القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية زوجوني مرات أخي الفصل الثامن عشر والتاسع عشر والعشرون والاخير بقلم الكاتبة لمياء رفعت



 رواية زوجوني مرات أخي

الفصل الثامن عشر والتاسع عشر والعشرون والاخير

بقلم الكاتبة لمياء رفعت 

فارس: شال المفتاح من الباب بالراحه ووقف يسمع الكلام

ندى: لو سمحت اخرج وجوزي لو جه وشافك هنا هاتبقى مصيبة 

حسن: انا ابن عمك وانا أولى بيكي من الغريب لم ف دماغك جواز ماوفقتيش عليا ليه بعد موت جوزك لم طلبت ايدك وانا بحبك وانتي عارفه 

ندى: احفظ أدبك بقى بعد اذنك وأخرج 

فارس: فتح الباب....سمعت المدام قالتلك ايه

حسن: بااحراج ووشه ف الأرض انا كنت جي لبنت عمي أشوفها 

فارس: انا مراتي مالهاش أولاد عم واتفضل اخرج وماشوفش وشك هنا تاني وراح ضربه بالبوكس ف وشه 

حسن: آآآآه وحط ايده ع وشه ما أنا أقدر دلوقت أعملك مشكله في منطقتك واعلي صوتي وقول فارس لم شافني مع مراته في البيت لوحدنا اتهجم عليا بالضرب 

فارس: ياحيوا***ن ياابن الكل***ب والله ماهسيبك

ندى: كفايه يافارس 

فارس: مالكيش دعوه

فارس: ضرب حسن جامد ...حسن طلع يجري بر البيت

ندى: خلاص يافارس اهو مشي

فارس: مسك ندى من كتفها بعنف وقالها بعصبيه....انتي ازاي تدخليه البيت والبيت يبقى مقفول عليكم ياهانم 

ندى: هو ضرب جرس الباب وانا ماكنتش اعرف انه هو ودخل وقفل الباب وراه

فارس: يبقى ماكنتيش سمحتي انه يدخل يا كنتي رنيتي عليا مش واقفه تاخدي وتدي معاه ف الكلام ويسمعك غرامه اديكي شوفتي السفالة بتاعته وصلت ل فين انه يقول لناس فارس ضربني علشان شافني مع مراته ف البيت لوحدنا وحضرتك نسيتي اننا أرياف وجارك جيران وناس

ندى: بدموع .... انا معملتش حاجه لعصبيتك دي كلها كفاية بعد اذنك لحد كده

فارس: بصوت عالي انتي غلطانة وكمان بتكلمي وسابها وخرج ندى وخرج وقفل الباب وراه

_____________________

عبد الرحمن: عامل ايه النهاردة ياخالد

خالد: الحمد لله ياصاحبي بدأت اتحسن والحمد لله حاسس اني النهاردة كويس

عبد الرحمن: معلش بقى هستاذنك اعمل الفرح النهاردة والله لو عليا ياصاحبي ماكنت عملته الا لم بقيت احسن بس أهل خطيبتي من امبارح بيكلموني علشان الفرح

خالد: حبيبي ده فرحك وانا افرحلك وبعدين انا كويس النهاردة ياسيدي انا كمان هروح 

عبد الرحمن: انت بتكلم جد

خالد: هههههه ياعبيط هو انا فيا ايه الحمد لله 

عبد الرحمن: طيب هتصل ب فارس اشوفه

عبد الرحمن: الووووووو ايه يافارس 

فارس: معاك ياعبدو 

عبدالرحمن: جاهز لفرحي النهاردة انا عوزك تولعها يابو الصحاب

فارس: طبعآ ياحبيبي ربنا يسعدك

عبد الرحمن: ماشي ياحبيبي سلام 

 جرس: الباب رن : منار : اتفضلي ياايلين 

ايلين ازيك يامنار عامله ايه

منار: بخير الحمد لله 

ايلين: الف سلامه عليك ياخالد بعد الشر عليك ماما ماقالتليش غير النهاردة 

خالد: الله يسلمك ياايلين الحمد لله بقيت احسن 

عبد الرحمن: طيب استأذن انا واوعا تغيبوا ع الفرح وهكون سعيد لو حضرتي الفرح ياانسه ايلين 

إيلين: الف مبروك 

عبد الرحمن: الله يبارك فيكي عقبالك بعد اذنكم 

خالد: اتفضل ياعبدو ربنا معاك

إيلين: مش ده الا بيته جنب فارس

خالد: آآآآه هو 

إيلين: هو عامل الفرح ف النادي

خالد: لا ف نفس الشارع الا فيه فارس يعني قدام بيتهم

إيلين: طيب انا هروح معاكم 

خالد: ان شاءالله 

إيلين: بفرحه طيب هروح اجهز نفسي

خالد: ماشي عقبالك

____________________________

هدى: عم محمود اتفضل

محمود: ياساتر ازيك ياهدى عامله ايه

هدى: الحمد لله بخير 

محمود: علي هنا

هدى: لا مش هنا ف الشغل 

محمود: طيب يكون احسن برضو 

هدى: خير يارب 

محمود: بصي ياهدى علي ابني زيه زي اخواته والا يوجع أولادي يوجعني 

انتي أسلوبك ماعجبنيش مع جوزك وبتدخلي ف حاجات كتير مالكيش فيها وبتغلطي كتير ومع ذلك محدش يجرأ يقلل من احترامك علشان خاطر علي ف عيشي يابنتي زي ماباقي الستات عايشه وبتربي عيالها ويابخت الا تقع ف ايد راجل يتقي ربنا فيها وماوقعتيش ف واحد زي جوز بنتي الا مبهدل مراته وهانها عيشي يابنتي وربي عيالك وبلاش تخربي بيتك يلا انا ماشي

هدى: كانت ساكته بتسمعه ومش بتكلم وكانت مستحقرة نفسها وهي بتسمع الكلام

_________________________

إلهام: راحت الغيط لمحمود: مالقتهوش موجود وشافته جي لسه

الهام: كنت فين يامحمود

محمود: كنت ف مشوار بره 

الهام: والمشوار ده مايتقالش عليه

محمود: لم أعرف الأول ست الكل ايه الا جابها عندي النهاردة انتي تتحسدي ياالهام 

الهام: والله ياحاج لقيت نفسي زهقانه ف البيت قولت اجاي أشوفك 

محمود: طيب ايه رأيك نتعشا هنا

الهام: عشا ايه ياراجل ايه الا هيقعدنا ده كله

محمود: الجو هنا حلو عن جو البيت وبالمرة نبعت لا أحلام وأولادها ونقعد هنا شويه 

الهام: بلاش النهاردة خليها بكره ونقول للعيال كلها بالمرة بكره ويبقى فارس وعلي معانا وعيالهم وحريمهم 

محمود: خلاص الا تشوفيه ياست الكل

____________________

فارس فتح البيت ودخل الأوضة ومسك اللاب

ندى : غيرت هدومها ولبست تيشرت وبنطلون جينز وسابت شعرها كله ع ضهرها 

ندى: دخلت عند فارس 

ندى: فارس اجهزلك العشا 

فارس: شكرا ومابصلهاش كانت عينيه ف اللاب

ندى: اضايقت منه من طريقته 

ندى: شدت اللاب منه ...انت بتعاملني كده ليه هو انا عملت ايه ل كل ده 

فارس: من غير مايبصلها لو شايفه ان صح اجاي من بره ومعاكي راجل غريب ف البيت يبقى اقفلي الموضوع ياندى

ندى: خلاص هقفله وانا ماغلطش وبراحتك علشان انا من الصبح بقولك ماليش ذنب

فارس: ارفعي صوتك كمان ماينفعش كده

ندى: انا مش برفع صوتي انت الا بتضايقني 

فارس: ماقولتلك اقفلي الموضوع بقى

بعد اذنك بقى علشان رايح فرح عبد الرحمن 

ندى: مردتش وسابته وخرجت

فارس دخل اخد شاور ولبس بنطلون جينز ابيض ولبس قميص ازرق وشمر الكم بتاعه ولبس ايسكرف فوق القميص ورفع شعره لفوق وكان جميل اوي

واتصل على عبد الرحمن: ياعريس خلصت

عبدالرحمن: ايوة ياخويا جايين اهو ف الطريق 

فارس: ماشي ياعبدو سلام 

جرس الباب رن 

فارس: هههههههههههههه خالد مالك سلامتك انت عيان 

خالد: ههه ياخفه انا جي عندك علشان تحطلي كرسي قدام الباب علشان اتفرج ع فرح عبد الرحمن ومنار قالت هقعد مع ندى

فارس: ههههه ماشي ادخلي يامنار ندى ف الاوضة 

منار: ماشي

خرج خالد وفارس وقعدوا ع كراسي وجات إيلين 

ازيك ياخالد ازيك يافارس

خالد وفارس: الحمد لله بخير 

إيلين:شيك اوي لبسك يافارس

فارس: شكرا تسلمي اتفضلي اقعدي 

إيلين قعدت جنب فارس 

منار: ازيك ياندى عامله ايه

ندى: بخير الحمد لله 

منار: ايه ياست الحلاوة دي 

ندى: انتي بس الا عينيكي حلوة

منار: ماتيجي نتفرج ع الفرح من البلكونه 

ندى: ماشي استني اجيب طرحه 

لبست ندى الطرحه ووقفت مع منار ف البلكونه شافت إيلين قاعده جنب فارس اضايقت اوي وزعلت 

الدجي : العريس وصل والدي جي اشتغل أغاني 

راح خالد وفارس باركوا لعبد الرحمن وعروسته وخالد راح قعد ع الكرسي تاني علشان تعبان 

فارس : وقف مع الشباب واشتغلت اغنية اعملك ايه شغلتني للمطرب حسن الأسمر إيلين وقفت قدام فارس وقلعته الايسكرف من ع رقبته واتحزمت بيه وشدته يرقص معاها...وعلشان فرح وف وسط ناس مااحرجاهاش ورقص معاها وندى شافتهم وهي ف البلكونه والنار ولعت ف قلبها جامد 

ومنار اخدت بالها من ندى وزعلها 

ندى: انا هدخل اغير هدومي وتعالي نطلع نقعد جنب خالد 

منار: خلاص ماشي

ندى: دخلت غيرت ولبست فستان ازرق وكان جميل اوي عليها وحطت ميكب خفيف ولبست طرحتها وخرجت هي ومنار وقعدو جنب خالد 

خالد: مالك ياندى 

ندى: عايزه اروح الفرح 

خالد: طيب عادي روحي انتي ومنار 

ندى: يلا يامنار ومشوا هم الاتنين الفرح والبنات الا ف الفرح شدو ندى انها ترقص ف الفرح....ندى بصت ل فارس شافت إيلين بتلبسوا الايسكرف

فارس: رفع عينيه ف ندى شافها ف الفرح والبنات بيشدوها انها ترقص 

ندى: وحبت ترد ليه الا عملوا اخدت الطرحة من البنت الا ادتهالها وجات تربطها ع وسطها

فارس 

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

الفصل التاسع عشر🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

التفاعل قل يا جماعه من فضلم ارفعوا البوست

 بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

فارس: راح عند ندى فك الطرحة من ع وسطها وشدها من ايدها ع البيت ف وسط الفرح ومنار مشيت معاهم 

خالد: كويس انك جيت مش قادر اقعد اكتر من كده يلا يامنار 

فارس: اجاي أوصلك 

خالد :لا ياخويا ماتتعبش نفسك ماانت عارف المكان قريب يلا تصبح ع خير واخد منار ومشوا 

ندى: كانت ف اوضتها ولسه هتغير هدومها فارس دخل الاوضة وشدها من ايدها وطلعها برة الأوضة علشان مايتكلمش والأولاد نايمين واخدها ف الاوضة عنده

ندى: سيب ايدي ....سيب ايدي بتوجعني 

فارس: انتي خلاص اتجننتي صح

ندى: اتجننت ليه عملت ايه انا

فارس: بعصبيه حضرتك انا لو كنت عاوز اخدك معايه الفرح ماكنت اخدتك بتروحي ليه الفرح انتي قولتيلي هروح ولا انا قولتلك روحي وكمان ايه الجرأة بتاعتك دي وصلت انك هترقصي ف الفرح 

ندى: عادي ماانت رقصت مع إيلين ....وراحت شدته من الايسكرف الا ع رقبته وقالتله.....والايسكرف ده يشهد لم اخدته منك الست إيلين واتحزمت بيه ورقصت ف الفرح 

فارس : خبط باايده ع الباب....انا خلاص مابقتش عارف اتكلم معاكي

ندى: في ايه لا ده كله 

فارس: في ان حضرتك كنتي هترقصي قدام الشباب ف الشارع وقدام الكل ومراتي كانت هاتبقى فرجه للكل 

ندى: ماايلين رقصت معاك ايه المشكله 

فارس: بعصبيه انا مالي ومال إيلين ماترقص والا تعمل الا هي عايزاه احنا مالنا انتي من الصبح يا ندى وانتي بتغلطي ومع ذلك مش بتغلطي نفسك 

ندى: سكتت

فارس: روحي ياندى نامي بعد اذنك انا هنام

ندى: سابته وخرجت راحت أوضة النوم

_______________________

احلام: بسام انت ايه الا جابك هنا

بسام: جي لمراتي مبروك المحل الجديد

احلام: امشي أطلع بره بدل مااصوت والم عليك الناس

بسام : اخص عليكي يااحلام في واحدة تفرج الناس ع جوزها

احلام: بدموع شبعت من الكلام ده اتفضل اخرج وامشي من مكان اكل عيشي علشان لو حد شافك هنا مش هيحصل طيب

بسام: يابنت الحلال انا عايز ارجعك البيت ونعيش سوا بالعيال

احلام: انت شكلك اتجننت خلاص ونسيت انك مطلقني ٣ مرات يعني ماينفعش ارجع ليك وحتى لو طلقة واحده ابقى مجنونة لو رجعتلك بعد الا عملته فيا وضربك فيا قدام اهلك وف الشارع قدام الناس ده انت ماكنتش بتشتغل ولا بتجيب جنيه من بره ولولا بابا الله يكرمه كنت مالقتش القمة انا وأولادي 

بسام: يااحلام هتندمي 

احلام: انا مش لسه هندم انا فعلا ندمانة اني وفقت عليك في يوم انك تبقى جوزي واشيل اسمك اتفضل امشي ومتحاولش تقرب مني ولا من أولادي بعد كده وقفلت المحل وسابته ومشت

______________________ 

الهام: آخرتي ليه كده يااحلام يابنتي أولادك كانوا جعانين ومحدش فيهم كان راضي ياكل الا لم انتي تيجي اكلتهم بالعافيه وناموا 

احلام: ماشي ياماما تسلمي معلش تعبتك معايه

الهام: في ايه يااحلام يابنتي انتي كنتي بتعيطي 

أحلام _____________________

الهام: والمنيل ع عينه ده ايه الا كان جايبوا عندك بلاش بقى تقولي لحد من أخواتك لم نشوف ابوكي هيعمل ايه

أحلام: ماشي ياماما بعد اذنك انا داخله انام

______________________

فارس: غير هدومه ونام على السرير لكن كان سهران ومضايق من طريقة ندى

ندى: ف الاوضة نايمة على السرير ولسه ماغيرتش هدومها وعارفه انها غلطانة بس ماكنتش عارفه هي عملت كده ازاي نزلت من ع السرير وراحت عند فارس الاوضة بتاعته 

وقعدت ع ركبتيها في الأرض جنب فارس وهو مغمض عينيه 

ندى: حطت ايدها ع شعره ورفعته من ع وشه 

فارس: فتح عينيه وبصلها 

ندى: بدموع انا اسفه مقصدش ازعلك مني

فارس: قام اتعدل وقعد ع السرير ورفع ندى من ع الأرض وقعدها جنبه 

فارس: انا خايف عليكي ياندى وزعلت بجد اوي لم جيت من بره والبيت مقفول عليكي انتي وابن عمك وتاني غلطه انك كنتي هترقصي ف الفرح 

ندى:بصوت طفولي وعينيها في عينين فارس انا ماحبتش إيلين ترقص معاك وزعلت وكنت حابه أوريك النار الا ولعت ف قلبي لم شوفتك بترقص مع واحده وكمان بقت تتعمد تقرب منك وهي بترقص معاك 

فارس: انا اتحرجت يا ندى لم إيلين قربت مني وشدت الايسكرف وشدتني انها ترقص معايه ماحبتش احرجها قدام الشباب وكمان علشان ف الأول والآخر دي تبقى بنت خالة خالد وحتى ياستي لو انا غلط متوقعتش منك تغلطي نفس غلطي علشان تعملي نفس غلطي وكمان في حاجه عايز اقولك عليها

ندى: ايه هي

فارس: أول وآخر مره اشوفك تحطي ميكب ف وشك 

ندى: ليه بقى

فارس: علشان مش بيحطو ميكب غير البنات الا حابه تحلي نفسها لكن انا شايف مراتي احسن واحده ف الدنيا دي كلها

ندى: بكسوف وبصت ف الأرض 

فارس: حط ايده ع كتفها وقربها منها اكتر.....ندى 

ندى: ايه 

فارس: شايفه ان كلامي غلط او عندك تعليق عليه 

ندى: لا مفيش 

فارس: متأكدة 

ندى: امممممممم 

فارس: ههههههه و ده ايه

ندى: وحطت ايدها ع صدر فارس خلاص بقى انا اسفه

فارس: وانا قبلت اسفك 

ندى: سكتت وفارس نفس الكلام

فارس: رفع حاجبه لفوق وابتسم إبتسامه خفيفه وقالها.....مش عايزه تقولي حاجه

ندى : بعصبية لا مش عايزه اقول هدخل انام وجات تقف علشان تمشي فارس شدها من ايدها 

فارس: عارف الا ف دماغك وعارف انتي بتفكري في ايه لكن مش هقرب منك يا ندى غير لم تكوني انتي متقابلاني 

ندى: بمعنى

فارس: بمعنى اني حابب اثبتلك عكس الكلام الا قولتوا ليكي لم قولتلك اني كنت حابب أقرب منك لأني ليا حقوق عليكي ووقف قدامها وكمل كلامه.....انا عندي وجودك جنبي وقربك ليا اهم من كل حاجه ومش حابب اغصبك كمان ع حاجه ممكن انتي من جواكي مش متقبلاها او يكون مالكيش الرغبه منها

ندى: وحطت عينيها ف الأرض ومابصتش ل فارس وخرجت وقفلت الباب وراها 

وراحت الأوضة بتاعتها ونامت 

________________________

في الصباح: 

محمود: صباح الخير ياالهام 

الهام: صباح الخير ياحاج

محمود: أحلام لسه نايمه ولا ايه

الهام: لا خرجت بالاولاد توديهم الحضانه بتاعتهم

محمود: ماشي ياالهام ربنا يعينها ع تربية أولادها

وجري الباب رن : إلهام فتحت شافت هدى

هدى : ازيك يامرات عمي

الهام: انتي جايه هناا ليه 

محمود: بصوت عالي الهاااااااااااام 

الهام: في ايه مش دي الا السبب في تعبك 

محمود: بس ياالهام وعيب كده اتفضلي ياهدى 

هدى : ب انهيار ودموع سامحني ياعمي انا والله ماقصد ازعلك مني انا اصلا مش عارفه مالي سامحني ع اي حاجه زعلتكم مني 

محمود: المسامح ربنا يابنتي ومش عيب ان الأنسان يغلط العيب ان الأنسان يستمر في غلطه 

هدى: بس علي مش بتقبلني ياعمي خالص وبيتي بقى يدمر 

إلهام: ولم انتي عارفه كده كنتي بتعملي ليه ده كله وبتكرهي الناس فيكي

هدى: انا والله يامرات عمي ماكنت عارفه الا بعملوا ده غلط بس انا الشيطان كان راكب ع دماغي ان ماوفقتش غير من كلام عمي محمود النهاردة لم جاني

الهام: جالك فين يابت ....هو انت بعد ده كله ياراجل وبعد الا عملته فيك وفينا وف ابنك رحت عندها

محمود: بس ياالهام ووطي صوتك الناس بره وبعدين فيها ايه لم رحت اهدي واقعدي واسكتي ولا روحي صلي الصبح ..وانتي يا هدى أولادك فين 

هدى: ف المدرسه ياعمي

محمود: طيب روحي اجهزي ولم أولادك يرجعوا من المدرسه نروح الغيط علشان هنروح كلنا النهاردة نتغد هناك

هدى: ماشي ياعمي السلام عليكم 

محمود: عليكم السلام 

الهام: وبعدين يامحمود في قلبك الطيب ده

محمود: بس ياالهام الناس بتبقى ماشيه وتموت ده الواحد بينام وبيخاف مايقومش تاني ربنا يحسن خاتمتنا 

إلهام: يارب ياحاج

____________________

ندى: قامت من النوم اخدت شاور وغيرت هدومها ولبست أولادها ووصلتهم للحضانه وروحت تجهز ف الفطار 

فارس: قام من النوم اخد شاور وخرج بره الأوضة 

فارس: صباح الخير ياندى 

ندى: مردتش

فارس: دخل المطبخ وقرب منها وحط ايده ع ضهرها بقول صباح الخير ياحبيبي 

ندى: طيب مش المفروض تستأذن لم تحط ايدك ع ضهري لحسن اكون مش متقابلاك 

فارس: ده ازاي

ندى: بعصبيه معرفش 

فارس: فاهم كلام ندى ولكن كان حابب يخليها تتعصب لأنه كان عايز ندى تكلم وطلع الا ف قلبها وهي متعصبه....في ايه يا ندى بتكلميني كده ليه

ندى: انت ايه البرود ده بجد

فارس: ههههههه في ايه يابنتي بجد

ندى: واحده ومش متقابلاك واقف تكلمها ليه هو ايه ده

فارس: وقرب منها وشدها قدامه... طيب مش المفروض اعرف مراتي مش متقبلاني ليه 

ندى: قول لنفسك مش انت الا قولت كده امبارح

فارس : لا انا مقولتش كده ياندى افهمي كلامي الأول كويس 

ندى: بعصبيه...وقربت منه...بص انا لو مش متقابلاك ماكنتش قربت منك ولا كنت قولتلك اني بحبك وماكنتش قولتلك اني حابه تكون جوزي بجد...وبعدين انا اصلا حسيت معاك بااحساس اول مره احسه بالشكل ده انا اصلا كلمة بحبك دي الا انا قولتهالك قليلة بالنسبة للي في قلبي ليك ...فارس كان بيسمعها وكان فرحان من قلبه من الا بيسمعوا من ندى 

ندى: حست بنفسها وهي بتكلم واتحرجت ورجعت لورا انها ماكنتش حاسه بنفسها وهي بتكلم فارس بالجرأة دي 

فارس: قرب من ندى وابتسم إبتسامه خفيفه كلها حب ....انا ماكنتش اعرف ان مراتي بتحبني الحب ده كله

تليفون فارس رن 

فارس: الووووووو نعم يابويا

محمود: ايه يافارس هات مراتك والعيال وتعالوا الغيط نتغد هناك

فارس: حاضر يابويا لم يطلعوا من الحضانه 

محمود: ماشي ياحبيبي مع السلامة 

فارس: سلام يابويا وقفل التليفون

فارس: ابويا بيقولي هات مراتك والأولاد وتعالوا الغيط نتغد ايه رايك 

ندى: اكيد موافقة 

فارس: بس انا مش موافق

ندى: طيب ليه 

فارس: بمكر علشان هو قالي هات مراتك وبصراحه انا مش بحب اكدب ع الناس يا ندى لأنك ف الوقت الحالي انتي مراتي قدام الناس وع الورق لكن لسه قدام ربنا وبيني وبينك وكمل كلامه ....وغمزله بعينه وقالها....بس انا حابب دلوقتي تبقي مراتي كمان قدام ربنا 

ندى

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

الفصل الأخير: بقلمي الكاتبة لمياء رفعت  

ندى: بصت ف الأرض 

فارس: تعرفي انا نفسي فيه ايه دلوقتي 

ندى: نفسك في ايه 

فارس: هقولك...انا يعتبر مفرحتش زي اي شاب واتعملوا فرح وماحستش بالفرحه دي

ندى: دموعها نزلت ع وشها 

فارس: مسحلها دموعها....ندى انا مش بقولك كده علشان تعيطي انا والله السعادة الا انا فيها مفيش شاب ف الدنيا عايش السعادة بتاعتي بس كل مافي الأمر اني زي اي شاب كان حلمه ف فرح وفستان من عروسته تلبسهوله 

ندى: يعني ايه

فارس: يعني سلام هروح اجيب الأولاد من الحضانه

ندى: الاولاد لسه قدامهم ساعه

فارس: مردش وخرج وركب العربية وراح محل اتيليه فستاين عرايس

فارس: السلام عليكم 

صاحبة الاتيليه: عليكم السلام تحت امرك 

فارس: عايز فستان لو سمحتي

صاحبة الاتيليه: تحت امرك بس المفروض كانت عروستك هي الا تيجي تختار علشان المقاس 

فارس: انا عامل ليها مفاجأة هي ماتعرفش وعلشان كده ياريت تساعديني ف حاجه تكون كويسه

صاحبة الاتيليه: طيب طولها ووزنها قد ايه

فارس: الطول ١٦٠ الوزن تقريبا ٧٠ 

صاحبة الاتيليه طيب اتفضل اقعد وطلبك هيكون جاهز

_________________________

هدى : علي سامحني ومتزعلش مني 

علي: و ده من ايه الا جالك ده

هدى: انا غلط بس الطمع كان عامي وشي ياعلي ونسيت انك عندي بالدنيا انت وأولادي بدموع

علي: بس ياهدى بلاش تعيطي كفاية انتي ماتعرفيش انتي غاليه عليا قد ايه ده انا ماسمعتش كلام حد يا هدى واتجوزتك غصب عن الكل بس ماتوقعتش منك ده كله بس مدام رجعتي لعقلك خلاص انتي عندي بالدنيا ومافيها 

هدى: انا غلط في حقكم كلكم ياعلي بس بعد كده صدقني هعيش تحت تراب رجليك

علي: العفو ياهدى ده انتي مراتي واختي وحببتي وأم ولادي 

___________________

فارس: اخد الفستان وفتح البيت 

ندى: فين الأولاد 

فارس: الاولاد لسه قدامهم عشر دقايق ويخرجوا

ندى: آمال انت كنت فين

فارس: كنت رايح أحقق امنيتي وحلمي

ندى: اييييييييييييه 

فارس: ألبسي ده ياندى وانا هروح اشوف الأولاد وخرج ومشي

فارس راح اخد الأولاد من الحضانه وركب العربية وراح الغيط عند والده

محمود: فين مراتك يابني 

فارس: هروح اجيبها بس قولت اجيب الأولاد الأول 

علي: والا خلاك تجيب الأولاد ماخلكش تجيب امهم معاهم يافارس

فارس: ماانا كنت جنبيكم وانا بجيب الأولاد من الحضانه وقولت اعدي عليكم

علي: وايه ال جاب الحضانه عند الغيط

فارس: وانت مالك ياعلي هو تحقيق

علي: هههههههههههههه لا مش تحقيق 

محمود: هو في ايه يافارس 

فارس: مفيش هروح أصلي الضهر واجيب مراتي واجاي والأولاد معاكم أهو

الهام: ماشي ياحبيبي ربنا يستر طريقك

ركب فارس العربيه ومشي 

محمود: الواد ده ماله مش ع بعضه ليه

علي: المشكله مش ف كده يابويا المشكله انك عارف إبنك لحسن يكون عامل مشكله مع حد

محمود: ولا عامل ماانت عارف اخوك يطلع من اي حاجه ربنا يسترها عليكم يابني 

هدى: اهي احلام جات

احلام: السلام عليكم 

الكل: عليكم السلام ورحمة الله 

احلام: ازيك ياهدى عامله ايه

هدى : قامت حضنتها انا اسفه يااحلام ع اي كلمه قولتهالك تزعلك

أحلام : لا أبدا انتي اختي ومرات علي مهم ان كان 

محمود: ربنا يجمعكم دايما ف الخير ياولاد

__________________________

فارس: فتح البيت ودخل شاف ندى بالفستان عليها والطرحه ع رأسها وكانت جميله اوي

فارس: راح عندها.....انااااااااااا بحبك

ندى: بصت ف الأرض بخجل 

فارس: برقه وابتسامة خفيفه لا ونبي مش عايز الكسوف ده النهاردة 

ندى________ساكته

فارس: ندى 

ندى: نعم

فارس: تعرفي اني لا أول مره في حياتي من يوم ماتولدت افرح الفرحه دي من قلبي 

ندى: وانا كمان ياحبيبي

فارس: قربها منه وشالها ورفعها بين ايديه وراح الأوضة بتاعتهم

( انا كتبت رواية جديده استنوها لو عجبتكم الرواية بتاعتي بإذن الله هتنزل بكره في جروبي حكايات لمياء هكون سعيدة لو نورتوني فيه

_________________________

هدى: انا جهزت الاكل اهو يامرات عمي خلاص وعلى النار بس قدامه شويه ويستوي 

الهام: ماشي ياهدى 

احلام: بس فارس وندى آخرو اوي

علي: ماتتصل عليه يابويا شوفه مجاش ليه

محمود: ومين قالك اني ماتصلتش يابني خد شوف رنيت عليه كام مره قافل تليفونه

علي: ايه ده في ايه ل ده كله

احلام: ممكن يكون هو وندى بيجيبوا حاجه وجايين 

إلهام: خير ان شاء الله 

علي: بقولك يابويا كنت عوزك ف كلمتين

محمود : طيب تعال يابني قوم نتمشى ف الأرض 

علي: ماشي يابويا وقاموا يتمشوا

محمود: خير ياعلي يابني 

علي: عارف الراجل انت طبعا الا دخل معايه شريك ف المحل اليومين الا فاتوا 

محمود: عز المعرفة يابني ناس طيبين ومحترمين ليه يابني حصل بينكم حاجه

علي: لا لا لا مفيش غير كل خير يابويا بس كل مافي الموضوع انه شاف احلام اختي ولم عرف انها مطلقه طلب ايدها مني وطالب انه يقابلك 

محمود: والله يابني ماحد يقول حاجه ف الراجل ده بس منقدرش نكلم مع اختك دلوقت ف الوقت الحالي اللي هي فيه بدل انت عارف احلام بتاخد كل حاجه بحساسية وممكن تقولي اني بقولها كده علشان متقله عليا هي ولا أولادها 

علي: ماانا مردتش اقول ولا اتكلم قدامها بسبب كده 

محمود: خير ماعملت يابني 

_________________________

فارس: اخد شاور وغير هدومه 

وندى كذلك 

فارس: فتح تليفونه: ياخبر ابويا متصل عليا كتير

ندى: انت كنت قافل تليفونك

فارس: شدها وقعدها ع رجليه ....اكيد ماحبتش حد يسبب لينا ازعاج 

ندى: انا بحبك اوي

فارس: بس الا متأكد منه مش اكتر مني ويلا علشان نروح عند الأولاد 

فارس وندى ركبوا العربيه ورحوا الغيط

محمود: في ايه يافارس كنت فين يابني ده كله

فارس: كان عندي مشوار يابويا معلش وكان لازم اخلصه هههههه 

علي: ياراجل ده انت لو كنت بتحرر سينا ماكنتش اخرت ده كله

فارس: ماانا الحمد لله حررتها النهاردة 

إلهام : هي مين دي يابني الا حررتها

فارس: سيبك من علي ياالهام وعايز اكل 

ندى: سلمت عليهم واخدت أولادها بالحضن 

محمود: ربنا مايحرمني منكم ياولاد واتفضلوا سندي وعزوتي العمر كله

فارس: همس في اذن ندى.....مبسوطة انك معايه ياندى

ندى: كلمة مبسوطة دي قليله انت عوضتني عن كل حاجه ف حياتي ربنا يخليك ليا ياحبيبي 

فارس: العمر كله وانتي جنبي ياحبيبة فارس

تمت بحمد الله 

لتصلك الرواية الجديدة اتفاعلوا ع البارت بكومنتات كتير وشير وحابه اشوف تشجيكم ليااا


تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق