رواية قدري أنت الفصل الواحد والعشرون حتى الفصل الخامس والعشرون بقلم الكاتبه نفين بكر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية قدري أنت الفصل الواحد والعشرون حتى الفصل الخامس والعشرون بقلم الكاتبه نفين بكر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
متابعة لما حدث
صعد هو للجناح
فتح الباب وجدها ترتدي قميص نوم شفاف قصير جدااااااااا وشعرها مفرود باريحة عل ظهرها
وتقف تضع احمر شفاه ..
ابتلع ريقه وقال ..مساء الخير
التفتت صابرين وهي تبتسم وقالت ..قدري مساء النور ...
جاءت عليه وقالت ... هي مشيت
قدري ايوة مشيت ...ثم اكمل تعالي ي صابرين عاوز اتكلم معاكي في حاجة....
صابر ين.... اتفضل .
قدري ...الكلام ده مش هكرره تاني اللي هيحصل في الجناح ده مايخرجش برة ابدا ...
صابرين..حاضر
ثم اكمل ...
امك عل عيني وراسي بس بلاش تسمعي كلامها في اي حاجة الكلمه الوحيده اللي تتسمع كلمتي اني
صابرين ..مفهوم طبعا علي رقابتي ...
قدري ...علياء مرتي وام ولدي كرامتها من كرامتي وال يزعلها يزعلني ساااامعه
صابرين ...ايوة سامعه سامعه
ثم تابع ...
انتي بردك مرتي واللي يزعلك يزعلني ومش هقبل حد يهينك
هزت هي راسها ....
تابع هووو انا كنت اتكلمت معاكي قبل الجواز وفهمتك
اني مش هعرف ابادلك شعورك
لكن ليكي علي عمري ماازعلك او اخلي حاجة تنقصك
هزت راسها ايضا وقالت وهي تقترب منه
سيب نفسك ليا واني اخليك تحبني ..
انا بعشقك ي واد عمي مش بحبك بس ..
ثم اقتربت منه وقبلته علي شفتيه
قدري بصدمه ...انتي جريئه اووي...
صابرين ..انت جوزي وحلالي واني معملتش حاجة عيب ولا حرام
قالتها وهي تتحسس صدره بيدها وتقترب منه ...
تنحنح قدري .صابرين انا كنت عاوز اسيبك فترة تفكري في وضعنا عشان مااكونش ظالمك...
صابرين ...عمرك ما تظلمني ي واد عمي انا قربي منك بيسعدني ...
وقبلته مرة اخري ولكنها طولت في تقبيله ...
وقالت بهمس ... وهي تنظر اليه اني كلي ملكك وتحت امرك وهكون بيك اسعد الخلق
قال بتوتر ..... صاااااابرين ..
قالت بنفس نبرتها اللهثه... خدني خدني ليك ي واد عمي وهكون طايعة وراضيه وارتمت في حضنه
وانزلت حمالات قميصها فوقع من عليها
فاصبحت عاريه الا من ملابسها الداخليه
اغمض قدري عينيه وتخيلها علياء ..
وحاول ان يبادلها القبل كي يجاريها ....
لكن تيقظ عندما نادته ...
واد عمي انا بعشقك ي واد عمي ...
ابتعد هو عنها كالملسوع ...لاه مش هقدر اعمل إكده
صااابرين وهي تحتضن نفسها تداري جسدها المكشوف ....
في ايه انا عملت حاجة ضايقتك ...
قال وهو يتناول روبها ويفرده عليها ليغطيها
لاه انتي ما عملتيش حاجة غلط اني اللي عملت
ضمت صابرين الروب عليها وقالت ....
تقصد تقصد اييه ..
ااقصد اني كنت هظلمك ي بت عمي ..
تركها ودخل الحمام وخلع عنه ثيابه
وغاب تحت رزاز الماء البارد عله يطفئ جحيم صدره ....
بعد مدة خرج هو وجدها بقلمي نيفين بكر جالسه عل الارض تبكي وهي تحتضن نفسها ...
ركع هووو عل ركبتيه امامها وقال بنبرةحزينه ..اني مش عارف ااقولك اييه ..انا انا اسف ي صابرين ...
رفعت عيناها الباكيه وقالت ...
..اسف علي ايه ي واد عمي ...
قدري ..علي اني حطيتك في الموقف ده.....
اني اللي غلطان حقك علي سامحيني .....
صابرين ...لا ي واد عمي انت مقامك كبير قوي
اوعي تقول إكده ...
قدري ..انا قلبي مش بيدي ...
قالت وهي تجفف دموعها .....
وهو كان مين فينا قلبه بيده .. .
وقامت لتدخل الحمام ...
بعد مدة خرجت وهي ترتدي عباءة بيتيه محتشمه
قدري ....ممكن اتكلم معاكي ....
صابرين ....اتفضل وقبل ما تتكلم اللي حصل مفيش مخلوق هيعرفوا حتي لو بطلع في الروح
قدري ...ولو امك سالتك عل ...تحنح وقال ...علي امانتها
صابرين بابتسامه حزينه ..هقولها كله تمام ما تقلقش
قدري ..صابرين صدقيني انا عمري ما كنت هقدر اسعدك
وهظلمك معاي اني اني حاولت بس ماقدرتش ...
هو اني وحشه ي واد عمي اوي إكده
قدري ...بالعكس انتي جميله جدا واي حد يتمناكي
لانك هتقدري تسعديه
الا انت مش اكده
قدري ...صابرين اني .......
صابرين ..بتحبها اوي إكده ي واد عمي ....
قدري بصدق ...اكتر من اي حاجة في الدنيا
هي اللي عرفتني يعني اييه حب هي ال خلت قلبي يدق
صابرين وهي تبتلع غصه مريرة في حلقها
سامحها ورجعها لحضنك ....
قدري ....مش قادر والله ماقادر
انت تاعب روحك لييه ...
جرحتني ي صابرين داست علي ،قللت مني
صابرين ...مش يمكن مظلومه
تعرفني تقولي مش تسيبني حيران
سكت لحظات ثم تابع
في سر وكبير وهي مش راضيه تقوله اني مش عارف خايفه من مين ولا علي مين بس لازم اعرفه
صابرين في بالها ...ااااه لو عرفته هتكرهني وهتأذي امي
قلبي عليك ي واد عمي .........
خرجت هي من شرودها عل صوته
صابرين
هاا ايوة
اني هنام جوه وجليكي انتي هنا .
صابرين ...اللي تشوفوا ي واد عمي
واخذ له غطاء ووساده ونام بالخارج.....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في صباح اليوم التالي
كانت علياء مستيقظه عل الفراش في وضعيه الجنين
دخلت عليها هنيه ....
يا صباح الخير علي الغاليه بنت الغالي
علياء وهي تعتدل ..صباح النور ي عمتي
هنيه ..يلا ي قلبي انا جيبالك احلي فطار
قومي إكده وادخلي حمامك وتعالي افطري
علياء ..لا مليش نفس ....
هنيه ..كيف ده انتي عوزة ولدك يجي ضعفاان لاه
لازم تتغذي وتتاوتي عشان يجي مربرب اكده وصحته حلوة...
ولا انتي عوزاه يزعل منك ويقولك ي ماما ي وحشه انتي مجوعاني
ابتسمت علياء علي كلام هنيه وقالت
لا خلاص هاكل
هنيه بحنيه ..يلا ي بتي الله يروق بالك ويفك كربك
علياء ..يااارب ي عمتي يااارب
قالتها وارتمت في حضانها وتابعت
ااااه انا قلبي واجعني اوووي علي اخويا ال مش عارفة اطمن عليه وجوزي اللي اتظلم وخسرته
انا ذنبي ايه في كل دااا .....
هنيه....اهدي ي بتي الله يرضي عليكي اللي انتي بتعمليه ده هيأذي اللي في بطنك
علياء ...مش بأيدي ي عمتي والله ما بأيدي
طيب وحدي الله واسمعي الكلام ماتعرفيش بكرة في ايه
علياء ..لا اله الا الله
يلاه ي حبه عيني انا رايحة اشوف البنات لحد ما تخلصي حمامك
علياء ...حاضر ..
ذهبت هنيه وتحممت علياء وااتت بالهاتف واتصلت عل ندي التي خبرتها بزيارة اسر واهله
فرحت علياء وعلمت منها انها سترجع البلد خلال يومان
بعدها اكلت وتناولت ادويتها وخرجت لملقاه عمها عسران
نزلت بالاسفل فكان مرعي يتكلم عل الهاتف مع عبد الرحمن ...
فاسترقت السمع ولم تبين نفسها له...
مرعي ..تمام هبعتلك كل الفلوس اللي انت عاوزها
عل العنوان ال انت بعتهولي ...
علياء زي ما هي انا هعمل كل جهدي عشان اطلقها قدري
وضعت علياء يدها عل فمها من صدمه ماسمعت
مرعي ..مع السلامة انت دلوقت وانا هشوف موضوع الورق اللي ناقص ده وهبعته مع الفلوس
سلام .....
علياء ل نفسها ...ليه بيقول كدا ل عبد الرحمن ولييه عبد الرحمن يطلب حاجة زي دي
الحكايه كدااا فيها لغز كبيير وانا لازم اعرفه
تابعته علياء حتي ابتعد ودخلت لهنيه المطبخ
علياء ...عمتي امال عمي عسران فين
هنيه ...بيمر عل الارض وجاي عل طول مش هيغيب اقعدي معاي عل ما يجي
علياء ..حاضر ي عمتي
بعد فتره جاء عسران
اخبرتها الخادمة بقدوم عسران
علياء ..عمتي انا رايحة ل عمي هكلمه...
استني ي حبيبتي بقلمي نيفين بكر خدي الشاي دي اديه ل عمك
اخذت الشاي ودخلت به غرفه المكتب
استاذنت ود خلت
عسران ..تعالي ي عليا
علياء...اتفضل ي عمي عمتي بعتتلك الشاي
عسران ...تعالي تسلم يدك ويد عمتك
علياء...تسلملي ثم تابعت ...
كنت عوزة احكيلك عل حاجة.. ...
عسران ...احكي ي بتي خير ...
علياء...عمي مرعي سمعته وهو بيكلم عبد الرحمن بيقوله هبعتلك فلوس وورق ناقص ...
وكمان ...
هااا كملي
قاله انا هعمل كل جهدي عشان اطلق علياء من قدري
عسران ..اييه اللي بتقوليه ده ي بتي
علياء...والله ي عمي داا اللي سمعته
عسران مصدقك ي بتي بس مش فاهم لييه عبد الرحمن بيقول كدااا وليه مرعي يتفق معاه...
علياء ...دا اللي لازم نعرفه وكمان لازم نعرف مكان عبد الرحمن كل الخيوط معاه هنعرف كل حاجة
وقف عسران وضيق عيناه وقال
عندك حق لازم نعرف عبد الرحمن فين ...
علياء ...انا عندي فكرة
عسران قولي ي بتي
علياء ..ممكن لو حضرتك اخدت فون عمي مرعي باي حجة
تاخد رقم عبد الرحمن وتكلمه ونعرف هو فين
تمام ي بتي انا هشوف طريقه وهاخده
ثم تابع ..المهم انتي عامله ايه النهاردة طمنيني عليكي ...
علياء ..الحمد لله ي عمي...
اقترب منها عسران وهو يربط عل كتفيها
اني مش عوزك ضعيفة عوزك علياء ال كان في عنيها قوة وتحدي
علياء وهي ترتمي في احضانه
انا مخنوقه وتعبانه ودماغي مش قادة تستوعب اللي انا فيه
عسران ..اهدي ي بتي الله يرضي عليكي
ثم ابعدها عنه قليلا وقال. .
عارفة ي عليا ي بتي انتي شبه ابوكي قوي ...
علياء....بس ديما كانو بيقولو اني شبه امي
مااقصدش الملامح اقصد الطباع الصفات
ابوكي مهما اتكابلت عليه الدنيا كان قوي صلب
عارفة الدنيا كلها حاربته ووقفت قصادة وهو كمل
وعافر عشان يحميكم ويحاجي عليكم
اني كنت ااقرب حد ليه...
علياء..فعلا بابا الله يرحمه كان بيحبك جداا وكان ديما يقولنا
انا مش خايف عليكم من بعدي لان ليكم عمكم عسران
عمره ما يتخلي عنكم
عسران بتنهيده حزينه ...الف رحمه ونور تنزل عليه.......
اكيد ي بتي فاهمه اني كنت بقولك إكده ليه
علياء وهي تجفف دموعها فاهمه ي عمي واوعدك
عمري مااهكون ضعيفة تاني .....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في سرايا المنشاويه
كان قدي نائم بغرفه اخري غير غرفه النائمه بها صابرين
طرق الباب فنهض مسرعا لعند صابرين
تنحنح قبل ان يقترب منها ...صابرين صابرين قومي
تململت صابرين ..خير ي واد عمي عاوز حاجة
ايوة قومي الباب بيخبط
حاضر قايمه اهووو
وضعت روب عليها وقامت اوقفها قدري
صابرين ماتنسيش اللي اتفقنا عليه .
صابرين حاضر .بس بس
بس اييه
لو سالتني عل المنديل .
اها استني وكما فعل مسبقا ..فعلها هذه المره
دخل الحمام وبعد ثوان كان امامها بالمنديل
اعطيه ليها لما تطلبه
اخذته هي وقالت ...حاضر
وفتحت الباب وجدت الحجة فردوس وامها التي ما ان تطلعت اليها وصاحت بالذغاريد...
الف مبروك ي حبيبتي الف مبروك ي كبيرنا عقبال ما نفرح بخلافكم
الحجة فردوس ...الف مبروك ي بتي
مبروك ي ولدي قبلا كلا من صابرين وقدري يد الحجة فردوس
قدري ..هسيبكم اني ونازل اقضي كام مصلحة
هانم ...كيف ده في عريس يسيب عروسته ليله صبحيته
دي تبقي عيبه
قدري بصرامة ..مرت عمي اني وراي مصالح كتير
وبعدين احنا هنروح من بعضنا فين مش اكده ي صابرين
صابرين وهي تهز راسها ..ايوة إكده
نزل هو والحجة فردوس معه وبقيت معاها امها
هانم ...اجدعني بقي عشان تجيبيله حتته عيل
وساعتها هيبقي ملهوف عليكي وهيقعد معاكي
صابرين بحزن لم تظهره ...حاضر يااما
تابعت هانم ...وادلعي إكده والبسيله شوفتي كلامي جه بفايده كيف
هزت راسها ..ايوة ي اما صح
يلا قومي اكده وابقي خدي حمامك بمايه دافيه عشان تطيبي بسرعه
حاضر
بت ي صابرين مالك فيكي حاجة متغيره
لاه ي اما اني بس تعبانه شويه
معلش ي حبيبتي كل البنته إكده اسمعي كلامي يلا وهمي
........
💞💞💞💞💞💞💞💞
مر اسبوع عل ابطالنا
علياء كما هي حزينه مهمومه
وكان قدري مثلها
اما صابر ين فلم تبين لاي احد ما بينها وبين قدري وكانت تحاول ان تخفف عنه ولكن دون جدوي....
حنين بداءت بالتحضيرات ل كليتها التي كانت عل الابواب
اما خالد فاتفق مع قدري عل تاخير تقديمه حتي تهداء الامور بينه وبين علياء
اما ندي واسر فاتفق معها عل انه سياتي لابيها حتي يفاتحه في طلب يدها منه ...
هاشم وزينب لم يتقابلا في هذه الفترة
فكانت زينب حزينه عل تجاهل هاشم لها
...................................
في بيت الطرشنا بيت اهل هانم
كانت هانم مع اخيها جابر وسيده اخري تقوم بالتوليد النساء في القري تسمي بال الدايه
يعني البرشام ده هيسقطها
الدايه ..ايوة انتي هتحطيلها قرصين الصبح في اي كوبايه عصير اولبن واتنين زيهم بالليل
واتنين الصبح هيحصل نزيف وتسقط عل طول
يعني لازم وراي بعض
الدايه ...ايوة ي ستنا لازم .
ولو ما سقطتتش
لا ما تقلقيش هي في الشهر الكام
هي في الرابع
هو هيبقي صعب عليها بس العيل هيموت بعد القرصين التانين وبعديها هتنزف وتعملها عمليه تنضيف في المستشفي
هانم ...هشوف دا هيبقي ليكي الحلاوة
انتي تعرفيها ي ستنا
لاه طبعا دي مرت غفير غلبان وعنده كوم عيال
وجوزها حالف عليها لو ماسقطتتش هيطلقها ويرجعها لاهلها ...
ثم فتحت محفظه نقودها واعطت الدايه مبلغ مالي وقالت
ليكي زيهم لم يتم المراد....
الدايه بفرحة ...الله يراضيكي ي ستني ويديكي عل قد ضميرك ويحلف عليكي ياااارب
هانم بعيظ دافين . بقلمي نيفين بكر .همي يلا يامرة شوفي رايحة فين
بعد خروج الدايه ....
هانم ....اني هروح السراي عاوزني في حاجة
جابر ....هي عليا روحت
لاه لسه عند عمها
اومال هتديها الحبوب دي ازاي
مهي اكيد هترجع ي النهاردة يا بكرة لسه مش عارفين
جابر .. صابرين عامله ايه مع قدري
هانم ...بخير الحمد لله
جابر ....طيب خير اومال هاشم مش باين
هانم ..سمعت انه مسافر القاهرة مع صحابه بيقضوو مصلحة ....
كانت زينب تسترق السمع وتصورهم كالعاده
ااااه يا هاشم تعمل فيا اكده مسافر ولا عل بالك
ربنا يسامحك عل اللي بتعملوا فيا
ثم دخلت ل غرفتها بعد ما عمتها غادرت ........
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
كان قدري يتصل علي علياء ولكن للمرة ال ٢٠ ولكنها لم ترد عليه
فاتصل عل عمها ليطمئن عليها ويخبره بانه سياتي لياخذها
فاخبرها عمها بان تحضر نفسها كي ترحل معه
وحضرت حقيبتها وانتظرته ...
وصل للسراي في معاده الذي حدده
قدري ..السلام عليكم
عسران ...وعليكم السلام
قدري ...علياء جهزت
عسران ايوة وهنادي عليها اهو
ونادي عل الخادمة كي تناديها
وبعد دقائق كانت علياء تقف امامهم شامخة الراس
ولكنها لم تنظر اليه ولم تكلمه
عسران ...وقت ما تحبي تيجي في اي وقت اتصلي عليا واني في ثواني هكون عندك
علياء وهي تقبل يده .. ربنا يخليك ليا ي عمي
نادي عسران احد الغفر كي يحمل حقيبتها ويضعها في السيارة
القي السلام عل عمها وسبقها
علياء ..ماتنساش موضوع عبد الرحمن ي عمي الله يخليك
عسران ...ما تقلقيش ي بتي ان شاء الله هعرف مكانه وهوصلوا
علياء ...ان شاء الله همشي انا مع السلامة
عسران وهو يقبل اعلي راسها ...الله يسلمك ي بتي
ذهبت علياء وركبت السيارة مع قدري
وانطلق بها للسرايه .......
طوال الطريق لم تتكلم معه ولم تنظر اليه
قدري وهو يتنحنح ...كيفك
علياء وهي تنظر من خلال النافذة
الحمد لله
قدري ...لما اتصلت عليكي ما ردتيش لييه
علياء وعل نفس وضعها .....
ماسمعتش الفون
ماسمعتيش ولا مش عاوزة تكلميني
لم ترود هي
اوقف السيارة وقال بغضب ...
مش بكلمك تبقي ترودي علي ....
علياء بصرامه ...مش عوزة ارود ولو سمحت وديني السرايا عشان انا تعبانه وعوزة ارتاح ....
قدري بلهفه ...تعبانه مالك في حاجة بتوجعك
علياء ....لا عوزة انام
قدري وهو يجز علي اسنانه ....ماشي يا علياء
وانطلق بها للسيرايه
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في فيلا كامل الحديدي
ندي ...بابا بعد اذنك انا خارجة اجيب شويه حاجات للكليه...
كامل ...ماتتاخريش عشان في ضيوف جايين النهاردة وعوزك تقعدي معاهم
ندي بفرحة داخليه ..حاضر باذن الله
وصعدت ندي تبدل ملابسها ......
💞💞💞💞💞💞💞💞💞
وصل قدري وعلياء للسرايا
الحجة فردوس ..حمدلله عل السلامة ي بتي نورتي
علياء بابتسامه ...نورك ي ماما
اومال فين حنين
فوق في اوضتها اطلعي انتي واني هناديلك عليها
علياء ..حاضر ي ماما
وصعدت علياء لغرفتها
بعد دقائق وصلت هانم والتي علمت بوصول علياء
هانم في نفسها . بقلمي نيفين بكر.جيتي لقضاكي ي بنت صدقي
ودخلت المطبخ وجدت ورد الخادمة تحضر كوب عصير
فسالتها .
هانم ..لمين العصير ده
ورد ..للست عليا الست الكبيرة قالتلي اعملهولها
هانم ....وهي تتصنع التعب ...اااه صداع هيفرتك دماغي
ورد ..الف سلامة عليكي ي ست هانم
روحي ي ورد هاتيلي الشنطة من جوه فيها حبوب الصداع
ورد حاضر ي ستي هروح اهووو واسرعت لتجلب لها حقيبتها
وضعت هانم قرصين من الكبسولات التي اعطتها لها الدايه
وقلبتهم في العصير وابتعدت عنه وتظاهرت بالتعب
ورد ...اتفضلي ي ستي اهي الشنطة
اخذتها منها وتظاهرت بتناول حبوب للصداع
وقالت ..لما اروح اريح يمكن الصداع يخف
وذهبت تاركه ورد .....
قلبت ورد العصير وصعدت به ل علياء
استاذنت ودخلت ....
ست عليا الست الكبيرة بعتتلك العصير ده
علياء التي كانت ترتدي لباس الحمام و تلف راسها بمنشفه بعد اخذها حماما دافئ
شكرا ي ورد ...
تسلمي وتعيشي ي ست تأمريني بحاجة
لا شكرا اتفضلي انتي ...
توجهت للمراه وصففت شعرها وجلست عل الفراش
وتناولت كوب العصير 😥وشربته كله
بعد لحظات جاء قدري الذي فتح الباب دون استأذان
قامت هي من عل الفراش بغضب وقالت ....
انت ازاي تدخل كدا من غير استاذان .
قدري وهو يرفع حاجبه ...استاذن واني داخل اوضتي
علياء بصرامه ...لا ماعدتش اوضتك اوضتك التانيه اللي فيها صابرين ...
قدري... ودي اوضتي ..قاطعته هي ب لاء
تابع هوو....
يعني ايه لاء وبعدين انا مش جايلك انا جاي اطمن علي ولدي
قالت وهي تقف وتربع يدها امام صدرها وترفع راسها بكبرياء
لما يبقي يجي ابنك ابقي تعالي شوفوا وانا مش موجودة
قدري ...كيف دااا
هو كدا واتفضل يلا اطلع بره قالتها وهي تدفع به
قدري بصوت عالي ...علياااااااا اتعدلي
علياء ..وهي تحاول ان تتماسك وولا تبكي ....
...لا مش هتعدل ...
وضربته علي صدره بقبضتي يدها ضربات متتاليه
اطلع بره ورحلها اطلع برة مش عوزة اشوفك تاني هنا
قدري وهو يمسك يدها علياااااااا
وهي تضربه ولم تستمع اليه اطلع بره انا بكرهك
ودفعته بخارج الغرفه وقفلت الباب وجلست مكان وقوفها تبكي بشهقات عاليه وهي تضع يدها عل صدرها ...
اما قدري فاسند راسه عل الباب وهو يغمض عينيه
ويسمع صوت بكاءها .......
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في فيلا كامل الحديدي...
جاءت الخادمة لتنادي ندي ...
والتي اخبرتها بحضور الضيوف
فرحت ندي وتجهزت ونزلت لهم
كان يجلس معهم امها
اول ما تطلعت اليهم توجم وجهها
فلم يكن من تظن لقد كان رجل الاعمال يونس وابنه وليد
اتت عليهم وقالت بصوت رقيق ....مساء الخير
ردو عليها التحيه ..
قام والدها وقال ..تعالي يا ندي سلمي علي عمك يونس
ووليد ابنه
سلمت ندي عليهم
يونس ...عامله ايه ي بنتي
ندي ..الحمد لله
يونس ...انتي في السنه الكام في الكليه .
ندي ..باذن الله السنه التالته
يونس يعني هتبقي في عليتنا دكتورة
ندي ...مش فاهمه حضرتك تقصد اييه
يونس وهو ينظر ل كامل ....انت ما قولتلهاش ولا ايه ي كامل
كامل ..لا ازاي قولتلها وهي موافقه
ندي ...موافقه علي اييه
يونس ..موافقه عل وليد ابني اتقدملك
نهضت ندي وقالت ...انا ماوافقتش علي حاجة
كامل ...بنت
ندي ...اسفه ي عمي انا مش موافقه
وليد ولم يعقب علي شئ ولكنه كان يبتسم
اما كامل فكان يتملكه الغضب
اما يونس فقال ..انت جايبنا نتهذء ي كامل بييه
يلا ي وليد ي ابني
كامل ...استني ي يونس البنت مكسوفه
يونس ..لا البنت رفضه ابني
قام وليد وهو يزرر جاكيت بدلته وقال بسماجة ...
بابا لو سمحت انا مااترفضش هي اتصدمت واضح ان عمي كامل ماقلهاش وهي اتفاجئت عن اذنكووو وتركهم وذهب
يونس ...صحيح ي كامل ماقولتلهاش
كامل وهو يهدء منه اهدي بس واقعد
ندي وانا هعرف اقنعها وما تقلقش هتتجوزوا يعني هتتجوزوا
يونس ... قال بتكبر ...طب اعمل حسابك ي كامل لو الجوازة دي ما تمتش اعتبر كل الشغل اللي بينا لاغي
عن اذنك ..وتركه يتأكل من الغضب
اما كامل فصعد لابنته ...
كامل بعصبيه ...انتي ازاي ي بنت انتي تعملي كدااا
ندي ...بابا حضرتك ما عرفتنيش انه جاي يخطبني
وانتي من امتي بتتكلمي معايا كدااا ولا ليكي راي اصلا
انا كلمه وقولتها هتتجوزيه سااامعه .
وتركها قبل ان يسمع ردها .......
احضرت هاتفها واتصلت علي اسر
واخبرته بما حدث
اسر ..اهدي ي ندي انا هاجي واتكلم معاه وماتقلقيش
هيوافق باذن الله
ندي ببكاء ..انت ما تعرفهوش هو بدل مصمم علي حاجة يبقي هينفذها
ماتقلقيش انا هاخد منه معاد وهقابله بكرة وما تبكيش
انتي هتبديها نكد من دلوقت ..لالا انا مش بحب النكد
ابتسمت هي عل طريقته ...
اسر ..بنبره حانيه ..ماتقلقيش ي قلبي انا و بابا جايين بكرة
وان شاء الله خير
ندي ..ان شاء الله خير ......
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
عند علياء ..احست بمغص وكانت تتالم
كانت معها حنين ...مالك ي عليا فيكي اييه
علياء ...عندي مغص بطني بتوجعني
حنين...انا هنزل اجيبلك كوبايه لبن دافيه وانتي استرحي كداا
سمعت علياء لكلام حنين ومددت عل السرير
اما حنين فذهبت لورد التي كانت تحضر كوب لبن ل علياء التي وضعت به هانم قرصين من الحبوب
دون ان تعلم فكانت تتصنع بانها بحاجة لشرب الماء ووضعتهم في غفله منها
اخذت حنين الكوب وصعدت ل علياء
ودخلت عليها ... بقلمي نيفين بكر اتفضلي ي ستي اشربي دااا وانتي هتهدي
اخذته علياء.... وشربته كله علي فترات 😥
بعد فترة جاءتها الحجة فردوس ...عامله ايه ي بنتي
علياء ...الحمد لله ي ماما
جلست معها فترة وبعدها اخذت حنين وتركتها
كان التعب يشتد عليها
وكانت تتصبب عرق علي جنبينها
ذهبت للحمام وابدلت ملابسها في وهن وذهبت للفراش وتمددت
وظلت هكذااا حتي اذن الفجر لم تستطع النوم من الالم
احست بشئ دافئ فظنته عرق
فقامت تدخل الحمام مرة اخري فوجدت الالم يشتد ولم تقوي عليه فنادت عل حنين وظلت تنادي ولكن لم يسمعها احد
كانت هانم تسترق السمع وتسمع آلامها ونداءها وهي تبتسم بشر ...
اول مااحست بصوت الباب يفتح دارت نفسها
حتي لا يكتشف امرها
كان قدري ينزل لادة صلاة الفجر
نزل وصلي وهو صاعد وجد امه
صباح الخير ي حبيبي
صباح القل ي حجة
مرتك عامله اييه .
بخير ي حجة الحمد لله
اطمنت عليها ...
قدري ..تقصدي علياء لاه من وقت ما رجعنا من عند عمها ما شوفتهاش
الحجة فردوس ..طيب ي حبيبي ابقي شقر عليها لا كانت تعبانه عشيه
قدري بلهفه ..تعبانه مالها
فردوس ..ما تخافش إكده كان شويه مغص وراحوو لحالهم روح انت نام ي حبيبي عشان شغلك
قدري ..حاضر ي حجة
صعد قدري والقلق يأكله ولكنه كان يفكر ماذا لو ذهب اليها وكررت ما فعلته
مسح هو علي وجهه وذهب الي جناحة وهم بفتح الباب ولكن كان القلق يأكل قلبه فذهب الي جناح علياء وفتح باب الغرفه لم يجدها نائمه ...
فعلم بانها بالحمام ....
فذهب الي الحمام وخبط علي الباب خبطات
علياء ..انتي جوه
لكنها لم تستجب علياء
كررها مره اخره وايضا لم تستجب ففتح الباب
وجدها واقعه علي الارض وغارقه بدماءها
اول ما راها صعق ... وحاول افاقتها
ولكنها لم تستجب بقلمي نيفين بكر
خرج ليحضر ملاءه كي يلفها بها وحملها وخرج مسرعا
ونزل وجدته امه التي صرخت عندما رات الدماء التي كانت تغطي الملاءه ... الحقها يا ولدي
يارب استرها يااارب
قدري بصوت جهوري علي الغفير كي يحضر السياره
وماهي الا ثواني حتي وضعها بالسيارة وركبت معه امه
وانطلق في سرعة جنونيه الي المستشفي
اتصل هو علي مدير المستشفي وهو بالطريق وما هي الا لحظات حتي وصلوا الي المشفي الذي كان ينتظره امامها
طاقم طبي وسرير نقال
نزل عل عجاله وساعده في حملها الممرضات ووضعوها عل السرير النقال واسرعو بها للداخل ....
بعد دقائق خرجت الطبيبه براس منكسه
التي ما ان راها قدري وهرول اليها هو وامه
قدري ...خير ي دكتوره
الطبيبه ...انا اسفه فقدنا الجنين بس هي لازم تدخل العمليات حالا
عشان نوقف النزيف ونعملها عمليه تنضيف
لم يتكلم هو ولكنه تراجع للخلف خطوطين وجلس عل المقعد في وهن ......
اما فردوس فلطمت عل صدرها وقالت ...حبيبتي ي بتي
اااه ي حرقه قلبك عل ولدك ي ابني ......
الدكتورة...وحدوا الله هي صغيرة وان شاء الله ربنا يعضكم انا هدخلها العمليات دلوقت
قدري وهو يرفع راسه لها ...اعملي الصح ي دكتورة
انا اهم حاجة عندي هي تبقي بخير
الطبيبه ..ان شاء الله ما تقلقش .....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
love you 💞💞💞❤❤❤كلكووووووو
التصويت قبل القراءة من فضلكم
الفصل الثالث والعشرون
من قدري انت
بقلمي نيفين بكر
متابعه ......
بعد فتره خرجت وهي تلف راسها بالمنشفه
وترتدي لباس الحمام
اقترب منها وهو يتشممها ...امممم حبيبتي وحشتيني
ووحشتني كل حاجة فيكي ...
علياء .وهي تضع راسها عل صدره .بدلال انت اكتر
قدري ...حبيبي انا هنزل شويه وراجعلك
علياء وهي تظنه بانه سيذهب ل صابرين
لا لا انا انا تعبانه خليك معايا...
قدري بلهفه ...مالك حاسه بايه
مش عارفة بس مش عوزاك تنزل
قدري وقد جننه دلالها ...وبعدهالك ي عليا
علياء ..بدلال مش عوزاك تنزل عوزاك تقعد معايا
يعني مش هتزهقي مني
علياء .تؤ تؤ خالص خالص
قدري ...وبعدهالك ي بت الناس
انا مش قد الدلع ده
علياء وراسها عل صدره فيها حاجة لما ادلع علي جوزي حبيبي
قدري وهو يبتسم لها ..لا ي قلبي مفيهاش حاجة بس اني اعصابي باظط والداكتورة قالت شهر
يرضيكي اتعذب شهر
ضحكت هي وقالت تؤ ما يرضنيش
قدري وقد هوسه دلالها ...فضمها اليه بشغف وقوة
علياء..قدري اانت انت هتعمل اييه
قدري ..قدري جننتيه طيرتي عقله منه وقبلها قبله بشغف عل شفتيها لتفلت منها تأوه تأخذ بكل تعقله
فوضع يده عل راسها لتتخلل اصابعه في خصلات شعرها كي يتمكن من تملكه في تقبيلها
كان يعتصرها باحتضانها لها بشغفه بها كان يقبلها
قبلات خطفت انفاسها كانت كالمغيبه بين يديه
كان يوزع قبلاته علي شفتيها وعلي وجنتيها وعلي عنقها
اذابها وذاب بها غاب هو وهي في عالمهم الوردي
الذي لايوجد به احد غيرهما
بعد مدة قد توقف فيها الزمن فيه
لم يسمعا غير تأوهات منها وهمهمات منه بعشقه وغزله لها
حتي طرقت حنين الباب لتستأذن بالدخول
ابتعد عنها بصعوبه وهو بلهث
اما هي فقد تحول وجهها لكتله من الاحمرار
وشفتيها قد تورمت من شغفه بها
وقد ترك علامات علي طول عنقها.......
تنحنح هو قبل ان يسمح للطارق بالدخول
قدري بصوت متحشرج ..ادخل ....
حنين ..خالد بيقولك هو عمل اللي انت قولت عليه ...
قدري ...انا نازل اكلم خالد ورجعلك وقبلها عل جبينها
بعد ماغادر
حنين بابتسامه ....وشك عامل إكده لييه
علياء ...لا ابدا اصل انا كنت باخد شور
حنين ....هههههههه اها دا شور قليل الادب خالص
علياء بغضب مصتنع ...انتي غلسه عل فكرة
واللي بتعمليه فيا دااا هردهولك ان شاء الله لما تتجوزي خالد
حنين بتنهيده .....امتي دا يحصل بس
علياء وهي تناغشها ..هتموتي وتتجوزيه
حنين ...يلا ي ختي كلي عشان تاخدي دواكي
الا اخوي محرج علينا كلنا نبقي في خدمة البرنسيسه
علياء ..احم عندك مانع
لا ي ستي معنديش مانع .....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
كان قدري مع خالد بالغرفة الخلفيه للسرايا
كان موجود كل الخدم ماعاد واحده اسمه سيده
كانت تاتي يوميا تنظف الاواني وتساعد بالطبخ
وتذهب لبيتها بعد الانتهاء من عملها
اقترب قدري من ورد والشرر يتطاير من عينيه
الست عليا سقطتت بسبب برشام كان بيتحطلها في الاكل
ومقيش حد كان بيعمل الاكل غيرك
ورد وهي ترتعش
والله ي قدري بييه انا ماليش زنب انا معرفش برشام اييه
دا اني لو هأذي حد مش هأذيكم انتم
الست هانم الكبيرة وحضرة جنابك خيركم علي وعلي اهلي
ضيق هو عيناه وقال مين اللي كان في المطبخ وانتي بتحضري ل عليا العصير او الاكل
والله ساعات الست هانم وساعات كتير الست حنين
حد جه غريب ساعدك او عمل حاجة
ورد وهي تبكي بخوف ..ابدا والله جنابك
هتدخلي ولو حد سالك كنتي فين هتقولي قدري بييه
امرني بتنضيف الاوضه الخلفيه ثم تابع بحزم ....مفهوووووووووم
ورد ..مفهم جنابك مفهوم ...
خالد ..طيب وسيدة دي ست كبيرة
قدري ....مفيش مخلوق مش هنراقبه وهنشك فيه
حرقه قلبي وقلبها علي ضنانا مش هتعدي بالساهل
واللي عمل اكده هندمه واللي رفع السما لو كان مين
خالد وهو يربط علي كتفه اهدي ي قدري وان شاء الله هنجيبه ......
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
عند هاشم
رنت الجرس فتح لها
زينب ...عاوزني في ايه
هاشم ادخلي
دخلت زينب ولكنها وقفت امام الباب بعد ما قفله
هاشم وهو يرفع حاجبه...
جلس هاشم ووضع قدم فوق قدم وقال لها وهو يزم شفتيها
ادخلي
لاه مش عوزة ادخل انا جيت بس عشان اشوفك عاوز ايه...
هاشم وهو يزم شفتيه... بس إكده ، يعني ناعتيش بتشتاقيلي ...
سكتت هي ....
انزل ساق وسند بساعديه عل ركبيته
مش قولتلك متغيرة ...
نهض بغضب وتوجه اليها قولي بقي ايه اللي عوجك إكده بدال مااقطع خبرك
نفضت هي يده وقالت ..مفيش حاجة
هاشم...لاه فيه
قالت وهي تبكي انت كنت فين من يومين
هاشم ..ليه
انا بسالك عشان تجاوب مش عشان ترود بسؤال
هاشم ...اللهم ما طولك ي روح ..كنت في مصر
زينب ..مع مين
هاشم ...مع صحاب ليا
زينب ..ولا مع الرقاصه اللي اسمها نوال
هاشم وهو يشدها من زراعها ..انتي بتتجسسي علي
زينب وهي تبكي ..لاه مش بتجسس انا سمعت امك وابويا بيتكلموو مع بعض حتي اسمع التسجيل اهو
اخذ هاشم الهاتف وسمع التسجيل بصوت امه وخاله والدايه
هاشم....سقطوو مرت قدري حسابهم تقل مع قدري
زينب ..انت ناوي تعمل بيهم اييه
هاشم...مالكيش فيه
زينب طيب هات التلفون عشان انزل
تنزلي تروحي فين قالها وهو يلف زراعة عل خصرها
حاولت التملص منه ولكنه كان يلفها بتملك
هاشم سيبني
لاه مش هسيبك قالها وهو يهمس في اذنها
مد يده خلع عنها طرحتها
زينب ....هااااشم
هااا عوزة اييه قالها بهمس مغوي ...
قالت بتوتر ..انا انا عوزة انزل ....
لاه مفيش نزول انتي وحشاني ...
انت مش كنت مع الرقاصة ؟
هاشم ..لاه مش اني صحابي اني ماجيتش جمبها
زينب ..لييه ؟
هاشم لم يرد عليها ..
زينب ليه ي هاشم مالمستهاش ...
ابتعد عنها وقال مفيش عادي
زينب ..انت بتحبني ي هاشم ...
هاشم قال بكذب .لاه
اومال كتت بتتحوزني عرفي لييه ...
هاشم.....عشانك بت هبله ورخيصة ....
همت بصفعه ولكنه مسك يدها قبل ان تلمس وجهه..
هاشم بغضب . عارفة لو كنتي عملتيها كنت قطعتلك يدك
زينب ببكاء ..انت عملت فيا إكده ليه انا ازيتك في اييه
هاشم بلا مبلاه مش انتي المقصودة ...
زينب....اومال مين ؟؟
هاشم ...ابوكي هو المقصود .. كنت عاوز انتقم من ابوكي فيكي ....
زينب ببكاء مرير ..انا انا حامل يا هاشم ...
هاشم بصدمة ...اييه اللي بتقوليه ده ازاي تخلي حاجة زي دي تحصل اللي في بطنك ده لازم ينزل ....
زينب .....وهي مازالت تبكي روحت للدكتورة وقالتلي صعب ...
انا في بدايه التالت والانيميا عندي عاليه وقالتلي لازم يكون حد معاكي عشان لو حصلي حاجة وانا في العمليات
يعني ممكن اموت فيها ....
هاشم بغضب وبدون وعي ..ما تموتي
زينب بصدمة بقلمي نيفين بكر ومازالت الدموع تنهمر من عينيها
انا مش فارقة معاك للدرجادي ؟ ثم اكملت
انا مش خايفه من الموت علي فكرة الموت ستر للي زيي
انا خايفه اموت ويعرفوا اني موت واني بسقط وساعتها العار هيلاحق اهلي طول العمر ...
انت لازم تتحمل مسؤليه غلتطك وتتكتب علي ..
هاشم بصرامة.... لاه مش هتجوزك وبصراحة إكدة انا
لما هتجوز هتجوز واحدة شريفة نضيفه مش تلين وتنام مع واحد بمجرد سمعتلها كلمتين......
زينب بشفاه مرتعشه وببكاء مرير
انا بقيت في نظرك حاجة رخيصه ومش نضيفه ..مش إكدة ....
ثم تابعت بغضب...
انا غلتطي اني حبيت واحد زيك خاين للامانه عض في لحمه جبان مش راجل اصلا
نزل بصفعه مدويه عل وجهها ادمت شفتيها واوقعتها ارضا
وقال وهو يجز عل اسنانه ويمسكها من شعرها من الخلف كلمه زيادة وهقتلك واتوي جتتك ....
زينب وهي تقبض عل يده ....
ابوس يدك ابوس رجلك اعملها وتويني انت بيدك اغسل عار اهلي
انا فعلا مش نضيفه ي واد عمتي
دفعها هو.... وهي ما زالت ارضا
قامت ولممت شعرها ولبست طرحتها
وعدلت من ملابسها ومسحت الدماء التي سالت من عل فمها اثر صفعه لها ....
اوعدك مش هتشوف وشي تاني وماتخافش انا مش هقولهم اي حاجة عليك ...
هاشم ..اوعي تفكري اني خايف من ابوكي او اخوكي
اللي كيف البنته ....
لاه انا بجهز نفسي من زمان قوي عارفة من امتي
من يوم ما سمعته وهو بيتكلم مع مرعي انه قتل ابوي
ولبسوها لاخوه صدقي
ساعتها حلفت مش هندمه عل ماله بس لاه هندمة علي شرفه كمان وهخليه يعيش طول عمره مزلول
زينب وهي لا تصدق ما تسمع
انت عملت فيا إكده عشان تنتقم من ابويا ؟؟
ماشي ي هاشم انا مش هكون السكينه اللي هتدبح بيها ابويا ابداا .....
هاشم وهو يضيق عيناه ويقترب منها ...تقصودي اييه ؟
مالكش فيه مش انت دبرت للي عملته كتر خيرك
هاشم وهو يمسكها من زراعها
هتعملي اييه ؟
هنزله ......و و
وهعمل عمليه وهتجوز اي حد هيتقدملي
هجم هاشم عل رقبتها يخنقها وقال وهو يبرق لها عينه ويقول بوجه نفرت فيه كل عروقه
لو عملتيها انا الي هقتلك بيدي و هتهوني علي
انتي مرتي ومش هتكوني لغيري ابدا ....
كانت مستسلمه تريد الخلاص من تلك الحياة البائسه
لم تقاومه كانت تريده ان يرحمها من عذابها .....
كان الصقيع يتسرب في اوردتها رويدا رويدا .....
اغمضت عينيها باستسلام لعلها تحصل عل السلام ولكن ....
ولكن لم ياتيها الخلاص ...تركها قبل ان تلفظ انفاسها
تركها عندما شعر بها ووجد وجهها يتحول للزرقه
تركها فوقعت ارضا وكانت تشهق لاحتياجها للهواء
جلس بجوارها بلهفه وفك طرحتها عنها لكي تستطيع التنفس
زينب زينب انا ماقصديش انتي زينب
واحضر لها كوب ماء ..
ازاحت هي يده
هاشم...قومي ادخلي جوه اغسلي وشك وارتاحي ....
لم ترد عليه .....
هاشم ..قولتلك قومي
خرج منها صوتها بصعوبه ...
خلاص ي هاشم كتر خيرك عل كل اللي عملته فيا
هاشم..... زينب اااااااتعدلي
عدلت من ملابسها وتوجهت للباب
هاشم ....استني هنزل معاكي اوصلك
زينب وهي تبتسم بالالم
لييه خايف علي الهبله الرخيصة
هاشم.... زينب قالها بصوت جهوري هجيب البطاقه والمفاتيح وجاي معاكي
سبقته هي للاسفل
وعدت الطريق واوقفت سيارة تاكسي
وركبت وانطلقت الي بيتها
اول ما وصلت دخلت غرفتها .....
اما هاشم فظل يتصل بها ويتصل
ولكن دون رد ....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في سيارة اسر
كانت ندي تبكي وهو يهدأها
انا قولتلك بدال هو مصمم علي حاجة خلاص
اسر ..يعني اييه خلاص ندي انا مااتعودتش اتنازل او انهذم بسهوله
ندي ...انت ماتعرفهوش
اسر ...بصي انا عندي الحل بس محتاج منك جرأة
ندي ..ايه هوو
اسر انا حكيت ل بابا وخالك علي اللي حصل وكان عندي اقتراح
ندي وهي تجفف دموعها ...قولي اييه الاقتراح
اسر ...ااننا نكتب كتابنا ونحطوو امام الامر الواقع
ولو هو مفكر اني طمعان انا مش عاوزك غير بالهدوم اللي عليكي هااا قولتي اييه
ندي ............
رودي عليا انا مش بكلم نفسي
ندي مش عارفة خايفة
اسر بصي لو هنخاف يبقي هنستسلم وانا عمري ما هستسلم
ندي طيب هنعملها ازاي دي
اسر انا هقولك تيته تتصل بيكي وتطلبك تشوفيها ونسافر هناك وكله يتم زي مااحنا عاوزين هااا ايه رايك
ندي ...اي حاجة هتعملها عشان نبقي مع بعض انا موافقه عليها
اسر وهو يضمها اليه ويقبل جبينها ....يبقي اتفقنا ......
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في غرفه صابرين
هانم بغضب ...كيف ده تسافري اني مش موافقه
صابرين ..ي اما اني هروح اسبوع اقعد عند خالي
زي ماانتي شايفه عليا مسقطة وقدري مش هينفع يسيبها
هانم بغيظ ..وانتي بقي حمامة السلام اللي هتسيبي جوزك عشان خاطر ضرتك مسقطة
بت انتي اني مش عارفة انتي الهبل دة جيباه منين
مانتيش مسافرة
صابرين ...يا اما عشان خاطر سيبيني اروح لخالي اغير جوو
هانم ....لاه مش هخليكي تهدي اللي ببني فيه
واعملي حسابك تتمسكي في حقك وتتجدعني عشان تجيبي الواد اللي هيورث كل حاجة
اما علياء اني هدورلها علي مصيبه تاخدها من هنا
صابرين ...اما ابعدي عن علياء ي اما قسما بالله اني اللي هروح ل قدري وهقوله علي كل حاجة
كفايه بقي اللي حصلها واللي حصلي
هانم باستهزاء...وحصلك اييه بقي
اتجوزت واخد ما بيحبنيش ولا هيحبني
عشقت واتعلقت بيه وهو عمره ما هيكون ليا
عايش معاي وقلبه مع واحده تانيه
عرفتي ي اما حصلي اييه
هانم....انا في الاخر اللي طلعت غلطانه
انا بدور عل مصلحتك عوزاكي تبقي ست الدار والبلد
صابر ين ..واني ماكنتش عوزة بقلمي نيفين بكركل ده انا عاوزة راحة البال
عوزة واحد يحبني عشاني اني صابرين
مش بسبب مأمرات وتخطيطات
انا زهقت وتعبت طول عمرك بتقوليلي هجوزك قدري
هتبقي ست البلد ومرت الكبير اللي كلمتك هتبقي مسموعه
عمرك ما قولتلي اتعلمي واكبري وكوني حاجة كبيرة
عشان انا اللي ابقي حلم ليه مش العكس
اخر كلام عندي ي اما انا هبعد عشان اعرف اقرر اني عوزة اييه
هانم ....ماشي ي صابرين هتندمي وبكرة تقولي امي قالت
وتركتها بغضب وذهبت
وهي تتوعد في سرها بشر ...مش هسيبك تعملي فيا وفيكي اكده لازم عليا تغور من اهنه باي طريقه وتكون روحة بلا راجعه ...........
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
كان قدري يصعد السلم فقابل هانم
كيفك ي كبيرنا ....
قدري ..الحمد لله ي مرت عمي كيفك انتي
هانم ..الحمد لله بخير ثم اكملت
انت ازاي توافق ان مرتك تسافر وهي ما كملتش
شهر جواز عاوز الناس تاكل وشنا
قدري ...هي اللي عوزة اكده وانا عاوز راحتها
هانم ..دي بت مخبوله
قدري .. مرت عمي اللي هتعمله صابرين الصالح
انا مش هينفع اسيب علياء اليومين دول عشان الظروف اللي هي فيها
هانم ..انت مكبر الموضوع اوي مااحنا ياما سقطنا وولادنا
وجوازنا ماعملوش اكده معانا
قدري بجديه ...مرت عمي اللي بعمله شئ يخصني اني وما يخصش اي حد وبعد اذنك عشان علياء تعبانه واني سايبها من بدري
وتركها وهي تغلي من الغيظ .😜
❤💞💞💞💞💞💞💞💞❤
صعد قدري ل علياء
التي كانت معها حنين
السلام عليكم ..
علياء وحنين وعليكم السلام ....
حنين بمزاح ..البرنسيسه اكلت واخدت دواها وقعدت معاها اسليها لحد ما ترجع
قدري ..واحنا ما يهمناش غير راحة البرنسيسه
قالها وهو يجلس بجوارها ويقبل اعلي راسها
تنحنحت حنين بخجل ..طب انا هنزل اشوف الحجة يمكن تكون عاوزة حاجة وذهبت ....
اخذها قدري بين احضانه
حبيبتي عامله ايه دلوقت
علياء..الحمد لله احسن كان عاوزك ف ايه
قدري ..بنراجع شويه اوراق وخلصتها عل طول وطلعتلك
علياء بتردد ...انا انا كنت عاوزة اسالك عن حاجة
قدري وهو يضمها اليها اكثر ..قولي ي حبه القلب .
ابتسمت علياء وقالت
هو الوضع يعني هيبقي ازاي بينك وبين صابرين
قدري . وهو يتنهد .بصي ي ستي صابرين هتسافر عند خالها
وهتقعد هناك شويه
علياء ..هو انت اتفقت معاها علي ايه
قدري متفهما لغيرتها ...علياء حبيبتي انا عاوزك تطمني عل الاخر
صابرين اعتبريها مش في حياتنا
علياء.... يعني اييه
قدري ..يعني انا هطلقها بس مش دلوقت مش هينفع
عشان احنا مابقلناش غير ايام يعني انتي فاهمه كلام الناس وكفايه انها اتظلمت بجوازه ماكنتش المفروض تحصل
علياء .. قالت بغيرة ...مش انت اللي اتجوزتها ....
قدري وهو يزفر ....خلاص ي عليا اللي فات مات مالهوش عازة الكلام داا
ثم قبلها عل شفتيها وقال
يلا ي حبه القلب عشان ترتاحي واني وراي حاجات كتير بكرة بأذن الله .....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
مر شهر عل ابطالنا
اسر وندي ❤اتفقا مع والدة ندي وخالها ووالد اسر والدته سوف يتم كتب الكتاب بلاسكندريه اثناء زيارة ندي المزعومة ل جدتها
حنين وخالد💔 لم يحدث بينهم جديد لانه سافر القاهرة كي يتم بعد الاعمال
عل هاشم وزينب 💔كان هاشم كالمجنون لم يتقابل معها ولم يتكلم معها منذ اخر مرة راها في بيته
كان يراقب بيتها علها تخرج فيستطيع الكلام معها
وزارهم اكثر من مرة ولكنها لم تكن بمفردها دائما والدتها كانت معها
اما هي فكانت حزينه لا تتكلم مع احد ولا تاكل الا القليل
اما عن ابطالنا علياء وقدري 😍😘مرت الايام جميله هادئه كان يحتويها دائما حتي في عز انشغاله
ما كان يطمئن عليها حتي جاء صباح ذات يوم ....
كانت نائمه باحضانه وهو غارق في نومة
استيقظت هي اولا وظلت تنظر اليه
في وداعة وبهيام وهي تبتسم رفعت يدها ومررت اناملها عل وجهه كانها تنحته
عل عينيه وعل انفه الشامح عل لحيته
ونزلت عل شفتيه كانها ترسمهم
استيقظ هو ولكنه ظل مغمض عيناه كان يراقبلها
تحرك هو وكأنه يتململ
اقتربت منه ودفت وجهها في تجويفة عنقه كانها لم تفعل شئ
اقترب من اذنها وقال ...
كنتي بتعملي اييه ...
علياء ..هااا مش بعمل حاجة انا نايمه ...
قدري وهو يقهقه ولما انتي نايمه بتتكلمي ازاي
قالت لتتهرب انا هقوم اعملك الفطار عشان ما تتاخرش عل شغلك ....
قال وهو يشدها اليه
تعالي هنا رايحة فين قبل ما تصبحي علي
علياء ... صباح الخير ....
قدري ...حاف إكده
علياء وهي تميل عليه وتقلد لهجته لاء مش حاف إكده
وقبلته عل وجنته
قدري وهو يهز راسه . ..لالالا الصباح ما بيكونش اكده
علياء ..اومال بيكون ازاي
قدري وهو يقربها اكثر وينظر الي شفتيها
بيكون إكده وخطفها بقبله خطفت معها انفاسها
غابت بها عن واقعها ك كل مرة يعترب منها ينسيها نفسها اسمها مكانها ...... بقلمي نيفين بكر........
بعد مده ابتعد عنها وقال وهو يلهث ....
انا هقوم اغير والبس ورايا كذاا حاجة وهعدي عليكي بعد العصر عشان معاد الدكتورة ماشي ي قلبي
هزت هي راسها وارتمت عل الفراش بعد ما دخل الحمام
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في بيت جابر هانم وهي تتكلم بغل وحقد
احنا كل ما نعملو حاجة عشان نغورها
بنثبت قدمها اكتر .زي ما يكون عامله عمل بنت الرفضي
جابر ...مهو كله عل يدك قولي نعملوا اييه ماعملنهوش
هانم ...فكر في مصيبه ليها تخليه ما يعرفش يبص في وشها يقرف يقر ب منها
جابر ...ماشي سيبيني ارتبها في دماغي بعد جوازي ولدي علي بنت مرعي
هانم ...ودي امتي ان شاء الله
جابر ...الاسبوع الجاي
هانم ...ماشي لما نشوف وياريت تكون هي وحنين
عشان يبقي كسرناه وما يلقاش صدر حنين غير بتي
وساعتها الكلمته هتبقي كلمتي والشوري شورتي .....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
كان في المعاد المحدد له هو وهي في المشفي
الطبيبه ..بعد الكشف عليها
لا حالتنا تمام ومفيش اي قلق وتقدروا تمارسوا حياتكم الطبيعه ....
علياء ... يعني ي دكتورة الاجهاض دااا ماسببش اي مضاعفات
الطبيبه...لا اطمني وان شاء الله في ااقرب وقت ممكن يتم الحمل
قدري وهو ينهض ...بأذن الله ي داكتورة وشكرها واستاذن
خرج هو وعلياء ...علياء ثواني ي حبيبتي هسال الدكتورة في حاجة وجاي
دخل لها مره اخري ..داكتورة كنت عاوز اسألك هو الدوا ال اخدته وكان السبب في السقط ده مالهوش اي اثر
الطبيبه...لا ما تقلقش مفيش اي اثر ليه ولا ليه اعراض جانبيه
قدري بامتنان متشكر متشكر ي دكتورة
خرج واخذ علياء وركبا السيارة
وهم بالطريق ...
علياء ..دا مش طريق السرايا انت رايح فين
قدري وهو يرفع يدها ويقبلها ...هنروح نبات في اوتيل
علياء ..لييه
قدري ...عشان نكون عل راحتنا
علياء ..طب انا ماعملتش حسابي وما جبتش هدوم
قدري وهو يغمز لها واحنا هنحتاج الهدوم ف ايه
علياء وقد تلونت بالاحمرار من الخجل
قدري عشان خاطري طب نفوت نجيب غيارين بالعدد
قولتلك مش هنحتاج هدوووم ☺
وصل للغرفه وهو يتكلم مع خالد
ايوة انا اجازة 3ايام لو في حاجة ضروريه ابعتها ا عل الواتس عشان هقفل الفون
مشوار اكده يلا سلام ...
علياء باندهاش ..قدري 3ايام هنا طب ازاي
جزبها هو اليه بشغف وقال وهو يقبلها
انتي وحشاني قوي قوي وال 3ايام مش كتير ولا حاجة
انا عاوزهم 30يوم مش 3ايام بس
ااااه لو تعرفي بعشقك قد اييه ولا مشتقلك كيف
علياء ..حبيبي بتحبني اووي كدااا
قدري ...ااااه ي قلب حبيبك اااه ي حبه القلب
ثم اخذها بقبله عاصفة اذابتها
كان يقبلها عل رقبتها ووجنتها ويرجع لشفتيها
كانت تبادله شغفه جنونه عشقه لهفته فهي مثله تمام عااااااشقه 😍😘😍😘😘😘😘
رفعت يدها لتحاوط عنقه فقدميها لم تستطيع عل حملها
فقد اهلكها بهجومه عليها
وبسرعها لم تتخيلها كانت ملابسها وملابسه تتكوم تحت ارجلهم
حملها هو ووضعها عل الفراش واعتلاها وبداء في
بث حبه وشوقه اليها تارة برفق وتارة بشغف وتارة اخري بهوس و جنون....
بعد مدة ليست بقصيرة كانت تتوسد صدره
قدري وهو يلف خصله عل اصبعه ويقول لها بمراوغه
انا ماكنتش اعرف انك مشتاقلي إكده
علياء ..وهي تدفس راسها بعنقه ....قدري الله
ليقهقه قدري بكل صوته خلاص ي ستي خلاص
علياء...هي ماما وحنين عارفين اننا هنبات برة
قدري وهو يعتليها ..انا مش عاوزك تفكري في اي حاجة غير اننا مع بعض ....
وهبط بشفتيه ليلتهمها بتلذذ وشغف ليخطفها ويخطف انفاسها في رحله طويله عميقه من رحلاته المهلكه لحواسها
ظل قدري طول الليل يبث لها حبه وشغفه وجنونه وهي تبادله عشق بعشق وجنون بجنون حتي خارت قواهم
وذهبوا في ثباااااات عميق
😚☺😍😘
يا اميرتي يا جميلتي ....
بات الأمل في عيني يروي الجفن صبراً
والعشق في جسدي يجعلني ادوب
والام الشوق تروي فؤادي عطشاً
وما اداركي وما عطش القلوب
يا اميرتي يا جميلتي يا سيدة كل النساء
لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنك ابتلاء
يصعب عليا تحمله وحان وقت الانتهاء
سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء
يا حور عين قد اكتفيت من العذاب
الله رحيم فكيف انتي لا ترحمي
سؤالي انتي وانتي الرد والجواب
حني على قلب قد بات مغرم
يا اميرتى ياجميلتى ياسيدة كل النساء
لا تتركينى فى وحدتى فالابتعاد عنكى ابتلاء
يصعب علي تحمله وحان وقت الانتهاء
سأكون معكى برغبتك وكما مولاتى تشاء
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
وبحبكوووووو قااااد كدهوووو
التصويت قبل القراءة من فضلكم
الفصل الثالث والعشرون
من قدري انت
بقلمي نيفين بكر
متابعه ......
بعد فتره خرجت وهي تلف راسها بالمنشفه
وترتدي لباس الحمام
اقترب منها وهو يتشممها ...امممم حبيبتي وحشتيني
ووحشتني كل حاجة فيكي ...
علياء .وهي تضع راسها عل صدره .بدلال انت اكتر
قدري ...حبيبي انا هنزل شويه وراجعلك
علياء وهي تظنه بانه سيذهب ل صابرين
لا لا انا انا تعبانه خليك معايا...
قدري بلهفه ...مالك حاسه بايه
مش عارفة بس مش عوزاك تنزل
قدري وقد جننه دلالها ...وبعدهالك ي عليا
علياء ..بدلال مش عوزاك تنزل عوزاك تقعد معايا
يعني مش هتزهقي مني
علياء .تؤ تؤ خالص خالص
قدري ...وبعدهالك ي بت الناس
انا مش قد الدلع ده
علياء وراسها عل صدره فيها حاجة لما ادلع علي جوزي حبيبي
قدري وهو يبتسم لها ..لا ي قلبي مفيهاش حاجة بس اني اعصابي باظط والداكتورة قالت شهر
يرضيكي اتعذب شهر
ضحكت هي وقالت تؤ ما يرضنيش
قدري وقد هوسه دلالها ...فضمها اليه بشغف وقوة
علياء..قدري اانت انت هتعمل اييه
قدري ..قدري جننتيه طيرتي عقله منه وقبلها قبله بشغف عل شفتيها لتفلت منها تأوه تأخذ بكل تعقله
فوضع يده عل راسها لتتخلل اصابعه في خصلات شعرها كي يتمكن من تملكه في تقبيلها
كان يعتصرها باحتضانها لها بشغفه بها كان يقبلها
قبلات خطفت انفاسها كانت كالمغيبه بين يديه
كان يوزع قبلاته علي شفتيها وعلي وجنتيها وعلي عنقها
اذابها وذاب بها غاب هو وهي في عالمهم الوردي
الذي لايوجد به احد غيرهما
بعد مدة قد توقف فيها الزمن فيه
لم يسمعا غير تأوهات منها وهمهمات منه بعشقه وغزله لها
حتي طرقت حنين الباب لتستأذن بالدخول
ابتعد عنها بصعوبه وهو بلهث
اما هي فقد تحول وجهها لكتله من الاحمرار
وشفتيها قد تورمت من شغفه بها
وقد ترك علامات علي طول عنقها.......
تنحنح هو قبل ان يسمح للطارق بالدخول
قدري بصوت متحشرج ..ادخل ....
حنين ..خالد بيقولك هو عمل اللي انت قولت عليه ...
قدري ...انا نازل اكلم خالد ورجعلك وقبلها عل جبينها
بعد ماغادر
حنين بابتسامه ....وشك عامل إكده لييه
علياء ...لا ابدا اصل انا كنت باخد شور
حنين ....هههههههه اها دا شور قليل الادب خالص
علياء بغضب مصتنع ...انتي غلسه عل فكرة
واللي بتعمليه فيا دااا هردهولك ان شاء الله لما تتجوزي خالد
حنين بتنهيده .....امتي دا يحصل بس
علياء وهي تناغشها ..هتموتي وتتجوزيه
حنين ...يلا ي ختي كلي عشان تاخدي دواكي
الا اخوي محرج علينا كلنا نبقي في خدمة البرنسيسه
علياء ..احم عندك مانع
لا ي ستي معنديش مانع .....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
كان قدري مع خالد بالغرفة الخلفيه للسرايا
كان موجود كل الخدم ماعاد واحده اسمه سيده
كانت تاتي يوميا تنظف الاواني وتساعد بالطبخ
وتذهب لبيتها بعد الانتهاء من عملها
اقترب قدري من ورد والشرر يتطاير من عينيه
الست عليا سقطتت بسبب برشام كان بيتحطلها في الاكل
ومقيش حد كان بيعمل الاكل غيرك
ورد وهي ترتعش
والله ي قدري بييه انا ماليش زنب انا معرفش برشام اييه
دا اني لو هأذي حد مش هأذيكم انتم
الست هانم الكبيرة وحضرة جنابك خيركم علي وعلي اهلي
ضيق هو عيناه وقال مين اللي كان في المطبخ وانتي بتحضري ل عليا العصير او الاكل
والله ساعات الست هانم وساعات كتير الست حنين
حد جه غريب ساعدك او عمل حاجة
ورد وهي تبكي بخوف ..ابدا والله جنابك
هتدخلي ولو حد سالك كنتي فين هتقولي قدري بييه
امرني بتنضيف الاوضه الخلفيه ثم تابع بحزم ....مفهوووووووووم
ورد ..مفهم جنابك مفهوم ...
خالد ..طيب وسيدة دي ست كبيرة
قدري ....مفيش مخلوق مش هنراقبه وهنشك فيه
حرقه قلبي وقلبها علي ضنانا مش هتعدي بالساهل
واللي عمل اكده هندمه واللي رفع السما لو كان مين
خالد وهو يربط علي كتفه اهدي ي قدري وان شاء الله هنجيبه ......
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
عند هاشم
رنت الجرس فتح لها
زينب ...عاوزني في ايه
هاشم ادخلي
دخلت زينب ولكنها وقفت امام الباب بعد ما قفله
هاشم وهو يرفع حاجبه...
جلس هاشم ووضع قدم فوق قدم وقال لها وهو يزم شفتيها
ادخلي
لاه مش عوزة ادخل انا جيت بس عشان اشوفك عاوز ايه...
هاشم وهو يزم شفتيه... بس إكده ، يعني ناعتيش بتشتاقيلي ...
سكتت هي ....
انزل ساق وسند بساعديه عل ركبيته
مش قولتلك متغيرة ...
نهض بغضب وتوجه اليها قولي بقي ايه اللي عوجك إكده بدال مااقطع خبرك
نفضت هي يده وقالت ..مفيش حاجة
هاشم...لاه فيه
قالت وهي تبكي انت كنت فين من يومين
هاشم ..ليه
انا بسالك عشان تجاوب مش عشان ترود بسؤال
هاشم ...اللهم ما طولك ي روح ..كنت في مصر
زينب ..مع مين
هاشم ...مع صحاب ليا
زينب ..ولا مع الرقاصه اللي اسمها نوال
هاشم وهو يشدها من زراعها ..انتي بتتجسسي علي
زينب وهي تبكي ..لاه مش بتجسس انا سمعت امك وابويا بيتكلموو مع بعض حتي اسمع التسجيل اهو
اخذ هاشم الهاتف وسمع التسجيل بصوت امه وخاله والدايه
هاشم....سقطوو مرت قدري حسابهم تقل مع قدري
زينب ..انت ناوي تعمل بيهم اييه
هاشم...مالكيش فيه
زينب طيب هات التلفون عشان انزل
تنزلي تروحي فين قالها وهو يلف زراعة عل خصرها
حاولت التملص منه ولكنه كان يلفها بتملك
هاشم سيبني
لاه مش هسيبك قالها وهو يهمس في اذنها
مد يده خلع عنها طرحتها
زينب ....هااااشم
هااا عوزة اييه قالها بهمس مغوي ...
قالت بتوتر ..انا انا عوزة انزل ....
لاه مفيش نزول انتي وحشاني ...
انت مش كنت مع الرقاصة ؟
هاشم ..لاه مش اني صحابي اني ماجيتش جمبها
زينب ..لييه ؟
هاشم لم يرد عليها ..
زينب ليه ي هاشم مالمستهاش ...
ابتعد عنها وقال مفيش عادي
زينب ..انت بتحبني ي هاشم ...
هاشم قال بكذب .لاه
اومال كتت بتتحوزني عرفي لييه ...
هاشم.....عشانك بت هبله ورخيصة ....
همت بصفعه ولكنه مسك يدها قبل ان تلمس وجهه..
هاشم بغضب . عارفة لو كنتي عملتيها كنت قطعتلك يدك
زينب ببكاء ..انت عملت فيا إكده ليه انا ازيتك في اييه
هاشم بلا مبلاه مش انتي المقصودة ...
زينب....اومال مين ؟؟
هاشم ...ابوكي هو المقصود .. كنت عاوز انتقم من ابوكي فيكي ....
زينب ببكاء مرير ..انا انا حامل يا هاشم ...
هاشم بصدمة ...اييه اللي بتقوليه ده ازاي تخلي حاجة زي دي تحصل اللي في بطنك ده لازم ينزل ....
زينب .....وهي مازالت تبكي روحت للدكتورة وقالتلي صعب ...
انا في بدايه التالت والانيميا عندي عاليه وقالتلي لازم يكون حد معاكي عشان لو حصلي حاجة وانا في العمليات
يعني ممكن اموت فيها ....
هاشم بغضب وبدون وعي ..ما تموتي
زينب بصدمة بقلمي نيفين بكر ومازالت الدموع تنهمر من عينيها
انا مش فارقة معاك للدرجادي ؟ ثم اكملت
انا مش خايفه من الموت علي فكرة الموت ستر للي زيي
انا خايفه اموت ويعرفوا اني موت واني بسقط وساعتها العار هيلاحق اهلي طول العمر ...
انت لازم تتحمل مسؤليه غلتطك وتتكتب علي ..
هاشم بصرامة.... لاه مش هتجوزك وبصراحة إكدة انا
لما هتجوز هتجوز واحدة شريفة نضيفه مش تلين وتنام مع واحد بمجرد سمعتلها كلمتين......
زينب بشفاه مرتعشه وببكاء مرير
انا بقيت في نظرك حاجة رخيصه ومش نضيفه ..مش إكدة ....
ثم تابعت بغضب...
انا غلتطي اني حبيت واحد زيك خاين للامانه عض في لحمه جبان مش راجل اصلا
نزل بصفعه مدويه عل وجهها ادمت شفتيها واوقعتها ارضا
وقال وهو يجز عل اسنانه ويمسكها من شعرها من الخلف كلمه زيادة وهقتلك واتوي جتتك ....
زينب وهي تقبض عل يده ....
ابوس يدك ابوس رجلك اعملها وتويني انت بيدك اغسل عار اهلي
انا فعلا مش نضيفه ي واد عمتي
دفعها هو.... وهي ما زالت ارضا
قامت ولممت شعرها ولبست طرحتها
وعدلت من ملابسها ومسحت الدماء التي سالت من عل فمها اثر صفعه لها ....
اوعدك مش هتشوف وشي تاني وماتخافش انا مش هقولهم اي حاجة عليك ...
هاشم ..اوعي تفكري اني خايف من ابوكي او اخوكي
اللي كيف البنته ....
لاه انا بجهز نفسي من زمان قوي عارفة من امتي
من يوم ما سمعته وهو بيتكلم مع مرعي انه قتل ابوي
ولبسوها لاخوه صدقي
ساعتها حلفت مش هندمه عل ماله بس لاه هندمة علي شرفه كمان وهخليه يعيش طول عمره مزلول
زينب وهي لا تصدق ما تسمع
انت عملت فيا إكده عشان تنتقم من ابويا ؟؟
ماشي ي هاشم انا مش هكون السكينه اللي هتدبح بيها ابويا ابداا .....
هاشم وهو يضيق عيناه ويقترب منها ...تقصودي اييه ؟
مالكش فيه مش انت دبرت للي عملته كتر خيرك
هاشم وهو يمسكها من زراعها
هتعملي اييه ؟
هنزله ......و و
وهعمل عمليه وهتجوز اي حد هيتقدملي
هجم هاشم عل رقبتها يخنقها وقال وهو يبرق لها عينه ويقول بوجه نفرت فيه كل عروقه
لو عملتيها انا الي هقتلك بيدي و هتهوني علي
انتي مرتي ومش هتكوني لغيري ابدا ....
كانت مستسلمه تريد الخلاص من تلك الحياة البائسه
لم تقاومه كانت تريده ان يرحمها من عذابها .....
كان الصقيع يتسرب في اوردتها رويدا رويدا .....
اغمضت عينيها باستسلام لعلها تحصل عل السلام ولكن ....
ولكن لم ياتيها الخلاص ...تركها قبل ان تلفظ انفاسها
تركها عندما شعر بها ووجد وجهها يتحول للزرقه
تركها فوقعت ارضا وكانت تشهق لاحتياجها للهواء
جلس بجوارها بلهفه وفك طرحتها عنها لكي تستطيع التنفس
زينب زينب انا ماقصديش انتي زينب
واحضر لها كوب ماء ..
ازاحت هي يده
هاشم...قومي ادخلي جوه اغسلي وشك وارتاحي ....
لم ترد عليه .....
هاشم ..قولتلك قومي
خرج منها صوتها بصعوبه ...
خلاص ي هاشم كتر خيرك عل كل اللي عملته فيا
هاشم..... زينب اااااااتعدلي
عدلت من ملابسها وتوجهت للباب
هاشم ....استني هنزل معاكي اوصلك
زينب وهي تبتسم بالالم
لييه خايف علي الهبله الرخيصة
هاشم.... زينب قالها بصوت جهوري هجيب البطاقه والمفاتيح وجاي معاكي
سبقته هي للاسفل
وعدت الطريق واوقفت سيارة تاكسي
وركبت وانطلقت الي بيتها
اول ما وصلت دخلت غرفتها .....
اما هاشم فظل يتصل بها ويتصل
ولكن دون رد ....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في سيارة اسر
كانت ندي تبكي وهو يهدأها
انا قولتلك بدال هو مصمم علي حاجة خلاص
اسر ..يعني اييه خلاص ندي انا مااتعودتش اتنازل او انهذم بسهوله
ندي ...انت ماتعرفهوش
اسر ...بصي انا عندي الحل بس محتاج منك جرأة
ندي ..ايه هوو
اسر انا حكيت ل بابا وخالك علي اللي حصل وكان عندي اقتراح
ندي وهي تجفف دموعها ...قولي اييه الاقتراح
اسر ...ااننا نكتب كتابنا ونحطوو امام الامر الواقع
ولو هو مفكر اني طمعان انا مش عاوزك غير بالهدوم اللي عليكي هااا قولتي اييه
ندي ............
رودي عليا انا مش بكلم نفسي
ندي مش عارفة خايفة
اسر بصي لو هنخاف يبقي هنستسلم وانا عمري ما هستسلم
ندي طيب هنعملها ازاي دي
اسر انا هقولك تيته تتصل بيكي وتطلبك تشوفيها ونسافر هناك وكله يتم زي مااحنا عاوزين هااا ايه رايك
ندي ...اي حاجة هتعملها عشان نبقي مع بعض انا موافقه عليها
اسر وهو يضمها اليه ويقبل جبينها ....يبقي اتفقنا ......
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في غرفه صابرين
هانم بغضب ...كيف ده تسافري اني مش موافقه
صابرين ..ي اما اني هروح اسبوع اقعد عند خالي
زي ماانتي شايفه عليا مسقطة وقدري مش هينفع يسيبها
هانم بغيظ ..وانتي بقي حمامة السلام اللي هتسيبي جوزك عشان خاطر ضرتك مسقطة
بت انتي اني مش عارفة انتي الهبل دة جيباه منين
مانتيش مسافرة
صابرين ...يا اما عشان خاطر سيبيني اروح لخالي اغير جوو
هانم ....لاه مش هخليكي تهدي اللي ببني فيه
واعملي حسابك تتمسكي في حقك وتتجدعني عشان تجيبي الواد اللي هيورث كل حاجة
اما علياء اني هدورلها علي مصيبه تاخدها من هنا
صابرين ...اما ابعدي عن علياء ي اما قسما بالله اني اللي هروح ل قدري وهقوله علي كل حاجة
كفايه بقي اللي حصلها واللي حصلي
هانم باستهزاء...وحصلك اييه بقي
اتجوزت واخد ما بيحبنيش ولا هيحبني
عشقت واتعلقت بيه وهو عمره ما هيكون ليا
عايش معاي وقلبه مع واحده تانيه
عرفتي ي اما حصلي اييه
هانم....انا في الاخر اللي طلعت غلطانه
انا بدور عل مصلحتك عوزاكي تبقي ست الدار والبلد
صابر ين ..واني ماكنتش عوزة بقلمي نيفين بكركل ده انا عاوزة راحة البال
عوزة واحد يحبني عشاني اني صابرين
مش بسبب مأمرات وتخطيطات
انا زهقت وتعبت طول عمرك بتقوليلي هجوزك قدري
هتبقي ست البلد ومرت الكبير اللي كلمتك هتبقي مسموعه
عمرك ما قولتلي اتعلمي واكبري وكوني حاجة كبيرة
عشان انا اللي ابقي حلم ليه مش العكس
اخر كلام عندي ي اما انا هبعد عشان اعرف اقرر اني عوزة اييه
هانم ....ماشي ي صابرين هتندمي وبكرة تقولي امي قالت
وتركتها بغضب وذهبت
وهي تتوعد في سرها بشر ...مش هسيبك تعملي فيا وفيكي اكده لازم عليا تغور من اهنه باي طريقه وتكون روحة بلا راجعه ...........
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
كان قدري يصعد السلم فقابل هانم
كيفك ي كبيرنا ....
قدري ..الحمد لله ي مرت عمي كيفك انتي
هانم ..الحمد لله بخير ثم اكملت
انت ازاي توافق ان مرتك تسافر وهي ما كملتش
شهر جواز عاوز الناس تاكل وشنا
قدري ...هي اللي عوزة اكده وانا عاوز راحتها
هانم ..دي بت مخبوله
قدري .. مرت عمي اللي هتعمله صابرين الصالح
انا مش هينفع اسيب علياء اليومين دول عشان الظروف اللي هي فيها
هانم ..انت مكبر الموضوع اوي مااحنا ياما سقطنا وولادنا
وجوازنا ماعملوش اكده معانا
قدري بجديه ...مرت عمي اللي بعمله شئ يخصني اني وما يخصش اي حد وبعد اذنك عشان علياء تعبانه واني سايبها من بدري
وتركها وهي تغلي من الغيظ .😜
❤💞💞💞💞💞💞💞💞❤
صعد قدري ل علياء
التي كانت معها حنين
السلام عليكم ..
علياء وحنين وعليكم السلام ....
حنين بمزاح ..البرنسيسه اكلت واخدت دواها وقعدت معاها اسليها لحد ما ترجع
قدري ..واحنا ما يهمناش غير راحة البرنسيسه
قالها وهو يجلس بجوارها ويقبل اعلي راسها
تنحنحت حنين بخجل ..طب انا هنزل اشوف الحجة يمكن تكون عاوزة حاجة وذهبت ....
اخذها قدري بين احضانه
حبيبتي عامله ايه دلوقت
علياء..الحمد لله احسن كان عاوزك ف ايه
قدري ..بنراجع شويه اوراق وخلصتها عل طول وطلعتلك
علياء بتردد ...انا انا كنت عاوزة اسالك عن حاجة
قدري وهو يضمها اليها اكثر ..قولي ي حبه القلب .
ابتسمت علياء وقالت
هو الوضع يعني هيبقي ازاي بينك وبين صابرين
قدري . وهو يتنهد .بصي ي ستي صابرين هتسافر عند خالها
وهتقعد هناك شويه
علياء ..هو انت اتفقت معاها علي ايه
قدري متفهما لغيرتها ...علياء حبيبتي انا عاوزك تطمني عل الاخر
صابرين اعتبريها مش في حياتنا
علياء.... يعني اييه
قدري ..يعني انا هطلقها بس مش دلوقت مش هينفع
عشان احنا مابقلناش غير ايام يعني انتي فاهمه كلام الناس وكفايه انها اتظلمت بجوازه ماكنتش المفروض تحصل
علياء .. قالت بغيرة ...مش انت اللي اتجوزتها ....
قدري وهو يزفر ....خلاص ي عليا اللي فات مات مالهوش عازة الكلام داا
ثم قبلها عل شفتيها وقال
يلا ي حبه القلب عشان ترتاحي واني وراي حاجات كتير بكرة بأذن الله .....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
مر شهر عل ابطالنا
اسر وندي ❤اتفقا مع والدة ندي وخالها ووالد اسر والدته سوف يتم كتب الكتاب بلاسكندريه اثناء زيارة ندي المزعومة ل جدتها
حنين وخالد💔 لم يحدث بينهم جديد لانه سافر القاهرة كي يتم بعد الاعمال
عل هاشم وزينب 💔كان هاشم كالمجنون لم يتقابل معها ولم يتكلم معها منذ اخر مرة راها في بيته
كان يراقب بيتها علها تخرج فيستطيع الكلام معها
وزارهم اكثر من مرة ولكنها لم تكن بمفردها دائما والدتها كانت معها
اما هي فكانت حزينه لا تتكلم مع احد ولا تاكل الا القليل
اما عن ابطالنا علياء وقدري 😍😘مرت الايام جميله هادئه كان يحتويها دائما حتي في عز انشغاله
ما كان يطمئن عليها حتي جاء صباح ذات يوم ....
كانت نائمه باحضانه وهو غارق في نومة
استيقظت هي اولا وظلت تنظر اليه
في وداعة وبهيام وهي تبتسم رفعت يدها ومررت اناملها عل وجهه كانها تنحته
عل عينيه وعل انفه الشامح عل لحيته
ونزلت عل شفتيه كانها ترسمهم
استيقظ هو ولكنه ظل مغمض عيناه كان يراقبلها
تحرك هو وكأنه يتململ
اقتربت منه ودفت وجهها في تجويفة عنقه كانها لم تفعل شئ
اقترب من اذنها وقال ...
كنتي بتعملي اييه ...
علياء ..هااا مش بعمل حاجة انا نايمه ...
قدري وهو يقهقه ولما انتي نايمه بتتكلمي ازاي
قالت لتتهرب انا هقوم اعملك الفطار عشان ما تتاخرش عل شغلك ....
قال وهو يشدها اليه
تعالي هنا رايحة فين قبل ما تصبحي علي
علياء ... صباح الخير ....
قدري ...حاف إكده
علياء وهي تميل عليه وتقلد لهجته لاء مش حاف إكده
وقبلته عل وجنته
قدري وهو يهز راسه . ..لالالا الصباح ما بيكونش اكده
علياء ..اومال بيكون ازاي
قدري وهو يقربها اكثر وينظر الي شفتيها
بيكون إكده وخطفها بقبله خطفت معها انفاسها
غابت بها عن واقعها ك كل مرة يعترب منها ينسيها نفسها اسمها مكانها ...... بقلمي نيفين بكر........
بعد مده ابتعد عنها وقال وهو يلهث ....
انا هقوم اغير والبس ورايا كذاا حاجة وهعدي عليكي بعد العصر عشان معاد الدكتورة ماشي ي قلبي
هزت هي راسها وارتمت عل الفراش بعد ما دخل الحمام
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في بيت جابر هانم وهي تتكلم بغل وحقد
احنا كل ما نعملو حاجة عشان نغورها
بنثبت قدمها اكتر .زي ما يكون عامله عمل بنت الرفضي
جابر ...مهو كله عل يدك قولي نعملوا اييه ماعملنهوش
هانم ...فكر في مصيبه ليها تخليه ما يعرفش يبص في وشها يقرف يقر ب منها
جابر ...ماشي سيبيني ارتبها في دماغي بعد جوازي ولدي علي بنت مرعي
هانم ...ودي امتي ان شاء الله
جابر ...الاسبوع الجاي
هانم ...ماشي لما نشوف وياريت تكون هي وحنين
عشان يبقي كسرناه وما يلقاش صدر حنين غير بتي
وساعتها الكلمته هتبقي كلمتي والشوري شورتي .....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
كان في المعاد المحدد له هو وهي في المشفي
الطبيبه ..بعد الكشف عليها
لا حالتنا تمام ومفيش اي قلق وتقدروا تمارسوا حياتكم الطبيعه ....
علياء ... يعني ي دكتورة الاجهاض دااا ماسببش اي مضاعفات
الطبيبه...لا اطمني وان شاء الله في ااقرب وقت ممكن يتم الحمل
قدري وهو ينهض ...بأذن الله ي داكتورة وشكرها واستاذن
خرج هو وعلياء ...علياء ثواني ي حبيبتي هسال الدكتورة في حاجة وجاي
دخل لها مره اخري ..داكتورة كنت عاوز اسألك هو الدوا ال اخدته وكان السبب في السقط ده مالهوش اي اثر
الطبيبه...لا ما تقلقش مفيش اي اثر ليه ولا ليه اعراض جانبيه
قدري بامتنان متشكر متشكر ي دكتورة
خرج واخذ علياء وركبا السيارة
وهم بالطريق ...
علياء ..دا مش طريق السرايا انت رايح فين
قدري وهو يرفع يدها ويقبلها ...هنروح نبات في اوتيل
علياء ..لييه
قدري ...عشان نكون عل راحتنا
علياء ..طب انا ماعملتش حسابي وما جبتش هدوم
قدري وهو يغمز لها واحنا هنحتاج الهدوم ف ايه
علياء وقد تلونت بالاحمرار من الخجل
قدري عشان خاطري طب نفوت نجيب غيارين بالعدد
قولتلك مش هنحتاج هدوووم ☺
وصل للغرفه وهو يتكلم مع خالد
ايوة انا اجازة 3ايام لو في حاجة ضروريه ابعتها ا عل الواتس عشان هقفل الفون
مشوار اكده يلا سلام ...
علياء باندهاش ..قدري 3ايام هنا طب ازاي
جزبها هو اليه بشغف وقال وهو يقبلها
انتي وحشاني قوي قوي وال 3ايام مش كتير ولا حاجة
انا عاوزهم 30يوم مش 3ايام بس
ااااه لو تعرفي بعشقك قد اييه ولا مشتقلك كيف
علياء ..حبيبي بتحبني اووي كدااا
قدري ...ااااه ي قلب حبيبك اااه ي حبه القلب
ثم اخذها بقبله عاصفة اذابتها
كان يقبلها عل رقبتها ووجنتها ويرجع لشفتيها
كانت تبادله شغفه جنونه عشقه لهفته فهي مثله تمام عااااااشقه 😍😘😍😘😘😘😘
رفعت يدها لتحاوط عنقه فقدميها لم تستطيع عل حملها
فقد اهلكها بهجومه عليها
وبسرعها لم تتخيلها كانت ملابسها وملابسه تتكوم تحت ارجلهم
حملها هو ووضعها عل الفراش واعتلاها وبداء في
بث حبه وشوقه اليها تارة برفق وتارة بشغف وتارة اخري بهوس و جنون....
بعد مدة ليست بقصيرة كانت تتوسد صدره
قدري وهو يلف خصله عل اصبعه ويقول لها بمراوغه
انا ماكنتش اعرف انك مشتاقلي إكده
علياء ..وهي تدفس راسها بعنقه ....قدري الله
ليقهقه قدري بكل صوته خلاص ي ستي خلاص
علياء...هي ماما وحنين عارفين اننا هنبات برة
قدري وهو يعتليها ..انا مش عاوزك تفكري في اي حاجة غير اننا مع بعض ....
وهبط بشفتيه ليلتهمها بتلذذ وشغف ليخطفها ويخطف انفاسها في رحله طويله عميقه من رحلاته المهلكه لحواسها
ظل قدري طول الليل يبث لها حبه وشغفه وجنونه وهي تبادله عشق بعشق وجنون بجنون حتي خارت قواهم
وذهبوا في ثباااااات عميق
😚☺😍😘
يا اميرتي يا جميلتي ....
بات الأمل في عيني يروي الجفن صبراً
والعشق في جسدي يجعلني ادوب
والام الشوق تروي فؤادي عطشاً
وما اداركي وما عطش القلوب
يا اميرتي يا جميلتي يا سيدة كل النساء
لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنك ابتلاء
يصعب عليا تحمله وحان وقت الانتهاء
سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء
يا حور عين قد اكتفيت من العذاب
الله رحيم فكيف انتي لا ترحمي
سؤالي انتي وانتي الرد والجواب
حني على قلب قد بات مغرم
يا اميرتى ياجميلتى ياسيدة كل النساء
لا تتركينى فى وحدتى فالابتعاد عنكى ابتلاء
يصعب علي تحمله وحان وقت الانتهاء
سأكون معكى برغبتك وكما مولاتى تشاء
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
وبحبكوووووو قااااد كدهوووو
التصويت قبل القراءة من فضلكم
💞💞💞💞💞💞💞💞
الخامس والعشرون
من قدري انت
بقلمي نيفين بكر
متابعة
علياء ببكاء ..عمي وارتمت باحضانه
عسران اهدي ي بتي وفهميني من غير بكا
ضربني وبهدلني وانا مش هقعد هنا ولا دقيقة واحده
قدري بصرامه ..مفيش خروج من إهنه
علياء ..و انا عوزة امشي من هنا
الحجة اهدي ي بنتي الله يرضي عليكي
علياء ببكاء ..انتي شوفتي ي ماما قالي ايه وضربني ازاي
انا عوزة ابعد عن جو المأمرات والقتل والتار.
قدري ...مش هتخروجي من اهنه
علياء.....والله ي قدري لو ما خرجت من هنا لاهقتل نفسي
عسران ..اهدي ي عليا
قدري بيه ..اني شايف ان العيشه دي ما ترضيش ربنا
قدري وهو يبتلع ريقه ..تقصد ايه
عسران ..اقصد زي ما دخلنا بالمعروف نخروج بالمعروف
قدري بتحدي ..اني مش هطلقها
لترود علياء ..وانا مش عوزة اطلق لاني مش هتجوز تاني انا عوزة ابعد خالص برة البلد دي اللي ما شوفتش فيها غير الاهانه ووجع القلب
زي ما تحبي بس مفيش طلاق مصريفك وحاجتك هبعتهملك وزيادة
علياء . انا مش عوزة حاجة منك
قدري مش بمزاجك انتي مرتي وهتفضلي مرتي لحد اخر نفس ليكي او ليا ....
عسران تمام ي قدري بيه انا هاخد بنت اخوي ونروح
خرجت علياء من السرايا مع عمها وسط فرحة هانم
وحزن حنين وفردوس
اما هو فانما اقتلعق قلبه من ضلوعه وذهب معها
ركبت السيارة مع عمها وانطلقوا الي خارج السراي
لتودع قدرها وتترك احلامها وايامها والمها ....
بعد مده ...
وصلت للسراي فكان في استقبالهم هنيه
وصباح ورسميه التي كانت تنتظرها بعيون شامته
هنيه ...تعالي ي عليا تعالي ي بنت الغالي
ارتمت علياء بحضن هنيه
عسران بكفياكي ي بتي اطلعي ارتاحي
هنيه اعمليلها لمون او اي عصير يهدي اعصابها
هنيه ..عنيه ي خويا حاضر
رسميه ..وان شاء الله مطوله ولا زيارة إكدة خفافي
عسران بحدة ..وانتي بتسالي لييه ولا هي كانت ضيفه في داركم واني ماخابرش بقلمي نيفين بكر
رسميه ..ما قصديش ي حج عسران اني بطمن
عسران بنفس نبرته ...اطمني علي الاخر
ثم اردف بصوت عالي .....عليا بنت صدقي العزايزي من النهاردة في حمايتي واللي هيزعلها هزعله
خلاص معدش ينفع نسكتوا علي الظلم بكفيانا
جاء مرعي علي صوت عسران
انت بتزعق ليه ي عسران تطلع مين دي عشان تزعق لاي حد عشانها...
تطلع بنتنا بنت اخوي والكلام اللي قولته هيمشي عليك انت ومرتك قبل الكل
ثم تركه هو وزوجته يتاكلون من الغيظ
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في فيلا كامل الحديدي
جابر ..الحقني ي كامل بيه هاشم واد اختي عارف بشغلنا
وكل حاجة عملناها مع قدري
كامل ...اييه اللي بتقوله ده ازاي ي بني ادم انت عرف
جابر ..والله مااعرف ي كامل بيه لقيته جايب فديوهات ومصورنا صوت وصورة
مرة واحنا بنتفق عل قدري ومرة تانيه واحنا بنتكلم عن قتل ابوه وفديهات كتير اوي تانيه
مرعي عرف ...
ايوة انا قولتلوا وهو هيحصلني عل اهنه
كامل وهو يضيق عيناه ....تمام ابن اختك دااا لازم نخلص منه
جابر .........
كامل ايه ساكت ليه
جابر ...ي كامل بيه ده واد اختي ولو عرفت اننا لينا يد مش هتسكت
كامل يبقي اختك كمان تتقتل
جابر بصدمة اقتل اختي كيف ده
كامل وهنقتل اي حد يقف في طريقنا
ثم اردف بصرامة
موضوع ابن اختك داا يخلص في ااقرب وقت
تمام ي كامل بيه
جاء عليهم مرعي وحكوا له ما حدث ...
مرعي كامل بيه عنده حق هاشم لازم يموت
وخليها علي الموضوع ده
جابر ..هتعمل ايه
هنعملوها حادثه
كامل ..ابن اختك فين دلوقت
جابر ...سافر اسكندريه
كامل كويس يبقي الموضوع يتم هناك
مرعي ..اللي تامر بييه ي كامل بييه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في السرايا في الغرفه الخلفيه
كان خالد مع قدري وجميع الغفر والحراس
عاوزكم تصلحولي الابواب اللي حوالين السرايا
وتاني.. حاجة عاوزكم تجيبولي الدايات اللي موجودين في النجع وتجيبوهم عل اهنه ...
الغفر ...حاضر جنابك ...
ثم اردف ....
عاوز اتنين منكم يراقبلي الست ام هاشم بتروح فين بتيجي منين ...
حاضر جنابك ...
خالد ...انت شاكك فيها
قدري ايوة شاكك لان عليا ما تعرفش ان السبب في سقطها حبوب يبقي جابت الكلام ده منين
خالد ..ولما انت عارف كدا بتزعلها ليه وبتخليها تمشي
قدري ...هي حاجات جت مع بعضيها
في حاجة كمان عوزك تعملها
خالد ..ايه هي
قدري...عوزك توصل ل عبد الرحمن اني عرفت انه بتركيا
خالد ...هتعمل فيه ايه
قدري ..هعرف منه الاول عمل اكده ليه وبعدين احاسبه
خالد ...تحاسبوو ازاي ي قدري انت بكدااا هتخسر عليا وللابد
قدري ..بغضب اومال اسيب حقي دخل بيتي وغدر بيا وكان هيواديني في داهيه
خالد .... انا خايف تعمل حاجة وترجع تندم عليها بعدين
قدري ....انا هتجنن ي خالد خاسس ان هموم الدنيا جت فوق راسي
خالد ...انسي وسامح ي قدري ورجع مراتك
قدري ...هرجعها بس مش دلوقت اعرف الحقيقة الاول وبعدين ارجعها واهمها ام هاشم لييها يد في موضوع سقطها ولا لاء ........
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
مرت عدة ايام
في سراي العزايزة كانوا يتحضرون لزفاف
هنا بنت مرعي ورسميه
في غرفه علياء كانت معها نوارة بنت عمها عسران
قومي ي عليا تعالي نروح في اوضه هنا ل عماله تبكي
عليا ..بتبكي لييه
نوارة ....والله ماعارفة تعالي نروحلها
اخذتها وذهبوا لغرفه هنا
علياء بابتسامه ...القمر بتاعنا بيعيط لييه
هنا ...والله ماانا عارفة انا قلبي مقبوض حاسة ان هتحصل مصيبه
نوارة ..يكفينا الشر ليه ي بنتي بتقولي إكده
علياء ...في عروسه قمر تقول كدااا حبيبتي وحدي الله
هنا ...انا خايفة اوي انا هدخل في وسط ناس لا تعرفني ولا اعرفها
وهيتقفل عليا باب مع وحد مااعرفهوش ولا عمري اتكلمت معاه دا انا اول مرة اشوفوا يوم كتب الكتاب
علياء ..حبيبتي ماتقلقيش ي قلبي ربنا ان شاء الله هيجعل نصيبك وقدرك خير
نوارة ..ان شاء الله
دخلت رسميه ...اييه ده متجمعين يعني
نوارة ..تعالي ي عمه هنا كانت بتبكي وكنت اني وعليا بنهديها
رسميه بغرور ...تبكي لييه دا انتي انكتبلك السعد والهنا
وهتتجوزي من بيت الطرشنا ابنهم الكبير
دا جابلك دهب ماجاش لبنت من العيله ...
وكمان فارشلك جناح كبير وكله جايبه من الاسكندريه والقاهرة
قومي قومي اغسلي وشك وتعالي ابخرك عشان محدش يحسدك
اصل العين فلقت الحجر قالتها وهي تنظر ل علياء ....
نوارة ...عين مين بس ي عمه
تكون وحدة إكده ولا إكده ا طلقت ولا حبلت وبطنها وما شلتهوش ولا وحده غضبانه وجايه ترمي بلاويه علي الخلق
قد اصابت كلماتها المسمومة علياء فدمعت عيناها
وقالت ...نوارة انا هروح اوضتي ارتاح
وترركتهم وذهبت لغرفتها التي ما ان قفلت باباها حتي انهارت من البكاء....
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كانت زينب تتصل علي هاشم
زينب ..طمني عليك ي هاشم
هاشم ..الحمد لله كله تمام اني اشتريت شقه اهنه عشان هنعيشوا فيها
زينب ..ان شاء الله
هاشم كله تمام عندك بقلمي نيفين بكر
زينب ايوة ي هاشم بنحضروا ل جواز زاهر اخوي وكتب كتابنا حتي عمتي كانت إهنه من شويه وتممت عل كل حاجة
هاشم ...ربنا يتمم عل الف خير
زينب هترجع امتي باذن الله
بعد بكرة باذن الله اني قولت لامي تجيبلك الشبكة اللي تختاريها
زينب ..كان نفسي تكون معاي واني بختارها
هاشم ..معلش ي حبيبتي انا بجهز كل حاجة عشان مش هنرجعوا الصعيد تاني الا لما تولدي باذن الله
زينب ..باذن الله يارب قر ب البعيد يارب
هاشم ..يارب هسيبك دلوقت خلي بالك علي نفسك وعلي ابننا
زينب ..وانت كمان لا اله الا الله
هاشم بابتسامه ..محمد رسول الله .......
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في الغرفه الخلفيه في سرايه المنشاويه
كانت الدايات النجع كلها مجتمعه مع خالد وقدري
كان يحقق مع كل واحده منهم الواحده تلو الاخري
بعد ما انهي التحقيق
قدري ...هما دول كلهم
خالد في واحدة مالقتهاش هنا في النجع سافرت مع ابنها تعملوا عمليه
قدري تابعها ي خالد واول ما تحط رجلها في البلد تجيبها عل طول
خالد باذن الله
قدري ان شاء الله
انا حجزتلك طيارة بعد ٤ ايام مسافر تركيا
تجيبلي باي طريقة عبد الرحمن
خالد ما تقلقش ي قدري كله هيبقي تمام
قدري ...باذن الله.....
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
كان مرعي قد دبر حادث ل هاشم كي يتخلص منه
اتفق مع بعض الرجال بخطف هاشم والقيام بقتله والقائه
في اي مكان
كان هاشم يعبر الطريق وكان يهاتف احدهم جاء من خلفه 4رجال كمموه وربطوه والقوه بداخل سيارة ووقفوا به في
مكان خالي من المارة ظلوا يضربون فيه بالعصي وبايديهم
كان يقاومهم ولكن الكثرة تغلب الشجاعة
حتي جاء احدهم بسلاح ابيض وضربه في بطنه
خر واقعا فتشوه واخذوا من جيبه محفظته وكل المال الذي معه حتي هاتفه .. وركبو سيارتهم واسرعوا هاربين
بعد مده من النزاع والنزيف غاب عن الوعي
كان يمر رجلا هو وابنه بسيارته فحملاه واخذوه الي اقرب مشفي
الطبيب ...انتوا لقيتوه فين
الرجل ..لقيناه في الطريق وجبناه عل هنا عل طول
الطبيب في تهتك في الطحال ولازم يتشال
الرجل اللي تشوفه اعمل الازم ي دكتور وماتقلقش انا هتكفل بكل حاجة انا رجل الاعمال سيد الطحان
الطبيب طب انا هبلغ النيابه لانه دااا شروع في قتل
الرجل ....اوك اللي تشوفوا
دخل هاشم غرفه العمليات بين الحياه والموت
بعد عده ساعات خرج من الغرفه
الطبيب ...هندخله العنايه الفائقه لحد ما مرحله الخطر تعدي
جاء رجال المباحث للتحقيق مع الرجل واخذ ملابسات الحادث
ادلي الرجل وابنه بما راه والطبيب ايضا
رئيس المباحث ..هنقدر ناخد اقواله امتي
الطبيب ...حالته حرجة جداا الطحال كان متهتك وكمان في عنده ارتجاج في المخ وكسور في معظم جسمه
تقريبا الهدف مش السرقه كانو اكتفوا ب ضربه بسكين بس لكن دول ادولوا علقه محترمه دغدغوه يعني
الطبيب اي جديد ي فندم هبلغ حضرتك ..
ظل هاشم عل حالته يومان حتي بداء يحرك بعض انامله
راته الممرضه فنادت للطبيب الذي أتم الكشف عليه .
الطبيب....بداء في افاقته
بداء هاشم في الكلام ..اه اني فين ومين جبني هنا
الطبيب راجل شافك مرمي جابك علي هنا
انت اسمك ايه
هاشم ....اني اه مش عاارف
الطبيب بقلق ...انت مش عارف اسمك
طيب انت منين
هاشم بتعب ....مش عارف
تاكد الطبيب من شكوكه واتصل عل رئيس المباحث واخبر
والذي لم تتعدي الساعة حتي اتي
رئيس المباحث....انت مش فاكر مين اللي عمل فيك كدااا
هاشم ..لاه اني مش فاكر حاجة
الطبيب ..دي فقدان ذاكرة ي فندم
رئيس المباحث...ودي هتستمر كتير ولا وقتيه
الطبيب ..لسه مش هنعرف قبل ما نعمله حبه اشاعات
ي فندم
انا همشي واي جديد لازم تبلغني
الطبيب باذن الله ي فندم
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
بعد يومان كان موعد زفاف هنا علي زاهر بن جابر
جاءت صابرين لحضور عقد قران اخيها
كانت علياء مع النساء هي وبنات عمها وزواجاتهم
اما في قاعة الرجال .....
كان الحضور متجمعين
جابر وزاهر ومرعي وقدري وكامل وخالد
وبعض الرجال والمأذون
جابر لاخته ...شوفتي بقلمي نيفين بكر الواقعة اللي ابنك حطنا فيها
هانم ....اهدي ي جابر الغايب حجته معاه
جابر انا بتصل بيه تلفونه مقفول ابنك قاصد يفضح بتي
واني مش هسكت
هانم يعني هتعمل ايه
كان الجمع يمرون بحاله من التوتر
حتي قال قدري ...يلا ي زاهر قوم خد عروستك واطلع انت واني هحاول اتصل ب هاشم وان شاء الله خير
هانم ..يا تري ي ولدي ايه اللي نابك استرها يارب
انا ماليش غيره
قدري ...اهدي ي مرت عمي ان شاء الله خير
قام زاهر وتوجه للقاعة الموجود بها عروسه واخذها وصعد
كان قدري يمسح المكان بعينه حتي يراها ولكنه كانت تتخبي منه وتنظر اليه من بعيد
جاءه صوت صابرين ...مش يلا بينا
قدري ...بيأس ...يلا
راته يخرج وهو يمسك بيد صابرين ...
فحزنت وبكت ....
خرجوا جميعا الا هانم كانت تبكي هي وزينب
اه ي ولدي روحت فين ي نظري
زينب ...انا قلبي مقبوض هاشم فيه حاجة
هانم ...اه ي ولدي اجيبك منين ي حبه عيني
جابر ...هتقعدوا تولولوا اكده كتير
قومي انتي وهي ادخلوا جوه
هانم ..لاه اني هروح اشوف قدري هيعمل اييه
جابر ..وهو يلوح بيده ويقول في نفسه غوري انتي وولدك
اما زينب فدخلت غرفتها وظلت تبكي
فوق في جناح العروسين
كانت هنا تغطي وجهها بالطرحة
جاء عليها زاهر ورفعها وقال ماشاء الله
هنا اخفضت راسها بخجل
زاهر ....قومي ي عروسه قومي يلا عشان تغيري
هنا ...ممكن تفكلي بس السسته واني هغيره جوه
زاهر ساعدها وهي كملت خلع فستان عرسها في الحمام
وغير زاهر ملابسه هو ايضا واخرج من الدرج شريط من الحبوب المعروفه...يأخذها الرجال في حالات العجز الجنسي
جاءت هنا ...انت تعبان ايه الحبوب دي
زاهر دي دي حاجة عشان الصداع
هنا تحب اعملك اي حاجة للصداع
زاهر لالا اني خلاص اخدت الحبايه وشويه وهيروح لحاله
تعالي نقعدوا احنا والصداع هيروح ل حاله
اخفضت راسها بخجل وذهبت معه جلست عل الفراش وهو بجانبها ظل يداعبها وحاول ان يتم زواجة مرة واثنان ولكنه لم يستطع
هنا ببكاء ..اني معتش قادرة كفيه الله يخليك
زاهر ...واهلك لما يجو بكرة
نبقي نقولهم اي حاجة
بصي اني عندي الحل انا هعمل حاجة ونقولهم ان جوازنا تم وبعدين نبقي نحاول براحتنا
هنا ..حاضر .
زاهر بس مفيش مخلوج يعرف باللي حصل
هنا ...حاضر ي زاهر
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
جاء صباح اليوم التالي
جاءت صابرين ل قدري في غرفه المكتب
صابرين ...ممكن ادخل ولا هعطلك
قدري ..لا اتفضلي
عملت ايه في موضوع هاشم
بدور لسه عليه مش سايب مكان الا لما دورت في الاقسام والمستشفيات مالوش اثر
انا خايفة يكون جراله حاجة
لا ان شاء الله مفيش حاجة لان لا قدر الله وكان حصله حاجة كنا عل الاجل عرفنا ..
صابرين ...عندك حق ...
كانت تهم بتكمله كلامها ولكنها سكتت
قدري. ..في حاجة كنتي عوزة تقوليها
اصل انا كنت بستاذنك بعد ما نلاقي هاشم باذن الله
ممكن يعني
قدري ..ممكن ايه اتكلمي عل طول
صابرين ...موضوع الانفصال وكدا
فتح قدري احد الادراج واخرج منه ورقه
وقدمها ل صابرين
صابرين بعدم فهم ...ايه دي
قدري ..دي ورقه طلاقك ي صابرين
اني طلقت تاني يوم مشيتي فيه وسافرتي عند خالك
وماقولتش لحد
طب اني بستأذنك هرجع اسافر تاني عند خالي
اصل اني قدمت اوراقي في الجامعه المفتوحه
وخالي كان فاتح مصنع صغير وكنت عوزة اشتغل معاه
اقترب منها قدري وقال ...ربنا يوفقك ي بت عمي ....
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في فيلا كامل ....
كان يتكلم مع يوسف والد وليد والذي اتفق معه علي قراة فاتحة ابنته ندي علي وليد ابن يوسف
نادي علي ندي بعد ان انهي المكالمه.....
ندي ...افندم ي بابا
كامل ...حضري نفسك بعد بكرة هتنزلي تشتري فستان ع شان وليد ابن عمك يوسف جاي يقراء فتحتك
ندي ...بس انا مش بفكر في الارتباط دلوقت
مش دروري تفكري .انا فكرت وقررت
ندي ..لا حضرتك انا مش موافقه
كامل ...انتي بتتحديني ي بنت يعني ايه مش موافقه
ندي ..انا لما اخلص تعليمي ابقي افكر في الخطوبه
كامل ...انا اتفقت مع يوسف وخلاص
يعني اييه انا ماليش راي
كامل ..ايوة انتي مالكيش لا راي ولا لازمة
ندي ...مش هتجوزوا
هتتجوزيه غصب عنك ولا خيال المقاته واكل عقلك
حضرتك تقصد مين
اقصد الواد الهلفوت اللي جه يخطبك وانا طردته
ندي بانفعال ..اسر مش هلفوت اسر ظابط ومحترم
وانا مش هتجوز غيره
كامل ..يبقي انتي اللي حكمتي عليه
ندي ..حضرتك تقصد اييه
كامل يعني اليوم اللي هتعصي فيه امري ومش هتتجوزي وليد
انا ه جحيبلك اجله ولا تحبي ارفده من شغفله
ولا ادبرله مصيبه اختاري وانا عليا التنفيذ
ندي ببكاء ..انت بتعمل معايا كدا ليه بتكرهني ليه
هو انا مش بنتك
كامل للاسف بنتي بقلمي نيفين بكربس انا نا بحبكيش لا بطيق امك
ويكون في معلومك اليوم اللي هيتكتب فيه كتابك
انا كمان هكتب كتابي
ندي ..انت هتتجوز علي ماما
كامل ايوة وهجيبها تعيش هنا سواء وافقتوا او لاء
فجأه سمع صوت ارتطام
جرت ندي ناحيه الصوت وجدتها امها واقعه ولا تستطيع الحركه
صر خت ندي ونادت عل الخدامين الذين امرتهم بمهاتفه الاسعاف
في ظرف ربع ساعة كان الاسعاف يحمل امها ركبت هي معها اماكامل فظل في الفيلا
اتصلت وهم بالطريق علي اسر
الذي سبقهم عل المشفي
وصلت سيارة الاسعاف في عصون دقائق
تم الكشف عل ام ندي من قبل الطبيبه الذي خرج ل ندي واسر
براس مطأطأ وهو يقول
البقاء لله
اما ندي فخارة قواها ووقعت فاقده للوعي ولكن قبل ان تصل الي الارض كانت يد اسر تستقبلها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مرت ايام العزاء الثلاثه حزينه علي ندي وعلياء
علياء لم تفارقها الا وقت النوم
كانت ندي مغيبه حاضره بجسدها ام روحها وعقلها قد اقتلعوا منها
اما عن كامل فهو لم يبالي ولم يتأثر
حضر اسر العزاء لكن قابله كامل بجفاء
وكان يطمئن عليها من علياء .
حضر خال ندي وامها التي طالبت بأخذ ندي معها
رفض كامل وقال
بعد ايام العزاء لما تخلص انا هجوز ندي علي طول عريسها جاهز ومستني وانا شايف انه مالوش لزوم اننا نستني تخلص تعليم تبقي تكمل في بيت جوزها
خال ندي ....ايه اللي بتقولوا دااا
كامل اللي بقولوا عين العقل
خال ندي ..انا مش موافق
وانت مين عشان توافق او لا انا ابوها وادري بمصلحتها
مش هيحصل ي كامل مش هيحصل
كامل ..اعتبر داا تحدي
خال ندي ..اعتبره زي ما تعتبره ندي مش هتتجوز حد غير اللي هي عوزاه
وتركه وذهب وهو يغلي
كامل..... لما نشوف كلمه مين اللي هتمشي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في سراية المنشاويه
كانت هانم تبكي باستمرار فهم لم يعثروا علي هاشم حي او ميت
الحجة فردوس ...كفياكي بكي
هانم واني في يدي غيره اعمل ايه واروح فين ياربي
الحجة فردوس.... ان شاء الله خير ي هانم اطمني
هو ممكن عمل حركة من حركاته وغاب عشان ما يتجوزش بنت خاله ....
هانم ..لا ي حجة هاشم اتغير اوي وكان نفسه يتجوزها هو بيحبها اني عارفة ولدي ....
الحجة ...طيب اهدي الله يرضي عليكي لا يجرالك حاجة كفي الله الشر
اني هسيبك ساعة مع بتك صابرين وهاخد حنين وهنروحوا مشوار إكده قيمه ساعة وراجعين عل طول باأذن الله
نزلت حنين واخذتها وذهبوا لزيارة علياء......
وصلوا الي السرايا كانت هي في استقبالهم هي وهنيه ونوارة
سلمت عليهم بحرارة
حنين كدا ي عليا تسيبينا ...
علياء ..معلش ي حبيبتي نصيب....
فردوس ...انتي اخبارك ايه ي بتي
علياء..الحمد لله ي ماما بخير
فردوس ..ديما بخير ي حبيبتي
مدت يدها الحجة وقالت .....
مدي يدك وخدي مني دول .علياء ..ايه داا ي ماما
دا مصروفاتك ي حبيبتي قدري بعتهملك
لا ي ماما كتر خيره انا مش محتاجة حاجة
فردوس ...مدي يدك ي عليا والا اني اللي هزعل
هنيه ..خديهم ي حبيبتي من الحجة ماتزعليهاش
علياء ..والله ي ماما مااقدرش علي زعلك .
فردوس ..لا قدرتي ي عليا ومشيتي وسيبتينا وزعلتيني
علياء ..ي ماما ال حصل حضرتك شوفتبه وماكانش راضيكي
فردوس ..ربنا يهدي النفوس يارب
علياء بخفوت . .يارب
حنين ..ندي عامله ايه دلوقت....
علياء..... الحمد لله انا كل يوم بروحلها وقبل معاد رجوع باباها برجع هنا ...
حنين ...قلبي معاها ي حبيبتي كانت متعلقه بيها اووي
علياء ..ربنا يرحمها ويغفرلها
ثم هامست حنين ..قدري عامل ايه
حنين بحزن ...حزين ومهموم
علياء ....ربنا يصلحله الحال
حنين ....يارب
خالد عامل ايه
حنين خالد في تركيا
قلقت علياء وقالت ...بيعمل ايه
مش عارفة اني كنت بجيبلهم الشاي وسمعتهم وهما بيتكلمواا وبيقولوا لازم تدور عليه كويس وتجيبه
علياء بقلق ..يقصد مين ي حنين
حنين ..مش عارفه بس باينه حد مزعلوا قوي لانه كان بيستحلفلو انه هيقطع خبره
الحجة بعد انتهاء كلامها مع هنيه
يلا ي بتي وانتي ي عليا خلي بالك عل نفسك
علياء ...حاضر ي ماما
بعد ذهابهم ذهبت ل عمها عسران وحكت له
اخبر عسران الخادمه تنادي علي اخيه مرعي
فلبي الندااا
مرعي ..خير ي عسران
عسران ..عبد الرحمن فين في تركيا ي مرعي
مرعي بتلجلج ..وانت عرفت منين انه في تركيا
عسران عرفت وخلاص ودلوقت احنا وقعين في مصيبه
مرعي مصيبه ايه؟
علياء ..قدري عرف ان عبد الرحمن في تركيا وبعت رجاله تجيبه
مرعي ...ي خبر اسود عرف منين
عسران ..اكيد سأل في السفارة
مرعي طيب اني رايح مشوار ضروري وجاي
عسران ..مش قبل ما تقولنا فين عبد الرحمن
علياء بعصبيه ..عبد الرحمن لو قدري وصلوا هيقتله
وانا هحملك المسؤليه
مرعي وهو يهرول الي الخارج ..اني رايح مشوار ولما ارجع
نبقي نكمل كلامنا وتركهم وذهب الي فيلا كامل الحديدي....
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
love you ❤😍😘
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺