رواية عذرائي البارت السادس عشر حتى البارت العشرون بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية عذرائي البارت السادس عشر حتى البارت العشرون بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية عذرائي البارت السادس عشر حتى البارت العشرون بقلم الكاتبه سميه عامر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


زاد صوت عياطها و ركب هشام قدام ولسه السواق هيطلع لقى مالك قدام العربيه و معاه اتنين رجاله اد الباب 


غزل بعياط و صوت عالي : مالك 


هشام بعصبيه : اخبطه 


قرب راجل من رجاله مالك و في أيده شومه ضخمه و فضل يكسر في العربيه 


راح مالك من الناحيه التانية طلع طارق من قفاه و فضل يضرب فيه 


خرج هشام من العربيه و غزل نزلت 


طلع هشام مسدس : سيب ابن اخويا يا حيوان يا نصاب 


كانت ملامح مالك قاسية جدا عينه حمرا أيده مليانة دم من ضربه ل طارق 


مالك : اقتلني يلا وريني هتعرف ازاي 


اتعصب هشام و لسه هيضرب رمت غزل جسمها على ابوها وقعت المسدس ووقعت جنبه 

و هشام وقع 


غزل وهي بتعيط جامد : كفايه بقى يا بابا كفايه 


جري مالك عليها وواحد من رجالته مسك طارق 


رفعها و خدها في حضنه 


مالك : انتي كويسه انا معاكي 


حضنته جامد و فضلت تعيط : تعالى نمشي من هنا 


هشام : مفيش حد هيمشي من هنا غير يا ب موتي أو موتك 


رجع مالك غزل لورا 


مالك بحقد : عارف الأعمى اللي كل ما يحاول الدكتور يرجعله بصره بس هو غبي و بيقول لا انا اعمى مش عايز يرجعلي بصري انت هو ده يا هشام يا راوي الحقد خلاك تقتل وانا عارف وانت عارف ان بنتك اشرف واحده في العالم بس انت مش عايزها هي انت عايزني انا عايز تنتقم من ابويا اهو انا قدامك اقتلني 


هشام :انت زيك زي ابوك اناني و نصاب و حرامي كل اللي في بالك ازاي تجمع ثروه زي ابوك و خدت بنتي مني 


مالك : الثروة للي محتاجها انا اللي عملت نفسي وانت عارف كل ده و مع ذلك انت مش قادر تستوعب ازاي شاب عمل امبراطوريه زي دي 


رفع هشام المسدس : انت لازم تموت 


وقفت غزل قدام مالك و حضنته جامد : لو هتموته اقتلني معاه كفايه وجع قلب يا بابا 


غمض هشام عينه و جات في باله صورة عبير وهي مريضه وأنها لو سمعت بحاجه زي دي هتموت 


رفع مسدسه لفوق وقعد يضرب وهو بيصرخ و رماه على الأرض 


هشام : اوعى تفتكر اني هسيبك يا ابن السيوفي كلها مساله وقت 


بص على غزل بحزن وخد ابن اخوه و مشي 


مالك لنفسه : الوقت هيكون ليا انا انت وقتك انت وابن اخوك انتهى 


بص مالك ل غزل ب عتاب : يلا نروح 


شال شنطتها التقيله 


غزل : مالك انا 


مالك : مش حابب اسمع كلام يا غزل خلينا نروح هاديين 


ركبوا العربيه وصلوا الفيلا و دخلوا اوضتهم 


غزل : مالك انا اسفة 


مالك بعصبيه و زعيق : اسفة على ايه يا غزل انتي لو كنتي رحتي معاهم عارفة كان ايه اللي هيحصل 


غزل بصوت باكي: انا كنت عايزة احميك كنت خايفة يعملوا فيك زي ...زي سليم خفت يا مالك خفت 


مالك بعصبية : لو كانوا خدوكي مكنتش هشوفك تاني مدى الحياة 


بدأ جسمها يترعش من صوته القوي 


غزل : انا ..انا 


غمض عينه شويه خد نفس و شدها لحضنه


مالك : اهدي حقك عليا 


غزل راحت عند ودنه : عايزة اصالحك 


ضحك مالك على طريقتها : طب بتوطي صوتك ليه 


غزل : عشان محدش يسمعني 


تعالت أصوات ضحكته : طب بالنسبة أن انا جوزك يا غزل 


غزل بكسوف : لان انا زعلت وهوافق على اي عقاب 


اتنفس مالك : متأكدة يا غزل 


غزل بتوتر : انا مش واثقة فيك انت بتبصلي كده ليه 


كان بيقرب وهي تبعد 


غزل وهي بتبصله و محرجه جدا : مالك أنت بقيت قليل الادب ايه البصه دي لا لا انا هروح لخالتو 


جريت على الباب 


مالك : بصي بقى انا مش هقولك اني قفلت الباب بالمفتاح ولا اني قفلت البلكونة حتى المهم انا عايز اتصالح 


ضحكت واتكسفت حطت ايديها حولين رقبته : بس انت شكلك مش زعلان 


مالك وهو بيمثل : هو انا عشان مش بظهر حزني تيجي عليا يا بنت الراوي 


مسك ايديها و باسها وقعدها على السرير 


مالك : واثقة فيا 


غزل : لا مش واثقة و عايزة امشي 🥺


ضحك جامد : مش مهم الثقة ..الروح الحلوه تكسب 


قرب منها اكتر و ...و 


( ما خلاص يا جماعة احنا في رمضان الله ايه الإحراج ده طب هو بيعاكسها انا مكسوفة وانا بكتب ليه ) 


صحيت غزل الصبح لقيت مالك نايم جنبها في وضع مخل 


بصت بصه كأنها مخطوفة 


غزل : مالك ...مالك 


فتح نص عينه : صباح الفل يا عروسه 


غزل : انت غدرت بيا امبارح 🙄


مالك وهو مش قادر ياخد نفسه من الضحك : غزل احنا متجوزين 


دخلت منى وهي بتزغرط : صبااااااااحييييه مباركه يا عرسان 


برقت غزل وكانت عايزة الأرض تنشق و تبلعها و استخبت تحت البطانيه 


منى : ايدا يا غزل مالك 


مالك وهو محرج و بيضحك : هي اللي مالها يا منى صباحيه ايه في حد يدخل كده 


منى : بس يا واد انت م انا سمعت صوتكم امبارح و ....


شهقت غزل و جاتلها زغوطه : صوت ايه ينهار اسود انت عملت ايه 


نزلها تحت البطانيه : عملت ايه في ايه انتو مجانين 


صوتت : اطلع من تحت البطانيه بسرعة بسرعة 


منى : انتو بتعملوا ايه هشد البطانيه دي 


خرج مالك رأسه : بصي يا منى انتي لو قاصدة اني أطلقها انهاردة مش هتعملي كده سيبي الاكل بقى وروحي نامي 


ضحكت منى : طب انا هستنى في اوضتي يا غزل ها ابقى تعاليلي 


غزل بصوت واطي : اجي فين انا مش هخرج من تحت البطانيه للسنه الجايه 


مالك : منى متكلميش حد يا منىىىى اوعي انا عارفك 


منى : اقول ايه عيب يا مالك تقول كده 


خرجت منى واتصلت على صاحبتها 


الو ايه يا حبيبتي شوفتي غزل و مالك عملوا ايه امبارح 


خلصت معاها واتصلت على أصحابها كلهم و في الاخر اتصلت على عبير 


منى : عبير وحشاني شوفتي مالك و غزل عملوا ايه امبارح 


زغرطت عبير وهي بتضحك 


منى : بس متقوليش لحد بقى عشان ميتحسدوش ..........


البارت ال 17 🖤🌕 شويه تفاعل حلوين كمان ممكن 😌


#عذرائي 


منى : عبير وحشاني شوفتي مالك و غزل عملوا ايه امبارح


زغرطت عبير وضحكت 


منى وهي بتضحك : بس بقى متقوليش لحد عشان ميتحسدوش 


ضحكت عبير : انتي هتقوليلي يا منى تلاقيكي قولتي لاصحابك كلهم 


منى وهي بتبص حوليها : استني ناقص واحده هتصل بيها اقفلي اقفلي. 


ضحكت عبير و صلت ركعتين شكر لله أن بنتها اتجوزت واحد ابن حلال زي مالك 


مالك : غزل اطلعي من الحمام 


غزل : لا مش هطلع ها بقى 


مالك : هكسر الباب 


غزل : لا لا لا 


ضحك بهدوء : طيب تعالى نروح الشركه 


غزل : لا تطلقني 🥺


( البت دي لازم تموت و هحط نفسي بطله مكانها وبارك الله فيما رزق و الحمدلله ) 


مالك : طب خلاص انا هخرج اهو 


راح و قفل الباب 

للمتعه والترفيه أدخلوا هنا 👇 ❤️ 👇


فتحت نص فتحه بصت بره ملقتهوش فجأة لقت اللي بيشدها عليه 


مالك وهو بيضحك : مسكتك 


شهقت غزل و خدودها احمرت : انت بتضحك عليا كل مرة 


قرب منها باسها 


( من خدها قولنا من خدها ) 


اتكسفت اكتر 


غزل : طب طب ابعد شويه عشان نروح ل سليم 


مالك بحب : لا مش هبعد انا ما صدقت لقيتك 


غمضت عنيها و استخبت في حضنه و بصوت ضعيف : كفايه كلام حلو بقى عشان بتكسف 


بعد عنها شويه : تحت امرك يا غزالتي 


غزل : أخرج بقى عشان البس 


مالك بخبث : نلبس سوا 


غزل : لا يلا اخرج اخرج اخرج 


ضحك مالك و خرج نزل ل منى 


بعد ساعة ..


كانوا راكبين العربيه هو و منى و غزل اللي كانت بتخبي نظراتها من منى و مالك 


وصلوا للمستشفى طلعوا عند سليم كان الجو فيه غيمه شديدة وكان باين انها هتمطر بس فيه نسمه هوا لطيف 


بدأ سليم يفوق و يتعافى 


مالك : ازيك يا صاحبي الف سلامه عليك 


غزل : أن شاء الله تقوم بالسلامه 


سليم بصوت تعبان : لما اقوم بالسلامه تجيبيلي عروسه حلوه زيك 


ضحكت غزل و بانت غمازاتها و اتكسفت 


مالك بغيره : انا بقول انك تدخل في غيبوبه احسن ،انتي بتضحكي على ايه 


اتكسفت غزل اكتر و انكمشت على جنب 


منى : بس يا مالك كده زعلتها ،الف سلامه عليك يا حبيبي أن شاء الله اللي يكرهوك يموتوا 


سليم : حبيبتي يا خالتو ربنا يخليكي ليا متقلقيش مش هموت انا قاعد على قلب ابنك 


ضحكوا كلهم و خد مالك غزل و خرجوا برا كانت معدتها بتوجعها 


منى : مالك يا حبيبتي حصل ايه 


غزل : مش عارفة بطني بتوجعني 


مالك : تحبي نروح 


غزل :لا انا هبقى كويسه 


منى وقفت واحد دكتور معدى: لو سمحت يا دكتور هو الحمل ليظهر امتى بعد ال *** 


برقت غزل : انا بقول عايزة اروح 


مالك باحراج: خليكي مع سليم يا منى لازم اروح الشركه ،اجري يا غزل 


الدكتور : معرفش والله يا هانم انا دكتور عظام 


منى : يوه ما انا عايزة حفيد 


خرج مالك و غزل راحوا على الشركه 


غزل : مالك انا هشوف شويه ملفات بسرعة عشان تذاكرلي الامتحانات بتقرب 


مالك وهو بيغمزلها : طب ما نذاكر في البيت احسن عشان نركز 


اتكسفت و جريت على بره ضحك هو و قعد مكانه 


فضلت تقلب في الملفات و خلصت جزء كبير منها و تعبت نزلت تقعد عند البحر بتفكر في ابوها اللي لحد دلوقتي زعلان منها و عامل عداوه مع جوزها 

حزنت و كانت لسه هتقوم 


شخص مجهول : مدام غزل 


غزل بارتباك : انت مين و لابس النضاره السوده ليه 


المجهول : انا كنت عايز اشتغل في شركتكم قالولي اكلمك 


رفع النضاره من على عينه ليظهر لها عينه الزرقا كانت أشبه بالبحر و تموجاته و صفاء السماء 


مد أيده : انا براء 


مرضيتش تمد ايديها و قامت وقفت : استاذ براء انا مليش علاقه بالشركه ممكن تتفاهم مع استاذ مالك مكتبه في الدور التالت 


ابتسم براء و سحب أيده : انتي سكرتيرة هنا 


غزل : لا انا ....


شهد : غزل استاذ مالك عايزك 


غزل : عن اذنك 


طلعت غزل و براء ماشي وراها 


كانوا واقفين في الاسانسير مسك حجابها وهو اقف وراها و شمه و غمض عينه و ابتسم 


خرجت غزل و راحت اوضه مالك 


كان براء هيدخل وراها بس وقفته شهد : حضرتك رايح فين 


براء : ورا الانسه ...اقصد عند استاذ مالك 


السكرتيرة : مالك بيه مشغول حاليا عشر دقايق و هقوله عليك اتفضل ارتاح 


غزل : مالك انت ناديتني 


قام مالك وقف و قرب منها : وحشتيني و سالت عليكي قالوا قاعدة عند الشاطئ 


غزل بخجل : انت كمان وحشتني , انت عارف انا بحب البحر و الجو الجميل ده 


مالك : يا بخته 


غزل : مين 


مالك : الجو ده يا بخته بيكي 


ضحكت بكسوف : طب هنعمل ايه دلوقتي 


خرج من جيبه عقد من الدهب الخالص كان رقيق زيها 


مالك : دي اول هديه اجيبهالك 


غزل بسرعة و فرحه : لا لا دي التانيه انت جبتلي ورد قبل كده 


ضحك مالك و لبسهالها : دي اول هديه بعد جوازنا 


" ما هو الانتصار الا أنتِ و من يستطيع إطفاء لهيب قلبي و اشتياقه الا عينيکِ ..." 


قرب منها باسها : دمتِ لي مدى الحياه 


ابتسمت برقه وحضنته : بحبك 


خبطت شهد 


بعد مالك عن غزل و قعدوا 


دخلت شهد : مالك بيه في واحد عايز يقابل حضرتك اخليه يدخل 


مالك : دقيقه و دخليه 


غزل : انا هروح الحمام اعدل من حجابي 


مالك : طيب يا حبيبتي هشوف الشخص ده عايز ايه و نروح عشان اشرحلك اللي ناقصك 


ابتسمت و خرجت 


دخل براء و نظراته كانت كلها عليها لاحظ مالك ده و غضب جدا 


مالك بعصبية : انت يا استاذ 


براء : ها ...استاذ مالك انا كنت بدور على شغل 


مالك : مفيش 


براء بحزن : ارجوك انا محتاج للشغل 


مالك : سيب بياناتك للسكرتيرة و هنكلمك 


براء : شكرا جدا 


خرج براء و كان هينزل لقى غزل قدامه 


عمل نفسه بيبكي 


غزل : استاذ براء مالك 


نزل براء على تحت بسرعة و غزل نزلت وراه عشان تقوله أنها هتتوصتله عشان يشتغل 


غزل : لو سمحت استاذ براء 


راح ناحيه عربيه سوده واقفه قدام الشركه 


غزل بخوف : انت عندك العربيه دي و بتدور على شغل 


قام مالك يبص من الشباك لقى غزل واقفة مع الشخص ده وبترجع ل ورا 


خرج براء رش من جيبه و رشه عليها : العربيه دي عشانك يا اجمل غزل في الدنيا 


شالها وحطها فيها 


شافه مالك من الشباك و صرخ : انت يا حيووووووان .............

تابع قبل الناس كلها بنزل عايز تفاعل بقا 


البارت ال 18 🖤🌕التفاعل وحش يا جماعه

#عذرائي


خرج براء رش من جيبه و رشه على غزل اللي فقدت وعيها بسرعة : العربيه دي عشانك يا اجمل غزل في الدنيا


شالها و حطها فيها بكل هدوء 


شافه مالك من الشباك و صرررخ : انت يا حيوووان 


بص براء لفوق اتقابلت عيونه بعيون مالك وكأنه بيقوله أنه مش خايف منه جري مالك بسرعة على تحت 


ركب براء العربيه و مشي بيها 


نزل مالك زي المجنون ركب عربيته و فضل يدور عليهم مفيش اثر كان هيجرالو حاجه اتصل على البوليس و على رجالته و كاميرات المراقبة خلاهم يشوفوا مين الشخص ده 


بص براء عليها وهي نايمه وقف العربيه و نزل فتح الباب خرج بطانيه تقيله غطاها عشان الجو برد 


وركب تاني و فضلوا ماشيين لحد ما وصل بيت فخم جداً أو ده مش بيت ده فيلا صغيرة ب جنينه كان الوقت قبل المغرب و الشمس بدأت تروح شالها براء و خدها جوا 


براء : عم عثمان جهزتلي الاوضه زي ما قولتلك 


عثمان : ايوه يا بيه و خليت كريمه تعمل شويه اكل 


براء : طيب متجيش غير بعد بكره تنضف البيت بهدوء و تخلي مراتك تعمل اكل و تمشوا 


مشي عثمان وهو متعجب من البنت اللي براء شايلها بس قال مليش دعوه 


طلع بيها على اوضه كلها بينك و سرير بناتي جميل و كل حاجه الأوضه كامله متكامله 


سابها و خرج بعد يقرأ في كتاب بكل هدوء 


صحيت غزل على صداع بصت حوليها ...


قامت وقفت وهي مرعوبه و عينيها اتملت دموع 


جريت على البلكونة بسرعة ده ...ده مكان غريب كله فلل جريت فتحت الباب وهي مازلت تبكي 


نزلت على نص السلالم 


براء : غزل انتي صحيتي 


سمعت الصوت و اترعبت اكتر : انت مين عايز مني ايه 


قام وقف قلع نضاره القراءة : مش عايز حاجه ده بيتك 


غزل ب صويت : انت خطفتني انت مجنون 


براء : خطفتك انتي سامعة كلامك ...انا ريحتك انتي معايا في امان 


نزلت جريت على الباب حاولت تفتحه مفيش فايده 


كان هو واقف بيتابع بهدوء و قعد مكانه : متتعبيش نفسك النظام هنا في البيت بيتفتح ببصمه الصوت 


غزل بعياط و صوت ضعيف : انت مين ارجوك رجعني ل ..لجوزي 


براء : متقوليش جوزك مالك السيوفي مش جوزك 


غزل بصوت عالي : لا جوزي و زمانه بيدور عليا و لو مسكك هيقتلك 


قام براء وقف و قرب منها : موتى هيحزنك جدا يا غزل 


بعدت و رجعت لورا : انت مجنون انسان مجنون ابعد عني 


براء : اقعدي يا غزل عايز اتكلم معاكي 


غزل ب صويت : وانا مش عايزة اعرفك ولا اتكلم معاك 


براء : براحتك ..المهم في اكل في المطبخ كلي و في كل وسائل الراحه في اوضتك 


خافت غزل و قعدت على الأرض تعيط الهدوء اللي هو فيه مش طبيعي 


..

في بيت الراوي 


راح مالك هناك هو و رجالته كسر الباب 


كان هشام قاعد و معاه طارق و الاء 


دخل مالك و اتخضوا كلهم 


مالك بصريخ : فين غزل يا هشام يا راوي


ضم هشام حواجبه : غزل مين 


مسكه من ياقته : انت عملت ايه في بنتي فين غزل 


نزل مالك أيده : انت فاكرني هصدق كذبك اقسم بالله ادفنكوا كلكم هنا 


راح على الاء مسكها من رقبتها : انتي يا حربايه عارفة مكانها 


مسك هشام أيده و نزلها و بعصبيه : غزل لو جرالها حاجه هدفنك يابن السيوفي 


خرج مالك بعد ما ساب رجاله قدام بيت الراوي يراقبوهم 


راح على الشركه شاف كاميرات المراقبة اكتر من مره مفيش اي حاجه باينه كل الصور اللي براء طالع فيها طالع من ضهره 


اتعصب اكتر و كانت الشرطه بتحقق في الموضوع 


افتكرت غزل تليفونها اللي بتشيلوا في جيب الفستان دايما 


قامت وقفت بهدوء كان براء قاعد بيقرا كتاب و بيشرب قهوه 


راحت الحمام وهي بتعيط فتحت نت بسرعة بعتت رساله على تليفون مالك : مالك الحقني ارجوك انا خايفة انا في مكان غريب كله فلل 


بعتت الرسالة و خرجت برا 


شاف مالك الرساله اتجنن اكتر و اتهوس واتصل بسرعة عليها 


تليفونها رن قدام براء اللي برق بعيونه و قام وقف 


براء من بعيد : اوعي تفتحي 


فتحت غزل و صوتت : مااااااالك الحقني 


مالك : غزل ....غزل انا جايلك 


مسك براء التليفون رماه على الأرض كسره 


عيطت غزل و قعدت على الأرض 


مسك براء ايديها بعصبيه : انتي غبييييييه 


براء بصوت عالي : افتح البااااااب 


انفتح باب الفيلا شدها من ايديها : انا مش ساجنك انا كنت بحميكي منهم كلهم 


غزل بعياط : انت مين عشان تحميني و بتحميني من مين جوزي اللي بحبه و بيحبني 


براء : جوزك اللي اتجوزك غصب عنك و لا ابوكي اللي ظلمك يا غزل ردييييي 


غزل بخوف و صويت : انت عرفت منين كل ده انت مين 


بدأت المطره تمطر و البرق والرعد يشتغلوا 


براء بهدوء وهو بيمسك وشه و شعره من المطره : تعالى ادخلي هتبردي 


صوتت بصوت عالي : لا مش هدخل انت مين 


قرب براء منها وعينه مليانة دموع وحضنها جامد : انا اخوكي يا غزل اخووووكي مكنتش قادر استحمل و انا شايفك بتتعذبي معاهم 


برقت غزل و مقدرتش تتكلم ولا ترد 


بس في الوقت ده وصل مالك نزل من عربيته شافوا حاضنها خرج مسدسه من جيبه و .......

البارت ال 19 🖤🌕


#عذرائي 

"ماذا إذا لم نلتقي مجددا"


قرب براء منها وعينه مليانة دموع و حضنها جامد : انا اخوكي يا غزل اخووووكي مكنتش قادر استحمل و انا شايفك بتتعذبي معاهم


برقت غزل و مقدرتش تتكلم ولا ترد 


بس في الوقت ده وصل مالك نزل من عربيته شاف براء حاضنها خرج مسدسه من جيبه 


شافته غزل وهو جاي اغم عليها 


لف براء عشان يشوف في ايه ملحقش يشوف من الضرب 


مالك اتجنن خلاص كان هيموتوا في أيده 


براء : ابعد عني شوف غزل يا غبي 


مالك : اياك تنطق اسمها يا كلب 


براء : انا اخوها يا متخلف كفايه شوفها اغم عليها ليه 


مسكه مالك و ضربه تاني : انت فاكرني هصدقك د انا هموتك 


قام براء بصعوبه و ضرب مالك 


براء وهو بينزل لغزل : غزل ...اصحي 


جري مالك رماه بعيد عنها و شالها و ركبها العربيه و مسك براء من قفاه و خلى الرجاله يمسكوه معاهم في عربياتهم 


طار بالعربيه للمستشفى 


بعد ساعه فاقت غزل لقت مالك قدامها 


قامت نطت عليه حضنته و عيطت : مالك ..


حضنها جامد وفضل يبوسها من جبينها : انتي كويسه ..انا معاكي 


غزل : كنت خايفة من غيرك اوعى تبعد عني ابدا 


افتكرت غزل براء : مالك ..براء ..


اتعصب و بعد عنها : متتكلميش عنه يا غزل انا هروح اقتله الحيوان كان حاضنك 


غزل بارتباك : استنى ارجوك يا مالك متعملش حاجه ده ...بيقول أنه اخويا ..يمكن هو اللي تاه من زمان 


مالك : اخوكي مات من وقت ما اختفى لا يمكن يستمر و يبقى غني للدرجه دي 


غزل بحزن حضنته : عندك حق بس ارجوك بلاش تعمل حاجه 


باس ايديها بحب : متشغليش بالك انتي يلا نروح 


ابتسمت بس حست بوجع في قلبها مش عارفة ايه سببه 


خرجوا من المستشفى رجعوا على البيت كانت منى مرعوبه عليها اول ما شافتها حضنتها 


منى : حمدالله على سلامتك يا بنتي 


غزل : الله يسلمك يا خالتو معلش انا تعبانة محتاجه ارتاح 


طلعت على اوضتها هي ومالك و مغيرتش هدومها اترمت على السرير وغمضت عينيها و في بالها صورة براء هو فعلا معلمش حاجه وحشه حتى لما خطفها كان بيتعامل بهدوء من غير اي عصبيه 


فتحت عينيها اللي اتملت دموع وهي مش عارفة تصدقه ولا لا بس لسه ظهر دلوقتي ليه ابوها ميعرفش أنه لسه عايش الف سؤال في بالها 


دخل مالك و الخدامه وراه دخلت صنيه اكل و عصاير 


قعد مالك جنبها : لسه بهدومك 


اتعدلت غزل : جسمي بيوجعني لسه هقوم اغير 


مالك : لا خليكي زي ما انتي 


شالها الحجاب و سرحلها شعرها بكل حنيه 


مالك بخبث : اغيرلك بالمره 


غزل بكسوف : لا انا هقوم اغير في الحمام عيب يا مالك 


ضحك : حاسس اني خطيبك مش جوزك و بعدين مش احنا كسرنا حاجز الكسوف ده ( غمزلها ) 


بدأت خدودها تحمر : بس بقى يا مالك عيب 


قامت خدت بيجامه و غيرت في الحمام و خرجت لقيته في البلكونة بيتكلم : عذبه لحد ما يتكلم يا شوقي وانا جايلك بكره 


غزل بحزن من وراه : مالك 


لفلها كانت شبه الاميرات بشعرها الطويل راح حضنها و شالها : يا قلب مالك 


غزل بارتباك و خجل : عشان خاطري بلاش تعذبه اتكلم معاه الاول 


نزلها مالك و قعد على السرير : ده خطفك مني انا مش هتهاون معاه حتى لو كان اخوكي 


قربت منه مسكت أيده : ارجوك هو مأذانيش والله ولا لمسني عارف انا حسيت أنه اخويا نفس الهدوء اللي عندي كان هادي جدا و قعد يقرأ كتاب و مرداش يعملي اي حاجه وحشه 


قعدها جنبه و مال على كتفها : كنت هحرق الدنيا لو كان عملك حاجه وهو هيتعاقب أنه حضنك 


غزل : حتى لو براء اخويا هتعاقبه 


شدها من وسطها ليه اكتر : مفيش حد يلمسك غيري احمدي ربنا اني مقتلتهوش امبارح لولا أنك وقعتي كان زمانة ميت 


ضحكت بهدوء : انت بتغير عليا للدرجه دي 


رفع رأسه شويه و باسها : عارفة لو هشام الراوي نفسه حضنك والله هكون عايز اقتله 


ضحكت اكتر : بس يا مالك ده بابا 


مالك بخبث : وانا امتى هبقى بابا ها و اجيب حته قشطه زيك كده 


ارتبكت ووشها احمر : انت بتكسفني وانا لسه صغيرة خالص 


غمزلها و ضحك : طب صغيرة و كده امال لما تكبري شويه هتبقى ازاي وقتها حطك في قلبي واقفل عليكي عشان محدش يشوفك 


ضحكت بصوت عالي 


مالك : العب ...،قرب منها يبوسها بس 


فتحت منى الباب و شهقت : انتو بتعملوا ايه 


برقت غزل و قامت وقفت بخوف : والله هو اللي بيعمل 


قام مالك وقف : ايه يا منى في ايه يا منى د انا ابنك حتى 


ضحكت منى : عبير اتصلت كانت عايزة تكلم غزل 


مالك : انتي و اختك واقفين قدام سعادتي انا بقولك اهو 


ضحكت غزل و خدت التليفون و خرجت تكلم عبير 


منى : مالك اوعى تزعل غزل ...انت قولتلها على عبير 


مالك : ششش بس وطي صوتك مش هينفع اقولها عبير حلفتني 


منى بصوت ضعيف حزين : انا خايفة اختي تضيع مني يا مالك خايفة بعد العمر اللي ضاع مننا تضيع مني تاني 


حضنها مالك :خليكي عندك ايمان بربنا و هي هتقوم بالسلامه 


دخلت غزل وهي بتضحك بس اتغيرت ملامحها لما لقيت منى بتعيط 


غير مالك الموضوع و مشيت منى 


راحت غزل على السرير و مالك جنبها 


غزل : مالك هتفضل جنبي دايما 


مالك :طول العمر تعالى هنا 


قربت منه حضنها و غمض عينه 


"حتى وان لم يكفي عمري لاجلك ستظل روحي حولكِ بكل مكان فأنا ملاكك الحارس "


بعد اسبوعين كان الوضع هدي شويه و غزل مخرجتش من وقتها 


صحيت غزل من النوم لقيت مالك بيلبس 


غزل بصوت مرهق : رايح فين يا مالك 


قرب منها باسها : اسمها رايح فين يا حبيبي 


ضحكت : رايح فين يا مالك 


ضحك هو اكتر : انا شكلي هتجوز عليكي ، انا رايح عند ..الشخص ده 


قامت انتفضت من مكانها : هاجي معاك ارجوك 


مالك بصرامه : لا نامي 


غزل بحزن شديد : ارجوك هقعد في العربيه برا عشان خاطري 


سكت شويه قامت هي مسكت أيده و بصتله بصه طفوليه بريئه : عشان خاطري و هعملك كل اللي انت عايزه 


فكر بهدوء و ضحك وقرب من ودنها: هتعملي ***** 


غزل بخجل لفت وشها الناحيه التانيه : اه هعمل اقوم البس بقى 


ضحك و حضنها و باسها من جبينها : قومي 


لبست بسرعة فستان اسود و حجاب رصاصي بلون عين مالك 


خرجوا سوا وصلوا بالعربيه 


مالك : خليكي هنا 


غزل : حاضر 


دخل مالك لقاهم رابطين براء اللي وشه باظ من الضرب بس الغريب أنه كان هادي نظرته بارده 


مالك : ها مش ناوي تقول مين خلاك تخطف مراتي 


براء : انت بتكذب على نفسك انت اتجوزتها بالغصب غزل اختي وانا هعرف ازاي اخد حقها منكم 


مالك : طلاما عرفت أن غزل اختك و متعرفش ان هشام ابوك ولا انت متفق تقول الكذبتين دول معاه 


براء : هتندم يا مالك ، انا لما فكرت ارجع رجعت عشان غزل 


اتعصب مالك و ضربه : بص يا بابا اخوها مش اخوها متجيبش سيرتها 


كانت غزل قاعدة في العربيه قررت تنزل و تدخل لسه بتفتح الباب لقيت هشام و طارق قدامها بعربيتهم و معاهم الف راجل يعني حد هيموت في الحرب اللي هتحصل دي 


كان مالك خارج من المخزن و براء في ايد واحد من رجالته خارج وراه اتفاجئ لما شافهم بص على غزل شاورلها تقفل العربيه و تفضل فيها بس هي نزلت جريت عليه من الخوف .......


البارت ال 20 🖤🌕 تفاعل ب 20 ملصق فضلا وليس أمرا

عذرائي


كان مالك خارج من المخزن و براء في ايد واحد من رجالته خارج وراه اتفاجئ لما شافهم بص على غزل شاورلها تقفل العربيه و تفضل فيها بس هي نزلت جريت عليه من الخوف 


هشام :خطفت بنتي و اتجوزتها و دلوقتي اخدت ابني و ضربته انت ميت يابن السيوفي


ضحك مالك : ابنك يعني انت عارف انه خطف مراتي و كنت بتمثل امبارح 


براء بعصبيه : بطلوا انتو الاتنين كفايه اختي ملهاش دعوه ب كل ده 


بصت غزل على براء و ابتسمت ابتسامه خفيفه كأنها بترحب بيه 


هشام : متدخلش انت في الموضوع ده يا براء هو شبه أبوه اناني 


بعد براء عن رجاله مالك وراح وقف جنب غزل : لو هتفضلوا كده انا هاخد غزل وامشي بره مصر


شد مالك غزل ناحيته : تاخد مين ...روح العب بعيد 


هشام : بص يا مالك ...خلينا ننهي الموضوع ده بالمعروف انا مش هعمل حاجه بس تطلق غزل 


براء : لو غزل شهدت في المحكمه انها ممضتش هتطلق منه اصلا 


مالك : أطلق مين دي ....دي مررررراتي 


رفع هشام المسدس في راس مالك 


صرخت غزل : لا لا ارجوك 


بعد براء المسدس بتاع أبوه : انا هحل الموضوع ده اديني اسبوع بس 


هشام بعصبية: لا يمكن اسيبها على زمته 

اسبوع بس يا براء معاك اسبوع بس 


خدها مالك من وسطهم و ركبها العربيه من غير ما يدي رد فعل ل كلامهم الغبي


راح براء وراه و ركب معاه 


مالك : انت بتعمل ايه 


براء: مع اختي ...


مالك : يا صبر ايوب 


مشيوا بالعربيه 


كانت غزل متوترة من وجود براء وصلوا الفيلا 


نزل مالك و مسك غزل في أيده و دخلوا 


اتنهد براء بهدوء و دخل وراهم 


منى : مالك في ايه يا حبيبي مالكم 


بصت ورا شافت شاب بعيون زرقاء بس وشه كله متبهدل 

شهقت منى 


منى : مين ده يا مالك 


مالك بغيظ : ابن اختك التايهه 


غزل : براء يا خالتو ..اخو...


مالك : يلا يا غزل عايزك فوق 


براء : على فين انا فين اوضتي 


كان مالك دقيقه و هيقتله 


حضنته منى وهي مش مصدقه و فضلت تعيط : يا حبيبي فينك كل ده ايه الجمال ده كله و مين عمل في وشك كده 


مالك شال غزل و طلع بيها على فوق قبل ما حد يوقفهم 


غزل : مالك انت بتعمل ايه 


مالك : مش هتخطلتي معاه 


غزل : ده براء اخويا 


مالك : مش قادر لا لا مش قادر استوعب أنه اخوكي سيبيني اتعود الاول 


ضحكت غزل و لفت ايديها حولين رقبته: للدرجه دي بتحبني 


مردش عليها باسها و بعد شويه عنها : مش عارف مالي بس اللي اعرفه انك بتاعتي لوحدي 


ضحكت بكسوف : انا بحبك يا زوجي العزيز 


باسها اكتر بس فجأة انفتح الباب 


براء : احم ..غزل عايزك 


اتكسفت غزل جدا 


مالك بعصبية وهو بيقرب منه عايز يضربه : انت متعلمتش تخبط على الباب 


غزل : مالك خلاص عشاني 


براء : ممكن اتكلم مع اختي 


مالك : لا واتفضل بقى عايز ابوس مراتي 


اتعصب براء و ضربه لكمه على وشه : بقولك ايه هي مراتك بس اختي ايه ابوسها دي في وجودي 


( بقولكم ايه يا عيله يا عرر انتو مش عايزين ابننا ناخده احنا عندنا 5 آلاف بنت عايزة تتجوزه ال غزل ال ) 


مسكت غزل مالك وحضنته : حبيبي اهدا ونبي معلش هنتكلم شويه في الصالون 


مالك بغيظ : طيب 


براء بغيظ هو كمان : انا مستنيكي تحت 


نزلت غزل وراه و مالك متعصب في اوضته


قعد براء و قعدت غزل قدامه 


غزل : انت كويس 


براء : السؤال مش ليا ..السؤال ليكي انتي 


مرتاحه يا غزل ؟


غزل : انا بحب مالك..و ...و محرجه منك جدا لانك كنت غايب بس انا مش فاهمة رجعت امتى و كنت عامل ايه طول السنين دي 


براء : من شهرين لما الراجل اللي رباني مات كان سايب ورقه بتدل على اهلي ووصلت ل بابا و ماما و اكتشفت اللي حصلك من ماما غزل انتي مش مضطره تفضلي مع مالك انا مستعد احميكي من اي حد 


غزل : عارف ..انا عمري ما حسيت بالامان زي اللي انا حساه مع مالك هو احتواني و حبني بكل جوارحي و تقبل حاجات كتير فيا


براء : مفيش حب يا غزل انتي لقيتي اللي يحميكي بس وانا بقيت موجود 


" الحب شئ سخيف جدا حتى أنه اسوء ما قد يصيب الإنسان" 


مسك براء ايديها : انا هفضل هنا اسبوع عشانك لو لقيت عكس كلامك هتيجي معايا 


غزل : مش هتلاقي عكس كلامي أن شاء الله انت متعرفش مالك ده طيب جدا و حنين اوي 


براء : هنشوف 


ضحكت غزل و نادت على الخدامه تجيب قطن و ميه و مطهر عشان تطهرله الجروح دي كلها


نزل مالك كانت أيد غزل على وش براء بتطهر الجرح وهو مغمض عينه 


مالك بغيظ : لا حول ولا قوه الا بالله غزل بتعملي ايه 


غزل : براء وشه فيه جروح يا مالك 


مالك : خلي اي حد يعملهوله احنا مالنا 


براء و هو لسه مغمض عيونه و بهدوء و ثبات مسك ايديها : ايدك حلوه يا غزالتي 


اتوترت غزل من نظرات مالك 


قامت وقفت : انا طهرتلك الجرح و ..و لازم ترتاح 


مالك : انت بتقول لمين غزالتي 


قام براء وقف كان جسمه قريب من جسم مالك و هو اصغر من مالك ب سنتين بس : بقول لأختي حبيبتي اللي هاخدها منك 


مالك : يا صبر 


خدها مالك و مشي قبل ما يقتله 


طلع براء قعد في اوضه غزل القديمه كانت منى جهزتهاله 


منى : بص يا حبيبي لو ناقصك حاجه انا اوضتي جنبك 


ابتسم براء و مسك ايديها باسها : شكرا يا خالتو روحي ارتاحي 


ضحكت منى و مشيت 


غزل : اهدا يا مالك ده اخويا 


مالك : طب مهو ابن خالتي يا غزل بس ده بيعاكسك 


ضحكت بصوت عالي : مهو اخويا و لقيته بعد السنين دي كلها و كان واحشني جدا 


لف مالك وشه : وانا موحشتكيش يعني 


قربت منه مسكت أيده : انت دايما واحشني 


رفع ايديها باسها و بخبث : طب كان في وعد انتي بيننا 


برقت غزل : احم لا انا ...انا 


شالها وقعد يضحك : عيب يا غزل لازم تنفذي وعدك 


نزلها و لسه هيبوسها الباب خبط 


غزل : ايدا هشوف مين ممكن يكون براء 


مالك بصوت عالي : مش فاضيين و انسى أن الباب ده يتفتح خبط براحتك بقى 


شالها و نيمها عالسرير واستغطوا و مرضيش يفتح الباب 


غزل بصوت واطي : هو الخبط وقف 


مالك : خبط قلبي هو اللي شغال حتى شوفي كده 🥺


ضحكت واتكسفت و باسته في خده 


مالك بخبث: لا البوسه البريئة دي متنفعش .....


...تابع تفاعل ب 20 ملصق فضلا وليس أمرا عشان المنشور يوصل لكل الناس


وعشان يصلك اشعار عند نشر الجزء 21 ب 20 ملصق أقل حاجه


البارت الحادي والعشرون والثاني والعشرون من هنا


بداية الروايه من هنا


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه متروحوش اي مكان تاني وادخلوووا عندنا هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستمتعوا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 👇 👇 




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم