رواية خفايا القلوب الفصل الأول حتى الفصل العاشر بقلم الكاتبه نور محمد حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية خفايا القلوب الفصل الأول حتى الفصل العاشر بقلم الكاتبه نور محمد حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
صرخت برعب: ياماما الحقيني
دخلت الام بفزع وجرت على بنتها بقلق: مالك ياجميله ياحبيبتي بتصرخي ليه؟
ضمت جميله الملايه عليها بخوف وهي بتترعش: ماما انا بيحصل معايا حاجه غربيه كل يوم من مده اسبوع وكنت خايفه اقولك بس بصى بعينك علشان تصدقيني
قربت الام من بنتها بخوف وقلق وكشفت القليل من الملايه وهنا انصدمت بجد
الام بصدمه: مين عمل فيكي كده ياجميله انطقي ياله
جميله بخوف: معرفش ياماما انا كنت كل يوم اصحي الصبح الاقي نفسي بد*ون هد*ووم واخاف بس تجاهلت الموضوع الاول لان كل حاجه كانت طبيعيه بس النهاردا لقيت العلامه دي فترعبت منها وقولت لازم اقولك
الام بقلق وخوف: طيب قومي فورا ياله لازم نروح لدكتوره الاول اطمن عليكي وبعدها نشوف الحوار ده بعدين
جميله هزت رأسها بخوف وبعد وقت وصلت مع امها لعياده الدكتوره
الام بقلق وتوتر: ها يادكتوره طمنيني بنتي كويسه مش كده
الدكتوره بحزن: بصراحه يامدام بنت حضرتك الظاهر انها تعر*ضت لتحر*ش جسـدي بس الحمد لله المجرم مكملش وهي لسه بنت بنوت
زفرت الام براحه ولكن جواها اسئله كتير لازم تعرفها: تمام يادكتوره شكرا تعبتك معايا ياله ياجميله نمشي
رحلت جميله مع امها وفي البيت قعدت الام قدام جميله
وقالت بقلق: جميله قولي الحقيقه مين عمل فيكي كده يابنتي وريحي قلبي؟
جميله بدموع: والله ماعرف ياماما ورحمه ابويا معرف مين قرب مني كده
الام بتوتر وتفكير: طيب هيكون مين يعني البيت مفهوش غيري انا وانتي واخواتك الاتنين حمدي وعماد ومستحيل واحد فيهم يعمل كده
جميله برتباك وخوف: ماما انا عاوزه اقولك على سر ابيه حمدي قالي اوعي تقولي الي حصل ده لماما ابدا
الام بصدمه: سر ايه يابت انطقي
جميله بخوف: حا حاضر اصل في مره انا وابيه حمدي كنا هنا لوحدنا وانا حضرت له الاكل وبعدين هو شدني على رجله علشان اكل معاه وقالي انه بيحبني اوي وكلامه وتصرفاته معايا خوفتني اوي منه
الام بغضب وزهول: يانهار ابوكي على ابوه اسود النهاردا وانتي ازاي تخبي عني الموضوع زي ده ياجميله
جميله بخوف ودموع: كنت خايفه منه علشان قالي لو قولتلك هيمنعني من الجامعه بتاعتي
الام حطت ايدها على رأسها بتعب وقالت: ياميلت بختك في ولادك يازهره اعمل فيكم ايه دلوقتي ياربي
جميله بتوتر: ماما بس متظلميش ابيه حمدي علشان ابيه عماد كان بياجي باليل في غرفتي علشان يذاكر ليا بس في مره
الام بمقاطعه وصدمه: ايه عماد وعمل ايه كمان عماد معاكي قولي ياعملي الاسود
جميله بخوف: كان كان بيحط ايده على وسـ"طي وشدني على رجله علشان اركز وهو بيذاكر ليا بس انا خوفت منه ورفضت طبعا اعمل كده و
الام بغضب: بس بس مش عاوزه اسمع حاجه تاني انتي هتكملي تقولي ايه تاني بعد اللي سمعته ده
جميله بدموع وخوف: حـ حاضر بس هنعمل ايه دلوقتي ياماما
الام بتفكير: انا هتصرف معاهم بس لازم اعرف مين فيهم اللي بيعمل كده معاكي الاول
جميله بخوف: طيب وهنعرف ازاي ياماما انا خايفه اوي
الام بشفقه: اهدي ومتقلقيش انتي روحي ارتاحي و نامي دلوقتي وانا هعرف الحقيقه بطريقتي
جميله هزت رأسها بدموع ودخلت غرفتها بتعب
وفي المساء وصل حمدي وعماد البيت وهما تعبانين اوي وزهره حضرت لهم الاكل
حمدي بتعجب:ماما هي جميله مجتش ليه تاكل معانا؟
زهره ببرود: جميله تعبانه ياحمدي من الصبح وقولت لها ترتاح في اوضتها احسن
عماد بصدمه:اييه تعبانه ازاي انا هدخل اطمن عليها فورا
جرى عماد على غرفه جميله تحت نظرات الدهشه وشك من زهره
زهره بخبث:وانت ياحمدي مش هتدخل تطمن على اختك كمان يابني
حمدي بتوتر:احم لا اكيد هدخل فورا اطمن عليها ياماما عن ازنك
رحل حمدي بسرعه وزهره بصت في اثره بشك
بقلم نور محمد
وفي غرفه جميله
عماد بقلق:جميله مالك ياقلب اخوكي انتي كويسه افحصك اطمن عليكي (وده طبعا لانه دكتور)
جميله بتوتر:لا شكرا يابيه انا كويسه الحمد لله متخفش عليا
حمدي بقلق وخوف:كويسه ازاي وانتي وشك اصفر كده لا لازم عماد يفحصك فورا ياله ياعماد افحصها بسرعه
جميله بتوتر وخوف:انا كويسه ياابيه والله متقلقش عليا هنام بس وبكره هبقى زي الفل
عماد ببسمه:تمام ياحبيبتي نامي انتي وبكره لو لقيتك لسه تعبانه هفحصك اطمن عليكي تمام
جميله بتعب:تمام يابيه
حمدي قرب منها وغطاها كويس وقبل رأسها بحنيه وقال:تصبحي على خير ياقلبي و ابقى اقفلي على نفسك كويس النهاردا علشان انتي تعبانه والجو برد
جميله بصتله بعدم فهم وعماد بصله بضيق وغيظ وطلع من الغرفه بسرعه
وحمدي توجه للباب ببسمه وقال:متنسيش تقفلي على نفسك كويس ياجميله علشان متتعبيش اكتر ياقلبي ماشي
جميله بخوف وشك:حاضر يابيه
طلع حمدي وجميله جرت على الباب وقفلت كويس بالمفتاح ونامت وهي خايفه اوي
_بقلم الكاتبه نور محمد
وفي الصباح
البيت كله اتقلب على صوت جميله اللي هز اركان البيت وهي بتصرخ بقوه وحمدي فاق على صوتها بفزع وزهره جرت هي وعماد على غرفه جميله وحاولوا يفتحوها بس كانت مغلقه باحكام فجرى حمدي عليهم وكسر الباب ودخلوا كلهم غرفتها بقلق وخوف وهنا كانت الصدمه الحقيقه بجد...
#البارت_الثاني
البيت كله اتقلب على صوت جميله اللي هز اركان البيت وهي بتصرخ بقوه وحمدي فاق على صوتها بفزع وزهره جرت هي وعماد على غرفه جميله وحاولوا يفتحوها بس كانت مغلقه باحكام فجرى حمدي عليهم وكسر الباب ودخلوا كلهم غرفتها بقلق وخوف وهنا كانت الصدمه الحقيقه بجد
زهره جرت زي المجنونه على بنتها اللي لقتها مرميه على الارض تحت السرير وهي ملفو"فه بالملايه بس
بقلم الكاتبه نور محمد
حمدي انصدم وسحب اخوه عماد بسرعه وقفل الباب عليهم وزهره مسكت وجه جميله وبقت تفوق فيها بخوف
زهره بقلق ورعب:جميله فوقي يابنتي ابوس ايدك فوقي قلبي هيقف عليكي من الخوف
حاولت كتير تفوقها بدون جدوى فجرت خارج الغرفه برعب
زهره بخوف ورعب:حمدي الحقني اختك مش بتفوق معايا اتصل على الدكتوره حالا
حمدي بقلق:حاضر ياماما روحي بس غيري لها بسرعه وانا هنزل فورا اجيب دكتوره
جرى حمدي خارج البيت بقلق وزهره جرت على غرفه بنتها وعماد بص على غرفه اخته جميله بتوتر وخوف
وبعد وقت وصلت الدكتوره وبدأت تكشف عليها تحت نظرات القلق المحفور في عيون امها واخوتها
حمدي بقلق:ها يادكتوره طمنيني اختي كويسه
الدكتوره بحزن:للأسف الانسه تعرضت لتحر*ش جسـ'دي وحالتها صعبه اوي
زهره سمعتها وبقت الدنيا بتلف بيها ولسه هتقع لحقها عماد بسرعه
حمدي بصدمه وحزن:تمام يادكتوره اعملي لها اللازم بس لو سمحتي
الدكتوره:حاضر يافندم
الدكتوره خلصت فحص جميله وكتبت لها على مقويات وفيتامينات وخرجت من البيت
بقلم نور محمد
وبعد وقت في الصالون
زهره بدموع:بنتي ضاعت بنتي ادمرت وهي جوه بيتي اعمل ايه ياربي دلوقتي
عماد بحزن:ماما اهدي وكل حاجه هتبقى تمام بأذن الله
زهره بحده وانفعال:اهدى..اهدي ازاي بعد اللي حصل في اختك ده وازاي يحصل وهي جوه بيتي مين هيقدر يدخل البيت في وجودكم ويعمل كده في اختكم ياولاد بطني؟!
عماد بصدمه:انتي قصدك ايه ياماما؟
زهره بحده وغضب:قصدي اللي حصل لاختكم ده اكيد بسبب واحد منكم انتو انا بنتي حكتلي كنتوا بتعملوا فيها ايه في غيابي
حمدي وعماد بصوا على امهم بصدمه وتوتر
حمدي ببرود مصتنع:عماد اطلع جيب اكل جاهر علشان ماما تعبانه النهاردا ومش هتقدر تطبخ
عماد بتوتر:حاضر بس
حمدي بصرامه:انا قولت ايه ياله غور دلوقتي
عماد بخوف:حاضر حاضر
خرج عماد بسرعه وحمدي قعد جنب امه بقلق وتوتر وقال:ماما هي جميله قالتلك ايه عننا باظبط
زهره بضيق وحده:قالتلي انكم حاولتوا تقربوا منها بطريقه مش كويسه وهي كانت خايفه منكم
حمدي بصدمه وضيق:انتي بتقولي ايه ياماما ده مستحيل محصلش
زهره بسخريه وشك:امال ليه قولتلها امبارح تقفل على نفسها كويس واصريت عليها كمان
حمدي بتوتر:احم علشان الجو كان برد بس وانا كنت خايف عليها
زهره بحده:كذاب ياحمدي انت قولت كده علشان عارف اللي بيحصل مع اختك وعارف مين اللي عمل فيها كده كمان
حمدي بلع ريقه بتوتر وتصبب عرق من الخوف وقال:ماما صدقيني انا انا معرفش حاجه و
قاطعته زهره بغضب:لا تعرف ياحمدي مين اللي عمل فيها كده ابوس ايدك يابني ريح قلبي وقولي مين عمل في اختك كده
حمدي الدموع لمعت في عنيه بحزن وخوف:بلاش ياماما تعرفي احسن لو عرفتي مش هتقدري تستحملي الصدمه
زهره بصدمه وزهول:قول ياحمدي يابني قلبي هيقف من القلق والخوف ريحني قول مين عمل فيها كده؟
حمدي بدموع وندم: تمام ياماما هقولك.. اللي عمل في اختي كده يبقى....
#البارت_الثالث
حمدي بلع ريقه بتوتر وتصبب عرق من الخوف وقال:ماما صدقيني انا انا معرفش حاجه و
قاطعته زهره بغضب:لا تعرف ياحمدي مين اللي عمل فيها كده ابوس ايدك يابني ريح قلبي وقولي مين عمل في اختك كده
حمدي الدموع لمعت في عنيه بحزن وخوف:بلاش ياماما تعرفي احسن لو عرفتي مش هتقدري تستحملي الصدمه
زهره بصدمه وزهول:قول ياحمدي يابني قلبي هيقف من الخوف ريحني قول مين عمل كده؟
حمدي بدموع وندم: تمام ياماما هقولك.. اللي عمل في اختي كده يبقى عماد ابنك
زهره بصدمه ووجع:ايـيـه لا مـسـتـحـيـل عـمـاد يـعـمـل كـده!!
حمدي بحزن:للاسف ياماما هو اللي عمل في جميله كده انا شفته امبارح قدام اوضتها بس مقربتش منه لاني متأكد ان الباب مقفول كويس عليها
زهره سمعته وحطت ايدها على رأسها بصدمه ودموع وهنا دخل عماد اول ماشافهم قدامه باشكل ده قال بتوتر وقلق:ماما انتي كويسه هي هي جميله فاقت مش كده؟
زهره رفعت نظرها ليه ووقفت بغضب وبدون مقدمات ضربته كف قوي وقالت:انـت ازاي تـعـمـل كـده في اخـتـك ياحـيـوان ياحـقـيـر
عماد انصدم منها وقال:ماما انا معملتش حاجه والله ماعملت لجميله حاجه دي اختي
حمدي بحده:امـال كـنـت بتعمل ايـه امبارح قـدام اوضـتـها ياعـمـاد؟
عماد بتوتر:كنت عاوز ادخل اطمن عليها.. بس الباب كان مقفول عليها وانت عارف ان مفتاحه مع جميله وامي بس مش كده ياماما
زهره بصتله بدهشه لانه عنده حق وحطت ايدها جوه جيبها وطلعت المفتاح
زهره بصدمه وزهول:ايوه عماد عنده حق المفتاح بتاع اوضتها معايا ومفيش نسخه تاني منه غير مع جميله في اوضتها جوه
حمدي ببرود وشك:طيب مش ممكن يكون عمل نسخه من المفتاح اللي معاكي ياماما
عماد بصله بضيق ومسكه من هدومه بعنف وقال:انـت عـاوز تـوصـل لايـه مـعـايـا ياحـمـدي وبـعـديـن انا كـمـان شـوفـتـك بالـيـل عـنـد اوضـتـها بس قولت مستحيل اخـويـا يعمل كده لـيـه بـتـشـك فـيا وانا مستحيل اعـمـل كـده
حمدي نفض ايده بحده وقال: انا كنت هناك علشان اطمن عليها وبـشـك فـيـك لان تـصـرفـاتـك وهـتـمامـك بـيـها مـبـالـغ فـيـه ياعـمـاد ومن حـقي اشـك فيك لما يحصل في اختي كده فجأه وفي بيتنا
عماد اتعصب ومسك فيه بغضب وحصل اشتباك بينهم وهما بيضربوا بعض قدام زهره اللي كانت في عالم تاني
وفجأه انتفضوا كلهم بصدمه لما سمعوا صوت جميله وهي بتصرخ بقوه فجرت زهره عليها بسرعه وخلفها حمدي وعماد بقلق وخوف
وجميله كانت بتصرخ بنهيار وزهره جرت ضمتها بخوف:اهدي ياحبيبتي اهدي ياضنايا انا معاكي ياقلبي اهدي
حمدي دموعه نزلت بوجع بسبب حالتها وخرج بحزن وعماد قعد قدامها وهو بيهمس لها:جميله متخافيش احنا معاكي ياقلب اخوكي اهدي ارجوكي
جميله بنهيار:انا ادمـرت يامـامـا ادمـرت ومعرفش مين اللي عـمـل فـيـا كده انا بـمـ"وت ياماما بـمـ"ووت
عماد قلبه وجعه اوي من حالتها قدامه فخرج بسرعه ودموعه نزلت زي الشلال
بقلم نور محمد
وفي الصالون
حمدي كان قاعد وحاطط ايده على رأسه بتعب ودموع وعماد شافه وقرب منه بحزن:حمدي ورحمه ابويا انا ما قربت منها صدقني جميله دي اغلى وحده في حياتي ومستحيل اعمل فيها كده
حمدي بتعب:تعال ياعماد اقعد جنبي
قعد عماد جنبه بدموع وحمدي اخده في حضنه بحزن:خلاص ياعماد انا.مصدقك سامحني انا بس كنت ضايع وتايه بسبب اللي حصل في اختك
عماد بدموع:وانا كمان اسف علشان مديت ايدي عليك
حمدي بحنيه:حصل خير ياحبيبي
عماد بدموع:طيب هنعمل ايه دلوقتي اختك حالتها بقت تقطع القلب ولازم كمان نعرف مين عمل فيها كده؟
حمدي بشرود:عارف بس الاهم دلوقتي هو اختك جميله لازم نطمن عليها الاول وبعدين ربنا يسهلها
عماد:تمام عندك حق ياحمدي
وبعد مرور اسبوع كان الوضع كما هو عليه
جميله حبست نفسها في غرفتها ومنعت الاكل وحالتها بقت اصعب
وحمدي كل يوم يدخل يتكلم معاها بس بدون فايده
وزهره تعبت اوي بسبب تدهور حاله بنتها الوحيده
وعماد حبس نفسه كمان في غرفته وقطع الاكل بسبب حاله اخته اللي بقت توجع قلبه اوي كل مايشوفها قدامه
بقلم الكاتبه نور محمد
وفي يوم دخل حمدي علشان يطمن على جميله لقاها على نفس الحال ضامه نفسها على سريرها وهي بتعيط
حمدي بحزن ودموع:جميله عامله ايه دلوقتي ياقلبي
جميله بدموع:الحمد لله ياابيه
قرب حمدي منها واخدها في حضنه بحتواء اخوي وقال:مش كفايه كده ياجميله البيت كله بقى زي القـ.بر بدون ضحكتك فيه حتي ماما تعبت اوي على تعبك وعماد حابس نفسه في اوضته ليل نهار ومش قادر يطلع ويشوفك بالحاله دي ياقلبي
جميله بوجع وحزن:انا اسفه ياأبيه بس انا تعبانه ومخنوقه اوي
حمدي بحنيه:طيب ياقلبي قومي غيري هدومك علشان نخرج سوى نغير جو ايه رأيك
جميله بحزن:لا مش قادره والله ياابيه
حمدي بعد عنها وقام:انا هخرج احضر نفسي وكمان هقول لعماد يجهز علشان ياجي معانا نغير جو مع بعض ومش عاوز اعتراض ياله ياقلبي هستناكي بره ماشي
جميله ببسمه تعب:حاضر ياابيه
حمدي بحب:قلب ابيه مطوليش علينا تمام
جميله:تمام
خرج حمدي ودخل غرفه اخوه وقاله وعماد فرح اوي علشان جميله هتخرج اخيرا من غرفتها
بقلم نور محمد
وبعد وقت في عربيه حمدي
حمدي ببسمه:ها ياقلبي عاوزه نروح فين مع بعض
جميله ببرود:أي مكان ياأبيه مش مهم
حمدي بحب:طيب هنروح الملاهي علشان عارف انك بتحبيها اوي
عماد بحماسه:الله ملاهي ياجميله فاكره زمان لما بابا الله يرحمه كان بياخدنا لهناك نلعب سوى
جميله ببسمه عفويه:ايوه فاكره والمكان هناك وحشني اوي علشان بيفكرني بزكريات بابا الجميله
حمدي ابتسم بفرحه لما شاف ابتسامتها وساق العربيه وقال:تمام اتفقنا هنروح الملاهي مع بعض استعدوا ياحلوين
عماد مسك ايد جميله بحماسه وقال:مستعدين ياقائد
جميله ابتسمت لما تزكرت طفولتها الجميله مع بباها واخوتها بس الفرق دلوقتي ان بباها رحل وحل مكانه اخوها حمدي اللي بتعتبره مكان ابوها الغالي
وبعد وقت عماد وجميله كانوا بيلعبوا سوى بألعاب الملاهي مثل الاطفال بفرحه كبيره وحمدي بينظر لهم بفرحه وسعاده كبيره وفجأه اجت له رساله على الفون فتحها حمدي بسرعه وهنا انصدم لما لقى فديو لجميله اخته واللي حصل معاها في اليوم المشئوم ده
فضل متابع الفديو بصدمه وغضب رهيب وفي النهايه الفديو ظهر وجه المجرم الحقيقي وهنا حمدي انصدم بشده وقال بزهول وصدمه:لااااااا مـسـتـحـيـل.......
#البارت_الرابع
وبعد وقت عماد وجميله كانوا بيلعبوا سوى بألعاب الملاهي مثل الاطفال بفرحه كبيره وحمدي بينظر لهم بفرحه وسعاده كبيره وفجأه اجت له رساله على الفون فتحها حمدي بسرعه وهنا انصدم لها لقى فديو لجميله اخته واللي حصل معاها في اليوم المشئوم ده
فضل متابع الفديو بصدمه وغضب وفي النهايه الفديو ظهر وجه المجرم الحقيقي وهنا حمدي انصدم بشده وقال بزهول وصدمه:لااااااا مـسـتـحـيـل.......
حمدي ضغط على ايده بغضب وتوعد وقال: يـابـن الـكـلـب ورحمه ابويا لانـدمـك يايـوسـف
الغضب سيطر عليه وعماد وجميله خلصوا لعب وقربوا منه
عماد بتعجب وقلق: حمدي انت كويس مال شكلك قلب كده فجأه حصل معاك حاجه؟!
حمدي بضيق: مفيش انا كويس بس حصل مشكله في المحل ولازم اروح اشوفها دلوقتي خد انت المفاتيح العربيه وروح انت واختك سوى بدوني
عماد بصله بشك بس محبش يضغط عليه فأخد منه المفاتيح وقال: حاضر ياحمدي
حمدي سابهم بغضب رهيب وهو بيتوعد ليوسف بالجحيم على ايده
عماد بقلق حاول اخفائه قدام جميله: ياله ياحبيبتي نرجع البيت كفايه كده
جميله بهدووء: حاضر يابيه
وعند حمدي وصل لمحل الدهب الخاص بيوسف ابن عمه دخل مكتبه بغضب لقى يوسف بيفحص قطع دهب قدامه بتركيز
فقرب منه حمدي بتوعد وغضب وسحبه بقوه وقال:ياواطـي ياحـقـيـر ازاي يـجـيـلـك قـلـب تـعـمـل في بنت عمك كـده مـش خـايـف على اخـتـك يـحـصـل فـيـها نـفـس اللي عـمـلـتـه في اختي ياحـيـوان
يوسف بصله ببرود ونفض ايده بعنف وقعد على مكتبه ببرود وقال:لا مش خايف وهخاف ليه مانا عملت في اختك كده رد دين قديم يابن عمي وكما تدين تدان ياحمدي
حمدي بلع ريقه بتوتر وقال بحده:قـصـدك ايـه انا عملتلك ايـه زمان علشان تـدمـر اختي كـده؟
وقف يوسف قدامه بضيق وقال:هند اختي الله يرحمها مش بتفكرك بحاجه يابن عمي
حمدي تصبب عرق بتوتر وارتباك بعد ماسمع اسمها وسكت بحزن وندم
وهنا يوسف مقدرش يسيطر على نفسه ومسكه بعنف وغضب وصرخ فيه:فـاكـر اختي هـنـد ياحـمـدي عـمـلـت فـيـهـا ايه زمان اختي انـتـ..ـحـرت بسببك مـا*اتت وهي بـطـ..ـلـع فـي الرو'ح على ايـدي وانا عاجر اسـاعـدها واخر طـلـب طلبته مـنـي كـان الانتقام مـنـك
حمدي وسعت عنيه بصدمه من كلامه ويوسف مسكه من رقبته بغضب وكمل:طلبت حـقـها مـنـك قالتلي اوعدي يايوسف تاخد حـقـي من ابني عمي اللي دمـر*نـي وكان السبب في مـو*تـي ودلـوقـتـي جـاي هنا تـقـولـي ليه عـمـلـت في اختك كـده وايـه زنبها كمان
حمدي مقدرش يسيطر على دموعه قدامه وهو مستسلم ليه ويوسف دفعه بقوه وقال:زنـبـها الوحيد انها اخـت شخص حـيـوان زيك ضحك على بنت عمه وستغل حبها ليه وبعد مااخد منها اللي عاوزه تخلى عنها وعن ابنه.. انـت بسببك مـا*تـوا رو"حين بسبب حـقـا"رتـك ووسـا"خـتـك ياحمدي اختي وابنها مـا"تـوا بـسـبـبـك
حمدي قعد على الارض ودموعه نزلت بقوه وندم
ويوسف بصله بتوعد وقرب منه بغضب وقال:بس ورحمه ابويا وابوك ياحمدي لهاخـد حـقـها مـنـك ودي البدايه بس لسه المعركه مبدأتش
حمدي بصله بدموع وترجي وقال:يوسف يوسف انا عارف اني غلطت في حق اختك بس بس ابوس ايدك اختي لا جميله لا حرام عليك هي زنبها ايه انا اللي حيوان خد حقك مني ان شاء الله تقتـ..ـلني بس بلاش جميله ورحمه ابوك وهند اختك بلاش جميله
يوسف بصله بشماته وتشفي و بعد عنه ببرود وقال:اسف يابن عمي بس كما تدين تدان وزي ما أزيت اختي بدون ماتعمل حساب ان عندك اخت وربنا هينتقم منك فيها يبقى استحمل بقى اللي هيحصل لان اختي انا كمان مكنش لها زنب ياحمدي زنبها الوحيد انها حبتك من قلبها وأمنت لحقير زيك استغلها وضحك عليها قـوم غـور مـن هـنـا مـش عـاوز اشـوفـك تاني في محلي وخلص كده كلامي معاك
حمدي قام بدموع وندم وتوجه للباب الخروج لانه عارف يوسف مش هيتراجع عن انتقامه منه ابدا
بقلم نور محمد
وعند عماد وجميله
عماد كان بيسوق العربيه بشرود وهو بيفكر ياترى حمدي حصل معاه ايه قلب شكله كده فجأه اكيد حمدي كان بيكذب لانه عمره ماغضب كده من مشكله في الشغل اكيد حصل معاه حاجه اكبر
جميله بقلق:ابيه انت كويس شارد في ايه من وقت ما طلعنا من الملاهي؟
عماد ببسمه: ايوه كويس ياجميله متقلقيش عليا
جميله بهدووء: تمام يابيه
عماد كمل سواقه بزهن مشتت وفجأه رن فونه اول ماشاف اسم المتصل فرح اوي وقلبه بقي يدق بعنف
عماد بفرحه: الوو ياسندس عامله ايه؟
سندس بدموع وخوف: عماد الحقني ماما دخلت اشوفها لقتها مش بتنطق ويوسف مش موجود في البيت وحتي مش بيرد عليا
عماد بتوتر وقلق: تمام اهدي ياسندس وانا هاجي فورا متخافيش
سندس بدموع: ماشي ياعماد بس متتاخرش عليا والنبي
عماد بقلق: حاضر حاضر في الطريق اهو
قفل عماد منها وجميله قالت بقلق: في ايه يابيه سندس كويسه ومرات عمي كمان
عماد زاد من سرعه العربيه وقال بخوف:معرفش سندس قالت مرات عمك مش بتنطق وهي بتعيط هناك وانا قلقان اوي عليها
جميله بصدمه:ايه طيب ياله سوق بسرعه علشان نلحقها
عماد ساق بأقصى سرعه عنده وبعد وقت وصل للعماره وجرى زي المجنون على شقه عمه وخبط على الباب بقوه وقلق
طلعت له سندس وهي منهاره وفتحت الباب اول ماشافته قالت بنهيار ودموع:عماد الحق ماما جوه ارجوك مش عاوزه تفوق معايا
عماد شاف حالتها وحس بغصه في قلبه عليها وكان نفسه ياخدها في حضنه علشان تهدي بس تهند بقوه وسيطر على مشاعره وجرى بسرعه على غرفه مرات عمه
بقلم نور محمد
وصل عند سريرها وبدأ يفحصها طبعا علشان هو دكتور من الاساس بس في حاله اخته جميله مقدرش يقرب منها علشان كان قلقان ومرعوب عليها خلص عماد فحصها وتهند براحه
عماد براحه:الحمد لله دي غيبوبه سكر بس الظاهر انها نست تاخد العلاج بتاعها
سندس بفرحه ودموع:بجد يعني ماما كويسه
عماد ببسمه:ايوه كويسه بس جيبي علاجها وانا هعطيه لها وتفوق علطول
سندس باحراج وحزن:احم بس علاجها خلص وانا نسيت اقول ليوسف يجيب تاني ومش معايا فلوس كمان
عماد ابتسم لها بحب وقال:تمام انا هنزل اجيب العلاج وهاجي اعطيه لها كمان متقلقيش
سندس ببسمه:شكرا ياعماد
عماد:العفو ياقمر ياله انا همشي بقى
خرج عماد من الغرفه لقى جميله اخته على الكنبه وهي تعبانه فقرب منها بقلق
عماد بقلق:جميله انتي كويسه مال وشك بقى اصفر كده ليه تعالي معايا افحصك في البيت
جميله بتعب:انا كويسه يابيه بس المهم مرات عمي عامله ايه؟
عماد:كويسه انا هنزل اجيب لها العلاج السكر بس وهي هتبقى تمام
جميله قامت بتعب:طيب انا هروح البيت بقى علشان مرهقه شويه
عماد بحب:ماشي ياقلبي وانا هخلص هنا وهاجي اطمن عليكي في البيت
هزت رأسها وعماد خرج من البيت وجميله توجهت للبيت ودخلت غرفتها بتعب
بقلم الكاتبه نور محمد
وبعد دقايق رن فونها اول ماشافت المتصل اترسمت بسمه كبير على فمها بحب وردت بسرعه
جميله بفرحه:الوو يايوسف عامل ايه؟
يوسف ببسمه:كويس الحمد لله وانتي عامله ايه؟
جميله بكسوف:الحمد لله بخير بس غربيه يعني ترن عليا وانت ليك مده مش معبرني ابدا
يوسف باحراج: احم معلش كنت مشغول اوي الفتره اللي فاتت دي اسف بس بجد وحشني صوتك ونفسي اشوفك اوي
جميله سمعته وكانت هتطير من الفرحه بسبب كلامه الجميل معاها ولانها بتحبه كمان من الطفوله ومتعلقه بيه اوي فردت بسرعه:وانت كمان وحشتني اوي يايوسف ونفسي اشوفك
ابتسم يوسف بخبث وقال:طيب ايه رأيك تاجي عندي المحل بتاعي علشان اشوفك ونتكلم سوى وعندي ليكي مفاجأه كمان جميله اوي زيك
جميله بحماسه:بجد يايوسف طيب انا هاجي فورا
يوسف بحب:مستنيكي ياقمر بس متتأخريش عليا
جميله بكسوف وفرحه:حاضر ياله سلام
يوسف بخبث:سلام ياجميلتي
جميله قفلت معاه وهي فرحانه اوي ونست كل تعبها اول ماسمعت صوته وبسرعه جهزت نفسها كويس وجرت على الباب علشان تخرج
فتحت الباب وقبل ماتطلع لقت حمدي قدامها
حمدي بستغراب:انتي رايحه فين ياجميله؟
جميله بفرحه وعفويه:رايحه اقابل يوسف ابن عمي هو كلمني في الفون دلوقتي وقال عاوز يشوفي في المحل بتاعه ممكن انزل اشوفه يابيه
حمدي سمعها بصدمه وضم ايده بغضب من حركات يوسف اللي فاهم هو بيعمل كده ليه وفي نفس الوقت خايف اوي على اخته جميله منه فمسك ايدها بعنف وقال بتحزير وغضب:لا ممنوع يوسف باذات ممنوع تشوفيه حتي لو بصدفه مفهوم ياجميله
جميله بدموع وألم:ليه بس ياأبيه انا بحبه
حمدي بصدمه وزهول:اييه بتحبيه!!!
#البارت_الخامس
فتحت الباب وقبل ماتطلع لقت حمدي قدامها
حمدي بستغراب:انتي رايحه فين ياجميله؟
جميله بفرحه وعفويه:رايحه اقابل يوسف ابن عمي هو كلمني في الفون دلوقتي وقال عاوز يشوفي في المحل بتاعه ممكن انزل اشوفه يابيه
حمدي سمعها بصدمه وضم ايده بغضب من حركات يوسف اللي فاهم هو بيعمل كده ليه وفي نفس الوقت خايف اوي على اخته جميله منه فمسك ايدها بعنف وقال بتحزير وغضب:لا ممنوع يوسف باذات ممنوع تشوفيه حتي لو بصدفه مفهوم ياجميله
جميله بدموع وألم:ليه بس ياأبيه انا بحبه
حمدي بصدمه وزهول:اييه بتحبيه!!!
جميله بألم: أبيه انت بتوجعني اوي!
فاق حمدي وبعد ايده عنها بغضب وحده: ادخلي اوضتك ياجميله انتي لسه تعبانه ومفيش خروج من البيت لغايه ماتبقى احسن
جميله بخوف: حاضر ياأبيه
جرت الى غرفتها وهي بتعيط وحمدي تهند بضيق علشان خوفها منه وقعد على الكنبه جنبه بتعب وحزن وذكريات الماضي بتمر عليه كأنها كانت في الامس
هند بدموع وخوف: حمدي انا حامل وانت لازم تاجي تطلبني دلوقتي من يوسف اخويا
حمدي بصدمه: اييه حامل ازاي هي مره وحده بس ضعفت قدامك وحصل اللي حصل غصب عني ياهند مكنتش عاوز اعمل معاكي كده بس لما لقيتك متجاوبه معايا مقدرتش اسيطر على نفسي قدامك
هند بدموع: اللي حصل بقى ياحمدي وانت لازم تتحمل المسئوليه معايا انا غلطت اه بس مش لوحدي يعني لازم نصلح غلطنا سوى دلوقتي
حمدي بحزن: مقدرش ياهند انا صحيح بحبك اوي بس مقدرش اتقدم ليكي في الوقت ده
هند بصدمه: انت بتقول ايه اكيد بتهزر معايا صح ياحمدي بتهزر مش كده
حمدي اخفض رأسه بحزن وقال: لا مش بهزر ياهند انتي عارفه ظروفي دلوقتي ايه بابا الله يرحمه مات وساب وراه ديون كتير على المحل بتاعنا وانا شغال ليل نهار علشان اسدهم وكمان عماد في الجامعه ولازم اقف جنبه وجميله محتاجه مصاريف مدرسه كتير ده غير مصاريف البيت كمان وانا طالع عيني لوحدي بين ده كله ومش هقدر اتحمل مسئوليه اكتر من كده في الوقت ده اسف ياهند
هند بدموع وصدمه: يعني قصدك ايه وانا هعمل ايه لوحدي في المصيبه دي ده اخويا يوسف لو عرف هيمو*تك ويمو*تني انا كمان ياحمدي انت عارف د'مه حامي ازاي؟
قرب منها حمدي بتوتر وخوف وقال:تعالي معايا ياهند انا اعرف دكتوره كويسه هتخلصنا من الجنين بدون تعب او شوشره تعالي ومتقلقيش
هند سحبت ايدها منه وضربته كف قوي ودموعها نزلت بوجع:انت ازاي بقيت حيوان كده عاوز تقـ"
ـتل ابنك بايدك ياحمدي علشان خايف على نفسك
حمدي حط ايده خده بصدمه وتمالك نفسه بصعوبه قدامها وقال:انا لولا اني بحبك اوي ياهند كنت دفعتك تمن الكف ده غالي
سكت بغضب وصرخ فيها بحده: انتي بتضربيني ليه ماقولتلك كان غصب عني وانتي كمان غلطانه زيي اعملك ايه في الظروف اللي انا فيها دي اروح لاخوكي اقوله عاوز اجوز اختك وانا عليا ديون كتير ممكن بكره الصبح اتسجن بسببها حسي بيا ياهند انا والله بحبك بس مضغوط اوي غصب عني مقدرش اعمل حاجه في الوقت ده سامحيني
نزلت دموع هند قدامه وقلبه وجعه اوي عليها وكان نفسه يسحبها في حضنه علشان تهدي بس ضغط على ايده بقله حيله والدموع لمعه في عينه
هند بدموع:يعني يعني انا لو روحت لدكتوره دي وقتـ"ـلت ابني كده هترتاح ياحمدي
حمدي بدموع:والله كلامك بيقطع قلبي ياهند بس انا مربط ومش عارف اعملك ايه؟
هند مسحت دموعها بحزن ووجع وقالت:خلاص ياحمدي انا هريحك مني ومن ابني كمان
رمت جملتها في وشه ومشت بسرعه تحت نظرات حمدي المصدومه منها وهو بيقول بعدم فهم:هي قصدها ايه بالكلام ده يارب استرها واحميها من دماغها انا خايف عليها اوي
فاق حمدي من ذكريات الماضي على دموعه الحارقه زي اللهب وقلبه من جوه النار بتاكل فيه بوجع وألم كبير عليها
حمدي بدموع ووجع:ليه ليه ياهند عملتي كده حر"قتي قلبي عليكي انا مكنتش متخيل ابدا انك تعملي كده انتحر"تي وسبيني هنا امو*ت كل يوم من وجع عليكي
تهند بوجع رهيب وهو بيقول:وكمان قولتي لاخوكي اني سبب مو*تك ليه ياهند انا حكيت ليكي ظروفي كلها وكنت منتظر منك تقفي جنبي مش تهربي مني وتكسري ظهري كده عليكي مو*تي ووصيتي اخوكي ينتقم مني مع ان كل حاجه كانت برضاكي وانا اللي رفضت اقول لاخوكي انك كمان مشتركه معايا علشان خوفت انه يكرهك حتي بعد اللي سمعته منه وتهديده ليا مهنش عليا اقوله الحقيقه علشان حبيتك بجد من قلبي ورغم كل حاجه حصلت بس ربنا يرحمك ياحب حياتي
رفع حمدي رأسه وسندها على حافه الكنبه جنبه بدموع وهنا دخل عماد اخوه بتعب
اول ماشاف حالته جرى عليه بقلق وقال: حمدي انت كويس مالك بتعيط ليه انا اول مره اشوفك بتعيط كده
بصله حمدي ومسح دموعه وقال: انا كويس متقلقش عليا ياحبيبي المهم انت كنت فين؟
عماد بتعب: كنت عند مرات عمك تعبت ورحت اجيب لها علاج السكر
حمدي بقلق: طيب بقت كويسه دلوقتي والا ايه
عماد ببسمه: ايوه الحمد لله بقت كويسه بس
حمدي بترقب: بس ايه؟!
عماد بتوتر: انا حابب اقولك على حاجه بس بس
حمدي بضيق: حاجه ايه ياعماد اخلص انا تعبان
عماد بتوتر وارتباك: انا انا بصراحه عاوز اخطب سندس بت عمك وعاوزك تاجي معايا
حمدي بصدمه: ايه سندس بت عمك؟
عماد بتوتر: ايوه انا بحبها وعاوزها ومش عندي حد اعتمد عليه في الدنيا من بعد ربنا غيرك انت ياخويا ممكن تقف معايا
حمدي سرح في تفكيره ولقى انها فكره حلوه لو عماد ارتبط بسندس اخت يوسف اكيد يوسف هيبعد عن اخته جميله لانه كمان هيخاف على اخته سندس يعملوا لها شئ في المقابل
حمدي بحماسه:وانا موافق اكيد ياحبيبي مدام بتحبها النهاردا نروح كلنا تخطبها ليك
عماد فرح اوي بكلام اخوه وحضنه بقوه وقال:شكرا ياحمدي انت احسن اخ في الدنيا
حمدي بادله الحضن بسعاده وقال:ربنا يديمها عليك فرحه ياحبيبي
عماد بحماسه:طيب انا هروح اقول ليوسف الاول علشان باليل تقرأ الفاتحه علطول
حمدي بتوتر:ماشي ياعماد وانا هدخل اقول لامك كمان وجميله
عماد قام بسرعه وهو فرحان اوي وطلع من البيت جرى
وحمدي بص لطيفه بحزن وقال:يارب يوسف يوافق عليك ياعماد ووقتها مشاكلنا كلها هتتحل
تهند بتعب وثقل ودخل عند امه علشان يقولها الخبر الجميل ده
بقلم نور محمد
وعند عماد وصلت بسرعه البرق لمحل يوسف ودخل مكتب يوسف بحماسه كبيره لقاه منكب قدامه على الشغل فقرب منه بتوتر
عماد بتوتر:يوسف ممكن اتكلم معاك خمس دقايق في موضوع مهم
رفع يوسف نظره له بتعجب وقال:اكيد ياعماد اتفضل اقعد
قعد عماد وهو بيفرك في ايده بتوتر وقال:انا انا بس احم حابب اطلب منك طلب لاول مره في حياتي بس ورحمه ابوك ماتكسفني
يوسف ببسمه لانه بيحب عماد عكس اخوه حمدي:اتفضل ياعماد قول متخفش انت عارف انا بغزك قد ايه
عماد ببسمه وتشجيع:طيب انا حابب اطلب ايد اختك سندس على سنه الله ورسوله قولت ايه
تبدلت ملامح يوسف لضيق وسكت فتوتر عماد من ملامحه الظاهر عليها الرفض
وقال بسرعه وصدق:والله انا بحبها يايوسف ورحمه ابوك وابويا الغاليين انا بحبها اوي ومن الطفوله كمان واوعدك هحطها جوه عنيا ارجوك متكسرش بخاطري انت مستحيل تلاقي حد يحبها قدي في الدنيا كلها صدقني
يوسف ركز نظره على عنيه وشاف الصدق بيلمع منهم فتهند بقوه وقال:تمام ياعماد انا واثق فيك وفي اخلاقك وكمان شايف الحب اللي بيلمع في عنيك لسندس اختي علشان كده انا موافق تقدر تاجي في أي وقت مع امك تطلبها مني رسمي
عماد كان قلبه بيحلق حرفيا من الفرحه وجرى على يوسف بفرحه طفوليه وقال:شكرا شكرا اوي يايوسف واوعدك اني هفضل احبها طول عمري
وبعد عنه بحماسه وكمل:انا انا هاجي باليل مع حمدي وماما وجميله علشان اطلبها منك رسمي تمام
يوسف حس بضيق لما زكر اسم حمدي قدامه بس تصنع الابتسامه بصعوبه وقال:تمام وانا في انتظارك ياعماد
عماد سابه وهو سعيد جدا ويوسف تهند بقلق وقال:انا صحيح قلقان اوي تطلع دي خطه من حمدي علشان يحمي اخته مني بس كمان مطمن اوي لعماد لانه حبه ظاهر اوي في معالم وجهه لاختي واكيد هيسعدها وياخد باله منها
بقلم نور محمد
وفي الليل
توجه عماد ومعاه امه زهره وحمدي اخوه لشقه عمه المجاوره لهم
دخلوا ورحبت بيهم عايده ام يوسف بسعاده
عايده بفرحه:البيت نور والله بوجودكم عامله ايه يازهره ياختي؟
زهره ببسمه:الحمد لله ياام يوسف وانتي عامله ايه؟
عايده:تمام الحمد لله بخير بس فين جميله يعني اول مره تاجوا بدونها
رد حمدي بتوتر:احم هي بس تعبانه شويه يامرات عمي فنامت ترتاح شويه
عايده هزت رأسها بتفهم وزهره قالت: ندخل في المهم بقى ياختي انا جيت مع ولادي هنا علشان نطلب ايد بنتك سندس لابني عماد قولتي ايه؟
عايده بفرحه لانها بتحب عماد:اكيد موافقه وانا هلاقي احسن من دكتور عيلتنا عماد فين بس
عماد ابتسم بفرحه كبيره وقال:شكرا يامرات عمي كلك زوق
زهره بفرحه:تمام كده اتفقنا بس فين ابنك يوسف هو لسه مجاش ياعايده
عايده باحراج:اه لسه بس زمانه في الطريق و
قاطعها صوت الباب فقامت بفرحه وقالت:اكيد يوسف انا هشوفه وهاجي علطول
امالوا لها بتفهم وعايده خرجت تفتح الباب ليوسف وبعد دقايق دخل يوسف وسلم على مرات عمه وعماد وقرب من حمدي بضيق وسلم عليه علشان محدش ياخد باله منهم
وقعد بهدووء وقال:معلش اتأخرت عليكم بس كان عندي شغل كتير
عماد ببسمه:لا والا يهمك عادي المهم ممكن يامرات عمي تروحي تقولي للعروسه دلوقتي علشان منتأخرش اوي
عايده بتفهم:اه تمام عندك حق انا هدخل اقولها حالا
رحلت عايده تحت نظرات التحدي والغضب المتبادله بين يوسف وحمدي
وفي غرفه سندس كانت بتتفحص صور الطفوله بتاعتها على الفون بفرحه وفجأه دخلت عايده
عايده بفرحه:سندس قومي بسرعه مرات عمك وولادها بره عاوزينك
سندس بقلق وستغراب:عاوزيني في ايه ياماما؟
عايده بحماسه وفرحه:ابن عمك طلب ايدك من يوسف اخوكي وهو موافق ياله ياحبيبتي علشان نقرأ الفاتحه ونفرح سوى
سندس سمعتها بصدمه وفرحه كبيره وقالت:تمام خمس دقايق بس هجهز ياماما وهحصلك فورا
عايده خرجت وهي بتقول:ماشي ياحبيبتي بس متتأخريش
قفلت عايده الباب خلفها وسندس رمت نفسها على السرير بفرحه كبيره ومسك فونها على صوره قديمه لطفولتها مع ابن عمها حمدي
❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️وقالت بفرحه كبيره:يااه اخيرا يارب استجبت لدعائي وحمدي طلب ايدي انا فرحانه اوي ده احلا في يوم حياتي
وقفت بحماسه وبسمه وتوجهت للحمام خلصت شور سريع ولبست دريس شيك اوي ولفت طرحتها بسرعه وحطت القليل من الميكب برز ملامحها البريئه والخلابه بصت على نفسها في المرايه برضاء وسعاده
سندس بحماسه وفرحه:كده تمام بقيت زي القمر اكيد حمدي دلوقتي هينبهر بشكلي وجمالي يارب يعدي اليوم ده على فرحه كبيره
خلصت وطلعت اخدت الشربات من المطبخ وتوجهت بسرعه على الصالون وقلبها بيدق بتوتر وعنف
بقلم الكاتبه نور محمد
وفي الصالون عماد كان قاعد بتوتر وحماسه وهو في انتظار حبيبته سندس وحمدي كان بيبص على يوسف بتوعد وحده ويوسف بيبادله نفس النظره بتحدي وفجأه دخلت سندس اللي خطفت انفاس عماد من شده جمالها والقلوب فس بسرعه كبيره من دقات قلبه العنيفه
وحمدي لاحظ دخولها ووجه نظره لها وهنا انصدم وعنيه بقت تتأملها بدهشه واعجاب كبير وسندس خطفت نظره سريعه تجاه حمدي وابتسمت بسعاده لما لقته مركز نظره معاها بانبهار واضح وخفضت رأسها بخجل منه
عايده بحب:قربي ياحبيبتي قدمي الشربات لخطيبك الاول
قربت منهم سندس بكسوف وتوجهت تجاه حمدي اللي كان قاعد جنب اخوه عماد ومدت الصنيه تجاهه بكسوف وبسمه
وهنا الكل انصدم منها ويوسف قال بصدمه وحده:سندس انتي بتعملي ايه؟ ماما قالتلك قدميها لخطيبك عماد مش لاخوه حمدي ؟!
سندس انصدمت بشده من كلام اخوها وايدها ارتجفت غصب عنها وهوب الشربات كلها اتدلقت منها على حمدي اللي انتفض بصدمه وفزع وهو بيمسح هدومه بسرعه
حمدي بضيق وغضب:انتي عملتي ايه ياغـبـ"ـيـه دلقتي الشربات كلها على هدومي مش تفتحي اكتر ياعـمـ"ـيـه
سندس بصتله بصدمه ودموع من كلامه الجارح لها ويوسف وقف بغضب رهيب وضم ايده بتوعد لحمدي وو
#البارت_السادس( خـفـايـا_الـقـلـوب ❤)
عايده بحب:قربي ياحبيبتي قدمي الشربات لخطيبك الاول
قربت منهم سندس بكسوف وتوجهت تجاه حمدي اللي كان قاعد جنب اخوه عماد ومدت الصنيه تجاهه بكسوف وبسمه
وهنا الكل انصدم منها ويوسف قال بصدمه وحده:سندس انتي بتعملي ايه؟ ماما قالتلك قدميها لخطيبك عماد مش لاخوه حمدي ؟!
سندس انصدمت بشده من كلام اخوها وايدها ارتجفت غصب عنها وهوب الشربات كلها اتدلقت منها على حمدي اللي انتفض بصدمه وفزع وهو بيمسح هدومه بسرعه
حمدي بضيق وغضب:انتي عملتي ايه ياغبيه دلقتي الشربات كلها على هدومي مش تفتحي اكتر ياعميه
سندس بصتله بصدمه ودموع من كلامه الجارح لها ويوسف وقف بغضب رهيب وضم ايده بتوعد لحمدي
يوسف بغضب وحده:حمدي احفظ لسانك مع اختي ومتنساش انك هنا ضيف عندي فمش عاوز اقل منك قدام اهلك واهلي
حمدي بسخريه:والله لا كتر خيرك يابن عمي دي فعلا الاصول يابن الاصول
يوسف ضم ايده بغضب رهيب وقرب منه بتوعد بس عماد لحقه بسرعه ووقف قدامه
عماد بقلق:خلاص يايوسف امسحها فيا انا اكيد حمدي ميقصدش يقول كده
يوسف بحده:لا يقصد ياعماد ده قل من اختي قدامنا كلنا بس ورحمه ابويا لو مااعتزر منها فورا ليكون في رد فعل تاني مش هيعجبه مني
عماد خاف اوي من غضب يوسف وحس ان الخطوبه كده باظت
وحمدي ضم ايديه لصدره ببرود وتحدي وقال:وانا مش هعتزر من حد علشان اختك اللي غلطت معايا الاول ولازم هي اللي تعتزر مني مش انا
يوسف بحده:حـمـدي قـولـت اعتزر منها فـورا
سندس نزلت دموعها بخوف من غضب اخوها وخافت يحصل مشكله بسببها بينهم فجرت بسرعه على غرفتها وهي منهاره
وعماد بص لطيفها بحزن كبير وقال:يوسف انا انا اسف بنيابه عن حمدي اخويا معلش امسحها فيا انا المره دي
يوسف تهند بغضب وقال:اعتزراك مش مقبول ياعماد اللي غلط هو اللي يعتزر وخلينا بازوق احسن
حمدي سمعه وجن جنونه وقرب منه بضيق وقال:ولو معتزرتش منها يايوسف هتعمل ايه يعني
ابتسم يوسف بثقه وتحدي وقال:بلاش تعرف انا ممكن اعمل ايه يابن عمي احسن
حمدي بلع ريقه بتوتر وعماد وباقي العيله بصوا تجاه يوسف بتعجب وستغراب
حمدي ببرود مصتنع:تمام اعمل اللي يريحك انا مش بخاف من حد سلام
رمي جملته الاخيره وخرج من البيت بتوتر وخوف تحت نظرات التوعد والتحدي من يوسف
عماد بتوتر:طيب يايوسف احنا لازم هنمشي دلوقتي علشان الوقت اتأخر وبكره ان شاء الله هحكلمك تاني
يوسف هز رأسه بتفهم وتعب وعماد اخد امه وطلع من بيت عمه بحزن
عايده بقلق:انت كويس يابني؟
يوسف بارهاق:ايوه كويس ياماما شويه تعب من الشغل متقلقيش بس روحي معلش اطمني على سندس وانا شويه وهدخل اطمن عليها بنفسي
عايده بحزن:حاضر يابني
وعلى الناحيه الاخرى في منزل جميله
زهره بعتاب:ينفع اللي عملته ده في بنت عمك قدامنا ياحمدي
حمدي بضيق:مكنش قصدي ياماما انا بس اتعصبت وانتي عارفه لما بتعصب مبعرف بقول ايه؟
عماد بحزن:خلاص حصل خير انا بكره هكلم يوسف تاني وهحل الموضوع ان شاء الله
جميله بحزن على سندس:انا عاوزه اروح اشوفها دلوقتي ياماما ممكن لو سمحتي
حمدي بحده:لا ممنوع رجلك لو خطت بيت عمك ياجميله انا هزعل منك مفهوم
جميله بخوف:ليه ياأبيه سندس اكيد زعلانه اوي وانا عاوزه تطمن عليها بس
حمدي بصرامه:انا كلامي منتهي بيت عمك ممنوع انا الكبير هنا وكلمتي اللي هتمشي في البيت ده
عماد بضيق:تمام طيب عاوز تمنعها ليه بقى ايه السبب؟!
زهره بدعم:ايوه يابني مالك من كام يوم متغير كده والنهاردا اتخانقت مع يوسف ابن عمك كمان ليه كده يابني انت كويس طيب
حمدي بضيق:ايوه كويس ياماما ويوسف اللي زودها معايا الاول وانا حر وعارف مصلحة اختي فين فلو سمحتوا مش عاوز حد يتناقش معايا تاني في الحوار ده
وافقه الجميع علشان مش عاوزين يضغطوا عليه اكتر وهو شكله تعبان ومضغوط اوي لوحده
فقالت جميله بتوتر:طيب يابيه ممكن اروح الجامعه بكره علشان زهقت من البيت وكمان ليا اسبوعين مرحتش ومحاضرات كتير راحت عليا عاوزه اعوضهم ممكن اروح بكره ارجوك
حمدي تهند بقوه ورد عليها بهدووء:تمام موافق بس تروحي مع اخوكي عماد وتاجي معاه كمان وتخلي بالك من نفسك هناك كويس
جميله بفرحه:تمام شكرا اوي ياأبيه ربنا يخليك ليا
حمدي بحب:ويخليكي لينا كلنا ياقلبي
زهره براحه:طيب انا هقوم احضر العشاء بقى
عماد بتعب:وانا هدخل ارتاح علشان تعبان وعاوز انام بس
زهره بحزن:ماشي يابني
رحل عماد لغرفته وتهندت زهره بحزن عليه وقالت:حمدي اخوك زعلان اوي بس مش عاوز يظهر ده قدامنا انت لازم تدخل تتكلم معاه يابني
حمدي بتفهم:تمام حاضر ياماما
جميله:انا هاجي اساعدك كمان ياماما
زهره ببسمه:طيب ياحبيبتي
وفي غرفه عماد كان قاعد على سريره بشرود وحزن وهو بيتذكر حاله سندس والدموع في عنيها قدامه فتهند بحزن وقلق ومسك فونه بتردد ورن عليها
عماد بتوتر:الوو
سندس بدموع:ايوه ياعماد خير في حاجه
عماد بحزن وقلق:لا مفيش بس رنيت اطمن عليكي انتي كويسه ياسندس
سندس بدموع:الحمد لله كويسه
بقلم الكاتبه نور محمد
عماد بحزن:طيب انا عارف انك دلوقتي زعلانه بسبب اللي حصل بس حقك عليا انا عارف ان حمدي زودها بس مكنش يقصد صدقيني
تهندت سندس بحزن بعد مازكر اسم حمدي وقالت:تمام حصل خير ياعماد انا مش زعلانه
عماد ببسمه وتوتر:الحمد لله طيب انتي ايه رأيك موافقه يعني والا ايه
سندس بحزن:على ايه ياعماد؟
عماد بتوتر وقلق:قصدي على ارتباطنا سوى موافقه او فيه حد تاني في حياتك
سندس تهندت بدموع وهي بتتذكر معامله حمدي لها وكلامه الجارح قدام الكل فقالت بهدووء:لا مفيش حد في حياتي ياعماد وانا موافقه
عماد سمعها وقال بصوت عالي من فرحته:بجد انتي موافقه يعني يعني نقدر نحدد الخطوبه قريب لو مش عندك مانع يعني
سندس ببسمه حزينه:تمام تقدر تكلم ابيه يوسف وتحدد معاه براحتك
عماد بسعاده كبيره:ماشي شكرا شكرا اوي ياسندس انا هكلمه بكره بأذن الله علطول
بقلم نور محمد
سندس بكسوف:تمام تصبح على خير
عماد بحب:وانتي من اهلي قريب ياقلبي
قفل عماد معاها وهو سعيد جدا انها وافقت عليه وقال:الحمد لله يارب انا فرحان اوي اوي ده اسعد يوم في حياتي كلها
وفي الصباح
عماد اخد جميله علشان يوصلها الجامعه بتاعتها وبعد مااطمن عليها سابها ومشى وجميله دخلت وسلمت على صحابها اللي وحشوها اوي وقضت باقي اليوم معاهم وهي فرحانه اوي
وفي نهايه اليوم خرجت من الجامعه وهي بتتلفت حولها على عماد اخوها وفجأه انصدمت لما لقت يوسف قدامها بينظر لها بتركيز وهو مسنود على عربيته قدامها
فجرت عليه جميله بفرحه كبيره وقالت:يوسف انت هنا علشاني مش كده
يوسف ببسمه:ايوه انا هنا علشانك ياجميله عاوز اتكلم معاكي اركبي العربيه
بعد من قدام باب العربيه وجميله كانت متوتره اوي منه ففتح لها يوسف الباب برومانسيه وقال:اتفضلي ياجميلتي
جميله دخلت العربيه بكسوف وخدودها توردت بالون الاحمر ويوسف ركب جنبها من الجهه الاخرى بسرعه
يوسف بحب:عاوزه نروح فين علشان نتكلم سوى براحتنا
جميله بكسوف:أي مكان انت بتحبه
يوسف ببسمه:تمام نروح الكافيه على النيل علشان انتي بتحبي النيل اوي
هزت جميله رأسها ببسمه وسعاده وهي فرحانه اوي وحست قلبها بيدق بجنون من وجوده جنبها ويوسف طلع بعربيته للمكان المطلوب
وبعد وقت في الكافيه على النيل
جميله بكسوف:ها يايوسف عاوزني في موضوع ايه بقى؟
يوسف ابتسم وقرب مسك ايدها بحنيه وقال:جميله انا عاوز اعترفلك بمشاعري تجاهك انا كنت متردد الاول اقولك بس دلوقتي خلاص لازم اقول الحقيقه مشاعري تجاهك
جميله جسدها كله ارتجف من لمسته لها وقلبها بقى يدق بعنف وانفاسها بقت مرتفعه قدامه بشكل ملحوظ فقال بقلق:مالك ياجميله انتي كويسه؟
جميله بتوتر وكسوف:ايـ ايوه انا كويسه بس متوتره شويه
يوسف ابتسم وقرب لمس خدها الابيض والناعم بحنيه دوبتها من الكسوف وقال بحب:انا بحبك ياجميله ومن زمان اوي تقبلي تتجوزيني
جميله سمعته وحست ان الدنيا اختفت من حولها من شده السعاده وعنيا بقت مصوبه عليه وهي بتتأمله بحب وقلبها بيدق بقوه وجنون ولسه هترد عليه لكن فجأه اخترق ذاكرتها مشهد اللي حصل معاها في الليله المشئومه بنسبه لها وحطت ايديها الاتنين برعب على رأسها وهي بتصرخ بدموع وعنف ويوسف انصدم منها ووقف بخوف عليها ولسه هيقرب منها لقى قدامه....
#البارت_السابع(خـفـايـا_الـقـلـوب❤)
يوسف ابتسم وقرب لمس خدها الابيض والناعم بحنيه دوبتها من الكسوف وقال بحب:انا بحبك ياجميله ومن زمان اوي تقبلي تتجوزيني
جميله سمعته وحست ان الدنيا اختفت من حولها من شده السعاده وعنيا بقت مصوبه عليه وهي بتتأمله بحب وقلبها بيدق بقوه وجنون ولسه هترد عليه بس فجأه اخترق ذاكرتها مشهد اللي حصل معاها في الليله المشئومه بنسبه لها وحطت ايديها الاتنين برعب على رأسها وهي بتصرخ بدموع وعنف ويوسف انصدم منها ووقف بخوف ولسه هيقرب منها لقها قدامه بتتنفس بصعوبه
فقرب منها يوسف بفزع وخوف وقال:جميله جميله انتي كويسه مالك اتنفسي اتنفسي براحه
جميله كانت بتصرخ وهي منهاره وبقت تتنفس بصعوبه كبيره وفجأه اغمى عليها
ويوسف اترعب حرفيا وحط ايده تحت قدمها والتانيه حاوط بيها كتفها وحملها بسرعه وطلع جري بها فتح العربيه بصعوبه علشان هي على ايده ووضعها برفق جوه العربيه من قدام علشان ياخد باله منها ولف بسرعه كبيره للجهه الاخرى
ركب العربيه وقلبه بيدق بعنف وقلق كبير عليها وساق العربيه بسرعه كبيره وجميله رأسها وقعت على قدمه وهي فاقده الوعي ووجهها كان شاحب مثل الاموات ويوسف حط ايده على وجهها لقى قطرات العرق متجمعه على جبينها ووجهها بقى اصفر اللون
يوسف بقلق وخوف كبير وهو بيهز فيا برفق:جميله فوقي ارجوكي متعمليش فيا كده انا اسف كل ده بسببي افتحي عنيكي ارجوكي انا اسف بجد
فضل على الحال ده ودموعه نزلت على وجه جميله وهو بيسوق بسرعه كبير وبعد وقت وصل للمشفي وحمل جميله بسرعه ودخل جرى بيها على عياده الدكتور
دفع الباب بدون اذن وقال بسرعه وخوف:يادكتور الحقني بسرعه ارجوك
بصله الدكتور بصدمه وهو كان بيفحص مريض عنده وقال:انت ازاي تدخل العياده كده بدون اذن انت مجنون
قرب منه يوسف بغضب ودموع وصرخ فيه بقوه:ايوه انا مجنون ولو مطمنتش على حبيبتي جميله دلوقتي حالا هفرجك الجنون على اصوله
المريض اترعب من شكل يوسف ووقف بخوف وقال:انا هنتظر بره يادكتور الظاهر انها حاله طارئه
الدكتور هز رأسه بتفهم وقال:تمام حطها هنا علشان افحصها بسرعه
قرب يوسف من سرير الكشف ووضعها عليه بحنيه وقعد جنبها وهو ماسك ايدها بقلق كبير
الدكتور بضيق:يافندم لو سمحت ابعد عنها علشان اعرف افحصها
يوسف ببرود وقلق:انا مش هبعد قبل مااطمن عليها الاول يادكتور
تهند الدكتور بضيق منه وبدأ في فحص جميله تحت نظرات القلق والخوف من يوسف
يوسف بقلق:ها يادكتور طمني جميله كويسه مش كده
الدكتور بحزن:للاسف المريضه حالتها النفسيه مدمره اوي ومحتاجه لدكتور نفسي افضل لحالتها
تهند يوسف بحزن وندم لانه السبب تعبها ده وقال:طيب يادكتور هي هتفوق امتي كده؟
الدكتور بتفكير:ممكن كمان شويه بس لازم تبعدها عن أي ضغوط او توتر الفتره دي لان ممكن ده يأثر على حالتها الصحيه كمان اوي
يوسف وقف وهز رأسه بتفهم وحملها بهدووء وقال:تمام يادكتور شكرا اوي تعبتك معايا
الدكتور باحترام:ده واجبي يافندم وباشفا ان شاء الله
طلع يوسف من عياده وهو محتار ياخدها فين دلوقتي فكر ياخدها لشقته القريبه من محله بس قال لا ممكن تصحي وتخاف لان المكان غريب عليها طيب اعمل ايه اه خطرت في باله فكره
توجه لممرضه الاستقبال وطلب منها غرفه خاصه وقالها انها حاله طارئه وفعلا الممرضه دلته على غرفه فاضيه دخل الغرفه ووضع جميله على السرير برفق وقعد جنبها بعد ماوضع رأسها على قدمه وهو بيمسد على حجابها بحنيه وحزن
يوسف بندم ودموع:انا اسف ياجميله عمرى ماكنت افكر حتي اني ممكن اعمل فيكي كده ياقلبي بس غصب عندي انا وعدت اختي انتقم لها من اخوكي ولازم انفذ وعدي لها ارجوكي سامحيني انا بجد بحبك اوي
قرب جبينه من جبينها وسنده عليه وهو بيتنفس رائحتها اللي بيعشقها من الطفوله ودموعه نزلت خدها الناعم مثل قطرات المطر وهنا جميله بدأ تفتح عنيها بعد ماحست بوجوده جنبها
فتحت عنيها ببدطئ وهي بتتأمل ملامحه بحب بس فجأه اخترقت ذاكرتها وجه مألوف نفس الملامح شافتها في ليله تحطيمها ودمارها على يده فقامت بفزع ودفعته بقوه رهيبه وقالت بصدمه وزهول:
وعلى الناحيه الاخر في منزل يوسف
عايده بتعب:سندس انتي يابت تعال هنا عاوزاكي
حضرت سندس بسرعه وقالت:نعم ياماما عاوزه ايه؟
عايده ببسمه:عاوزه تنزلي تجيبي طلبات البيت ياحبيبتي والدواء بتاعي علشان قرب يخلص
سندس بطاعه:حاضر ياماما من عنيا
عايده بحب:ربنا يخليكي ليا ياقلبي
سندس ابتسمت لها ودخلت غرفتها غيرت هدومها بسرعه ونزلت جري علشان تجيب طلبات البيت
وفي نفس الوقت حمدي كان قاعد في محله بزهق وهو بيراقب الطريق بملل كبير وفجأه شافها قدامه فدق قلبه بطريقه غريبه هو نفسه استغرب حالته دي فتهند بصوت عالي ونادي عليها
حمدي بصوت عالي:سندس سندس تعالي عاوزك
انتبهت سندس لصوته وبصتله بستغراب وقربت منه بتوتر وقالت:نعم عاوز ايه؟
ابتسم حمدي على غضبها الطفولي وقال:عاوز اتكلم معاكي ضروري تعالي ورايا
دخل حمدي محله وسندس بصتله بضيق بس تهندت ودخلت خلفه بطاعه
قعد حمدي على مكتبه الموجود في المحل الدهب بتاعه واشار لها تقعد قدامه وهي قعدت ببرود
حمدي بندم وحزن: سندس انا اسف غلط فيكي قدام اهلك واهلي في بيتكم بس صدقيني بدون قصد انا مضغوط في الشغل هنا واعصابي مش تمام الفتره دي فممكن تسامحيني
سندس بصتله بصدمه وفرحه كبيره وقلبها دق بقوه وانفاسها بقت مسموعه لدرجه انها بقت تتنفس بسرعه كبيره قدامه
حمدي بقلق:سندس انتي كويسه مالك اهدي انا اسف خلاص اهدي
سندس بصتله بتوتر وارتباك وحمدي جري على الثلاجه جنبه احضر منها عصير لمون وقدمه لها بقلق وقال:خدي اشربي ده واهدي مالك حصل ايه؟
سندس خطفت منه كبايه العصير وشربتها بسرعه وتوتر وقالت:احم انا بقيت كويسه الحمد لله شكرا متقلقش عليا
تهند حمدي براحه وقعد مكانه تاني وهو بيتأملها بنظرات اعجاب غربيه سندس لاحظتها فقامت بتوتر وكسوف وقالت:انا لازم امشي دلوقتي ماما هتقلق عليا كده عن ازنك
لفت بسرعه علشان تمشي بس وقفها صوت حمدي اللي قال بسرعه: سندس استني الاول انا حابب اقدملك حاجه
سندس انصدمت من كلامه وبصتله بتركيز وحمدي فتح درج المكتب بتاعه واخرج منه علبه مزينه مدها لها ببتسامه وقال:دي اعتبريها هديه اعتزار مني لاني زوتها معاكي بدون قصد ممكن تقبليها من ابن عمك
سندس توترت اوي ووجها بقى احمر اللون من الكسوف مدت ايدها بهدووء واخدتها منه وقالت:شكرا هديه مقبوله منك
ابتسم حمدي بسعاده وقال:طيب افتحيها هنا قبل ماتمشي انا صممته بأيدي مخصوص علشانك
سندس قلبها دق بسعاده كبيره من كلامه قدامها وهي مش مصدقه نفسها حمدي عمل لها هديه مخصوص علشانها!! ده اجمل يوم في حياتها كلها تحمست اوي وفتحتها بسرعه وانصدمت بشده لما لقت جواها....
#البارت_الثامن(خـفـايـا_الـقـلـوب❤)
قرب جبينه من جبينها وسنده عليه وهو بيتنفس رائحتها اللي بيعشقها من الطفوله ودموعه نزلت خدها الناعم مثل قطرات المطر وهنا جميله بدأ تفتح عنيها بعد ماحست بوجوده جنبها
فتحت عنيها ببدطئ وهي بتتأمل ملامحه بحب بس فجأه اخترقت ذاكرتها وجه مألوف نفس الملامح شافتها في الليله المشئومه ليله تحطيمها ودمارها على يده فقامت بفزع ودفعته بقوه رهيبه وقالت بصدمه وزهول:انا انا فين هو حصل ايه معايا؟
يوسف انصدم من رد فعلها وقرب منها بسرعه وقلق وقال: اهدي اهدي ياجميله انتي في المستشفي لانك تعبتي فجأه مني
جميله بصتله بدموع وهي بتتذكر نفس الليله يوم ماتسلل يوسف لداخل غرفتها من البلكونه الملتصقه بغرفته وقرب منها وجميله شافت شخص قرب منها ووجهه كان قريب من انفاسها وبعدها حط قماشه على فمها و غابت عن الوعي
جميله بدموع وانهيار: انا ادمـ..ـرت يايوسف ادمـ.. ـرت ومعرفش مين عمل فيا كده وليه انا ادمـ..ـرت بدون زنب وحتي المجرم مشفتش ملامحه كويس قدامي ليلتها
كتمت شهقتها بعد ما لاحظت هي قالت ايه قدامه ويوسف نزلت دموعه بوجع عليها وقرب منها بدون وعي وحضتها بحنيه وقال: اهدي انا جنبك ومعاكي ياجميله صدقيني انا بحبك ومستحيل اسيبك ابدا
رفعت عنيها بدموع وصدمه وقالت:يعني انت لسه عاوزني برضو بعد ماعرفت ان فيه حيو*ان قرب مني ومبقتش بنـ..ـت بنو'ت بسببه
يوسف سمعها واغمض عنيه بوجع من نبره الكره الواضحه في صوتها وحست بغصه في قلبه لان جميله لو عرفت الحقيقه اكيد هتكرهه اوي وقتها وده اللي قلبه مستحيل يتحمله هو تعود ديما يشوف نظره الحب في عنيها ليه واكيد لو تبدلت النظره الحب دي لكره قلبه هيتدمر بسببها
فتح عنيه بخوف واحاط وجهها بأيده برقه وحب وقال:جميله انا بحبك ومتأكد ان ده مكنش بأرادتك وكان غصب عنك علشان كده انا لسه عاوزك ومتمسك بيكي اوي كمان
نزلت دموع جميله على ايده بتأثر وحب وقالت:وانا بحبك اوي يايوسف
دق قلب يوسف بعنف قدامها وقرب منها بهدووء وهو مركز على شفايفها بحب ومغيب تماما في بحور حبه لها بس فاق فجأه وبعد عنها بصعوبه وتمالك نفسه بسرعه وبلع ريقه برغبه وقال بتوتر: احم الوقت تأخر اوي ياجميله واكيد مرات عمي قلقانه عليكي اوي دلوقتي ياله نمشي من هنا
هزت جميله رأسها ببسمه وكسوف ووقفت بخجل لاحظه يوسف اللي ابتسم لها بحب وجوه قلبه ندم كبير
وعلى الناحيه الاخرى في محل الدهب الخاص بحمدي
سندس قلبها دق بسعاده كبيره من كلامه قدامها وهي مش مصدقه نفسها حمدي عمل لها هديه مخصوص علشانها!! ده اجمل يوم في حياتها كلها تحمست اوي وفتحتها بسرعه وانصدمت بشده لما لقت جواها سلسله رقيقه جدا من الدهب الخالص وفي نصها وضع اسمها المصنوع من الدهب ومزين بمجوهرات لامعه مثل الألماس تجنن خطفت عقلها وقلبها من مكانه وبقت تلف حول نفسها بسعاده كبيره
سندس بسعاده وفرحه طفوليه:الله دي اجمل سلسله شوفتها في حياتي جميله اوي اوي
وبصت تجاه حمدي اللي كان متابعها بأعجاب كبير وقالت برقه:شكرا بجد دي اجمل هديه اخدتها في حياتي تحفه اوي ياحمدي
حمدي وقف وقرب منها ببتسامه واعجاب وقال:طيب ممكن تسمحيلي البسهالك حابب اشوف شكلها وهي حولين رقبتك
سندس توترت اوي من طلبه وبقى قلبها يدق بجنون لما حمدي قرب منها ومسك السلسله منها وقال بحنيه:قولتي ايه موافقه؟
هزت رأسها بتوتر وكسوف فقرب منها حمدي ووقف خلفها فتح السلسله وحطها حول رقبتها برفق وسندس وجهها بقى احمر اللون ودرجه حرارته ارتفعت اوي من التوتر والخجل
وحمدي قفل السلسله من الخلف ولفها تجاهه وهو بيتأمل ملامحها البريئه وخدودها اللي بقت مثل حبه الطماطم الناضجه من الكسوف وابتسم وقال:شكلك يهبل وانتي بالكسوف ده
رفعت عنيها ليه بصدمه فضحك حمدي بتوتر وقال:احم قصدي على السلسله شكلها يهبل وهي معلقه على رقبتك كده
سندس بصت في الارض بخجل واضح وقلبها بقى دقاته مسموعه لها فقالت بسرعه وتوتر واضح:انا انا لازم امشي دلوقتي علشان اتأخرت اوي على ماما عن ازنك وشكرا اوي على الهديه
جرت بسرعه من قدامه وحمدي ابتسم لها بأعجاب وحط ايده على قلبه يتحسسه بصدمه وعتاب
حمدي بضيق وصدمه:لا لا مش عاوزك تدق تاني كفايه اللي حصل زمان بسببك انا خسرت كتير ولغايه دلوقتي بخسر وكله بسببك لا انا مستحيل احب تاني ابدا
تهند بتعب ودموع تجمعت في عنيه ورجع رأسه للخلف بحزن وقال بشتياق:يااه وحشتيني اوي ياهند اوي
غمض عنيه وهو بيحاول يتخيلها قدامه مثل العاده بس حصل شئ غير متوقع ظهرت صوره سندس في خياله وهي بتبتسم له بطريقه ساحره خلته ابتسم لها بهيام وحب دقيقه واتنفض من مكانه بصدمه وعدم تصديق وقال:لا مستحيل انا بفكر في مين دي دي حبيبته اخويا وقريب هتبقى مراته انا ازاي افكر فيها كده اصلا
وبخ نفسه بشده وتهند بتعب وارهاق من افكاره الغبيه ونكب على شغله وهو بيحاول يشغل نفسه علشان ميستسلمش لافكاره ودقات قلبه الغربيه بانسبه له بقلم نور محمد
وفي المساء في منزل جميله
كانت تجلس على سريرها وهي سارحه في خيالها مع حبيبها يوسف بهيام وفجأه دخل زهره امها الغرفه وقالت:جميله قومي ياحبيبتي مرات عمك عايده ويوسف وسندس بره عاوزينك
جميله دق قلبها بعنف اول ماسمعت اسم يوسف واترتسمت بسمه كبيره على فمها ووقفت بحماسه وقالت:بجد ياماما انا انا هجهز فورا خمس دقايق بس
زهره ابتسمت بسعاده على فرحه وحماسه بنتها اللي وحشتها من زمان وقالت:تمام ياقلبي بس متتأخريش علينا
خرجت زهره من الغرفه وجميله جرت على الحمام اخدت شور سريع وطلعت لبست اشيك دريس عندها وكان لونه زهري وعليه اشكال زهور متنوعه وفي نصه حزام ابيض وعليه حجاب ابيض رقيق وانيق اوي
خلصت جميله ووضعت القليل من الميكب الهادئ على بشرتها ابرز ملامحها الجميله الطفوليه وبصت على نفسها بسعاده لا توصف وهي بتقول:يارب شكلي يعجبه النهاردا انا متأكده انه هنا علشان يطلبني من أبيه حمدي يارب ده اجمل يوم في حياتي بجد
بقلم نور محمد
طلعت من الغرفه وهي متوتره اوي وصلت لصالون وخطفت نظره سريعه تجاه يوسف اللي كان مركز اوي معاها بزهول واعجاب كبير وجميله ابتسمت بسعاده وقعدت جنب اخوها عماد
عماد ببسمه:والله انتوا نورتوا البيت كله
يوسف بأعجاب واضح: شكرا البيت منور بأهله وقمره ياعماد
جميله سمعته وخدودها توردت بالون الاحمر من الخجل وعماد اخد باله منها وبصلها ببسمه وسعاده وقال:تمام كده ندخل في المفيد لان الكتاب باين من عنوانه ها اتفضل يايوسف
يوسف ابتسم باحراج وقال بتوتر:احم تمام انا جاي وبدون مقدمات كتير عاوز اطلب ايد جميله اختك على سنه الله ورسوله قولت ايه ياعماد
عماد ابتسم بسعاده كبيره على طلبه وبص على اخته جميله اللي ظهر على ملامح وجهها السعاده والرضا ولسه هيرد عليه بالموافقه
دخل حمدي بسرعه على الصالون وقال بغضب وحده:طيب مش من الاصول برضو تاجي تطلبها من اخوها الكبير والا ايه يابن عمي
الكل انصدموا من رد فعل حمدي الغريب عليهم ويوسف بصله بضيق وتحدي وووو
#البارت_التاسع(خـفـايـا_الـقـلـوب❤)
طلعت من الغرفه وهي متوتره اوي وصلت لصالون وخطفت نظره سريعه تجاه يوسف اللي كان مركز اوي معاها بزهول واعجاب كبير وجميله ابتسمت بسعاده وقعدت جنب اخوها عماد
عماد ببسمه:والله انتوا نورتوا البيت كله
يوسف بأعجاب واضح: شكرا البيت منور بأهله وقمره ياعماد
جميله سمعته وخدودها توردت بالون الاحمر من الخجل وعماد اخد باله منها وبصلها ببسمه وسعاده وقال:تمام كده ندخل في المفيد لان الكتاب باين من عنوانه ها اتفضل يايوسف
يوسف ابتسم باحراج وقال بتوتر:احم تمام انا جاي وبدون مقدمات كتير عاوز اطلب ايد جميله اختك على سنه الله ورسوله قولت ايه ياعماد
عماد ابتسم بسعاده كبيره على طلبه وبص على اخته جميله اللي ظهر على ملامح وجهها السعاده والرضا ولسه هيرد عليه بالموافقه
دخل حمدي بسرعه على الصالون وقال بغضب وحده:طيب مش من الاصول برضو تاجي تطلبها من اخوها الكبير والا ايه يابن عمي
الكل انصدموا من رد فعل حمدي الغريب عليهم ويوسف بصله بضيق وتحدي
عماد وقف بعدم فهم وقال: اهدي ياحمدي يوسف اجه اصلا علشان يطلبها منك الاول بس انت مكنش موجود فطلبها مني واكيد يعني مفيش شئ هيتم بدون موافقتك انت الاول
حمدي سمعه وتوجه للكنبه اللي قدام يوسف ببرود تحت نظرات الضيق المرسومه على ملامح يوسف قدامه وقال: تمام قولت المفيد ياعماد ومدام الموضوع ده في ايدي انا.. انا بقول قدامكم الكل انا مش موافق على الجوازه دي ابدا
الكل انصدموا منه وجميله نزلت دموعها بصدمه وحزن كبير ويوسف وقف قدام حمدي بتحدي وقال: تمام عن ازنكم خمس دقايق بس ياجماعه عاوزه اكلم حمدي ابن عمي على انفراد
محدش رد عليه لانهم لسه مصدمين من كلام حمدي ويوسف قرب من حمدي بغيظ وغضب وقال: تعال معايا عاوز اتكلم معاك بره افضل من هنا
حمدي تجاهل كلامه وهو بيصفر قدامه بستفزاز وقال: لو عندك كلام مهم عاوز تقوله قوله هنا محدش غريب دول اهلك واهلي يابن عمي
يوسف ضغط على ايده بنفاذ صبر وقرب منه بهدووء ماقبل العاصفه وهمس له: قوم معايا بازوق احسلك ياحمدي انا مش عاوز اكشف ورقي قدام الكل هنا وانت عارف انك اول واحد هيزعل فينا
حمدي توتر اوي من كلامه وبلع ريقه بخوف وقال: تمام اطلع قدامي
يوسف نفخ بضيق وطلع من البيت كله وتوجه لبيته المجاور لهم وحمدي طلع ودخل خلفه وفجأه ضربه يوسف لكمه قويه وقعه على الارض بألم
وقال بفحيح وغضب:بـقـى بـتـرفـضـنـي انا قـدام اهـلـك واهـلـي ياحـمـدي
حمدي مسح الدم جنب شفته بسخريه وقال:وانت متوقع مني اوافق على حيو"ان زيك بعد اللي عملته في اختي يايوسف بقلم نورمحمد
يوسف قرب منه بتحدي وقال:اه هتوافق عليا ياحمدي علشان انت اكتر واحد عارف انا اقدر اعمل فيك ايه والا نسيت الفديو اللي معايا
حمدي بصله بتوتر وخوف ويوسف كمل بخبث وتحدي:الفديو اقدر بسهوله العب فيه واشيل وشي واحط مكانه وشك القمر ده وبعدها اوعدك هتبقى انت حديث البلد كلها ومن اول يوم هتطلع الترند شاهد ماذا فعل الاخ المخـ"ـتل القـ'ـذر بأخته الضحيه المسكينه
حمدي بصله بصدمه وزهول وندفع مسكه من لياقه قميصه بغضب رهيب وقال:انت ايه ياخي شيـ'ـطان ازاي بتفكر بالطريقه دي اصلا خاف على اختك يجي يوم يترد ده كله فيها كمان يايوسف
بعد يوسف ايديه عنه ببرود وقال:انا قولت اللي عندي تطلع فورا تقول قدام اهلك واهلي انك غيرت رأيك وكمان الخميس الجاي كتب الكتاب او انتظر ردي بكره الصبح على مواقع التواصل الاجتماعي قولت ايه؟
تهند حمدي وجواه غضب كبير وتوعد اكبر وقال:تمام موافق بس اوعدك انك هتندم اوي يايوسف وبكره تشوف
ابتسم يوسف ببرود وقال:وانا قد التحدي يابن عمي وبكره نشوف مين هيكسب التحدي فينا
حمدي بصله بتحدي توعد ويوسف بادله نفس النظره وخرجوا سوى من البيت وتوجهوا لبيت حمدي بقلم نور محمد
دخل حمدي الاول وخلفه يوسف وجميله كانت في حضن امها وهي بتعيط بقوه حمدي بصلها بشفقه لانه عارف انها بتحب يوسف بس هو رفض من خوفه عليها تهند بحزن وقرب منها بحنيه وقال:كفايه ياجميله انا مش بحب اشوف دموعك دي ياقلبي خلاص انا موافق علشانك وكمان اتفقت مع يوسف كتب الكتاب الخميس الجاي
الكل سمعوه بفرحه كبيره وجميله بعدت عن امها بسرعه وجرت حضنته بقوه وقالت بفرحه عارمه:بجد يابيه حمدي انت موافق بجد
حمدي حاوطها بحنان اخوي تحت نظرات الضيق والغيره الواضحه من يوسف وقال: بجد ياقلب ابيه انا علشانك مستعد اعمل أي شئ في الدنيا ياجميله
جميله ابتسمت بشده وبعدت عنه وهي بتبص على يوسف بفرحه وحب ويوسف بيبادلها نفس النظره بحب كبير
وعماد قرب وحضن يوسف وباركله بفرحه والجو كان سعيد جدا في المكان بس فجأه قال حمدي بخبث:بس انا عندي شرط الاول عاوز عماد وسندس يجوز معاهم في نفس اليوم
عماد بصله بصدمه وفرحه كبير وسندس حست بغصه في قلبها ولمعت الدموع في عنيها بحزن
ويوسف كان بيبصله بشك وعدم فهم بس قال بتحدي:تمام وانا مش عندي مانع يوم الخميس الجاي كتب كتابي على جميله وكتب كتاب عماد على سندس اختي
بقلم نور محمد
حمدي ابتسم بخبث وتحدي وعماد في دنيا تاني من السعاده وجميله كمان كانت في حاله مماثله له على عكس سندس كانت حزينه اوي ونفسها ترفض بس ازاي بعد ماوافقت بنفسها عليه
وزهره حضنت عايده بسعاده على ارتباط اولادهم وحبهم الظاهر في عنيهم لبعض
وبعد مرور اسبوع جاء اليوم المنتظر والكل كان متحمس وفرحان اوي باليوم ده
عماد بسعاده:حمدي انا فرحان اوي النهاردا ده اجمل يوم في حياتي كلها
حمدي ببسمه:ربنا يديمها عليك سعاده ياحبيبي
عماد بحماسه: اللهم امين يارب طيب انا هروح اجيب سندس من عند الميكب علشان منأخرش على القاعه وكمان يوسف راح يجيب جميله دلوقتي
حمدي سمعه و تهند بتمثيل وقال: اااه الحقني ياعماد
عماد سنده بسرعه وقال بقلق: مالك ياحمدي انت كويس؟
حمدي بتعب مزيف: لا حاسس بطني وجعاني اوي
عماد بقلق وخوف: طيب تعال معايا افحصك في البيت احسن
حمدي باعتراض وتمثيل: لا الوقت خلاص اتأخر وجميله اختك اكيد لوحدها دلوقتي وانت لازم تروح تقف معاها ده اهم يوم في حياتها كلها ياعماد
عماد بتوتر: طيب وانا هسيبك لوحدك ازاي وانت تعبان كده وكمان سندس مين هيجيبها دلوقتي وهي لوحدها
حمدي تهند بتعب وخبث وقال: انا انا هروح اخد دواء لبطني ولما تخف شويه هروح اجيب سندس لغايه القاعه بنفسي متقلقش بس انت لازم تمشي دلوقتي تقف مع اختك ومتسبهاش لغايه القاعه وانا وسندس مش هنتأخر عليكم
عماد تهند براحه وقلق وقال: تمام تمام انا هروح اقف مع جميله وانت خلي بالك من نفسك ومن سندس كمان ومتتأخرش علينا ماشي
حمدي ببسمه: حاضر ياعماد
عماد ابتسمله بطمئنان وسابه ومشي علشان يقف مع اخته جميله وحمدي بص في طيفه بحزن وندم وقال: يارب تقدر تسامحني ياعماد بس انا هعمل كده علشان اختك جميله
وبعد وقت في قاعه الفرح دخل يوسف وفي ايده جميله وجنبه عماد وجميله كانت فرحانه اوي اوي وكمان يوسف كان فرحان زيها وصلوا وقعدوا قدام المعازيم واهل الحاره كلهم والاجواء كانت ممتازه جدا
بس عماد كان في دنيا تانيه وهو قلقان اوي وحاسس أن في شئ وحش هيحصل حط ايده على قلبه وتهند بعمق
ويوسف قرب منه بقلق وقال:عماد لاخر مره هسئلك انت ليه مرحتش تجيب سندس بنفسك وفين اخوك حمدي مش ظاهر ليه؟
عماد بتوتر:اصل اصل حمدي تعب شويه وقالي اروح اقف مع جميله علشان لازم حد يقف معاها في اليوم ده وكمان قالي انه بعد مايتحسن شويه هيروح يجيب هو سندس بنفسه لهنا
يوسف سمعه بصدمه وزهول وصرخ فيه بغضب:اييه انت يتقول ايه ياغبي حمدي هو اللي راح يجيب سندس مكانك انت عبيط يالا
عماد خاف منه ولسه هيرد عليه قاطعه دخول حمدي اخوه للقاعه وهو لابس بدله العريس وفي ايده سندس
الكل انصدم بشده من شكلهم واولهم عماد اللي جرى على حمدي بصدمه وزهول وقال:حمدي انت انت ايه اللي لابسه ده وكمان اتأخرت كده ليه؟
حمدي بصله ببرود حاول التمسك بيه قدامه وقال بتوتر: احم عماد انا عاوز اقولك الاول ان الجواز قسمه ونصيب و
قاطعه اندفاع يوسف اللي مسكه من لياقه بدلته بقوه وقال بغضب:انـت بـتـقـول ايـه ياحـيـو"ان انـت اوعـي اوعـي ياحـمـدي يـكـون عـمـلـت اللي في دمـاغـي والله اقـتـ'ـلـك وشـرب مـن دمـ'ـك انت سامعني
حمدي بصله بجمود وفك ايده عن لياقه بدلته ببرود وقال:ايوه عملت اللي في بالك يايوسف انا اجوزت سندس على سنه الله ورسوله ولو عاوز تتأكد قسمه الجواز في جيبي تحب تشوفها بنفسك
يوسف انصدم بشده وبص تجاه اخته سندس بغضب جحيمي ولسه هيقرب منها حمدي وقف قدامه بحمايه وقال:سندس بقت مراتي ولو عاوز حاجه منها تقدر تقولي انا بقيت رجلها وحمايتها دلوقتي
يوسف ضم ايده بغضب رهيب ولسه هيهجم على حمدي وقف بصدمه وخوف لما سمع صوت مرات عمه زهره وهي بتصرخ برعب:يالـهـووي الحـقـنـي ياحـمـدي اخـوك عـمـاد اغـمـى عـلـيـه ومـش بـيـتـنـفـس خـالـص يـالـهـووي
حمدي سمعها بصدمه كبيره وجرى زي المجنون على اخوه عماد وووو
#البارت_العاشر
(خـفـايـا_القـلـوب ❤)
يوسف انصدم بشده وبص تجاه اخته سندس بغضب جحيمي ولسه هيقرب منها حمدي وقف قدامه بحمايه وقال:سندس بقت مراتي ولو عاوز حاجه منها تقدر تقولي انا بقيت رجلها وحمايتها دلوقتي
يوسف ضم ايده بغضب رهيب ولسه هيهجم على حمدي وقف بصدمه وخوف لما سمع صوت مرات عمه زهره وهي بتصرخ برعب:يالهووي الحقني ياحمدي اخوك عماد اغمى عليه ومش بيتنفس خالص يالهووي
حمدي سمعها بصدمه كبيره وجرى زي المجنون على اخوه عماد
وبعد وقت الكل كان متجمع قدام غرفه عماد في المستشفي والدكتور دخل يفحصه تحت نظرات القلق والخوف المحفور في عيون الجميع
بقلم نور محمد
حمدي كان واقف قدام غرفته ودموعه بتنزل بغزاره على حاله اخوه وجميله كانت بتعيط في حضن امها زهره اللي كانت منهاره هي كمان زيها وسندس كانت واقفه بعيد ونظرها كله مصوب على حمدي بشفقه وحزن
اما يوسف كان واقف قلقان اوي على عماد وفي نفس الوقت جواه غضب رهيب تجاه حمدي وسندس اخته
ومرت دقايق بس وخرج الدكتور بتعب وحمدي قرب منه بسرعه وقلق وقال:طمني ارجوك يادكتور اخويا كويس مش كده
رد الدكتور بهدووء وقال:ايوه الحمد لله الدكتور عماد بقى كويس بس هو كان عنده هبوب في الدوره الدمويه بسبب صدمه قويه تعرض لها ولحسن الحظ انكم لحقتوه بسرعه لهنا
حمدي تهند براحه وفتح غرفه عماد ودخل بسرعه وجميله جرت خلفه علشان تطمن على اخوها كمان وسندس مشت خلفها علشان تدخل معاهم بس يوسف منعها ومسك ايدها بقوه
يوسف بغضب وحده:انتي رايحه فين خلاص احنا اطمنا على عماد والحمد لله بقى كويس ودلوقتي لازم نمشي من هنا وانتي هتاجي معايا ياله
سندس خافت اوي منه بس جمعت قوتها كلها وسحبت ايدها منه بهدووء وقالت:انا مش همشي من هنا ياابيه علشان انا بقيت ست مجوزه ومكاني بقى مع جوزي حمدي دلوقتي
يوسف انصدم منها ورفع ايده بغضب علشان يضربها بس زهره مرات عمه وقفت قدامه بحمايه وقالت:لا يابني متغلطش كده دي مهما حصل اختك وميصحش تمد ايدك عليها يايوسف
يوسف نزل ايده تاني وضمها بغضب رهيب وقال بحده:مانا علشان اخوها عاوز اعلمها الادب من اول وجديد بقى رايحه تتجوزي بدون عملي ياسندس ليه معاكي خر'وف في البيت والا ايه
يوسف كان بيتكلم بغضب وصوت عالي والناس كلها اخدت بالها منه فجرت عليه عايده امه بقلق وقالت:اهدي يابني احنا في مستشفي دلوقتي الناس هنا تقول علينا ايه في البيت نتفاهم احسن يايوسف ارجوك يابني
تهند يوسف بضيق كبير وقال بغضب مكبوت:هو جواب واحد هتاجي معانا ياسندس البيت وتطلبي الطلاق منه هسامحك وترجعي اختي وروح قلبي بس لو اصريتي على رأيك يبقى انتي مش اختي والا اعرفك وهعتبر ان اخواتي الاتنين ما'توا سوى قولتي ايه ؟!
سندس انصدمت بشده من كلامه ودموعها نزلت بغزاره وزهره قربت وحضنتها بشفقه وقالت:روحي مع اخوكي يابنتي هو عنده حق اللي عملتيه ده غلط بدون علم اهلك ياسندس اسمعي كلام اخوكي ياحبيبتي
سندس بصت ليوسف بحزن كبير وعقلها بيقولها وافقي واشتري اخوكي ده سندك واكتر حد هيخاف عليكي في الدنيا كلها بس قلبها عاند وقال لا اختاري حب حياتي وفكري لو استسلمتي دلوقتي عمرك ماهيكون ليكي تاني ابدا وده اخوكي واكيد هياجي يوم ويسامحك فيه
تهندت سندس بدموع وندم كبير بعد ماحسمت امرها وقالت بحزن:انا هختار جوزي انا بقيت ست مجوزه ومكاني جنب جوزي حمدي ومش هسيبه ابدا
يوسف سمعها وحس بغصه كبيره في قلبه ودموع لمعت في عنيها بس تمالك نفسه ومسك ايده امه اللي كانت منهاره بشده وقال:تمام ياله ياماما نمشي من هنا انا من النهاردا اخواتي الاتنين ما*توا واد'فنوا سوى وبكره هاخد عزاء اختي التانيه كمان
سحب امه بهدووء وقلبه مكسور ميه حته ووجع رهيب بينخر جواه وعايده بصت تجاه بنتها سندس بدموع ووجع بس سكتت لان بنتها غلطت ولازم تتحمل تمن غلطها ده لوحدها
خرج يوسف من المكان كله وسندس حضنت زهره بقوه ونهيار وهي بتعيط بقوه في حضنها وزهره مسحت على ظهرها بحنيه وشفقه وقالت:اهدي ياحبيبتي انا معاكي يابنتي ومش هسيبك يوسف بس متعصب دلوقتي واكيد مش هيعمل كده ابدا اهدي
وفي غرفه عماد
حمدي كان قاعد جنبه وهو ماسك ايده بدموع وهندم كبير وجميله جنب عماد من الجهه الاخرى وهي كمان بتعيط عليه
حمدي بدموع وهدووء: جميله ممكن تخرجي تشوفي ماما وسندس بيعملوا ايه بره لغايه دلوقتي
هزت جميله رأسها بطاعه وخرجت من الغرفه وعماد بدأ يفتح عنيه بتعب شديد بس اول ماشاف حمدي جنبه قال بحده وتعب: انت بتعمل ايه هنا جنبي اخرج بره انا مش عاوز اشوف وشك تاني
حمدي سمعه بوجع كبير ومسك ايده بقوه وقال: عماد اهدي وانا هفهمك كل حاجه والله بس اسمعني
عماد بغضب: بقولك اخرج بره مش عاوز اشوفك هنا تاني
بقلم الكاتبه نور محمد
حمدي بدموع وعند: لا مش هسيبك قبل مااحكيلك كل حاجه الاول ورحمة ابوك لتسمعني ياعماد وبعدها اعمل اللي يريحك ياخويا
عماد تهند بضيق وتعب وقال: تمام قول اللي عندك انا سامعك اهو
حمدي ابتسم بحزن وقال: شكرا ياعماد انا هحكيلك كل حاجه والله اسمع بقى اللي حصل من الاول
بدأ حمدي يحكيله كل حاجه حصلت من الاول وبعد ماخلص كمل بدموع: والله كانت بس لحظه ضعف مني ومكنتش متوقع ابدا انها تعمل كده وبعد اللي حصل مع اختك جميله عرفت ان يوسف السبب وعمل كده علشان يرد ليا اللي عملته في اخته زمان وكمان لما رفضت جوازه من جميله اختك هددني بالفديو اللي معاه انه هيفضحني انا وجميله
ففكرت وقتها لو انت اللي اجوزت سندس اخته هو هيبقى مطمن عليها معاك لانه عارف انك بتحبها اوي بس انا لو اجوزتها مكانك كده هو هيخاف عليها مني ووقتها هقدر اخد الفديو واخلص جميله كمان منه بسهوله علشان كده انا حكيت الحقيقه كلها لسندس وطلبت منها تساعدني نجوز على الورق بس لمده شهر او شهرين بس وبعدها هطلقها والله ياعماد انا عارف انك بتحبها اوي علشان كده انا هطلقها علشانك بعد مااخلص جميله من يوسف للابد انا متأكد يوسف عاوز يجوزها علشان ينتقم مني ويحرق قلبي عليها
خلص كلامه كله تحت نظرات الغضب واتوعد من عماد اللي قال بحده: اه يايوسف الكـ'ـلب كله ده يطلع منه هو في الاخر وراسم قدامنا انه ملاك ومضحي وانا اللي كنت عاوز اصارحه بالحقيقه من الاول علشان مظلموش معانا يطلع هو المجرم الحقيقي في الاخر طب وديني ماهسيبه وحق اختي جميله هاخده منه بأي تمن
حمدي بقلق وخوف:لا ياعماد انت خليك خارج الحوار ده انا هتصرف معاه وعارف هعمل ايه كمان انا كنت اقدر افرج جميله على الفديو وساعتها هي هتكرهه اوي وتبعد عنه بس مهنش عليا اكسرها تاني بعد اللي حصل معاها بسببه علشان كده انا قررت اتصرف معاه بطريقتي الخاصه ويا انا يا انت يايوسف الزهيري بقى
عماد بتعب:تمام ياحمدي انا هسيبك تتصرف انت في الحوار ده بس عاوزك توعدني ان سندس تبقى خارج اللعبه دي وكمان تنفذ كلامك ليا وتطلقها بعد شهر شهرين بالكتير ياحمدي
حمدي حس بغصه في قلبه من كلام عماد اخوه بس تصنع الهدووء وقال:حاضر ياعماد انا هعملك كل اللي انت عاوزه اوعدك
عماد ابتسمله براحه وحمدي بادله ببسمه حزينه وهو مش عارف بقى حزين كده ليه من كلام اخوه مع انه ده كان قراره من الاول
وفي الليل رجعوا كلهم للبيت تاني وحمدي كان ساند عماد اخوه بحرص وقعده على الكنبه في الصالون وقال:ماما لو سمحتي حضري الاكل لعماد علشان معاه علاج لازم ياخده دلوقتي
زهره هزت رأسها بطاعه وزهبت تجاه المطبخ وجميله مشت تجاه غرفتها بحزن علشان تغير فستان الفرح بتاعها وبقى الموجود في الصالون حمدي وعماد وسندس اللي كانت متوتره اوي وبتفرك في ايدها بقوه
وحمدي لاحظ توترها قدامه فقال بحنيه:سندس انا عارف انك متوتره اوي بس متخافيش انا عند كلامي ليكي احنا جوازنا هيبقى على الورق بس لمده شهر او شهرين بالكتير وبعدها هطلقك وانتي وعماد هتتجوزوا تاني وانا بنفسي هحضر لكم اكبر فرح في البلد كلها
بقلم نور محمد
عماد سمعه بفرحه كبيره على عكس حاله سندس اللي كانت حزينه جدا بكلام حمدي ونفسها ترفض بس ازاي بعد ما وافقت بنفسها من الاول على الاتفاق ده
وحمدي كمان كان من جواه حزين اوي وكلامه ده طلع بصعوبه وحس بخنقه قويه فتهند بقوه وقال:انا هدخل اغير هدومي في غرفتي وانتي ياسندس تقدري تغيري هدومك في غرفه جميله وكمان هتنامي عندها طول المده اللي هتفضلي فيها هنا علشان تبقي على راحتك اكتر
سابهم ودخل غرفته بحزن وسندس لمعت الدموع في عنيها ودخلت غرفه جميله بسرعه وعماد كان فرحان اوي بكلام اخوه حمدي وتأكد انه فعلا هيبقى قد كلمته معاه
وبعد وقت على سفره العشاء
كانت العيله كلها متجمعه والاكل قدامهم زي ماهو وكل واحد في عالم تاني جميله كانت حزينه اوي علشان مكتملش زواجها من يوسف حبيبها وحمدي كمان كان حزين وجواه صراع كبير ومشاعر غربيه تجاه سندس نفسه نبقى جنبه بس في نفس الوقت هو حاسس انها من حق اخوه عماد وهو ملهوش حق فيها وسندس كمان كانت حزينه اوي وكانت نفسها تعترف لحمدي بمشاعرها تجاهه بس خايفه ينكسر قلبها منه لو رفض حبها ليه اما عماد الوحيد اللي كان مرتاح ومتأكد ان حمدي هينفذ وعده ليه وفي النهايه هيحصل على حب حياته سندس وبعد صمت كبير في المكان
قاطعه صوت زهره اللي قالت بهدووء وهي موجهه كلامها لابنها حمدي : حمدي انا سكت على اللي انت عملته في القاعه وفي المستشفي علشان حاله اخوك ومن خوفي عليه بس دلوقتي اهو بقينا في بيتنا وهنا مفيش حد غريب ممكن اعرف بقى انت عملت كده ليه؟
حمدي توتر اوي من سؤال امه وبص تجاه جميله بخوف وهو مش عارف ازاي هيقول الحقيقه كده قدامها بلع ريقه وتصبب عرق من القلق والتوتر وقال:ماما انا هقولك كل حاجه بس بعدين مش دلوقتي
زهره سمعته وحست ان فيه شئ كبير حصل معاه فأصرت عليه تعرف وقالت:لا دلوقتي ياحمدي انت كده قلقتني اوي يابني قول بقى حصل معاك ايه؟
حمدي بص على عماد وكانوا الاتنين متوترين وخايفين تظهر الحقيقه قدام اختهم جميله اللي كانت بتبص عليهم بترقب وستغراب
وحمدي غمض عنيه بستسلام وخوف وقال في نفسه خلاص مبقاش فيه مفر من الهروب دلوقتي لازم الحقيقه تظهر وربنا يستر بقى من ردت فعلهم عليها فتح بقه وقال:حاضر ياماما انا هقولك اللي حصل من الاول و
سكت حمدي فجأه على صوت سندس اللي قالت بسرعه وصدق حقيقي:انا انا اللي طلبت منه يجوزني يامرات عمي علشان انا في الحقيقه بحب حمدي مش عماد
قالت جملتها مره وحده قدامهم تحت نظرات الصدمه والزهول اللي احتلت المكان كله حولها وووو
يتبع.
سندس الغبيه كذبت عليهم وبدل ما تكحلها عمتها خالص🤦🏻♀️ بس البارت الجاي ضرب نار 🔥😎 و التفاعل قل اوي واحنا لسه بنقول ياهادي على الاحداث الحقيقيه والصادمه تفاعل بقى جامد اوي علشان اكملها 🥺 🤝🏻
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺