رواية عشقت طفله الفصل الرابع والخامس بقلم روان محمد حصريه وجديده حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية عشقت طفله الفصل الرابع والخامس بقلم روان محمد حصريه وجديده حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية عشقت طفله الفصل الرابع والخامس بقلم روان محمد حصريه وجديده حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


عندما لاحظ ادم ان سلمى متجه إلى ميرا وقف لينظر لها ولكن عند وجدها ترفع يدها لتص*فعها اذا بأدم يتحرك مسرعا ويقف امام سلمى ويمسك بيدها
ادم:ايه اللي انتي كنتي هتعمليه دا انتي اتهبلتي
سلمى:انت بتقولي انا كده وعلشان مين وعلشان دي
ادم:دي احسن منك مليون مره
ونفض يد سلمى كأنها مرض سيصيبه بالعدوى
وكان سيكمل تو*بيخه لسلمى إلى أن سمع صوت صغيرته تبكي
لحظه ابكت صغيره وبسبب سلمى
التفت لها سرعه واتجه ناحيتها
ادم:ميرا متعيطيش خلاص محصلش حاجه
كل هذا تحت نظرات الحق*د من سلمى ونظرات التعجب من خالد و اوس فمنذ متى وآدم يهتم لاحد ويخشى زعله

ميرا:انا مك مكنش ق قصدي

 

 

ادم:ولا يهمك يا ميرتي
ميرا ببكاء:انا ك كنت بأ بأكل الش الشوكولا ولم تكمل كلامها حيث انها اغمي عليها فلحقها ادم قبل أن تسقط على الأرض جرا خالد على ميرا ليأخذها من يد ادم ولكنه لم يعطيها له وحملها برقه شديده وكأنها قطعه من الزجاج خائف ان تنك*سر وتوجهة لها إلى الاريكه كل هذا وسط خوفه وقلقه الزبائن امام الجميع وضعها على الاريكه ونظر إلى سلمى
ادم:اطلعي برا
سلمى:انت بتطردني علشان
ولم تكمل كلامها بسبب صوت ادم
ادم بعص*بيه شديده:قلت اطلعي برا
خرجت سلمى وهي تتو*عد في نفسها لتلك الطفله
بينما في الداخل
ادم:اوس هات مايه بسرعه
فلم يتحرك اوس من الصدمه فمنذ متى وصديقه يهتم لاحد
فاق اوس من شروده على صوت ادم
ادم:هات مايه يا بني آدم
اتجهة اوس للمكتب واحضر كوب الماء الموضوع عليه

اوس:اتفضل يا آدم
خالد:اصحى يا بنتي فوقي يا ميرا
اخذ ادم الماء ونثر بعض من الماء على وجه ميرا فلم تستجب مباشرة
خالد وهو يدعك في يد ميرا
خالد:ميرا قومي يا حبيبتي
ادم بعصبيه:هي مش بتفوق ليه اوس اتصل بالدكتوره
اتصل اوس بالطبيبه واخبرها ان تأتي للشركه فهي طبيبه العائله وتدعى الدكتوره ايمان
بعد القليل من الوقت أتت الطبيبه
دقت الباب فسمح ادم لها بالدخول والذي كان جالس بجانب ميرا يحاول افاقتها
ادم:اتفضل
دخلت الطبيبه
الطبيبه:هي فين
ادم:اهي
كشفت الطبيبه على ميرا
خالد:بينتي فيها ايه يا دكتوره
الطبيبه:هي اغمى عليها نتيجه تعرضها لخوف شديد و انا دلوقتي اديتها حقنه وهتفوق
شكر خالد و آدم الطبيبه ورحلت
وبعد عدة دقائق فاقت مريرا
ميرا:آآآه آآآآآه

 

 

جرا كلا من خالد وآدم عليها
خالد:بنتي انتي عامله ايه دلوقتي
ميرا:هو اي اللي حصل
فنظر ادم لخالد بأستغراب
خالد:محصلش حاجه انتي بس دختي علشان خفتي لما ملقتنيش هنا فأغمى عليكي
اوس:حمدالله على السلامه يا ميرا
ميرا:الله يسلمك
ادم:استاذ خالد ممكن ثانيه
خالد:اهاا طبعا
ابتعد خالد وآدم عن ميرا قليلا وقبل ان يتكلم ادم
خالء:عارف انت عايز تقول اي ميرا مش فاكره لأنها لما بتزعل او تخاف بيغمى عليها او بتنام وتقوم مش فاكره اي حاجه
ادم:طيب
واتجه الاثنين لها
ادم:حمدالله على السلامه
ميرا:الله يسلمك
خالد:يلا يا ميرا يا حبيبتي علشان نروح
ميرا:يلا يا بابا
ادم:استنوا هوصلكم
خالد:مش عايزين تتعبك احنا هناخد تاكسي ادم:لا ولا تعب ولا حاجه
اتجه ادم وجذب مفاتيح سيارته واتجه لايصالهم
…………………………………
في القصر عند ديما
فتحت ديما الصندوق واذا بها ترا انواع مختلفه من الشوكولا والورود المحبه الى قلبها وقد رشت هذه الهدايا برائحة الفانيليا المفضله لديما

ديما بصدمه:ايه دا ومين يترى اللي باعت الحاجات دي
منى:لا ودا عارف نوع الورد والشوكولا والريحه اللي بتحبيهم دا اكيد حد مهتم بيكي اوي وبتفصيلك
ديما بخجل:بس بقى يا داده
انا هط هطلع الاوضه علشان انام ولما ادم يجي صحيني علشان نأكل مع بعض
وأخذت ديما الصندوق و صعدت لغرفتها
دخلت ديما لغرفتها و وضعت الصندوق على السرير واتجهت إلى المرحاض وغيرت ثيابها و من ثم جلست على السرير بجانب الصندوق وأخذت تدور في محتوياته الى ان وجدت رساله
فأخذت ديما الرساله وأخذت تقرأ
نص الرساله( إلى من تهت في بحد هواها… إلى من تألم فؤادي في بعدها……. إلى من تشتت تفكيري بسببها….. إلى السبب في ظهور بسمتي…..إلى باعثة الأمل في حياتي…..احببتك رغم علمي بالصعاب بيننا………إلى نبض قلبي…… إلى محور حياتي…….. احبك❤️❤️)
اغلقت ديما الرساله و اخذتها في حضنها و نامت
…………………………………………..
في مكان آخر لم نزره من قبل
يقود السياره بسرعه في تهور شديد يشبه شخصيته هو أسر المالكي
أسر على الهاتف:ايوه تمام اوي كده عايز البند رقم ١٢ يتلغي
المتصل:امرك يا باشا
أغلق أسر الخط واكمل في طريقه

 

 

مرام:ايوه يا ماما خلاص جبت الدوا اهو وقربت اوصل
الام:طب خدي بالك من نفسك
مرام:حاضر
اغلقت مرام الهاتف وأثناء وضعها للهاتف في الحقيبه اذا بسياره تأتي
تجمدت مرام في مكانها ولم تسطع الحركه
كان أسر يقود سيارته واذا به يرا فتاه امامه فحاول ان يسيطر على الفرامل واقف السياره في آخر لحظه
اسر:انتي متخ*لفه
مرام بعد أن فاقت من شرودها:انت اللي متخ*لف وستين متخل*ف يعني كنت هتمو*تني وكمان بت*شتم اسر بعصبيه:مين دا اللي متخلف انتي مش عارفه انتي بتتكلمي مع مين ولا اي
مرام:متشرفش ان اعرف واحد زيك
كاد أسر ان يرد ولكن تركته مرام و رحلت
أسر:والله لو شفتها تاني لهمو*تها في أيدي وأخذت يتو*عد لها ومن ثم اخذ سيارته وانطلق
مرام:الحمد الله ان انا مشيت دا كان هيمو*تني
…………………………………………………..
في سيارة ادم
كان ادم يقود بعد أن امر السائق بلانصراف وأخبره انه هو من سيقود السياره
جاس ادم مكان السائق وبجانبه خالد و في الخلف ميرا

كانت ميرا شارده وتنظر من نافذه السياره
وكان ادم يتابعها بعينه طوال الوقت
إلى أن قطع هذا الصمت صوت خالد
خالد:شكرا جدا ا استاذ ادم تعبناك معانا
ادم:لا تعب ولا حاجه تعبكم راحه وبعدين بلاش استاذ دي قولي يا ابني او يا آدم عادي انت قد والدي
خالد و هو مستعجب من حال ادم فهو عرف عنه القس*وه والغرور الشديد
خالد:يشرفني طبعا يا ابني
بعد أن اوصل ادم خالد و ميرا وودعهم
احس ادم بضيق شديد لذهاب ميرا بضيق شديد
ودعهم ادم ومن ثم اتجه لمنزله ولكن أثناء الطريق اتصل ادم بأوس
ادم:الو
اوس:ايوه يا ادم
ادم:عايز اعرف مين اللي دخل مكتبي ومين اللي بعته وايه اللي نقص من المكتب
اوس:انا كنت هعمل كده اصلا
ادم:ماشي عايز بكره الصبح يبقى عرفنا
اوس:اكيد يلا سلام
ادم:سلام
……………………………………….

 

 

وصل ادم لمنزله
الداده منى:انا جيت يا حبيبي
ادم ببعض المزاح:لا لسه في السكه
ملاحظه(ادم يعامل الداده منى بكل احترام ولا يناديها بأسمها لأنها هي التي اعتنت به واخته في صغرهم)
منى بضحك:ماشي كلت ولا لسه
ادم:لا والله يا داده لسه مكلتش هي فين ديما مش شايفها
منى:ديما جات من الكليه طلعت على اوضتها نامت وقالتلي لما انت تيجي اصحيها علشان تاكلوا سوا
ادم:ماشي ابعتي حد يصحيها وحد يحضر الاكل لغايه اما اغير
وصعد ادم لغرفته ليبدل ملابسه
استيقظت ديما على صوت طرق على الباب
ديما:مين
الخادمه:الداده منى بتقول لحضرتك اصحى علشان تأكلي ادم بيه وصل
ديما:ماشي
انصرفت الخادمه و نهضت ديما واتجهت للحمام ثم نزلت لكي تأكل
اجتمع كلا من ديما على مائده الطعام وكلا منه حائر في أمره غدينا تفكر في من بعث لها الهديه والرسائل وآدم يفكر في صغيرته وماذا تفعل الان
أنهوا طعامهم في صمت واتجه كلا منهم إلى غرفته
……………………………………..
في منزل ميرا
عندما وصلوا إلى المنزل
سعاد والده ديما:اتأخرتوا كده ليه يا خالد

و ديما وشها اصفر كده ليه
خالد:اطلعي يا ميرا انتي ارتاحي شويه لغايه لما ماما تحضر الاكل
ميرا:حاضر
صعدت ديما
سعاد:في ايه

 

 

قص خالد كل ما حدث لسعاد
سعاد بحزن:يا حبيبتي يا بنتي طب اطلع غير اعقبال لما احضر الامل علشان ديما تأكل
صعد خالد لتغير ثيابه واتجهت سعاد لتحضير الاكل
وبعد قليل من الوقت نزلت كلا من ديما وخالد للأكل
انتهى الطعام وسط صمت الجميع فخالد وميرا ليس لأي منهم طاقه للكلام واحترمت سعاد ذلك وبعد أن انتهوا من الطعام اتجهوا لغرفهم
…………………………………………..
لم يختلف الأمر عند اوس كثير فقد ظل يبحث إلى أن عرف من الذي كان في المكتب ومن الذي أرسله
وكانت صدمه بالنسبه له ومن ثم اتجه إلى منزله وتناول الطعام ومن ثم صعد لغرفته وهو يفكر في معذبه قلبه
…………………………………………
الساعه ١٢ منتصف الليل في ملهى ليلى

شريف صديق ماهر الحسيني:خلاص يا ماهر انت شربت كتير اوي
ماهر:انا يتعمل معايا كده انا تضر*بني بالقلم
شريف:مهو انت متقربش من النار وبعدين تعيط لما تلس*عك وبعدين دي ديما السعدني
ماهر:بس والله ما هسيبها بس مش عارف اعمل فيها ايه
شريف:واللي يقولك
ماهر:انت عندك حل طب قول بسرعه
شريف:***************************
شريف وبكده تبقى كسرت عينها وهي بعد كده اللي هتجري وراك
ماهر:يا بن الشيط*اين دماغك دي ايه س*م
شريف:بس متبقاش تنساني
ماهر:عينيا اخد بس حقي منها وبعدين عنيا ليك
……………………….

 

 

انتهى اليوم على أبطالنا فمنهم الحائر ومنهم الحزين ومنهم المرهق
فيا ترا ما الذي سيحدث؟
ماذا سيفعل ادم ليقرب ميرا منه؟
من الذي ارسل الهديا لدينا؟
ما نهايه حب اوس لديما؟

من الذي كان في المكتب؟



رواية عشقت طفله الفصل الخامس 5 بقلم روان محمد

صباح جديد استيقظ أبطالنا منهم من كان ينوي الش*ر ومنهم من كان يشتاق لحبيبه ومنهم من كان يتأ*لم للفراق
عند ادم
استيقظ ادم على صوت المنبه قام بكسل وتعب فهو بالأساس لم ينم الا الساعه ٥ فجرا فكان يفكر في معذبه قلبه
نهض ادم ودخل الحمام الملحق بغرفته أدى روتينه اليومي ومن ثم خرج من الحمام وهو يلف المنشفه حول خصره ثم اتجه الي غرفه الملابس و ارتدى بدله سوداء اللون كان قميصه اسود ولم يرتدي جرافت وفتح او زرين من القميص وصفف شعره الأسود و وضع عطره الخلاب

ومن ثم اتجه إلى أسفل لكي يتناول الفطور كل هذا و هو يفكر في معشوقته معذ*بت قلبه ويفكر أيضا بطريقه ليجعلها ملكه
في غرفه في نفس القصر
تستيقظ ديما و تدخل للحمام و تؤدي روتينها اليومي ومن ثم تتجه إلى غرفه الملابس لترتدى فستان يصل إلى أسفل ركبتها بقليل و صففت شعرها الحريري و ربطته على هيئه كعكه فوضاويه ولم تضع اي ميكاب فهي في الأساس ليست بحاجه اليه
واتجهت وأخذت حقيبيتها و اخذت كتب محاضرتها وسحبت الهاتف من على السرير واتجهت لتنزل لتتذكر الرساله والصندوق فأخذت الصندوق والرساله ووضعهتم في خرانتها وأخذت واحده من الشوكولا واتجهت لتنزل وقبل ان تفتح البابا اذا بها تتلقى رساله

 

 

ديما:اكيد البت مرام بعتالي تستعجلني
فتحت الرساله فإذا بها تصدم

حيث كانت من شخص المجهول
نص الرساله(صباح معطر برائحه الفانيليا حبيبتي، صباح جديد زاد من شوقي لكي… صباح جديد زاد المسافه والصعاب بيننا…..اتمنى ان تكون وصلتك هديتي….. صنعتها لكي بروحي قبل قلبي…. صباح الخير ديمتي
حبيبك المجهول)
ديما:مين اللي بيبعت الرسايل دا وطالما هو كدا ليه بيقول ان المسافه بينا كبيره
نزلت ديما أيضا وهي مشغوله البال فترى من الذي يرسل هذه الهدايا والرسائل
وصلت لغرفه الطعام فوجدت ادم يجلس ولكن كان شارد فقالت
ديما:صباح الخير
لم يرد ادم فهو بالاساس مشغول بصغيرته
فاق من شروده على صوت ديما وهي تقول
ديما:مين اللي واخد عقلك
ادم:انتي اكيد هو في غير بس قوليلي انتي عامله ايه
ديما:الحمدالله بس في
ولم تكمل كلامها بسبب ذلك الصوت
اوس:صباح الخير

ادم:صباح النور اي اللي جابك
اوس:وانت مالك انا كنت جاي بيتك
وجلس اوس مقابل ديما
اوس:ازيك يا ديما
ديما:الحمدالله كويسه
هضطر امشي يا آدم عندي محاضره كمان نص ساعه , لأدم : كنتي عايزه تقولي حاجه
ديما:لا حاجه مش مهمه متشغلش بالك انت
يلا سلام واتجهت ديما إلى الجامعه
وأخذت سيارتها وذهبت
أثناء سيرها اتصلت بمرام
ديما:ايوه انتي فين
مرام:في طريق اهو خلاص
ديما:ماشي يلا وانا كمان خلاص قربت اوصل
واغلقت الخط
……………………………………………..
عند ميرا
استيقظت على صوت امها
الام:يلا ميرا علشان تفطري

 

 

ميرا:خلاص قمت اهو صباح الخير يا ماما
الام:صباح النور يا قلب ماما قومي يلا غيري علشان نفطر مع بعض قبل ما بابا يمشي
ميرا:حاضر
الام:يلا وانا هروح اصحى بابا
ميرا:ماشي
نهضت ميرا وادت روتينها اليومي ثم ارتدت فستان جميل وناعم يصل أسفل ركبتيها بقليل
ونزلت لتتناول الطعام بصحبه اسرتها
اتجهت سعاد لتوقظ زوجها خالد من النوم
سعاد: يلا يا خالد قوم هتتأخر على الشغل
خالد:صباح الخير يا حبيبتي
سعاد:صباح الخير يا حبيبي يلا قوم كده لغايه لما اعمل الفطار
خرجت سعاد لاعد الفطار بينما اتجه خالد واعد نفسه للذهاب للعمل
اتجه خالد إلى طاوله الطعام ووجد ميرا جالسه
خالد:صباح الخير يا ميرتي عامله اي دلوقتي
ميرا:صباح الخير يا بابا الحمدالله انا كويسه دلوقتي
سعاد:ابقى اشكر الاستاذ ادم على اللي عمله
خالد:اكيد انا شكرته امبارح
انتهوا من الإفطار واتجه خالد إلى عمله وصعدت ميرا لغرفتها بينما اتجهت سعاد لترتب المنزل

………………………………….

 

 

في منزل لم نزره من قبل هو منزل مرام صديقة ديما
مرام:ماما انا هنزل اصل ديما اتصلت عليا وتأخرت عليها اوي
الام(فاطمه) :طب خدي بالك من نفسك ومتتأخريش
مرام:لا مش هتأخر باي يا حبيبتي وباست راسها
الاب(محمود):وانا مليش من الحب دا
مرام:ازاي دا انت اللي في القلب
واتجهت اليه واحتضنته وقبلت خده
مرام:باي بقى اصل ديما هتمو*تني اتأخرت عليها اوي
نزلت مرام واتجهت للجامعه لمقابله ديما
………………………………………………….
عند ادم واوس
ادم:يلا يا اوس
اوس:اهاا يلا

اتجه كلا منه إلى سيارته واتجهوا اللي الشركه وكلا منهم يفكر في معذ*به قلبه
وصل الاثنين معا للشركه وصعدا سويا لمكتب ادم لمناقشه بعض الأعمال دخلوا للمكتب واتبعتهم منى بملابسها الفا*ضحه والكثير من المكياج على وجهها
جلس ادم و اوس
منى:حضرتك انهارده مفيش اي اجتماعات خالص
ادم:ماشي اتفضلي هاتي القهوة بتاعتي
منى:امرك يا آدم بيه
اوس:وانا كمان هلتيلي قهوة
منى:امر حضرتك
وخرجت وهي تستشيط غضبا من هذان الاثنين فهما كتلة متحركه من البرود
في داخل المكتب
ادم:عرفت ايه اللي اتاخد من المكتب ومين اللي خده
اوس:آهااا عرفت
اوس:مفيش حاجه من المكتب و اللي كان في المكتب للأسف معرفتوش
ادم:امال عرفت اي
اوس:عرفت مين اللي باعت الشخص دا

ادم:ومين بقى
صمت اوس قليلا ونظرا للارض فاستنتج ادم من هو
ادم:أسر مش كده

 

 

اوس:ايوه أسر مينفعش يا آدم تخبي اكتر من كده أسر من ساعتها مقاطعنا بسبب كده قوله الحقيقه بقى
ادم:مش هينفع أسر لو عرف الحقيقه هيتوجع و هيتعب اوي وانا مش مستعد لكده
اوس:مش مستعد لأيه انت عجبك كده عجبكم لما اتفرقنا كنا احنا التلاته دايما في ضهر بعض دلوقتي بقينا بتحا*رب في بعض قوله يا آدم الحقيقه بقى معتش ينفع تخبي اكتر من كده
ادم:مش وقته يا اوس
اوس بعصبيه:مش وقته اي كل لما اقولك قوله تقول مش وقته انا زهقت بقى
و خرج و ترك ادم
بعد أن خرج اوس ادم في نفسه:مينفعش اقوله ان اللي كان بيحبها كانت بتحبني وان هي اللي عملت كل دا

فاق ادم من شروده عندما تذكر صغيرته
اتصل ادم بسكرتيرته
ادم:منى ابعتلي الاستاذ خالد من الحسابات
منى:امرك يا آدم بيه
اتصلت منى بقسم الحسابات و طلبت خالد لمقابله ادم
في قسم الحسابات
محسن:خالد يا خالد
خالد:نعم يا محسن عايز اي
محسن:ادم بيه طالبك
خالد:خير يا رب عايزني في اي
ذهب خالد لمقابله ادم
فسمحت له السكرتير بالدخول
……………………………………………….
عند ديما في الجامعه
خرجت ديما ومرام من المحاضره
ديما:يباي دكتور رخم بشكل
مرام بضحك:شفتيه وهو بيس*بلك
ديما:اضحكي يا اختي
وأثناء كلامهم اذا بفتاه محجبه تدخل عليهم
الفتاه:ممكن تقولولي اجيب جدول محاضرات تالته هندسنه منين

مرام:احنا في تالته هندسه بس احنا عمرنا مشفناكي
الفتاه:اصل انا لسه ناقله من جامعه حلوان
ديما:طب اسمك اي
الفتاه:اسمي ندا
مرام و ديما:اتشرفنا
ندا:الشرف ليا انا بس ممكن الجدول ولو ينفع تخليكم معايا لغايه لما اعرف الجامعه
ديما:اكيد هو لسه على المحاضره التانيه ساعه تعالي معانا الكافتيريا لغايه لما معادها يجي
ندا:ماشي
وذهبت ندا وجلست معهم
………………………………………

 

 

في شركه الهاشمي
يجلس أسر في مكتبه يتذكر أيامه مع ادم و اوس وكيف كانوا قوه لايستطيع احد الوقف ضدهم إلى انا خا*نه ادم وقتل حبيبته
اوس:ليه يا آدم عملت كده ليه انت كنت عارف قد ايه انا بحبها

فاق أسر من شروده
اسر:والله لهدفعك التمن غالي اوي يا آدم
……………………………………………………………
عند ادم
خالد:اي اللي حضرتك بتقوله دا
ادم:مش عايز رأيك دلوقتي براحتك خالص
خالد:حاضر وخرج خالد وذهب إلى مكتبه وبقى شارد طوال اليوم
وذهب خالد لمنزله حائر فيما يفعل
سعاد:مالك يا خالد مش على بعضك من ساعه لما جيت من الشغل
خالد:لا مفيش حاجه وظل ناظر إلى ميرا
ثم قال
خالد:ميرا حبيبتي عامله اي النهارده
ميرا:كويسه يا بابا الحمد الله
خالد:ناقصك حاجه يا حبيبتي
ميرا:لا شكرا يا بابا
خالد:ماشي يا حبيبتي
وانتهوا من الاكل وصعد ا كلا منهم لغرفته
في غرفه ميرا
كانت ميرا جالسه تقرأ روايه
ميرا في نفسها:ياترا انا هيبقى ليا بطل زي دا يحبني كدا

اغلقت ميرا الروايه وغطت في نوم عميق
………………………………..
عاد ادم إلى المنزل و هو يفكر في الذي فعله اهو كان محق او انه أخطئ وتسرع
وايضا عادت ديما الي المنزل بعد أن تبادلت هي وندا الأرقام حيث انهم وجدوا ندى شخصيه مرحه زات ظل خفيف كما انها زكيه وتلقت رساله
نص الرساله(سأظل احبك مهما اختلفت الظروف… مهما زاد البعد بيننا…..سأحا*رب من أجل أن اجعلك ملكي….. احبك ديماتي❤️❤️)
نزلوا إلى غرفه الطعام وتناولوا الطعام
ديما:دومي
ادم:دومي تبقى عايزه حاجه

 

 

ديما:احبك وانت فهمني.
ادم:عايزه اي
ديما:عايزه اغير ديكور اوضتي واجيب فون ولاب جديد
ادم:ماشي وبالنسبه للديكور انا اصلا كنت هجيب حد يغير ديكور الاوضه اللي جنب اوضتي

ديما:ليه
ادم:هتعرفي بعدين وبالنسبه للفون واللاب
انتي معاكي الفيزا بتاعتك هحولك عليها فلوس وانتي انزلي هاتي اللي انتي عايزاه
ديما:يخليك الغلابه يا دومي
ادم بضحك:ويخليكي ليا يا روحي
وأنتهوا من الطعام وصعد كلا منهم لغرفته
……………………………………………….
عند اوس
كان اوس في غرفه الرياضه الملحقه بغرفته
كان يض*رب كيس الرمال بشده فهو منزعج كثيرا
فبعد ديما و صديقهم أسر كل هذا أنهى ادم بعد أن قط*ع كيس الرمال ثم اتجه إلى غرفته ودخل الحمام ابدل ملابسه واتجه للنوم
وقبل ان ينام قال بحبك
………………………………
انتهى اليوم على أبطالنا فترا ما الذي سيحدث
ما الموضوع الذي بين خالد و ادم؟
ومن حبيب ديما المجهول؟
هل يا ترا ستجد ديما فارس أحلامها الورديه؟
لمن الغرفه التى يعدها ادم؟
ما السبب في بعد أسر عن ادم و اوس ؟


الفصل السادس من هنا


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه متروحوش اي مكان تاني وادخلوووا عندنا هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستمتعوا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 👇 👇 




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


أجدد وأحدث الروايات من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم