قصة تامر وليندا الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والاخير حصريه وجديده وخاصه علي مدونة عالم الروايات والمعلومات

قصة تامر وليندا الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والاخير حصريه وجديده وخاصه علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 


 في قسم الشرطه 

بنت قاعده على كرسي الإنتظار ودموع مغرقه وشها  بملامحها الرقيقه

عسكري دخل لظابط جوه

: تامر بيه في وحدها قاعده برا عايزه حضرتك

تامر بتعب من ضغط الشغل

: مقلتلكش اسمها اي

العسكري: بتقول جارتك و اسمها ليندا يا باشا 

تامر وقف: ينهار ابيض دخلها بسرعه

الغفير طلع برا 

: اتفضلي يا آنسه 

ليندا قامت وهي بتمسح دموعها

: شكرًا

ليندا دخلت وملامح الحزن عليها 

تامر قام من مكانه 

: اتفضلي يا آنسه ليندا 

ليندا ابتسمت وقعد على الكرسي الي قدامه

تامر: خير يا ليندا في حاجه وليه مبعتيش عمي محمود 



ليندا رفعت عيونها ودموعها نزلت

ليندا: لا بالله متقول لبابا بذات 

تامر مدلها ايده بكوباية ميه

: اهدي بس وقليلي في اي 

ليندا بشهقات

: من يومين وانا راجعه من الكليه شنطتي التسرقه مني وفيها الموبايل كنت هاجي اقدم بلاغ امبارح بس الوقت كان متاخر 

تامر بهتمام: وبعدين 

ليندا بعياط: النهارده الصبح لقيت مبعتلي على الموبايل التاني صور ليا و.. و.. 

تامر: اهدي اهدي... كمل بصوت عالي.. سيد يا سيد

العسكري فتح الباب ودخل

الغفير: نعم يا باشا 

تامر: هتلي لمون للآنسه

سيد وهو طالع: تحت آمرك يا باشا 

تامر رجع بص لليندا

: الصور دي اكيد اتبعتت مع رساله 

ليندا: ايوه مكتوب معاها عايز اقابلك ولا هبعت الصور لباباكي وعلى مواقع التواصل كلها

العسكري هنا دخل بلمون حطه وطلع تاني 

تامر: طاب دلوقتي الي سرقك واحد يعرفك ومش نيته الفلوس نيته حاجه تاني.. ليكي عداوه مع حد في الكليه 

ليندا بتفكير: لا أنا تقريباً مبتعملش مع حد

تامر: او حد معجب بيكي مثلا

ليندا: لا برضو 

تامر: طاب احنا دلوقتي هنعمل اي..... اي مكالمه تجيكي من الشخص دا تبلغيني علطول مترديش عليه بحاجه غير لما تقوليلي.. مسك ورقا وقلم من الي قدامه على المكتب... و دا رقمي 

ليندا: بالله ما تقول لبابا على حاجه 

تامر: مش هقولها بس الصح انك تعرفيه

ليندا بدموع:انا والله فكرت اقوله بس هيمنعني عن الكليه وهيجوزني غصب عني 

تامر قام وخد حاجته من على المكتب

: مش هقوله حاجه.. تعالي اوصلك في طريقي

ليندا: لا شكرا هاخد تكسي

تامر: تعالي ولو عمي محمود سأل هقوله اني قبلتلك في الطريق وانتي راجعه من الكليه

ليندا بستسلام: طيب

بليل في شقت تامر 

طلع من اوضته وهو باين عليه اثار النوم 

لقي امه وخته و معاهم ليندا قعدين في الصاله بيلفوا محشي

تامر: سلام عليكم 

ردت أم تامر: وعليكم يا حبيبي عمالك اكل في المطبخ روح كل عبال مسوي المحشي بس

تامر اتجه للمطبخ: تمام 

أميره اخت تامر تلفونها رن

: خدي يا ماما دي خالتي 

ام تامر خدت التلفون ومشيت بعيد

اميره بحده لليندا

: يعنى رحتي وقلتيله

ليندا سكتت لما لمحت تامر طالع وفي ايده كوباية شاي ودخل اوضته

ليندا كملت: ايوه قلتله يا اميره

أميره: طاب احنا مش متفقين هنحلها سوا

ليندا: والله يا أميره ما حد هيعرف يحلها غيره احنا مش هنقدر نعمل حاجه 

أميره: طاب وقلك اي

ليندا: قلي انه هيحل الموضوع ومش هيقول لبابا

أميره مسكت ايدها وقامت

: طاب تعالي 

ليندا: هنروح فين

أميره: عند تامر اخوي

ليندا: اميره... يا اميره بلاش

ليندا مسمعتش ليها ودخلت اوضت تامر 

الي كان واقف قدام المرايه يسرح شعره

أميره بتوتر: رايح فين يا أبيه

تامر: خارج مع صحابي في حاجه 

أميره قربت منه

: شكرا علشان بتساعد ليندا ومقلتش لباباها 

تامر بصلها: كمان كنتي عارفه... وليه مجتيش تقليلي يا هانم

أميره: علشان ليندا مكنتش عازاني اقولك.. خيفه تقول لبابها أنا أتفجأت بيها لما قلتلي انها حكتلك

تامر اتنهد وبص لليندا 

: احنا بقالنا 15سنه سكنين جنب بعض وفي آلاخر شيفاني كدا 

ليندا: أنا والله كنت متوتره وخايفه ومش عارفه اتصرف

تامر: طاب هو قلك على المعاد الي هيشوفك فيه

ليندا: لا مبعتليش حاجه 

تامر: أنا بكره هروح معاكم الكليه على أساس اني خطيبك

ليندا بستغراب: ليه

تامر طلع دبلتين من الدرج

: هتعرفي بعدين متنسيش تلبسي دي.... يلا عايزين حاجه 

أميره بضحك: سلامتك يا حضرت الظابط

تامر أبتسم: طاب يلا  يختي 

تامر طلع وهو مظبط نفسه 

ام تامر: استنا يا حبيبي لما تتعشاء 

تامر: هتعشاء مع صحابي يا ماما... هتعوزي حاجه 

ام تامر: سلامتك يا حبيبي 

تاني يوم 

تامر وقف العربيه جنب ليندا الي ماشيه في الطريق 

تامر نزل الازاز: اركبي

ليندا فتح الباب ولسه هتركب ورا جنب أميره

تامر:لا قدام

ليندا بصت لاميره شويه وبعدين ركبت جنبه 

بعد شويه كانوا وصلوا الجامعه و تامر دخل الجامعه معاهم 

تامر واقف مع دكتوره صحبه

الدكتور ساهر: اهلاً اهلا تامر باشا وانا اقول الجامعه نورت ليه

تامر حضنه: حبيبي يا دكتور ساهر

ساهر: بس طالل علينا النهارده يعنى

كل دا و ليندا و أميره وقفين جنب تامر

تامر: جاي اوصل خطيبتي 

ساهر: ليندا


2

كل دا و ليندا و أميره وقفين جنب تامر

تامر: جاي اوصل خطيبتي 

ساهر: ليندا

تامر: ايوه هي

ساهر: طاب مش تقليلنا يا أنسا ليندا علشان نتوصا بيكي

تامر كان عيونه على واحد قاعد قريب منهم وباين على وشه التوتر والخوف

ساهر مد ايده لتامر

 


: مبروك يا تامر متنساش تعزمنا على الفرح 

تامر: لا ازي برضو 

ساهر مد ايده لليندا كمان. 

: مبروك يا ليندا 

تامر سلم مكانها وبتسم ليه

: مبتسلمش 

ساهر بحرج: اه

تامر بص لليندا:  محاضرات مين الي عليكم دلوقتي 

ساهر: انا.. انا الي عليهم دلوقتي 

تامر: بعد اذنك يا دكتور ساهر عايز احضر المحاضره دي مع البنات دا لو حضرتك معندكش مانع

ساهر: لا ابدًا المحاضره تنور 

جوه في المدرج

تامر قاعد وجنبه ليندا وجنبها أميره 

تامر لاحظ نظرات ساهر المستمره لليندا رفع ايد ليندا وباسها وعيونه على ساهر الي بصلهم بضيق

وليندا نزلت ايدها بسرعه

أخر اليوم

في عربية تامر

اميره قاعده جنب تامر من قدام و ليندا قاعده من ورا

تامر: ملاحظتوش حاجه قبل كدا على الدكتور ساهر ليندا بتفكير: لا 

امير: ايوه انا احيانا بشوفه بيبص لليندا بصات مش حلوه بس أنا كنت بطنش وقول مش معقوله دا متجوز و معاه عيال 

تامر: كان فيه واحد قاعد قصادنا وشكله مش مظبوط


أميره: ااااه دا جابر بيتاجر في الممنو.عات تلاقيه خاف لما عرف انك ظابط

تامر: جدعه يا ختي

أميرة بغرور: عارفه

تامر زعق فيها: انجزي الواد دا اسمها اي بالكامل

أميره: جابر طارق طارق فتحي 

ليندا: الرقم بعتلي رساله 

تامر خد منها الموبايل بسرعه وفتح الرساله الي كانت فويس

الشخص على التلفون 

: حركه حلوه منك انك تجيبي ظابط ويقول انه خطيبك بس العبي غيرها يا حلوه لو جبتي تامر معاكي في اليوم الي هنتقابل فيه مش هيحصل كويس 

وتبعتت بعدها رساله تاني وكانت صوره ليها و معاها فويس

: حلوه الصوره دي مش كدا 

تامر غمض عنيه بضيق

: في حد برضو يتصور صور زي دي 

أميره: جره أيه يا أبيه ما كل البنات بتتصور 

تامر حرك العربيه: انتي تخرسي خالص 

بعد شويه وصله قدام العماره 

تامر: اطلعوا يلا وانتي موبايلك هيفضل معاي احول اوصله عن طريق الرقم لحد ما يبعت رساله تاني

ليندا بهدوء: حاضر 

ليندا طلعت و أميره لسه هتنزل تامر مسك ايدها

 


: خليكي معاها شويه لحد ما تهدي

أميره: حاضر 

تامر: وقولي لاامك يلا علشان نلحق معادها عند الدكتور 

أميره هزت راسها ونزلت

في مكان تاني 

بنت على التلفون 

داليا: يا بنتي مفيش حد سالك دي بتمثل دور الضحيه يعنى قال أنا البنت التيمه الي باباها معزبه ومجتهدا ومفيش منها اتنين الزمن دا مفيش حد كدا

صحبتها: بس تمثيلها جاب نتيجه انتي مشفتيش دكتور ساهر بيبصلها ازي.. دا لو اتجوزها بجد تبقا عدت من الفقر دا بيقوله باباه عضو في مجلس الشعب 

داليا بسخريه: وانتي مفكراه بيحبها يا بنتي  وهيتجوزها وسيب مراته بنت الواء دا عايزها تضيغ وقت 

صحبتها: الظابط الى اخو البت الي  اسمها أميره جه معاهم الجامعه النهارده وقال أنه خطيبها 

داليا: استني تلفوني بيرن 

داليا راحت بعيد عن صحبتها وردت في صوت هامس

: هااا عملت اي 

الشخص: النهارده هبعتلها المعاد ومكان الشقه وبكره علي الساعه  عشره تجيبي كام واحد من الدفعه على الشقه و هوريكم صورت ليندا الحققيه


الشخص: النهارده هبعتلها المعاد ومكان الشقه وبكره علي الساعه  عشره تجيبي كام واحد من الدفعه على الشقه و هوريكم صورت ليندا الحققيه


داليا بشر: تمام... اهم حاجه تكون جنب شقه دكتور ساهر الي بيبات فيها بعد الشغل

الشخص: لاتنين حيطه وحدها 

بليل

تامر و امه كانوا رجعين من عند الدكتور و ليندا كانت نازله من العماره

تامر: راحه فين

ليندا: راحه اجيب عشاء

ام تامر: ليه يا حبيبتي وباباكي فين 

ليندا بحزن: بابا هيبات في الشغل النهارده 

ام تامر: وهتقعدي في الشقه لوحدك

ليندا: ايوه

ام تامر: لا يا حبيبتي انا هبعتلك أميره تقعد معاكي وحلت المحشي الي لفينها امبارح لسه مسوتهاش هبعتلك منها تتعشي أنتي و أميره

ليندا بدموع: ربنا يخليك يا طنط

ام تامر: متقليش كدا يا حبيبتي دا انتي بنت الغاليه... تعالي بس سعديني اطلع اديكي عارف وجع مفاصلي

ليندا ابتسمت: تعالي يا طنط

كل دا تامر واقف بيتأمل فيها 

في شقة تامر 

أميره: نازله يا ماما عايزه حاجه 

تامر بهدوء: لو باباها جه تطلعي على هنا علطول وتردي على نفسكم الباب كويس الساعه خمسه الصبح تبقي هنا 

أميره: حاضر... ونزلة

 


ام تامر: طاب متتجوزها وتريحني يا ولاد

تامر بستغراب: اتجوز مين

ام تامر: ليندا 

تامر: هي علشان بنت صحبتك الله يرحمها اتجوزها

ام تامر: وانت هتلاقي زيها فين شطاره ورقه وحلاوه ومحترم

تامر: خلاص كل دا في ليندا 

ام تامر: طيب ابقا تعاله قبلني إن مبقيتش البت دي من نصيبك 

تامر: حاضر يا ست الكل هبقا اجي اقابلك.. بس همو.ت من الجوع وعندي شغل كمان شويه 

ام تامر: حاضر يا حبيبي هقوم احضرلك العشاء

تامر طلع تلفون ليندا وحاول يعرف صاحب الرقم لحد ما وصلته رساله مكتوب فيها

: تعاليلي بكره الساعه عشره على العماره الي قدام الجامعه و متنسيش لو جبتي الظابط معاكي خلال ثواني الصور هتبقا معا باباكي يا حلوه 

تامر رد فى رساله

: تمام 

تامر طللع تلفونه وتصل بأميره 

تامر: الو يا أميره نمتوا 

أميرة: لا يا أبيه لسه صحين 

تامر: ليندا جنبك

أميرة بستغراب: ايوه 

تامر: طاب افتحي الاسكيبر 

أميره و ليندا كانوا قعدين علي السرير والتلفون بينهم اتكلم تامر


: لسه من شويه وصلني رساله من الشخص دا عايز يشوف ليندا بكره الساعه عشره في شقه من شقق العماره الي قصاد الجامعه 

ليندا انهارت في العياط

: انا مستحيل اروح وبابا اكيد هيعرف وهيمنعني عن الجامعه

تامر: هديها يا أميره مفيش حاجه من الكلام دا هتحصل احنا هنرحله الشقه بكره 

أميره: طاب اكيد بابا ليندا مش هيخليها تطلع من البيت في المعاد دا 

تامر: دي مهمتك بقا تقليله هخدها تبات معاي اتحججي بأي حجه

أميره: طاب وماما هنطلع منها ازي

تامر بضيق: ما تشغلي دماغك بقا احنا هنطلع على الساعه تمنيه كدا ونقله هنجيب هدوم لو اتاخرنا نتحجج بأي حاجه

أميره: طيب

تامر: هي فين

ليندا بدموع: ايوه يا تامر معاك

تامر سرح دي اول مره يسمع اسمه منها 

ليندا كملت: وبعدين هنعمل اي يا تامر

تامر: بعدين دي تسبيها عليا ماشي 

ليندا: حاضر 

تامر: يلا دلوقتي انتوا ناموا و متشلوش هم 

أميره: تصبح على خير

تامر: وانتي من اهله يا حبيبتي 

 


اميره قفلت مع تامر وخدت ليندا في حض.نها

اميره: متخفيش يا حبيبتي تامر هيحلها إن شاءلله 

ليندا بعياط: انا خايفه اوي يا اميره خايفه اكيد معاه كذا نسخه من الصور... طب هما مين وعايزين مني اي 

أميره: حسبي الله ونعم الوكيل فيه منه لله الي كان السبب

تاني يوم 

ابو ليندا كان راجع من الشغل ام تامر شافته لما فتحت باب الشقه لانه نازله هي وتامر

ام تامر: صباح الخير يا ابو ليندا

حسن ابو ليندا: صباح النور يا ام تامر

ام تامر: بقولك اي يا خويا بدل ما بتسيب البت لوحديه في الشقه والدنيا مض.منتش متبعتها تنام مع أميره ودي برضو زي بتي ولو على تامر فا هو معظم الايام بيبات في الشغل 

حسن: الله يقطعه خلفت البنات تبقا قاعده في البيت وعايزها حد يص.رف عليها وحد يقعد معاها مش لو جبت واد مكنتش شلت همه ويسندني لما اكبر ودي الواحد يفضل يص.رف عليها تعليم واكل ولبس وغير جهازها الي 


يقطم الضهر في الاخر يتجوزها واحد وبرضو همها مبيخلص...بس انا مش هسكت وتجوز وحده تجبلي حتت الواد

كل دا و أم تامر بصاله بزهول 

حسن كمل:خلاص يا أم تامر هبعتها اها بدل قعدتها لوحدها.. 

حسن دخل الشقه وقفل الباب

ام تامر بذهول: شوف الراجل 

تامر: فكك منه يا ماما هو في ناس كدا متعرفش إن لو الواد بينفع في الدنيا فا البنت بتفع في الآخره 

ام تامر: اوعا يا ابني تعمل كدا.. البنت دي فرحت البيت ونوره دا سيدنا محمد وصانا عليهم وحزء من عبادة الله  

تامر باس ايدها: تعرفي عني كدا

تامر وهو نازل مع امه سمع الخناقه الي بين ليندا وبباها

ليندا بعياط: كل دا علشان بقلك عايزه اشحن كرت 

حسن: متبشبعيش كل يوم كرت كرت بتعملي بيه اي

ليندا: ما قلتلك ميت مره بذاكر عليه 

حسن: ادخلي جوه مفيش كروته تاني ذاكري من الكتاب

ليندا دخلت اوضتها اترمت على السرير وفضلت تعيط

ليندا رفعت وشها لما سمعت صوت رساله من تلفونها الي بعته تامر مع اميره في الصبح

ورسالها كانت عباره عن 

تم تحويل بـ خمسين جنيه رصيد من رقم تامر

 


بليل

أميره قدام شقة حسن

اميره: عمي ليندا هتجي تبات معاي وتامر في الشغل

حسن: ماشي يا أميره بس الصبح ترجع علكول 

ليندا بتوتر: ح.. حاضر يا بابا 

اميره خدت ليندا ودخلوا شقتهم 

قابلوا تامر الي طالع من اوضته بعد ما ظبط نفسه

تامر: يلا يا بنات

ام تامر بستغراب: رحين فين يا ولاد

اميره: تامر خد مكأفأه من الشغل وهيجبلي لبس جديد 

ام تامر: وهو كل فلوس زياده هتخدها هتص.رفها على الهانم دي 

تامر فتح حض.نه لاميره وهي جريت عليه 

تامر بحب: هو أنا ليا مين غير الهانم دي وبعدين كل مره بجبلها لبس او حاجه تفرحه  سبحان الله بلاقي في زيادات تاني 

كل دا و ليندا واقفه تبص عليهم بحزن

ام تامر ضحكت: زمان كانوا يقلونا الواد برزق والبت برزقين

أميره بغرور: علشان تعرفوا

تامر بص على ليندا ولاحظ حزنها 

: يلا يا بنات... تامر خد البنات ولسه هيمشي

ام تامر: متنساش تجيب حاجه معاك لليندا يا تامر

تامر وهو بيقفل الباب


الحلقه الرابعه و الخامسه والاخيره 

بعد شويه تامر وقف قدام ورشة تصليح عربيات ونزل من العربيه

تامر: خليكم هنا 

تامر دخل لسيف صحبه من الطفوله  

سيف طلع بهدومه الي مليانه بقع من زيت العربيات والجينز القديم الي لابسه

سيف: اهلا اهلا بحضرت الظابط تامر 

تامر: عارف اني مقص.ر معاك بس عايزك في مصلحه 

سيف: انت تؤمر يا صحبي 

تامر: هسيب عندك أميره اختي..و أنا واثق فيك يا صحبي

سيف: ليه في حاجه 

تامر: عندي شغل مهم وانا مفهم امي انها معاي ومش هينفع اخدها ودا أأمن مكان اسيبها فيه 

سيف: متخفيش يا صحبي في أيد أمينه 

تامر: دقيقه هروح أجيبها... تامر رجع للعربيه تاني وفتح الباب

تامر: يلا يا أميره انزلي 

أميره بستغراب: هروح فين

تامر: هتقعدي هنا في الورشه مع سيف مش هينفع اخدك معاي

أمير: بس أنا عايزه اجي معاكم 

تامر: اخلصي يا أميره 

أميره حض.نت ليندا 

: خدي بالك من نفسك 

ليندا بدموع: حاضر 

أميره نزلة مع تامر و رجعوا عند سيف

 


تامر: مش هوصيك يا سيف اختك لحد مرجع 

سيف: متخفيش يا صحبي ابقا طمني عليك 

تامر: حاضر 

تامر قرب من أميره وباس راسها

: متعمليش شوشره اقعدي هاديه هاا 

أميره: حاضر.. خد بالك من نفسك ومن ليندا بالله عليك و متتعص.بش عليها انا عرفاك في الشغل حد تاني 

تامر: يلا مع السلامه 

تامر رجع لقي ليندا مسحت دموعها

تامر: تعالي اقعدي قدام علشان في شويه حاجات عايزه اقولك عليها 

ليندا نزلت وقعدت قدام وتامر اتحرك بالعربيه  

في ورشة سيف

سيف: اتفضلي يا أنسه أميره اتفضلي 

اميره دخلت معاه بتوتر

سيف بحرج: احم معلش بس ممكن تدخلي تقعد في لاوضه الي جوه علشان لو حد عدا وشافك قاعده معاي لوحدينا في الورشه

أميره بتوتر: طيب

اميره دخلت اوضة جوه الورشه وكانت خاصه بسيف 

سيف: ولا يا سيد.. سيد

سيد الصبي بتاع سيف

سيد: ايوه يسطا سيف

: روح هتلي شاي بلين من القهوه الي جنبينا

سيد: حاضر 

سيف قعد علي الكرسي وتنهد


: حرام عليك يا تامر انا ما بصدق اني انسا حبها 

سيد: الشاي يسطا سيف

سيف خد منه الشاي وراح خطب علي لاوضه الي قيها أميره 

وهي فتحت

سيف: شاي بلبن وفي كيس فينو في الباب من وره لو حاب 

اميره خدت منه الكوبايه وبتسمت بخجل

: شكرآ 

سيف: اقفلي علي نفسك الباب من جوه كويس 

أميره هزت راسه ودخلت 

تامر وقف العربيه قبل العماره بشويه 

تامر بص لليندا

: اول حاجه اهدي خالص وبلاش التوتر دا بالله

ليندا: حاضر

تامر: بصي يا ليندا مهما حصل متخلهش يلمسك حتى يمسك ايدك هسيبك شوية وقت تتكلمي معاه عايزك تستفزيه تعرفي معاها صور تاني غير الي هيجي بيهم ولا لا وفين ومين مشارك معاه وليه بيعمل كدا

ليندا بدموع: انت مش هتبقا معاي ولا اي

تامر: لا هبقا معاكي بس اهدي... تاني يا ليندا اوعي تسمحيله يلمسك

ليندا: حاضر 

تامر: يلا هتنزلي تاخدي تكسي ويصلك باقي الطريق 

ليندا: طيب وانت

تامر: يلا يا ليندا اسمعي الكلام

 


ليندا نزلت وهي بتبص على تامر 

وقفت تكسي ومشيت

تامر اتحرك بالعربيه لحد ما وصل نفس العماره بس من طريق تاني وطلع العماره من على المواسير 

عند ليندا دخلت العماره 

البوب اول ما شاف ليندا اتصل بشخص

البواب: الو يا بيه البت الي بعتلي صورتها لسه طالعه ولوحدها

الشخص: جايه بتكس ولا مشي ولا في عربيه 

البواب: لا تكسي يا باشا

الشخص: تمام اقفل انت

ليندا وصلت قدم الشقه وباين عليها الوتر

تلفونه رن 

ليندا ردت

ليندا بتوتر: ا... الو

الشخص: فيه مفتاح تحت السجاده خديه وفتحي الشقه اخلي استنيني لحد ما اجي 

ليندا: حاضر

ليندا خدت المفتاح من تحت السجاده وقبل ما تدخل باب الشقه المقابله لشقه الي راحه ليندا اتفتح

ساهر: ليندا بتعملي اي هنا

ليندا بتوتر: ا... انا

ساهر: جايه عند وحده صحبتك 

ليندا: اا.. اه ايوه جايه عند وحده صحبتي 

ساهر: ااه... تصبحي علي خير

ليندا: وحضرتك من اهله 

ليندا دخلت الشقه ونور كان مطفي ليندا شهقت لما سمعت صوت تامر 


تامر: ولعي نور

ليندا ولعت النور بسرعه لقيته نايم علي السرير ببرود

تامر: مش مرتاح للبتاع الي اسمه ساهر دا 

ليندا: انت ازي جيت هنا و.. و امتي انا سيباك تحت 

تامر: انتي مش مقتنعه اني ظابط ولا اي 

ليندا: انا مش قصدي بس اتفجأت

تامر: انا هبقا هنا في لاوضه معاكي متخفيش

ليندا: حاضر 

تامر: يلا هو جاي دلوقتي 

تامر استخبا في الدولاب وليندا هدت نفسها 

الباب اتفتح ودخل شخص 

الشخص بأعجاب: نسرين مقلتليش انك حلوه كدا حرام في البهدله والفضايح

ليندا بستغراب: نسرين مين نسرين امين

الشخص دخل وقعد علي الكرسي ببرود

: ايوه هي البت الي معاكي في الكليه. 

ليندا: ب.. بس ليه انا عمري ما أذيتها ولا حتى كان في كلام بينا

الشخص: في ناس كدا الحقد بيبقا مليها من قبال اي شخص ناجح وعايزين يخاصوا منه بأي طريقه مفكرين أن لو خلصوا من كل الي أنجح منهم هيطلعوا هما بقا بس ميعرفوش أن الانسان الي مليه الحقد عمره ما بيطلع 

 


ليندا: انت مين وبتعمل كدا ليه انا معملتلكش حاجه تأذيك 

الشخص: مش ضروري تعرفي أنا مين بس في شخص معجب بيكي اوي وعايزك باي طريقه ولانك عامله عليه دور الشريفه قرار يفضحك علشان لما يقولك تعالي ميبقاش ليكي عين ترفضي

ليندا: و أنا اي الي يض.مني ان مش معاك صور تاني

الشخص رما التلفون و ليندا مسكته

: كل الصور الي معاي علي التلفون هي انا ميلزمنيش الصور يلزمني الي هيحصل دلوقتي 

الشخص لسه هيقرب من ليندا 

بس تامر طلع و مسك الشخص 

تامر: تعاله اقولك أي الي هيحصل دلوقتي بقا يا روح امك 

الشخص بص لليندا

: اااه يا بنت ** لعبيتيها

تامر ضر.به في وشه 

: كلمني انا ياروح امك... مين بقا الي معجب بيها 

الشخص: معرفش... نسرين بس هي الي تعرف 

الباب اتفتح ودخلت نسرين وهي بتضحك مع صحابه

: تعالوا بس وانا هويركم حقيقة ليندا الملاك الي نازل م... نسرين سكتت بصد.م#مه من الي شفته

تامر بسرعه: ليندا هتيها

ليندا بعدم استيعاب: هاااا


تامر: بقولك هتيها

: ليندا جريت علي نسرين ومسكتها قبل ما تهرب 

نسرين: ابعدي عني يا حيوانه 

تامر جاب حبل لقيه جنبه وربط الشخص الي معاه

وتجه لنسرين

تامر: هااا يا حلوه مين بقا الي مسلطك

نسرين: مفيش حد 

تامر: تمام 

تامر فضل واقف بهدوء ولاحظ نظرات نسرين لـ ساهر الي واقف على الباب وباين عليه التوتر 

تامر قرب من ساهر بهدوء

: ازيك دكتور ساهر

ساهر بتوتر: الحمدلله يا حضرت الظابط

تامر مره وحده ضر.ب ساهر بوكس في وشه ومسكه من هدومه

: دي خط احمر أي حاجه تخص تامر سلطان خط احمر فاهمه 

ساهر بتوتر: في اي يا تامر اهدا بس

تامر: فعلاً ههدا لما اشوفك في السجن بتتعاقب على الي عملته في بنات الناس 

ساهر: ا.. انت ع.. عرفت منين 

هنا جه رجال الشرطه

ظابط: خير يا حضرت الظابط اتصلت بينا نجي علي هنا ليه 

تامر: خدلي دول تلبسهم قضايه الي مربوط جوه دا سوابق والبت دي تشويه سمعا ودكتور عامل بنات الناس لعبه 

 


الظابط: هتوهم 

تامر قرب من ليندا

: يلا

ليندا مشيت معاها وهي مش فاهمه حاجه 

في ورشت سيف 

قاعد علي الكرسي وسرحان في السما فاق على صوت أميره

: ممكن اقعد معاك

سيف اتعدل: يا خبر هو انا اطول 

أميره ابتسمت بخجل: شكراً

سيف: عامله اي في الكليه

اميرو: كليه اي بس يا جماعه أن مش بتاعت تعليم

سيف ضحك: طاب ما تفرحينا بيكي

اميره: قريب إن شاءلله قريب 

سيف حس انه قلبه وجعه

: إن شاءلله 

تليفون امير 

امير: يا خرابي دي ماما اقوله اي

سيف: قليلها أن تامر جاله شغل مهم وانتوا دلوقتي معاه في المكتب هيخلص ويروحكم 

أميره: دماغ شغاله برضو... اميره ردت

ام تأميره على التلفون 

: انتوا فين يا زفته بقالي ساعه برن على اخوكي مش بيرد 

أميره: احم تامر جاله شغل مهم وحنا دلوقتي معاه هيخصل وهيجيبنا 

لام: طاب وتامر مش بيرد ليه 

أميره: ما قلتلك يا ماما مشغول 

لام: متتاخروش علشان معاكم بنت الناس


اميره: حاضر يا ماما 

لام: يلا مع السلامه 

امير: سلام 

اميره قفلت مع امه وكان تامر داخل عليهم 

تامر: يلا يا أميره ليندا مستياكي في العربيه

اميره قامت جري علي العربيه 

سيف: خلصت الي كنت بتعمله 

تامر: ايوه الحمدلله 

سيف بخبث!: بس ليندا معاك ليه يعنى هي ليها دخل في الموضوع 

تامر مشي: ملكش دعوه 

سيف ضحك: متنساش تسال هاااا 

في العربيه 

أميره: هاااا عملتي اي

ليندا حكتلها كل حاجه 

أميره: كل دا يطلع من دكتور ساهر  

ليندا: شفتي ولا العقربه نسرين انا ايوه عرفها مش كويس بس من طريق ونص تكرهني كدا 

أميره: وريني التلفون كدا والصور الي فيه 

ليندا: اهو 

امير: لا حلوه الصوره دي... ولا دي جامده

تامر فتح باب العربيه علي كلام اميره دخل

تامر: هاتي التلفون دا كدا

أميره ادتهوله

: ليه يأ أبيه 

تامر: انا ايش عرفني ما يمكن متهكر 

أميره: ااه تصدق... ايوه صحيح انا قلت لماما ان جاك شغل مهم وحنا معاك

تامر: تصدقي اول مره تفكري

 


اميره بضيق: ماشي

تامر ضحك: ممتقمصيش

ليندا سرحت في جمال ضحكت وهو لاحظ دا من المرايه

بعد شويه كانوا وصلو تحت العماره 

ليندا بمتنان 

: انا مش عارفه اشكرا ازي بجد يا تامر 

تامر: اعزميني على سوشي 

ليندا بخجل: حاضر بس ممكن مش دلوقتي علشان مش معاي فلوس

تامر هز راسه بيإس 

: خدي صحبتك وطلعي يا امير 

أميره: ليه وانت هتروح فين

تامر: هركن العربيه وجاي يعني هروح فين

اميره:طاب يخوي متزعقش

امير وليندا طلوا وتامر طلع وراهم 

ام تامر بغضب: كل دا يا بشاوات وفين الهدوم الي جبتوها

تامر بتعب: ما أميره قلتلك يا ماما ملحقناش نشتري حاجه وجالي شغل نعوض بكره 

ام تامر: هتشلوني... وانتي خدي ليندا ورحوا نامو الساعه داخله على وحده

أميره: حاضر يا ماما

تاني يوم 

ليندا: خلاص يا طنط انا هرجع الشقه بابا زمانه جه 

ام تامر: طاب يا حبيبتي استني أميره لما تصحا وفطري معانا 

ليندا: معلش يا طنط مره تانيه


ام تامر: طاب متنسيش تقولي لباباكي أنك هتجي معانا خطوبت بت اختي 

ليندا: ان شاءلله.. ومشيت 

بعد شويه 

تامر دخل اوضت أميره الي كانت نايمه

تامر: انتي يا بت.. زفته 

أميره بنوم: اي 

تامر: قومي جهزي نفسك وقولي لليندا تجهز علشان هنزل نجيب هدوم

أميره: يا أبيه احنا مش خلصنا من الحوار دا

تامر:هنزل اجبلكم هدوم بجد انجزي 

أميره قامت: معاك فلوس زياده يعنى 

تامر: لسه واخد ترقيه بسبب ليندا 

أميره: اي دا ازي 

تامر:  دكتور ساهر دا طلعت حكايته حكايه هو واهل... بيتاجروا في السلاح والممنو.عات وحاجات تانيه كتير ولما قبضت عليه امبارح الواء اتصل بيا الصبح البت دي وشها حلو عليا وليها طقم عندي هديه 

أمير قامت بنشاط: خمس دقايق ونكون جهزين أنا وهي

في المول

 

تامر: اختاري فستان يا ليندا 

ليندا بخجل: انا مش هشتري حاجه انا جايه مع أميره بس 

تامر اتنهد: ليندا انا اترقيت بسببك انتي السبب في الي هبقا فيه بعدين مش هستخسر فيكي طقم يعنى 

ليندا: لا طبعاً دا نصيبك من ربنا 

تامر: يلا متتعبيش قلبي وخلاصي 

ليندا اتنهد: طيب بس مش حاجه غاليه

ليندا اختارت فستان اسود رقيه 

بليل 

تامر و أميره وامه طلعوا من شقتهم وليندا طلعت من شقتها وهي لابسه فستان الي جبهولها تامر و مكياج خفيف

تامر بهمس: الهم ما صلي على النبي اي الحلاوه دي 

ام تامر: زي القمر مشاءالله 

ليندا بخجل من نظرات تامر

: شكرا يا طنط 

تامر ميل علي اميره

: مش تقليلي انها حلوه كدا بدل ما انا شاطح قدام امي وقلها ليندا مين 


أميره: احسن 

ام تامر: طاب يلا هنتاخر 

تامر: احم يلا 

في الخطوبه 

تامر همس لليندا: شكلك حلوه اوي علي فكره 

ليندا بهمس: شكراً 

سيف قرب منهم: اي يا باشا هو دا الي هتجيلي 

تامر: حقك عليا والله انا عارفه اني مقص.ر 

سيف: احم كنت عايزك في موضوع كدا

تامر قام مع سيف: متتحركيش منها 

عند تامر وسيف

تامر بتوتر: احم بص هو الموضوع من زمان انا حولت ابعد ولله

وأبطل احبها بس مقدرش وانا عمري ما بصتلها بص وحشه اقسم بالله وصاين انها اختك 

تامر: ماله اميره

سيف: انا بحبها 

تامر بهدوء: طاب وبعدين 

سيف: عايز أجي اطلبها وخايف ترفض 

تامر: ترفض ليه يعنى ناقصك حاجه

سيف: أكمني انا معهد وهي كليه يعنى

تامر: تفتكر اخت تامر سلطان هبقا تفكيرها كدا و عمرها

مكانت بتعليم والمركز يا صحبي والموضيع دي بطلت والبنت بقيت بدور علي الشخص الحنين عليها 

سيف: يعنى تفتكر مش هترفضا 

تامر: تعاله اتقدم ونشوف الموضوع دا 

سيف: من بكره أن شاءلله وهتلاقيني عندك

تامر: لا بكره لا علشان انا الي هرروح اخطب

سيف ضحك: ماشي يا عم

أخر اليوم كلهم رجعو من الخطوبه بتعب 

ام تامر: مش قادره ركبي هتمو.تني... انا هدخل انام 

ام تامر دخلت ووراها أميره 

مفضلش غير ليندا وتامر 

ليندا بخجل: دي الخمسين جنيه الي شحنتلي بيها رصيد 

تامر ابتسم وميل عليها

: في وحدها تدفع لجوزها تمن الرصيد الي شحنهولها 

ليندا بصتله بستغراب 

تامر بعد عنها وكمل وهو متجه لشقته 

: قولي لباباكي أني هجيب امي وأجي اشرب معاه الشاي بكره.


تمت


 

الروايات الأكثر قراءه 👇👇


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


الصفحه الرئيسيه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


سكريبت يامرسال الهوي


سكريبت كامل


سكريبات كامله


رواية عشق الحور


رواية زهرة الياسمين


رواية زواج بالقوه


رواية الحب في زمن الحرب


روايات حصريه وجديده


رواية جريمه لاتغتفر


روايات حصريه وجديده


رواية تغيرت لأجلها


رواية زواج بالغصب


رواية قاصر وصعيدي


رواية حب ضايع



رواية نسمتي البريئه



رواية زوج ماما ولكن



رواية حكاية ليل



رواية باعني من احببت



رواية دبحت لحماتي القطه



حماتي عاوزه تجاوز



رواية القسوه



قصة صاحب الحيله



قصة عريس الهنا ياسعدي أنا



تزوجت زوجي وليس في الوجود مثله



نوفيلا بكاء في ليلة عرس



رواية عنيده ولكن



نوفيلا فطين وفطنطن



رواية ملكة الجبال



رواية ميراث الدم



رواية عشق الذئب



رواية كنت لي الدواء لقلبي



رواية رحماء بينهم




رواية بئر الغربان



رواية أدهم ونور



رواية مصطفى وملك



رواية حسام ورهف



قصة تامر وليندا




إرسال تعليق

أحدث أقدم