رواية عشقت مغتصبة البارت التاسع عشر حتى البارت الخامس والعشرين بقلم حنين هاني حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
فاق من الصدمه ورواحو وكلهم اتجمعو في المستشفى
ريم.اختي جرالها اي هي فين وجريت علي العنايه المركزه لقت الدكاتره هناك ومانعين حد يخش وقفين كلهم بره مش عارفين ماتت ولا عايشه
ريم. اختي ياليث عاوزه اروحلها هي. فين
ليث. استني ياريم ياحبيبتي عشان خاطري انا علي اعصابي اهدي
غيث وقف علي جنب يتعبر في. صدمه
ليل. غيث انتا مبتردش عليا ليه غيث ان شاءلله يكونو انقذوها مدام لسه جوه مفيش رد غيث مبيردش الكل واقف في رعب عدا دقيقه عشر دقايق ساعه لغايت ماطلعو الممرضات جري
![]() |
ليث. احنا عايزين نفهم في اي الي حصل حد يرد علينا انا عايز افهم
الممرضه. الانسه قلبها وقف تماما وحالنا لغايت مارجع قلبها بس حضرتك هي حالتها مش مستقره خالص لازم تخش عمليات عشان توقف النزيف الداخلي هي في خطر وسابتو وجريت عشان يحضرو العمليات كلو سامع الكلام مرعوب رعب كل دقيقه بتعدي برعب ريم منهاره غيث واقف من ساعت اصلا الخبر وهو في الصدمه عز جيه
عز. حصل اي في اي
ليث. داخله عمليات دلوقتي
عز. ليل كلمتني بتقولي رنو علي غيث بيقولو انها ماتت
ليث. عملو انعاش بس الحاله صعبه ولقو الباب بيتفتح وخارجه سندس بالاجهزه ومغيبه تماما عن الوعي ريم شافتها وجريت عليها
ريم. سندس حبيبتي عشان خاطري متسبنيش انتي قولتي هتفضلي معايا عشان خاطري قومي عشان خاطري متسبنيش انا هموت من غيرك وليث بيشدها وهي ماسكه فيها سبوني اروح معاها علشان خاطري سبوني وسعو ابعدو عني انا عاوزه اختي ياسندس وخدو السرير ومشيو علي العمليات
ابعدو عني انا عاوزه اختي واعدت تصرخ وجالها انهيار عصبي
غيث راح خدها في حضني
غيث. ريم الي بتعمليه ده مبينفعش اهدي وادعليها عشان خاطري اهدي
ريم. ياغيث انا عاوزه سندس قولها متسبنيش هي مخصامني ليه هي مش بتحبني يعني عشان عاوزه تسبني وتمشي وسكت ثانيه ادم ادم هو السبب في الي حصلها ادم سندس بتموت بسببو
ليث. ازاي يعني ياريم انتي عارفه حاجه احنا مش عارفينها هما طبعا من يوم الحدثه مفتحوش الكلام معاه لانو مكنش بيرد اصلا ومن ساعته الحادثه محدش بيشوفو
ريم. سندس كنت من فتره وكانت بتشتكي منو وقالتلي*****************وعرفت من صحبتها ان اخر مره كانت رايحه تتكلم معاه واكيد قالها حاجه تضايقتها ومشيت معيطه عشان كده عملت حادثه هو السبب اختي لو حصلها حاجه انا هموتو ومش هسيبو عايش
ليث بزعيق. ريم الي بتقوليه ده مينفعش الكلام ده من امتا وانتي بتتكلمي بالاساليب دي
ريم. اه عشان اختي لو حصلها انا مش هسكت واعدت تعيط
اعدت ليل تطبطب عليها دخلت سندس العمليات وكلهم علي اعصابهم بره وجيه اياد واقف مش عارف اي الي بيحصل هو كل يوم بيجيلها في نفس المعاد مبيكونش في حد مش عارف يعمل اي يروح يسالهم طيب هيقولهم اي دب القلق في قلبو وخاف عليها ليكون جرالها حاجه ولقا ممرضه ماشيه وقفها سالها راحت قلقتو وقف وسمع وكان قلبو اتشال من مكانو
اياد. لا يارب يارب تقوم باسلامه يارب ميجراش ليها حاجه يارب تقوم باسلامه واعد يدعيلها وهو هيموت من القلق عليها
عدا ساعه اتنين تلاته وكلهم علي اعصابهم وبيدعولها كل واقف خايف علي قطعة من قلبو تروح منو ووسط ما كلهم واقفين جيه ادم ولقاهم وافقين افتكر انها ماتت
ادم. في اي الي حصل سندس جرالها حاجه
راح غيث مسكو من هدومو. انتا اي الي جايبك هنا اي جاي تكمل عليها مكفكش الي عملتو انتا عارف لو اختي جرالها حاجه انا مش هرحمك
ادم. ابعد عني ياغيث وبعدين دي خطيبتي يعني من حقي اطمن عليها
ليث. ابعد عنو ياغيث مش دلوقتي الحساب متقلقش هو كده كده جاي بس مش دلوقتي سابو غيث وراح زقو وعدل ادم هدومو وواقف مش عارف اي الي بيحصل واقف غيث في قمة غضبو وعاوز يموتو ضرب بعد حاولي من ساعه كمان اخيرا طلع الدكتور
ليث. طمنا يادكتور
الدكتور. الحمدلله قدرنا نوقف النزيف بصعوبه بس قدرنا نوقفو وهتخش العنايه المركزه لو عدا ال48ساعه الي جايين من غير مضاعفات هتبقا كويسه وتتنقل اوضه عاديه ادعولها ياجماعه محتاجه دعواتكم واعتقد اعدتكم دي ملهاش اي لزمه فيستحسن تمشو هي كده كده هتخش العنايه ومشي الدكتور
ليث. غيث يلا روح على شغلك وانا هاخد ريم هروحها وبص لادم وانتا اتفضل وماشوفش وشك تاني دلوقتي ودي نصيحه خدها مني احسن عشان متزعلش مني ومشيو طبعا محدش واخد بالو من اياد فا اعد بعيد عشان محدش يشوفو عشان يفضل اعد معاها زي كل يوم كلهم نزلو ركبت ليل مع. غيث عشان يروح الشغل عشان وراهم شغل كتيرر وعز مشي معاه وليث خد ريم عشان يروحها بعد مامشيو كلم اياد الممرضه عشان يخشلها
اياد. اعد جمبها وباصص عليها
مش عارف ليه مستسلمه للموت كده فوقي انتي جمبك ناس بيحبوكي وهيموتو من غيرك اهلك روحهم فيكي عندك ناس بتحبك ليه مستسلمه كده معقول حب وتجربه فاشله يعملو فيكي كده تعرفي حاسس بالذنب اوي. مع انك انتي الي تطلعتي قدامي بس بردو هحس بالذنب ده طول عمري لو جرالك حاجه وبعدين بصراحه زوقك وحش اوي يعني ازاي ده خطيبك يعني انتي زي القمر وهو اتم كده ومكشر ومش بشوش زيك مش عارف اي الي حصل فيا بس اتعلقت فيكي وانتي في الحاله دي اومال هعمل اي لو لما تفوقي وفضل اعد معاها شويه
في الشركه ده غيث مكتبو وليل بتخلص ايميل
ودخل عز
عز. هنعمل اي في الي قولتلك عليه
غيث. قولتلك ياعز مش. دلوقتي
عز. بس مليكه مش ساكته اسماء قالتلي انها بترن كل اسبوع
غيث. خلاص رن عليها وقولها اتقبلتي واعمل الي اتفقنا عليه
عز. خلصانه وطلع عز ورن عليها
انسه مليكه تم قبول توظيفك تحضري الورق اللازم وتقدر تبدأ شغل اول الاسبوع
مليكه بفرحه. بجد ماشي شكرا هخلص الورق علي طول وقفلت
ايوه بقا هو ده الكلام وبدات تفكر هي هتعمل اي
بارت20
عدا اليوم بسلام علي الكل
تاني يوم في المستشفى
*******************
بدأت سندس تفوق واحده واحده وتستدرج الدنيا حواليها كانت الممرضه عندها ساعتها
الممرضه بابتسامه. حمدالله على السلامة
سندس بتفتح عينها وتقفلها لغايت مافاقت واكلمت براحه. اي الي حصل
الممرضه. انتي عملتي حادثة وبقالك شهر في غيبوبه وحصلك حاجات كتيره بس الحمدلله ربنا كتبلك عمر جديد
سندس. انا مش حاسه بنص جسمي خلاص ولا عارفه احركو
الممرضه.الحادثه كانت كبيره هي عمليه صغيره وهترجعي زي الفل
ودخل الدكتور اتطمن علي حالتها ونقلها اوضه عاديه وكلم اخواتها
اتنقلت اوضه عاديه بس التعب لسه باين عليها
الممرضه. انا ركبتك المحلول مش هتحسي بحاجه
سندس. انا عطشانه اوي
الممرضه. بعد المحلول هتشربي وتاكلي عادي طلعت الممرضه ونامت سندس من التعب عقبال مايجو اخواتها
وصل اياد المستشفى زي كل يوم عشان يعد معاها طلع على العنايه ملقهاش قلبو وقف افتكر انها ماتت فضل يسال محدش عارف حاجه عنها خالص لغايت ماشاف الممرضه
الممرضه. استاذ اياد الانسه سندس الحمدلله فاقت ونقلنها علي اوضه عاديه تحب تخشلها
اياد برتياح. اوضه كام
الممرضه. اوضه 738ومشيت دور علي الاوضه ودخل لقاها نايمه جاب الكرسي واعد جمبها
اياد. اوف الحمدلله كنت هموت الحمدلله انك بقتيي كويسه كنت قلقان عليكي اوي ليجرالك حاجه يلا اهم حاجه انك بقيتي كويسه صحيت سندس لقتو بيتكلم
سندس بتعب. انتا مين
اياد. انا الي خبطتك
سندس. وبتعمل اي هنا
اياد. انا كل يوم باجي اطمن عليكي الحمدلله انك بقتيي كويسه حقيقي مكنتش هسامح نفسي لو جرالك حاجه
سندس. الحمدلله انا اسفه انا الي طلعت قدامك
اياد. بصراحه كانت احلا صدفه انك تتطلعي. قدامي
سندس. نعم
اياد. قصدي يعني اقولك انك مشاءالله عندك عيله بيحبوكي اوي وكانو هيموتو عليكي وحقيقي طول الفتره دي وهما زعلانين
سندس. مفيش حاجه تعوضك عن الكل الوحش غير حب الاهل
اياد بزعل. فعلا عندك حق الاهل دي حاجه جميله ورزق من ربنا
سندس. ربنا يباركلك فيهم
اياد. بس انا معنديش اهل وراح قام عشان عينه دمعت معلش بقا انا همشي حمدالله على سلامتك
سندس. استنا ياكابتن بس هو كان مشي نزل اياد وهو موجوع اوي
اياد. ياريت يبقا عندي اهل واشوفهم واحضنهم ياريت يكون ليا حد اتسند عليه وقت وجعي وبص للسما وقال يارب عوضني عن الاهل واكرمني
(اياد 28سنه مبرمج تكنولوجيا اياد يتيم من وهو عندو سنه كان في دار الايتام وكبر فيه وسنه وراه سنه وهو مش عارف يوصل لحاجه عن اهلو لغايت مبدأ يدرس ويفكر في الدراسه ولما تم السن القانوني خرج وكمل تعليمو واتخرج واشتغل واعتمد علي نفسو لغليا مابقا ناجح وبقا عايش حياه اي حد يتمنها لكن دايما الحلو مش بيكمل بيتمنا بس لحظه تجمعو باهلو او يتمنا كل الي عندو ده يروح بس عايش مكون اسره تعوضو عن حنان اهلو الي مشافهمش)
وصل ليث وريم وفرح علي المستشفي الاول وطلعو ليها
ريم. سندس وجريت عليها وخدتها بالحضن
سندس بتعب. براحه ياريم مش قادره
ريم. معلش انا اسفه بس انا كنت هموت عليكي
سندس. الحمدلله بقيت كويسه ياحبيبتي متعيطش
ليث راح باس راسها. حمدالله على السلامة ياحبيبتي انتي كويسه
سندس. الحمدلله
فرح. حمدالله على سلامتك ياسندس كده تقلقينا عليك
سندس. اهو بقا قولت اشوف بتحبوني قد اي ولا اي ياريم وخدتها في حضنها
ريم. والله وحشتيني اوى الشهر والاسبوعين دول عدو كانهم سنين
سندس. يااه انا نمت كل ده
دخل غيث. اه شوفتي انتي نايمه واحنا هنموت عليكي وراح حضنها وباس راسها. حمدالله على سلامتك يابنوتي الحمدلله انك بقتيي كويسه
ليل. حمدالله على سلامتك ياسوسو الحمدلله انك قومتي بالسلامه
سندس. الله يسلمك ياليل
غيث. عامله ايه دلوقتي انتي كويسه
سندس. كويسه بس مش حاسه بنص جسمي خالص
ليث. معلش ياحبيبتي هي عمليه صغيره كده وهترجعي تبقي كويسه هي بس فتره
دخل الدكتور
الدكتور. لا كده ياجماعه اخنا هنتعبها هي المفروض ترتاح
ريم. يعني نمشي يعني داحنا مصدقنا انها فاقت
الدكتور. عارف والله لهفتكم عليها بس انتا عارف الي فيها يادكتور ليث وانها تعبانه دلوقتي
سندس. بس انا كويسه يادكتور سبهم معايا شويه
الدكتور. خلاص ربع ساعه بس وبعد كدا لازم ترتاحي واداها حقن وكتب تقرير ان شاءلله كمان يومين هنعمل العمليه فامش عاوزك تجهدي نفسك
سندس. حاضر وطلع الدكتور فضلو يتكلمو معاها علشان يشغلوها عن موضوع العمليه وبعد كده مشيو عشان ترتاح
في الشركه
غيث. كلمت ملكيه
عز. ايوه والفرحه ما كانتش سيعاها
غيث. وعملت الي قولتلك عليه
عز. عيب عليك طبعا كل الي اتقفنا عليه حصل
غيث. ده الكلام المظبوط
عز. تفتكر ليل هتسكت لو مليكه قربت منك
غيث. نشوف بس ناويه هي علي اي ولو الموضوع خرج عن السيطره انا هتصرف مع ليل
عز. خلصانه ياصحبي وخبطت ليل ودخلت وطلع عز
غيث. اي ياليل مالك شكلك مضايقه
ليل. مفيش حاجه الايميلات اهي جاهزة
غيث. مالك
ليل. سمعت انكم قبلتو الموظفين الجداد
غيث. اه منتي عارفه اننا متحاجين
ليل. وملقتش غير البنت المسهوكه دي وتوظفها عندك مكنش لازم يعني تقبلها انتا كنت محتاج موظفين رجاله
غيث بتوهان. ماهو اصل هي السيڤي بتاعها كويس كده وشاطره فا محتااجينها معانا وكده
ليل. اه كويس والله
غيث بغمزه. انتي غيرانه ولا اي
ليل. واغير ليه يعني كده كده هتبقا في الدور الي فوق يعني بعيده عنك
غيث. لا ماهي المكتب بتاعها هيكون جمب مكتبك عشان هتمسك الحسابات هنا
ليل. نعم ده ليه ان شاءلله منا مسكها هو انتا شايفتي قصرت في الشغل عشان تجبها تمسك شغلي
غيث. بس اهدي ياحبيبتي وبعدين الموضوع مش كده الموضوع اني عاوز اخفف عليكي الشغل وبعدين انتي هتبقي زي منتي بس الحسابات هي هتكون مسؤله عنها
ليل بزعل. براحتك ياغيث
غيث وحضنها من ضهرها. لا مش حكاية براحتي حكاية اني عاوزك تبقي معايا علي طول فعشان كده هشيل من عليكي الشغل ده لانو صعب
ليل. اممم
غيث. خلاص بقا متزعليش نفسك
ليل. خلاص مفيش حاجه
غيث. تعرفي اني بحبك اوى ياليل
ليل بكسوف. وانا كمان
غيث بصدمه. انتي قولتي اي
ليل. وانا كمان بحبك اوى ياغيث اهتمامك وحبك وحنانك عليا خلاني احبك اوي اوعدني ياغيث بعد الثقه دي عمرك متخذلني
غيث. وانا اوعدك وراح حضنها وقد اي كان مبسوط ان ليل حبيتو زي ماهو حبها
عدا اليوم بخير وسلام علي الكل
بليل في المستشفى
*******************
اعده سندس لوحدها عشان اخوتها روحو وهيفي بتفكر في الي كان عندها واعدت تفكر ازاي حد يهتم بانسان خبطو بالعربيه دي قالي كل يوم كنت بجيلك اطمن عليكي معقول لسه في بني ادمين طيبين اوي كده وقطع تفكيرها تخبيط الباب واتفتح شافت سندس انو ادم لفت وشها الناحيه التانيه
ادم. سندس حبيبتي انتي كويسه
سندس بسخريه. حبيبتك
ادم. ايوه انتي حبيبتي وانتي عارفه كده كويسه ياسندس صدقيني لو كان جرالك حاجه كنت هموت عليكي
سندس. عايز اي يادم
ادم. هو اي الي عاوز اي انتي وحشتيني اوي وانا كنت هموت عليكي سامحيني ونبدأ صفحه كده وانتي لما تعرفي السبب هتعذريني وانتي عارفه اني بحبك
سندس. وانا مبقتش احبك
ادم. انتي بتقولي اي
بارت21
سندس. يعني انتا معملتش حاجه تخليني امسك فيك تاني انتا عملت كل حاجه تخليني اكرهك انا بقيت بكرهك يادم مسبتليش حاجه حلوه اسامحك بيها للاسف انتا ظلمتني وجيت عليا وقبل كل ده كسرت قلبي كسرت الحاجه الحلوه الي كانت فيا ديما كنت محافظه عليه عشان اسملو للشخص الصح بس للاسف طلعت غلطانه وادتو لاكتر شخص كسرني وكسرلي قلبي امشي يادم عشان خلاص انا مش حمل وجع تاني
ادم بوجع. لا مش همشي مش هسيبك تحكمي عليا من الغلاف وانتي مفتحتيش الكتاب ومتعرفيش اي الي جوه
سندس. وانا مش عاوزه اعرف بجد مبقاش فارقلي حاجه اصلا
ادم. لا وانا من حقي اتكلم ادافع عن نفسي عاوزه تعرفي اتغيرت ليه وديما بتهرب منك ماشي هقولك فاكره لما سافرت شهر بره انا بعد ماسفرت كان ليا صديق رايح المستشفى بيعمل تحاليل وبيطمن علي نفسو الموضوع هناك عادي راح قالي تعالي انتا كمان واتطمن علي نفسك روحت وانا مش في دماغي حاجه قولت انا كويس يعني عملت التحاليل لقتهم بيتطلبو من تحاليل واشعات تاني استغربت شيكت انو في حاجه فضلت اسال محدش بيرد عليا لغايت ما الاشاعات والتحاليل طلعو والدكتور كلمني وروحت عشان افهم وللاسف طلعت عندي عقم ومبخلفش ومستحيل ان اخلف توهت في افكاري طيب اقولك ازاي خوفت من ردة فعلك ومكنتش قادر استوعب طيب اعرفك ازاي خوفت تقوليلي عادي بس بعد الجواز تتخنقي بسبب كده ووتطلبي الطلاق وساعتها كنت هحس بالنقص اوي
سندس بصدمه. انتا ازاي متقوليش حاجه زي كده
ادم بكسره. كنت خايف عليكي خوفت عليكي
سندس. وانتا جاي دلوقتي بعد فوات الاوان
ادم. خوفت اعرفك خوفت اكسر فرحتك بحاجه زي كده اكسر فرحتك ازاي واحنا كنا لما بنتكلم وتجي سيرة الموضوع عيونك كنت بتطلع قلوب وكنتي بتبقي فرحانه مقدرتش اكسر فرحتك كان غصبن عني سامحيني
سندس. جاي تتكلم بعد فوات الاوان جيت متاخر يادم حسبتها ساعتها علي كيفك وان انا كنت هعايرك وجاي دلوقتي تقولي كان غصبن عنك فات الاوان علي الكلمه دى
ادم. يعني انا ضحيت عشانك وانتي جايه في الاخر تقوليلي فات الاوان
سندس. انتا ضحيت عشان خاطر نفسك مش عشاني لو كان عشاني كنت عرفتني ساعتها وده هيبقا اقتراحي بس لا عشان متحسش بنقص بعد الجواز انقنعت نفسك بكده
ادم. عشان خاطر الي كان بينا سامحيني انا عشت الشهر ده من غيرك ولا حاجه
سندس. صدقني يادم مبقاش في قلبي ليك ذرة حب واحده تشفعلك
ادم. يعني ده اخر كلام عندك
سندس. ايوه وياريت تنساني يادم لاني خلاص مبقاش فيها رجوع تاني بصلها ادم وقام وهو ندمان انو مقالهاش ومشي وهي عيطت مش بايدي يادم بس حقيقي مخلتش جويا ذرة حب ليك ابقا عليها
في مكان تاني
شهد. يبنت الايه يعني اتقبلتي
مليكه. اومال انتي فاكره اي غيث عشان ميبنش انو مال قدامي عمل نفسو انو قفل التوظيف عشان محسش انو مدلوق بس انا عارفه يعني
ايه. وهتروحي امتا
مليكه. هروح بكره ولو حد اتكلم هقولهم اصلي محتاجه الشغل
شهد. ده هتبقا معاكي خراب بقا اكيد مش هتنسينا
مليكه. ده كده كده اصلا يعني المرتب انا متاكده انو مش اقلل من 15الف مبالك بقا لما نتصالح اي الي هيحصل
ايه. ده كده هنلعب بالفلوس لعب
مليكه.متقلقوش كده كده هروق عليكم
ايه. بس هتعملي ايه لو عرف الحقيقه
مليكه. وهيعرف منين يعني
شهد. ماممكن يقلب وراكي
مليكه. محدش يعرف اني واخده ورث من بابا 5مليون غيركو انتو اما حد تاني قولت 100الف بس واكيد يعني هيخلصو
ايه. صح عندك حق
شهد. يلا بقا عاوزين الخمسه مليون دول يبقو عشره مش عايزين نضيع وقت
مليكه.ده كده كده ياصحابتي استنوني وشوفو الفلوس اللي هتغرقنا من كترها واعدو يشروبو وهما مبيفكروش غير في الماديات
**************
ليث. حقيقي الفتره دي اثبتت ليا انتي قد اي جدعه
فرح. ماهو بردو لازم نقف جمب بعض في الوحش قبل الحلو
ليث. وانتي بصراحه زين ماعملتي حقيقي انا اول مره اكون فخور اوى كده بختيارتي وعشان كده ان شاءلله بعد عملية سندس هاجي ونقرا الفاتحه ونلبس الشبكه علي طول
فرح بفرحه. بجد ياليث
ليث. بجد ياقلب ليث من جوه حقيقي انا بعشقك وكنت غبي اني مكنتش شايفك طول الفتره دي بس الحمدلله فوقت من الغيبوبه وعايش اجمل ايام حياتي معاكي كلها بجد انتي فرحه كنت مستنيها من زمان ولقيتها اخيرا يافرحتي واعدو يتكلمو مع بعض شويه
بارت22
في بلاد بره
زين. يعني حضرتك ينفع انزل اجازه
المدير. اه يازين الشركه مديه مكافأة لكل واحد اجازه شهر
زين.شكرا يافندم شكرا بجد وسابو وطلع وهو ميت من الفرحه عاوز ينزل عشان يشوف حبيبتو زين لسه مقنتع ان ليل هتبقا ليل خلاص هجيلك وهنتكلم انا وانتي وعارف كويس انك هتوافقي متعرفيش ياليل انا بحبك قد اي وهعمل اي حاجه عشان تكوني ليا وراح عشان يجهز نفسو
عدا يومين سندس عملت العمليه وبقت كويسه واسبوعين وتخرج من المستشفى ومن ساعت مابقت كويسه كلهم ارتاحو وكان هم وانزاح من علي قلبهم
في البيت
ليل. ريم حبيبتي عامله ايه انهارده
ريم. الحمدلله كويسه ياليلي
ليل. طيب الحمدلله جايه اطلب منك طلب
ريم. ده انا عنيا ليكي
ليل. دلوقتي مكنتش بتنزلي الدورس عشان سندس ومش قادره تنزلي والكلام ده وهي دلوقتي الحمدلله بقت كويسه ومن انهارده عاوزكي تنزلي وتعوضي الي فات
ريم. حاضر ياليل وحضنتها بجد شكرا اوي انتي بقيتي زي سندس بالظبط مش عارفه كنت هعمل اي لو مكنتش موجوده معايا في الفتره دي
ليل. متقوليش كده ياحبيبتي انتي زي زينه بالظبط ويلا بقا روحي عشان تنزلي الدروس
ريم. حاضر وراحت عشان تكلم صحابها وتقولهم انها هتنزل دروس تاني
في اوضة ليل
غيث. خلي بالك انا زعلان منك
ليل. ليه في اي انا معلمتش حاجه
غيث. والله اسالي نفسك انتي بقا
ليل. طيب عملت اي منا مش عارفه
غيث. يعني كمان مش مهتميه بالموضوع
ليل. طيب عشان خاطري قولي وانا مش هعمل كده تاني
غيث. حضرتك ياهانم قولتيلي صباح الخير بس من غير صباح الخير ياغيوثتي
ليل. اوف نسيت معلش كنت عاوزه ريم في حاجه
غيث. وهي يعني ريم اهم مني بس عادي كده كده انا مش فارق معاكي
ليل. لا طبعا فارق معايا خلاص حقك عليا ياغيوثتي
غيث. لا لا انا زعلان
ليل. لا وانا مقدرش علي زعل غيوثتي خلاص سماح المرادي
شاور غيث علي خدو. بوسه هنا وممكن اسامحك
ليل. بس كده ده انا عنيا ليك وراحت باستو حليب ياشطا
غيث. لا لا لسه زعلان ممكن الناحيه التانيه واسامحك
باستو من خدو التاني. غيوثتي لسه زعلان حضنها غيث وقالها. تؤتؤ مقدرش ازعل منك ده انتي حبيبت ايامي وليلي كمان مقدرش ازعل منك وبجد عمري مهنسا وقفتك جمبي انتي وقفتي جمبي في وقت انا كنت هضيع فيه انا عايز اشكرك لاني لو كنت سبت نفسي كنت هدمر تعب سنين بايدي انتي اثتبلتي ان حبي ليكي كان هو الاختيار الصح وربنا يديمك نعمه في حياتي
ليل. ويديمك انتا كمان في حياتي
غيث. حبيبتي يام أبرار
ليل بتسغراب. مين ابرار
غيث. بنتنا في المستقبل ان شاءلله ولااي رايك انتي وغمزلها
ليل. ان شاءلله يلا بقا اتاخرنا واتكسفت وطلعت طلع وراها ومسك ايدها عشان ينزلو
غيث. ليث بقولك ابقا عدي ليا انهارده عشان كنت عاوزك
ليث. خلاص ماشي عندي كام حاله هخلصهم واجيلك
غيث. متتاخرش عليا هتسناك ونزلو يلا ياقطتتي ونزلو وراحو على الشركه
جهزت مليكه عشان تبدأ لعبتها واتشيكت علي الاخر وخدت شنطتها والورق ونزلت علي الشركه
بعد ساعه وصل غيث وليل
غيث. ليل القهوه ياحبيبتي
ليل. حاضر وراحت بدأت تجهز
علي ناحيه تانيه وصلت مليكه الشركه بس بتركن بعيد عشان غيث ميعرفش ان معاها عربيه وخلصت وطلعت الشركه وراحت علي مكتب ليل
مليكه بغرور. انتي قولي لمستر غيث اني بره
ليل بستحقار. وحضرتك عاوزه مستر غيث في اي
مليكه. نفذي شغلك وانتي ساكته
ليل. وانتي بقا ااي هتفهميني شغلي عاوزه مستر غيث في اي
مليكه. عشان ورق التوظيف اول يوم انهارده
ليل. اه لا ماهو المسؤل عن التوظيف مستر عز ااي ماسك الادراه مكتبو اخر المنر اتفضلي قامت مليكه وهي شايطه منها. ماشي انا هوريكي مقامك اتقلي عليا وراحت عن مكتب عز وخبتط ودخلت
عز. اتفضلي يانسه مليكه وهو اصلا مش طايقها
مليكه. اذيك ياعز
عز. الحمدلله بس خلي بالك يامليكه عشان هنا انا مديرك يعني اسمي مستر عز
مليكه. فاهمه اكيد مش قصدي يعني
عز. ولا يهمك هاني الورق خد الورق وبص فيه
تمام وداها ورق سجلي هنا بياناتك هنا وده عقد سنوي وده بيانات الفيزا
ملكية. هو المرتب كام
عز. ب4500وفي حافز شهري ب2500 واه بردو عشان تكوني عارفه الشغل في تدريب لمدّة اسبوع بعد الاسبوع بيدأ الخصم لو في حاجه غلط
مليكه بصدمه. بتقول اي
عز. الي سمعتيه واتفضلي انجزي عشان في مقابلات عندي ومش فاضي
بدات تملا الورق وهي مصدومه وهو متابعها
عز في سرو. لا ولسه ده اخنا هنوريكي النجوم في عز الضهر بقا جايه تشغلي دماغك علينا احنا تبقي غبيه لو فاكره نفسك اذكا منينا لا وقال اي ركنه بيعد عشان منشكش فيها خلصت الورق وخدو
عز. اومال مالك كده لما اتصدمتي من المرتب
مليكه بتوتر. تي لا اصل ناس كتيرر قالتلي الشركه هنا مرتبها كبيره عشان كده قدمت هنا علي طول لاني محتاجه الفلوس بس مكنتش اعرف انها بتاعت غيث
عز. اه لا معلش ملحوقه تلاقي الي قالك وصلك بس المعلومه غلط اتفضلي معايا اوريكي مكتبك وقامت معاه وهي مش مصدقه ان المرتب 7000جنيه في سرها ودول بقا اعمل بيهم اي دول انزل اتغدا بيهم يدوب بس مش مشكله لسه دي اول خطوه وراحت لقت مكتبها جمب ليل بالضبط
عز. ده مكتبك انتي هنا هتبقي مسؤله عن حسابات الصفقات الي بتم
مليكه. تمام ده انا هتشغل كويس اوي
عز. وده المطلوب وقف يوقفها هتعمل ايه وبعدين طلع دخل عند غيث
غيث. عملت ايه
عز. اتصدمت لما عرفت المرتب
غيث. وبعدين
عز. حاولت اوقعها بس رسمت الدور بسرعه
غيث. واي الجديد طول عمرها كده اهم حاجه خلي عينك عليها علشان ليل لانها مش هتسكت ليها
عز. متقلقش سيطر انتا بس علي ليل وكل حاجه هتبقا زى الفل
غيث. المشكله انا مش عارف اجبلها ازاي
عز. يعني خش عليها بطريقه خاصه
غيث. ماشي روح كمل شغلك وانا هبقا اتصرف
في الشارع عن السناتر وصلت ريم وسلمو عليها صحابها اوي وكانت رايحه تخش الدرس بس فونها رن
ريم. طيب خشو وانا جايه وراكو وردت علي الفون
مصطفى. بقا اعد كل مشوفكيش
ريم. معلش بقا بس حقيقي كنت مدمره بس شكلك ليك انك كنت بتسال دايما
مصطفى. لا شكرا علي واجب احنا صحاب ولا اي
ريم. صح
مصطفى. بس طالعه انهارده زي القمر
ريم. شكرا اي ده انتا شايفني
مصطفي. ايوه
ريم. اممم ماشي يلا بقا هقفل انا عشان بعيد عنك ورايا درس عند مستر مبيبطلش رغي
مصطفى. خلاص اشطا وقفلت اي ده درس ده انا اه يابنت ال وضحك وداخله ريم عشان تخش الحصه
شيماء. ممنوع الدخول ليكي
ريم باستغراب. ليه ممنوع
شيماء. حضرتك بقالك شهر ونص مبتجيش وجايه عاوزه تخشي هو انتي فاكرها وكاله
ريم. والله وانتي حضرتك دافعه حقهم من حسابك منا هدفعلك اهو يعني مكلتش عليكي حاجه وبدفعلك شهرين
شيماء. لا بردو فلوسك دي ياشاطره تروحي تتفسحي بيهم اما مفيش دخول درس حضرتك مطروده
ريم. طيب انا عايزة المستر
شيماء. والمستر مش فاضي لحضرتك اي مش وراه غيرك انتي ولا اي
ريم. انتي بتتكلمي كده ليه
شيماء. انا اتكلم بالطريقة الي عاوزها ويلا اطلعي بره مفيش دخول
ريم. وانتي مين انتي عشان تمنعيني ادخل ولا لا
شيماء. انتي مش محترمه واخرجي بره ياقليلة الادب
ريم. ده انتي الي قليله الادب ومش محترمه وطريقتك زي الزفت
شيماء. بقا انا مش محترمه وراحت مسكتها من شعرها وبدات تضرب فيها وريم بتضربها هي كمان وطلعو كلهم علي صوت الخناقه نزل مصطفى من فوق علي الصوت شاف ريم راح نزل بسرعه وحجز بينهم بالعافيه مصطفى مصطفى مسك ريم وهي صحابها مسكينها بالعافيه
ريم. واقسم بالله انا هوريكي ياحيوانه
منه. اهدي ياريم
ريم. ابعدو عني
مصطفى بزعيق. بس في اي اي الي بيحصل هنا ده
شيماء. طولت لسانها عليا
ريم. انتي كدابه ورحمه امي ماهسيبك هوريكي ازاي تقوليلي انتي اهلك معرفوش يربيكي
احمد. ياريم خلاص بقا واعدين يزوقهو ومش راضيه
ريم. ابعدو عني بقولكو خدوها بره
مصطفى بزعيق. خشو كلكو جوه مش عايز حد غير. شيماء ودخلو كلهم وبصلها جامد. اي الي حصل ياشيماء
شيماء بتوتر لان هي عارفه مصطفى لما بيقلب جد. زي مابقولك هي شتمتني وراحت مدت ايدها عليا الاول
مصطفى. متاكده
شيماء. ايوه متاكده طبعا انا بقالي كتيرر شغاله معاكي وعمري مكدبت عليك
مصطفى. ماشي هنشوف دلوقتي وناده علي ريم
مصطفى. اي الي حصل
ريم. حضرتك دلوقتي انا كنت داخله عشان ادفع الفلوس الشهرين كلهم وحضرتك انا قولتلك اختي عامله حادثة ومش هعرف انزل دروس وانتا قولتلي مفيش مشكله لما اختك تقوم بالسلامه تعالي ماشي جايه بديها الفلوس بتقولي ممنوع الدخول ليكي وانتي مش في وكاله ملهاش بواب واعدت بردو اتكلم معاها بادب وبقولها انا هدفع ومش هاكل حقك يعني تقولي فلوسك دي تروحي تتفسحي بيهم واطلعي بره وبعد كده شتمتني وقالتلي انتي قليله الادب وبعد كده انا شتمتها وراحت قايمه مسكه في شعري وهي الي. بدات صر يالاول
شيماء. انتي كدابه
ريم. لا انا مش كدابه وبعد كدا شتمتني باهلي وتبقولي انا هربيكي بدال هما معرفوش يربيكو
شيماء. محصلش يامصطفي الكلام ده
مصطفى بزعيق. انا هنا المستر يعني اسمي مستر مصطفى وانا هشوف دلوقتي مين الصادق ومين الكداب وكل الطلاب طلعو تاني علي صوت الزعيق طلع مصطفى الفون بتاعو وجاب الكاميرات من الفون وبدا يجريها لغايت مادخلت ريم وشاف الفيديو وراح قفلو
شيماء. هفهمك بس هي اصلا
مصطفى. اتاسفي
شيماء. حاضر حاضر وبصتلها انا اسفه حقك عليا مكنتش اعرف انك كلمتي المستر
مصطفى. اتفضلي لمي حاجات واطلعي بره وراح كلع فلوس وادهالها وده حسابك وربنا يسهلك بعيد عن هنا
شيماء. بس ده شغلي وانا شغاله معاك من بدري ازاي يعني
مصطفى بزعيق. بقولك خدي حاجاتك واطلعي بره خدت شيماء حاجتها ومشيت
مصطفى بزعيق. يلا اتفضلو علي جوه وبص لريم وانتي واقفه ليه اتفضلي علي الحصه بردو بزعيق دخلت ريم وهي مضايقه انو بيزعقلها بس بردو هي فرحت لما خد حقها
في الشركه خلص ليث وراح لخوه يشوفو عاوز اي وطلع وهو طالع اتصدم من الي شافو لقا مليكه قدامو وشغاله جمب مكتب ليل
اتعصب ليث وراح علي مكتب غيث علي طول ودخل من غير اذن
غيث. اي ده مالك
ليث مسكو من القميص. اي لسه بتحن ليها بعد كل الي عملتو فيك لا وكمان جايبها جمبك عشان تبقا قريبه منك تاني بتحن تاني لسه بتحبها طيب والي اتجوزتها. دي اتجوزتها ليه مدام حضرتك لسه بتحب دي انتا عارف ياغيث لو فكرت بس تحرج ليل انا هعمل فيك اي ولا تفكر تجي عليها عشان خاطر الوسخه دي انا هعمل فيك اي ساعتها هنسا انك اخويا عشان انتا عارف كويس ليل مرت بي اي
بعدو عنو غيث.انتا بتقول اي ليل دي مراتي يعني عمري مافكر اجرحها
ليث. اومال اي الي جابها هنا
عيث. عشان...
بارت23
ليث. عشان اي ايه الي يخليك تفتح صحفة الزفته دي تاني قسما بالله العلي العظيم ياغيث تفكر ترجعلها يبقا ساعتها انتا الي هتكون جنيت علي نفسك
غيث. ماتهدا بقولك ليل مراتي وبحبها ومليكه رجعت عشان عرفت اني فتحت الشركه وجايه عاوزه تلعب عليا تاني بس انا بقا قررت اني هنتقم منها وبدل ماهي الي هتضحك عليا انا الي هلعبها علي الشناكل
ليث. وهتستفاد اي بس ياخويا
غيث. هستفاد كتيرر ليا حق عندها وجيه الوقت الي اخدو منها
ليث. قولتلك انسا وانتا دلوقتي في واحده في حياتك يعني المفروض تبدأ صفحه جديده
غيث. متقلقش ليل في عنيا قبل قلبي بس انا خلاص جيه وقت ان اخد حقي منها ونشوف بقا مين هيطلع اذكا من مين
ليث. غيث انا اخوك وخايف عليك بلاش تعمل حاجه توديك في داهيه
غيث. متخافش انا مش هاذيها مني لنفسي كده ولا خلاص لا تؤتؤ هي الي هتودي نفسها في داهيه
ليث بحيره. هو انتا ناوي علي اي بالظبط
غيث بخبث. ناوي علي كل خير متقلقش كل حاجه هتبان في وقتها
ليث. ماشي كنت عاوزني في اي
غيث. ليل
ليث بستغراب. حاسس ان في حاجه مانعه ليل تقرب مني مش عارف حاسس دايما انها متردده بتبقا عاوزه تقرب بس خايفه وترجع في كلامها تاني انا مش عايز يبقا في علاقتنا حاجز خوف ومفيش غيرك انتا الي يفهم كده وانا مش عارف اعمل اي
ليث. اممم طيب فكر تعملها حاجه حلوه تخرجها من المود بص ياغيث ليل لسه جواها رهبة الخوف من الحب خايفه تحب وتتطمن ويحصل حاجه تجرحها هي انك ديما تتطمنها انك موجود عاوزه تحس انها خلاص مش خايفه من اي حاجه عشان انتا في ضهرها لازم انتا الي تبدي بكسر الحاجز ده
غيث. طيب اعمل اي
ليث بغمزه. عيب مش انا الي اقولك تعمل ايه ده انتا ملك الرومانسيه وسابو وطلع
غيث بتفكير. ملك الرومانسيه اممم يعني اخش بالطريقه دي واعد يفكر هيعمل اي
مشي ليث ودخل علي مكتب ليل
ليث. يامساء العسل خلي بالك انا زعلان وزعلان اوي كمان
ليل. ليه بس ده انتا اغلا صديق واخ علي قلبي
ليث. ايوه ايوه بأمرة انك من ساعت ماتجوزتي غيث وانتي مش معبراني اصلا وكان في بينا تعاامل ولا صداقه ولا اي حاجه لا زعلان بجد ياليل مكنتش اتوقع منك كده
ليل. لا متقولش كده ده انا عمري منسا انك سبب الي انا فيه دلوقتي حقيقي انتا ليك جميل عندي لغايت ماموت انا كنت مدمره وانتا صلحت كل ده فعمري منسا انك اكتر واحد وقف جمبي وقت شدتي
ليث. متقوليش كده انتي زي اختي ياليل وحقيقي غلاوتك من غلاوتهم بس عايز بقا اسالك سوال انتي مرتاحه مع غيث
ليل. مرتاحه ومرتاحه اوي كمان ياليث ودايما محسسني بالامان بس انا مش عارفه انا ليه خايفه خايفه اوي ياليث احب واديلو قلبيي وحاجه تحصل تكسرلي قلبي خايفه ارمي ورايا واعيش يطلعلي مصيبه تانيه تكسرني تاني خايفه يرجع تاني ويشوفني مبسوطه فايكسر فرحتي من تاني
ليث. وانتي هتفضلي عايشه في الرعب ده كتيرر ماهو انتي لازم تجمدي قلبك وتتخلصي من الماضي ده عشان تعرفي تعيشي للمستقبل ليل غيث بيحبك بجد امحي الخوف من حياتك عشان تعرفو انتو تعيشيو كويس
ليل بابتسامة. حاضر شكرا ياليث انتا اجدع اخ
ليث. طبعا منا عارف يلا بقا عاوزه حاجه
ليل. سلامتك ومشي واعدت ليل تفكر في كلام ليث وراحت قامت عملت عصير ليهم هما الاتنين عشان تخش تشتغل معاه
في المكتب عندو خبطتت ملكيه ودخلت
غيث وهي باصص في اللاب. اي ياليل
مليكه بغل. انا مليكه يامستر
غيث. خير يامليكه
مليكه. معلش يامستر غيث في ملف مش فاهمه في الحسابات كويس ممكن نرجعو مع بعض
غيث. مش فاضي دلوقتي روحي لعز
مليكه بخبث. منا روحت وهو قالي روحي لمستر غيث
غيث بمكر. ماشي اتفضلي وراحت مليكه ابتسمت بخبث وراحت شدت الكرسي واعدت جمبو وبدات تمثل بطريقه محترفه عليه
مليكه. حضرتك دلوقتي مش فاهمه الفايل ده خالص
غيث. ورينيي
مليكه. اتفض.... وبدات تمثل انها مش قادره تاخد نفسها وماسكه قلبها
غيث. ورينيي الفايل وبصلها مالك انتي كويسه
مليكه بتمثيل. ايوه انا انا كوي. وعملت نفسها اغما عليها ووقعت من ناحيتو وقعت علي كتفو
غيث. ملكيه مليكه اي ده ومسك ايدها بيوفقها وهي يعتبر مش في حضنو مليكه فوقي في اي بيحاول يفوقها
عند ليل عملت العصير وظبطت نفسها وواخده العصير وداخله من غير ماتخبط ودخلت وشافتو لقت مليكه في حضنو واتصدمت وقع منها العصير
غيث. ليل سابتو ليل وجريت ومشيت دخلت المكتب وهي معيطه وهو مش عارف يعمل ايه يروح لي ليل ولا يشوف مليكه الي مغمي عليها
بارت24
دخل عز المكتب
غيث. تعالي بسرعه ياعز جري عز عليه
عز. في اي
غيث. معرفش شكلها خطه من العابها فوقها ليل دخلت وشافتها وهي في حضني
عز. طيب روح انتا وجري غيث عند ليل دخل لقاها بتعيط وفي عنيها الكسره
غيث. ليل حبيبتي والله فهمتي غلط هي كانت بتراجع فايل ومعرفش مره واحده لقتها اغما عليها علي كتفي والله انا بحبك ومقدرش اخونك ساكته ليل وهو بيكلمها بتعيط وبصالو بكسره
غيث. ليل ردي عليا وبعدين هو انتي مش واثقه فيا
ليل. لا واثقه فيك بس هي كانت في حضنك
خدها غيث في حضنو وطبطب عليها
بس ياحبيبتي والله معملتش حاجه انا اسف عشان خاطري بطلي عياط
ليل. يعني انتا مش بتخوني وهتتجوزها عليا
ضحك غيث. لا مش هخونك ولا هتجوزها عليكي وبعدين ياشيخه حد يسيب القمر ده ويروح لواحده تانيه ده يبقا معندوش دم لو عمل كده
اتكسفت ليل وادارت في حضنو
غيث. ياخرابي علي خدودك الحمرا دي وراح ادها بوسه
ليل. اتلم بقا
غيث. اتلم بقا لا مش هتلم براحتي مراتي وانا حر فيها عندك اعتراض
ليل. لا معنديش يلا نروح نشوف مليكه فاقت ولا لسه وطلعو كان عز بيوفقها ولسه هتبدا تفوق كان دخل ليل وغيث وهي عامله نفسها بتفوق
مليكه. اه مش قادره هو اي الي حصل
عز. انتي كويسه
مليكه. مش عارفه اي الي حصل
عز. اغمى عليكي
ليل. اشربي
خد مليكه الميه وحاولت متبينش الغل الي جواها وخدت الميه
مليكه بمسكنه. انا اسفه بس غصبن عني
غيث. ولا يهمك اتفضلي علي مكتبك دلوقتي وسيب الملف هرجعو انا وليل سكتت مليكه ومقدرتش تتكلم وتطلعت
عز.كنت جاي اقولك صح عندنا ميتنيج انهارده الساعه خمسه
غيث. مين في الميتنج
عز. يعني المفروض انتا وانا وليل والمترجم الجديد والحسابات
غيث. خلاص ماشي جهز نفسك وعرفهم وهنمشي على الساعه اربعه
عز. خلاص اشطا وبص لي ليل بقولك ايه ياليل
ليل. نعم
عز. اومال يعني اختك هي كويسه اصلها يعني من ساعت ماجت المستشفى لما سندس عملت حادثه مشوفتهاش
ليل. اه كويسه
عز. بجد كويسه طيب كويس
غيث. عز متلفش وتدور عاوز اي
عز. بصراحه كده ماتجيبي رقمها
ليل. بصفت اي اديك رقم اختي
عز. ياعم معجب بيها وعاوز اتعرف عليها والله نيتي خير
غيث بصلو وعرف انو صادق عشان لما بيحب عز اكتر واحد عرفو
غيث. عز لو قد كلامك وفاهم الي في دماغي كويس وانتا عارف قصدي اي ومبقتش قد الثقه انتا عارف بردو هعمل فيك اي
عز. والله نيتي خير
غيث. اديلو الرقم ياليل وانا المسؤل لو حصل حاجه
ليل. ماشي ياعز بس انتا عارف ياض اختي لو لقيتها مضايقه او في حاجه هفرمك ملوخيه
غيث. انتا حر هتبقا ملوخيه ونطش عليك تومه وضحكو وخد الرقم وطلع
غيث. تعالي ياليل نراجع الملف ده
ليل. عنيا وراحت جمبو واعدت بابستامه انهي ملف
غيث.ده
ليل. حاضر. واعدت ليل تراجع الحسابات معاها وبعد شويه خلصو
غيث. ليل روحي حضري نفسك عشان المتينج وبعد منخلص هنروح لسندس وبعد كده هنروح نتعشا سوا وبعد مانخلص هنعدي علي اهلك نعد معاهم شويه من ساعت الي حصل لسندس وانتي مرحتيش خالص فا هنروح انهارده ونعد معاهم شويه
ليل. بجد هنروح عندهم
غيث. ايوه ياحبيبتي
ليل. طيب انا عاوزه اغير هدومي
غيث. اممم طيب روحي هاتي حاجتك وعدي علي مليكه اديها الملف ده وانا هقول حاجه لعز وانزلك
ليل. خلاص ماشي ياحبيبي
غيث. بتقولي اي
ليل. بقول انك انتا حبيبي
غيث. بجد انا حبيبك
ليل. ايوه
غيث. طيب مش ناويه تحني علي حبيبك بقا
ليل. منا هفهمك لازم اروح دلوقتي وخدت الملف وجريت وطلعت راحت عند مليكه الي كانت اعده محروق دمها من الي حصل وهتموت وتعرف اي علاقه غيث بي ليل الي يخليه يسبني ويروحلها ولقتها. خبطت ودخلت
ليل. اتفضلي الفايل رجعنا انا ومستر غيث ومظبوط
مليكه. حطيه واطلعي
ليل. انتي بتتكلمي كده ليه وبعدين اصلا انتي اعده بتعملي اي حضرتك المفروض تخلصي كل الشغل ده في خلال نص ساعه عشان ورانا متينج بره وانتي جايه معانا
مليكه بسرعه. متينج مع مين
غيث. مستر غيث ومستر عز والمترجم وانتي
مليكه. وانتي مش جايه صح
ليل. لا طبعا راحه اصل انا المسؤله عن الصفقات الي بتم وبصتلها وطلعت
مليكه. مسؤله عن الصقفات الي بتم اممممم حلو ده كده دي نقطه في صفي ماشي ياليل طردك من الشركه دي هيكون علي ايدي وقالت تخلص كل الملفات الي عندها بسرعه عشان تظبط نفسها طلعت ليل ونزلت تستنا غيث تحت وواقفه عند العربيه وماسكه الفون ولقت حد وراها بياديها
زين. ليل
ليل. زين انتا بتعمل اي هنا
زين. وحشتيني اوى ياليل
ليل.زين افهم بقا انا خلاص اتجوزت ومبقاش في حاجه بينا خلاص كل شيء انتها
زين. انتي ازاي تنهي كل ده علي مزاجك لدرجه دي حبي ليكي كام صعب النسيان انتي انانيه انا بعت الدنيا عشانك وانتي بعتيني بسهوله بعد الي حصل وبردو كنت لسه شاريكي عشان بحبك بس انتي بعتينيي وقفت قدام ابويا عشانك وفي الاخر تروحي تتجوزي واحد تاني التاني ده احسن من في اي ها قولي انا بحبك ليه عملتي فيا كده وكسرتيني
ليل. انا قولتلك مبقاش ينفع فيها رجوع تاني يازين واه نسيت حبك عشان اعرف اعيش عارف نسيتو ليه عشان حبك لو كان فضل موجود في قلبي كنت هموت بالبطئ ولو بردو كنت اختارتك كنت هموت ومكنتش هنسا امشي يازين وانساني وشوف واحده غيري انا خلاص واحده متجوزه وبحب جوزي ومش هسيبو ابدا ولو فعلا بتحبني انساني يازين انسا اني كنت في حبيتك وافتكر ان كنا اخوات في الاول وصدقني لو شلت الفكره دي من دماغك هتعرف تعيش امشي يازين امشي وارمي حبك وراك امشي
زين بكسره. مش قادر علي بعدك بحبك ومش قادر
ليل. لا لازم تمشي امشي يازين بصلها بكسره ومشي بصت ليل وراها لقت غيث واقف
ليل. انتا واقف من امتا
غيث. من شويه
ليل. كان صفحه ولازم اقفلها من كل النواحي
غيث. وانا واثق فيكي
بارت25
ليل. مش عارفه اقولك ايه بس شكرا لوجودك في حياتي
غيث. يلا اركبي ركبت ومشيو
عند عز كان خلص اخر حاجه في ايده وبعد كده طلع رقم زينه ورن عليها
زينه في الكليه اعده مع الشله بتاعتها
زينه باستغراب للرقم
مؤمن. ماتردي يابنتي ولا افصلي الصوت
زينه. ماشي وراحت كنسلت الصوت
سما. اومال مردتيش ليه يازينه
زينه. رقم معرفهوش ياسما في حاجه ورن عز تاني فهي ردت عشان فاهمه دماغ سما ال سم
زينه. الو
عز. اومال ياست الكايزما مبترديش من اول مره ليه
زينه. مين معايا
عز. اخص عليكي يازوزو نستي صوتي
زينه. اي ده اه تمام وراخت قامت من وسطهم عشان تعرف تكلمو انتا جبت رقم منين
عز. من العصفوره
زينه. انجز عايز ايه
عز. بصراحه وحشتيني يعني فا عاوزك تقبلي نتغدا النهارده سوا مع بعض
زينه بفرحه من جواها بس بتحاول تدريها عشان محدش ياخد بالو. امم وبصفتك اي
عز. اديني فرصه بس وهتكون بصفتي حاجه حلوه قريبه
زينه. ماشي موافقه
عز. ايوه بقا هو ده الكلام الحلو هستناكي انهارده في ******اشطا
زينه. ماشي يلا باي وقفلت حاولت متبينش حاجه قدامهم عشان عارفه خبث سما
مؤمن. هنروح نتغدا النهارده كلنا ماشي يازينه
زينه. لا مش هعرف انهارده عشان ورايا مشوار
سما. مشوار اي يازينه منتي علي طول يعني بتجي معانا اول مابننزل
زينه. ماهو بقا مش هعرف النهارده ورايا مشوار مهم ياسما ولازم اروحو
شادي. خلاص نبقا نتجمع بكره
سما. ليه ان شاءلله ناوي تلغي الخروجة عشان خاطر ست زينه
مؤمن. خلاص نخرج احنا النهارده ونبقا نخرج بكره تاني عادي يعني
سما. اومال كنتي بتكلمي مين يازينه كل ده لتكوني بتحبي ومخبيه علينا
اسماء. اي يابنتي التحقيق ده وبعدين ماهي قالتلك كان رقم الله
زينه. سبيهت براحتها يا اسماء وبصت لسما كنت بكلم مندوب الشحن وكنت باكد اوردر وبوصفلو العنوان بالظبط عندك مشكله
سما بغل. لا طبعا
مؤمن. زينه تعالي عاوزك خمس دقايق
زينه. اوكي وبصت لسما بابستامه استفزاز وقامت وسما اعده تغل في نفسها
زينه. في اي
مؤمن. متزعليش منها
زينه. يابني دي مخها تعبان
مؤمن. منتي عارفه هي بتعمل كده ليه
زينه. طيب انا ذنبي اي هي حبت واحد طلع بيحبني طيب هي شافتني كلمتو وحبيتو مش ذنبي ان استحمل كل ده مدخله في اي حاجه في حياتي
مؤمن.بس متنسيش انكو صحاب
زينه. كنا صحاب يامؤمن كنا لغايت ماهي فكرت ان لفيت ورا طارق وان اصلا عمرو ماشوفتوه كاحبيب اصلا تعرف يامؤمن انتا صعبان عليا حقيقي عشان انتا اديت حبك لواحده متستاهلش
مؤمن. غصبن عني يازينه حبها في قلبي مش بايدي
زينه. للاسف اختيارك كان غلط اختيارك دمر قلبك اديت حبك لواحده انانيه بتبيع اي حد وخلاص عمتا مالهوش لزمه الكلام وهقولك نصحيه اعترفلها عشان ترتاح
مؤمن. حاضر يلا نرجع ورجعو
وكان طارق جيه
طارق بغيره علي زينه. اومال انتو كنتو فين
مؤمن. كنا واقفين كنت بكلم زينه في موضوع سما بصت لطارق لقت الغيره ماليا قلبو علي زينه وهي غلت اكتر وقامت خدت حاجتها. انا ماشيه
شادي. راحه فين محنا خارجين
سما. ابقو رنو عليا وانا هجيلكو
طارق. انتو خارجين فين
مؤمن. هنروح نتغدا وبعدين هننزل نتفسح
وبص لزينه. وكلكو رايحين
اسماء. اه كلنا رايحين بس زينه لا
طارق. ليه يازينه
زينه بختصار. ورايا مشوار مهم ومش هعرف
شادي. انتا جاي معانا ياطارق
طارق. لا ماليش مزاج
زينه. طيب انا همشي انا بقا
طارق. متخليكي شويه طيب
زينه. مش هينفع كده هتأخر وقامت ومشيت وهو عنيه عليه
مؤمن باصص عليه ومستغرب من الي بيحصل يعني طارق بيحب زينه وسما بتحب طارق وانا بحب سما ومحدش فينا احنا الاربعه طايل حد بيحبو قد اي الحب عذاب مشيت زينه عشان تروح تظبط نفسها عشان تقابل عز
عند سندس في المستشفي اعده وحالتها بقت احسن من الاول وقربت تتطلع من المستشفى ومستغربه من اياد الممرضه كل يوم تقولها انو بيجي وانتي نايمه وبيفضل اعد معاكي وبيطمن عليكي وبيمشي مستغربه ليه مل الاهتمام ده منو وليه بيجي اصلا ده السؤال مفيش واحد بيخبط حد وبيبقا مهتم بيه كده يترا حكايتك اي يا اياد ودخلها ليث وفرح
فرح. مساء الخير اي الاخبار النهارده ياسندوسه
سندس. كويسه بس مليت من الاعده في المستشفى
ليث. معلش ياحبيبتي هو بس الكام يوم دول نطمن عليكي وهتروحي علي طول
سندس. عشان خاطرك انتا ياليوثتي
فرح. اي ده لا كده هنزعل من بعض هو ليوثتي انا بس ولا اي وبصتلو
ليث بضحك. متزعلوش نفسكو ليوثك انتو الاتنين
سندس. اذا كان كده ماشي واعدو معاها شويه
عند غيث روح ليل واستناها وغيرت ونزلت وعز خد مليكه معاه في العربيه والمترجم ونزلو عشان المتينج
مليكه. اومال فين مستر غيث وليل
عز. ليل ورحت تغير وغيث مستني هناك اركبي يلا وبعت رساله لغيث عشان ياخد بالو وبعد ساعه وصلو كلهم علي الكافيه وكان غيث اعد لوحدو
غيث. كل ده تأخير
عز. ليل مجاتش وغمزلو
غيث. وصلت من عشر دقايق وراحت الحمام
وراحت اعدت مليكه جمب غيث مكان ليل وغيث من جواه مش عارف يعمل اي لما ليل تجي وتلاقيها اعدت مكانها وهو اصلا الي قالها قومي ظبطي الطرحه عشان مش معدوله كويس وبص لعز عز فهم وشاورلو ميقلقش واول ماليل جت ولقت مليكه اعدت مكانها كانتت هتتكلم بس عز لحقها. ليل تعالي كده دقيقه عاوزك في موضوع مهم
بصت ليل بعصبيه لغيث وراخت اعدت جمب عز. اي ياعز
عز بصوت براحه. معلش عدي عشان محدش يعرف انك مراتو
ليل بغيظ. ماشي ياعز عشان خاطرك انتا بس وانا حسابي معاه بعدين واعدت ليل متجاهله غيث لغايت مابتدا الميتنج ومليكه بتحاول بتقرب من غيث باي طريقه وليل هتفرقع وبعد ساعه خلص الميتنج واتفقو علي الشغل وقامت ليل ومشيت تستناه عند العربيه
عز. قابل بقا ياحبي انا حاولت اديها علي قد ماقدر
غيث. ربنا يستر رايح فين انتا دلوقتي
عز. عندي مشوار كده وبعدين هروح
غيث. ابقا اطمن عليه ماشي
عز. ده انا عنيا ليك ياصحبي
ومشي غيث وراح عند ليل اول ماوصل فتح العربيه وركبت ورزعتها وفضلت اعده ساكته
غيث. حبيبي طيب مالك زعلانه كده ليه طيب انا عملت حاجه تزعلك
ليل. ملكش دعوه بيا
غيث. مقدرش وبعدين هي اعدت ولو كنت قولتلها تقوم كانت هتشك وانتي عارفه ان مفيش حد عارف اننا متجوزين
ليل بدموع. هو انتا مش عايز حد يعرف ليه
غيث. عشان انتي قميتك كبيره عندي اوي ولازم تبقي اعلا من اي حد مينفعش تبقي في نظر حد قليله لا لزم الكل يكون شايفك قميتك عاليه وانا هعملك فرح كبير الكل يشهد بيه بس زي ماعرفتك ان دلوقتي صعب بس قريب ان شاءلله ده هيحصل لسه زعلانه
ليل. لا خلاص
عند زينه كانت اعده مستنيه عز لغايت ماوصل ليها
زينه. مالسه بدري انا غلطانه انى وافقت اصلا اقابلك
عز. والله غصبن عني كان عندي شغل مهم فعشان كده انا اسف
زينه. كنت عايز اي بقا
عز. بصراحه انتي وحشتيني اوي وشاغله بالي علي طول فعشان كده عاوز اتكلم معاكي شويه
زينه. بص ياعز انا ماليش في اللف والدوران
عز. وانا مش عايز ولا لف ولا دوران انا دوغري وبتكلم معاكي بصراحه انا طول عمري شايف البنات كلها زي بعض عشت بره خمس سنين البنات بتجري ورايا بس انا شايفهم عاديين مش شايف ان دول هما الي يشيلو اسمي ويبقو ام لاولادي بس بصراحه اول ماشوفتك سرحت في خيالي ورسمت الصوره في دماغي عليكي وطلعت جميله في احلامي واتمنا تكوني في حياتي كمان جميله لقيتك مختلفه الصوره الي رسمتها بيكي لقيتها مختلفه عن اي بنت والكلام ده كلو طالع من قلبي ليكي
زينه. وانا احترمتك جدا لصراحتك معايا واعدت تتكلم معاه ويضحكو ويتعرفو علي بعض عشان عز قرر انو خلاص هيخبطها في وسط ماهما اعدين بيضحكو دخلت سما الكافيه وبتبص علي تطربيزه فاضيه بعنيها جت عنيها على زينه وعز.
بقا هو ده المشوار المهم اممم طلعتي مش ساهله يازنيه يجي حبيب القلب يشوف الي مش بتحب الارتباط وانو يكون بدون علم الاهل وهي اهي ماشيه علي حل شعرها واقفت ثانيه وراحت شافت تطربيزه فاضيه قريبه منهم وطلعت فونها وبدات تصورهم وهما بيضحكو سوا
سما بخبث وغل باين في عنيها. حقي وكسرت قلبي هاخدهم منك ومش هسيبك مبسوطه يازينه
رواية عاشق بدرجة مجنون كامله من هنا
رواية سر الشيطان الأسود كامله من هنا
رواية رحيل الهواري كامله من هنا
رواية انكسار امرأه كامله من هنا
رواية عشق بلا رحمه كامله من هنا
رواية جرح يداويه العشق كامله من هنا
رواية من أجل أبنائي تزوجتك من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية بسمه موجوعه كامله من هنا
رواية معشوقتي الصغيره كامله من هنا
رواية طلاق بلا تبرير كامله من هنا
رواية الفرار من الحب كامله من هنا
رواية مستشفى بلا حياه كامله من هنا
رواية فرقتنا الظروف وجمعنا القدر من هنا
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺