حالا هجهز الاكل بس سؤال فين الاكل اللى كنت عملاه وسيباه فى الفريزر 

بدر بصدمة مصطنعة : انا مشفتش اكل

فارس بسخرية : يعني بقالك أسبوع عايش على جبنه ولسه ماسك صحتك لا جامد يا واد 

نورسين بردح : ده كان ناقص ياكلني 

بريهان : خلاص اخرسو شوية محدش ليه دعوه بدري

بدر بغزل : ونعمه انتى عسل 


مر الوقت وذهب كل شخص الى غرفته ونام 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى صباح اليوم التالي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


توجه فارس الى شركة السيوفي وتعاقد على العربيه وطلب استسلامها فورا ولكن زاد مبلغ 5 آلاف جنية للسرعة فوافق 


كانت سيارة سوداء كاملة و بداخلها اللون الأحمر وكانت اسبور 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


مرت الأيام والليالي وفاتت سنة كاملة 


- أصبحت من خلالها شركات السيوفي قد عادت الى مجدها و عظمتها 


- استمرت نورسين فى صداقه وعد 


- تحرك قلب طلال لنورسين ولكن كان العاقد الوحيد انتشار خبر حبه من وعد


- زاد شهره الشباب الثلاثة على مستوي رجال الأعمال


- نجحت وعد و نورسين و يوسف فى الجامعة وخرجهم بتقديرات عالية 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


فى قصر السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


سمر : يعني فاتت سنه كاملة ولسه منعرفش مين عمل كده فى الشركة 

يوسف : والله عمتو معرفين نوصل 

محمد : الحمد لله ان الشركة رجعت ذي الأول وأحسن 

طلال : فعلا كمان هنستلم توكيل عربيات جديد غير مرسيدس 

سمر بصوت واطي : مالها وعد

طلال : مش عارف بقالها يومين على الحاله ديه

يوسف : على فكرة هى مستنيه حاجة فى التليفون 

محمد : وعد وعد وعد

وعد بخضه : فى ايه بابي 

محمد : مالك طفلتي 

وعد : مفيش حاجة 

طلال : امال التليفون الى مسكاه 24 ساعة في ايدك ليه

وعد بنرفزة : أوف أوف في ايه متسبوني فى حالي 

يوسف : حبيبتي هما ميقصدوش


قطع كلامهم صوت رنين هاتفها فأسرع بالرد وضحكت بشر وحملت حقيبتها وغادرت القصر بعد ان اخذت جميع الحرس ونبهت عليهم عدم خروجهم من القصر 


طلال : فى ايه 

سمر : فى ايه

محمد : ربنا يستر 


جلس الجميع فى حاله خوف و رعب مما سيحدث قريبا وما زاد خوفهم منع الحرس المتبقي منعهم من الخروج بتاتا 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


اين اتجهت وعد ؟


الحلقة السابعة 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


توقفنا عندما أخذت وعد ادم و الحرس وأمرت باقي الحرس بعدم خروج أحد من القصر ونطلقت بالسيارة وخلفها الحرس وكان هناك مجموعة سيارات انضمو لها فى الطريق وأصبحت تسير في موكب وتوجهت الى احدى الشركات وصعدت بكل جبروت وشر ووزعت الحرس وأخذت ادم و رئيس الحرس التاني وصعدت وصعدت غرفة المدير ودخلت بقوة 


المدير : في ايه وانتم مين

وعد وهى تجلس بغرور : انا ماما يالا

المدير : نعم انا مجنونة 

وعد بستهبال : لا هبلة معاية شهادة معاملة اطفال ينفع 


شاورت وعد للشخص التاني فذهب الى المدير ورماه تحت أقدامها 


وعد بشر : كده نتكلم يا حيله امك 

المدير برعب : أنتي مين

وعد : اسمع اسمي وحفظة كويس لأنك هتفضل تكرره عمرك كله انا وعد البحيري شريكة في شركات السيوفي اللي انت و واحده واطية بتشتغل عندنا خليتو الشركة تخسر ملايين وكنت السبب فى تعب محمد السيوفي وانا بقي اي حد يفكر بس ياذي عيله السيوفي امحيه من على وش الارض 

المدير برعب : انا اسف اسف

وعد بغضب وصوت عالي : اسف اصرفها منين بسبب واحد وسخ ذيك ابويا كان هيضيع وشقي عمره كله كان هيضيع وفى الآخر تقول اسف وانا كمان اسفة على اللي هيحصل هو انا مقولتلكش اخس عليا صفقة الأدوية اللي في المينا زمانهم طلعو منها أدوية فاسدة بضور بالمواطن كمان القري السياحية طلع امر بازالتها علشان مخالفة للقوانين يعني هتخسر كل فلوسك وكمان هيتقبض عليك أشرب بقي يالا يا بوبو همشي انا اه نسيت اقولك رجالتي خدو من الحسابات مبلغ محترم كمان الشيك إللى مضيته من شوية كان ليا والموظف واحد من رجالتي وبكده الحساب اتقفل وبعد كده لما تفكر بس مجرد تفكير انك تاذي عيلتي اعرف ان فيهم وعد البحيري سلام حبوب 


وقفت وعد وغادرت الشركة وخلفها الحرس وتوجهت إلى السيارة وغادرو المكان


اتصلت وعد على شخص


وعد : مساء الخير استاذ اياد الاسيوطي 

اياد : ايوه انا اياد مين معايا

وعد : انا وعد البحيري

اياد : اهلا وسهلا انسه وعد كنت مستني المكالمة من بدري

وعد : اسفة على التأخير بس كل حاجه جاهزة 

اياد : طبعا كله شي جاهز اول مستر ماكسيوس اتصل عليا وانا جهزت كل شي 

وعد : يبقي تنفذ حالا

اياد : اعتبري كل اومرك اتنفذت وياريت تعتبريني من اللحظة ديه واحد من رجلتك 

وعد : اكيد طبعا لما ماكسيوس قالى عليك رحبت جدا وفى انتظارك بكرا 

اياد : شي يشرفني يا فندم 

وعد : مع السلامه 


أغلقت وعد وتوجهت الى القصر ودخلت بكل جنان


وعد بجنان : سمر سمر سماااااااااااااااااار

سمر بخضة : فى ايه مالك

وعد : جعاااااااااااااااااااااااانه جعاااااااااااااااانه ونبي اكلوني حرام عليكو 

محمد بضحك : بسرعة سمر حضري الاكل للبت تاكلنا 

طلال : كنتي فين 

وعد : كنت برا 

طلال بهدوء مخيف : كنتي فين يا وعد

وعد ببرود : كنت برجع حقنا وحق رميه ابونا في المستشفي وحق كل لحظة عشنا فيها بخوف وهم وكسرة 

طلال بغضب : عملتي ايه انطقي 

وعد بغضب : شركات النجار بقت فى الأرض علشان اي حد يفكر يقف ادامنا همحيه من على وش الارض 

طلال بغضب : انتى غبية هو انتى فاكرة ان منصور النجار هيسكت ولا هيرتاح ليه انطقي

محمد بصدمة : انتى عملتي ايه ليه يا بنتي ايه

وعد بجنون : ايوه عملت كده وعزة وجلاله الله اي حد يفكر يقرب منكم والله هقتله مفهوم هقتله 

طلال بغضب وصوت عالى : وانا من عاوز اشوف وشك تاني 

وعد بهسترية : لا طلال انا وعد طلال طلال

طلال بغضب : ابعدي عني 

يوسف بسرعة : خلاص طلال اخرس شوية وانتى وعد اهدى يا عمري اهدي 

سمر بدموع : اهدي وعد 

وعد بدموع : عمتو طلال طلال عمتو سابني 

محمد بحنان : أهدى وعد هيصالحك بلاش تقلقي

وعد بتوهان : عوزة طلال عوزة طلاااااال


- سقططت وعد غائبة عن الوعي فحملها بسرعة يوسف وطلع على غرفتها ووضعها على السرير 


- اتصلت سمر على الدكتور حتى يأتي بسرعة 


- اتصل محمد على طلال حتى يأتي ولكن لم يرد 


بعد حوالي ربع ساعة اتي الدكتور وكشف على وعد وعلمهم بأنها مصدومة وأعطى لها ابره لكي تنام حتى الغد تركها الكل ونزلو 


سمر : هنعمل ايه

يوسف : ولا حاجة حقنا ورجع مطلوب ايه تاني

محمد : يعني انت شايف كده 

يوسف ببرود : اه وأدام تؤامي عملت كده يبقى انا معاها فى اي حاجة و طالع لاختي 


صعد يوسف الى وعد ونام بجوارها وضمها لحضنة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


- تم إسقاط أسهم شركات منصور النجار فى البورصة 


- علم جميع رجال الأعمال بأن من انهي شركات النجار هى امرأة وليست أي امرأة فهى ايه من الجمال والدلال والقوة والجنون والجباروت 


- اصبح اسم البرنسيسة وعد البحيري يزلزل قلوب الجميع بالخوف منها 


- لم يغفر طلال لوعد ما عملته 


- نقلت وعد ملابسها واشيائها الى فيلاتها وجلست بها 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


فى قصر الجارحي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


عاد بدر وامه من الشركة وكانت نورسين تجلس مع فارس ويلعبو بلايستيشن 


بيريهان : انا نفسي اعرف هتكبر امتي فارس

فارس بتافف : وانتى مالك انا مش عاوز اكبر انا كدة حلو 

بدر بضحك : سبيه بيري هو هيفضل كده بكرا يعقل

فارس بتقليد : سبيه بيري هو هيفضل كده بكرا يعقل بلا ارف انا كنت عايش حياتي بالطول و العرض ايه اللى خلاني ارجع بس

نورسين : خلاص فارسي متزعلش

بدر بضحك : خلاص قبضان مالك بس

بيريهان : اااااااه يا غلبي منكم والله انتم الثلاثة هتجننوني

فارس بتكهن : على فكرة أنتي اصلا مجنونة 

بيريهان : كده ماشي شوفو بقي مين هياكلكم 

بدر بسرعة : بيري حبيبتي انا جعان اكليني انا وبس

نورسين : واطي بدري

بدر : طبعا ده اكل يا هبلة 

بيريهان بجديه : سمعت بدر على اللى حصل فى السوق

بدر بتعجب : اااااااه مش عارف عملت اذاي ده كله 

فارس : هى مين ديه وعملت ايه

بدر : واحدة نسفت شركة كبيرة وضيعت كل شغلهم في السوق

نورسين : اسمها ايه اوعي تكون الأميرة الم لله ميرال عبدون

بدر : لااااااا ميرال اه شديدة ومستحيل تسامح فى الغلط بس بردو طيبه ديه بتكون البرنسيسة وعد البحيري 

نورسين بصدمة : وعد وعد 

بيريهان : انتى تعرفيها

نورسين : ايوة أعرفها ديه صحبتي معايا فى الكلية بس ليه عملت كده

بدر : من فترة حصل راجل اعمال هو و السكرتيرة خلو محمد السيوفي يمضي على شحنة مضروبة وتعب ودخل المستشفي 

فارس : يبقي هى عملت كده للانتقام 

بيريهان : بصراحة بت بمليون راجل عرفت تجيب حقها بمعلمه 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


مر شهر ولم يتحدث طلال مع وعد وامتنعت وعد من الدخول الى المنزل


ارسل محمد احدى الخدم لاخبار وعد بان تاتي وبالفعل ذهبت وعد 


وعد : نعم بابي 

محمد بحده : اقعدى 

وعد : حاضر بس اهدي 


شاور محمد لسمر فبعت لطلال ان يأتي وبالفعل نزل ووجد وعد تجلس فجلس ولم يهتم بها مما احزن وعد بشدة 


محمد : ممكن أفهم لعب العيال ده هيخلص امتي فات شهر بحاله وانتم مش بتكلمو بعض هتفضلو كده لغاية امتي 

طلال : انا مش عاوز اتكلم براحتي

محمد بغضب : لا يا بيه مش براحتك ديه اختك الصغيرة وانا شايف انها مغلطتش بالعكس عملت الصح ورجعت هيبه العيله في السوق خلت أي حد يفكر يقرب يرتعب خلت اكبر شركات العالم يتسارعو للشغل معانا والبيه بدل ميقف فى ظهرها ويبقي حامي ليها لا سايبها لشوية رجاله منعرفهمش ونسي انها اخته وأنها الصغيرة بس اذاي البيه رجله شالته ونسي كده

طلال : ممكن تهدي بس انا كنت بعاقبها علشان متعملش كده تاني

يوسف بصوت عالى : تعاقب مين وعد هى وعد اللى تتعاقب 

طلال : خلاص في ايه وهى اصلا اللى غلطت ليه متجيش تصالحني 

سمر : تصدق انك عيل بارد هى من امتى بتصالح حد 


كانت وعد تجلس حزينه وتنزل دموعها فقط قرب طلال منها وجلس أمامها على الارض


طلال بحنان : هتفضلي ساكته كده كتير وعدي الحلوة اسف خلاص بقي طب مين بياكل الشكولاته بتاعة كل يوم انا بخلى الخدم يحطهم فى الثلاجة ذي كل يوم وعد حبيبتي خلاص اسف ونبي كفاية دموع طيب يارب اموت 

وعد بسرعة : بعد الشر عليك طيلو خلاص مسامحاك بس انا عملت كده كنت خايفة عليكم 

طلال بحنان و هو يضمها : خلاص يا قلبي انسي بس ايهه يا بت ربيتي الرعب للسوق كله 

وعد : احسن خليهم يتربو 

يوسف بفرحة : ادام طلال صالح وعد يبقي انا عازمكم على العشا برا على حساب طلال قولتم ايه

سمر : موافقة طبعا

محمد : ماشي 

طلال بحب : يالا اجهزو بسرعة 


عادت وعد الى الفيلا وأخذت دش ولبست بدي اسود وبنطلون اسود مقطع وجاكت جملي وحذاء باللون الاسود 


وعد بفرحة : انا جاهزة يالا

يوسف بصدمة : يخربيتك ايه اللي انتى لبساه ده

محمد : وانت مالك يا حيوان يالا حبيبتي 

سمر : يالا بقي انا جعانه 

طلال : يالا جنون فلوس يوسف علشان تدفع 

يوسف : لا طبعا انت اللي هتدفع احنا هناكل بس 

وعد : يالا بقي جعانه


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗


في المطعم

🔗🔗🔗🔗🔗


وصلو الى المطعم وجلسو يضحكو و يناكفون فى بعض 


وعد : انا جعانة هتاكلني ولا اصوت 

يوسف : خلاص اسكتي انتى هتفضحينا

طلال وهو يضمها لحضنه : ملكش دعوة بيها 


بعد فترة جاء الطعام وفضلو يكلو وبعد انتهاء الاكل و توجهت وعد الى الحمام وكانت تمشي تلعب بالتليفون ولكن خبطت فى جدار بشري 


وعد بالم : ااااااااه دماغي هما بنو الجدار ده امتي 

الشخص : لسه بنينه من شوية

وعد : تليفوني الحلو وقع وكسر


نزل الشخص وامسك التليفون وأعطاه لها 


الشخص : متخفيش التليفون سليم

وعد بفرحة : بجد شكرا 

الشخص وهو يمد ايده : بدر الجارحي

وعد : وانا ............ وغمزتله وطلعت تجري 

بدر : مجنونة ااااه غبيه دماغها حجر وجعتلي بطني 


عاد بدر الى الترابيزة وأكمل الاجتماع 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


الحلقة الثامنة📎📎📎📎الحلقه التاسعه 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


اممممممممممممم مش عارفة اكتب حاجة اعمل ايه


اللهم صلي وسلم على أشرف المرسلين 


فى شركة السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


دخل الأشقاء الثلاثة بكل قوه وجبروت ولم يرتحمو من نظرات الموظفين منهم من ينظر بهيام و رومانسية و منهم من ينظر بحقد ولكن الأشقاء الثلاثة لم يهتمو وتوجهو الى مكاتبهم 


بعد مرور ساعة تجمع الكل فى غرفة الإجتماعات وجلسو 


محمد بجدية : هنعمل ايه فى المناقصة 

طلال : لو قدرنا ناخدها هتنقل الشركة لمستوي تانى خالص

يوسف : فعلا والحمد لله السيولة متوفره

سمر : يارب ناخدها

وعد : بلاش حد يقلقل المناقصة هترسي علينا 

محمد : اذاي وعد

وعد : لأنه خلاص انتشر خبر نزول شركات السيوفي المناقصة ومحدش هيقدر يقف ادامنا 

يوسف : بس حيتان السوق مش هيسكتو

وعد بابتسامة سخرية : حيتان ايه يا روحى الظاهر متعرفش اختك ديه مربيه الرعب للكل 

طلال : عارفة وعدي لو حصل ليكي عندى هديه

محمد بحنان : عارفة وعد نفس طريقة كلام ابوكي وقوته كان ذيك كده محدش يقدر يتوقع دماغه فيها ايه ربنا يرحمه

وعد : اللهم امين كمان حبيبي انا بنته اه بس تربيتك انت ربنا يخليك ليا يا عمري 

يوسف : ايه اجيب شجرة واتنين لمون 

وعد بسخرية : لحظة اضحك 

طلال : اه يا واد الخفه ديه

وعد بغل : وليه ميستزفش والبيه بقي يتيوبر الحيوان عدي متابعينه المليون مشترك 

يوسف : الله اكبر خمسه فى عينك وانا بردو بقول ليه عيني الشمال بترف اتاري الصفره الغلوية بتحقد عليا

طلال بضحك : لا ده مش حقد ده قر بس

محمد : انا مش فاهمة حاجة يعني ايه وعد الكلمه اللى قولتيها

سمر بضحك : اصل قناة يوسف أولى على اليوتيوب بقي فيها مليون واحد بيشفها وكلها كام يوم وهيستلم درع دهب من شركة اليوتيوب 

محمد بذهول : بقي المعفن ده هياخد درع ذهب 

طلال بضحكة رنانة : والله يا محمد انت عسل 

سمر بضحكة : حرام عليك يا محمد جو قمر 

وعد بسخرية : القرد فى عين امه خروف 

طلال : غزال يا بت مش خروف

وعد : خلاص غيروها يا عمده 

يوسف بعنجهيه : انا مش هرد على أمثالكم هسيب اعمالى هي اللى ترد

وعد برتح : أعمال ايه يا فاشل لولا صور العربيات اللي نزلت عندك كان زمانك ذي مانتا يا مقشف 

محمد : خلاص انتم هتردحو لبعض عوض عليا يا رب عوض الصابرين 

طلال : عندك حق يا محمد العيال ديه عوزة تضرب 

محمد بعصبية : برا يا ابن الكلب منك ليها ليها 

سمر بصدمة : وانا مالي يا محمد

محمد بغل : مهما تربيتك تربيه زباله 

وعد : خلاص يا محمد طلقني ورمي العيال فى الشارع ونفضحك 

محمد : عارفين يا ولاد الكلب لو فضلتم قاعدين هعمل ايه والله بالجذمة وفى وسط الشركة خلي كرامتكم تروح

وعد : متهدي يا محمد مالك يا راجل انت شامه ريحة ست 

محمد وهو يخلع الجذمة : ست يا وطيه


فى لحظة كان المكتب فاضي على محمد وخرج الأربعة يجرو وهما يضحكو بشده 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


مر أسبوع وجاء يوم المناقصة توجهت وعد و طلال الى مكان المناقصة وعند دخولها انتفض الجميع بسرعة من جمال تلك الحورية وغضبها 


كانت وعد ترتدي بدي ابيض حمالات و بنطلون أبيض وجاكت روز 


نظرت وعد للجميع بحده وغضب مما أسرع عدد من رجال الأعمال لمغادرة المكان وجلست وعد وبجوارها طلال وخلفها الحرس


طلال : يخربيتك انتى عملتي ايه فيهم

وعد ببراءة : ولا حاجة شوية أخبار انى عاوزة المناقصة فهما سبوها ليا 

طلال بسخرية : بريئه يا روحي

وعد بسخرية : علشان تعرف ان المناقصة لينا يا روحي 

طلال : هنشوف يا بنت البحيري

وعد : هنشوف يا ابن السيوفي 


ابتدا المناقصة بين الأطراف ولكن استطاعت وعد نزع المناقصة من الجميع وبالسعر التى ترغب بيه 


وعد : أقول مبروك

طلال : قولى مبروك 


ضمها طلال لحضنه وقبل خدها واخذها وعادو للشركة يزفون لهم خبر الفوز الساحق


محمد بفرحة : مبروك يا ولاد

طلال بسعادة : مبروك ديه لوعد هى اللي تستحقها بجداره

يوسف : مبروك يا منكوشه

وعد بغضب : شايف محمد ابنك بيقولى ايه

يوسف : بقول ايه مانتى طول عمرك منكوشة

وعد : مش لعبه معاك انا ماشية

طلال : وعدى خلاص هو رخم مش جديد عليه 

سمر : اقعدى بقي خليني نتفاهم هنعمل ايه

وعد : لا يا روحى انا معذومة على خروجه جنان مش ناقصة ارف عندك طيلو و يويو و حمو ولعو فى بعض 

محمد : خلى تليفونك مفتوح وبلاش تبعدي عن الحرس

وعد : تمام حمو باااااااي 


غادرت وعد وجلس الباقي يدرسون كيفية التعامل مع المناقصة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى المول

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وعد بصراخ : نووووووووووووري

نورسين بخضة : الله يحرقك يا وعد صوتك ياماه

وعد : الحق عليا يعني فرحانه انى شفتك

نورسين : والله انتى مجنونة صحيح مبروك المناقصة 

وعد : الله يبارك فيكي يا عسلي

نورسين : تعالي بقي نلف خلاص الدارسة قربت 

وعد : اشطا 


ابتدت البنات تلف على المحلات واخذو الكثير من الملابس والمكياج وطلبو من الحرس وضع الأشياء فى السيارة وتوجهو الى المطعم 


طلبت وعد الكثير من الطعام وجلست تاكل بستمتاع


نورسين : يخربيتك كل ده اكل

وعد : الله اكبر هو انا اخلص من طلال تطلعي انتى

نورسين : اه صحيح أخبار طلال و يوسف ايه

وعد بسهوكة : كويسين ياختي انشفي شوية يا موكوسة

نورسين : وعد

وعد : نورسين هههههههههههههه متخفيش كويس مش بيبص يمن ولا شمال اختك حويطة 

نورسين وهى تأكل : بتحبيه اوي كده

وعد بحب : بحبه ديه كلمه قليله انا بعشقة جدا طلال كل حاجه بالنسبة ليا بعد الساعات اللى بعيده عنه وجري استخبه فى حضنه طلال ابويا واخويا وحبيبي وصحبي 

نورسين بحزن داخلي : ربنا يخليكم لبعض

وعد : امين يا رب 


قطع كلامها دخول ادم وتوجه إليهم


ادم : وعد

وعد بستغراب : ادم في ايه

ادم : لازم نمشي حالا

وعد بقلق : في ايه حد جراله حاجة أنطق

ادم بخوف : بصي هو يعني

وعد بغضب : ادددددددددم أنطق

ادم بسرعة : حد ضرب نار على طلال وهو فى المستشفي 

وعد بخوف : طلال حبيبي يالا


حملت وعد شنطتها وخرجت تجري وخلفها نورسين و ادم و الحرس 


بعد فترة دخلت وعد الى المستشفي التى يرقض بها طلال ووجدت محمد و يوسف و سمر يبكون فاسرعت إليهم


وعد بخوف : ايه اللى حصل يوسف

يوسف بدموع : كنا مروحين وفجأة ظهرت موتوسيكل وضرب نار علينا و طلال اتصاب

محمد بدموع : انا خايف على طلال

وعد : متخفش هتنحل والله لتنحل 


مر الوقت وخرج الدكتور الذي طمانهم على صحته وتم نقله الى غرفة عادية 


تجمع الكل حولى طلال ولكن جلس يوسف من جهه و وعد من جهه وضموه لحضنهم بخوف 


سمعت وعد صوت تليفونها فاخذته وخرجت برا وردت


وعد : الو 

الشخص : اذيك يا وعد

وعد : مين معايا 

الشخص بسخرية : مش عيب يكون اسمك بيرعب الكل ومتعرفيش انا مين وعلى العموم انا عملك الاسود

وعد بسخرية : ومحدش قالك يا عملي الأسود ان انا همحيك من على وش الدنيا بس قبلها هخليك تشحت 

الشخص : مش لما تعرفيني الأول

وعد بضحكة رنانة : عيب عليك يا سطا معقوله معرفكش انتى بقي شريف العزازي اللي هخليه يندم وهربيلك الرعب قبل متقتل نفسك 

شريف برعب : انتى عرفتي منين 

وعد بشر : انت لسه صغير لما تروح قبرك وعد مني هاجي أحكيلك ورحمه امي لدفعك تمن رقده طلال السيوفي ديه غاليه اوي 


قفلت وعد التليفون وفضلت راحة جاية وفى لحظة 

كانت تخبط وعد اديها فى لوح من الزجاج الذي انكسر كله وجرحت اديها 


اسرع ادم لها 


ادم بغضب : انتى اتجننتي

وعد بشر : عوزة شركات العزازي يتمسح بيها السوق مفهوم 

ادم : طب ايه

وعد بغضب : مفهوم ادم 

ادم بهدوء : مفهوم 

وعد : مرااااااااد

مراد : امرك

وعد بشر : شريف العزازي يبقي تحت أيدي النهاردة ولو معرفتش اعمل حسابك هحجزلك الاوضة اللى جمب طلال مفهوم 

مراد : مفهوم يا فندم 


غادر ادم ومراد لتنفيذ أوامر وعد وهما مرعبين منها 


اتصلت وعد على اياد تامرة بإنهاء أسهم شركات العزازي فوافق 


وقفت وعد و أغمضت عيونها بشده من غضبها وبعد لحظات شعرت باحد يمسك اديها ويسحبها خلفة وتوجه الى غرفة الدكتور بتعقيم الجرح 


امسك الدكتور ايد وعد وأمسك الشخص اديها التانية وفضل يمسح عليها بهدوء وعلى وجهه ابتسامه مطمانه 


انهي الدكتور تعقيم الجرح ولفه بعناية شديدة 


الدكتور : من فضلك ابعدى ايدك عن اي ماية وبلاش تحركيها كتير 

وعد ببرود : خلصت

الدكتور : ايوه وديه روشته العلاج


اخذتها وعد ووقفت ووقف بجوارها ذلك الشخص وخرجو برا وجلست على الكرسى باهمال 


الشخص : خايفة عليه للدرجه ديه

وعد وهى تتنهد : لازم أخاف عليه لأنه روحي وعقلي 

الشخص : ربنا يخليه ليكي بس اسف الأوامر اللى قولتيها للحرس صعبة

وعد بسخرية : صعبة اذاي يعني انى هقتل واحد كان السبب فى حزن و تعب ابويا ولا كان السبب ب حرقة قلبي على حبيبي 

الشخص : القانون يا بنتي القانون

وعد : القانون اتوجد علشان الضعفة مش علشان الاقوية اسمعني يا عمو المثاليه اللى حضرتك عايش بيها متنفعش فى زمن الوحوش لو زمان كنت هقولك ممكن لكن دلوقتي لاااا انا مش هسمح لحد ياذي عيلتي 

الشخص : بس انتى كده ممكن تتعاقبي


وعد : بجد وهتعاقب اذاي علشان قتلت واحد عادى محدش هيعرف متقلقش 

الشخص : انتى دماغك صحبه 

وعد : خلينا نقلب الموقف بمعني أن اللى نايم جوا يكون ابنك والقاتل بيتصل بيك علشان يشمت فيك هتعمل ايه

الشخص بابتسامة : عندك حق انا شايف الموضوع من منظور وانتى شايفاه من منظور ربنا معاكي يا عمري 

وعد : شكرا عمو على كلامك 

الشخص : اسمك ايه

وعد بابتسامة : خلى الأيام تجمعنا لو جمعتنا تاني هنتعرف على بعض لاكن لقاء النهاردة خليه عابر ولم بدأ لناظره قريب سلام عمو 

الشخص بابتسامة : سلام يا فراشة 


غادرت وعد وغادر ذلك الشخص وكان السؤال الذي يشغل بال ذلك الشخص 


هل سيلتقي بيها مرة أخري ؟


هل تلك الفراشة ستلوث اديها بالدماء؟  


هل لو كان مكانها كان سيقتل اي شخص ياذي اهله ؟


هل تلك الفراشة قوية ومتينه لمواجهت الحياة ؟ 


غادر الشخص فى طريقة على امل اللقاء بيها مرة أخري 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


عادت وعد الى غرفة طلال وجلست بجوارة الى أن فاق واطمانت عليه ولكن شاهد اديها 


طلال بخوف : وعدى مالها ايدك

وعد بهدوء : جرح صغير متقلقش 

محمد بعتاب : خلي بالك من نفسك يا بنتي 

وعد : حاضر بابي متقلقش 


الباب خبط ودخل مراد الذي نظر لها فقط وهي ابتسمت بشر وغادرت الغرفة بعد فرض الحرس الازم 


اتصل اياد وأخبرها بانتهاء عمله على أكمل وجه 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


الحلقة التاسعة 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فى مخزن قديم

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصلت وعد مع الحرس لذلك المخزن ودخلت وجدت شريف على الارض مغمي عليه فجلست على الكرسي بكل غرور


وعد : صحوه

مراد : امرك 


رمي إحدى الحرس جردل مايه عليه فنتفط شريف من برودة المياة


وعد : اخس اخس عليكم ليه تصحوه كده مفيش عقل خالص

شريف برعب : وووووووعد 

وعد ببراءة : عمو شريف بجد بعتذر عن غباء رجالتي جبوك هنا من غير ترحيب ينفع كده

شريف برعب : ونبي سبيني امشي واسف على اللي حصل 


انهالت وعد عليه بالضرب المبرح


وعد بغضب : اسف هو انت كسرت كوباية من النيش لا يا روح امك انت قتلت طلال السيوفي عارف يعنى ايه طلال السيوفي ده جذمته برقبتك انت وعلتك مراااااااااد

مراد بسرعة : امرك 

وعد بهدوء مخيف : خلى الرجالة تغدية ويحلي كمان مفهوم عوزة صوت مضغه للاكل عالي مفهوم

مراد : مفهوم 


توجه 5 رجال اقوية وشداد الى شريف أقامه بضربة بعنف وحده تركتهم وعد وخرجت الى الخارج وخلفها مراد وذهبت إلى السيارة 


وعد بحده : ولا اكل ولا شرب وحتى عنيه متغفلش مفهوم

مراد : مفهوم بس يعني

وعد بزهق : مرااااد اخلص عاوز ايه

مراد : ده كده هيموت 

وعد بذهول مصطنع : يموت ليه هو انا جايباه دريم بارك يتمرجع

وبجديه :  فوق مراد لو طلال كان اتحرك شوية  كانت الرصاصة فى القلب فوق طلال و يوسف وابويا وعمتو خط احمر انا اموت فداهم فهمت مراد

مراد : فهمت وعد فهمت عارفة انا كنت بشتغل مع ماكسيوس مكنش بشرك ولا جبروتك

وعد بضحك : اهلا وسهلا بيك امام النسخة المصرية 

مراد بضحك : اهلا بيكي ياختي يالا نروح 

وعد : اطلع على المستشفي اشوف أيدي ديه 

مراد : عارفة بالرغم انى لسه عارفك من فترة صغيرة بس بصراحة بت مليار راجل

وعد : الحمد لله عجبتك يا مراد بيه فى حاجة يالا بقي على المستشفي 


أغمضت وعد عيونها براحة بأنها أخذت حق شقيقها وبعد مده صحيت على ايد مراد يعلمها بوصولهم الى المستشفي 


نزلت وعد وتوجهت الى الدكتور الذي ابدل الرباط ومسح الدم وعقمه من جديد وبعد انتهائه غادرت الغرفة وتوجهت إلى غرفة طلال 


مشي محمد وسمر و يوسف بعد إصرار وعد عليهم وبعد أن اطمأنت انهم وصلو القصر خلعت الجاكت والحذاء ونامت بجوار طلال الذي ضمها لحضنه ووضع قبله على رأسها بحنان 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


فى الصباح 

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


- جلس الشخص الذي قابل وعد فى المستشفي يتفقد الأخبار ليعلم ماذا فعلت تلك الفتاة ولكن لم يجد شي 


- جهز يوسف ملابس لوعد و لطلال واخذهم ونزل


- جهزت سمر بعض الطعام للأولاد


تجمع الثلاثة وتوجهو الى المستشفي 


وصلو ودخلو وجدو وعد تنام بين احضان طلال بهدوء 


توجهت سمر لهم وصحت وعد بهدوء ولكن فى لحظة كانت وعد تشهر سلاحها في وجه سمر التي خافت وعادت الى الخلف بسرعة 


طلال بسرعة : وعد وعد أهدى ديه سمر مالك يا عمري 


ارتمت وعد على صدره بلهفة والذي استقبلها بسعة صدر وضمها وفضل يهديها 


محمد بحنان : انتى كويسة يا قلبي 

وعد : اه كويسة اسفة سمورة كنت بحلم حلم وحش 

سمر بتنهيدة : حصل خير يا بنتى 

يوسف بحنان : يالا قومي غيري هدومك وخدي دش 

وعد : حاضر فين مراد

سمر : برا ليه 

وعد : مفيش هخرج اكلمه وهرجع 


خرجت وعد لمراد وطلبت منه ان يترك شريف ويامره بترك البلد بعد بيع جميع املاكه حفاظا على حياته وحياه أبنائه وإذا فكر فى يوم الرجوع الى مصر او اذيتها سوف تقتل جميع عائلته 


مراد بستغراب : ليه وعد

وعد بتنهيده : مش عاوزة أيدي تتوسخ بالدم عوزة اكون الجلاد مش القاتل

مراد : كل يوم بتثبتي انك بمليار راجل 

وعد : شكرا مراد 

مراد بغيظ : يا بت احترميني

وعد ببرود : حاضر مرادي 


عادت وعد الى الغرفة وأخذت ملابسها ودخلت الحمام أخذت دش ولبست فستان باللون الازرق مع جاكت لبني هادي وخرجت


سمر : تعالى يا قلبي افطري 

وعد بغيظ : هو حد قالك تجبلي لبس من عند سمر يا حيوان 

يوسف بضحكة : اللي جيه تحت أيدي بقي

سمر بدموع مصطنعة : عاااااا انا عاوزة هدومي البت ديه بتسرق منهم

محمد بضحك : معلش سمر اختك الصغيرة هتعملي ايه 

طلال بضحك : المفروض تضربي يوسف سمر لانه هو اللى جاب او تحرميه من الاكل

يوسف بسرعة : لا اضربيني بس سيبي الاكل

وعد بغيظ : يا حيوان بعد كده هات هدومي بلاش هدوم العواجيز دول

سمر بشر : يعني انا عجوزة يا جذمة 

وعد وهى تأكل : يعني ده منظر هدوم 

سمر بغيظ : يا بقرة ده أشهر مصممي الأزياء عملنها 

وعد : مالها يا ختي الوكالة ولا العتبة فيها احسن البس 

يوسف بارف : بيئة 

طلال بحنان : معلش يا عمري استحملي 

وعد وهى تقبله : حاضر طيلو 

محمد : المهم انا هروح الشركة وبعد كده هرجع هنا تاني

وعد بجدية : انتم هتروحو الشركة وبعدها على البيت لان طلال هيخرج النهاردة ويكمل باقي العلاج فى البيت وانتى سمر هتفضلي مع طلال

سمر : وانتى راحة فين 

وعد : اروح الجامعة انتي عارفة ان الدراسة بتدات فلازم اروح يوم ولا حاجة 

يوسف : وانا كمان هسقط على الجامعة وبعد كده هاجي الشركة 

سمر : ماشي وانا هتصل على الخدم يجهزو الاكل 

وعد : اهم حاجة الاكل 

سمر بعصبية : برا يا بقرة 


خرجت وعد تجري وبعدها خرج محمد و يوسف 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى المخزن

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


دخلت وعد المخزن بقوة وجبروت وجلست على الكرسي


وعد : انا هسيبك تمشي بس هتسيب مصر كلها ولا فكرت مجرد تفكير انك ترجع مصر او حتى تفكر تاذي حد من عيلتي وعزة وجلاله الله هندمك على ولادك وعيلتك كلهم وهقتلهم بأيدي وقدام عنيك قولت ايه

شريف برعب : تحت امرك بس سبيني امشي وانا هاخد عيالى وهختفي

وعد بثقة : تمام وشركاتك ومصانعك هشتريهم بالمبلغ اللى عاوزة 

شريف : تحت امرك بس ده مش خوف واحدة على حبيبها ده خوف واحدة على أخوها

وعد بلامبالاة : حاجة متخصكش معاك أسبوع وبعدها هتقري الفاتحة على عيالك سلام


مشيت وعد وخلفها الحرس 


وعد : مراد تخلي حد من الحرس معاه لغايه ميخرج من مصر وتبعت حد يفضل يتابعه مفهوم

مراد : تمام بلاش تقلقي 


غادرت وعد إلى الجامعة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى الشركة

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


محمد : انا عارف ان وعد عملت مصيبة ايه هي 

ادم : معرفش حاجة هى ماشي معاها مراد وانا لا 

محمد : والله العظيم انا عارف ان انتم مع بعض فى المصايب ربنا يستر

ادم : ربنا يستر اكيد

محمد : عرفت ان شريف العزازي خسر كل فلوسه 

ادم بصوت واطي : عارف يا خويا من قبلك

محمد : بتقول حاجة ادم

ادم : لا بقول قريت الصبح الخبر 

محمد : يا ترا هيعمل ايه فى الشركات والمصانع

ادم : بلاش تقلق اكيد وعد عندها الحل 

محمد بابتسامة : عندك حق وعد دماغها سم ذي ابوها انا طلبت منه زمان نخلي النسب متساوية بس هو رفض وقالي مليش فى الإدارة شيل انت 

ادم : الله يرحمه كفاية بنته بالدنيا كلها 

محمد : هااااا مش عاوز تقول حاجة 

ادم : عمي محمد انت عارف اني مش هقولك حاجة فنسي بقي 

محمد : واطي ذي عيالي 

ادم بضحكة : ههههههههههههه تربيتك يا غالى 

محمد بعصبية : برا يا حيوان والله معرفت اربي 


خرج ادم من المكتب وهو يضحك 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


- اشترت وعد شركات و مصانع العزازي بالمبلغ الذي تريده


- سفر شريف العزازي خارج البلاد وقرر عدم الرجوع لمصر خوفا من وعد وغضبها 


- زادت قوه وصلابه شركات السيوفي فى السوق المصري والأجنبي 


- استمر اسم شركات الجارحي فى السوق المصري و التركي وقرر بدر فتح فرع فى لبنان 


- اصبح اسم البرنسيسة وعد البحيري يهز ويزلزل قلوب اعتل الرجال 


- استمرار اللعب بين الجميع فى المناقصات والصفقات 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


الحلقة العاشرة 📎📎📎📎الحلقه الحاديه عشر 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


انقلب السوق والوسط باثرة بوصول حماه مؤسسة السيوفي العملاقة هما ثلاثة فرسان لم يغيب عنهم صلابتهم وقوتهم عرف الفرسان الثلاثة بالقاب مهولة وقوية 


فحصل طلال على لقب 👈 الحوت 


وحصل يوسف على لقب 👈 الحريف


وحصلت وعد على لقب 👈 برنسيسة الاقتصاد 


مر عامين وانهت من خلالهم وعد و يوسف ونورسين الدراسة وحصلو على تقديرات عالية 


أصبحت كلا من وعد و نورسين و يوسف فى 23 عام اما طلال فأصبح فى 27 عام اما بدر فأصبح 30 عام 


طول هذه الفترة لم تتقابل وعد مع بدر ولكن هل يستمر عدم اللقاء بينهم كثير لم للقدر رأي آخر 


دعونا نبتدي الأحداث الحقيقية والقوية 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


في قصر السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


كان الجميع يجلس فى الجنينة بعد يوم عمل طويل واخير جلسو 


طلال : محتاجين شركة شحن 

يوسف : فى شركة القبطان كبيرة وسمعتها كويسة وتبع شركات الجارحي 

محمد : سمعت ان صاحب الشركة تركي 

وعد وهى تنام على قدم محمد : انا اصلا حدتت معاد معاهم بكرا الساعة 12 الظهر وسمورة اللى هتروح 

سمر : اوف اوف منك وانا هعرف يا هبلة اتكلم تركي

وعد : بلاش غباء سمر اكيد بيعرف يتكلم عربي 

سمر : نفسي تحترميني انا اكبر منك ومربياكي

يوسف : تربية الندامه احنا اصلا مش متربيين 

محمد : وسفلة كمان 

طلال بضحك : شفتي حتى مودي عارف 

محمد بحنان : وعد حبيبتي قومي نامي فوق

وعد : تو انا اصلا مسافرة الصبح لبنان 

طلال : راحة لمالك ليه

وعد : لأ راحه لشركة الشامي 

طلال : ليه فى حاجة 

وعد : تو عاوزة صفقة معاهم 


فضلو يتكلمو ولكن كانت وعد تنام بعمق على قدم محمد وهو يلعب بشعرها بحنان قام طلال من مكانه وحمل وعد وصعد الى غرفتها ووضعها على السرير وباس راسها وخرج 


فى الصباح صحيت وعد وأخذت دش وتؤضات وصلت ولبست بدله نسائية باللون الاسود واسفلها قميص ابيض وأمرت إحدى الحرس بالصعود الى غرفتها وحمل حقيبه السفر


نزلت وعد وعلمت بمغادرة الكل للشركة فركبت العربيات وتوجهت الى المطار 


بعد ساعتين كانت وعد انهت تخليص الإجراءات وخرجت وخلفها الحرس ووجدت سيارات فى انتظارها


وعد : مراد انا هاخد عربية وهلف شوية وبعد كده هاجي على الفندق

مراد : بس 

وعد : خلاص مراد انت عارف ان مفيش حد يعرفني فخليني براحتى شوية 

مراد : تمام لو عوزتي حاجة كلميني 

وعد بابتسامة : اشطا ميرو 


غادرت وعد الى طرقها واخذ مراد الحرس وتوجهو الى الفندق 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


على صعيدا آخر كان بدر يسوق فى طريق الجبل وخلفة اكثر من سيارة يحاولون اللحاق بيه لقتله ولكن كان بدر يسوق بسرعة عاليه 


ابتد ضرب النار على سيارة بدر بكثرة ولكن كان يفتدى بدر طلقات النار الى ان حاصرة السيارات ونزلو فضلو يضربو فيه وهو يضرب فيه 


بدر بتعب : انتم مين 

الرجل : احنا رجالة البرنسيسة وعد البحيري 

بدر : انا مليش علاقة بيها 

الرجل : هى بتوصلك سلامها


روفع الرجل سلاحة حتى يضرب بدر ولكن فى لحظة واحدة دخلت سيارة فى المنتصف وبتدت بإطلاق النار عليهم ووقفت امام بدر مباشرا


نزلت فتاة من السيارة وأخذت تضرب الرصاص عليهم وتوجهت الى بدر 


الفتاة : انت بخير

بدر بتعب : ايوة 

الفتاة : لازم نمشي بسرعة عددهم كبير حاول تركب العربية بسرعة 

بدر : ممكن تساعديني 

الفتاة : اكيد تعالى 


ساعدته الفتاة وركبته السيارة ولفت وأخذت تضرب الرصاص بعد تغير خزان المسدس وركبت العربية ونطلقت بسرعة عالية 


الفتاة : انا معرفش الطريق هنعمل ايه 

بدر : متخفيش سوقي على الجبل بسرعة 


انطلقت الفتاة بالسيارة الى ان وصلت الى نهاية الجبل ووجدت امامها مجموعة كبيرة من الحرس يحملون السلاح وقفت الفتاة بسرعة وخرجت برا العربية ونزل بدر


{ انا كاتبة الحوار مع بدر باللبناني الله وأعلم صح ولا غلط شوية فهلوه 😉😉 }


الحارس : يا الله سيد بدر شو صار

بدر : مش وقته افتح البوابة بسرعة وانتى اركبي 


ركبت الفتاة ونطلقت الى الداخل حتى وصلت إلى مدخل القصر وكان فى انتظارهم رجل


الرجل : شو فى بدر وين كنت

بدر : انا كويس كنان تعالى ساعدني


ساعده كنان بعد ان طلب من الفتاة الدخول وجلسو فى الصالون 


كنان : شو صار

بدر بغضب : طلع عليا شوية رجالة وكانو بيبعتو سلام لوعد البحيري

كنان : شو البرنسيسة وعد البحيري أعتقد انك ليك شغلك وهى ليها شغلها ليش تعمل هيك

بدر بغضب : معرفش معرفش

كنان : أهدى بدر مين هيدي الفتاة

بدر : اه صحيح البنت ديه ساعدتنى وخلصتني من الموت 

كنان : هى شو فيها

بدر : شكلها مصدومة 

بدر للفتاة : انا بشكر جدا على إنقاذ حياتي

الفتاة : هاااا 

كنان : انتى منيحة

الفتاة بستعاب : ايوة كويسة شكرا 

بدر : انا مش عارف أشكرك اذاي بجد انتى انقذتي حياتي

الفتاة : ولا يهمك تسمحلي امشي علشان اروح

بدر : اكيد بس احب اتعرف عليكي انا بدر الجارحي وانتى

الفتاة بصوت واطي : بدر الجارحي امممم 

وبصوت عالى : انا ياسمينة الشرقاوي 

كنان : انتى منيحة 

ياسمينة : اه بس كتفي بيوجعنى شوية 

بدر : تسمحي اشوفه 

ياسمينة : مفيش داعي بس ممكن تقولى اوصل اذاي لفندق ********

كنان : بس ده فى الجهه التانية وبعيد تحبي ابعت معاكى حد من الرجالة 

ياسمينة : لا شكرا جدا تسمحلي امشي

بدر : طيب اشربي العصير

ياسمينة بتوهان : يا ريت 


حمل بدر الكأس وأعطاه لها ولكن سقط الكأس من اديها وسقطت بين احضان بدر الذي فؤجي بوجود دم على ايده فصاح بكنان وطلب دكتور بسرعة وحملها وصعد بيها الى الاعلي ووضعها بشويش على السرير 


ابعد بدر الجاكت عنها ووجد رصاصة فى كتفها اليمين فوضع فوطة على مكان الجرح حتى يكتم الدم 


قطع ذلك دخول كمان وشاف الجرح وبعد قليل دخل الدكتور وبعدهم وقطع القميص وجعلها تنام على بطنها وظهرها الى الأعلى وقام بتعقيم الجرح وأخرج الرصاصة وخيط الجرح طلب من بدر المساعده بعدلها وجعلها تنام على ظهرها ووضع تحت الجرح مخده اسرع بدر بتغطيه جسدها العلوي العاري 


الدكتور : انا علقت ليها محاليل بس اكيد درجة حرارتها هترتفع لازم حد يعملها كمادات تحبو ابعت ممرضة

بدر : لا شكرا 


غادر الدكتور وتركها بدر و كنان حتى ترتاح 


بدر : كنان ابعت حد يجيب شنطتها خلينا بكلم أهلها 

كنان : لا رد

بدر بصوت عالى : كنااااااااااان 

كنان بخضة : شو في يا زلمه فزعتني 

بدر : مالك وايه المسدس ده

كنان : هيدا المسدس الخاص بياسمينة بس كيف لبنت ذيها تشيل سلاح مثل هيك

بدر : ماله يعني اهو مسدس وخلاص

كنان : لااااا هيدي المسدس مصنوع خصيصا لها وعليه نقشة معينه علامه انجليزية 

بدر : تفتكر تكون تبع المافيا

كنان : يا الله بدر ليش هيدا الجنان انا قولت مافيا هيدا السلاح صنع فى إنجلترا عند شخص من أشهر صانعي الأسلحة ممكن يكون هدية منقوش عليه شكل التاج 👑 

بدر : ريحنا يا عم انا هطلع اخد دش ونام كان يوم متعب وهات ده وبعت حد يجيب حاجتها من العربية خلينا نتصل على أهلها 

كنان : تمام 


ارسل كنان إحدى الرجالة حتى يحضر شنطتها ولكن لم يجدها فعاد مرة أخري لكنان وأخبره وغادر


صعد بدر الى غرفته ووضع سلاح ياسمينة بجوار متعلقاته وتوجه الى الحمام واخذ دش وخرج ارتمي على السرير ونام 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى الفندق

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


كان مراد قلق على وعد وفضل يتصل ولكن دخل احدى الحرس واعطى له هاتف وعد 


مراد بغضب : يااااااربي يا وعد مفيش فايده فيكي هتفضلي مستهترة على طول 

احد الحرس : هنعمل ايه مراد بيه

مراد بغضب : معرفش معرفش انشر الرجالة فى كل لبنان وانا هتصل على مالك يبعت ليا رجالة يالااااااا واقف ليه


غادر الحارس لينفذ أوامر مراد ويبحثو عن وعد التى تأخرت وقد أصبح الوقت فى الليل 


انتشر الحرس للبحث عن وعد ولكن لم يعثرو عليها ونضم رجال مالك للبحث عنها 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


عودة لبدر 

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


صحي بدر وتوجه الى غرفة ياسمينة ووجد بجوارها إحدى الخادمات تعمل لها كمادات فشاور لها بالمغادرة فغادرت 


عمل بدر لها كمادات لغاية الفجر حتى هدأت حرارتها وطمان وعاد الى غرفته 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى الصباح

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


صحيت ياسمينة بتعب وأخذت تنظر للغرفة بذهول ولجسدها العاري ولكن وجدت أحد يدخل الغرفة من غير خبط وكان بدر و كنان ولكن وقفو بسرعة حتى تغطي جسدها وبالفعل غطت جسمها العاري


ياسمينة : انا بعمل ايه هنا

بدر بابتسامة : صباح الخير عاملة ايه دلوقتي 

ياسمينة بعصبية : انا ليه لسه هنا وفين هدومي

بدر بهدوء : أولا انتى ختي رصاصة امبارح واغمي عليكي والدكتور جيه وطلع الرصاصة وحاولت اوصل لحد من أهلك معرفتش علشان شكل شنطتك ضاعت هناك متخفيش

ياسمينة : من فضلك عاوزة هدوم لازم امشي زمان الدنيا مقلوبة عليا

كنان : لا متقلقيش مفيش اي خبر عن اختفائك

ياسمينة بسخرية : انت مجنون فاكر اهلى هيتصلو بالشرطة اهلى ليهم طرقهم ممكن هدوم بقي

بدر : تمام براحة علشان الجرح كنان هات هدوم

كنان : على فكرة انا بتهزق من واحدة ذيك 

بدر بتحذير : كنان يالا


خرج كنان واحضر ملابس خاصة بزوجته واعطاها لها وغادر الغرفة وخلفة بدر 


توجهت ياسمينة وحاولت تلبس بس تألمت بشدة ولكن ضغطت على نفسها ولبست بنطلون مسطرده وبدي وجاكت ابيض وخرجت 


نزلت ياسمينة الى الاسفل وجدتهم يجلسو ومعهم فتاة 


كنان : تعالى افطري انتى من امبارح ماكلتيش

ياسمينة : انا فعلا جعانة جدا كمان فين سلاحي


جلسو بجوار بعضهم على السفرة وحاولت تأكل ولكن لم تعرف فساعدها بدر على الاكل وبعد انتهائها اعطي لها بدر السلاح و غادرت القصر بسرعة وتوجهت الى الفندق 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


عند مراد

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


كان يجلس مراد و مالك وعدنان الشامي وهما قلقون على وعد بشدة ولكن فى لحظة انفتح الباب ودخلت وعد فأسرع لها مراد وامسكها من ذراعها ولكن صرخت بشدة 


وعد : حاسب مراد كتفى مجروح

مالك بخوف : مالك حصل ايه 

وعد : اسمعونى الأول مالك و عدنان عوزاكم تعرفو كل حاجة عن واحد اسمه كنان عايش فى الجبل وسط حرس شديد 

مالك بذهول : تقصدي كنان ابو ضيف وانتى وصلتي ليه اذاي

وعد : كده كويس فى شخص شغال معاه اسمه بدر الجارحي عاوزة اعرف مين ورا محاولة قتله امبارح وليه اسمي دخل فى النص

مراد : انا مش فاهم حاجة 

وعد بهدوء : هقولك 


حكت وعد كل شي حصل امبارح تحت ذهول الثلاثة 


عدنان : كده وعد انتى حياتك فى خطر

وعد : بالعكس انا كنت في بيته وتحت اديهم وهما ساعدونى لغاية ممشيت 

مراد : احنا لازم ترجع مصر 

وعد : انت ليك بنت اخت اسمها ياسمينة صح عايشة فى مصر صح

عدنان : صح ليه

وعد : عوزاك تعرف الكل وتنشر خبر اختفائها امبارح اوبس مش هينفع خلاص لان اكيد بنت اختك مش هتنزل فى فندق 

مراد : مراد جهزت كل حاجة والطيارة هتتحرك الساعة 6 بالليل يعني معانا 4 ساعات 

عدنان : انا ممكن اكلم الشركة يبعتو العقود وتمضيها هنا 

وعد بتعب : تمام 


مضت وعد الصفقة مع عدنان الشامي وغادرت الفندق تحت حراسة مشددة وتوجهت الى المطار للصعود الى الطائرة للعودة الى مصر 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى مصر 

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصلت وعد الى القصر فى وقت متأخر وكان الجميع ينام فتوجهت الى غرفتها وبدلت ملابسها ورتمت على السرير بتعب 


مر الوقت وفتحت وعد عيونها ووجدت فى اديها محاليل وطلال و يوسف ينامو على الكراسي ووجدت صدرها عاري فعلمت بأنهم علمو


وعد بتعب : طلال طلال يوسف يوسف

طلال بخضة : حبيبتي انتى صحيتي 

يوسف بسرعة : حبيبتي مالك فيكي ايه 

وعد بتعب : اهدو بس انا كويسة 

طلال : كويسة اذاي بس وانتي واخده رصاصة والجرح ملتهب 

وعد بالم : وانتم عرفتم اذاي

يوسف : بالليل صحينا على صوت صريخ جينا عن لقناكي نايمه سخنه مولعة اتصلنا بالدكتور وقالنا كل حاجة 

طلال : ممكن بقي اعرف حصل ايه

وعد : حد يساعدنى ادخل الحمام وحد يروح يجيب اكل وأي عصير علشان جعانة وعطشانة اوى

سمر : صحيتي يا روحي حمدلله على السلامة 

محمد بحنان : عاملة ايه يا بنتي سلمتك

طلال : تعالي ادخلى الحمام اغسلي وشك وتعالى كلي وبعد كده جاوبي على الأسئلة كلها 

وعد : لحظة سمر مضيتي مع شركة القبطان 

سمر : لسه هروح النهاردة 

وعد بغموض : لا انا اللى هروح اتصلي اكيد المعاد

طلال بغضب : انتى مش هتخرج من باب الاوضة 

وعد : ممكن تهدي وانا هشرحلك كل حاجة بس اغسل وشي واكل 


ساعدها طلال وغسلها وشها ولم شعرها وجلست تاكل ولكن كانت ايد يوسف من جهه و ايد طلال من جهه يطعموها بحنان وحب وهدوء الى ان انهت الطعام 


حكت وعد كل شي لهم حصل فى لبنان تحت ذهول الكل


طلال : مين عمل كده

يوسف : الاكيد اللي عمل كده عارف انك فى لبنان فحب يضربكم فى بعض 

وعد : صح سمر انتى حاطة شرط جذائي كام

سمر : حطين 2 مليون

وعد برتح : نعم يا روح امك العقد يطحت فيه 10 مليون دولار

طلال : محدش هيرضي

وعد بثقة : بدر لسه هينزل بعد يومين واحنا لازم نمضي العقد يوسف انت اللي هتروح وهتاخد العقود بالشرط الجديد ولازم يمضي مفهوم

محمد : بلاش يا بنتي 

وعد : يوسف نفذ وانت طلال جهز مشروع يكون تبع شركة الجارحي ولازم بريهان الجارحي تمضي 

طلال : انتى عوزة توصلي لايه 

وعد بغموض : الصبر يا طيلو ويالا بقي عاوزة البس 

محمد : برا طلال وانت كمان يوسف وانتى سمر 


خرج الثلاثة وفضلت وعد تنظر الى محمد وفى لحظة ضحكو 


محمد : انتى عارفة ان شركة الجارحي مش هتمضي صح

وعد : صح مودي صح 

محمد : وعارفة كمان ان بدر هو اللى هيسعي للمشروع صح

وعد : صح مودي 

محمد : دماغك فيها ايه يا بنت البحيري 

وعد بتنهيده : بدر مش هيسكت وهيوصلي بس لازم نورسين تبقي معايا

محمد : شوفي انتى عاوزة ايه واحنا معاكي

وعد بتعب : ماشي مودي

محمد : يالا يا روحي نامي علشان انتى تعبانه 

وعد : فعلا لازم اناااااااااام مليون سنة لقدام 


باس محمد رأس وعد وتركها تنام وغادر الى الشركة


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


يتبع


الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة


الحلقة الحادية عشر 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


توقفنا عندما ارسلت وعد يوسف الى القبطان بالعرض الجديد و طلبت من طلال إدخال بدر فى مشروع


بعد مرور ساعتين صحيت وعد وأخذت دش ولبست بنطلون و شميز ابيض وجاكت بيج وجذمة وشنطة بنفس لون الجاكت


اتصلت وعد على نورسين حتى تقابلها فوافقت على اللف فى إحدى المطاعم 


نزلت وعد وتوجهت الى العربية ومعها مراد وخلفها الحرس 


مراد : كنتي افضلي النهاردة بلاش خروج

وعد : مينفعش وانت عارف المرة ديه حيات اهلى كلهم مربوتين فى رقبتي 

مراد : مالك كلمني ومعرفش يوصل لحاجة 

وعد : كلم جورج إسحاق ينشر رجلته ويجبلي الخبر الاكيد 

مراد : بس جورج يعني

وعد : اللى عاوزة ياخده 

مراد : بس هو مش عاوز فلوس هو عاوز حاجة تانية

وعد : لو زود فى الكلام يبقي هو اللى عملها

مراد : ايه رايك فى عيسى ابو هيبة

وعد : سمعت عنه بس مشفتهوش كلمه وبعد عن جورج اه

مراد : تمام مالك وعد تعبانة 

وعد : لا كويسة متقلقش

مراد : يالا وصلنا 


نزلت وعد وبجوارها مراد وخلفها الحرس ودخلت المطعم ووجدت نورسين 


نورسين : الناس الواطية اللى مش بتسأل

وعد بضحك : ادام عارفة انى واطية مصحباني ليه

نورسين بضحكة : علشان انا اوطي منك

وعد بضحكة رنانه : يخربيت فقرك لسه مجنونة كمان احنا كنا على الواتس من اسبوع وخربنا الدنيا

نورسين : شفتي قولتي أسبوع احنا على طول كما مع بعض

وعد :  انا ميته من الجوع 

نورسين : انا طلبت الاكل عارفة انك مفجوعة 

وعد : حبي والله 

نورسين : تبيعي أهلك علشان الاكل

وعد بضحكة : وبيعك انتى كمان 

نورسين بضحك : خلاص اسكتي الاكل وصل 


نزل الاكل على التربيزة وبتدو الاكل 

( يا طفسه يا وعد وانا كمان جعانة ) 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


عودة للبنان 


🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


كنان : مالك يا زلمه شو صاير

بدر : انت ياض اتكلم مصري علشان افهم

كنان بضحك : خلاص يا عم المهم فعلا الرجالة عرفو ان فى بنت اختفت باسم ياسمينة وفعلا من عيلة كبيرة فى مصر وكانت جاية فسحة هنا

بدر : خلاص انسي بقي 

كنان : هتعمل ايه مع وعد البحيري

بدر بشر : اخلص شغلي هنا وهرجعلها وهخليها تتمني الموت ومتعرفش تطوله 

كنان : اهدي بدر وعد مش قليلة وليها إتباع كتير

بدر : وأعداء اكتر 

كنان : بلاش تشتري عداوه وحده ذي ديه 

بدر : انت مدى الموضوع ده اكبر من حجمة خلينا نشوف شغلنا

كنان : براحتك يا بدر يالا على الشركة


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


عودة للمطعم 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


انهت البنات الاكل وكانت نورسين تستغرب من طريقة اكل وعد ولكن لم تعلق حتى انتهاء الاكل


نورسين : مال دراعك فيه ايه

وعد : امممممم وخده رصاصة من يومين

نورسين بشهقة : يالهوي انتى عاملة ايه دلوقتي 

وعد : الحمد لله بس عاوزة اسالك سؤال

نورسين : اسألي 

وعد : هو في شغل بين شركتنا و شركاتكم

نورسين : لا طبعا انتم ليكم شغل واحنا لينا شغل

وعد بهدوء : سبب الرصاصة اللي ختها كان بدر اخوكي

نورسين بشهقة : بدر هو عمل فيكي حاجة 

وعد : لا اخرسي علشان احكي


حكت وعد لنورسين كل شي حصل ولم تزود ولم تنقص شي 


نورسين : يالهوي يا وعد بدر مش هيسك وهتقوم حرب بنكم

وعد : انا مخي واقف من اول معرفت بس طمنت مودي و الشباب 

نورسين : طيب ايه رايك نعرف بدر الحقيقة 

وعد : مش هيصدق وهيفتكر أننا بنكدب و بنحور عليه 

نورسين : المطلوب مني ايه وعد 

وعد : يعني هتسعديني

نورسين : ايوة طبعا انا مش هسيب أخويا ولا صحبتي الوحيدة و ممكن كمان خالو يبقي معانا

وعد : شوفي الصح علشان نوقف المصيبة اللى هتحصل هنا

نورسين : هتصل عليه حالا


اتصلت نورسين على فراس حتى يأتي بسرعة 


بعد مرور نصف ساعة دخل فراس المطعم وتوجه اليها 


فراس : نور انتى كويسة يا قلبي 

نورسين : ايوة كويسة بس الأول اخليك اعرفك على صحبتي وعد وده يا وعد خالي فراس

فراس : اهلا و 😲😲😲😲

وعد بابتسامة : اهلا بيك 

فراس : يستحيل انتى مش فكراني 

وعد بابتسامة :  اكيد طبعا فكراك يا فندم

نورسين : انا مش فاهمة حاجة انتم تعرفو بعض منين

وعد : فاكرة يوم حادثه بدر حضرته كان فى المستشفي و ساعدني لما ضربت أيدي فى لوح زجاج وعلاج الجرح

فراس : صح ما شاء الله عليكي ذاكرة كويسة 

نورسين : عارف خالو مين ديه 

فراس : مش لسه قايلة ان اسمها وعد

وعد : انا وعد البحيري فراس بيه 

فراس بصدمة : انتى وعد البحيري 

وبغضب : وعزة وجلاله الله لهحسبك على اللى عملتيه فى بدر


شاورت وعد للحرس بإخلاء المطعم وبالفعل تم اخلائه وخرج الحرس ايضا فى اقل من لحظات 


وعد بجدية : كده نعرف نتكلم براحتنا وانا مش هزعل علشان صوتك اللى على عليا ولا علشان تهديدك ليا 

فراس بغضب : والله دانتى ادامي قتلتي واحد مش جديد عليكي يالا نورسين 

وعد بغضب وصوت عالى : اقعد ولاخر مرة هسمحلك تعلي صوتك عليا وكمان قتلت مين ابن الكلب اللى بتتكلم عليه حاول يقتل أخويا عارف يعني ايه أخويا انا افديه بروحي وعمري كله انا لو وصلت انى اقتل أي حد يفكر يقرب من عيلتي امحيه من على وش الارض و اذا كان على ابن اختك انا كنت هموت علشانه من يومين فاهم يعني ايه هموت 

نورسين بهدوء : ممكن تهدو يا جماعة وانت قبطان اهدي 

فراس بهدوء : تمام ماشي 

وعد بالم : تمام نور 

فراس : انتى كويسة يا وعد

وعد بالم : شكل الجرح شد عليا من العصبية 

فراس : حاولي تهدي شوية كده غلط على الجرح هو سببه ايه

وعد : اكيد بدر حكالك كل حاجه وأكيد قالك على البنت اللى ساعدته وخدت رصاصة كمان وقعدت في البيت عنده صح

فراس : ايوة بس هو قالى اسم غير اسمك 

وعد بسخرية : تفتكر لو ابن اختك المحترم كان عرف انى انا وعد البحيري كان هيعالجني ويسهر على راحتي اكيد لا كان قتلني وخلص 

نورسين : يبقي لازم نعرف من عمل كده وبسرعة علشان اي تأخير فى خطر عليكي

فراس : صح

وعد بتنهيدة : يبقي لازم نكون ايد واحدة وأي حاجة قبل منعملها نكون مخططتين صح وانا نشرت رجلتي فى لبنان علشان اعرف مين والرجالة لسه موصلوش لحاجة هناك والفريق التاني نشرته هنا ولسه

نورسين : وليه نشرتي رجالة هنا 

وعد بسرحان : علشان اللي عمل كده من هنا مش من هناك لانى شفت واحد من الرجالة ووصفته والرجالة بدور عليه وان شاء الله خلال وقت قليل هنوصل 

فراس : انا هوافق على التعامل معاكم وبالشرط الجزائي الجديد 

وعد : عمو الشرط كبير جدا وأكيد هيحصل مصيبة علشان الشركتين تقع فى بعض 

فراس : انتى بتتعملي مع القبطان يعني البحر لعبتي 

وعد بخبث : كده تمام حضرتك هتكلم عمتو سمر و تروح تمضي معاها النهاردة و دلوقتي

فراس : ماشي هتصل حالا 


اتصل فراس على الشركة وطلب تحديد موعد حالا مع مدام سمر وحددو المعاد بعد ساعة 


فراس : ساعة وهكون هناك

نورسين : وعد احنا وثقين فيكي

وعد : وحيات أخواتي مهعمل حاجة 

فراس : كده تمام 


تليفون وعد رن وكانت سمر تخبرها باتصال فراس وانهت المكالمة 


وعد بالم : أي حاجة تحصل لازم اكون عرفاها وأي خطوة لبدر لازم توصلي 

نورسين : تمام 

فراس : مالك يا وعد انتى تعبانة صح

وعد بالم شديد : حد ينده لمراد بسرعة 


أسرعت نورسين للخارج واحضرت مراد الذي دخل بسرعة 


مراد : وعد مالك فيكي ايه

وعد بالم : تعبانة اوى مراد الجرح تعبني اوي 

مراد : تعالي لازم نروح المستشفي حالا 

وعد بعيون تائهة : ماشي يالا


قامت وعد وكانت تستند على مراد ولكن سقطط مغشي عليها بين احضان فراس و مراد فحملها فراس واسرعو خلف بعض وتوجهو الى المستشفي 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


في المستشفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


كان هناك أسطول من الأطباء فى انتظار وعد وعندما شاهدو السيارة اسرعو لها واخذوها من فراس ودخلو المستشفي وتوجهو الى غرفة الطوارئ للكشف عليها وبعد لحظات كان الأطباء يسرعو بها الى غرفة العمليات لوجود بعض الشظايا فى جسدها ( الشظايا وهى فتات الرصاصة ) 


اتصل مراد على طلال وأخبره بوجود وعد فى العمليات فأسرع طلال يجري وخلفة يوسف على المستشفي 


مراد : حضرتكم لازم تمشو حالا علشان زمان العيلة جاية ومينفعش يشفوكم هنا فى الوقت الحالي 

فراس : وانت أقصد ايه

مراد : وعد مش بتخبي عليا حاجة و بلاش تقلق بدر بيه نزل عليه حرس من قبل وعد علشان الأمان 

نورسين : صح خالو يالا بينا بسرعة 


خرجو من المستشفى وأثناء خروجهم من الباب وجدو أسطول من السيارات يقتحم المستشفي 


فراس : شكلنا دخلين على مصايب 

نورسين : ربنا يستر اظن كده انت اتاكدت انها بريئة 

فراس : أتأكد ربنا يستر 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى المستشفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


جلس طلال و يوسف على اعصابهم وبعد مرور ساعة خرج الأطباء من غرفة العمليات فاسرعو إليهم وطمانوهم على صحة وعد وتم نقلها الى غرفة عادية وبعد حوالى ساعتين فاقت وأثرت على الخروج وعدم أخبار والدهم و عمتهم بذلك الأمر وبالفعل خضع الشباب لها وعادو الى الفيلا وصعدت الى غرفتها وأحضر لها يوسف بعض الطعام واطعمها و ساعدها طلال على تبديل ملابسها واخذت العلاج ونامت ونام بجوارها طلال واخذها بين اخضانه 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗


-  بعد مرور اسبوع عاد بدر الى مصر وكان الحرس مجمعين كل شي خاص بوعد ولكن لم يستطيعو الحصول على صورة لها 


- تحسنت صحة وعد ونزل الشركة 


- مضي فراس مع سمر العقد وأعتذر لها بشده على سوء التفاهم وتقبلته سمر 


- فرض طلال حرس على وعد بالإضافة الى حرسها للحماية


- استطاع طلال اخذ صفقة كبيرة خاصة بوزارة الإسكان لبناء مجمع معماري كبير 


- عقد بدر اجتماع لمناقشة مشروع حتى يضم شركات السيوفي تحت سيطرته


- نقلت نورسين ما حدث فى الإجتماع لوعد وهذا زاد من غضبها 


- تم تحديد موعد لمقابلة بدر مع طلال و رئساء الشركة لمناقشة المشروع 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎

في شركة السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


وصل بدر بالحرس و معه نورسين ودخلو الشركة بقوة وعظمة ودخلو الى مكتب طلال الذي استقبلهم

احسن استقبال وجلسو فى انتظار وعد ولكن أخبرتهم وعد انها سوف تتواصل معهم عن طريق التليفون فوافق طلال وهذا ما زاد من غضب بدر 


وبالفعل ابتدو يتناقشو فى المشروع ولم تتحدث وعد باي كلمه و اعجب طلال بالمشروع 


طلال : هايل بدر بيه المشروع ممتاز

بدر بثقة : اكيد طلال بيه انا مش هضيع وقتي على الفاضي قرارك

طلال : اكيد بدر بيه مو

وعد : ممكن تسبنا فترة وهنرد عليك مستر بدر اكيد مشروع بالمليارات ديه وعاوز الرد فى مقابلة واحدة ولا ايه

بدر بغيظ : أعتقد طلال بيه كان موافق

طلال ببرود : ادام وعد قالت كده يبقي هي شيفة حاجة انا مشفتهاش وذي مهيا قالت ادينا فترة نناقش المشروع

بدر بسخرية : يااااه وانت بقي هتسمع كلامها وتثق وتنفذه بالسهولة ديه

وعد بثقة : اكيد مستر بدر لازم يثق احنا مش عشرة يوم ولا سنة دول 23 سنة 

طلال بعظمة : وحتى لو وعد قالت على اي حاجة لا يبقي لا وذي مهيا مقالت دول 23 سنة عشرة يعني عمر فوق العمر 

نورسين بسرعة : ربنا يخليكم لبعض ويحافظ عليكم تمام ذي مقولتم خدو وقتكم واحنا فى انتظار مكالمة منكم نحدد اجتماع قريب واستاذة وعد تكون موجودة 

طلال بابتسامة جميلة : اكيد انسة نورسين اكيد واوعدكم هيكون المعاد قريب 

بدر بنظرة : اكيد طبعا وبعتذر منك على اي كلمه قولتها كان فيها زعل 

طلال وعيونه على نورسين : ولا يهمك كلنا بنغلط 

بدر : اكيد بعد اذنك يالا يا روحي 


غادر بدر ولكن ركب بمفردة وساق بسرعة وتوجه الى المجموعة وعادت نورسين الى الفيلا 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎

فى شركة الجارحي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎

بدر : منصور فين المعلومات الخاصة بوعد البحيري 

منصور : حالا هيكون الملف عند حضرتك 

بدر : بسرعة بسرعة منصور 


غادر منصور ووقف بدر ينظر على الطريق وبعد لحظات دخل منصور واعطي له الملف


بدر : لما نشوف بقي مين هى ست الحسن و الجمال ديه 


الاسم : وعد البحيري

السن : 23 سنة 

العائلة : يتيمة الام و الاب عايشة من محمد السيوفي منذو الصغر والدها يكون ابن خاله محمد السيوفي 

العمل : لها نسبة 49 % من أسهم الشركة 

السمعة : لا غبار عليها والجميع يطلق عليها برنسيسة الاقتصاد جبروت و قوية والجميع يعلم بأنها على علاقة بطلال السيوفي 

بدر : امممممممم لازم اعرف كل حاجة عن أمها اكيد في حاجة مش عارف ليه وطلال بيكون حبيبك والبيه عينه لمعت على نورسين بس لو اعجب بيها و حبها يبقي ديه ضربه معلم وهتقسم وعد وهتكسرها للأبد مبروك وعد عليكي الهزيمة 


ارسل بدر لمنصور بجمع كافة المعلومات عن والدته وعد بادق التفاصيل 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎


الحلقة الثانية عشر 📎📎📎📎📎الحلقه الثالثه عشر 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


في فيلا السيوفي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


اجتمع الجميع وجلسو فى غرفة المكتب 


طلال : انا شايف ان المشروع هايل 

يوسف : بس الميزانية ضخمة جدا

طلال : والأرباح هتكون مهوله 

يوسف : مش عارف بس كده احنا هنكون تحت ايد بدر وملناش اي احقيه بالإدارة او بالكلام 

طلال : صح انا اذاي مفكرتش فى كده 

يوسف : هااااااا وعد رحتي فين ليه مش بتتكلمي 

وعد : مستنية لما تخلصو كلام ونشوف هنعمل ايه بس انا شايفة ان طلال موافق وانت معترض

محمد : حبيبتي انتى شوفي ايه الصح وحنا معاكي 

سمر : انا شايفة انها شركة ممتازة وكان احنا بنتعاون معاهم

طلال : رحتي فين وعد

وعد بخبث : حدد اجتماع مع بدر يكون بعد أسبوع بس مش فى اى شركة لا يكون فى مطعم 

طلال : مش فاهم ليه 

يوسف بخبث : شكل ياسمينة هتظهر ليه صح 

وعد : ولا اقولك مش يوم الخميس فى حفلة ووصل لينا كرت دعوة للحضور يبقي جهزو نفسكم للحفلة

محمد : يبقي روحت وانا هفضل هنا مليش فى جو الحفلات و الصداع ده

وعد بغمزة : تعالى يمكن تخرج بعروسة تكون موزة

محمد بغيظ : عروسة يا عرسة 

يوسف بضحكة : هههههههههه وعد عرسة ههههههههه وعد عرسة 

محمد : بس يا خرتيت 

وعد بضحكة رنانة : ههههههههههه خرتيت 😛😛

سمر : هو احنا هنكمل شغل من شركة الشحن ولا خلاص على كده

وعد بخبث : هنكمل يا سمورة هنكمل 

طلال : تفتكري بد و نورسين هيروحو الحفلة 

وعد بثقة : ايوه هيروحو لما يعرف اني هروح هيروح 

يوسف : سمعت خبر معرفش لسه صح ولا غلط ان  مخازن الراوي بتتعرض للبيع وكمان القصر بتاعة 

وعد بلهفة : لا ركز كده لو الكلام ده صح انا عوزاهم وبسرعة 

يوسف : عيب عليك يا سطي كلها شويه والراجل هيتصل بيا وهنشوف صح ولا غلط 

وعد بغمزة 😉 : حبيبي يا حريف 

طلال : والله لما انتم الاثنين بتجتمعو الواحد بيخاف غل مستقبل البلد

سمر بضحك : لا وانت الصادق مستقبل العالم كله

يوسف : هرد واجي 

وعد بلهفة : لا رد هنا بسرعة 


وبالفعل تكلم يوسف و ظهر على وجهه معالم الفرح والبهجة وأغلق مع الراجل


وعد : يبقي صح

يوسف بضحكة : صح الصح

وعد : مين اللى هيبيع

يوسف : شمس الراوي بنفسه 

وعد : هو موجود دلوقتي فى القصر

يوسف : ايوه الحارس قالي انه فى القصر 

وعد : اجهزو بسرعة هنروح دلوقتي 


صعد الجميع ولبسو و توجهت إلى السيارات وتوجهو الى قصر الراوي 


تم استقبلهم من قبل شمس الراوي وجلسو ولكن فضلت وعد فى السيارة مع الحرس وفتحت التليفون تسمع ما يحصل فى الداخل


يوسف : اكيد بتسأل احنا هنا ليه

شمس : اكيد وصلكم خبر ببيع المخازن و القصر 

طلال : صح وحنا عوزنهم 

شمس : بس انا هحدد سعر عالي انتم عرفين القصر و المخازن يسو ملايين 

طلال : قول السعر المطلوب

شمس : 200 مليون 

يوسف بصدمة : ليه 200 مليون مش كتير 

طلال : خلينا ننزل السعر وانت عارف ان مفيش حد هيقدر ياخد حاجة احنا عوزنها 


جلسو يتناقشون وفى الخارج شعرت وعد بشي غريب وما زاد شعورها اتصال نورسين عليها


وعد : الو نور

نورسين بلهفة : وعد شمس الراوي مات من سنتين واللى موجود ده تبع بدر عاوز يوقعكم فى الشر اوعي تنفذي خطتته وابن شمس موجود فى إنجلترا 

وعد بغضب : اقفلي دلوقتي سلام 


اتصلت وعد على يوسف و امرتهم بسرعة الخروج وعدم إتمام الشراء وهذا ما حير طلال و يوسف ولكن اتفقو مع شمس على لقاء قريب 


خرج طلال و يوسف و ركبو السيارات وغادرو ولكن تخلفت سيارة منهم و توجهت فى طريق مختلف وختفت عن العيون وذهبت إلى المطار فورا وكان فى انتظارها طائرة متجهه الى إنجلترا كان الله ينير لهم طريقهم 


وعد بحده : نبيه على الحرس انهم يفتحو عيونهم كويس مش عاوزة اي غلط مراد

مراد : انا قولت الأوامر للحرس بلاش تقلقي 

وعد : يالا 


توجهو الى المطار وصعدو الى الطيارة ونطلقو الى إنجلترا 


بعد ما يقرب من 5 ساعات وصلت الطائرة الى المطار وانهت وعد الإجراءات وخرجت وجدت ماكسيوس فى انتظارها 


ماكسيوس بابتسامة : القطة المشاكسة أخبارها ايه

وعد : تمام ماكسي عملت اللى قولتلك عليه

ماكسيوس : كله تمام هنطلع دلوقتي على القصر عندي دخدي دش وتفطري وبعد كده هنروح ليه القصر بتاعة 

وعد : تمام بس الأول خليني اشتري هدوم انا مش جايبه حاجة خالص 

ماكسيوس : توصل بس الأول والهدوم هتوصل بعدك يالا 


ركبو السيارات وغادرو المطار وتوجهو الى قصر ماكسيوس وجلسو وبعد فترة دخلت إحدى الخادمات تعلمهم بوصول الملابس لوعد و مراد فى غرفهم فصعدو الى الغرف واخذو دش ورتدت وعد بدي ابيض و بنطلون ابيض وجاكت أحمر و بوط احمر و رفعت شعرها الى الاعلى 


و نزلت ونزل بعدها مراد وهو يرتدي بدله باللون الاسود 


ماكسيوس : يالا الفطار جاهز 


جلسو ياكلو وبعد فترة كان جميع الحرس على أتم استعداد وغادرو القصر للتوجه الى رامي الراوي ابن شمس الراوي 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


فى فيلا السيوفي

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


محمد : صباح الخير يا ولاد

الكل : صباح النور 

محمد بستغراب : هى وعد لسه نايمة

يوسف وهو يأكل : وعد طارت امبارح

سمر بخضة : يالهوي طارت اذاي ماتت

محمد بفلعة : فال الله ولا فالك الحيوان اكيد يقصد سافرت صح يا جلوز الطين

طلال بضحك : هههههههههه ايوه صح يا برنس سافرت بس منعرفش فين 

يوسف : والله حرام انا حقي ضايع فى البيت ده انا لو مش ابنكم قولولي وريحوني

محمد باسف : للاسف انت ابني بس اعمل ايه ربنا بعتلي معتوه فى العيلة ارمية يعني قولت اكيد ربنا هيدخلني الجنة علشان بربيك الحمد لله

طلال بضحكة رنانة : هههههههههههههههههه معتوه 

سمر بضحكة مكتومة : حرام عليكم ده عسل هو انت خلفت غير يوسف 

يوسف وهو يلم الطعام : والله مانا واكل 


مشي يوسف ونفجر الباقي فى الضحك بقوة عليه وبعد ذلك توجهو الى الشركة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى شركة الجارحي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


بدر بغضب : يعني ايه مقبلوش بالسعر وتفاوضو

الرجل : يا بدر بيه فعلا المبلغ فعلا كبير 

بدر بتفكير : ماشي اتفاوض معاهم وخليني على علم بكل شي 

الرجل : تحت امرك بدر بيه


قفل بدر مع الرجل فأخذ ينظر إلى السماء و تنهد وبعد فترة سمع صوت خبط على الباب فسمح للطارق بالدخول وكان مصطفى 


مصطفى : جمعت لحضرتك كل حاجة عن والده وعد البحيري 

بدر بابتسامة : حلو اوي هات الملف 


اخذ بدر الملف ونظر ليه بانتصار وفتحه وعرف كل شي عن تاريخ امها وستغرب بشدة من الذي قرأة 


بدر : يخربيتك يا وعد ده عيله امك هتنفخك بس الصبر بس تشتري القصر وبعد كده تروح تسلم على اهل امها بلا رجعه 


أطلق بدر ضحكة رنانة هزت أرجاء الشركة فستغرب الجميع 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


عودة الي إنجلترا 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصل الجميع الى قصر جميل ودخلو شاورت وعد لمراد فنشر الحرس بالقرب منهم


{ الحوار بالانجليزي }


مديرة القصر : اهلا و سهلا اتفضلو حالا البيه هينزل 


جلسو فى انتظار نزول البيه وبعد فترة نزل شخص كبير فى العمر على مشارف 55 يمتلك الصحة الجيدة وكانت وعد تقف امام الشباك تشاهد منظر القصر والحديقة ولم تنتبه للشخص ولكن صوت مراد أعادها الى الارض فلتفتت وجدت الشخص أمامها فنظر لها بصدمة 


وعد بابتسامة : اهلا و سهلا

الشخص بصدمة وبالعربي : سلمي مش معقول

وعد : مين سلمي انا اسمي وعد 

ماكسيوس : رامي بيه ديه بتكون وعد البحيري

رامي بدموع : يستحيل متكونيش هي 

وعد : رامي بيه والله اسمي وعد 

رامي : اسم ابوكي شريف مصطفى البحيري صح

وعد بذهول : صح بس حضرتك تعرف والدي منين

رامي بفرحة و دموع : يا حبيبتي يا بنتي 


حضنها رامي بشدة واخذ يقبل راسها بحنان ولم يخرجها من حضنه الى على صوت شاب من خلفهم 


الشاب : الله والله مالك يا عم رامي هو انت هتتجوز الموزة ديه

رامي بضحك : بس يا حيوان وتعالى سلم بس شوفها الأول 


نظر الشاب لوعد بذهول و ابتسامة جميلة وفرحة وأسرع لها ليحضنها ولكن وجد مراد أمامه 


وعد بحده : بس في ايه هو كل واحد داخل يحضن و يبوس وانت يا عم الحاج مالك فيك ايه 

رامي بابتسامة : انا اسف والله بس اصلك شبهم اوي

ماكسيوس : شبه مين 

الشاب : طيب اتفضلو اقعدو 

رامي : تعالى اقعدي جامبي 

مراد بسرعة : لا معلش خليها جامبي انا 

رامي : انا اعرف ابوكي من 24 سنه كنت في عمر جاسر إبني كده وهو جيه وسكن ادامي هو وسلمي امك كانت لسه عرسان جداد امي الله يرحمها بعتتني بزيارة ليهم بما انهم لسه وصلين وفعلا رحت و شريف استقبلني ودعيته على العشا تاني يوم فوافق وفعلا تاني يوم كنا بنستقبلهم هنا وكانت سلمي صورة تبق الأصل منك بختلاف لون عيونك وقعدنا وتعرفنا عليهم وتصاحبنا وتعرفو على مراتي و جاسر إبني كان عنده 5 سنين مرت الأيام مع بعض لغاية مجيه وقت وحصل لينا أزمة مالية كبيرة و شريف ادخل و ساعدنا والدي الله يرحمة كان عاوز يبيع القصر اللى فى مصر بس بسبب الإشاعات حولى القصر أنه مليان اشباح فمفيش حد رضي يشترية فاللاسف والدي وافق على الفلوس من شريف بس بالمقابل كان داخل بنسبة فى الشركة فوافق وعشنا كلنا مع بعض لمده سنتين لغاية معرفة بحمل سلمي ونزلو مصر فجأة وبعد كده عرفت انهم الله يرحمهم بس معرفتش اوصل ليكي واللى عرفته أن سلمي ماتت و البيبي كمان مات 

مراد : معلش بس وانت افتكرت ان وعد هى مدام سلمي الله يرحمها 

رامي : استنى هوريك الصورة وانت كرر


قام رامي واحضر البوم صور واعطاة لهم فنظرت وعد لصورة امها و ابوها ونزلت دموعها فضمها رامي لحضنه 


وعد : لسه البيت موجود

رامي بحنان : طبعا موجود لانه ملك شريف احلي تشوفيه 

وعد بفرحة طفل : ايوه من فضلك 

جاسر : تعالي نروح 


توجه الخمسه الى الفيلا التي أمامهم ودخلو الى الداخل وجدت وعد التراب فى كل مكان ولاكن لم تهتم فتوجهت الى إحدى الصور المعلقة ومسحت التراب من عليها وشاهدت والدها و والدتها فى الصورة فحملتها وضمتها لحضنها وصعدت الى الاعلي ومنعت الكل من الصعود خلفها فعادو الى القصر 


وفضلت تفتح الغرف حتى وجدت غرفة أهلها ودخلت وبعدت المفرش من على السرير وجلست عليه ونزلت دموعها بغزارة ولم تشعر بتلك الدموع التى تغرق وجهها ونامت على السرير وهى تضم صورة والديها و غفت 


جاسر : هى هتفضل لوحدها كتير فوق 

رامي : فعلا ديه بقالها اكتر من 3 ساعات 

ماكسيوس : مين يصدق كل ده

رامي : هي كانت عوزة ايه انت لما اتصلت مفهمتش 

مراد : القصر و المخازن اللى فى مصر هي عوزاهم

رامي : القصر اللى فى مصر والأرض اللي حوليه ملك ابوها اصلا يعني ملكها 

مراد بابتسامة : هايل هو فين جاسر 

رامي : معرفش كان هنا يمكن بيعمل تليفون 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


عند وعد

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فتحت عيونها وقامت وتوجهت إلى الدولاب وفتحته وفى لحظة واحدة كان صوت صراخها يملي المكان فأسرع الحرس بالصعود لها و ذاسرع شخص حتى يخبر مراد الذي أسرع الى وعد وصعد بسرعة وجدها تقف على الكومودينو وتصرخ 


مراد : في ايه وليه وقفة كده

وعد بصراخ : فاااااااااار 🐀🐀🐀🐀🐀

ماكسيوس بضحك : اااااه بقي اللى مجننه الكل بتخاف من فار 

وعد بغضب : اخرس بقي ده نط عليا 

جاسر بضحك : هتلقيه خاف منك

وعد : 😝😝😝😝😝

رامي بضحك : تعالى انزلى انتى طلعتي فوق اذاي 


وقف الحرس ينظرون اللى الاسفل ويمنعون ضحكتهم بالعفية 


جاءت وعد لتنزل ولكن اهتز الكوميدينو وكانت هتقع فأسرع لها جاسر ولتقطها بين احضانه وضمها بشده فخبت وعد راسها فى حضنه فحملها ونزل بيها وذهب اللى قصره وترك الجميع خلفة 


نظر ماكسيوس و رامي لمراد الذي تحولت نظراته الى ذهول تام كيف تسمح وعد لشاب ان يقترب منها لهذه الدرجة فتوجهو خلفهم 


عندما دخلو وجدو وعد تجلس على الكرسي و جاسر يمسك فوطة مبلوله ويمسح وجهها و ذراعيها من التراب وينظر لها بحنان وهى تهرب بعيونها منه 


مراد فى سره : مالك يا وعد من امتي وانتى كده ولا جيه الوقت اللي قلبك يستريح و يهتم حد تاني بيكي ربنا ييسر ليكي الحال يا بنتي 


رامي : جاسر اتصل على والدتك شوفها فين ديه هتفرح اوى لما تشوفك 

جاسر : اه ماما زمانها جاية انا هاخد وعد لفوق علشان تغير هدومها علشان متبهدله تراب وهى لبسه ابيض تعالي 


امسك جاسر يد وعد وصعدو الى الاعلي ودخلو الى جناحة ووجدت وعد إحدى الخدم تخبرهم بتجهيز الحمام فشاور ليها بالمغادرة 


جاسر : الحمام جاهز خشي خدي دش دافئ ريحي اعصابك و واحدة من الخدم هتجبلك هدوم من عند سارا 

وعد : مين سارة

جاسر بابتسامة : سارا بالألف مش بالهيه المربوطة وعلى العموم سارا بتكون اختي الصغيرة وهى يا ستي متجوزة وقعده مع جوزها بس سايبه المعتوهه بتاعتها هنا 

وعد بضحكة : معتوهه هو انتم كمان عندكم معتوهه ذينا 


فى لحظة واحدة اقتحم الغرفة عقلة الاصبع 


جاسر بضحك : المعتوهه وصلت 

البنت بالانجليزي : مين الحلوة ديه جسو 

جاسر : بتكون صديقة ليا واسمها وعد

البنت : ديه حلوة اوى هو ده شعرها 

جاسر : ايوة شعرها

البنت : بس شعرها أطول أطول شعري ليه ايه رايك اقصه ويبقي طول بتاعي

وعد : بس انتى لسه صغننه فشعرك لسه صغنن لما تبقي طويلة ذي هيبقي شعرك طويل ذي بس لو قصيتي شعري مش هيطول تاني وانا هزعل وعيط والناس هتضحك عليا ينفع 

البنت : خلاص اعد مش تزعلي 

وعد : اسمك ايه

البنت : قمر اسمي قمر 

وعد بابتسامة : وانتى قمر يا قمر 

جاسر : يالا يا عمري بقي نسيب وعد تاخد دش و بدل هدومها

قمر بشهقة : هى هتستعمل جناحك اللى ممنوع حد يخشه والله عال يا جسو 

جاسر وهو يحملها : اعد يييييييه اقصد وعد ادخلى يا روحي زمان الماية هتبرد 


خرج جاسر وهو يحمل قمر فضحكت وعد وتوجهت الى الحمام ونظرت للمراية بستغراب وبعدت وأخذت دش وخرجت وجدت ملابس على السرير فستان باللون الاسود وحذاء تايجر 


نزلت وعد الى الاسفل وتوجهت إليهم وجدت امرأة تسرع إليها وتحضنها وتقبلها 


جاسر بضحك : براحة عليها يا سوسو البنت مش قدك 

سلمي : صح هي مالها رفيعة كده ليه انا هخليهم يجهزو الاكل 


جلسو كلهم وبعد فترة جاءت إحدى الخدم تعلمهم بتجهيز الاكل وبالفعل توجهو الى الطعام وبعد ذلك 

جلسو كلهم 


وعد بجدية : خلوني أعرفكم على نفسي 

رامي بضحك : محنا عرفين انك وعد بنت شريف الله يرحمه 

وعد : الله يرحمه بس انا وعد البحيري برنسيسة الاقتصاد فى مصر و العالم كله 

جاسر بصدمة : انتي وعد البحيري بتهزري صح 

وعد : المهم ذي محضرتك قولت انا ليه نسبة فى الشركة صح 

جاسر : ايوة ليكي نسبة 15 % من أسهم الشركة 

وعد : هو انتم ليه متفتحش فرع فى مصر

رامي : انا سايب كل حاجه لجاسر اتنقشي معاه وتفهمو وانا معاكم فى اي قرار

وعد : كده تمام والسوق المصري مفتوح وانا معاك

مراد : وعد لازم تكلمي طلال هيجنن عليكي

وعد : تمام انا لازم امشي بعد اذنكم 


غادرت وعد والباقي ولكن اتجهت وعد ومعها مراد الى الفيلا وأخذت تبحث عن اي شي خاص بوالدها وفعلا وجدت كل شي فامرت الحرس بحمل الأشياء وتوجهو الى شقة طلال وجلسو 


مراد : كلمي طلال علشان هيتجنن بدل ملقيه واقف فوق دماغنا 

وعد : تمام ميرو

مراد : نفسي تحترميني انا ذي ابوكي يا بقرة 

وعد : مش هرد عليك يا ميرو يالا جود نايت 


توجهت وعد الى غرفتها وتحدثت مع طلال وأخبرته بكل شي ونامت بعد عذاب 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


يتبع


الحلقة الثالثة عشر 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


فى إنجلترا

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


صحيت وعد على صوت التليفون وتحدثت مع شخص وقفلت معه وعملت مكالمة ولبست و خرجت وجدت مراد جاهز ويجلس فى انتظارها 


وعد : صباح العسل ميرو

مراد بضحك : يسعد صباحك يا أميرتي 

وعد بابتسامة شر : جهز نفسك هنرجع مصر بالليل 

مراد : ناوية على ايه وعد 

وعد ببراءة : على كل خير انت ناسي ان فى حفلة بعد يومين ولازم ارجع مصر

مراد : من امتي بتظهري فى الحفلات اناى ملكيش فى الجو ده 

وعد وهى تفتح باب الشقة : ديه اهم حفلة يالا

مراد : ربنا يستر 


نزلو وخلفهم الحرس وركبو السيارات وتوجهت الى التسوق ونزلت ومعها مراد والحرس ودخلو إحدى فروع بيوت الأزياء الكبري وتم استقبال وعد احسن استقبال 


وعد بالانجليزي : عوزة فستان باللون الابيض

الموظف : زفاف

وعد : لا سهرة 

الموظف بستغراب : ابيض تحت امرك 


عرض الموظف بعض الفساتين الى أن وقع اختيارها على فستان واخذته وحاسبت و عادت الى الشقة تحت استغراب مراد ولكن لم يتتحث لعلمه بأنها مجنونة 


اتصل جاسر عليها وطلب منها سرعة الحضور للأهمية وبالفعل توجهت إلى هناك 


وعد : في ايه 

جاسر : لازم تشوف بنفسك 


دخل جاسر و خلفة وعد وتوجهو الى غرفة المكتب وتركها وغادر 


وقفت وعد مندهشة مما رأت 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


فى مصر 🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


فى شركة السيوفي 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


اتصل المحتال شمس الراوي على طلال ليعلمه بأنه وافق على سعر 150 مليون واعطي له مهله حتى صباح يوم الخميس 


اجتمع طلال و يوسف ومحمد و سمر مع بعض


محمد : وعد عاملة ذي شريف كان عنده هوس بالقصر ده وكان نفسه يشترية بس اللى حصل مخلهوش يعرف

طلال : وعد من صغرها وهى بتحلم بيه 

سمر : طيب وفيها ايه لما نشترية ليها

يوسف : طالب 150 مليون يعني مزانية كاملة ودلوقتي الظروف مش مسعدانا

محمد : هى وعد ليه سافرت 

طلال : على اساس انت متعرفش دماغ وعد الجذمة 

سمر بضحك : اشتم براحتك مهيا مش موجودة 

يوسف  : نفسي افهد دماغ وعد 

محمد بسرحان : ولا عمركم هتفهمو دماغها كنت انا فهمت دماغ شريف زمان 

سمر : فعلا نفس الدماغ ربنا يحميها 

يوسف : انا نشرت خبر مرواحك انت و وعد الحفلة وبعت الرجالة امنو المكان 

طلال : هى اللى طلبت

يوسف : اه لقتها بعتت ليا رسالة ونفذت

محمد : ربنا يخليكو لبعض وتفضلو سند لبعض لغاية اخر يوم فى عمركم 

طلال : اللهم امين

يوسف : امين يا رب 

سمر : تعالى يوسف نجهز الورق المطلوب للشحن 

يوسف بدرامة وهو ينحني : من بعدك سلطانة سمر 


ضحك الكل وتوجه كل شخص لعمله 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


في شركة القبطان 

🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎


ذهبت نورسين الى الشركة ودخلت وجدت فراس لديه اجتماع 


نورسين : الكل برا 


نظر الكل لبعضهم ونظرو لفراس 


نورسين بغضب : الكل برااااا ايه مسمعتوش برااااااااا


خرج الموظفين بسرعة وجلست نورسين وجلس بجوارها فراس


فراس : مالك يا عمري 

نورسين : وعد أعلنت حضورها الحفلة 

فراس : وفيها ايه

نورسين : فيها ايه فيها ان بدر مش هيرحم وعد 

فراس : ربنا يستر طلع لينا الموضوع ده دلوقتي 

نورسين : انا هتجنن مين ليه مصلحة يوقع الاتنين مع بعض 

فراس : وعد موصلتش لحاجة

نورسين : لا لسه اللى ضرب الضربه مختفي 

فراس : هتروحي الحفلة 

نورسين : اكيد لازم اروح مع بدر محدش عارف دماغهم هما الاتنين 

فراس : ربنا يستر 

نورسين بسرحان : ربنا يستر 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


عند بدر

🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


جلس بدر يفكر لماذا ارات وعد الظهور الآن ولكن ما يفرحة بان تلك الوعد سوف تنتهي في ذلك اليوم وبجداره 


رفع بدر التليفون وتحدث مع شخص وأخبره بمعلومات وأغلق 


بدر لنفسه بصوت عالى كانه يطمان نفسه : وبكده اقدر اقول مع السلامه وعد البحيري و كمان عيلة السيوفي كلها 


قطع كلامه صوت تليفونه برقم جده فتحدث معه وأغلق بعد فترة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎


- عادت وعد الى مصر 🇪🇬🇪🇬🇪🇬🇪🇬


- أتفق طلال مع شمس الراوي على المقابلة فى صباح يوم الخميس 


- جهزت وعد ملابسها على السرير 


- انهي طلال دفع المال واصبح القصر ملك لوعد 


- علم بدر الخبر وفرح بشدة وجهز نفسه للحفلة 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎


فى الحفلة 

🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


وصل بدر و معه نورسين وهى تتالق بفستان اسود عاري الأكتاف ولمنتصف الفخد من الامام وطويل من الخلف


بعد مرور نصف ساعة وأخيرا نزلت وعد من السيارة وبجوارها طلال تحت عدسات الكاميرات لتصوير الظهور الأول لبرنسيسة الاقتصاد فى المصرية وعد البحيري وكانت تتألق بفستان باللون الابيض وعاري الكتف وبذراع واحد فقط وينزل على جسدها كانه طبقة أخرى وكان على شكل عروس البحر وتركت لشعرها الحرية ودخلت في يد طلال


شخص 1 : مين ديه اللى داخلة مع طلال السيوفي

شخص 2 : اوعي تكون متعرفش مين ديه البرنسيسة وعد البحيري 

شخص 3 : فعلا تستاهل لقب البرنسيسة فى كل حاجة يخربيت جمالها ولا قوتها ولا دلالها موزة

شخص 1 : عندكم حق ديه قمر فى ليلة كماله 


سمع بدر الكلام فلتفت ليشاهد من تكون تلك وعد البحيري وعندما شاهدها أصبح على راسيه الطير


نورسين : اهلا وسهلا مستر طلال

طلال بابتسامة : اهلا انسة نورسين 

نورسين : اهلا انسة وعد

وعد : هاي انسة نورسين 

طلال : اذيك بدر بيه

بدر بغضب : اهلا وسهلا طلال بيه 

ماجد صاحب الحفلة ورجل أعمال : منور طلال و منور الدنيا برنسيستي الحلوة 

وعد : ههههههه لسه بردو معكستك قديمة 

ماجد : ههههههه اموت فى القمر العسل ده اتاخرتي ليه

طلال : مفيش يا سيدي عقبال مخلصنا شراء قصر الراوي وقعد أقولها يالا تقولى لسه بدري لغاية مزهقت 

مها قريبة ماجد بسخرية : واكيد فضلت ساعتين ادام المرايا

وعد بضحكة رنانة : ليه فكراني وحشة وحيات طلال عندي من ساعة مدخلت الاوضة لغاية مخرجت 15 دقيقة بالظبط 

بدر بسخرية : وهما بقي خيطو الفستان عليكي 

وعد بسخرية : ليه حد قالك انه ضيق ده واسع جدا

بدر بزهول : ده واسع امال لو ضيق هتعملي ايه 

طلال : على اساس ان نورسين فستانها طويل وواسع متشوف الأول

وعد بضحكة : اصل القماش قصر 

مها بسخرية : شيفاكي لسه مرتبطيش بطلال ايه الحرام عجبك

وعد بعيون كالجحيم : ورحمة امي لهعلمك الأدب ومن بكرا الصبح هتعرف مين هي البرنسيسة وعد البحيري 

ماجد برعب : وعد انا اسف ارجوكي انا هعلمها الأدب 

وعد بشر : كنت ربتها من زمان مش بعد الغلط فيا 

والد مها : انا اسف ارجوكي 

طلال : وعدي خلاص

وعد بغضب : تخفي من ادامي فورا

ماجد : هى اصلا مشيت 

والد مها : انا اس 

وعد بابتسامة : خلاص محسن بيه بس لازم ادبها وبلاش تخاف شركاتكم محدش هيلمسها 

محسن : هى عندك براحتك وغادر

بدر : انتى ايه 

وعد بغمزة : البرنسيسة يا بدوري 


استمرت الحفلة وغادرت وعد ومعها طلال 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


مر يومين دون أحداث تذكر وفى صباح جديد 


صحيت وعد ولبست بنطلون وشميز ابيض و بليزر على الشميز وجذمة بكعب عالي ونزلت 


توجهت وعد مع الحرس إلى قصر الراوي ووقفت أمامه تتامله بابتسامة سعيدة وأمرت الحرس بإحضار خبير انتيكات ليقيم محتويات القصر 


وجاءت لتغادر ورفضت مرافقة الحرس وتوجهت الى احدى المرتفعات ونزلت من السيارة وجلست فوقها ونظرت إلى السماء وتنهدت وغمضت عيونها ونامت على السيارة 


بعد فترة سمعت وعد أصوات سيارات تقف وخطوات ارجل تسرع منها وتقف أمامها 


وعد بضحكة : بردو جيت مراد حرام عليك نفسي مرة اهرب منك 


ولكن لم تسمع أي صوت منه فقامت ونزعت النظارة ووجدت نفسها امام شابان طول وعرض وهناك حوالى 10 رجالة ضخام فبلعت ريقها 


وعد بهدوء : مين حضرتكم

شاب بذهول : قمر 

وعد برفع حاجب : امك

شاب آخر : ذي مقالو عنك سفله 

وعد : طيب يالا لم الناس ديه وروح علشان انا مش طايقة نفسي

شاب : لا مانتى هتيجي معانا 

وعد : نعم يا روح امك انت اهبل انت متعرفش انا مين انا وعد البحيري 

شاب : عرفينك كويس انتي عشيقة طلال السيوفي 


حاولت وعد ضرب الشاب ولكن الشاب الثاني اسرع ووضع منديل مخدر هل فمها فسقطت مغشي عليها وقامو بحملها ووضعوها فى السيارة وغادرو الي المجهول 


على مسافة كان يقف بدر يشاهد ما يحدث وعندما سقطت شعر بنغزة فى صدرة ولم يشعر لما حدث ذلك 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎


عند وعد

🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎📎


بعد مرور وقت كبير لم تشعر وعد بنفسها وأخيرا فتحت عيونها الساحرة ونظرت فى أرجاء الغرفة وحاولت تقوم ولكن لم تستطيع بسبب الدوران وأخيرا بعد وقت استطاعت وعد الوقوف ولكن فى لحظة انفتح الباب ودخلت منه امرأة وعندما نظرت الي وعد شهقت وضربت على صدرها 


وعد : انتى مين 

المرأة : انتى اللى مين 

وعد : انا وعد 

المرأة : انتى شبها اوي

وعد : تقصدي سلمي امي صح ها بقي انتى مين

المرأة : انا مرات عم امك صفوان 

وعد : طيب هما فين 

المرأة : تقصدي الرجالة

وعد بسخرية : رجالة اه ياختي الرجالة بلا وكسه هما فين 

المرأة : تحت كلهم تعالى البسي دول


أعطت المرأة ملابس غريبة بالنسبة لوعد فقامت وعد برمي الملابس على السرير و نزلت الى الاسفل وجدت مجموعة من الرجال ومعهم الشابين الذين اخذوها فاكملت نزول وجلست امام الكل ووضعت قدم فوق قدم بكل جبروت 


رجل : انتى انجننتي يا بت اذاي تنزلى كده وذاي تقعدي هنا

وعد ببرود : ششششششششش دماغي وجعاني انت يالا روح هاتلي قهوة مظبوطة 

شاب : انا بتقوليلي يالا وروح أجيب قهوة انتى انجننتي يا حرمه

وعد بردح : الحرمة تبقي امك يا ننوس عين امك 

شاب بغضب : لا انتى لازم تتربي من اول وجديد

وعد بسخرية : اقعد يا حيلتها لضيعك 

رجل كبير وبحدة : كفاية كلام وانت تعالى هنا 

وعد : الاول كده أتعرف عليكم 


شاور الراجل الكبير عليهم وأخبرها بأسمائهم وصله القرابة 


وعد : تمام بقي انا مالي ومالكم

الجد : انتى بنت سلمي اخت ياسر 

وعد : ساااااالمي قولتلي المطلوب منى ايه مش كفاية قتلتوها زمان هى وأبويا 

صفوان بغضب : علشان هى خاطية 

وعد بغضب وشعرها أصبح اغمق : خاطية يا زبالة يالمامه يا اوسخ خلق الله ليه كنت عاوزها تضرب منك و تجوزها على دره وعندك عيال وتردي وتسكت ليه رجولتك كانت عالية والله فى سماه لقتلك ذي محرمتني من امي و ابويا لحصرك على حياتك

الجد بحدة : اسكتي يا بت 

وعد بغضب : بت ليه مش المفروض انت الكبير بس ظالم ومفتري 


وقف أحد الشباب حتى يصفع وعد ولكن أمسكت وعد ايده بشده وبعنف ولوتهت خلف ظهره وضربته فى قدمة وجعلته ينزل على ركبته 


وعد بشر و غضب : لو فكرت تاني تعملها وهو وجلالة الله هدفنك حي انا محدش يجرء ويرفع ايده عليا انا البرنسيسة وعد البحيري خليكم كلكم عرفين كويس اني مش بتهدد 

ياسر بسرعة : اهدي وعد وسبيه وتعالى معايا 

صفوان بغضب : الفاجرة ديه لازم تموت


رفع صفوان سلاحة فى وجه وعد فبعدت ياسر ووقفت أمامه وفى لحظة كانت وعد ترفع سلاحها فى وجهه 


وعد : لسه متخلقش اللى يقف ادام وعد البحيري 


وفى لحظة واحدة كانت صوت رصاصة تستقر فى الحائط خلف صفوان فنتفض الجميع على صوت إطلاق النار و صرخت النساء 


صفوان بذهول : انتى ضربتي عليا رصاص

وعد بسخرية : لا كنت بقشر بامية اغرفلك طبق يا دكر 

ياسر : يالا يا وعد 


سحبها ياسر خلفة وخرجو برا البيت وتوجهو الى  منزله وأول مدخل حضنها بشده ونزلت دموعه وهو يحضنها ويقبلها 


صوت بعنف : مين ديه يا ياسر بتخني يا راجل 

ياسر : تعالى سلمي على درتك

المراة بغضب : درتي والله لنزلها قبرها الليلة ديه 


قربت المرأة وأخرجت وعد من احضان ياسر وعندما شاهدتها صرخت بشده وسقطت مغمي عليها فأسرع ياسر لها وحملها ووضعها على الكنبة فجلست وعد وحملت طبق ملي بالبسكويت و الفايش و بتدت تاكل ببرود ولم تهتم لهم 


بعد مده استطاع ياسر ايفاق زوجته وعندما نظرت له 


زوجته : عفريت عفريت عفريت يا ياسر 

وعد : عفريت لما يركبك

زوجته : مين ديه يا ياسر ونبي

ياسر : ديه مش سلمي ديه بنتها وعد وديه مروة يا وعد مراتي 

وعد : هو مفيش هنا اي عصير الحاجات ديه ناسفة اوي 

ياسر : روحي هات عصير يا مروة 

وعد : هعمل مكالمه عقبال العصير ميجي 

ياسر : خدى يا بنتى التليفون بتاعي

وعد : لا انا معايا تليفوني بلاش تقلق 


أخرجت وعد التليفون من جيب البنطلون وكلمت مراد وامرته بجمع الرجالة وان يأتي وعدم أخبار أحد مهما حدث وارسلك له الموقع 


🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗📎📎📎📎📎


يتبع


الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة 


كيف دفعت وعد المبلغ المطلوب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 


ماذا رأت وعد فى فيلا والديها فى إنجلترا ؟؟؟؟؟؟؟ 


ماذا تخطط وعد ؟؟؟؟



تكملة الرواية من هنا




تعليقات