رواية ياسين وجوري الفصل الاول والثاني والثالث بقلم الكاتبه دينا عبدالله حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
كانت واقفه في المطبخ بتقلب الاكل وفي ايديها كتاب بتذاكر فيه ومش واخده بالها من الشخص اللي واقف علي باب المطبخ وبيبصلها من فوق لتحت بنظرات قذ*ره
لحد ما حست بيه و بصت عليه قفلت الكتاب وقالت: ياسين.. اقصد ياسين بيه محتاج حاجه
ياسين: اعمليلي قهوه وهاتيهالي علي اوضتي
هزت راسها بابتسامة بريئه... بصلها ومشي طلع اوضته... شويه وخبط الباب سمح لها ياسين بالدخول
دخلت وحطت القهوه علي الترابيزه وبصتله وقالت ببرائه وخجل: محتاج حاجه تانيه
استغربت لما ياسين قفل باب الاوضه اتوترت وقالت: انت قفلت الباب ليه
ياسين! اي خايفه مني
جوري بتوتر وبعض الخوف: لا بس ممكن تفتح الباب عشان امشي الاكل علي النار وماما مش هنا
قرب منها بخطوات بطيئه رجعت جوري لورا بخوف... مسك ايديها فحس برعشتها و خوفها منه
ابتسم ابتسامه مجهوله وقال: متخافيش مش هعملك حاجه
خدها قعدها جنبه علي الكنبه... اتوترت جوري من قربه الشديد منها... بعدت عنه وخلت في مسافه بينهم وقالت بخجل: مينفعش اقعد هنا لازم امشي
كانت لسه هتقوم بس سحبها من ايدها قعدها تاني وقال: مينفعش ليه مش صحاب ولا ايه
بصتله بشده وقالت: انا وانت صحاب
ياسين: ومنكنش صحاب ليه
جوري بتوتر: يعني واحد زيك هيصاحب خدامه زيي ليه
ياسين: انتي مش خدامه انتي هنا بتساعدي والدتك مش اكتر وبعدين احنا نعرف بعض من زمان اوي ومن واحنا صغيرين صح
جوري بتوتر وخجل: صح
قرب منها اكتر وحط ايده علي كتفها وقال وهوا بيبصلها برغـ به: يبقي مفيش داعي انك تخافي مني
بحلقت عينيها بصدمه لما حست بايده بتنزل علي ضهرها وهوا بيلمسها بقذ*اره
كانت هتقوم بس مسكها من وسطها جامد دفن وشه في عنقها وهمس في ودنها بنبره مثيره ليضعفها: قولتلك متخافيش
اتجمعت الدموع في عنيها بصدمه ذادت صدمتها فيه لما لقيته حد ايده التانيه علي ركبتها و بيلمسها بجرئه و وقاحه قامت بسرعه فتحت الباب وخرجت ودموعها بتنزل علي خدها بغزاره هوا ازاي فكر فيها بالطريقة دي
بص لطيفها وهوا بيبتسم بمكر و رغبـ ته فيها ذادت
**********
نزلت جوري المطبخ وهيا بتنهد جامد وبتاخد نفسها بصعوبه و دموعها علي خدها
جوري بدموع وكسره: ليه يا ياسين ليه تفكر فيا كده
دخلت والدتها كريمه وانصدمت لما شافت بنتها بتبكي حطت الطلبات علي رخامة المطبخ وجريت عليها وقالت بلهفه وخوف: مالك يا جوري حصلك حاجه بتعيطي ليه
مسحت جوري دموعها وقالت بابتسامة تخفي حزنها وقالت: مفيش حاجه متقلقيش
كريمه بقلق: اومال بتعيطي ليه
جوري: اتلسعت من الحله كانت سخنه شويه
اتنهد كريمه وقالت: طيب مش تاخدي بالك..انتي كويسه طيب
جوري وهيا بطمنها: انا كويسه اطمني
********
بعد ايام وكانت جوري بتحاول تجاهل ياسين ومش بتطلع من الاوضه اللي بتنام فيها هيا ومامتها غير وقت الضروره ولما بتروح الجامعه
كانت قاعده في الاوضه وبتذاكر وهيا مندمجه جدا.... انفزعت لما حست بايد بتلف حول خصرها وقفت بسرعه بصت وانصدمت لما لقيت ياسين اللي كان واقف و بيبصلها بشهـ وه
جوري بغضب ودموع: انت بتعمل ايه هنا امشي اطلع بره
ياسين برغـ به فيها: مش هطلع غير لما اخد اللي انا عايزه
جوري بخوف ودموع: انت عايز مني اي
ياسين: انتي عارفه كويس انا عايز ايه
جوري بغضب ودموع: انت ازاي تفكر فيا بالطريقه دي
ياسين وهوا بيقرب منها: مش انتي بتحبيني
بصتله جوري بشده هوا عرف ازاي انها بتحبه قرب اكتر منها وهوا بيقول: انا عارف من بدري اوي انك بتحبيني دا واضح عليكي.... يبقي بلاش عند و اعملي اللي انا عايزه
رجعت لورا وهوا بتبصله بخوف و رعب و دموع.... اتلوت رجلها فوقعت علي الارض رجعت زحف لورا وهوا بيقرب منها اكتر
جوري بدموع وحزن: ارجوك يا ياسين امشي بلاش اللي انت بتفكر فيه
مسكها من رجلها ليمنعها من انها ترجع اكتر
كانت مصدومة وخايفة وترتعش والدموع في عينيها
جوري بدموع: ياسين ابعد ارجوك
قرب منها أكتر وهى متضايقة ومرعوبة همس فى أذنها
:ششش
بدأ الوضع يزداد جرائة وهوا بيطلع بايده إلى فخذيها انتفضت من مكانها و ضربته على وشه جامد.....قامت بسرعه وهيا بتبصله بخوف ودموع
جوري :ا.. انت ش... شخص قذر... لو فكرت في أنك تلمسني صدقني مش هسامحك ابدا
دمعت عينيها وقالت بحزن: مكنتش اتوقع انك تبقي بالسفاله و الوقاحه دي
مهتمش ياسين باللي هيا قالته وعينيه احمرت من فرط غضبه و الضربه اللي خدها منها.... كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف......
انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة
كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس.........
#الحلقه_الثانيه
كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف......
انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة
كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس
بعد عنها شويه وانفاسه الساخنه بتخبط في وشها بصتله جوري بغضب ودموع وشفايفها كانت حمره... زقته بقوة بعيد عنها وجريت بسرعه وهيا بتهرب منه
حط ياسين اصبعه علي شفايفه وقال بمكر: لذيذه
استضمت جوري بجسد عريض بصت ليقته باسل اخو ياسين.. بصلها بدهشه من حالتها ودموعها وشفايفها اللي حمرا اوي
باسل: انتي كويسه
جريت جوري بسرعه من غير ما ترد عليه بصلها باسل باستغراب وسأل نفسه في اي... لمح باسل ياسين وهوا جاي من نفس المكان اللي خرجت منه جوري بصله باسل بشك وقال: انت عملتلها اي
ياسين بلا مبالاه: معملتش حاجه
باسل بحده: ياسين
ياسين: قولتلك معملتلهاش حاجه اي مش مصدقني.. هتكدب اخوك عشان حتة خدامه
بعدين سابه ومشي وكان متوتر اوي... بصله باسل بهدوء بعدين طلع علي اوضته
طلعت جوري الجنينه عشان محدش يشوفها وهيا منهاره عياط وقلبها اللي اتكسر من اكتر واحد حبته في حياتها وكان اول حب ليها ازاي مقدرتش تشوف حقيقته القذره دي... ازاي كانت مخدوعه فيه ازاي هوا يفكر فيها بالطريقه دي
********
حط باسل تليفونه ومفاتيح عربيته علي التسريحه قلع جاكت البدله و رماه علي السرير... راح قعد علي الكنبه بارهاق وتعب من ضغط الشغل عليه
طلعت واحده من الحمام ولابسه برنص ولافه شعرها بمنشفه صغيره شافت باسل ابتسمت وقالت: حمدالله على السلامة حبيبي رجعت امتي
رد عليها وهوا مغمض عنيه من التعب: لسه راجع دلوقتي
فتح عينيه وبصلها وقال: انتي خرجتي النهارده روحتي فين
قعدت جنبه وبدات تلعب في خصلات شعره باغراء وقالت: انتي بتراقبني ولا ايه
باسل بهدوء: ردي علي سؤالي
حاوطت رقبته بايديها برقه وقالت: منا قايلالك من امبارح يا حبيبي اني هروح النهارده اشوف ماما عشان تعبانه شويه
باسل بهدوء: وهيا عامله ايه دلوقتي
رقيه برقه: كويسه الحمدلله... مش هتخف شغل شويه بقا... انت وحشتني اوي
دفن وشه في عنقها وقال وهوا بيقبلها بعشق وهمس: وانتي كمان وحشتيني
بصتله بحب وتايهه في لمساته ليها... شالها وحطها علي السرير وخدها لعالم تاني.....
*******
نزل ياسين وقعد علي السفره مع والدته مرفت... شويه ونزل باسل و وراه رقيه وقعدو علي السفره معاهم... وبدأو ياكلو في هدوء
رقيه: اومال فين اسيل...
سكتت لما لقيت جوري تقرب منهم وبتزق كرسي متحرك وقاعده عليه طفله عمرها 10 سنين... قام باسل وخد الكرسي من جوري وخدها قعدها جنبه علي السفره بصلها بحنان وقال: كويسه النهارده
اسيل ببرائه: الحمدلله
طب طب عليها بحنان.. قرب الطبق و المعلقه ليها وبدأت تاكل.... كانت كريمه و جوري بيغرفو الاكل للباقين بصت جوري لـ ياسين اللي كان بيبصلها بابتسامة ماكره.. خافت منه وسابت اللي في ايدها ومشيت بسرعه بصتلها كريمه باستغراب
مرفت: مالها بنتك مش علي بعضها كدا ليه
كريمه: يمكن من ضغط المذاكره ولا حاجه... تؤمري بحاجه تاني
مرفت: لا روحي انتي
مشيت كريمه بصت مرفت لـ باسل وقالت: روحتو لدكتور زي ما قولتلكم
وقف باسل عن الاكل بصلها بهدوء وقال: وانا مش مستعجل علي الخلفه دلوقتي
مرفت بضيق: يعني ايه مش مستعجل انت بقالك سنتين متجوز ولحد دلوقتي مشفتش عيل منك افرح بيه... مش عيب ولا فيها حاجه لما تروح انت وهيا لدكتور وتطمنو
باسل من غير اهتمام: ان شاء الله
بصتله مرفت بضيق من قلة اهتمامه وقالت: لو انت مش عايز تروح هاخد رقيه واخدها انا للدكتور وانت روح للدكتور براحتك العمر بيجري لو مخلفتوش دلوقتي اومال هتخلفو امتا
باسل بهدوء: ماشي ابقا روحي انتي وهيا
كانت رقيه بتسمعهم وهيا ساكته لا بتعطرد ولا بتقول حاجه
********
كانت جوري راجعه من الجامعه حست بحد وراها كانت هتبص بس حط مخدر علي انفها... حاولت المقاومه بس من غير فايده
بعد فتره فتحت عينيها ببطئ واتفاجأت لقت نفسها في اوضه غريبه قامت بفزع لقت راجل بجسم عريض و طويل واقف قدام الباب
اتفتح الباب دخل ياسين بابتسامة الماكره...
جوري بصدمه: ياسين...
اومأ ياسين للراجل انه يطلع و يسيبهم.. طلع الراجل وقفل الباب.... بصلها ياسين ببرود وحط ايده في جيبه ونزل علي ركبته حتي بقا في مستواها... بصتله بصدمه... رفع ايده ولمس بشرتها الناعه بعدت وشها بعنف و قرف منه وقالت بغضب: انت جايبني هنا وعايز مني اي
ياسين بخبث: برأيك انا وانتي و لوحدنا في اوضه هكون عايز ايه
جوري بغضب ودموع: انت لو قربت مني هصرخ
بصلها بسخريه وقال: اصرخي زي منتي عايزه محدش هيسمعك ولا حد هينقذك مني
جوري بدموع: انت ليه كده مكنتش اتوقع منك كدا
بصلها باستغراب من صوتها الحزين وفيه عتاب ليه
ياسين: انا بحب نفسي كدا وهفضل كدا... انتي بقا اي مش عايزه دا ولا بتتظاهري انك مش عاوزه
جوري بدموع وغضب: انا مش مقرفه ولا حقيره زيك ولا زي البنات اللي تعرفهم اللي كل همهم القرف اللي انتو بتعملو
ياسين: قرف.... بتقولي عليه كدا بس عشان مجربتهوش بس انا هخليكي تجربي القرف ده شكله ازاي ووعد مني هخليكي تحبيه
خافت جوري منه ومن نبرته الجاده وهوا بيبصلها وبيقرب منها بصتله برجاء و دموع وقالت: ياسين ارجوك سيبني امشي ونبي
ياسين: في احلامك
جوري بدموع ورجاء شديد: ارجوك يا ياسين صدقني مش هقول لحد علي اي حاجه بس سيبني امشي
ياسين: مش هسيبك المرادي غير لما اخد منك اللي انا عايزه....
خلص كلامه وانقض عليها زي الوحش اللي انقض علي فريسته تحت صراخها الشديد ليها وهيا بتحاول تبعده بس من غير اي فايده.... قطع هدومها حتي اصبحت شبه عاريه امامها وهيا تترجاه انه يسيبها بس هوا مصر للي هوا بيعمله... حتي فقدت وعيها من شدة عنـ فه و قوته عليها
بعد فتره فتحت عينيها بتعب شديد وجسمها كله بيوجعها وكانت علامات عنفه عليها.... بصت حوليها برعب ودموعها بتنزل بغزاره... مكنش في حد في الاوضه غيرها... انصدمت لما لقيت بقعة د*م دليل انها خسرت شر*فها وعمل اللي هوا عايزه و اغتصـ بها ومشي...............
#الفصل_الثالث
بعد فتره فتحت عينيها بتعب شديد وجسمها كله بيوجعها وكانت علامات عنفه عليها.... بصت حوليها برعب ودموعها بتنزل بغزاره... مكنش في حد في الاوضه غيرها... انصدمت لما لقيت بقعة د*م دليل انها خسرت شر*فها وعمل اللي هوا عايزه و اغتصـ بها ومشي
صحيت من نومها بفزع شديد وهيا بتنهد جامد و صدرها بيعلى وبينزل وقطرات العرق ماليه وشها بصت حوليها برعب وخوف شديد... لقت نفسها في اوضتها واللي حصل كان مجرد كابوس... حطت ايدها على قلبها بارتياح واطمئنان انه كان كابوس مش حقيقه
صحيت كريمه علي حركتها شغلت النور وانصدمت من شكل بنتها... حضنت جوري مامتها وهيا بتعيط جامد من شدة خوفها وهيا كانت متخيله اني اللي حصلها حقيقه... طبطبت كريمه علي ضهرها بحنان وقالت بقلق: مالك يا جوري انتي كويسه يا بنتي
جوري بعياط شديد: كابوس.. كابوس يا ماما وانا خايفه منه اوي
كريمه: متقلقيش دا مجرد كابوس قومي اغسلي وشك وصلي ركعتين لله وان شاء الله كل حاجه هتبقي كويسه... قومي يا بنتي
قامت جوري وراحت تعمل زي ما كريمه قالت لها بصتلها كريمه بحزن وقالت: ربنا يحفظك يا بنتي و يسترها معاكي دنيا واخره يارب
**********
خدت مرفت رقيه وراحت عند الدكتوره.... خلصت الدكتوره الفحص وطلبت من رقيه تعمل تحليل
مرفت: هوا فيه حاجه يا دكتوره
الدكتوره: لا متقلقيش هيا بس تعمل التحليل دا وتجيبو اشوفه
خدت رقيه الروشته ونزلت المعمل وعملت التحليل... فضلت مرفت مستنيها لحد ما طلعت ومعاها نتيجة التحليل
خدت الدكتوره التحليل منها وشافته وقالت: مفيش اي مشكله عندك يا مدام رقيه...والتحليل أكدلي دا
مرفت: طيب اي سبب تأخير الحمل
الدكتوره: انا هكتبلك علي منشط تخدي في وقته وان شاء الله ربنا يرزقكم بالزريه الصالحه
خلصو وخدت رقيه الروشته وطلعو جابو العلاج وركبو العربيه ومشيو
بصت مرفت علي رقيه وقالت: علاقتك مع باسل كويسه
رقيه بخجل: اه تمام
مرفت: طيب تاخدي العلاج في وقته و اوعي تنسيه تسع شهور وعايزه اشيل ابن ابني في ايدي
رقيه: بإذن الله
******
كريمه: طيب ممكن اعرف انتي عايزه نمشي من هنا ليه
جوري بدموع: كدا انا مش عايزه افضل هنا مش مرتاحه هنا ارجوكي يا ماما خلينا نمشي
كريمه: هنمشي نروح فين... انتي عارفه انا بشتغل هنا من سنين ودا بقا بيتي وبيتك لو طلعنا منه هروح فين.... هتروحي عند عمك اللي طردنا في الشارع ولا سأل فينا لحد دلوقتي
جوري بدموع: نروح اي مكان ان شالله نقعد في الشارع بس مش عايزه افضل هنا انا مخنوقه من المكان ومش مرتاحه
كريمه: اهدي يا بنتي الله يخليكي انا مش حمل مرمطه تاني كفايا اللي مرينا بيه واللي شوفنا.... خشي ارتاحي في الاوضه وانا لو عزتك هناديكي
جوري بخوف: لا مش عايزه اقعد لوحدي هفضل معاكي
كريمه: صح انتي مش هتروحي الجامعه النهارده
سكتت جوري وهيا بتفتكر الكابوس وهيا خايفه... خايفه تروح الجامعه والكابوس يتحقق
كريمه باستغراب: فيكي اي يا بنتي مالك
جوري: مفيش بس تعبانه شويه
كريمه: طيب تعالي معايا مش عايزه اتأخر احسن مرفت هانم تزعق فينا
************
كان ياسين في البار زي كل يوم... كان بيشرب الخـ مر بكميات كبيره.... رفع الكاس يشربه بس وقف شرب لما شاف بنت بفستان ضيق يبرز اكتر ما يخفي.. كانت بتقرب منه ببطئ وكأنها تثير شهـ وته.... نظر لها بسكر وابتسم لها بشهـ وه.... اقترب منه و تحسست جسمه بإثاره وكان هوا مندمج تماما حاوطت رقبته بايديها برقه ودلع وقربت منه اكتر و باسـ ته برغـ به.... لكن اول اما اندمجت شفايفهم بعدها ياسين عنه بقوة..... البنت مستغربتش لانه هوا علي الحال دا ليه فتره ومش بيقرب منها
بص لكاس الخـ مر اللي في ايده وكسره بعنف.... هوا ميعرفش ليه بقاا بيشوف جوري في كل مكان حوليه... سيطرت عليه ومش قادر يبطل تفكير فيها.... بيشرب كتير عشان ينساها لكن من غير فايده عقله بيفكر فيها علي طول ومش مفارقه باله
*******
رمى باسل الاعلاج في الزباله وبص لـ رقيه وقال ببرود: جبتيه ليه وانتي عارفه انه ملوش فايده
رقيه: كنتي عايزني اعمل ايه ومامتك كانت معايا....شوفت في عينيها قد ايه نفسها تشيل ابنك مقدرتش اكسر فرحتها
باسل ببرود: كدا كدا هتعرف طولت قصرت هتعرف... كنتي قولتليها و خلصنا
رقيه بشده: اقولها ايه... اقولها ان العيب مش مني منك انت اقولها ان ابنك مبيخلفش.....
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺