رواية عذرائي البارت الثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية عذرائي البارت الثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
"ليس كل ما نراه بأعيننا حقيقه "
مسك مالك ايديها : انا مكنتش عايزك تزعلي
شالت غزل ايديها : مالك انا ..انا عايزة اتطلق
قام مالك وقف : عشان كذبه بيضه صغيرة زي دي تقولي عايزة اتطلق ،بس انا اللي غلطان اني اتجوزت طفله ..انتي طالق
صحيت غزل مفزوعة من النوم على سرير المستشفى كانت عبير جنبها و بتعيط و مالك واقف بره بيتكلم في التليفون مع عميل
براء : غزل انتي كويسه
اتنفست و غمضت عينيها و قالت في نفسها : الحمدلله أنه حلم الحمدلله يارب
دخل مالك رمى التليفون على جنب و حضنها : خوفت عليكي جدا
غزل : انا ..كويسه الحمدلله
مسكت عبير ايديها : انا اللي قولتلهم ميقولولكيش يا غزل مهانش عليا زعلك وسط كل الهموم دي
باست غزل ايد امها : انتي هتكوني كويسه انا عارفة
ضحكت عبير : هكون كويسه وانتو جنبي و معايا
بص براء ل غزل : في حد لما بيتعب بيبقى حلو كده
ضحكت غزل و عبير سوا
مالك بغيظ : في حد غتت كده
دخل الدكتور عليهم
_ مدام عبير يلا وقت العلاج
غزل : انا هاجي معاكي
عبير : لا يا حبيبتي لو بتحبيني روحي مع جوزك و ادعيلي انا هزعل لو شوفتيني في الحاله دي
غزل بحزن : طب براء هيفضل معاكي
قامت عبير حضنت براء : ده ابني الأسد مسابنيش ولا يوم من وقت ما رجعلنا بالسلامه غير امبارح لما فضل عند منى
راحت غزل حضنتهم و ضحكت : ربنا يديمكم في حياتي
ابتسم مالك و خرج برا لقى هشام جاي من بعيد
مالك : يا صبر بقى هي المشاكل مش بتخلص
هشام: انت بتعمل ايه هنا
مالك : ازيك يا عمي
هشام : انا مش عمك ..ووسع كده
دخل هشام لقى المنظر الأسري اللطيف ده
بصت غزل على ابوها و اتحولت ملامحها ل حزن
هشام بجفاء: يلا يا عبير الجلسه هتبدا
عبير : مش هتسلم على غزل يا هشام
هشام : مفيش وقت يلا
براء : بابا بعد الجلسه انا مستنيك محتاج اتكلم معاك
جريت غزل على بره من زعلها
غمض هشام عينه : طيب يا ابني
مالك : يلا نروح
مسكت غزل أيده و عينيها مليانة دموع و خرجوا من المستشفى متجهين البيت
خلصت عبير الجلسه و دخلت ترتاح
قعد براء و هشام في الاستقبال
براء : انت ليه معترض على ابن خالتي ..احم اقصد مالك
هشام: هو ضحك عليك انت كمان
براء : لا بس انا شايف الاهتمام اللي في عينه ل غزل هو بيحبها مع اني مش بعترف بالحب بس واضح في عينه أنه بيحبها
قام هشام وقف : ده كداب خطفها عشان يكسر عيني ...و اختك حامل من وقت ما خطفها
براء بصدمه : لا يمكن اصلا غزل نحيفة كان هيبان عليها لو كانت حامل انت اكيد فاهم غلط
هشام : لا مش فاهم غلط خدها اكشف عليها هتلاقيها حامل طارق اللي جايبلي كل الاخبار وانا بثق فيه
اتنهد براء طارق اه : طب لو مطلعتش حامل هتسيبهم في حالهم
هشام : انا عمري ما هسيب بنتي لابن السيوفي حتى لو هي غلطانة
براء : للاسف الحقد ملى عينك يا بابا من فضلك ابعد عن غزل انا بقيت موجود و هحميها من مالك أو منك غزل متستحقش كل الحقد اللي بينكم ده هي كده الضحيه
هشام : هو هيندم على كل دقيقه خد فيها بنتي مني غصب عني
مشي هشام و اتنهد براء : والله اخطفها منكم انتو الاتنين و اعيشها ملكه هي و عبير
في منزل السيوفي
منى : حبيبتي عبير عامله ايه
غزل : الحمدلله يا خالتو معلش انا محتاجه انام
مالك : منى خليهم يطلعولنا الاكل عندي في الاوضه
غزل : انا مش جعانة يا مالك.
طلعت على اوضتها بسرعة
منى بحزن : يا عيني يا بنتي
مالك : انا هطلع اشوفها و خليهم يحضروا الاكل و يطلعوا فوق يا منى
طلع مالك لقاها قاعدة على طرف السرير و عينيها مليانة حزن
قعد جنبها
مالك : غزل
بصتله بحزن : نعم يا مالك
مالك : انتي مؤمنه بالله صح
غزل وعينيها مليانة دموع : اه مؤمنه بالله
للمتعه والترفيه أدخلوا هنا 👇 ❤️ 👇خدها في حضنه و خلع الحجاب من على راسها وقعد يلعب في شعرها
عيطت في حضنه : مالك انا خايفة ماما تروح و تسيبني انا متعودتش اكون من غيرها هي كانت كل دنيتي
مالك : دموعك غالية عليا جدا ..عبير هتبقى كويسه و هتشيل أحفادها و احفاد أحفادها كمان بس يارب بنتها ترضى عليا عشان نجيب الاحفاد بقى
ضحكت غزل و حضنته جامد و انهارت في العياط : يارب تبقى كويسه خليك معايا دايما
ضمها اكتر و باسها من شعرها : انا معاكي لحد ما نشيب سوا مع اني عارف ان القمر بتاعي هيفضل قمر طول العمر
" مازلت معكِ لن اترككِ حتى يشيبُ بنا الزمان "
نامت غزل في حضنه دخلت الخدامه بالاكل و حطته على السفره و خرجت
مالك :غزل ...يلا اصحي انتي بقيتي تقيله كده ليه
غزل بصوت ضعيف : انا تقيله
مالك وهو بيضحك : انا اقدر اقول كده ،يلا قومي عشان ناكل
غزل : لا مش جعانه
مالك : طب يلا قومي عشان نجيب احفاد
برقت غزل : اييييييه 😳
مالك وهو بيحط أيده على شعره و بيضحك : ايدا اهو قومتي طب يلا عشان نجيب ابننا ..احم اقصد نجيب الاكل على السرير ..........
البارت ال 24 🖤🌕#عذرائي
مالك وهو بيحط أيده على شعره و بيضحك: ايدا اهو قومتي طب يلا عشان نجيب ابننا ..احم اقصد نجيب الاكل على السرير
اتكسفت و قعدوا ياكلوا سوا بعد ما خلصوا حست ب وجع في معدتها قامت جريت على الحمام و اتقيأت
قرب مالك منها و سندها : غزل مالك حصل ايه
غزل : مش عارفة ، ابعد عشان متتبهدلش
مسح على وشها ب منديل و شالها للسرير
مالك : نامي شويه و ارتاحي ده اكيد بسبب ارهاقك
غزل مسكت أيده و شدته ناحيتها : خليك جنبي متروحش الشركه ارجوك
مالك بفرحه : يغور الشغل
نام جنبها و خدها في حضنه لحد ما نامت
خبط براء على الباب
انسحب مالك براحه و فتح الباب بعصبيه وخرج و قفله : في ايه يا اخي عايز ايه
براء : فين غزل
مالك : نايمه
براء : كويس عشان لازم اكلمك
مالك : مش وقتك غزل لو صحيت مش هتعرف تنام تاني وسع كده هدخل انام جنبها
مسك براء أيده : بقولك لازم نتكلم انا مستنيك تحت في الصالون
نزل براء بهدوء و اتنهد مالك و قفل الباب و نزل وراه
مالك : افندم عايز ايه
براء : غزل حامل ؟
مالك : بص انا مش فاضي ل التفاهات دي
براء : غزل لو مش حامل بابا هيسيبكم في حالكم
مالك :اه غزل مش حامل ارتحت احنا لسه متجوزين من شهرين
براء : طارق قاله أنها حامل من قبل ما تهرب يوم فرحها
اتعصب مالك : انا لو مسكت ابن ال ***** هعرفه ازاي يتكلم على مرات مالك السيوفي
براء : لو كلامك صح انا اللي هقتله ، ممكن ناخد غزل نكشف عليها انهاردة
مالك مسكه من ياقته : انت اهبل تاخد مين تكشف عليها
براء : ابعد ايدك ده عشانها عشان لو كلام الحيوان طلع غلط والله لاموته وعشان بابا يبعد عنكم انا اتفقت معاه على كده
شرد تفكير مالك لبعيد ...طب واللي حصل بيننا هي ممكن تكون حامل ...طب كده كل حاجه هتبوظ ..لا لا مش معقول حامل وحتى لو حامل دي مراتي
ملك : موافق بس على شرط
براء : شرط ايه
مالك : لو طلعت مش حامل انتو كلكم تخرجوا من حياتنا انا و غزل و عبير لانكم مؤذيين
ضحك براء و قام وقف وقال : ابعد عن امي واختي اللي لقيتهم بعد سنين طويلة ،عندي ليك عرض مضمون هبعد عنك انت و مش هشوف غزل غير مرتين في الشهر
مالك بغيظ : مرتين اه هي مره واحده
براء : اتفقنا
اتصل براء على هشام وهو مبسوط أن مالك وافق و المشكله هتتحل
هشام بزعل و ضيق : ايه يا ابني
براء : انهاردة في المستشفى كل المشكله هتتحل وانت ابعد عنهم ارجوك و سبب بنتك ترتاح بقى
هشام بزعل : انا سبب حزنكم يعني
براء : انا عمري ما قولت كده انا بس عايز غزل ترتان كفايه الفتره الوحشه اللي عدت بيها و جوزها بيحبها خليهم يبدأو حياتهم
هشام :انا موقفتش قدام حياتكم بس لو ده هيريحكم يبقى نشوف في المستشفى لو غزل حامل هقتل مالك والله ما هسيبه المرادي يعني هو هرب معاها عشان حامل كده وانا هقتله
براء : لو بقى انهاردة نشوف
قفل براء و قعد يفكر في غزل و كلام هشام
هي ممكن تكون حامل !؟
طلع مالك ل غزل لقاها صحيت
غزل وهي بتضحك : صباح الفل
مالك : انتي لحقتي تنامي يا جميلتي
غزل : اه يا روحي بس حاسه اني تعبانه شويه
مالك وهو مركز في عيونها الجميلة : طب ما تيجي تنامي في حضني و ترتاحي
غزل : لا لا انا حاسه اني فرحانة مش عارفة ليه
مالك : من شويه كنتي زعلانه 🙄
قامت غزل حضنته: مش عارفة مالي
ضحك مالك و في تفكيره حاجات غبية قال ل نفسه : لا بقولك ايه مش عشان اتكلمنا انا وبراء في الحمل تبقى غزل حامل هي تعبانة عادي
غزل : كوكي بقولك ايه
مالك : كوكي ..انا كوكي !؟
غزل بخجل وضحكه جميلة : نفسي في برقوق جدا
مالك : لا بقولك ايه مش وقته خالص خالص
ضحكت غزل بدلع : امال وقت ايه تعالى نجيب برقوق
مالك : ده ابوكي هيعمل مني برقوق
غزل : اوف زعلانة منك طب انت مصدوم ليه
مالك وهو مش مستوعب الموقف اكيد مش حامل لا لا : تعالي بس كده ادخلي البسي عشان رايحين المستشفى
غزل : ليه
مالك : عشان نجيب برقوق .....
البارت ال 25 🖤🌕
#عذرائي
مالك وهو مش مستوعب الموقف اكيد مش حامل لا لا : تعالي بس كده ادخلي البسي عشان رايحين المستشفى
غزل : ليه
مالك : عشان نجيب برقوق
خبط براء على الباب بعدت غزل عن مالك
براء : غزالتي جاهزة ...
مالك : اخرج هي بتلبس و نازلين
راح براء ناحيتها مسك ايديها باسها و قال : انا عايزك تعرفي انا في كل وقت جنبك و هفضل سند ليكي دايما
ابتسمت غزل : انا عارفة
مالك : اه طب يلا خلينا نخلص بقى من الموضوع ده
خرج براء و راحت غزل تلبس
غزل بفرحه و ابتسامه جميلة : عارف يا مالك انا دايما بشكر ربنا على كل نعمه دي
قام مالك و اتجه ناحيتها حضنها : انا دايما بشكره على وجودك في حياتي
اتكسفت و غمضت عينها
لبست و نزلو سوا في الصالون
براء : خلينا نروح بعربيتي
غزل : مالك احنا رايحين المستشفى ليه
حكالها مالك على كل اللي حصل و زعلت جدا لان ابوها فاكرها مش كويسه
غزل بحزن : ممكن بعد ما نخلص التحاليل نروح اي مكان
.مسك مالك ايديها : هنروح يا روحي المكان اللي يريحك
اتكأت على أيده اكتر و ابتسمت و ضحك براء و خرجوا
في الطريق وقف براء العربيه كان هشام و معاه الاء و طارق في عربيته قابلوهم في الطريق
اتأففت غزل و نامت على صدر مالك
مالك : كلها مسألة وقت و نخلص منهم
اتصلت عبير على براء
براء : يا اجمل واحده في العالم
عبير وهي بتضحك : يا بكاش
وحشتني انت واختك
براء :هنجيلك يا ست الكل يا اجمل من الكل
عبير : متتاخروش عليا لحسن اموت و تندموا انكم مجيتوش بدري
براء بضيق و كسره : لو بتحبيني متقوليش كده تاني
ضحكت عبير و قالتله انها بتهزر وقفلت و هي حاسه بانقباض في قلبها
غزل : ماما مالها يا براء في حاجه
براء : لا يا ستي قاعدة تهزر و تضحك عليا
ضحكت غزل بحزن : ربنا يخليها لنا طول العمر
مسك مالك ايديها : عبير هتكون كويسه هي اقوى من كل ده
ابتسمت غزل
وصلوا المستشفى و نزلوا سوا كان هشام نزل من العربيه و الاء و طارق سبقوهم على جوا
وقفت غزل تبص على ابوها وهو بيبصلها بحزن و عينه بتحضنها جامد
قربت غزل من هشام و سابها مالك لأن عاطفتها هي اللي بتشدها
غزل بحزن و رأسها في الأرض : بابا انا اسفة على كل حاجه
لف هشام وشه : كل اللي بيني و بينك التحليل
غزل : انا موحشتكش غزل الصغيره موحشتكش
بصلها هشام و غمض عينه : لا و اتفضلي بقى
زعلت غزل و عينيها اتملت دموع: انت دايما هتفضل قاسي عليا من زمان وانت مبتسمعنيش
خدها مالك من ايديها شدها ل حضنه وفضلت تعيط جامد
قرب براء من أبوه : ليه عملت كده ليه كسرت بخاطرها
هشام : خلص التحاليل عايز امشي
دخلت غزل و خرجت بعد ربع ساعة الدكتور قالهم يرتاحوا
جاب مالك عصير و فضل يشربها وهي في حضنه
غزل : خلاص يا حبيبي كفايه
مالك : لا اشربي انا عايزك قلبوظه
ضحكت بحزن
جه طارق وقف جنب هشام و فضل يبص ل غزل و يبتسم
قام مالك بكل عصبيه و غل لكمه في وشه جامد شهقت غزل و خافت
قرب منها براء و ضحك : كان نفسي اضربه من زمان
( على الله حكايتك اركب الباص لو فايتك )
اشتدت الخناقه و مالك عمال يضرب في طارق و هشام متعصب و قاعد مكانه مستني نتيجة التحاليل
خرج الدكتور وهو بيزعق : ايدا في ايه دي مستشفى محترمه
راح براء عليه : ها يا دكتور حامل
كان مالك ماسك في ياقه طارق و قام هشام وقف
الدكتور : لو سمحت بطلوا الخناقات دي
هشام بصوت صارم : غزل حامل
الدكتور : لا يا فندم المدام مش حامل الحمل طلع كاذب
بص الدكتور ل براء ب نظره محدش فهمها غيره
براء : خلاص يا بابا كده اتطمنت بنتك شريفه ناس بس هي اللي بتلعب في راسك
راح هشام ناحيه غزل قالها : انا مش مسامحك على هروبك بس انا ظلمتك في موضوع الحمل ويعلم ربنا لو كنتي حامل كنت قتلت جوزك
ساب مالم طارق و راح مسك ايد غزل : طب خلاص مفيش حمل سيبونا في حالنا بقى
مشي هشام وهو لسه مدايق من وجود مالك و شد طارق معاه اللي هيكون عقابه قوي جدا
مالك : وانت كمان امشي
دخل براء مع الدكتور من غير ولا كلمه حتى من غير ما يتكلم مع مالك
خرج بعد خمس دقايق حضن غزل جامد اوي
براء بفرحه : هبقى خالو يا غزل
برقت غزل و بصت ل مالك
مالك : خالو ازاي انت عبيط ولا ايه ما قالو مش حامل
شدهم براء للدكتور اللي اتفق معاه أن إجابته هتكون واحده لو هي حامل او لا عشان ميحصلش مشاكل و فعلا نفذ طلبه
بصت غزل ب مالك بخجل شديد : مبروك يا مالك
شالها وهو حاضنها : هتجيبيلي قطعة منك عارفة لو شبهك هحبسها في البيت محدش هيشوفها
ضحكت غزل و حضنته
كانوا فرحانين بس كانت الاء برا الاوضه بتضحك سمعت كل حاجه و جريت على برا بسرعة تقول ل هشام
الاء : والله يا عمي زي ما قولتلك كانوا بيلعبوا عليك عشان تكرهني انا و طارق
هشام بغضب : ابعدي من وشي
خرج مسدسه و دخل تاني على جوا
كان مالك واخدها في حضنه و ضاممها جامد
هشام من وراهم و المسدس في أيده : يا حيواااااان
لسه مالك بيلف و غزل مرعوبه من الصوت ضرب هشام النار من المسدس ..........
للحصول على الجزء 12 علق ب 20 ملصقا ليصلك اشعار عند النشر
تنويه سوف اقوم بعمل خاصية وصول ورؤية المنشورات للاعضاء المتفاعلين فقط وباذن الله
المنشورات هتكون مخفية علي اي عضو لم يقوم بعمل +
لايك 20 ملصق ومتابعه وشاهد اولا اثبت تفاعلك من خلال هذا المنشور لكي لا تمنع عنك المنشورات
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺