رواية خيانه بالاتفاق الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتب عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية خيانه بالاتفاق الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتب عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
صحيت
من نومي فجأه علي رنة تليفوني
واليوم دي كان بالتحديد يوم الخميس وببص في ساعاتي لقيتها الساعه 2 بعد نص الليل
والرقم غريب انا اول مره اشوفه
استغربت اووي
وحاولت اصحي محمود
فوزي جوزي
مرديش يصحي
فتحت الخط من غير ما اتكلم
سمعت راجل ولقيته بيقولي
الحلو سهرانه لوحده ليه هو لحق ينام
اتغظت من جوايا وفضلت اصحي فوزي جوزي وبردو مش عايز يصحي ولما قلتله شوف بيقولي ايه
كان رده بارد اووي
وقالي ، اقفلي التليفون ونامي يا نهال
فضلت صاحيه شويه ومضايقه من فوزي جوزي
ومش مستوعبه البرود الا هو فيه دي !!
ومفيش شويه لقيت الحيوان بعتلي رساله علي الواتس اب
قريت الرساله وعملتله حظر
وبعد وقت غلبني النوم ونمت ..
ولما صحيت الصبح وانا بجهز الفطار لفوزي عشان نازل الشغل
فطرت معاه ومردتش اكلمه في موضوع الراجل الا اتصل عليا بالليل .
وهو وخارج طلب مني اجهز غداء كويس عشان
نادر صاحبه هيتغدا معانا النهارده
اضايقت بيني وبين نفسي. لاني بصراحه نادر دي مش بطيقه خالص انا
ومش بحب يجي عندنا ابدا
ومن يوم ما شوفته بالفرح بتاعنا من سنتين
وانا مش بينزلي من زور
زي ما بتقولوا كدا مش ببلعه
لان بصراحه اول ما بيجي بيدخل هو وفوزي الاوضه ومش بيطلع منها غير
لما يروح بيته
وفي يوم كنت في المطبخ
ومعديه جمب اوضة المكتب . سمعت صوت غريب ولما قربت من الباب اتصدمت من الا سمعته ..
انا نهال عبد السميع ٣٢ سنه خريجة كلية تمريض
وزوجي فوزي أنور محاسب بشركة مقاولات
وعايشين في احدي مدن العاصمه
انا وفوزي اتعرفنا علي بعض بمستشفي خاصه كنت اشتغل فيها
ولما طلب إيدي لجواز وافقت بس شرطه
الوحيد اني اسيب شغلي
ولاني كنت مهتمه بالزواج من فوزي وافقت علي الفور
الجزء الثاني
خيانه بالاتفاق
.........
تحذير القصه للكبار
قربت بهدوء شديد وحظر . وكل الا يهمني اعرف الصوت الا طالع من الاوضه الا فيها مكتب فوزي جوزي وكان معاه زميله
نادر
ولما قربت اووي
اتصدمت من الا سمعته
صوت واحده جوه بتصرخ
مش قادره
احدد بالظبط
دي فيلم والا ايه الا بشوفيوه
رجعت
المطبخ تاني
وكان عندي
كوباية قزاز مكسوره اتعمدت
اوقعها علي
الارض
عشان اشوف رد فعلهم الا جوه دول
ولما وقعت الكوبايه عملت صوت
جامد
بالمطبخ بعدها ما سمعتش الصوت الا كان بغرفة فوزي تاني
ولقيته طالع هو
ونادر
صاحبه يشوفوا في ايه
جالي
المطبخ فوزي
وكان معاه نادر
بصتلهم بضيق وقرف
ولما سألني فوزي
ايه حصل؟
رديت
وقولتله الكوبايه
وقعت من إيدي
وراح قاطع الكلام الا اسمه زفت نادر وقال ..
مش مهم
الكوبايه اهم حاجه سلامتك
عملت نفسي مسمعتش ومردتش عليه .
طلعوا من المطبخ ودخلوا اوضة المكتب تاني
وبعد
وقت طويل طلع نادر صاحب جوزي
ومشي .
وانا قعدت
مع فوزي وفضلت اعاتب فيه
وكمان قلتله يمنع صاحبه يجي هنا
لقيته بيقولي .
متبقيش غبيه امنعه ازاي ! نادر دي مدير الشركه
الا بشتغل فيها
وكمان النهارده اتفقت معاه
يشوفلك شغل بالشركه
انتي عارفه الدنيا بقيت غاليه
والراتب الا هتقبضيه هينفعنا بالمصاريف
ركزي بس شويه !
قعدت لوحدي في الصاله بعد ما هو دخل ينام
وكنت
مضايقه من
وجود نادر دي بحياتنا
والادهي من كدا
اني لو روحت الشغل هيبقي كمان
هناك بشغل
بدأت احس
ان فوزي جوزي تغير راحت الغيره منه الا كنت اعرفها عنه
وافتكرت
الايام الا اتقبلنا
فيها بالمستشفي الا كنت اشتغل فيها
وقتها طلب مني مروحش
الشغل عشان بيغير عليا من التعامل مع الناس
وقتها
حسيت برجوله فيه ودي الا عاجبني في شخصيته
غيور عليا ويحبني
بس الظاهر مفيش مفايده .
اتغير كتير .
وبعد كام يوم كان عندنا نادر وزف
ليا خبر اني هشتغل خلاص بشركه وهتعين في السكرتاريه
اضطريت أوافق
عشان فوزي عايز كدا
استلمت الشغل وبدأت اتعامل مع نادر اكتر
وبدأت
علاقتنا ومقابلتنا بالشركه تبقي كتير بحكم انه مدير العمل
المهم ..
الوقت
دي بدأت اللاحظ
طريقة التعامل بتاعته معايا تتغير
وحسيت
عايز يقرب مني اكتر
وفي اتكلمت مع جوزي وعرفته ان نادر اسلوبه تغير معايا بعد
ما اشتغلت بالشركه
وكان رده ليا بالصدمه الا عمري ما اتوقعتها من زوج بيخاف علي مراته،
الجزء الثالث
خيانه بالاتفاق
القصه للكبار +٢١
خوفت اووي من رد فوزي جوزي
وقتها حسيت
بجسمي قشعر
والسند الا كنت في
يوم من الايام
معتقده انه
جوزي طلع
كلام فاضي
ولما سمعته من الرد وقالي بالحرف
= هياخد
منك اي يعني
لو قرب منك هيغتصبك مثلا ما انتي مجوزه .
بصتله
بضيق وقرف ودمعة عيني سبقتني
طلعت بره
ودخلت غرفة الاطفال وانا بعيط
ومش عارفه
واعمل ايه مع برود اعصابه الا بقيت
دايما في ردوده
قعدت مع
نفسي وفكرت اني اسيب الشغل
بس في
نفس الوقت
قلقت من المشاكل الا هتحصل
بيني وبين فوزي
، شويه
ودخل عليا في اوضة الاطفال
وبصلي
وهو مبتسم
ببرود رهيب
_ اي يا حبيبتي
وكمان زعلتي
وبتعيطي
متخفيش
نادر كويس انا عارفه دي صاحبي .
يلا قومي اعملينا حاجه ناكلها انا جوعت .
حاولت
اهدي اعصابي واتمالك نفسي وقمت
اعمله الاكل
وفوزي قام بعد وراح قد في الصاله .
شويه
وسمعت صوت باب خبطت
اتحركت
من المطبخ
لبره شويه وبصيت
في الصاله
ملقتش
فوزي جوزي قاعد
استغربت
وقلتي لنفسي
_ الله دي من شويه كان هنا
يبقي خبط
الباب دي
كان منه ، اكيد دخل اوضة النوم .
خلصت الاكل
ورايحه
بيه علي الصاله احطه علي السفره
سمعت
صوت ضحكت فوزي جايه من اوضة مكتبه
قربت بهدوء وعندي فضول
اشوف او اسمع بيضحك ليه .
واتفأجات
لما سمعته بيقول ...
خيانه بالاتفاق .
الجزء الرابع
اثاره وتشويق
__________________عادل الصعيدي ________المولف________________
انت عملت معاها ايه زعلها ، شدها ليك بالكلام الحلوا بس
_ حرفيا اتصدمت لما سمعت فوزي جوزي كان بيقول لنادر في التليفون الكلام دي عني .
انا بلحظه فقدت النطق فقدت كل حاجه حواليا وبقيت تايه مش عارف اعمل ايه
اتوترت وجسمي كله بقي يترعش من الا سمعته
معقول فوزي دي يبقي جوزي
انا حاسه اني عايشه مع حد غريب او عدو
مستحيل يكون دي جوزي
معقول وصلت لدرجة دي . عايز صاحبه يقرب مني
ازاي يحصل دي!! الدنيا حصل فيها ايه ؟
حقيقي بجد مش مستوعبه جوايا كمية زهول مش طبيعيه !!!
قعدت علي الكرسي في الصاله
وبحاول اخد نفسي واهدي اعصابي شويه
ولما اتمالكت اعصابي
ناديت عليه عشان ياكل
قعدنا علي السفره
انا وهو
وعمال ياكل ولا همه حاجه
وانا حطيت اللقمه في بوقي .
وماليش نفس امدغها حتي
وعيني منزلتش من عليه
ولما لاحظ كدا
بصلي وقال .
_ اي يا حبيبتي مالك مش بتاكلي ليه !!!
رديت وانا باصه ناحيته
_ بصراحه ماليش نفس انا قاعده عشاني
ضحك ببرود وكمل الاكل بتاعته
شويه وبص ناحيتي وقال .
انتي مش ناسيه حاجه !
فكرت وحاولت افتكر حاجه مفيش لان بصراحه دماغي تايهه من الا سمعته .
رديت وقلت !
بصراحه مش فاكره بجد
بصلي وقال وهو مبتسم !
علي فكره عيد جوازنا بكره وبالمناسبه دي
احنا هنعمل حفله ع الدايق
وهعزم كمان موظف بالشركه مع زوجاتهم
انتي بكره متنزليش الشغل وانا هجبلك لوازم الحفله الليله .
هزيت راسي وانا اصلا ماليش نفس احتفل معاه باي حاجه
وكمان ليه نفس يحتفل بزواجنا...
خلص الاكل وفعلا نزل وطلعت بره الشقه ..
غاب ساعتين ورجع معاه
لوازم الحفله
وكمان جابلي فستان اسود سواريه
بصراحه يجنن
بنفس الوقت مكنش ليا نفس اللبس والا اعمل ايه حاجه !!!
تاني يوم
نزل الشغل وعلي الضهر
رجل من الشغل ومعاه باقي لوازم الحفله
شويه وكان الاوردر بتاع التورته وصل
وانا كنت مجهزه الشقه ومزبطه الدنيا ..
علي المغربيه بدأت الموظفين زمايلنا يجوا الشقه ومعاهم زوجاتهم
وكمان نادر صاحب فوزي ومدير الشغل وصل .
الوحيد الا مجاتش مراته معاه
انا وفوزي وافقين وبنسلم علي الناس ونضايفهم
شويه وفوزي سابني ووقف مع واحد صاحبه موظف
لقيت نادر بيقرب ناحيتي
حاولت اتحرك من مكاني بس حسيت باحراج ليا
وقفت مكاني
وقدملي بوكيه ورد
ابتسمت في وشه ابتسامه بتصنع واخدت الورد منه ..
قرب جمب مني واتصدمت من الكلمه الا قالهالي
وجريت علي اوضتي ....
الجزء الخامس قبل الاخير
خيانه بالاتفاق 🔥🔥🔥🔥🔥
..................
من غير
وعي
جريت علي اوضتي
وانا منهاره
من العياط
بعد ما قالي نادر
الفستان
الا جبتهولك يجنن عليكي !!!
قعدت علي
السرير وانا بعيط
ازاي
جوزي يعمل
كدا ويسمح لصاحبه يحرجني
بكلامه دي
جوايا غل
من فوزي وناويه
اعمل معاه
مشكله كبيره بس بعد الحفل ..
انا مش
عارفه ايه بروده دي ..
فضلت
قاعده
باوضتي وقافله علي نفسي
لحد انتهت الحفله
طلعت
من اوضتي
وبدور علي جوزي وفتحت
اوضة المكتب لقيته
قاعد
مع نادر
قفلت الباب
بسرعه
ودخلت
اوضتي تاني
المهم
استنيت
لحد ما طلع
نادر ومشي
وطلعت بعدها اعاتب جوزي
ازاي يعمل
كدا ويخلي
نادر يشتري
ليا الفستان
ولما اتكلمت معاه
وعاتبته
كان رده عليا
انه نادر
اصلا يجبلي فستان الحفله
هديه منه
وقالي
اتكسفت اقوله لا
بس الا
استغربت ليه انا
نادر جايب الفستان ع قدي
ومفهوش ولا غلطه مقاسي
بالظبط
وكأنه
واخد المقاس بتاعي مني ..
المهم
دخلت انام
انا وفوزي
شويه وفوزي
قام يدخل الحمام
ووببص
جمب مني لقيت النور بتاع تليفونه بينور ويطفي
ولما بصيت
عليه لقيت
رسايل
علي الواتس اب
من نادر لفوزي
قمت
قفلت باب الاوضه
لان فوزي
لما خرج ساب الباب .
مفتوح شويه
واول ما
فتحت
الرسايل بتاعت
نادر الا باعتها لفوزي
اتفاجات لما شوفت ...
انتظروا الأخير
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺