رواية غدر القلوب الفصل الخامس والسادس بقلم الكاتب عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا


رواية غدر القلوب الفصل الخامس والسادس بقلم الكاتب عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية غدر القلوب الفصل الخامس والسادس بقلم الكاتب عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


مراد قفل الخط

 فجأه مع ياسمين في اللحظه الا دخل فيها عادل المكتب عليه .

لحظ عادل ارتباك مراد ولمحه بيقفل تليفونه ويحطه قدامه علي المكتب 


عادل مبتسم : هو انا جيت في وقت مش مناسب والا ايه ؟!! 


مراد ارتبك شويه وغير ملامح وشه بضحكه خفيفه :: لا لا مش مناسب ازاي 

دي مكتبك يا عادل بيه تشرف في اي وقت ..


عادل :: طيب . طلما كدا اقعد !!! 

انا عايزك في موضوع مهم جداا . وعارفك ليك معارف وهتقدر ترجعها ليا تاني . بس خلي الموضوع سر بينا 


مراد فهم عادل عايزه في ايه ونفس الوقت عمل نفسه مش فاهم حاجه وعايز يشوف عادل هيعمل ايه 


مراد :: هو ايه الا هرجعها دي !!! واي الموضوع يا عادل !


عادل قرب من مراد وبصله وقاله بهدوء :: ياره يا مراد اتخطفت من الفيلا وهيا بتلعب في الجنينه . وعايزك تلاقيها باي طريقه 


مراد عمل نفسه مستغرب :: ازاي اتخطفت وامها ياسمين كانت فين ؟!! 


عادل بتنهيده وزعل :: ياسمين سأبتها تلعب لوحدها بالحديقه بتاعت الفيلا ولما راحت تشوفها ملقتهاش ولا ليها اثر..


مراد :: معقوله دي . ومين الا قلبه ميت دي دخل الفيلا خدها وهرب 


عادل :: مش عارف . وياريت كنت اعرفها كنت وقتها قتلته بأيدي وشربت من دمه ..


مراد بلع ريقه بصعوبه وملامح وشه قلبت بخوف :: يستاهل القتل فعلا يا عادل 


عادل:: طيب يلا اتصرف وخلينا نعرف مين دي والأهم البنت تبقي معايا قبل ما يحصلها حاجه 


مراد :: حاضر يا عادل هحاول اكلم حد من صحابي الا في الداخليه أمكن حد يقدر يساعدنا ونلاقيها 


عادل وقف من مكانها وباين عليه الضيق والزعل :: ماشي شد حيلك بس . انا مروح دلوقتي الفيلا 

خلص شغلك انت وروح 


مراد :: ماشي يا عادل مع السلامه انت ..


وقت قصير وصل الفيلا عادل 

وكانت في انتظاره رانيا مراته وياسمين مرات عز اخوه ..

عادل قعد قدامهم بالصاله وعلامات التعب والإرهاق مأثره علي ملامحه . عادل مرهق من التفكير في مصيره ومصير الشركه لو ياره مظهرتش.  احساس جواه بالتعب والزعل سيطر علي كل أجزاء جسمه 

قعد علي الكرسي ورمي جسمه عليه لاحظت ياسمين ورانيا التعب والقلق في ملامح عادل 

ياسمين استأذنت وطلعت فوق لوضتها 

ورانيا قعدت في الكرسي الا جمب عادل علي طول 

حط ايدها علي كتف عادل وطبطبت عليه بحنيه :: مالك يا عادل انا اول مره اشوفك في الحاله دي !!! 


بصلها عادل من غير ما يتكلم واطال النظر عليها 

ياسمين استغربت من نظراته الطويله ناحيتها وقالت ،،،، ايه يا عادل بتبص عليا ليه كدا ؟ في ايه !!! 


عادل بتعب :: مفيش يا رانيا . بس تعبان شويه وماليش نفس اتكلم مع حد . 


بصتله ياسمين بعطف وقالت .. معلش يا حبيبي . إن شاء الله ياره هتظهر وهنعرف طريقها . هدي نفسك انت بس 

وان شاء الله خير 


عادل هز رأسه ووقف من مكانه :: هقوم اريح شويه في اوضتي . ولو في حاجه ضروريه صحيني من النوم 


رانيا:: حاضر يا حبيبي روح ريح انت ..


ياسمين قاعدت لوحدها وصعبان عليها الحال الا وصل ليه عادل 

واول مره تحس عادل حزين ووشه شاحب وأثار التعب والقلق مسيطره عليه ومن جواها حست بقلق مع ان عادل من يوم واحد بس كان هجوز عليها وهتبقي زوجه ثانيه ..

رانيا فكرت تطلع عند ياسمين اوضتها بدل ما هيا قاعده لوحده وهي تلاقي حد تتونس معاه بدل قعدتها لوحدها كدا ..


ركبت السلم واللحظه الا قربت توصل لاوضه ياسمين 

سمعت صوت ضحكتها طالعه من اوضتها 

وسمعتها بتتكلم في التليفون مع حد 

قررت تتسحب علي أطراف اصباعها عشان تسمع 

ايه الا بيحصل 

أدخلوا من هناااا 👇❤️👇

واللحظه الا وصلت فيها عند غرفة ياسمين 

كانت المفاجأه.....


الجزء السادس 

غدر القلوب...

....


رانيا واقفه


 بره اوضة ياسمين وبتسمع الكلام


 الا بتقوله ياسمين في التليفون مع الشخص الا بتكلمه 

اتصدمت صدمه كبيره لما عرفت رانيا ان البنت ياره 

عند مامت ياسمين في الارياف 

مخبيها هناك .

بعدت رانيا عن 


الباب لما خلصت ياسمين المكالمه 

نزلت لتحت رانيا وعايزه تقول لعادل باللي سمعته

بس فكرت


 بينها وبين نفسها الموضوع . وفكرت انها متقولش لعادل وتخلي الحكايه كارت معاه لو فكر يجوز ياسمين ....

...

عند بيت مامت ياسمين 

والدة ياسمين اسمها فاديه قاعده مع ياره وحطالها الاكل

❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️


 قدامها ..

فاديه :: يلا يا حبيبتي افطري 


ياره : حاضر يا طنط . بس هو عموا مراد مش هيجي ياخدني زي ما قالي .


فاديه :: هو قالك ايه ! انتي تعرفي مراد ؟


ياره : ايوه اعرفه بيشتغل مع عموا عادل . وهو الا اخدني من الفيلا قالي تعالي


 هنلعب في حته تانيه وهرجعك 


فادي اتصدمت لما عرفت ان ياره تعرف مراد وياسمين مفهماها انها متعرفش مراد 


فادي : بس دي مش عمو مراد يا حبيبيتي دي واحد تاني . معرفوش 


ياره :: لا يا طنط هو عموا مراد 


انا بعرفه . هو اتأخر ليه مش جاي ياخدني ...


فاديه :: افطري بس الاول يا حبيبتي ..


قامت من جمبها فاديه ومسكت تليفونها وبتتصل ب ياسمين. 


فادي بصدمه :: ايوه يا ياسمين اسمعي الا بقولك عليه . ياره عارفه شكل مراد .


ياسمين بضيق :: ازاي يا ماما تعرفه . هو قالي متعرفنيش البنت دي . احنا في ورطه كدا 


فاديه :: معرفش البنت فاهمه كل حاجه . وحاولت اضللها بس معرفتش ..

ياسمين. خلاص يا ماما انا هكلم مراد وهو يتصرف...

...


عادل تليفونه بيرن وكان نايم . بيحاول يقوم ويرد علي تليفونه ، مد ايده علي الطاوله الا جمب سريره ومسك التليفون وكان رقم غريب ..

عادل بنعس :: الوو مين !! 


المجهول :: عادل بيه انتي مفوقتش من الغيبوبه والا ايه . صاحبك وحبيبك بيلعب بيك .


عادل بضيق وغضب :: انتي بتقول ايه . مين صاحبي دي !!

المجهول :: مراد يا عادل البيه . والبنت الا بدور عليها عنده 


قفل التليفون مع عادل وبيحاول عادل يتصل مفيش رد 

قام من مكانه عادل 

ودخل الحمام بسرعه 

ولبس هدومه ونزل 

.. بسرعه وصل الشركه وعمال يدور علي مراد مش لاقيه 

واتفاجأ بسكرتيره بتبلغه ان مراد  والدته اتوفت وسافر البلد ليها ..

قعد بمكتبه عادل وبيحاول يتصل بمراد 

ولكن المفاجاه....


الفصل السابع من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم