القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية عذرائي البارت التامن والتاسع والعاشر والحادي عشر


 رواية عذرائي

البارت التامن والتاسع والعاشر والحادي عشر


منى وهي بتضحك جامد : على يدي مقالتش حاجه 

قامت غزل و كانت هتخرج برا الاوضه عشان تروح اوضتها تلبس 

وقف مالك قدامها 

مالك : ممكن اللبس المرادي يبقى عليا عشان هنحضر حفله في دار الايتام بعد الشغل 

غزل بفرحه : ييييي هنحضر حفله بس انا معنديش لبس يا مالك 

منى : أحضروا انتو حفلات وانا اقعد في البيت 

مالك : انتي كبرتي على الحاجات دي يا منمن وعد الخروجه الجايه ليكي هروح مع الهانم اوريها عندها لبس اد ايه عشان شكلها هبله 

زعلت غزل من كلمه هبله و راحت على اوضتها لوحدها وقفلت الباب بالمفتاح 

راح مالك خبط عليها : يلا يا غزل 

غزل من ورا الباب : لا مش هخرج يا مالك انا هبله 

ضحك مالك : انتي اجمل هبله شفتها في حياتي 

لفت غزل وهي بتضحك لقت اكياس كتير عالسرير 

شهقت : ايدا يا مالك كل اللبس ده لمين 

نط مالك من الشباك بتاع منى ل عندها في الأوضه 

اتخضت لما لقته قدامها 

مالك قعد عالسرير : عايز اتفرج عشان انا اللي هنقي 

اتكسفت غزل و فتحت الباب 

: يا خالتو ...يا خالتوووو تعالى 

دخلت منى 

اتعدل مالك في قعدته : احم ...احنا فينا من كده يا غزل ولا ايه 

منى : مالك يا غزل 

غزل : خدي مالك يا خالتو عشان البس عشان بيدايقني 

قام مالك وقف : وعلى ايه الطرد انا هخرج لوحدي 

خرج مالك و منى بتضحك و خرجت وراه 

اتنفست غزل و ضحكت و بانت غمزاتها 

فضل مالك مستني كتير اكتر من ساعه 

مالك : اووف ايه الوقت ده كله 

خرجت غزل بعد ما صلت العصر كانت لابسه فستان ازرق بلون السما بس كان ضيق شويه و حجاب ابيض

غزل بكسوف : انت جايبه ضيق ليه يا مالك 

كان واقف متسمر مكانه مش قادر ينطق 

راحت منى عندها لبستها سلسله زرقا 

منى : ربنا يحميكي من عين كل حاسد اللهم بارك 

اتكسفت اكتر و خدودها احمرت 

قرب مالك منها : الصمت في حرم الجمال جمال...انتي كانو بيتوحموا فيكي على ايه قشطه ولا قمر 

ضحكت برقه : بس بقى والله محرجه جدا ..انا هطلع انام 

شدها مالك و شالها : خلاص مش قادر انسي اني اسيبك 

خرج بيها للعربيه وهي مازالت مصدومه من حركته 

ركبها جنبه و عينه منزلتش من عليها 

عينيها دمعت: انت شلتني ليه كده غلط 

ضحك مالك : لو تعرفي اللي في بالي كنتي عذرتيني 

غزل : لا انت وحش و مش عايزه اكلمك تاني 

وصلوا المينا 

نزل من العربيه و فتحلها الباب 

مالك : انزلي يا ...يا غزل 

نزلت وهي زعلانة و طلعوا المكتب تحت نظرات الجميع 

قعدوا في صمت وهو مركز في اللابتوب 

دخلت ماريه السكرتيرة القديمه كانت جميلة بطنها منفوخه من الحمل 

ماريه : مالك بيه ازيك 

قام مالك سلم عليها : ازيك ايه اخبار البيبي ..لو محتاجه حاجه انتي عارفة تاريخك هنا يخليكي تطلبي اللي انتي عايزاه

ضحكت ماريه : افضالك مغرقاني يا مالك بيه انا بس كان ليا طلب عند حضرتك زوجي محتاج شغل لأن الشغل اللي كان فيه وقف ف لو حضرتك تقدر تساعده 

مالك : ابعتيهولي بكره يا ماريه وانا باذن الله هساعده 

ابتسمت و خرجت 

كانت غزل حاسه ب نار في قلبها عشان كلامهم مع بعض لان ماريه جميلة جدا 

قعد مالك قصاد غزل 

غزل : حلوة 

مالك : افندم 

غزل : البنت دي حلوة 

ضحك مالك : شامم ريحه غيرة في الجو 

غزل : ليه انا مش بغير هي احلى مني ؟ 

مالك وهو بيقرب منها : في الواقع هي حلوه بس انتي ...انتي اللي يتقال فيكي قصايد الغزل و الحب انتي اجمل من الجمال 

ضحكت ب كسوف و قامت وقفت : انا هروح اشوف باقي الملفات يا مالك قبل ما نروح الحفله 

ابتسملها بهدوء : روحي يلا 

خرجت وهي مبسوطه ولكن يشاء القدر تقابل ماضيها قدامها 

غزل بخوف : طارق ،الاء 

طارق : ازيك يا بنت عمي ...

الاء : العروسه الهربانة كده ينفع تخوفينا عليكي 

مسكتها الاء من ايديها و شدتها 

صوتت غزل : انتي مجنونة ابعدي عني 

فتح مالك الباب و شد غزل في حضنه : انتي ازاي تمسكيها كده انتي اتجننتي 

طارق : ابعد عنها يا حيوان انت سيب مراتي ازاي تحضنها كده 

مالك : مراتك ..

بسرعة كبيره كانت لكمه قويه في وش طارق خلته يقع على الأرض : لما تتكلم عن غزل السيوفي تتكلم باحترام 

بلعت الاء ريقها و هي بتحاول تقوم طارق: غزل مين ...دي غزل الرواي انت اهبل 

مالك وهو بيحضن غزل اكتر : زي ما سمعتي غزل زوجتي و اطلعوا بره 

الاء : هتندم انت متعرفهاش دي اكبر كدابه في العالم 

طارق : ماشي يا غزل 

مشيوا هما الاتنين 

كانت بتعيط في حضنه وشهد واقفة بتتفرج و انصدمت من كلامه 

خدها و دخلوا جوا 

مالك : غزل خلاص متعيطيش عشان خاطري 

غزل : مكنش لازم تكذب يا مالك اسفة اني خليتك تكذب 

مالك : مهو انا مبكذبش انهاردة هيكون فرحنا يا غزل 

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

البارت التاسع 🖤🌕

#عذرائي 

غزل : مكنش لازم تكذب يا مالك، اسفة اني خليتك تكذب 

مالك : مهو انا مبكذبش انهاردة هيكون فرحنا يا غزل 

بعدت غزل عنه مصدومه : ايه ...فرح ..انت وانا ..لا لا مالك انا مش عايزة اتجوز 

استغرب مالك من كلامها : غزل انتي بتحبيني باين في عنيكي انا عمري ما هجبرك على الجواز انا كنت عايز احميكي 

دمعت عينها وهي بتبصله : لا انا مش بحب حد انت كمان زيهم عايز تجبرني انا مش عايزة اتجوز سيبوني في حالي حرام اهرب اروح فين تاني 

سكت و غمض عينه ( يمكن كان بيحاول يداري وجعه ) : مش قولتلك هبله ..جواز ايه بس هههههه كنت بهزر معاكي و بعدين كنت بغيظ الاهبل اللي ضربته بره 

حست غزل من كلامه بوجع في قلبها ..هي عايزاه ولكن مين هيصدق انها مش كدابه ..لو وافقت هتضحك عليه 

غزل : انا اسفة على كلامي كنت متوترة بسببهم 

مالك وهو بيقرب منها : متعتذريش انا فاهمك يلا روحي شوفي شغلك بقى معندناش وقت 

خرجت غزل راحت على غرفتها 

رن تليفون مالك 

عبير : ابني عامل ايه 

مالك : الحمدلله يا خالتو 

عبير : عملت ايه اتجوزتوا 

مالك بحزن وصوت ضعيف : انا مش هقدر أجبرها غزل خايفة مجرد ما قولتلها نتجوز اتجننت و حسيتها ...حسيتها خايفة من حاجه 

عبير بصوت باكي ( فهمت تفكير بنتها و خوفها من الكدب عليه ) : اتجوزها غصب عنها انا اللي بقولك ..مالك انت بتحبها ؟ 

مالك : انا مبحبهاش انا عاشقها بكل معاني الكلمه انتي مش متخيلة انا بيحصلي ايه لما الاقيها فرحانة أو اشوف ابتسامتها الطفوليه 

عبير : يبقى تتجوزها يابني انا لو متت ...لو متت هشام هيبهدلها اتجوزها قبل ما اموت يا مالك 

مالك بعصبيه : متقوليش اموت دي انتي هتعيشي انا بعتلك دكتور مختص في المستشفى عندك هيتابع حالتك و هتكوني كويسه 

عبير : مالك اعتبرني غزل ...ابني انا عارفة تفكير بنتي طلاما انت حاسس انها بتحب اعمل اللي في مصلحتها حتى لو غصب عنها 

مالك : وهيكون ايه الفرق بيني و بينهم 

عبير : الفرق كبير يا مالك هتعرفه بعدين 

قفل مالك معاها وقعد يفكر يقنعها ازاي بالجواز 

دخلت غزل : مالك انا عايزة اروح حاسه اني دايخه 

قام وقف راح ناحيتها : حصل ايه انتي كويسه 

غزل : مش عارفة حاسه نفسي دايخه ممكن اروح 

مالك : طيب انا هروحك 

ركبوا العربيه و في الطريق بدأت حرارتها تعلى و اغم عليها 

وصلوا البيت و جابلها الدكتور 

الدكتور : الانسه عندها ضعف لازم تتغذى كويس و ترتاح يومين و دي شويه ادويه هيساعدوها 

خرج الدكتور و قعدت منى و مالك 

كان زعلان عليها جدا و منى بتعملها كمادات بارده 

فجأة ظهرت فكره في دماغه 

طلع تليفونة و اتصل على عبير اللي خافت على بنتها بسبب التعب و اقتنعت بفكرته 

عبير : طيب وانا هستناك يا مالك بسرعة بس 

مالك : منمن انا خارج و ممكن اكمل اليوم في الشغل 

منى : طيب يا حبيبي خلى بالك على نفسك 

رجع مالك الساعة 12 بليل طلع على اوضه غزل 

كانت واقفة بتسرح شعرها ولسه حرارتها عاليه و بتخرف بالكلام 

اتحرج لما شافها بشعرها بس مفيش حل تاني أما الليله أو مفيش اخر فرصه ليهم 

مالك :غزالتي ...تعالى خدي الدوا و شوفي انا جايبلك ايه 

غزل بدوخه : ايه ...جايبلي قلبك 

راحت قعدت على السرير و كانت هتنام كانت مولعة درجه الحرارة مش طبيعيه وهي مش مستوعبة وجودة اصلا 

خرج مالك من جيبه كتاب مذاكرات و دوا خافض للحرارة 

مالك : غزل سجلي اسمك عليه 

غزل : الله حلوة اللعبه دي 

مسكت القلم و كتبت اسمها 

خرج البصامه و خلاها تبصم كمان 

نامت و غطاها و خرج وهو زعلان من اللي عمله بس هو لا يمكن هيقولها عليه أو حتى يفكر يستغل الموضوع ده هو بس هيحميها منهم 

اتصل على عبير اللي مضت هي كمان ك شاهد على العقد 

عبير: انا مش عارفة اشكرك ازاي يابني ربنا يستر لما تعرف خلى بالك منها 

مالك : متقوليش كده انتو أهلى انتي تابعي العلاج و بكره تقومي بالسلامه 

قفل معاها و دخل ينام  

صحيت غزل الصبح مش فاكره حاجه  

لبست و صلت الفجر و خرجت قعدت عند البحر 

صحى مالك لما سمع صوت من الشباك بص لقاها بتغني بصوت عذب بيطير العقل من مكانه 

مالك لنفسه: بقى انا متجوز الغزال و الرقه دي ..لا ده انا أحسد نفسي بقى و أحسد نفسي ليه دي هتبهدلني لما تعرف 

بصت غزل ل فوق لقيت مالك 

غزل بابتسامة رقيقه : ازيك يا مالك 

مالك لنفسه: متغرينيش يخربيتك والله انزل احضنك 

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

البارت العاشر 🖤🌕

#عذرائي

بصت غزل ل فوق لقيت مالك

غزل بابتسامه رقيقه : ازيك يا مالك 

مالك لنفسه : متغرينيش يخربيتك والله انزل احضنك

مالك : ازيك يا غزل عامله ايه انهاردة 

غزل باحراج : الحمدلله بقيت احسن 

مالك : دقيقه نازلك 

ظبط نفسه و لبس طقم اسود 

منى : حبيبي على فين 

مالك : على غزل ...قاعدة تحت 

منى مسكت أيده : ابني انت بتحبها 

مالك : ايه لازمته الكلام ده 

منى : غزل بتحبك 

مالك : لا هي قالت عكس كلامك وبعدين انتي شكلك عايزة تخلصي مني وانا قاعد لك اهو 

ضحكت منى و هو باس ايديها و خرج قعد جنب غزل 

غزل : مالك امبارح ...

اتوتر مالك : امبارح ايه 

غزل : امبارح تعبتكم معايا انا اسفه 

مسك ايديها الصغيرة بالنسبه لايده خلاها تتوتر : انتي تعبك بالنسبالي اكبر راحه يا غزل انا مش عايز حاجه غير انك تتعبيني بس 

سحبت ايديها ببطء و ضحكت بخجل 

ضحك مالك هو كمان : ممكن اطلب طلب 

غزل : امممم طبعا اطلب 

مالك : غنيلي يا غزل 

احمرت خدودها : اغني ايه 

مالك : انا لك على طول 

فضلت غزل مركزة في عينه و تاهت وهي حاسه جواهم بأمان 

لفت عيونها للبحر و بدأت تغني 

(انا لك على طوووول خليك لياااا 

خد عين مني و طل عليا و خد الاتنين و اسال فياااا

من اول يوم راح مني النوم 

ابعتلي سلام قول اي كلام من قلبك أو من ورا قلللبك ،مش يبقى حرام أسهر وتنام و تفوتني اقاسي نارر حبك )

مالك : مش يبقى حرام اقاسي نار حبك 

غزل بخجل شديد : ها ... ده عبد الحليم اللي بيقول كده 

مالك : لا ده قلبي اللي بيقول كده 

قامت غزل وقفت كانت ايديها بتترعش 

قام وقف وراها قرب منها : بتهربي ليه يا غزل بتعاندي مين 

لفت غزل لتتقابل عيونهم 

غزل : لان ..لانك تستحق الاحسن مني 

مالك : مفيش الاحسن منك 

اتكسفت و كانت هتمشي وقفها كلمته : انتي بتحبي حد تاني 

غزل : انا عمري ما حبيت غير ...

مالك : غير ايه 

غزل : غيرك انت 

قالت الجمله و جريت بسرعة 

مالك : غيري انا ازاي فهمت انا ايه كده استني يا غزل 

جري وراها بس قفلت الباب بسرعة 

مالك : غزل انا بحبك 

عينيها برقت معرفتش تتكلم نطت على السرير و هي بتضحك 

سمع مالك صوت ضحكتها من بره ضحك و مشي 

هشام : مرات مين يا طارق انت عبيط ...مالك السيوفي اتجوز بنتي و بدون علمي 

طارق : هو نفسه قالي كده تلاقيه هو اللي غواها يا عمي و ...و بطنها كبيره غزل حامل 

هشام : والله لاموته كده يابن السيوفي جبت اخرك معايا 

ضحك طارق و لف وشه و خرج 

وصل مالك الشركه كل تفكيره كان في غزل 

سليم : يا هووو ..ايه اصحى 

مالك : عايز ايه 

سليم : سرحان في مين ،اكيد فيا 

مالك : في خيبتك 

سليم : خليني افكر غزل مجاتش 

مالك : بقولك ايه متجيبش سيرتها على لسانك بقى خلاص بقت حرم مالك السيوفي 

سليم بزعل : احلف اتجوزت من غير ما تقولي 

مالك : انا بقى اتجوزت من غير ما اقول للعروسه نفسها 

سليم وهو بيضحك : ايييه انت بتهزر 

مالك :و الله ابدا انا اتجوزتها من غير ما تعرف عشان احميها و ...

سليم : و ايه 

مالك : و عشان بحبها مش عايزها تضيع مني 

سليم : وايه كمان قول يا فنان امتى هحب انا كمان 

مالك وهو بيضحك : لا انت مش هتحب انت هتفضل بتاع بنات بس د انت كانت أول علاقه حب ليك مع بت في اولى ابتدائي 

سليم وهو بيحط أيده على شعره باحراج :يا عم كل البنات حلوه اسيبهم كلهم واخد واحده بس طب والله حرام 

لبست غزل فستان ابيض واسع جدا و حجاب ابيض 

خالتو انا هروح ل مالك عشان نسيت الكتب بتاعتي هناك 

منى وهى بتغمزلها : الكتب برضوا يعني موحشكيش 

غزل بخجل : مين ده يا خالتو 

منى وهي بتضحك : الكتاب يا عين خالتك 

اتكسفت و خرجت بسرعة ركبت مع السواق 

وقفوا في إشارة مرور كانت غزل قاعدة في هدوء لحد ما لقيت طارق بيحاول يفتح الباب 

قفل السواق الباب من جوا مسك طارق حديده و كسر الازاز وهي بتعيط و تصرخ مسك ايديها و فضل يشد فيها بس السواق طلع بالعربيه بسرعة و هرب منه بس بعلامه زرقه في ايديها 

وصل السواق و صوت الناس كان عالي 

قام مالك وقف و نزل على تحت هو وسليم 

لقى غزل منكمشه في العربيه بتعيط و حجابها متبهدل و الناس بيبصوا على الازاز المكسور 

برق مالك و جري فتحلها اول ما شافته انهارت و حضنته : كان هياخدني يا مالك انا كنت خايفة اوي 

كان سليم بيسمع من السواق اللي حصل و مالك سامع كلامهم 

شالها في حضنه : انا معاكي يا غزل اهدى هتشوفي انا هعمل فيه ايه 

طلع بيها على اوضته و قفل الباب 

مالك : خلاص يا غزل العياط هيكون على اللي هيحصل فيه عشان يعرف ازاي يقرب من مرا...من حبيبتي 

بصتله غزل : انا حبيبتك 

مالك : انتي اكتر من حبيبتي انتي ...

اتفتح الباب 

هشام : هي ايه يابن السيوفي .

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

البارت الحادي عشر 🖤🌕

#عذرائي

مالك : انتي اكتر من حبيبتي انتي ..

اتفتح الباب بقوه 

هشام : هي ايه يابن السيوفي 

اتخضت غزل و انتفضت من مكانها بعدت عن مالك لوهله كان هشام عايز يحضنها عيونهم كانت بتعاتب بعض مين غلطان مين بيكذب مين خذل التاني بتصرفه 

مالك بكل هدوء قام وقف و قرب من هشام مدله أيده : ازيك يا عمي 

هشام بكل برود : انا مش عمك انا جحيمك 

رفع هشام أيده و ضربه لكمه على وشه قويه 

اتعصب مالك بس فضل متماسك 

مالك : اقعد ونتكلم 

ضربه هشام مره تانيه 

صوتت غزل وهي بتعيط : كفايه يا بابا ارجوك مالك معمليش حاجه وحشه 

وقف هشام ضرب و قرب منها مسكها من ايديها جامد و زعق : بتهربي معاه يا غزل في الحررررررام ده اللي علمتهولك يا بنت الراوي ده الدين اللي حفظتهولك من صغرك دي تربيتي 

اكتفت غزل بأنها تعيط هي عمرها ما ردت على ابوها ولا حتى رفعت عينها فيه 

رفع هشام أيده يضربها 

مسك مالك أيده 

مالك : انا سمحتلك انك تضربني لاني عادي انت زي والدي لكن عمري ما هسمحلك تمد ايدك على مراتي حتى لو كانت بنتك وانت ابوها 

اتصدمت غزل وعيطت اكتر : مالك انت بتقول ايه 

هشام : انت فاكر لما تتجوزها بدون علمي يبقى جواز شرعي انا بنتي قاصر وانت هتدخل السجن في اقل من دقيقه 

مالك وهو بيضحك : بدون علمك ازاي انا هتجوز غزل من غير علمك مش معقول هو انا مجنون 

راح مالك طلع نسخه من عقد الجواز و حطها قدام هشام

مالك : امضتك منورة يا عمي و حتى بصمتك 

ركز هشام و عينه برقت : دي امضته فعلا و دي كمان ...بصمته 

هشام : انت مزور نصاب اقسم بالله يابن السيوفي ما هرحمك و دي الورقه اللي انت فرحان بيها 

مسكها و قطعها الف حته 

مالك : ده مش الحل و دي مش الأصل انا بحب بنتك 

هشام بعصبيه : بتحبها تاخدها و تهربها من فرحها 

استغرب مالك ازاي هو بيقول كده و غزل و عبير بيقولوا أنه غاصبها على الجواز يعني هي هربت مع حد لا لا شيل الفكره دي من راسك 

مالك وهو بيحاول يحتوي الموقف : لانك مكنتش هتقبل ابن عدوك يتجوز بنتك 

هشام: بص يابن السيوفي بنتي انا هجوزها لابن عمها طلقها بالذوق بدل ما هتروح لابوك 

مالك : تجوزها لابن عمها ليه وانا جوز ارانب ولا ايه بص يا عمي غزل بنتك و مراتي وقت ما تحب تشوفها هنيجي نزورك 

هشام: انت اللي جبته لنفسك ، 

لف هشام عشان يمشي 

غزل بصوت باكي ضعيف : بابا ارجوك اسمعني انت عمرك ما سمعتني 

هشام وهو بيبصلها بحسره: ياريتني ما سمعت صوتك طول العمر ولا جبتيلي العار ده 

مشي هشام وهو غضبان و حزين جدا 

قفل مالك الباب و قعدت هي تعيط 

مالك وهو بيقفل الباب افتكر ازاي خلاه يمضي 

( مالك : و بعدين يا خالتي الجواز هيبقى باطل لو عمي ممضاش 

عبير : يابني انا همضي 

مالك : لا مينفعش يا خالتي انا عندي فكره 

عبير : قول 

مالك : انتي بتقولي أنه هيجيلك بعد شويه 

عبير : اه يابني ولازم تمشي قبل ما يجي 

مالك : خلي الممرضه تقوله أنها مصاريف المستشفى 

عبير وهي بتضحك : يابن اللئيمه طالع لخالتك طب سيب الورق و اطلع انت وانا هرن عليك 

خرج مالك و قعد في العربيه 

وصل هشام دخل عندها قعد جنبها 

هشام : عامله ايه انهاردة 

عبير : زعلانة انت ليه سايبني طول اليوم لوحدي 

هشام : م انا معاكي اهو 

عبير : لا معايا فين ناسيني اصلا ولا كأن كان في بيننا قصه حب 

ضحك هشام و باس ايديها :حقك عليا 

جاله تليفون قام يرد 

قامت عبير بسرعة مسكت الورقه وهي بتترعش و خدت القلم 

عبير : هشام امضي على الورقة دي بتاعت مصاريف المستشفى 

كان بيتكلم مش واخد باله خد القلم و مضى 

عبير : و ابصم معلش 

حط صباعه في البصامه و بصم 

مسكت عبير الورقه و نادت للممرضه بسرعة 

عبير : روحي وصلي الورقة دي ل مالك قاعد في العربيه تحت 

مشي هشام من المستشفى 

اتصلت عبير على مالك 

عبير وهي بتضحك : ها يا لئيم خليته يبصم كمان 

مالك : والله الواحد مش عارف يقولك ايه بكره احلى هديه هتوصلك يا خالتو يا قمر 

عبير وهي فرحانة : هديتي انت و غزل تكونوا سوا عليك امضه غزل بقى و اتنين شهود 

ابتسم مالك و قفل معاها الخط ) 

لف مالك لغزل اللي كانت منهارة 

غزل : ايه الورقه دي ازاي اتجوزتني 

مالك : كان لازم اعمل كده امال ياخدوكي مني

غزل : انت دمرت اخر فرصه أن بابا يسامحني

مالك بعصبية: يسامحك على ايه انتي عملتي ايه عشان يسامحك انا صريح معاكي لاخر لحظه و إن كنت خبيت عليكي الجواز ده عشان مصلحتك 

قامت غزل وقفت : يسامحني اني هربت و انت ..انا مش عايزة اكلمك تاني انت اتجوزتني و خدعتني 

مالك ببرود : على الورق بس انا عمري ما هلمسك انتي فعلا مبتحبنيش وانا مش هجبرك على حاجه لما تصلحى علاقتك ب ابوكي هطلقك

كلامه رد في قلبها قتلها هي بتقوله كده من خوفها انه يكتشف الحقيقه 

" كنُت انت الأمنية الوحيدة التي تحققت لي التي طلاما دعيت الله بها في كل حين و بيقين ،انا لا اريد فقدانك، لا اريد أن اخذلك انت مالكي و كل ما املك " 

خدها مالك و روحوا مكانش بيتكلم معاها هي هي مازلت مش صادقه معاه ايه السبب أنها ترفض جوازهم مع انها بتحبه 

فات اسبوع و كل ما بتحاول تكلمه مبيرداش كل معاملاته جافه حتى أنه بيحاول يبعد عن نظراتها بيصحى وقت ما تنام و ينام وقت ما تصحى 

منى : مالك في ايه 

مالك : في ايه يا امي حصل حاجه 

منى : انتو مالكم انت وغزل البنت طول اليوم بتدور عليك 

مالك : منى انا اتجوزت غزل ..من قبل ما تتكلمي عشان احميها من ابوها و خالتي عارفة 

منى بخبث : مهو انا كمان عارفة عبير حكتلي تصلنا بنتكلم كتير الفترة دي ..دي احسن فكره انت عملتها واحسن قرار صح خدته غزل مفيش منها اتنين 

خبطت غزل على باب اوضه مالك كانت أول مره تطلعله في جناحه الكامل 

قام مالك فتح لقاها واقفه منزله راسها في الأرض وفي ايديها كتاب 

غزل : ممكن تشرحلي الجزء ده 

قامت منى وقفت : احم ...طيب يا حبيبي اسيبك تشرح لها بقى ( غمزتله ) وانزل اتمرن شويه 

خرجت منى و دخلت غزل وقفل هو الباب 

منى لنفسها : ايدا هو هيشرحلها بجد ولا ايه هما مش متجوزين 

ضحكت و مشيت : فينك يا حامد وحشتني دروسك 

دخل مالك قعد على سريرة 

مالك : انا هجيبلك مدرس يشرحلك 

غزل بسرعة : بس انا مش بفهم غير منك 

مالك : انا مشغول 

غزل : طيب انا ..انا همشي 

لفت عشان تخرج 

مالك : هاتي اللي انتي عايزة تفهميه 

ضحكت بهدوء و راحت قعدت جنبه وبينهم مسافة 

بدأ يشرح لها وفي وسط الشرح قاطعته 

غزل : انا اسفة 

بصلها بعتاب : على ايه 

غزل : اسفة على ...على اني كدبت ايوه يا مالك في حاجه غير اللي ماما قالتهولك بس انا خفت ..خفت من حاجات كتير ...مالك انا مش مستعده اني احكي ارجوك ممكن تديني وقت 

مسك ايديها و باسها : انا عايزك تعرفي حاجه واحده انا معاكي حتى لو انتي غلطانة

ضحكت بحزن : طب هو احنا كده متجوزين صح 

مالك وهو بيضحك : المفروض 

غزل : طب هنعمل ايه دلوقتي 

مالك وهو بيبص بخبث و بيقرب منها : انتي لو عايزانا نعمل نعمل 

برقت و قامت وقفت جريت على الباب : لا انت فهمت غلط 

ضحك و قام قرب منها حط أيده على حجابها شاله من عليها : بما انك بقيتي مراتي انا بحب اشوف شعرك متلبسيش حجاب في البيت 

اتكسفت و خدودها احمرت بصتله تاني حطت ايديها قرب عينه 

غزل : لسه بيوجعوك 

مالك : ايد عمي مرزبه 

ضحكت غزل : حقك عليا متزعلش 

نزل لمستواها : ممكن تصالحيني بطريقة تانيه انا بحبها 

غزل بصوت رقيق : ايه هي 

قرب منها و باسها ( من خدها الله

بعد شويه عنها : دورك 

غزل بخجل و ارتباك : لا مش هعرف 

قرب هو منها اكتر و باسها تاني .... ( دي بقى مش من خدها )  

شهقت و بعدته عنها و جريت على اوضتها 

تعليقات