رواية زواج مغصوب ولكن بقلم ملك حصريه وجديده وكامله جميع الفصول على مدونة أفكارنا
صوت دق علي الباب
ندي ..ندي..اصحي يا بنتي ...
ندي ; حااضر يا ماما هصحي اهوه
ندي تستيقظ بسرعه وتتذكر كلام امها
تذهب الي الحمام سريعااا
تتوضأ ثم تذهب الي صلاتها
ثم ترتدي ملابسها بسرعه شديده وترتدي حجابها
ثم تنظر الي المرأه
ندي ' اعرفكم بنفسي ..انا ندي كامل الغواري
عمري ١٤ سنه لسه صغيره صح انا الوقتي بالصف الثالث الاعدادي اخر العام متميزه جدااا و بكره عيد ميلادب ١٥
تنزل ندي الي غرفه المعيشه
تذهب سريعاا الي والدها وتخبره
ندي,: صباح الخير يا بابا
الاب; صباح الخير يا بنتي ها مستعده للامتحان
ندي : طبعاا يا بابا ..انا دايماا بشرفك
ماما : بالتوفيق يا بنتي علطول
كريم وهوا اخوها الاصغر منها بسنتين ; بكره تشوف يا بابا اولادك يبقوا احسن ناااس ان شاء الله يا رب
ندي والابتسامه علي وجهها : خير يا كريم الكلام ده لازم تبقي عاااوز ثمنه صح ...عاوز قد ايه
كريم : حلاوتك وانتي فهماني دااايماا
ندي ;بس انا النهاارده مش فضياالك مع السلامه بقا مريم مستنياااني
تودع ندي عائلتها وتذهب مسرعه ولكن تسمع همسات دائما من والديها وهما يقولان
الوالد; انا خايف يجو السنه دي
الام : استرها يا رب لازم نقلها باسرع وقت خلاص بكره عيد ميلادها ١٥ نقولها فيه والي يحصل يحصل
ندي لم تهتم لهم فكل ما يهمها هو الامتحان فقط لا اكثر ولا اقل لان ندي من النوع الذي لا بتدخل في امور الاخرين ابدااا و هي لا تريد ان تتوتر قبل الامتحان ولا تتعصب لانها متهوره جدااا عند عصببتها
مريم :, صباااح الخير يا دودو
ندي :, صباح الخير يا مربم مش وقته اتاخرنا يا بنتي يلا بسرعه
ندي تذهب الي مدوستها انهت امتحانات اخر العام الدراسي
ندي وهيا تتنهد : الحمد لله خلصنا بسلام
مريم : الحمد لله
ندي تودع مريم وتذهب مسرعه الي منزلهاا لتطمئن اهلها
ولكن حدث ما هو غبر متوقع ......
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 2
.
.
حدث ما لم تتوقعه يا تري هوا ايه
ندي وتحدث نفسها : ايه ده منين جت العربيات الفخمه دي مستحيل تيجي قدااام بيت ميسور الحال في قريه صغيره بدمياط اكيد في حااجه وليه قداام بيتنا بس يا ربي
ندي تدخل بيتها سريعاا
ندي : السلام عليكم
والديها واخيها واناس اخرون يردون : وعليكم السلام
ندي تحدث نفسها بتوتر ; مين دول بس يا ربي مين دول !! وليه قاعدين هنا و باين عليهم اغنيا بس
ندي تنظر وتري بعينيها باستغراااب
شخص كبير السن يوجد عليه الهيبه والعظمه في عمر جدها المرحوم ..وشخصان اخران يرتدون البدل الانيقه ولكن انتظر يوجد شخص اخر ولكن لا استطيع ان اري وجهه
ندي تنطر للجميع بدهشه فجميعهم التفتوا لها واخذوا ينظور لها ولكن الشخص المجهول لا اراه
بابا ندي يتكلم بحزن وصوت مبحوح : تعالي يا ندي قعدي هنا
ندي بدهشه وتحدث نفسها :; ليه يعني بابا عمره ما خبرني اقعد معااه كنت بدخل غرفتي لو لقيت حد قاعد معااه
تذهب ندي للجلوس بجوار والدها والدهشه علي وجهها وتنظر لوالدتها وتري الدموع بعينيها وقد احست ندي بالغضب القليل وذلك لانها لا تحب ان تري الدموع بعيني والدتها ولكن يجب ان تهدا فلا تربد ان تفقد رباطه الجاش امام الجميع
تذهب ندي للجلوس ولكن كان تنشر ال الشخص المجهول يا الله من هذاا انه فتي جميل بشعر شديد السواد وعينين سوداتين كبيرتين وبشره مش فاتحه جداا كبشره حنطيه او قمحيه و لكن لما التعجب فانا ايصا ذات شعر اسود طويل كثيف وعينين سوداتين و وجهي شديد البياض فانا ايضا يمثل في الجمال العربي ولكن يوجد في العفه والطهااره بالحجاب
اخذ الفتي ينظر اليها بنظرات غريبه كنظرات الغضب و لكن يبدو عليه بالعقد الثاني من عمره يبدو في ٢٤ او ٢٥ من عمره يا الهي
ولكن لماذا ينظر اليها هكذا لا تحب نظرات الغضب هذه
ندي : لو سمحت يا بابا ممكن اطلع اغير هدومي وانزل تااني
الاب وهو ينظر الي الرجل الكبير الذي هز راسه بالموافقه : ماشي يا بنتي
ندي والدهشه علي وجهها من فعل والدها : بعد اذنكم
ذهبت ندي سريعاا الي غرفتها وتفكر بالضيوف و الدهشه علي وجهها من الذي يحصل اخرجت ندي من خزانتها قميص طويل بسيط و بنطال جينز ازرق وكوتشي دهبي وارتدت الحجاب الاسود وحقا بدت جميله الصوره
ثم ذهبت ندي مسرعه الي اسفل ونظرت فوجدت الجميع ينظر اليها وهذا الشاب ذو العينان السوداتان ينظر لها ببرود شديد كم كرهت ندي هذه النظره من احد وبدات تغضب منه حقاا ولكنها هدات
ثم ذهبت لتجلس بجانب والدها كما كان يامر منها ساد الصمت لعده دقائق بل لم يكن احد يستطيع التنفس فجميعهم يتنفسون بصعوبه
ولكن قطع الصمت صوت رجل الكبير وهوا يتحدث بلهجه صعيديه : ازيك يا بنتي ما تفكريني باسمك كده ..!
لماذا صوتها لا يبدو كوجهه لقد احست بالحنان في صوته
ندي وابتساامه بشوشه علي وجهها
ندي : انا اسمي ندي كمال الغوااري اتشرفت بمقابله حضوتك
ضحك الجز وساد الصمت مره اخري والجميع قلق
وقطعت ندي الصمت مره اخري بضحكتها البشوشه
ندي : يا فندم انا قولتيلك اسمي مش حضرتك تقوليي اسمك برده
شد والد ندي ايدها وقالها : اتادبي يا بنت وانتي بتكلمي معااه
ندي بصوت خافت قليلا : بابا انا مش قصدي الاهاانه انا اسفه جداا
واحمر وجه ندي خجلا وتوتراا واحراجا
ضحك الحاج وقال : ليه كده بس شوف وشها بقي زي الطماطمايه الحمر ههه
الرجل الكبير ::, انا اسمي فريد الغوااري
اصابت ندي الدهشه غوااري يعني يمكن قرايبا طب ازاي بس بابا قالي ان احنا معندناش قراايب بس فريد الغوااري .فريد .. افتكرت جدي الله يرحمه كان طيب اووي مره وانا عندي خمس سنين قالي علي اخوه وانه طيب جداا زيه بالظبط حكيم وبالرغم من صغره الي انه عقله يوزن بلد
ندي بلهجه سريعه وفرح : انتي جدو فريد اخو جدو محمد ..صح
اعتلت الدهشه علي الجميع بشده وبالاخص والديها
وسالها والدها :عرفتي ازاااي انا عمري مكلمتك عنه ولا حاته امك عنه احنا متاكدين
ندي : بابا انا لما كان عمري خمس سنين قبل ما جده الله يرحمه بموت كان حكالي علي اخوه وقال انه حكيم اوووي وحنين اووي بس بيبان عليه القسوه وبالرغم من سنه انه اصغر من جدي بعشر سنين الي انهم كانوا زي التوام بتصرفاتهم
اعتلي الدهشه علي الجميع
تم قال الحاج فريد ; وانتي لسه فاكره يا بنتي
والحزن يملأ وجهه
قالت ندي بحنان : انا عمري انسي ابداا حاجتين
الاولي : ال حبتهم اووي و العطوفين عليا
والحاحه التانيه : الي كانواقاسيين عليا بقلهم
الحمد لله مفيش الا واحد و انا من صغري
استمر الحاج بالضحك وقال مين ده بقا تعيس الحظ
ندي والغضب علي وجهها : ولد صغير كان اكبر مني بكتير يوم وفات جدي كنت بعيط كتيرجداا بس هوا ونظره الغبيه وضحكته المقززه خلاني من يومها عصببه جداا
الفتي الوسيم المجهول بعصبيه :, علي اساس ان عياطك الغبي الي كان فظيع ده كان ايه
والد ندي وهوا يحاول اسكااته
الوالد : هوس هووووس اسكت يا ابني هتتعصب وانت مش قد عصبيتها
الرجل المجهول :, اخاف من واحده عندها ١٥ سنه ههههههه
ندي وهيا تغطي وجهها : ضحك هستيري ههههه
نفس الضحكه المقززه والمستخفه باحوال الناس
الوالد والوالده والاخ :, اوعي تتعصبي ..اوعي تتعصبي ...انتي بنت هاااديه
..مسمعتش حااجه
الجميع ينظر باستغرااب منهم
ندي تزيل يدها من علي وجهه ببطي يا الهي العيون الحمراء والعروق الظاهره والوجه الاحمر الذي يدل علي الغضب الشديد منها بشده وتهجم بسرعه علي الشاب بقبضه علي الوجه ولكن امسك الشاب القبضا بيده الكبيرتين
الشاب : بينك بنت قتاليه متعلمه فنون الدفاع عن النفس صح ...
وضحك نفس الضحكه وقال : بي انا متعلمها كمان ويضحك
ندي بصوت مبحوح :, نفس الضحكه انت كنت بتتهزا بموت شخص عزيز عليا
وبدات ندي بالهجوم بالفنون القتاليه وهوا يصدها ثم امسكها وضمها الي صدره
الوالد قال : ندي اهدي بلاش احرااج كفاايه كده
الحاج فريد : اهدي يا بنتي بقا مينفعش تضربي راجل شاب كبير كده
ندي والدموع بعنيها : اسفه جدااا اسفه جدااا
يتركها الشاب وتهدا ندي بسرعه ثم تتاسفله والغضب لسه بعنيها
ندي,: اسفه جداا يا فندم ..
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 3
.
.
ندي : اسفه جداا جداا با فندم
والغصب شديد اتجاهه
الوالد وهوا فرح : يا حج انتي عملت معجزه كبيره جدااا ندي عمرها ما اتخلصت من غضبهل الي بعد ساعه او ساعتين علي الاقل
الحاج بحزن : حصل خير بس مكنتش عاارف انك قويه كده للتهجمي علي راجل
ندي والدموع تترقرق في عينيها وتبكي بشده
: انا اسفه والله والله مش في ايدي خاالص بي انا عصبيه بطريقه شديده لدرجه ان الناس بتحترمني من يوم الحادثه
الحاج بصدمه :, حادثه ايه دي !"
ندي بفزع وتضع يدها علي فهمها : انا قلت ايه !"
وتنظر لوالدها : قوليلهم كل حاجه يا ندي هما لازم يعرفوا كل حااجه عنك
ندي ببكاء : من سنه في اول يوم في المدرسه انا وزميلتي مريم وزميله تانيه كنا مشيين فهما حاولوا يوقفونا ويخدونا معاهم قعدنا نصرخ ومحدش عرف يقرب لانهم هددوهم بالمسدسات و بعدين حاولوا يشدوا صديقتي مربم وانا بس انا اتعصبت جداا لما سمعت صربخ مريم لانها صديقتي المفضله واختي واكتر بكتير لانها مريضه جداا وجيمها ضعيف و دايما كنت بحميها اكملت ندي وهيا تبكي بشده
; اتعصبت ولما اتعصبت هجمت عليهم بطريقه شديده اووي وضربتهم من الفنون القتاليه الي اتعلمتها بصغري من جارنا الي كان بيعلمني مع ابنه الي اكبر مني ب ٥ سنين و مفوقتش من الصدمه الي لما لقيتهم كلهم علي الارض والدم كله بوشهم ومن ساعتها الناس بتخاف من عصبيتي الشديده
كل الضيوف دهشتم شديده جداا
الحاج بصوت فرح : هيا دي !! هيا دي!! حفيده محمد انتي زي جدك بالضبط العصبيه الشديده الي كانت بتموت اي حد يقع تحت ايده
ندب ببكاء : يعني انتي مش مضاايق مني يا جدو
الحاج محمد يقوم ويحضنها بفرح : انتي قولتيها جدو حد يزعل من حفيدته بالعكس زي نقطه قوتك حافظي عليها ماااشي
ندي بفرح : ماااشي بس ممكن طلب
الحاج فريد : اتفضلي يا بنيتي احكي الي عوزاه
ندي والحرج بوشها : ممكن تعرفني بالموجودين لان بين الدهشه اكلت لساانهم
الجميع يضحك بطريقه شديده : هههههه حاضر يا بنيتي
عندك الي هناك,ده يبقي ابني فهمي ابني الصغير والي وراه مراته وابنهم الصغير ابرااهيم
وهناك ده ابني الكبير محمد علي اسم جدك وابنه فهد الي قاعد جمبيه و زوجته اتوفت
ندب وتشعر بالصدمه الشديذه وبصوت مبحوح
: انتب فهد محمد الغوااري من كباار رجال الاعمال بالشرق الاوسط الملقب بالشيطان من رغم صغر سنه ولا انا لخبط بالاسماء بردك
الحاج فريد : لا هواا ههههه شكلكم هتتفقوا بسرعه
ندي بنظره غريبه : لهو اهلك مقلولقيش ولا ايه !!!
ندي والعصبيه بدات تظهر تاني وتتكلم من تحت سنانها : قالولي ايه
دخلت القشعريره في جسد كل واحد وقال
محمد الابن الاكبر لا يا ابوي احنا نمشي الوقتي وهما بكره يشرفونا هلشان الحفل عيد ميلادها الي بيبن الاقرايب
ندي بنرفزه : نعم !!!! في ايه بيحصل هنا
الفصل الجديد
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 4
.
.
الجد بعصبيه : انا مسمحلكيس,تزعقي علي حد اكبر منك مفهوم انا عارف انك خايفه بس ملناش دعوه فهماني ....يلا مع السلامه
ندي تجلس من صدمه ما يحدث
بعد توديع الاهل
الام : بنتي اهديلك شويه باباكي هيحكيلك كل حااجه
الاب : بصي يا بنتي الموضوع ده عباااره عن وعد قديم اووي بين جدك محمد الله يرحمه و اخوه فريد بصي يا بنتي جدك محمد اشاكل شكله كبيره قوووي مع ابوه علشان مش عاااوز يبقي عمده علي احدي قري الي في الفيوم وحب يخرج من البلد سااعاتها هما وعدوا بعد انهم هيلموا الشمل تااني بجواز ولدهم بس زي منتي شاايفه الاتنين جابوا صبياان بس وسااعتها هما قرروا الوعد يمشي علي احفااد مااشي يا بنتي وانتي وفهد عليكوا الدور وفهد قبل احتراما لجده وانتي كمان لازم كده يا بنتي جدك قبل ما يفوت انتم قريتوا الفتحه كنتي عندك ٥ سنين وهوا عنده ١٥ ودي كانت وصيته فهمااني يا بنتي متقدريش تخالفي الموضوع ده ابدااا
ندي اصبح وجهها احمر بطريقه شديده اصبحت عصبيه بطريقه شديده جداا
وتصرخ: لا لااا مستحيل لا جدي كان بيحبني
مستحيل يعمل معااايا كده لا
اخدت تكسر في كل شي بالبيت و الاهل بيحاولوا يوقفوها بس مفيش فايده محدش يقدر فجاه بهجوم سريع ومسكه من جسمهاا لايقافها وتهدئتها ويقولها : اهدئي كل حاجه وليها حل اهدي وندي : بتهدي كل شويه بشويه لحداايه متبدا تنام وهوا ماسكها عاارفين مين اه هوا فهد
ندي والنوم تملكها : مش عااوزه اجوزك ..مش عاوزه ...انا بكرهك ..بكرهك ....فهد
الوالد وهو يجري : بنتي اهدي يا حبيبتي اهدي شويه لحداايه ميستولي عليها النوم يحملها فهد ويرشده كريم لغرفه اخته ويضعها علي سريره
بنزل فهد وهوا بيهزر مع كريم بعد ما استولي عليه البكاء في حااله اخته لانها دايماا كانت بس مبتحبش حد يكلمها بس عشان ميتأذاش واول مره يشوفها زي التور الهائج
الاب : بنتشكرك اووي يا ابني
فهد وهوا عصبي : لا ولا حاجه يا فندم انا جيت عشان اقولكم ان العربيه هتيجي تاخدكم بكره الصبح عشان تروحلنا في الفيوم في القريه بتاعتنا مهو مهما كان بيتكم
الاب : ماااشي يا ابني روح انتي وارتاح وبلاش تقول لحد علي الي حصل بالذات جدك لانه لو عرف ممكن يحصله حااجه وهوا تعباان
فهد : مااشي يا عمي
صوت عالي من اعلي " ماما " ' بابا ' فهد بليييز لا مش عوزاك فهد لا لا ااأاااااااااه
فهد : متخافش يا عمي هيا بتحلم بس انا همشي انا الوقتي
الاهل : مع السلامه يا ابني
بعد سااعتين
الاهل : ندي يا بنتي بقيتي كويسه ولا لا""!"
ندي ببكاء :, مش عوزااه يا بابا انا لسه صغيره هتجوزوني من الوقتي طب ازااي بس هاا
الاب : بس هدي حاالك يا بنتي انتي سنين الثانوي هتعشيها هنااك علشان تتعودي علي الجو هنااك وبعد متوصلي للسن القانوني هتتجوزوا ..مااشي
ندي : حراام ..والله حرااام بعني النهاارده اخر ليله ليا هنا ليه بس مش عااوزه والله ما اني عاوزه مش طايقه حتي سرته
الاب بخزم : اسمعي الموضوع اتحدد وخلاص
جدك موصيني علي كده مقدرش معملش وصيته يا بنتي حاااولي يا بنتي حاااولي تتقبلي الموضوع
ندي وبقوه وطااعه : حااضر يا بابا
هنمشي من هنا امتي
الاب : بكره الصبح ان شاء الله علي الساعه ٨
ندي : ممكن يا كريم تجبلي مريم عوزه اودعها لاخر مره
كريم : حااضر يا اختي
......
.
مريم : ندي ماالك خيير !!
ندي وللدموع بالعين ': انا كنت عاوزه اودعك يا احلي صديقه في الدنيا
مريم بصدمه : انتي بتقولي ايه
نزي وحكت كل حااجه ليها
مريم والدموع بالعين : هتوحشيني اوووي
ندي بتقول : وانتي اووي
وبدا الاثنان بالبكاء الشديد
ندي : بس بلاش بكا انا مش ندي الي العييط داايما علي خدها مستحيل انا قويه ..
مريم بصراه بس بقا كفاايه كده . لازمنبلغ الشرطه
ندي : لا يا مريم اوعي ..دولت عيلتي ..وكمان بقولك فهد محمد الغوااري يعني مش اي حد
مريم باتي معاياا النهااارده علشان خااطري
مريم : طبعاا هبات معااكي دي احتمال اخر مره نشوف بعض.خالص
..........
في الصبااح
الاب :يلا يا ندي العربيه وصلت لازم نمشي علشان نلحق ...يلا علشان نلحق الحفله علشاانك
ودعت ندي مرريم
ثم ذهبت مريم الي بيتها بامر من ندي لانها مش عاااوزه تشوفها وراها لان مريم ضعيفه
نزلت ندي والدموع بعينيها وارتدت في الصوره علي شوز اسود وطرحه سوداء ومن رغم من التعب علي وجهها الي انا كانت جميله
بعد ساااعات طويله من الركوب
السائق : احنا وصلنا للقريه والقصر في اخر القريه
الوالد : القصر بسي يا بنتي حلو ازااي
الام :: ياه انتي هتعيشي اميره يا بنتي والله
ندي بدون اهتماام : انا هعيش مسجونه والله مش اكتر ولا اقل
الام بغضب : التصرفاات دي مش عوزااها هناك فهمه
ندي بطااعه : حاضر يا ماما
بعد نزولهم من السيااره
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 5
.
.
نزل الجمبع من السيااره وجدوا انهم امام قصر ققصر الملوك حقااا
استقبل الحاج فريد الاهل بالترحااب والسرور
الحاج فريد : اهلا ..اهلا .بالحبايب
واخذ يحضن الاب
وذهب الي ندي ورأي الحزن بعينيها والتعب ظاهر علي وجهها
الحاج فريد بصوت حنون وشفقه : ازيك يا بنتي !! عاامله ايه الوقتي !
نزلت دمعه حزينه من العين وضحك وقالت
ندي : الحمد لله كويسه اووي هبعد عن اهلي ومش هشوف صحبتي وهعد مع نااس عمري ما عرفتهموالي من امباارح بس الحمد لله ...الحمد لله
الجد : متخفيش هتتعودي علي القاعده هنا متخافيش
ندي بطااحه وصوت مبحوح : حااضر يا فندم هنفذ الاوامر
الحاج فريد ; طيب يلا ادخلواا الوقتي علشان تلحقوا تغيروا علشان هنبدا بعد سااعه
الحاج فريد لندي : يلا يا بنتي هدومك فوق وفي نااس يعملولك وشك مش عارف اليومين دول اسمه ايه كده
ندي بضحكه خفيفه : ميك اب ..صح
الجد بضحك : ايوه ..اطلعي يلا
ندي : حااضر
هااااي انا اميره بنفس عمرك واخت فهد
ندي بصوت مبحوح : اهلا انا ندي
اميره : طبعاا ومين ميعرفش خطيبه الامبراطور ...!
ندي : مين الامبراطور ....! مش كان الشيطان
اميره بضحك : لا مهو عانده اسمين الاعداء مسمينه الشيطاان وو ....
لسه بتكمل حتي اوقفها صوت ندي
ندي بصرااخ : مش عاوزه اسمع حااجه عنه خاالص . هوا سبب كل حاجه
اميره : بس اهدي الوقتي وبعدين نكلم تعالي نطلع يلا علشان نخلص جهااز قبل حفل الخطوبه
ندي ووش الاحمر والعيون الحمرا والعروق الطالعه : خطوبه ...ايه ...!
اميره : اهدي بس في الوصيه بتاعت جدك في عيد ميلادك ١٥ يبقي حفل الخطوبه مااشي
نزب تنظر لاهلها والحاج فريد
ندي : الكلام ده صح
السكوت يعم المكان
ندي بخيبه الم وو جع : فهمت الوقتي انا بقيت لعبه صح
الحاج فريد : يا بنتي
اوقفته ندي : لا خلاص بقا بنت مين .
يلا يا اميره نطلع
الام بعييط يا حاتج بنتي بتتعذب
الحاج فريد : بس ,,بس انا متاكد هيتقبلوا بعض وهيعشقوا بعض بجنون بردك ..ان شاء الله
الاهل : ان شاء الله
..............?...........
بدا الحفل كان حفل فيه اقرايب واصدقاء بس حفل صغيير والكل بيسال علي العروسه
الحاج فريد : فهد يا ابني اطلع شوف خطيبتك اتاخرت ليه
فهد حاااضر هطلع بسرعه اهوه
طرق فهد الباب
سمع صوت اميره : لو انتي فهد متدخلش
فهد بضحك بطلي رخاامه : الناس بيسالوا عليه
اميره طيب بس خمس ثواني
طيب هبدا بالعد
وااحد ...اتنين ...تلاته .....اربعه ..خنسه
انا هدخل فتح فهد الباب ورقف مصدوم من الجمال تبدو كالملاك جدااا جميله بطريقه شديده
فهد بصوت خاافت : ممكن تيجي معايا مستنينك تحت
ندي : حااضر ..يلا
فهد ...ممكن تمسكي ايدي
ندي تنظر اليه
فهد يقول : انا خطيبك لازم تنزلي كده معايا
نزل ندي وفهد يا الله كانوا جميلين جدااا مع بعضهم كانهم خلقواا لبعض بس والقد محدد لهم من زمان كمان
ندي كانت كالملاك الجميل باللون الاحمر وهوا يبدو كالامير باللون الاسود
نزل الاثنين
بدات المراسم تبادل العريسان الخواتم ثم انتهت وصار كل شي بخير فقط
و اتت فتاه جميله جداار تلبس فستان ضيق بعض,الشي لندي
تقول : ,Hiii my name is lmia oh Iam sorry you can not speak English
نظرت لها ندي امام الجميع الذي بداوا يتهامسون وتتحدث بطلاقه شديده ارعبت واصابت الجميع بالتعجب من طلاقه النطق
ندي Hi it is nice to meet you
I can speak English Very Will I am young so I am not no Evry Words
حمر وجه لمياء من الخجل فكما يعرف الجميع ان ندي من مدرسه عااديه وليست خصوصيه ولكن لكنت افضل من لمياء التي تربت في اميركا اه يا الهي
لمياء : ...انا هخرج شويه كده
فهد بضحكه مكتومه : مين كان يصدق في حد يقدر يسكت لمياء وكمان واحده تصغر منها بسنتين
ندي بصوت هاادي : بكره المتكبرين جدااا
فهد بنظرات لندي
تبادل العروسين الخواتم
وذهب المعازيم
ليجلس الجميع
الجد :, كان يوم حلوو مشاء الله اتفضلواا علشان ناكل
ندي ويبدوا عليها التعب ا: انا مش جعانه ...انا عاوزه انام بس الوقت اتاخر جداا
الحلقة 6
الحلقة 7
الحلقة 8
الحلقة 9
الحلقة 10
.
.
رواية / زواج مغصوب ولكن
بقلم ملك
علقوا هنا ب 10 ملصقات
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 6
.
.
ماما : ندي انتي بتقولي ايه انتي مكلتيش حااجه طول اليوم والله هيحصلك حااجه
ندي : ماما مش,قادره انا فعلا تعباانه انا راحه اناام معلهش, يا اميره انا فعلا نسيت انهي قوضتي ممكن توديني تاني
اميره : ولو تعالي معايا اوصلك
الام : يا حاج معلهش خلي بالك منها لانها فعلا الي حصلها مش سهل بردك
الحاج : متخفيش عليها ان شاء الله تبقي بخيير
انتم هتعدوا لامتي ! ان شاء الله
الاب / لا احنا هنمشي بكره كده علي العصزيه
الحاج بحزن / والبت عاارفه كده وعاارفه انها هتعد معانا والمدرسه هتبقا هنا
الاب / اه ..انا فهمتها كل حااجه
الحاج / علي خيره الله
!..................!................................
تاني يوم بالاخص وقت العصر
الام ببكاء : خلي بالك من نفسك والنبي ممتتهوريش وحافظي علي عصبيتك زي ما كنت واكتر و اوعي تزعليهم
الاب : خلي بالك من نفسك يا بنتي
كريم ببكاء : هتوحشيني اوي والله
ندي بحضن اخاها : هتوحشني بس اوعي تضاايق بابا وارفع راسهم بالمذاكره مااشي
كريم ; حاضر
ندي : الله يسامحكم يا امي ويا ابي دمرتوني بعد مكنت مبسوطه بحياتي وعايشه في بلدي عمري ما همني حاجه والوقتي بتمني اني ارتاح وموت مش انا بنتكم الوحيده طيب ولا ايه تبعوني ليه !!! الله يسامحكم الله يسامحكم يا اغلي ناس علي قلبي
الاب ينزل دمعه حزينه من كلام بنته والام تقع من كتر بكائها واحساسها بالذنب
بعد الوداع
ندي تصعد سريعاا الي غرفتها مرت ثلاثه اياام
اميره : طب علشان خطري كلي حااجه طيب اي حااجه طب كلميني انا خايفه عليكي بقالك تلات ايام من غير اكل كل بتعمليه تشربيه شويه ميه طب احكيلي الي في قلبك اعتبريني اختك زي ما انا بعتبرك .....ندي ...رضي عليا
اميره تلتف الي جدها وهي بتهز رسها
الحاج : مش راضيه طب كلميني طيب ندي انتي معايا يا بنتي ...انتي سمعاني ....لا كده الموضوع زاد عن حده قومي يا اميوه انتي وومرات عمك لبسوها علشان تروح للدكتور البت هتروح مننا
بعد مساعدات كل من اميره لبست ندي وهي نازله علي السلم قابلت قهد مما قدي للاغماء عليها اسرع فهد ومسكها يا الله فهد يكلم نفسه يا الله ايه الي بيحصل هنا حد يقولي بس ليه باين عليها التعب الشديد جدااا مش هيا دي نفسها ال شفتها في بيتهم
فهد بعصبيه : هيا مالها ...! ايه الي حصلها ... اميره .انتي الي بتهتمي ببها مالها كده
اميره ; اصل يا ابيه من ساعت ما اهلها مشوا وهيا ماكلتش حاجه والميه بس,الي بتشربها وكمان قليل ومبتكلمش حد وعلطول بتبقي في عالم تاني خاالص
فهد بصراخ : محدش قالي ليه ....!
محمد ( صديق طفوله فهد ومساعده ودراعه اليمين ) اتصل علي الدكتوره بسرعه
محمد : حاضر هتصل علي الدكتور فوراا
فهد وعينيه تشتعل ناار : انا قلت دكتوره جبت سيره دكتور انا ولا ايه
محمد : حاضر بس انتي هدي حالك
........?.............
بعد مرور نصف ساعه
فهد : ندي ..اصحي علشان خاطري اصحي بسرعه ..ندي ...ويصرخ بصوت عالي يهز القصر : الدكتوره مجتش ليه
محمد عند باب ويسمع صرااخه بصيحته الدكتوره التي ارتعدت خوفاا
محمد : استرهاا يا رب يلا وحياتك يا دكتوره لو تاخرنا عن كده ممكن يموتنا لو حقلها حااجه
الدكتوره تدخل : السلام عليكم
فهد يقوم مسرعاا : بسرعه لو سمحتي ...اغمي عليها فجاه ..وبقالها ٣ ايام من غير اكل ومبتكلمش حد بسرعه اعمليلها حااجه
الدكتوره :: حاضر يا فندم اخرجوا لو سمحت علشان اعرف اكشف عليها
الحاج فريد وهو يسحب فهد
: يلا يا فهد علشان الدكتوره تعمل شغلها قعدي معاهم يا اميره
...............
خارج الغرفه
الحاج فريد : هدي حالك شويه يا فهد
فهد : اهدي ازاي بس انا وعدت اهلها اني احافظ عليها بس هيا شوف بقيت عاامله ازااي
واصفرت من كتر التعب ومبتكلمش وعاايشه بعالم تاني
الحاج : لا هتبقا بخير ان شاء الله
فهد : جدي خليها ترجع لاهلها انا فااهم ان ده وعد بس هيا متقدرش تتقبله انا بحترمك اووي علشان كده وفقت بي هيا صغييره متقدرش تفهم
الحاج ; لا يا ابني هيا هتبقي الي بتنور البيت ده وهتخرجوا من ظلمته بس اصبر وهتشوف بس
صوت فتح الباب
الدكتوره تخرج
فهد : ايه الاخباار
الدكتوره بعصبيه : ايه الي حصل هنا البنت جالها اكتئاب حاد محدش يقدر يساعده هيا الوحيده الي تقدر تساعد نفسها بس
هيا اصلا مش حاسه بينها مش سمعااني هيا بعالم تاني بتساعد نفسها بس البنت بتموت وعلشان مش راضيه تاكل هنعلقلها اجهزه
فهد بصوت مبحوح: انتي بتقولي ايه طب نساعدها ازااي
الدكتوره : انا قلت مفيش حل بس لو هيا بسخصيه جاامده هتخرج منها لوااحدها خلوهاا تتامل بالحجات يمكن ترجع
طب شكراا
يجلس فهد و الحاج احساسه بالذنب الشديد
الحاج : مستحيل انا متاكد انها قويه هتخرج باسرع وقت
الدكتوره : اه قبل ما امشي عاوز اقولكن انها ملهاش مده علشان تخرج ممكن تعد اسبوعين ..شهريين ..سنتين حسب اراردتها
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 7
.
.
دخل فهد الي ندي
و هوعلي وجهه الشفقه من منظرها فكانت تبدو كالورده الذابله والتي تموت
التفت الي اخته اميره وقال
اميره ; متسيبهااش ابداا لوحدها ودابما ساعديها
وبمرور الاسابيع كان فهد يطلع لندي قبل وبعد عمله وبالتتابع بدات ندي تتحسن شويه وتبص للي بتكلمه وده كان فرحه كبيره للجميع
....... ................... ..................... . ............
بعد شهر كاامل
علي طاوله الافطاار يجلس الجميع
فهد : ها يا اميره ندي اخباارها ايه ومش قولتيلك متسبهاش لوحدها
اميره : ندي امباارح ضحكتلي ونامت بعد ما كانت تنام بالعافيه والنهاارده لقيتها نايمه نوم عميق قلت مقلقهاش ابداا واسيبه ناايمه اول مره اشوفها نامت نوم كده
فهد : طيب كويس .. اناوشايف انها بتتحسن بس خايف متقومش قبل المداارس معتش الا اسبوعين تقريبا ..صح
اميره : اه ....يا رب استر
الحاج فريد : انا متاكد انها هتصحي يوم وهتيجي تفطر معانا كمان
الجميع : امين يا رب
صوت من الخلف
:, صبااح الخير .عاملين ايه علي الفطاار .. انا جعانه مووت
ينظر الجميع والصدمه علي وجهن
الحاج فريد / ..ندي ...انتي فقتي
ندي : عمري ما هنسي جميلكم ابداا الي عملتوه بشهر علشان كده انا هعمل كل الي عوزينه
الجميع يقف
ويضحك اميره : يااااه الضحكه دي مضحكنهاش من زمان
ندي بضحك وخبث : مع اني زعلانه وفرحاانه منك يا اميره !
اميره : انا طب ليه كده بس مكنا حلووين
ندي : زعلانه علشان اللبن الي شربتهولي غصبن عني كل يوم لحدااايه ما استسلمت وبقيت اشرب لان بقيت اعرف لازم لازم يتشرب
وفرحاانه علشان كنت دايماا علي طول معايا بتكلميني حته اني مكنتش برد عليكي مستسلمتيش ابداا مني كنتي زي اختي واكتر والله
ندي واميره يبكوا والدموع بالعيون : ويحضونوا بعض
الحاج محمد بابا فهد : ايه يا بنات انتم هتعيطوا ولا ايه احنا جعانين بردك
ندي بضحك: والله انا جعاانه بطريقه بس ما حصلتش ابداا يمكن اخلص الاكل كله
ها ..هنبدا ولا احلي بيكم الاول
الحاج محمد : لا لا احنا ناكل ..بدل ما نتاكل ..
الجميع يضحك
ندي بتوتر : قعد فين ..!
الحاج فريد : قعدي جمب فهد من الناحيه اليمين
ندي بصدمه : نعم !! فين !"
الحاج فريد ; مش هتعملي الي انا عاوزه يلا من غير كلام
ندي : --------- حاضر
ندي تجلس بجوار فهد التي احمرت خجلا منه
فهد يهمس باذنها ; حمد لله علي السلامه
ندي بصوت خافت : الله يسلمك
و بعد الانتهاء ذهب الجميع الي اعمالهم
ندي : اميره .هنعمل ايه الوقتي !
اميره : تعالي اوريكي علي القصر
ندي : اوك
........
اميره : يا ه انا تعبت احنا شونا القصر حته حته لحداايه ما رجلي خلاص
ندي : لا والنبي يلا نروح نشوف الحديقه
اميره : لا يا ستي روحي انتي القصر بقا بيتك يعني مش هتبقي غريبه
ندي : طيب مااشي انا هروح انا نفسي اشوف الاحصنه اصل بحبهم اووي
بعد خروج ندي اميره تروح بسرعه للجدها
الجد : هاا الخطه اتنفذت
اميره بضحكه خبيثه : طبعاا يا جدو دا انا اميره بردك
..............
ندي : الله الحديقه حلووه اوووي
انا هروح اركب حصان من زمان مركبتش,خاالص
ندي بعد ذهابها
اااااااااه
فهد مسرعا باحتضاانها : حاسبي ..خودي بالك
بصوا لبعض لمده ثواني لغه العيون كانت بتكلم بس
ندي بعد ما اخدت بالها تبتعد بسرعه : شكراا اوي
اميره وجدها بيبصوا من بعيد
اميره : بين اللعب هيحلو ..ههه
الجد : اهي شغل الافلام الي بتتفرجي عليه نفع اميره : بس يا جدوا لو عرفوا هيعلقوني علي الباب واحتمال ندي تقتلني فيها
الجد : ادعي بس تنجح العمليه دي
اميره : يا رب,
..
فهد : انتي كنتي بتعملي ايه هنا
ندي,: انا كنت عاوزه اركب علي الحصان بس ملقتش السايس فحاولت اعمل لوحدي
فهد بضحكه : هههههه لا جامده انتي ازاي كده
اول مره اشوف بنت بتقول الكلام ده ومش المفروض تخافي منهم زي التانين
ندي بابتسامه خفيفه : انا مش زي حد خالص و مفيش زي شبهي باابا كان يقولي دايماا ان يمكن انا بنت بس الشخصيه بتاعت جامعه الولد والبنت علشان بعمل كل حاجه من غير خووف
ندي : طب تحبي تركبي معايا
ندي بغضب : نعم !!!
فهد : اقصد تركبي علي حصان وانا علي حصان
ندي والحماسه علي وجهها : متيجي نعمل سباق
فهد : موافق بداا السبااق والاتنين كانوا قريبين من بعض بس فهد داايماا سابق كده
..
اميرره :الحق يا جدو شوف المجانين بيعملوا ايه قطعوا اللحظه الرومانسيه بسباق
الجد والفرح علي وجهه : اسكتي يا بت بالعكس بصي بيبصوا لبعض,ازاااي
.. .
ندي : انتي فزت اووووف
فهد : هههههههه لا بس كنت جاامده عمر مشفت حد قريب مني كده بالعكس كلهم بيخافوا يقربوا
ندي : انا مبخفش ابداا منك
فهد : بجد
فهد بالعيون يبحلق بعيونها
فهد
انا حسيت بالحب وبالحنان وبالدفئ الي كان نقصني في,عيونها بس بتمني فعلا تقدر تغيرني
لا انا بقول ايه مستحيل البنت لسه صغيره مفيش,حد لسه اتخلق علشان يوقف في وشي ابداا
ندي
انا مبخفش منه بس,هوا شوفت بعيونه الحزن والالم والتعب والخوف الي مخبيه ورا البرود والسخريه دي
ندي تنزل دمعه حااره من عينيها لانهاحست بيه من غير ما يكلم
فهد بدهشه عندما شاهد بكاء ندي يمسه دموعها
فهد بصوت هادي وحزين : بتعيطي ليه !!
ندي : هاا .لا مفيش
بعد سكوت دام لدقيقه
ندي بدون ادراك : انتي بتخبي ليه !!
فهد : بخبي ايه
ندي : لا ..خلاص
ندي : انتم مش مفروض تبقي في الشركه .
فهد : اه بس النهاارده مكنتش خلصت الاجتماعات وجيت
ندي :, اه ...مااشي
انا همشي الوقتي
فهد : انتي محتااجه ايه !! في حاجه نقصاكي
ندي بخل : بصراحه انا عااوزه شويه كتب وحجات للمدرسه ولبس للمدرسه لان هنا الزي مختلف جداا وكمان انا عااوزه ابدا اذاكر
علشان كده ..انا عندي فلوس ببنك لوحدي بابا كان عاملهولي علشان الزمن ممكن اروح اجيب الفلوس واخرج مع اميره
فهد بغضب : نعم !! انتي مسمعتيش لما قلت انك بقيتي مسؤليتي يعني انا هصرف عليكي مش حد تاني
ندي بدهشه : بس انا مش مراتك ومحدش يفرض عليك انك تصرف عليا انا مجرد خطيبه بس,
فهد بشد من ايدها: مسمعش الكلام ده تاني, . فااهمه
ندي : بس,...
فهد بصرااخ : مسمعتنيش,
ندي بتوتر : حاضر بس,ممكن ايدي لان منظرنا وحش
فهد ; ليه,..خطيبتي وانا حر فيها
ندي : انا قلتيلك قبل كده ان مش زي حد .صح !!
فهد : يعني
ندي : يعني بسهوله شديده اشيل ايدي
وفعلا بحركه خفيفه شالت ايده
وبصوت بضحك : هههههه
فهد :, مااشي نعدي الموضوع المره دي
انتي و اميره انزلوا من بكره اشتروا الي عوزينه واميره معاها الفيزا هتدفع فيها وانتي هتاخد يومين علشان تتعمل ..اوك
ندي بحرج : لا ملهاش داعي ابداا
فهد : الموضوع انتهي ..بعد اذنك .ورايا شغل
ندي بهمس : ده ايه الراجل ده رخممممم
فهد بالتفاف ونظره حاده : بتقولي حااجه
ندي : لا .....مفيش
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 8
.
.
ندي : ايه الرجل الرخم ده
فهد يرجع للوراء بنظرات حاده :بتقولي حااجه
ندي : لا مفييش
فهد يمشي وندي متنرفزه جداا من المعاامله وانه بس اتجرا يمسك ايدهاا
ندي في سرهاا : طب اه انا فعلا قدرته علي الي عمله معاايا لما تعبت وقلت انا هديله فرصه وكمان مش حكم عليه من موقف زماان بس الوقتي بيبينلي ان غلط لما هديله فرصه
اوووووف
واثنااء سير ندي شاافت اميره وجدهاا ورا البااب وبيضحكوا ..فهمت انهم كانوا مرقبينها
توجهت اليهم بسرعه
ندي : السلام عليكم
الجد : وعليكم السلام انا همشي انا
ندي : طيب يا جدو مع السلامه
اميره بتوتر : هتسبني لوحدي يا جدو
ندي : ليه انا هكلك ولا ايه اهدي بس اهدي
قررت ندي متقولهمش انها عاارفه لانها عاارفه ان جدهاا عااوز اي فرص يعرفهم علي بعض فبتحترمه جداا وبتنفذ اوامره
اما اميره نياهيا هاا هاا (ضحكه شريره )
هوريها بس مش الوقتي
....................
جدو مشي انا و اميره قعدنا في الحديقه شويه
و فجاه ..ندي جاابت خرطووم ميه وبدات ترش الميه عليها
ندي : علشاان تحرمي تشغلي جوو الافلام عليه
اميره : اه ..والله اسفه خلااص معملش كده تااني بس سيبي الميه غرقتيني
ندي : اممممم ...لا بردك
وكانوا بيهزرواا وبيضحكواا ومله القصر الرووح بضحكتهم والكل كاان مبتسم حتي الخدم كانوا يحبواا ندي حتي من تاني يووم لانها كانت بتحترمهم داايماا وبتناديهم دايماا عمو للراجل وطنط للستاات ومنعت اي حد يقولها هاانم والقااب قالت انا عوزه اسمي ندي بس
ندي واميره ذهبواا لتغيير ملابسهم ثم جلسوا معاا مره اخري
ندي بتوترو خجل : ا اميره ..فهد قالي ان احنا هنروح نشووف الكتب والهدووم بتاعتنا ونشتري وقال انك تستخدمي الفيزا بتاعتك
و ... انا قلتله واله علي ان فلوسي بالبنك هسحب منها بس مرضيش و..
اميره : بس ..مصوره واتفتحت اهدي شويه فهد عنده حق انتي بقيتي من مسؤليتك الاول عاارفه انك مش مرااته بس عيشا تحت سقف بيته و ده معناته انك من مسؤليته
ندي بخل : مااشي بس ممكن تروحي تقوليله اننا نروح بكره و ناخد معاانا حد
اميره بخبث : روحي اساليه انتي هوا الوقتي هناا غرفته او نصحح الجنااح بتااعه الدور التالت كله
ندي ببلاهه شديده ولا تفهم مقصدها : حاااضر مااشي وان يكن
فااطمه بسرهاا : دي طلعت بريئه اوووي شكل كل حااجه هتحلووو و انا وجدو هنتسلي اما اروحله علطووول
.......
ذهبت ندي وذهبت اميييره جري الي جدها
اميره بلهااث : رحتله يا جدي ..رحتله
الجد بعدم فهم : مين رااح لميين ...
اميره ..( حكت له ما حدت )
الجد بضحك : ههههههههه بريئه اوووي زي الملاك وقويه يا ريت تقدر تخرجه من الجوو الي عاايش فيه و تفرحه بقاا وكماان تحووش كابه البيت ده
اميره : يا ريت يا جدي نفسي اووي انا مش هقدر اعمل زيها لان بردك انا قلبي مجرووح زي اي وااحده في البيت ده وانا لما ببقا معااها بحس بالفرحه يااه واخيراا هنفرح
جدي : انا مغلطش لما قلت حااجه
اميره بضحك : طبعاا يا جدي انتي طيب اوووي
الاتنين استمرواا بالضحك والتامل لما سوف يحدث مستقبلياا
.....
عند ندي
ندي بطريقها الي فهد
ندي وصلت لباب الجناح بلهااث
ندي : اوووف ايه السلالم دي ..انا دخت و الله
ندي تدق البااب لا رد مره اخري لا يوجد رد
ندي : لا بقاا انا هدخل اشووف ايه الي بيحصل
فتحت ندي البااب و دخلت
وجدت جنااح فعلا زي الجنااح الي بالفناادق ال 5 نجووم ده علي طاابع اثري وراائع جداا و فخم
ندي دخلت وجدت صاله انتظرت بهاا
ندي بصووت عالي : فهد ..يا فهد انتي هنا ولا لأ !!!
لا يوجد رد
وكل شويه ندي تناادي عليه
ولا يوجد رد
دخلت ندي الي غرفته كانت جميله جداا و رائعه و كل شي جمييل ومنظم
ندي : واااو ايه دي هوا الجنااح ده من القصر ولا لأ مقلنااش حااجه لما لقينا القصر دهبي وجمييل و نمط اثري اما يبقا اوضه بالرقي ده لا بصرااحه لازم احترمهم 😄😄 الناس تعبوا الصرااحه هتلاقي فهد ده هوا الي امرهم بكده
ظلت ندي تتجول بجناح فهد و تري روعته
وفجاه خرج فهد من الحمااام والتفت ندي لتخبره وقفت.مصعوقه لان فهد خرج من الحماام بفوطه فقط علي خصره وجسم مفتوول بالعضلاات وطوله
فهد بعصبيه : انت ايه الي جاابك هناا انتي متعرفيش ان ممنوع تدخلي ردي
لا ........ رد ندي كانت كالتمثاال وقفه مصدوومه
فهد : ندي انتي معااايا
لا ...رد ..
فهد : انتي نمتي ولا جاالك غيبوبه طيب 😂😂
لا ...رد ..لا حياته لمن تناادي فقط تقف مبحلقه وكالصنم لا تتحرك ووجهها يحمر
فهد انتبه لكده واخذ ملابسه وغيرهاا
فهد : الوووو ....الوووو ندي معايا
لا ....رد
فهد : انا بشك انك نمتي
لا ....رد
قام فهد بالتصفيق اماام وجهها
ندي : اه انا فين ؟؟
فهد : انتي فيين ! بره ؟؟؟
ندي : نعم لا طبعاا مش خاارجه غيى لما تسمع جاايه ليه
فهد : هاا ..جاايه ليه
ندي : ( و حكت له ما تريد )
فهد : مااشي بكره تروحواا
ندي : اممم واخد معاايا محمد المساعد بتاعك
فهد والغيره تقتله : مش معنا هواا يعني ؟؟
ندي ببلاهه : عااادي ..خاالص لانه طيب وبالمره يحميناا ..علشاان شخصيات مهمه بردك
فهد : لا ضحكتيني قاال مهمه قاال
ندي : طبعاا مهمه عندك ماانع
فهد : مش مههم مش فضي لحكي عياال
ندي : شايفني عيله يعني ده انتي بس اكبر مني ب 10 سنين ومستقوي
فهد بنرفزه : براااا اخرجي يلا وما تجيش تااني
ندي : لا ..مش خاارجه.
فهد بصوت عاالي سمعه القصر لان القصر هاادي
فهد بصرااخ : اخرجي يلا بره ده غرفتي انل
ندي بصراااخ : مش خاارجه يعني مش خاارجه بقا يلا
.....
#عند اميره والجد
الجد : ايه ده فهد و ندي بيزعقواا ليه ؟؟
اميره : يا حبيبتي يا ندي هتوحشيني اوووي فعد لكيد هيموتك علشان دخلتي جنااحه لا وبينك كده دخلتي غرفته
الجد:اسطر يا رب مكنش لازم توديها بالسرعه دي
اميره : لا ياا جدي مكنتش هلاقي فرصه زيها
الجد : طيب اما نشوف اخر شغل الافلام ده
اميره : يا رب ندي ترجعلنا بامان
الجد: يا رب
...
# ندي وفهد
ندي : مش خاارجه غير لما تجبلي شوكلاطه بالكاكو و يريت تكوون مااركه
فهد : نعم يا ختي قومي من هناا اصل عفريت الدنيا بتتنطط قدامي الوقتي
مدى : تؤ تؤ نفذ الشرط اخرج مش هتنفذ هعد هنا 😝😝😝😝
فهد ذهب الي التلاجه واحضر لها ما تريد وحذفها بوجهها
فهد : غوري بقا من هنا
ندي : طيب ماااشي مع السلاامه والله انتي .( قالتها من غير صوت مفهووم )
فهد : بتقولي ايه مسمعتيش
ندي : (صوت غير مفهووم )
فهد : مش ساامع
ندي باعلي صوت عندها خلي القصر كله يسمعه : انتي رخممم و بااارد يا رخم
فهد : والله لاوريكي
جري فهد ورااء ندي
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 9
.
.
جري فهد ورااء ندي كانهم اطفاال
ونزلواا من علي السلم
ندي بصرااخ : عاااااااااا جدي عاااااااااا الحقني
ندي تحتمي بالجد
فهد : ابعد يا جدو والله لاقتلها محدش اتجرا ينرفزني وهياا عملت
الجد : اهدي بس يا بني اهدي لساتها صغييره
فهد : لا لازم اقتلها
الجد بحزم : انا قلت ايه ! اطلع علي غرفتك
فهد : حااضر يا جدو
اعطي نظرات قاتله لها وهيا طلعت لساانها
ذهب فهد الي غرفته و ندي جلست مع جدها
اميره : انتي عملتي ايه يا مجنونه
الجد : احكي عملتي ايه
ندي : بصوا (حكتلهم الي حصل )
الجد والاميره ضحكوا بطريقه شديده
اميره : شابو ليكي
ندي : احم احم شكراا شكراا
الجد : اوماال فين الشوكلااطه
ندي بفزع : الشوكلاطه راحت فين
اكيد لسه فوق
اميره : لا اوعي ممكن يتهور ويقتلك لما نرووح هجبلك الي عوزااه
ندى : لا والف لا دي دليل علي تفوقي بالنرفزه
ندي طلعت جري علي السلالم 💃💃
#فهد
البت دي غبيه ولا ذكيه انا مكنتش متوقع انها كده طفوليه بس والله لو شفتها قداامي الوقتي لاقتلها بس ههه كانت حلووه اووي وشجااعه وطفوليه لا وكماان ذكيه في دراستها اكيد وحيده من نوعهاا بس ....
قاطع التفكير انها سمع صوت فتح الباب وقادم للغرفه ( لا بجد البت خلاص هتمووت دي حتي مخبطتش علي الباب 😂😂)
ندي : فهد انا ...
فهد بصرااخ : انتي تااني ازااي تدخلي هناا كده
ندي : بس انا جاايه اخد الشوكلاطه وامشي
فهد بتعجب : نعم 😤😤يعني مش جاايه تعتذري
ندي وهيا تلتقط الشوكلاطه من علي السرير : لا طبعااا
فهد : لا بقا انتي اكيد غبيه صح
ندي : لا ......باااي بقا
فهد لنفسه : لا هيا مش غبيه اكيد مجنونه يا خبتك النيله يعني هعيش مع مجنونه
.........تسريع للاحدااث .............
اميره : يلا يا ندي نجهز علشاان نروح نشتري الهدووم
ندي : طبعاا ...مااشي اوك
ندي واميره جهزواا
ندي : ميرو مين هيجي معانا
اميره : احم ..احم ..ف ..هد
ندي بنرفوه : نعم !!! والله ما هنعرف نشتري حااجه دي هيقف بالزور
اميره بنرفزه بردك ( شكل البتاعه دي وراثه😅😅 ) : منتي السبب الي عملتيه امباارح مش سهل
ندي : خلاااص ..خلااص يا سااتر استر
اميره : يلااا هنعمل ايه يعني !!😣😣
ندي بخبث : نيهيهاا هيا ( ضحكه شريره ) ايه رايك بشغل البناات
اميره بخبث : وليه لأ نيهااهيهااا
((واتفقواا علي خطه ))
# فهد
والله لاوريكي الشغل علي اصووله مش انا فهد محمد الغواري الي يتعمل فيه كده
جاائت ندي واميره
اميره: صبااح الخير يا ابيه
فهد : صبااح النوور يا حبيبتي
ندي : صباااح الخير يا فهد
فهد : صبااح النور وعلي فكره انا اكبر منك ب 10 سنين يعني ابيه لو سمحتي
ندي : لا طبعاا انا خطيبتك اقولك ابيه ازاااى فهد : طيب ماااشي
اركبوااا يلا
في الطريق
فهد : هتبدؤا بانهي محل
ندي : هنبدأ بمحل الكتب والحاجاات المدرسيه
اه صح ..... المدرسه اسمها ايه ؟؟
اميره : ****** الخاصه
ندي : نعم !!! خااصه ليه ؟؟
فهد : قصدك ايه انتي عاايشه معاانا لازم تبقي في احسن المداارس في البلد لانكم بناات عيله الغوااري
ندي : وهوا يعني انا متفوقتش لما كنت حكومي انا كنت متعلمه كويس بردك
فهد بحزم : الموضوع انتهي سمعه !!
ندي : طيب مااشي اوووف كل حاجه متحكم بيه
...
وصل الجمييع للمحل اشترت ندي واميره ما يلزمهم
فهد : عوزين ايه تااني
ندي بخبث : محل الملاابس بقاا
اميره بخبث ايضا : اه محل الملاابس
فهد : اوووك بس تكوون سريع
اميره وندي : طبعاا..اكيد
وصلواا للمحل
كانوا يختااروا ولا يعجبهم جعل فهد يجلس ويضع راسه علي الارض من كثر التعب
👇👇👇👇نفس الوضعيه ولكن ليس هوه
فهد : خلصتوا
ندي : اه طبعاا خلصني هدووم لسه لاحذيه
فهد بتهرب : هبعتلكم محمد يكمل وراايا شغل
ندي : لا طبعاا لازم تكمل هتسبنا ازااي
فهد: انا قلت هبعت محمد
ندي : اه محمد اوووك حتي هواا لطيف جداا مش زيك
فهد : يلا علشاان نكمل
ندي بسرهاا : yes .yes .هخليك النهارده تقول يريتني ما رحت
ذهبوااا جميعهم الي المحل ووصلوا جميعاا السااعه 10 مسااءاا بعد خروجهم الظهر
كاان الجميع جاالس
والد فهد : ايه الي اخركم كده
فهد : اسالهم انا طاالع انام
الجد : ها اتاخرتم ليه
اميره : حراام عليكي يا ندي مكنش لازم اسمع كلامك شكله تعباان اوووي
ندي: اه ..فعلا ...
الجد : مش هتقولولي
اميره : هحيلك ( حكت له ما حصل )
الجد ضحك بشده : هههههههن ولا هه وشفنا حد يعذبك يا فهد
ندي بتفااخر : احم احم ان كيدي عظيم
اميره : طب يلا نطلع علشاان ننام
ندي : اوك ..تصبحواا علي خيير
الجد والجميع : وانتي من اهله
ذهبت ندي الي غرفتهاا ووضعت الاشياء بمكاانها
ندي : انا فعلاا عذبته معاانا يحراام شكله عمره مخرج مع بناات يشتري ياه بس كااان طيب اوووي اممم شكله ممكن هيبقاا في فرصه ان اتعرف بيه
وظلت ندي تفكر حتي اصبحت منتصف الليل والجميع نياام
و سمعت ندي شي يكسر فوقها وهوا جنااح فهد
ندي : في ايه الي بيحصل فوق انا لازم اطلع فووق اشوف في ايه لا مينفعش انا مش عااوزه اعصبه اكتر من كده
ثم سمعت شي يكسر مره اخري احست بان قلبها يقبض واحست بضيق لبست بسرعه عبايتها وحجاابها وصعدت مسرعه الي فوق
ندي تطرق البااب لكن لا يوجد رد
ندي : فهد افتح ..فهد ..افتحلي
...لا .....رد
ثم وجدت البااب مفتووح فتحته مسرعه
وجدت ..........
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 10
.
.
فتحت ندي البااب وجدت فهد ملقي علي الارض وايضاا يصب عرقااا
هرعت اليه مسرعه وتبكي وتحس ان قلبهاا انقبض
ندي : فهد ....فهد .رد علياا ..يا فهد علشاان خطري متخوفنيش كده
فهد : ابعدي ابعدي مش عااوز حد جمبي اخرجي
ندي بصرااخ : انتي بتقوول ايه انتي شايف حالتك ولا لأ من االمستحيل اسيبك
ثم سندت فهد الي السرير
وظلت تعتني به طول الليل فلقد عااني من ارتفااع الحراره بسبب التعب الشديد
ندي لنفسها : انا عملت ايه يا ربي عملت ايه بينه كان تعباان في الشغل و انا كماان خليته يتعب معانا ليه كده بس ليه انا غلطاانه
ظلت ندي تبكي بحرااره وتندم نفسها
ندي : لا ..انا لازم اسااعده
حضرت الكمادات والادويه وسهرت عليه طول الليل وظل يتمتم
فهد : ماما ... اروي .. اروى ...متسبنيش اروي
ماما ...ماما
ندي احست بالحزن لاجله وايضاا بغيره قليله
ندي لنفسها : مين اروي دي !! وايه حصل لامه !!
سهرت ندي بجوااره وعندما تراه يتآوه قلبها يؤلما فهي تحس بالذنب الشديد فهيا السبب وتظل تبكي بشده
.....
في الصبااح
استيقظ فهد والحمي انخفضت
ولكن
استيقظ فهد وصعق عندما رأي ندي نائمه علي الكرسي و كاد ان يصرخ عليها ولكن تذكر ماذا فعلت له وكيف اعتنت به طوال الليل
فهد لنفسه : انا لازم اعاملها حلوو علي الاقل يبقي رد الجميل
فهد بصوت وااطي : ندي ...ندي ..اصحي بسرعه
تستيقظ ندي ولكن يصدم فهد بعينيها شديده الحموره وو جهها الاحمر يدل علي شده بكائها
عندما تستيقظ ندي تبكي مره اخري
تدي بوضع يدها علي وجهها : ساامحني ..انا اسفه انا السبب يا ريتني مع اصريت انك تكمل وقعدت اعذبك ..انا اسفه اهئ اهئ اهئ
فهد : لا محصلش حااجه. ومين قلك اني تعباان بسببك
ندي بوجهه مصدووم : مش فااهمه
فهد بضحكه خفيفه علي وجهه : انا كنت تعباان اصلا من اسبوع بس مكنتش برتااح خاالص علشان كده العيه زااد
ندي والفرح ملئ وجهها بطريقه طفوليه: بجد ..الحمد لله ان مش السبب
ضحك فهد علي طريقتها الطفوليه
ندي بصراامه : انتي تعباان بقالك اسبووع مكلمتش ليه قولي عااوز تموت نفسك ولا حااجه هاا قوم يلا ادخل الحماام و البس هدومك وصلي اكون حضرت الفطاار وجبته هناا منتاش خاارج النهاارده
فهد ضحك بشده عليها فهيا تبدو اكبر كن سنهاا بكثير
فهد : انا هقووم اروح الشغل
ندي بصرامه : لا انا قلت مفيش شغل النهاارده يبقا مفيش
فهد بنرفزه : وانتب مالك كنتي
قاطعه ندي : خطيبتك ...اكون خطيبتك اسمع الكلام علشان مخبطكش بوكس
فهد بصرااخه وصراامه : نعم ..انا مش واحد زميلك تتكلمي معاه كده فااهمه
ندي بتوتر: انا بهزر ...هزاار والله مش بكلم جد ازااي امد ايدى عليك وانتي اكبر
فهد بصرااخ : برااا
ندي بصرااخ : لا يعني لا وانتي كماان مش خاارج
ظلواا يصرخوون علي بعضهم لدرجه ان القصر كله سمعهم والعائله هرعت لهم لتحل الموضووع
......
وصل الجد واميره والعائله اليهم و جد ندي تقف علي البااب تمنع الخروج وهوا يحااول ولكن لا ترضي
الجد : في ايه يا ولاد ما لكم بتزعقوا ليه كده من بدري !!
فهد : مش راضيه تمشي من غرفتي وكمان مش عوزاني امشي
والد فهد : سبيه يا ندي ورااه شغل كتير
اميره: ندي كفاايه اووي امباارح لمي الدور
نديوالدموع تترقرق بعينيها : بس ..بس انتم مفكرني ايه الاستاذ ده تعباان اوووي وانتم كل الي همكم الشغل وبس وصحته ترووح فين ( حكت لهم ماا حصل بالتفصيل ) هاا غلط الوقتي
اميره باحتضاانها : يا حبيبتي والله لاسااعدك في الي عوزاه دايماا ووجهت نظرها الي اخوها :معلهش يا فهد صحتك اهم عندناا
وبعد مماطلات طويله من العائله وفهد اخذ فهد اليووم اجاازه كانت ندي تطير من الفرح اما هوا كان جالس علي الكرسي وينظر له هكذا👇👇👇👇👇👇
ظلت ندي تعتني به طواال اليوم وفعلا كاان كالطفل الصغيير يعارض كل شئ
ندي : فهد قاادر تنزل تاكل تحت ولا اجيبه هناا
فهد : مش عااوز اكل
ندي : طيب مااشي هجيبه هناا
فهد : انتي سمعتيني و لا لأ
ندي : مهو انا اعمل ايه جيت اخد رايك مرضتش ب ولا وااحد فقلت اختاار اناا
لم تنتظر اجابته
و نزلت ندي و حضرت الاكل بنفسها له
وكان الجميع يبتسمون لها ابتساامه عريضه
بفرح فهي الوحيده القاادره علي ايقااف فهد.وعنوده الشديد جداا و ايضاا اوقفته عن العمل لا بل انها معجزه ان تحصل حقا
ندي طبعا دخلت دون ان تخبط علي الباب ( هيا خلاص اعتبرت مفيش حااجه اسمها باب خالص 😁😁)
وجدت ندي فهد جاالس علي الكرسي يسترخي
ندي بصوت واطي : الحمد لله ..ارتااح شويه
فهد : انا بعمل كده علشاان عندي صدااع
ندي : اه ..تحب اعملك مسااج للراس
فهد قام من علي الكرسي والتف لهاا : انتي بتعرفي
ندي : اه طبعاا بابا كان ديما يجي من الشغل تعباان اوووي فكنت اعمله مسااج
فهد : اممم .طيب ماااشى
ندي : امم اوك بس تعاالي ناكل الاول
فهد : لا مش جعاان
ندي : طيب ماااشي بس انا كماان مش جعاانه
فهد : لا كلي انتي علشاان خطر عليكي انتي لسه 15 سنه وانا 25 بردك السن كبير
ندي : كل علشاان الدوا علشاان خطري
فهد : لا
ندي بعفويه غير مقصوده : طب علشان خااطر اروي
صدم فهم من الاسم وهجم عليها ودفعها الي حاائط ومسك يدها بشده
فهد بنرفزه : تعرفي اروي منين ! اكلمي
ندي بخوف وبكااء : انت.ي كنت..بت.ناديها ..و.انت ..نا. يم
فهد يشد علي يدها بشده لدرجه ان ندي حست انها ستكسر ولسبب ما لم تقدر علي الحرااك كانت خائفه منه وتترجااه ان يتركها وعندما تركهاا هرعت الي الخاارج ببكاء
و طلبت من اميره ان تعتني به
ظلت تبكي وتحسر نفسهاا لم فعلت ذلك لم تكن تقصد كانت تريد فقط ان ياكل
ثم مسحت عينيها وتوجهت الي مكتب جدهااا
تطرق البااب
الجد : اتفضل
ندي : ممكن ادخل
الجد بفرح : تعالي يا حبيبتي
ندي واغلقت الباب ورائها وجلست ظلت صاامته والحزن يبدو عليها
الجد : خييير ..مالك .فهد ..عملك حااجه !!
ندي : مين ارووووي
الجد بصدمه : .اروووي
ندي : مين ارووي ومعلهش متقلش مفييش
الجد : اروووي تبقاا .....
الحلقة 11
الحلقة 12
الحلقة 13
الحلقة 14
الحلقة 15
.
.
رواية / زواج مغصوب ولكن
بقلم ملك
علقوا هنا ب 10 ملصقات
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 11
.
.
الجد : ارووي تبقا خطيبته القديمه
ندي بصدمه : ميييين ازااااي ؟؟ وانا...و الوعد
الجد: هحكيلك كل حااجه اروي دي كاانت صديقه ليه في الجاامعه وعلطول مع بعض وفي يووم هيا اعترفتله بحبها وهو كماان حبهاا جداا واتعلق بيهااا كاانت اروي بالنسبااله حيااته و عشقه الوحييد محبش حد غيرهاا في حيااته بس هيا كاان كل همها الفلووس الي عنده والثروه لانه الوريث بالرغم انه كان متدين الي انه حبهاا كاانت بتلبس قصير وسايبه شعرهاا مكنتش بتحبه خاالص و. كان عندها وااحد تااني بتحبه و ....اخذ الجد نفسه واكمل بحزن
:: كان بيجبهاا هنا البيت و اجبرنا انه يخطبها وخطبها فعلاا وبقا يجبها بحجه انها عااوزه تتعرف عليناا وكاانت بتعمل مشااكل ديماا واقنعته ان اخته اميره ضربتها وهزقتها وهوا عصب جداا لدرجه ..لدرجه انه مد ايده عليها
شهقت ندي من كلامه : ..وبعدين
الجد بحزن : في يووم كنا متجمعين وجابها بردك وكنا بنتفق نساافر بعديين كانت عااوزه تساافر هماا الاتنين لوحدهم واشكلواا. وبعد كده سبته متعصبه وهوا جره وراهاا و وصلت للطريق وصدمت بها سيااره ومااتت
وهوا من ساعتها قفل قلبه بقفل وبقاا كده
ندي كاانت مصدوومه جداا وتكلمت بارتجااف مع بكااء شديد : انا عملت ايه انا جرحته فعلا انا مش عوزااه وهوا مش عااوزني ليه كده دمرتوا حيااتي ودمرتوا حيااته اكتتر 😭😭😭😭😭😭😭😭😭
الجد : سمحيني بس انتي الوحيده الي تقدر تسااعده سااعديه
خرجت ند ي والبكاااء علي وجهها جلست بالحديقه
#فهد
يتكلم فهد وهوا ينظر لصوره 👇👇👇
اروي حبيبتي وحشتيني اووووي مقدرش علي بعدك متفكريش اني نسيتك ابدا و انا خطبت علشان جدي عدي 4 سنين علي بعدك
وانا حاسس اني بموت كل يوم
ظل يتكلم مع الصوره بقلب مكسوور و جرووح
حتي وجد احد يفتح الباب ويدخل وصووت بكائه شديد حتي وجد انهاا ندي بوجهه احمر وعينان حمراء يدل علي شده بكائها
ندي بصوت مبحوح : اناا اسفه جداا اسفه مكنتش اعرف حااجه
فهد :بما انك مش عاارفه فاحب اقولك اروى تبقي حبيبتي وملكه قلبي وعشقي وحبي الاول والاخير ومتفكريش ابداا انك تاخدي مكانهاا. ممنوع حد يكلم عنها كلمه وااحده.فااهمه.
صعقت ندي من كلاامه : فااهمه واسفه جدااا
نزلت ندي الدموع من عينيها كالشلال نزلت ووجدت اميره والجد هما من اقرب الناس الي قلبها جالسون ارتمت في حضن اميره وظلت تبكي بشده واميره تهدأها والجد جاالس بحزن فهو يعلم انه يعذبها وانها. لا زالت صغيره السن على كل ذلك ولكن يجب عليها ان تسااعده
ظلت ندي تبكى وتتمتم بكلام غير مفهووم حتي نامت بعمق
بمرور الايااام ندي و فهدكلامهم قليل جداا وعندما ترااه ندي تدمع عينيهاا لانها مجروحه منه كما انها تغيير من اروي فحتي بعدما ماتت لا يزاال يحبها و بشده و هوا لا يعلم بحقيقتهاا ابدااا
........تسريع الاحداااث........
اليوم هواا اليوم الدرااسي الاول وفهد وندي اصبحواا يتكلموا بطريقه عااديه وكل شي عاادى بينهم
الجميع يجتمع علي طااوله الفطور
ندي : صباااح الخير يا جمااعه
الجميع : صباااح الن.....ودهش الجميع من ندي فكاانت تبدو جميله بزيها المدرسي ويجملها هيا وحجابها 👇✌✌👪👇👇
امييره: انتي متاكده ان ده نفس زي بتاعي
ندي : بطلي لماااضه وخلصي بقاا علشاان نروح
اميره :اوك...اوك افطري يلا
جلست ندي بمكانها المعتاد بجانب فهد
ابتسم لها. بلطف وهيا ايضاا
ندي بوشوشه : صبااح الخير
فهد بنفس الطريقه :صباح النوور علي فكره انا هوصلكم النهاارده فخلصوا بسرعه
ندي بقلق : اوك
....
وصل الجميع اليهم
والفتياات تصرخ لرؤيتهم فهد فهو من تتمنااه كل الفتياات و الفتياان ايضاا يروه كقدوه لهم
و ايضاا الفتياان معجبوون بجماال ندي و اميره ولكن جذبهم ندي و خااتم الخطبه الذي بيدها فكان شرط الجد ان تخرج ندي بخاتمهاا و ايضاا فهد و يعلم الجمييع بخطبتهم وطبعاا فهد لم يقدر علي معاارضته احترااما له وندي حاولت معه كثيراا ولكنه اصر علي ذلك
ندي بوشوشه يسمعهاا فهد : اوووف شكلها هتبقا اياام زفت
فهد بنفس الطريقه : اتلمي مهياش نااقصه انا هدخل للمدير الوقتي استني هنا لما اجي انتي واميره
وكاد ان يذهب لولا ان امسكته ندي من يده
ندي : انتي رايح فين وهتسبني كده دول يكلوني
فهد : انا مش فضيلك كمان انتي هتعرفي تردي عليهم وكمان معااكي اميره
ذهب فهد وندي تشيط غضباا منه
#فهد
اوووف شكلهم هيتعذبواا بالذاات ندي البناات بيبسولها بطريقه مش ظريفه
المدير : اهلا ..اهلا بالباشمهندس فهد
فهد : اهلا بيك يا فندم علشان منضيعش وقت ندي و اميره تخلي بالك منهم و بالذاات ندي لانها خطيبتي و قريبتي ومش عاارفه الي هيحصل زي امييره
المدير : متخافش يا فندم هما تحت عيني داايماا وكل حااجه هتحصل هقولك هيا ايه زي ما اتعودناا
فهد : اوك هما برا الوقتي دخلهم وعرفهم
دخلت ندي واميره ودخلت و سلمت علي المدير وفهمهم علي النظام ودعتا فهد و ذهبتا الي فصلهم ( للمعلوميه ندي وفهد بنفس العمر و فهد جعل المدير يضعهم بنفي الفصل )
ودخلواا الفصل
.....
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 12
.
الفصل الثاني عشر
دخلت اميره وندي الفصل""للعلم هما بنفس السن """ وجدت الفتياات يتهامسون فيماا بينهم وسمعت فتاتين
البنت 1 : شوفتي جايين ازاااي ؟؟
البنت 2 : مفكرين نفسهم الاميراات علشاان من احسن عيله
البنت 1: لا والله البنت الجديده دي الي مفكره نفسها ملكه علشاان خطبته يعني وجاايه معاه
البنت 2 : لا وايه لبسه دبله غااليه واحسن نووع
البنت 1: اوووف الوقتي لازم نعمل الصح معاها
ندي كانت رحالهم هنااك توريهم شغلهم
بس اميره وقفتها
اميره بوسوشه : بس اهدي هما لازم يحصل كده داايماا في اوول السنه و بعدين هينسواا كل حااجه
ندي : بس هما ... قاطعهم صوت دخول المدرس و قامت ندي واميره بالجلووس بجوار بعضهم البعض
بدات الحصه وكاانت رياضياات وندي تعشقهاا بشده بدا المدرس بالاحمااء بمساائل ريااضياات كانت ندي تجيب عنهم جميعاا بفرح وسرور
و كان الاستااذ يمدح بها و بذكاائها وانها امتازت علي الجميع
ندي : استاااذ انا حليت اتفضل شوف الاجاابه
الاستااذ : مش معقوول ممتاازه الاجاابات صح
ندي : شكرااا
كانت البناات تشتعل غيره منهاا و يحضرن لها مقلب ولكن ليس اليوم
ثم ذهب المدرس واتب العربي واميره متميزه بهذه المااده
وكانت تجيب بسرعه وكاانت ذكيه ونالت اعجاب المدرسين و ايضاا غيره البناات واعجااب الفتياان
...تسريع للاحداث .....
في وقت الرااحه
ندي واميره كانتا جالستين في وقت الرااحه ياكلوون غذائهم و كانا محيطاان بالجميع يتكلم عنهماا بسبب جمالهم وذكائهم وايضاا علاقتهم بفهد فندي خطيبته واميره اخته
و اثنااء جلووسهم اتت مجموعه من الفتياات المغروره الي ندي تتراسهم فتااه تسمي و كنووز
كنوز : انتي يا بتااعه انتي وهياا قوموا من هناا
اميره بزعيقك : بتاعت ايه !! انتي مش عاارفه ان لينا اسماء يا كنوز
ندي كانت تاكل وتتجاهلم و غمزت لاميره ان تفعل مثلها و كانوا يتكلموا بطريقه عاااديه و كانها غير موجووده هيا و شلتها وقاطعهم ذلك اخذ كنوز الشوكلاطه ( كيت كات ) من يد ندي التي اخذتها من فهد اليووم و رمتها علي الارض بشده
ندي وشها احمر بعصبيه منهاا
اميره : اها استحملي بقا يا قطه
ندي بصريخ عاالي سمعه المدرسه : انتي يا زفته انتي ايه الي عملتيه ده مش ده حراام بردك ولا هواا بردك لسه غبااء انتي مالك انتي قاعدين فين كاان ملك ابوكي ولا حااجه امشي يا بت من هناا
كنووز بصدمه ردت عليهاا : اهعه المدرسه دي بتاعتي و تنفذ الي عوزاه انا بنت الوحيده لاكبر رجال الاعمال
ندي وهي تصفق
بنبره عااليه : لا شطره اقسك بالله انتي بتقولي ايه يا بت انا خطيبه اكبر رجل اعماال بالشرق انا خطيبه الامبراطووور انتي فااهمه بتكلمي مع مين انا سااكته من سااعتها ومكنتتش عااوزه حد يعرف عني حااجه بس انا بحذرك والله لو بس عملتيلي حااجه او من اميره انا الي هوريلك شغلك مش حد تااني فااهمه احفظي اسمي كويس ندي الغوااري فااهمه
و جرس الحصه بدا اخذت ندي اميره وتركتهم بصدمتهم الشديده
.....تسريع الاحدااث .......
وقت المروااح
البناات يصرخن بالطبع فهد كان ينتظرهم
وصلت ندي واميره وفي طريقم الي. المنزل
فهد : ايه اخبار المدرسه
اميره وندي : وحشه اووووي طبعا
فهد : ههههه مااااشي لازم تتعوده
ندي : مهو انتي السبب
فهد : ليه بقاا
ندي بنرفزه : مهوو لو مكنتش بتيجي توصلنا وتجبنا كنا مش كلام النااس
فهد ببرود : من بكره هتروحوا مع السائق
ندي ببرود : احسن
.......
تريع الاحداااث
مرت 4 اياام من بداايه المدرسه وكنوز والشله تضايقهاا بشده وندي ترد عليهم وتضايقهم بكلامها الحااد
في يوم الجميع مجتمع علي الافطااار
ندي : صباااح الخير ..انا جعاانه
الجد : امدي يا لمضه واعدي
ندي جلست بجوار فهد والقت التحيه ليه ثم بدات بالاكل
فهد : ندي انا هوصلك النهاارده لوحدك اميره تعبااانه ومش جااايه
ندي : ميرو حبيبه قلبي ماالك
اميره : تعباانه شويه معلهش هسيبك لوخدي وكنووز الكلبه
ندي : متخااافيش وراكي رجااله
ضحك اميره والجميع عليها
ذهب فهد وندي الي السيااره وكان الصمت سيدهم حتي قطعته ندي
ندي : فهد ..انااا عااوزه شوكلاطه (كيت كاات )
فهد : نعم !!! وافتكر ندي عندما كلما زعلت منه تطلبهاا دائماا
ثم اكمل : ليه انا زعلتك بحااجه
ندي : لا خااالص بس مقدمااا حسه النهااارده انك هتزعلني
فهد : بس ياا طفله
ندي : اولا انا مش طفله ثانياا انا حااسه انك هتزعلني جاامد حتي الشوكلاطه مش هتنفع
فهد : مش قلت طفله
لم تسنطيع ندي الرد عليه لانهم وصلواا الي المدرسه
كانت ندي وحيده تنتظر في المكتبه حتي يرن جرس الحصه
#فهد
يعني انا مش الوحيد كماان من الصبح و انا حااسس اني هزعلهاا مني و مش هتساامحني اوووف انا بحس انها بنتي من كتر خوفي عليهااا
# ندي
جرس الحصه رن ذهبت الي الفصل واول ما فتحت البااب اخدت دش بس فلاا كنوز و شلتهاا رموا عليها جردل مياااه والجميع ضحك عليهاا
كنوووز : علشاان تعرفي قمتك انتي فاااهمه
ندي وهي تمسح المااء من وجهها واصبحت عصبيه بطريقه شديده : انا هوريكي امتك يا زفته محدش هيحميكي من ايدي
ثم هجمت ندي عليها حاول الجميع الهروووب ولكن لم ينفع ثم احضرت ندي حبل و ربطت به كنوووز وعلقتهاا علي باب المدرسه
حاااول الجميع حل المشكله حتي المدير ولكن لم ينفع ووجدهاا عصبيه بشده المدير عرف انها ليست بوعيها لان فهد اخبره انها اذا كاانت عصبيه لا تكوون بوعيهااا ابدااا
ذهب المدير بسرعه الي مكتبه
# فهد
كاان جالس بغرفته مكتبه حتي جائها اتصاال.....: سيد فهد انا المديرفهد : ا هلا. يا فندم ازيك خير في حااجهالمدير : مفيش وقت تعاالي المدرسه بسرعه باسرع ما يمكنك انا همشي الوقتي
اغلق المدير هااتفه
خرج فهد بسرعه الي المدرسه وكاان يسووق بسرعه جنونيه
وصل فهد الي المدرسه وجد فتاااه معلقه علي باب المدرسه
ووجد ندي عصبيتها شديده تريد ان تموتها بيدهاابدون اي تحذيير فهم فهد ان ندي تريد التنمر عليها ذهب اليهاا مسرعااا وضربهااا. علي وجههها ضربه اوقعته علي الارض ثم قااامت فضربهاا مره اخره كااانت مصدوومه فلم يضرهاا احد من قبل وايضااا الضربه كانت قوويه حيث ان شفتهااا نزلت دم
وكااد ان يضربها ولكن اوقفه المدير
المدير : استااذ فهد اهدي شويه
فهد بعصبيه : سيبني والله لموتهاا تضرب وحده معملتش حااجه بيها
المدير باستغراب : بس ده بسبب ان البنت التاانبه اتنمرت عليهاا الاول و رمت بالميه وخليتها مسخره قدااام الفصل
احس فهد وان مااء ثلج انصبت عليهااا وان يتمني ان الارض ابتلعتهفهد : انتي بتقول ايه !! هيا ضربتهااالمدير : لا مضربتهااش هيا بس ربطتهاا وقالت هستني فهد يجبلي حقفهد كان يتمن ان تنشق الارض وتبلعه فلقد ضربهاا بكل قووته وليس كذلك فقط بل فقد ثقتها بهطلب من الجميع ان يذهب واخذوا معهاا كنووز
حااول فهد ان يقترب منهاا ولكن كاانت تبكي بشده وتبتعد عنه حتي عندما اقترب منهااا
ندي بصراااخ : ابعد متضربنيش انا مضربتش حد انا وفيت بوعدي ليك ابعد انت وااحد كداااب ابعد عاااااااااهاااااهاااااااااااالا اراديااا اخذها فهد الي حضنه و لكنها فقدت وعيهااا كاان فهد كالمجنووون يجري وهواااا يحملهااا فهو خاااائف عليهاااا فهي طفلته التي اعتاد عليهااا
اخذهااا فهد مسرعااا الي منزله و طلب من ادكتوره ان تذهب هناااك عندما يصل......وصل فهد الي القصر ......
وجد الدكتوره هناااك لانها كانت عند اميره واميره تصرخ باعلي صوتهااا خوفااا علي صديقتهاا التي يحملهااا فهد والدم علي وجهها من الصفعاات وفهد الذى وجهه اصفر خائف عليها ويدهه ترتجف قليلا فهو خاائف ان تدخل في غيبوبه مره اخريبعد ان اجلسهاا فهد في سريره فهو لم يجد نفسه الا انه يجري بها الي غرفته الا ليضعهااافهد بصرااخ : الد كتوره. فين بسرعه
اتت الدكتوره بسرعه وطلبت منه الخروووج خرج فهد وظلت اميره معهاا
خرجت الطبيبه
فهد بسرعه : ايه يا دكتوره
الدكتور ه : انهياار عصبي بس الحمد لله مدخلتش. بغيبوبه اظن ان جالهاا حااجه حصلت صدمه ليهااا
لم يحس فهد بنفسه الا يدخل الغرفه و ينظر الي ندي التي الدمووع تنزل منها وهيا نائمه وتذكر كلامهم صباااحااحااول الاقترتاب منهاا ولكن اخته كاانت تصرخ بوجههه
اميره بصراااخ : انتي السببب ليه كده استحلت زعيقك وبرودك عليهاا حااولت تصلحك و ده جزاتها انتي مفكرها زي اضرب وتسكت و لا ايه اخرج هياا لازم متعش هنااا ابدااا اروي الي ضربتني علشاانها كاانت عاااوزه فلوسك انتي فااهم واسمعته تسجيل بينها وبين اروي عندماا اعترفت لهاا انها لا تحبه وانها فقط تريد مااله وانها تحب شخص اخر وايضاا هوا سينفذ اوامرها في كل ما يريد واسمعته عندماا نادته اروي واخبرتهه ان اخته تضاايقه ان
فهد كاان يقف مصدوووم فهو يتذكر كيف ضرب اخته و اروي وندي وكان يقارن بينهم ف اروي كاانت تريد كل شي ولكن لم تستحمل كلامه عندما يتعصب وكانت ترد عليه اماا ندي فكاانت تسكت وتهدؤه وكاانت تبكي كثيرااا لوحدهاا فقد عذبهاا ولكن لم تتكلم ابداا وتشتكي و الان ضربهاا لقد تعدي كل الحدود لقد ادركه شعوره الان هواا لم يكن المسؤليه كاان فهد جااالس علي الكرسي امامهاا يجلي مصدوووووم واضع يده علي راسه
اتي الجميع من اشغاالهم مسرعيين
الجد كاان يصرخ عليه و يخبره انه اخطأ. في فعلته و انها اذا طلبت الرجوووع الي اهلهاا سيرجعهااا لهم وسيتبري منه كاان عصبي بدرجه شديده اماا فهد كاان يجلس ولكن لا يحس بوعيه ووجد صوت الصحاافه الموجودين بالخاارج والصور والفديوهاات التي تنشر وهوا يضربها واتي اهل ندي مسرعيين اليهااا وعندما وصلواااا كاانوا يصرخوون علي فهد وانه تحت مسؤليته كيف يفعل بهاا ذلك
ثم ساااد الصمت في الغرفه عندما سمعوا صوت
ندي بصوت ضعيف : بس بقاا ....
فهد كاان جالس علي الكرسي بجواارهاا وعينيه حمرااء ووجهه يعطي بالواان العاالم
ام ندي : اانا هخدك. معاايا ياا ندي متخاافيش
اب ندي لابو فهد : انا الي قولت هتعيش ملكه والله لو حصل ايه هخدهاا
ندي بصوت ضعييف : مش راااحه
الجميع كاان مصدوووم واولهم فهد الذي ظن انها ستذهب
ندي بعد ان ساعدتها اميره علي الجلووس
ندي :انا ........
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 13
.
الفصل الثالث عشر
ندي ببكاء : انا هتبري منكم كلكم و وهمشي كماااان انا تعبت اعتبروني مت لو سمحتواا و معدتش بهتم باى حااجه والله
فهد بصوت مبحووح : اسف ..سامحيني اديلي فرصه بس ساامحيني
ندي بصوت مرتجف : ابدااا مش رجعالكم و هرجع لاهلي انا تعبت منك واني احااول اساعدك وكل مره تاذيني وفي الاخر مديت ايدك عليا لا والف لا كماان علشااان تاذي كبريائي الي مليش غيروه في الدنيااا
فهد : اسف ...اسف ...اديلي فرصه كمااان
وبدا فهد بان تدمع عينااه مما اثاار شفقه الجميع فهو رأوه مكسووور القلب فندي اصبحت طفلته التي اعتااد علي وجودهاا دائماا وامه الحنونه التي تهتم به فصحته اصبحت احسن ولم يعد يعااني الارهااق وياكل جيدااا فلم ينسي كيف كاانت تعتني به بمرضه ابداا
الجميع كاان يحسوا بصدق نيته
طلب الجميع من ندي ان تعطه فرصه ولكنهاا كانت مصره ولكن وافقت بشرط
ندي بصوت مبحوح: اوووك هديلك فرصه تاانيه بس بشرط
فهد بسرعه : ايه هواا
ندي : تحااول تسامحني بطريقتك والفرصه لمدت اسبوووع انا هرووح بعدهاا وانا لعرفكم ولا انتم تعرفوني وانزلت ندي دمعه حزينه علي خدهاااا
فهد :...............
الجمييع كاان قلق فهي طلبت ان ياتي بشي لمده اسبوع
والد ندي بتنهد: مدام انتي عااوزه كده فبرحتك
والده ندي ببكااء : يا حبيبتي هتقدري تسامحيه
ندي ببكااء : مش عاارفه يا ماما ده اذاني اووي
و بمرور الاياااااااااااام
فهد لم يكلم ندي فقط ياتي من العمل يدخل غرفته ويقفلهاا وندي كاانت تبكي بشده منه علي ذلك التصرف
.......
في اليوووم الاخيير
ندي ذهبت مع اميره للتجول في البلد لاخر مره
ثم ذهبتاا الي البيت وفي الطريق ندى كاانت تبكي بشده شديده فلقد اعتاادت علي الجووو هنااا وايضااا هياا لن تري احد مره اخري طلبت اميره ان تسبق ندي و وافقت ندي بدون ان تسالها لمااذا فلقد كان تفكيرهاا بشئ اخر و هو فهد لمااذاا لم يفعل شي ولماذا لم يصاالحه او يكلمهااا هل يكرهنا لهذه الدرجه
وصلت ندي الي المنزل فتحت البااب و كاان الجووو مظلم
دخلت ولم تهتم وجدت اشياااء علي الارض تنيير ذهبت ورائها واعتقدت ان هذه امييره تريد ارضائها بهذه الاشيااء فعندماا كاانت ندي تتبع الاسهم كاانت الورود المفضله لهااا ترمس عليهاا سعدت ندي بجنوون وفرحت بشده وكاانت تقول : اميره ..حبيبتي والله بتحااولي تسعديني داايماا
و صلت ندي وكاانت في الحديقه وكاانت مظلمه جدااا ووجدت عباااره مزينه بالورود والشمووع علي الارض وكااانت جميله جدااا
I Am Sorry nada
بكت ندي فقد ادركت ان كل من فعل هذه ليست اميره بل. هواا فهد
وجدت الحديقه فجأه تنيير و كاانت مزينه بطريقه جميله جداااا و البالونااات محيطه بهاا من كل النوااحي وعليها عبااره Iam sorry و الوروود ترمي عليهاا فاحست كانه حلم فعلااا واغنيه جميله انجليزيه للاعتذاار
ووجدت الجمييع يصقفوون ويلتفوون حولهااا وهي تطير من السعااده ومصدومه
حتي وجدت فهد يحمل بيده وروود كبيره جداا
و يقدمهاا لندي ندي كاانت تقف مصدووومه جداا
ندي كاانت تبحلق بباقه الورد بصدمه
فهد : اسف .. والله اسف. ...متزعليش مني ..انتي طفلتي الي مقدرش اعيش من غيرهااا مكنتش فااهم حااجه و كماان عرفت اني داايماا غلطاان و لما مكلمتكيش كاان بسبب
اني كنت بحاااول انسي ارووي واعرف قد ايه كنت غلطاان لما حبيتها واني ما سمعتش اهلي لا ومديت ايدي علي اختي الصغيره ده كاان احسااس بالذنب مقدرتش اتجنبه ابداا ..يا ريت تساامحيني
ندي كاانت تقف مصدوومه وكاانت سعيييده جدااا ايضاااا ولكن تبين انهااا غير ذلك و كاانت باار.ه
ندي بببرود و غمووض : لاااا ...مش مسامحااك نااقص حاااجه انتي معملتهاااش
كااان الجميع مصدووووم بطريقه شديده ما عداا فهد ضحك ضحكه سااااحره و ذهب
ثم اتي حاامل بيده هذه 👇👇👇👇👇👇
فهد بوجهه بشوش : انسي ازااي الشوكلاطه الي عوزاهاا انتي بنتي وعاارف كل حااجه عنهااا
ندي كاانت تبكي من الفرحه وتضحك ايدااا : سمحتك .......خلاااص
و بدون وعي اخدهاا فهد ولف بهاااا و هواا سعيد ثم ادرك فعلته التي جعلت وجهها احمر فاخذ يعتذر بشده و هياا ساامحته
اخذواا يلعبوااا و يضحكوااااا
وكااان الجميييع سعدااء
و بعد ذلك ذهب الجميييع للنووم بسعاااده
استيقظت ندي فى منتصف الليل و ذهبت تتمشي قليلاا و جدت فهد جااالس علي كرسي و واضع يده ورائه
وقفت ندي اماامه
ندي بصوت قلق : ماالك
فهد : صدااع ......
ندي بحنيه : اعملك مساااج
اومئ فهد راسه و وقفت ندي ورائه وفعلت
فهد بارتياااح : شكرااا
ندي بحنيه : العفوووو
فهد : اطلعي نااامي
ندي : اووووك تصبح علي خيييير
فهد : وانتي من اهله
ذهبت ندي للنووم و ظلت تضحك للورود التي امامهاا
.............. ثاااني يووم ............
ذهبت ندي الي مدرسه بعد غياااب دااام اسبوووع مع اميره
كااان الجميع يضحكوون و يتهاامسوون علي ندي وكاانواا يسخروون منهاا وايضااا لا تزااال هنااك علاامه علي شفتهاا لم. تختفي بعد من الضربه
كنوووووز كااانت تضحك بصوت عااالي و ندي كاانت تنظر لهاا ببرود حتي سمعواا صوت من المكبر الصوت وكاان لسكرتيره المديير
السكرتيره : علي جميع الطلاااب الاجتماااع في *****
وظلت تعيدهااا
ذهب جميع الطلااااب ال ** و كاانوا يتهاامسون فهذه اول مره يطلبهم المدير دخل المديير
المدىر : في زاائر النهاارده وشااور علي البااب
دخل فهد من البااب
فهد : السلااام عليكم .اكيد الكل عاارفني انا. فهد الغواااري وبردك الي ضربت ندي انا اسف فعلااا لندي وانا لم ضربتها فكرتها ضربت الطاالبه كنوووووز بس حسب ما فهمت ان هياا كاانت بتتنمر عليهااا فانا اسف فعلاا
تلي ذلك تصفيق الطلاااب وتصفيرهم و ندي كااانت فرحه جدااا من هذااااا التصرف
ثم اكمل بتحذيرر ورعب : اي حد هيقرب منهاا او من امييره بطريقه وحشه انا هنهيه وهنهي عاايلته مفهووووم
صدم الجميع منه وكاانواا مرعوبين وقالوا بصوت مرعووب ومرتبك : حاااضر
اماا ندي واميره كاانواا يضحكووون بشده عليهم و ذهب فهد و التقت عينيه بعين ندي وضحك وضحكت له و ذهب.
.........مر شهر .........
كل شي اصبح جيييد و كنوووز لم تعد تضاايقهم بعض ان اعطي والدهاا تحذير بسحب عرض كاان سينفع شركته
اميره وندي جاالسوون يذااكرووون في الحديقه وندي كانت هكذاا 👇👇👇👇👇
اميره : اووووف مش رااضيه تتحل
ندي بغضب: مسااله غبيه ايه دي انا راااحه لفهد يحلهاا
اميره : احسن روحيله
ذهبت ندي الي فهد
صعدت علي السلم ودخلت دوون ان تطرق الباااب وجدته نااائم و لكن لم تتهااون وتتركه لان هذه مساله استمرت ساعتين هي و اميره لم تعرفها وبما انه مهندس كبير سيعرفهاا
ندي بصوت عاالي : قهههد ...قوووم بسرعه
فهد بوضع المخده علي راسه : خيييييير
ندي و هيا تشيل المخده : قووووووووم مش عااارفه احل مساله ...قووم انا مضااايقه
فهد لف عينيه بمللل ولم يقدر ان يعااارض فهياا لن تتركه دووون ان يحلهاا : تعاالي
اعطته المساله لم تاخد في يد فهد غير 10 دقااائق فقط و 5 دقاائق يشرحهااا لهاا
ندي كاانت فرحه جدااا
ندي بمرح : شكرااا با فهوودتي
فهد : ممكن تمشي بقاا لولا انك بنتي كنت زعلتك براا بقاا
ندي بغضب : قولتلك كاام مره انا مش بنتك
فهد بتافف :طيب طيب مااااشي اسف نسيت
ندي : ماااشي ..تصبح علي خيير
خرجت ندي وهكذاا كاانت تمر الايااام
تمرر بسعاااده و فهد كااان دااائمااا يسئل عنهاااا وكاان يخاااف. عليهااا ويغير
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 14
.
.
مر شهر علي الحااادثه وكل شي عاد لطبيعته
و فهد يعاامل ندي بلطف و الحيااه فله يعني 😂😂😂
ندي نااايمه باماانه الله كده والنهارده اجازه و بتحلم احلاام ورديه فجااه حست بحد بيمشي بالاوضه مهتمتش بصراااحه فكرتهاا اميره و بعدين حست بحد بيطلع علي السرير و قعد عليهااا و فجاااه ضربتهاا قلم قااامت ندي مفزوعه
ندي بفزع : مييين ..مييين ..معملتش حاااجه
التفت ندي يمين وشماال وجدت طفله جميله جدااا تضحك بطريقه جميله جداا كالملااك
ندي بخضه : انتي مين !! ملاااك و لا ايه افهم
قربت منهاا الفتااه الصغيره واشاارت لهاا ان تنزل الي مستوااها وضربتهاا مره اخرري و جريت بخفه و سرعه ندي كااانت مصدووومه
ثم تذكررت ندي انهو لا يوووجد اطفااال هنااا اطلااقاا ولا احد من الخاادماات لديهاا اطفااال و قفت ندي كالصنم لم تتحرك
ثم سرخت ندي باعلي صوووت لهااااا : عاااااااااااااااااااااااااااااا الحقوني عفريت في البيت
و جريت سريعااا الي فهد و فتحت البااب بقوه
و كااان فهد نااائم و مرتااح بشده و قفزت علي السرير وظلت تقفز عليه وتصرخ باعلي صووت
ندى بصرااخ :عاااااااااااااااااا عفريت ...لا عفريته ...اصحي ياا فهد
لم يهتم فهد بندي ووضع المخده علي راسه
نظرت ندي الي الباااب و جدت الطفله مره اخري واااقفه وتضحك و تشير لهاااا
مما ادي الي صراااخ ندي باعلي صووووت
: عااااااااااااااااااااااااااااااااةااااااااااةاااااااا
فهد قفز من علي السرير من الفزعه و ثم نظر الي مكاان ماا تشير ندي راي ظل و ذهب الي البااب لم يجد شي
فهد بغضب : اخرجي بره مفيش حاااجه
ندي ببكااء : لاا عفريته لا ملاااك لا عفريته بس بووش ملاااك ..لا مش خااارجهه
فهد بغضب ونفااذ صبر : اخرجي و الاا
ندي بعناااد : لا يعني لا
مما ادي الي ان فهد حملهاا ورمااها و قفل الغرفه بالفتاااح
ظلت ندي تبكي و تطرق البااب بلا فاائده
ندي لنفسهاا : اعووز بالله اكيييد بتهياالي
قررت ندي نزول السلم للافطااار
و و اثناااء النزوووول و قعت ندي من علي السلم لانه كااان يوووجد ماااء علي السلم فقفزت القفزه الحره 😂😂😂 وو جدت الصغيره تستقبلهاا برمي الدقيق عليهااا
كااانت ندي مصدوومه لدرجه انهاا ظلت بمكاانهاا ثم ذهبت للاستحماام بصدمه و بلااا كلمه
بعد الانتهااء ذهبت ندي الي غرفه اميره وو جدت اميييره جااالسه بمكاانهاا تقرا قران
اميره : بسم الله الرحمن الرحيم مااالك
ندي ببكااء وصوت مرتجف : عفريت بالبيت
كااانت اميره مصدووومه
اميره : افهم
ندي : الي حصل ( حكت لهاا ماا حصل )
في النهااايه اميره وندي علي السرير و واضعين الغطااء علي رؤسهم خوفااا و لا يظهر الي راسهم و يقراون القران
حتي وجدت طرق علي البااب وكاان طرق خفيف علي البااب وظل مما ادي لصرااخماا اعلي صوووت مممكن
استيقظ فهد علي صوتهم و ذهب مسرعاااا لهم
و ذهب الي غرفه ندي طرق البااب عده مراات لم يجدهااا
ثم ذهب الي امييره ووجد
فهد : انتي
الطفله بضحك : ......ازيك بكلااام اطفاال
كاان فهد وااقف مصدوووم ثم فتح الباااب وجد اميره وندي خااائفوون و يقراون القراان
فهد و كاانت الطفله تقف ورائه ثم وقفت اماامها بسرعه وهياا. تضحك
ندي صرخت باعلي صووت
اماا اميره شهقت
اميره بصرااااخ : عسسسسسسسسسل
ندي كااانت تقف مصدووووومه
ندي لاميره : انتي تعرفيهاااا
اميره بغضب : معرفهااش ازاااي دي بنت اختي سااااره
ندي كاانت تقف مصدووومه حتي استوعبت كل شي
ندي بهدوء : فهميني بقاا
اميره : دي عسل بنت اختي ساره اكبر وااحده في عمر 26 و جوزهااا احمد وهماا عايشين بالسويد دي كده شيطااانه بهيئه ملاااك
ندي كانت مصدووومه
فهد بفرك رااسه : انتي نمتي امبااارح بدري و ملحقتيش تشوفيهم اناا دااخل اكمل نووووم و انتم البسوااا علشاان تروحواا تشترواا حااجات مع سااره
ندي وساااره : اوووووك ذهب فهد و معه عسل
ندي بعد جلوسهاا علي السرير :بقاااا انا اخااف من طفله عمرها اقل من 4 سنين
امييره بضحك:ههههههه انتي لسه شفتي حاااجه دا بتعمل معااانا عماايل و حتي فهد
ندي بخبث : بتفكري بالي بفكر بيه
اميره بنفس الخبث : طبعاااا
وطبعاا اتفقاا علي خطه
ذهبت ندي الي غرفتهااا
........
نزلت ندي الي اسفل بعد ان نادتهاا الخاادمه ان تنزل لانهم ينتظروهاا كانت ترتدي
👇👇👇👇👇👇👇
نزلت ندي و وجدت امييره والجد ثم اتتت عسل
اخذتهاا ندي واميره و افهموهاا علي الخطه و هياا وافقت مقاابل شوكلاطه كيت كاات و بيبسي و 3 شبسي بالشطه 😂😂😋
ثم اتت امراءه جميله جدااا تشبهاا عسل جداا سلمت عليهاا ندي وظلت يتحاادثن حتي ياتي فهد لانه سيصلهم بطريقه
سااااره : هههههه عسل عملت كده
ندي : اه والله بس حااسه انهاا هتفدني اوووي صح عسل
عسل :ثح بس المهيم الي اتفقناا علييه
اميره : ياا سااتر زي امك
سااره : ماالهاا امهاا يا بت
اميره : لا ولا حااجه مين يصدق انكم عاايشين بره مصر
ساره : اتلمي بدل ما عسل تلمك
اميره بخضه : لا خلااااص توووبه
ضحك الجميع علي طريقه كلاامهااا
نزل فهد
فهد : يلااا بسرعه اتاخرناا
ندي : بصراااحه هواا مش احناا الي اتاخرناا احنا بقالنااا نص سااعه
نظر اليها نظره حااده بمعني اسكتي غضبت و ثم غمزت لعسل
عسل : اهئ اهئ اهئ انا عااوز اروح معاااك
فهد نظر اليها بطرف عينه وقاال ببرود : لاا
عسل : مش هعمل حاااجه خالص
سااااره : خدهاا معااك
فهد : لاااااا
بعد الحاحاات كثيره اخدهااا فهد لمده 3 ساااعاات فقط حتي ينتهواااا من التسوووق
ذهب فهد و معه اسيل
و بدات اميره و سااره و ندي بالرقص و الغنااء
ذهبت البنااات لللتسووق و نسين انفسهن و عدت 5 سااعات
ذهبن مسرعااات الي شركه فهد
و جدن صريييخ و دربكه و الجنيييع يجري
اوقفت ساااره شخص لتساله
ساااره : في ايه
الشخص وهو يتنهد : بنت اخت الراايس عاااوزه. تموتنااا
اميره و سااره بنفس واااحد : يااا لهوووووي
ندي ببلاها : خييير يا جماااعه اهدواا دي بتلعب
ساااره وهياا تنظر لاميره : دي تعملهاااا ااا
ندي تقف مصدوومه و ذهبن مسرعااات الي فهد الذى وجدووه جالس علي الارض و عسل جاالسه علي المكتب و بيدهاا سكيين
ندي : بتعملي ايه يااا عسل متفقنااش علي كده
عسل : ههنهههههه بحب اهزي فين الي اتفقناا عييه
ندي بارتباااك : نسييت سيبي الي بايدك و تعاالي و هجبلك الي عوزااه
عسل بغضب : لاااتتت انا هديكي ربع ساااعه تجيبي الحجاات والا امووت خاالو
ندي بصريخ : لااااااااااااااا هنزل اجيب كل حاااجه
ذهبت ندي مسرعه و اشتريت المحل باكمله
و طلعت و جدت عسل ناائمه علي فهد
ندي اعتقدت انهاا بتطعنه
ندي : فههههد
فههد : هوووووس نااايمه
بعد ان عااد الاستقراار الي الي المكاتب
فهد : اووووووف انا كنت هموووت النهاارده
ندى وااميره ببكااء : اسفين
فهد : خلااااص
ساااره : البت دي بتفكرني بنفسي و انا صغييره
فهد : طبعااا الام و بنتهاا عااوزين يموتوني
ضحك الجمييع
بعد عده ايااام ذهبت عسل و سااره الي السويد مره اخري لان زوجهاا عااد من سفرره
.
و عااد كل شي طبيعي
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 15
.
.
بمرور لشهووور و انتهي العاام الدرااسي و ندي بالمرتبه الاولي و اميره ايضا
و ندي كانت تكلم فهد
فهد بصرااااخ : انتي ماااااالك
ندي نفس النبره : انا مالي ازاااااي
وصل الجد والجميع
الجد : خيييير في ايه ؟؟؟
ندي بغضب : اساال الاستااذ
فهد ببرود : مفييش
ندي بصرااخ : مفييش ازاااي
الجد بصراااخ : اتكلموااا عدل احسنلكم وبلااش الغااز
ندي : البيه عاااوز يسااافر انجلتراا
اميره : طب وايه المشكله ؟؟
ندي : نعم ...... منتي عااارفه انه كاان وعدناا انا و انتي نسااافر معااه لاننا جبناا المرااتب الاولي بامتحاان اخر السنه
فهد ببروود : الشغل اهم طبعاااا ؟؟
ندي ببرود : عندك حق
فهد بصدمه قليله: نعم ...اناا هرروح اجهز الشنط
وعندماا هم بالخرووج
ندي بخبث: انااا هروووح لاهلي اقعد هنااك واخد اميره
التف فهد ونظر لهاا نظره حااده و ندي ايضاا نظرت له نفس النظره
فهد بعند : مش مواافق
الجد : وانااا مواااافق
ندي كانت تطير من السعااده واميره ايضاا لانها ستذهب معهاا
هممهم فهد فقط ولم يهتم فهو يعلم انه لا يستطيع ان يعااند فهد
ثم اكملت ندي بخبث اكثر : والله اصحابي وحشووني و مروان وحشني و الله يا تري عامل ايه
فهد نظره لهاا نظره ثم قاال : ميين ده ؟؟
ندي ببلاهه : مرواان صديقي الحبوووب و اخو فااطمه
فهد بعنااد : مفييش روحه
ندي : اوماال نعد هناا طوول الاجاازه
فهد بدوون تفكير : تعاالوا معايا انجلترااا
ندي : يااا هوووو ...اوووك
فهد بعد ان فهم ماا فعله ضرب يده براسه
ذهب فهد
امييره بعدم تصدييق كاانت فقط تنظر بصدمه و الجد ايضاا
اميره : ازاااي
الجد : ازاااي
ندي : هفهمكم بصواا..امباارح عرفت انه مساافر انجلتراا و عملت معااه مشكله النهااارده علشاان يواافق نروح لاهلي وبعديين اناا قلت استغل الموضوع و قلت مرواان صااحبي و هوا اصلا اصغر مني ب 5 سنين و هوا اصلاا ميعرفش و خليته يواافق اننا نرووح معااه و بس
كااانت امييره تبحلق بصدمه و فمهاا كااد يصل للارض
اما الجد كااان فخوووور
الجد بفخر : اناا قلت محدش هيعرفله غيييرك
ضحك الجمييع علي جمله الجد
...... ............ ............ ......... ....... .........
ذهبت ندي و امييره لتجهييز شنطهم
اتصلت ندي باهلها واعلمتهم بالطبع رفضواا ولكنهاا اقنعتهم بذلك
ذهبت ندى وامييره وفهد الي المطاااار
و كاانت الصحاافه بكل مكان
وركبوا طاائرتهم الخااصه كاانت ندي سعيده بشده
ندي : فهد ...فهد ...فهد
فهد : امممممم
ندي: جعاااانه
اميره : انااا كمااان
فهد بعد ان لف عينيه : اطلبواا من اي حد
ندي : امم بصرااحه هما شكلهم اجنياات فلو قولنالهاا عن كميه الطعااام الي عوزنهاا سيغمي علبهاا بدون شك
فهد ببرود : طيب استنواا لما ننزل
ندي و اميره : لسه قد اييه
فهد : 4 ساعات
ندي : يوووه بت ياا اميره مش مراات عمك كانت عاامله حله محشي
اميره بفرح : اه ...تصدقي نسيت
فهد : استغفر الله العظيم اناا عاارف انهاا هتبقي سفريه زفت
طلب فهد لهم كيه طعاام كبيره تكفي خمسه و بداوا بالاكل
....
وصل الجمييع الي المطاار بالتااميد اتبعتهم الصحااافه
كاانت ندي ترتدي هذاا 👇👇👇👇
فكااانت تشعر بالبرد الشديد لان الجوو. باارد واميره عملت احتياطتهاا و كاانت تلبس ملاابس ثقيله
ندي كاانت ترتعش برداا فخلع لهاا فهد الجاكت خااصته و وضعهاا لهاا
كاانت الصحاافه تصورهم و هياة فرحه
كاان فهد يمشي ممسك بيد اخته بيد و ندي بيد اخري
بعد الانتهااء من الصحاافه
اخذهم فهد الي فيلاا اخبرهم انهاا له هناا كاانت فيلا علي الطرااز الغربي جميله و كبيره
كاان الخدم جميعهم ينتظروهم
ذهب فهد الي غرفته
اماا ندي و اميره ذهبواا الي غرفهم ولكن ندي ناامت مع اميره لانهاا تعبه جداا
استيقظت ندي و اميره بنفس الوقت
نزل الفتيااات الي اسفل ليفطرن بعد ان ارتدين الحجااب
سالوا عن فهد اخبروهم بانه ذهب الي الشغل
ندي : يوووووه احناا هنعد كده كتير
امييره : ده شكلنا هنقضي الشهر كده
ندي بخبث وشر : بقالنا كتير اووي معملنااش خطط شريره
اميييره بخبث و ضحكه شريره علي وجهها : عندك حق
الحلقة 16
الحلقة 17
الحلقة 18
.
.
رواية / زواج مغصوب ولكن
بقلم ملك
علقوا هنا ب 10 ملصقات
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 16
.
.
ضحكت ندو واميييره بشر
ذهبتاا الي السياااره و طلباا من الساائق ان يصلهم الي شركت فهد
الساائق * بالانجليزيه هيا المحادثه بالانجليزي *
: اسف انسه امييره و انسه ندي سيد فهد طلب مني ان لا ادعكماا تخرجاان
ندي : ايها السيد انا اكوون خطيبته و اريد ان اجعلها مفاجأه له فاليوووم قد مر سنه علي خطوبتناا ** كدب في كدب **و اريد ان اجعلها مفاجاه
نظر لها السائق بشك : مستحييل ..فانتي صغيره
ندي لنفسها : وانتي مالك ايه الغلاسه دي
ندي : اجل ايها السيد في مصر لا يوووجد مشكله و هذه التقااليد كما اني سابلغ 16 بعد 5 اياام لذلك ارجوووك
السااائق باستسلااام : حااضر يا انسه و لكن ...
امييره : لا تخف سيدي فاناا هناا
الساائق تنهد باستسلاام واومئ لهاا
ندي و اميييره كانتا بطريقهم و كاانوا يضحكووون و يتسامرووون فيماا بينهم
و كانوا يتحدثوون بالعربيه حتي لا يفهم الساائق
امييييره : اهه يا تري لماا يشوفناا هيعمل ايييه
ندي بتنهد : احنا نتصل بجدوو و نقووله يحضر للجناازه ولا اييه
اميره تضحك بشده لكلاام صديقتهاا
اميره بتذكرر : اوبااا احناا متصلناااش بحد
ندي بخوووف : بابا هيقتلني ده قالي اول ما توصلي تتصلي علي طووول زماااته مرعووب
اميره : تعاالي نتصل بتلفووون جدوو اصلا اهلك قاعديين هنااك صح ؟؟
ندي : ااااه
اتصلت اميييره برقم جدهااا وفتحت المكبر الصووت
الجد بصراااخ عاالي و حااد : انتوووا فيييين ايه الي حصلكم اتخطفتوووا و هربتوووا ازاااى موتووهم و لا ايييه
اميره : بس .. بس .. احناا وصلنااا اهووو بس كناا ناايمين ولساا فاكريينن
سمعوووا اصوااات عااليه عندهم
ندي : خييير يا جدوو ايه الاصوات الي عندكم دي
الجد بتنهد : ابووووكي
ندي بخوووف : ماااله .. حصلوووا حااجه
الجد : يا شيخه اتهدي ده مصر انوا يجيلكم علي اوول طياااره علشااان يقتلك
ندي بخوووف : ليييييييه انا عملت اييه
الجد : افتحي تلفووونك و هتعرفي
فتحت ندي تلفووونهااا و شهقت
ندي : 160 مكااالمه ليييييه و 50 رساابه صوتيه
الجد : مبسووطه ده اخره عناادك كاان هيموت علشاانك
ندي بتنهد : باابا و الله حبيبي و حشني اووي
الجد بخبث : عوزااه يكلمك
ندي بسرعه : مع السلااامه يا جدووو و الله هتوحشني
و لم تنتظر الرد بل اغلقت الهااتف مسرعه
اميييره : مش عوزااه يكلمك لييه؟؟
نظرت لهاا ندي و قالت : عوزاااني اتهزء وكاان هيرجعني علي طووول خليه يهدي
و صلت ندي وامييييره الي الشركه كاانت شركه كبيره جدااا وعاليه
الجمييع كاان ينظر لندي و امييره و لملابسهماا فهما مسلمتان مختلفاات عنهم باللبس
فاميره كااانت ترتدي بنطاال اسووود و و فست قصير للركبه لو نها اسود و طرح نبيتي اللون و ميك اب خفيف
و ندي كاانت تلبس بنطاال اسود و قمبييص اسود فوق الركبه بقليل جداا و عليهااا كلماات بالاحمر و ترتدي طرحه ستان حمرااء و ميك اب خفيف
امييره بطلااقه انجليزيه : هلووو اين مكتب السيد فهد ؟؟
السكرتيره بنظره تقزز : السيد فهد مشغوول و يجب ان يكووون لكي موعد معه
امييره : ماااذا ؟؟؟؟؟
السكرتيره بغضب : اجل اخرجاا بسرعه ليس لنا مكاان لامثالكماا
ندي بغضب شديد : مااذا ؟ كيف تتكلمين هكذا معناا الا تعرفين مع من تتكلميين هذه امييره الغوااري اخته و اناا ندي خطيبته و تقريباا ابنه عمه و ايضاا لماا تتكلمييين هكذاا معناا الا تعرفيين ما هي دياانه رئيسك انه مسلم مثلناا مثله
ارتبكت السكرتيره :: اسفه حقااا سيدتي سامحاني
اميره بتفكيير : حسناا !! لكن بشرطين
السكرتيره : ماهوووو
اميره : اولاا .... اخبريناا اي طابق هووو و هل هو باجتمااع ثانياا ، ان لا تخبريييه باننا اتينا لهنااا افهمتي ام تريديني ان اخبر اخي بمعاملتك لنااا ؟.
السكرتيره :حسنااااا .. كماا تريدين انه بالطابق الاخيير وقد انتهاا من اجتمااعه
ندي بتبسم زاد من جمااالها : شكرااا لكي اتمني يووم سعيد لكي الي اللقااء
ر كبت ندي وامييره المصعد ووصلتاا الي الطاابق الاخير و دخلاا الغرفه دوون طرق
فهد بعصبيه : من هنااا ؟؟ و كيف دخلت
ندى : اهدي اهدي اعصاابك اعصاابك من امتي و انا بخبط اصلااا
اميره : اخويياا حبيبي و حشتيني و الله
فهد و يحااول ان يهدا نفسه : بتعملووا اييه هناااا ؟؟
اميره ببلااهه : نعد معااااك
ندي: اه ..زهقانين وجيناالك
فهد بصوووت حااد : ندي انتي عاااوزه ايييه من الاخر. و امييييره طلباااتك اييييه
اميره وندي بنفس الوقت : نخرج نتفسح
فهد بتنهد فهوو يعلم انه اماام طفلتااان لاتسمعاا الكلااام : طيب ...ماااشي بعد بكره هخدكم
ندي : كنت عااارفه انك مش هت... بتقووول اييه
نظرت ندي لاميره بصدمه و اميره ايضاا مصدوومه ثم بدؤا بالقفز والضحك فرحنااا ويشكرووون فهد. و ندي تهدده بضروره ان يفي بالوعد
.......... : *بالانجليزي* من انتم و كيف دخلتم فهد من هؤلااااء
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 17
.
.
ينظر الجمييييع ناااحيه الصوت يرووو امراه تقريبااا بعمر فهد ترتدي فستاان اسوود يصل للركبه او اقصر قليلاا باكمااام قصيره و حذاااء اسوود بكعب و شعرهااا اسووود مصبوووغ من الاسفل ب اللون الدهبي و تضع علي وجهها الكثيير من المكياااج حقااا و فعلااا الكثير و
الكلاااااااااام بالانجليزيه
فهد ببرود : اهلاااا مريم ... تفضلي
مريم ببعض من العصبيه : فهد من هؤلاااء .. لمااذا هم هنااا و كيف دخلووووه
فهد قبل ان ينطق نظر الي ندي التي كااانت ترسل له نظرااات قااتله لم يهتم لهاا
فهد ببرود و هو يشير الي ندي : هذه ندي و هي خطيبتي و احد افراااد العائله
و اشااار علي اميره : و هذه اختي اميره
و قفت مريم اماام ندي و نظرت لها بتحدي و هي تلعب بشعرهااا
مريم : اهلااا .. اناا مريم صديقه فهد بالجامعه وايضا اعمل معه اوه اسفه ساتكلم بالعربيه
ندي بنظره برود و غضب و قهر : لا بااس اناا اجيدهاا و لكن هل انتي عربيه ؟؟
مريم بضحك : ههههه اجل انااا من مصر و مسلمه لا بد انك رايتني اجنبيه صحيح ؟؟
ندي بضحك و بالعربيه : هههههه لا لا اجنبيه و لا نيله ثم اكملت بجموود اصل بصرااااحه هدووومك و شعرك و مكياااجك اظن حطيتي اكتر من 5 كيلووو بودره لااا و الاغرب انك مسلمه بصراااحه اتفاجات ان في حد بيشتغل مع فهد بالمنظر ده لا وكمااان بتنااديه باسمه
فهد بحده : ندي اتكلمي عدل فاااهمه
نديو هي تعض علي شفتيها : حاااضر
مريم بخبث : حبيبي مش هنروووح نتعشي
ندي كاااانت بصدمه من هذه الكلمه و امييييره ايضااا حيث و قفتاا كالتمثااال
فهد ببرود :اوك ...يلاا
ثم التفتت الي ندى واميره : ارجعووو بسرعه علي البيت
ندي : بس .....
فهد : و لاا كلمه
ذهب فهد و مريم ممسكه بيده و تكلمه بحب
بعد ان ذهب فهد ندي و قعت علي الارض من الصدمه التي هرعت عليهااا اميره بسرعه
ذهبت ندي واميييره الي السياااره بدووون كلاااام التي عندماا وصلااا ذهبت ندي الي غرفتهااا وهرعت بالبكااء
*اناااا لييه بعيط اصلاا ؟ هوااا اصلاااا مش بيحبني بس انااأااااا بحبه لاااا مستحيل احبه
قلبهاا : بتحبيه اووووي و متنكريش
ندي : لا مش بحبه اناا هجوزه علشاان خاااطر بابا و جدو و بس
قلبهاا : بيتحبيه و بتحبي حنااانه و الاماان بتااعه بالرغم من جموووده و غروره و البرووود الي مبينه دااايمااا انتي شفتي جواااااه و حبتيه
ندي ؛ لاا مش بحبه
قلبهاا : بتحبيه
ندي :مش بحبه
قلبها :بتحبيه و هتعااندي لامتي
ندي : اه بحبه اووووي من ساااعت ماا عمل كل الي عمله علشاان اسامحه حبيته لماا بشوووفه نااايم و حبيته وهواا بيحميني حبيت طريقه اكله و مشيته و كلاامه و كل حاااجه كنت بكره جدااا و اكتر حد مكرووه في حياااته و الوقتي بموووت فيه و بحبه اعمل ايييه بس
و اكملت ندي بالبكاااء علي حاالهاا
&&&&&&امااا عند فهد &&&&&&&&
كااانت اميره تتكلم معه بمواااضيع كثيره و هواا اصلاا لم يكن يستمع لهاا فقط يهز راسه
فهد لنفسه : لامتي هتعااند ياا فهد انتي بتحب ندي بتحب طفلتك البريئه و نظرتهاا و برائتهاا و بتحب طريقه كلااامهاا الي بتسكت الي حوليهاا بتحب شخصيتهاا و قت الجد و الهزااار بردك حبيتها من و هياا طفله عندهاا 5 سنين و بتعيط علي جدهاا و قاعده بزاويه و وشهاا احمر و عنيهاا السوده بتلمع بسبب العيط و حبيتهاا و انتي شاايفهاا داخله بيتهم و هما قااعدين حبيت حركتهاا و هياا بتصحيك حبيت انهاا دااايماا بتهتم بيك و بصحتك اووف لاا لازم انسااها هيا بتكرهني و مش بتحبني اناا بالنسبالها اخ كبير و بس اوووف لاازم انسااهاا ** قااطع تفكيره مريم
مريم : فهد ... انتي ساامعني ؟؟؟
فهد ببرود: اناا همشي الوقتي سلااام
تركهاا من دون ان ياه
مريم :اووووف بقااا ايه البرووود ده ده لو كان تمثاال كان حس مريم بخبث : المهم اخد فلوووسه و بس و ندي دي شكلهاا اصلاا طفله هممم بس لاازم اخد باالي بينهاا ذكيه
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 18
.
.
ركب فهد سيااارته و وصل الي المنزل
الحواار بالانجليزيه
رئيس الخدم *وليام* : اهلاا بعودتك سيدي
فهد : اين الفتاتان ؟؟
ولياام : لقد عادتان و كل وااحده دخلت غرفتهاا ثم خرجت الانسه اميره و تنااولت الغذااء و لكن الانسه ندي رفضت وامرت ان لاا يوقضهاا احد
فهد : اطلب من احدي الخادماات ان توقظ ندي واميره للعشااء و قل لهم انه امر
ولياام بانحنااء : حاضر يا سيدي
.بالعربيه....: فهووودي .ازييك . وحشتني ؟؟
يلتف فهد ليري خلفه
فهد بابتساامه خفيفه : اهلاا يا عمر ازيك
عمر ( الصديق الصدووق لفهد ويمتلك احدي الشركاات وهو غني جداا مواصفااته طوويل و ابيض لون و له عين خضراء و شعر بني في اصفر مرح ومضحك و الفتياات كلها تحبه ) : يعني تيجي انجلتراا ومتقووليش ؟؟
فهد بابتساامه : معلهش في حااجات شغلااني
عمرو يصطنع الحزن : في حد ينسي صاحبه و اخووه ؟
فهد : خلااص بقاا معلهش
عمرو بابتساامه : سمعت انك جااي مع خطيبتك و اختك اممم ولاو لعبت معااك يا معلم
فهد ببعض من العصبيه : اتلم يا عمرو بدل ما اموتك بايدي و ملكش دعووه بيهم
عمرو : خلااص.. خلااص علي فكره اناا رااجع معاك مصر اصل الحااجه حلفاالي اني لو مرجعتيش هتموتني
فهد : طيب مااشي تعالي يلاا علشاان نتعشي
ثم ناادي علي وليام وطلب منه ان يحضر له ايضاا و ان يخبر. فااطمه وندي بان هناك ضيف
اثنااء حديث فهد و عمرو عن الشغل نزلت فااطمه
فااطمه : السلاام عليكم
فهد و عمرو : و عليكم السلاام
عمرو بحب : ازيك يا انسه امييره ؟
اميره بخجل : الحمد لله
فهد : بلاا يا اميره روحي نادي ندي
امييره ببرود : ملكش دعوه بيهاا هي حره
فهد باستغرااب : ماالك ياا اميره في اييه ؟؟
اميره بنفس اللهجه : مفيبيش . ندي ناازله الوفتي
اماااااا عند ندي
ندي تتكلم ببكااء علي الهااتف
....: اهدي يا ندي . معلهش
ندي : اهدي ازاااي ياا فااطمه بقولك كاانت ماسكه ايده اودامي لاا و احرجني كماان كاني ولا حااجه
فاااطمه : متزعليبش اكيد في حااجه و من كلامك فهد مش بيحب النوع ده ؟
ندي : مش عاارفه اناا بحبه اووووي
فاااطمه : معلهش . انا همشي الوقتي بقاا
ندي : يا رب توصلي بالسلاامه و تروحي بيروت بامان مع انك هتوحشيني
فااطمه : انا معااكي دايماا وهكلمك علي طوول و لو فيه حااجه كلميني و سافريلي بابا مش هيمانع و القصر كبير
ندي : اووووك و سلميلي علي عموو اسعد اووي
فااطمه : اوووك مع السلاامخ
ندي : مع السلاامه انا هنزل بسرعه لانه امر بالعشاا
..
اثنااء حديث اميره و فهد و عمرو
نزلت ندي و دخلت الغرفه
و كاانت عيناها حمراوتاان جداا و وجهاا احمر و يبدوو عليهاا البكااء الشديد فبالرغم من محااوله اخفااؤه بالمكيااج و لكنه واضح عليهاا
سلمت ندي عليهم و عرف عمرو عن نفسه
فهد ببرود : اتفضلي اعدي استنانكي كتيير
اومئت ندي و الدمووع بعينيها من معاامله فهد لهاا
عمرو لفهد : في اييه ياا فهد المعاامله مش كده منتااش شايفهاا عاامله ازاااي.
فهد ببرود و عصبيه : ملكش دعووه
و لكن من دااخله ،: اناا ايف عاارف انك زعلاانه مني جدااو مضايقه بس لاازم كده لاني مش عااوز احبك اكتر من كده عااارف ان النهاارده عيد ميلاادك بس ساامحيني
ندي ذهبت للجلووس و الدمووع تترقرق من. عينهاا في معااملته
اميره : كل سنه و انتي طيبه ياا ندي
ندي بابتساامه خفيفه وصوت مبحوح : و انت طيبه
عمروو بفرح : اييه ده كل سنه و انتي طيبه مش تقووولي نعملك حفله كبيره
ندي بابتسااامه : و انتي طيب . لاا مش عاوزه
عمروو : لا ازاي احناا هنعمل حفله صغيره بيناا احنا الاربعه
اميره : ايووه و مينفعش تعترضي خاالص
اومئت ندي بابتسامه ونضرت الي فهد و جدته ينظر اليهاا ببرود و لم يهتم و ياكل فقط
ندي كانت تاكل و لا تحس بلذه الطعاام ابداا
تاكل و الدمووع تترقرق من عينيهاا
اميره و عمرو حزينوون عليهاا
و فهد كاان يبدوو عليه البرود و لكن من دااخله قلبه يتمزق 100 مره عندماا تنزل دمعه من عينيهاا
ذهب فهد الي عمله و ندي استاذنت و صعدت الي غرفتهاا تبكي
عمروو وامييره يستعدوون و يجهزووون
امييره اخبرت عمرو عن كل شي الذي حزن حزناا شديداا عليهاا و هوا يعلم ان صديقه يحبها و هوا يعاند فقط و ذلك لانه عندما يكلمه كاان يتكلم عنهاا دائماا و يتكلم بحب
الحلقة 19
الحلقة 20 - قبل الاخيرة
الحلقة 21 - الاخيرة
.
.
رواية / زواج مغصوب ولكن
بقلم ملك
ارجو تقييم الرواية ف اخر الحلقات 👇 👇
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 19
.
.
نزلت ندي السااعه 9 مساءا
وجدت المكاان مظلم جداا
ندي بارتباك : يا ناس يا الى هنا في حد موجود و لا لا الكهربا شكلهاا قطعت
فجاه النووور فتح المكااان كان مزيين بالبلالين الحمرااء و الورود التي تحبهاا
اميره وعمرو كاانوا يضحكووون وجمييع الخدم ايضاا لان ندي طلبت منهم ان يشاركوا ايضاا
وقفت ندي بينهم و كاانت السعااده تطيير بعينهاا و لاكن لم تجد فهد
ندي بحزن : فين فهد ؟؟
عمرو بارتبااك به حزن : اصل ...جاله .صفقه مهمه و اعتذر
ندي بتفهم : مااشي . الشغل بردك مهم
كاانت ندي تلعب مع الجميييع وتبتسم
فجاه دخل وليام بكعكه كبيره و الجميع يغني
اطفئت ندي الشموووع
كاان الجميييع سعييد بتقديم هدايااه فبالرغم ان الخدم احضرووا هداايا رخيصه الا انهاا اعجبت ندي بشده و كاانت تطيير من الفرح
احس الجميبيع بطيبه ندي و كيف انها حنونه
و اشفقووا عليهااا من معامله فهد لهاا
انتهي الحفل بمنتصف الليل
ذهبت ندي و اميره و عمرو الي الحديقه يتكلموون
..........اماا عند فهد .........
خرج فهد للسهر مع مريم بعد ان اصرت علييه
ووجد فهد انهاا فرصه للابتعااد عن ندي
كاانت تتكلم معه و لاا كن لم يهتم بكلاامهاا
وبدوون ساابق انذاار حضنته مريييم وقبلته
الذى كاان مصدوووم في مكاانه
ابعدهاا عنه بسرعه ثم ضربهاا علي وجهها
فهدبصراخ وغضب :انتي بتعملي ايييه؟؟
مريم : فهد اناا بحبك اووووي
فهد : و انا بكرهك اناا مش بحب الا
مريم بعصبيه : ندي الصغييره الي انتي سبتهاا النهاارده و المفرووض ان عداا سنه علي خطوبتكم بالضبط
فهد بصرااخ :متجبيش سيرتهاا علي لساانك ابعدي
و خرج فهد مسرعاا الي قصره لقد ادرك خطئه كيف يتركهاا بهذاا اليووووم
انه يحبهاا هي فقط
يعشقهاا هي فقط
لا يريد لاحد غييره ان يلمسهاا
انهاا ليست صغييره لقد ادرك كيف كاانت كبيره بتصرفااتهاا
لقد احس بالذنب الشديد لفعلته هذه
كيف استطااع خيانتهاا انه نلكهاا هي فقط
كاان فهد يقوةد سريعاا كالمجنوون
.......... اماااااا عند ندي ....
كااانت ندي جالسه مع امييره وعمرو يتسامرون فيماا بينهم
اثنااؤ ذلك رن هاتفهاا معلناا بوصوول رسااله
عمرو : شوفي مييين يمكن حد بيهنيكي بحااجه
امييره : ايووووه و خلينا كلناا نشوفهاا
عمروو :اه بسرعه و حيااتك
ندي بضحك : استنووه بس
فتحت ندي الهااتف و كل من امييره و عمروو ينظرووون له
كااان فديد و مكتوووب رساله
* استمتعي بهديتك كل سنه و انتي طيبه *
كاان الجميييع ينظر لبعضهم باستغراب
فتحت ندي الفيديوو
كاااان الجمييع مصدووم واحسووا ان احدهم اغرقهم من الماااء
كااان فيديوو لمريم و فهد يحضنوون بعضهم و يقبلوون بعضهم
كااانت ندي تبكي بحرقه شديده وكاانت تعييد الفديوو حتي تتاكد انه فهد
ندي بصرااااااااخ عالي القصر و الخدم و الجمييع سمعه : اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
امييره كاانت تبكي هي ايضاا تعلم انا ندي كانت تتعذب معه بشده ولكن ان يخونهاا هذاا صعب جداا عليهاا
ظلت ندي تصرخ وتصرخ باعلي صوتهااا و اصيبت بهستريااا و بدات بتكسير الاشيااء التي امامها
و كان الجمييع يحااول تهدئتهاا و عندماا اقوول الجميييع فاقصد اميره و عمرو والخدم
هدات ندي قليلااا وظلت تبكي و تتحسر علي نفسهاا
و صل فهد و ذهب مسرعاا الي الحديقه و جد الجمييع ملموم عل ندى
حاول مسك يدهاا
ندي بصراااخ : متلمسنييش انتي فاهم
فهد : ندي .في اييه ؟؟
ندي بصراخ : سبوونا لوحدناا كله يخرج من هناا now
خرج الجميييع و تركووهم لوحدهم
ندي و هي ترمي الهااتف علي فهد
ندي : اتفرج ...شوووف
فتح فهد الفيديوو ووجد نفسه و مريم تقبله
فهد : ندي ..اناا
لم يكمل لان ندي صفعته علي و جهه الذي كاان يقف مصدووم
ندي : اناا غلطااانه اناا عملتلك اييه غلط انا تعبت خلاااص منك اناا انااا كنت بحبك اوووي و بعشقك موووت بخااف عليك من ااهوا الطاير كنت بتعذب و بشوووف العذااب اشكال و الواان لييه كل ده ده علشاان حبيتك علشاان فتحتلك قلبي ليييييه
فهد كاان مصدوووم حبيبته تحببه و تعشقه مثلماا يحبهاا و يعشقهاا
فهد :ندي اسمعيني هياا الي باستني اناا ضربتهاا فعلا بس هياا الي .
ندي بصرااخ : كدااب و لما مسكت ايدهاا و قالتلك حبيبي ولما جرحتني و لماا مجتش عيد ميلااادي و رحت معاها دهفهد بصرااخ مماثل :علشاان بحبك موووت و بعشقك بردك علشااان فكرت بتكرهيني علشاان كده كنت بحاااول انسااكي بحااول ابعد عنك علشاان كنت بحب كل تفصيله بحيااتكندي بصرااخ : بعد ايييه يا فهد باشاا بعد اييييه انسي اني هرجعلك ابدااا انااا همشي من هنااا معدتش هتشوفني خاالصفهد بترجي و هوا ممسك يدهاا :علشاان خااطري لا متسبنييش مش هقدر علي بعدك صدقيني مخنتكييش و اللهندي وهي تبعد يدهاا : ابعد عني و الله ما ارجعلك تااني ابعدتركته ندي و هي تصعد الي غرفتهاا وهوا يترجاها ان لا تخرج و فااطمه و اميره ايضا لانهم سمعوا المحاادثه لان صوتهم كان عالي و يتكلموون بالعربيهدخلت ندي الي غرفتهاا و تبكي و هي تضع ملاابسهاا بالشنط مره اخرياتصلت ندي علي فااطمهفااطمه : الوو ازيك انا لسه واصله من 4 سااعاتندي ببكااء حااد : اناا جيالك بيروووت قولي لعمو اسعد و متقوولوش لحد خالص اني جايه و خلي عم اسعد انه يعمل وسطه و ميخليش حد يعرف اني جايه بيروووت و بسرعه احجزيلي طياره خاصه و تذكره لبيروووتفاااطمه : ليبييه ايه الي حصل ؟؟ندي :(حكت لها ما حصل )فاااطمه بزعييق: الكلب الحقييير روحي الوقتي للمطاار و صديق بابا اصلاا مساافر النهاارده تقريباا بعد سااعه و اناا هظبط. حكاايه التذكره و الدخوول و تعالي و الله معدتي قعدهاله و هتتبري من عيلتك و تعالي اقعدي هناا
(للمعلووميه عائله فااطمه غنيه جداا و و لهم صله بالطائرات والمطارات و غيرها لانهم معظمها صمموها لانهم في لديهم شركه مختصه بذلك )حضرت ندي شنطها ولبست عبائتهاخرجت ندي و الجمييع يترجااها بعدم الخرووج فهد كاان جالس مصدوووم اميييره كلمت العاائله و طلبوا منهم الرجووع علي اول طائرهامييره: ندي استني كلناا هنرووح مصر مع بعض و هنحل الموضووعندي بصرااخ وعصبيه : اناا متبريه منكم كلكم ابعدووا عن وشيوقف الجميييع مصدووم من كلاامهاا انها اول مره تكلمهم بهذه الطريقه والعصبيه و ايضاا لقد تبرت منهم اي انهاا لن ترجع معهم اين ستذهب
لم تنتظر ندي اجابتهم بل خرجت و كانت سيااره التاكسي تنتظرها فلقد اعدت فاطمه لكل شي بوقت قصيير ذهبت السيااره بسرعه عاليه ففهد الذي حااول ان يلحقها لم يستطييع لان السيااره خرجت بسرعهو صلت ندي الي المطاار و قابلت السيد ياسر فهي تعرفه و ركبوا بسرعه الطاائرهوصلت ندي الي بيروووت و قابلت صديقتها و والدها الذي و عدوها ان يقفوا معهاا دائماالم يستطييع فهد ان يجد نديالعاائله كله اجتمعت و فهد كاان يبكي كالاطفاال و يخبرهم بالحقيقه
احضرووا مريم و اعترفت
طردهاا فهد من العملندي كاانت حاالتها النفسيه صعبه
فاطمه احضرت لصديقها طبيب نفسي
تجااوبت ندي مع العلااج و استطاعت الخرووج من ازمتهاا النفسيهفهد اصبح يقلب العالم عليها و لاكن لم يجد لهاا اثرفهد حالته صعبه و علق صور ندي في جمييع غرفه اصبح ياكل القليل فقط و لا يهتم بصحته و يعمل ليل نهاااراهل ندي حزينوون علي حال ابنتهم. و ايضا فهد
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 20 - قبل الاخيرة
.
.
بعد مرووووووور 6 سنوووات
فهد اصبح من اكببر رجال الاعماال في العاالم
و ثروته بالملياراات اصبح بعمر 33 و لكن ذلك
زااده جمالا فاصبح اكثر طولا و عرضاا
عمرو اصبح شريك معه و لا يتركه ابدااا عمرو مخطووب من اميييره
دق البااب
فهد بصوت حزين و مكتوم : اتفضل
عمرو بابتساامه خفيفه : ازييييك يا صاااحبي
فهد : مش بخييير و انا مش لاقيهاا
عمرو بحزن : هنلااقيهاا هنلااقيهاا انشاء الله
فهد : اناا عاوز اقولهاا اني مخنتهااش و الله
عمرو و الدمعه تتشعلق بعينيه و هواا حزيين علي صديق عمره الذي كاان يبكي كالاطفاال علي فراقهاا و كيف يحبهاا : هيحصل اكييد
فهد : انت كنت عاوز مني حاجه
عمرو : اه ... احنا هنساافر علشاان فيه شغل مهم و صفقه هنااك في بيروووت
فهد و هو يتنهد : مااشي اطلب من امييره تحضرلي الشنط هياا
عمرو : هنساافر ان شااء الله النهااارده
فهد : النهااارده ؟؟
عمرو : اه .. لان سرعووا الموعد و الشركه بتااعتهم مصره ان المشرووع يخلص بسرعه
فهد بتنهد محزن : مااشي
خرج عمر من غرفته و اتصل باميره قلبه التي اكتشف اه يحبها و سيتزوجهاا بعد 3 اشهر فلقد انهت جاامعتهاا منذ اشهر قليله
عمروو : ازيييك يا حبيبتي
اميره : الحمد لله يا حبيبي خيير مش عوايدك
عمروو : هنساافر النهاارده بيروت و معلهش حضريلي شنط فهد
امييره : بيرووت طيب مااشي بس مفييش اخباار ؟؟
عمرو : لا مفييش خالص في حد كبير اووي حاايش كل ابمعلوماات عنهاا كل حااجه سريه
اميره : البيت بقي حش اووي من غيرهاا اهلهاا تعبووا من غيرها و جدوو تعب اوووي علشاان بيقول ان هوا السبب و البيت بقا ظلمه محدش بيكلم و لا يضحك حتي الخدم ابتساامتهم رااحت خالص و يعيطوا لم يفتكرووهاا
كانوا بيحبوهاا اووي كل النااس بيحبووها اووي ؟؟
عمرو : عارف ..عارف انا حااس ان السافريه دي خيير
امييره : ان شااء الله
................عند ندي .......
تسيير فتااه جميله جدااا الجمييع ينظر لهاا
ترتدي عبااءه خليجيه و يبدوو عليها الاستعجال
انها ندي فلقد اصبح عمرهاا 23 و عشروون ازدادت جمالا عندما كبرت
الجمييع يسلم عليهاا و هي تدخل
تطلب من السكرتيره ان تدخلهاا
ندي : السلاام عليكم يا عمو اسعد
اسعد : و عليكم السلاام .. مالك مستعجله كده لييه مش واخده اجاازه
ندي و هي تلهث : يعني انا اتغصب اني اخد اجاازه اسبووع علشااان فااطمه و علشاان ايه ميضرش البيبي علشان متزعلش بعد ما اتجوزت ابن عم يااسر و عيشا بالهنا سوا و قلنا ماشي اماا
و اسمع بالصدفه منهاا اننا ورانا اجتمااع مهم بكره و انتي بتحضرله طوول اليل علشاان مشغلش نفس فاي ده
اسعد : ههههه اهدي بس يا حضره نائب المديير
انتي مبتاخدييش اجاازه خالص من يووم مجيتي و انتي بتشتغلي من اصغر وظاائف الشركه لحداايه درااعي اليمين
ندي و هيا تجلس و تضع راسها للخلف و تقوول بحزن : لاازم ارديلك الجمييل ده خبيت عن النااس اني ابقي خطيبه الامبراطوور علمتني احسن تعلييييم و عاملتني كاني بنتك التاانيه و الي بعملووا ده ميجييش جمب جميلك و الله
اسعد بحزن : ندي انتي مش هتنسي اناا متاكد ان في حاجه غلط ده لافف الدنياا عليكي و بقاا من احسن رجال الاعمال بيدوور عليكي زي المجنوون
ندي : لااا .. هوا ضحك علياا ومقدرنيش و انا شايفه الفيديوو بنفسي كوويس و غيره ..المهم وريني الملف ادرسه للاجتمااع
اسعد بتردد: لااا يا بنتي انا و فااطمه عملنااه امباارح كوويس روحي ارتااحي النهاارده و بكره تعالي علي الاجتمااع السااعه 11
ندي بشك : مالك يا عموو انتي كوويس ؟؟
اسعد : ا.ه يلا انتي بس
ندي : طيب مااشي انا هرووح اضايق امجد(زوج فااطمه) و امشي علي طوول
اسعد : ههههه انتي علي طوول كده
ندي : طبعاا ده اخد فااطمه مش كفاايه
اسعد : هههه متفكرنييش عملتي اييه يووم الفرح و لا يووم لما عرفتي انها حامل
....Flash Back.....
انتهي حفل فرح فاااطمه الذي كاان يشبه الخيال
و كانت فااطمه ترتدي
و كاانت جمييله جداا
وقف الجمييع لتوديعهم للخروووج
ندي كاانت تبكي بحرقه علي صديقتهاا
امجد : يوووه احناا مش هنمشي و لا ايييه
ندي: مستعجل لييبه يا لا البت مش هتبقي معانا تاني
امجد و هو يحتضن فااطمه : دي بتاعتي وبس
ندي و هي تشد. يدهاا : معندنااش بناات للجواز امشي من هناا
ظل الاثناان يصرخاان علي بعضهم و في الاخر
دخلت ندي مسرعه الي غرفه المعيشه و اخرجت بندقيه الرشااش خااصتهاا فلقد اصرت علي عم اسعد ان يكوون لها رخصه
خرجت مسرعه و هذا الشي بيدهاا
اثنااء سيرهم للسيااره و توديع العائله لهم
و فجاه رمت ندي طلقه بجاانب امجد الذي فزع بشده ثم اقتربت منه ووضعت السلاااح علي راسه
امجد : بتعملي ايه يا بنت النااس ؟
ندي و الشر يتطااير بعينيها : مش هتاخد فااطمه استحمل بقاا
امجد : انتي اتجنيتي
ندي و الخبث علي وجهها : لهي فااطمه مقلتكش انا كنت برووح لدكتوور نفساني
يعني لو اقتلتك عاادي اعتبر مش بحالتي العقلييه
امجد و هوا خاائف : عاوزاني اعمل اييه
ندي : قوول وراياا انا كلب و حماار
امجد : انا كلب و حماار و ابن ستيت كلب
ام امجد : و لا اتكلم عدل
امجد :مش شايفاني هتقتل ده الي همك
ام امجد : احسن علي الاقل تربيك بدل ما انت صايع كده انا عارفه فاطمه بتحبك ليه ؟
ندي : حبيبتي يا طنط اهي بيعااك
امجد : ارحمووني
ندي : هسيبك بس متبصش علي بنت غيير فااطمه
امجد : حااضر
ندي : لو بصييت و شددت علي كلمتهاا
امجد : و الله ما هبص و لا اي حااجه
ندي : تجبلهاا كل يووم ورد احمر
امجد :حاااضر
ندي : يللا امشي انتي شكلك هتمووت بايدي
ذهب امجد و فااطمه و ندي كانت تطلق طلقات بالهواء فرحاا باسلووب الصعاايده
.....اما يووم اخبار فاطمه بحملهااا . .........
كاانت ندي تجلس مع عمهاا ياسر و زوجته بالقصر فبقد اصبحوا يعيشوون معاا
فااطمه دقت البااب و دخلت و سلمت عليهم
فااطمه كانت تاكل ببطء الذي شكت بهاا ندي ثم جريت علي الحمااام و بدات بالتقيؤ
ام فااطمه : ماالك يا بنتي
فااطمه : اصل يا ماماااابو فاطمه (ياسر) : في اييهفاااطمه : اصل اناا وبصت لندي التي تعلم انها تخاف عليهاا من الهواء الطائرندي بعصبيه : انطقيفاطمه : اصل انا حااملالجميييع كاان يقف مصدووم التي زغرطت والدتهاا وبدات بالمبااركه لها
وندي ايضااا بدات بمباركتهاا التي كان الجميع مرعووب منهاا فندي تخاف عليها ونوعا ما الحمل سيصبح صعب علي فااطمه فهي ضعييفهندي : مبرووك يا فطوم و انتي بالشهر الكاامفاطمه بشك : ا.التانيندي : اه ..اكييد تعباانه مش كدهفاطمه : اه والله ياا ندي مغص علي قرف بس انا مبسووطه و اللهندي التي تعض علي شفتيهاا :امممجااء امجد لياخذ فااطمه و احضر لهاا وردها الاحمر فهو لم ينسااه ابداا و لا مرهطلبت ندي من امجد ان ياتي معهااا بسرعهشك امجد بهذاا ولكن ذهب معهااااقفلت ندي علييه الغرفه
و لكن ندي تركته و نزلتفااطمه : اماال امجد فيين ؟؟ندي و هي تعد علي يدهاا وااحد .اتنين .تلاتهامجد بصراااخ عالي هز القصرامجد : اااااااااااااااااااااااااةياسر: ندي ..لاا عملتي فيه اييهندي بغضب : هوا السبب شاابف خلاها تعباانه ازااايفااطمه : يا لهووووي عملتي اييهطلع الجميييع الي مصدر الصووت جريفااطمه : حبيبي في اييييه ؟ ايه الي حصلامجد : قطه ! في قطه بالقووضه الحقوووونيبصت الجمييييع لندي بصدمهندي : في ايييه ؟ طب كويس اني موتوش انا بس عملت رافه بالي ببطنط علشاان ميبقااش يتيتم و اللهفااطمه : بس انتي عارفه انه عنده فوبيااا من القطط و بيترعب منهم جاامدندي : اه ..منا عاارفهفتحت ندي الباب التي خرجت منه القطهامجد : منك لله ..منك لله يا شبخح ارحمي بقااندي : حد قالك تتعبها كدهامجد : كاان يووم اسووود يوم ما شفتهاا.......End Flash Back..........ندي : لهووو يتنسي
انا همشي الوقتي بقاااذهبت ندي الي مكتب امجدندي : لسلااام عليييكمامجد :يا ساتر وعليكم السلام خيييير !!ندي بخبث : متعرفش حااجه عن اجتماااع بكرهامجد : لا وبره يلااندي طيب ماااشي
و ذهبتدخلت ندي الي شقتها الفاارغه التي ليس بها الي خادمتين اصر عمها ياسر ان يبقيا معها فلقد اشترت شقه و جلست بهاابدات تتذكر كل ما حدث لهااا و كيف كاانت فااطمه و امجد افضل اصدقاؤه و ساعدوهاافتحت ندي هاتفهاا واتفرجت علي نفس الفيديوو الذي جلب لها الدماااار
ظلت تبكي بشده عليه حتي نااامت.........
.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙
الحلقة 21 - الاخيرة
.
.
وصل فهد الي بيرووت في الصباااح البااكر هواا و عمر ذهبا ليستريحااا بالفندق
احس فهد بالراااحه هنااك
و تذكر كللااام جده
Flash Back
الجد : اناا حاسس يا ابني السفريه دي فيهاا خيير
فهد : ان شااء الله
الجد : دور عليهاا يا فهد هتلااقيهاا
فهد : حااضر يا جدي
كااان الجمبييع لديهم بقلبهم امل كبير بهذه السفريه
End flash Back
ارتااااح فهد قليلااا هوا و عمر ثم ذهباا لمكاان الاجتماااع
......اما عند ندي ......
استيقظ ندي مسرعه لانهااا تاخرت علي الاجتماااع بشده
ثم اتصل بهاا عم اسعد
عم اسعد :فيه ايه يا بنتي بقاالي ساعه برن عليكي ؟؟؟؟
ندي باسف : معلهش انا اسفه انا صحيت متاخر و النهاارده اديت اجااازه لطنط سميحه و امال
(اسم الخادمتين )
عم اسعد : طب بسرعه هماا جاايين بالطرييق
ندي بعجله : حاااضر ربع سااعه و قداامك انا همشي بسرعه
ذهبت ندي مسرعه للصلااه و ارتدااء ملاابسهااا
......
وصل فهد و معه عمر و بعض المسئوليين بالشركه
فهد كاان بدخل و عليييه العظمه و هتافات البناات عليه و لكنه لم يهتم و كاان يبحث عنها فيما بينههم فهكذاا اصبح حااله يبحث بين الحشوود عنها فقط
و هكذاا كاان عمرو و لاكن كااان يشير بيده علي انه مخطووووب و لا كن هذا لم يجدي نفعااا
استقبل اسعد فهد بالترحااب
اسعد : اهلاا . اهلاا .. شرفتنااا يا سيد فهد
فهد بابتسااامه خفيفه : ده نورك ممكن نبدا الاجتمااع
جلس الجمييع بمكااانهم الا مكاان كاان بجواار اسعد لم يكن موجوود
فااطمه و جوزهاا موجودون فهم كانوا يعملوون و من حظ فااطمه ان فهد لم يرها و لا مره
فهد : مبروووك يا هانم علي الحنل
فااطمه بتردد : الله يباارك فيك
ثم و جهه فهد انظااره الي اسعد
فهد باستغرااب : احناا مش هنبدا و لا اييه
اسعد بارتباااك : لسه بس درااعي اليمين بالشغل مجااش معلهش اول مره تتاخر كده و الله و هياا بالطرييق الوقتي
فهد بضييق : مش مشكله .. نستني
اسعد : الصبر .. الصبر مش يمكن هيجبلك حااجه مستنيهاا
كااان سيساائل عن ماذا يقصد و لكن سبقه صووت انثوووى يعرفه جيدااا بل يحفظه
انهاا حبيبه قلبه ندي
ندي : انا اسفه يا فندم بجد
التف فهد ليري اماامه فتاااهجميله لقد اصبحت اجمل ترتدي تضع ميك اب خفيف الذي زاااد جمالها و سحرا
لقد كاان مصدوووم وهوا يرااه احس ان رجليه ليست موجووده ففهد الذي لا يخااف من شى يخافها هي و رده فعله
لقد وجدهااا و جد ملااااكه الحبيب
ندي كااانت تلعب في الورق الذي بيده و لم تنظر لاحد فلقد انطلقت سريعااا الي مكاانها و لم تنظر لاحد و كاانت مشغوووله جداا
كااان المكااان هادئ جدااا حتي عمرو كاان مصدووووم لقد وجدهاا هل يصرخ لقد دام فرااقهاا 6 سنووات الجميييع يتعذب في بعدها و فراقهاا
اسعد.و فااطمه و زوجهاا كاانوا ينظرووون لبعضهم فهذه كااانت خطتهم ان يفعلووا ذلك حتي يتلاااقوون فهم يعرفووون ان ندي حتي لو كاانت تضحك معهم فهياا حزينه من قلبهاا فكم مره كاانوا يجدونهاا في الحديييقه تبكي بشده و خي تعييييد الفيديووو المنحووووس
جلست ندي و وضعت ورق الصفقاات التي فقط تلقته و هياا تدخل فالسكرتيره اعطتهاا لها و هي دااتخله فلم تري ندي اسم الشركه او مالكه بل فقط نظرت الي المشروووع
فهد بصووت مبحووح : ندي
تسمرت ندي في مكاانها فهي تعرف هذاا الصوووت جيداا بل هي تحفظه
رفعت ندي و جهها ببطء ناااحيه الصوووت رات فهد ندي كاانت كالثوور الهاائج فلقد انتفضت من علي كرسيهاا بسرعه شديده حقاا
و قف الجميييع بمجرد وقوفهااا
نظت ندي الي اسعد و فااطمه التي اغرقت عينهاا بالدمووع و قاالت بصوووت عاالي : ليييييييع عملتوووا كده ؟؟؟
عم اسعد : يا بنتي انتم لازم تحلوووا مشااكلكم انتي بتمووتي مننا بتضحكي مش من قلبك عيوونك هتروووح كل يووم تعيطي لوووحدك
ده مينفعش و فهد بيدووور عليكي بقاالوووا سنيين اناا وفيت بوعدي و مخلتوووش يعرف عنك حاااجه بس كفااايه كده
ندي بصراااخ هز الشركه : لاااااااااا ده خااااين لاااااااااا
امسكتهاا فاطمه و ضربتهاا علي وجهها و هي تبكي :علشااااان خاطري فووقي بقاا فووقي اسمعبه الاول انتي بتمووتوا انتوا الاتنين
ندي و قد اصابتها الهسترياا و بدات بالصرااخ : لاااااا خااااين ..خاااااين ...خااااني اناا اااااااااااااااه
لم يعد احد يستطييع الكلاااام فهم يحسوون بالماسااه خاصتهاا فلقد اصرت نفسياا بهاا
فهد لم يكن يهتم بماا حوووله كل الذي يراااااه حبيبه قلبه امااامه و تصرخ
فهد بصراااخ مثل ندي :انااااا مخنتكيييش
الجمييييع اترعب من نبره صوتهاا الي ندي التي كااانت تصرخ و تعااارضه
امسك فهد ندي بيده مسرعااا و بدا يهزهااا و هوا يعلم انها لييست بوعيهاا انهااارت ندي بشده الذي ادي الي سقوووطهاا بين يديه مغمي عليهااااا
الجميييع كااان يصرخ باسمهاا اما فهد فشالها و كان يجري بهاا مسرعهه الي المستشفي و كانت تنتفض بين يديه و تردد كلمه خااين
و صل الجمييع للمستشفي اخبرهم الطبيب انها اصيبت بانهياار عصبي و انها الان اعطاها مهدا و ستستيقظ بعد ساااعتين
ظل الجميييع اماام غرفتها حتي اخبرهم الطبيب بحاالتهاا و انها استيقظت طلب فهد ان يدخل هواا فقط لهاا يريد ان يشرح لهاا ماا حدث
دخل فهد و جد اميرته ا نائمه بوجهه شااحب جداا
التي عندما رات بدات بالبكاااء و ترتدد بصووت خافت خاين خاين
ذهب فهد اليهااا و نظر اليهاا ثم دمعت عيناااه
ندي كااانت مبهوووره و نصعووقه فهياا تعلم ان فهد لم يبكي ابداا علي اي شي انه فهد فهد المسيطر بالرغم انهاا تعتبره خائن الي انها تحبه شديدااا
فهد و هوا ينظر الي عينيها : صدقيني مخنتكييش انا اسف فعلاا اني كنت بكلمك ببرووود اناا مش اناا الي بوست مريم هياا الي عملت كده و الله و معاايا دليل
اظهر فهد هااتفه و جعلهاا تري الفديو. من اوله لاخره و كيف صفعهاا علي و جهها و كاان كالثور الهاائج
ندي كانت تبكي بفرح : فهد
فهد بدمووع : انا بحبك انتي و بس محبتش غيييرك صدقيني البيت بقاا وحش انا مفتحتش قلبي لحد بعد وفااه امي و البيت كله كاان مجرووح و حزيبن لحدااايه مجيتي دخلت النووور للبيت عرفتينا يعني ايه عائله
البيت بقا وحش من غيرك امييره مش بطبطل عييط عليكي و بقت مش بتكلمني خاالص الاول وبعد كده سامحتني جدوو بقا مش بيخرج من قوضته لاحسااسه بالذنب
الخدم بقاا بيعييط لما يفتكرك كل الي عرفينك هيمووتوا عليكي
ندي و هيا تبكي : انا بحبك اوووي و الله و بحبهم كلهم متعرفش انا تعبت ازاااي انا استمريت سنتين عند دكتووور نفسااني انا كنت تعبااانه خالص و اعصاابي مدمره خاالص و الله
اخذهاا فهد الي حضنه وهوا يربت علي راسهااا
و بقوول انه سيعوضهاا لن يجعلها تحس بندم مره اخري ندي كانت تضحك بالرغم من بكائهاا
دخلت فااااطمه و هي ووادتها التي بدات الزغاريط تملي المكاان بسبب رجووعهم
و لكن فجاااه بدات فااطمه بالصرااااح
فااااطمه : ااااااااااااه الحقووووووني يا ناااس ياا لهوووووي انا بولد
شرع الجميييبه بالجري و ندي ايضاا التي انتفضت من مكاانهاا و بدات بتهداه صديقته
بعد الكثيير من المشااجرااات التي حصلت فيماا بينهاا و بين زوجهااو ندي التي ظللت تقوول انت السبب انتي السببب
ولدت فاااطمه فتااه جميله جدااا
التي اسمتهاا ندي فكاانت ندي تبكي فرحاا علي هذااا السبب و لم تجعل احد يحملهااا
ظل الضحك و المرح
طلب فهد من ندي ان يسااافرووا غداا غلي اول طاائره رفضت ندي بالاول و قالت ان عملها هنا والمشروووع و لكن اسعد اخبرهاا ان المشروووع بالفعل يستطييع ان ينتهي الان
و فعلاا بدا الاجتمااع بالمشفي و انتهي كل شي
سلمت ندي علي عمروو الذي الاتنين شرعاا بالبكااء و ثم الضحك ثم البكااء مره اخرري الذي اقر فهد انهما مجنونان رسمياا و طلبت منهم ان لا يعرف احد انهاا رجعه
.....في الطااااائره ....
ندي : يااااااه وحشتيني ياااا مصر يا حبيبتي
مقولتوولييش ايه الاخباار هنااةك ؟
عمرو : مفيييش انا و اميره اتخطبناا .و هنجوز بعد 3 شهووور
ندي بصدمه : اتخطبتوووا
عمر: اااه عندك ماانع و نظر اليهاا
ندي : لااا فله كمل يا زميييل
عمرو : تصدقي انا مش عاارف كنت عاايشه في بيروووت ازاااي
ندي : لا يعم دي لغه الاصل مبنسهاااش دي حتي الخداامين خليتهم يتكلمووا زيي
عمرو : تقدري بردك
ظل الاثنين يضحكوون و يتسامرون وفهد ايضا كان يشاااركهم و ينظرالي ندي
...وصل الجمييع امااام منزل العائله
ندي كاانت مرعوووبه و سعيده بنفس الوقت وطلبت من عمرو ان يسبقهم و يجمعهم بالحديقه
و فعلاا عمرو فعل ذلا للان والدي ندي اصبحوووا يعيشوون معهم بعد اصرار الجد
الجد : في اييييه يا بني جامعناا هناا لييييه
عمروو : اصبر بس يا جدي
امييره : مهوو يا عمر جاي فجاه كده مش كنت مساافر و بعدين رجعت و عاوزنا نتجممع
والد ندي : يا بني خلصني وراانا اشغاال
طلب عمرو من الجميييع ان ينظروووا الي جهه البااب الذي دخل منه فهد ووقف معم
اميره : احنا هنستهبل لهي دي المفااجاه
وجهه عمرو وفهد نظرهم الي البااب مره اخري
الذي دخلت منه ندي و هي تمشي كالملاااك بفستاانهاا النبيتي و الضحكه التي كاانت علي زجههاا و الدمووع الفرحه
كااان الجميييع مصااابين بصدمه
و فجاه صرخ الجميييع باسمهاا مره وااااحده
و اندفعووا عليها يقبلوونها ويبكوون في ان واحد
ظل الجميييع علي هذاا الحاال
حتي الم ايضاااا
عدي يومييين علي جلوووس ندي
بعد ذلك فاجاهم فهد بان فرحه هوا وندي بعد اسبوووعيين
كاان الجميييع مصدوووم و بالاخص ندي و كاانت تقووول لااا انا لسه صغيره مش عاااوزه
اجووز و لكن من يعااارض فهد
تم الفرح وكااااان شبه اسطووووري كاانت ندي تبدووو كالملكه
تزووووجت امييره و عمرو بعدههم
و عاااش الجميييع بها بسعااده 😘
❤️❤️❤️❤️💙 النهاية 💙❤️❤️❤️❤️
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺