رواية دبحت لحماتي القطه الحلقه الاولي والثانية والثالثة الاخيره بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات

رواية دبحت لحماتي القطه الحلقه الاولي والثانية والثالثة الاخيره بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 

الحلقه الاولي 

لقاء _ انتي يا وليه اي معندكيش دم 

جايه عندنا وعايزه تكلي كده  ومش عامله 

حساب ان ابنك بيجيب الفلوس منين عندك لقمه ب جبنه كليها ودخل مدحت وقال 


مدحت _ منوره الدنيا والله يا ماما اي ده امال فين الفراخ المشويه اللي كانت هنا تصدقي 

ماما مهنش عليها تدخل ب أيدها فاضيه جابت 

فراخ وهي جايه 


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا فوزيه 

كنت متجوزه وجوزي راح وفي يوم 

كنت قاعده ودخل ابني مدحت وقال 


مدحت _ مساء الخير يا ست الكل عامله اي 

مش خلاص بقي جه الوقت اللي نروح 

نخطب فيه وفاء


فوزيه _ تاني وفاء يا مدحت مش قولتلك البنت دي مش هتنفعك يا ابني بص الواحده من توبك

بلاش نبص ل فوق 

مدحت _ بس انا بحبها اوي يا ماما وبجد 

وفاء كويسه وعمرها ما هتتغير عليا 


فوزيه _يا ابني ده كلام في الاول بس انما اللي هيبقى في جواز ومسؤوليه هتتغير وهتتمنى ان هي ترجع لعيشتها القديمه تاني


مدحت _ بجد انا خايف يا ماما يكون كلامك ده صح وخايف برده نكون ظلمنا وفاء وتكون كويسه وهتعيش معايا 


فوزيه _ ايه رايك انا اخطبلك البنت القاء بنت ام حسين جارتنا بنت كويسه وهتعيش معانا


مدحت _ هي صحيح البنت مؤدبه وبصراحه صوتها عمره ما بيعلى ابدا وشايله البيت بس انا بحب وفاء


فوزيه _اسمع كلامي يا ابني خليك مع لقاء احسن وفعلا دخل الاوضه وكلم وفاء 


وفاء _ والله انا كنت لسه هكلمك انا كلمت ماما في موضوعنا وقالتلي ان انت تروح تقابل خالو لان انت عارف ان بابا الله يرحمه وما لناش حد غير خاله هبعتلك اللوكيشن بتاعه دلوقتي هو ساكن قريب مننا في التجمع


مدحت _ اسمعي بس يا وفاء انا عايزه اقولك ايه انا لما اتصل بيكي عشان اقولك كل شيء قسمه ونصيب وان احنا مش هينفع نكمل مع بعض


وفاء _ الكلام اللي انت بتقوله ده وحصل مني حاجه ضايقتك ولا ايه 


مدحت _ بصراحه كده يا وفاء انا عارف ان انتي مش هتقدري تعيشي معانا في امبابه واحده واخده على العيشه اللي هي عايشاها معقوله تنزل للمستوى ده  


وفاء _ انا راضيه اعيش في اوضه بس عايش معاكي يا حبيبي انت عارف انا بحبك قد ايه يا مدحت ولا يمكن اتجوز حد غيرك 


مدحت _ انا اسف يا وفاء ارجوكي انسني 

وبعدها قفل السكه وفضل زعلان علي 

الكلام اللي حصل منه وعدا كام يوم 

وراحت فوزيه عند لقاء فتحت ليها وقالت 


لقاء _ست فوزيه معقوله عندنا تعالي اتفضلي يا حبيبتي والله العظيم انتي وحشانا قوي ، وانا دخلت واقعد وقولت 


فوزيه _ حبيبتي وانتو كمان والله امال ماما فين 

مش شايفها وخرجت الام وقالت 


الام _ اهلا يا ست فوزيه منوره يا حبيبتي ادخلي 

يا لقاء يلا اعملي حاجه للست فوزيه تشربها 

وبعدها دخلت 


فوزيه _لقاء كبرت وبقت عروسه هي قد الدنيا وانا جايه بقى علشان اطلبها لابني 


الام _ يا خبر ابيض واحنا نطل نناسبكم برده وانتم طول عمركم والناس ذوق وادب واخلاق 

والف مين يتمني يبقي وسطكم 


فوزيه _ حبيبتي ربنا يخليكي برضه اسالي 

عروستنا وردي علينا وهستني تلفونك 

وبعدها قامت 


الام _ طيب رايحه فين يا حبيبتي اقعدي طيب ده بتعملك حاجه تشربيها


فوزيه _ المره الجايه نشرب شربات باذن الله هستنى تليفونك.وبعدها نزلت وخرجت لقاء 


لقاء _ هو انت اكيد مش هتوافقي على الكلام ده بقى انا اصوم اصوم وافطر على واحد زي مدحت ده 


الام _ بقولك يا بنت انت انت مش عاجباني بقالك فتره ولو فاكره ان انا هجوزك للي اسمه سمير ده تبقي بتحلمي


لقاء _ ليه بس يا ماما حرام عليكي هو بيحبني وانا بحبه ارجوكي توافقي عليه بقى


الام _ حرمه عليكي عيشتك ادخلي يلا اوطك مش عايزه اسمعلك صوت وهكلم مدام فوزيه وهقولها ان احنا موافقين وبعدها دخلت 

لقاء الاوضه وكلمت سمير 


سمير _ ايه يا حبيبتي عامله ايه قوليلي بقى ان انا وحشتك ونازله دلوقتي علشان تشوفيني مش كده


لقاء _ لا جالي عريس وماما موافقه عليه وكلمتها عليك برده مش راضيه انت لازم تتصرف انا بحبك قوي يا سمير ومش هقدر ابعد عنك 


سمير _ هي امك دي عايزه مننا ايه بالظبط ما تصبر شويه بس لحد ما اكون  مستقبلي واجي اخطبك ومين العريس ده بقى ان شاء الله


لقاء _ مدحت جارنا اللي ساكن في بيت اللي في وشنا بس انا لا يمكن اوافق عليه يا حبيبي 


سمير $ انتي مش هتقدري تقولي اي حاجه دلوقتي علشان خاطر مامتك مش هتوافق اسمعي كلامي انتي لازم توافقي عليه وبكره لما تبقي مطلقه تبقي حره نفسك


لقاء _ معقول يا سمير عايز نتجوز واحد غيرك انا قلت ان انت عمرك ما هتسيبني 


سمير _ ومين قالك بس يا عبيطه ان انا هسيبك انا هفضل معاكي زهقي في عيشته وزهقي امه كمان وهتطلقك ونتجوز وتكوني خدتي العفش واحنا مش نجيب حاجه كله 

بفلوسه 


لقاء _ اللي تشوفه يا حبيبي حاضر انا هعمله 

وفعلا بعدها روحنا واتقدمنا ليها ولسه 

بنتكلم في الحاجات اللي علينا خرجت 

لقاء وقالت 


لقاء _ انا موافقه اصحيها الجوازه دي بس مش موافقه ان اعيش  في المنطقه هنا انا عارفه ان انت ليك شقه فوق مامتك بيعها وتعالى نجيب شقه بره 


الام قامت وقفت وقالت _ الكلام الفارغ اللي انتي بتقوليه ده اتفضلي خشي جوه


فوزيه _ حبيبتي هي عندها حق اشقه برده في منطقه شعبي اللي تشوفيه يا حبيبتي احسن نبيع البيت كله وناخد بيت ثاني بره 


لقاء $ لو كده انا موافقه ان الفرح يكون 

عالطول اول لما تخدي البيت 

واول لما روحنا شقتنا مدحت قالي 


مدحت _انا ما رضيتش اكسفك قدامهم بالكلام اللي انتي قولتيه ده بس اشمعنى دلوقتي هتاخدي شقه في منطقه ثانيه


فوزيه _ يا حبيبي البنت عندها حق في بيت قديم وشكله عامل ازاي وبعدين احنا هنحاول نجيب بنفس الفلوس ولو دفعنا هندفع حاجه بسيطه


مدحت _ يا ماما انتي مش شايفه البنت بتتكلم ازاي دي ما عملتش احترام لامها اللي قاعده معانا 


فوزيه _ تاني يا مدحت هنتكلم في الحوار ده خلاص الموضوع اتقفل وهنشوف موضوع البيت 


وفعلا بعنا البيت واخدنا شقتين في عماره 

جديده بتمن البيت كله ويوم الفرح 

كنت داخله معاهم ولقاء قالت 


لقاء _ ايه يا حماتي في ايه هو انتي ناويه تعيشي معانا هنا في الشقه ولا ايه مش تطلعي شقتك بقى 


مدحت _ لا بقولك اي أنا أمي دي اهم حاجه 

عندي في الدنيا لو فاكره ان علشان انهارده 

يوم فرحي هسمح ليكي تكلميها بالطريقه 

دي بتبقي بتحلمي 


الام _ خلاص خلاص يا مدحت هي ما تقصدش تزعلني هي عندها حق يا حبيبي عروستك وعايزه تفرح بيك 


مدحت _ مقامك علي رسنا يا امي وبعدها 

طلعت الام وتلفون مدحت رن 


لقاء _ ده  مين ان شاء الله اللي بيرن عليك في وقت زي ده


مدحت _ ده واحد صاحبي اكيد بارك لي علشان ما جاش الفرح ادخلي غيري هدومك

وبعدها دخلت ومدحت رد 


وفاء _ معقول الكلام اللي انا سمعته ده حقيقي معقول انت اتجوزت حد غيري طيب ليه هو انا عملت فيك حاجه علشان تعمل فيا كده


مدحت _سامحيني احسن واحده في الدنيا حقك عليا والله بس الظروف اللي خلتني اعمل كده


وفاء _ ظروف ايه اللي تخليك توجع قلبي منك لله بعيد عن اللي انت عملته معايا ده مش عايزه اسمع صوتك تاني وقفلت السكه وبعدها 

دخل الاوضه وتاني يوم صحي 

علي صوت كركبه فتح عينه كانت لقاء 

بتجهز الشنط 


مدحت _ ايه ده في ايه على الصبح انتي بتعملي ايه واخده هدومك كده ورايحه على فين


لقاء _ لا يا حبيبي اسمها واخدين هدومنا احنا نطلع مصيف دلوقتي وانا مش عروسه من حقها اسافر شهر عسل ولا ايه 


مدحت _ اسمعي يا بنت الناس انا راجل هنا وكلمتي اللي هتمشي المفروض لما تكوني عايزه حاجه تقولي لي وبعدها هكرر ان كنا هنعمل  كده ولا لا 


لقاء _ هو في ايه يا مدحت انت بتكلمني كده ليه اللي يشوفك كده يقول ان انت متجوزني غصب عنك


مدحت _ مش متجوزك غصب عني ولا حاجه بس اللي انا عايزه اعرفه ليكي  ان انتي لازم تسمعي كلامي في كل حاجه وكمان البيت ده 

ليه راجل واحد بس اللي هو انا 


لقاء _ طيب ماشي اديني بستاذنك اهو هينفع نطلع مصيف ولا ايه 


مدحت _ لا مش هينفع وبعدها قام 

وطلع عندي 


فوزيه _ اي ده فيه معقول جد يسيب عروسته 

ويطلع عندي يوم الصباحيه 


مدحت _ الهانم بتتصرف من دماغها وبعدين 

قالي 


فوزيه _ عروسه وبتدلع علي عريسها يا حبيبي

بالله عليك تنزل تصالحها بلاش تنكد عليها 


مدحت _ ماما انا كده مش هعرف امشيها 

ولا احكم عليها 


فوزيه _ حبيبي ارجوك تنزل تراضي مراتك مينفعش تعمل كده وفعلا نزل وسافرو 

اسبوعين ويوم ما رجع كنت أنا في شقتهم 

ودخلت لقاء 


لقاء _ اي ده انتي بتعملي اي هنا 

ودخلتي الشقه ازاي 


الحما _ حمد لله على السلامه يا حبيبتي بالمفتاح ما هو مدحت سايبلي مفتاح واتصل بيا النهارده الصبح وقالي انكم جايين قولت انزل اروق الشقه وافتحها كده تهوي شويه


لقاء _ مدحت اه مدحت ماشي يا حماتي


الحما _ هو في ايه هو انتي متضايقه ان انا قعدت في الشقه ولا ايه على فكره انا كنت بروقلك شقتك وما دخلتش اوضتك اساسا يا دوبك دخلت  المطبخ عملت الاكل وخرجت وروقت الصاله 


وطلع مدحت ابني 


مدحت _ ازيك يا ماما عامله ايه والله ما تعرفيش انتي وحشتيني ازاي


لقاء _ طيب كويس انا داخله اغير هدومي 

وبعدها دخلت 


فوزيه _ عامل ايه يا حبيبي طمني عليك سعيد في جوازتك يا قلبي ولا ايه 


مدحت _ بصراحه لا يا ماما مش عارف احبها خالص بس انا عملت اللي يرضيكي 


فوزيه _ حاولت احب مراتك هي طيبه وغلبانه عصبيه شويه بس كويسه 


مدحت _ المهم يا حبيبتي انا هبعت اجيب اكل من بره ولازم نتغدى سوا النهارده


فوزيه _ حبيبي الاكل كله في المطبخ انا عملتلك الاكل انت ومراتك وسامحني بقى هطلع شقتي هتغدى النهارده وبكره اعمل حسابك ان احنا نتغدى سوا 


مدحت _ معقوله تطلعي فوق لوحدك طيب ما تقعدي تتغدي معانا وبعد كده

 ابقي اطلعي


فوزيه _ سيبني على راحتي يا مدحت انت عارف ان انا ما باخدش راحتي ولا في شقتي يلا حبيبي وخشي لمراتك يلا وبعدها طلعت وهو 

دخل الاوضه 


مدحت _ هو في ايه بالظبط مالك ايه اللي حصل ده ازاي بتبقى ماما واقفه معانا وانتي تدخلي الاوضه


لقاء _ اسمعني يا مدحت انا بدات اتخانق خلاص انت على طول مامتك عندك رقم واحد اولا انت تدي  مامتك مفتاح الشقه بتاعنا 


مدحت _ عادي يعني علشان خاطر لو حد فينا النسخه بتاعته تقعد تبقى النسخه موجوده وبعدين هي كانت بتعمل هي يعني  كانت بتروقلك الشقه


لقاء _انا عارفه ان مهما اتكلم هطلع انا الغلطانه انا داخله اخد شاور وبعدها دخلت وتاني يوم 

خبط وفتح مدحت 


مدحت _ ماما تعالي ادخلي يا حبيبتي 


الام _ معلش يا حبيبي اصل انا كنت جايه بس خالتك طلعت فوق هطلع اشوفها خد الفراخ دي انا عملت فراخ مشويه علشان خاطر مراتك  متقفش في المطبخ النهارده


مدحت _ طيب ما تجيبي خالتي وتيجي تتغدي معانا انتي وهي


الام _ حبيبي انا جايلك بس خالتك مش هينفع علشان مسافره هاتيها بس حاجه وانزلك على طول وبعدها طلعت والقاء خرجت وقالت لي


لقاء _ ايه ده في ايه ايه الشنط دي


مدحت _ خدي حبيبتي فضي الحاجات دي على السفره عقبال ما اطلع هنزل اجيب حاجات واجي على طول اعملي حسابك ان ماما نازله تتغدى معانا وبعدها نزل 


لقاء _ جايب فراخ عشان امك هتاكل معانا طب وربنا ما هاكلها منها واكلها جبنه قديمه وبعدها 

حصل 


دبحت لحماتي القطه 

الحلقه الثانيه 

بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده نزلت وفتحت ليا لقاء


لقاء _ ازيك يا حماتي عامله اي ادخلي اقعدي يلا 

عالسفره عالطول


وبعدها دخلت ولقيت الاكل جبنه بس


فوزيه _ايه يا بنتي الاكل ده امال الفراخ فين


لقاء _ انتي يا وليه اي معندكيش دم 

جايه عندنا وعايزه تكلي كده  ومش عامله 

حساب ان ابنك بيجيب الفلوس منين عندك لقمه ب جبنه كليها ودخل مدحت وقال


مدحت _ منوره الدنيا والله يا ماما اي ده امال فين الفراخ المشويه اللي كانت هنا تصدقي 

ماما مهنش عليها تدخل ب أيدها فاضيه جابت 

فراخ وهي جايه


لقاء _ اي ده هي مامتك اللي جايبه الفراخ 

انا مكنتش اعرف


فوزيه _يا ابني انا زهقت من الفراخ والاكل ده انا قلت لها هاتيلي حته جبنه قديمه كلها تسلم ايدك يا مرات ابني


مدحت _ ازاي يعني يا ماما الكلام ده يعني تكوني انتي جايبه الفراخ ومتكليش منها لا والله ما يحصلش ادخلي يلا يا بنتي هاتي فراخ والاكل وبعدها دخلت  

ودخلت لقاء المطبخ


مدحت _ مالك يا ماما في ايه شكلك معيط ليه كده هو في حاجه حصلت


فوزيه _ لا يا حبيبي ابدا ما فيش حاجه ده شكل حاجه بس دخلت في عيني بقولك خالتك عايزاني اروح اقعد عندها يومين


مدحت _ايه يا ماما الكلام ده من امتى وانت بترتاحي اصلا لما بتقعدي عند خالتي ما تخليكي هنا في بيتك


فوزيه _ هي برضه ليها حق عليا مش 

اختي والمفروض اشوفها ولا اي


مدحت _ اللي يريحك يا ماما اعملي وبعدها 

خرجت لقاء وحطت الاكل وانا مكنتش قادره 

اكل من الزعل بس علشان ابني ميحسش 

ب حاجه وبعدها روحت عند اختي وفي يوم 

الباب خبط وفتحت وكان سمير وقال 


سمير _ هو انتي مجنون ازاي تبعتي ليا مش 

خايفه من جوزك ولا حماتك


لقاء _ اكيد مامنه نفسي يا حبيبتي تعالي 

ادخل انت وحشتني اوي والله


سمير _ وانتي كمان وفضل يبص للشقه 

وقال اش اش اي الجمال ده معقول 

الشقه دي كلها بتاعتك


لقاء  _ بس مش مرتاحه عندي اعيش معاك 

في اوضه ولا اعيش في الشقه دي


سمير _ أهدي كده يا حبيبتي مش عايزين 

تسرع لازم نفكر هناخد الفلوس منه ازاي 

ولازم يكتب الشقه دي  ب اسمك


لقاء _ براحه علي نفسك مدحت مش مامن 

ليا ومش هيكتب الشقه ب اسمي


سمير _ بقولك اي مش وقته كلام 

في الحوار ده يلا بينا ندخل نقعد مع بعض 

شويه متعرفيش انتي وحشاني ازاي


وبعدها دخلوا الأوضه وفي فيلا وفاء دخلت 

مامتها


الام _ يعني اي الكلام اللي خالك قالو 

ليا ده انشاء الله معقول انتي 

مش عايزه تقعدي مع العريس


وفاء قامت وقفت وقالت _ بقولك اي يا ماما 

انا زهقت من الكلام في الحوار ده انا مش 

هتجوز ممكن بقي متفكريش في الحوار ده


الام _ يابنتي واخرتها اي مهو خلاص 

سابك وراح اتجوز مع أن مكنش عجبني 

في الاول


وفاء _ مهو ده يا ماما اللي عمل مشكله 

انك انتي ما كنتيش موافقه بيه وهو كان حاسس بكده


الام _ لو كان بيحبك يا وفاء كان فاضل جنبك كان فاضل يقنعني لحد ما تتجوزوا بعض


وفاء _ ارجوكي يا ماما انا مش ناقصه اي

كلام لو بتحبني بلاش تخليني اتجوز 

انا مش عايزه اظلم نفسي 

مع واحد مش بحبه


الام _اللي تشوفيه يا حبيبتي اعمل ايه ربنا يهديكي وبعدها خرجت


وانا روحت لاختي بمبه


بمبه _ ايه ده فوزيه خير يا حبيبتي في ايه وبعدها 

بصيت ليها وسكت ما صوتش طبعا يا حبيبتي بيت بيتك بس انا لسه سايباكي وانتي مقلتيش انك جايه


فوزيه _ مخنوقه يا بمبه ومش عايزه اقعد في البيت اليومين دول جيت علشان خاطر اقعد معاكي ودخلت وقولت ليها علي اللي حصل


بمبه $ انت طبعا غلطانه لازم تقولي لمدحت على كل حاجه بتحصل لازم يعرف مراته بتتعامل معاكي ازاي


فوزيه _ مش قادره اتكلم لأن انا اللي فضلت 

ورا لحد ما يتجوزها


بمبه _ حبيبتي هو انتي كنتي هتعرفي ان هي هتكون كده لو بتحبي ابنك بجد لازم تعرفيه على كل حاجه


فوزيه _ مش وقته الكلام ده ارجوكي أنا 

عايزه ادخل انام شويه


وفي شقه مدحت راحت ام لقاء


لقاء _ ماما حبيبتي عامله اي نورتي 

اي ده مالك فيه اي وبعدها الام دخلت 

وقفلت الشقه


الام _ هو جوزك هنا ولا برا


لقاء _ بره يا ماما هو عمل حاجه ولا ايه شكلك متعصب قوي ليه كده


الام _ متعصب ده انتي مش هتعرفي 

انا هعمل فيكي اي اشرف ابن عمتك شاف 

سمير وهو نازل من العماره من 

عندك كان بيعمل اي


لقاء _ اي الكلام اللي انتي بتقوليه ده يا ماما وانا اعرف منين ان شاء الله هو كان هنا في العماره بيعمل ايه وبعدين هو ما فيش الا شقتي انا


الام _ بلاش يا بنت اللون ده معايا انا عارفاكي كويس قوي يا بنتي ما تمشي عدل بقى جوزك كويس ومحترم وابن ناس


لقاء _ بس مش بحبه وانتي عارفه كده كويس قوي انا ما بحبوش ما تخليني اطلق منه


الام _ برده كلام في الحوار ده يا بنتي حرام عليك بقى اللي بتعمليه فينا ده وبعدها دخل مدحت


مدحت _ايه ده طنط عندنا ازيك عامله ايه والله وحشاني قوي مالك واقفه كده ليه.


الام _ ابدا يا حبيبي بعاتب مراتك علشان 

خاطر مش بتيجي تسال عليا معلش انا بستاذنك اخد لقاء عندي كام يوم محتاجاها معايا


لقاء _ بصي يا ماما هاجيلك طول اليوم وارجع ابات في بيتي معلش بقى بقيت احب بيتي وجوزي مش عايزه اسيبهم


الام _ طب يلا البسي وتعالي معايا دلوقتي 

بعد اذنك طبعا يا جوز بنتي


مدحت _تحت امرك يا فندم بس لو في مشكله تقدري تقوليلي عليها يمكن اقدر احلهالك

انتي مش شايفه شكلك عامل ازاي


الام _ لا والله يا حبيبي اكمني بس تعبانه الفتره دي فمحتاجه بس لقاء تقعد عندي وبعدها 

اخدت لقاء وراحت عند مامتها


لقاء _ انا جيت معاكي اهو بس ملوش لازمه اللي انتي عماله تعمليه ده


الام _ انتي مش هتمشي من عندي يا اما طلعي سمير من دماغك يا اما 

هتطلقي من مدحت


لقاء _ وهو انتي فاكره ان انا لو اتطلقت من مدحت هعيش معاكي هنا في البيت ده لا بقى من هنا مش هيكونلك حكم عليا  وبعدها 

دخلت الاوضه وعدا كام يوم 

وكانت كام يوم وكانت خارجه لقاء من عند 

الدكتور واتصلت ب سمير


لقاء _ سمير كلامك كويس احنا لازم نمشي دلوقتي انا حامل ومتاكده ان الحمل ده منك انت


سمير _ نعم يا اختي وايه اللي خلاكي متاكده ان شاء الله ان الحمل ده مني انا ما يمكن من جوزك


لقاء _ انا على طول كنت باخد منها حمل وانا مع مدحت علشان خاطر مش عايزه اخلف منه ومتاكده ان منك ارجوك انا مش عايزه 

انزله انا عايزه اكمل


سمير _ يا عبيطه مينفعش نمشي دلوقتي ده انت كده تاخدي الشقه وانتي مش عارفه ان شقه من حق الزوجه لما تكون معاها طفل ولا ايه


لقاء _ انت ازاي عايزني اعمل كده انت عايز تخلي ابننا مكتوب باسم مدحت


سمير _ اهدي شويه وفكري ب عقل

انا لسه ظروفي وحشه ومش هينفع 

نتجوز لازم يا حبيبتي اظبط اؤمري أو 

بمعني اصح انتي تظبيتها


لقاء _ طيب ع الاقل خليني اشوفك انت واحشني قوي والله


سمير _ والله ما تعرفيش انا مضغوط في الشغل ازاي اخلص بس شغلي واكلمك على طول 

وبعدها قفلت معاه السكه وكانت 

خارجه شوشو من المطبخ ومعاها صنيه 

الشاي وبتقول


شوشو$ انا مش قادره اصدق ان البنت العبيطه دي لحد دلوقتي فاكراك ان انت هتتجوزها معقوله البنت دي ساسجه 

قال للدرجه دي


سمير _ واكتر من كده يا شوشو هو انتي مش عارفه جوزك ولا ايه يا حبيبتي البنات بتدوب فيه


شوشو_ لا يا عين امك بلاش الكلام ده معايا انا دي مصلحه هناخد منها قرشين وهتروح لحالها انت فاهم ولا ايه


سمير _طب ايه رايك اخليها تاخد الشقه من جوزها وبعد كده اتجوزها شهر ولا اثنين وناخد منها الشقه


شوشو_ جدع يا سمير ابقى اعملها انت تحب عليا اه يا حبيبي انما تتجوز لا انت سامع ولا ايه


سمير _ خلاص يا حبيبتي دي بلاش عصبيه بقى مش عايزينها تنكد علينا


شوشو _ الا قولي ايه اللي خلاها مستعجله على الحوار ده اوعي يكون 

حصل حاجه بينك وبينها


سمير _ اخس عليكي يا شوشو اي اللي خلاكي 

تقولي كده بس


شوشو _ كنت حاسه انك موطي صوتك. وانت 

بتكلمها معرفش ليه


سمير _ لا لا يا حبيبتي ما تشيليش هم ده هي بتقول انها حامل من جوزها وانا قولتلها بلاش تنزليه دلوقتي


شوشو _ تمام لما نشوف اخرتها


وعدا كام يوم وروحت البيت وانا كنت تعبانه 

اوي وكنت نايمه علي السرير


مدحت _ قولتلك يا ماما كذا مره ما تمشيش منها ما حدش هيعرف ياخد باله منك الا انا يا حبيبتي الف سلامه


فوزيه _ والله يا حبيبي خالتك كانت شايلهاني في عيونها بس انا حسيت ان انا تقيله قوي عليها


مدحت _ صوتك تعبان قوي انا هبعت اجيب دكتور يشوفك وبعدها خرج كانت لقاء واقفه وقالتلي


لقاء _ الف سلامه عليكي يا حماتي حلوه قوي الشويتين اللي انتي عاملاهم دول


فوزيه _ نفسي اعرف انا عملت فيكي ايه عشان لسه المعامله اللي انتي بتعامليني بيها دي


لقاء _ والله يا حبيبتي انتي ما تستاهليش الا المعامله دي وبعدها بشويه دخل مدحت بالدكتور


الدكتور _ شويه برد الحمد لله بس 

خلي اكلنا الفتره دي مسلوق وبس معلش


مدحت _ اكيد يا دكتور حاضر اللي تشوفه 

معلش يا لقاء روحي اعملي ليها حاجه دافئه 

تشربها


لقاء _ حاضر وبعدها خرجت وبعد ساعه 

دخل مدحت المطبخ


مدحت _  خدي يا لقاء الارنب ده اسلوب ماما هي بتحب تاكل الارانب


لقاء _ ما انا عملت ليها فراخ مسلوقه خلاص اهو

ولها هي مصاريف زياده يعني


مدحت _ وانتي مالك هو انتي بتدفعي حاجه

من جيبك اخلصي وبعدها اخدت الارنب وشويه 

وكانت بتخرج الزباله عالسلم اخدتها وقالت


لقاء _ خساره فيكي الارنب يا حماتي والله 

لعملك،،،،،،،،،


دبحت لحماتي القطه

الحلقه الاخيره 

بقلم هويدا زغلول

وفي الواقت ده طلعت لقاء ومعاها صنيه اكل وقالت 


لقاء _ اتفضلي يا حماتي الاكل زي ما الدكتور قال بالظبط شوربه خضار وابنك جابلك ارنب


الحما _ تسلم ايديك يا حبيبتي ربنا يخليكي يا رب على اللي انتي بتعمليه معايا ده وبعدها شنت  الاكل ايه ده هو الارنب ده

ريحته عامل ليه كده


لقاء _عامل ايه يا حماتي ما هو كويس اهو زي الفل ولا انتي  عايزه تطلعي فيه اي حاجه وخلاص


الحما _ شيلي يا بنتي الاكل انا مش عايزه اكل منه وهتشيلي اللقمه بحته جبنه 


لقاء _ هو انتي يا وليه فاكره ان انا شغاله عند اللي خلفوكي ولا ايه هفضل داخله خارجه داخله  على المطبخ 


الحما _ يا خراشي يا لقاء ايه طريقه الكلام اللي انتي بتكلميني بيها دي اعتبرني امك 


لقاء _ عماله اقول الوليه  دلوقتي هتتهدي شويه وهتتهدي وانتي ما بتتهديش ابدا انا زهقت يا شيخه


الحما _ روحي يا بنتي على شقتك شوفي عايزه تعملي ايه وسيبيني انا هنا وبعدها خرجت 

وانا فضلت اعيط 


وبعدها افتكرت وفاء كلمتها 


وفاء _ايه ده معقوله انتي يا طنط بتتصلي بيا خير يا حبيبتي في حاجه ولا ايه


الحما _  معقول لسه رقمي معاكي طول عمرك اصيله يا بنتي حقك عليا انا بكلمك علشان تسامحيني في اي حاجه عملتها معاكي 


وفاء _ هو انتي فيكي ايه بالظبط وايه طريقه الكلام اللي انتي بتقوليها دي طبعا مسامحاك يا حبيبتي


الحما _ انا خوفت اجوز ابني واحده معاها فلوس تتنك عليه جوزته واحده هي والشيطان واحد 


وفاء _ طيب انا عايز اجي اطمن عليكي ممكن تديني العنوان لان انا عرفت ان انتم عزلتم من المنطقه اللي كنتي فيها


الحما _ ماشي يا بنتي وبعدها جت وكانت 

مكشره اوي 


الحما _ مالك يا وفاء شكلك عامل ليه كده هو في حاجه حصلت ولا ايه اوعي تقولي ان 

لقاء قبلتك وكلمتك وحش 


وفاء _ لا يا حبيبتي بس انا شوفت حاجه توجع القلب بس لقيت ناس ملمومه قدام العماره عندكم تحت بيقولوا لقوا دماغ قطه بس مين اللي عمل فيها كده


الحما _ يا نهار ابيض مين اللي هيجي له قلبي يمسك قطه ويعمل فيها كده وازاي اصلا القطه سكتت 


وفاء _ المهم طمنيني عليكي يا حبيبتي انتي اخبارك ايه وايه اللي عمل فيكي 


الحما _ شويه تعب يا بنتي وهيروحوا انتي اتجوزتي ووفاء ولا لسه


وفاء _من كتر حبي  ف مدحت لحد دلوقتي لسه ما اتجوزتش وعمري ما هتجوز بعدو 


وفي الوقت ده دخلت لقاء وقالت 


لقاء_ حلوه قوي الكلام ده يا حماتي ان شاء الله جايبه لي حبيبه ابنك القديمه لحد البيت هنا عشان فاكره انه هيتجوزها ولا ايه 


وفاء قامت وقفت وقالت _ الكلام الفارغ اللي انتي بتقوليه ده هو انتي ازاي اصلا تتكلمي معاها بالطريقه اللي انتي بتكلميها بيها دي


لقاء _ الموضوع مش موضوعك انتي خالص اركني  كان كده يا قطه على جنب 

بقى انا يا وليه رضيت بابنك وانت في الاخر عايزه اتجوزيه لواحده ثانيه 


وفاء _ لو سمحت يا طنط انا مش هقبل ان هي تتكلم معاكي بالطريقه دي هتردي عليها يا اما انا همشي 

ودخل مدحت وقال 


مدحت _ مش مش انتي اللي هتمشي يا وفاء هي اللي هتغور من البيت ده انت ليكي عين تتكلمي اصلا ده انتغ انسانه بجحه جدا


لقاء _ صح ليك حق تقول اكتر من كده مش امك جابتلك حبيبه القلب ما انا شوفت صورها في الدولابك اللي انت لسه محتفظ بيها لحد دلوقتي


مدحت _ احنا رجعنا كاميرات اللي قدام العماره تحت وشفناكي وانت بترمي شنطه في الباسكت الزباله انتي

 ازاي عملتي كده في القطه وليه


لقاء _ عملت ايه انا ما عملتش حاجه انا عادي كنت برمي زباله عاديه


الحما _ يا نهارك ابيض هو اللي انتي كنت جايباها دي كانت قطه مش الارنب حرام عليكي انتي ليه تعملي فيا كده 


مدحت _ بعيد عن كده ده روح ازاي تفكري 

تعملي كده 


لقاء _ ايوه عملت كده وهعمل اكتر من كده كمان انا طول عمري كنت بحب واحد وانتي سبب ان احنا بعدنا عن بعض


مدحت _كان بايدك تقولي لا مش عايزاه

بس مش لدرجه انك تعملي فيا كده منك لله 

يا شيخه 


لقاء _طلقني يا مدحت انا مش عايزه اعيش معاك 


مدحت _ للاسف قبل ما اعرف موضوع حملك كان سهل ان انا اطلقك بس انا مش هسيب ابني يتربى معاه واحده زيك اخد ابني وغوري في داهيه 


الحما _ حامل وليه مقلتش لينا 


مدحت _ تصدقي ان عرفت من الدكتور 


لقاء _ لما اولد ابقى خده انما انا دلوقتي مش عايزه اعيش معاك تاني وبعدها مشيت من البيت 


مدحت _ حبيبتي ماما هو انت اكلتي من الحاجه اللي هي جابتها دي انا اسف والله خلتها  هي اللي تعمل الاكل 


وفاء _ هستاذن انا يا طنط معلش هبقى اتصل بيكي من الوقت للتاني اطمن عليكي ربنا يجعلك دايما بخير


الحما _اقعدي يا وفاء لو سمحت عايزه اتكلم معاكي شويه معلش يا مدحت روحي اعملنا حاجه وبعدها خرج 


وفاء _ تحت امرك يا طنط اتكلمي في اللي انتي عايزاه انا سامعاكي 


الحما _ انا عارفه ان انا مهما اعتذرلك واقولك سامحيني على اللي انا عملته فيكي انتي عمرك ما هتسامحيني بس ارجوكي يا بنتي ترجعي 

لمدحت لانه عمره ما حب غيرك 


وفاء _ مش وقته كلام في الموضوع ده يا ماما لو سمحت معلش خليها في وقت ثاني 


الحما _ اللي يريحك يا وفاء اعمليه انا عارفه ان اللي عملته فيكي مش شويه ان خليته يسيبك قبل ما يجي يتقدملك بحاجات بسيطه بس هو والله بيحبك وما لوش ذنب في اللي حصل ده


وفاء _ارجوك يا طنط بلاش كلام في الموضوع ده دلوقتي وانا هبقى اجي واتكلم معاكي

وبعدها مشيت 


وفي شقه سمير كانت لقاء بتخبط 

وفتح وقال 


سمير _ الله يخرب بيت عقلك انتي ايه اللي جابك هنا وعرفتي عنواني منين


لقاء _ جرا اي ي سمير في ايه وانت هتسيبني واقفه اتكلم كده من على الباب ولا ايه 

انا خلاص أطلقت ومش راجعه ليه تاني وجه الوقت يا حبيبي اللي هنعيش فيه 


سمير _ قولتك امشي من هنا مش عايزه حد يشوفك


لقاء _ حد زي مين بقولك اي أنا جبت الدهب كله يا حبيبي وهنبيعه صحيح هي الشقه دي ايجار 

ولا اي  وبعدها خرجت شوشو 


شوشو _ اي ده فيه اي مين دي وبتعمل 

اي هنا وقرب منها سمير وقال 


سمير_ في ايه يا شوشو دي لقاء اللي انا بحبها 

انتي نسيتي ولا اي منا قولتك 


شوشو _ اه اصل غريبه جايه لحد هنا 

ليه بقي وعرفتي مكاننا منين


لقاء _ حبيبتي انا اعرف اي حاجه في اي وقت وانتي دلوقتي لازم تعرفي ان انا حامل من اخوكي ولازم يكتب عليا 


شوشو _ نعم يا قلبي حامل منك انت ازاي  انشاء الله ده بقي يا استاذ سمير


سمير _ارجوك يا شوشو هبقى افهمك كل حاجه بعدين وانتي خلاص مش عملتي اللي انتي عايزاه امشي بقى اطلعي بره


شوشو _ مش هتطلع بره قبل ما افهم كل حاجه زي موضوع واصل ما بينكم لكده


لقاء _ انا مش فاهمه حاجه دي مين دي  حتى لو اختك ازاي بتتكلم معاك بالطريقه دي


شوشو_ انا مراته يا عينيا بس اللي هيرمي عليها يمين الطلاق دلوقتي 


سمير _ انا عمري ما اطقلك يا قلبي علشان 

وحده رخصيه زي دي امشي من هنا 

بقي 


لقاء _ والله ما هتعرف انا هعمل فيك اي 

بكره تشوف وبعدها مشيت وراحت 

بيت امها 


الام _ خلاص ارتحتي كده بقى لما سبتي بيت 

جوزك والله ما هتجوزك سمير ده حتى لو عملتي ايه


لقاء _انتي سبب في كل اللي بيحصل لي ده سمير طلع متجوز وضحك عليا وانا دلوقتي حامل منه


الام _ ينهارك اللي مش معدي وجايه هنا تعملي امشي اطلعي برا 


لقاء _ هروح فين الخسيس التاني طلع واطي وسابني. مش عايز يعترف باللي في بطني وانا  مليش مكان دلوقتي اروح بس لحد دلوقتي مدحت فاكر ان اللي في بطني ده ابني وانا هقوله الكلام ده


الام _ هو انتي ايه يا بنت انتي ما بتخافيش من ربنا ازاي عايزه تعملي كده تنسيبي واحد وهو مش ابوه اصلا


لقاء _ امال انت عايزاني اشيل الموضوع كله لوحدي ولا ايه لا طبعا وفي الوقت ده دخل مدحت وقال 


مدحت _ انا ازاي مكنتش عارف ان متجوز 

شيطانه كده ازاي حامل من واحد غيري 


لقاء _ اي ده مدحت انت دخلت ازاي ارجوك 

اقعد افهم الحوار بس 


مدحت _ حوار اي أنا والله ما هسيبك علي 

اللي انتي عملتي ده والله لبلغ عنك البوليس 

وبعدها بلغ البوليس وطلب أنه يعمل 

ليها تحليل واذبت ان الواد ده مش ابنه

وفي شقه سمير 


شوشو _ قولتك طلقني وامشي من هنا 

مش عايزه اشوف وشك تاني 


سمير _ ارجوكي سامحني علي اللي 

حصل مني ضعفت والله وبجد دي كانت 

لازم تكون نهايه اللعبه دي 


شوشو _ مشكلتي ان اتجوزت واحد مينفعش 

يعتمد عليه واحد ملوش في الشغل 

اصلا علشان كده دي كانت الشغلانه 

بتاعته


سمير _ اوعدك والله مش هناكل حرام تاني بس يا ريت تسامحيني على اللي انا عملته 

ده 


شوشو _ عرفت ربنا مش عايز يدينا عيال ليه 

علشان خاطر 


 وبعدها الباب خبط وفتح وكان 

البوليس 


سمير _ خير حضرتك فيه اي 


الظابط _ اتفضل معانا وبعدها راح القسم 

وعرف أن لقاء مقدمه فيه محضر وجوزها 

كمان كان مقدم محضر


وبعدها روح مدحت البيت 


الام _  خير يا ابني عملت اي روحت 

دفعت ليها فلوس علشان تصرف علي علاجها 


مدحت _ مش ابني يا امي شوفتي عملتي فيا 

اي كنت من اي اتجوز بنت الاصول وانتي 

خلتني اقع في دي 


الام _ معقول لا حول ولا قوه الا بالله

ازاي كده يا ربي معلش يا ابني حقك 

عليا وبعدها راح بيت وفاء 


وفاء_ اي ده مدحت فيه حاجه ودخلت 

انا ورا 


الام _ جايه اخطبك يا ست الحسن 

والجمال حقك عليا يا بت الأصول 

وبعدها اتجوزها وعاشوا معانا في البيت 

وانا كنت سعيده اوي ب وفاء وعرفت 

ازاي انها بنت اصول 


تمت


 

الروايات الأكثر قراءه 👇👇


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


الصفحه الرئيسيه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


سكريبت يامرسال الهوي


سكريبت كامل


سكريبات كامله


رواية عشق الحور


رواية زهرة الياسمين


رواية زواج بالقوه


رواية الحب في زمن الحرب


روايات حصريه وجديده


رواية جريمه لاتغتفر


روايات حصريه وجديده


رواية تغيرت لأجلها


رواية زواج بالغصب


رواية قاصر وصعيدي


رواية حب ضايع



رواية نسمتي البريئه



رواية زوج ماما ولكن



رواية حكاية ليل



رواية باعني من احببت



رواية دبحت لحماتي القطه





إرسال تعليق

أحدث أقدم