رواية خيانه غير مشروعه بقلم الكاتبه هويدا زغلول حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة افكارنا
رواية خيانه غير مشروعه بقلم الكاتبه هويدا زغلول حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة افكارنا
مرات اخويا علشان بتحبه خلفت من غيرو
وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا
مروه عندي 28 سنه عايشه في بيت ماما
وفي يوم لقيت اخويا داخل وبيقول
ابراهيم
تعالي يا سميه ادخلي يلا وبعدها دخل وانا قلت
مروه
ايه ده يا ابراهيم في ايه ايه سميه جايه معاكي البيت تاني ليه مش خلاص كل واحد راح لحاله وهي شافت نصيبها
ابراهيم
لا ما هي مروه اتطلقت من جوزها وانا رجعتها تاني وناوي اعيش معاها حياه مستقره وخرجت
الحما وقالت
الحما
وعند مين بقى الكلام ده ان شاء الله هو انت كنت اخذت رايي ولا راي مين علشان ترجع مراتك
ابراهيم
بصراحه يا ماما انا مش عارفه اعيش من غيرها ومش هقدر اكمل حياتي من غيرها وارجوكي بطلي مشاكل بقى
الحما
على اخر الزمن يا ابراهيم بتقول ليا ان انا اللي بعمل المشاكل يعني مراتك اللي ملاك نازل من السما وانا اللي بعمل مشاكل يا ابني
ابراهيم
يا ماما بالله عليك انا ما اقصدش بس انا مرتاح وانا مع سميه خليني اعيش معاها
مروه
خلاص يا ماما بقى خد مراتك واطلع شقتك جرى ايه يا سميه هو انتي مش عايزه تكلمينا ولا ايه
سميه
لا خالص يا مروه انا بس مش عايزه اتكلم ماما واقفه علشان بحس ان هي بتتلكك ليا على اي حاجه
الحما
شوفت اخر كلامها ليها حق تعمل اكتر من كده هي مش لاقياك واقف وساكت
سميه
جرى ايه يا ابراهيم في ايه انا رجعت معاك تاني لما قولتلي ان مامتك اتغيرت انا مش شايفه
اي تغير يعني
ابراهيم
اطلعي فوق يا سميه لو سمحت وبعدها طلعت
وبعدها هو قال يا ماما لو بتحبيني لو سمحت بلاش مشاكل وبعدها طلع شقته
وفي شقه مصطفي ابن عم سميه دخل
وكانت مراته ثريا قاعده وقال
مصطفي
ازيك يا ثريا عامله ايه عماله اتصل بيكي مش راضيه تردي عليا ليه وفي الوقت ده ثريا
قامت وقفت وقالت
ثريا
هو انت ليك عين تيجي هنا تاني بعد اللي انت عملته انت نسيت تدخل بين باب الشقه كده من غير ما تخبط انت مش عارف ان انا رافعه
عليك قضيه وعايزه اطلق
مصطفي
ربنا يعلم انا بحبك ازاي ومش هعرف اعيش من غيرك لو بتحبيني بجد سامحيني على اي حاجه عملتها
ثريا
اسامحك على ايه هو انت شتمتني ولا قلت لي حاجه غلط انت رحت اتجوزت عليا يا بيه
مصطفي
والله كانت غلطه عمري وانا طلقتها دلوقتي علشان ما اقدرش اعيش من غيرك ولا من غير عيالي
ثريا
ماشي يا مصطفي لما تبقى تطلع قسمت الطلاق ابقي هاتها وانا اشوفها بعيني
وساعتها هيكون لينا كلام ثاني
مصطفي
والله العظيم انا طلقتها خليني اعيش معاكي هنا في البيت يا ستي كل واحد في حاله لحد ما تطلع قسيمه الطلاق
ثريا
هو ايه اللي غيرك بالطريقه دي يوم ما عرفتي يعني انك متجوز مكنتش بتتكلم بالطريقه دي خالص
مصطفي
فوقت لنفسي والله وعرفت ان اللي انا بعمله ده غلط ارجوكي سامحني علي اللي عملته
ثريا
ماشي يا ابراهيم لما اشوف
اخرتها ايه معاك انا لولا بس مش عايزه
عيالي يتربوا لوحدهم والله عمري
ما كنت وافقتك علي الكلام اللي انت
بتقولوا ده ادخل يلا اوضه الولاد ولو سمحت ملكش اي كلام معايا خالص حد بشوف قسمت الطلاق بتاعي
مصطفي
اللي تؤمري بيه احسن يا حبيبتي
وبعدها دخل الاوضه وهي بدأت تفتكر
يوم ما راحت شقه ابو سميه
#فلاش باك
مصطفي
ايه ده ثريا انت ايه اللي جابك هنا وبتعملي ايه
ثريا
انا ايه اللي جابني هنا انا جاي اشوف جوزي بيعمل ايه انا مشيت وراك لحد ما شفتك وانت طالع هنا انت بتعمل ايه عند بنت عمك هي طلقت وخلاص بقت ماشيه على حل شعرها ولا ايه وفي الوقت ده خرجت سميه وقالت
سميه
قطع لسانك يا حبيبتي ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده انا مراته على سنه الله ورسوله ولو مش مصدقه اجيبلك قسيمه الجواز
ثريا
الكلام اللي انا بسمعه ده حقيقي انت فعلا اتجوزتها طب ليه عملت معاك ايه قصرت فيه
منك لله
مصطفي
ارجوكي اهدي بس لو بتحبيني وبعدها قرب
منها
ثريا
ابعد عني خالص مش عايزه اسمع صوتك وطلقني من غير محاكم لو سمحت
مصطفي
انا بحبك جدا وما اقدرش اعيش من غيرك والله
ثريا
وانا كلامي خالص طالما اتجوزت علي ودخلت واحده ثانيه حياتك انا لا يمكن اكون موجوده في حياتك وبعدها مشيت
مصطفي
عاجبك اللي حصل ده كان لازم تخرجي يعني وتقولي انك مراتي
سميه
امال كنت عايزها يعني تقول ان انا ماشي على حل شعري ترضى الكلام ده عليا
مصطفي
انا غلطان يا شيخه اني سمعت كلامك اساسا
وبعدها دخل الاوضه وبعد أسبوع طلقها
وراحت كلمت اخويا
ابراهيم
ايه ده معقول سميه بتتصل بيا انت وحشتيني قوي يا سميه عامله ايه
سميه
مش عارفه اعيش من غيرك والله يا ابراهيم ربنا يعلم حياتي عامله ازاي الشيطان بجد دخل بينا وخلاني اطلق منك
ابراهيم
ازاي الكلام ده ده انا عرفت ان انت اتجوزتي مصطفى ابن عمك
سميه
اتجوزتوا على الورق بس بس عايزه احلفلك انه ما لمسنيش انا مش طايقه ان اي راجل غيرك يلمسني
ابراهيم
معقول الكلام الحب ده عشان خاطر الناس سميه ما تعرفيش والله انا بحبك ازاي ومستعد ارجعك تاني
سميه
بس انت عارف ان مامتك بتكرهني ازاي ولا يمكن توافق ان احنا نرجع لبعض ارجوك يا ابراهيم ما تقولهاش اي حاجه دلوقتي
اصبر بس شويه لحد ما نشوف هنعمل اي
وشهور العدا تخلص وبعدها فعلا رجعت ل اخويا
#باااااك
وعدا شهرين ونزلت سميه
الحما
قال قاعدين يكفيكوا شر الجايين خالي يا حبيبتي من يوم ما رجعت البيت ومحدش شاف وشك يعني اشمعنا دلوقتي نازله عندنا
سميه
عشان عندي ليكي خبر هيفرح قلبك قوي انا حامل لسه جايه من عند الدكتور دلوقتي وقالتلي ان انا حامل
الحما
انت بتتكلمي بجد يا بنت ولا بتشتغليني انت عارفه لو طلعت كدابه انا هعمل فيكي ايه والله لاسود عيشتك
سميه
تقدري تيجي معايا للدكتور وتاكدي بنفسك بجد انا فرحانه قوي ارجوك يا ماما تعمليني زي بنتك ما تعرفيش انا بحبك ازاي والله
الحما
وانت يا بنت ما تعرفيش اول لما عرفت الخبر ده انا حبيتك ازاي اقعدي استريحي مش عايزاكي تقفي خالص وبعدها خرجت مروه
مروه
وانت عرفتي منين انك حامل من اخويا وانت ناسيه انك كنت متجوزه ولا ايه
سميه
انا حامل في شهرين يا حبيبتي وبعدين هو انت ناسيه شهور العده ولا ايه وبعدين هو ما لمسنيش اساسا
الحما
معقوله يا بت يا سميه الكلام اللي انتي بتقولي ده حقيقي واسكتلك يعني
سميه
مش هكذب عليك اكتر من كده يا ماما انا كنت متجوزاه بس عندي في ابراهيم قولت ابراهيم لما يعرف ممكن يجي ويرجعني ثاني
الحما
جدعه يا بنت انك عملت كده المهم بقى مش عايزاك تشيلي قشايه من الارض انتي سامعه ولا لا وبعدها دخلت اميره مرات اخويا محمد
اميره
ازيك يا طنط عامله ايه ازيك يا سميه هو انت رجعت تاني ولا ايه
الحما
اه يا اختي رجعت والمره دي راجعه ايه والحمد لله بقت بسلامه وبخير وحامل
اميره
ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده يا طنط ما انت عارفه ان ابراهيم عنده مشكله
الحما
اخرسي قطع لسانك اللي يجيب سيره ابني ده مقطع لسانه وانت سامعه ولا لا يا بنت
اميره
انا اسفه يا حماتي ما اقصدش والله بس انا استغربت بس مش اكتر طب ما كانت متجوزه قبلها بسنه ليه ما حصلش حمل يعني
الحما
تسمعي يا حبيبتي ان كل شيء قسمه ونصيب ولا ايه وبعدين خليكي في حالك انتي خالص
ملكيش دعوه بالحوار ده انتي فاهمه ولا لا
مروه
تعليم مطبخ جوه معايا يا اميره هنعملك لقمه تاكليها
الحما
بقولك ايه يا بنت انتي اميره ما تندش ايديها في حاجه انت سامعه ولا لا
اميره
الله يسامحك يا ماما بعدها دخلت المطبخ معاها
مروه
هو انت يا بنتي عملتي ايه في العلاج اللي انت بتاخديه انا شايفه يعني ان هو ما جابش نتيجه لحد دلوقتي
اميره
والله يا حبيبتي مش عارفه اعمل ايه انا بفكر في موضوع الحقن المجهري بس عايز فلوس كثيره جدا فبفكر ابيع شقتي
مروه
هتعملي ايه يا اميره انا ما بيعشقتك هتعيشي فين يعني كلنا عارفين ان شقه مامتك صغيره جدا
اميره
انا كنت جايه علشان اكلم مع مامتك فالحوار ده انا بفكر اجي اعيش هنا مع مامتك انتي ناسيه ان احنا لينا شقه في البيت ده برده
مروه
انا مش ناسيه يا اميره وكمان مش ناسيه انك سخنتي جوزك وخليتيه يمشي من هنا
اميره
هو بمزاجي يعني يا مروه هو انت مش كنت شايفه مامتك بتعمل في ايه وطريقه كلامها معايا كانت عامله ازاي
مروه
طب بقول لك ايه قفلي على الحوار ده دلوقتي وبالليل نقعد نتكلم معاها ونشوف هنعمل ايه
اميره
بالله عليكي يا مروه عايزاكي تكلميها معايا يمكن توافق ان احنا نيجي نعيش هنا
مروه
اللي فيه الخير يقدمه ربنا ما تشغليش بالك انت يا حبيبتي وبعدها ابراهيم جه من برا
ابراهيم
سميه حبيبتي هو الكلام اللي قولتي لي في التليفون ده حقيقي معقول انتي حامل انا مش قادره اصدق والله
سميه
اه والله يا حبيبي حتى اول لما عرفت الموضوع ده نزلت عند مامتك جاري
الام
والله يا بنت انا ما كنت اعرف ان انت طيبه قوي كده ساعات انا كنت جايه عليك ما تزعليش مني بقى اني خرجت بيتك المره اللي فاتت
سميه
والله يا ماما انا نسيتلك اي حاجه اول ما عرفت ان انا حامل
ابراهيم
بعد اذنك بقى يا ماما انا هاخد مراتي واطلع فوق بعدها طلع وخرجت انا واميره من المطبخ
الحما
خير يا حبيبتي عايزه ايه اصل وشك كده بيقول ان هي مش زياره عاديه وانتي عايزه حاجه طبعا
مروه
اهدي بس يا ماما انت هتعرفي كل حاجه اميره عايزه تيجي تعيش معانا هنا تاني في الشقه فوق
خيانه غير مشروعه
الحلقه الاخيره
بقلم هويدا زغلول
الحما
ليه بقا ان شاء الله يا شيخه اميره هو انتي يا ختي مفضلتيش تزني علي دماغ ابني لحد ما غورتي من هنا اي بقا الي مخليكي عاوزه ترجعي ان شاء الله
مروه
ميصحش يا ماما الي انتي بتقوليه ده وبصراحه بقا
الموضوع ان الدكتور قال ان مينفعش ان هيه تحمل الا بحقن مجهري علشان كده
عاوزين يبيعو الشقه علشان يكفو تكاليف العمليه كلها
الحما
لا يا ختي الموضوع مهواش كده كل الحكايه ان الحلوه مرات اخوكي غارت من سميه وعاوزه تحمل زيها
بس انا حاسه ان نابها هيطلع علي شونه
اميره بحزن
حرام عليكي يا حماتي اي الي انتي بتقوليه ده
انا كنت جايه وكنت ناويه افاتحك في الموضوع ده قبل ما اعرف ان سميه حامل
اصلا
بالله عليكي توافقي ان نرجع للبيت هنا
دي الفرصه الوحيده علشان ابقي ام
الحما
ممممم طالما يا حبيبتي عاوزه ترجعي يبقي بشروطي انا
وطالما عاوزه ترجعي يا حلوه تبقي تيجي تقعدي هنا معايا في شقتي ةانسي موضوع شقتك دي نهائي علشان مش هتلمحيها تاني
اميره
اي الي انتي بتقوليه ده يا حماتي
والشقه الي فوق دي هنسيبها كده
الحما
هو ده الي عندي يا حلوه عاوزه توافقي وافقي مش عاوزه انتي حره انا مش هجبرك علي حاجه
اميره بحزن
حاضر يا حماتي انا موافقه وان شاء الله العمليه هتنجح وافرحكم
الحما بسخريه
دي كان زمان يا مرات ابني قبل ما سميه ما تحمل الفرحه كلها ليها هيه دلوقتي انتي نسيتي ولا اي ان هيه حامل
اميره
لا طبعا علي العموم انا امشي علشان اقول لعماد علي الموضوع ده اكيد هيفرح علشان كان خايف لا انتي متوافقيش وبتروح سيبانا وبتمشي
اول ما بتمشي انا بقول
مروه
ليه يا ماما تعملي كده ما تخليهم في شقتهم احسن بدل ما يقو معاهم انا مردتش اقول اي حاجه عن الموضوع ده علشان متزعليش
الحما
علي الله كان ده حصل كنتي متعرفيش انا ممكن اعمل فيكي اي وعلي العموم يا حلوه انا بعمل كل ده علشان متخدش عماد تاني وتقسيه عليا هو انتي ناسيه الي هيه عملتو ولا اي واهيه تخدمني شويه ولا هو حرام
مروه .
بس بردو يا ماما انتي عارفه كويس ان اميره كويسه بس انتي الي حطاها في دماغك
وياريت تعامليها زي ما انتي حابه حماتي تعاملني
هترضي ليا ان اجي واقولك ان حماتي يتعمل كده
الحما
ليه يا اختي هو انا كنت مت ولا كنت مت
واديكي اهو قاعده في بيتي معززه مكرمه لحد ما المحروس جوزك ينزل في سنتو ده
انا مش فاهمه مش عاوز ياخدك معاه ليه
ولا هو شافلو شوفي هناك ولا اي
مروه
بقولك اي يا ماما انا هقوم احسن اصل انا لو فضلت قاعده معاكي هطلب الطلاق من جوزي
وبروح سيباها وبدخل علي جوه
وفي شقه ابراهيم اخويا
.ابراهيم
انا بجد مش مصدق نفسي معقول يا سميه انتي حامل مني طب ازاي والدكتور قال انو صعب
سميه
مفيش حاجه يا حبيبي بعيده عن ربنا وده عطاء ربنا ادهولنا خلينا نفرح بقا بلاش التفكير الي ملوش لازمه ده
ابراهيم
عندك حق يا حبيبتي انتي متعرفيش انا فرحان اد اي لما قولتي الخبر حملك اهم حاجه مش عاوز اشوفك تشيلي قشايه من علي الارض
سميه
طب مين الي هيعملي يعني يا ابراهيم ما انت عارف البير وغطاه وان مليش ولا اخ ولا اخت مقطوعه من شجره
ابراهيم
انا هكلم امي في الموضوع ده وهيه هتسمع كلامي طبعا وبالذات هجبلها حتت عيل تفرحي البيت ده
سميه
ماشي يا حبيبي الي تشوفو انا بقا هدخل اريح شويه اصل انت متعرفش أنا حاسه ان دايخه ومش قادره اقعد ولو كدهد
شوف لو مامتك عامله احل جيب اصل انا جعانه
ابراهيم
طب استني يا حبيبتي لما اجي اسندك
وبالله عليكي عاوزك تخلي بالك من نفسك
لحد ما تقومي ليا بالسلامه اناي والي في بطنك
وعند اميره روحت لقيت عماد اخويا قاعد مستنيها
عماد
بردو يا اميره عملتي الي في دماغك وروحتي لماما هو انا مقولتش ان مش عاوز ولاد
وكفايه عليا انتي ولا انتي غاويه تعب القلب ليا وليكي
اميره
اهدي بس بالله عليك انا روحت لولدتك وهيه وافقت علي الموضوع ده بس
عماد
مالك سكتي ليه في اي
اميره
بصراحه كده لو رجعنا احنا هنقعد معاها في الشقه بتاعتها هو ده الخل الوحيد علشان نرجع للبيت تاني
عماد
لا طبعا مش موافق علي الموضوع ده اوعي تكوني يا اميره وافقتي علي الموضوع ده بجد انا هزعل
اميره
بصراحه كده انا وافقت بس بالله عليك انت كمان وافق وبلاش تعقد الامور انا لما صدقت ان امك وافقت علشان نعرف نبيع الشقه ونعمل العمليه
يعني كنت عاوزني اعمل اي وكل سنه والتانيه سني بيكبر
عماد
طب اهدي يا حبيبتي والله انا خايف عليكي وبالذات ان ماما طرقتها صعبه هو انتي ناسيه ان سيبنا الشقه بسبب الي كانت بتعملو
اميره
معلشي يا عماد وانا احاول علي قد ما اقدر
استحملها علشان خاطر رينا يكرمنا وانا حاسه ان خلاص هبقي ام وانت اهو معايا اكيد هتهون عليا
عماد
طب اهدي وانا والله هعملك الي انتي عاوزاه ورينا يسترها بقا في الي جاي
وعند مصطفي طليق سميه
اول ما دخل لقي ثريا قاعده واول ما بتشوفو لسه جايه تدخل علي جوه
مصطفي
استني يا ثريا انا عارف انك مضايقه مني بس والله طلقتها وقسيمه الطلاق اهيه كمان وكمان سميه رجعت لجوزها الاولاني
ثريا
بتتكلم بجد يا مصطفي بس اي الي هيضمني انك متعملش كده تاني اصل انا عارفاكم صنف نمرود مبتتهدوش
مصطفي
والله ابدا انتي متعرفيش الايام الي فاتت دي كانت عامله ازاي وبالذات خفت لا اخسرك انتي والولاد
ثريا
ماشي يا مصطفي بس اعمل حسابك لو عملت حاجه زي دي تاني نتي هتخسرني بجد لو عملت اي انا مستحيل اسامعك ولو هرجع معاك تاتي بس علشان الولاد بس مستحيل انساهالك انح لمست واحده غيري وبتروح سيباه وبتدخل علي جوه
مصطفي
شكلي هتعب معاكي يا ثريا انا مش فاهم كان عقلي فين لما سمعت كلامك يا سميه
وتاني يوم بتيجي اميره ومعاها عماد بالشنط
الي اول ما بتشفهم ماما
الحما بسخريه
اي ده هو انتم جيتو بصحيح وانا اقول الكرامه هتنقح عليك ومش هترضي لما تعرف انك هتسكن معايا هنا
عماد بضيق
يله يا اميره مش ده الي قولت فيه
اميره
اهدي بالله عليك يا عماد علشان خاطري
وراحت موحهه كلامها لماما اميره وعماد ميقدرش يرفض انو يكون معاكي في مكان واحد بالعكس كان مبسوط
الحما بسخريه .
هو انتي بتقوليلي ما الجواب باين من عنوانو
ادخلي يله يا حلوه دخلي هدومكم وتعالي انا عاوزاكي
عماد
انا ماشي يا اميره علشان اخلص موضوع الشقه ده مع المشتري
علشان اروح للدكتور اواتفق معاه علي العمليه
اميره
ماشي يا حبيبي وابقي طمنيني وبيروح سايبها عماد وبيمشي
الحما بحده
طول يا حبيبتي منا موجوده خفي نحنحه شويه عندكم الاوضه اتكلمو فيها براحتكم
مش هترجغو تاني لسن المراهقه
اميره
حاضر يا حماتي الي تامري بيه
وفي الوقت ده بتنزل سميه
الي اول ما بتدخل بتقول
اي ده هو انتي هنا يا اميره واي الشنط دي كلها
الحما
ما خلاص المحروسه هترجع تعيش معانا تاني
بس اي الي منزلك يا سميه هو ابراهيم مش قالك متتحركيش كتير علشان العيل الي في بطنك ميحصلوش حاجه
سميه
ما انا زهقت من القاعده بصراحه يا حماتي
وكمان مش عارفه رجلي شده ليه
ولما كلمت الدكتور قال احطها في ميه دافيه ومش قادره اقوم اعمل حاجه وحاسه ان دايخه
الحما
لا طبعا يا حبيبتي اقعدي مكانك واحنا نعملك الي انتي عاوزاه دا يوم المني ويوم الهنا لما اشوف عيال ابراهيم
وبتروح باصه علي اميره وبتقول
هو انتي يا بت ماسمعتيش سلفتك بتقول اي
امشي انجري جيبي ليها الميه السخنه تحط رجليها فيها بدل ما انتي واقفه عماله تبحلقي كده في اي يا بت ما تروحي
وبكره يا ختي دي ما بتعمليلها لما بطنك تشيل هتعملك
اميره
حاضر يا حماتي الي تامري بيه وبتروح رايحه اميره تعمل الي قالتو امي
واول ما اميره تخص
الحما
يله بقا يا اميره شدي حيلك بقا وعاوزاكب تمسكي سجاد الشقه دي كلها تغسليه انتي عارفه ان انتي كمان هتعملي الحقن ده ولو حصل نصيب وحملتي يعني يبقي الشقه نظيفه
اميره
حاضر يا حماتي الي نفسك. فيه وبتروح داخله اميره
مروه
طب ليه يا ماما تعب القلب ده ما نوديهم المغسله زي ما نوديهم كل سنه وخلاص
الحما
بقولك اي يا بت يا مروه مش تقوحيني في كل حاجه. كده ويا ختي هو انتي عاوزاه تفضل قاعدالي ولا اي علي الاقل تعمل بقعدنها هنا
.سميه
سيبي ماما تعمل الي عاوزه يا مروه تلاقي شايفه حاجه احنا مش شيفنها وبلاش الطيبه بتاعت
االحما
لو لسه طيبه زي ما انتي بتقولي
مكنتش خلت عماد يسيب البيت ويمشي وده كلو ومخلفتش امال هتعمل اي لو خلفت
مروه
انا غلطانه ان انا بتكلم وانا عارفه ان محدش هيسمع مني انا داخله اسوق هنعمل اكل اي وبروح وسيباهم وبمشي
واول ما بمشي بتقول سميه لامي
سميه بخبث
معقول يا حماتي هتخلي الي اسمها اميره دي تحمل شوفي عملت اي قبل ما بطنها تشيل
امال لو جابت لابنك حتت عيل هتعمل اي ساعتها
الحما
عندك حل انا في ايدي اي اعملو وانا اعملو بس مش اخليها تحمل
سميه
انتي وشطارتك يا حماتي هو انتي هتغلبي يعني
وانا عارفه كويس انك بتحبي عماد ومش مستعده ان يسيبك تاني ي
.الحما
يجي للحق فعلا كده
لولا البت السوسه دي هيه الي فرقت بنا وبالذات انا قلبي مش صافلها بسبب الموضوع ده
سميه
شوفي هتعملي اي قوليلي انا هطلع بقا علي فوق واول ما اميره تخلص خليها تطلعي اصل في حاجات في الشقه تتعمل
الحما
ماشي يا حبيبتي الي تامري بيه اطلعي ومتتحركيش من مكانك
وبتروح سيباها وبتطلع علي فوق وبعد شويه بتخلص السجاد وبتخرج وهيه كلها ميه
الحما بقرف
اي الي انتي عملاه في نفسك ده ادخلي غيري واطلعي لسلفتك شوفي محتاجه اي واعملوهالها
اميره
طب خليها لبكره يا حماتي السجاد تعب ضهري
الخما
انا قولت كلمه وانتي عارفه كويس لما بقول كلمه مبحبش حد يعارضني فيها .ويله اعملي الي قولتلك عليه
اميره
حاضر يا حماتي وبتروح عماله الي طلبتو منها
وبتعدي الايام وييجي الوقت الي اميره تعمل فيه العمليه
مروه
اي ده يا ماما معقول مش هتيجي معانا هتفضلي قاعده في البيت
الحما
ليه يا ختي من حبي فيها يعني
يارب تروح فيها في اوضه العمليات واهو نخلص منها واحوز بقا المره دي لاخوكي واحده علي مزاجي مش زي السهنه الي ابتلانا بيها
مروه
انا عارفه ان مهما اتكلمت مش هاخد منك حق ولا باطل انا ماشيه يا ماما
وبروح سيباها ويمشي وبعد شويه اميره بتخلص العمليه والحمدلله انها بتنجح .بس الدكتور طلب طول الفتره دي تنام علي ضهرها لحد ما الحمل يثبت
واول ما الحما تسمع الكلام ده
الحما
وانا مالي يا ختي هو انا قادره اخدم نفسي علي ما اخدم المحروسه
مروه
طب والعمل يا ماما سامح راجع من السفر بكره ومينفعش ان افضل هنا
الحما
روحي انتي يا مروه لجوزك ومتقرفناش
ولو هيه عاوزه حاجه تقوم تعملها بنفسها
مش ليا دعوه
مروه
ربنا يهديكي يا ماما بس عاوزه اقولك زي ما ابراهيم ابنك عماد بردو ابنك والمفروض تفرحيلو زي ما فرحتي لابرعيم انا ماشيه وسيباكي وشوفي بقا ناويه تعملي اي
وبتروح سيباها وبتمشي
اول ما بمشي امي بتقول
الحما
قال اخدمها قال ان مخليت العيل الي في بطنها ينزل ما ابقاش وراحت ماسكه بطنها وفضلت تصرخ
اميره من الاوضه
ماما ماما في اي انتي كويسه
الحما
الحقيني يا اميره مش عارفه في اي بطني بيتقطع اها يا بطني اعا
وبيروح مغمي عليها
اميره
حماتي يا حماتي قومي قي اي وفضلت تصحي فيها ولما مش لاقت في فايده فضلت تشد فيها وراحت حطاها علي الكنبه
وراحت بسرعه جابت مايه فضلت تفوق فيها
وبعد شويه امي بتقوم
الحما
اي ده يا اميره اي الي موقفك كده يا بنتي مش الدكتور كان منعك عن الحركه
اميىه بتعب
لما لقيتك مرميه بالشكل ده مقدرتش اسيبك
وقجاءه اميره فضلت تصوت
وفجاءه بيغمي عليها
الحما يخضه
مالك يا بت في اي وراحت ماسكه الفون وراحت مكلمه عماد ابنها الي اول ما يعرف الي في اميره بيروح جاي بسرعه
عماد
في اي يا ماما واي اللي قوم اميره من مكانها
الحما
انا كنت اعرف انا لقيتها مرميه بالشكل ده
روح خدها وشوف الدكتور هيقولك اي
وبيروح واخدها عماد وبيمشي
وفي الوقت ده نزلت سميه
سميه
يخرب عقلك يا حماتي ده انتي مصبرتيش شويه
الحما
ما لازم ادق علي الحديد هو سخن طمنيني انتي بس علي العيل الي في بطنك
سميه
بمب ال البمب يا حماتي ادعيلي انتي بس
الحما
بس انا حاسه ان بطنك كبيره معقول ده وتبقي حامل في التالت بس الي يشوفك يقول انك حامل في توام اوعي يكون كده
واكوني مخبيه عليا
.سميه
لا طبعا هو بس تلاقي علشان واكله وكده
وفي الوقت ده بيجي عماد الي باين علي وشو الزعل
الحما
مالك يا عماد في اي ومالك زعلان كده
عماد بحزن
الاجنه نزلت يا ماما واميره محجوزه في المستشفي لحد ما تفوق
الحما
والنبي زعلتني يا بني يله بقا رينا يعوض عليكم بقا بس قبل كده كان معاكم شقه بعتوها المره الجايه هتعملو اي
سميه
مش وقتو الكلام ده يا حماتي الي حصل حصل
وبيعدي يومين وبتخرج اميره الي كان باين عليها الزعل علي الي حصل
وفي مره اميره قاعده في اوضتها وبتيجي امي وتقول
هو اي يا شيخه اميره هتفضلي قاعدالي كتير قومي اتنيلي شوفي هتعملي ايواطلعي شوفي شقه سلغتك
اميره
حاضر يا حماتي
وبتغضل ماما تشغل فيها وكل علي لسان اميره حاضر ونعم وبس
وبعدي تلات اشهر كمان وبيتفاجي سميه نازله وعماله تصوت
اميره بخضه
مالك يا سميه في اي ومالك عماله تصرخي كده ليه
سميه
الحقيني يا حماتي انا شكلي بولد هينزل
اميره
اي الي انتي بتقولي ده يا سميه المفروض تكوني لسه حامل في السادس وبتهايالي مدخلتيش في السابع لسه
سميه
ابعدي يا بت انتي من قدامي
انا مش فيقالك تعالي يا حماتي سانديني انا كلمت الدكتور بتاعي وزمانو مستنينا في العياده
الحما
تعالي يا حبيبتي ربنا يجيب العواقب سليمه يارب انا عارف دي عين المخفيه اميره
وبتروح واخداه وبتنزل وبتروح اميره راحه معاهم
وبعد شويه بيوصلو للعياده الي اول ما الدكتور بيشوفها بيدخلها اوضه العمليات
الحما
كان مستخبلنا فين ده يا ربي هو في واحده تولد في اخر السادس كده انا مبقتش فاهمه حاجه
وبعد شويه بيخلص الدكتور وبيطلع
الحما بلهفه
طمني يا دكتور علي العيل الي كان في بطنها
كويس
الدكتور
الحمد لله دي جابت بنت زي القمر
اميره
والبنت عامله اي محتاجه حضانه ولا حاجه .علشان مولوده ناقصه
الدكتور
لا سبحان الله والله اول مره اشوف واحده بتولد
في اول السابع والعيل بيكون كويس كده
الحما
ربنا يطمن قلبك يا دكتور وبعدها اخد
البنت وراحت روحت وفي شقه سميه
اميره
الف الف مبروك متعرفيش أنا فرحانه ازاي
والله لما قومتي بالسلامه
سميه
هعمل نفسي مصداقكي يا حبيبتي بقولك اي
يا مروه معلش تعالي دخلني من الحمام
وبعدها دخلت وجت رساله لسميه واميره كانت فاكره تليفونها وشافت الرساله
مصطفي
انا من حقي اشوف بنتي لو مره واحده
ولو قولتي لا انا هاجي لجوزك واقولوا كل حاجه
اميره
يا نهار ابيض ايه الكلام اللي مكتوب ده ومين ده
معقول اللي جبتها دي مش بنت ابراهيم
وبعدها خرجت
عماد
مالك يا اميره في ايه شكلك عامل ليه كده
اميره
في مصيبه يا عماد ومش عارفه اعمل ايه
اللي جوه دي ما تبقاش بنت اخوك
عماد
ايه الهبل اللي انت بتقوليه ده هو انت عشان غيرانه وبتقولي الكلام ده
اميره
اخس عليك هو انا برده ممكن اعمل كده والله ربنا يعلم انا فرحانه تاني بس انا شوفت الرساله دي على تليفونها وصورتها ب تليفوني
وبعدها شافها
عماد
طب هنعمل ايه دلوقتي احنا لو قولنا لابراهيم الكلام ده ممكن تحصل مصيبه
اميره
اخوك لازم يعرف امال هينزل بنت مش بنته كده وخلاص وبعدها دخل عندو
ابراهيم
انا عارف ان انت زعلان والله يا عماد بس بكره ربنا يكرمك وتخلف وتجيبلنا احلى صبيان وبنين
عماد
انا عايزك في موضوع ثاني بس يا ريت تفهمني وتعمل اللي هقولك عليه وبعدها قال ليه
ابراهيم
انت اكيد بتخرف سميه بتحبني ويستحيل تعمل الكلام اللي انت بتقول عليه ده
عماد
والله وانا عارف ان هي انسانه محترمه بس حساب شهور الولاده كده فانا شهور قليله قوي
ابراهيم
طب انا اعمل ايه واتاكد ازاي دلوقتي من الموضوع ده
عماد
لازم تعمل تحليل دي ان ايه وتشوف الموضوع ده وبعدها فعلا راح وفي شقته
سميه
هو في ايه بالظبط يا ابراهيم انت ليه مش عايز تشيل البنت كده
ابراهيم
بس تعبان اليومين دول شويه وخايفه اعدي البنت خليني بعيد عنها احسن لحد ما اتاكد
سميه
مش فاهمه تتاكد من ايه يعني
ابراهيم
ان البرد اللي عندي مش هيعدي ادخلي بقى معايا وخليكي بعيد عني انتي كمان لو تتعدي
مني وتاني يوم راح وجاب النتيجه ورجع
وكان الكل في الاوضه
سميه
اخيرا جيت تعالى يا حبيبي احنا هنعمل السبوع فين
ابراهيم
هتروحي تعملي عند ابوها مين ابو البنت دي يا واطيه انا عملت تحليل واتاكدت ان هي مش بنتي
سميه
الكلام الفارغ اللي انت بتقوله ده
ابراهيم
انطقي حاجه نقولي مين ابو البنت دي اللي احسن ما تعرفيش انا هعمل فيك ايه جبتيها
في الحرام كنتي ماشيه علي حل شعرك
سميه
والله العظيم ابدا انا جايباها بالحلال دي بنت مصطفى ابن عمي بس انا عشان بحبك قولت هنربيها سوا وبدأت تفتكر اللي حصل
#فلاش باك
مصطفي راح بيت عمه
مصطفي
ايه ده انت معقوله انتي هنا يا سميه غريبه يعني ما بتجيش هناك خالص
سميه
الواطي اللي كنت متجوز هيطلقني بعد الحب اللي كنت بحبه ليه كل ده عشان الخلفه
مصطفي
خلطه اللي بيتكلم عنها كان عندي العيال اهو مش عارف اصرف عليهم ولا اجيبلهم فلوس
سميه
طب ايه رايك يا مصطفى انا عندي حل حلو قوي ايه رايك نتجوز وتخليني حامل وهديك كل الفلوس اللي انت عايزها
مصطفي
ايه الكلام الفارغ اللي انت بتقوليه ده وهتعملي ايه يعني لما تكوني حامل
سميه
انا هفهم ابراهيم ان العيل ده منه وهدفعلك والله الفلوس اللي انت عايزها بس انا بحب جوزي او عايزه اعيش حياتي معاه
مصطفي
بصراحه الدنيا مقفوله معايا او محتاج فلوس انا موافق وبعدها وافق
#باااك
مروه
انت ايه يا شيخه ما بتخافيش من ربنا انت ازاي تعملي كده تنسبي عيل لواحد
سميه اعمل ايه يعني انا بحب ابراهيم قوي كنت عايزه اعيش حياتي معايا وانا مخلفه
ابراهيم
انت انسانه ملكيش امان وانسانه غداره انت طالق وامشي اطلعي بره
الحما
كنت فكري تلحقني من المجهري زي ما اميره فكرت تفكري تعملي كده منك لله يا شيخه
اميره
دلوقتي يا حماتي اقتنعتي بالحقن انت سبب في كل ده لازم تعرفي ان الخلفه دي بايد ربنا مش بايدينا احنا انت اللي خليتينا نضغط
بالطريقه دي ربنا يسامحك وبعدها بشويه مشيت سميه وراحت بيت مصطفى
مصطفي
الله يخرب بيتك انت ايه اللي جابك هنا مراتي لو شافتك هتحصل مشكله
سميه
جوزي عارف بكل حاجه واعرف ان البنت دي بنتك وانت لازم تكتب عليا دلوقتي
مصطفي
انا لا يمكن اكتب عليك انت عارفه كويس قوي ان انا بحب مراتي امشي اطلعي برا
سميه
هو انت فاكرني هسكت ولا ايه ده انا هجرجرك في المحاكم وبعدها مشيت وخرجت ثريا
ثريا
طلعت مخلف منها كمان انت ايه يا اخي ما بتبطلش كدب
مصطفي
اعمل ايه انت سبب على طول ضغطاني وعايزه فلوس كنت هتصرف واجيبلك فلوس ازاي ده كان الحل اللي قصاد مني
ثريا
ترضى ان ضناك كتب باسم حد تاني ده انت بجد انسان واطي طلقني وبعدها مشي
وبعد فتره اميره حملت من غير حقن مجهري وامي كانت فرحانه بالطفل قوي بس كانت عايشه حياتها في شقتها ملهاش دعوه بامي خالص وبعد كام سنه ابراهيم اتجوز واحده بنت حلال وسميه متشحططه في المحاكم علشان تثبت ان البنت بنت مصطفى وده جزاء اي حد يفكر يتصرف تصرف غلط
وبكده تكون خلصت قصتنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺