رواية شيطان سلفتي البارت الثالث والبارت قبل الأخير بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات

رواية شيطان سلفتي البارت الثالث والبارت قبل الأخير بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 

 الجزء الثالث 

وصلني التاكسي للعنوان 

الممرضه بصراحه اول ما شفت المكان خفت منه 

ساكنه بمنطقه تخوف شوارع

 معفنه والمكان شكله كئيب. 

نزلت وانا ماشيه بحاول

 اقابل حد اسأله

وصلت لعند بياع خضار ع اول الشارع 

راجل طويل ولحيته مغطيه وشه تقريبا 

بصراحه اترددت اسأله 

بس مفيش قدامي غيره كان لازم اتجرأ واسأله...

وقفت قدامه وقلت 

=السلام عليكم عمي 

ورد عليا بصوت جهوري خشن 

_ وعليكم السلام . انتي مين 

=  انا هنا بسأل علي واحده ممرضه اسمها سناء تعرفها 


بصلي وكشر وعينيه تخوف في بصتها 

_ مفيش هنا حد بالاسم دي . اتكلي علي الله من هنا 

=انا بصراحه اترعبت من صوته ولهجته ومشيت بسرعه من قدامه وانا جسمي متوتر وخايفه اووي . يحصل معايا حاجه 

وانا ماشيه عدي جمب مني اتنين ستات ومن لابسهم باين انهم شحاتين او حاجه كدا شكلهم مش طبيعي وهدومه ريحتها وشكلها وحش اووي 

وهما ماشين عمالين يضحكوا 

_ههههههههههه شوفي يختي ستات البندر حلوين ازاي 

بصراحه كنت انا المقصوده بكلامهم 

وبعد شويه لقيت بنت صغيره قدامي وبتوقفني وبتقولي 

= امانه اعطيني حاجه لله ليا كام يوم ما دوقتش الأكل 

=سلمت عليها ووقفت قدامي وقلت .

_ معقول ليكي كام يوم مكلتيش 

=ايوه والله يا ستي 

_ طيب انا هعطيكي فلوس بس بشرط 

= وايه هو الشرط بقي 

_ عايزه اعرف بيت واحده ممرضه هنا . انتي ساكنه هنا صح 

= ايوه انا ساكنه هنا عايزه تعرفي مين 

_ برافوا عليكي شطوره . انا بقي عايزه اعرف بيت واحده اسمها سناء ممرضه تعرفيها 

= اه قصدك طنط سناء 

_ايوه فين بيت طنط سناء . وديني ليه . وخدي خمسين جنيه بحالهم اهو 

= الله بس دي كتير . ماشي هوديكي بس بشرط 

=شرط ؟ شرط ايه قولي 

_ هشاورلك عليه من بعيد يعني مش هروح معاكي 


بصراحه قلقت من كلامها .بصيت عليها وقلت .

_ ليه مش هتروحي معايا 

_ لا مش هروح . اصل عمو عبده جوز طنط سماح بيضربنا راجل وحش ومبحبوش انا وكمان عايز ياخد الفلوس مننا 


مسكت البنت من ايديها ومشيت معايا لحد ما وصلنا عند البيت وشاورتلي من بعيد وجريت وفلحظه ملقتهاش جمبي 

انا قلقانه وجوايا رعب وحاولت اتمالك اعصابي .

ومشيت وقربت من البيت لحد ما وصلت هناك . واول ما خبطت علي الباب 

حصلت حاجه غريبه ....


الجزء قبل الأخير 

شيطان سلفتي 


ولما قربت من بيت الممرضه وباقي لحظه واخبط غلي الباب 

لحظه الباب اتفتح وطلع منه أطفال كتير ولاد وبنات وشكلهم 

مشردين ملابسهم مقطعه زي الولاد اللي بنشوفهم بشوارع ملهمش اهل ولا بيوت 

وفجاه طلع راجل من جوه شكله اعوذ بالله 

طويل وجسمه مليان ونظراته شديده بصراحه حسيت برعب اول ما بص 

عليا 

عينيه وسعت وبص عليا وقال بصوت جهوري قووي 

= خير يا مدام عاوزه حاجه من هنا 

انا اتوترت من صوته ونظراته 

_ لا لا بس بس 

= بس ايه يا مدام اتكلمي

_ انا كنت بسأل علي واحده ممرضه ساكنه هنا

بصلي وكشر بوشي اووي 

= اااه وعايزها في اي الممرضه ان شاءالله 

_ لا دي دي صحبتي بس 

=ااه . طب يلا اتكلي من هنا مفيش ممرضين هنا . واياكي تيجي هنا تاني والا اشوفك بالمنطقه دي 

يلا امشي ....


انا مشيت من قدامه وطلعت اجري بسرعه 

بس عرفت البيت دي ماوي للمتشردين وايقنت ان مروان ابن هدي مش ابن ممدوح وهيا علي علاقه بالممرضه 


طلعت علي الشارع من بره ولقيت تاكسي وركبت بسرعه ومشيت 

شويه ووصلت بيتنا. طلعت شقتي لقيت خالد جوزي منتظرني وقاعد بالصاله وشكله مضايق او مهموم في حاجه بدماغه 

_ خالد مالك قاعد زعلان كدا 

بصلي وقال 

_ اقعدي طيب خدي نفسك 

= قعدت جمب منه وكان قدامه ورق باين عليه ورقة التحاليل اللي طلبها الدكتور بالمستشفي لما روحنا بممدوح سلفي 

_ خالد جوزي مسك الورق في ايده بيشاروي عليه 

= مصيبه حاصله يا روان من يومين عطيت التحاليل بتاعت ممدوح لمراته هدي وقلت منا افضي اروح اوديهم لدكتور بالمستشفي 


النهارده طلبتهم منها . راحت جبتهملي اخدت التحاليل وروحت المستشفي 

ولما عطيتهم لدكتور بصلي واستغرب 

انا فكرت في حاجه 

ولما سألته بصلي وقالي ..

الدكتور ..التحاليل دي مش هيا اللي طلبتها منك يا استاذ 

_ امال دي ايه يا دكتور 

_دي تحاليل تاني غير اللي انا عايزها 

= طيب . ممكن تفهمني التحاليل دي بتاعت ايه 

_ دي تحاليل خاصه بالانجاب بتاعت ممدوح 

= وفيها اي معلش ونبي فهمني يا دكتور ينوبك ثواب 

=- حاضر .  التحاليل بتقول ان اخوك ممدوح مش بيخلف بسبب التهابات الدوالي في الجهاذ التناسلي يعني للاسف مش ممكن يخلف 

_ وقفت عند الدكتور ومش قادر اتكلم وفي سري بقول مروان دي يبقي مين طيب 

اخدت الورق وطلعت من المستشفي وازي ما انتي شايفه..

بصيت لخالد والفرحه بقلبي لان كد فهمت حقيقه الممرضه ..

بصتله وقلت :

بص يا حبيبي انا بقي عندي الحقيقه 

جوزي بصلي وقال .

بجد .. طيب اتكلمي 

_ هقولك حاضر .

بس قوم بينا نمسك هدي ونواجها بالتحاليل وانا هتكلم معاه وهتعرف كل حاجه تعالي بسرعه 

نزلنا تحت انا وخالد 

وبندور علي هدي في البيت ملقنهاش وحماتي كانت قاعده تحت ولما سالنا علي هدي قالت ..... 


يتبع الجزء الأخير 


بداية الروايه من هنا


 

الروايات الأكثر قراءه 👇👇


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


الصفحه الرئيسيه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


سكريبت يامرسال الهوي


سكريبت كامل


سكريبات كامله


رواية عشق الحور


رواية زهرة الياسمين


رواية زواج بالقوه


رواية الحب في زمن الحرب


روايات حصريه وجديده


رواية جريمه لاتغتفر


روايات حصريه وجديده


رواية تغيرت لأجلها


رواية زواج بالغصب


رواية قاصر وصعيدي


رواية حب ضايع



رواية نسمتي البريئه



رواية زوج ماما ولكن



رواية حكاية ليل



رواية باعني من احببت



رواية دبحت لحماتي القطه



حماتي عاوزه تجاوز



رواية القسوه



قصة صاحب الحيله



قصة عريس الهنا ياسعدي أنا



تزوجت زوجي وليس في الوجود مثله



نوفيلا بكاء في ليلة عرس




إرسال تعليق

أحدث أقدم