رواية عذرائي البارت السادس والعشرين حتى الفصل الثلاثون والأخير بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية عذرائي البارت السادس والعشرين حتى الفصل الثلاثون والأخير بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية عذرائي البارت السادس والعشرين حتى الفصل الثلاثون والأخير بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


كان مالك واخدها في حضنه و ضاممها جامد

هشام من وراهم و المسدس في أيده : يا حيواااان 


لسه مالك بيلف و غزل مرعوبه من الصوت ضرب هشام النار من المسدس 


صوتت غزل جامد و قفلت عينيها وهي بتترعش


كان مالك واقع على الأرض و الدم في كل مكان 


انهارت وفضلت تصوت و الدكتور جه و براء خد المسدس من ايد أبوه بعصبيه و راح شال مالك مع الدكتور بسرعة 


قعدت غزل بره كانت الاء بتضحك و غزل بتعيط وهي حاطه ايديها على بطنها


بصت غزل عليها لما لقيتها بتضحك قامت جريت عليها شدتها من حجابها وهي بتصوت : كله منك انتي كله منك انا بكرهك همووووتك لو مالك حصله حاجه همووووتك 

كانت الاء بتصوت 


هشام شد غزل من فوقيها و بعصبيه : اسكتي يا قليله الادب حامل منه ...


غزل وهي بتبص في عينه ابوها : ايوه حامل من جوزي ..حامل من مالك لاني بكل بساطه زوجته من شهر ونص 


هشام بزعيق : كدب كدب انتي حامل من بدري 


غزل: انت بتقول كده عشان لبسي الواسع بس انت لو كنت عارف بنتك عمرك ما كنت هتظلمني للدرجه دي انا حامل من شهر و نص انا معملتش حاجه غلط انت اللي نسيت كل حاجه بسبب كلام الحربايه دي ( بتشاور على الاء ) و كلام اخوها اللي طمعان فيك 


هشام بحزن : حامل من شهر و نص بس دول قالولي بقالها 4شهور 


عيطت غزل : انا عمري ما هسامحك او اسامحهم انت قتلت جوزي 


انهارت غزل و قعدت على الأرض 


خرج الدكتور و براء جانبه 


الدكتور : يا هانم غلط عليكي الزعل عشان ابنك استاذ مالك بخير الطلقه أصابت كتفه بس 


قومها براء و حضنها : اهدي كل حاجه هتكون كويسه مالك كويس 


قعد هشام وهو حاسس بضيق و حزن شديد و بالفعل لما الدكتور سمع كلام غزل مع ابوها خرج إثبات أن عمر الجنين شهر و نص 


كانت الاء خايفة من نظرات عمها و حاولت تمشي بس مسك ايديها 


هشام : على فين تقعدي هنا لحد ما اشوف هعمل فيكي ايه انتي واخوكي 


الاء بخوف و صوت بيرتعش : عمي ..انا مليش دعوه ده طارق 


بعد ساعة و نص فاق مالك 


دخلت غزل لوحدها مسكت أيده باستها : حمدالله على سلامتك 


ضحك مالك بتعب : ابوكي ضربني بالنار 


ضحكت و عيونها دمعت : بعد الشر عنك ياريتني مكانك 


مالك وهو بيحاول يقرب من شفايفها ب صباعه : اوعي تقولي كده تاني انا عمري ليكي انتي و ابننا 


نزل أيده لبطنها : اخيرا يا قشطه انتي هجيب منك كب كيك صغير 


ضحكت بكسوف : مهو انا مش كب كيك لوحدي انت عيونك حلوه اوي احلى مني 


ابتسم و مسك ايديها باسها : لسه عايزة تاكلي برقوق 


ضحكت و اترمت عليه حضنته: لا خلاص مش عايزة 


دخل هشام و براء 


قامت غزل من على صدر مالك وهي مدايقة من ابوها 


براء : حمدالله على سلامتك يا مالك و الف مبروك البيبي 


مردش مالك كان ساكت ماسك ايد غزل 


اتكلم هشام اخيرا : انا ظلمتك مكنتش اعرف ان الحمل من شهر و نص 


مالك : اه يعني كده هنعيش مرتاحين من غير مشاكل عفوت عنا ولا ايه 


هشام : قولت اني ظلمتك بس مقولتش اني سامحتك انك هربتها 


مالك : اوووف طب المرادي هتضربني بالنار فين 


هشام : تيجي غزل بيت ابوها ...و ..وانت ممكن تيجي معاها 


ضحك براء : وانا طيب 


هشام : تعالى بس عشان اقولكم غزل هتولد في بيتي 


مالك : لا معلش انا ومراتي مبنخرجش من بيتنا و هجيبلها برقوق الولاده في بيت جوزها خد انت ابنك جوزو و خلي مراته تولد عندك 


هشام : فين مسدسي براء والله اخلص عليه دلوقتي قولت في بيتي يعني في بيتي 


مالك بتريقة : ابقى قابلني بقى دي مراتي انا وام ابني و كلمتي اللي هتمشي.........


البارت ال 27 🖤🌕 تفاعل بقا 


#عذرائي


هشام : فين مسدسي يا براء والله اخلص عليه دلوقتي قولت في بيتي يعني في بيتي


مالك بتريقة : ابقى قابلني دي مراتي انا وام ابني و كلمتي اللي هتمشي 


هشام لبراء بعصبيه : كنت سبتني اقتله 


براء بزعيق : بس بقى انتو الاتنين ولا عندك و لا عنده اختي هتيجي عندي 


ضحكت غزل و قامت حضنت براء و بصوت خفيف : شكرا انك انقذتني 


مالك : مين قال اني هوافق بقى 


راحت غزل مسكت أيده : عشان خاطري يا مالك ارجوك 


ابتسم لها و مسك ايديها باسها: اللي انتي عايزاه هيحصل 


هشام بغيظ : وانا هاجي عند براء 


براء : ده بيتك يا بابا 


مالك : شكل ال 9 شهور مش هيعدوا على خير 


فات 4 ايام خرج مالك من المستشفى و راح على بيته هو و غزل يستعدوا ل بيت براء اللي جهز اوضه ضخمه بحمام ليهم من كل حاجه كانت احلى من غرف الفندق الجاهزة 


اتصل سليم على مالك 


سليم : اللي ناسيني 


مالك : ناسيك ايه يا اهبل ما أنت كنت عندي امبارح 


سليم وهو بيضحك : اه صح ...طب عندي ليك خبر حلو 


مالك : ايه 


سليم : زينب جايه عندكم بعد نص ساعة 


برق مالك : انت عبيط زينب ايه دي تاكل غزل 


غزل : حبيبي بتناديني 


مالك : لا يا روحي بكلم سليم 


لفت غزل تجهز بقيه الحاجه 


مالك : خليها عندك هتيجي تعمل ايه عندنا 


ضحك سليم جامد : عندنا فين انا مسافر اسوان مع المزه ..البس انت بقى 


قفل مالك معاه و شد غزل بسرعة من ايديها : يلا نروح مفيش وقت 


ضحكت غزل و بدلع : طب براحه البيبي يتعب 


وقف و باسها و خدها اوضه منى يسلموا عليها 


مالك : منمن زينب جايه انهاردة و انا وغزل رايحين عند براء خلي بالك منها 


قامت منى وقفت و ضحكت : انسى انا رايحه ل عبير هفضل معاها لحد ما ترجع انت و غزل البيت ال زينب ال 


غزل بصوت خفيف : مالك هي مين زينب 


مالك : لا ملكيش دعوه بيها ولا تعرفيها خليكي انتي كده غزالتي 


ضحكت غزل مع انها مش فاهمة 


مالك : وانا مليش دعوه يا منى انا ماشي قبل ما تيجي 


خرج بسرعة فتح الباب و ركب هو وغزل العربيه ولسه هيطلع لقى بنت بنضاره كبيره و حجاب و بتبص بملل 


اتنهد و خرج من العربيه كل ده و غزل متابعة و الغيره بتاكلها 


مالك : زينب ازيك 


زينب : انت كنت رايح فين بقى 


مالك : كنا جايين ناخدك 


زينب : مبتعرفش تكدب مع اني اصغر منك ب اربع سنين بس برضوا مبتعرفش تكدب عليا سليم قالي انك رايح لقرايب مراتك 


مالك : طب الحمدلله أنه قالك انا همشي بقى وانتي ادخلي ارتاحي 


زينب بسرعة : حط شنطتي في عربيتك يا بابا انا جايه معاك ..اصلا طنط منى رايحه لأختها انا مش هقعد لوحدي 


مالك برخامه و هو بيبصلها بقرف : ايدي بتوجعني فيها رصاصه ( ياكش رصاصه تيجي في راسك اللي شبه البطيخه دي ) 


(صح صح نسيت اللي سارق الروايه و مش منزل اسمي اكتب اسمي يا عسل بدل ما اطلع سوككه اللي جوايا ) سميه عامر


زينب جريت على العربيه ووقفت لغزل : لو سمحت انزلي ده مكاني جنب مالك 


غزل بغيظ : انتي هبله ..انا مراته 


زينب : هتنزلي ولا اصوت في الشارع 


غزل : لا مش هنزل 


فتحت زينب الباب و قعدت تصوت بصوت عالي 


مالك : انزلي يا غزل دقيقه 

للمتعه والترفيه أدخلوا هنا 👇 ❤️ 👇


غزل بحزن : لا لو نزلت مش هركب معاك 


راح مالك ركب العربيه و راح شادد غزل على رجله اتكسفت جدا و خدودها احمرت 


مالك بهمس و حب : خليها تقعد على الكرسي وانتي اقعدي على رجلي و جوا قلبي 


زينب : كده يا مالك ماشي ماشي 


ركبت مكان غزل و هي مدايقة بصتلهم : انا عيني عليكم ها 


اتكسفت غزل من الوضع 


مالك : نامي يا غزالتي على كتفي ريحي راسك 


زينب بتريقة وهي بتقلده : بلا بلا بلا يع 


مالك : بقولك ايه يا بت انتي انزلي هنا 


زينب : نعم هترميني في الشارع ولا ايه 


مالك : أه انزلي بقى 


نزلها فعلا و قعدت تعيط 


غزل : مالك ارجع خدها تلاقيها متعرفش حد 


مالك : لو سألت على البيت هتعرف ترجع سيبك منها 


غزل : طب أقوم أنا اقعد على الكرسي 


مالك : تؤتؤ مش هقومك خليكي كده 


ضحكت بخجل و اتكسفت 


وصلوا للفيلا بتاعت براء نزلوا حاجاتهم و الخدامين استقبلوهم كان براء بيخلص شغل و راجع في الطريق 


دخلوا و قعدوا ولسه غزل هتقوم تغير لبسها لقيت براء و هشام داخلين بالعربيه و معاهم زينب اللي الكحل نازل على عنيها بسبب العياط .........


البارت ال 28 🖤🌕


#عذرائي 


دخل مالك و غزل الفيلا بتاعت براء و قعدوا و لسه غزل هتقوم تغير لبسها لقيت براء و هشام داخلين بالعربيه و معاهم زينب اللي الكحل نازل على عينيها بسبب العياط 


مالك : ايدا زينب 


زينب بعصبية: بقولك ايه متتكلمش معايا خالص خالص 


براء وهو بيضحك : لقيت الانسه بتعيط في الشارع و بتقول هقتلك يا مالك 


مالك : عنيفة اوي زينب 


هشام بجفاء : فين اوضتي يا براء 


براء : فوق تاني اوضه على الشمال هتلاقيها جاهزة من كل حاجه 


هشام : و اوضه غزل 


براء : جنب اوضتي 


هشام: لا تقعد معايا في اوضتي 


غزل : اقعد ازاي وانت مبتتكلمش معايا بابا 


مالك بمسخره: عمي لو مش ملاحظ انا جوزها و المدام حامل في ابني 


هشام : اني متكلمش معاكي دي حاجه و اني اهتم ب حفيدي و صحته حاجه تانيه ده اول حفيد ليا 


مالك بسرعة : و ده اول ابن ليا لما اجيب التاني هيبقى ليا برضوا 


غزل : بلاش خناق أرجوكم انا تعبانة ...


براء : بابا اطلع اوضتك دلوقتي و نتفاهم بعدين 


طلع هشام اوضته و اتصل على واحد من رجالته 


هشام : متحطلهمش ولا اكل ولا ميه ...اه طارق و الاء لحد ما اجيلك بكره 


الراجل : حاضر يا هشام بيه 


زينب بعياط : منكم لله والله لارجع ايطاليا تاني 


خد مالك غزل و جريوا على فوق 


زينب : اهرب يا ابن عمي اهرب 


ضحك براء و قعد : اقعدي يا ...يا 


زينب : حتى انت يا حلو مش عارف اسمي انا زينب ..زينب يا ابو عيون زرق 


ضحك براء اكتر : طب اقعدي يا زينب هخليهم يجهزولك اوضه ...صح انتي تقربي ل مالك ايه 


زينب وهي بتقعد و بتقلع النضاره : انا بنت عمه 


براء : اخت سليم 


زينب : لا لا بنت عمهم التالت صلاح 


ابتسم براء : انا اخو غزل 


زينب : اتشرفت بمعرفتك ..


براء : وانا كمان 


نادى براء للخدامه تجهز اوضه ل زينب 


طلعت الخدامه تنضف الأوضه و نامت زينب من التعب على الكنبه 


كان براء بيشوف شويه شغل على اللابتوب ..بص عليها لقاها نامت قام شايلها و طالع بيها على اوضتها حطها على السرير و لسه هيخرج لقاها ببتكلم وهي نايمه : ماشي يا سليم بتروح مع بنات وانا اللي بحبك و جايه عشانك تعمل معايا كده والله لاوريك 


ضحك براء على بلاهتها و خرج 


..

عبير : مكنش ليه لزوم تيجي يا منى 


منى : بس يا عبير انا عندي كام اخت ..


عبير : جمايلك عليا كتير اوي يا منى أولهم جميل مالك أنه اتجوز غزل 


منى : متقوليش كده يا عبير ...مالك بيحب غزل بجد انا زعلت لما هشام ضربه بالنار وكنت عايزة ابلغ عنه بس مالك منعني 


عبير : هشام اتعمى ..بس اتمنى يكون فهم الدرس كويس 


منى : خلاص متشغليش بالك انتي اهم حاجه صحتك 


مسكت عبير ايديها : ربنا يديمك ليا اختي و سندي و كل دنيتي 


ضحكت منى و حضنتها 


...

مالك : اخرجي بقى يا غزل عايز ادخل 


خرجت غزل من الحمام وهي ب بجامه ضيقه سنه و مبينه ملامح جسمها 


مالك بغيره شديده : انتي فاكره هتقعدي معاهم كده 


ضحكت غزل: معاهم مين ده بابا و براء يا حبيبي 


مالك : والله ما انتي طالعه من الأوضه وانتي كده البسي فستان واسع من بتوعك و حجاب 


غزل وهي بتشهق : حجاب يا مالك ...حجاب ازاي انا كده هتخنق 


مالك : خلاص اربطي شعرك وانتي قاعده معاهم و لما ندخل اوضتنا فكي الربطه 


ضحكت و حضنته: مين بيغير على ام ابنه 


حضنها جامد و باسها من جبينها : مبقدرش استحمل حد يشوفك غيري انتي غزالتي لوحدي 


" و كيف لا اغار و قد خلقت الغيره لأجلك أنتِ ..فقد يغار القمر من رويتك مستيقظة كل ليله من فرط جمالك "


راحت غيرت لبسها و لبست فستان نبيتي بأكمام وواسع و طويل و ربطت شعرها زي ديل الحصان 


مالك : لسه حلوه برضوا انا بقول خلينا هنا بقى 


ضحكت بدلع : انت اللي عيونك حلوه 


خبط الباب 


راحت غزل فتحت كان براء على الباب 


براء : اختي الجميلة . يلا جهزتلك اكل صحي 


مالك : اختك الجميلة جايه هي و جوزها 


براء وهو بيغيظه : لا معتقدش أصل زينب بتسأل عليك 


غزل بغيظ : زينب اه طب روح شوفها يا مالك انا نازله مع براء 


ضحك براء و خدها و نزلوا 


مالك : ولا زينب ولا غيرها والله ما هسيبلكم مراتي 


نزل وراهم كان هشام قاعد على الكنبه بيشرب قهوه اول ما غزل نزلت خدها جنبه و ابتسم 


خرج علبه قطيفه من جيبه : افتحيها يا غزل 


اتحرجت من ابوها و خدتها وهي مكسوفه فتحتها كانت سلسله عليها صوره غزل و جنبها فراغ 


هشام : حطي صوره ابنك لما تولدي 


بصت غزل على مالك و ابتسمت : اعتقد انا عارفة هحط صوره مين شكرا يا بابا 


حضنها هشام : متزعليش مني أني موثقتش فيكي حقك عليا 


نزلت زينب من فوق و هي بشعرها المنعكش و صوتتت : مااااالك ...يا مااااااالك 


اتخض مالك و غزل سوا و براء كان بيضحك على شكلها 


طلع مالك عندها : عاااايزة ايه يا مصيبه حياتي 


زينب : اتصل على سليم دلوقتي خليه يجي القاهره 


مالك : لا 


زينب : يعني مش هتتصل ..اصوت ؟


مالك : ششش خلاص هتصل اسكتي بقى 


اتصل على سليم 


مالك وهو بيمثل : سليم انا تعبان اوي محتاجك جنبي 


سليم وهو بيضحك : لا يباشا مش هيمشي عليا تلاقي زيزي جنبك وهي اللي مخلياك تكلمني اصلا 


مالك : حقيقي انا تعبان الجرح تاعبني جدا و مش عايز اتعب غزل ارجوك تعالى و لو مش حابب خلاص 


سليم : انت بتتكلم بجد ...طب انا هاجي على طياره بليل 


قفل مالك معاه و زينب واقفه ترقص جنبه : هييييييه سليم هيجي 


مالك : بصي بقى يا عسل لما يجي ابقي روحي معاه عند منى عشان عايز اهتم بمراتي 


زينب : ما تهتم بيها حد ماسكك و ابعد كده عايزة اسشور شعري قبل ما يجي 


مالك : البسي حجابك بدل المنظر اللي شايفينو ده 


زينب : طب عشان خاطرك بقى مش لابساه و يلا روح لمراتك 


مالك : استغفر الله العظيم يارب صبرك 


نزل تحت لقى غزل واقفه في الجنينه بتاعت الفيلا زعلانه راح عندها حضنها من ضهرها 


مالك : بخ ...الحلوه بتفكر في ايه 


غزل : كنت خليك معاها 


مالك : لا انا مليش في البصل ..انا ليا في القشطه 


ضحكت بس كانت لسه زعلانه قالتله : طب ...طب ممكن تفضل معايا ...مش انا اللي عايزة ده البيبي بيقولي عايز بابا 


ضحك و نزل لمستواها :ده البيبي و أبوه هما اللي عايزينك بقولك ايه ما تيجي نهرب و نجيب حوالي 150 بيبي كده لوحدنا 


ضحكت بخجل و حضنته : بابا هياخد نصهم 


مالك : اما نشوف ده انا مالك السيوفي 


حط أيده على السلسه اللي لابساها فتحها : مين ده يا غزل 


غزل : ده انت يا حبيبي 


مالك : انا ايه انتي حاطه صورتي وانا صغير عريان 


ضحكت و حضنته و بصوت واطي : بس بقى عشان بابا 


مالك : بابا مين ... كده يعني بتتوهي هو مش هيعرفني وانا كده و بعدين انا ياما عملتها عليه وانا صغير انا جوزك يا حبيبتي مش شاقطك لا .........


البارت ال 29 🖤🌕


#عذرائي 


مالك : بابا مين ...كده يعني بتتوهي هو مش هيعرفني وانا كده انا جوزك يا حبيبتي مش شاقطك لا 


غزل بحزن : عارف انا زعلانه منه جدا بس مش قادرة اتكلم انا عمري ما لومت بابا على حاجه و في نفس الوقت مش هاين عليا ازعله ازاي قدر يتخيل اني خونت ثقته احساس وحش كل ما افتكره ازعل يا مالك 


" كيف هُنا عليهم ..و هم لم يفارقوا الفؤاد و لم يهونوا ابدا "


مسك مالك ايديها و باسها : انا عارف كل اللي بتمري بيه انا كمان مش قادر اتقبله بسبب فعلته معاكي بس نعمل ايه في الاول و الاخر هو والدك و انا لاحظت أنه بيحاول يقرب منك يمكن هو كمان مش قادر يعتذر و بيقرب منك تعويضا عن ده 


كانوا بيتكلموا و انهارت غزل من العياط و حضنته ..و كان هشام بيبص عليهم و سامع كلامهم كله زعل من نفسه و من تصرفه مع بنته الوحيدة 


لف هشام وشه و طلع اوضته 


رجع سليم من السفر على بليل و بسرعة راح على بيت براء 


كانوا قاعدين يتعشوا 


زينب : هو ممكن حد يتصل ب سليم 


مالك : اتصلنا و كلي وانتي ساكته بقى 


وقفت زينب بعصبية : بقولك ايه متكلمنيش كده انا بدأت ازعل 


قام براء وقف جنبها و ركز في عينيها : متزعليش يا انسه ...انسه زينب مالك مش قصده 


بصت غزل ل مالك و ضحكت هي أول مره تشوف براء كده مهتم بحد


بصت زينب في عين براء و ببلاهه : ها ...لا مش زعلانه يا ازرق 


خبط سليم على الباب اتكلم براء بصوته و فتح الباب 


دخل سليم وهو خايف على مالك ..


سليم : انت كويس 


مالك : احم ....والله هي اللي أجبرتني اتصل 


بص سليم على زينب اللي انكمشت اول ما دخل 


سليم بعصبيه : انا سايب كل اشغالي و رجعت بطياره خاصه عشان تعملي مقلب من مقالبك السخيفة 


اتحرجت زينب جدا و عينيها دمعت بعد ما كانت مستنياه وفرحانه قلب فرحتها لحزن 


قامت من على السفره و استأذنت 


غزل بحزن : ليه كده يا سليم كسرتها ليه 


قعد على السفره و اتنهد : أصلها مش هتستحمل اللي هقوله كمان شويه كان لازم امهد لها ...انا ...انا قررت اتجوز واحده صاحبتي 


مالك بفرحه : مبروووك يا جامد اخيرا هتدخل عش الزوجيه 


هشام : مبروك يابني 


براء استأذن منهم و قام من مكانه طلع فوق 


غزل : انا هروح اشوف زينب 


مالك : غزل اقعدي بلاش تتعبي نفسك عشان الجنين 


غزل بحزن : طب هطلع أوضتنا ارتاح 


طلعت الاوضه بس استغربت لما لقيت براء دخل اوضه زينب 


براء : متزعليش ..انتي لطيفة مش وحشه زي ما قالو أو رخمه 


زينب وهي بتعيط : مش عارفة ليه بيكرهوني انا كنت اه بعمل مقالب زمان بس انا كبرت و اتغيرت و...و بحب الحمار اللي تحت 


ضحك براء و قعد جنبها : وهو هيحبك لانك تتحبي


قلعت زينب النضاره و ابتسمت : شكرا انك هنا انا سعيدة جدا و اسفة على كل الازعاج ده 


براء : متزعليش تاني و ياريت متلبسيش النضاره تاني لانك من غيرها اجمل بنت في الكون 


ضحكت زينب و ظهرت غمازة جنب شفايفها : انت بتكسفني كده


براء : و عندك غمازات كمان لا د احنا اتطورنا اوي 


دخل سليم لقاها بتضحك مع براء 


سليم : اظاهر انك كويسه كنت جاي اقولك متزعليش 


وقفت زينب بكل شموخ : ازعل ليه هو انت تفرق معايا عشان ازعل انا بس شبعت من الاكل 


قام براء وقف و خرج و سابهم 


راح سليم قعد على الكرسي و بصلها ب غيره و غيظ : بقيتي تلاقي حد يصالحك يا زيزي 


زينب بغرور : و ده يهمك في حاجه يا ابن عمي 


سليم : لا طبعا ميهمنيش و سلام انا خارج 


زينب وهي بتضحك : لو شوفت براء ابعتهولي أصله لطيف اوي 


سليم : اه طيب ربنا يخليكو لبعض 


زينب : شكرا 


خرج سليم و هو بيغلي مش عارف ايه السبب كل اللي عارفه أنه عايز البنت اللي كانت بتجري وراه عايز يحس أنه مهم مش ..مش مجرد فراغ 


ضحكت زينب و اترمت على السرير : و لسه يا سليم افندي انا هوريلك ها بقى 


دخل مالك على غزل و هو شايل طبق مليان فاكههه 


( حبايبي ادعوا لصاحبتي أمنية ربنا يكملها حملها على خير 💜) 


غزل : ايه ده كله 


قرب بسرعة منها خد بوسه طويله و ابتسم : دول عشان ابني 


غزل : و حبيبتك هتجيبلها ايه 


قلت مالك قميصه : حبيبتي دي هاخدها في حضني 


غزل : مالك انا عايزة اسالك سؤال ..ليه وثقت فيا و اتجوزتني و مشكتش اني وحشه 


مالك : عارفة يا غزل ...لما شوفتك بعد السنين دي كلها عرفتك من عيونك ..من زمان وانا عارف ان قلبك ابيض و خجوله من زمان ....حتى لو كنتي غلطتي عمره ما كان هيبقى غلط كبير لاني حسيت اني واثق فيكي تلقائي عارفة الحب اللي ربنا بيبعتهولك و يزرعه في قلبك تجاه حد انا مزروع في قلبي من 19 سنه 


دمعت عينها و حضنته اكتر : بحبك يا مالك قلبي 


ضحك و ضمها اكتر : يلا ناكل الفاكهه بدل ما أكلك انا 


فات اليوم و فضل سليم عند براء في اوضته نايمين سوا 


صحيت غزل و لبست فستان و حجاب و صلت الفجر و قعدت تدعي و تقرا قرأن 


خبطت زينب على باب غزل 


فتحت غزل و انبهرت ب شكل زينب الجميل كانت لابسه فستان شبه لبس غزل و حجاب خمري 


حضنت غزل جامد : انا معرفتش أرحب بيكي اول ما رجعت بس انا مبسوطه انك اتجوزتي مالك انتو الاتنين لايقين على بعض 


ابتسمت غزل و حضنتها اكتر : انا كمان فرحانة بيكي اوي و شكلك بقى اجمل بالفساتين الفضفاضه 


نزلوا سوا على السلم كان براء بيشرب قهوه و لابس بدله و هيخرج اول ما شاف زينب بجمالها شهق و قعد يكح جامد 


نزلت غزل وهي بتضحك : مالك يا قلب اختك 


زينب : ازيك يا براء اشرب براحه هتتعب كده 


سليم من وراهم : ملكيش دعوه انتي 


براء بحب : شكلك جميل جدا انهارده 


اتعصب سليم و نزل شدها من ايديها 


براء : انت بتعمل ايه 


سليم : ملكش دعوه انا مع بنت عمي مش معاك 


براء : سيب ايديها بقولك 


سليم : و لو مسبتش هتعمل ايه 


براء بنفاذ صبر بص ل زينب اللي بتعيط و راح ضارب سليم جامد .......


البارت ال 30 🖤🌕

( الاخير ) 


#عذرائي 


براء بنفاذ صبر بص ل زينب اللي بتعيط و راح ضارب سليم جامد 


اتعصب سليم و ضربه 


صرخت غزل : بس انتو بتعملوا ايه اتجننتوا 


صحي مالك على صويتها و جري بسرعة على تحت 


مالك : في ايه غزل انتي كويسه 


غزل : بيضربوا بعض من غير سبب انا زهقت 


براء : هو ليه يمسكها كده 


زينب بحزن : خلاص ارجوكم بلاش خناق انا اسفة 


طلعت على اوضتها و قعدت تلم لبسها و طلعت غزل وراها 


مالك : عيب عليكم وانتو كبار و المفروض عاقلين 


هشام من فوق: جوز اختك عنده حق شغل الأطفال ده عيب 


بص مالك على هشام باستغراب لانه اول مره ينصفه 


نزل هشام و قرب من مالك حضنه : حقك عليا يا مالك انا ظلمتك انت و غزل كتير 


مالك بابتسامه : ربنا يخليك لينا يا عمي مهما حصل احنا اهل 


براء بفرحه : واخيرا هنبقى عيله متماسكه 


سليم : انا همشي


مالك : لا عايزك في كلمتين 


خده و خرجوا في الجنينه 


مالك : في ايه بقى انت غيران على زينب ولا ايه 


سليم : عارف المشكله فين ..المشكله اني حسيت بالغيره في وقت متأخر اوي .. انا اول مره اشوفها بتضحك من قلبها ل براء ال **** 


مالك : انت تعتبر خاطب ..بلاش تعلقها بيك 


سليم : عندك حق ، انا هرجع اسوان تاني وجودي ملهوش لازمة 


مالك : ايدا الكلام ده و مين هيبقى عم قريب و يشيل ابني 


سليم : لو ولد هيبقى اسمه سليم انا بقولك اهو 


مالك : شايف الباب ده 


سليم : اه 


مالك : شايف دقني ...ادي دقني لو خليتك تشوف ابني اصلا 


ضحك سليم و دخل اعتذر من براء و قرر أنه هيبعد 


" الفرصه ...تأتي مره واحده فقط و أما ان تصُيب أو ان تخيب و لعلها لم تكن لك من البدايه " 


نزلت زينب بتعيط : انا لازم امشي 


براء : زينب انا اسف ..


زينب بحزن : انا اللي اسفة على المشاكل دي 


خرجت زينب من البيت بسرعة و ركبت تاكسي و مشيت 


غزل ل مالك : مالك انا حاسه اني تعبت راسي بتوجعني تعالى نرجع بيتنا ارجوك 


مالك : انا معنديش مانع يلا نرجع 


حضروا شنطتهم اللي لسه متفتحتش اصلا و نزل مالك وهو مسند غزل 


هشام : رايحين فين 


غزل : بابا ارجوك انا تعبانة محتاجه ارتاح في بيتنا عشان اخد راحتي حضرتك تعالى اقعد معانا انت و براء لاني حاسه اني مرتاح هناك 


براء بزعل : كله بسببي متزعليش ..روحي مع مالك وانا هجيلك انا و بابا بكره 


ابتسمت غزل و حضنت براء وأبوها و مسكت ايد مالك و خرجت 


هشام : ربنا يباركلهم في بعض 


براء : امين ..انا هطلع ارتاح شويه 


هشام : انت مش كنت رايح الشغل ايه اللي حصل 


براء : حسيت اني عايز ارتاح مش حابب أخرج 


" لا يوجد حب ..لماذا قلبي يؤلمني هل هي لعنة !؟ هل الحب لعنة يقتل صاحبه " 


طلع براء قلع البدله و القميص و رماهم واترمى على السرير و غمض عينه وقال لنفسه : انسى مفيش حب مش من يوم و ليله انسى 


مر 8 شهور 


ولدت غزل تؤام الاتنين نفس عيون ابوهم 


دخل براء المستشفى لقى مالك واقف و ماسك واحد و هشام ماسك واحد 


ضحك براء و حضن عبير : انتي راضيه عن الوضع ده و تلاقي كل واحد فيهم مش هيسيب اللي معاه 


غزل بصوت ضعيف : انا مشوفتهمش والله طب كنت اجيب 3 ولا ايه 


ضحكت عبير و منى 


منى : خلاص مالك مش معانا ده مش مركز خالص 


عبير بمسخره : انا عايزة حفيدي يا هشام لو سمحت 


هشام : حفيد مين ده ابني انا 


قرب مالك من هشام يغيظه : بس ايه رايك في الانتاج يا عمي حاجه ايطالي كده 


هشام : بلا نيله دول طالعين حلوين ليا انا 


زينب من وراهم : ليه يا عمو هو عيلتنا وحشه اوي كده 


بص براء لورا و زادت ضربات قلبه 


ابتسمت له زينب ووقفت جنبه 


هشام : لا يا بنتي انتو حلوين وكل حاجه بس هشام الصغير ده طالعلي انا 


براء بصوت خفيف ل زينب : ايه رايك نعيش قصه حب زي دي 


زينب وهي بتبص في عينه : تفتكر انا رجعت عشان اعيش قصه حب يا براء 


براء : اه شكلك رجعتي عشان سليم انا كنت بهزر معاكي و ..


زينب بصوت واطي خجول : انا رجعت عشان اتجوز من واحد طول ال 8 شهور اللي فاتوا وهو في بالي و عيونه الزرقا بتطلعلي في الحلم كل يوم 


براء بفرحه :شكلي كده هحضنك قدامهم 


مالك : سمعتتتتتك ...ابعد عن بنت عمي يا عسل د انا هطلعهم عليك اللي كنت بتعملوا معايا انا وغزل 


براء وهو بيضحك : مهو بعد كل اللي عملتوا معاك مجابش نتيجه و جبتولنا سكريات صغيرة 


ضحك الكل و اتكسفت غزل جدا و خبت وشها 


و توتا توتا خلصت الحدوته اتمنى اكون خفيفه على قلوبكم و محدش يكون زعل مني 🖤 ..كل روايه وانتو الأقرب لقلبي  💜💜


عشان خلصت محدش هيعلق صح


فضلا وليس أمرا تفاعل ب 20 ملصق ليصلك جديدنا عند النشر


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه متروحوش اي مكان تاني وادخلوووا عندنا هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستمتعوا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 👇 👇 




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم