رواية أجبرني أعشقه الحلقة الرابعة عشر والخامسة عشر والسادسه عشر بقلم الكاتبه همس حسن حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية أجبرني أعشقه الحلقة الرابعة عشر والخامسة عشر والسادسه عشر بقلم الكاتبه همس حسن حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية أجبرني أعشقه الفصل الرابع عشر 14 بقلم همس حسن
طلع من جيبه حقنة فيها سم .. مسك عبوة المحلول اللي رايح لمليكة ، وبدأ يحط فيه الحقنة
وفجأة … 💥💥💥
آدم بيفتح الباب .. أول ما شاف اللي واقف دا برق ولسة هيمسكه
الشخص اللي واقف رمى السرنجة من ايده وبيلف عشان يجري مسكه آدم بسرعة وحاول يشيل من علي وشه القناع ، مسك المقص وضرب آدم في رجله
آدم اتعور ولسة هيمسك رجله لقاه هيجري شال أنبوبة إطفاء الحريق ضربه بيها على دماغه ، وقع في الأرض اغم عليه .. رجع سند آدم على الحيطة وخد نفسه ، حاول يستجمع قوته تاني وراح شايله وخرج بيه على برا بسرعة .. فتح العربية وحطه فيها وركب
داس بنزين وجري بالعربية
❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨
سهيلة وإسلام وصلوا اللوكيشن ..
سهيلة قاعدة خايفة جداً وبتعيط
إسلام : ايه يابنتي عمالة تترعشي ليه كدا
سهيلة : خايفة اوي يااسلام لا يعمل فيا حاجة
إسلام بيحط ايده على ايديها : عندك ثقة فيا ولا لا ؟؟
سهيلة : اه عندي اكيد
إسلام : بس يبقي متقلقيش وجمدي قلبك
يلا اتصلي بيه قوليلي انا وصلت ورايحة على البيت
سهيلة : حاضر
طلعت تليفونها واتصلت بسليم
سليم : يامرحب
سهيلة : انا وصلت اللوكيشن .. هو أنهي بيت بقا ؟؟
سليم : لو طلعتي معاكي حد هندمك على يوم ولادتك ، معايا ؟
سهيلة : معاك ياسليم .. وجاية لوحدي متقلقش
سليم : تمام امشي قدام وتاني شارع يمين خشي فيه .. اول عمارة الدور التالت
سهيلة بتبلع ريقها : حاضر
قفلت معاه
إسلام : تمام .. انا هستناكي هنا وانتي هتنزلي من العربية وتروحي العنوان اللي قالك عليه بالظبط
ومتخافيش .. انا معاكي ياسهيلة
سهيلة بتمسح دموعها وبتحاول تتماسك : حاضر
نزلت من العربية وراحت على العنوان .. طلعت العمارة وخبطت على الشقة
سليم بيفتح الباب : يااهلا يااهلا 😍
ليلتنا عنب ولا حاجة .. تعالي خشي
سهيلة داخلة بتقدم رجل وتأخر رجل وركبها بتخبط في بعضها .. قعدت على الركنة
سهيلة : عايز ايه يااسلام
إسلام بيقرب منها : لالا الكلام مينفعش هنا .. تعالي جوا وانا هقولك
سهيلة بصوت عالي : مش هدخل انا اوووووض
إسلام : ايه ده ايه ده 😳
بتعترضي وكمااان بتعلي صوتك
بيمسك تليفونه : لا دا انا أكمل آدم بقا اخليه ييجي يحضرنا يشوف أخته اللي معترضة
سهيلة : خلاااااااص
انت بني آدم حقيييير
سليم : معلش ياحبيبتي خد صاحبك علي عيبه
قامت دخلت على الأوضة وهي عينيها على باب الشقة وقلبها بيتنطط من الخوف وقعدت على كرسي جنب السرير
سهيلة : هااااا .. ايه المطلوب؟؟
سليم : جرا ايه ياسهيلة ماتفكي كدا شوية خلي الليلة تحلو
سهيلة : هو انت معندكش دم خالص كدا بجد ؟؟
معندكش أم اخت مش هيبقي عندك بنت ؟
ليه بتعمل فيا كدا انا اذيتك في ايه دا انا في يوم من الايام حبيتك بجد يااخي .. كنت فاكراك بني آدم محترم طلعت زباااا
سليم : حيلك حيلك ياقطة
قولنا بلاش غلط .. وإذا كنت أنا مش بني آدم سوي فانتي مش مريم العذراء بردو ، متخليناش نتكلم بقا
سهيلة : سليييييم انت اكتر واحد عارف إنه مكاااانش بإرادتي وانت خدرتني
سليم : يووووه هنضيع الوقت كله في رغي ملهوش معنى بقا قومي يابت
قرب عليها ولسة هيعتدي عليها وهي بتصوت
إسلام داخل من ورا في ايده سلاح موجهه اتجاه سليم
إسلام : عندك حق الوقت كالسيف بردو مينفعش نضيعه ع الفاضي
سليم بيبرق : انت دخلت هنا ازاي ؟؟
للمتعه والترفيه أدخلوا هنا 👇 ❤️ 👇إسلام : السؤال مش دخلت هنا ازاي
السؤال هتعمل فيا ايه لما تدخل هنا ؟
وفيه سؤال أهم بس مني ليك المرة دي
مكفتكش العلقة بتاعة المرة اللي فاتت ؟؟؟
سليم : انت داخل عليا بسلاح !!!!
إسلام : حظي حلو بقا إن أبويا لسة مرخصه من كام يوم
سليم : انت لو قربت بالبتاع اللي في ايديك دا انا هبلغ البوليس وهوديك في داه…
إسلام بيديله بالرجل بيوقعه جنب السرير
إسلام : انت متنطقش يازبااااالة ياابن الجزمة لافرغ اللي في الطبنجة دي في دماغك
سليم بيحط ايده قدام وشه : خلاص خلاص اهدي
ايه المطلوب مني دلوقتي
إسلام : المطلوب تثبت مكانك خاااالص دلوقتي
بيبص لسهيلة : انزلي استنيني في العربية
سهيلة : لا يااسلام مينفع…
إسلام : بقوووولك انزززززلي
سهيلة : حاضر حاضر نازلة خلاص
سابتهم ونزلت جري علي تحت
إسلام بيبص لسليم ورايح ناحيته
سليم بيرجع : انت هتعمل ايه ؟؟
بيشاور بالسلاح : قوم اقلع
سليم : افندم ؟؟؟؟
إسلام : قووووم اقلع بقولك وإلا هضيعلك مستقبلك بالسلاح اللي في ايدي دا واخليك مش نافع لا جواز ولا لحياة اصلا وتعيش زي قلتك
سليم : لا لا خلاص .. اقلع ايه
إسلام : اقلع هدومك كلهاااا وبسرعة
بدأ سليم يقلع في هدومه وهو نفسه الأرض تنشق وتبلعه .. طلع إسلام موبايله وصوره فيديو وهو من غير هدوم خالص
سليم بغضب : انت بتعمل ااااايه
إسلام : انت تخرس خاااالص
خلص تصوير فيه .. طلع من جيبه دفتر وصولات أمانة على بياض ومعاها قلم ، رماهم على رجله
إسلام : امضي ٥ وصولات
سليم : بس دا كتير يااسلام !!!
إسلام : لا ياحبيبي مفيش حاجة تكتر على زبالة زيك .. امضضضضي واخلص
بدأ سليم يمضي على الوصولات .. خلص واداهمله
إسلام : حلو اوي كدا
انا هسيبك وهنزل دلوقتي من غير ماامد ايدي عليك بقلم واحد .. وجدع بقا أعمل اي تصرف كدا ولا كدا عشان اخليك تطلع تريند ع السوشيال ميديا في نص ساعة بالظبط
لا وكمان هعملك كادو علي الاوفر وهسجنك بقيت حياتك بالوصولات اللي معايا
سليم بيبصله الشر والكره هينط من عينيه
سابه إسلام ونزل على تحت .. فتح العربية وركب
سهيلة : عملت ايه ؟؟
إسلام : عملت اللي كان لازم يتعمل من زماااان
ومتقلقيش من هنا ورايح مش هيقدر يقربلك ولا حتى ينطق اسمك
سهيلة : انا بجد مش عارفه اقولك ايه
انا لو قعدت طول حياتي أشكرك على وقفتك جنبي دي مش هقدر اوفيك حقك
إسلام : متقوليش حاجة لأن دا واجب عليا وقولتلك قبل كدا السبب
المهم دلوقتي فيه حاجة أكبر من كدا بكتير شاغلة تفكيري
سهيلة : ايه هي
إسلام : آدم مش هيسكت ولا هيعديها بسهولة اي نعم هو دلوقتي مش طايقنا ومش عايز يكىمنا بس هو هيفضل ينخرب عشان يعرف مين اللي ورا كل اللي حصل .. محتاجين نعمل خطة محكمة عشان نبعد تفكيره عنك تماماً ونوديه في أي مكان تاني
سهيلة : انا مستحيل أعمل اي حاجة تخليه يرجع يشك في مليكة تاني
إسلام : وانا زيك بالظبط
مليكة دي بني ادمة نضيفة واحنا مينفعش نظلمها في القصة دي اكتر من كدا .. خصوصاً وإنها ضحت بحياتها وسمعتها وشرفها في سبيل أنها تحميكي من اخوكي ولحد آخر لحظة متكلمتش
سهيلة : طب هنعمل ايه
إسلام : مش عارف اديني بفكر
سهيلة : طيب انت رايح علي فين دلوقتي
إسلام : ع المستشفي طبعاً .. لازم نبقي جنب آدم دلوقتي مهما حصل
سهيلة : كنت لسة هقولك كدا حالا .. يلا بينا
💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨
*في القصر *
ثرية بتخبط على باب أوضة مليكة وآدم .. محدش بيفتح
ثرية : غريبة !! مختفيين من بدري وبتصل بيها حتي مش بترد والمفروض إنها في الاوضة 🤔
بدأت تخبط تاني بردو محدش بيفتح … جربت تفتح اوكرة الباب لقيته بيفتح
ثرية داخلة بهدوء : بسم الله
مليكة .. يامليكة انتي فين
اااادم …… ايه دا !!!
قعدت تدور في الأوضة كلها وفي الحمام وفي الدريسنج روم ملقتش أي أثر ليهم .. نزلت على تحت
ثرية : محدش شاف مليكة وادم ؟؟
رفعت : ليه هما فين ؟؟
أمينة : انا بردو بقالي شوية عمالة اتصل بآدم وسهيلة مش عارفة الاقيهم
ثرية : سهيلة كمان مختفية
رفعت : استني انا هكلم آدم أشوفه فين
ثرية : تمام
مسك الفون واتصل بآدم
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
آدم وصل مكان مخزن كدا ولسة هيفتح الباب وينزل تليفونه رن “جدي”
آدم بيحط ايده على دماغه : يالهوااااي
بيرد : أيوة ياجدي
رفعت : ايه ياادم انت فين
آدم : مفيش ياجدي قولت اخد مليكة وسهيلة كدا ونغير جو في اي مكان كدا كام يوم ونرجع
رفعت : تاخد مليكة وسهيلة وتسافر ومن غير ماتقولي كمان !!! مش غريبة دي ياادم
نشوى بتبصل لرفعت وبتبسم من تحت لتحت وبتحط وبتبص في تليفونها تاني
آدم : أصلها جت فجأة كدا ياجدي وقولت اخدهم ونروح اي حتة حضرتك عارف بقا بقالنا كام يوم فيه عك كدا وحوارات
رفعت : في الظروف دي !!
طب وخدت معاك سهيلة ليه يابني دا المفروض شهر العسل
آدم : مانت عارف بقا ياجدي مبعرفش أروح اتفسح من غير مااخد سهيلة افرحها هي كمان
رفعت : امممم .. عرفت حاجة عن أخوك طيب ؟؟
آدم : لا لسة .. اول مااعرف حاجة هقولكو
رفعت : ماشي ربنا معاك
قفل رفعت معاه
رفعت : اخد مليكة وسهيلة وراحوا يغيروا جو
أمينة : نعم ؟؟؟؟
أخوه سايب البيت ومختفية منعرفش عنه حاجة وهو رايح يغير جو !!!!
نشوى : خلاص بقا ياابلة أمينة هو يعني هيعمل ايه لإبراهيم أخوه .. سيبيهم يغيروا جو ويرجعوا على مهلهم وابراهيم اديه بيهدي أعصابه كام يوم بردو
أمينة : ماشي .. انا هطلع على اوضتي
حركت كرسيها وطلعت على فوق
🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏
قفل معاهم آدم .. نزل من العربية وفتح شنطة العربية وطلع اللي كان قافل عليه ومكتفه ايد ورجل ، شاله ودخل بيه على المخزن ورزعه على الأرض
راح قفل باب المخزن ورجع .. لقاه فاق من الرزعة وبدأ يتحرك ويفلفص من الحبل اللي هو مربوط بيه
قرب عليه آدم وشال من على وشه القناع .. لقاه إبراهيم 💥💥💥
برق آدم ورجع لورا : ابراهيم !!!!!!!
ابراهيم بيبص في الأرض : اه ياادم .. انا إبراهيم
آدم : انت بتحاول تقتل مراتي ياابراهيم ؟؟؟؟!!
إبراهيم : اه بحاول اقتلها .. بحاول اخد منك حاجة واحدة بس من اللي عندك
يااخي حرام عليك كفااااااية بقا خدت مني كللللل حاجة
خدت مني حب أبويا قبل مايموت وحب أمي بعد مرضها خدت رضا جدي خدت الأولوية في الشركة وبقيت الكل في الكل خدت إحترام وتمجيد العيلة كلهاااا بلا استثنا وبعد كللللللل دا
خدت كمان الحاجة الوحيدة اللي حبتها في حياتي “مليكة” .. لا ياادم
دي بالذات مش هخليك تتملكها لوحدك ، هفضل مشاركك فيها لحد ما اخدها … يااقتلها وبردو احرمك منها
آدم بيمسكه من رقابته وبيخنقه : طول عمرك بتكرهني وشايف إني واخد منك كللل حاجة والسبب في تعاستك بس كللللله إلا مراتي ياابراهيم
مراتي خط أحمر لو مديت رجلك عليه هقطعهالك وهعجزك
قسماً بالله ياابراهيم .. عليا الحرام من نعمة ربي انت لو ماكنت أخويا وابويا موصيني عليك انت واختي قبل مايموت لكنت زمانك مدفون حي مكانك دلوقتي ، عارف ليه ؟؟؟؟
بيضربه بضهر ايده بعزم ما فيه وبيزعق : عشان زي مانت أمانة في رقابتي من يوم وفاة أبويا .. مليكة دي أمانة في رقابتي من يوم مااتولدت ولقت نفسها في الدنيا لوحدهااااا
آدم : انا مش هضربك تاني عشان انت أصلا مفيش حتة في جسمك سليمة من ساعة آخر علقة .. بس انا هكتفي بإني هسيبك متربط ومحبوس هنا في المخزن لحد مامراتي تقوم بالسلامة .. وساعتها هسلمك للحكومة وهما يتصرفوا معاك
إبراهيم : مش هتعرف تثبت عليا حاجة ياادم .. ولعلمك انا مش لوحدي
آدم : يعني ايه ؟؟
إبراهيم : ماعلينا بقا .. لو عرفت تثبت حاجة اثبتها
آدم : هجيبك انت واللي بيساعدك
سابه آدم وخرج من المخزن وقفل عليه بالمفتاح وال٣ ترابيس … ركب العربية
سند على الدريكسيون وبدأت دموعه تنزل من وجعه على اللي بيحصل
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
بعد نص ساعة وصل آدم المستشفي وطلع جري على فوق .. لقى سهيلة وإسلام واقفين قدام اوضة مليكة
بصلهم بغضب وعصبية .. سابهم وفتح الباب ودخل وكان الدكتور واقف بيشوف مليكة
آدم : ايه يادكتور طمني .. ايه الاخبار ؟؟
الدكتور : بدأت تتحسن الحمدلله والوعي هيرجعلها في خلال ساعة
آدم : خلاص ماشي انا هفضل جنبها واول ماتبدأ تفوق هنده لحضرتك تشوفها
الدكتور : هو يستحسن حد غيرك اللي يقعد معاها .. بس اللي حصل للمريضة بسببك انا أخاف اسيبك معاها في أوضة واحدة
آدم بغضب : قصدك اااايه يعني يادكتور دي مراااتي وانا أحق واحد أفضل معاها
الدكتور : لا مانت متعليش صوتك يااستاذ انا مش شغال عندك انا دكتور محترم
آدم : وانا راجل محترم بردو وميتقاليش البوقين دول لا مؤاخذة
إسلام داخل بيجري : خلاص خلاص ياجماعة صلوا ع النبي في ايه .. معلش يادكتور هو بس أعصابه تعبانة عشان زي مانت شايف مراته في حاله صعبة بردو
الدكتور : ماشي انا هعدي الموضوع بس عشان حضرتك ومدام مليكة بس لولا كدا كنت ممكن خرجته برا
آدم : طيب انا مش هرد علي الكلام دا
بعد اذنكو بقا انا عايز اقعد معاها لوحدي لحد ماتفوق
إسلام خدهم كلهم وخرج بيهم من الاوضة وساب معاها آدم …
آدم شد كرسي وقعد جنبها بالظبط
🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏
*برا الأوضة *
إسلام : طب احنا وقفتنا دي ملهاش لازمة .. تعالي نروح الكافيه نشرب حاجة
سهيلة : ماشي
راحوا على الكافيه
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في أوضة روان *
روان صحيت وبتسرح شعرها قدام التسريحة .. معاذ داخل الأوضة
معاذ : صباح الخير
بصتله بقرف ومردتش ورجعت بصت في المراية تاني
معاذ : مشوفتش مأذون واتنين شهود يعني ولا حاجة
روان : متقلقش كله جاي بإذن الله
معاذ بسخرية : كان إحساسك ايه وهو بيكسفك ها 😉
روان : انت عرفت منين ؟؟؟؟
معاذ : لا لا مؤاخذة انا ليا عيون في كل حتة في البيت
روان : تمام متستعجلش .. قريب اوي هنجيب المأذون والشهود وهتطرد من البيت دا
معاذ بيقرب منها : ماتيجي نفتح صفحة جديدة كدا يارورا وننسى اللي فات
روان : اقسم بالله خطوة كمان وهخرب الدنيا فوق دماغك .. اطلع برااااا
معاذ : خلاص خلاص ياستي .. مش هلمسك ✋
بس خليكي فاكرة إن هييجي اليوم اللي تجيلي فيه راكعة ها
روان : ان شاء الله حاضر .. يلا اتفضل
سابها وخرج من الأوضة
🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍
^ في أوضة مليكة ^
آدم قاعد جنبها وباصصلها وهي نايمة
آدم عينه بتدمع : مقولتيش ليه يامليكة ؟؟؟
انا عارف إني كنت صعب اوي .. بس لو كنتي اتكلمتي معايا بصراحة صدقيني كنت هصدقك
أو ع الأقل كنت هحاول أفهم إن فيه حاجة غلط
ضيعتي نفسك وضيعتيني عشان تداري على حد تاني انا معرفش هو مين ولما أعرف مش هرحمه
– انا كنت بعشق التراب اللي بتمشي عليه .. قلبي اتحرق وكان بيغلي لما حسيت إن حد غيري لمسك ، كنت نفسي اوقف العالم كله قدام وجعي دا وكل واحد يتحاسب على نيته بس معرفتش أعمل دا .. واكتفيت بإني أحاول احسسك بوجعي من بعيد لبعيد ، واتاريكي انتي كمان كنتي شايلة وساكتة طب ليييييييييه
ايه الحاجة اللي تخلي واحدة تغامر بنفسها بالطريقة دي وترميها في التهلكة عشان حد تاني أيا كان هو مين
اي نعم انا من جوايا زعلان اووووي منك عشان غفلتيني التغفيلة دي .. بس زعلي دا كله هيروح مجرد مااشوفك مفتحة عينك وبخير ، قومي يامليكة أبوس ايدك
وطي علي ايديها وباسها ..
مسح دموعه وخرج من الأوضة راح لحد الامانات ياخد حاجة منهم … خلص وراجع في الطرقة وماشي واحدة واحدة ، فجأة سمع صويت
جري على الأوضة بسرعة .. وبيلف وداخل
مليكة ماسكة داليدا من شعرها في الأرض وعمالة تضرب فيها يمين وشمال 💥💥💥💥💥
موقف مضحك شوية 😹 بس بيحمل مليون سؤال
مليكة فاقت امتى ؟؟
داليدا جت المستشفي امتى ؟؟
ومين اللي عرفها إن فيه حاجة تخص مليكة في المستشفي أصلا ؟؟
طب راحت ليه ؟؟
وليه مليكة قامت جابتها من شعرها ؟؟
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
الحلقة 15
.
رواية أجبرني أعشقه الفصل الخامس عشر 15 بقلم همس حسن
رواية أجبرني أعشقه الفصل الخامس عشر 15 بقلم همس حسن
مليكة ماسكة داليدا من شعرها في الأرض وعمالة تضرب فيها .. آدم برق وجري بسرعة يشد داليدا من تحتيها “بتعملي ااااايه يامجنونة 😱😱😱😱” زقته مليكة زقة واحدة طيرته من قدامها ورجعت تضرب تاني في داليدا وداليدا تصوت بعلو صوتها “الحقوووووني هتمووووتني “
جم الدكاترة والممرضات بسرعة يسلكوا بينهم .. مسكوا مليكة كتفوها ع السرير وادوها حقنة مهدئة بسرعة ، بدأت تروح في النوم تاني
داليدا عمالة تعدل في نفسها : وحياة امممممي لأوديكي في داهية يامليكة الكللللب
آدم بصوت عالي : داليداااااا
داليدا : انت كمان بتزعقلي 😱😱
شدها من ايديها خرجها على برا .. زقها ع الحيطة ووقف قدامها
آدم : ايه اللي جابك هنا
داليدا : كنت عاوزاك في موضوع مهم ولما روحتلك الشركة قالولي إن مراتك تعبانة وانك في المستشفي فقولت اجي اقولك الكلمتين اللي هقولهم هنا .. دخلت الأوضة لقيت مليكة ولسة ملحقتش اقول حاجة قامت جابتني من شعري
آدم : لا حيلك حيلك بقا ثواني عشان انا دماغي عملت error
مين اللي قالك في الشركة إن مراتي في المستشفي !!
ومليكة ايه اللي قامت تضربك قبل ماتعملي حاجة دي لسة من خمس دقايق سايبها نايمة .. ثم إنها هتقوم تضربك من الباب للطاق كدا ؟!!!!
داليدا : واضح إنك بقيت معمي بحبها ومش شايف أي حاجة .. اه ياادم قامت ضربتني من الباب للطاق واي حاجة هتحاول تبررلك بيها تبقى غلطانة بس انا وحيااااة ربنا ما هسيب حقي
آدم : داليدا .. خرجي مليكة تمامااااا من اي حاجة كانت بيني وبينك ، وانا قولتهالك قبل كدا انا لا وعدتك بحاجة ولا عشمتك ولا حتى لمست ايدك .. ولو عرفت بأي طريقة إنك حاولتي تأذيها النهاردة وهي في الحالة دي ورحمة أبويا انا ما هرحمك
داليدا : بتهددني ياادم !!
آدم : اه بهددك .. اللي جوا دي شافت كتير اوي في حياتها وانا مش هسمح لحد يأذيها تاني ، اتفضلي
داليدا : ماشي .. بس خليك فاكر إنها مخلصتش هنا
سابته ومشيت … أتقدم آدم قدام وبص على مليكة من شباك الأوضة لقاها نايمة
ضرب كف على كف : أستغفر الله العظيم يارب
ومشي في الطرقة على قدام .. بإتجاه الكافيه
💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨
*في الكافيه *
إسلام : ها بقيتي أحسن دلوقتي ؟؟
سهيلة : اكيد بقيت أحسن كتير .. كلامك هداني جداً
إسلام : الحمدلله
سهيلة : ممكن اسألك سؤال
إسلام : اكيد اتفضلي
سهيلة : انت ليه بتعمل معايا كدا ؟
إسلام : منا قولتلك قبل ك…
سهيلة : سيبك من اللي قولته قبل كدا بس عشان انا مش مقتنعة بالحوار دا .. عملت كدا ليه يااسلام
إسلام : مش عارف .. لما شوفتك في الموقف دا فجأة حسيت إنك مسؤولة مني أو المفروض احميكي منه ، حسيت إنك ضنايا كدا فاهمة 😂😂😂
سهيلة بتضحك جامد : 😹😹😹😹😹 والله انت مشكلة
آدم داخل الكافيه متنرفز وحواجبه مرفوعة .. وقف قدام ترابيزة إسلام وسهيلة
آدم : خربت الدنيااا وقاعد دلوقتي تهزر وتضحك !!
إسلام : في ايه ياادم مالك ؟؟؟؟!!
آدم : هو اااااايه اللي مالك .. انت بتاع ايه بتنشر خبر تعب مراتي في الشركة وتخلي الزفتة اللي إسمها داليدا تيجي على هنا وتعملي حوار ؟؟؟
إسلام باستغراب : بس انا منشرتش أخبار ياادم
آدم : نعم بقا ؟؟؟
اومال مين اللي وصل الخبر للشركة بإذن الله
إسلام : معرفش ياادم انا من ساعة آخر مرة كلمتك فيها تليفوني فاصل شحن أصلا وكنا بنجيب حاجة انا وسهيلة من تحت ولسة جايين اصلا
آدم : !!!!!!
اومال مين اللي وصل الخبر يعني ؟؟
إسلام : مش عارف بس اللي انا متأكد منه إن محدش في الشركة يعرف .. هي أكيد عرفت من البيت
آدم : بيت ايه يااسلام ما كلموني واكدتلهم إننا مسافرين احنا التلاتة .. فيه حاجة غلط انا مش فاهمها بس لازم افهمها
قام عشان يمشي إسلام مسك دراعه
إسلام : طول عمرنا مع بعض .. خليني معاك دلوقتي كمان ياصاحبي
آدم بيشيل ايده : صاحبي اللي بجد ميقدرش يقعد دقيقة مخبي عني حاجة يااسلام .. عن إذنك رايح أشوف مراتي
سابهم وخرج من الكافيه في إتجاه أوضة مليكة تاني
سهيلة : لا حول ولا قوه الا بالله
إسلام : قومي اروحك بقا ملهاش لازمة تتذنبي هنا احنا داخلين ع الفجر
سهيلة : لا تروحني ايه انت مش سمعته قال إنه عرفهم إننا مسافرين احنا التلاتة
لو رجعت هتفقس أوي
إسلام : اممم عندك حق
🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸
*في القصر *
وفي أوضة نشوى تحديداً •••
نشوى بتطلع العلبة السودا اللي مخبياها تحت السيراميكة .. فتحتها
طبعاً العلبة مليااانة علي عينيها ورق وحاجات .. مسكت الورق اللي حاطاه جنبها *واللي واضح إنه نسخة متصورة من ورق أصلي* وحطيته مع بقيت الورق .. ابتسمت وهي بتحسس على الورق كله
“اتدفوا مع بعض ياغاليين ، ياللي هتعدلولي حياتي قريب جداً “
قفلت الصندوق تاني وحطيته تحت السيراميكة ..
جت رسالة على تليفونها .. مسكت الفون وفتحت
معاذ : مستنيكي ❤️
ابتسمت .. قفلت الفون وقامت عدلت هدومها ، فتحت الباب وخرجت مشيت في الطرقة بتتلفت يمين وشمال تتأكد محدش شايفها
فتحت نفس الأوضة اللي بيتقابلوا فيها ودخلت ، ولسة بتلف شدها معاذ على الحيطة ومد ايده قفل الباب
ساندة عالحيطة وهو قدامها ، بينه وبينها سنتي واحد
معاذ : وحشتيني 😍
نشوى بتزقه : وانت كمان وحشتني بس اوعي بقا مينفعش كدا 🙄
معاذ : هو ايه اللي مينفعش بس .. لحد امتى هنفضل أخوات كدا
نشوى : لحد ما تطلقها وتتجوزني
معاذ : وهو انا عااارف يعني أعمل دا مانتي اللي معطليني وعمالة تقوليلي لا مش دلوقتي مش دلوقتي وانا خلاص على أخري
نشوى : معلش يامعاذ .. انت لو تعرف انا دماغي فيها ايه ومركزة في كام حاجة في نفس الوقت هتقدرني
معاذ بيبص لجسمها : انا كدا كدا مقدرك .. ودا اللي مخليني مش قادر أبعد عنك اكتر من كدا
نشوى : ياحبيبي انت مش ملاحظ إني عمتها .. يعني بكل الأشكال مش هينفع طالما لسة على زمتك
معاذ : هنتوب
نشوى : يعني ايه ؟
معاذ : تعالي انا هقولك يعني ايه
⚫وطبعاً اللي جاي مش هينفع أقوله ⚫
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في المستشفي *
آدم رايح على أوضة مليكة لقى الدكتور خارج من أوضة مليكة
آدم : دكتور عاوز حضرتك دقيقة
الدكتور : اتفضل ياادم
آدم : انا آسف طبعاً على اللي صدر مني النهاردة انا مقدر إن حضرتك بتعمل شغلك بس بردو لازم تقدر موقفي انا كمان والوضع اللي محطوط فيه
الدكتور : ولا يهمك ياادم .. انا اكيد مش قصدي استقصدك ولا حاجة بس هو شغلي
آدم : تمام .. كنت عاوز أفهم بقا اللي حصل من شوية دا معناه ايه
إنها تكون في إغماء او شبه غيبوبة وفجأة تصحى وتجيب بنت من شعرها وتضربني ضربة تطيرني من قدامها وبعدين تدوها مهدئ تاني .. ايه التفسير يعني
الدكتور : مليكة اتعرضت لضغط نفسي شديد جداً لفترة وآخرها صدمة عصبية .. أدت إنها اتصابت بمتلازمة نادرة جداً على المستوى العالمي
المتلازمة دي بتخلي المخ يدي أوامر لمركز الأعصاب والعضلات إنها تتحرك بطرق أعنف بكتير من اللي كانت متعودة عليه في الطبيعي .. فيتفاجئ المريض بقوة مهولة خارجة منه مكانش يعرف اصلا إنها عنده ، القوة دي بتشتغل أول ما يبدأ يحس بأذى من أي شخص تاني
آدم : ايه الكلام دا !!!
معنى كدا إن أي حد هي متدايقة منه هيقربلها هتقوم تضربه ؟؟
الدكتور : بالظبط .. ومش أي ضرب
هتضربه ضرب عنيف جداً وممكن توصل معاها للقتل ، وللأسف مش هتكون في وعيها تماماً في اللحظات دي
آدم : ودا اللي حصلها وداليدا موجودة أول ما فاقت وشافتها .. اتااااري داليدا بتقولي قامت ضربتني من غير مااعملها حاجة
الدكتور : لا هو بالنسبة للنقطة دي البنت مش على حق طبعاً
آدم : مش فاهم ؟؟
الدكتور : اسماء الممرضة شافت اللي حصل من أول ما البنت دخلت لحد ما مليكة قامت تضربها
تقدر تروح تسألها وهي هتقولك
آدم : تمام شكراً يادكتور
ساب الدكتور وراح على غرفة الممرضات .. خبط ودخل
آدم : هي فين آنسة اسماء ؟
اسماء الممرضة رايحاله : أيوة انا .. اتفضل
آدم : كنت عاوز اسألك على حاجة كدا حصلت من شوية
الممرضة : مفيش مشكلة
آدم : هو ايه اللي حصل قبل ما مليكة تقوم تضرب البنت الي كانت واقفة معاها ؟؟
الممرضة : كنت داخلة اغيرلها المحلول فلقيت البنت دي داخلة قولتلها انتي مين قالتلي صحبتها وقريبة منها جدا
خلاص ماشي سيبتهم وجالي مكالمة خرجت أرد عليها .. خلصت المكالمة وبتلفت عشان أدخل لقيت مدام مليكة صاحية وتعبانة جداً وبتحاول تستوعب الموقف لسة
البنت اللي كانت واقفة اللي اسمها دا….
آدم : داليدا
الممرضة : أيوة هي دي
قالتلها شوفتي ربنا بيعمل ايه في البني آدم الطماع
طمعتي في حاجة مش بتاعتك وحاولتي تاخديه مني ودي كانت اخرتك
ردت قالتلها هو مين اللي خدته منك !!
قالتلها آدم .. آدم بتاعي لوحدي ولو قربتيله مرة تانية متزعليش من اللي هيحصلك
مدت ايديها ومسكت ايديها وهي بتقولها : فاهمة ولا اقول تاني ؟؟
وفي ثواني مليكة مسكت ايديها وراحت قايمة واقفة جابتها من شعرها وبدأت تضرب فيها بكل قوتها وداليدا مبقتش قادرة تقاوم
آدم بغضب ووشه احمر : وكانت بتقولها ايه في الوقت دا ؟
الممرضة : لا مدام مليكة مكانتش بتتكلم ولا بتعلق كانت بتضرب بس ، وكأنها مش في وعيها اصلا
آدم : أفهم من كدا إن مليكة ممكن تبقي لحد دلوقتي مفاقتش ١٠٠٪ ؟؟
الممرضة : حاجة زي كدا .. الدكتور هيفيدك اكتر بقا
آدم : تمام شكراً يااسماء
طلع من جيبه فلوس اداهالها … خرج من الأوضة وقف برا
طلع تليفونه وبعت رسالة لداليدا
“آدم : انا حلفتلك برحمة أبويا إن لو عرفت إنك بتحاولي تأذي مراتي مش هرحمك .. من أول دلوقتي حاولي تبعدي عني بقا ياداليدا عشان انا لو لمحتك هزعلك على نفسك “
بعت الرسالة وقفل الفون .. راح على أوضة مليكة تاني
شد نفس الكرسي وقعد جنبها .. بصلها وهي نايمة
آدم : وبعدين يامليكة .. هنفضل نلف حوالين نفسنا كدا كتير
طول عمرك مكنتيش حاسة بحبي ليكي ، ولما جيت الحقيقة تاهت مني وبقيت مغيب .. ولما عرفت الحقيقة انتي اللي وعيك غاب ، ولما رجعلك وعيك بنسبة بسيطة كنت انا مش موجود
وبردو لما رجعت غيبتي تاني … صدقيني انا محتاجلك أوي يامليكة
محتاجلك لدرجة إني نفسي بس أشوف عينك مفتحة ومش طالب حاجة تاني
جاي يتحرك حس إن رجله واجعاه جدا .. رفع البنطلون
مكان ضربة ابراهيم بالمقص في رجله عمل جرح واتلوث
سند آدم دماغه ع السرير ، راح في النوم من تعب اليوم
❤️ أذان الفجر بيأذن ❤️
صحي إبراهيم على صوت أذان الفجر .. حاول يحرك نفسه متكتف ومش عارف يتحرك
بدأ يحك ايده في الكرسي عشان يقطع الحبل لحد ما قطعه وقام … جري يحاول يفتح باب المخزن مش بيفتح
إبراهيم بيدب برجله في رجله المخزن : وبعدين بقااااااا في ام القرف دااااا
ماشي ياادم .. ورحمة أبويا مااااشي
🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏
*في القصر *
أمينة في اوضتها عمالة تعيط .. خبطت عليها ثرية ودخلت
ثرية : مالك ياامينة بتعيطي ليه ياحبيبتي
أمينة بتمسح دموعها : لا مفيش حاجة
ثرية : مش عليا انا بردو دا احنا اخوات .. مالك ياحبيبتي فضفضيلي
أمينة : إبن يسيب الجمل بما حمل ويضرب بينا كلنا عرض الحائط ويمشي .. والتاني يسيبنا في الظروف دي ويسافر ، وأخته تمشي وراه وتروح معاه
لا والأجمل إن محدش فيهم فاكر إن عنده أم يقولها قبل ما يمشي من البيت
ثرية : معلش ياامينة التمسيلهم الأعذار ، وبالنسبة لآدم انتي عارفة كويس هو قد ايه بيحبك وشايلك من ساعة موت أبوه الله يرحمه .. واستحالة هيطنشك أو يعمل حاجة تزعلك بس فيه حاجة مفقودة انا مش فاهماها
أمينة : قصدك ايه
ثرية : مش عارفة والله ياامينة بس انا من ساعة ما فتحت الباب وملقتش مليكة في الأوضة و سمعت بالسفرية المفاجأة الغريبة دي وانا قلبي واكلني .. حاسة ان فيه حاجة احنا مش عارفينها
امينة : ماهي حاجة زي ايه طيب متقلقنيش
ثرية : مش عارفة .. ربنا يسترها عليهم ياامينة
يلا تعالي نصلي الفجر وننام بقا اليوم دا طويل اوووي
💖🖋️بقلم همس حسن° 🖋️💖
💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨
في الطرقة اللي قدام أوضة مليكة .. سهيلة بتنام على نفسها وهي قاعدة ، دماغها كانت هتقع
شدها إسلام وحط على كتفه .. قلع الجاكت بتاعه وحطه عليها ، سند دماغه على الحيطة لورا وغمض عينه هو كمان
💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨
∆° بعد ٣ ساعات °∆
النهار بيشقشق وآدم لسة حاطط دماغه على السرير زي ماهو ونايم .. حس بحاجة غريبة بيفتح عينه
مليكة مقرفصة ع السرير وماسكة مقص حاطاه على رقبة آدم ••• قام آدم اتنطر من مكان وبعد عنها
آدم : بتعملي ايه يامجنوووونة 😱😱😱
مليكة عينيها حمرا من الغضب وبصوت عالي : وبمنتههههههههي البجاحة نايم جنبي يابججججججح
آدم : اهدي يامليكة اهد…
مليكة : اهدى ااااااايه اطلع براااااااااا مش عاوزة أشوف وشششششك
آدم بيقرب منها : يابنتي اسمعي بس انا …
مليكة : والله العظيم ياادم خطوة كمان وهقتللللك .. ابعد عني احسنلك واخرج من الاووووووضة
سهيلة وإسلام صحيوا على الصوت ودخلوا جري
سهيلة : ايه ده ايه ده في ايه يامليكة
مليكة : خرجوا الحيواااان دا برا مش عايزة اشووووفه
إسلام بيشد آدم : خلاص تعالي تعالي ياادم
آدم : اجي فيييين هي لازم تسمعني يااسلام
إسلام : هتسمعك بس بعديييين مش وقته خالص
خده إسلام وخرج بيه على برا ..
سهيلة بتحضن مليكة : حمدالله على السلامه ياحبيبتي
مليكة بتحضنها : الله يسلمك
سهيلة بتعيط : متتخيليش إحساسي ايه بعد ما شوفتك بخير كدا
مليكة : انا جيت هنا امتى وازاي
سهيلة بصالها ومبلمة
مليكة : متخافيش ياسهيلة انا فاكرة آخر حاجة حصلت .. بس اللي مش فاكراه انا جيت هنا ازاي
سهيلة : اغم عليكي وهو شالك جابك علي هنا .. ومن ساعتها وهو هيتجنن يامليكة والله متعرفيش هو كان..
مليكة : أنا مش عايزة أسمع سيرته تاني .. وبعد إذنك متخليهوش يخش المكان اللي انا فيه تاني عشان اقسم بالله هقتله وانا مبقولش أي كلام
سهيلة : طب خلاص خلاص اهدي
مليكة : انا عاوزة اخرج من هنا
سهيلة : بس لسة الدكتور مكتبلكيش علي خروج
مليكة : روحي اندهيله وانا هقوله
سهيلة : حاضر
خرجت سهيلة تنده للدكتور
*برا الأوضة *
إسلام : اهدي ياادم وبإذن الله خير
آدم : وهييجي منين الخير في الوضع دا يااسلام
إسلام : ماهو انت بردو استغبيت ياادم .. اشحال لو مكنتش بتحبها يااخي كنت هتعمل فيها ايه ؟؟؟
آدم بغل : حط نفسك مكاني لما فجأة تعرف إن الإنسانة اللي بتحبها كانت حامل من واحد غيرك وكلللل اللي حواليك مخبيين عنك الحقيقة لمدة سنتين بما فيهم جوازكم .. كنت هتعمل ايه وقتها
إسلام بيبص في الأرض وساكت
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
الدكتور داخل لمليكة
الدكتور : حمدالله على السلامة دا احنا فوقنا وبقينا زي الفل اهو 😍
مليكة : بعد اذنك يادكتور انا عاوزة أروح ضروري
الدكتور : لا طبعا انتي المفروض تفضلي تحت الملاحظة على الأقل يوم كمان
مليكة : لا لا انا مش هقدر أقعد هنا اكتر من كدا
الدكتور : امممم .. في الحقيقة فيه حاجة كنت عاوز أكلمك فيها
مليكة : اتفضل يادكتور
الدكتور : الحادثة اللي حصلتلك واللي جيتي بسببها على هنا كانت لازم تتثبت في محضر رسمي حفاظاً على حقوقك بما إنك كنتي فاقدة الوعي وقتها
وحالياً الظابط مستنيكي تفوقي عشان ياخد اقوالك ويعرف اللي حصل حصل ازاي وهل عاوزاه يتصعد ويبقى محضر رسمي ولا هتسامحي في حقك .
مليكة بصاله وساكتة .. وبعد ثواني
مليكة :
🔥🖋️بقلم همس حسن° 🖋️🔥
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
معاذ ونشوى نايمين ع السرير في حضن بعض والاوضة من الشمس اللي داخلة من الشباك
وفجأة 💥
روان بتفتح الباب وداخلة ..
يتبع…
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 16
.
رواية أجبرني أعشقه الفصل السادس عشر 16 بقلم همس حسن
معاذ ونشوى نايمين ع السرير في حضن بعض والاوضة من الشمس اللي داخلة من الشباك
وفجأة 💥
روان بتفتح الباب وداخلة .. الباب مبيفتحش
قعدت تخبط ع الباب جااامد
روان : افتح يامعااااذ انا عارفة إنك جوا افتتتتح بقولك
معاذ ونشوى صحيوا مسروعين نطوا من عالسرير ولبسوا هدومهم بسرعة
روان بتخبط اجمد : افتتتتتح يامعاذ
معاذ بيبص لنشوى و بصوت واطي : خشي استخبي في البلكونة تكت الكنبة وانا هقفل عليكي من جوا .. بسررررعة
دخلت نشوى بسرعة تحت الكنبة وهو قفل البلكونة
معاذ : ايوووة جاي حاضر
راح فتح الباب بسرعة
معاذ : فيه ايه ياروان انتي بتفتحي على حرامي !!
روان داخلة بسرعة تبص حواليها : انت بتعمل ايه هنا يامعاذ .. وايه اللي موترك كدا
معاذ : يابنتي انتي مجنونة ولا مهووسة شك في ايه مالك
هو انتي مش طردتيني امبارح بالليل من الأوضة .. كنتي عايزاني أنام فين يعني ؟؟؟؟
روان : معاذ انت مخبي حاجة وانا متأكدة من دا
معاذ : وانا هخبي اااايه عنك يعني 😱
وهو بيتكلم بصت على رقابته لقيتها متخربشة .. متكلمتش ولا علقت
رمت عينيها على السرير شافت روج كاشمير ملحوس في الملاية … بردو متكلمتش
راحت وقفت قدام التسريحة
مسكت في ايديها مشط فيه شعر حريمي
رفعت المشط قدام عين معاذ
معاذ واقف متلبش مكانه عرقان من الكسوف والهوف وكل همه ييجي في بالها تفتح البلكونة وساعتها يروحوا في داهية بجد
سابت من ايديها المشط وبدون ولا كلمة فتحت باب الأوضة وخرجت على برا
معاذ واقف مستغرب من تصرفها وإنها متكلمتش ولا كلمة
طلعت روان على اوضتها وقفلت على نفسها الباب ••• خرجت نشوى من تحت الترابيزة فتحلها معاذ الباب ودخلت الأوضة
نشوى : حست بحاجة ؟
معاذ : غالباً عرفت إني كنت بخونها .. بس بالنسبالك انتي مفيش أي دليل
نشوى بتغمض عينيها : طيب الحمدلللللله 🤦🏼♀️
معاذ : طب حوار إنها عرفت اني بخونها دا محركش حاجة جواكي بإذن الله 🤔
نشوى : ياحبيبي .. بالنسبة لخيانتك هي كدا كدا عارفة ودا مش جديد عليها
اللي كان هيبقي جديد بجد إنها تكشفني انا كمان
معاذ : طب وبعدين .. هنعمل ايه ؟
نشوى : هنستني نشوف رد فعلها الأول وعلى حسب رد الفعل هيكون التصرف
بس خد بالك .. اللي جاي هيكون مهم جدااااا وكله خطر ، وعلى فكرة هي غالباً مش هتلحق تعمل حاجة دلوقتي عشان السنيورة اختها في المستشفي
معاذ : مليكة في المستشفي ؟!
نشوى : اه
معاذ : ليه كدا .. وعرفتي منين ومحدش في البيت عارف اصلا
نشوى : متستقلش بمصادري ها
معاذ : تمام ربنا يسترها .. انا هخرج من الاوضة دلوقتي وانتي ظبطي الدنيا وكمان ساعتين كدا لما تتأكدي إن مفيش حد مركز اطلعي انتي كمان
نشوى : متقلقش عليا
⚫✨⚫✨⚫✨⚫✨⚫✨⚫✨⚫✨
*في المستشفى *
آدم واقف على باب الأوضة يسمع اللي بيتقال
الدكتور : ها يامدام مليكة .. قررتي ايه ؟؟
مليكة : مفيش محاضر هتتعمل
الدكتور : يعني ايه
مليكة : يعني انا وجوزي بنحب بعض ومفيش أي حاجة من الكلام اللي حضرتك قولته لا فيه اغتصاب ولا يحزنون هو يمكن العشم خدنا بس شوية لكن دا ملهوش اي علاقة بالعنف وبقضية الرأي العام اللي حضرتك كنت ناوي تفتحها دي
الدكتور : انا آسف يامدام مليكة بس هي دي قوانين المستشفى عندنا لما بتجيلنا أي حالة من الحالات دي بنبلغ الحكومة عشان نخلي مسؤوليتنا من أي حاجة
مليكة : وانا بقول لحضرتك انتو فهمتو غلط ومفيش حاجة من الكلام
آدم بيبرق
بينه وبين نفسه : الفرصة جاتلها لحد عندها ورفضت !!
الدكتور : تمام اللي يريحك يامدام مليكة
مليكة : اللي يريحني إن حضرتك تكتبلي على خروج بقا عشان انا خلاص اتحسنت وبقيت زي الفل
الدكتور : تمام بس لازم نعملك سونار الأول على الجرح اللي في الرحم عشان نتطمن إن النزيف مش هيرجع تاني
مليكة : مفيش مشكلة
💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨
*في أوضة روان *
روان قافلة الباب على نفسها وقاعدة على السرير .. عمالة تفتكر كل حاجة حصلت من ساعة مااتجوزت معاذ ومن أول مرة اكتشفت خيانته لحد اليوم اللي خانها فيه في نفس البيت
قلبها بيتقطع من الوجع والقهر اللي حاسة بيه
*ودا شئ طبيعي *
🔥 الخيانة مفيش أصعب منها وإحساسها ميتوصفش مهما حاولنا نعمل دا .. إحساس بيخلع القلب من مكانه ، روح الإنسان بتقيد ناااار من جواه لا قادر يطفيها ولا حتى يتعايش معاها عشان بتموته بالبطئ كل مرة بيفتكر إن حبيبه/خطيبه/ زوجه بيخونه أو حتى بيفكر في حد غيره •• ربنا ما يكتب الاحساس دا على أي حد منكم 🔥
وبعد سلسلة ذكريات جت في دماغ روان .. وتخيلها إن ابنها اللي نايم بيعيط جنبها دا ممكن يكبر في يوم من الأيام ويشوفها بالضعف دا
فتحت درج الكومودينو .. طلعت شريط برشام كامل ، مسكته في ايديها وبدأت تبصله
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
*في المستشفى *
خلصوا الكشق والسونار .. سهيلة بتلبس مليكة وبتلملها حاجتها ، خلصوا وخرجوا على برا
آدم : انا هنزل اجهز العربية
مليكة : إسلام .. انا هركب معاك عربيتك
انا عايزة أشوفه ولا اتوجد معاه في مكان واحد
آدم بيبصلها بحزن : تمام يااسلام روح وصلهم انت بعربيتك
سهيلة : لا ياادم انا هركب معاك
إسلام : تمام .. تعالي يامليكة
نزلوا هما الأربعة ، مليكة مع اسلام .. سهيلة مع آدم
*في عربية إسلام *
إسلام : حمدالله على سلامتك يامليكة .. قلقتينا عليكي
مليكة : الله يسلمك يااسلام .. ربنا يخليك
معلش تعباك معايا بقا
إسلام : متقوليش كدا يابنتي دا انتي مرات اخويا يعني اختي
مليكة بتبص ع الطريق وعينيها بتدمع
إسلام : آدم عرف كل حاجة
مليكة بتبرق : كل حاجة اللي هي ايه ؟؟؟؟
إسلام : عرف إنك بريئة وبتداري على حد .. بس معرفش مين الحد دا
مليكة : وانت عرفت منين الحد دا يبقي مين ؟؟
إسلام : دا حوار يطول شرحه .. المهم هنعمل ايه
مليكة : اوووووعى يااسلام .. اوعى آدم يعرف اي حاجة أبوس ايدك
انا قعدت بعاني سنتين عشان آدم بالذات ميعرفش حاجة زي كدا ومش هقبل بالبساطة دي إنها تتفضح قدامه ويقتلها
دا عمل فيا انا كل دا وانا حياله بنت عمه .. امال لو أخته بقا
إسلام : متقلقيش انا عمري ما هعرفه حاجة زي دي
بس لازم نلاقي حل بردو .. ادم مش هيسكت
مليكة : بلاش نتكلم عنه أحسن .. اللي جوايا ناحيته كتييييييير اوي ولو طلع انت نفسك هتزعل على صاحبك
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
*في عربية آدم *
آدم بيسوق ومش شايف الطريق ولا العربيات .. مش شايف غير
شكل مليكة وهو بيعذبها ، شكلها وهي في المستشفي .. مش شايف غير كلام الدكتور وهو بيقوله عندها متلازمة نادرة وياعالم هتروح امتى
ووسط التوهة دي كلها
سهيلة بتطبطب عليه : حاسة بيك ياادم
آدم : انا محدش هيحس بالنار اللي جوايا دي غيري ياسهيلة .. انا دمرتها بأيدي
سهيلة : انا معاك انك غلطت ، وغلطة كبيرة اوووي
بس كل حاجة ليها حل .. والغلط بيتصلح والنفوس بتهدى وبتتصافى ياادم
أهم حاجة الفترة الجاية تعمل المستحيل عشان تصلح غلطك دا
آدم : سهيلة .. انتي متأكدة إنك متعرفيش حاجة عن الشخص اللي هي بتداري عليه او حتى السر في الحوار اللي حصل دا كله
سهيلة بتبص قدامها بتوتر
آدم : سهيلة انا بكلمك
سهيلة : لا ياادم وانا هعرف منين
آدم : يعني معقولة صاحبتها وقريبة منها اوووي كدا ويعتبر قاعدتكو كلهااا سوا ومتعرفيش سر مهم زي دا
سهيلة بتوتر : مليكة مش زي مانت فاكر ياادم .. مليكة بير غوووويط وكتومة بطريقة بشعة ، متقدرش تطلع الكلمة منها غير بإعجوبة ودي بالذات انا مقدرتش اطلعها منها
آدم : اممم .. ماشي ياسهيلة
بس لو المرة دي كمان عرفت أنك كنتي عارفة حاجة عن الموضوع من قريب او من بعيد هتبقى بزعلة بجد .. خليكي فاكرة
سهيلة : ماشي ياادم
رجعت بصت على الطريق وهي متوترة وايديها بتترعش من الخوف
🤍🖋️بقلم همس حسن🖋️🤍
🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨
العربيتين وصلوا البيت .. نزلوا ودخلوا البيت
العيلة كلها قاعدين في الريسبشن ماعدا روان … شافوهم داخلين
ثرية قامت جري حضنت مليكة
ثرية : حمدالله على السلامة يانن عيني
بتمسك وشها انتي كويسة ياقلب امك
مليكة : اه ياماما زي الفل الحمدلله
ثرية : زي الفل ايه دا انت وشك أصفر وقد اللقمة زي ماتكوني خارجة من وعكة صحية .. مش منظر واحدة جاية من شهر عسل خالص
مليكة : لا مفيش انا بس جالي دور برد من تغيير الجو وكدا .. انا هطلع أشوف روان عشان عاوزاها
دخل آدم باس ايد أمينة ودماغها .. أمينة زعلانة ومش عايزة تبصله
سلموا على العيلة كلها
رفعت : هو انت كنت معاهم في السفرية يااسلام ؟
اسلام : لا انا كنت جاي لادم بالصدفة وقابلته برا
رفعت : اهااا
آدم : انت زعلان مني في حاجة ياجدي ؟؟
وفجأة سمعوا مليكة بتصوت بعلو صوتها فوق
“الحقوووووني اطلعوا بسرررررعة “
برقوا وكلهم وجريوا على فوق (رفعت – آدم – سهيلة – إسلام – ثرية – نشوى – معاذ)
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
مليكة طالعة لروان .. بتفتح الباب وداخلة
لقت روان مرمية في الأرض فاقدة وعيها ، شفايفها زرقة وجسمها متلج وجنبها شريط برشام فاضي
مليكة بتلطم : يانهار اسوووووود 😱😱 بتنتحري ياروان بتنتحررررررري
بتهز فيها جامد : روااااااااان قوووووومي ياروان
الحقوووووني اطلعوا بسرررررعة
وصلوا الأوضة ودخلوا جري
رفعت : ايه يابننننتي فيه ايه
ثرية بتدب على صدرها : ياحوستي .. بنتتتتتتي
معاذ بيبرق مصدوم ومبينطقش
نشوى بتبتسم من تحت لتحت
سهيلة بتبص على الكومودينو لقت ورقة بيضا ولسة هتفتحها
آدم بيزقهم وداخل يجري على جوا .. نزل على الأرض بسرعة يشيلها
مليكة بتمسك ايده وبعياط : اوعي ايييييدك ومتلمسش اختتتتي
آدم : اووووعي يامليكة مش وقتتتته
شال روان وجري بيها على تحت بسرعة وكلهم وراه .. سهيلة حطت الورقة في جيبها ونزلت وراهم بسرعة
حطها آدم في عربيته وجري يركب قدام عشان يسوق .. ركبت مليكة جنبها بسرعة وثرية من الناحية التانية وبقيتهم في عربية إسلام ، داس بنزين أعلى حاجة وجري على المستشفى
مليكة بتهز روان : روان .. ياروان ردي عليا أبوس ايدك انا مش ناقصة تعب أعصاب
انا هستحمل اي حاجة إلا بعدك عني ياروان والنبي ماتسيبيني لوحدي
ثرية بتحاول تمسك نفسها : تبعد عنك اااايه ما تلمي نفسك اختك ززززي الفل ومفيهاش حاجة هي بس تلاقيها داخت شوية من الدوا
مليكة بتعيط : ياروان ردي عليا والنبي بقا
آدم : اهدي يامليكة .. اهدي وادعيلها احسن ربنا يخفف عنها ويقومها بالسلامة بسرعة
مليكة بغضب : انت متتكلممممممش خااالص مش عاوزة أسمع صوووووتك
آدم : حاضر يامليكة سكتت
*في عربية إسلام *
رفعت : دوس بنزين أعلى يابني عاوزين نجري بسرعة
إسلام : دايس والله بس اكتر من كدا هنعمل حادثة
سهيلة على الكرسي اللي جنبه : معلش يااسلام تاعبينك معانا اليومين دول
إسلام : متقوليش كدا يابنتي تعبكم راحة .. ربنا يطمنكم عليا يارب وتقوم بألف سلامة
نشوى : يارب يااسلام يارب
وصلوا المستشفي .. نزل آدم جري فتح الباب وشال روان ودخل بيها جري على قسم الطوارئ اداهالهم .. اخدوها وخرجوهم على برا
فضلوا كلهم رايحين جايين متوترين جدااا ومليكة عمالة تعيط
ثرية : استر ياستار .. استر ياستار
مليكة : يعني اللي حصل دا معناه ايه .. معقولة حاولت تنتحر ؟؟؟
رفعت : وايه اللي هيخليها تحاول تنتحر .. لا معتقدش ، روان أعقل من كدا بكتير
سهيلة : مليكة .. كان فيه حاجة كدا عايزة اوريهالك
مليكة : ايه هي
سهيلة : انا لقيت الورقة دي ع الكومودينو جنب روان وهي واقعة
مليكة : وريني
أخدت الورقة فتحتها
“طول عمري بمشي زي مانتو عايزين وبعمل اللي يريحكم ، بس المرة دي اسمحولي انا مش قادرة هقدر استحمل •• مش هقدر استحمل واعيش مع واحد خاين بعد ما شوفت خيانته بعيني لمجرد إني معصيش كلمتك ياجدي ، او موجعش قلبك ياامي ، او مشردكش ياابني
وقفت قدامك ياجدي وقولتلك انا تعبت ، اتحاميت فيك وقولتلك طلقني .. وكان ردك المعتاد “لا”
بس انا فعلاً تعبت من الحياة دي ، وكفاية اوي لحد كدا “
مليكة قرت الورقة وبدأت العفاريت تتنطط قدام عينيها .. وشها احمر وحواجبها اترقعت
رفعت عينيها وبصت لمعاذ
آدم : ايه دا واضح إن النوبة هتيجي لمليكة حالا
ولسة بيتحرك عشان يمسكها بسرعة طارت مليكة مسكت طفاية الحريق وبكل قوتها رزعتها في دماغ معاذ “هقتلللللك يامعاذ ” 💥💥
الحلقه السابعه عشر والثامنة عشر من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺