رواية أجبرني أعشقه الحلقة الحاديه والعشرون والثانيه والعشرون بقلم الكاتبه همس حسن حصريه وجديده
رواية أجبرني أعشقه الحلقة الحاديه والعشرون والثانيه والعشرون بقلم الكاتبه همس حسن حصريه وجديده
للمتعه والترفيه أدخلوا هنا 👇 ❤️ 👇سهيلة بتبلع ريقها : آدم ؟؟
انت جيت امتي وازاي وعرفت طريقنا منين ؟!
Flash back 📸🔙
آدم واقف في المخزن .. طلع تليفونه وفتح الماب
دور على أقرب مستشفى من اللوكيشن
اللي يدايق إنه لقى اكتر من ٣ مستشفيات على نفس المسافة وفي اتجاهات مختلفة !!!
سمى الله وراح على أول مستشفى يدور فيها .. وبعد طلوع ونزول كتيييير
اكتشفت إن ملهومش أثر فيها .. خرج ركب العربية واتجه ناحية المستشفي التانية وهو فاقد الامل بردو انه يلاقيهم
دخل المستشفى ووقف قدام موظفة الاستقبال
آدم : لو سمحتي فيه مريضة جت امبارح بإسم سهيلة الخشاب ؟؟
الموظفة : لحظة معايا هشوفلك الكشف
آدم : تمام
بعد دقيقة
الموظفة : لا والله يافندم مفيش حد محجوز بالاسم دا
آدم : امممم .. طيب معلش شوفيلي إسلام حمدي السيد كدا
الموظفة : اه دا موجود
آدم : طيب ممكن تقوليلي رقم الغرفة
الموظفة : اه طبعا ثانية واحدة
رجع من الفلاش باك 🔙
آدم : مش مهم جيت ازاي .. المهم جيت ليه
سهيلة بخضة : مالك ياادم وشك احمر ليه كدا ودخلت وقفلت الباب وبتاع .. انت كويس ياحبيبي ؟
آدم بيقرب عليها : وعرفتي منين إني مش كويس ياسهيلة ؟؟
سهيلة بتبعد بخوف: عشان انت أخويا ياادم فطبيعي بحس بيك وبفهم لما تكون متدايق او فيك حاجة
دا غير إن انت اللي مربيني يعني هههه
آدم بيقرب اكتر ببطئ : عشان انا اخوكي اللي مربيكي صح ؟؟
طب تخيلي معايا كدا ياسهيلة .. لو عيشتي سنيييييييين بتبني في بناء كبييير اوي لحد ما كبر قدامك وبقيتي بتحلمي باليوم اللي هيظهر فيه للمجتمع وتشوفيه وهو ناجح وبتاع
وفجأة تكتشفي إن البناء دا كله مش مترخص .. فالحكومة تيجي وتخرجك منه وفجأة تلاقي نفسك غريبة عنه •• هتحسي بأيه ؟؟؟؟
سهيلة بترجع لورا اكتر : ماتوضح ياادم قصدك ايه انا مش فاهمة حاجة !!!!
آدم : تعالي افهمك قصدي
مد ايده مسك ايديها اتنطرت وبقت عمالة تترعش من الخوف وعينيها مدمعة
خدها وقعدها على السرير .. شد كرسي وقعد قدامها
سهيلة : فهمني ياادم في ايه بس
آدم : انا مش هتسرّع زي كل مرة ولا هضرب واكسر وادغدغ وأبقى متخلف
انا هسألك بمنتهى الهدوء .. ايه اللي حصل ؟؟؟
سهيلة بتبلع ريقها : مش فاهمة
ايه اللي حصل في…
آدم : ااااااايه اللي حصل عشان مقومش ارميكي من الشبااااااااااك
سهيلة بتعيط : خلاص خلاص هتكلم والله بس اهدى
آدم بيبص في الأرض قدامه : اتفضلي اتكلمي .. انا هادي خااالص اهو وبسمعك
سهيلة : خدرني ياادم
آدم بيرفع وشه وبيبص في عينيها : خدرك ؟!
سهيلة بعياط : ورحمة أبويا خدرني .. وحياااة أمي خدرني
انا عارفة إحساسك ياادم ، عارفة إني كسرت ضهرك ووجعتك اوووووي بس أقسم بالله ما كان بإرادتي انت عارف أختك وتربيتها
آدم باصصلها مصدوم وساكت تماماً .. وبعد دقيقة من الصمت الفظيع دا
ادم : سنتين ؟؟؟؟
سنتين مستغفلاني ومشككاني في اكتر واحدة حبيتها في الدنيا .. سنتين وانا مفكر نفسي سيد الرجالة دا انا ربيت أخت ب١٠٠ راجل ضافرها أنضف من بلد !!!!
سهيلة : ياادم صدقني والله العظيم انا
قام وقف ولطشها بالقلم بعزم ما فيه لدرجة إن بوقها جاب دم وقعدت تعيط من الوجع
مد ايده حطها على رقابتها
آدم : المفروض دلوقتي أعمل ايه ؟؟ اقتلك واغسل عاري بإيدي زي الأفلام والمسلسلات ؟؟ ولا اخدك واروح بيكي القصر وافجر القصر بكللللل اللي فيه؟؟؟
ولا ياترى ارميكي في الشارع كلاب السكك تنهش في لحمك مانتي خلااااص لحمك رخيص .. ولا ياترى اعمل زي ما جدي عمل وأدور على واحد ادبسه فيكي يتجوزك ويشيل فُجرك ؟؟
بس صحيح .. مين هيقبل يتجوز واحدة زيك ؟!!!!
إسلام داخل من الأوضة ماسك دماغه : انا ياادم
آدم بيشيل ايده و بيتلفت يبصله …
سهيلة بتبص لإسلام ومصدومة !!
إسلام : انا هقبل اتجوز أختك واستر عليها واشيلها في عينيا كمان .. انا اكتر واحد عارف إنها بريئة وكانت ضحية مجني عليها مش جانية ياادم
أخرج من المستشفى بس وهاجي اتقدملها قدام الكل واكتب عليها ونعمل أحلى فرح في الدنيا كمان
آدم ماشي ببطئ ناحية إسلام
وبمنتهى الخذلان : حتى في دي ياصاحبي .. حتى في دي خونت صداقة عمرك وخبيت عليا للمرة التانية !!!!!! ياخسارة
قال الكلمتين دول وخرج على برا وهو مليان وجع وقهر وكسرة قلب
مش عارف يلاقيها منين ولا منين
من ناحية أخته اللي قعد سنين يربي ويكبر فيها وفجأة تحط راسه ف الطين وميلاقيش قلب حتى يقتلها ،من ناحية أخوه اللي كان بيربي فيه هو كمان وبيفضله على نفسه في كل حاجة وبيشيل شغل الشركة كله بداله عشان يريحه وفي الآخر غدر بيه وكان هيقتل مراته وبعدين ضرب صاحبه على دماغه وهرب ..
من ناحية تانية مراته وحب عمره اللي ظلمها وجه عليها مادياً ومعنوياً وخسرها .. من ناحية عيلته اللي كدبت عليه وخبت عنه الحقيقة سنتين بعد كل اللي عمله معاهم .
ركب عربيته وحط دماغه على الدريكسيون وكل الأحداث بتتكر في دماغه زي الشريط
رفع راسه وعينه مليانة دموع وصرخ بعلو صوته
“آاااااااااااااااااه ” صرخة وصلت لآخر الشارع
💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟
*في المستشفي *
سهيلة حاطة ايديها على وشها وعمالة تعيط بصوت من زعلها ووجعها على آدم
إسلام عينه دمعت راح واخدها في حضنه وقعد يطبطب عليها
سهيلة في حضنه وبتتشحتف من العياط : مكانش قصدي كل دا والله العظيم ماكان بإرادتي
آدم عمره ما هيصدقني ولا هيثق فيا تاني والللللله ماكان قصدي ااذيه ولا اجرحه ولا افضح نفسي كدا
إسلام بيطبطب عليها : اهدي ياسهيلة اهدي عشان خاطري انا .. انا هحل كل حاجة والله العظيم
سهيلة بتتعدل : هتحل كل حاجة ازااااي بس
إسلام : أول مانخرج من المستشفى هروح أطلب ايدك وهنكتب الكتاب في أسرع وقت .. وإذا كان على آدم انا هاتصرف معاه
دا صاحب عمري ومعايا مفاتيحه ياسهيلة
سهيلة : وانت ذنبك ااااااايه تعمل كل دااااا
ذنبك ايه تشيل غلطة حد غيرك ذنبك ايه تتجوز واحدة معيوبة زي…
إسلام بصوت عالي : ذنبي إني بحبببببببك ياسهيلة
راسه وجعته من علو صوته ووطي حط ايده على راسه .. سهيلة بصاله متنحة ومصدومة
اتعدل تاني وبصلها : اه بحبك ياسهيلة ومن بدررررري أوي
من أيام ماكنت باجي عندكم اذاكر مع آدم وكنت شايفك لسة طفلة بريئة بتلعبي بكتبنا واقلامنا وتبوظيلنا الحاجات
اتعلقت بيكي من ضحكتك ، من برائتك وعفويتك ومهما كنتي بتكبري قدامي صورتك وانتي لسة طفلة بريئة زي الملاك مكانتش بتفارق عيني
بس اللي كان مانعني أتكلم أو حتى ألمح إن آدم صاحب عمري .. وانتي عارفة إن في المواقف دي لما البنت او حد من أهلها بيرفض الصاحب بيخسر صاحبه
اختارت إني أحبك من بعيد لبعيد من غير ماتحسي .. ويوم ما حسيت إن قلبك مع حد تاني مستنتش لحد مااعرف حتى هو مين
اختفيت من قدامك وكنت بتعمد مشوفكيش
كنت بحبك بيني وبين نفسي وابص لصورتك اللي سرقتها من البيت وانتي طفلة وكأنك كبرتي وبقيتي واحدة تانية غيرك
بس يوم ما ربنا حطك تاني في طريقي وانتي محتاجة مساعدة حسيت إن دا رزق وربنا باعتهولي وكأنه بيقولي خد يااسلام
“دي نتيجة صبرك ”
من أول لحظة مشكتش لحظة إن كل دا يكون حصل بإرادتك أو ليكي يد فيه
ودا ببساطة لأني مبطلتش أشوفك في صورة الملاك البرئ اللي كان بيلعب بحاجاتنا واحنا صغيرين ❤️❤️❤️
سهيلة بصاله ومتنحة اكتر مش مصدقة إن كل الكلام دا بيتقال ليها هي !!!!
حطت راسها على كتفه ببطئ ومن غير ما تنطق ولا كلمة •• وكأن مفيش كلام يوصف شعورها في اللحظة دي
بقلم همس حسن 🖋️
💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟
نشوى بتفتح باب الشقة اللي سايبة فيها إبراهيم ..
دخلت وبدأت تدور عليه
نشوى: إبراهيم
ياابراهييييييم
تفتح بيبان الاوض وتبص .. مش لقياه !!!
نشوى بغضب : ياابن الغداااااارة
طلعت تليفونها بسرعة واتصلت بيه على الرقم اللي سايباه معاه .. “غير متاح”
رزعت التليفون في الأرض بعصبية
نشوى : مااااااااشي ياابراهيم ماشي
إن ما وريتك مبقاش انا نشوى الخشاب ياابن الج***
نزلت تجري على تحت وهي عفاريت الدنيا بتتنطط في وشها وحاسة إنها قربت تنكشف
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
*في القصر *
*تحديداً في أوضة مليكة *
مليكة : هنعمل ايه دلوقتي ؟؟
روان : مش عارفة
مليكة : العيلة لازم تعرف اللي الحيوان دا عمله فيكي عشان يااما يجيبولك حقك يااضعف الإيمان اووووي يقدروا موقفك
روان : لالالاء اوعي تقولي لحد يامليكة .. انا مش هقدر أبعد عن إبني يوم واحد ، يوم ايه دا انا مبقدرش اسيبه من ايدي ساعة بس
مليكة : وانا مش هسيبك في الوضع دا لوحدك ياروان .. كفاية اووووي اللي جرالي من ورا تخبية الأمور ، مش عايزة أكرر نفس الغلطة معاكي
روان : يعني عرفتي اخيراً إنها كانت غلطة اهو ؟
مليكة : قصدك ايه
روان : قصدي إنك فوقتي وفهمتي إن سهيلة مكانتش تستاهل كل اللي عملتيه في نفسك عشان خاطرها
مليكة : بس ياروان متقوليش الكلام دا
مش معنى إني بقولك غلطتي إني ندمانة إني عملت كدا ••• أحياناً كدا فيه غلطات بتبقي مفروضة عليكي ولو اتعاد بيكي الزمن بدل المرة مليون هاتعمليها هيييي هي
وسهيلة بت غلبانة وطيبة وياما وقفت جنبي في حاجات كتير وأبسط رد جميل اردهولها إني اعمل اللي عملته
روان : بس خلي بالك الحقيقة مش هتفضل مستخبية كتير ومسير آدم هيعرف
مليكة : يالهوي دا لو عرف تبقى كارثة ياروان
روان : ربنا يسترها بقا .. المهم انتي مالك كدا
حاسة وشك مخطوف بقالك دقيقة كدا
مليكة : مش عارفة والله ياروان فجأة قلبي اتقبض كدا وحاسة بشعور غريب اوي مش قادرة أحدد هو ايه
روان : طيب بصي .. قولي استغفر الله العظيم ١٠ مرات وغمضي عينك ، وشوفي أول صورة هتيجي قدامك صورة مين
استغفرت مليكة ١٠ مرات وغمضت عينيها
مشافتش غير صورة آدم ..!!!
فتحت عينيها بسرعة وهي مخضوضة : لا لا ياشيخة ايه التخاريف اللي بتقوليها دي اقعدي ساكتة
روان : هي مش تخاريف هي مجرد طرق بتعرفك بالتقريب قلبك مقبوض عشان ايه ودا في الغالب بيكون حاجة انتي عارفاها بس مش واخدة بالك
مليكة بتغمض عينيها تاني شافته للمرة التانية .. فتحت عينيها
مليكة : طيب انا هقوم اخد دوش بقا يمكن افوّق كدا
روان : ماشي قومي وانا كمان هروح اوضتي عشان أغير لياسين واظبطه كدا وانيمه
سابتها روان وخرجت هي وياسين من الأوضة وراحت على اوضتها .. وقامت مليكة دخلت تاخد دوش
💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟
روان في اوضتها بتنيم ياسين .. اتأكدت إنه نام وحطته ع السرير
معاذ بيفتح الباب وداخل
روان بتبصله بإستحقار : ايه اللي جابك هنا ؟!!
معاذ : الله !!
اوضتي ومراتي .. عايزاني أروح فين يعني
وبعدين يارورتي دا احنا يعتبر اتكتب لعلاقتنا عمر جديد يعني
روان : بقولك اااااايه .. انا مستنية بس آدم إبن عمي يخلص من الحوارات اللي هو فيها دي وهخليه يفوقلك ويفوقك انت فين ودخلت عيلة مين
معاذ : آدم إبن عمك دا تبليه وتشربي مايته
أصله ياحرام ..يوم ما تنامي ع البُرش بتتقطعي من وجعك على فراق إبنك مش هيعرف يخش سجن النسا عشان يقولك معلش يابنت عمي
روان : انت بني آدم زبالة
معاذ : الطيور على اشكالها تقع ياحبي
روان : ممكن أعرف مين الزبالة اللي كانت بتجيلك البيت؟؟؟ معلش الفضول قاتلني بس
معاذ بيضحك بسخرية : الفضول هيقتلك اكتر لما تعرفي هي مين .. بس للأسف الاوان لسة مجاش
بس عموماً متستعجليش .. كله جاي 😉
💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟
*في أوضة مليكة وآدم *
خلصت آدم الدوش
لبست هدومها وخرجت من الحمام .. وقفت قدام التسريحة تنشف شعرها بالفوطة
باب الأوضة بيتفتح .. آدم داخل من الباب شبه مُحطم ، وشه أصفر وعيونه دبلانة ووارمة من العياط .. باصص في الأرض وماشي يتطوح من التعب من كتر اللف في الشوارع بدون هدف
اول ما مليكة شافته نزلت ايديها والفوطة وقعت منها .. تعابير وشها كلها اتغيرت وعلى طرف لسانها تسأله “مالك ياادم فيك ايه ؟؟؟!”
لكن بتمنع نفسها في آخر لحظة
دخل آدم ساب التليفون على الكومودينو .. قعد على السرير وبص في الأرض بكسرة
راحت مليكة قعدت جنبه يمكن تفهم فيه ايه
بصتله وربعت رجلها •••
آدم بكسرة وعين مدمعة : الحِمل تِقل عليا أوي يامليكة .. تِقل بغباء أقسم بالله
عارف إن زمانك مش طايقاني ويمكن مش عايزة تسمعي مني حاجة ودا حقك طبعاً ، بس صدقيني انا محتاجلك فوق ما تتخيلي
نام على رجلها ومسك ركبتها بإيده .. مليكة مبرقة ومتفاجئة من الموقف الغريب دا 😳
آدم : انا تعبان اوووووي يامليكة .. حاسس إن قلبي بيغلي و مولع ناااار وكأن الدنيا كلها اتفقت عليا تكسرني
مش قادر أتخيل ولا استوعب إني كنت حماااااار أوي بالشكل دا … كل حاجة كانت قدام عيني ومكنتش شايف ، كل الموازين كانت مقلوبة ، كل الحقايق كانت معكوسة .. كل الناس كانت فاهمة صح وانا الوحيد اللي كنت مُغفل وفاهم غلط
بيمسك ايديها البيضا الناعمة .. حطها على وشه وهو نايم وشم ريحتها الهادية اللي بتطمنه دايما .. حركها ناحية بوقه وباسها
آدم بيعيط : سامحيني يامليكة .. أبوس ايدك سامحيني وخليكي انتي الحاجة الحلوة اللي تهون عليا النار اللي حاسس بيها
غمض عينه وهو بيقول “سامحيني” غصب عنه راح في النوم من التعب والارهاق والحزن
مليكة بصاله من فوق وعيونها مليانة دموع .. شدت ايديها من على بوقه وبدأت تمسح في دموعه اللي نزلت على خده بعد ما غمض عينه
مليكة بعياط : ياريتني أقدر مسامحكش 💥💥 مش هقدر أقولك الكلام دا وانت صاحي بس هكتفي بإني انطقه وانت نايم ••
انا مش قادرة أمنع نفسي عن حبك رغم كل اللي عملته فيا ياادم .. رغم أذيتك اللي كانت بتزيد كل يوم ولا مرة بطلت أحس إنك إبني ، أبويا ، أخويا ..
بتعيط زيادة وهي بتمشي ايديها على وشه : لو عليا كنت شيلت عنك كل الحزن اللي حاسس بيه وخبيتك جوايا أقسم بالله
مسكت راسه بإيديها الاتنين وحضنتها جامد اوووي وكأنها بتعوض طول الفترة اللي كانوا فيها بعاد عن بعض .. سواء من بعد ما اتجوزوا ، او من بعد ما عرف إنها حامل وشافها غلط
💥وهنا انا كهمس اتبسطت أوي الصراحة 😹😹❤️❤️❤️ أخيراااااا بلوا ريقنا بحاجة حلوة 💥
نرجع للأحداث بقا مش عايزين نسرح 🙄
🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟
بدأ الليل يليل .. قامت مليكة من مكانها وعدلت آدم على السرير وحطت راسه على المخدة ، قلعته الجزمة وغطته
جاية تخرج على برا سمعت صوت رسالة على تليفونه بس الغريب إن صوت الرسالة دي بالذات مختلف عن صوت بقيت الرسايل
الفضول خادها .. راحت خدت الفون من ع الكومودينو وفتحته عشان تشوف الرسالة
” مشيت قبل ماتعرفني وافقت على الديل ولا لا ؟
عموماً لو وافقت جهز الاتنين مليون وتعالالي بكرا في نفس المعاد والمكان عشان تعرف المعلومة التانية ”
استغربت مليكة وطلعت في المحادثة تشوف الرسالة اللي قبلها
“لو عايز تعرف مين الشخص اللي مراتك كانت بتداري عليه طول المدة اللي فاتت ، ومين الشخص اللي ورا كل المصايب اللي انتو فيها بقالكو سنتين
تعالى على اللوكيشن دا بكرا الساعة ٨ الصبح”
مليكة برقت واتصدمت
مليكة : يالهوووووي .. معنى كدا إن آدم عرف إن سهيلة ا…..
يالهوي عليا يالهوي .. انا لازم أعرف سهيلة فين بسرعة لا يكون عمل فيها حاجة
مسكت التليفون تاني وبصت على المعاد واللوكيشن … آدم بدأ يتقلب قفلت التليفون بسرعة من غير حتى ماتقفل الشات وسابته ع الكومودينو وفتحت الباب خرجت على برا
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
*بعد ساعة *
آدم نايم بيحلم بكابوس من وسط الكوابيس ..
ناس كتير عايزة تأذيه وفيهم حد كبير عامل زي الوحش بالظبط لابس أسود في أسود ومداري وشه ، ماسك سيف طوووويل وعمال يجري وراه عايز يقتله
قعد يجري والشخص دا يجري وراه يجري ودا يجري وراه .. لحد ما آدم فاق مفزوع من النوم
عرقان وبينهج جامد
آدم : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم ، أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
قام اتعدل وبص في الساعة … مشى ايده على وشه وشعره
ولسة هيقوم يدخل الحمام سمع صوت قلق تحت
خرج من الأوضة بسرعة وبص من فوق على الريسبشن تحت
إبراهيم داخل من الباب .. أمينة بتجري بالكرسي ورايحة عليه
آدم واقف فوق مبرق 💥💥💥
يتبع…
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 22
.
أجبرني أعشقه
أجبرني أعشقه
رواية أجبرني أعشقه الحلقة الثانية والعشرون
إبراهيم داخل من الباب .. أمينة بتجري بالكرسي ورايحة عليه
أمينة : ياالف حمدالله على سلامتك ياحبيب امك
وطى إبراهيم باس ايديها ودماغها وحضنها
أمينة بعياط : كنت فاكرة إني مش هلحق أشوفك تاني .. قولت خلاص
هتاخدك الأيام وانا أيامي هتخلص وهقابل وجه كريم قبل مااخدك في حضني
إبراهيم : مقدرش ياامي .. انا رجعت تاني أهو
العيلة كلها واقفين مترصصين وبيبصوله
إبراهيم : انا عارف إنكم أكيد زعلانين مني جداً واني مهما قولت هبقى بردو غلطان .. بس صدقوني غصب عني
بدأ يسلم عليهم واحد واحد ..
رفعت ، روان ، معاذ ، أمينة ، ثرية .. وصل لغاية مليكة ، بصلها شوية وعينه مكسورة
وبيمد ايده عشان يسلم عليها ، جاية ترفع ايديها تسلم عليه هي كمان جه آدم من ورا شدها ومسك في إبراهيم
آدم : يابجاااااحتك يااخي .. بعد كلللل اللي عملته جاي برجليييييك لغاية هنا وكمان عايز تسلم على مراتي وايدك تلمس ايديها ياحيوااااان دا انا هدغدغ عضممممك
ولسة جاي بيرفع ايده عشان يضربه بالبونية
أمينة : ااااااادم
ثبت آدم على وضعه وبص لأمه .. مليكة مستغربة ومش فاهمة ايه اللي بيحصل !!
أمينة : جرا ااااايه ياادم .. انت مش هامك اي حد ياأخي ، مش كفاية اتسببت في إنه يسيب البيت ويمشي من كام يوم كمان دلوقتي لما صدقت إني أشوفه هتضربه وقداااامي
آدم : انتي متعرفيش حاجة ياامي
أمينة : امك تعبااااااانة ياادم .. تعبانة وعاجزة ومتكتفة جوا كرسي شاللها معنوياً اكتر ماهي مشلولة مادياً
نفسي اشوف عيالي كويسين مع بعض وبيحبوا بعض .. نفسي لما أروح لابوك في يوم من الايام أقوله انا كنت قد الأمانة وربيت عيالك صصصصح
آدم بيتعدل وبيبص في الأرض ويتراجع عن كل اللي كان هيقوله
آدم : انا آسف ياامي
سابهم وطلع على اوضته .. إبراهيم رفع عينيه وبصله وهو طالع
رفعت : حمدالله على سلامتك ياابراهيم .. بس خد بالك الحركة دي لو اتكررت تاني مش هيكون ليك مكان في البيت
إبراهيم : حاضر ياجدي
بقلم همس حسن 🖋️
💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟
*الساعة ١ بالليل *
آدم واقف قدام حمام السباحة في الجنينة اللي فاضية ومفيهاش مخلوق وبيشرب سجارة
وكل الأحداث عمالة تتكر في دماغه زي الشريط
فجأة .. جت مليكة من ورا وقفت جنبه وبصت هي كمان بإتجاه حمام السباحة
آدم بصلها باستغراب !!!!
رجع بص تاني على حمام السباحة
آدم : آسف لو كنت دايقتك من شوية لما جيت .. انا بس أعصابي كانت تعبانة شوية
مليكة باصة قدامها ومبتردش عليه
آدم بعصبية : هتفضلي مبترديش عليا كدا كتير ؟؟
مش كفاية اللي انا فيه بقا ولا ايه الحكاية
بردو مليكة مبتردش ……
آدم : طب لما انتي مش عايزة تردي ولا تتكلمي ولا حتى تبصيلي جاية تقفي جنبي ليه .. أمرك غريب اوي
اتلفتت مليكة عشان تمشي وقصدت تزحلق رجلها وكأنها هتقع في حمام السباحة … رمى آدم السجارة ونط مسكها بسرعة قبل ما تقع
بقت في حضنه .. ايديها على صدره و بينه وبين وشها سنتي بالظبط ، قلبه بيدق جامد اوي
سواء من خوفه على مليكة .. او من رهبة قلبه إنه قريب للحد دا من اكتر واحدة بيحبها في الدنيا
مليكة : فهمت دلوقتي ؟؟
ابتسم آدم لمجرد إنها ردت عليه لأول مرة ❤️
آدم : فهمت ايه ؟
اتعدلت مليكة وعدلت هدومها
مليكة : رغم إنك كنت متدايق مني عشان مبردش عليك في موقف زي دا بس أول ما شوفتني هقع لحقتني
نفس الشئ •••
عملت فيا كتير وجرحتني كتير ، بس مقدرش أشوفك في موقف صعب ومقفش جنبك او اسيبك لوحدك
زي مانت كنت دايماً بتعم….
*وقفت كلام وافتكرت كل حاجة حصلت معاها *
لفت وشها عشان تمشي ، مسك ايديها وقفها
آدم : متأكدة إنك وقفتي جنبي لمجرد إني كنت بعمل معاكي كدا
مليكة : قصدك ايه
آدم : انا متأكد إن من جواكي بتحبيني زي مانا بحبك بالظبط .. ولو لسة دا محصلش
هجبرك تحبيني
مليكة : تجبرني أحبك ؟؟ هو الحب بقا بالإجبار هو كمان اليومين دول !
آدم : كل شئ متاح في الحب والحرب
ولو مخلتكيش تعترفي إنك بتحبيني مبقاش آدم الخشاب
مليكة : تفتكر دا وقت اللي انت بتقوله دا ؟
آدم : عندك حق .. حياتي فيها مصايب وبلاوي وتحديات كتير اوي الفترة دي
لكن انتي أهم تحدي فيهم .. انتي المستند اللي لو اتطبع صح حياتي كلها هتمشي صح
مليكة : ابراهيم عمل فيك ايه ؟؟
آدم بيسيب ايديها وبيبص ناحية حمام السباحة تاني : خشي نامي يامليكة الوقت اتأخر
فضلت بصاله شوية ومستغربة .. سابته ودخلت على اوضتهم
دخلت قعدت على السرير .. بصت ع الكومودينو شافت تليفون آدم ، فكرت شوية
وبعدين مسكت الفون وفتحت نفس المحادثة لقت الشخص باعت رسالة جديدة
“معلش ياادم بيه هنرحل المعاد شوية ونخليه ٣ العصر بدل ٨ الصبح .. مشغوليات بقا
أهم حاجة زي ما اتفقنا ، ٢ مليون جنيه ”
سابت مليكة الفون على الكومودينو مكانه وقامت فرشت الشازلونج ونامت عليه
*بعد نص ساعة*
آدم خلص اللي بيعمله .. راح على اوضتهم وبيفتح الباب
شاف مليكة نايمة على الشازلونج ورايحة في النوم … قرب منها ببطئ
وطى وباسها من دماغها براحة .. شالها نيمها على السرير وغطاها ، فرش كوڤيرتا في الأرض ونام
بقلم همس حسن 🖋️💖
💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟
تاني يوم الصبح 🌄❤️
مليكة بتبدأ تفوق .. اتمطعت واتتاوبت وهي بتتعدل
بصت حواليها لقت نفسها ع السرير استغربت !!
بصت على آدم في الأرض لقيته نايم ورايح في النوم .. اتعدلت عالسرير وقعدت تبصله وهو نايم وابتسمت
بدأ يتقلب اتعدلت بسرعة وقامت تدخل الحمام
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
*في الريسبشن *
قاعد رفعت بيفكر في سهيلة وياترى زمانها راحت فين ؟؟؟
روان نازلة على السلم بتسكت ياسين على ايديها .. راحت قعدت جنب جدها وبتهز في ياسين وهو على صرخة واحدة
رفعت دير وشه عشان ميبصلهاش ..
روان بفقدان صبر : ما خلااااص بقا خلصنا يا ياسين هتفضل ويك ويك ويك ويك صدعتننني
رفعت بغضب : انتي ازاي تكلمي عيل صغير بالمنظر داااا
روان : انا آسفة ياجدو هو بس بوظلي أعصابي
رفعت : ما يبوظلك ام أعصابك عادي ومين الأم اللي أعصابها مباظتش يعني .. هاتي الواد دا
خسارة فيكي انتي وأبوه اصلا
اديته ياسين .. ثرية نازلة ع السلم
ثرية : ايه يابابا بتزعق ليه في حاجة
رفعت : أبقي علمي بنتك ازاي تبقى أم ، تبقى زوجة ، وازاي تبقى ابنة او حفيدة كمان
ثرية : حاضر يابابا متزعلش نفسك بس
رفعت : فين أمينة عشان تفطر ؟؟
ثرية : أمينة قاعدة في اوضتها فوق مش عايزة تنزل ولا تفطر ، بالها مشغول بسهيلة اللي مختفية ومش عارفينلها طريق دي
رفعت : ياحول الله يارب .. ربنا يعدي اليومين دول على خير يابنتي
خدي حفيدك دا حاولي تلهيه او تسكتيه ، ولو فضل بيعيط كدا كتير ودوه للدكتور يمكن عنده مغص
ثرية بتاخد ياسين : حاضر هات
مليكة نازلة : صباح الخير 😍😍
رفعت : صباح النور يانن عين جدك
البصة في وشك عالصبح ترد الروح والله العظيم
مليكة بتبوس دماغ جدها : ربنا يخليك لينا ياجدو ❤️❤️❤️
آدم نازل وراها : صباح الخير ياجماعة
ثرية : صباح النور ياحبيبي
رفعت : وصلت لحاجة تخص أختك ياادم ؟
آدم باصصله وساكت .. نزل عينه في الأرض
رفعت : آدم .. انا بكلمك
إسلام وسهيلة داخلين من باب القصر
إسلام : ياريتكم افتكرتوا ٥٠ جنيه
كلهم قاموا وقفوا .. اول ماادم شاف سهيلة افتكر كل حاجة هو أصلا مش ناسيها
أعصابه شدت تاني وملامح وشه كلها اتغيرت
مليكة جريت حضنت سهيلة
رفعت : كنتي فين ياسهيلة ؟؟؟؟
سهيلة : كنت ا….
إسلام : واحنا جايين على البيت هنا عملنا حادثة بالعربية .. بس الحمدلله ستر ربنا جت فيا انا
ثرية : ياساتر ياااارب 😱😱
مليكة بتبرق
رفعت : لا إله إلا الله ، وبعدين
إسلام : بسيطة الحمدلله هو ارتجاج خفيف في المخ بس ، وطبعاً اللي اخرنا كدا عشان هما خادوني على أقرب مستشفى ومكانش فيها شبكة وسهيلة كانت خايفة تسيبني وتخرج عشان تكلمكم
رفعت : حصل خير يابني .. بس اللي حصل دا ميصحش
بياتكوا انتو الاتنين في أوضة واحدة في مستشفى دا مش أصول يااسلام
إسلام : دا حقيقي ياجدي وانا محقوقلك في دي
بس لما تعرف اللي انا جاي لحد هنا عشان أقوله يمكن تغير رأيك
رفعت : ايه هو اللي عايز تقوله
إسلام : انا عايز أخطب سهيلة ياجدي
دخل الكل في حالة صمت وذهول ومحاولة استيعات للموقف
رفعت : طلع منين الموضوع دا ؟؟
وبعدين هو انت في ايه ولا في وفكرت امتى في الكلام دا
إسلام : فكرت من زمان .. بس قولت اكيد مش هلاقي أنسب من الوقت دا اطلب منك فيه ايد سهيلة
آدم الغضب ظهر على وشه اكتر .. سابهم وخرج على برا
معاذ بيضحك بسخرية من تحت لتحت
مليكة : يعني انتو كنتو مخططين لدا من بدري ولا حصل حاجة ؟؟
إسلام : لا مكناش مخططين لاي حاجة
روان اتغاظت من الكلام وافتكرت اللي حصل لمليكة من وراها .. سابتهم و طلعت على فوق
رفعت : بص يا اسلام
انا معتقدش خالص ان ده الوقت المناسب نتكلم في حاجه زي كده .. العيله مليانه احداث مهمه وكبيره ده غير ان والدتها اصلا مش موجودة دلوقتي عشان تقول رأيها ولا اخوها موجود عشان يقرر معانا ، اديني شويه وقت وهنرجع نتكلم تاني في الموضوع ده بعدين
إسلام : تمام مفيش مشاكل
انا جبتلكم سهيلة لحد البيت اهو وآسف مرة تانية إنها غابت عنكم كدا بسببي
رفعت : ولا يهمك ياحبيبي أهم حاجة إنك بخير
إسلام : طيب هستأذن انا بقا
رفعت : لاااااا تستأذن ايه مفيش الكلام دا .. انت هتقعد معانا كام يوم في القصر لحد ما تبقى تمام
انت عامل حادثة ومحتاج عناية
إسلام : لا لا ياجدي اعفيني والنبي انا من الحوار دا مش هينفع والله
رفعت : لا هينفع ونص ، ولا انت هتقلب عليا بقا عشان بقولك اديني شوية وقت 🤔
إسلام : لا وربنا ابدا اوعي تربط دي بدي
رفعت : يبقي هتقعد معانا لحد ما تبقي بخير ، وهنكلم والدك نقوله كل حاجة كمان
إسلام بعد تفكير لدقيقة : ماشي ياجدي اللي انت شايفه
ثرية : هخش بقا اعملك فرخة بلدي كدا ترم عضمك وتنسيك الحادثة دي من أساسه 😍😍
إسلام : الله يباركلك ياامي تسلميلي يارب ❤️❤️❤️
💝✨💝✨💝✨💝✨💝✨💝✨💝✨
مليكة طلعت اوضتها وبتفتح الباب ..
آدم واقف قدام الدولاب “قدام درفة مليكة تحديداً” وبيطلع هدوم
مليكة : انت بتعمل ايه ؟!
آدم : بطلع هدوم
مليكة : مانا أكيد شايفة إنك بتطلع هدوم .. بتطلعلي هدوم ليه
آدم : عشان عرفت إن عندك محاضرة مهمة جداً النهاردة ولازم تحضريها
مليكة : ؟!!!
هو انت سألتني قبل ما تعمل كدا
آدم : في يوم من الايام بمنتهي الغباء كنت هحرمك من التعليم .. بس من الوقت اللي عرفت فيه الحقيقة خدت عهد على نفسي إنك هتتخرجي بامتياز
مليكة : هو انت في ايه ولا في ايه ياادم ؟!!!
آدم : مانا قولتلك اللي فيها بقا ياموكا .. يلا ياحبيبتي البسي بسرعة وانا هنزل أجهز العربية واستناكي
نزل آدم على تحت ، مليكة قعدت على السرير محتارة
مليكة : طب مانا ورايا مشوار لازم اعمله بأي طريقة
أعمل ايه انا دلوقتي 🤦🏼♀️
🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟
*بعد نص ساعة *
آدم واقف بيجهز العربية ، خلص وركب ولسة هيقعد يستني .. مليكة بتفتح باب العربية وبتركب هي كمان
آدم : بالسرعة دي ؟
مليكة : كنت عاوزني أتأخر ولا ايه !
آدم : لا بس كنت فاكرك هتعاندي وتتاخري بقا والشغل الساقط اللي بيحصل من البنات دا
مليكة : قصدك اللي كان بيحصل من داليدا مش كدا ؟
ملامح وشه اتغيرت واحمر .. دور العربية وطلع
مليكة : هو انت ازاي كدا ؟!
في وسط كلللللل المصايب اللي حاصلة دي ووسط مانت سايب شغلك نفسه ومش عارف تركز من اللي انت فيه بتركز في جامعتي وفي المحاضرة المهمة
آدم : زي ما كل المسؤوليات التانية دي في رقابتي انتي كمان أمانة في رقابتي .. واعتقد احنا اتكلمنا في الموضوع دا كتير قبل كدا
مليكة : صعب اوي إن الواحد يفهمك
آدم : معلش بكرا تفهميني
طول الطريق مليكة متوترة جدا وعمالة تفرك في ايديها ، آدم يبص لايديها الاتنين ومستغرب
وصلوا الجامعة .. آدم نزل فتحلها الباب ونزلها
آدم : خدي بالك من نفسك كويس ، انا رايح مشوار وبعد ساعة بالظبط هاجي اخدك
مليكة : ماشي
آدم : يلا ادخلي
وقف استناها لحد مااتأكد إنها دخلت .. ركب عربيته واتحرك
وبعد ما هي اتأكدت إنه مشي خرجت تاني بسرعة ، وقفت تاكسي وركبته وقالتله على اللوكيشن
*في العربية *
فتحت مليكة شنطتها ، طلعت دفتر الشيكات والقلم
قطعت شيك وكتبت فيه ٢ مليون جنيه
معلومة : الفلوس اللي في حسابها دي جدها حطها في حسابها هي واختها من يوم ما أبوها مشي وسابهم .. ودا عشان يأمن مستقبلهم لو مات بدري
*وصلت مليكة اللوكيشن *
داخلة مكان واسع وكبير وفاضي .. داخلة ببطئ وخوف “ياترى ايه اللي مستنيني جوا؟”
طلعت الدور التاني زي مامكتوب في الرسالة
نفس الشاب واقف مستني آدم ييجي ، اتفاجئ بأن اللي داخلة عليه بنت .. مش آدم
الشاب قام اتعدل : انتي مين ؟؟
مليكة : كنت بتكلم آدم الخشاب .. وانا حرم آدم الخشاب
الشاب : بمعنى ؟
مليكة : طلبت اتنين مليون جنيه مقابل إنك تعرفنا مين الشخص اللي مدمر حياتنا بالاسلوب دا
*طلعت من شنطتها الشيك *
مليكة : دا شيك ب٢ مليون جنيه .. بس مش هتلمسه بإيدك إلا ماتقولي المعلومات الأول
الشاب : امممم .. بس انا الأوامر اللي معايا أقول لاستاذ آدم ، مش لمراته
مليكة : آدم الخشاب .. مليكة الخشاب
واحنا الاتنين اسمنا في بطاقة واحدة .. هتقول ولا أرجع في كلامي وارجع الشيك مكانه ؟؟؟
الشاب : لا هقول ياستي خلاص اهدي كدا
مليكة : اتفضل سمعاك
الشاب : السبب في كل اللي انتو فيه دا تبقى ا…..
فجأة سمعوا ضرب نار جامد جداااا جاي من تحت ، مليكة اتخضت واتنطرت من مكانها ولسة هتجري بسرعة
راح الشاب ماسكها : لاااااا على جثتي إن الفلوس توصل لحد عندي واسيبها
طلع المطوة من جيبه حطها على رقابتها واللي بيضربوا نار طالعين على السلم 💥💥💥💥
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
تفتكروا آدم هيقدر يوصلها ويتقذها ؟ وهل نشوى هتفلت منها فعلاً ولا هتقع في شر أعمالها 🤔
الحلقه الثالثه والعشرون والرابعه والعشرون من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺