رواية جنون العشق الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم دينا عبدالله حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية جنون العشق الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم دينا عبدالله حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
انصدمت جوري مكنتش تتخيل ان ياسين هيعمل كدا... مسك ايدها بحب وحزن وقال: ارجوكي قوليلي الصراحه... من غير كدب انتي بتحبيه
بصتله جوري شويه بعدين قالت بحزن: بص يا كريم عشان ابقا صريحه معاك..... انا فعلا كان عندي مشاعر اتجاه ياسين... بس اكتشفت اني كنت مخدوعه فيه.... بس صدقني من اول ما شوفتك حياتي اتغيرت ومستحيل ارجع افكر في ياسين تاني
بصلها كريم وهوا حاسس بصدق في كلامها وقال: يعني مش هتيجي في يوم تسبيني و تروحيله
جوري بسرعه: مستحيل طبعا... دا كفايا حبك و اهتمامك بيا و بـ ماما وعيلتك طيبه اوي وماما مبسوطه معاهم
كريم: وانتي..... مبسوطه
جوري: عمري في حياتي ما كنت مبسوطه غير لما دخلت انت حياتي
ابتسم كريم بتلقائيه وقال: كلامك ريحني اوي وخلاني مطمن انك مستحيل تسبيني
جوري: وانا معاك بحس بـ امان راحه عمري ما حسيتها قبل كده... وببقا مطمنه من وجودك جنبي
غمز كريم وقال بابتسامة: محنا بنعرف نتكلم اهو اومال طول الوقت ساكته ليه
خجلت جوري اوي... رف كريم ايدها وباسها بحب وقال: طول منا عايش هحقق لك كل اللي تتمنيه
بصتله جوري بشده وهيا شايفه الحب والصدق في عينيه
كريم: انا بحبك اوى
اتكسفت وسحبت ايدها وبصت بعيد و خدودها وردت من خجلها.... بصلها بتوهان في جمالها وقال: بتبقي حلوه اوي وانتي مكسوفه كدا
قامت وقال بخجل مفرط: ماما بتنادي عليا
وكانت لسه هتمشي سحبها من ايديها لحضنه... بصتله جوري بصدمه بصلها بابتسامة جميله وقال: عايزه اسمعها منك
جوري بخجل: تسمع اي
كريم: انتي عارفه كويس انا اقصد ايه
بصت بعيد بخجل مفرط.... بصلها وضحك وقال: هيا صعبه للدرجادي
بعدت عنه بسرعه وجريت دخلت جوه بص كريم لطيفها وهوا بيضحك وقال: ماشي من حق الجميل يعمل اللي هوا عايزه واحنا نستناه
..................
تاني يوم
نزلت كريمه مع غاده المطعم فتحوه وبدأو شغل فيه مع كام مساعد معاهم..... بعد ما خلصو كل حاجه بداو يستقبلو الزباين و الطلبات ولانه كان مطعم معروف قبل كده ف الناس بدأت تروحله... وكانو مبسوطين اوي
عند رهف
حكالها وليد علي اللي حصل في القسم
رهف بصدمه: مش مصدقه جمال يعمل كده... دا كان بيعتبره اخوه.... و ازاي رقيه تعمل كده
وليد: انتي تعرفي مراته
رهف: كانت احيانا بتجيله الشركه.... اصدمت اوي بصراحه.... هوا اكيد طلقها
وليد: مستحيل يكون لسه مخليها علي زمته بعد اللي عملته معاه هيا و صاحبه
رهف بحزن علي باسل: مع انه شخص طيب اوي ميستهلش اللي بيحصل معاه
وليد بمكر: بتحبيه
بصتله رهف بشده بعدين قالت بتوتر: بحبه انا... لا ابدا
وليد بغمزه: عليا انا برضو انا ابوكي وعارفك كويس ومن بصه في عينك اعرف عنك كل حاجه
رهف بحزن: حتي لو بحبه هستفيد اي ولا حاجه
وليد: وبتقولي ليه كده مراته وطلقها وهوا بيقف جنبك و بيساعدك وربنا قادر يجمع القلوب ببعضيها
رهف بحزن: مش عايزه اتشعلق بـ حبال دايبه وفي الاخر اقع علي جدور رقبتي
وليد: قولي يارب انتي بس واللي فيه الخير يقدمه ربنا
رهف: يارب
...............
جي اليوم اللي الكل مستنيه... حفلة خطوبة جوري و كريم... كريم عمل الحفله في قاعه كبيره وكانت حفله متكله اللي يشوفها يقول حفلة زفاف مش خطوبه
كان في ناس كتير حاضره الحفل ومنهم ناس كبار و معروفين اصدقاء فوزي.. كان واقف كريم مع صحابه وكان لابس بدله شيك وهما بيباركوله وهوا بيبص علي ساعته مستني جوري بفراغ الصبر
جات كريمه وكانت ماسكه بنتها جوري وكانت لابسه فستان سواريه دهبي و راقي وكانت محجبه كانت قمه في الجمال
بصلها كريم بابتسامة وهوا تايه في جمالها... سبتها كريمه قدام كريم وراحت وقفت جنب غاده
جوري وهيا بتبص للمكان بدهشه: ليه كل ده يا كريم مكنش في داعي لدا كله
مسك ايديها بحب وقال: دي اقل حاجه اعملها لـ احلي واجمل و ارق بنت شفتها في حياتي
جوري بابتسامة: اومال يوم فرحنا هتعمل ايه لما الخطوبه كدا
كريم بابتسامة: هتبقي اكبر وافخم من كده
جوري: صدقني مكنش فيه داعي
كريم بغمزه: بس انتي حلوه اوى اوى اوى النهارده
اتكسفت وقالت: يعني باقي الايام كنت وحشه
كريم: ازاي لا طبعا كنتي حلوه بس النهارده حلاوتك ذايده
جوري بابتسامة وخجل: وانت كمان شكلك شيك و حلو
كريم بابتسامة: بجد يعني حلو
هزت راسها بابتسامة وخجل بصلها بحب شديد بعدين قال: عندي مفاجأه ليكي النهارده
جوري بدهشه: مفاجأه.... كفايا كل اللي انت عملته مفاجأه اي تاني
كريم: استني بس شويه و هتعرفي بعدين كل ده قليل عليكي انتي تستاهلي اكتر من كده
جوري بحب وابتسامه: بجد شكرا.... انت عملت لي حاجات انا عمري ما كنت احلم حتي بيها
كريم: طول منا عايش هعملك اكتر من كده و هحاول اخليكي سعيده بقية عمرك
دخل باسل الحفله بعد ما طلبت جوري من كريم انه يعزمه يحضر الحفله.... قرب باسل منهم وبصلهم بفرحه وحب وقال: الف مبروك
حضنو هما الاتنين وكانو مبسوطين من وجوده.... بس برغم سعادة جوري الا انها من جواها قلقانه وخايفه انه يحصل معاهم اي حاجه تبوظ لهم اليوم
بدأت الموسيقي وبدأ كريم يرقص مع جوري علي موسيقي هاديه.... وكانت كريمه بتبص لبنتها وعيونها مليانه دموع من فرحتها لبنتها
بعد ما خلصو رقص... خد كريم المكرفون وقال وهوا بيبص علي جوري وقال بابتسامة: النهارده انا مبسوط جدا لسببين اول حاجه خطوبتي من اجمل واحده في الكون كله... تاني حاجه بقا عشان زي النهارده اتولدت فيه احلي واجمل بنت في الدنيا.... عيد ميلاد حبيبتي جوري
بصتله جوري بشده و عيونها بتلمع ومش قادره تصدق الفرحه اللي هيا فيها.... شافت النادل وهوا داخل بـ تورته كبيره وعليها اسمها
دموعها نزلت بفرحه كبيره ومكنتش مصدقه نفسها... بصت لـ كريم بصلها بحب وقال: كل سنه وانتي طيبه وعقبال مليون سنه يارب
حضنته بتلقائيه وقالت: انا بحبك اوى
بصلها بشده اخيرا قالتها بعدها عنه وبص في عيونها وقال: قوليها تاني كده
جوري بخجل مفرط: انا بحبك اوى
شالها بفرحه وبدأ يلف بيها.... سقف لهم كل الحاضرين بفرحه
نزلها بصت جوري علي الكل بخجل... مسك ايدها وبدأ يقطع التورته... وأكلها بايده وهيا كمان
كانت حاسه بفرحه كبيره.... فرحه وسعاده وكانت خايفه من الفرحه الكبيره دي يحصل وراها حاجه يقلب الاحداث و خصوصا اختفاء ياسين اللي مخليها قلقانه وخايفه اكتر
جاءت لحظة تلبيس الدبل.... رفعت جوري ايدها مسكها كريم وكان لسه هيلبسها الدبله لكن فجأه النور اتقطع وبقت القاعه كلها ضلمه
استغرب الجميع... كان كريم لسه ماسك ايد جوري وكان حاسس برعشة ايدها من خوفها وفجأه ايدها اتسحبت منه وسمع صوت صراخاها
كريم بخوف شديد:جوري....
النور رجع بس الكل كان مصدوم من اختفاء جوري وقعت الدبله من ايده وهوا حاسس بخوف شديد عليها... بص بعنيه في القاعه كلها وهوا بيدور عليها...... خافت كريمه علي بنتها ومن فرط خوفها وقعت مغشياً عليها.... جري باسل وغاده عليها بلهفه وخوف.....طلع كريم من القاعه عشان يدور عليها و فوزي جري وراه..............
الثامن عشر
النور رجع بس الكل كان مصدوم من اختفاء جوري وقعت الدبله من ايده وهوا حاسس بخوف شديد عليها... بص بعنيه في القاعه كلها وهوا بيدور عليها...... خافت كريمه علي بنتها ومن فرط خوفها وقعت مغشياً عليها.... جري باسل وغاده عليها بلهفه وخوف.....طلع كريم من القاعه عشان يدور عليها و فوزي جري وراه
دور عليها في كل مكان بس مفيش اي اثر ليها... كان عامل زي المجنون وهوا بيدور عليها... وقف فوزي قدامه وقال: اهدى شويه هنلاقيها
كريم بانفعال وغضب وخوف: هنلاقيها فين دورت عليها في المكان كله
فوزي: طيب ممكن تهدى شويه عشان نعرف نفكر هنتصرف ازاي
كريم بغضب: اكيد هوا اللي خطفها... مفيش غيرو
فوزي باستغراب وتفكير: انت قصدك مين
رجع كريم دخل القاعه وقف قدام باسل وقال بغضب شديد: اخوك ياسين فين
باسل باستغراب: ياسين... واي علاقة ياسين باللي احنا فيه دلوقتي
كريم بغضب: اخوك ياسين جالي مكان شغلي و هددني انه هياخد جوري مني يبقا اكيد هوا اللي خطفها
سكت باسل وهوا مصدوم... بس افتكر وهوا جاي علي الحفله قابل ياسين قبل ما يطلع من البيت
ياسين: انت رايح فين
باسل: حفلة خطوبة جوري تيجي معايا
ياسين: لا روح انت انا مش فاضي
استغرب باسل رفضه مع انه كان لابس بدله وكان واضح انه خارج.... وافتكر لما رجع ياسين من برا وهدومه مدبهدله من خناقه مع كريم
فاق من شروده علي ايد كريم اللي مسكت ايده وقال بخوف شديد علي جوري: باسل ارجوك قولي اخوك فين.. متخفش مش هعمله حاجه انا بس عايز اعرف جوري فين
باسل: صدقني يا كريم معرفش هوا فين.... استني انا هتصل بيه واعرف هوا فين
طلع باسل تليفونه واتصل علي ياسين بس كان بيديه مغلق وغير متاح... بص باسل علي التليفون وهوا قلقان وخايف احسن يكون فعلا ياسين السبب في اختفاء جوري من الحفله
كريم بغضب: مردش مش كدا.... كنت عارف
..................
فتحت جوري عنيها وهيا حاسه بصداع جامد من المخدر اللي خدته.... بصت حوليها بفزع وخوف شديد لقت نفسها في اوضه غريبه وكانت مربوطه جامد
جوري بصراخ وخوف شديد: حد يجي يخرجني من هنا...... كريييم
سكتت لما حست بالباب بيتفتح وانصدمت لما لقيت ياسين... دخل وقفل الباب... سحب كرسي وقعد قدامها
كانت بتبصله بصدمه و زهول وقالت: ياسين.... انت جايبني هنا ليه..... رجعني عند ماما وكريم دلوقتي حالا
ياسين بهدوء: مش هترجعي يا جوري
جوري بدموع: انت بتعمل كل ده ليه
ياسين: عشان بحبك وعايزك ليا... ليا انا وبس
جوري بدموع وخوف: ارجوك يا ياسين رجعني اللي انت بتعمله ده غلط
ياسين بانفعال: عايزه ترجعي ليه و تسبيني انا......انت ليا ومش هخليكي تكوني لغيري
جوري بدموع وغضب: حرام عليك يا اخي حرام.... انت عايز مني ايه
ياسين: نتجوز
بصتله جوري بشده بصلها ياسين بحب وقال: شويه و المأذون هيوصل ونتجوز وتبقي ليا وعلي اسمي انا
جوري بصدمه و دموع: مستحيل..... مستحيل اتجوزك.... انت واضحك انك اتجننت
ياسين: انا فعلا اتجننت.... اتجننت بسببك يا جوري حبي ليكي جنني
جوري بعياط وخوف: ياسين ارجوك بلاش تعمل كده ارجوك
قام وقعد قدامها علي ركبته عشان يبقا بمستواها حاوط وشها بكفوف ايده وقال بحب: متخافيش مني.... مش عايز اشوف الخوف في عنيكي تاني... صدقيني هخليكي اسعد واحده في الدنيا كلها.... هعملك اكتر من اللي كان كريم هيعملهولك
بعدت وشها بعنف وقالت بغضب ودموع: وانا مش عايزاك افهم بقا مش عايزاك
مسكها من فكها بقوة وغضب وقال: عايزاني.... وانتي بتحبيني..... شويه بس و المأذون يوصل وكل حاجه هتنتهي
سابها وهيا بتعيط جامد بصلها بندم من دموعها اللي بتنزل فقال: انتي اللي بتخليني اعمل معاكي كدا
سابها وطلع وقفل الباب..... نامت علي الارض وهيا بتبكي بحرقه وحزن شديد
.................
فاقت كريمه واول ما عرفت بإختفاء بنتها حطت ايدها على قلبها بخوف شديد و دموعها بتنزل
كريمه ببكاء: يا ترا انتي فين يا بنتي
طبطبت غاده علي كتفها بحزن وقالت: اهدي ان شاء الله هيلاقوها و هتبقي كويسه
كريمه ببكاء: يارب.... يارب رجعلي بنتي
طلب كريم البوليس عشانو يساعده ويدورو عليها و يعرفو مكانها ومين اللي خطفها... شافو كاميرات المراقبه... شافه واحد لابس كاب ووشه مكنش باين وهوا شايل جوري اللي فاقده الوعي حطها في العربيه ومشي ومن سوء الحظ رقم العربيه مكنش ظاهر
كريم بانفعال وغضب: انا عايزها ترجعلي دلوقتي... خايف عليها افرض عملها حاجه وكان عايز يأذيها
فوزي: اهدى الشرطه معانا وهندور عليها كلنا وهنلاقيها صدقني
..........
قعدت مرفت مع بنتها اسيل وكانت مبسوطه وقالت: انتي عارفه الدكتور النهارده قال اي بعد ما شاف الفحوصات اللي عملتيها
اسيل: قال ايه
مرفت بابتسامة وحنان: قال في امل كبير انك ترجعي تمشي على رجلك من تاني
اسيل بفرحه كبيره: بجد يا ماما هرجع امشي تاني ومش هقعد علي الكرسي دا مرة تانيه
مرفت بدموع و ابتسامه: بجد يا روح ماما
دخل باسل باندفاع وقال بغضب: هوا فين
قامت مرفت بخضه وقالت: هوا مين ومالك في ايه
باسل بغضب: ياسين فين
مرفت: ياسين خرج بعد منتا طلعت علي طول.... خير هوا في حاجه
باسل بغضب: خير وهوا من امتي بيجي الخير من وراه
مرفت: طيب فهمني هوا عمل ايه
باسل بغضب: البيه خطف جوري من وسط الحفله والله واعلم خدها وراح بيها فين
مرفت بصدمه: خطفها... لا لا ياسين ميعملش كدا
باسل: لا عمل ابنك بيحبها وهدد كريم خطيبها انه هياخدها منه وفعلا عمل كده.... المشكله دلوقتي الشرطه بدأت تدور عليها ولو اتأكدو ان ياسين اللي خطفها هيروح في داهيه
مرفت بقلق وخوف: عملت ليه كده يا ياسين ليه يا بني
كانت اسيل بتابعهم وهيا مصدومه من اللي بتسمعه....
................
دخل ياسين بصتله جوري بخوف و دموع... قرب منها وبدأ يفك الحبل وهوا بيقول: المأذون وصل تحت
بصتله جوري بشده وقالت: بس انا مش موافقه
بصلها ياسين ببرود عكس البركان اللي جواه: لا هتوافقي... يلا قومي معايا
قومها وسحبها من ايديها ونزل بيها وهيا كانت بتبصله بصدمه وهيا مش قادره تفلت ايدها... قعدها جنبه بصلها المأذون شويه وكان واقفين اتنين حراس وكانو الشهود بعدين بدأ المأذون شغله... حط ورقه قدام ياسين وقال: وقع هنا
وقع ياسين
خد المأذون الورقه وحطها قدام جوري وقال: وقعي هنا يبنتي
جوري بدموع وغضب: انا مش موافقه
بصلها المأذون بدهشه بعدين بص لـ ياسين وقال: مش هقدر اكمل طالمه العروسه مش موافقه
بصله ياسين بحده وقال: كمل شغلك
المأذون بخوف: هيا مش موافقه توقع مقدرش اجبرها
فلتت جوري ايدها وقالت بصراخ و دموع: انت مش هتتجوزني بالعافيه قولتلك مش موافقه
شاور علي الحراس انهم ياخدو المأذون يرجعو زي ما جابو وقال: لما العروسه تهدا هنجيبك تاني
هز المأذون راسه بخوف.... خدوه الحراس وحطه شريط علي عنيه عشان ميشوفش الطريق و مشيو.... بص ياسين علي جوري وحاول انه يسيطر علي غضبه وقال بهدوء: مش موافقه ليه
جوري بدموع وخوف: ازاي اتجوزك وانا مخطوبه من واحد غيرك
ياسين: اي المشكله يعني.... ممكن تهدى وتبطلي تخافي مني انا مش هأذيكي ولا هعمل لك حاجه غصب عنك
جوري بدموع: ياسين ارجوك رجعني
ياسين: انتي ليه مش موافقه تديني فرصه ليه.... اذا كان علي عملته معاكي انا اعتذرت لك وقولتلك ندام ومش هتتكرر... ومش هعمل كده مع اي بنت تانيه.... مش هعمل اي غلط تاني... صدقيني انا اتغيرت ووعد مني هتشوفي ياسين تاني خالص ياسين اللي كنتي تتمنيه بس انتي اديني فرصه... فرصه واحده بس
كانت بتبصله بدموع من غير ما تتكلم.... قرب منها خطوه بس هيا رجعت لورا بخطوتين.... حس بندم شديد علي كل حاجه عملها وكانت السبب في خوفها ورفضها ليه
ياسين بحب وحزن: جوري انا بحبك.... والله بحبك بجد مش بضحك عليكي
جوري: لو كنت بتحبني بجد رجعني عند ماما
ياسين بانفعال: انتي ليه مصره متفهمنيش ولا تحسي بيا
جوري بدموع وانفعال: زي منتا محستش بيا ولا قدرت مشاعري ليك وفي كل مره كنت مصر تجرحني وتكسرني.. كفايا لحد كده يا ياسين كفايا ارجوك
ياسين: انتي مش هتطلعي من هنا يا جوري واللي اسمه كريم دا تنسيه خالص لانك مش هتكوني لحد غيري
جوري بدموع وغضب: وانا مش عايزاك
ياسين: هسيبك تهدي وتفكري مع نفسك كويس.... و متحاوليش تهربي ولا تصرخي لان محدش هيسمعك ولا ينقذك
شاور علي الترابيزه وقال: ودي هدية عيد ميلادك كل سنه وانتي طيبه
بعدين سابها وطلع وقفل الباب وراه.... بصت جوري علي الهديه بدموع وقتها علي الارض بقوة من غير اهتمام وقعت علي الارض وهيا بتبكي بحرقه وحزن شديد
...............
رجع ياسين البيت كان باسل قاعد ومستنيه: اهلا بـ البيه
ياسين بضيق: عايز ايه يا باسل
قام باسل وقال: جوري فين يا ياسين
ياسين: وانا اش عرفني جوري فين
باسل: يعني مش انت اللي خطفتها
ياسين: وانا هخطفها ليه.... وبعدين مش انت كنت معاها
باسل: وانت كنت فين
ياسين: حفله مع صحابي زي العاده اي الجديد يعني... ولو مش مصدق معاك ارقامهم كلهم اتصل بيهم واتأكد بنفسك
خلص كلامه ومشي كأنه فعلا معملش حاجه... بصله باسل بحيره ومش عارف اذا كان فعلا هوا اللي خطفها ولا لا بس من كلامه وثقته في نفسه وهوا بيتكلم بتدل علي انه مش هوا اللي خطفها... طيب اومال مين اللي عمل كده
قعد كريم في القاعه اللي بقت فاضيه مفهاش حد.... اهوا بيفتكر جوري وهيا داخله مع كريمه جمالها و فرحتها بالحفله ومفاجأت عيد ميلادها.... افتكر وهوا ماسك ايدها وكان حاسس برعشتها و خوفها... ولما اتسحبت منه وسمع صوت صراخها
دموعه نزلت بتلقائيه وهوا حاسس بالعجز ومش قادره يعمل حاجه يلاقيها فين ولا يدور عليها فين.... كانت معاه وفي لحظه اختفت ومقدرش يحميها
كريم بحزن: سامحيني سامحيني يا حبيبتي مقدرتش احميكي ولا امنع ان دا يحصل
كمل بغضب: بس اوعدك هلاقيكي واللي عمل كده هخليه يندم وانا عرافه كويس.... ياسين
خبط الباب بقوة... جريت مرفت وفتحت الباب وانصدمت لما لقيت العسكري علي الباب
مرفت وخوف: في ايه
العسكري: معايا امر بالقبض علي ياسين منصور...........
التاسع عشر
خبط الباب بقوة... جريت مرفت وفتحت الباب وانصدمت لما لقيت العسكري علي الباب
مرفت وخوف: في ايه
العسكري: معايا امر بالقبض علي ياسين منصور
مرفت بصدمه: بس انا ابني معملش حاجه
العسكري: هيجي معانا بالذوق ولا هناخده بالعافيه
نزل ياسين بصتله مرفت بخوف وقلق بصلها وقال وهوا بيطمنها: متخافيش مفيش حاجه... شويه و هرجعلك
قرب باسل وقال للعسكري: وامشي انت واحنا هنيجي وراك بالعربيه
العسكري: طيب يلا اطلعو قدامي
خد باسل ياسين وركبو العربيه ومشيو ووراهم عربية الشرطه
في القسم
دخل ياسين ودخل معاه باسل... كان قاعد كريم و فوزي قدام الظابط... بصله كريم بغضب شديد
الظابط: الاستاذ كريم رافع عليك قضيه و بيقول انك خطفت خطيبته بعد ما هددته
ياسين: انا فعلا هددته و اتخانقنا بس مخطفتش حد
قام كريم وقال بانفعال: انت كداب يلا.... انا متأكد انت اللي خطفتها
ياسين: واي دليلك علي كلامك
الظابط: كنت فين وقت الحفله
ياسين: في حفلة مع صحابي ولو عايزين تتأكدو خدو تليفون و اتصلو عليهم واحد واحد او روحو علي بيوتهم لو انتو عايزين
كريم بغضب شديد: متصدقهوش دا كداب
فوزي: اهدى شويه يا كريم
الظابط: هات التلفون
طلع ياسين التلفون و عطاه للظابط... خده الظابط وفتحه وقال: مين هما اللي كانو معاك في الحفله
ياسين: اخر ارقام متصل بيها
شاف الظابط تواريخ المكالمات وكانت في نفس الوقت اللي اتعملت فيه الحفله.... رن علي رقم منهم
رد واحد وقال: ايه بترن ليه دلوقتي سبني انام يا اخي شويه مش كفايا سهرتوني في الحفله
بص الظابط علي ياسين بعدين قفل ورن علي رقم تاني والشخص رد برضو انه كان في حفله معاهم
كريم بغضب شديد: اكيد متفق معاهم عشان يقولو كدا.... انا متأكد نوا هوا اللي خطفها
الظابط: مفيش اي دليل يؤكد انه هوا اللي خطفها مش هقدر اسجنه من غير اي دليل
بص كريم علي ياسين اللي كان بيبصله بكل هدوء كان عامل كل احتياطاتو وواخد حذره كويس اوى
كريم: يعني ايه هتسبوه يمشي
الظابط: منقدرش نعمله حاجه من غير اثبات او دليل
قام فوزي وقال: متشكرين يا حضرت الظابط.... يلا كريم
بص كريم علي ياسين بغضب شديد وقال: مش هسيبك و جوري هلاقيها يعني هلاقيها
ياسين: قلبي معاك وهدعي لك ربي انك تلاقيها بسرعه
خد فوزي ابنه وطلع من القسم... بص باسل علي ياسين وهوا شايفه هادي وواثق من نفسه اوي
.................
رجع كريم و فوزي علي البيت.. قامت كريمه وقربت منهم وقالت بلهفه وخوف: عرفتو حاجه عن بنتي لقيتوها
فوزي بحزن وأسف: لا لسه
كريمه بدموع وخوف: يعني ايه لسه اومال هتكون راحت فين... انا عايزه بنتي... ارجوكم رجعولي بنتي
طبطبت غاده علي كتفها بحزن وقالت: اهدي صدقيني هيلاقوها وبإذن الله هترجعلك
بصلتها كريمه و دموعها بتنزل بغزاره و خوف علي بنتها
بصت غاده علي فوزي وقالت: خد كريم و روحو انتو انا هفضل هنا مع كريمه مش هقدر اسيبها لوحدها
هز فوزي راسو وخد كريم وطلعو..... فتح فوزي بابا العربيه بص علي كريم اللي سابه ومشي
فوزي بصوت عالي نسبيا: كريم انت رايح فين دلوقتي
كريم بحزن: هدور عليها مش هرجع الا وهيا معايا
فوزي: الله يهيدك يبني تعال ارجع معايا ومن بكرا ننزل ندور عليها تاني... دلوقتي الوقت اتأخر
بس كريم مسمعش كلامه وكمل طريقه ومسح دموعه اللي نزلت من فرط حزنه و خوفه علي جوري
................
رجع باسل و ياسين البيت كان ياسين هيطلع بس وقف علي صوت باسل
باسل: ياسين
بصله ياسين قرب باسل منه وقال: لو تعرف حاجه عن جوري قولي ولو انت اللي خطفتها قولي برضو انا اخوك ومستحيل افكر في حاجه ممكن تأذيك
ياسين: انا قولت اللي عندي معرفش عنها حاجه
بعدين سابه وطلع بصله باسل بحيره و تفكير
مرفت: عرفتو حاجه عنها
بصلها باسل وقال: لا
مرفت: كانو عايزين ياسين عشان موضوع خطفها
باسل: اه بس قال ميعرفش عنها حاجه
هزت راسها بعدين قالت: الدكتور كلمني دلوقتي عن عملية اسيل ولازم نسافر هنعملها برا مصر
باسل: امتي المعاد
مرفت: الاسبوع الجاي
باسل: تمام هجهز كل حاجه عشان نسافر....
مرفت: خليك انت هنا مع اخوك هوا محتاجك جنبه ومتقلقش علينا
باسل: مش هسيبك تسافرو لوحدكم
مرفت: متقلقش اطمن علينا..... مش هينفع تسيب اخوك لوحده خصوصا في الوقت ده وانت عارف اخوك طايش و ميعرفش يفكر صح خليك جنبه وانا هبقا اتصل بيك علي طول
سكت شويه بعدين قال: ماشي بس خلي بالك من نفسكم كويس ولو حصل اي حاجه كلميني علي طول وهبعت حراسه معاكي ربما احتجتي اي حاجه من هناك
هزت راسها بعدين راحت دخلت اوضتها.... جهزت مرفت كل حاجه للسفر..... غيرت هدومها و جهزت اسيل.... قعد باسل علي ركبته عشان يبقا بمستواها وقال بابتسامة: مش عايزك تقلقي من اي حاجه تمام.... خلي بالك من نفسك
اسيل بابتسامة: تمام وانت خلي بالك من نفسك لحد ما ارجع
مرفت: ياسين فين
قام باسل وقال: في اوضته مطلعش
مرفت: ربنا يهديه ويصلح حاله
بعدين مشيت وزق باسل كرسي اسيل وراح معاهم يوصلهم المطار وهما في الطريق رن تلفون مرفت واستغربت لما لقيت رقم من ايطاليا
مرفت: الو يا يا خلود
خلود اختها: ازيك يا مرفت عامله ايه
مرفت: تمام الحمدلله خير في حاجه
خلود بقلق: ساره لحد دلوقتي موصلتش وكمان مش بترد علي اتصالي وواضح انها لسه عندك في مصر لحد دلوقتي... انتي متعرفيش هيا فين
مرفت بضيق: لا معرفش من ساعة ما طلعت من البيت ومنعرفش راحت فين
خلود بحزن: تمام وانا اسفه علي اللي عملته بنتي حقك عليا
مرفت: اللي حصل بقا.... مضطره اقفل دلوقتي
بعدين قفلت مرفت وقالت بتفكير: هتكون راحت فين دي
...................
بعد فتره
قعد باسل علي مكتبه في الشركه وباله مشغول بحاجات كتيرر اخته اللي سافرة وهل العملية هتنجح ولا لا... اخوه اللي مش عارف بيفكر في ايه ولا ناوي علي اي... اختفاء جوري وهل اخو ليه علاقه بيها ولا لا.... ومش ناسي رقيه ولا اللي عملته فيه ولا قتله ليها كل دا كوم والظابط اللي لحد دلوقتي بيراقبه عشان يلاقي دليل عليه
فاق من شروده علي خبط الباب... مسح وشه بتعب وقال: ادخل
دخلت رهف وحطت كوباية القهوه قدامه وقالت: القهوه بتاعت حضرتك
باسل: احمد عامل ايه دلوقتي
رهف: الحمدلله كويس... بيسأل عنك كتير وعايز يشوفك
ابتسم باسل وقال: سلميلي عليه وانا ابقا اجي اشوفه قريب
هزت راسها بعدين قالت: انت كويس.... يعني انا قصدي شكلك مهموم او في حاجه
بصلها من اهتمامها بيه اتوترت وقالت: انا بس يعني بسأل.... انا هروح اشوف شغلي
كانت لسه هتمشي وقفت لما قال بتعب: حياتي كلها بتلخبطه وفي حاجات كتيره بتحصل مش فاهمه
بصتله بابتسامة انه بيحكيلها عن اللي شاغله وقالت: طبيعي اننا نواجه مرحلة من حياتنا كل حاجه فيها تتلخبط ومنبقاش فهمين اللي بيحصل ايه ولا نتيجته اي بس واحد بس اللي يعرف
بصلها فقالت وهيا بتشاور باصبعها لفوق وقالت: رب العباد هوا اللي عالم بكل حاجه.... جرب تقرب من ربنا اكتر اشكيله هوا قوله علي اللي في قلبك ادعي كتير...... يمكن كل حاجه في حياتك تتحل ربنا مش بيسيب حد لو غلطان ادعي انه يغفرلك ربنا غفور رحيم.... لو مخنوق مدايق حاسس بضيق من كل حاجه.... الجأ ليه هوا ادعي من قلبك وانت خاشع ليه ربنا قال "اذا سألك عبادي عني فإني قريب اجيب دعوة الداعي اذا دعاني فاليستجيبو لي و ليؤمنو بي لعلهم يرشدون "صدق الله العظيم
خلصت كلامها وطلعت بصلها وحس بكل كلمه قالتها.... كان محتاج حد فعلا يقوله ينصحه يعمل ايه...... قام خد تليفونه وطلع من الشركه ركب عربيته ومشي
...............
فتح ياسين الباب ودخل وقفله وراه... بص لجوري اللي قامت اول ما شافته و دموعها منشفتش من عنيها
ياسين: فكرتي
جوري: ومفيش حاجه هتتغير هفضل علي قراري
ياسين بسخرية: حبتيه اوي كدا وبالسرعه دي
جوري: عرف يخليني احبه احترمني قدرني حافظ على علاقتنا وحاول بكل الطرق انه يخليني مبسوطه... عملي كل حاجه كنت اتمناها...... اما انت عملت ايه.... كسرتني جرحتني حاولت تقرب مني في الحرام.... عملت علاقات مع غيري
ياسين بانفعال: قولتلك اتغيرت كل اللي قولتي عليه مبقتش اعمله صدقيني انا اتغيرت ياسين اللي فات مش هتشوفيه تاني.... هتشوفي من حب اهتام تقدير احترام هعملك كل اللي انتي عايزاه بس اديني فرصه اثبتلك حبي ليكي
جوري: وانا مش محتجاك ولا محتاجه لحبك
مسح علي وشه بضيق وغضب وقال: مفيش فايده فيكي.... واسمعي بقا سواء كنتي راضيه ولا حتي غصب عنك هتبقي ليا
خلص كلامه وطلع وقفل الباب بقوة صرخت وقالت بغضب ودموع: مش هتقدر تغصبني علي حاجه انت سامع
..............
كان كريم في عربيته بعد ما كان بيراقب ياسين.... بس ياسين قدر يهرب منه... ضرب دركسيون العربيه بغضب شديد.... شويه و وصلت رساله علي تليفونه.... طلع تليفونه من جيبه وفتح الرساله وانصدم كان مكتوب فيها
"عايز تعرف مكان جوري فين.... هقولك بس تروح لوحدك من غير شرطه ومن غير ما تقول لحد عشان حيات جوري متبقاش في خطر انا حذرتك "
شويه ووصلت رساله تانيه مكتوب فيها عنوان المكان اللي جوري فيه وفي الاخر مكتوب "لو خايف عليها روح لوحدك "
مفكرش كريم لحظه واحده وشغل العربيه ومشي بسرعه علي العنوان المكتوب
قفلت ساره تليفونها بعد ما بعتت الرسايل لـ كريم وعلي وشها ابتسامه خبيثه.... من لما طلعت من بيت خالتها وهيا بتراقب ياسين و شافته وهوا بيخطف جوري و عرفت مكانها فين
ساره بخبث: هستني بس اشوف النتيجه
بعدين ضحكت بخبث وشر كبير
................
وقف باسل قدام مسجد وكان وقت صلاة العشاء.... نزل وقف قدام الجامع بتردد... بس جمد قلبه قلع الجذمه ودخل... اتوضى وصلي العشاء مع باقي المصليين
بعد ما الكل مشي فضل هوا قاعد.... بص لفوق و دموعه بتنزل واول حاجه طلب من ربه يسامحه علي الجريمه اللي عملها وهوا بيدعي ويطلب المغفره ودموعه بتنزل بغزاره وهوا ندمان علي اللي عمله مكنش في وعيه ولا حاسس باللي عمله.. فضل يدعي من اعماق قلبه ان ربنا يغفر له و يسامحه ويصلح حاله وينسي وجعه و ألمه و يعيش حياته براحه من غير قلق ولا خوف يعيش وهوا مطمن...... طلع كل اللي في قلبه من وجع وحزن و هموم
بعد فتره
طلع من المسجد وكان حاسس براحه اول مره في حياته يحس بيها.... كان فرحان من جوه اوي كوم الهموم اللي كان في قلبه انزاح..... ركب عربيته ومشي في اتجاه بيت رهف
............
وصل كريم علي المكان نزل وقرب من البيت اللي قدامه بهدوء اتخبي لما شاف واحد بيمشي قدام البيت كأنه بيحرس المكان.... بص كريم حوليه شاف عرق خشب خده وبدأ يقرب من الراجل ببطئ بعدين ضربه علي راسه بقوة... اتأوه الراجل بألم ووقع علي الارض
راح كريم بسرعه علي باب البيت ولقاه مقفول بمفتاح.... رجع للراجل فتش في جيوبه علي المفتاح لقاه وراح بسرعه فتح الباب
مسحت جوري دموعها وبصت علي كريم اللي دخل بصدمه... بصلها كريم بدموع وجري عليها خدها في حضنه جامد وهوا بيتنفس ريحتها باشتياق.... حضنته جامد وقالت بدموع: كريم... انت بجد هنا ولا انا اللي بتخيل
بعد عنها ومسح دموعها بحنان وقال بحب: انا فعلا موجود... متخافيش هخرجك من هنا
"اهلا اهلا بالغالي "
بص كريم وراه لقاه ياسين وهوا بيدخل البيت وقال: مش كنت تقول انك جاي عشان اعرف استقبلك كويس
خد كريم جوري خباها ورا ضهره وقال بغضب: زي ما قولت انت اللي خطفتها
ياسين: اه انا...... ابعد عنها احسن لك
كريم بغضب: هخليك تندم علي اللي انت عملته
شقهت جوري بصدمه لما شافت ياسين طلع مسدس و رفع علي كريم وقال بتحذير: ابعد عنها بدل ما تخسر حياتك
كريم: مش هبعد يا ياسين واللي عندك اعمله
جوري بخوف شديد: ياسين... ياسين ارجوك بلاش جنان ونزل المسدس من ايدك
بصلها ياسين وقال بسخرية: خايفه عليه مش كده
استغل كريم انشغال ياسين مع جوري وسحب المسدس من ياسين وضربه جامد.... رد له ياسين الضربه في وقتها وقع المسدس من كريم و شبكو مع بعض في خناقه جامد وكل واحد بيضرب التاني بكل قوتها
جوري بصراخ ودموع وخوف: خلاص كفايا..... حرام عليكم ارحموني
ضرب ياسين كريم وقعه علي الارض وراح مسك المسدس وكان هيضرب نار علي كريم بس مسكت جوري ايده وقالت برجاء ودموعها بتنزل: ارجوك يا ياسين بلاش.... ارجوك سيبه عشان خاطري سيبه
ياسين بعين حمرا من فرط غضبه: مش هسيبه غير لما اقتله
قام كريم بسرعه ومسك ايد ياسين اللي فيها المسدس وقال: مش قبل ما انا اخلص عليك
كانو هما الاتنين مسكين المسدس وكل واحد بيحاول ياخده و يصوبه علي التاني و جوري ما بينهم وبتحاول توقفهم بكل قوتها
خرجت طلقه من المسدس بصو التلاته لبعض مين اللي اتصاب...... اتفاجأو بجوري وهيا بتقع علي الارض وطلقة الرصاص جات في قلبها ودمها كان بيتصفي من جسمها.......
العشرون
هديه عشان حبابي ميزعلوش 🥹❤
خرجت طلقه من المسدس بصو التلاته لبعض مين اللي اتصاب...... اتفاجأو بجوري وهيا بتقع علي الارض وطلقة الرصاص جات في قلبها ودمها كان بيتصفي من جسمها
بصو لبعض بصدمه وقع المسدس من ايدهم...... قعد كريم علي ركبته وخد جوري في حضنه و دموعه بتنزل وقال: جوري.... جوري فتحي عنيكي عشان خاطري..... جوري
كان ياسين واقف مصدم من اللي حصل... بص علي ايده اللي كان فيها المسدس... هز راسه بالنفي مش هوا اللي ضرب النار
بصله كريم بغضب شديد و دموعه بتنزل وقال: انت السبب منك لله يا شيخ
ياسين بدموع وغضب: انت كمان معايا مش انا السبب في اللي حصل لها لوحدي
مسح كريم دموعه وقام شال جوري وجري بيها علي عربيته حطها في العربيه وقفل الباب وركب وطلع بسرعه علي اقرب مستشفي وهوا كل شويه يبصلها بخوف شديد وهوا شايف جسمها اللي بيتصفي من الدم
ركب ياسين عربيته وطلع وراه بسرعه
كانت واقف ساره وشافت كل حاجه حصلت وهوا بتبتسم بخبث.... حصل اللي هيا عايزاه
ساره : الله يرحمك يا جوري كنتي بنت كويسه والله
ورفعت ايديها وهيا بتقرا لها الفاتحه
...................
فتحت رهف الباب وابتسمت اول ما شافت باسل: اتفضل احمد مستنيك جوا
دخل باسل جري احمد عليه وهوا بيقول بسعاده: اخيرا جيت اتأخرت ليه
باسل: معلش كان عندي شغل
جي وليد وقال: نورتنا يا بني
باسل: ازيك يا عمي عامل ايه
وليد: الحمدلله بخير
رهف: طيب انا هروح اعمل الشاي
بصلها باسل وقال: لا مفيش داعي انا شويه و همشي علي طول
وليد: مستعجل ليه يا بني
باسل: معلش تتعوض المره الجايه
وليد: كنت عايز اتكلم معاك شويه ممكن
باسل: اكيد مفيش مشكله
استغربت رهف وهيا مش عارفه باباها عايز يتكلم معاه في....شاور لها وليد تاخد احمد و تسيبهم هزت راسها: طيب تعال يا احمد نجيب اللعبه الجديده اللي جبتهالك عشان توريها لـ عمك باسل
وخدت رهف احمد وطلعة بيه فوق.... قعدت وليد وقعد باسل جنبه بصله وليد وقال: بص يا بني انا انت شاب كويس وابن ناس وابن اصول... عشان كده كنت عايز اقولك حاجه بس قلقان
باسل: قول متقلقش انا سامعك
وليد: بيقولو اخطب لبنتك ولا تخطب لابنك عشان كده انا مش هلاقي لبنتي رهف واحد احسن منك يصونها و يحافظ عليها
بصله باسل بدهشه مكنش يتوقع انه يقول كدا.... كانت رهف واقفه علي السلم و مصدومه من اللي قاله ابوها......
................
نقلو جوري علي اوضة العمليات بسرعه وقفلو الباب.... قعد كريم قدام الارضه وهوا باصص علي دمها اللي علي ايديه و دموعه بتنزل بحزن و خوف عليها
بص وشاف ياسين بيقرب وقف وقال له بغضب شديد و دموع: انت جاي ليه مش خايف اطلبك البوليس
ياسين: اللي حصل لجوري مش انا السبب فيه وانت كمان احنا الاتنين كنا ماسكين المسدس يعني مش انا بس اللي هيقبضو عليا
كريم بغضب شديد: انت اللي خطفتها +معاك سلاح غير مرخص وكنت عايز تقتلني... اما كنت بدافع عن نفسي وكنت بحميها منك
ياسين: وفين دليلك علي كلامك
كريم بغضب: كلامي معاك بعدين وحسابك هيكون عسير بس الاول اطمن علي جوري
خرج الدكتور جري ياسين و كريم عليه بلهفه وخوف
الدكتور: الرصاصه كانت في القلب احنا طلعنا الرصاصه بس حالتها حرجه جدا واحتمال ضعيف جدا انها تعيش
كريم بدموع ورجاء: ارجوك اعمل اي حاجه بس انقذها
ياسين: لو مش هتقدرو تنقذوها انا ممكن اسفرها برا
الدكتور: حتي لو سفرتها برا مصر مش هيتغير حاجه هيعملو نفس اللي احنا بتعملو
كريم بدموع: ارجوك اعمل اي حاجه
الدكتور: هنعمل اللي نقدر عليه والباقي علي ربنا.... ادعولها
وسابهم الدكتور ومشي.... قعد كريم ودموعه بتنزل بغزاره وهوا قلبه مقبوض وخايف اوي عليها خايف يخسرها مش هيقدر يعيش من غيرها لو حصلها حاجه ممكن يموت نفسه وراها
مشي ياسين ورا الدكتور وهوا بيمسح دموعه اللي نزلت من فرط غضبه وخوفه الشديد عليها
..............
باسل: بنتك رهف بنت محترمه واي حد يتمنها عارفه حدودها كويس قريبه من ربنا بتخاف تعصيه او تعمل ايه حاجه غلط... وانا نفسي اتمني واحده زيها في حياتي... بس هسألك سؤال وترد عليا بصراحه
وليد بقلق: قول يا بني
باسل: انت تقبل ان بنتك تعيش عمرها كله من غير خلفه و عيال في حياتها
سكت وليد وهوا مش فاهم اي لزمة سؤال زي دا دلوقتي
باسل: هتقبل بكدا لبنتك
وليد: اي اب يتمنا يشوف احفاده حوليه ومالين حياته.... بس انت بتسأل السؤال ده ليه دلوقتي
باسل: لاني لو اتجوزت بنتك هتعيش عمرها كله من غير خلفه ومن غير ما تبقا ام
بصله وليد بصدمه... بصتله رهف من فوق بشده من اللي قاله
قام باسل وقال بابتسامة حزينه: صدقني من غير ما انت كنت هتقول كان نفسي رهف تبقي معايا بس مش هقدر اظلمها واحرمها من ابسط حقوقها لاني لو عملت كده هبقا اناني اوي
بعدين سابهم ومشي... كانت بتبصله رهف بدموع وحزن... بص وليد علي طيف باسل بحزن وتفكير
...............
قعد ياسين قدام الدكتور علي مكتبه وقال بحزن و دموع: طيب مفيش اي طريقه او اي وسيله ننقذها بيها انا ممكن اعمل المستحيل عشانها بس هيا تعيش
الدكتور: الرصاصه استقرت في تجويف القلب ودا اتسبب في تمزيق عضلة القلب.... عشان اكون صريح معاك صعب جدا انها تعيش
ياسين بحزن و دموعه: اكيد في طريقه ننقذها بيها ارجوك انقذها اعمل اي حاجه
سكت الدكتور شويه وهوا بيفكر بعدين قال: هوا في طريقه بس مش متوفره عندنا في الوقت الحالي
ياسين بلهفه: اي هيا قول انطق
الدكتور:............
...............
وليد بحزن: بتعيطي ليه دلوقتي
رهف بدموع: مش عايزاه يبعد عني... نفسي يكون جنبي ومعايا
وليد بحزن: طيب موضوع الخلفه
رهف: كل حاجه بايد ربنا..... ربنا قادر علي كل شيء
وليد: والله مش عارف اقول ايه
رهف: انت هتلاقي حد احسن منه ليا
وليد: للحق لا مش هلاقي
رهف: طيب خلاص وموضوع الخلفه ربنا قادر يرزقنا لانه قادر على كل شيء
وليد: ونعمه بالله
.................
رجع ياسين ووقف قدام باب الاوضه العنايه المركذه بصله كريم وقال بغضب: مرتاح دلوقتي
بصله ياسين شويه ملامح حزينه راح بص لجوري من ازاز الاوضه وهيا متوصله بالاجهزه دموعه نزلت بحزن شديد.... مسح دموعه وبص علي كريم وقال: بتحبها
بصله كريم وهوا مستغرب السؤال وقال: لو مش بحبها هبقا واقف قدامك هنا بعمل ايه
ياسين: هتحافظ عليها هتخلي بالك منها
كريم: مش محتاجه سؤال دي روحي اضحي بأي حاجه عشانها
جي باسل بعد ما كلم ياسين وعرف منه اللي حصل بصلهم باسل بغضب وقال: عجبكم اللي حصل فيها
كريم بغضب: اخوك السبب
بص باسل علي ياسين بغضب شديد من كدبه عليه وانه مقلوش انه هوا اللي خطفها وعرض حياتها وحياته للخطر
باسل بغضب: حسابي معاك بعدين.... هيا عامله ايه دلوقتي
كريم بحزن و دموع: الدكتور قال احتمال ضعيف جدا انها تعيش
زعل باسل اوي وقال: ادعولها وان شاء الله هتبقي كويسه.... قولته لـ امها علي اللي حصل
كريم: لا محدش في البيت يعرف حاجه لحد دلوقتي
باسل: محدش يقولهم لحد ما نطمن علي حالتها
بص باسل علي ياسين اللي كان باين عليه الحزن و الندم وشكله كان بيفكر في حاجه.... حط باسل ايده علي كتفه وقال وهوا بيحاول يطمنه: متقلقش هتبقي كويسه ان شاء الله
استغرب باسل لما لقي ياسين حضنه جامد و دموعه بتنزل بغزاره وحزن شديد... طبطب باسل علي ضهره بحنان وقال بحزن: اهدى صدقني هتبقي كويسه
ياسين ببكاء من فرط حزنه: اللي حصل كان غصب عني صدقني مكنتش عايز أأذيها ولا بأي شكل
بعده باسل وبصله وكان اول مره يشوف ياسين بالحاله دي وقال صدقني هتبقي كويسه هتفوق وهترجع
........................
بعد فتره
كان قاعد باسل و كريم قدام اوضة العناية المركذه مستنيين اي خبر بحالة تحسن جوري بس للاسف حالتها بتذيد سوءا
في مكتب الدكتور
الدكتور بدهشه: اللي انت بتقوله ده يا استاذ ياسين اسمه انتحار وانا مش هقدر اعمل كده
ياسين: بس انا عايز اعمل كده ولو انت مش موافق هجيب الف دكتور غيرك
الدكتور: بس يا استاذ ياسين......
ياسين: مش هرجع في قراري هتعملها انت ولا اجيب حد غيرك
الدكتور بقلق: بس انا مش مسؤول عن اللي هيحصل لان دا ممكن يأثر علي شغلي
ياسين: متقلقش مفيش حاجه هتأثر علي شغلك اطمن
الدكتور: راجع نفسك مرة تانيه القرار ده صعب وانت عارف نتيجته اي
ياسين: كلنا في الاخر هنموت
بصله الدكتور بشده وهوا شايف ياسين مصر علي قراره ومهما عمل مش هيغيرو
الدكتور: طيب لازم اهلك يعرفو.....
ياسين: بعد ما نخلص كل حاجه هيعرفو لوحدهم
الدكتور: بس.....
ياياسين بحده: قولت محدش يعرف اي حاجه دلوقتي
الدكتور بخوف: براحتك...... بس علي الاقل راجع نفسك مرة كمان
ياسين بحزن: راجعت نفسي مليون مره دي الطريقه الوحيده اللي هقدر اصلح بيها غلطي...............
يتبع
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺