رواية حور الادم بقلم عائشه الكيلاني الفصل الاول حتى الفصل الحادي عشر حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة افكارنا

رواية حور الادم بقلم عائشه الكيلاني الفصل الاول حتى الفصل الحادي عشر حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة افكارنا 


رواية حور الادم بقلم عائشه الكيلاني الفصل الاول حتى الفصل الحادي عشر حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة افكارنا


انا اسفة يا بابا ارجوك متزعلش مني 

الاب بحنان:ـ انا مش زعلان منك يا حبيبتي انا زعلانة عليكى حقك عليا يا بنتي 

حور باست ايد ابوها:ـ انت معملتش حاجة يا بابا علشان ازعل منك دا نصيب و بعدين افرد كنت اتجوزت و اطلاقت ولا اتجوز عليا متزعلش نفسك هروح انا شغلي علشان متاخرش 

الاب:ـ ربنا يوفقك و يسعدك يا حبيبتي 

حور باست ايده:ـ و يخليك ليا يا حبيبي 

حور مشيت في قصر الشناوى 

الام:ـ لحد امتي يا ادم 

ادم:ـ مفيش جواز يا امي يعني مفيش جواز 

الام:ـ يا حبيبي الله يهديك فكر في عيالك ادم عيالك بيكبرو و انت لوحدك مش هتقدر دا غير شغلك يحبيبي متتوجعش قلبي عليك بارد قلبي الله يهديك 

ادم لف وشه ليها:ـ اتجوز علشان تجبلهم مرات اب تبيع و تشتري فيهم مش كدا امى انا مش هتجوز بعد ثريا 

الام بسخرية:ـ الى يسمعك يقول انك كنت ميت في حبها 

ادم:ـ و مين قال انى مبحبهش كفاية اخلاقها و اصلها و جدعنتها دا كله يخنيني احبها 

الام:ـ طب فكر تانى يا ابني علشان خاطري انا مش عايشة العمر كله 

ادم قبل ايديها:ـ ربنا ميحرمني منك يا ست الكل علشان خاطري بلاش الكلام دا و اقفلي على الموضوع 

الام:ـ طب فكر شوية صغيرين 

ادم:ـ ممم هاتيلي واحدة زى ثريا و في حنيتها و لو كدا ممكن اتجوز ممكن مش اكيد عايزة حاجة 

الام:ـ عايزك مبسوط و رايق 

ادم:ـ طول ما انتي معايا انا بخير 

فى فندق في المطبخ 

ملك:ـ كل دا يا حور هو دا الى مش هتاخر 

حور:ـ اعمل ايه يا ملك عقبال ما صحيت و فطرت بابا و عطيته الدواء و الموصلات و الزحمة هو بايدى 

ملك :ـ طب خدي وادى الطلب دا على تربيزة تلاته ابوس ايدك بلاش تنكشي في الزباين هيتخصم ايه اكتر من كدا 

حور و هى بتخد الصينية بتاعت الطلب:ـ والله يبقوا عملوا فيا معروف 

حور راحت وادت الاوردل بعد شوية 

المدير :ـ تانى يا حورية انتي ايه يا شيخة روح قلبك المشاكل كل شوية تدبي خناقة مع الزباين ايه مش بتحرمي 

حور:ـ يا فندم هو الى بدا دا بيعاكسني عين عينك كدا 

المدير بغضب:ـ و فيها ايه ما يعاكس مش بيعاكس باحترام هاا 

حور:ـ والله انا مش شغالة علشان اتعاكس و بعدين المفروض تجبلي حقي 

المدير:ـ حقك في عينيك يا بعيدة انتي خلتي فيها حق انتي مسحتي بكرامة الرجال الارض 

حور:ـ يستاهل 

المدير:ـ المفروض اطردك علشان لسانك دا انا دلوقتي عرفت خطيبك سابك قبل الفرح ليه لحق نفسه في اخر ثانية و هرب حقه حقه والله اذا كان انا مش بستحمل اشوفك دقيقه بالسانك المعوج دا 

حور:ـ والله انا مش شغالة عند اهلك اقولك انا غايرة من هنا مش مشتغلة هنا تانى هي موته ولا اكتر سابني علشان جدعة مش مقضية مططية و معاكسات في الرايحة و الجاية 

المدير دب ايده على المكتب:ـ امشييي من وشي انتي مرفودة ولا اقولك عندا فيكي هتشتغلي لحد واحدة و نص بليل مش هتمشي قبل كدا عندا فيكي و في لسانك كله علشان خاطر ابوكي 

حور بصت له بغضب و غيظ و خرجت و رزعت الباب 

بليل حور خرجت من الفندق 

حور:ـ ييييه مفيش ولا تاكسي اشوف فيكم يوم يا بعدا اعمل ايه امشي شوية يمكن القي اي حاجة 

حور بعدت عن الفندق بكتير و واقفت بتحاول توقف تاكسي أو ميكروباص:ـ لا بقا كدا كتير اوى دا ايه اليوم دا 

فجأة في عربية نزل  منها تلات شباب اقتربو منها عاملين يلفو حواليها و بعدين واقفوا 

الشاب:ـ لا بس حلوة و تنفعنا 

الشاب ٢:ـ لا بس جامدة اوى 

حور الخوف بدا يسكن قلبها:ـ امشوا من هنا منك له له ياما اصوت و ألم الناس و اخلي الى ما يشتري يتفرج 

الشاب بضحك:ـ لا حلوة منك طب ماحنا فيها صوتي مانتي هتصوتي بس مش دلوقتي بعدين 

حور ض.ربه بالقلم و بعدين بالشنطة بتاعتها و قعدت تجري و تصوت و هما يجرو وراها فضلت تجري و هما وراها حور وقعت ايديها خبطت في ازاز على الارض 

الشاب:ـ امسكوها يا شباب 

الشاب نزل لمستواها مسك بؤها:ـ بقا حته بت زيك تمد ايديها عليا و تهين فيا قدام الناس تو تو مانتي لو تعرفي الى هيحصلك دلوقتي كنتي خرستي 

الشاب ٣ :ـ و كدا كدا الحته مقطوعة و محدش هيدر بحاجة انا بقول نخلص دلوقتي احسن و اهو بنتسلي 

حور بخوف:ـ ابوس ايدك خليني امشي اقولك خليني اكتب ليك وص.ل امانة أو بل.غ عني بس خليني امشي من هنا ارجوك 

الشاب بضحك:ـ مانتي هتتحب.سي كدا أو كدا بس لم اخد حقي و استمتع انا و اصحابي 

حور بصقت على وشه 

الشباب اقتربوا منها تحت سرخها الى هز المكان.........

سرخت بكل قوتها سرخة هزت المكان لكن مفيش مفر منهم شاب منها جاب منديل في مخدر و حطو على أنفها سرخت اخر سرخة و فقدت الوعي في الوقت دا جاه ادم بعد ما مشي وراء الصوت نزل من عربيته و جري ناحيتهم 

ادم بغضب فحيح:ـ بتعملوا ايه يا ولاد الكلب 

الشاب ٢ رفع عليه الس.لاح:ـ خاف على عمرك و سبنا نشوف شغلنا مع الم.وزة دى 

ادم:ـ عيوني 

ادم لكمه في وشه و بدأ يضرب فيهم الشباب جريو بص عليهم بتوعد و بعدين عيونه جت على حور إلى لا حول ولاقوة ليها ادم قل.ع الجاكيت بتاعه نزل لمستوها و لبسها الجاكيت شالها و ركب عربيته بعد وقت في المستشفى كان واقف في ممر قدام غرفتها 

ادم:ـ طمني يا دكتور مالها هى كويسة 

الدكتور:ـ المفروض اقدم بلاغ لان دا علامات اعت.داء المريضة اتعرضت لاعت.داء دا غير المخ.در الى عطيونه ليها هى اتعرضت لصدمة و انهيار عطيت ليها مهدئ هى هتفوق على الصبح أو ممكن تفوق في اي وقت حمدالله على سلامتها 

دخل الغرفة بص ليها:ـ يا تري انتي مين و ايه حكايتك 

اتنهد بحزن و شفقة عليها و قعد على الروكانة الى في الغرفة :ـ الو يا حسام.. هبعت ليك هقولك على رقم عربية عايز اعرف مين صاحبها و كل حاجة عنهم هو و اصحابو من يوم ما اتولدو دلوقتي 

حسام:ـ حاضر يا ادم بس خير انت كويس 

ادم بص ليها بهدوء:ـ كويس يا حسام كويس امي لو كلمتك قول انى لسه في الاسم تمام سلام 

بعد بعد ساعتين تقريبا على أذان الفجر ادم قام اتوضا و ادا فرضته 

حور بوجع:ـ اااه.. ااااه 

ادم اتجه ليها و واقف جانبها:ـ حمدالله على السلامة انتي كويسة 

حور فتحت عيونها ببطء و ارهاق:ـ ا انت مين 

ساكتت و افتكرت حطت ايديها على بؤها فجأة شالت المحاليل من ايديها قامت واقفت على السرير:ـ اانت عايز مني ايه بعتينك تكمل عليا صح ابوس ايدك سبني في حالي اابعدى عني ل اموت نفسي 

ادم بعد بحذر:ـ تمام هبعد بس اهدي انا جبتك هنا انا مش معاهم ممكن تروقي 

حور بصت له و قعدت رجعت شعرها لوراء دموعها بتنزل في صمت 

ادم:ـ اتفضلي 

حور خدت المنديل و مذلة بتبكي 

ادم:ـ ممكن تهدي العياط مش هيرجع حقك 

حور بصت له و نزلت راسها في الأرض:ـ شكرا جدا تقدر تمشي و الفلوس الي دفعتها هرجع ليك تقدر تمشي انا كويسة 

ادم بهدوء منفي تماماً الغضب الى جواه:ـ انا مش بقولك الكلام ده مجملة انتي كويسة ربنا ستر بس بعد كدا خدي بالك من نفسك عمتنا حقك هيرجع مش هسيبهم اعرفك بنفسي انا الرائد ادم الشناوي 

حور:ـ شكرا جدا لحضرتك بس انا عايزة امشي ارجوك بابا تلاقيه قلق عليا و بعدين اتاخر على معاد الدواء 

ادم:ـ هروح اسال الدكتور لو قال ينفع تخرجي عمل زى ما انتي عايزة عن اذنك 

ادم خرج من الغرفة راح مكتب الدكتور 

ادم:ـ خير يا دكتور 

الدكتور:ـ انت تقرب ايه للمريضة خطيبها جوزها اخوها 

ادم:ـ ولا ايه حاجة هو في ايه 

الدكتورة........


الدكتورة و هي بتبص للتقرير الطبي:ـ ممم اصل التقرير الى قدمنا بيقول ان المريضة للاسف 

ادم بهدوء:ـ للاسف ايه يا دكتورة مش فاهم 

الدكتورة :ـ للاسف التقرير بتقول انها مش بن.ت و ممكن ميكونش فيه اعت.داء من اصلا ربنا يسترها علينا انت حضرتك مضيق ليه طلامة مش قريبتك ولا ليك معرفة بيها 

بصت في البطاقة 

حور عبد الرحمن الشافعي مفيش اي غلط في التقرير 

ادم بهدوء مميت:ـ طب هاتي التقرير و ياريت المريضة متعرفش حاجة 

الدكتور ببرود:ـ للاسف يا استاذ المريضة عرفت اصلا الحالة و ملامحها بيقول كدا يعني مش كلام و خلاص هى تقدر تخرج بس راحة تامة 

ادم:ـ تمام عن اذنكم 

ادم خرج 

الدكتور بملل:ـ حاسس اني غلطت في حقها و في شغلي دى اعراض فاهمه يعني ايه شككن البت في نفسها 

الدكتورة ببرود:ـ لا غلط ولا حاجة احنا بنفذ أوامر مازن ما هو من ساعة ما بقا غني محدش عارف يكلموا و بعدين ما هو هيرجعلها و هيتصلحو متشغلش بالك 

الدكتور:ـ اوعى تدخلي ليها دلوقتي لحسن تشك في الموضوع 

ادم دخل الغرفة:ـ الدكتور قال تقدري تمشي.. انتي كويسة 

حور قامت:ـ الحمدلله بقيت احسن شكرا لحضرتك 

ادم مد ايده فستان بتاع مراته ثريا كانت بتحب تحط أو تخد معاها جاكيت أو فستان احتياط في عربيتها و عربية ادم يعني شخصية عجيبة :ـ اتفضلي 

حور:ـ ايه دا 

ادم بنفذ صبر و غضب:ـ يعني هيكون ايه فستان اتفضلي روحي غير هدومك 

حور بعصبية:ـ انت بتزعق ليه اصلا قعد بتعمل ايه عملت جدعنة و قولت شكرا لكن تتمادا اهو دا الى مش هسمح بيه و بعدين هو مين فينا الى حياته انتهت انا همشي كدا شكرا ممكن تمشي بقا 

ادم مسكها من دراعها و اتجه بيها للتواليت:ـ خمس دقائق و تكوني خلصتي 

ادم خرج و رزع الباب مسح على وشه بغضب:ـ انا مال اهلي مضيق ليه هى مش ذنبها يووه 

بعد شوية حور خرجت و هى لبسه فستان أبيض بكم و عاملة شعرها كحكة 

ادم:ـ اتفضلي 

حور هزت راسها بهدوء و خرجت 

واقف عندك بتعملي ايه 

حور:ـ تاكسس 

ادم فتح باب العربية بهدوء:ـ لو سمحتي اركبي بهدوء انا مليش خولق لنقاش ف اركبي مش هخطفك يعني 

حور ركبت من غير ولا كلمة و حطت شنطتها على رجليها و سندت راسها على نافذ العربية بتعب غمضت عيونها بخوف 

ادم بص ليها:ـ انتي كويسة 

حور:ـ كويسة هبقا كويسة اكتر لم ارجع على البيت 

فتحت عيونها و اتعدلت لفت وشها له:ـ انت ساعدني و قعدت معايا و دلوقتي بتوصلني و انت متعرفنيش انت غريب اوى 

ادم بهدوء:ـ اي حد مكاني كان عمل اكتر من كدا 

حور:ـ مش كل الناس عندها جدعنتك ولا صبرك شكرا 

ادم بهدوء:ـ دا وجبي انا معملتش حاجة 

حور:ـ ازاي بس انت خطيرت بروحك علشان واحدة متعرفهاش تصدق يبخت مراتك بيك 

ادم بيسوق بهدوء غريب 

حور برجاء:ـ انا عرفت ممكن محدش يعرف بالي حصل ولا على الى مكتوب في التقرير 

ادم:ـ مع ان مش هنشوف بعض تانى بس اطمني محدش هيعرف حاجة بس خطيبك هتعملي معاه ايه مش انتي مخطوبة

حور ابتسمت بسخرية و حزن:ـ كنت عبيطة بس الحمد الله فوقت في الوقت المناسب 

بعد وقت في منطقي أو حارة شعبية ادم وقف عربيته حور نزلت و شكرته 

حور دخلت العمارة طالعت جري على السلم و هى حاسه ان الدنيا كلها بتبص عليها بشك و نظرات مريبة فتحت الباب سندت عليه و قعدت تبكي بقهرة و وجع راح التواليت غسلت وشها و راحت تدي ابوها الدواء 

بعد ساعات في القصر 

الام:ـ انت لازم تروح الفندق 

ادم:ـ مش عارف انا الفندق دا متمسكين بيه ليه مش بيجيب غير المشاكل 

الام:ـ عمك بيقول انه ماشي كويس بس انا حاسه ان في حاجة بتحصل من ورانا 

ادم:ـ تمام هنروح و نشوف 

تاني يوم في الفندق طبعا حور لازم تروح الشغل علشان تغطي تكليف علاج ابوها و ترجع لادم فلوسه 

ادم:ـ عمل مشاكل ليه يا محسن انت بتشغل الفندق ولا بتخربه مش معنى انك قربنا يبقا تسوي سمعت الفندق الى ابويا و عمي تعبو و هما ب يبنو فيه 

محسن:ـ ابدا يا ابني انت عارف الموظفين ف انا بشد عليهم ل صالح الفندق 

ادم:ـ سمعت انك روحت بنت بتشتغل هنا الساعة واحدة و نص بنت تبقا في الشارع في نصاص الليل ليه ياخي كنت خليتها تبات بس مش تروح انت متخيل ممكن يحصلها ايه بسبب حركة زى دى 

محسن بخوف:ـ يا فندم دى بت قليلة الادب و لسانها طويل بتجر شكل الزباين 

ادم مردش عليه و اتجه على المطبخ 

حور و هي بترمي المريلة بعصبية:ـ ابو السعي على ابو الى عايزو انا زهقت اوووف انا لو مرات ابوه مش هيعمل في اهلي كدا بجد زهقت 

حور قعدت:ـ اااه ياماا اا اااه يا ضهري اه يا رجلي اااه يا خولقي يااا دماغي 

حور نامت و هى على الكرسي بعد شوية جاه ادم و محسن و الام 

محسن:ـ اتفضلوا عملي الاسود الاخت الى روحت بليل بسبب لسانها و قلت ادبها 

الام بشفقة:ـ يا قلبي يا بنتى هى دى بتخرف ااانت بتعمل فيهم ايه البت شكلها تعبان جدا مكنتش جت و مرتبها يوصل لحد عندها مدام تعبانة كدا 

محسن:ـ يا هانم دى بتمثل دلع بنات و بعدين دى تالت سلفة تستلفها لازم تشتغل علشان تسدت الى عليها 

محسن بحادة:ـ بببت يا حور 

حور سمعت صوته قامت بسرعة و هى بتفرك في عيونه:ـ نعم يا فندم.... هو انا بتحسب ولا ايه 

محسن:ـ لا مش بتحلمي يختي ايه الى نيمك كدا انتي جاية تشتغلي ولا تنامي 

حور:ـ سوري نمت بالغلط و بعدين ياخي بنام من التعب انت مش بتتعب زينا على الأقل نمت مش بعاكسة في الرايحة و الجاية و الزبائن فاكر يا فندم النزيل الى طفش بسبب قفش انك عكست مراته 

الام بصت لمحسن 

محسن :ـ انتي متتحوزيش ليه مش تتجوزي و تفرحني بيكي و اشوفك في بيت جوزك و ترتاحي 

حور:ـ قعدلك 

ادم:ـ محسننن 

حور بصت وراها و سرخت:ـ اااع انت تاني 

الام بصت ليها:ـ انتوا تعرفوا بعض 

محسن:ـ اكيد دبت مع حضرتك خناقه دى مشهورة هنا بحور مشاكل 

حور بصت للارض بخوف و توتر اما ام ادم بتبص ليها بابتسامة اكنها بتقول هى دى العروسة 

بعد يومين في مكتب الفندق 

الام:ـ هاا يا حور فكرتي 

حور:ـ احمم مش هينفع يا مدام لان مش عايزة اتجوز 

الام بهدوء:ـ طب نعمل ديل مع بعض تتجوزو فترة كدا و بعدين اطلاقو و المقابل علاج ابوكي الى ملكيش غيره مهما اشتغلتي و استلافتي مش هتعرفي تجمعي مصاريف العملية ولا العلاج 

حور قامت:ـ كتر خيرك يا فندم 

الام مسكت ايديها:ـ اقعدي لسه مخلصتش كلامي 

حور قعدت 

الام:ـ انا عمري ما فكرت فحد باسو خصوصا لو الحد دا هتكون مرات ابني الى محلتيش غيره انتي مش رخيصة ولا مادية و بعدين مانتي مسيرك هتتجوزي فكري فيها 

حور:ـ طب لو بابا عمل العملية هيعيش 

الام رتبط على ايديها بابتسامة:ـ هيعيش يا حبيبتي هيعيش باذن الله قولي يارب اوعى تيأسي يا حور 

حور:ـ طب ممكن سؤال اشمعنا انا ليه انا من ضمن البنات الى تختاريها لابنك 

الام:ـ يوم الفرح هتعرفي كل حاجة دا لو موافقة 

عدا شهر كان حور و ادم اتخطبو و اتعمل احلي فرح طبعا دا بامر مامت ادم 

فى القصر في اوضة ادم 

حور بهدوء:ـ اتجوزتني ليه معقول حبتني بصراحة مش هصدق خصوصا الظروف الى اتقابلنا فيها 

ادم بدون اي تعبير:ـ بس انا مش بحبك يا حور انا كمان مجبور عليكى زى ما انتي مجبورة عليا انا عمري ما حبيت غيرها و مستحيل اشوف غير ام ولادي......

رايكم في محسن و حور 

يا تري حور هتقول ايه 

ولعت 😂🔥

ادم:ـ يعني مستحيل تحصل حاجة بينا أو حب 

حور بابتسامة من غير ما تبص له :ـ دا انت وفرت عليا كلام و مسافات طويلة بجد شكرا اوى يا استاذ 

حور قامت مسكت فستانها و راحت لى التواليت قفلت الباب بهدوء فتحت الماية قعدت على الارض و انهارت في البكاء 

حطت ايديها على قلبها:ـ مش قادرة خلاص خلاص يا حور بتعيطى ليه واحد سابك قبل فرحك بساعة علشان منعتي نفسك و منعتيه من الحرا.م و مش بس كدا ههههه بيخونككك ههههه خان.ك على الفرش بتاعك ههههه هههههه اتخد منك اعز ما تملكي هتعيشي و هتموت حقك مش هيرجع مانتي غلبانة بقا مين هيدور لك على حقك و التاني متجوزني شفقة تو تو تو مصلحة ادم باشا متجوزني مصلحة دادة يعني 

كملت بدموع و ضعف:ـ هو انا وحشة.. مستهلش افرح ولا اتحب بس هو محقوق برضو مين يقبل بواحدة زايى واحدة اعت.داء عليها مش من واحد معاه حق مهما يعمل مليش عين الومه ااااه ااه اااه 

برة ادم قعد على السرير :ـ هى اتاخرت ليه ليكون حصل ليها حاجة اووف انا مكنش 

قام وقف جانب باب التواليت:ـ حور حور 

حور قامت مسحت دموعها:ـ نعم يا استاذ 

ادم:ـ انتي كويسة 

حور:ـ اه كويسة متشغلش بالك 

حور قعدت تغني بتمثيل البهجة بعد شوية خرجت لبسه بيجامة بكم و اتجهت للكنبة 

ادم بنفذ صبر:ـ مش هنخلص... انتي بتعملي ايه عندك 

حور بهدوء:ـ هنام يعني هكون بعمل ايه 

ادم:ـ تعالي نامي يا حور و متخليش عفريتي تطلع عليكي 

حور:ـ انا مش بعرف انام غير على الكنب 

ادم بهدوء:ـ تمام 

ادم قام اتجه ليها شالها و هنا عيونهم جت في بعض بصت له بحزن و ألم بص ليها بعتاب و غضب مكتوم اتجه للسرير 

ادم نزلها:ـ نامي و بطلي عندا 

حور بهدوء حطت مخدات بينهم و اتغطت و نامت 

ادم بص ليها و نام 

تاني يوم 

حور اتعرفت على العيلة و اولاد ادم اما عند ادم في المستشفى 

عبد الرحمن:ـ انا بشكرك انك جيت 

ادم:ـ دا وجبي يا عمي مفيش شكرا بينا و بعدين انت مش بتقول انى ابنك 

عبد الرحمن:ـ عايز اقولك على سر كبير كتمو جوايا زمان كنت عند الدكتور عرفت انى مش بخلف حور متكلمتش اهلها ماتوا دخلت في حالة نفسية و اكتئاب و احنا قعدين فجأة سمعنا صوت اكن طفل بيعيط فتحنا الباب شوفنها و شلتها بين ايدي شوفت ضحكتها دخلت حياتنا و حليتها حور مش بنتي بد.م لكن عملت معايا الى بنتي معملتوش خد بالك منها 

سكت و كمل بقهر.. حور مظلومة يا آدم انا معرفش هو قالك ايه عليها 

ادم بهدوء و صدمة:ـ هو مين 

عبدالرحمن:ـ مازن مازن كان خطيب حور سابها قبل الفرح بساعة.. مازن خانها في شقي..تها على عفشها....

يا تري نظرة ادم هتتغير في حور ولا لا 

بارت هداية لحبايب قلبي 🎁

عبد الرحمن:ـ خانه.ا على عفشها شقتها الى عملت كل حاجة فيها بايديها مستحملتش تشوفوا كدا و اتجننت اكتر لم اكد الى شافته في الفيديو انو هو ضربته و سابها سابها قدام الناس و المعازيم حور حاليا ملهاش غيرك بعد ربنا اوعدني انك مش هتتخلي عنها ولا هتوجعها هى شافت و استحملت الى محدش يقدر ليشوفو ولا يستحملو صدقني حور مفيش ل اطيب ولا احن منها حور طفلة عن أنها تاذي حد حتي لو بكلمة بنتي بريئة 

ادم بابتسامة:ـ ربنا يخليك لينا يا عمي.. اوعدك اني هحطها في عيني .. انت هتبقا بخير 

عبد الرحمن:ـ انا المهم ان بنتي تعيش مرتاحة اوع تصدق اي حد يقولك حاجة عنها حور غير كل الناس اوع تسمح لشيطان يدخل بينكم لو مش هتعرف تكمل معاها سبها هى اصلا عاشت لوحدها بتواجه الدنيا لوحدها خاف عليها حور دى تحويشت عمري انا و امها حور مش بس بنتنا الوحيدة دى دنيتنا و سندي حافظ على دنيتي يا آدم هى متعرفش غيرك مع ان مش عارف قبلتك ازاي و امتي 

ادم افتكر اول مرة شافها فيها اتنهد بحزن و قعد يتكلم مع عبد الرحمن 

فى القصر في اوضة ادم 

حور:ـ لا غلط 

مي:ـ لا صح 

حور بهدوء:ـ يا حبيبتي ركزي الجواب صح بس مش مطبق مع السؤال 

مي سبت القلم:ـ طب مش حله هااا و مش مزكرة 

مي بصت لحور:ـ انا محدش يقدر يخد مكاني مامي خليكي حطه دا في بالك و بلاش تمثيل الحنونه لانه مش لايق عليكى خالص 

مي قامت و رزعت الباب 

حور حطت ايديها على وشها:ـ لا لا دول مجانين كان مالي انا و مالوا 

الام:ـ انتي لسه في اول الطريق مي متعلقه بامها و دا طبيعي هى اتعرضت لصدمة و بقت بتعمل الكل بالطريقة دى حتي ابوها.. مى متهمة ابوها انه السبب في موت ثريا 

حور بصدمة:ـ معقول بس مي لسه صغيرة على الكلام دا ازاي 

الام بصت ليها:ـ علشان كدا انتي هنا علاج مي في ايدك قربي منها حاولي ارجوكي 

حور:ـ صعب طريقتها و كلامها معايا بيقول انها صعب تبقا هادئة معايا دى لو تطول تقتل..ني هتعملها من رغم انها طفلة طب و ياسين ايه نظامو 

الام:ـ ياسين دا بقا المشاكس بتاع العيلة بس خدي بالك من مليكة 

حور:ـ بنت عمه 

الام:ـ دى كانت سبب وجع ابني سبته و اتجوزت صاحبه من رغم انهم عارفين انو بيحبها ف اتجوز ثريا الحقيقة كان حنية الدنيا فيها بس الاعمار بيد الله سبحانه وتعالى... ادم كان متعلق بيها مش اكتر دى عشرة سنين يا حور ربنا معاكي و يسعدك يا حبيبتي 

الام خرجت حور خرجت من اوضتها نزلت و وقعت وقعة جامدة عدت السلالم فجأة ادلق عليها جردل ماية متلجة مي ضحكت و سقفت بفرح 

حور قامت بالعافية و طالعت تغير هدومها بليل في الجنينة حور قعدة بتلعب فى شعرها وهى مسكة كتاب بتقرا فيه 

ياسين شد الكتاب و جري:ـ لو جدعة امسكيني 

حور جريت وراه:ـ ولد .. ياسين حبيبي هات الكتاب انا مش قادرة اجري وراكم اكتر من كدا 

ياسين:ـ لا اجري ورايا 

طلع ليها لسانه حور اتغظت من الحركة و طالعت تجري وراه كانت هتقع ادم حاوط خص.رها بحماية و التقت نظراتهم لبعض فضلوا يبصو لبعض لدقيقتين على الحال دا و الهوي بيطير شعرها الاسود المرة دى البطلة عادية جدا شعرها اسود و عيونها عسلي غامق جدا 

ياسين:ـ عطسي 

ادم فاق و سابها 

حور:ـ الكتاب يا يسو 

ياسين:ـ بشرط 

حور اتجهت له شلته و رفعته لفوق:ـ نعم ي خويا بقا شبر و نص يشترط عليا 

ياسين:ـ انا طفل و ليا حقوق 

حور بص لادم الى واقف بيضحك لاول مرة:ـ بيتشرط عليا 

ادم بضحك:ـ قبلي بقا 

ياسين:ـ تعملي فشار بالكراميل و تحكيلي حدوتة دا لو عايزة الكتاب 

حور بتفكير:ـ موافقة 

حور نزلته خدت الكتاب و راحو لى المطبخ و ادم راح وراهم بدأت تعمل الكيكة بالشكولاته زى ما مي بتحبها و ياسين قعد على الرخامة بيتفرج عليها و ينكش في ادم و فيها 

بعد وقت في اوضة ادم 

حور بتحكي لى ياسين و مي حدوتة لحد ما ناموا هما الاتنين   و نامت هى كمان ادم غطاهم كويس لكن لفت نظره فون حور مسكه بتردد و فتح الرسالة من رقم غريب و كان مازن 

مازن:ـ وحشتيني اوي حاولت انساكي بس معرفتش بحبك اوى حبيبك و عشقك مازن..... 

ليلتك مش هتعدي على خير يا حور 😂

ادم قفل الفون بغضب و راح البلكونة بعد شوية خرج اتجه ناحيها قعد على ركبتها رفع ايديه بتردد مررها على وجتنها:ـ انتي لو تقوليلي ايه الحكاية هرتاح انتي مين فيهم الكدب ولا الصدق القاسي ولا الحنون ملامحك و صوتك بيقولوا انكي طفلة لكن التقرير و الزفت التاني بيقولوا غير كدا انا مش عارف حاجة و خايف اكون بظلمك حيرتني معاكي يا حور اول حد يخليني حاسس بتشدد 

ادم شاف دموعها بتنزل على وجتنها من رغم انها نايمة مسح دموعها بحنان و قبل جبينها 

تاني يوم 

حور:ـ هو لازم يعني انزل الحفلة دى 

الام:ـ طبعا لازم انتي ناسية انكي عروسة بليل لازم تبقي موجودة 

كانت هتمشي لكن وقفت ولفت لحور بابتسامة:ـ اوعى اوعي تدي فرصة لى مليكة تقرب من ادم هو دلوقتي جوزك انتي و ياسين و مي كمان ولادك صحيح مش انتي الى شلتيهم لكن متاكدة انكي هتخفي عليهم اكتر من روحك علشان تعيشي لازم تحفظي على حياتك يا حبيبتي تمام 

حور بابتسامة:ـ تمام يا هانم 

الام:ـ هانم ايه بقا مسمعش الكلمة دى منك انتي دلوقتي بنتي.. اه و ياريت بلاش تنادي لادم باشا و استاذ و يا فندم احنا مش في فندق احنا اهلك عائلتك التانية 

حور:ـ حاضر يا هانم 

الام بصت ليها بعصبية:ـ ياااسين تعال هنا 

الام راحت لى ياسين و حور بصت ليها باستغراب:ـ مالها دى 

حور طالعت اوضتها غيرت هدومها و راحت لى ابوها المستشفى 

فى القسم 

حسام:ـ اكيد جاي يا دومي 

ادم:ـ انت بتعصبني يا حسام.. و بعدين لو عملت زى الفرح هحطك في الزنزانة و اخلص مالك 

حسام بامل:ـ يا تري شكلها بقا عمل ازاي طب طريقتها اسلوبها اكيد كبرت صح 

ادم:ـ انت بتحب على كدا 

حسام:ـ ايه قلت الادب دى بتكلم عن اختي حورية 

ادم:ـ هو انت عندك اخت مش انت بتقول انك الوحيد 

حسام:ـ دا موضوع و ماضي قديم اوى من رغم انى كنت صغير بس فاكر كل حاجة اكنها امبارح. صحيح هتعمل ايه مع الثلاثي المرح الى مش عايزين ينطقو بحرف دول 

ادم ببرود:ـ خليهم كدا و باذن الله اعد.ام 

حسام:ـ دا انت معندكش قلب خالص هما عملوا ايه لكل دا مانت لحقتها 

ادم افتكر اتنهد بغضب و حزن و رجع يشتغل 

بليل كانت الحفلة بدات و حور كانت في منتهى الجمال 

حور بضحك:ـ ايه يا فندم حتي راعي ان اصحاب الفندق موجودين 

محسن:ـ انتي عايزة من اهلي ايه مش اتجوزتي حلي عني انتي عملي الاسود نطلي في كل مكان ايه يا شيخة 

حور:ـ قعدلك 

محسن:ـ امشي من وشي يا بت و متخلنيشي اتغباء عليكى و اطردك 

ملك حطت ايديها على كتف حور:ـ سلمت الذاكرة يا فندم بس حور متجوز صاحب الفندق الى بتشتغل فيه 

محسن :ـ هتفضل زى ما هى بالنسبة ليا حورية مشاكل 

حور:ـ والله اسمي حور جبتها منين حورية معرفش 

محسن:ـ لانكي فريدة من نوعك جاحدة لسانك طويل محدش قادر عليكى انتي بتطلعي لاهلي منين هاا 

حور:ـ بس حلوة ذوقك بقا في العالي اليومين دول هى مش مرتبطة 

محسن بص ليها بغيظ و مشي 

ملك:ـ والله لسانك دا هيوديكي في داهية خفي شوية على الراجل هيموت مشلول بسبب لسانك لا هو الفندق كله بس فعلا محسن كلامه صح انتي واحدة قادرة و قوية و مفترية و ميقدرش حد عليكى ياريت اكون زيك كدا مية راجل 

حور ضحكت غصب عنها بسخرية و وجع و قعدت تتكلم مع صاحبتها 

انتهت الحفلة في اوضة ادم 

ادم:ـ بص حلو حسام فرفوش مش كدا 

حور بصت له باستغراب:ـ عادي و بعدين انا اعرف منين صاحبك و انت ادرة بيه بس هو فعلا انسان محترم و لطيف 

ادم بص ليها بغيرة:ـ مممم فعلا ماشاءالله اندمجتي معاه على الاخر 

حور متكلمتش 

ادم مسك دراعها:ـ لم بكون بكلمك تبصلي انا مش ابجورة واقف قدامك 

حور بصت له بهدوء:ـ استاذ ادم حضرتك كنت واقف و شايف بنتكلم ازاي و بعدين هو محترم اصلا متكلمنش كتير مفيش حاجة تستاهل عصبيتك دى و بعدين مانت بتكلم بنت عمك مليكة هانم عادي يعني اطمن انا عارفة حدودي كويس جدا و سبني لو سمحت 

ادم حاوط خصرها بص في عيونها:ـ انتي ملكي يا حور 

حور بصت له:ـ ممكن تسبني استاذ ادم لو سمحت 

ادم قربها منه اكتر بص ليها بغيرة و غضب مشاعر ملخبطة هو نفسه مش فاهمها قب.ل شفايف.ها حور حاولت تبعده لكن كان محاصرها بايده بعد عنها 

ادم:ـ انتي بتاعتي انا محدش يقدر ي بصلك أو يتكلم معاكي نص كلمة 

حور بصت له:ـ حضرتك انت مش في واعيك صح اكيد شا..رب ادم بيه ارجوك سبني لو سمحت 

ادم بص ليها بابتسامة:ـ انا مش كدا انا لم بقول حاجة بكون واعي و عارف كويس انا بقول ايه يا حور انتي مراتي و دا 

حور بوجع:ـ بس انا مش هنفع ليك انت تستاهل الاحسن احنا جوزنا لعبة و مينفعش الرجوع في الاتفاق يا فندم 

ادم افتكر رسالة مازن و كلام عبد الرحمن و اد ايه هى كانت بتحبه و انخدعت فيه ادم شالها حطها على السرير..

فى اوضة ملكية 

مليكة:ـ و بعدين يا مليكة خلاص راح من ايدك و لمين ل دى بس انسي يا حور ادم مش هيحبك ولا حب ثريا ادم بيحبني انا انا و بس الى في قلبه اتجوز ثريا انتقام مني و انتي علشان تربي العيال يعني دادة بس وحياتك ل اعيش أسوأ سنين عمرك اصبري عليا يا حور 

فى اوضة ادم 

حور بدموع:ـ انا اسفة 

ادم ضمها له بحنان و قبل راسها:ـ حقك عليا يا حور كفاية عياط بقا مش عايز اشوف الدموع دى تانى 

حور بدموع:ـ انا خون..ت الاتفاق الى انت قولته و ان ثري

ادم قبل ش.فايفها بعشق بعدا عنها:ـ انتي مراتي و مفيش داعي تحطي حدود و القاب بينا مفهوم 

حور:ـ انت رايح فين 

ادم قام لبس قميصه :ـ خدي بالك من نفسك يا حبيبتي انا مش هتاخر تمام 

 و خرج ركب عربيته زى المجنون و الغضب عميه بعد وقت وصل المستشفى و دخل مكتب الدكتور بعصبية 

ادم مسك الدكتور من رقبته و قال بفحيح:ـ هو سؤال واحد مين الى زور التقرير 

الدكتور:ـ تقرير ايه انا اعرفك 

ادم ضغط ايده اكتر:ـ انت هتستهبل يا روح امك تقرير حور عبد الرحمن 

الدكتورة دخلت المكتب بصت له بخوف 

ادم طالع المس.دس و وجهه ناحيتها:ـ هعد لوحد لتلاته لو محدش نطق هخلص عليكم انا مش باقي على حاجة 

الدكتورة بخوف:ـ احنا معملنش حاجة مازن مازن هو الى امرنا نزور التقرير علشان يرجعلها بعد ما تتوهم انها مش بن.ت و كدا هترجع له والله هى دى الحقيقة 

الدكتور:ـ والله العظيم هى دى الحقيقة حور محدش قرب منها هى كانت محاولة اعت..داء بس محصلش ليها حاجة هى زى الفل والله العظيم احنا ملناش ذنب 

ادم بص ليهم بتوعد و....... 

يا تري حسام بيحب حور ولا ايه الحكاية 

بص ليهم بتوعد 

ادم سابهم و خرج راح القسم و بعدين رجع ليهم و هو معاه امر بالقبض عليهم العساكر مسكوهم و ركبهم البوكس و اتحبسو على ذمة التحقيق 

ادم رجع القصر كان هادي راح اوضته كانت خارجة من التواليت و هى بتجفف شعرها 

حور خدت بالها من نظراته ليها:ـ انت كويس.. طب انت زعلان مني 

ادم:ـ تعالي يا حور 

حور بصت له بتفكير و استغراب و خوف و توتر 

ادم:ـ تعالي 

حور جريت على ادم حضنها اوى اكنه عايز يخبيها حور رفعت ايديها و غمضت عيونها قالت بتوتر:ـ اول مرة مكنش خايفة و بتعمل بطبعتي 

كملت بابتسامة و براءة:ـ هتصدقني لو قولت انى مش بحس بأمان الا مع حضرتك.. اسفة مرة تانية شكرا 

ادم بعدها عنه مرر يده على وجتنها بعشق و قبل ش..فايفها حور بصت له و الدموع في عيونها:ـ انا مش عايزة اتجرح تانى ارجوك. انت لو طالعت زيه انا ممكن اموت فيها بلاش نوهم نفسنا يا ادم 

ادم ضمها له اكتر و قال بهمس:ـ بحبك يا حور و مستحيل اسيبك 

عند حسام 

حسام رما الفون بملل:ـ انا ناقص ارفك انت كمان 

فلاش 

حسام:ـ مش ها تحبوها اكتر مني صح 

الاب بحنان و ضحك:ـ نحب مين يا عم حسام هو احنا لينا غيرك و بعدين بصراحة البت دى هتطلع زنانة و نكدية 

حسام:ـ لو سمحت متقولش على اختي نكدية اختي نعنوشة هى هتجي امتي بقا 

مشهد تانى 

حسام قعد بيلعب مع مامته و حور الى لسه ايام فجأة كسروا الباب 

اربطهم 

الام:ـ انت مين 

حسام:ـ اطلعو بره البيت حالا 

اخرس يلا 

مفيش اي حاجه يا باشا 

جوزك مخبي الاوراق فين 

الام:ـ معرفش والله ما اعرف 

الراجل زقها حسام اتجه له لكن زقه لدرجة ان راسه رنت الراجل بتفكير انا هرحمك من الدنيا كلها بدل ما تبقي أرملة انتوا متعرفوش ولا ايه مش حضرة الظابط مات اه والله زى ما بقولكم 

الام قعدت تصوت بانهيار الراجل ضر.بها رصاصت.ين في قلبها خد الطفلة و خرجوا حسام من الصدمة قعد فترة طويلة مش بيتكلم 

باك 

حسام:ـ يا تري انتي فين يا حورية و عايشة فين 

حسام من التفكير نام 

الحلم 

حسام بصدمة:ـ انا اختي رقاصة 

الراجل بضحك:ـ ايه رايك يا حضرة الظابط مش حرمك من حاجة و سبتها عايشة و بتشتغل شغلانة محترمة كمان 

حورية:ـ اتكل على الله يا اخ و بلاش ارف على الصبح انا رايحة الكب.ارية يا حاج عايز حاجة 

نهاية الحلم 

حسام قام مخضوض :ـ لا لا اكيد محصلش كدا مش بعد دا كله و تبقا رقاص.ه ان شاء الله تبقي ربة منزل طب دى ادور عليها فين 

فجأة قام كس.ر كل حاجة قصاده و قال بعلو صوته :ـ حورررررررية 

فى قصر الشناوى في اوضة ادم 

حور صحيت مفزوعة حطت ايديها على قلبها:ـ بسم الله الرحمن الرحيم 

ادم:ـ مالك يا حور انتي كويسة 

ادم بص ليها لم لقها حطه ايديها على قلبها:ـ حاسة بحاجة شكلك عمل كدا ليه 

حور بهمس:ـ مفيش حاجة انا كويسة 

ادم:ـ وشك اصفر ليه ايه الى حصل 

حور:ـ شوفت كابوس يا ادم كابوس 

حور حكت لادم الى شافته:ـ انا معرفش بيعمل ايه في حلمي بس مازن مازن قت.لك و ح حسام كان متك.تف و أنا فى وصت النار حاولت اصرخ بس صوتي كان متحاش صاحبك كان بيصرخ باسم حورية 

بصت لادم:ـ بس مازن كان على شكل تعبان انا الى مستغربه ان صاحبك بينادى عليا بس باسم تانى اسم مش اسمي اول مرة احس اني خايفة من مازن حاسه ان لو ظهر مش هيبقا ناوى على خير 

ادم حضنها اوى اكنه عايز يخبيها من كل الناس:ـ هششش اهدى كابوس و راح لحاله انا معاكي طول ما انا عايش مش ها سمحا لحاجة تاذيكم بلاش عياط بقا علشان خاطري 

حور مسكت فيه بقوة فضلت تبكي لحد ما نامت و نام ادم هو كمان 

تاني يوم في القسم 

حسام بعصبية:ـ يعني يوم ما القيها تبقا رقاص.ة 

ادم:ـ ماشاء الله اختك موهوبة و مشهورة 

حسام قام بعصبية اكتر:ـ انت عايز تشلني بقولك بقت رقاصة لا و مدمن..ة مسكة السج.ارة و بتشربها من غير اي ح.ياء 

ادم :ـ يا ابني دا حلم كابوس مهبب بسبب خوفك بعدين واحدة امها كانت صحفية و ابوها ظابط و اشهر مذيعة في مصر اكيد هى كمان مش اقل من انها اكون مهندسة اد الدنيا روق بالك 

حسام بص له:ـ فكرك انها عايشة 

ادم:ـ باذن الله اختك بخير علشان تطمن اكتر من بكرا نبدا بحث عليها باذن الله خير اطمن 

فى القصر في اوضة ياسين 

ياسين:ـ هو انا ممكن اقولك ماما 

حور بصت له بصدمة 

ياسين:ـ انا مشوفتش ماما... مي بتقول انى انا السبب في موتها لانها ماتت و هى بتولدني 

كمل بحزن:ـ كان نفسي اشوفها على الحقيقة انا مش مسامح نفسي لاني السبب في اننا نتحرم منها ياريت كنت موت معاها 

حور حضنتها بسرعة و حنان:ـ هششش ايه الكلام الوحش دا انت ملكش ذنب دا عمرها يا حبيبي و بعدين هى في كمان احسن طب ايه رايك انها شايفنا دلوقتي و انها زعلانة علشان انت بتعيط 

ياسين بعياط:ـ نفسي اشوفها يا حور كان نفسي اقولها ماما كان نفسي تكون معايا دلوقتي 

حور عيونها دمعت:ـ يا حبيبي هى معاك والله و لم بتشوفك كدا بتزعل انت عارف ماما فين 

ياسين :ـ فين 

حور:ـ في الجنة الجنة دى بقا فيها حاجات كتير اوى حلوة 

حور قعدت تكلم ياسين و تحكيله قصص و مواقف هو كان بيسمع و يضحك 

بليل فى المستشفى 

حور مسكت ايد ابوها:ـ ان شاء الله هتخف و 

عبد الرحمن:ـ مفيش وقت يا حبيبتي امك بتنادي عليا انا لازم اروحلها لانها وحشتني اوى عايز اروحلها 

حور بدموع:ـ متقولش الكلام ده علشان خاطري انا معرفش غيرك 

عبد الرحمن:ـ سامحيني يا بنتي اتاخر الوقت بس انا و امك اتعلقنا بيكي مقدرنش ندور على اهلك و اصلك 

حور بصدمة:ـ انت بتقول ايه 

عبد الرحمن:ـ انتي مش بنتي انا مش بخلف يا حور انتي بنتنا بالتبني 

عبد الرحمن حك كل حاجة لحور الى رفضة الحقيقة 

حور:ـ انت انتوا اهلي انتوا اهلي انا معرفش غيركم خليك معايا يا بابا متسبنيش 

عبد الرحمن بابتسامة و تعب:ـ انا و امك معاكي يا حبيبتي حتي لو مش في الدنيا احنا معاكي و دعواتنا معاكي خدي بالك من نفسك اوعى تخلي شيطانك يغلبك اوعى تخلي نفسك تفوز عليكى النفس أمر بالسوء يا حور حطي دا في بالك اوعى تيأس ولا تمشي عكس طريقك مهما حصل الظلم اياكي يا بنتي تظلمي غلبان خصوصا من غير ما تقصدي 

عبد الرحمن قال الشهادة و اتوفا 

ايد عبد الرحمن ايديه وقعت من ايد حور بصت له بصدمة و عدم تصديق و ........

بصت له بصدمة و عدم تصديق صرخت بانهيار و وجع حضنته و قعدت تبكي و هى بتترجاه يقوم:ـ قوم يا بابا علشان خاطري بابا ارجوك رد عليا انا مليش غيرك ارجوك يا بابا متسبنيش لوحدي انا معرفش غيرك في الدنيا دى بابااااااا 

حور اغمو عليها 

بليل بعد ما خلص العزاء فتحت عيونها ببطء:ـ خلاص يا ادم ابويا راح مش هشوفو تانى يا ادم قول ان دا كابوس قول انه مش حقيقي اتكلم يا ادم ارجوك 

ادم مسك ايديها:ـ ادم عارف ان صعب عليكى ما الفراق عمره ما كان سهل حاسس بيكي و عارف يعني ايه اغلي ما في حياتك يسيبك في نص الطريق بس دا عمر و لازم نرضه بيه ميغلاش على الى خلأق 

ادم حضنها و حور قعدت تبكي بقهرة و وجع بس المرة دى باعلي صوتها ادم فضل يملس على شعرها بحنان و حب لحد ما نامت قبل راسها و نام و هو ضممها بقوة 

❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️

ايها العمر مر سريعة حتي التقي باحبابي 

ايتها الدنيا تمهلي عليا معات آليا احد اجري عليه ابكي إليه و احكي له عن قسوتك عليا 

ايها الماضي عود آليا و ارجع آليا ناسي و احبابي 

ايها المستقبل كون حنون عليا ما عاد لدي احد احكي له عن الخوف منك 

ايها الليل مر سريعة ما بيا صبر ولا انتظار ما لدي طاقة ما عاد لدي قوة 

عمري بيمر و بودع احبابي كام أليم الفراق كام أليم صوت القلب عيني ما عاد فيها دموع من البكاء على حالي ايها العمر مر سريعة و اجمعني باحبابي 

بعد يومين في المكتب 

الام بياس:ـ و بعدين يا ادم هتفضل حبسة نفسها في الاوضة كتير 

ادم بحزن: ـ لسه في صدمتها يا امى مش عارف اعمل ايه بجد تعبت خايف عليها 

الام بتفكير:ـ ايه رايك لو ترجع تشتغل في الفندق حور حياتها الشغل يعني تمسك الإدارة مع محسن 

ادم بص لمامته:ـ حور و محسن ايه جاب البنزين جانب النار بصراحة كدا انا مش عايزها تشتغل تانى 

الام:ـ خلاص ايه رايك لو تخدها و تروحو المزرعة أو تسافرو 

ادم:ـ هشوف هرتب الدنيا و نسافر اي مكان 

ادم قام و راح الشغل بعد وقت مش طويل في القسم 

شاب ١ :ـ والله يا باشا ما جيت جانبها 

شاب ٢:ـ انا معملتش حاجة انا نفذت زى ما م مازن قال 

حسام بهدوء:ـ حلو اوي مين مازن و قال ايه 

الشباب حكو كل حاجة لحسام الى ضربه م كذا كف و رجعوا الحبس 

فى القصر في اوضة ادم 

الشغالة:ـ حور مي سوخنة اوى و عمل تخرف 

حور قامت جريت على اوضة مي 

حور قعدت جانبها حطت ايديها على جبينها:ـ مالك يا حبيبتي مي.

مي:ـ بابا ماما ماما 

حور:ـ روحي اتصلي بالدكتور حالا بسرعة 

الشغالة راحت اتصلت بالدكتور جاه الدكتور 

الدكتور:ـ انتي امها مش كدا 

حور:ـ ا اه انا امها 

الدكتور:ـ عموماً متخفيش عليها دور برد بس شديد شوية خليكي ماشية على الكمادات و الدواء دا و من وقت لتاني ايسي الحرارة الف سلامة عليها عن اذنكم 

الدكتور مشي و الشغالة راحت تجيب الدواء 

حور قعدت تعمل الكمادات لمي حقيقي متحركتش من مكانها 

بليل فى اوضة مي 

الام:ـ ازاي متتصلوش بيا 

حور:ـ يا طنط انا محبتش ازعجك خصوصا انكي قولتي ان بقلك فترة طويلة مشوفتيش اصحابك و ادم في الشغل مرضتش اتصل بيه افزعو هى كويسة والله 

الام بصت ليها و خرجت بس على وشها ابتسامة بعد شوية فاقت مي حور اكلتها و عطت ليها الدواء و نمت مي و حور مذلة قعدة بتحاول تتغلب على النوم 

عند حسام في فيلاته الصغيرة 

العمة بصت له بشك:ـ يعني مفيش اي حاجه بين البنت دى و بينك 

حسام قعد بهدوء:ـ يا عمتي والله ما في حاجة كل الحكاية ان عندها مشكلة ف قولت تقعد معانا 

العمة رفعت صباعه:ـ اوعى يا حسام افكرك انك عندك الى زيها 

حسام:ـ الانسه ملك زيها زي حورية اختي يا عمتي و الى مش اقبلو على حورية مش هقبلو على اي بنت خلقها ربنا عن اذنك 

حسام خرج و راح لى مكتبه 

ملك بحرج:ـ انا بعتذر جدا لحضرتك انا ممكن امشي و

حسام قعد ببرود:ـ مفيش إحراج ولا حاجة بس ازاي تنزلي من بيتك في وقت زي دا في ساعة زى دى 

ملك بحزن:ـ كان لازم امشي لانه مش مكاني ياريتني كنت سمعت كلام محسن لم قال محدش بيتغير.. انا عايشه مع امى و جوزها الى متحكمة في حياتنا امى من حبها فيه ممكن تعمل اي حاجة لدرجة ان ترميني في النار ف قرارو انى اتجوز اتجوز غصب من واحد اصغر مني عايزني اتجوز ابن جوزها 

حسام:ـ فين ابوكي 

ملك:ـ بابا متوفي من سنين.... بس بخد برأي محسن حقيقي معظم كلامه صح حتي لم قال على مازن انه واحد اناني و لعبي كان معاه حق.. بس حور من حبها فيه عملت روحها عامية 

حسام بتركيز و لهفة:ـ ازاي 

ملك:ـ مازن اصلا كان بيشتغل معانا في الفندق خطب حور و في يوم حور راحت تغير هدومها مازن راح وراها حاول يع.تدي عليها في الوقت دا انا كنت معدية بالصدفة شوفت كدا ضربه على دماغو 

حسام قام بصدمة:ـ دا مش بنادم 

ملك هزت راسها بحزن:ـ من يومها و هو مستحلف ليا و ليش انت جيت في الوقت المناسب كان خلص عليا مازن دا شيطان براس بنادم 

حسام:ـ متقلقيش محدش يقدر يعرف مكانك ولا يهوب ناحيتك البيت بيتك اختاري الاوضة الى تحبيها متخفيش 

ملك بصت لأرض بخجل و ابتسامة 

تاني يوم 

مي صحيت بصت لحور الى مذلة صاحية 

حور حطت ايديها على جبينها:ـ الحمدلله نزلت خالص 

مي:ـ انتي منامتيش صح 

حور:ـ انام ازاي و ميمي تعبانة حاسه بحاجة بتوجعك 

مي هزت راسها بالنفي:ـ احسن من امبارح الحمدلله 

حور:ـ دائما بخير يا حبيبتي هروح اجيب ليكى الفطار عقبال ما تفوقي و تخدي شور تمام يا حبيبي 

حور قبلت راسها و كانت هتخرج واقفت على صوت مي 

مي بتردد:ـ ممكن تسرحلي شعري لان مبقتش بعرف اسرحه و اختاري اللبس بتاعي على ذوقك 

حور بصت ليها بابتسامة:ـ عيوني يا ميمي 

حور خرجت حضرت ليها الفطار و راحت الاوضة تانى كانت مي خدت شور و خرجت حور سرحت ليها شعرها 

حور:ـ بقيت قمر 

مي بمشاكسة:ـ انا طول عمري قمر ولا ايه 

حور:ـ انا اقدر اقول غير كدا 

تحت ادم كان رجع 

مليكة حضنته:ـ حمدالله على سلامتك يا ابن عمي مقولتش ليه انك هتبات في الشغل 

تكمل بتمثيل و حب:ـ شوفت بقا انى عارفك و عارفه كل حاجة عنك حتي مواعيدك الى في الأصل مراتك متعرفش حاجة عايشة في احزانها حتي مش وخده بالها من الأولاد حتي لم مي تعبت امبارح مقومتش من جانبها و هى ولا اكنها هنا معلش برضو هى في صدمتها يا عين امها 

ادم بعد عنها بغضب:ـ بقولك ايه مليكة طالعي مراتي من دماغك احسلك علشان منزعلش من بعض 

مليكة قربت عليه بحب:ـ انا بحبك ايه يا اخي مش بتحس مش شايف اعمل ايه تاني علشان اقولك انى ندمانة بعدين احنا كونا صغيرين اوى معلش حقك عليا 

ادم بعدها عنه تانى و كان ماشي مليكة مثلت انها وقعت و قعدت تبكي بتمثيل الوجع:ـ اااه يا رجلي اهى اهى 

ادم اتنهد و رجع ليها:ـ مالك حاسه بحاجه 

مليكة:ـ رجلي بتوجعني اوى مش قادرة امشي 

ادم:ـ خلي بالك بعد كدا ورينا 

مليكة:ـ ايي مش قادرة امشي يا ادم مش قادرة اقف عليها 

ادم شالها و اتجه على اوضتها مليكة حاوطت رقبته بانتصار 

ادم وصل اوضتها حطها على السرير 

مليكة مذلة محاوطة رقبته 

ادم:ـ شيلي ايدك و متخلنيشي اتغباء عليكى مليكةةةة و بعديين 

مليكة بصت له بحب و وجع و دموع:ـ انت ليه مش عايز تحس بحبي ليك انا بعشقك يا ادم حتي لم اتجوزت هتصدقني لو قولت انى كنت بتخيلو انت كنت بشوفك فيه انت عايش جوايا ايه يا اخي ايه كنت غبية هتفضل تعقبني لحد امتي ثريا و حور اتعلقت بوحدة و التانيه متجوزها شفقة 

ادم:ـ صح بس انا عمري ما كنت متجوز حور شفقة 

مليكة:ـ بتحبها اوى كدا 

ادم:ـ بس انا مش بحب حور 

مليكة بابتسامة:ـ بجد يا ادم 

ادم كان هيتكلم لكن 

مليكة:ـ حور 

ادم سابها بص وراه بصدمة كانت واقفة على الباب و سمعت كلامه 

حور بهدوء و ثبت مصتنعيين:ـ طلاقني.....


#حورـالادم

حور بصت له بصدمة و ثبت مصتنعيين:ـ طلاقني 

حور جريت على اوضتها ادم كان هيروح وراها مليكة مسكت فيه اكتر:ـ رايح فين و سيبني 

ادم زق ايدها بعيد عنها بغضب و خرج وراء حور كانت بتنلم حاجاتها 

ادم قفل الباب:ـ بتعملى ايه 

حور بتنلم حاجاتها ولا اكن حد بيتكلم 

ادم مسك دراعها و لفها له:ـ لم بكلمك تبصلي ممكن اعرف الهانم بتعمل ايه بتلمي حاجاتك يا حور 

حور حررت دراعها منه بغضب و عصبية مفرطة:ـ اااه بلم حاجاتي مش انا الى اقبل على نفسي وضع زى دا انا مش دادة لو كنت سلمت نفسي ف علشان كنت غبية و حمارة افتكرت انى بحبك بس للاسف انا عمري ما حبيتك زيك بالظبط يا سيدت الرائد اه بس شكرا على واقفتك جانبي مش ناسية روحلها حبيبت القلب تعبانة خليك جانبها 

رجعت تلم حاجاتها تانى ادم حاوط خصرها و لفها له غصب عنها:ـ ممكن تسمعني 

حور بصرخ:ـ اسمعععع ايه اكتر من كدا انت شوفت نفسكم انت كانت بين ايديها بتقولك بحبك و انت ماشاء الله وقعت من اول نظرة منها تصدق ربنا رحم ثريا اه والله ربنا رحمها لانها اتجوزت بنادم قذر زيك انتوا كلكم اقذر من بعض 

ادم:ـ حوررر 

حور:ـ ربنا يخدني انا كمان علشان ارتاح انت خليت فيها حور حور ايه و زفت ايه اقولك على حاجة احلي ما تجيبها اوضي خد الدبلة دى لبسها ليها ولا لا لا اتجوزها احسن اهو يبقا في حلال ربنا يعني هتتجوز تالت انا لو مبهببة صابرة عليك ف علشان ياسين و مي الى حظهم انهم عندهم اب زيككك و ا

ادم قبلها بغضب و عشق حور زقيته 

حور:ـ ابعد عني و متنسيش نفسك انت فاهم 

ادم حاوط وشها بين ايديه:ـ انا فعلا قولت انى مش بحبك 

حور بانهيار:ـ و بتقولها في وشي 

ادم بابتسامة حب:ـ انا قولت مش بحبك انا بعشقك يا حور عشقي ليكي ملوش نهاية ولا حل انا بموت فيكي 

حور بصت له بتسمعه بس 

ادم:ـ مسالتيش نفسك اتجوزتك ليه أو ليه انتي بالحديد الى قررت امنها على ولادي 

حور:ـ شفقة صح 

ادم بحب:ـ حور انا مش صغير و عمر ما كان جوزي منك علشان شفقة انا اتجوزتك علشان كنت معجب بيك و بيقوتك شخصيتك مع الوقت حبيتك و اتعلقت بيكي انتي غير ثريا الله يرحمها مينفعش اقارن بينكم... لو كنت عايز اتجوز مليكة كنت اتجوزتها 

حور الدموع نزلت من عيونها:ـ بتكدب صح 

ادم بحب:ـ والله العظيم بحبك اوى يا حور بحبك 

حور:ـ و المنظر الى شوفته دا ايه ممكن تفسرلي 

ادم:ـ كان سواء تفاهم مليكة وقعت ف اضريت اساعدها 

حور بعدت ايديه عنها:ـ لا حنين يا خويا ربنا يخليكم لبعض 

كانت هتمشي كانت هتقع ادم مسكها 

ادم بحب:ـ حتي و انتي متعصبة زي القمر 

حور:ـ برضو عند رايى 

ادم شالها:ـ انا بقا هغير رايك و لو انتي مجنونه ف انا اجن منك 

عدا اسبوع حور و ادم كانت حياتهم بدات تتظبط مازن طبعا ظهر في الفندق 

مازن ببرود:ـ لا يا روحي ما هو مش بمزاجك هتقولي فين حور و مكانها و حياتها ولا اروح زى الشاطر كدا ابلغ عنك 

ملك :ـ ولا تقدر 

مازن ضحك:ـ والله انتي مصيبة طب تخيلي معايا بنت زى القمر قتل.ت جوز امها الى حاول يته.جم عليها و هما لوحدهم استغلت غياب امها و تخلصت منه هو انتي فكرك الظابط الى مستخبيه عنده هيعرف يحميكي دا قانون يا عمتي و ماشي على الكل و بعدين فاكرك سيدت الظابط لم يعرف بكدبتك و تاليفك انا عارف عنك كل حاجة  و بعدين انا غراضي شريف صدقيني اعملها انتي بالتحديد نفسي اكس.رك و اخد حقي منك فاكرك عديت الض ربة تو تبقي غلطانة قولي يا لوكة بقا 

ملك بدموع و خوف:ـ مش هتاذيها صح 

مازن:ـ حد ياذي روحه 

ملك اتوترت و قالت له على مكان حور مازن خرج ملك وقعت على الأرض و قعدت تبكي بقهرة مش عارفه تعمل ايه خرجت جري و راحت مكتب محسن 

محسن:ـ اخلص من حور تجي اختها يا نعم 

ملك بدموع:ـ انا في مصيبة يا محسن ارجوك الحقني 

محسن:ـ هببتي ايه 

ملك بدموع:ـ ح حور حور بيتها هيتخرب بسببي ارجوك انا معرفش غيرك 

محسن:ـ طب اقعدي و اهدي علشان افهم 

ملك حكت كل حاجة لمحسن 

محسن بعصبية و حادة:ـ الله يخرب عقلك انتي متخليش و متفكريش تفكيرك ده بيخرب الدنيا 

ملك:ـ مازن مش ناوي على خير مقدرتش امنعه لانى هتسجن انا مش عايزة اتسجن ارجوك 

محسن:ـ روحي على شغلك.... بطلي زفت عياط و روحي شوفي شغلك ايه دا 

ملك جريت على شغلها و محسن قعد حطت ايديها على راسه و بيفكر 

عند حور كانت في التواليت بتبص لتست بفرح و دموع خرجت من التواليت لبست إسدال الصلاة و ادت فرضيتها 

بليل فى اوضة ادم 

حور حضنتها بفرح:ـ انا حامل يا ادم 

ادم اتصدم من الخبر بعدت عنه 

حور:ـ مش فرحان 

ادم ببرود:ـ بس انا مش عايز عيال مش عايز 

حور اختفت ابتسامتها:ـ يعني ايه 

ادم:ـ يعني انا مش عايز ولاد انا بحبك اوى بس مش عايز ولاد 

حور بصت له بغضب و وجع:ـ انت واحد اناني يا آدم انت اناني انت عمرك ما حبتني انت لو كنت حبتني كنت فضلت معايا انت معايا بس قلبك و عقلك مع بنت عمك ضربته في كتفه.. انت واحد مريض و اناني و انا مش مجبارة استحمل ولا اعيش مع واحد زيك و ابني مش هتخله عنه اشبع بحياتك مع حبيبت القلب انا مش قعدلك فيها 

كانت هتخرج ادم مسك دراعها:ـ رايحة فين 

حور بألم:ـ سيب ايدي يا ادم و كفاية لحد هنا 

ربعت ايديها و قالت بابتسامة سخرية:ـ ولا عقلك صورلك انى علشان ابويا مات و هعيط و انهار و مليش غيرك لا يا ادم انا عيشت عمري في الدنيا دى لوحدي سامع لوحدي بس انت معاك حق انا الى قبلت على نفسي كدا انا بدفع ضريبة هبلي و ارجوك لو سمحت سيب ايدي بقولك 

ادم زقها وقعت على السرير و قفل الباب بغضب حور قعدت تكسر كل حاجة في الاوضة بجنون ادم ركب عربيته سند راسه على الكرسي و غمض عيونه:ـ مش مستعد اخسر التانية مش مستعد أفرط فيكي يا حور انتي حبي الاول والاخير لو كملتي ممكن متبقيش في حياتي انا مش عايز اتحرم منك مش هغلط نفس الغلط ثريا سبتني لوحدي مع طفلين مش عارف اتعمل معاهم مي معاها حق انا السبب في موت ثريا بس خلاص انا مش عايز ولاد تانى و تنزله غصب عنها 

ادم اتحرك بالعربيه في القصر حور رتبت الدنيا و راحت لى التواليت مازن كان دخل القصر من الباب الخلفي و الى منه دخل الاوضة بسهولة من غير ما حد يخد باله 

خرجت من التواليت كانت بتجفف شعرها 

مازن :ـ وحشتني 

حور وقعت المنشفة من ايديها

مازن:ـ فعلا معاكي حق اللقاء بعد الفراق موتر جدا بس الشكر لملك صاحبتك انا بحبك يا حور و رجعتلك خلاص 

حور واقفة مذل في صدمتها فاقت من صدمتها على صوته 

مازن:ـ مفيش انت كمان اخص عليكى 

حور بقوة و ثبت:ـ نعم يا مازن جاي بعد السنين دى عايز ايه ازاي تسمح لنفسك تتهجم على بيوت الناس ولا اه صح نسيت دى عادة قذرة زيك بتجري فيك اطلع بره حاااالا و الا 

مازن قعد ببرود:ـ هتعملي ايه 

حور:ـ هصوت و اخلي ما يشتري يتفرج عليك يا زبالة 

مازن:ـ ضحكتني ما هو مش انا بس الى هتاذي انتي كمان سمعتك هتبقا في الارض تخيلي لو جوزك شافنا مع بعض دلوقتي منظرك هيكون اي بس حلو الاسدال بركاتك يا شيخة حور 

حور كانت هتتكلم بس تلفونه رن و كان محسن 

مازن:ـ رجعلك تانى مش هسيبك حطي دا في بالك 

مازن هرب من البلكونة حور قعدت حطت ايديها على قلبها 

عند محسن في مكتبه 

ملك بدموع:ـ عملت ايه 

محسن قعد:ـ الحمدلله كويس كام يوم و يخرج صحيح امك بدور عليكي ابقي طمنيها بدل ما هى ميته من خوفها عليكى 

ملك ؛ـ و مازن 

محسن:ـ خمس دقائق و هيترب 

ملك بدموع و فرح:ـ انا قولت ما يجيها الا محسن شكرا اوى اوى اوى اوى 

محسن:ـ خلصتي ولا لسه لو خلصتي خدي حاجاتك و يلا روحي قبل ما الوقت يتاخر 

ملك راحت غيرت و مشيت و محسن راح محزن قديم علشان يقابل مازن 

محسن:ـ اربطه يا شباب 

مازن:ـ انت بتقول ايه يربط مين انت اتجننت 

محسن:ـ اربطه و علقه 

الشباب عملوا زى ما امر محسن 

محسن:ـ الى يصب على حاجة مش ليه يبقا ايه 

الشباب بصوت واحد:ـ مش راجل 

محسن:ـ حلو اوى و انت يا حبيبي عملت كده يبقا تستاهل الى هعملو فيكي و حور يام شافت منك و استحملت لكن ان تسوا سمعتها قدام جوزها اهو دا الى مش ها يحصل مانا للاسف ممتش علشان تستغل ملك و مصيبتها و توقع بينهم انا فاهم نيتك القذرة يا واطي 

تاني يوم ادم رجع القصر اخيرا دخل اوضتهم 

ادم:ـ حور حور..راحت فين دى 

فتح باب التواليت 

ادم:ـ راحت فين 

ادم راح الجينية:ـ مشوفتش حور يا ياسين 

ياسين:ـ لا يا بابي 

مي:ـ ولا انا اسال تيته 

ادم راح لى مامتو:ـ حور فين يا امي 

الام ببرود:ـ اش عرافني هى مراتك ولا مراتي و بعدين انت بتسال ليه شوفها في اوضك

ادم:ـ مش موجودة 

الام بتمثيل:ـ مشوفتهاش كان نفسي اقولك شوفتها بس للاسف معرفش حاجة عنها و اطلع بره لاني عايزة انام منمتش من امبارح قعدت مع خالتك للفجر 

ادم قفل الباب بغضب 

الام:ـ الو يا حسام 

حسام بهدوء:ـ اطمني يا طنط حور بخير هى قعدة دلوقتي مع عمتي اطمني 

الام:ـ اوع ادم يعرف بمكانها الواد ده لازم يتربة خرج عن سيطرتي ده مش طبيعي 

حسام:ـ احنا هنربيه بطرقيتن 

الام قعدت تتكلم مع حسام و بعدين قفلت معاه في فيلا حسام 

سلوى عمت حسام بتبص لحور و حركاتها و عصبيتها 

سلوى:ـ لا دى حورية ايوة دى حورية حاسه الى قدامي و بتتكلم حورية 

سلوى اتجهت ليها حضنتها رفعت ايديها على شعر حور و....

سلوى هتقدر تعرف الحقيقة و رايكم في تصرف محسن و هل مازن هيسكوت و لا لا 

حبايب قلبي عاملين ايه يارب تكونوا بخير و سعادة دائما 

انا هوضح الشخصيات 

اولا حور أو حورية هى شخصية قوية عنيدة لكن عصبية شوية ممم مش بتثق في حد بسرعة و دا بسبب الى حصل ليها و زى ما قالت عاشت لوحدها وجهت الحياة لوحديها ف بقت كدا مع الصدمات الى بتخدها ف يمكن في مننا يشوفها انها متتحبش 

ادم غامض اوقات صعب حد يفهموا يمكن نشوفو اناني لكن هو من النوع الى بيخاف على الى بيحبهم جدا لدرجة القسوة أن يقسي على اقرب الناس له هو خايف عليها موت ثريا عمل له ازمة نفسية بس دا ميمنعش انه جدع و انسان 

نيجي بقا لحسام 

الاخ الحنون السند وقت ما تحتاجه كل همو انا يرجع اخته لحياتهم بس عنده عقدة من الجواز خايف ل التاريخ يعيد نفسه برضو هو لسه عايش في الماضي و جرحوا 

ملك و هنا نقول استوب 

ملك شخصية من رغم قوتها الا انها ضعيفة ممكن تكون بتحب مصلحتها اكتر علشان غدرت بحور لكن هى زى ما تقول متهورة تعمل المصيبة و تبكي جانب الحيط هى مفيش حاجه ماثرة عليها غير جواز امها بس برضو طيبة و كويسة 

محسن 

من رغم ان دوره صغير بس برضو جدع و لم بيحتاجو بيلقو مش بيحب حد هو رخم بس برضو جدع و اوقات اوقات بيحب حور و ملك زى بناته بس لم بتعصب منهم بيفقد سيطرته على حاله 

مازن 

و دا بقا مش لاقية كلمة توصفه غير انه اناني و ندل مش بيعمل حاجه غير بياذي الى حواليه شخصية سامة يعني توكسيك 

و اخيرا احب اشكر كل الى متابع و الى كان متابع الرواية بجد حماسكم و تشجيعكم ليا دا ف حد ذاته محمسني جدا 

انا عن نفسي اكتر شخصية عجبني حسام و محسن و انتوا قولوا ايه احلي حاجة في الرواية و اسوا حاجة فيها هستني رايكم في حاجة اخيرا عايزة اقولها لم بكتب على حسب شغفي ذات انها رواية يعني بسلي وقتي فكرة بطق في دماغي بكتبها في الرواية ف لو في نمط في الأحداث اوقات بيبقا مش بايدي حاجة كمان مش شرط كل زوجة اب تكون شريرة رايكم بقا الاه 🥰♥️

سلوى حضنت حور و رفعت ايديها على شعرها قعدت تملس عليه بحنان حور غمضت عيونها بتعب و فتحتهم بسرعة بعد شوية سلوى بعدتها عنها:ـ سبحان الله فولة و اتقسمت نصين 

حور بتردد:ـ حضرتك انا من ساعة ما جيت و انتي عملة تبصلي اوى حتي حسام اول ما شافني نفس البصة هو في ايه 

سلوى بابتسامة وجع:ـ ولا اي حاجة كل الحكاية و ما فيها انكي شبها مامت حسام ابن اخويا ثانية واحدة 

سلوى راحت فتحت الدولاب و طالعت ألبوم الصور بتاع العيلة و رجعت ليها قعدو يتفرجوا عليه 

حور بصدمة:ـ ايه دا مش معقول.

حور بصت لصور مامت حسام:ـ مش معقول دى شبهي اوى نفس الابتسامة 

سلوى:ـ نفس الحركات و نظراتها الحادة و القوية عرفتي بقا بنبص ليكي كدا ليه لان نفس الشكل الصوت حتي العصبية ممكن اطلب منك طلب اتمنا توافقي 

حور بهدوء:ـ طبعا اتفضلي 

سلوى بحرج:ـ احم الحقيقة حسام كان عنده اخت عمرها اسبوعين بس اختطفت في حادثة انا مش قادرة احكي التفاصيل المهم احنا شاكين انكي حورية اخت حسام و بنت سيف و نادين... ف ممكن ممكن تعملي تحليل DNA انا عارفه ان طلب صعب 

حور بابتسامة:ـ و انا موافقة حتي لو مطالعش الى في دماغكم ف انا كسبت اهل عيلة جديدة 

سلوى حضنت حور بفرح و حور كمان بعدت عنها الباب خبط و كان ملك 

سلوى قامت:ـ اسبكم انا بنات مع بعض عن اذنكم 

حور و ملك :ـ اتفضلي 

سلوى خرجت حور اتجهت لملك و مسكت.ها من شعرها 

ملك بصرخ:ـ ااااع 

حور:ـ بقا يا حيواني.ة اعملك اختي تقومي تغ.درري بيا يا ملك ت.غدري بيا انا طب ليه بتسلمني لمازن ماززن الى سبني وسط الناس انطقي 

حور مسكتها من رقبتها ملك كانت بتت.خنق 

ملك وشها ازرق و مش عارفه تخد نفسها حور بعدت عنها بغضب 

ملك قعدت تكح جامد:ـ كح حاا كح والله انتي فاهمه غلط 

حور:ـ فهمني الصح يا صاحبتي 

ملك بدموع:ـ انا كنت في مصيبة ابن الكلب معرفش عرف منين جاه و هددني باني اقول على مكانك ياما هت.عدم والله العظيم هو دا الى حصل 

حور ؛ـ اع.دام ايه هببتي ايه يا ملك انطقي 

ملك بدموع:ـ قت.لت فتحي جوز امي كان عايز عايز يته.جم عليا ف قت.لتو و لميت هدومي و جيت انا اسفة يا حور حقك عليا 

حور بضيقة:ـ قومي يا ملك قومي انا عفريت الدنيا بتطنطت قدامي قووومي 

ملك قامت و هى بتمسح دموعها في القسم 

حسام ببرود:ـ ابنك مستحيل يطلع 

حمدان ببرود:ـ السبب 

حسام:ـ قضية اعت.داء و دى اقل حاجة مابد صحيح محاولة لكن ان جيت للحق ف هو يستاهل الق.تل 

حمدان ببرود:ـ مممم هو انا نسيت اقولك ان ليك الى تخاف عليه سبحان الله زى ابوك بيحب وجع القلب و المشاكل 

حسام رفع عيونه من الورق قام مسكه من هدومه:ـ دا انا هشرب من دمك هحسر قلبك على ابنك زى ما خربت حياتي 

حمدان بابتسامة سخرية:ـ اعملها نفسي تعملها بس صدقني محدش هيتحسر ولا هتيوجع غيرك... ليك الى تخاف عليك يا حسام.. اختك عايشة شوفت بقا انا بحبكم ازاي سبني و هقولك اختك فين سبني 

حسام سبه بغضب:ـ انطق 

حمدان:ـ اختك تبقا زوجة الرائد ادم الشناوي حور عبد الرحمن مش دا اسم مراته برضو علشان اطمنك اختك كانت عند ناس كويسين حبوها زى بنتهم و اكتر مانا قولت ارقب المكان الى رميتها فيه علشان لو عملت حركة كدا ولا كدا انت و ست المذيعة صدقني كنت قتلت.ها من غير اي رحمة ولا تردد 

حسام:ـ كدب 

حمدان:ـ ههه انا مش بعرف الكدب اختك عايشة من حبي فيكم خليتها عايشة كنت برقبها و مذلة حتي بدليل انها قعدة عندك صح ولا انا غلطان 

حمدان كمان بابتسامة قاصد يضيق حسام:ـ اه صحيح البت الى ابني كان هي.عدتي عليها تبقا اختك الى سيدت الرائد انقذها لو تاخر ثانيه واحدة كانت ادمرت 

حسام مسكه و قعد يضرب فيه و هو بيشتمه و هو مش شايف غير مشهد امو و هى بتموت و اخته الى اتخطفت قصاد عينيه دخلوا العساكر شالوا حسام من على حمدان بالعافية و للاسف حسام اتحول لتحقيق 

عند ادم في عربيته 

ادم ضرب التركسيون بغضب:ـ غبي غبي هتكون راحت فين ملهاش مكان تروحه 

ادم افتكر اول مرة شافها فيها 

ادم بجنون:ـ لا لا لا طب راحت فين عايشة ولا ميته انتي فين يا حور روحتي فين افرض حصلها حاجة انا لازم اتصرف 

ادم اتحرك بالعربيه و هو بالو مشغول على حور 

بعد وقت طويل يجي اربع ساعات 

فى فيلا حسام 

حسام حطت صورة حمدان و موجها الس.لاح ناحيتها بغضب 

ملك حطت ايديها على اذنها:ـ ايه يا عم كفاية 

حسام ولا اكنه سامع حاجة 

ملك بفضول:ـ احم هو انت و حور كنتو فين اتاخرتو اوى ... 

ملك فركت ايديها بتوتر:ـ هو انت و حور بتحبو بعض اصل نظراتك ليها غريبة اوى و هى كمان دى مش منظر واحدة معجبة انت مش خايف من ادم لم يعرف انك عينيك من مراته 

حسام رما الس.لاح بغضب و بصلها:ـ ممممم هو انا سالتك هربتي من اهلك ليه ولا انتي مين متدخليش في حاجة متخصكيش دا لو عايزة تعيشي بخير تانى حاجة حور هانمم خط احمر لم تتكلمي عنها تتكلمي بادب لو مش عجبك تقدري تمشي انتي مالك تدخلي ليه اصلا اول مرة اشوف كدا احترمي نفسك و انكي بتتكلمي عن صاحبت عمرك أما انتي حشرية اوى 

ملك سكتت بحرج و جريت على جوه و هى بتحاول تداري دموعها طالعت اوضتها و قعدت تبكي قامت لمت هدومها غيرت هدومها و نزلت 

سلوى:ـ رايحة فين يا ملك 

ملك بابتسامة:ـ ماما اتصلت بيا و اتصلحنا ف قولت امشي بقا هى محتاجني و انا كمان شكرا اوى لحضرتك و انكي استقبلتني في بيتك شكرا و اسفة على الازعاج 

سلوى بعدم تصديق:ـ بسرعة دى 

ملك كانت هتكمل حسام شافها قال بجمود و ثبت:ـ ياريت تروحي على اوضك 

ملك بثبت:ـ انا عايزة امشي و دا قرار نهائي 

حسام مسك مفتاح الفيلا:ـ لو عرفتي تخدي دا تقدري تمشي 

حسام طالع و هو بيلعب بالمفاتيح 

ملك بصت له بصدمة و هى حاسه انها هتتشل منه و طالعت على اوضتها بعصبية 

بليل ادم قعد على الكرسي بتعب 

الام بتمثيل:ـ برضو ملقتهاش قلبي عليكي يا بنتي يا تري روحتي فين انت اكيد زعلتها اخص عليك يا ادم اخص عليك مكنتش اتوقع منك كدا دى مراتك تتحط على الجارح يطيب تقوم تزعلها و هى حامل 

ياسين:ـ يعني هيبقا اخ تانى و مي هتبقا اكبرنا اخبارك ايه يا كبيرة

مي:ـ بس انا الى هسميه دا قانون طلامة انا اخته الكبيرة 

ادم بضيقة:ـ ايه الى مصحيكم لحد دلوقتي روحوا ناموا مش وراكم مدرسة الصبح 

مي:ـ بكرا اجازة 

ياسين:ـ بكرا الجمعة يا بابا و بعدين احنا مش عايزين ننام 

مي:ـ احنا عايزين حور 

ياسين:ـ مبعرفش انام غير لم اسمع حدوتة بصوتها 

ادم قام بغضب:ـ على اوضك منك ليها ايه صغيرين علشان مش عارفين تقعدو من غيرها ايه قلت الادب دى بتردو عليا دى اخرتها على اووضكممم يلا 

مي قامت بصت له:ـ دى مبقتش عيشة 

مي طالعت و بغضب 

ياسين قام هو كمان بصله:ـ دى مبقتش عيشة 

ادم:ـ امشي قليل الادب 

الام قامت:ـ يخسارة تربيتي فيك كل مرة تثبتلي انى معرفتش اربيك يخيبت املي فيك ينيلة بختي اخص عليك اخص 

الام طالعت و هى بتضحك دخلت اوضة ياسين 

الام بابتسامة:ـ حبيبي بيعمل ايه 

ياسين:ـ بحاول انام و مش عارف وحشني حواديت حور 

الام بابتسامة:ـ ممم بشرط بابي ميعرفش اننا بنتوصل معاها تمام

ياسين بفرح:ـ هيههه يسسس 

الام فتحت الفون و و اتصلت بحور و قعدت حور تتكلم معاهم و حكت لياسين حدوتة زى العادة لحد ما ياسين نام مامت ادم خرجت من الاوضة بتاعت ياسين دخلت اوضة مي فضلت مي تكلم مع حور لحد ما نامت الام خرجت قعدت تتكلم معاها يجي ساعتين و بعدين قفلت و نامت 

تاني يوم في فيلا حسام 

سلوى فتحت التحليل بصت ليها بفرح طالعت اوضة حسام و هى بتنادى عليه 

حسام بص لسلوى:ـ التحليل ظهرت اوام كدا 

سلوى بفرح:ـ إحساسنا صح يا حسام احساسنا صح بص شوف بعينك 

حسام شاف التحليل بص ليها بدموع الفرح سلوى حضنت حسام و هى تردد:ـ الف حمد وشكر ليك يارب الف حمد وشكر ليك يارب مش قولتلك يحبيبي انا هروح اقولها هات دا 

فى اوضة حور 

حور قعدة مع ملك بيلعبو كوتشينة 

ملك :ـ اتفضل 

سلوى بفرح:ـ اتفضلي يا ستي 

حور مسكت التحليل متنكرش انها اتصدمت و مليون سؤال في راسها لكن فرحت ان اخيرا ليها اهل حور حضنت عميتها و الاتنين بيبكو و ملك بتبص ليهم بعدم فهم بس بتبكي معاهم 

حور سبت سلوى و راحت لى حسام الى خرج للصالون 

حسام بص ليها و هو قلقان من رد فعلها أو متصدقش و تتعصب و تنكر الحكاية دى 

حور بهدوء:ـ من اول مرة شوفتك فيها و انا بتمني انك تكون اخويا اول مرة شوفتك فيها و انا حاسه ان في رابط اوى بينا و تشابه كبير كنت بنكر لاني مش من النوع الى بيتعلق بالخيال أو الاحلام 

مسحت دموعها:ـ بس عارف كان نفسي اعرف من بدري ياريت كنت شوفتك من زمان انا يمكن معرفكش بس انا بجد فخورة بيك و فخورة انك اخويا صحيح اتقبلنا متأخر احسن من مفيش لا ادم ولا الجن الازرق يقدر يمنعني عنكم 

حسام حضنها و هنا دموعه نزلت اخيرا اخته رجعت لى حياتهم و اصلها 

حور بدموع:ـ طب ايه النكد دا بتعيط ليه دلوقتي انا مش بحب النكد بدل ما تقولي هجبلك حقك من ادم الحاجة الوحيدة الى استفدت منها في جوازي من ادم انى لقيتكم 

سلوي جت و هى بتمسح دموعها:ـ ايه يا عيال منكم قلبينها نكدا كدا ليه المفروض تفرحوا مش تعيطو 

سلوى حضنتهم هما الاتنين بفرح و هى بتبص لصورة سيف و نادين و هى بتتمني لو كانوا موجودين معاهم 

بليل حور قعدة قدام الدافئة ضمة نفسها و بتفكر 

حسام قعد جانبها:ـ مالك منامتيش ليه 

حور بحزن و تفكير:ـ معقول نسيني يا حسام بس انا متوقعة كدا يومين اكون بره البيت و ميدورش ولا يسال عليا متكلمش اد ايه انا مخدوعة فيه دمرت حياتي بجوازى منه مقدرش اقول غير انى لتاني مرة اغلط زمان مازن و دلوقتي ادم اد ايه انا مغفلة و عامية 

بصت لحسام:ـ ادم اناني اوي عايش حياته على حسابي و حساب مشاعري بس انا لازم اعمل نفسي مش شايفة كله علشان مي و ياسين الى ذنبهم الوحيد انهم ولاد ادم الشناوى صحيح ما هو عنده بدل الطفل اتنين ليه حق يقولي اجهض ابني شوفت بقا انا موكوسة دا ايه اتخميت في هدوءه و احترامه طالع كل دا مزيف 

حسام كان بيسمع بصدمة و صمت بيحاول يخفف عنها حتى لو كان تفكيرها غلط 

 بعد اسبوع فى القصر في ياسين 

مليكة بابتسامة:ـ القمر بيعمل ايه 

ياسين مردتش عليها 

مليكة قعدت جانبه:ـ صحيح يا ياسين يا حبيبي مين القمر الى بتتكلم معاها بليل و متنكرش لاني انا سمعت كل حاجة بحبك و وحشتني والله كبرت و بقيت بتحب يا يسو 

ياسين:ـ انا مش بحب لا عيب انا بحب مي اختي و بس 

مليكة:ـ ازاي بس انا سمعك بنفسي بتقول كدا 

ياسين:ـ بقول كده لحور 

مليكة بتمثيل الصدمة:ـ حور هو انت بتكلمها 

ياسين:ـ ايوة بكلمها كل يوم بس سر 

مليكة بهمس:ـ سر ازاي 

ياسين:ـ انا و تيته و مي بنكلمها كل يوم على تلفون اونكل حسام 

مليكة:ـ ازاي 

ياسين:ـ ايه الغباء دا ازاي ايه هى اصلا عند حسام قعدة عنده بقلها اسبوع تيته بس الى عارفه مكانها و بتمثل على بابا بس دا سر يا مليكة بابي ميعرفش حاجة تمام 

مليكة بابتسامة:ـ تمام 

مليكة قبلت خده و خرجت بفرح بليل ادم رجع القصر 

مليكة:ـ مساء الخير يا ادم 

ادم مردش عليها 

مليكة:ـ تو تو بتهمل حب عمرك إلى حبيتك و محافظة على حبك علشان حبيبت القلب الى مع غيرك دلوقتي 

ادم لف وشه ليها اتجه ناحيتها بغضب و حط ايده على رقبتها حرفيا كانت بتتخنق كانت هتموت:ـ اخرررسي مراتي خط احمر و حسك عينك تتكلمي عنها بالطريقة دى هى انضف منك 

مليكة زقت ايديه:ـ كح حاا كح صحيح بإمارة انها مع صاحبك في بيته بقلها اسبوع هناك الا اعلم قعدين مع بعض ازاي ربنا يستر على وليانا لو مش مصدقني روح اسال عيالك اقولك انت تعب روحك ليه ما تروح بيت صاحبك و اتاكد يا ادم انا بحبك و بتمني رضاك 

ادم ضربها كف من قوته وقعت على الأرض و مشي زى المجنون ركب عربيته و مشي بعد وقت في فيلا حسام 

حور بضحك:ـ بس بقا و من ساعتها و احنا اصحاب 

حسام:ـ حقيقي عجيبة مشوفتش اعجب منها 

حور بضحك:ـ و لسه هتتصدم من شخصيتها 

حسام:ـ و دا مين الرخم الى يجي لحد دلوقتي هروح اشوف مين 

حسام فتح الباب:ـ ادم.. انت كويس مالك يا ابني 

ادم دخل ببرود:ـ طب مفيش اتفضل شكلك مشغول فعلا لدرجة أنك متتصلش بصاحبك 

حور و هى متجها ناحية ليهم:ـ مين يا حسام 

حور بصدمة:ـ ادم 

ادم قرب منها بصلها بغضب مفرط و ضربها بالقلم من قوته وقعت على الأرض حطت ايديها على خدها بصدمة سلوى و ملك خرجوا على صوت الكف لانه كان عالي جدا حسام بصلها 

ادم:ـ دى اخرتها يا زبالة ادخلك بيتي و امنك على عيالي حبيتك و اخر ما تم تخوني.ني انتوا الاتنين شبه بعض في ستين داهية 

حسام بصله بهدوء قرب منه و ض.ربه 

ملك حطت ايديها على بؤها خوف من نظرات حسام و صوته الى كله غضب 

حسام مسكه من قميصه:ـ انت اتجننت يا ادم اتجننت ازاي تسمح لنفسك انك تقول الكلام ده لبنت سيف المنشاوى هاا ازاي تجرأ تمد ايدك على اختي يا حقير انا كنت بعديلك كتير و بقول صاحب عمري لكن لحد اختي و انك تهاينها 

حسام طالع المس.دس و وجه ناحية ادم:ـ يبقا تتشهد على روحك ..

ولعت يا ناس ولعت 🔥🥰

ربنا يكرمك يا ياسين 😂

رايكم هيحصل ايه و رد فعل حسام صح ولا غلط و تصرف ادم 

الى جاي دماررر 🔥 🙈 

#حورـالادم 

حسام طالع مسدس.ه و وجه ناحية ادم:ـ يبقا تتشهد على روحك يا ادم باشا 

حسام ض.ربه في كتفه تحت صدمة الجميع 

حسام طالع جاب التحليل و رمه في وش ادم بغضب:ـ شوف لو مش مصدق 

ادم شاف التحليل كان رايح لحور لكن حسام مانعه:ـ على فين هو انت فكرك انى هبقا بالغباء دا و ارجعها معاك دى كدا ررد شايفني متخلف علشان ارجعها معاك 

ادم بغضب:ـ كفاااية بقا انا ساكت من الصبح انت مين اصلا تعرف ايه عنها علشان تقف في وشي حور هى صاحبت الموضوع يلا يا حور تعالي معايا 

حور بهدوء و ابتسامه:ـ طلاقني يا ادم 

ادم بصلها بغضب:ـ انتي بتقولي ايه يا حور انتي واعية لكلامك انا ادم حبيبك 

حور قامت اتجهت له بصتله بوجع:ـ الحاجة الوحيدة الى تشفعلك انك انقذتني مش اكتر انقذتني بس اخد مني حاجات كتير اوى كل حاجة حتي راحة بالي بضطر اسكوت علشان بحبك و مليش غيرك انت عملت اي شكيت فيا و دى مش اول مرة سبني في حالي يا ادم الله يرضى عليك سبني انا مبقتش قادرة اعيش معاك لو بتحبني بجد يبقا سبني في حالي المقبلة انتهت يا سيدت الرائد ابقا سلملي على بنت عمك الا بالحق هو فين ابوها من كل دا ملهاش اب يسال عليها ولا صح هو مطمن انها عايشة معاك ربنا يهنئ سعيد بسعيدة صح لو سبتك تانى انا موجودة زى ما ثريا كانت موجودة فاكر ثريا صحيح ما الحب الاول بينسي الواحد اهله 

حور كانت هتمشي لكن رجعت تاني:ـ هتصدقني لو قولت اني كرهت نفسي بسببك طلاقني يا ادم لو بتحبني طلاقيني 

حور طالعت على اوضتها و سلوى و ملك وراها 

حسام طرد ادم و قفل الباب بغضب في وشه 

فوق حور قفلت الفون حطت ايديها على قلبها و قعدت تبكي بقهرة:ـ ليه يا ادم ليه ليه اول مرة احس اني غبية حبي ليك ما هو الا غبوة ياريتني ما شوفتك ولا اتجوزتك 

ملك :ـ حور افتحي الباب ارجوكي راح كلب يجي حمار بس متعمليش في نفسك كدا دا واحد ميستهلش 

سلوى بصتلها بدهشة بمعنى انتي بتقولي ايه:ـ حور حبيبتي افتحي الباب علشان خاطري طب افتحي الباب و اوعدك هحل كل حاجة 

حور بغضب و صرخ:ـ سبووني في حااالي بقا 

ملك قعدت على الأرض و ربعت رجليها:ـ طب و ادي قعدة 

حسام جاه:ـ انتوا بتعملوا ايه كل واحدة على اوضتها 

ملك في سرها:ـ لا دا دم مفيش خرب حياتها و بيتكلم ببرود 

ملك قامت و راحت اوضتها سلوى بصت له بقلة حيلة و راحت لى اوضتها 

ادم خبط على الباب:ـ افتحي الباب يا حور علشان خاطري 

حور قامت مسحت دموعها و فتحت الباب 

ادم:ـ حقك عليا انا مكنش قصدي اضربه بس هو الى اتمد فيها و اوى كمان 

حور بحزن:ـ انا الى حمارة لم افتكرته بنادم بس طالع اناني اناني لدرجة كبيرة ادم عايش لنفسه و بسسس انا مش مموتني من جويا غير ان مفضل حب عمره على الى استحمله في اسوا حالاته فيها ايه مليكة احسن مني فيا ايه عارفه يا حسام انا بلعن الظروف الى اتقابلنا فيها هى السبب ياريتني ما روحت الشغل اليوم دا ولا اتخنقت مع المدير ياريتني ما كنت قومت منها ملعون الحب الى يخلي الواحد يذل نفسه للناس متستهلش 

حسام حضن حور و حور انهارت في البكاء 

حسام فضل يملس على شعرها بحنان:ـ والله ل اخدلك حقك منه هو و الى يتشدتلو انتي قوية و هتعدي دى كمان زى ما عديتي الى قبليها انا معاكي في اي حاجة بس اوعى تكسري نفسك علشان حد بنت سيف المنشاوى تعيش رافع راسها تكمل الحياة ولا يهمها اي حد اوعى تخلي حبك ينتصر على كرامتك لانكي مش كدا مش كدا 

حور:ـ ادم كسرني اوى من جوايا كسرني اوى 

تاني يوم في قصر الشناوى 

الام بسخرية:ـ ايه هتفضل حبس نفسك في اوضك كدا ههه طول عمري بقولك بص لى الى في ايدك و سيبك من الماضي 

كملت بدموع 

ثريا مامتش و هى بتولد زى ما الدكتورة قالت تو ثريا كانت ميته من زمان ماتت من قهرتها لم تبقا نايمة و تسمع جوزها بيردد اسم ست غيرها عاااارف الاحساس دا ولا عمرك حتحسو لانك تلج انت عبارة عن تلج مش بيحس بالى حواليه دلوقتي كمان حور لو جرا ليها حاجة هيبقا بسببك محدش مسؤال قدامي على الى حصلهم غيرك بس برضو انا السبب افتكرتك بنادم و بتحس بغيرك بس كلام كله علشان مليكككة البت الى رفضتك انطققق فيهااا ايه زيادة عنهم ولا انت صح زى ما بيقولوا بتحب الى يذلك و يكسرك احلي حاجة ان حور لقت اهلها لقت حد يوقفلك انت اناني يا ادم اناني ياريتني ما ولدك ولا شوفتك انا ماشية و مش راجعة تانى لحد ما ترجع مراتك دا لو سمحتك اصلا جتك الارف 

الام خرجت من الاوضة راحت لى اوضتها لمت هدومها و حاجاتها و مشيت 

ياسين بحزن:ـ انا السبب 

مي:ـ كللىه بسببك انت غبي هاا فين عقلك لم قولت ليها بس ماشي ولا يهمك انا هخد حق امى و حق حور 

فى فيلا حسام في اوضة حور 

فتون بصدمة:ـ يعني اي يا حور 

حور:ـ مش عايزة الولد مش عايزة يا فتون 

فتون:ـ بس ادم بيحبك 

حور:ـ مانتي كمان اسر بيحبك من رغم كدا رفضة الرجوع 

فتون:ـ صحيح بس انا مموتش ابني عارفه يا حور من يوم ما اتجوزت اسر و انا نفسي يبقا ليا طفل منه ههه اتغري في ثانية و لم قولت له انى حامل 

تكمل بدموع و وجع:ـ ضربني مسكني من شعري و قالي ابن مين حامل ازاي و انا مش بخلف متخيلة الى قاله على الأقل ادم من غيرته عليكي مش اكتر لكن انا اتهانت في ناس مش لقية ضفر عيل حتي انا انا اتحرمت من الأمومة يا حور و البركة في الست سماح 

ملك بدموع:ـ هو انا ليه متحبش ايه الى ناقصني ايدي طب ما هما الى بيعصبوني من يوم ما ابويا مات و انا خايفه بحاول احمي نفسي من غدر البشر و الزمن حور مش هقولك ارجعي لان حاسه بيكي لكن بلاش موضوع الإجهاض دا 

حور غمضت عيونها بتعب:ـ هعيش و اموت محدش فهمني انا عايزة ابدا من جديدة بعيد عن الماضي و وجعه انا بموت و محدش حاسس بيا على الاقل انتي جوزك مكنش في وعيه لكن ادم كان واعي لكل كلمة قالها اتهمني بالخ.يانة خلاص انا قولت قراري و مش ها رجع فيه انا اتصلت بالدكتورة و حدد معاد خلاص خلصت و الى هتفتح معايا الموضوع ده.. سبوني لوحدي 

فتون:ـ لا مش هسيبك زمان اسر كان منعني عنكم لكن دلوقتي مش هسيب واحدة فيكم و لو مرجعتيش عن الى في دماغك هقول لمحسن هو يفوقك ايه فكرك الموضوع سهل كدا طب افرد موتي هتقبلي ربنا ازاي اتكلمي يا حور طب هو متهور تعملي زايه 

حور:ـ هو ولا فارق معاه اصلا هيفرح صدقوني هو اصلا مش عايزو اكتر مني 

فتون:ـ ممم طب سلام انا دلوقتي لازم امشي لان ماما جميلة بتتصل خدي بالك من نفسك و دماغك يا ملك 

فتون ودعت صحابها و مشيت 

اسر:ـ اركبي 

فتون اتنهدت:ـ تمام بس علشان مش طيقة الكلام معاك ولا المنهدة 

فتون ركبت:ـ بقولك يا اسر عايزني اسامحك 

اسر بلهفة:ـ ياريت 

فتون:ـ ليا خدمة صغننة اد كدا ادم الشناوي هو مش صاحبك 

اسر:ـ كااان كاان صاحبي من ايام ثانوى 

فتون:ـ معاك رقمه أو عنوانه 

اسر وقف العربية بعصبية و مسكها من شعرها:ـ و دا ليه بقا ان شاء الله ما تتظبطي يا بت 

فتون:ـ سيب شعري يا اسر طول عمرك متخلف اسمع في موضوع حياة أو موت و لو مروحتش له هيحصل مصيبة و طلاق 

اسر:ـ و احنا مالنا 

فتون:ـ بقولك صاحبتي بيتها هيتخرب افهم بقا 

اسر ساب شعرها:ـ هحاول اروحله القسم اول و اخر مرة تنطقي اسم راجل غيري 

فتون ربعت ايديها و بصت الناحية التانية بغضب و تفكير 

فى القصر في الجنينة 

الشغالة:ـ العصير لست البنات 

مي بابتسامة:ـ مرسي دادة...  بقولك يا دادة ممكن طلب و هبقا سعيدة جدا لو اتحقق 

الشغالة:ـ اموريني 

مي:ـ ستات ليها في الضرب الى بيخد الحق يعني 

الشغالة:ـ يلهوي انتي بتقولي ايه يا مي عايزة تعملي ايه 

مي رجعت ضهرها لوراء:ـ في واحدة حبيبت قلبي عايزة اربيها و ياريت لو يتوصو بيها كمان بابا مش هيبقا قعد النهاردة الساعة تسعة بالظبط يشرفو و يظبطو طنط مليكة ارجوكي يا دادة وافقي و اوعدك السر هيبقا في بير و ه

الشغالة:ـ اخص عليكى يا مي انا برضو كدا انا اخدمك برموش عيني تسعة بالظبط كله هيبقا جاهز اطمني 

الشغالة راحت لى شغلها و مي قعدت تشرب العصير بتوعد لمليكة 

بليل كان فعلا ادم مش موجود مليكة قامت تفتح الباب بملل 

مليكة:ـ انتوا مين اااااع الحقوني 

اخرسي يا بت يلا يا ستات شوفوا شغلكم اتوصو بيها على الاخر 

مش محتاجين واصية 

الستات بعد ما قفلو الباب نزلو ضرب في مليكة بعد ما خلصوا ضرب حطو الطين في بؤها مي كانت بتبص ليها بفرح و حقد و صورتها :ـ كدا اخد حق ماما و حور بالشفاء يا نونو 

ياسين:ـ يا حرام ملكيش حق يا مي بس انا مبسووط اوى دا انتي دماغك سم 

مي:ـ علشان تعرف ان اختك دى دماغ يلا قبل ما تفوق و تخد بالها 

راحوا لى اوضتهم 

تاني يوم حور راحت المستشفى لانها حدادة معاد مع الدكتورة 

فى غرفة العمليات 

حور كانت حواليها بخوف:ـ انا جاهزة و ياريت بسرعة 

فى الفيلا 

ملك بعصبية:ـ ما تردد يا زفت تعمل المصيبة و تختفي هتصل بفتون 

ملك:ـ ااوف مش بتردي ليه انتي كمان 

سلوى:ـ مالك بتكلمي نفسك ليه 

ملك :ـ هاا مفيش بتصل بيهم علشان اطمن على الشغل محدش رد ف متعصبة بسبب كدا 

سلوى:ـ هى حور فين 

ملك :ـ حور ااه خرجت يا حبيبتي مخنوقة ف خرجت شوية و راجعة 

سلوى بصت ليها بشك و مشيت راحت تكلم حسام 

ملك :ـ اهبب ايه بس يارب 

عند حور الدكتورة عطيتها البنج حور غمضت عينيها و......

بس مليكة تستاهل 

صحيح فتون و اسر هما هما ابطال رواية هوس العشق 😂♥️🥰

#حورـالادم

البارت ـ الحادى عشر 

غمضت عيونها من اثر البنج 

بعد ساعات حور فتحت عيونها ببطء 

حور بألم:ـ خلاص يا حور انتي الى اختارتي يبقا بلاش تحزني خلاص ابنك راح 

حور بصت حاوليها بتعب:ـ انا فين ااه يا دماغي 

قامت من رغم تعبها و هى بتحاول تمشي من رغم الدوخة خرجت من الاوضة 

حور:ـ انا فين دى مش المستشفى انا ايه الى بيحصلي 

حور غمضت عيونها و بتحاول تفوق حالها فضلت ماشي لحد ما طالعت للطابق الى فوق بصت على البحر بصدمة و عدم فهم 

ادم من وراها:ـ حمدالله على السلامة اخيرا فوقتي معلش هو البنج كان زيادة عليكى 

حور اتسعت عينها بصدمة و بعض العصبية و الغضب لفت له :ـ انت 

ادم ببرود:ـ مفاجأة مش كدا بس شكلها مفاجأة لطيفة هتهربي ازاي بقا 

ادم قرب منها بصلها ببرود:ـ انا مستحيل تخلصي مني بالسهولة دى 

حرك ايده على خدها 

برافو عليكي عرفتي تخلصي من الجنين احيكي على شجاعتك بس نسيت اقولك انى مش هرحمك 

حور زقيته و قالت بتحذير:ـ لو قربت مني تانى هرمي نفسي همووت نفسي سامع يا ادم انا بكرهك بكرهك اوى 

حور رجعت شعرها لوراء كانت هتنزل 

ادم حاوط خصرها بحماية و برود:ـ مفيش هنا غير انا و انتي و بس اه صحيح نسيت اقول انى قفلت التلفونات تلفونك للاسف وقع في البحر 

حور بجنون بتض.ربه في كتفه :ـ هقت.لككك يا ادم هقت.لكك انت ايه ااي يا اخي ارحمني بقا ارحمني 

ادم بص لعيونها و وشها الشاحب:ـ حور اهدي بقولكك اهدي و اسمعني حوررر انتي كدا هتموتي ابننا بجد اهدي بقا 

حور وقفت ضرب:ـ هو لسه عايشش 

ادم مسك ايديها حطها على بطنها:ـ انا مستحيل اخسرك مهما حصل 

اتنهد بهدوء:ـ ملك اتصلت بيا و حكاتلي على الى هتعمليه و قبليها بيوم الدكتورة بتاعتك كلمتني و قالت انكي عايزة تجه.ضي الطفل و قالت ان الاج.هاض خطر عليكى اتفاقت معاها تمثل انها هتعمل زى ما انتي عايزة انا مش اعمى و لو عوزة اعرف حاجه عنك هعرفها 

حور بصت له بصدمة و فضلت تضرب فيه:ـ انت حقيرر حقير يا ادم ياريتني ما كنت شوفتك ولا عرفتك انا بكرهك بكرهك لو مطلاقتنيش هخل.عك و دا بجد لانى ارفت منك روحلها و سبني في حالي 

حور لفت وشها و لسه هتمشي 

ادم:ـ ممم تخيلي كدا لو سيدت الظابط اخوكي و هو ماشي بعربيته عمل حادث لقدر الله أو اخد رصاصتين أو ملك ادلق على وشها مية ن.ار 

حور لفت وشها له و قالت بصدمة:ـ انت مستحيل تعمل كدا 

ادم:ـ مفيش حاجة مستحيلة الى بقوله بنفذه قبل ما بقوله انتي في ايدك الاختيار 

حور غمضت عيونها:ـ يارب الصبر من عندك انت بتمسكني من ايدي الى بتوجعني ااانت مريض يا ادم مريض انا تعبت منك تعبت 

ادم:ـ افتحي عينيكي و قولي قرارك 

حور :ـ انت مش هتنفذ كلامك 

ادم:ـ هنرجع تانى لي الهبل هعمل كده يا حور هعمل كده هاا قولتي اي يا حوريتك مني يا اخوكي و صاحبتك 

حور بابتسامة:ـ و على اي يا روحي تعب القلب دا 

ادم:ـ يعني سامحتيني 

حور:ـ دا في احلامك انا هريح الدنيا و ارتاح 

ادم:ـ هتعملي اي 

حور وقفت على السور و نططت في الماية 

يتبع 


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم