رواية المطلق و العذراء الجزء الأول للكاتبة صابرينا الفصل الرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية المطلق و العذراء الجزء الأول للكاتبة صابرينا الفصل الرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
فتحت السيده نبيله الباب فوجدت شخص
نبيله: مين حضرتك
المحضر
نبيله: محضر لايه
انا محضر من محكمه الاسره
ف اخطار انذار لبيت الطاعه جاي للمدام وعد
هي فين عشان تستلمه
مدام
اي
المحضر: هي فين المدام عشان تمضي وصل الاستلام
نبيله: انت بتقول اي وعد لسه انسه
المحضر: مش دا بيت 8
وانا معايا صوره من القسيمه ومكتوب فيها وعد عزت كيلاني
نبيله: انت بتقول اي اكيد ف غلط.
المحضر: ناديهالي عشان امشي ولا ابلغ المحكمه انها رفضت الاستلام وتتسجن
اخذت نبيله المحضر الي غرفه الصالون
نوجه: انت مين
المحضر: مش خاانخلص بقي انا محضر من محكمه الاسره وجايب انذار ببيت الطاعه للمدام وعد
وعد: اي الي انت بتقوله دا
نوجه: اكيد ف غلط
نبيله: الواضح ان الغلط من البدايه اني وافقت اجوزك لابني
نبيله: بقي تجيبنا تتجوز عذراء قصدي مدام
لا وايه مطلوبه ف بيت الطاعه
وعد: محصلش
والله ماحصل.
وعد: خالد خالد صدقني محصلش والله محصل
خالد: والقسيمه
وامضتك
وعد: كدب
والله كدب
تزوير محصلش والله محصلش
واخذت وعد تشهق ف البكاء
المحضر: خلصينا يامدام امضي
ولا تتسجني
نبيله: امضي يامدام ياكدابه يامنافقه ربنا عرفنا حقيقتك انت اي جبله معندكيش دم ولا كرامه
وعد: والله ماحصل انا متجوزتش
والله مااعرف اي حاجه عن القسيمه دي صدقيني
لم تتحمل نبيله وصفعت وعد علي وجهها
نبيله: كدابه واحده رخيصه.
الله اعلم بيعتي نفسك لمين قبل ماتتجوزي
لا ومفهمه ابني انك عذراء وانسه
انسه قااال
وعد: خالد صدقني والله مااتجوزتش ولا اي حاجه
صدقني
انا بحببك ??
كانت تناجي حبيبها بااعين باكيه قائله اعترافها بحبها وكاانه قسم مطهر ليصدقها
خالد: مش مصدقك ياوعد
وعد: ??
المحضر: امضي
وعد: نوجه صدقيني اناا
لم تتحمل وعد الكلام فكرامتها جرحت
فصفعت من قبل والده حبيبها وخذلت من حبيبها.
وجدتها تجد بعيونها نظره الشفقه علي حالها والذي وصلت اليه
اخذت وعد محضر الاستلام ووقعت عليه باكيه
نظرت نبيله بااشمئزاز قائله لخالد: دي مجايبك السودا
مطلوبه ف بيت الطاعه
خالد: امي ارجوكي كفايه
ذهبت اسره خالد وجلست وعد حزينه باكيه بصمت
نوجه: وعد
نظرت وعد بااعين باكيه لجدتها
والله مااتجوزتش
نوجه: مصدقاكي بس مين دا الي عمل كدا
وليه بيعمل كدا
. ف قصر الشررريف.
كان بجناحه الخاص والابتسامه علي شفتيه لاتفارقه.
اكانت ابتسامه فرحه ام خبث لا يعلم
ولكن الشئ القيم هنا
انها اخيرا اصبحت ملكه وقد تزوجها
Flash
ف غرفه ريهام كانت تتحدث بالهاتف
خلاص ياوعد ياحبيبتي الورق معايا
وبعدين مش انتي بتمضي دايما علي محاضراتك ان شاء الله مش حايتلغبطوا مع الورق بتاعي
حاضر ياوعد
حااجيبهوملك بكرا ومش حاابهدلهم
اي اوامر تاني
تماام
Back
كان عاصم يبتسم بمكر علي ماحدث
وانه سيستولي علي عذرائه قريبا
. ف منزل وعد.
نوجه: مين الي ليه سبب يعمل كدا.
وعد: مش عارفه مين دا
مش عارفه
نوجه: متعرفيش مين الراجل دااا
مكتوب ف القسيمه عاصم احمد الشريف
Flash
ف جامعه القاهره
كانت المحاضره الاولي لها وكالعاده لايوجد اماكن ف المدرج
كانت وعد تقف بعيدا منعزله
تحاول علي قدر الامكان الاستعاب
بس بس
وعد: انا
ريهام: ايوا هو في غيرك ياجميل
وعد: تسلمي
ريهام: تعالي اقعدي جمبي ف مكان
وعد: شكرا
ريهام: اسمك اي
وعد: وعد عزت كيلاني
ريهام: وانا ريهام احمد الشريف
Back
وعد: مستحيل.
لالا اكيد غلط.
مستحيل دا يحصل
نوجه: ف اي
وعد: حااتاكد واقولك ياانوجه
ارتدت وعد فستان اسود بدون اكمام طويل الي حد ما لبعد الركبه
واطلقت العنان لشعرها الاسود الطويل
. ف منزل ريهام.
رن رن
ريهام: اي ياام العيون السودا
احكيلي عملتي اي ف الخطوبه
وعد: عنوانك اي
ريهام: حاتجيلي ??? خد ياسيتي العنوان هو.
بعد ساعه
دخلت وعد ذلك القصر والذي لم تتوقع ان تدخل مثل هذا القصر
وكانها حكاطه من حكايات قديمه سندريلا والامير.
ولكن بالحكايه القديمه
كانت سندريلا تريد ترك عالمها المظلم المكون من ظلم زوجه ابيها وبناتها
اما هنا
فهذا الظالم يريد سرقه فرحتها او لنقل باانه سرقها بالفعل وامتلاكها وادخالها لقصره المظلم
الملئ بالكره
الخدامه: تفضلي سيدتي آنستي تنتظرك ف الحديقه
اخذت الخادمه وعد الي ريهام
ذهبت ريهام الي وعد وكانت فاتحه ذراعيها تريد ضمها
ريهام: حبيبتي.
وعد: ?? عندك
انتي عندك اخ
ريهام: اي في اي مالك ياوعد.
وعد: سؤالي واضح ياريهام.
انتي عندك اخ
عندك اخ سبب تعاستي وجرحي
واحد طعني ف شرفي
وطلعني واحده رخيصه قدام جدتي والشخص الي حبيته
عندك اخ زود عليها كسره قلبي وعذابي ف الدنيا وكمل عليه اضعاف مضاعفه
عندك اخ بسلطته ونفوذه اذاني وطعني ف شرفي
ريهام: انا مش فاهمه حاجه
انتي بتقولي اي
عاصم مستحيل يعمل فيكي كدا
وعد انت
وعد: ?? بس
ولا كلمه
انا ا قولك اي الي حصل ياصاحبتي
انا اقولك.
ان انتوا اغنياء وكل حاجه تشتروها بالفلوس حتي شرف الناس وكرامته
تقدروا تشتروها بالفلوس
بس انا اذيتك ف اي عشان تاذيني انتي واخوكي
جرحتك ف اي
قوليلي
يمكن اعرف غلطتي
اي الذنب الي عملته فيكي عشان تنتقمي مني انتي واخوكي وتطعنوني ف شرفي
داانتي اكتر واحده عارفه انا بعمل اي عشان علاج جدتي
واني راضيه بقليله
ليه تعملي كدا فيا
عملتلك اي
ريهام: اخذت ريهام تبكي علي خاله رفيقتها المنكسره.
والله ماعملت حاجه ومعرفش انتي تعرفي عاصم منين
ومعرفش اي الي حصل
وعد: تفتكري كنت صدقتك
بي لو محستش بالظلم دا ووقت ماقولت الحقيقه محدش صدقني والنتيجه كان قلم اخدته علي وشي
قلم ظهر دموعي وضعفي
قلم سمعني كلمه عمري ماحانساها ف حياتها
انا واحده رخيصه
ريهام: مين الي قالك كدا ياوعد
فهميني
وعد: افهمك
حاضر
افهمك اني يتيمه ومن صغري وجدتي اهتمت بيا وتعليمي
وجالها الكانسر
فااشتغلت من صغري عشان اساعدها لعلاجها.
وكنت راضيه طالما حاارتاح ف اخر الليل ف حضنها
افهمك اني استحملت الشغل وتعبه وقله ادب الزباين عليا بس عشان اساهم ف علاج جدتي
احكيلك ان الشخص الي حبيته واتمنيته وقت ماجالي عشان يخطبني
جالي محضر يقولي
اني مدام ومطلوبه ف بيت الطاعه
واخوكي طالبني
ريهام: اي
انتي بتقولي اي
مستحيل
وعد: تصدقي تمثيلك حلو
خلاص مثلي بعدين
لاني معنديش القدره اني اسمعك فين اخوكي
ريهام: وعد والله مااعرف حاجه
وعد: اخوكي فين.
ريهام: ف الشركه العنوان. حااجي معاكي
وعد: اي مكفكيش فضيحتي
ذهبت وعد لتخرج من القصر
فاااتمسكت ريهام بذراعها
وعد ارجوكي اسمعيني
وعد: ابعدي عني
ذهبت وعد الي الشركه الخاصه ب عاصم الشريف.
كان بغرفته وحيدا منعزلا
نبيله: شوف اخره اختياراتك بيت طاعه ياخالد
ازاي شوفت الاشكال دي
ازاي
دق دق
نبيله: ادخل
الخادمه: الست اميره برااا يافندم
نبيله: تمام روحي انتي
نبيله: مالها اميره دكتوره وجميله وعارفين اهلها محترمين
سيبتها وروحت تختار الزباله دي
خالد: ارجوكي مش عايز اقابل حد
نبيله: بردو ياابني
ف الصالون
نبيله: شوفتي يابنتي اي الي جراله
ياعيني منها لله حسبنا الله ونعم الوكيل فيها
علي كيره قلب ابني دي.
اميره: هي البنت دي مش مظبوطه
انا دايما كنت بحذره منها بس هي كانت بتضحك عليه
نبيله: ومقولتليش ليه
اميره: مكنتش عايزه اكسر قلبه
نبيله: ياحبيبتي قد اي انتي بتحبيه
اسمعي حااوعدك انك الي حاتكوني لابني
انتي وبس
اميره: بس
نبيله: من غير بس انا قررت دا مش بمزاجه اسيبه يدمر مستقبله
. ف شركه عاصم الشريف.
كان يجلس بمكتبه مبتسما بعد محادثه ريهام له
عاصم: هند
هند: نعم يافندم.
عاصم: متدخليش حد عليا دلوقتي الي يسال عليا قوليلو مشغول وبعد ساعه ابقي دخليه
هند: حاضر يافندم
كانت غاضبه ذات قلب مكسور
من احبته رائها كاذبه خائنه وانها فتاه رخيصه للبيع
اتت الي الشركه
وعد: لو سمحتي عايزه ادخل لصاحب الزفته دي.
هند: اي ياست انتي احترمي الفاظك انتي مين عشان تتكلمي كدا
وعد: ?? انا المدام ياختي
هند: اي
تجاهلتها وعد غاضبه متجهه للداخل
اانت؟
5// رواية المطلق و العذراء الجزء الأول للكاتبة صابرينا الفصل الخامس
وعد: لو سمحتي عايزه ادخل لصاحب الزفته دي.
هند: اي ياست انتي احترمي الفاظك انتي مين عشان تتكلمي كدا
وعد: ?? انا المدام ياختي
هند: اي
تجاهلتها وعد غاضبه متجهه للداخل
اانت؟
هند: يافندم حاولت امنعها بس معرفتش بتقول انها المدام
ابتسم عاصم بخبث فاقطته ستظهر مخالبها وستبدا اللعبه بينهم
عاصم: تدخل وقت ماهي عايزه لانها حرم عاصم الشريف
هند: انا اسفه يامدام تشربي ايه.
عاصم: هاتي عصير برتقان فريش عشان المدام تروق اعصابها مش كدا ياحبيبتي
هند: حاضر يافندم عن اذنكم
كان جالس بكل فخامه ف مكتبه الاسود يبتسم فهدوئها يبشر باان العاصفه اتيه لا محال لها
وعد: وكانت تتذكر متي رات ذلك الجالس امامها
عاصم: هااااا افتكرتي ولا احب افكرك تاني
طب مش حااتعبك
عايز عذريتك ??
وعد: واضح ان
القلم الي عطيتهولك مكنش كفايه
انت مريض ومكانك تقعد مع الي زيك
❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️لا لا سوري.
قصدي مش راجل واتكتبت ذكر ف البطاقه غلط
فاكر بالتزوير الي عملته انك كدا بتلوي دراعي وانخ واسلم وارفع الرايه البيضا
لا دانجوم السما ليك اقربلك مني
عاصم: اقعدي
وعد: انا حااسجنك مستحيل اسيبك لازم افضحك وسط الناس فاكرينك انك محترم وانت شخصيه حقيره زباله
فاكر البنات عبيد عندك بتشريهم من السوق وان شرفنا وكرامتنا للبيع
قواد
مختل
عاصم باابتسامه سمجه تدل علي فشل محاولاتها
عاصم: حاتعملي اي عشان اساعدك ??.
وعد: اناحااطعن بالتزوير ودا لاني عذراء
متلمستش حااثبت دا
عاصم: حاولي كدا
رورحي ارفعي طعن بالتزوير وانك عذراء متلمستيش عشان قبل معادالكشف حاتكوني واخده لقب مدام بجد
لا وكمان حااغير اسمك ف وثيقه الزواج وانها بنت غيرك وحاافضحك بالتشهير بيا وبعيلتي دا غير التعويض المادي والسجن الي حاتقضي فيه حياتك مذلوله طوول عمرك
وعد: قذر هو في قذاره بالشكل دا لسه
عاصم: ليه بتعجلي من عذابك كدا كدا
عذريتك حاتفقديها.
بس ليه بتختاري العنف
بدل ماتفقديها وانتي مراتي عايزاني اخليكي تفتقديها وانتي مش مراتي
وعد: عملتلك اي لكل دا اذيتك ف اي
عاصم وقد ضحك بسخريه واضحه
عاصم: وانتي قادره علي اذيه نمله عشان تقدري تاذي عاصم الشريف
وعد: اديك قولتها مقدرش ااذي نمله عملت اي لعاصم الشريف عشان ياذيني ويكسرني ويفضحني
عملتلك اي
عاصم وقد اقترب منها حتي اصبحت انفاسه تحرق اذنها
عاصم: مديتي ايدك عليا
وقولتيلي اني مش راجل.
فحبيت اثبتلك اني راجل بس علي ارض الواقع
وعد: حيووان اعتبرني اختك
عاصم صافعا وعد علي وجهها بقوه لدرجه ان راسها دارت للجه الاخري ثم امسك يديها بعنف ضاغطا عليها متحدثا من بين اضراسه
عاصم: لا لا ياقطه
لا اختي ولا غيرها يدخل ف الموضوع
وعد بااعين دامعه: عملتلك اي لدا كله حسبي الله ونعم الوكيل.
مستخسرين علينا نعيش بعفتنا للدرجه دي احنا رخاص عشان تبيعوا وتشتروا فينا ليه. عملتلك اي عشان تفضحني وتكسرني وتحرمني من الشخص الي حبيته
لم يتحمل عاصم كلامها معنفا اياها بقوه
عاصم: قسما بالله ان لسانك جاب سيره راجل غيري حتي لو كان ابوكي
لحااخليكي تتمني تدفعي تمن الغلطه دي غالي قوووي
ومش حاارحمك
وعد: ليه الكره دا كله واحد قالي عايز عذريتك
اقوله اتفضل يافندم اتمني ليه وجبه سعيده.
هو العفه اليومين دوول حاجه نادره لدرجه انك عايز تشتريها
عاصم: لا لا انا كنت كويس معاكي انتي الي بداتي الغلط ومديتي ايدك وانا كنت
عايز عذريتك بس اما بالنسبه اني مش راجل
فدا ياحبيبتي حاتعرفيه بعد الجواز او دلوقتي زي ماتحبي لان كسرك بقي شئ محتوم
اما دلوقتي زي الشاطره تروحي بيتك وتجهزي لان كتب كتابنا بكرا ولا نخليه النهارده لو جاهزه
وعد وقد اكتفت من بروده فوجده كاسات زينه ف غرفه مكتبه فقامت بكسرها.
ابتسم عاصم بخبث واقفا
وسار بااتجاه وعد حتي فصل بينهم خطوات قليله يكاد يسمع انفاسها الثائره
ثم قرب ناحيه وجهها هامسا
اقعدي يامدام وعد
وعد وقد انفجرت براكين الغضب بداخلها
انا مش مدام ولا زفت انت مريض انا اتجوزتك امته ياحلوف يالي مبتفهمش انت
انت حيووان
عاصم: ولما انتي مش مدام ولا زفت قولتي ليه للسكرتيره انك المدام ??
يامدام
عاصم: يالا روحي لجدتك وكل حاجه حاتوصلك الاقيكي جاهزه بكرا.
وعد: مش حايحصل لو اخر يوم ف عمري
عاصم: ووووعد حااستني تليفون منك ياحبيبتي
وعد: استني عمرك كله اموت ولا اكون ليك
دق دق
هند: اتفضلي العصير يافندم
سكبت وعد العصير ع الارض غاضبه
اديه للحلوف يطفحه
هند: ??????
خرجت وعد غاضبه
تاركه عاصم خلفها يبتسم علي حالها
كانت هند تحدث نفسها ولم تنتبه لهذا العاصم الذي استمع لحديثها 🙂 لا حول ولا قوه الا بالله كبت العصير وقالت عليه حلوووف والراجل عمال يضحك).
عاصم: اصلها مجنونه حبيتين روحي نادي خد ينضف الازاز دا وابعتي رائف عندي
هند: حاضر يافندم.
نزلت ريهام من السياره مهروله الي داخل شركه اخاها
فااصتدمت بوعد
ريهام: وعد
وعد: اي جايه تشوفيني مذلوله وتعرفي الخطه بتاعتكم ماشيه حلووو ولا لاء
لا اطمني ماشيه حلووو قوووي واخوكي قدر يفضحني ويساومني علي عذريتي
برافووو بحد خطه شيطانيه بس الي مفهمتوش ف الموضوع
هو انتي حاتستفادي اي من الموضوع دا
اذيتي حاتفيدك باايه ايه المصلحه الي حاتطلعلك
ريهام بااعين دامعه
صدقيني والله ماليش ذنب
انا حااكلم عاصم هو مش كدا.
اكيد ف حاجه غلط
وعد: وفري دموع التماسيح دي لحد جديد تقدري تلعبي عليه
انت تصطادي البنات لاخوكي
واخوكي يكسرهم وياخد اعز شئ عندهم اووووه بجد انتوا الاتنين مرضي نفسين
ريهام بااعين دامعه
وعد انتي الي بتقولي كدا عني
وعد: وانتي مش شايفه حالتي
حالتي موجعتش قلبك
مصعبتش عليكي
هانت عليكي صحوبيتنا عشان تعملي فيا كدا
ريهام: وعد
وعد: ? انتهي
انسي انك تعرفيني وابعدي عني وعن حياتي.
ف منزل خالد
كانت اميره والسيده نبيله تتحاوران بخصوص خالد
فكانت نبيله تطلب من اميره باان تكون بجانب خالد ليتجاوز محنته
وينسي تلك الفتاه وعد
نبيله: هو دلوقتي مجروح منها ولما يلاقي حنيتك وحبك
حايحبك
هو دلوقتي مجروح خليكي انتي الدوا الي ينسيه جرحه وآلامه
اميره: بس ياطنط
نبيله: مبسش ولا حاجه
خالد محتاجك يااميره ساعديه
منها لله كسرته واذيته
ف غرفه خالد
كان يتذكر اول لقاء له مع وعد
Flash.
كالعاده ذاهب الي المستشفي بسيارته الخاصه
ولكن
اعاااااااااااااا
اصدم بفتاه تقود دراجه
وجدها ذات الشعر الاسود الفحمي والشفاه المكتنزه
كانت كالاطفال ف برائتهم
رقيفه
وعد بغضب
وعد: مش تفتح ياحمااار انت
اي بهيم
لما انتوا مبتغرفوش تتنيلوا تسوقوا بتركبوا عربيات ليه
خالد بسره اعوذ بالله الي يشوف شكلك
يستغرب من لسانك
الحق عليا نزات اطمن عليكي
بدل ماتشكرني
وعد: اشكرك علي خيبه اي
انك كنت حااتعملني كفته.
وقفت وعد متالمه ممسكه بجذعها
خالد: انتي كويسه
وعد: انت كمان اعمي مش شايفني تعبانه
خالد: اللهم طولك ياروح
وعد: ابعد كدا
خالد: رايحه فين حااوصلك
وعد: هو انا مجنونه اركب معاك
خالد: هههه شرسه.
خالد: لا ياوعد مش حااسمح لذكرياتك تاثر عليا
انا حاامحيكي من حياتي وكانك مكنتيش موجوده من الاساس
مش انا الي حااعيش علي اطلالك لا
لازم اكسر قلبك زي ماكسرتي قلبي.
وجرحتيني
خرج خالد من غرفته وذكرياته فوجد اميره ماتزال جالسه مع والدته
خالد: اميره
اميره: نعم
خالد: تتجوزيني
اميره بفرحه
اي
خالد: تتجوزيني
اميره: بس
خالد: انا عايز اتجوزك
اميره بسعاده موافقه.
فما كان من نبيله الا انا دعت لهم بالسعاده والعمر الطويل. وطلعت زرغوطه مصريه اصيله
لولولولولولييييي.
كانت وعد تمشي بلا وجهه
تائهه حزينه
كانت خصلات شعرها تتطاير مع الهواء ودموعها تنهمر بلا حساب
كانت تتخطي الشارع دون رؤيه تلك السياره التي ستدهسها.
تيييييت تيييييت تييييت
وعد: ?????? اسفه
السائق: بصب قدامك ياحماره
وصلت وعد الي احدي الحدائق القريبه تبكي
فذلك الموقف قد ذكرها بحبيبها خالد
تذكرت
Flash
ف المستشفي كانت نوجه تاخذ اولي جرعات الكيماوي
نوجه: انت مين
خالد: انا ياسيتي دوك خالد.
حاابقي المسئول عن حالتك لان دوك مصطفي سافر ف مؤتمر
نوجه: تمام ياابني بس ينفع نستني
خالد: ليه
نوجه: حفيدتي علي وصووول عشان مبقاش لوحدي
خالد: تمام حااعدي عليكي كمان شويه
بعد عده دقائق
اتت وعد
نوجه ياقلبي
نوجه: ياسلام ياختي كدا تتاخري عليا
وعد: ابدا والله دا واحد حمار خبطني بالعربيه بتاعته وروحت المستشفي وطلع التواء بسيط
نوجه: مين الحمار دا وليه مساعدكيش ووداكي مستشفي
لم ينتبها الي ذلك المستمع للحديث.
خالد: معلش ياانسه البلد دي ااتملت حمير والله
وعد: ?? ?????? اه فعلا
اعطي خالد الكيماوي لنوجه فلم تستطع المقاومه فخلدت الي النوم لترتاح
خالد وقد خرج
بعد خمس دقائق
دق دق دق دق
وعد: ادخل
الممرضه وكانت تحمل ورود الياسمين
وعد: اي دا
الممرضه: اتبعتلك يافندم
قرات الكارت المبعوث مع الورود
اسف بجد بس انتي الي مبصتيش قبل ماتعدي الشارع
الحمار
اخذت وعد بالضحك علي غريب الاطوار هذا
ادخل خالد راسه من الباب بطريقه دراميه.
خالد: سماح المرا دي
وعد: امممم افكر.
Back
فينك ياخالد
موجوعه
كسرت قلبي بس مش عارف يكرهك ولا يلومك
بس كنت اسمعني ياحبيبي
انا بحبك
كانت وعد تهذي بكلمات مبهمه
عادت للبيت حزينه منكسره
فتحت باب الشقه
فوجدت جدتها ملقاه بالصاله تنزف انفها الدماء بغزاره وقد تحول لون وجهها للاصفرار
فصرخت عاليا مستغيثه
بالجيران
حد يلحقناااااااا
نوجااااااااااااا
طلبوا الاسعاف ووصلوا الي المستشفي بعد عشر دقائق من دلوف الاطباء والممرضات.
وجدت خالد يجري صوبها فاازدات ف البكاء
وعد: خالد انقذ نوجااا يا خالد
ابعدها خالد عنه
ودخل للعمليات بسرعته المعهود
وبعد اكثر من 3ساعات
خرج
حسام: متقلقيش ياوعد هي حاتبقي كويسه وحااتفوق بعد ساعه
وعد: شكرااا
حسام: متشكرنيش انا
اشكري خالد فصيله دمه كانت متطابقه مع جدتك
وهو اتبرعلها بجانب الدم الي من بنك الدم
ترقرقت الدموع بعينيها وازدادت بالانهمار فما زال حبيبها رحيم القلب بالرغم ما سببته له من جروح وآلام
بعد ساعه.
ف غرفه نوجاااا
كانت وعد تبكي
وعد: كدا يانوجااا كدا عايزه تسبيني لوحدي
كدا ياحبيبتي انا ليا مين غيرك.
مفكرتيش فيا وف مصيري
انتي ليه انانيه عايزه تسبيني لوحدي
نوحااا: مقدرتش استحمل الظلم الي مريتي
فيه
دايما فرحتك مش مكتوبه انها تبقي كامله دايما حزينه يابنتي
وعد: انتي قوتي ليه عايزه تضعفيني
دق دق
دخل خالد واميره معا
خالد: الف سلامه عليكي يانوجا. كدا تخوفينا عليكي
نوجاا: الله يسلمك يابني.
خالد وقد وضع يده علي كتف اميره مقربا اياه لصدره
مش تباركيلي انا واميره خطوبتنا الاسبوع الجاي
تحدثت نوجا بقلب مفتور علي صغيرتها
نوجا: الف مبروك ياابني ربنا يتمملك بخير
خالد: الله يبارك فيكي
كانت عيونه علي حبيبته تراقب رده فعلها فمان يريد كسر قلبها ولكن
ابتسمت وعد قائله
مبروك يادوك خالد
ربنا يتمملكم بخير
اميره: الله يبارك فيكي ياوعد عقبالك
خالد: اي انتي متعرفيش انها متجوزه وجوزها طالبها ف بيت الطاعه.
اميره: اي دا بس انا اعرف انها مش متجوزه
خالد: ???? فعلا شكلها يخدع اي حد بس هي
مدام وعد
وعد: فعلا
انا وجوزي حانرجع تاني لبعض
خالد بوجه غاضب نستاذن احنا بقي
نوجا: معلشي يابنتي
ربنا حايعوضك خير
دق دق
وعد: ادخل
الممرضه: انسه وعد ابقي عدي علي الحسابات
وعد: حاضر
ذهبت وعد لتري الحسابات
مدير الحسابات
انسه وعد لازم تدفعي 50الف جنيه
وعد: اي المبلغ دا كبير قوووي انا مش معايا المبلغ دا دلوقتي
مدير الحسابات:.
والله يافندم الاستاذ الي كان متبرع بحساب جدتك سحب السيوله وانهي مسؤليته
ولازم تدفعي الفلوس او حانضطر ناخد اجراءات تانيه
وعد: مين الراجل دا
مدير الحسابات
عاصم الشريف
. ف الصندوق الاسود.
رن رن
عاصم: هاااا
وعد: موافقه
عاصم: مبروك حرمي المصون
وعد: بس عندي شروط
عاصم: عارفهااا
بكرررررا اخر يوم تودعي فيه لقب العذراء.
ف الصندوق الاسود
كانت فتاه ف اواخر العقد الثاني من عمرها نائمه علي الفراش مقيده بالحبال
ذات جسد نحيف للغايه مشوه به الحروق والكدمات
اقترب منها عاصم بهسيس يشبه الافاعي
عاصم: عذراء.
الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺