رواية سجينة جبروته وقسوته بقلم مريم حسني حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية سجينة جبروته وقسوته بقلم مريم حسني حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية سجينة جبروته وقسوته بقلم مريم حسني حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


صوت عياط وصراخ نور يا بدر سيبهم انت هتسفاد اي بس لما تمو*متهم عاوز اي بس 

بدر قرب منها بش*ر وخبث ومس*ك شعرها انتي عاوزك انتي وبمزاجك

نور بصت لامها واختها اللي رجاله بدر حطين المس*دسات علي دماغهم 

نور بعياط بدر ابوس ايدك تسبهم عشان خاطر بابا 

بدر بتريقه وبرود عمي الله يرحمه

نور بصت علي مامتها لقتها ابدت تغي*ب عن الوعي

نور بعياط طب طب ماما تعبانه سيبني اشوفها بس  

بدر بملل مش هنخلص بقي طب ولسه هيشاور لرجالته عشان يم*وتوهم 

نور صو*تت لا خلاص خلاص والله حاضر حاضر با بدر انا هاجي معك والله سيبهم بس والنبي

بدر ابتسم بانتصار تمام وشاور لرجالته تطلع بره

بدر شال نور وخرج بيها 

نور بعياط طب اسلم عليهم يا بدر سيبني اسلم عليهم بس 

لكن بدر ولا اكنه سامع نور حطها ف العربيه ومشي بيها

نور فضلت تعيط طول الطريق

وصلوا البيت بدر شدها من ايدها جامد وطلع بيها الشقه بتاعته نور اول ما دخلت فضلت ترجع لورا بخوف من بدر

بدر مسكها من دراعها اتهدي كده 

نور بعياط والنبي يا بدر ما تعمل فيا حاجه ابوس ايدك الله يخليك متعملش فيا حاجه

بدر ضحك بسخريه لا يا شيخه وانا عامل كل ده وفي الاخر تقوليلي معملش فيا حاجه

نور بعياط طب طب بس انا معملتلكش حاجه والله ما عملت اي حاجه بدر وانا بحبك متخلينيش اكر*هك باللي انت بتعملوا ده

بدر مش فارقه تكر*هيني ولا تحبيني المهم اللي انا عاوزه هاخده بمزاجك بقي غص*ب عنك انا حر

نور بعياط حرام عليك والله انا عملت فيك اي لكل ده اه 

بدر مس*كها من شعرها بت انا كتب كتابي عليكي بكره ومسمعش نفس

نور بعياط انا عندي ١٥ سنه

بدر مش مشكلتك يا روح امك تعالي واخدها من ايدها دخلها اوضه وقفل عليها بالمفتاح

وخرج كلم باباه

بدر ايوه يابا 

دياب ايوه يا بدر ها عملت اي

بدر عيب عليك يا حج اخدتها تعالي انت بكره بس عشان تبقي وكيلها

دياب بفرحه عفارم عليك يابني جدع اهو انا كده خلفت راجل بكره اكون عندك انا وامك 

بدر تمام يا حج مع السلامة

……….

نور بعياط بحرقه انت الوحيد اللي بحبه يا بدر ليه بتعمل معايا كده بس برضو مش هعرف اكر*هك كنت كره*ت اي حد فيهم بس معرفتش وغمضت عنيها ونامت 

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"

دياب متزعلش يا بني من امك أنها مجتش انت عارف

بدر عادي يا حج ميهمكش 

دياب بص لنور بكره عاوزك ترفع راسي يا بدر

بدر متقلقش يا حج ابنك راجل 

دياب سلام يا بني 

يدر شد نور ما ايدها ودخلها الاوضه من غير كلام شد الفستان من عليها وقطع*هولها 

بدر بصدمه اي ده 


الفصل التاني

نور بتعيط وبتحاول تغطي نفسها 

بدر بصدمه ايه اللي في ج*سمك ده 

نور بعياط ده ده 

بدر بغضب مسكها من دراعها مين عمل فيكي كده انطقي يا ز*باله 

نور كان علي ج*سمها اثر ض*رب وعلامات زرقه وحمرا

بدر بعصبيه وغضب اكتر انتي كنتي تعرفي حد واحد يعني انطقي بقولك

نور بعياط لا لا والله 

بدر بغضب امال اي ده 

نور فضلت تعيط ومبترديش عليه

بدر مش هتردي تمام برحتك انا بقي هعرف بنفسي اذا كنتي تعرفي حد ولا لا تعالي وشدها 

نور بعياط وصوت ضغيف خارج منها بدر سيبني 

بس بدر ولا كأنه كان سمعها 

بعد مده بدر بعد عنها ونور كانت بتعيط  

بدر اتجنن اكتر وقعد يض*رب فيها انتي ازاي مش بنت هق*تلك يا نور والله لاق*تلك بس ملقاش نور بتتحرك 

بدر بغل لا مانتي مش هتم*وتي دلوقت انا لسه عاوز اتلذذ بتعذ*يبك

بدر كلم شهد اخته لانها دكتوره نسا طلب منها انها تيجي

شهد بقرف هو انا مش قولتلكوا مليون مره مش عاوزه اعرف حد منكوا بتكلموني تاني ليه 

بدر شهد النهاردة انا اخدتلك حقك تعالي بس وانا هفهمك كل حاجه

شهد بسخريه اخدتلي حقي ازاي طلعت عمك من التربه ولا ايه

بدر بغضب تعالي قولت وانا هفهمك

شهد بقرف طيب العنوان اي 

بدر…..

بعد حبه شهد جيت 

شهد افندم جايبني هنا ليه 

بدر شهد نور جوه خوشي شوفيها

شهد باستغراب نور بتعمل اي هنا 

بدر انا اتجوزت نور النهاردة ادخلي شوفيها بس واتاكديدلي اذا كانت بنت ولا لا 

شهد دخلت لنور لقت حتلتها صعبه جدا 

شهد الله يخرب بيتك يا بدر الله يخرب بيتك

شهد كشفت عليها وعلجت اللي قدرت عليه وخرجت لبدر

شهد بعصبية انت مجنون يلا حد يعمل كده البت مدمرة خالص منك لله

بدر ها قوليلي مش بنت صح

شهد بقرف لا ياخويا اطمن بنت 

بدر ازاي بس انا مشوفتش 

شهد د*م مشوفتش د*م صح 

بدر ايوه 

شهد ده عشان الحاله اللي هي فيها دي الغ*شاء بتاعها مبينزلش د*م فهمت يا استاذ

بدر ااه عشان كده فهمت

شهد وبعدين انت اتجوزت نور ليه اصلا 

بدر عشانك عشان انتق*ملك اخدلك حقك 

شهد لا يا شيخ بتخدلي حقي من نور وكملت بعصبيه وهي نور هي اللي اغتص*بتني ها ما تنطق مش عمك الوس*خ هو اللي عمل كده واللي بسببه يوم فرحي اتفض*حت وانا معملتش حاجه والح*يوان اللي كنت متجوزه مرضيش حتي يسمعني انتوا كلكم كده زبا*له هما شويه الد*م دول هما اللي بيبنلكوا اذا كنا محترمين ولا لا هو ده الشرف بالنسبة لكوا 

بدر بغضب انا مش فاهم انتي عاوزه اي دلوقتي انا بخدلك حقك 

شهد بعصبية حقي كنت اخدهولي من عمك بس بما انه ما*ت خلاص حقي عند ربنا سيب البت في حالها 

بدر بغضب لا والعق*ربه مراته لازم احر*ق قلبهم علي بنتهم 

شهد انا قولت اللي يريح ضميري انتوا كده كده محدش هيشوف وشي فيكوا تاني اوعي وسابته ونزلت 

بدر دخل لنور وشالها وحطها في البنيو وفوقها 

نور فاقت وقعدت تعيط بدر خرجها وادها قميصه تلبسه 

بدر متعيطيش دلوقتي لسه العياط جاي بعدين روحي اتخمدي

نور كانت راحه علي السرير

بدر بغضب انتي راحه فين

نور بصوت ضعيف هنام

بدر اجري اتخمي في اي داهيه مش هتناني معايا في اوضه واحده يلا بره 

نور خرجت ونامت عل الكنبه وقعدت تعيط وتفتكر اللي كان بيحصل لها وان مفيش حد بيحبها وهي عمرها ما كر*هت حد ولا زعلت حد حطت دماغها على المخده ونامت 

…..

بدر حاول انو ينام بس مكنش عارف من اول ما شاف نور وهي عيله وهو بيحبها بس برضو لازم ينتقم لاخته اتنهد وحط دماغه على المخده ونام

نهايه الفصل 

رايكوا

واب كتير عشان انزل فصل بكره وتعريف الشخصيات واتنمني ان الروايه تعجيبكوا 


الفصل الثالث

نور صحيت الصبح الساعه ٧ زي ما متعوده قامت حضرت الفطار والشاي لبدر وراحت خبطت عليه 

ودخلت له 

نور بصوت رقيق بدر بدر اصحي يا بدر 

بدر فتح عينه بهدوء اي عاوزه اي علي الصبح 

نور انا عملتلك الفطار والشاي مش هتفطر 

بدر اتعدل في قعدته عملتيلي الفطار والشاي ليه تكوني حطالي سم فيهم 

نور بستغراب وحزن سم انا انا يا بدر متخيل اني اعرف اموت نمله حتي لو مش مطمن هاكل قبل مانت تمد ايدك في حاجه 

بدر وهو انتي ليه اصلا عمليلي حاجه 

نور بحزن وهي نفسها تقوله انها بتحبه لانه طول عمره حنيين عليها وبيعملها كويس بس مقدرتش تقوله كده 

نور عشان ده واجبي اني اعملك حاجتك صح 

بدر اطلعي بره هغسل وشي واجي افطر

نور خرجت من الاوضه وهي زعلانه جدا بس مكنتش عارفه هي زعلانه منه اكتر ولا من نفسها عشان بتحبه هو بيعمل فيها كده فاقت علي صوت بدر 

وهو خارج من الاوضه 

بدر راح قعد علي السفره 

ونور لسه هتقعد بدر زعق فيها ايه ده انتي فاكره نفسك هتقعدي معايا عل سفره واحده انتي مجنونن ولا ايه 

نور امال هاكل فين 

بدر ومين اذنلك انك تاكلي اصلا 

نور ايه 

بدر بغضب مسمعتيش اي اتطرشتي  غوري من وشي 

نور بدموع بس انا جعانه 

بدر غوري يا نور من وشي الساعه دي يلا 

نور سابته.ودخلت الحمام وقعدت تعيط 

بدر فطر. خلص فطاره 

ونده علي نور 

بدر تعالي افطري انا خلصا اكل 

نور بعصبية وتحدي وانا مبكلش بواقي حد انا 

بدر ضربها بالقلم تاني مره صوتك معيلش وعشان تتربي مفيش اكل النهاردة ومسكها من ايدها تعالي ودخلها البلكونه وقفل عليها نور قعدت تخبط عل باب البلكونه وتنده عليه عشان يفتح لها بس هو اكنه مسمعهاش 

ولبس هدومه ونزل نور فضلت قاعده تعيط بصت حوليها لقت ان المكان تقربيا مقطوع يعني حتي لو ندهت علي حد محدش هيرد عليها كانوا في فصل الشتا وهما كانوا لسه في اول النهار نور قعدت تعيط من البرد وتدعي ربنا ان بدر يفتح لها 

اما بدر ماكن نزل راح لبابه يتكزم معه في اللي حصل 

الساعه جيت ٤ وبدر مكنش لسه رجع نور طبعا من تعبها بقت تنام وتصحي لحد الساعه ما جيت خمسه وبدر دخل يفتحلها بس دخل لقي نور 

نهايه الفصل

سجينه جبروته وقسوته

روايات بقلمي مريم حسني

رايكوا ❤️وتفاعل عالي عشان انزل الفصل اللي بعده بسرعن واب كتير عشان الفصل يوصل للناس ❤️

…………


الشخصيات

نور عبد الحميد الطيب بنت عندها ١٥ سنه عايشه مع ماماتها واختها بعد ما ابوها ما*ت هي رفيعه تقريبا ٥٥ كيلو طولها  ١٦٠ سم عيونها سوده فيها لمعه غريبه وشعرها اسود متوسط الطول وكيرلي  بشرتها بيضا

شخصيتها ضعيفه بشكل كبير ناتج عن تربيتها  مامتها طبعها صعب جدا وديما تعمل ملك اختها احسن منها اما باباها ده مصبيه لوحده هنعرفه في الاجزاء الجايه 


بدر دياب الطيب ٣٠ سنه بيشتغل محاسب في بنك كبير حالته الماديه كويس شكله وسيم الي حد ما شعره اسود فحمي بشره مياله للسمار عيون بني طويل وجسمه متناسق شخصيته حاده جدا وبيتعصب من اقل حاجه وده برضو ناتج عن تربيته 


شهد اخت بدر بنت عندها ٢٨سنه بتشتغل دكتوره نسا وتوليد اتجوزت قبل كده وجوزها طلقها يوم الفرح بعد ما عرف انها اغتص*بت قبل كده 

باقي الشخصيات هنعرفها في الفصول


الفصل الرابع 

بدر اتفاجأ لما شاف نور مغمي عليها في الارض

بدر شالها ودخلها الاوضه بسرعه 

بدر قعد يخبط علي وشها نور يا نور ردي عليا مالك يا نهار اسود البت قاطعه النفس خالص شالها ونزل بيها بسرعه علي المستشفى

الدكتور خرج من عند نور 

الدكتور متقلقش حضرتك هي بس ماخدتش جرعه الأنسولين بتاعتها عشان كده تعبت 

بدر بصدمه ان انسولين اي 

الدكتور هو حضرتك متعرفش انها مريضه سكر

بدر لا مكنتش اعرف 

الدكتور عموما هي لازم تاخد الجرعه بتاعتها بانتظام عشان متتعبش وكمان تاكل عشان هي ماكلتش تقريبا 

بدر تمام نقدر نمشي دلوقتي

الدكتور اه طبعا اتفضل 

بدر دخل لنور 

بدر انتي عمرك ما قولتيلي انك عندك السكر

نور بدموع عشان عمرك ما سالتني 

بدر بعصبية وانا اعرف منين بشم علي ضهر ايدي

نور معلش متزعلش محصلش حاجه

بدر اتغاظ لا حصل فرضنا كنتي موتي ولا جرالك اي حاجه اروح انا في داهيه بسببك

نور بصتله بحزن متخفيش مش هتروح في داهيه ولا حاجه هيقولوا ماتت من مرضها متخفيش

بدر يلا طيب عشان نروح 

نور حاضر واخدها وروحوا 

بدر اجري روحي كلي اي حاجه يلا عشان الدكتور قال كده 

نور بصتله بحزن حاضر وراحت اكلت ورجعت عل الكنبه عشان تنام 

بدر خرج لها انتي بتعملي اي

نور بستعد عشان انام 

بدر لا مش دلوقتي تعالي عاوزك 

نور عاوزني في اي

بدر رفع حاجبه واحد عاوز مراته هيكون عاوزها لي

نور فهمت هو قصده اي وعيطت  بس انا مش عاوزه وتعبانه

بدر قرب منها وشدها له وانا مش بستاذنك يا روح امك انا هاخدك بمزاجك او غصب مش فارقه وانتي عارفه كده

نور بعياط والنبي يا بدر بلاش عشان خاطري والله ما هعمل حاجه خالص وهسمع الكلام بس بلاش انا تعبانه اوي والله 

بدر مسكها من شعرها وجرها علي الاوضه وانا مش هتحيل علي اخلك انا ورمها علي السرير ولا كان مهتم بصرخها ولا بعيطها ولا اي حاجه اكن اللي في ايده دي عروسه بلاستيك

………

عند شهد 

وهي قاعده في المستشفى في مكتبها احمد خبط عليها ودخل 

احمد دكتوره شهد ممكن ادخل

شهد بغضب انت ازاي تتجرأ وتخبط علي باب مكتبي اصلا مش تخشه 

احمد بحزن شهد ارجوكي الموضوع بقاله ٣ سنين وانا اتاسفتلك بدل المره مليون حقك عليا بجد انا اسف وعرفت غلطتي 

شهد بغضب اسف علي اي علي انك بس فضحتني يوم فرحي وطلقتني وانك روحت اتجوزت بعدها باسبوع  انت مجنون ولا اي اطلع بره دلوقت حالا بدل ما اتجنن عليك بره 

احمد يا شهد اسمعيني بس 

شهد بعصبية بره بقولك 

احمد حاضر يا شهد هخرج انا اسف 

شند قعدت علي المكتب تعيط

……..

نور قامت بصعوبه بعيد عن بدر وهي بتعيط ومش قادره تتحرك من التعب 

بدر نده عليها راحه فين 

نور بصوت مبحوح هخرج انام 

بدر لا انتي هتنامي هنا يلا تعالي نامي 

نور بصوت مبحوح وعياط لا مش عاوزه انام معالك في مكان واحد 

بدر قاملها  وضربها بالقلم وانا مش بستاذنك يا روح امك وشدها عشان تنام 

نور عضمت عنيها بتعب واستسلام ونامت 

…….


الفصل الخامس

قبل ما ابدء الفصل حابه ندعي للطفل ريان ربنا يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته ويصبر اهله يا رب 🤲💔

……….

نور صحيت من النوم بتعب وبعدت عن بدر وقامت دخلت الحمام اخدت دش واتوضت وصلت واخدت حقنه الأنسولين بتاعتها وفطرت حاجه بسيطه لان ملهاش نفس ابدا للاكل 

بدر صحي من النوم زراح قعد علي الكانبه

بدر انتي يا زفته

نور انا اسمي نور 

بدر رفع حاجبه بغيظ وانا قولت زفته وتاني مره مترديش عليا عشان مقومش اك*سر عضمك تمام 

نور بخوف حاضر طب انت عاوز اي

بدر اعمليلي فطار وقهوه مزبوطه بسرعه 

نور اتنهدت بحزن حاضر بس كنت عاوزه اقول حاجه 

بدر امممم بس اختصري

نور الترم التاني قرب يبدا وكنت عاوزه اجيب حاجه المدرسه من البيت لو ممكن تخلي حد يجيبهالي

بدر يعني مش عاوزه انتي تروحي تاخديها مثلا 

نور بجمود لا مش عاوزه 

بدر غريبه دي شويه يا نور انك من اول ما جيتي هنا وانتي مقولتيش انك عاوزه تشوفي امك او اختك ولا مره 

نور مش عاوزه اشوفهم انا حره في اي انا كل اللي انا عاوزه حاجتي بتاعت الدراسه

بدر قام وقرب منه وحاوط وسطها بايد واللايد التانيه اخد خصله من شعرها ولفها علي ايده 

بدر بهدوء وهو في برضو واحده متجوزه بتدرس

نور بفزع انت قصدك اي انك مش هتخليني اتعلم لا يت بدر ارجوك انا مش هستحمل حاجه زي كده انا بحب دراستي جدا 

بدر بمكر طيب وانا بقي هستفاد اي 

نور مش فاهمه

بدر ايوه يعني هتعمليلي اي عشان اوفق 

نور فطار وقهوه انت قولت 

يدر لا دول كده كده هتعمليهم هتقنعيني ازاي اني اوتفق بقي علي الدراسه 

نور طب انت عاوز اي 

بدر عاوزك بمزاجك 

نور بصات الناحيه التانيه وحولت تبعده سيبني طب اروح احضرلك الفطار 

بدر ش*د خصلتها مسمعتيش ردك

نور بالم طب انا بس مش فاهمه اعملها ازاي بمزاجي دي

بدر هفهمك حضرياي الفطار الاول وانزل اروح الشغل وارجع القيكي جاهزة ليا وانا هقولك تجهزيلي ازاي

………….

منال والدت بدر بغيظ بقولك اي يا دياب انا اصلا مش طايقه نفسي كفايه ان ابني الوحيد اتجوز الزفته بنت اخوك دي سيبني بقي اروح اطمن عليه 

دياب يا وايه اقعدي في حته بقي 

منال هروحه يعني هروحله يا دياب 

دياب طب ماشي اتهدي وابقي اوديكي له بكره 

منال اما اشوف 

…………

بوسي اخت نور مامي مسمعتيش حاجه عن البت نور 

هاله لا ومش عاوزه اسمع الحمدلله انها غارت في داه،يه كنا هنروح في ابو بلاش لو مكنتش راحت مع ابن عمك المجنون ده 

بوسي امممم عندك حق بس بصراحة الواد مز اوي يا مامي

هاله ياختي اتلهي ده كان هيم*وتنا 

بوسي ضحكت طب والله يا رتني كنت انا اللي هو عاوزها كنت روحت معه هوا 

هاله بس يا بت بعد الشر عنك 

بوسي بس تفتكري عمل معها اي 

هاله مش عارفه بس اكيد مش خير 

……..

بليل فضلت نور تبص لقميص النوم اللي بدر سايبهولها ومش عارفه تعمل اي 

نور قعدت تعيط اعمل اي بس يا ربي اووووف انا مش هعرف اعمل اللي هو طلبه مني ده وقعدت تفكر كتير بس مكنتش قادره تنفد اللي طلبه منها بدر شويه وسمعت باب الشقه بيتفتح قامت بسرعه واخدت القميص و ….


الفصل السادس

نور اخدت القميص ولبسته وبدر دخل الاوضه لقاها لبسه القميص

نور بص بقي انا مش هعرف اعمل حاجه من اللي انت طلبتها مني دي ده اخري 

بدر كان بياكل لبانه وقرب منها ومسك وسطها 

بدر هو انتي تنكه كده علي اساس اي انتي اللي محتجالي علي فكره مش العكس

نور بقرف انت بتندغ لبانه هو في راجل بلبانه شكلك مقرف اوي وانت بتندغها شبه البنات كده 

بدر اتعصب وش*دها من شعرها انتي يا بت مستفزه كده ليه 

نور اه اوعي بقي هو كل شويه تش*د شعري يا رب ايدك تتك*سر 

بدر بغيط ضر*بها بالقلم طب والله لاكون انا اللي مك*سرك  هيبقي كويس

نور بعياط بجد ربنا ينتقم منك عشان انا معملتش حاجه لكل ده واوعي انا لا عازوه اروح مدرسه ولا حتي اوعي انا خارجه انام بره

بدر مسكها قبل ما تخرج راحه فين انتي هبله انت فاكره نفسك تعملي اللي انتي عاوزه كده 

نور بطفوله طب عاوز اي يا بدر بقي انا تعبانه عاوزه انام وانت بتضر*بني وانا مش عملت حاجه ها اللي بعده 

بدر ابتسم علي شكلها القميص اللي انتي لبسه ده مش لايق خالص علي تعبير وشك 

نور ابتسمت له بكسوف انا عاوزه انام 

بدر خدتي الانسولين النهاردة

نور اه 

بدر هو السكر ده جالك مين في السن الصغير ده بيبقي وراثه ولا ابوكي ولا امك عندهم السكر 

نور مش عارفه هو عندي معرفش بقي 

بدر طب حطي الاكل قبل ما تنامي انا هروح اغير يلا 

نور حاضر وخرجت تحضرله الاكل 

ورجعت ومعها الاكل 

نور اتفضل الاكل اهو 

بدر طيب واكل ونور شالت الاكل ورجعت

نور ممكن انام بقي 

بدر شدها قعدها علي رجله ولقته بي*بوس رقبتها 

نور بتعب لا لا يا بدر عشان خاطري لا مش عاوزه 

بدر همس في ودنها لو مش عاوزني اتعصب واتعبك زي كل مره اهدي ومضيقنيش 

نور طب الله يخليك سيبني انا تعبانه مش عاوزه بس بدر مسبهاش 

نور زقته بعصبية اوعي بقي بقولك مش عاوزه اي مبتفهمش 

بدر ابتسم لها بشر انتي كده بتلعبي في عداد عمرك تعالي بالزوق احسن يا نور

نور بتعيط مش عاوزه سيبني بقي

 بدر انتي حره وسح*بها من شعرها علي السرير 

…………….

تاني يوم الصبح نور صحيت وهي مش قادره تتحرك فعلا قامت بالعافيه وبصت علي هدومها المق*طعه بحسره ودخلت الحمام بتبص علي نفسها في المرايا لقت ج*سمها كله كد*مات زرقه وحمرا ووشها وارم من كده الضر*ب شكلها كان بش*ع بجد قعدت علي الارض في الحمام تعيط لحد ما لقت بدر داخل عليها ونزل قعد لمستوها

بدر بص علي جس*مها والعل*امات اللي عليه 

بدر شوفي بقي لما مبتسمعيش الكلام بيحصل اي عجبك شكلك كده 

نور بصتله بقهر وهي بتعيط انت بجد مش طبيعي مفيش حد طبيعي يعمل كده حرام عليك ليه كل ده عملت اي وحش ليك عشان تعمل فيا كده

بدر مسك بقها متعصبنيش عليكي لسه صاحين يلا قومي حضريلي الفطار يلا وقهوه عشان مصدع وفكي وشك النهاردة الجمعه يعني اجازه قاعدين في وش بعض يلا 

نور قامت وهي بتعيط  عملت اللي طلبه منها وغيرت هدموها واخدت الانسولين بتاعها ولسه هيقعدوا ياكلوا سمعوا الباب بيخبط بدر راح فتح لقاها مامته وبابه


منال ازيك يا حبيبي عامل اب طمني عليك

بدر الحمدلله يا امي احم خير يا حاج في حاجه ولا اي

دياب امك يا سيدي مصممه تيجي تطمن عليك

بدر اه طب اتفضلوا اقعدوا افطروا معانا وراحوا قعدوا علي السفره 

نور احم ازيك يا عمي ازيك يا طنط

منال بصت لها بقرف ومردتش عليها 

نور اتنهد ولسه هتقعد عشان تاكل 

دياب بزعيق انتي هتقعدي معانا واحنا بناكل ولا ايه

في اي يا بدر 

بدر نور يلا جوا 

نور بصوت واطي بس يا بدر انا واخده الانسولين للزم اكل 

بدر بصلها بغضب لما لقها مدهلتش قامت ش*دها من ايدها ودخلها الاوضه 

بدر بزعيق مبتفهمش انتي ولا اي 

نور بتعب لازم اكل

بدر اووووف بت انتي اخرسي بقي تعالي واخدها حبسها في الحمام وقفل عليها وخرج نور قعدت تعيط لحد ما بقتش حاسه بنفسها و ….


الفصل السابع

بدر اووووف بت انتي اخرسي بقي تعالي واخدها حبسها في الحمام وقفل عليها وخرج نور قعدت تعيط لحد ما بقتش حاسه بنفسها واغم*ي عليها من التعب 

عند بدر ومنال ودياب 

منال بسخريه الشملوله بقي عامله معك اي

بدر بثقه وهتعمل اي يعني هي تقدر تعمل حاجه اصلا 

دياب خبط علي كتفه بفخر جدع يا بدر راجل يابني

منال بمكر طيب يا حبيبي انا هسيبك دلوقتي ونمشي اصل ضهري وجع*ني اوي يا بني من امبارح والبت صفاء مجتش امبارح وانا اللي بعمل كل حاجه في البيت 

بدر بقلق وهي مجتش ليه يا امي 

منال اصل اخوها تعبان اوي فقالت هتقعد بيه لحد ما يتحسن

بدر طب انتي متتعبيش نفسك في حاجه يا امي انا هبعتلك نور كل يوم وانا رايح الشغل تشوف طلباتك وابقي اعدي اخذها وانا راجع 

منال بانتصار ماشي يا حبيبي تسلملي يلا يا دياب بقي نرجع 

دياب اه يلا يا حجه

ومشيوا 

بدر رجع الاوضه ودخل الحمام يشوف نور لقها مغ*مي عليها طبعا شالها وحطها علي السرير وحاول يفوقها 

لحد ما فاقت 

بدر قوقي يلا عشان تاكلي نور من كتر التعب مردتش عليها وهو جاب لها الاكل 

نور ابتدت تاكل من سكات بس كل نظارتها له كانت كلها حزن وعتاب بس مكنتش قادره تبصله بك*ره 

نور خلصت اكل ولفت وشها بعيد عن بدر وهو شال الاكل ورجعه المطبخ ورجعلها تاني 

بدر بصي بقي عشان نعيش حلوين مع بعض انتي اللي بتعصبيني وبتجيبي لنفسك الضر*ب 

نور بصتله وهي مش مصدقه نعم انا انا اللي بجيب لنفسي الضر*ب بجد هو ده تبريررك صح

بدر بيرود انا مش بابرر افعالي لحد وردك وجدالك ده هو اللي بيعصبني عليكي تمام بطلي تردي انتي بس وانتي هتبقي كويسه

نور بسخرية ونسيت تقول ابقي معاك بمزاجي صح 

بدر ببرود مش فارق معايا المهم من بكره هعديكي علي امي عشان البنت اللي بتنضف البيت خدت اجازه وامي مش هتقدر تعمل كل شغل البيت لوحدها 

نور برقت وقامت صوتت فيه نعم هو انت كمان عاوزني ابقي خدامه لامك انت مجنون 

بدر  قام مس*كها من شعرها وترجعي تزعلي لما اضر*بك 

نور بوجع اه يا رب ايدك تتشل يا رب اه شعري سيبني يا بدر سيبني بقي 

بدر سا*حبها من شعرها قولتلك لسانك ده هق*صهولك

نور بعياط طب خلاص والنبي مش هتكلم شعري هيطلع في ايدك اه 

بدر ساب شعرها وز*قها امشي يا بت من وشي دلوقتي غوري

نور طلعت تجري علي بره وهي بتعيط

……….

عند شهد منال فضلت ترن عليها لحد ما ردت 

شهد اي في اي مش قولت مش عاوزه حد يكلمني انا 

منال يا شهد يا بنتي انتي مش بتردي عليا الا كل فين وفين مش كفايه مش قاعده معانا كمان مش عاوزاني اسمع صوتك

شهد انا مش عاوزه حد ممكن بقي تسيبوني في حالي انا بجد تعبت من كل حاجه حرام عليكوا بقي مش كفايه اللي ابنك اتهبب عمله رايح يتجوز عيله ومطلع عينه والله لولا اني حالفه ما ليا دغوده بيكوا كنت باغت عنكوا وخلصت البت منه حيوان وهنجي صحيح

منال يا شهد ده اخوكي عمل كده عشانك انتي عشان ياخد حقك 

شهد بعصبية انتوا حد مصلتكوا عليا حقي اي اللي يا خده من نور هي البت كانت عملت اي حاجه اقفلي يا امي لو سمحتي مع السلامة

……….

بدر نور يا نور 

نور يخربيت نور وزفت ولا هيتخرب اكتر من كده اي اووووووف 

نور نعم اي 

بدر شاي عاوز شاي 

نور هو انت فاكر نفسك في قهوه في اي 

بدر يا رب الصبر روحي اعملي الشاي عشان ماقوملكيش يلا

نور ماشي بس بعدها هدخل انام ومتقوليش عاوزك عشان وربنا هرميلك نفسي من الشباك 

بدر بصلها من فوق لتحت يلا يا نور يلا يا ماما روحي اعملي اللي طلبته منك 

نور بتهديد ماشي بس زي ما قولتلك 

بدر اتعصب وقام وخبط الترابيزه برجله كس*رها وراح عليها جا*بها من شعرها وضر*بها بالقلم هو انا يا روح امك مش هعرف اربيكي ولا اي طب والله الليلة لماخليكي تعرفي تردي تاني بقي عمرك تعالي بقي واخدها الاوضه ونزل فيها ضر*ب بالح*زام لحد ما كانت هتموت في ايده 

بدر وهو بينهج ابقي اسمعلك صوت تاني بقي 

نور فضلت تعيط بصوت واطي ومش عارفه تتحرك سنتي عشان ج*سمها ميوج*عهاش  اكتر

فضلت علي الحال ده لحد الصبح وبدر نايم جنبها بهدوء ولا اكنه عمل حاجه وصحي الصبح

بدر شدها من ايدها قومي يلا اغسلي وشك وخدي حمام عشان هنروح لماما البيت نور وهي بصه في الارض راحت نفذت الاي هو قاله من سكات مكنتش هتقدر تستحمل عل*قه زي دي مره تانيه


الفصل الثامن 

نور خرجت بعد ما اخدت الشاور 

لقت بدر قاعد عل السرير مستنيها 

بدر تعالي 

نور بصتله بخوف بس راحت عنده وبصوت ضعيف

نعم

بدر قربي اقعدي هنا جنبي 

نور راحت قعدت جنبه وهي خايفه انو يض*ربها 

بدر جاب علبه مرهم للك*دمات وابتدا يحطلها منها علي جس*مها 

نور دموعها كانت بتنزل وهي ساكته 

بدر بضيق اووووووف انتي عجبك كده مرتاحه دلوقتي من شكلك شايفه جس*مك عامل ازاي مش قولتلك متعصبنيش مبتسمعيش الكلام وادي النتيجه 

نور كانت بتعيط بصوت واطي ومش بترد عليه 

بدر اتنهد قومي البسي كلي وخدي الانسولين بتاعك يلا 

نور قامت بهدوء عملت اللي هو قالها عليه 

ب ر احم ممكن تقعدي النهاردة متروحيش في حته هقول لماما انك مش هتعرفي تيجي النهاردة واروح لها النهاردة عشان ج*سمك ميتعبكيش اكتر 

نور كانت بصه في الارض ومش بترد اكتفت بانها حركت راسها بمواقفه 

بدر بصلها بضيق وسابها ونزل 

نور قعدت مكنها علي الارض فضلت قاعدت كده ساعات مش بتعمل اي حاجه غير انها بتفتكر اللي حصلها في كل حياتها من معامله مامتها ليها وحبها لاختها اكتر منها من باباها واللي كان بيعملوا فيها لحد ما حست ببدر داخل الاوضه 

بدر باستغراب نور انتي لسه قاعده في مكانك من الصبح 

نور بصوت واطي هي الساعه كام

بدر احنا بقينا المغرب 

نور قامت من مكانها عاوز مني حاجه 

بدر احم لا تقدري تنامي انا اكلت بره 

نور من سكات راحت نامت لحد تاني يوم وصحيت وهي مفيش كلام تقريبا بينها وبين بدر غير كلمات بسيطه 

صحيت وبدر وصلها عند منال وهو راح الشغل

نور اول ما دخلت البيت ومنال بتبصلها بقرف ومش طايقها 

منال بامر اول حاجه تجري تعمليلي كبايه شاي عشان اشوف هاخليكي تعملي اي 

نور ف نفسها اي حكايه العيله دي والشاي بس راحت عملت لها اللي هي عاوزه 

منال بصي بقي تروحي المطبخ شوفي في اي يتعمل وتجهزي الغدا وتنظفي البيت كله وفي غسيل عاوز يتغسل بس الغساله بيظه و 

نور قطعتها لا حضرتك مش محتاجه تكملي انا عرفت هعمل اي وسابتها ودخلت المطبخ كانت عارفه انها عاوزها تنضف البيت كله من اول ما بدر وداها لحد ما رجع اخدها 

بدر احم نور من امبارح وانتي مبتتكلميش تقريبا مش عاوزه تقولي حاجه 

نور بصوت واطي لا 

بدر طب عملتي اي عند ماما انهارده

نور نضفتلها البيت 

بدر اه هي قالتلي 

نور هو ممكن ادخل انام عشان انا تعبانه

بدر انتي مكلتيش هناك كلي اي حاجه ونامي 

نور لا عاوزه انام 

بدر اتنهد خلاص براحتك 

وفضلت نور تروح كل يوم لمنال ومنال طبعا مبتوصاش في مضايقه نور وبدر فضل يحاول يتكلم معها طول المده دي بس نور مكنتش بتكلمه لحد اليوم ده 

منال انتي يا زفته 

مور راحت لها وهي باين عليها التعب جدا نعم 

منال هاتيلي طبق مايه سخنه وتعالي ادعكيلي رجلي وجعاني 

نور بصوت عالي نعم احنا هنهزر بقي بصي انا مستحمله الاي انت بتعمليه ده بالعافيه بس اكتر من كده وتخلنيش اشغل الجنونه عليكو انتي وابنك وجوزك

ف الوقت ده بدر دخل من بره عل معاد رجوعه وسمه الاي نور قالته

بدر بغضب نور انتي اتجننتي 

نور بزعيق اه اتجننت منكوا انا خلاص جيب اخري 

بدر بغضب شدها من ايدها حسابنا في البيت واخدها ونزل نور اول ما دخلوا جريت عل الاوضه واترمت عل السرير تعيط بدر دخل بسرعه ولسه هيزعق لها ويتخانق معها لقها بتتكلم بصوت ضعيف

نور بدر الحقني بطني يا بدر هتموتني هموت من الوجع 

بدر بصلها بشك بتعملي كده عشان مضر*بكيش صح 

نور بعياط وصوتها كله الم لا والله بطني بتتق*طع

بدر قرب منها نور مالك وولفها له وبص عليه كويس لها هدومها من تحت فيها د*م 

بدر بفزع نور انتي انتي في د*م علي هدومك 

نور بصت عل نفسها بخوف طب اي اعمل مش فاهمه حاجه 

بدر نور هي اخر مره جيتلك امتي

نور ها من اول ما تجوزنا مش جتلي 

بدر بغضب طب ومقلتيش ليه 

نور بعياط ووج*ع مانا معرفش افتكر ان كده عادي ان المتجوزين مش بيحصل لهم كده 

بدر بخوف  يانهار اسود نور انتي كده كنتي حامل 


الفصل التاسع 

بدر بقي واقف جنب نور مش عارف يعمل اي هي بتن*زف وتتالم قدامه وهو مش عارف يعمل اي حاجه

فكر شويه ولقي نفسه بيكلم شهد اخته 

بدر بقلق شهد تعالي البيت عندي حالا بسرعه يا نور معرفش فيها اي

شهد هو انت فاكر نفسك بتكلم تمرجي انا متهببه عندي شغل 

بدر بزعيق يا شهد بقولك نور بتنز*ف 

شهد بتن*زف ازاي يعني 

بدر بخوف مش عارف باينها كانت حامل معرفش 

شهد بعصبية الله يحر*قك يا بدر منك لله يا اخي غور انا جايه

بدر دخل قعد جنب نور لقها بتعيط بوجع 

بدر نور حاسه بايه دلوقتي

نور بعياط ووجع هم*وت يا بدر بطني بتتق*طع اه 

بدر طب طب اهدي انا بعت لشهد وهي هتيجي دلوقتي

نور فضلت. تعيط لحد ما شهد جيت 

شهد زقت بدر اوعي كده بقولك اي بره يلا عشان اشوف مالها 

بدر بقلق طب مانا هقف مش هعمل حاجه

شهد بره 

بدر حاضر بدر خرج بره وهو متوتر جدا وخايف قعد علي الكنبه وحط ايده علي راسه وعينه دمعت بدر عنده عقده من لون الدم و بيكره

……

شهد اهدي يا نور انتي هتبقي كويسه دلوقتي انا ايديتك مسكن قومي بس معايا نضفي نفسك في الحمام عشان تنامي وارتاحي خالص متتحركيش تمام 

نور بتعيط ومش بترد عليها وراحت فعلا معاها ورجعت تاني شهد نيمتها وخرجت لبدر  

شهد بعصبية بقولك اي يا بني ادم انت انتوا تنزلوا من عل قفايا بقي 

بدر بقلق نور عامله اي يا شهد

شهد اتنهد كانت حامل وعشان صغيره وجسمها ضعيف غير انها عيانه غير انك بعتها تخدم امك غير ضر*بك ليها الحمل نزل مبسوط انت طبعا كده 

بدر بحده في اي يا شهد اصلا كل ده عشان خاطرك انا بعمل كده عشان اخدلك حقك 

شهد بسخرية لا ده انتوا شله مجانين وعاوزين تتعالجوا كللكوا انا ماشيه انا مفياش حيل للمناهده دي 

ومشيت 

بدر دخل لنور لقها نايمه وعلي وشها اثر التعب والعياط اتنهد ونام هو كمان عدي يومين ونور ابتدت تتحسن وبدر مكنش بيجي ناحيتها كان مستنيها لحد ما تخف بس في يوم وبدر في الشغل 

الباب بتاع البيت خبط نور راحت تفتح لقت شاب شكله في اوائل العشرينيات

نور ايوه 

الشاب انا يوسف جاركوا الجديد هنا انا اسف اني بخبط علي حضرتك بس انا لسه جاي هنا ومعاي اختي ليليان وهي كانت عاوزه تستلف من عند حضرتك وضحك باحراج احم بصله 

نور ها نعم اه ثانيه واحده وقفلت الباب ودخلت جابت له البصل اللي طلبه 

نور اتفضل حضرتك 

يوسف مشتكر اوي حضرتك انسه اي 

نور احم انا مدام مش انسه مدام نور عن اذنك وقفلت الباب

يوسف باستغراب مدام ودخل الشقه بتاعته

ليليان جيب البصل يا يوسف 

يوسف ايوه ياختي اتفضلي عارفه جارتنا الاي جنبنا دي غريبه اوي

ليليان غريبه ازاي يعني 

يوسف شكلها صغير اوي عل انها تبقي مدام 

ليليان عادي في بنات بيتجوزا صغيرين ويلا يا بابا يلا يا حبيبي روح اعمل السلاطة يلا 

يوسف ماشي يا ام لسانين

نور عملت الاكل وكانت مستنيه بدر يجي 

بعد شويه لقت بدر بيفتح الباب 

بدر اول ما دخل راح جاب نور من شعرها

نور صوتت اي في اي انا عملت اي 

بدر بغضب انتي بتفتحي الباب وانا مش موجود لحد ليه 

نور ابدا ابدا والله يا بدر انت فاهم غلط ده حد من الجيران كان عاوز حاجه والله 

بدر ضر*بها بالقلم بتتهبيبي تفتحي الباب لحد ليه انتي مبتفهميش 

نور بعياط طب انا اسفه حقك عليا والله مش هعمل كده تاني 

بدر هز*ها من شع*رها بع*نف هو انتي ليه كل لما تتعدلي شويه ترجعي تعصبيني عليكي ليه

نور بعياط وتعب بدر مش قادره استحمل سيبني انا تعبانه لسه اه 

بدر مسكها من بوقها جامد انا ببقي هادي انتي اللي بتعصبيني عليكي 

نور حاولت تزقه ابعد عني انت ايه يا اخي انا  بكر*هك 

بدر اتجنن اكتر انتي بتقولي اي انتي اول مره تقوليلي كده 

نور صوتت عشان انا عشان انت تعب انت بعمل معايا كده ليه ليه من اول ما جيت خديتني من البيت وانت بتعمل فيا كده انا كنت بحبك كنت بحبك اوي بس انت خليني اكر*هك يا رب اخلص منك بقي والقي حد يعملني علي اني بني ادمه 

بدر بصلها بش*ر انتي قولتي ايه 

نور بخوف منه ورجعت لورا شويه اللي سمعته 

بدر انتي واضح كده اني كنت بتساهل معاكي اوي بس تمام ملحوقه اربيكي مهو انا واخدك عيله صغيره عشان اربيكي علي ايدي وسح*بها من شعرها لحد الاوضه ونزل فيها ضر*ب بكل غ*يل وبشكل مش طبيعي وصوت صر*يخ نور كان بشع يق*طع القلب 

بدر بعد ما خلص منها نام اما نور فضلت صاحيه طول الليل مش عارفه تنام من التعب ولا عارفه تقوم من بسبب ايدها الم*ربوطة لان بدر كان مك*تفها فضلت تعيط لحد ما عنيها غمضت في الفجر 

……..

نهايه الفصل

رايكوا وتفاعل عالي عشان انزل الفصل اللي بعده بسرعه ❤️الفصل العاشر

بدر صحي من النوم ونور فتحت عنيها وبصتله بك*ره 

نور نطقت كلمه واحده فكني 

بدر اتنهد وقام فكها نور اتحملت علي نفسها وقامت دخلت الحمام اخدت شور بارد وبصت لنفسها في المرايا انهاردة عيد ميلادي ال ١٦ بدايه جديده لكل حاجه وبصت علي ج*سمها و شها اللي فيهم علا*مات 

وكملت مش هسكتلك تاني يا بدر ولا هسكت لاي حد يحاول ياذيني تاني وخرجت لبست هدومها من ولا كلمه وراحت اخدت العلاج بتاعها وكلت وعملت لنفسها شاي واخدتوا البلكونه 

بدر دخل البلكونه بعصبية فين الفطار بتاعي 

نور كانت حاطه رجل علي رجل وبتشرب الشاي بهدوء معملتش 

بدر طب قومي يلا اعمليلي  الفطار هتاخر علي الشغل نور اعمل لنفسك

بدر هو اللي حصلك امبارح مكنش كفايه نور قامت وقفت وابتدت تصوت

بدر في اي انتي اتجننتي 

يوسف وليليان طلعوا من البلكونه بتاعنهم اي في اي يا جماعه اي الصويت ده علي الصبح

نور بتعيط ارجوكوا الحقوني منه 

يوسف احم في حاجه يا استاذ 

بدر مصدوم من الاي نور عملته بس فاق لانفسه 

بدر وانت مالك انت دي مراتي 

يوسف مقولتاش حاجه بس الساعه٧ مخدش بيصوت كده وانا لو سمعت صوت صويت تاني هبلغ البوليس 

نور من فضلكوا لو سمعوا اي حاجه بلغوا البوليس ده ممكن يقت*لني 

ليليان يقت*لك اي هي سايبه 

بدر سحب نور جوه الشقه وقفل البلكونه

بدر بعصبية انتي اتجننتي يا نور 

نور صوتت بجنون اه لهو انت متعرفش اني اتجننت وانا معايا شهاده معامله اطفال لو جيت نحيتي تاني يا بدر هشغل الجنونه عليك تمام 

بدر بغضب نعم يا يا روح امك انتي شكلك كده عاوزه تعيدي اللي حصل امبارح ومس*كها من شعرها

نور عض*ت  ايده وزقته وطلعت تجري علي المطبخ بدر جري ورها 

نور ابند عني عشان انا دلوقتي ممكن اعمل اي حاجه في الدنيا

بدر لسه بيقرب منها نور بقت تحدف عليه اي حاجه تيجي في ايدها 

وف الاخر مسكت س*كينه  وقعدتت تصوت لو قربت مني انت حر اقسم بالله اقت*لك فيها انا كده كده حياتي مدمره مش هتفرق معايا

بدر كان اول مره يشوفها في حاله زي دي

بدر ماشي يا نور انا هسيبك دلوقتي اما ارجع لينا كلام تاني وسابها ونزل نور قعدت مكنها عل الارض ورمت الس*كينه من ايدها وقعدت تعيط انا عمري ما كنت كده انا مكنتش عاوزه اعمل كده انا مش وحشه ايه يا بدر ده انت الإنسان الوحيد اللي كنت بحبه بجد بتعمل فيا كده ليه بس بس انا مش هقدر افضل في سيجنك ده. طول الوقت

…….

بدر في العربيه بتاعنه  بيخبط الدركسيون بايده بغضب ودموع انت انت بتعمل فيها زي مكان بيتعمل فيك انت بتضحك علي نفسك بطلع فيها كل الع*ذاب اللي انت شوفتوا مع انك بتحبها انا اسف يا نور وعارف انك ك"رهتيني 

نهايه الفصل اتمنى يعجبكم ❤️


الفصل الحادي عشر


نور قامت من مكنها لما الباب خبط فتحت لقت ليليان ويوسف

نور اهلا وسهلا

ليليان بابتسامة انا ليليان احمد وده يوسف اخويا جيرانكوا هنا 

نور اه طبعا اتفضلوا ادخلوا 

ليليان ويوسف دخلوا 

يوسف باحراج احنا اسفين عشان جينا كده من غير معاد بس اللس حصل الصبح خلينا نيجي نطمن عليكي

نور لا ابدا نورتوا وانا اسفه علي اللي حصل وعلي  اننا  ازعجناكوا يعني 

ليليان لا طبعا مفيش ازاعج ولا حاجه اصلا في اي وقت تحس انك عايزانا لازم تندهي علينا على طول وبعدين هو البني ادم ده مين اساسا وكنتي  بتصوتي ليه الصبح

نور باحراج ده جوزي احنا كنا بنتخانق عادي زي اي اتنين انا بس اللي مجنونه شويه 

يوسف احنا طبعا مش قصدين ان احنا ندخل ولا اي حاجه احنا بس شايفين سنك صغير و مستغربين هو زي جوزك ومنقصدش ان احنا هندخل في اي تفصيل 

نور اه طبعا اكيد انا مش قدمتلكوا حاجه تشربوها عن اذنكوا وسابتهم ودخلت المطبخ

يوسف علي فكره احنا احرجنها 

ليليان ليه يعني احنا بس بنطمن عليها 

يوسف مش عارف بس شكلها اضايقت

نور خرجت ومعها عصير اتفضلوا 

بوسف شكرا هو ممكن اسالك سؤال 

نور اه اكيد 

يوسف انتي عندك كام سنه 

نور ١٦ سنه

يوسف انتي صغيره اوي علي الجواز 

نور احم 

ليليان بصي انت ياستي عندي ٢٠ سنه في اداب انجليزي

نور ابتسمت مشاء الله 

ليليان ويوسف بيشتغل محامي 

نور اه 

يوسف هو انتي اتجوزتي ازاي اصل ده جواز قصرات يعني مش قانوني 

نور احم العصير حلو

يوسف باحراج اه جدا طب احنا اتاخرنا يلا يا لي لي 

ليليان اه يلا نور عاوزه رقم تليفونك

نور اه هو بس اصل هو اتكسر فا اول ما اجيب فون جديد هقولك 

ليليان تمام عموما في اي وقت لو عاوزه حاجه تعاليلي علي طول

نور اه طبعا ان شاءالله شكرا يا جماعه بجد

يوسف العفو عن اذنك وخرجوا


نور فضلت قاعده بتتفرج عل التلفزيون


شويه ولقت بدر داخل البيت اول ما دخل راح قعد جنبها 


بدر نور ممكن نتكلم 


نور اتنهدت وبصتله نعم 


بدر بصي عرفت ون النهاردة العيد بتاع الحب ده اسمو الاين باين


نور فلانتين مالو


بدر احنا متخنقين وانا عارف انك مش طيقاني بس ممكن يعني نحاول نعمل حاجه النهاردة


نور واللي هي 


بدر تعالي نخرج اجيبلك لبس جديد وكل حاجه انتي عاوزها 


نور تمام وده عشان انا فعلا محتاجه حاجات كتير بس في مشكله 


بدر اي هي 


نور همشي ازاي وانا جيسمي كله مكسر وفي علامات فيه وف وشي 


بدر بلع ريقه احم بصي انا هديكي حقنه مسكنه وممكن تداري وشك بشعرك والميكياج


نور غربيه عندك حل لشكلي اللي بوظته مع انك ممكن من الاول مكنتش تبوظه 


بدر انا آسف


نور لا اسف دي لما تبقي دايس على رجلي تبقي ساعتها اسف انا هقوم اروح لليليان واخليها تحطلي ميك اب


بدر باستغراب ليليان مين 


نور جارتنا


بدر وانتي تعرفيها منين 


نور هما جم النهاردة هي واخوها


بدر نعم واي 


نور اخوها استاذ يوسف


بدر بغيظ اه استاذ يوسف ده الواد اللي كان واقف في البلكونه الصبح


نور واد ده محامي 


بدر مسكها من دراعها بغيظ وانت محموقاله كده ليه 


نور بحذير بدر دراعي والله هصوت وهتجنن عليك 


بدر انتي هتستهبلي في اي يا نور ما تظبطي كده هو انتي دخلتيهم البيت كمان وانا مش موجود


بدر بوجع بدر سيب دراعي بيوجعني عشان خاطري


بدر سابها وهو بيحاول يسمك نفسه نور متجننيش من فضلك


نور هو انا عملت اي 


بدر نور انتي مراتي متكلميش حد غيري 


نور وده مين الاي قال كده ان شاءالله


بدر بزعيق انا وفو شوفتك بتكلمي الوفت اللي جنبينا ده هكسر عضمك 


نور عيطت ولسه هتمشي بدر شدها من درعها لحضنه 


بدر خلاص انا اسف عشان زعقت 


نور زقته اوعي ملكش دعوة بيا فاهم


بدر اتنهد حاضر ممكن تروحي تلبسب عشان نخرج تشتري اللي انتي عاوزه 


نور سابته ودخلت الاوضه تلبس وخرجت بعد شويه يلا


بدر حاضر يلا واخدها وراحوا مول نور دخلت محل لبس 


البنت اللي في المحل تحبي اساعدك في حاجه 


نور اه وابتدت تقولها علي اللي هي عاوزه


اشترت هدوم كتير جدا بشكل مش طبيعي


بدر بضيق في اي يا نور كل ده 


نور اي بشتري لبس 


بدر ده لبس لقبيله


نور انا حره 


بدر اتنهد ماشي نور برحتك مبروك عليكي 


نور جعانه


بدر حاضر يلا نتعشي وهما بيتعشوا بدر طلع علبه سودا فيها شريطه حمرا 


بدر بابتسامة اتفضلي يا نور النهارده كمان عيد ميلادك غير انو عيد الحب كل سنة وانتي طيبة


نور شكرا وانت طيب عرفت منين ان النهارده عيد ميلادي


بدر ابتسم انا عمري ما نسيت عيدميلادك نور انا عاوز اقولك اي سبب جوازي منك ومعملتي ليكي ده 


نور بصدمه انو فعلا هيقولها اي 


......


الفصل الثاني عشر

قبل ما ابدا كل بنوته صغيره من سن ١٥ لحد ١٩ وكل اللي بيتابعوني يا بنات دي روايه ها مش حقيقة يعني لو حد حصله تمن اللي حصل لنور او رنا مفيش حاجه اسمها حب لا ارجع ولا اسمح الكلام ده لا ماشي يا بنات دي روايه مجرد خيال مش اكتر ❤️

نور بس مش عاوزه اتكلم هنا 

بدر تمام نرجع البيت ونتكلم وفعلا رجعوا البيت 

بدر نور ابوكي اغت*صب اختي وبسببه اتف*ضحت يوم فرحها وجوزها طلقها عشان كده انا وبابا اتفقنا علي اللي حصل ده كله

نور بصتله بصه طويلة هو مفهمهاش واخيرا نطقت

نور وايه رايك ان الراجل ده مش ابويا و كمان كان بيت*حرش بيا من وانا صغيره هتقول ايه

بدر ضحك بطلي هزاز يا نور انا بتكلم جد

نور وده وش واحده بتهزر 

بدر في اي يا نور هو مش ابوكي ازاي

نور ابتدت تعيط ازاي اقولك الست هاله هانم المحترمه كانت حامل لما اتجوزت عبد الحميد بيه فانا مش بنته وعشان كده انا كنت في البيت ده زي الخدامة لا هي بتحبني ولا هو كمان وانت جيت كملت عليا عارف انا مبعرفش اك*ره حد ولا هعرف انا بس تعبت اوي انا عندي ١٦ سنه علي كل الاي بيحصلي ده انا ذنبي اي اتجوزك وانا لسه صغيره كده وذنبي اي ان يحصل فيا كل ده وعارف اكتر حد اذاني هو انت يا بدر لاني بحبك من وانا لسه عيله عندي ٥ سنين بدر انا محدش كان بيهتم بيا ويسال عليا غير عشان كده كنت بحبك وقولتلك من اول لحظه جيبتني فيها هنا متخلينيش اكر*هك فاكر انت قولتلي اي قولتلي مش فارق معايا تحبيني او تكر*هيني صح 


بدر قعد قدمها علي ركبته ومسك ايدها باسها متعيطيش عشان خاطري متعيطيش انا اسف اسف علي كل حاجه عملتها فيكي انا بحبك والله انا بحبك من اول يوم شيلتك فيه واتولدتي 


نور شديت ايدها منه ومسحت دموعها بس اسف دي مش هتعملي حاجه يا بدر بس لو انت بجد اسف وتاوزني اسمحك انت هتطلقني وتسيبني اعيش حياتي زي مانا عاوزه اكمل دراستي واشوف حياتي هتمشي ازاي 


بدر اتعصب ومسكها من دراعها اطلقك انسي مش هطلقك هو انتي ليه مسالتيش نفسك انا ليه اخدتك انتي مش اختك ها ليه برغم اني اذيتك بس كنت عاوزك تبقي معايا 


نور وانا استفدت ايه انا اتاذيت وبس اختي عشان بتحبني بس اللي بيحب حد مش بيعذبه معه 


بدر عيط انا انا كنت بعمل كده غصب عني كنت بروح اقعد مع ابويا وبرجع اعمل تصرفات مش طبيعه فاكره يا نور لما كنتي تتعبي ولما نزفتي خرجت هنا وقعدت اعيط كنت خايف يحصلك حاجة وانا كمان بخاف من لون الد*م وبك*ره انا كنت بروح كل يوم قبل ما ارجع هنا اقعد مع ابويا كنت بنفذ اللي بيقولي عليه بالحرف من غير ما اساله اعمل كده اي


نور بصريخ وانت تخاف منه ليه 


بدر بعياط عشان ميض*ربنيش زي ما بض*ربك 


نور بزعيق وصدمه نععععم هو انت عيل في ابتدائي


..........


ليليان يوسف انا نزله اجيب حاجه من السوبر ماركت اللي علي اول الشارع


يوسف لا انا هنزل عاوزه اي وانا اجيبهولك احنا بليل


ليليان لا لا انا عاوزه انزل منزلتش من ساعه ما جينا هنا عاوزه اشوف الشارع


يوسف ليليان الوقت متاخر مش هينفع 


ليليان مش متاخر ولا حاجه الساعه لسه ٨ والنبي والنبي يا يوسف


يوسف اتنهد بس متتاخريش


ليليان بفرحه حاضر ونزلت 


واحد واقف بعربية مسنتها هي تنزل ولوحدها ليليان مشيت شويه وهو مشي وراها بالعربية ونزل منها 


نو انتي ليليان احمد اخت يوسف احمد المحامي 


ليليان بخوف ايوه في اي 


الشخص ابتسم لها بشر ورش في وشها مخدر وحطها في العربيه ومشي 


نهايه الفصل


ده فصل امبارح بس عشان مقدرتش اكتبه امبارح نزلته النهاردة والفصل اللي بعده هينزل في معاده الساعه ١٢ 


بانسبه الروايه فيها ٣ ابطال للبنات نور و ليليان و شهد كل واحدة ليها حكايه وكل واحده هتتعمل علي اساسها 


الفصل الثالث عشر

شهد قاعده لقت احمد داخل عليها المكتب 

احمد مساء الخير يا دكتوره

شهد بعصبية انت داخل مكتبي ليه انا مش قولت ميه مره متدخلش مكتبي 

احمد اهدي يا دكتوره مش كده 

شهد قامت بعصبية بره لاحسن اقسم بالله هقوم اكس*ر عضمك واحجزك هنا 

احمد قرب منها بقيتي شريسه اوي يا دكتور 

شهد ابتسمت بغل وخبطته بالبو*كس في بطنه احمد اتالم واتفاجئ من الحركه 

شهد اطلع بره اقسم بالله هزعلك 

احمد بالم انتي بتض*ربيني 

شهد زي ما ضر*بتني يوم فرحنا فاكر 

احمد بعصبية انتي ايه مبتنسيش في اي انا اغتذرت مليون من عملت كل حاجه عشان خاطر ارجع 

شهد مسكته من ياقه القميص صوت ميعلش عليا لاحسن قسما بالله ادخل فيك السجن فكرني من البنات المسهوكه الاي اول ما النحنوح يجي يقولي اسف هجري اركع تحت رجله فوق يلا انا شهد دياب يا عين خالتك الدكتوره شهد دياب اللي المستشفى دي كلها تحلف بيها اللي واخده المزكر الاول جمهورية في Kick boxing يا روح امك ممكن حالا ارقدك عمرك كله هنا اخر تحزير ليم جو انك ماشي تقولي دي مراتي ده مجرد خلاف وقرف وزفت علي دماغك ميكلش فاهم سابت القميص متقفش في سكتي تاني يا دكتور احمد احسنلك يلا بره 

احمد بصلها بغيظ بس افتكري ان دي كانت اخر فرصه ليكي انتي اللي بداتي

شهد بره يلا 

احمد خرج ورزع الباب 

………….

نور ها انت عيل صغير وانا معرفش عشان ابوك يض*ربك 

بدر بعياط مش دلوقت اكيد من وانا صغير وانا بض*رب بطريقة بشعه علي اتفه سبب والمبرر انو عاوز يطلعني راجل ومد اده لها شايفه الحرق اللي في ايدي ده لانو طلب مني امس*ك حتت فحم مول*عه من غير تفكير مسكتها من كتر اللي كان بيحصلي كنت بنفذ اومره زي الانسان الآلي كنت لو عملت حاجه غلط كان يفضل يضر*ب فيا بالحز*ام لحد ما جسمي يجيب دم فا لما كبرت مع اني عارف ان مش هيقدر يضر*بني بس كنت بفضل خايف وانا حتي بتكلم معه 

انا بخاف منه اوي عشان كنت عملت فيكي كده انا اسف والله حقك عليا انا مش هسمع كلامه تاني مش هعملك حاجه تاني والله وفضل يبوس في ايدها

نور طبطب عليه واخده في حضنه اهدي يا بدر اهدي


بدر بعياط نور انا تعبان اوي تعبان انا مش عارف انا ليه بيحصل معايا كده انا وحش وانا عارف ده بس والله مش بمزاجي وعارف ان مفيش مبرر لاي حاجه بعملها بس ده غصب عني سامحيني ارجوكي 


نور قوم قوم يا بدر تعالي تعالي معايا واخده الاوضه وقعدت تطبطب عليه لحد ما نام 

…………

يوسف في الوقت ده كان في الشارع زي المجنون ليليان مرجعتش وهو مش عارف هي فين ولا حصلها ايه كان هيتتجنن

………

ليليان فتحت عنيها بصعوبه انا فين 

سمعت صوت الارجل اللي كلمها قبل ما يغمي عليها

انتي في بيتي بيت اياد المهدي 

ليليان انت انت اللي خطف*تني صح انا هنا بعمل اي وانت خطفني ليه 

اياد قرب منها اخوكي اخوكي السبب عارفه اخوكي خسرني اهم قضيه في حياتي 

ليليان وهو يوسف اما يخسرك قضيه تقوم انت تخطفني وبعدين انت بتشتغل اي اصلا

اياد رجل اعمال اخوكي المفتري بقي اتهمني ظل*م في قضيه غسيل اموال

ليليان انا اخويا مبيتهمش حد ظ*لم وبعدين انا عاوزن ارجع ليوسف زمانه خايف عليا 

اياد ابتسم بشر وقلع القميص بتاعه لا احنا هنطمنه علي الاخر 

ليليان بخوف انت بتعمل اي 


اياد ابتسم بشر كل خير طبعا ليليان كانت متكتفه معرفتش حتي تقاوم اللي اياد عمله فيها 


اياد لا بتصدقي طلعتي جامده وعجبتني ده انا اخليكي معايا شويه بقي واهو احرق قلب اخوكي اكتر واكتر 


..........


نور صحيت الصبح اقت بدر لسه نايم في حضنها 


نور بدر اصحي


بدر صحي ابتسم لها بحنان صباح النور


نور صباح الخير احم ممكن تسيبي عشان اقوم


بدر ابتسم لا انا مبسوط كده 


نور لو سمحت يا بدر اوعي


بدر سابها 


نور بص يا بدر من الاخر كده انا فكرت ولسه عند قراري انا عاوزه اطلق


بدر ملامح وشه اتحولت لغضب وشر و....



الفصل الرابع عشر

بدر بشر انتي قولتي ايه 

نور بخوف منه قولت طلقني

بدر بصلها بصه مر*عبه نور متصعبنيش عليكي مش عاوز اذيكي ها 

نور بزعيق تاذي*ني عشان عاوزه اطلق ما ده الط … وقبل ما تكمل بدر ضر*بها بالقلم

نور حطت ايدها علي بؤاها لقت د*م نزل منه وبصتله بخوف 

نور بعياط بدر انت ضر*بتني 

بدر مسكها من دراعتها الاتنين وكتفها ايد واحده وبقي محاوطها بجسمه وباديه التانيه مسح الد*م من علي شيفتها وايده بتترعش بلع ريقه وحاول يسيطر علي خوفه 

بدر بغضب قولتلك يا نور ليه كده ليه خلتني اعمل كده نور مش عشان عيط في حضنك امبارح وكلمتك بهدوء تفتكري اني ضعيف لا انا بتوصل بيا مراحل ان يجي في بالي اق*تل اي حد يضايقني حتي ابويا ده اللي انا بخاف منه انا بك*ره مبحبوش بخاف منه كتير بس كتير ببقي عاوز اق*تله وبحبك انتي بس لو زعلاتيني مضمنش نفسي فاهمه 

نور بصتله برعب وهي بتعيط فاهمه فاهمه 

بدر ابتسم بهدوء طب يلا نقوم نفطر 

نور بصله بخوف واستغرب من تحوله المفاجئ بس هزت راسها حاضر 

………..

يوسف فضل يدور علي ليليان لحد الصبح وفي الاخر راح عشان يبلغ بس تلفونه رن 

يوسف الو 

اياد باستفزاز اهلا يا استاذ يوسف ليك وحشه يا راجل بس انا بردو مقدرش اعيش من غير فا اخدت حاجه من ريحتك اختك بس ايه البت طلعت جامده اوي يا يوسف انت كنت مخبيها فين بس 

يوسف بغضب يا ابن الك… يا و…. ورحمه ابويا وامي لاقتلك يا ….. مش هسيبك اختي في يا …

اياد تؤ تؤ تؤ كده ينفع تش*تم كده يعني مش عيب اختك تسمعك تقول الألفاظ دي غلط عليك شكلك قدمها وحش اوي 

يوسف بزعيق اياد اختي لملهاش دعوه باي حاجه بني وبينك طلعها من دماغك وسيبها ترجع وصفي حسابك معايا ولا اقسم بالله ما هسيبك انا قدام القسم دلوقتي هبلغ عنك والحكومة كده كده بتتلكك

اياد مستنيك وقفل في وشه 

يوسف دخل فعلا وقدم البلاغ البوليس بدا يتحرك بس طبعا اخد الموضوع وقت ده برضو اياد المهدي من اكبر رجال الاعمال في مصر 

……..

نور بخوف بدر الاكل جاهز 

بدر ابتسم بهدوء ومسح علي شعر نور تسلم ايد حبيبتي

نور كانت مر*عوبة منه بس ابتسمت له بهدوء عشان ميعملهاش حاجه 

وقعدوا فطروا 

بدر ها يا نور المدرسه هتبدا امتي 

نور الحد الجي 

بدر هايل كل حاجه معاكي صح 

نور بارتباك اه اه

بدر تمام يا حبيبتي انا نازل الشغل وهعدي علي ماما قبل ماجي 

نور بخوف لا لا بلاش 

بدر مالك يا نور 

نور في نفسها لا ده مجنون رسمي 

نور اصل انا بخاف اقعد لوحدي ممكن ما تتاخرش عليا

بدر قرب منها وباسها برقه حاضر يا قلبي هخلص واجي علي طول 

نور ابتسمت بارتباك ماشي 

………..

اياد وهو بيلعب في شعر ليليان عاجبك كده ها يرضيكي كده اخوكي عاوز يبلغ اني خط*فك ينفع كده بس مش مشكله انا كنت عامل حسابي  انتي مبترديش عليا ليه 

اما ليليان فاكنت مبتتكلمش خالص مش ساعه الاي حصلها بصه قدمها وسكتها 

اياد هزها من كتفها انتي انا بكلمك يا بنتي الله طيب وسابها وقام

…………

شهد كانت بتمر في المستشفى وكان كل الممرضين والدكتره بيبصلها ويقعدوا يتهمسوا مع بعض 

وسمعت واحده من الممرضين صحيح يا دكتوره هو انتي ودكتور احمد اطلقتوا عشان مكنتيش بنت ليله الدخله

شهد بصتلها بصدمه وبصت لاحمد الاي كان واقف بيبصلها بانتصار

…………..

احمد راح الفيلا بتاعه اياد ومعه البوليس 

الظابط انت متهم بخ*طف الانسه ليليان  احمد 


اياد بص ليوسف بثقه نعم هو في حد بيخ*طف مراته 


.........


بليل بدر رجع من الشغل ونور كان في المطبخ جيه بدر وحضنها 


نور بخضه بدر انت جيت خضتني 


بدر باس رقبتها نور انا عاوز طفل منك


...


الفصل الخامس عشر

نور بصدمه ايه طفل ايه اللي انت عاوزه مش فاهمه

بدر لفها له ايه يا حبيبتي عاوز طفل منك فيها ايه

نور بتحاول تبعد عنه فيها اني لسه صغيره لا ينفع اني اتجوز ولا اخلف اصلا وكفايه اللي حصل المره اللي فاتت يا ريت تسيبني بقي في حالي بهدوء كده من غير اي عصبيه ينفع

بدر قرب منها اكتر انتي بتبعدي عني ليه وبعدين اسيبك ازاي مش اتي مراتي

نور استغفر الله العظيم يارب بص يا بدر بجد انا تعبانه اوي النهاردة ومش قادره اتكلم اصلا وسع بقي كده الاكل اهو وانا هدخل انام ولسه هتزقه 

……..

شهد بصت لاحمد بتحدي وردت علي الممرضه هو الحقيقة ان انا اتعرضت لاغ*تصاب وانا طفله بس هو مش دكتور احمد اللي اكتشف الموضوع بنفسه يعني انا اللي قولتله وبما ان الدكتور عنده ع*جز فا مقدرش يعرف بنفسه انا ممكن اوضح اكتر علي فكره لو مش فاهمه يا فاطمة مش هو برضو الاي دفعلك فلوس عشان تقولي البوقين دول في المستشفى

احمد بغضب انتي اتجننتي يا بت انتي ولسه هيض*ربها شهد في ثواني كانت هي اللي ض*ربه باحترافيه وسرعه جدا

شهد بعد ما ضربته وزقته بعيد بقولك ايه يلا لتكون فاكرني البت المنكسره اللي بسكت علي حقيقي لا يا حبيبي مش انا خلاص اثبت كده والجو الرخيص اللي انت والبت دي عملينوا عليا ولا يكل معايا

احمد لسه هيرد لقوا مدير المستشفى قدام هم 

ورايا علي المكتب وكل واحد يشوف وراه اي ويعملوا

……….

يوسف بغضب نعم يا رو"ح ام*ك مرات مين يا ابن ال..

اياد باستفزاز اعتبر دي شتيمه واحولها لقضيه بس انا مش هعمل كده انت برضو اخو مراتي

الظابط مع حضرتك القسيمة اللي تثبت انها مراتك

اياد ابتسم اكيد اتفضل 

الظابط اخد منه القسيمة وايدها ليوسف القسيمه مظبوطه يا استاذ يوسف

يوسف بغضب لا اكيد في حاجه غلط اختي فين انا عاوز اشوفها

اياد اسف مش هتقدر اصلها نايمه حضره الظابط في حاجه تانيه اصل زي ما حضرتك عارف احنا عرسان جداد فا استاذنك 

الظابط احم طبعا استاذ يوسف احنا لازم نمشي 

يوسف بغضب انا مش همشي من هنا من غير اختي

الظابط حضرتك اختك في عصمه راجل منقدرش ناخذها منه يا ريت حضرتك تتفضل عن اذنك 

يوسف ماشي يا اياد يا مهدي بس ورحمه امي وابويا مانا سايبك ومشي وهو مش قادر يعمل حاجه 

…………….

بدر شدها له تاتي في ايه يا نور مالك 

نور بدر في اي هو ايه اللي مالي عاوزه انام قولت فين المشكلة

بدر مفيش مشكله يا حبيبتي المشكلن ان انا عاوزك بس

نور وانا تعبانه النهاردة وعاوزه انام ممكن 

بدر لا مش ممكن نور حبيبتي متخلينيش اعنل حاجه اندم عليها عشان خاطري يا حبيبتي

نور غمضت عيونها بعصبية واتنهدت هي خايفه منه ومش ضامنه اي رد فعله 

نور حاضر يا بدر زي ما تحب 

………..

شهد يا دكتور انا معملتش حاجه هو اللي كان جاي يت*هجم عليا المطلوب مني اني اقف اتفرج عليه وهي جاي يض*ربني ده غير اللي هو قاله

دكتور جلال انا قولت كلمتي وده اخر تحذير وانا اكتفيت بس بخصم اسبوع من مرتبتكوا انتوا دكاتره مش عيال والمستشفي دي بتاعتي و ليها سمعتها وانا مش هسمح لاي حد انو يتكلم نص كلمه عليها اتفضلوا احمد خرج وشهد لسه هتخرج 

جلال شهد 

شهد نعم يا دكتور

جلال شهد انتي اشطر دكتوره في قسم النسا في المستشفى مش عاوز اخسر دكتوره شاطره زيك مفهوم

شهد مفهوم حضرتك عن اذنك

……………


اياد دخل لليليان اخوكي طلع مش جدع وجابلي البوليس بس انا بقي طلعت اصيع منه شوفتي 


ليليان بتعيط بس مش بترد عليه 


اياد راح ناحيتها وش*دها من شع*رها مش هفضل في امك السنيما الصمته دي كتير ولا ايه 


ليليان برضو فضلت تعيط 


اياد ابتسم بش*ر انا عارف ايه اللي هيخليكي تتكلمي


وشد*ها من شعرها علي السرير و...


..........

نور قامت من جنب بدر وهي تعبانه واتسحبت واخدت تليفونه وكلمت رقم شهد 


شهد رتت بعد حبه 


شهد بعصبية بقواك اي انا مش طايقه نفشي الساعه دي يا بدر اقفل من فضلك


نور بصوت واطي انا نور يا شهد


شهد باستغراب نور مالك انتي كويسه موطيه صوتك كده ليه 


نور وهي بتعيط شهد و النبي ساعديني انا مش عاوزه اقعد هنا تعالي خديني 


شهد طب طب في ايه بدر عملك حاجه 


نور اه اه بيعملي ديما انا وليه هتتكلم لقت بدر سحب منها التليفون والخط قطع 


شهد نور نور 


......


بدر بعصبية بعملي اي 


نور بعياط مش بعمل حاجه 


بدر مسكها من درعها بعصبية كنتي بتكلمي مين 


نور بخوف مش مش مش بكلم حد 


بدر بص علي الرقم لقها بتكلم شهد بدر مس*كها من شعرها و......


الفصل السادس عشر

يوسف رجع البيت وهو مش قادر يتكلم ولا عاوز ياكل ولا عارف ينام مكنش عارف يعمل ايه 

يوسف دمع انا السبب يا رتني مكنت سيبتها لوحدها ابدا 

………

نور عيطت متض*ربنيش عشان خاطري يا بدر

بدر طيب ردي كنت بتكلمي شهد ليه 

نور بتوتر مفيش كنت هسالها علي حاجه بتاعه بنات  

بدر يا سلام ومسالتنيش انا ليه 

نور عشان انت مش بنات 

بدر ضحك بخفه ماشي يلا عشان ننام 

نور اتنهدت انو معملهاش حاجه وراحت معه 

……….

ليليان صحيت من النوم لقت اياد قدمها كويس انك صحيتي يلا عشان تاكلي 

ليليان بعياط لا انا عاوزه امشي من هنا مش هاكل 

اياد هعتبر نفسي مشمعتش حاجه يلا عشان تطفحي

ليليان بصويت وعياط  يا حيو*ان انت مبتفهمش مش هاكل مشيني من هنا بقي 

اياد مسكها من شعرها مين ده اللي حي*وان يا زب*اله انتي بتكلميني انا كده

ليليان بتعيط سيبني انا مش عاوزه اقعد هنا حرام عليك

اياد قرب من ودنها وهمس فيها بشر مهو عشان تبقي عارفه بقي انتي مش هتخرجي من هنا الا علي ق*برك فاهمه ولا لا وزقها وخرج 

………….

تاني يوم 

بدر نزل الشغل بس نسي يقفل الباب علي نور في الوقت ده شهد جتلها بعد مكالمة امبارح 

نور راحت فتحت لقت الباب بيفتح 

نور فتحت لشهد الباب

الشهد اول ما شفتها ايه يا نور مالك انا من امبارح وانا قلقانه عليك كلمتني في التليفون وفجاه الخط قطع بس احنا كنا بالليل ما عرفتش اجي لك

نور حضنتها وعيطت شهد انا محتاجه لك انا عايزه امشي من هنا انا مش هافضل قاعده مع اخوكي ده انت مش عارفه هو بيعمل في ايه

شهد طبطبت عليها طب اهدى بس فهميني بالضبط ايه اللي حصل هو بدر هنا اصلا

نور لا بدر مش هنا تعالي ادخلي انا هاحكي لك نور بدات تحكي لها كل حاجه من اول يوم لحد اللي حصل امبارح شهد كانت قاعده بتسمعها وحاسه  معناتها هي زمان قادره تخرج من اللي هي فيه

شهد اتنهدت ما تقلقيش انا هسعدك بدر مش هيعرف يوصل لك ما تقلقيش اهم حاجه انت قولي لي ايه اللي انت عايزه تعمليه يعني انت مثلا عايزه تتطلقي منه على فكره انا اعرف محامي شاطر جدا ممكن يطلقك منه بكل سهوله


نور بخوف لا مش عايزه أطلق ولا اي حاجه انا عايزك بس تساعديني امشي من هنا هو لو عرف ان انا عايزه اتطلق اصلا هيعرف مكاني وممكن يجيبني هنا

شهد بس هو مش هيعرف مكانك اصلا يا نور هو لو تعرف ان هو متجوز قصر هيتحبس

نور لا انا بس كل اللي عايزاه منك انك تساعديني امشي من هنا

شهد خلاص يا نور زي ما تحبني يلا قومي شوفي ايه اللي ممكن يبقى لك هنا وانا هاخذك  ونمشي 

وفعلا النور قامت جمعيه الحاجه بتاعتها وخرجت لشات وهم خارجين لقوا يوسف خارج من شقته

شهد اول ما شفته ايه ده يوسف ازيك انت بتعمل ايه هنا

نور بخوف شهد هو انت تعرفي يوسف منين

شهد ما هو ده المحامي الشاطر انا كنت باقول لك عليه يوسف هو اللي جاب لي حكم من  المحكمه بالخلع

يوسف بحزن ازيك يا شهد عامله ايه انت طلعت تعرفي يا نور

شهد اه النور تبقى مر ات بدر اخويا


يوسف بجد 


شهد اه والله بس قولي انتي مالك 


نور بخوف شهد يلا نمشي قبل بدر ما يجي


شهد طب تعالي يا يوسف معايا يلا 


..........


بدر رجع من بره بس ملقاش نور في البيت 


بدر بجنون نور نور انتي فين نوررررر (انا حاسه اني في فليم حلم العمر اوي 😂)


قعد يكسر البيت كله وبص لقه ورقه نور سايبهله 


نور بدر انا اسفه بس انا مش هعرف اعيش بالطريقه دي حاول تتعالج يا بدر يمكن لو خفيت اقدر اسمحك او اعرف احبك تاني بدر من  التعب وقعد علي الارض يعيط انا اسف يا نور انا بحبك اوي والله بحبك وهتعالج عشان خاطرك


.............


الفصل السابع عشر

ليليان ابتدت تستسلم للامر الوقع هي مفيش حاجه تقدر تعملها ولا في في ايدها حاجه وفقدت الامل في ان يوسف يجي يخدها وفقدت الامل في كل حاجه خلاص بقت م*يته في كل حاجه مبقتش حاسه تقريبا باي حاجه بتحصل لها 

اياد دخل لها الاوضه وراح قعد جنبها هنفضل طول الوقت في ام النكد ده ولا ايه 

ليليان بصتله بتعب وعيطت انا عاوزه اقولك علي حاجه بس خايفه منك تض*ربني 

اياد بصلها باستغراب لا مش هض*ربك قولي

ليليان انا تعبانه اوي وبطني وجعاني مش قادره وعماله ارجع معرفش في اي

اياد حط ايده علي شعرها بهدوء طب وانا ايه اللي هيخليني اضربك في حاجه زي كده 

ليليان بخوف انت بضر*بني علي طول 

اياد ابتسم لا مش هضربك هجبلك دكتوره

……….

نور بقلق تفتكروا بدر ممكن يلقيني في اي وقت انا خايفه اوي حاسه انو هيلقيني وبدر لو لقاني هيمو*تني انا عارفه 

شهد يادي النيله يا بنتي بقالك شهرين في ام الموال ده متقولها حاجه يا عم 

يوسف ضحك يا نور متخفيش يا بنتي قولتلك اصلا بدر بيروح الشقه ويرجع في معاد الشغل ومش بيتاخر لو بيدور عليكي كان هيسيب المكان مثلا ده غير انا المكان ده محدش يعرفه غير احنا الثلاثه بس 

نور بخنقه طيب 

شهد يلا يلا قومي ذاكري 

نور يووووه كل شويه ذاكري ذاكري حاضر قايمه اهو 

شهد ويوسف ضحكوا علي شكلها 

يوسف همس في ودن شهد وحشتيني

شهد بصت ليوسف بعتاب وبعدين يا يوسف انا قولت ايه قبل كده 

يوسف طب خلاص هسكت 

شهد عملت ايه في موضوع اختك

يوسف اتنهد مش هعرف اعمل حاجه خلاص مش هعرف اخدها من جوزها انا ماشي يلا سلام


شهد يوسف انت زعلت 


يوسف لا يا شهد بس لازم امشي يلا خدي بالك من نور ومن نفسك سلام 


.........


بدر في عياده الدكتور النفسي قاعد بتوتر 


الدكتور دخلت 


بدر قام وقف باستغراب مين حضرتك


الدكتوره ابتسمت انا دكتوره وسام 


بدر بتوتر هو هو مش دكتور وسام ده راجل 


وسام ابتسمت له لا دكتوره وسام بنت قدامك اها يبا نبدا بقي 


بدر اتوتر اكتر لا انا هممشي


وسام ابتسمت اتفضل اقعد يا أستاذ بدر من فضلك متقلقيش


بدر قعد بتردد 


وسام تحب نبدا منين 


بدر ااا


وسام ممكن متقلقش وتهدي من غير توتر من فضلك 


بدر ابدتي انو يتكلم معها ويحكي من اول مكان صغير وابدتي يحكي علي نور 


وسام لا لحد هنا وكفايه كده انهارده اتفضل حضرتك تقدر تمشي وتيجي الجالسه اللي جايه 


بدر تمام متشكر 


..........


ليليان الدكتورة خرجت من عندها باتسامه


الدكتوره مبروك يا اياد بيه المدام حامل 


اياد صدمه ايه حامل 


الدكتوره ايوه يا اياد بيه 


اياد تمام متشكر لحضرتك جدا اتفضلي 


اياد دخل ليليان لقها قاعده بتعيط 


اياد احم بصي يا ليليان دلوقتي الوضع اتغير انا عاوز ا


ليليان قطعته مش عاوزه الطفل ده 


........


نور نزلت تشتري حاجه من السوبر مركت لقت حد يبنده عليها بتبص لقته بدر 


نور بخوف بدر 


.......


الفصل الثامن عشر

نور صحيت من النوم وهي بتنهج 

نور الحمدلله الحمدلله ده حلم حلم يا نور مش حقيقة هو ملقيش الحمد لله وقامت شربت مايه نور دخلت اوضتها وفضلت ضمه نفسها وخايفه 

…………

بدر في الوقت ده صحي من النوم وهو برضو بيحلم بنور بس هو قام مبسوط وفي نفس الوقت زعلان 

بدر اتنهد وعينه دمعت  وحشتيني يا نور 

…………

اياد بعصبية مسك ليليان من دراعها نعم يا روح امك طفل مين ده اللي انت مش عاوزه انتي هبله ولا ايه انتي واخده بالك انتي بتتكلمي ازاي اللي قولتيه ده انا مش عاوز اسمعه تاني وده احسن ليكي انتي عشان متعصبش عليكي وانتي حامل 

ليليان بعصبية وعياط هو انت هتهددني ولا ايه ايه هتعمل اي اكتر من اللي انت عملته فيا ها هتعمل ايه تاني يا اياد باشا ميتهيقليش ان في حاجه ممكن تتعمل فيا اكتر من كده انت عارف انا بكر*هك قد ايه كمان عاوزني اخلف من واحد زبا*له زيك ومش راجل 

اياد ضر*بها بالقلم وشد*ها من شعرها لولا انك حامل كنت عرفتك معني كلامك ده تتحسبي عليه ازاي 

ليليان بعيط اه سيبني اوعي

اياد تتعدلي معايا يا ليليان والا قسما بالله اللي هعمله فيكي محدش يستحمله ابني هيجي الدنيا وانتي غصب عنك هتحفظي علي نغسك وعليه فاهمه

ليليان بعياط اكتر وزعيق يا رب ياخ*دك يا اياد ية رب ياخ*دك وقعدت تعيط 

اياد انا ماشي من وشك عشان متهورش اكتر من كده 

…………

كل واحد فيهم حياته بدات تمشي شهد ويوسف بيقربوا من بعض اكتر كل يوم اما نور خلصت امتحانات الثانويه العامه ودخلت كليه اداب انجليزي زي ليليان وبدر اخيرا خلص العلاج بتاعه بمساعده وسام وبقوا اصحاب جدا بس ديما نور علي باله اما اياد وليليان خلفوا ولد اسمه هادي عنده دلوقت ٣ سنين 

والنهارده نور في معرض الكتاب كانت في حفله التوقيع بتاعتها اول روايه تنزل لها باسمها تحت اسم سجينه جبروته وقسوته 


شهد بصت لها بحزن كان نفسي تبقي معانا 


نور ابتسم بحزن وانا كمان 


.......


❤️


الخاتمه

بعد سنتين

شهد بتزعق ليوسف مليرن مره اقولك متتكلمش عن اياد بشكل ده قادم هادي وانت مفيش فايده برضو

يوسف ببرود انا بقول الحقيقة 

شهد يابني افهم ده خلاص ابوه وامه م*اتوا وخلاص خلصنا في اي بقي اللي بتعمله ده مش هيرجعلك اختك علي فكره انت نفسك قولت ان مو*تها دي حاجه بتاعه ربنا وقبلت بقضائه 

يوسف بغضب وهو الانت*حار ده

شهد قبل ما يكمل قطعته لا ده مش ان*تحار المعمل الجنائي قال انها كانت وقعه

يوسف بغضب لا بجد وكانت طالعه علط السور تعمل اي تتفسح وعلي فكره بقي مش انتي اللي هتقوليلي اتعامل مع هادي ازاي هادي انا بعتبره ابني  اللي مخلفتوش

شهد بصتله بحزن انا مكدبتش عليك من اول مره قولتلي انك عاوز تتجوزني اني مبخلفش

يوسف اتنهد بحزن شهد والله ماكنت اقصد والله العظيم ما اقصد انا اسف 

شهد ابتسمت بحزن ولا يهمك هروح تشوف هادي بيعمل اي 


يوسف شهد شهد حبيبتي اسف اسف والله حقك عليا انا غلطان متزعليش مني عشان خاطر 


شهد اوعدني انك متجيبش سيره اياد او ليليان بطريقه وحشه قدام هادي


يوسف حاضر  اوعدك 

…………

بدر بيصحي نور نوري نور اصحي يا حبيبتي

نور بنوم خمس دقائق بس 

بدر ابتسم لها بحب وشالها ودخل بيها الحمام وحطها في البانيو وفتح عليها المايه اصحي يا كسلانه اصحي 

نور صوتت اااااه انت بجد رخم 

بدر ضحك علي شكلها 

نور بغيظ كده طيب وقعدت ترش عليه مايه بدر راح شالها يلا اكتر من كده هتيعي 

نور دفنت نفسها في حضنه انت رخم 

بدر ضحك انا عارف واخدها تغير هدومها 

بدر نور هو ممكن اتكلم معاكي في موضوع

نور ابتسمت اكيد.

بدر انت لسه بتخافي مني او انا معملتي وحشه لسه في اي حاجه انا بعملها غلط يعني 

نور لا خالص ليه بتقول كده 

بدر بحزن انتي قولتي انك مش عاوزه تخلفي مني الا لما اتغير وتتاكدي من ده بنفسك انتي يومها قولتي انك هترجعيلي عشان ملكيش حد انا مش عاوزك مجبره علي العيشه معايا انا قولتلك ساعتها اني مستعد اوفرلك كل اللي. انتي عاوزه لو مش عاوزه تعيشي معايا وبكرر لهالك تاني لو 

نور حطت ايدها علي بوقه وانا ساعتها قولتلك كل انسان يستاهل فرصه تانيه واتنهد بحزن الفرصه اللي مكنتش موجوده لليليان عشان كده قولتلك انت وشهد ان مامتك وباباك يستهلوا فرصه تانيه 

بدر اتنهد بحزن الله يرحمهم

نور صدقني كنتوا هتندموا اوي لو مكنتوش كلمتهوهم قبل اللي حصل

بدر ابتسم بحزن طب مش عاوزه تحملي مني ليه 

نور مهو انا مش هينفع احمل غير لما اولد اللي في بطني ده الاول صح

بدر بفرحه بجد نور بجد انتي حامل 

نور بجد 


بدر حضنها انا لو عشت حياتي كلها احاول اعوضك عن اللي عملتوا مش هعرف انتي احسن حاجه حصلتلي في حياتي بجد انا اسف و وعد عمري ما هزعلك ابدا وهعمل كل حاجه عشان خاطر ابننا الاي جاي 


نور انا بحبك


................


ويمكن اللي حصل لليليان واياد حكايتهم كلها كان ورها حكمه ان هادي عوض يوسف وشهد عن حرمانهم من الخلفه 


نور يا لميس لميس 


لميس مسحت دموعها بسرعه وقفلت الروايه جايه يا ماما 


نور يلا بقي الاكل هيبرد 


لميس خرجت 


بدر حضنها حبيبه بابا حضرتي كل حاجه خلاص 


لميس ايره يا بابي خلاص 


بدر ابتسم لها الواد هادي ده محظوظ بشكل عشان ياخد القمر بتاعي ده 


نور يلا يا رومانسي انت وهي خلصونا عشان ناكل الهانم لسن قدمها حاجات تشريهالميس ضحكت وراحت قعدت على السفرة


بدر قرب من نور بطلي غيراه البنت هتشمي وتسيبنا بكره


نور من ساعه ما هادي طلب ايدها انت مش معبرني خالص


بدر الله مش هتسيبني وتمشي وبعدين مانا هرولك انت يا نوري 


نور اوعي كده بلا نوري بلا نورك 


بدر ضحك خلاص بقي انا اسف 


نور اممممم هفكر 


بدر سابها برقه بحبك


نور ضحكت وانا كمان 


                        ❤️تمت❤️


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



إرسال تعليق

أحدث أقدم