رواية زوج ماما ولكن البارت السادس والسابع والثامن وقبل الأخير بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات
البارت السادس
رجعنا من بره انا وماما ودخلت اوضتي اغير هدومي
ولما وقفت قدام التسريحه شفت حاجه
غريبه ..
ظرف ورقي محطوط علي التسريحه
مسكته بسرعه وبفتح الظرف. لقيت فلوس وفلوس كتير جواه مش مبلغ صغير
وقفت شويه مع نفسي اخمن يا تري مين صاحب الظرف ماما لا طبعا كانت قالت لي
دي اكيد اشرف زوج ماما
بس يا تري ايه المناسبه وعمل كدا ليه
طلعت بره اوضتي ودخلت المطبخ وجهزت الغدا وقعدنا علي السفره انا وماما عشان نتغدا سوا وبعد ما اتغدينا شرينا الشاي
وماما سبتني ودخلت اوضتها
قالتلي .. هدخل اريح شويه تعبانه
وبعد ما دخلت اوضتها ماما
انا دخلت اوضتي كمان
مسكت تليفوني بقلب فيه لقيت
رساله علي الواتس اب من رقم غريب اول مره اشوف
بفتح الرساله لقيت مكتوب فيها .
خلي بالكم من نفسكم وبلاش الثقه دي
ومش عارفه دي تحذير والا تنبيه
طلعت الرقم ورنيت عليه واتس اب مش شغال
رنيت عليه عادي غير موجود بالخدمه . يا تري مين دي وعايز ايه وعرف رقمي منين
فضلت قاعده ع السرير
ومحتاره اقول لماما علي الرساله
والا استني شويه من نشوف مين دي
شويه وجرس الباب ضرب ولسه هطلع من غرفتي
ماما فتحت الباب وكان اشرف زوج ماما
شويه وباب اوضتي خبط . قمت من ع السرير ولما قلت مين
لقيته اشرف بيخبط عليا
فتح الباب ولقيته بيعطيني علبة شيكولاته
اخدتها وفرحت اوووي وشكرته وكمان لقيته
بيقولي بصوت واطي . علي فكره سبتلك مبلغ صغير تجيبي اي حاجه نفسك فيها
بصتله بكسوف . بس دي مبلغ كبير
بصلي بضحك :: توتو لا صغير وبعدين ما تحرميش نفسك من حاجه وانا موجود
ومشي من قدامي ودخل اوضة ماما
وطلعت فوق السرير والشوكولاته جمب مني
وبصراحه بقيت بفكر بشخصية اشرف دي
معقوله في انسان بشخصية اشرف كدا
انسان عنده بساطه وكمان يدخل القلب بسرعه كدا
يا بختك بيه يا ماما
وفي المسا طلعت من اوضتي غشان ابدا اجهز للعشا
وماما وأشرف كانوا قاعدين بصاله بيهزروا ويضحكوا مع بعض .
دخلت المطبخ انا وجات ورايا ماما
ماما ؛؛ هتعملنا عشا ايه يا قلبي
ولسه هتكلم
واشرف كان وصل المطبخ وقال
لا لا احنا نطلع نتمشي شويه بره ونتعشي عازمكم انا يلا بينا . ومحدش يعمل حاجه
يلا روح اللبسوا يلا ..
ماما دخلت اوضتها وانا جريت علي اوضتي غيرت هدومي وطلعت من اوضتي وماما جهزت ونزلنا من الشقه ..
ركبنا عربية اشرف ووصلنا لمطعم فخم اووي وشيك
وطلبنا الأكلات اللي بنحبها انا وماما
وبعد العشا وصلنا لمقهي فيها حديقه . ماما قعدت تشرب قهوه وكانت معاها تليفون من المستشفي
وأشرف طلب مني نتمشي بالحديقة طلعت معاه
وفضلنا نتمشي . واحنا بنتمشي لاحظت حاجه غريبه بدأت تظهر علي اشرف
انه بدأ يهزر ويضحك معايا وكمان هزاره وصل لمرحله يهزر معايا بالايد واللمس
عدي الوقت ورجعنا الشقه بتاعتنا
وانا دخلت اوضتي عشان انام وماما وأشرف دخلوا اوضتهم ..
وعلي الساعه 12 بعد نص الليل
لاحظت حاجه غريبه ان في حد بيحاول يفتح باب اوضتي وانا نايمه . بسرعه قمت من علي السرير
وعملت نفسي رايحه الحمام ودخلت الحمام
وانا في الحمام شفت ....
الجزء السابع
زوج ماما ولكن
دخلت الحمام بسرعه عشان اشوف
مين اللي بيحاول يفتح اوضتي
بنص الليل دي ..
فضلت بالحمام شويه وبالاخر محدش دخل
الاوضه .
طلعت علي سريري وغلبني النوم ونمت بعد ما قفلت باب اوضتي بالمفتاح ..
الصبح صحيت من النوم ولسه بفتح عيوني اتصدمت لما لقيت ورده جمب مني
مسكت الورده وانا بضحك
وبشمها وجا في بالي اشرف زوج ماما
وبلحظه زعلت لما فكرت ازاي
اشرف حط جمبي الورده معقول كدا
يبقي اكيد معاه مفتاح لاوضتي
قمت من النوم ودخلت الحمام واخدت شور دافئ
وانا خارجه من الحمام ..
لقيت روب علي سريري لونه اسود
وجنب منه ورقه مكتوب عليها
الأسود بيليق علي بشرتك وجسمك اكتر
وههههههه كانت مكتوبه بالورقه
وقفت اكلم نفسي
هو ايه الجنون دي بقي معقوله يطلع من اشرف كل دي وبعدين انا مش متعوده علي جرائته كدا
لبست هدومي عشان انزل الجامعه
طلعت بره لقيت ماما مجهزه الفطار
وقعدنا علي السفره انا وماما وقفت انا مش بفطر بصتلي ماما وقالت .
= افطري يا حبيبتي . اشرف لسه داخل الحمام وهيتاخر افطري لاتتاخري علي جامعتك
بدأت افطر وفي بالي الليله المجنونه بتاعت امبارح .
وبصراحه خايفه اتكلم واعكنن علي ماما
خصوصا اشرف واللي بيعملوا معاها مخليها
مش شايفه حد احسن منه
وهو بصراحه بيغري اي ست بالاهتمام بتاعه والفسح والخروجات ومفيش واحده ست بالعالم تكره
الاهتمام بيها والدلع والفسح والاكل بره يعني ماما طايره في السما باشرف
شويه وطلع اشرف من الحمام
حاطط الفوطه بوسطه وفوق صدره عاري
بصراحه اتكسفت اووي وكمان اول مره اشوفه بالمنظر دي .
حطيت وشي في الأكل وفجأه لقيته قرب علي السفره وبيتكلم مع ماما
وانا قاعده ومش قادره ارفع وشي
شويه ودخل اوضة ماما
وهيا راحت وراه بسرعه انا خلصت الأكل
وعلي طول نزلت عشان اروح الكليه
نزلت تحت وفضلت مستنيه تاكسي
وفجاه لقيت اشرف بعربيته واقف قدامي
وشارولي. ركبت معاه العربيه
عشان يوصلني الكليه
واحنا ماشين بصلي وقال
=هههههه انا عارف ان جناني ميكونش عجبك بس حبيت ابسطك شويه
بصتله بابتسامه مصطنعه ولسه هتكلم
لقيته بيقول
= علي فكره انا بسرق مفتاح اوضتك من مامتك غشان اعملك مفاجات بس
لتفكري تسرق اوضتك هههههه
واحنا ماشين بدأت احس انه عايز يلمس ايدي وحط ايده عليا وهو بيتكلم معايا
وبلحظه جاتني فكره وفكرت ان اشرف عايز حاجه مني واكيد بيمهد لحاجه
وجاتني فكره
وقررت ...
الجزء الثامن
زوج ماما ولكن
وصلني اشرف الجامعه ونزلت من العربيه
وانا مدايقه اووي
علي تصرفاته وانه بدأ يبان علي حقيقته
بسرعه .
واللي زعلاني اكتر ان ماما ممكن تزعل لو قلتلها علي الهبل والجنان اللي عمال بيعمله جوزها
وبعد ما خلاص عرفت نواياه
قررت اني اكشفه واعمل هبله واسايره لحد ما اعرف هو عايز ايه بالظبط
ونفس الوقت بفكر بالطريقه اللي هواصلها لماما ..
وبعد تغكير لقيت انسب حاجه اعملها اني اعمل اميل فيس للمجهول وادخل لماما واحظرها منه
واكشف ليها حقايقه ..
علي الساعه واحده خلصت الكليه
دخلت الكافيه بالجامعه وفتح الفيس
ودخلت اعمل اميل باسم شخص مجهول وادخل لماما واكلمها
عملت الاكونت باسم واحده عرافه
ودخلت بعت لماما طلب صداقه وبعتلها رساله كتبت فيها
خلي بالك من اللي حواليكي
وقفلت الاميل وانا عارفه ومتاكده ان ماما هتقولي حصل اي معاه والشخص دي
ركبت تاكسي وروحت علي شقتنا
دخلت الشقه وكانت فيه ريحة سجاير معبيه الشقه
بسرعه فتحت الشبابيك
وببص مش لاقيه حد بالشقه والا اعرفه
ان اشرف مش بيدخن
دخلت اوضتي اغير هدومي وانا بغير هدومي سمعت صوت ضحك وهزار جاي من بره
غيرت هدومي وطلعت بره اوضتي
وقربت من اوضة ماما وانا ماشيه علي
أطراف رجيلي
فضلت شويه جمب الباب . سمعت صوت اشرف وماما جوه
بسرعه دخلت اوضتي ومستغربه هما مرحوش شغلهم والا اي
شويه وباب الشقه خبط بصيت من اوضتي
لقيت اشرف طالع
فتح باب كان في واحد معاه اتكلموا شويه وأشرف نزل معاه
مفيش خمس دقايق ماما ندهت عليا طلعت ورحت عندها الصاله
بصت عليا ومعاها التليفون وبتفرجني علي الرساله ..
الام :: شايفه الرساله دي بتقول اي
عملت نفسي مش عارفه حاجه
= مين دي يا ماما
_ واحده معرفهاش. اي الهبل دي
= بصراحه مش عارفه اقولك اي يا ماما بس ممكن يكون حقيقي
_ طيب وهيا عرفت منين
= اهي يا ماما كاتبه عرافه يعني من بتوع السحر وكدا
= انا مش قادره اصدق الكلام دي
_ كلميها يا ماما مش هتخسري حاجه وشوفي عايزه اي
_ رايك يعني اكلمها
= ايوه طبعا . اشتري منها ولو قالت علي حاجه وطلعت حقيقي يبقا هيا صح
_ وهنعرف ازاي حقيقي او لا
= هنختبرها ونشوف وبعدها نقرر كلميها عادي .
ماما دخلت اوضتها وانا فضلت بصاله وفتحت الاكونت التاني بتاع الفيس عشان اكلمها
فضلت مستنيه عشان تتكلم مفيش حاجه حصلت
بعدها دخلت اوضتي ..
والمسا قاعده ع السرير لقيت الباب بيخبط باب اوضتي
قمت فتحت الباب وكان اشرف بره
بصلي وضحك وانا ابتسمت بتصنع ولقيته جايب كيس وجواه علبه هديه
اخدتها منه ودخلت اوضتي
ولما فتحت العلبه لقيت جواها حاجه عمري ما كنت أتوقعها من اشرف
العلبه كان فيها ......
الجزء قبل الأخير
زوج ماما ولكن
وبعد ما اخدت العلبه من اشرف بفتحها لقيت فيها
طقم لانجري 😱 بصراحه مسكت الطقم وأنا مصدومه من الا عمله المجنون دي .
وازاي يبعتلي الحاجه دي وفعلا زي ما توقعت اشرف كان بيمهد لحاجه مش طبيعيه وهو حصل
قعدت علي السرير وفكرت في الخطه اللي هكشف بيها اشرف لماما عشان تصدقني
مسكت التليفون وفتحت اكونت العرافه اللي انا عملته
بصيت علي الماسنجر لقيت ماما بعتالي
وعايزه تعرف ايه الرساله اللي بعتهالها معناها ايه ..
ماما :: ممكن افهم قصدك ايه بالرساله اللي بعتهالي
العرافه :: قصدي مفهوم . في حد متربص بيكم وعايز يعمل مصيبه معاكم
ماما :: طب ممكن تحددي بالظبط .المصيبه مع مين
العرافه :: مش واضح اووي بس ممكن معاكي او بنتك مروه
ماما :: طيب وانا هصدقك ازاي وهتستفيدي ايه من كل دي
العرافه :: انا مش عايزه حاجه منكم . انا بعمل للخير وبس . وراح اخليكي تصدقي كلامي بنفسك دلوقت
ماما :: ازاي يلا وريني
العرافه :: انا عايزاكي بدون محد يعرف تدخلي اوضة بنتك وتفتحي دولابها باي حجه وهتلاقي علبه لونها اخضر افتحيها هتلاقي جواها ملابس داخليه وجاتها هديه من شخص تعرفه هيا ..
ماما سكتت شويه وفضلت ابعتلها رسايل مش بترد وبعد شويه لقيت الباب بيخبط
بسرعه قفلت الفون وحطيت العلبه في الدولاب وعملتي نفسي لسه قايمه من النوم
ورحت فتحت الباب
= ايوه يا ماما خير في حاجه
_ لا مفيش بس عايزه اخبي الورق دي عندك والصبح فكريني بيه
انا استغربت وبضحك في سري علي الحيله المكشوفه بتاعت ماما عشان تفتح الدولاب
بسرعه راحت تفتح الدولاب واول ما لمحت العلبه . حست بصدمه وكأنها صدقت كلام العرافه.
بصتلي وقالت
= هيا ايه العلبه الغريبه دي يا مروه
_ مفيش يا ماما دي هديه من واحد قصدي من واحده صاحبتي
ماما = ماشاء الله الهديه حلوه. اكيد فيها حاجه حلوه
ورايحه تفتح العلبه . بسرعه مسكت منها العلبه
ماما :: مالك يا حبيبيتي هيا العلبه فيها حاجه سر
انا عملت نفسي مرتبكه عشان اخليها تصر تعرف العلبه فبها ايه
= لا لا بس ...
ماما _ بس ايه العلبه فيها أي يا مروه هتخبي علي ماما بردو
= لا ماما اتفضلي العلبه اهيه
وعملت نفسي محرجه وخايفه
ماما فتحت العلبه ولقيت جوها لانجري
وبصتلي بغرابه
= معقوله صحبتك بتعطيكي هدايا بشكل دي
= ايوه يا ماما . احنا بنات زي بعض عادي
_ طيب ماشي
وبعدها خرجت ومش مصدقه وفعلا صدقت كلام العرافه
قفلت غرفتي ومسكت الفون بتاعي
واول ما فتحت الفون لقيت رساله من رقم غريب
علي الواتس اب
فتحت الرساله بسرعه ولقيت مكتوب فيها
الأسود يليق بك ونفسي اشوف جمالك فيه
استغربت ومش فاهمه حاجه من الرساله
وبسرعه تذكرت اللانجري
رحت كاتبه رساله انت مين
ورد جاني بسرعه وقلي
انا اشرف وبكلمك من رقم جديد
طلعت من الواتس ومكملتش معاه الكلام
وبفكر ازاي أوقع اشرف قدام ماما
شويه وماما بتراسلني علي اميل الفيس بتاع العرافه
ماما :: ممكن تقوليلي عرفتي ازاي المعلومات دي
العرافه :: دي شغلي وانا بفهم فيه
ماما :: طيب ممكن تعرفيلي مين الشخص دي اللي عطاها الهديه دي
العرافه :: انا معنديش غير اللي اعرفه .
هو عايش وسطيكم
ماما :: يعني ايه . كملي
قفلت اميل العرافه وماما لسه بتتكلم .
وفتحت الواتس اب وبعت رساله لاشرف
وقولتله فيها . بكره الصبح مش رايحه الجامعه وهقابلك بالاسود بعد خروج ماما للشغل
وبسرعه قفلت الواتس اب
وفتحت اميل العرافه وبعتت رساله لماما
= لو عايزه تعرفي مين الشخص اللي وسطيكم.
بكره اخرجي من الشقه كانك رايحه الشغل وبعد ما تطلعي ارجعي الشقه بعد عشر دقايق وهتعرفي ..
وقفلت التليفون ونمت .
الروايات الأكثر قراءه 👇👇
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
حماتي عاوزه تجاوز
تزوجت زوجي وليس في الوجود مثله