القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

سكريبت كامل علي مدونة عالم التقنيه والمعلومات

 


اسكريبت 1

شهد/ انت اعمي متفتح 

اياد/ انتى اللي خبطتي فيا وكمان بتزعقي

شهد/ لا والله انتم الشباب تخبطوا في البنات بقصد علشان تقربوا منهم وبعد كده تخلي البنت تحبك وفي الاخر تخونها وتكسر قلبها

اياد/ انتى هبله يا بنت انتى ولا ايه

شهد/ اولا انا مش هبله ثانيا اتكلم بادب معايا

اياد/ انا عملت ايه في دنيتي علشان اقابل واحده زيك

شهد/ قصدك ايه يعني

اياد/ ولا حاجه خلاص ماشي انا اسف اني خبطت فيكى كده حلو

شهد/ اه حلو........ ويذهب كل منهما في طريق


قلم_نيره_عبدالغني

......في مكان آخر.......


اياد/ استغفر الله العظيم انا ما اعرفش ايه البنت المجنونه دي

زين/ ايه يا اياد بتكلم نفسك يا حبيبي انت اتجننت ولا ايه وبنت مين المجنونه دي

اياد/ خبطت فيا وغير كده قاعدت تزعق وتشخط وتقولي  ان انا اللي خبطت فيها وغير كده خلتني اعتذر لها

زين/ اياد الجرحي يعتذر وكمان لبنت لا لا لا يا صاحبي كده كتير

اياد/ اضطريت اعتذر لها عشان اخلص منها ومن قارها وصوتها العالي ... سيبك من الموضوع ده دلوقتي يا زين قولي كل حاجه جاهزه بخصوص الحفله

زين/ اطمن يا سيدي وما تقلقش كل حاجه جهزت ماتفضلش غير ان الساعه 8:00 تيجي والكل يبقى موجود

اياد/ تمام

زين/ استاذنك بقى يا صاحبي هامشي انا دلوقت

اياد/ على فين يا صاحبي

زين/ لازم اروح دلوقتي البيت

اياد/ مش بعوايدك يعني رايح تقابل ولا ايه يالااااا

زين بضحك/ لا يا اخويا هاروح البيت او يمكن اروح اقابل

اياد بضحك/ والعا معاك يا صاحبي

زين/ صدقت ولا ايه ياض تعرف عن صاحبك كده

اياد/ اعرف عنه اكتر من كده

زين بضحك /هاروح انا بقى دلوقتي ونتقابل بالليل

اياد/ ماشي ما تتاخرش

زين سلام

اياد وهو هيفكر في البنت /اه اه اتمنى انها تبقى اخر مره اشوفها فيها صوتها العالي وقراها مش عايز يروح من بالي 

ايه البنت الغريبه دي غريبه اووي


بقلم_نيره_عبدالغني

بعد وقت.......يدخل زين الى منزله.............


زين/ اتمنى اني اكون وصلت قبلها

&/ ايه التاخير ده يا استاذ هو ده اللي هتيجي تاخذني وتقابلني

زين/ والله يا حبيبتي شغل كنت في اجتماع في الشركه انا اسف حقك علي

&/ اعتذارك مش مقبول

زين/ امم يعني زعلانه

&/ اه وما تكلمنيش

زين/ يعني انت لسه جايه من السفر وفوق كده تزعلي مني..... ويقترب منها زين ويضمها اليه خلاص بقى حقك عليا والله غصب عني انا اسف والله وبعدين انا ما اقدرش على زعلك يا شوشو بصي انا جايب لك ايه معايا شيكولاته وشيبسي والاندومي اللي انت بتحبيهم

شهد /بجد امم اعتذارك مقبول خلاص تقبلته

.... لتحتظنه شهد بقوه/ انت احلى اخ في الدنيا ربنا يخليك لي

زين/ ويخليكي ليا يا قلب اخوكي انتي

زين/ ايه رايك تيجي معي بالليل.......


2/3

2🖊️📖


زين/ ايه رايك تيجي معايا بالليل

شهد/ فين

زين/ عاملين حفله بخصوص الصفقه اللي نجحت

شهد/ اوكي

زين/ جهزي نفسك الساعه 8:00 تكوني جاهزه

 شهد/ امممممم..... ممكن اطلب منك طلب

زين باستغراب/ ممكن اطلب منك طلب... ايه الاحترام ده يا بنت

شهد/ طول عمري يا اخويا

زين/ هههههههه انت تؤمري

شهد/ عايزه اشتغل في الشركه اللي انت شغال فيها

زين باستغراب/ تشتغلي؟

شهد وهي تحرك راسها بالايجاب /ايوه

زين/ تشتغلي ليه انا مقصر معاكي في حاجه

شهد /لا لا خالص يا حبيبي بس انا حابه اعتمد على نفسي واشتغل


بقلمي_نيره_عبدالغني#


زين/ سيبيني افكر

شهد /ارجوك يا زين وافق

زين/ عايزه تشتغلي في نفس الشركه اللي انا شغال فيها

شهد/ ايوه بس بشرط

زين/ شرط كمان..... ايه هو بقى ان شاء الله

شهد / ان انت ما تعرفش حد ان احنا اخوات

زين/ سيبيني افكر لان دي مشكله صعبه شويه لان طبيعي اسمك مكتوب في الملف بتاعك كده هتخليني العب فيه

شهد / عارفه يا زين بس ارجوك افهمني ....انت لسه هتفكر يا زين ارجوك وافق

زين/ انا فاهمك يا شهد امري لله بس سيبيني اتكلم مع اياد الاول

شهد/ ومن اياد ده كمان

زين/ ده يا ستي يبقى مدير الشركه كلها انا يا دوب شريكه في الشركه هو كان عايز سكرتيره الخاصه بي هاشوف كده لو لسه محتاج سكرتيره اجيبك انتي بس يا رب ما تعمليش مشاكل وتفضحينا

شهد بغضب/ انا انا باعمل مشاكل يا زين كده

زين/ ده انت بتخلقي مشكله من غير مشكله

شهد بنظرات طفوليه/ انا كده يا زين

يقوم زين باحتضانها ......(في المساء)


بقلمي_نيره_عبدالغني#


زين/ شهد ها خلصت

شهد/ ايوه خلصت لينظر اليها زين بحب

زين/ بقى ده العسل اللي هيمشي جنبي النهارده

شهد / امممممم انت هتعاكس ولا ايه ياض

زين/ ياض ماشي يا محترم يلا نمشي

شهد بضحك/ يلا بس ما تنساش الاتفاق

زين/ اتفاق كمان ...صبرني يا رب

شهد/ انك ما تعرفش احد ان انت اخويا

زين/ ماشي يا اختي ماشي اركبي يلا سيبي الموضوع ده عليا...   (.في الحفله..)

تدخل شهد مع زين

زين/ شهد خليكي هنا هاشوف اياد فين

شهد/ ماشي

زين/ شهد مش عايز مشاكل 

شهد/ حاضر

ليغادر زين ويترك شهد بمفردها بعد وقت

شهد/ اااااه وبعدين بقى زين  اتأخر انا مش هافضل واقفه مكاني كده... تمشي شهد واذا تصطدم بشخص ما ويسكب عليها العصير

شهد بغضب / انت مجنون انت ايه اللي عملته ده ما تفتح يا اخي

اياد بصدمه /انتي

شهد بغضب./.انت ....انت ورايا ورايا يا اخي

اياد بنفاذ صبر/ انا شكلي كده عملت حاجه في دنيتي علشان اشوف خلقتك.....يا ساتر

شهد بغضب/ خبطت فيا الصبح لا وما كفاكش ده وكبيت علي العصير

اياد/ انت اللي ماشيه تايهه ما تبصي قدامك

شهد / وقعت عليا العصير وبوظتلي هدومي فوق كده بتزعقلي يا بجاحتك يا اخي

اياد/ بنت انتي احترمي نفسك وتكلمي عدل

شهد/ محترمه غصب عنك

ليري زين شهد وهي غاضبه

زين/ انا قلت البنت دي هتعمل مشكله لا وكمان مع اياد صبرني يا رب

زين /شهد .....في ايه

لتنظر له شهد بغضب / المجنون ده وقع عليه العصير وفوق كده عمال يشخط ويزعق

زين في نفسه/ مجنون...انتي اي اللي هببتيه ده 

اياد/ ما تحترمي نفسك يا بنت انتي وبعدين انتي اللي غلطانه ويوجه كلامه لزين انت تعرف المجنونه دي

لينظر زين الى شهد/ الاستاذ اياد مدير الشركه يا شهد لتنظر شهد اليه بصدمه / هااااااا.....ت ت تقصد ايه


اسكريبت3


لتنظر شهد اليه بصدمه/ هااااا.......ت ت تقصد ايه

زين/ مدير الشركه يا شهد

وينظر الي اياد/ دي شهد السكرتيره اللي جبتهالك

اياد بغضب/ وكمان سكرتيره اعتبرها مرفوضه

لتنظر شهد الي زين بحزن

زين/ اياد ممكن تيجي معايا.....ويوجه كلامه لشهد/ خليكي هنا لتحرك شهد رأسها بالايجاب

زين/ ارجوك يا اياد حاول تفهم هي محتاجه للوظيفه دي وعايزه تشتغل

اياد/ اشغلها فين يا زين مش كفايه قرها لا وكمان هتلاقيها بتعمل مشاكل علطول

زين/ في دي معاك حق

اياد/ انت تعرفها ولا اي

زين/انا اقصد أن باين من طريقه تعاملها..بس يا اياد جرب شغلها

اياد/ ماشي يا زين امري لله..اعمل معاها المقابله انت وفهمها ايه المطلوب منها انا حاسس لو اتكلمت معاها تاني هتخانق معاها..حاسس اي دا انا متأكد

زين/ ماشي يا سيدي

اياد/ انت جبتها منين دي صحيح

زين بارتباك/صدفه...اتعرفت عليها صدفه

اياد/ اكيد في خناقه

زين بضحك/يلا يا اياد الحفله بدأت

.....في اليوم التالي....في الشركه في مكتب اياد...


بقلم_نيره_عبدالغني#


يدخل زين الي مكتب اياد

اياد/حمدلله علي السلامه يا استاذ ..لسه فاكر تيجي كنت اتأخر كمان شويه مكنش هيجري حاجه يعني ولا اي

زين بضحك/ اني اسف...حقك عليا بس راحت عليا نومه

اياد/ ليه يا خويا كنت سهران مع الاولاد ولا اي

زين بضحك/ لأ كنت سهران مع ام الاولاد

اياد/ يعني جاي متأخر وليك عين تهزر يالااااا

زين/ وانا مالي..الله مش انت اللي بدأت

اياد/ اترزع يا استاذ عايز اتكلم معاك

زين/ انا مشوفتش حد بيحترمني زيك كده....هااا سامعك

 يا اخويا

 ‏اياد/ عملت اي بخصوص جلابت المشاكل

 ‏زين/ جلابت المشاكل..مين دي يا خويا..انا اول مره اسمع الاسم ده

 ‏اياد/ احم...اقصد الاستاذه شهد السكرتيره اللي حضرتك لبستهالي

زين بضحك في نفسه/ جلابت المشاكل .... حقيقي اسم علي مسمي

اياد/ بتقول حاجه يا زين

زين/ لا يا حبيبي بس اوعا تقولها كده لتاكلك ولا حاجه

اياد بضحك/ واخد حذري..متقلقش

زين/ طب كويس..بعدين متقلقش انا اقابلتها بره وبلغتها باللي المفروض تعمله..اطمن

اياد/ حلو اووي

زين/ اي خدمه..عن اذنك بقا علشان ورايا اجتماع

اياد/ ماشي يا سيدي


بقلم_نيره_عبدالغني#


.... بعد وقت...تدخل شهد الي مكتب اياد ولم تجده

شهد/ يا تري هو راح فين...احسن حاجه انو مش موجود هاحط الملفات واظبط المكتب وهطلع علطول

..تقوم شهد بترتيب المكتب وتسكب كوب الماء بغير قصد علي الاوراق

شهد/ يالهووي...اي اللي هببتيه ده يا نصيبه..ااااه انتي ناقصه خناقات معاه...لازم امسح الميه دي بسرعه

اياد/ انتي اي اللي عملتيه ده

لتلتفت شهد....

شهد/أأأستاذ اياد..انا....انا

اياد بنفاذ صبر/ أنتي اي

شهد بدموع/ والله مكنتش اقصد..الكوبايه وقعت غصب عني

اياد/ طب ممكن تهدي

شهد/ انا اسفه والله..اكيد انت هتطردني دلوقتي وتقولي انتي مبتعمليش غير المشاكل

اياد/ ماهو انتي فعلا مش بتعملي غير المشاكل..دي حقيقه

شهد ببكاء/شوفت....عن اذنك

اياد/ رايحه فين

شهد/ هو مش انا مطروده

اياد/ مين اللي قال كده

شهد/ يعني انت مش هتطرودني

اياد/ اهدي بس كده لحسن حظك ان فيه نسخ تانيه من الاوراق دي...ممكن افهم بتعيطي ليه وليه لازمة الدموع دي

شهد/ علشان انت عليت صوتك عليا وانا مكنتش اقصد

اياد/ علشان عليت صوتي.....طيب مش انتي غلطانه

شهد/ ايوه بس ده ميمنعش ان انت كمان غلطان

اياد/ في اي ان شاء الله

شهد/ علشان عليت صوتك عليا

اياد/ طيب يا ستي حقك عليا...امسحي دموعك دي وروحي شوفي شغلك....لتلتفت شهد للخروج ولكن

شهد/ استاذ أياد

اياد/ هااااا 

شهد/ في اجتماع مع استاذ شهاب الدين كمان عشر دقايق

اياد/ تمام....لتخرج شهد من المكتب وينظر لها اياد ويبتسم

.... بعد وقت في غرفة الاجتماعات يدخل اياد ومعه شهد..

اياد/ والله زمان يا شهاب

شهاب/ تاني مره نتقابل يا استاذ اياد...خسرتني 3 ملايين في الصفقه اللي فاتت...بس اوعدك المرادي هتبقا الصفقه دي ليا

اياد/ متأكد

شهاب/ دي صفقه بخمس ملايين مستحيل اخسرها

اياد/ نبدأ الاجتماع...يجلس اياد وبجانبه شهد....وينظر شهاب الي شهد بنظرات غير مريحه

اياد في نفسه/ الراجل ده مش ناوي يجبها البر

... بعد انتهاء الاجتماع....

يقف اياد وينظر الي شهاب/ الواضح كده يا استاذ شهاب انك مش حاسب حساباتك صح..مش سامع صوتك يعني..

اياد موجه كلامه لشهد/ متتأخريش مستنيكي بره..

.....يخرج اياد ويترك شهد..

شهاب وهو ينظر إليها/ الواضح كده انك السكرتيره الجديده

شهد/ ايوه

شهاب وهو يقترب منها/ عندي ليكي عرض.. اي رأيك تيجي تشتغلي معايا وهديكي 3 اضعاف من اللي بتاخديه من أياد.. اكيد عرض ميترفضش

شهد بسخريه/ مش كل حاجه الفلوس يا استاذ شهاب... استاذ اياد كان معاه حق الواضح انك حاسب حساباتك غلط....عن اذنك

شهاب بغضب ليمسك شهد بقوه/ أنتي الزاي تتكلمي معايا بالطريقة دي

شهد بغضب/ سيبني..انت الزاي تلمسني انت مجنون

شهاب/ هخليكي تندمي علي الكلام اللي قولتيه ده

...عند اياد...

اياد/ وبعدين شهد اتأخرت كده ليه احسن حاجه اروح استعجالها

..عند شهد... 

شهاب وهو يحاول الاقتراب منها

شهد بصراخ/ ابعد عني...ارجوك سيبني

شهاب/ بتحبني .اول مره اشوف واحده زيك وفي جمالك ده..

شهد ببكاء وصراخ/ ارجوك سيبني..ابعد 

 عني..ايااااااااااااااد

 ‏اسكريبت 4 ما قبل الاخير

بقلمي_نيره_عبدالغني


شهد بصراخ/ ايااااااااااد

شهد/ ارجوك سيبني... ابعد عني

ليدخل اياد ويري شهاب/شهد

شهد ببكاء/ اياااد

اياد بغضب/ انت الزاي تفكر تلمسها...يبدأ اياد بضرب شهاب بقوة

شهد بصراخ/ اياد خلاص كفايه ارجوك

..تحاول شهد ابعاد اياد عن شهاب ولم تستطيع

شهد/ سيبه يا اياد ارجوك....لينظر اليها أياد

شهد/ ارجوك....ليتركه اياد ويأخذ شهد ويغادر

اياد/ اركبي.... بعد وقت

...يقود اياد سيارته وبجانبه شهد وكل منهم في صمت تام

لتنظر شهد له/ انا اسفه....ليوقف اياد سيارته فجأه

اياد بهدوء/ علي اي.....انا اللي المفروض اعتذرلك..انا اسف مكنش ينفع اسيبك واطلع...انتي المفروض في امانتي وحمايتي مكنش لازم اعمل كده

شهد/ معرفش لو مكنتش جيت كان اي اللي حصل... شكراً

اياد/ لا شكر علي واجب..انا السبب في اللي حصلك ده اتمني انك تقبلي اعتذاري

شهد/ هقبله...بس بشرط

اياد/شرط..اي هو

شهد/ ان اللي حصل ده يبقا سر بينا..ممكن

اياد/ سرك في بير اطمني...هاا قبلتيه ولا لسه

شهد/ تقبلته خلاص يا سيدي

اياد/ سيدي وشرط ..هو مين مدير التاني بالظبط

شهد/ احم..انا اسفه استاذ اياد

اياد بضحك/ بهزر وبلاش استاذ دي كمان

لتنظر له شهد وتبتسم....في المساء عند اياد

يجلس ايا علي فراشه ويفكر

اياد/ مكنش لازم اسيب شهد لوحدها كان ممكن يحصلها حاجه مكنتش هقدر اسامح نفسي...ليتذكر اول لقاء بينهم

اياد بابتسامه/ مجنونه

.....في اليوم التالي...في الكافيه

&هي/ وبعدين بقا هو اتأخر كده ليه

&هو / القمر بيفكر فيا

&هي/ اخيرا يا استاذ كل ده تأخير

&هو/ دول خمس دقايق

&هي/إن شاء الله يكونوا خمس ثواني... مينفعش تسيب بنوته حلوه وقمر زي كده قاعدة لوحدها ولا اي

&هو/ اممم...حلوه وقمر لأ في دي معاكي حق

&هي/ احم انت هتعاكس ولا اي يا زين يا حبيبي

زين/ الحقيقه اه

&هي بضحك/ طب يلا اطلب حاجه ناكلها علشان انا ميته من جوعي....(في الشركه)...

..يجلس اياد في مكتبه ومعه شهد..

اياد/ عامله اي دلوقتي

شهد/ بخير الحمدلله

اياد/ انا اسف بخصوص اللي حصل امبارح

شهد/ مفيش حاجه حصلت....احم وعلي فكرة انا كان ممكن اقدر ادافع عن نفسي بس انت مسبتليش الفرصه

اياد برفع حاجبه/ ااه بأمارة الصويت اللي كان مالي الاوضه

شهد/ احم...مبحبش اتكلم عن نفسي كتير

لينظر لها اياد ويبتسم

شهد/ هو زين لسه مجاش..أأقصد استاذ زين

اياد/ لا لسه مجاش قالي انو عنده شغل هيتأخر شويه (واضح انو شغل😂😂)

شهد/ تمام..عن أذنك

اياد/ اتفضلي

اياد في نفسه/ هي بتسأل علي زين ليه...وانت مالك يا اياد خليك في نفسك..... بعد وقت

شهد/ زين

زين/ اي اخبار الشغل مع اياد

شهد/ امم زي الفل كله تحت السيطرة يا خويا متقلقش...انت مش عارف اختك ولا اي

زين بضحك/ لا عارفها...ماهو ده اللي بيخليني اسأل

شهد/ قصدك اي

زين/ اقصد معملتيش مشكله كده..مشكله كده

شهد/ اناا

زين/ اومال انا

لينظر أياد إليهم

اياد/ وانا مالي...انا ليه مدايق انها بتتكلم معاه هي حره....بس برده مينفعش تهزر وتتكلم معاه كده

...بعد وقت...في مكتب اياد..يدق الباب ويدخل زين الي المكتب

زين/السلام عليكم

اياد/ ..........

لينظر له زين باستغراب ويجده يفكر في شيء ما

زين/ اياااااد

اياد/ زين...انت دخلت أمته

زين/ لسه داخل اهو شكلك مش عاجبني

اياد/ مش عارف..حاسس اني متلغبط

زين/ اياد الجارحي متلغبط ده كده الموضوع كبير...خير

اياد وهو ينظر له/ شوية مشاكل في البيت متشغلش بالك

زين/ خير أن شاء الله

اياد/ سيبك من الموضوع ده اخبار الاجتماعات اي

زين/ كله تمام اطمن

..🖊️🖊️🖊️ بعد اسبوع🖊️🖊️🖊️🖊️

يقترب اياد وشهد من بعضهم وكل منهم لديه مشاعر للأخر

اياد/ شهد

شهد/ نعم

اياد/ بحبك

شهد بصدمه/ أأأأيه.... لأ لأ متهايألي اكيد..حضرتك قولت اي

اياد وهو يقترب منها/ بحبك

شهد بصدمه/ هاااا

اياد/ تتجوزيني

شهد/ هاااا

اياد/ حدديلي معاد مع والدك علشان اجي اطلب ايدك

شهد/ هاااا..والدي

اياد/ هااااا اي انا مش باخد رأيك علفكره

شهد/ أأأستاذ اياد

اياد/ ما بلاش استاذ دي....انتي خليتي فيها استاذ

اياد/ هاااا قولتي اي

شهد/ مش عارفه

اياد/ مش عارفه اي  ...اممم يعني افهم انك رافضه

شهد بارتباك/ لأ مقصدش

اياد بضحك/ حدديلي معاد مع السيد الوالد

شهد/ ب ب بس بابا متوفي

اياد/ بس اللي اعرفه انك مش قاعده لوحدك مش كده

شهد/ ايوه انا قاعدة مع اخويا

اياد/ وماله حدديلي معاد مع اخوكي

شهد/ حاضر...يقترب منها أياد

شهد بأرتباك/ ع عن عن أذنك ورايا شغل.. لتخرج من مكتب اياد وتذهب الي زين

شهد/ زززززين

زين/ حد يخض حد كده

شهد/ عايزاك في موضوع

زين/ موضوع اي....عملتي مشكله ولا اي

شهد/ اياد

زين/ اتخانقتوا

شهد/ ع ع عايز يتجوزني

زين/ نااااااعم

شهد/ قالي حدديلي معاد مع والدك

زين/ والدك

شهد/ قولتله أن بابا متوفي واني عايشه مع اخويا

زين/ اللي هو انا يعني

شهد/ اه...قالي حدديلي معاد معاه..انا مقولتش ان انت تبقا اخويا..

لينظر لها زين/ بتحبيه

لتنظر له شهد بخجل/ هااا

زين/ بتحبيه

شهد/ ........

زين/ يبقا مرفوض

شهد/ لأ

ليضحك زين عليها/ مجنونه

لتضم شهد أخيها/ هنعمل اي يا زين

زين/ سيبي الموضوع ده عليا متقلقيش يا حبيبتي

شهد/ انا بحبك اوووي يا زين

..ليدخل اياد فجاه ويري شهد تضم زين وينظر اليها بصدمه ويغادر

شهد بخوف/ زين...اكيد فهم غلط دلوقتي

زين/ هروح اشوفه

شهد/ لأ خليك انا هروح لازم يسمعني

زين/ متأكده

شهد/ ايوه......لتذهب شهد الي مكتب اياد

شهد/ اياد....ليمسك اياد ذراعها بقوه

اياد بغضب/ مش عايز اشوف وشك اطلعي بره

شهد/ بس....

اياد/ مش عايز اسمع صوتك

شهد/ افهمني بس

اياد/ افهم اي ...واحده زيك اكيد بتلحق الشباب الأغنياء وبتمشي معاهم علشان فلوسهم

شهد بصدمه/ انت...

اياد/ انا اي...كويس اني عرفتك علي حقيقتك

شهد/ اسمعني...

اياد/ مش عايز اسمع حاجه ويسمك يدها ويسحبها للخارج شهد/ اياد سيبني......ليخرجها خارج الشركه

اياد بغضب/مش عايز اشوف وشك انتي فاهمه....ويتركها ويركب سيرته ويغادر

شهد/ اياااااد....انت محاولتش تسمعني يا اياد... ليه كنت لازم تسمعني


اسكريبت 5 الأخير 🖊️📖 

..في مكتب اياد..

يدخل زين مكتبه ولم يجده

زين/ يا تري انت فين يا اياد..حتي رنيت عليك مش بترد....بعد وقت

يدخل زين الي منزله

زين/ شهد...شهد

زين/ بتعملي اي

شهد ببكاء/ بلم هدومي..هرجع امريكا 

زين/ اي اللي حصل بينك وبين اياد

شهد ببكاء وصراخ/ محاولش يسمعني ولا يفهم اللي حصل قالي ان انا بمشي مع الشباب علشان فلوسهم...انا

ليضم زين أخته/ شششش..لازم اياد يعرف الحقيقه

شهد/ لا هو مرضاش يسمعني وانا مش عايزه اشوفه

زين/ شهد

شهد/ ارجوك يا زين...سيبني ارجع أمريكا

زين/ لا يا شهد مش هترجعي واياد لازم يعرف

شهد/ قولتلك لا يازين....انا هسافر

زين/ شهد

شهد/ ارجوك

زين/ قولتلك مش هتسافري..انا لازم اعرف فين اياد

زين/ متطلعيش من البيت ومفيش سفر انتي فاهمه..انا هروح اشوفه لازم يعرف....ليترك زين اخته ويغادر

...في مكان آخر...

..يجلس اياد امام الشاطئ ويتذكر شهد...

اياد/ ليه....ليه يا شهد

زين/ كنت متأكد اني هلاقيك هنا

اياد/ زين..لو سمحت امشي عايز اقعد لوحدي

زين/ لا يا أياد...انت اي اللي عملته ده يا اخي مش تفهم الاول

اياد/ هي لحقت تقولك

زين/ ليه مسمعتهاش

اياد/ اسمع اي من واحده زيها.. أكيد هي ضحكت عليك انت كمان..وياتري انت جاي تعرف انا طردتها ليه

زين/ انا عارف

اياد/ عارف اي بقا

زين/ عارف انك بتحب شهد... شهد قالتلي كل حاجه

اياد/ مش فاهم..قالتلك اي

زين/ قالتلي انك بتحبها وطلبت ايدها للجواز وعايز تتقدملها وتقعد مع اخوها

..لينظر له اياد...

زين/ شهد مش زي مانت مفكر يا اياد..انت فهمت غلط لما شوفتها معايا..بس الغلط مش عليك الغلط عليا

اياد/ مش فاهم

زين/ كنت لازم تعرف الحقيقه من الاول

اياد/ حقيقة ايه انا مش فاهم حاجه

زين/ لما انت شوفت شهد في الحفله وسألتني انت تعرفها قولتلك لا بس الحقيقه انا كدبت عليك شهد تبقا اختي يا اياد

اياد بصدمه/ اختك....الزاي وليه مقولتش

زين/ شهد طلبت مني انها تشتغل في نفس الشركه اللي انا شغال فيها بس من غير ما حد يعرف انها اختي... ليسمع اياد زين وحاسس بنغزات في قلبه وفي اللحظه دي فهم انه ميقدرش يعيش من غير شهد وانو لازم يصلح اللي عمله..

اياد/ يعني شهد تبقا اختك..هي فين

زين/ في البيت

اياد/ انا غلطت في حقها كنت لازم اسمعها..لازم اروح اشوفها واصلح اللي عملته..... بعد وقت ..

يدخل زين الي منزله ومعه اياد

زين/ شهد...شهد

زين/ غريبه مبتردش...ليبحث عنها زين واياد..

اياد/ هي فين...

زين وهو يفكر/ اكيد في المطار

اياد/ في المطار ...ليه

زين/ هفهمك...لازم نلحقها

......في المطار... تجلس شهد وتتذكر اياد

شهد/ ليه مسمعتميش يا أياد.....لتسمع شهد نداء الطائره

شهد/ انا اسفه يا زين... لتأخذ شهد حقيبتها وتتجه للممر

اياد/ شهد

لتنظر شهد خلفها لتجد اياد وزين

..ليقترب منها اياد/ انا اسف بجد

شهد ببكاء/ ليه مسمعتنيش

اياد/ انا اسف حقك عليا

..لينزل اياد علي ركبته ويقدم لها خاتم...لتتفاجئ شهد وتنظر حولها لتجد الجميع ينظر اليهم

شهد/ انت بتعمل اي يا اياد..قوم

اياد/ تتجوزيني يا شهد..تقبلي تكملي حياتك معايا تقبلي تكوني شريكة حياتي

...ليقول الجميع بصوت واحد وافقي..وافقي..وافقي

لتنظر شهد الي زين/ انتي لسه هتفكري الراجل رجله وجعته

اياد/ هااا قولتي اي تقبلي تكملي حياتك معايا

لتهز شهد رأسها بالايجاب/ موافقه

..ليصفق الجميع ( اوعدنا يارب😂😂😂🙈)

اياد/ معقولة كنتي هتسافري...

شهد/ قدرك ونصيبك اني افضل قاعدة علي قلبك

اياد بضحك/ اقعدي براحتك بس متريحيش اووي يعني

لتضحك شهد...

زين/ احمم..بمناسبه المناسبة السعيد دي عايز اقول حاجه

..لينظر شهد واياد الي زين..

زين/ احم..عايز اتجوز

لتنظر شهد له بصدمه

اياد/ انا كنت شاكك فيك يالااااا

شهد/ وياتري مين القمر اللي سرقت قلب أخويا

زين/ حور..اسمها حور ...جهزوا نفسكوا النهارده الساعه ٧ هروح اتقدملها وانتوا معايا......في المساء في منزل حور

حور/ ماما...انا قلقانه اوووي

والدة حور/ اهدي بس يا حبيبتي وروحي كملي لبس زمانهم علي وصول......ليرن جرس الباب

حور/ ماما...ماما جم يا ماما وانا لسه مخلصتش لبس اعمل اي

والدة حور/ انتي لسه واقفه روحي كملي لبسك

.... بعد وقت... يجلس الجميع....

زين لأياد/ ماتتكلم يا أياد قول حاجه

اياد/ وانا مالي يا خويا هو انا العريس ولا اي

زين/ مانت زي ولي امري برده ولا اي

اياد/ ولي امرك ليه هو انا هخلف واحد شحط زيك ولا اي

زين/ الله يكسفك يا اياد قول حاجه

اياد/ احم احنا يشرفنا اننا نطلب ايد الانسه حور لأبننا زين...اقصد لصاحبي زين😂😂

والدة حور/ وانا مش هلاقي احسن من زين لبنتي حور

اياد/ يبقا نقرأ الفاتحه

زين/ والخطوبه بكره

والدة حور/ بسرعه دي

زين/ كويس ان انا قولت الخطوبه مش كتب الكتاب يا حماتي واهو خير البر عاجله وبالمره نحتفل بخطوبة شهد وأياد

والدة حور/ يبقا علي خيرة الله الخطوبه بكره والف مبروك

في اليوم التالي..في الخطوبه

تقف شهد بجانب اياد وزين بجانب حور 

اياد/ بقيتي خطيبتي يا شوشو بس لسه في حاجه

شهد/ اي

لينظر زين الي اياد

زين/ اتفضل يا شيخنا....

لتتفاجئ حور وشهد

زين/ هنكتب الكتاب

اياد لحور وشهد/ انتوا لسه هتفكروا يلا

بعد وقت....بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير....ليضم أياد شهد/ بقيتي مراتي...بقيتي ليا

شهد/ انا بحبك اووي يا أياد

اياد/ بحبك يا شهد

...❤️ النهايه ❤️...

تعليقات