2=فتيات من جحيم - ✨البارت الثاني✨
النظرة من عيناك.......ستكتب قصة عشق للعشاق........من جبروت .....❤❤❤❤
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في قصر الرواي حيث يوجد الحفل نجد الكثير من التجمعات واكبر رجال الاعمال موجدين بالحفل
والحفل كبير وضخم والجميع معجب بتصميمات الديكور للحفل وكيف لا يعجب الجميع بتلك الترتيبات فأصحاب الحفل هم عائلة الرواي اكبر العائلات بالبلد وتعتبر من الاغنياء جدا فهم اصحاب سلطة ونفوذ لنجد علي احدي الطاولات يجلس ثلاث رجال في السبعين من عمرهم يبدو عليهم الوقار والحكمة يجلسون بكل غرور وفخر واعتزاز بأعمالهم العريقة بينما بجانبهم علي طاولة اخري نجد زوجات ابناء الرواي ومعهم فريدة مديرة دار الايتام وسالي مساعدتها يتحدثون في أمور عدةونجد بعض الفتيات واقفات يتحدثن بكل غرور وكبرياء فهم حفيدات الراوي ونجد علي طاولة أخري يجلس رجال الرواي ابناء الرواي يتحدثون حول بعض الاعمال والصفقات المهمة وبينما الجميع جالس ويتحدثون اذا يجدوا ثلاث شبان يدخلون الحفل بكل غرور ووسامتهم فاقت كل شئ ليتهامس الجميع علي وسامتهم فهم محط اعجاب الجميع ليتجهوا ناحية كبار العائلة ويسلموا عليهم وبعد ذلك يتجهوا الي البار ليجلسوا علي الكراسي ومن ثم يطلبون بعض الكحوليات ليتفاجأوا بمجيئ ثلاث فتيات عليهم ويرتدين ملابس انا اكذب انهم لايرتدون ملابس بل شبه ملابس لتقول دارين بغرور
![]() |
هاي يا شباب هاي إياس
إياس بلامبالاة من تلك الفتاة التي لاتمل عن محاولاتها لاغرائه : هاي دارين
هايدي: هاي زين عامل ايه
زين وهو لاينظر لها : هاي هايدى وانا كويس زي مانت شايفة
لتقول سارة : ازيك يا راسل ايه اخبارك
راسل ببرود : انا تمام ومن ثم ينظر الي الشراب الذي بكأسه ويتجاهلها ليتجاهل الثلاثة الفتيات مماجعلهن يستشيطوا غضبا من هؤلاء الثلاثة الذين يعاملوهم بجفاء وبرود لتذهبن الفتيات وهم يتمتمن بغضب ليضحك الشباب فهم يعلمون بجميع محاولاتهم باغرائهم وجعلهم يقعون في عشقهم
اما علي الطاولة التي يجلس عليها كبار عائلة الرواي نجد الجد الاكبر للعائلة يجلس بالمنتصف وعلي يمنينه عادل وشماله عمرات يتحدثون حتي يتذكروا الماضي معا وعن انجازاتهم وكيف بنوا تلك الامبراطورية العريقة ليبتسموا بفخر فهم استطاعوا ان يصلوا الي تلك المكانة العالية في المجتمع ليتذكروا تلك الحادثة المشئومة ليغيروا الحديث ليقول عاصم :
اللي حصل زمان صفحة واتفقلت وطوينها ومش عايزها تنفتح ابدا لانها لو انفتحت هتكون الزلزال اللي هيدمر اللي بناناه
عادل: فعلا واي حاجة تخص الماضي نرميها ورا ضهرنا ونكمل لآخر الطريق
عمران: صحيح ماضي بس متنساش ان الماضي ده هو اللي بني الحاضر اللي احنا عايشينه
عادل: صحيح هو الاساس اللي بنينا بيه الحاضر وفي ايدينا نبني في الحاضر اللي هيكون ماضي في المستقبل مستقبل اجيال تحت راية عيلة الراوي
عاصم ببرود: ودا المطلوب ننسي الماضي ونمشي في طريق الحاضر علشان نوصل للمستقبل
ليتحدثوا في أمور عدة لنتجه الي الطاولة التي بجانبهم نجد كل من سميرة و رحمة وشهيرة وناهد
ومعهم فريدة فهي ورحمة اصدقاء منذ زمن بينما سالي تتحدث بكبرياء مع ملكات الغرور والتكبر ناهد وشهيرة لتسأل رحمة فريدة عن أخبار الاطفال بالميتم
رحمة بابتسامة: ايه احوال الاطفال بالميتم
فريدة بابتسامة : كلهم بخير وتمام وبيحبوكم
سميرة : والله يكون في عونك انك تكوني ام ل٣٠٠طفل دا شئ عظيم بجد
فريدة : شكرا ليكي
ناهد بتكبر : انت ايه اللي يخليكي تشتغلي مديرة دار أبتام وجوزك صاحب شركة استيراد وتصدير
بس برضوا مش بنفس مكانتنا
فريدةببرود : دا شئ خاص بيا ومع ذلك هقولك ان ببقي سعيدة وانا بسمع كلمة ماما من الاطفال والا بيضحك ومبسوط من لعبة بسيطة جاتلوا والا لما يبقي الكل معاه وبيحبه مش بيحسسه بالنقص
ودايما بلاقيهم واقفين في سند بعض لما حد يتأذي مش بيسكتوا لا بيجوا وياخدوا ولو في بطن الحوت
ناهد بتأفف: مكنش كلمة وقالتها علشان تعطينا المحاضرة الطويلة دي
شهيرة : وانت يا سالي بقي مرتبطة علي كده
سالي: لا انا لسه صغيرة علشان ارتبط
ناهد : عين العقل وباين عليكي مش زي مدام فريدة خالص
سالي : فعلا انا مش زي مدام فريدة مدام فريدة طيبة ومش بتعاقب الاطفال لما يغلطوا لكن انا غير الطفل اللي بيغلط لازم يتاعقب
فريدة : وليه نعاقبه ما نعلمه الصح من الغلط الاول بدل كل ده واهو يطلع صالح ونافع
سالي بسخرية : اه علشان كده التلات بنات طلعوا صالحين ونافعين
رحمة باستغراب: انت بتتكلمي عن مين
فريدة بتتوتر : دول بنات عندي في الميتم مع بعض دايما ومش بيسكتوا عن حق اي طفل بيتأذي حتي لو بالكلام علشان كده سالي واخدة موقف منهم
سالي : موقف بس وهمت ان تكمل حديثها لتنظر بصدمة لتقول يا نهار أسود
لينظر الجميع الي ما تنظر ليجدوا ثلاث فتيات جميلات واقفات بجانب بعض ويمسكون بدراجتهم
والجميع ينظر اليهم بصدمة من كتلة الجمال التي امامهم
عند الفتيات يدخلون القصر بكل غرور فهم هيئتهم لاتدل علي انهم يتيمات وجمالهم جعل الجميع يفكر بانهم أحفاد لتلك العائلة لنجدهم يمشون بكل ثقة وغرور وسط نظرات الاعجاب والاستغراب والحقد والخوف من جمالهم فقد كانوا يرتدون ملابس رياضية جعلت منهم كتل جمال
فكانوا يمشون كالاتي أريام بالمنتصف وعلي الجهة اليمني شعاع والجهة اليسري جويرية ويظلوا يتطلعون علي الجميع فهم يبحثوا علي شخص معين حتي تبتسم أريام بخبث وتمشي باتجاه احدي الطاولات ومعها الفتيات حتي يتوقفوا أمامها ولم تكن غير الطاولة التي تجلس عليها فريدة اما فريدة من الصدمة لم تستطع التحدث بينما سالي تجلس بتوتر وخوف منهم لان انظارهم معلقة بها لتعلم انها الان بالجحيم ولن يمنعها أحد لتهم بالسرعة بالفرار حتي لا يقع بها في جحيمهم لتجد من يمسك يدها ويتحدث بشر:
رايحة علي فين الحفلة لسه في أولها
ولم يكن سوي جويرية لتجد شعاع تمسكها من يدها الاخري الاخري لتقول بغضب:
باين عليك خايفة ولما انت خايفة كده بتعملي كده ليه
لتقوم فريدة بتوتر وخوف عليهم حتي لا ينكشف أمرهم : بنات في ايه اللي بيحصل وماسكين سالي كانكم قابضين علي مجرم
جويرية بسخرية : ما احنا فعلا ماسكين مجرم واحدة معندهاش ضمير ومن ثم تمسكها من شعرها بقوة لتصرخ سالي لتقول بصوت عالي عملك ايه علشان تعقبيه بالطريقة البشعة دي هاا ردي عليا
لتقول فريدة بغضب: بنات سيبوا سالي بقولكم انا مش هعيد كلامي مرتين وهنسي اني عاملتكم علي انكم بناتي مش بنات الميتم
لتترك الفتاتان سالي وتقول شعاع بسخرية : ما احنا فعلا بنات ميتم ايه الجديد يعني
اما اجتمعت فتيات الراوي حول سالي لتقول دارين باحتقار :
فعلا بنات شوارع وميتم ومش عارفة مين اللي دخل البيئة دول هنا
هايدي بسخرية : مش شايفة منظرهم عامل زي اطفال الشوارع ازاي
سارة بتكبر : البنات البيئة دي تخرج من هنا فورا
سالي بغرور وقد اتتها الفرصة لاهانتهم: دول بنات ماشيين يبلطجوا ويضربوا في كل واحد يقابلهم وبعدين مش معروف ليهم أهل واكيد الدم اللي في عروقهم دم لقتالين ومجرمين وسفاحين
فريدة بغضب من كلام سالي عليهم : سالي الزمي حدودك واياكي تتكلمي عنهم بالشكل دا تاني ومين دول اللي بيضربوا في كل واحد شوية هاا وعند همت ان تكمل كلامها لتجد هاتفها يرن برقم احد معارفها لترد عليه وتتحول معالمها للصدمة وتنظر للفتيات بصدمة الواقفات بكل برود لتقول بصدمة:
انت سيبوتو الشغل ليه
جويرية بلا مبالاة : عادي المكان معجبناش والناس اللي فيه مش محترمين
فريدة بصدمة من ردة فعلهم : المكان الناس اللي فيه مش محترمين وايه ذنب المدير علشان تعملوا فيه كده
شعاع ببرود : مش انا علي فكرة
جويرية : ولا انا
فريدة بغضب : اومال مين ما تردوا يا بهوات مش لسه من أسبوع ضاربة الزبون بتاع الكافيه يا أستاذة شعاع
شعاع ببرود : علشان يحترم نفسه و ميقولش كلام قليل الادب لجويرية تاني
فريدة بغيظ من برودهم : وانت يا أستاذة جويرية مين اللي دلقت القهوة هلي هدوم العميل
جويرية ببرود هي الاخري : علشان نظراته مستفزة وعصبتني
فريدة بغضب : اومال مين ماهو كل شغلانة تعملوا فيها مصيبة وتكونوا انتم الاتنين السبب
شعاع : هو مفيش غيرنا يعني ما تسألي الضلع الثالث
بتاعنا
فريدة بصدمة : انت
لتنظر لها أريام برفع حاجب لترد عليها جويرية بسخرية : آه هي ليه ممنوع يعني
فريدة بغضب : مش لدرجة الضرب ده دي مفهوش حتة سليمة وبعدين عمل ايه علشان يتعمل فيه كده وياريته زبون والا موظف عادي لاا دا المدير بنفسه
شعاع : ما هو اللي قليل الادب بيمسك ايدها ليه
فريدة بصدمة : كل ده علشان مسك ايدها تقوم تضربه وتجبله ارتجاج في المخ وكسر في الذراع الايمن وتمزق في الاربطة في الذراع الايسر وكسر في القدم دا غير وشه اللي تشوه من كتر الضرب وتقوليلي مسك ايده
جويرية : رحنا ليه بالذوق وطلبنا اذن اننا نخرج مرضاش وبعدين جينا نمشي راح مسك ايدها وهي كانت علي اعصابها علشان كريم وحالته في الميتم تقوم تسكتلوا لا طبعا
فريدة وهي تضع يدها علي رأسها : كل مرة نقول زبون والا جرسون من اللي معاكم لكن المرة دي المدير بنفسه ليه مربية شياطين
شعاع بسخرية : اديكي اعترفتي بنفسك ان احنا شياطين يبقي تستحملوا
فريدة : شكلي اتساهلت معاكم اوي لدرجة انكم معتش هاممكم حد
لتقول سالي بشماتة : عايزة ايه من بنات ملهمش أهل ومش معروف ليهم لا أب أو أم وأكيد العنف ده وراثة
مهو مش معقول شياطين زي دول يبقي أهلهم ملايكة
لتهم جويرية بضربها لتمسكها أريام من يدها وتنظر لها بابتسامة خبث لتفهم جويرية وتبتسم بخبث هي الاخري لتتقدم أريام من سالي ببطئ شديد وهي تبتسم بخبث لتتوتر سالي وترجع الي الخلف بينما أريام تتقدم منها لتقول سالي بخوف :
انت ابعدي عني ومالك بتبصيلي كده ليه وبعدين انت مفكرة اني هخاف منك والا ايه وبعدين انت مين علشان اخاف منك
لتتقدم منها أريام أكثر حتي تتوقف لتظن سالي انها لن تقوم بفعل شئ لها لتتقدم ناحية أريام وتقول بكل غرور:
ههه شفتي بقي ان انت واحدة متسواش ومتقدرش تعمل حاجة جبانة متقدريش تضربي او تأذيني ادوام الكل وكمان ادوام مدام فريدة
لتبتسم لها أريام بخبث لتستغرب من تلك الابتسامة
وفجأة تسحب أريام مسدس من تحت ملابسها وتوجه في رأس سالي ليشهق الجميع بصدمة وخوف بينما فريدة نظرت لها بصدمة لتقول أريام وتتحدث لاول مرة فهي منذ ان أتت صامتة ولا تتحدث لتنظر الي اخواتها وتغمز لهم ليبتسموا لها لتقول ببرود:
قوليلي عملك ايه ها ردي ذنبه ايه علشان تعملي فيه كده
سالي بكذب وخوف: انا معملتش حاجة صدقيني
أريام بسخرية : ايه ده مالك قلبتي شبه الكتكوت المبلول كده مش كنت أسد من شوية ومن ثم تقول بنبرة دبت الرعب في جسدها لتجعلها ترتجف من
الخوف وأنا بكره الكذب اوي واللي بيكذب عليا اقل عقاب يستاهلوا هو الموت
لتبكي سالي فهي تعلم ان أريام لا تتهاون مع اي احد يكذب عليها لتقول فريدة : ريا حبيبتي سيبي اللي في ايدك ده علشان خاطري قوليلي هي عملت انا مش فاهمة حاجة علشان خاطري
أريام وهي تنظر في كل جانب وتقول : مين ريا انا مش شايفة حد اسمه ريا هنا ومن ثم تتحدث بغضب : تحب اقولك عملت هقولك كريم عارفاه الطفل اللي عمره تمن ٨سنين عارفة عملت في ايه ضربته بطريقة وحشية من غير ضمير ومن غير ذرة ندم ومكفهاش اللي عملته لا تمسك ايده وتحطها في المياه المغلية طفل عمره ٨سنين يتعمل فيه كده وعايزاني مقتلهاش تبقي غلطانة لان اطفال الميتم كلهم في كافة وكريم في كفة تانيه
فريدة بحزن علي حدث لذلك الطفل والعذاب الذي رآه : هي عملت كده طب ليه قوليلي وانا هعاقبها بس سيبي االي في ايدك
أريام بغضب وقد تحولت عيناه لنظرة جحيم :
مش عايزة اسمع صوتك عارفة ليه علشان انت لو تعرفي تختاري المساعدة بتاعتك مكنش حصل ليه كده ولا كان شاف العذاب ده بس مش هبخل عليكي وهعرفك طفل بيسأل مساعدة مديرة الميتم هي رايحة فين فتقوم شتماه وتعايره انه مش عنده اهل وهو يتيم فالطفل ده يبكي ومش شايف ادامه من كتر الدموع فبالغلط تندلق كوباية اللبن علي فستانها وهي مش سخنة بس أخدتها حجة علشان تعمل فيه كده
ثم تقوم بتهيئة المسدس لضرب النار لتقول فريدة للبنات جويرية وشعاع : بنات اعملوا حاجة علشان خاطري
جويرية ببرود: آسفة يا فري مش هقدر دي حاجة تخصها هي واحنا مش مسموح لينا ندخل
شعاع ببرود : وبعدين اللي غلط يتعاقب مش صح يا سالي
فريدة بغضب : انتم ايه اللي حصلكم القتل عندكم عادي كده وياتري عملتوا ايه تاني غير ضربكم للناس قتلتوا كام واحد قبل كده
أريام ببرود : سالي بتقول علينا ان احنا ملناش اهل احب اعرفها اني اعرف مين أهلي كويس واسم العيلة ايه تحبي اقول ليها يا فريدة هانم مين أهلنا والدم اللي في عروقنا دم مين
فريدة بتوتر : اهدي وبلاش جنان علشان خاطري بلاش تضيعي مستقبلك
أريام ببرود : انتي مجوبتيش علي سؤالي بس انا هجاوب انا بابا يبقي... زعيم مافيا والدم اللي في عروقي دم مجرمين وقتالين قتلة والقتل سهل عندنا ودلوقتي جه وقت العقاب
لتضع إصبعها علي الزناد لتبكي سالي بقوة وتترجاها بينما فريده تغمض عينيها بألم وخوف من القادم بينما سالي تبكي وتغمض عينها استعدادا للموت وهي ترتجف من الخوف وبعد مرور قليل لم تجد شئ بجسدها لتفتح عيناها لتجد أريام واقفة تنظر لها وعلي شفتيها ابتسامة انتصار والسلاح ملقي علي الارض لتغضب سالي بشدة لتقوم بأخذ السلاح من علي الارض وتوجهه في اتجاه أريام وتقول بحقد :
بقي واحدة زيك تعمل فيا انا كده وترفع عليا السلاح بس انت غبية دايما بتقولي ان القوة مش بالجسم والقوة قوة العقل والذكاء بس واضح انك لا تملكي قوة ولا حتي عقل
فريدة : سالي بطلي جنان وابعدي المسدس من عليها
سالي بحقد: لا مش هبعده عنها الا لما اموتها
فريدة وهي تنظر الي جويرية وشعاع بغضب وخوف عليها لتجدهم واقفين ببرود لتتحدث بغضب :
وانتم واقفين ساكتين ليه هتموت اختكم وانتم واقفين باردين كده ليه
جويرية ببرود: قولتلك قبل كده ان دي حاجة مش مسموح ندخل فيها
فريدة بترجي : سالي علشان خاطري هعملك اللي انت عايزاه بس متأزيهاش
سالي بحقد: دايما بدافعي عنها وتقفي بصفها وتهيني فيا علشان خاطرها بس المرة دي لأ
ومن ثم تنظر لأريام لتجدها كما هي تقف ولم تتحرك بل كما هي لتبتسم لها بحقد ومن ثم تضغط علي الزناد لتصرخ فريدة بصوت عالي ولكنها لم تسمع صوت نار لتنظر لهم لتجد المسدس يخرج منه مياه وليس رصاص لتنظر باتجاه الفتيات فتجدهم واقفات وعلي شفتيهم ابتسامة سخرية فقد نجحت في خداع الجميع بينما الجميع ينظر ناحية أريام التي تقف ببرود وابتسامة سخرية علي شفاها بينما سالي تنظر الي السلاح تارة والي أريام تارة أخري لتجدها تبتسم لها بسخرية ومن ثم تنظر إلي جميع من في الحفل لتجدهم ينظرون لها ومن ثم ينفجروا ضاحكين علي خدعة تلك الفتاة الصغيرة لتنظر لها أريام وتتجه ناحيتها وتقول ببرود :
انا كل مرة كنت بحذرك فيها من تصرفاتك ومعاملتك الوحشة لاطفال الميتم بس المرة دي كان درس بسيط اني اقدر اقتلك وبكل سهولة ومن ثم تتجه ناحيتها وتمسكها من شعرها وتقول بصوت فحيح أفعي تبخ سمها في أذن أحد الاشخاص : بس اقسم بربي لو شفتك في الميتم تاني ليكون قتل بجد ومش تهديد وانت عارفة لما بقسم او بوعد وعد بنفذه لو كان في سيف علي رقبتي لتقول بصوت عالي مفهوم
لتقول سالي بخوف : ممفههوم
وتأخذ حقيبتها وتخرج من الحفل ركض بينما فريدة تتجه ناحية أريام وتقول :
يعني كل اللي حصل ده كان فيلم ومش حقيقي وانا اللي كنت خايفة عليك من ان يحصلك حاجة وطلع في الأخر كذب وانا اللي كنت مستغربةالبرود اللي كنتم فيه وازاي مش هاممكم الموضوع مانا اللي غبية ومفكرتش انها تكون حيلة من حيلكم
جويرية بسخرية : انت جاية تقولي الكلام دا لمين احنا بنفذ مش بتوع كلام والمرة دي كان درس صغير ليها علشان تشوف الموت بعنيها
أريام ببرود : انا عذبتها بس مش عذاب جسدي لا عذاب نفسي وانت اكتر واحدة عارفة ان أسوأ انواع العذاب العذاب النفسي وبكده تقدري تقولي انها هتفضل في ذاكرتها طول العمر ومش هتنساها ودا أرحم ليها من اللي كانت هتشوفه لو عاقبتها بالطريقة اللي عاقبت بيها كريم
فريدة بغضب : انا مش فاهمة انتم ايه اللي حصلكم وغيركم كده انتم كنتم ملايكة وكنتم مش بتأذوا حد حتي لو آذاكم
شعاع بسخرية : تقدري تقولي ان الملاك اللي بيشوف عذاب من شياطين بيصبح شيطان زيهم
فريدة وهي تتنهد بحنق فهي لن تنتهي منهم ولن تستطع تغيير أفكارهم تلك : وانتم هتعملوا ايه في الشغل اللي انطردتم منه ده بس مشاكلكم
جويرية بهدوء : تصحيح بسيط احنا مش اطردنا من الشغل احنا سيبناه بعد ماضربنا المدير
فريدة بنفاذ صبر : الصبر يارب ومين هيشغلكم تاني عندوا ومن ثم تقول بصوت عالي يا جماعة حد محتاج موظفين ياخد دول ويشغلهم عنده حتي لو بودي جارد دول شياطين وبيعشقوا الحاجات اللي فيها ضرب قوي اقول ليكم علي حاجة حد يشتري البنات دي حتي لو هياخد اتنين والتالتة هدية مني
أريام ببرود : طب متنسيش اللي هيشترينا نبقي نقسم الفلوس مع بعض انت النص واحنا النص القسمة حلوة
فريدة وهي تضع يدها علي رأسها: هتشل يا ناس هتشل حد ياخد العيال دي من ادوامي
جويرية : سلامتك ياقلبي من الشلل ان شاء الله عدوينك
شعاع : ان شاء الله اللي بيكرهك هو اللي ينشل
فريدة : آه حد يسندي مش قادرة امتي اخلص منكم يا اكبر مصيبة في حياتي ماهو الشغل ماحدش هيوظفكم هعمل ايه
أريام: مش محتاجة تبحثي لينا عن شغل لان انت هترتاحي مننا قريب اوي
فريدة باستغراب : ليه وازاي يووه ما توضحو كلامكم
جويرية : أصل نتيجة الثانوية طلعت انهارده
فريدة بتوتر وهي تفرك يديها هاا وعملتوا ايه زي ما انا متوقعة صح الاوائل جبتوا كام في المية
لتقول دارين بسخرية: الأوائل دول أخرهم ٤٠ أو ٥٠ في المية بالكتير
سيرين بسخرية : هنستني ايه من بنات كل حياتهم بلطجة وضرب في كل واحد شوية وأخرهم خدمة عامة
لتقول شعاع باستفزاز : الكلام دا مش لينا يا علبة السردين انتي و شوفي مستواكي الاول قبل ماتيجي عندنا
دارين بعصبية : قولتلك ميت مرة اسسمي دارين مش سردين انت مبتفهميش
سيلين وهى تحاول تهدئة أختها : متعصبيش نفسك يا دارين دول أصلا بنات غبية ومبتفهمش ومش من نفس مستوانا علشان تحطي دماغك بدماغهم
لتقول جويرية باستفزاز هي الاخري : سيبنالك العقل يا ست سلمون هانم مش عارفة يا أختي العيلة دي بتحب السمك اوي كده
شعاع بنفس الاستفزاز: فعلا شكلهم بيحبوا السمك علشان سردين وسلمون هانم يبقي مش محتاجين يصطادوا سمك
سيلين بغضب : انت ازاي تقولي عني كده مبقاش غيركم اللي يقول عني كده
أريام بلا مبالاة بهؤلاء الغاضبون : يلا يا بنات سيبكم منهم اصل باين الغباء مكتوب علي وشهم
لتضحك الفتيات عليهم ويهموا بالذهاب لتوقفهم فريدة بلهفة وهي تسألهم :محدش قالي مجموعكم كام
جويرية بلامبالاة : جبت ٩٩واتنين من عشرة
شعاع بلا مبالاة هي الاخري : نفس المجموع ومن أوائل علي الجمهورية المركز الثالث
فريدة بسعادة : بجد ألف مبروك يا حبايبي انا مش مصدقة بناتي من أوائل الجمهورية وانتي يا روحي جبتي كام
لتقول سارة بحقد فأريام جميلة جدا عنها : اكيد يعني واحدة زي دي كل حياتها قتل وضرب مستحيل تجيب حاجة ممكن اقول الاتنين دول لكن دي مستحيل
سيلين: ههه فعلا واحدة زيها مستحيل تلاقيها جايبة مجموع كويس
شعاع بسخرية : بلاش انتم اللي تتكلموا وشوفوا نفسكم جايبين كام علي الاقل احنا مش ناقصين كتير الباقي بقي علي اللي جايبة ٥١ في المية
دارين : انت تقصدي ايه انت بتعملي مقارنة بينا وبين البنت دي وهي تشاور علي أريام
لتقول فريدة : بنات في ايه وبعدين انتم طول الوقت خناق مع بنات او رجالة اعقلوا شوية دا الاصغر فيكم عاقلة عنكم
لتنفخ الفتاتان بضيق لتسألهم فريدة مرة أخري فهي تخشي علي مستقبلهم وتتمني لهم النجاح والقمة دائما : وانت بقي مش عايزة تقوليلي مجموعك خليني افرح
أريام بلا مبالاة: جبت ٩٩وتسعة من عشرة
فريدة : طيب ماشي ومن ثم تنظر لها بصدمة كااام
ومن ثم تحتضن أريام بسعادة ..انت بجد جبتي المجموع ده انا مش مصدقة
شعاع بسخرية : لأ صدقي وخدي دي بقي الاولي علي الجمهورية كمان
فريدة وهي تحتضن أريام: حبيبة قلبي الاولي علي الجمهورية وكمان بناتي الاتنين واخدين المركز الثالث يعني بناتي في القمة دايما
أريام بغرور: القمة اتوجدت علشان اصحابها واللي هيوصلوا ليها حتي لو بعد ميت سنة القمة ملك لفتيات الميتم الثلاث فتيات من جحيم وهنبقي جحيم أي شخص يقف ادامنا وهخليه يندم علي اليوم اللي وقف فيه وتحدي جحيم ومن ثم تتحدث بغموض وكل شخص غلط هيتحاسب حساب عسير وحسابه قرب اوي
لتبتسم للفتيات ليبتسموا ومن ثم ينظروا الي فريدة التي تنظر لهم بتوتر وخوف عليهم فهم دائما هكذا يتحدثون بغموض لتقول شعاع ببرود وجدية :
واعملي حسابك احنا مسافرين بعد أسبوع لان احنا جاتلنا منحة نكمل تعليمنا برا والدولة هتهتم باحتياجتنا
ليهموا بالذهاب ولكن تتوقف أريام وتنظر ناحية رجل يبدو عليه كبر السن وبجانبه رجلين وهويتوسط الطاولة بعيون الجحيم فقد أصبحت عيناها باللون الرمادي لينظر لها باستغراب من تلك النظرة لتتحول نظرتها الي البرود لينظر لها أيضا ويقسم من يراهم يقول ان العين تري انعكساها في المرآه بينما شعاع وجويرية ينظرون الي الرجلين اللذان بجانبه بغضب ليستغرب من في الحفل من تللك النظرات ويحاول الثلاثة رجال فهم معني تلك النظرات ولكنهم لم ينجحوا لتبتسم أريام بسخرية منهم ومن ثم لتذهب أريام ببرود وخلفها الفتيات ليركبوا دراجاتهم ويمسكوا بأيدى بعض بينما أريام في المنتصف تمسك بيدها اليمني شعاع واليد اليسري جويرية وتقول أريام بابتسامة شر :
أهلا بالجحيم ملكاته فتيات من جحيم ماضي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يارب البارت يعجبكم ودي جزء من ماضي ليهم لبداية الانتقام
الأميرة 👑❤❤
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺