سكريبت الحب الحقيقي بقلم هاجر سلامه حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة أفكارنا

 سكريبت الحب الحقيقي بقلم هاجر سلامه حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة أفكارنا 

سكريبت الحب الحقيقي بقلم هاجر سلامه حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة أفكارنا 


انا معجبه بيك وبحبك ياانور

انور..اي اللي انتي بتقوليه دا انتي اتجننتي ياسهيلة

سهيلة بعياط..ليه ياانور بتقول كد انا بحبك ومن زمان اوي 

انور بقسوه..وانا عمري م حبيتك انا مش شايفك غير اختي الصغيرة انتي عندك 13 سنة يعني لسه بيبي وبعدين مش بتشوفي نفسك ف المرايا ولا اي دا اللي يشوفك جمبي يتفكرك امي من كتر التخن داا وضحك بسخرية وكمل وقال ياريت تتطلعي الكلام دا من دماغك وسابها وامشي

سهيلة مشيت ودموعها علي خدها .

انور بسخرية..دي فكرني بحبها اي القرف دااا ورجع بيته.


سهيلة ف اوضتها وبتعيط ومنهارة جدا

سهيلة بعياط وشهقة..مش بيحبني لاني وحشة وتخينة مش بيحبني مش بيحبني ونامت وهي دموعها علي خدها 


يوم جديد

نزلت سهيلة وعينها ورمه 

مامتها يارا تصدمت وقالت اي دا مال عيونك ورمة ليه 

سهيلة بتوتر..ولا حاجة كانت وجعني امبارح 

يارا..طيب تعالي حطلك ثلج 

سهيلة رحت معاها 


بعد ساعة .

يارا ..لاتكوني عيطتي عشان عرفتي إن انور مسافر 

سهيلة بصدمة..هو مسافر 

يارا..مكنتش تعرفي ولا اي 

سهيلة بحزن..لا 

يارا..طيب اكيد هيقولك هو لسه مسافرش 

سهيلة بحزن..ربنا يوفقه بقي 

يارا..يارب تعالي نفطر ابوكي راح الشركة بدري مع اخوكي تقريبا عندهم شغل مهم 

سهيلة سرحانة.

يارا..هتروحي المدرسة 

سهيلة...مفيش رد 

يارا بصوت عالي..سهيلة اسمعيني 

سهيلة بخضة..اها اها حضرتك قولتي اي 

يارا بشك..بسألك رايحة المدرسة ولا لا 

سهيلة ..اها هروح 

يارا..طيب 


بليل 

في القصر سهيلة الباب خبط 

يارا..روحي افتحي ياسهيلة ونبي عايزة اكمل المسلسل بسرعة 

سهيلة بتعب..حاضر 

رحت تفتح تصدمت لإنها لقيت انور ف وشها 

انور بصلها بسخرية وقالها واعي من قدامي كد اسلم علي طنط 

ودخل وهو بيقول حبيت قلبي اللي هتوحشني

يارا بضحك..يولا يابكاش تروح وترجع بسلامة ومتأخرش ها

انور بضحك..متقلقيش خلص كلية وهجي علطول 

يارا حضنته وهي بتقول طيب ياحبيبي تروح وترجع بسلامة 

انوار..اومال فين عمي رفعت وسليم 

يارا..عندهم شغل كتير انهاردة وتقريبا هيتاخروا 

انور..ممم وبص لسهيلة وقال اي ياسهيلة مش هتسلمي عليا مش هوحشك وضحك بسخرية 

سهيلة بحزن..تروح وترجع بسلامة ياانور وطلعت اوضتها 

يارا..شكلها زعلانة سابها روح انت علشان متاخرش علي طيارة يلا 

انور..ماشي يلا سلام 

يارا..سلام


سهيلة بعياط اتصلت علي صحبتها سجده 

سجده ..اي ياكلب البحر بترني دلوقتي ليييه 

سهيلة بصوت عياط..سجده انا تعبانة اوي 

سجده تخضيت وقامت من مكانها بسرعة وهي بتقول سهيلة مالك ف اي بتعيطي ليه تعبانة مالك ردي 

سهيلة بعياط.. أنور هيسافر 

سجده ..وبعدين ايوا فيها اي زعلتي لأنك بتحبيه صح 

سهيلة بعياط وحزن..تعترفت بحبي ليه رفضني واتريق علياا ياسجده اكيد لاني تخينة و وحشة صح

سجده بغضب.. مين قال كد دا انتي قمر واللي يقول غير كد بيقي اعمي مش بيشوف وعلي انور في ٦٠ الف داهية تاخده ولا تزعلي نفسك بكرة هيجيلك قبل م نروح المدرسة نتكلم شوية ماشي اوعي تزعلي والله هيتندم بس هيكون فات الأوان يلا روحي نامي وانتي معايا علي الخط يلا 

سهيلة بحزن..ماشي 


[بعد ٧ سنوات ]

يارا دخلت الاوضة وهي بتقول بصوت عالي سهيلةةةةة قومييييي بقي هتاخري هو كل يوم نفس الحال عمرك م هتبطلي العادة دي بقي وتنامي بدري 

سهيلة بنوم..صوتك عالي ليه مش عارفة انام حرام عليكي 

يارا بغيظ..نامت عليكي حيطة وضربتها بالمخدة وقالت قومي احسنلك بدل م ابعت ل سليم بجي بنفسه 

سهيلة افتحت عينها وقامت بسرعة وهي بتقول وعلي اي ياست الكل انا صحيت كنت بهزر معاكي يلا طلعي علشان هاخد شور وروح الكلية 

يارا بصلتها بضحك..ناس مبتجيش الا من العين الحمراء وطلعت 

سهيلة رجعت فردت جسدها علي سرير وهي بتقول اخيرا طلعت هكمل نوم بقي ولسه هتنام 

يارا دخلت تاني وهي مسكة الفون وبتقول بقولك ياسليم تعالي عندي علشان عايزك ضروري 

سهيلة قامت بسرعة فقلت المكالمة ف وش اخوها بسرعة .

يارا بصدمة..انتي عملتي اي

سهيلة ضحكت..فقلت ف وشه وجريت علي حمام 

يارا غيظ..يارب اصبرني يارب وطلعت من الاوضة 


سهيلة نزلت من اوضتها وهي لبسه فستان ارزق ريق جدا ولمت شعرها ديل حصان وحطت الليب جلوس وشكلها جميل 

يارا ..يلا تعالي اكلي بسرعة ساعة بقيت ١١ 

سهيلة ..متقلقيش ياقلبي المحاضره معادها 12:30 

يارا..طيب حلو تعالي اكلي يلا انا خليت ام نسمة تحضر الكريمه اللي بتحبيها عشان تاكليها مع السندوتشات اللي بتحبيها

سهيلة رحت باستها من خدها وهي بتقول حبي انتِ

يارا ضحكت عليها 


بعد الفطار .

يارا..بنت عمتك جاية انهاردة بليل 

سهيلة ..بجد تولين جاية ياااه بقالي ٤ سنين مشفتهاش 

يارا..وانا كمان م ساعت اهلها توفوا وعاشت معانا ابوكي قرار يسفرها بره عشان تغير جو وتكمل دراستها 

سهيلة بغيرة..اشمعنا هي يعني تسافر مانا كنت عايزة اسافر 

يارا بحب.. يا قلبي انت متفوقه وشاطره ودخلتي كليه طب بمجهودك وشطارتك لكن هي مجموعها مكنش احسن حاجة وابوكي دخلها كلية خاصة فاهمة 

سهيلة بغيرة..م عادي ممكن روح انا كمان 

يارا ..ابوكي ميقدرش يبعد عنك علشان كد مكناش هيوافق لو طلبتي اصلا ف اسكتي احسن م قوملك 

سهيلة بخوف..لا وعلي اي هقوم امشي احسن يلا سلام عليكممممممم

يارا بضحك..وعليكم السلام هبلة والله 


سهيلة رحت الكلية ونزلت من العربية ولقيت سجده جريت عليها وهي بتقول االحقييي

سهيلة بخوف.. في اي يخريبتك 

سجده ..عمر تخانق مع شاب وضربه جامد وكان هيموت فيها 

سهيلة بخوف..يلهوي ليييه

سجده ..تقريبا اللي فهمته انه الشاب كان بيتكلم عنك وحش وكان عايز يعمل رهن مع صحابه عليكي وعمر اسمعه ميقدرش يسكت 

سهيلة بخوف.. طيب هو فين 

سجده..في مكتب المدير

سهيلة جريت علي المكتب ودخلت من غير اذن 

مدير..اي دا ازاي تخش اي دا سهيلة هانم اهلا وسهلا بخصرتك في حاجة حصلت ولا اي

سهيلة ببرود..أنا جاية علشان عمر 

الشاب قال بصوت عالي وغيظ..هي دي اللي ضربني عشانها 

المدير بصله بتحذير يسكت وبص ل سهيلة وقال بتوتر..هو يقرب ل حضرتك حاجة 

سهيلة ببرود..اها بيقي صديقي والشاب دا كان بيتكلم عليا وحش واعمل رهان مع صحابه عليا وعمر متحملش كلامه وضربه 

المدير بص الشاب بغضب وقال انت عملت كد فعلا 

الشاب بكذب.. لا والله دول كدابين 

سهيلة ببرود..تمم نسأل صحابك اي رايك 

كل دا تحت نظرات الحب من عمر ل سهيلة .

الشاب بخوف وتوتر..خلاص انا اسف مش هعمل كد تاني 

سهيلة ..تمم انا مسامحك ممكن خد عمر بقي 

المدير..اكيد طبعا بس هو محتاج يروح المستشفى 

سهيلة ..أنا هاخده


في المستشفى 

عمر بزهق..خلاص يا سهيلة انا زهقت بجد

سهيلة بغضب وضربته بالفقا 

عمر بصدمة..انتي قد الحركة دي يابت 

سهيلة بخوف..لا 

عمر ضحك وقال طيب خلاص ماشي يلا نمشي بقي 

سهيلة ..ماشي مش هتعمل كد تاني وملكش دعوة بحد اللي عاوز يتكلم يتكلم ماشي 

عمر بسخرية..اها ان شاء الله 

سهيلة..كنت عارفة الكلام معاك مفيش منه فايدة 


بليل في الفيلا سهيلة 

سهيلة دخلت لقيت أهلها واخواها قاعدين في الصالون 

سهيلة ..اللهم اصلي علي النبي انا متعلمتش حاجة وربنا 

سليم بضحك..يلا ياهبلة احنا مسنتين تولين أصلها جاية 

=وانا جيت 

الكل بصلوها بلهفة 

وفجاة سهيلة قالت بصدمة انور انت بتعمل اي هنا 

تولين بحب..دا انور خطبيي ووووووو


التاني 

تولين بحب..سهيلة قلبي دا انور خطبيي 

سهيلة من الصدمة منطقتش 

انور بتوتر وفرح..السلام عليكم اي رايكو ف المفاجأة دي

سليم راح ناحيته بفرح ونفس الوقت مستغرب نظرات سهيلة 

سليم حضنه وقال الف مبروك ياحبيبي مش كنت تقول انك جاي والله عيب 

تولين بابتسامة..حقك عليا انا قولتله يخليها مفاجاة 

انور..ايوا هي اللي قالت والله 

تولين رحت ناحية سهيلة وحضنتها بحب وبتقول وحشتني اوي ياسوسو بجد عاملة اي 

سهيلة فاقت من صدمتها وتكلمت بهدوء غريب..الحمدالله ياقلبي وانتي والف مبروك ياحبيتي 

تولين..الله بيارك فيكي ياقلبي ورحت سلمت علي عمها ومرات عمها 


علي السفرة. 

انور طول القعدة بيص علي سهيلة انها زي بقيت حلوة وجميلة كد واكيد في حد فحياتها واحس بغيرة لما تفكر ان فعلا في حد حياتها وحاول يشيل الفكرة من دماغه

سهيلة بتكلم مع تولين وبتسمع حكايتها مع انور بحب وهدوء غريب 

انور..ها ياسليم تجوزت ولا لسه 

سليم..لسه مستني بنت الحلال ياعم 

انور..طيب خلص انت قربت اتعنس عندك 33 سنة 

سلين بصله بغيظ..مليكش فيه خليك ف خطبيتك 

انور وابو سليم ضحكوا 

يارا...ها ياانور هتجوزو امتا 

هنا سهيلة بصت ل انور وهو نفس الكلام 

انور بتوتر..كنت ناوي نتجوز الشهر الجاي 

تولين بحب مسكت ايده وقالت الي تشوفه ياحبي 

انور ابتسم بتوتر .

سهيلة تلفونها رن 

سهيلة ..اسفة ياجماعة هطلع اوضتي 

انور بفضول ..مين رن عليكي 

سهيلة بتجاهل ..تصبحوا علي خير ياجماعة 

تولين ..حبيبي ممكن بات معاكي ف اوضتك 

سهيلة ابتسمت..اكيد طبعا ياقلبي بقي خلصي وتعالي 

تولين ابتسمت ليها بحب 

سهيلة طلعت .

انور تغيظ انها تجاهلته 

يارا بترقب من ساعت م انور دخل البيت ومستغربة من اتصرفاتهم جداا وبتقول في سرها لازم عرف الحكاية. 


في اوضة سهيلة بتكلم ف تلفونها

سهيلة..الحقي ياسجده انور رجع ومش هتصدقي مع مين

سجده..مين 

سهيلة ..مع بنت عمتي تولين وخطبها كمان 

سجده..اي دا ازاي يعني 

سهيلة..والله زي م بقولك كد

سجده..طيب وانتي زعلتي 

سهيلة..بصراحة انا تصدمت مش اكتر لان انور مشوفش تولين قبل كد غير مرة واحدة بس وهي نفس الكلام ومش فاهمة وهو ليه خطب بنت عمتي بذات نظراته كانت غريبة جدا تعرفي كمان لما رنيتي علياا سألني مين رن عليكي وكان مهتم جدا متردش عليه بصراحة 

سجده..طيب انتي اي شعورك دلوقتي 

سهيلة...بصراحة مش عارفة حاسة اني كويسة وتخطيته من زمان

سجده..طيب حلو خليكي علي كد بقي لان باين انك هتشوفيه كتير 

سهيلة ..ايوا ربنا يستر بقي

فقلت وفجاة لقيت عمر بيرن عليها ردت وقالت الو

عمر بابتسامة..ياأجمل الو اسمعها قبل م بنام 

سهيلة بضحك..لا دا انت شكلك مجنون بجد 

عمر بابتسامة وحب..مجنون بيكي 

سهيلة بضحك..خلاص عرفنا المهم عندنا اي بكرة لأني مش فاكرة بصراحة 

عمر..عندنا محاضرة واحدة بس ساعة ١١ ومعزومين علي عيد ميلاد ريناد صحبتك خطبيه يحيي صحبي ها هتروحي 

سهيلة بفرح..ياريت نفسي روح أفراح حته لو عيد ميلاد نروح امتا بقي 

عمر ..هجي اخدك ساعة ٧ بليل بكرة 

سهيلة..اشطا 

عمر..يلا روحي نامي بقي 

سهيلة ..ماشي تصبح على خير ياعمري وضحكت 


هنا تولين سمعتها وهي معدية تفاجأت وفرحت ودخلت عليها علطول وهي بتقول بتكلمي مين 

سهيلة تخضيت وقالت يلهوي يخريبتك تخضيت طيب ياعمر هقفل انا يلا سلام وفقلت 

تولين بحماس..ها قوليلي بقي مين دا 

سهيلة بضحك..يخريبتك انتي فكرتي اي دا واحد صحبي وزي اخويا 

تولين بضحك..هتضحكي عليا برود مش باين انه كد

سهيلة بخجل ..هو معجب بيا وانا كمان بس مينفعش خلص الكلية الاول ونبقي نشوف وهو عرف كد

تولين حضنتها بحب وقالت ان شاء الله خير ياقلبي وتبقوا مع بعض وشوف عيالكو

سهيلة فكرت ف حاجة وقالت تولين عايزة قولك حاجة علشان مش عايزكي تعرفي من غيري وتزعلي مني

تولين باستغراب..اي 

سهيلة بتوتر..أنا اعترفت بحبي ال انور وانا صغيرة بس دي كانت مشاعر مرهقة ورحت اتمني متفهميش غلط 

تولين بضحك..مانا عارفة انور قالي متقلقيش انا واثقة فيكي 

سهيلة حسيت براحة وقالت طيب كويس ربنا يخليكو لبعض واشوفك احلا عروسة ف الدنيا يارب 

تولين ..حبيتي انتي يلا تصبحي على خير يا عمري 

سهيلة بصلتها جامد وضحكت 

تولين طلعت وهي بتضحك.


(تاني يوم)

علي ساعة ٦ ونص نزلت سهيلة بفستانها الابيض الريق ورفعت شعرها ديل حصان وحطتت ميكب خفيف وملامحها جميلة وهيلز شفاف ريق 

تولين قاعدة ف الصالة قدام التلفزيون شافتها وقالت واوووو اي الجمال دا رايح فين بكل داا

سهيلة بابتسامة جميلة..رايحة عيد ميلاد صحبتي 

تولين بغمزه..مع عمري 

سهيلة ضحكت..ايوا وبطلي هاا فين ماما وبابا وسليم 

تولين..مامتك ف النادي مع صحابها وابوكي ف الشركة واخوكي معرفش فين 

سهيلة.. طيب انا كد كد قولت لبابا وماما بس قوليلهم انتي كمان ماشي ومش هتاخر 

تولين..طيب خلي بالك من نفسك 

سهيلة..ماشي يلا باي 


وطلعت ولكن تفاجأت ب انور دخل الفيلا 


أنور  نزل من الفيلا وريح فيلا سهيلة لاقي عربية غريبة واقفة قدام الفيلا استغرب وقرب منها وقال مين حضرتك تبع مين واي اللي مواقفك هنا في مشكلة ولا اي 

عمر بهدوء..لا مفيش انا صحب سهيلة ومسنتيها حضرتك قريبهم ولا اي 

انور بصله من فوق لتحت بغيظ وقال صحب سهيلة بس يعني مش حبيبها 

عمر بابتسامة..ان شاء الله خد الخطوة دي المرة الجاية بس متقولش برود حضرتك مين 

انور بغيرة..أنا بقي خطيب بنت عمتها وجارهم من زمان انتو رايحين فين علي كد

عمر..رايحين عيد ميلاد بس لسه حاسس في نبرة تحقيق ف صوتك

أنور بغيظ..لا مفيش بتطمن مش اكتر 

عمر..لا متقلقش انا قريب من أهلها وأهم عرفيني كويس واثقين فيا 

انور بغيظ..ممم واضح انا دخل 

عمر باستغرب ..تمام 


أنور لسه هيدخل الفيلا وكان ناوي يمنع سهيلة تتطلع باي شكل بس لاقها ف وشه تصدم وتصدم اكتر من جمالها وحلاوتها ومش مصدق ان دي سهيلة الطفلة الصغيرة التخينة

سهيلة بهدوء.. اهلا ياانور ولسه هتمشي 

انور مسك ايدها بغيظ ..انتي تروحي معاه كد اي مفيش راجل ف بيتك 

سهيلة شيلت ايده وقالت وانت مين علشان تقولي كد بصفتك اي 

انور بتوتر..بصفتي اخوكي الكبير وخايف عليكي 

سهيلة بسخرية ..لا متخافش اهلي عرفين عني كل حاجة ملكش دعوة وسبته ومشيت 

انور بصلها وشافها بتركب عربية عمر تغيظ وقرر يلحقهم ركب عريبته وامشي وراهم 

البارت التالت 

سهيلة دخلت العيد ميلاد ومعاها عمر نظرات الناس بقيت توجه ليهم و بالاخص لسهيله اكتر

 بعديها بربع ساعه دخل وراهم انور ولابس كمامه وكاب علشان محدش يشوفه 

العيد ميلاد اشتغل عمر وسهيلة كانوا قاعدين مع بعض بيهزروا ويضحكوا وانور كان هيموت من الغيره فقرر يمشي بسرعة احسن


عمر ..سهيلة اي رايك نمشي الوقت تأخر بقيت 11 

سهيلة بقلق..اي 11 الوقت بيجري ليه طيب يلا هتوصلني صح

عمر..دا اكيد تعالي نسلم علي صحابنا ونمشي 


في العريبة عمر .

الاتنين ساكتين ومتوترين جدا 

سهيلة بتوتر..اسكت ليه ياعمر

عمر بتوتر اكتر منها..مش عارف معنديش حاجة قولها وقف العريبة فجأة وكمل وقال ولا قولك عندي حاجة مهمة ولازم قولها مقدرش اكتر من كد سهيلة انا معجب بيكي وبحبك اوي 

سهيلة تصدمت وشها جاب ميت لون ومش عارفة تقول اي 

عمر بتوتر...بصي هديكي وقت تفكر..

سهيلة بسرعة..وانا كمان ياعمر

عمر بصلها بصدمة وفرح..وانتي كمان اي 

سهيلة بخجل ..عمررر 

عمر بفرح ومسك ايدها وقعد يبوسها كتير وقال احلا حاجة فحياتي طيب انا هجيب اهلي واجي تقدملك بكره تمم 

سهيلة..بالسرعة دي 

عمر بإبتسامة..اكيد طبعا متقلقيش مش هتنجوز غير لما تخلصي بس عالاقل اهلك يكونوا عرفين وكفاية لحد كد

سهيلة بخجل..تمام ياعمر يلا نمشي 

عمر بفرح ..عيوني 


سهيلة دخلت الفيلا وهي مبتسمة وفرحانة شافتها تولين ورحت عندها وقالت هوب اي في اي اي الفرحة دي حصل حاجة من روايا ولا اي وغمزلتها

سهيلة ابتسمت اكتر وقالت بفرح شديد عمر اعترفلي بحبه وقالي هيجي يتقدملي بكره 

تولين بفرحة حضنتها وقالت ياروحي الف مبروك مش مصدقة ربنا يتملك علي خير يارب 

سهيلة بفرح...الله يبارك فيكي ياقلبي بجد مبسوطة اوي 

تولين بصلتها بحب وقالت ربنا يخليكو لبعض ياقلبي بقولك صح اي رايك تتطلعي تقولي الابوكي اساسا هو اصاحي وف المكتب بيشتغل 

سهيلة بتوتر..بجد طيب قوله اي بجد مكسوفة اوووي 

تولين بضحك ..تعالي نروح سوا 


تولين خبطت علي الباب 

رفعت ابو سهيلة..دخل 

دخلت تولين وراها سهيلة 

رفعت رفع رأسه استغرب وقال انتو عاملين كد ليه لاتكونوا عاملين مصيبة وقام من مكانه بسرعة 

سهيلة بسرعة ...لا لا متقلقش كنت جاية تكلم مع حضرتك ف حاجة مهمة 

رفعت بصلهم بشك وقال ها قولي اي 

سهيلة بتص ل تولين بتوتر 

تولين بضحك..أنا هقول احسن عمي سهيلة جالها عريس وجايين بكره 

رفعت ..هو دا الموضوع اللي مخليكوا كد 

سهيلة استغرب ..ايي 

رفعت..عمر كلمني من شوية وطلب مني معاد قولتله بكره يحي ساعة ٧ 

تولين وسهيلة بصو لبعض بفرح 

سهيلة..تمم يابابا هروح انام تصبح علي خير ياعسل انت ورحت حضنته 

رفعت ضحك عليها وقال بجدية مزيفة بلاش كل الانبساط ده مش ممكن موافقش

سهيلة بصلته بقلق 

تولين ضحكت لانها فاهمة عمها 

رفعت ضحك وقال بهزر معاكي اللي فيه الخير ربنا يقدمه يلا روحي نامي وانتي من اهله 

سهيلة بصت ل تولين وقالت الحمدالله تخضيت 

الاتنين ضحكوا عليها.


يوم التالي


تولين دخلت أوضة سهيلة ولقيتها لسه نايمة قالت بصدمة انتي لسه نايمة ساعة ١٢ يخريبتك ورحت بتصحيها تقول اصحي يابت الساعه بقت 12

 سهيله بنوم ..ايوه فيها ايه معنديش حاجه النهارده

 تولين..انتي بتقولي اي انتي نسيتي عندنا ايه النهارده عمر جاي 

سهيلة نطت من على السرير وقالت ايوه صح ده احنا تاخرنا اوي طب يلا هاخد شاور وننزل ونروح نتسوق ونجيب حاجات

 تولين..اخيرا طب يلا انا هستناك تحت

سهيلة..تمم 


بعد ساعة 

نزلت سهيلة لقيت مامتها وقفة مسنتيها بابتسامة 

سهيلة بتوتر..ماما ف اي 

يارا بضحك علي توترها..دي فعلا متوترة زي م تولين قالتلي بقي تعالي ياهبلة معقول عرف من ابوكي انه جيلك عريس 

سهيلة بخجل..هو اللي حصل بقي 

يارا مسكتها من خدودها وقالت ربنا يتملك علي خير واشوفك أجمل عروسة ياقلب ماما 

سهيلة ابتسمت وحضنتها بحب.

يارا..يلا روحي ومتأخريش وانا هضبظ كل حاجة ف الفيلا علشان ليله 

سهيلة بحب..ماشي بس تولين بقولك هنروح ناخد سجدة صحبتي الاول لانها جاية معانا ممكن

تولين..اكيد طبعا مفيش مشكلة يلا


المساء ساعة ٧ 

عمر نزل من العريبة وفتح الباب لمامته واخته 

مامته نسمة ..مش فاهمة انا ليه مستعجل كده كنت اتعرف عليها الاول  

اخته سوزي..يتعرف عليها ليه دي سهيلة متربية معانا مش محتاجين يعني 

ابوه محمد..ايوا اي اللي انتي بتقوليه دا يانسمة م يتعرف عليها ف الخطوبة الحلو ان تبدأ كل حاجة بالحلال 

نسمة..طيب اللي تشوفوه والله انا مبسوطة ليك ياعمر بس لأنك لسه ف كلية ف قولت كد 

عمر مسك ايدها وباسها وقال متقلقيش ياست الكل انا عارف انا بعمل اي


رفعت ويارا استقبلهم على الباب بكل حب ويدخلوا قعدوا ف الصالون


ف اوضة سهيلة 

سهيلة بتوتر.. يلهوي هموت من التوتر بجد اي دا انا حلوة بالله عليكي 

تولين وسجده.. ايوااا 

سهيلة بخض..اي دا قولتوا مع بعض 

سجده بضحك..انتي زهقتنا يخريبتك اسالتي اكتر من 20 مرة 

تولين بضحك..عندك حق بس ياسهيلة متتوتريش خدي كل حاجه ببساطه وعيشي اللحظه وبلاش التوتر يؤثر عليكي اوي

سجده..ايوا 

سهيلة ..تمم 

سجده..خدي نفسك طيب 


الباب خبط 

دخلت يارا 

يارا ..يلا تعالي ياسهيلة تقدامي قهوه للضيوف

سجده..واحنا هنساعدها 

تولين..تمم

سهيلة ..ماشي 


سهيلة دخلت وفيها صينيه القهوه وبتقدمها وعمر مشالش عينه من عليها من كتر حلاوتها

سليم خد باله وخبط عمر ف رجله وقال بصوت واطي هوب بتص علي اي نزل عينك 

عمر بضحك..علفكرا هتبقي خطبيتي 

سليم..لسه محدش وافق ياض 

عمر ضحكله باستفزاز.


محمد..رفعت احنا صحاب من زمان ويشرفني جدا اني طلب ايد بنتك سهيلة الابني عمر 

رفعت بإبتسامة..أنا موافق طبعا عمر إبني وعرفه الرأي راي سهيلة بنتي 

رفعت بص لسهيلة ..ها موافقة يابنتي 

سهيلة بخجل..اللي تشوفه يابابا 

رفعت بضحك..طيب علي بركه علي الله 

محمد بإبتسامة..نقرأ الفاتحة بقي 


وبعد مباركات واكلوا سوا وتكلموا سوا  والليله خلصت بسلام وسعادة و سهيله وعمر بقوا مخطوبين رسمي.


يوم التالي

سهيلة صحيت مبسوطة وكلها سعادة قامت خدت شاور ونزلت تروح الكلية لقيت انور قاعد مع تولين ومامتها 

سهيلة انتهدت وقالت ف سرها هو دا اللي كان ناقص بقي 

يارا شافتها وقالت بحب صباح الخير ياعروسة

انور قام من مكانه لما سمع اسم كلمة عروسة 

سهيلة جريت علي مامتها وحضنتها وقالت الله يبارك فيكي ياقلبي عقبال سليم بقي 

يارا..قولي يارب 

تولين قربت وهي بتضحك..خلينا ف سهيلة بس ونفرح بيها بصت ل سهيلة وقالت الف مبروك تاني ياقلبي انور اول م عرف قال يجي بيارك 

انور بغل..ايوا صح الف مبروك ياسهيلة 

سهيلة بهدوء..الله يبارك فيك يابيه عقبالك انت وتولين يارب 

تولين مسكت ايد انور وقالت يارب 

انور بص لسهيلة ومسك ايد تولين اكتر يشوف اذا هتغير عليه ولا لا 

سهيلة ابتسمت..عقبالنا كلنا يارب يلا انا هروح الكليه انا تأخرت 

انور بسرعة..اجي وصلك 

سهيلة ..لا هروح انا 

يارا..خليه يوصلك لان عربيتك عطلانة والسواق مش هنا خد أجازة 

سهيلة بملل ..طيب ماشي 


انور فتح الباب القدام ل سهيلة 

سهيلة بصلته وركبت ورا وقالت اسفة معتودة ركب ورا

انور بصلها بغيظ وركب وامشي 


وفجأة انور واقف العريبة وقال سهيلة انتي بتعملي كد ليه 

سهيلة كانت بتكلم عمر علي واتس وقالت وهي سرحانة بعمل اي 

انور شافها تعصب ومسك تلفونها راماه من الشباك وقال لما اكلمك تبصيلي انتي ليه اتخطبتي لعمر انتي اكيد بتعملي كده عشان تغيظني لاني سبتك ورفضتك وخطبت بنت عمتك صح

سهيله بصدمه..اللي انت بتقوله ده المشاعر دي كانت مراهقه وراحت انا حاليا مخطوبه ال عمر وبحبه وانت ملكش دعوه بيا تاني وياريت تخليك في خطيبتك وبس

انور بجنون مسك ايدها وقال بعصب وهواس لا انتي بتحبيني انا ومش هتحبي حد غيري المفروض تحبيني انا وبس مش مسموحلك تحبي حد تاني

سهيلة بصلته بصدمة.. لا انت شكلك مجنون بقى وضربته بالقلم وفتحت الباب ونزلت ولقيت تاكسي ركبت ومشيت بسرعه

انور متقدرش يلحقها وتغاظ منها وقرر يدمر حياتها لانه طلامه مش هتقول ليه مش هتكون لحد تاني 


بعد ٧ ساعات 

سهيلة..هو دا اللي حصل ياسجده وبجد مش مصدقة لحد دلوقتي اللي حصل 

سجده بصدمة..ولا انا هتعملي اي هتقولي لتولين 

سهيلة..اكيد بس هحتاج دليل لانها ممكن متصدقنيش وفجأة جتلها مسدج من تولين مكتوب( سهيلة لحقيني بسرعة ونبي وابعت معاه اللوكيشن)

سهيلة باستغرب وخوف..الحقي بصي تولين ابعته اي 

سجده بخوف..طيب يلا خلينا نلحقها

سهيلة..بس اتصل ب سليم الاول احسن يجي معانا 

سجده ..تمم


سليم جه وخدهم وراح على المكان ونزلوا ويلاقو انها عماره في مكان شعبي 

سليم..سهيلة انتي متأكدة من المكان دا طيب هنلاقيها ازاي 

سهيلة ..مش عارف 

في راجل كبير قرب عليهم وقال محتاجين حاجة 

سهيلة .. احنا جايين نسال على حد في العماره دي 

الراجل..مفيش حد ساكن في العماره دي مفيش غير واحد شقه في الدور التالت لسه مأجر الشقة من يومين باين 

سليم..بيقي اكيد هي خلينا نطلع شكرا ياحاج 


وفعلا طلعوا الدور التالت 

سليم خبط علي الباب كتير مفيش رد

سهيلة..اكسره ياسليم

سليم..طيب بعدوا كد 

وكسر الباب فعلا 

سهيلة جريت لجوه بسرعة وراها سليم وسجده 

سهيلة دخلت أوضة نوم تصدمت صدمة عمرها وقالت بكسره عمر 

الرابع 

سهيلة بكسره..عمر 

سجده وسليم عيونهم وسعت من الصدمة 

تولين بانهيار ..الحقيني ياسهيلة خطبيك خطفن.ي واغت.صبني 

سليم بغضب راح لعمر اللي ف سابع نومه وضر.به بوكس قوي 

عمر وقع من علي السرير وهو بيتالم بيحاول يفتح عيون

سهيلة سبتهم ومشيت وهي منهارة وراها سجده 

عمر فتح عيونه وحاول يستوعب ايه اللي حصل

سليم غضب منه اكتر وضر.به تاني وقال قوم ياحيوا.ن يابن ال... 

عمر بصدمة..اي دا في اي وكمل بألم انت بتضربني لي 

سليم غضب..انت ليك عين تسأل كمان وكأنك متعرفش انت عملت اي 

عمر سمع صوت عياط بص لحواليه لقي تولين منهارة وهدومها متقطعة 

عمر استوعب وقال حصل اي وانتي هنا ليه 

سليم بصله بكره اكتر وقال انت بعد عملتك السودا دي هتجوز تولين ورجلك فوق رقبتك 

عمر بصدمة..اي انت بتقول اي انا معملتش حاجة في حد اتصل بيا قالي سهيلة تخط.فت وانها معاه ولو لازم اجيب ٢٠٠ الف ودني عنوان ولما روحت العنوان معرفش حصل اي بس كأنه حد ضر.بني علي دماغي 

تولين بانهيار..قصدك اي قصدك اي انت كداب انت خطفت.ني واغتص.بني منك الله منك الله 

سليم راح عندها وقلع الجاكيت لبسولها 

عمر بخوف شديد..هي سهيلة كانت هنا 

سليم بغل..اها كانت هنا وعرفتك علي حقيقتك 

عمر بصله بصدمة شديدة بقي مش عارف يعمل اي ويثبت ازاي انه محصلش حاجة وانه مظلوم 

سليم خد تولين وامشي 


سجدة بتجري ورا سهيلة وتقول ياسهيلة اهدي هتعملي حادثة اهدي ونبي ومسكتها بالعافية وقعدت علي الرصيف وقالت اهدي 

سهيلة بصلتها وعيونها مليانة دموع وقالت ليه كد ليه بيحصل معايا انا كد ليه معقول المشكلة فيا 

سجده بسرعة..لا لا مش كد والله بس اهدي الاول نفهم كل حاجة 

سهيلة بانهيار..نفهم اي انا شوفتهم بعيني وانتي كمان

سجده..طيب اهدي خلينا نمشي دلوقتي احسن 

سهيلة قامت معاها وهي دماغها فيها ألف سؤال ومقهوره جدا 


سليم دخل الفيلا ورمي عمر ف الارض 

تولين جريت علي يارا وحضنتها 

دخل انور ورا سليم وتصدم وقال ف اي 

سليم بصدمة..انور اي اللي جابك هنا 

أنور بصدمة اكتر..انت تقولي ف اي وليه تولين عامله كد ودا ماله بيشاور لعمر 

سليم ..اهدا انا هفهمك 

أنور..ها 

سليم بص ل تولين باسف وقال عمر اخطف تولين وزي مانت شايف 

انور بصدمة..اي خطفها ليه بص لعمر بغل وراح عنده وضر.به بوكس ورا بوكس سليم مسك إيده وقال اهدا انا فاهم شعورك بس دا اللي حصل 

انور بص لتولين وقال هو خط.فها بس صح معملش حاجة تانية 

عمر بسرعة والم..والله العظيم معرفش حصل اي والله انا كنت مخدر 

سليم بصله وقال بصوت واطي..اخرس 

أنور استوعب وقال هو اعمل 

سليم..ايوا ولازم يصلح غلطته 

تولين بعياط..لا لا مش عايزة تجوزه لا وراحت ل أنور وقالت انا مظلومة والله متعملش حاجة 

انور بصلها وقال اسف مقدرش اكمل اكتر من كد وسبهم وامشي 

وسليم ينادي عليه ويهديه لكن انور سبهم وماشي بسرعة 

تولين وقعت ف الارض وقالت بعياط انور سبني بصت لعمر وكملت منك الله حسبي الله ونعم الوكيل وجريت علي اوضتها 

يارا بصدمة..أنا مش مصدقة كل اللى حصل معقول انت ياعمر ياخسارة ياعمر والف خسارة وفجأة قالت بخوف سهيلة فين سهيلة عرفت 

سليم هز راسه بحزن

يارا بخوف..طيب هي فين 

عمر قال بخوف محصلهاش حاجة صح 

سليم تجاهله وقال لأمه متقلقيش سجده معاها واكيد طالما سجده معاها تبقي كويسه 

يارا ..منك الله ياعمر انا عمري م سامحك ابدا وسبته وطلعت لتولين 

سليم ..وانت هتعمل اللي قولت عليه ولا قولك اسنتا يامحسن انت يازقت 

محسن..نعم ياباشا 

سليم ..خد الكلب دا وحسبه وإياك يهرب منك 

عمر بصدمة..انت بتقول اي ياسليم عايز تحسبني معقول 

سليم..اومال اسيبك تعمل اللي انت عايزاه وتهرب كد دا ف أحلامك يلا خده


سجده ..تعالي ياسهيلة 

سهيلة ..انتي جابيني هنا ليه انا عايزة روح الفيلا 

سجده..لا مينفعش انتي هتبقي عندي اليومين دول وقولت لسليم يلا دخلي 

سهيلة دخلت وقالت بس انا عايزة عرف هيحصل اي معقول هيتجوزها ياسجده انا همو..ت فيها 

سجده حضنتها وقالت ياروحي هتعدي منها علي خير زي كل مره عادي انا هدخل هحضرلك الاوضة 

سهيلة ..تمم فين مامتك واختك مش هيقولوا حاجة

سجده..ف الشركة مانتي عارفة م ساعت م بابا مات وماما ورانيا شايلين الشركات وكد واها مش هيقولوا ماما هتفرح انك عندنا مانتي عارفاها بقي

سهيلة ضحكت بالم


في المخزن عمر بقي يخبط ويصر..خ كتيررر 


رفعت رجع البيت لما يارا اتصلت بيه وحكيتله كل اللي حصل 

رفعت بلهفة ..فين سهيلة 

يارا بحزن..سليم قال إنها مع سجده وهتقعد معاها 

رفعت ..أنا هروحلها 

يارا...اسنتا انا كلمت سجده قالتلي انها نايمة سابها انهاردة يمكن بكرا نعرف نتكلم معاها

رفعت بحزن وقعد علي الكنبه 

يارا قعدت جمبه وقالت م تتطلع ل تولين يمكن تخف وتحسسها انها مش لوحدها لانها منهارة مش راضية تسمع من حد

رفعت بحزن..طيب وطلع اوضة تولين خبط

تولين بصريخ ..قولت مش عايزة حد سبيوني لوحدي 

رفعت دخل وقال حته 

تولين بصلته وقالت خالي جريت عليه وحضنته 

رفعت ..اهدي وقعدها علي السرير 

تولين..شوفت ياخالو اعمل فيا اي وكمان انور سبني ياخالو 

رفعت..هيدفع التمن والله اهدي انتي بس لازم تجوزي علشان سمعتك 

تولين بدموع..خالو انا مش عايزة تجوزه انا عايزة تجوز انور وبس عارفة انك هتعمل كد علشان ماما حطتني ليك امانه بس ونبي مش عايزة تجوزه

رفعت بتوتر..طيب نامي دلوقتي وربنا يحلها من عنده ان شاء الله 

تولين..ماشي 

رفعت طلع من الاوضة وهو بيفكر ف كلامها 

تولين بصت ليه وهو بيطلع بخبث ومسحت دموعها وقالت اخيرااا قربت واخد اللي انا عايزاه

واتصلت علي شخص وقالت انزل الصور يلا وخلي صحفي مشهور ينزلها انا مسنتية وفقلت وقالت بغل دا انا هوريكي ياسهيلة علشان بعد كد تاخدي حاجة مش بتاعتك بعد كد وقفت ف البلكونة وقالت ليه انتي تاخدي العز دا كله وهو من حقي انا ليه زي م خدت انور هاخد عمر وهخليكي تموتي بالبطئ وضحكت بجنون

هوووب صدمتوا صح 😂😂

الاخير

ف المساء

انور قاعد ف اوضته بيرن علي سهيلة 

أنور..يارب ترد ردي بقي معقول يكون حصلها حاجة لا اكيد لا رن علي سجده 

سجده..الو مين 

انور بلهفة..انا أنور هي سهيلة كويسة صح 

سجده..انت جبت رقمي منين وانت مين علشان تعرف هي كويسة ولا لا 

أنور.. أنا عايز تطمن عليها 

سجده..يعني مش انت اللي عامل كل دا علشان توقع بينهم 

أنور بصدمة..لا والله محصلش انا كمان مصدوم والله من اللي حصل بس كنت عرف ان عمر دا راجل مش مطبوظ وقال بغيرة مانا قولت لسهيلة مسمعتش كلامي 

سجده..عالعموم هي كويسة يارب تخليك ف حالك وبس وفقلت ف وشه 

سهيلة وهي سمعت كل حاجة 

سجده..سهيلة انا متأكدة مليون ف الميه في حاجة غلط ف الموضوع دا لان بصراحة كد عمر كان عنده محاضرة اليوم امبارح وكان ف الكلية بس طلع ف النص المحاضرة ودا عرفته من بنات صحابي انهاردة صبح كانوا فاكرين حصلك حاجة 

سهيلة بتفكير..مش عارفة بس عندك حق طيب هقولك نعمل اي 

سجده..ماشي 


سليم دخل عند عمر لاقيه اغم عليه وكأنه تعب من الخبط و الصريخ 

سليم..انت يامحسن 

محسن ..نعم 

سليم بغضب ..انت ازاي تسيبه كل دا خده وراح المستشفى يلا بسرعة 

محسن..حاضر 


يارا دخلت لتولين 

لقيتها قاعدة علي السرير وسرحانة 

يارا بحزن قعدت جمبها وقالت متزعليش بقي اكيد ربنا وقف جمبك مش هيسيب حقك 

تولين بتمثيل..ازاي وانا شرفي ضاع خلاص 

يارا طبطبت عليها وخدتها ف حضنها وقالت حقك عليا ياحبيتي 

تولين ابتسمت بخبث 

يارا بعدت عنها وهي بتقول بكرا عمر هيجي يكتب الكتاب 

تولين بانهيار..اييي انتو لسه مصررين انا مش عايزة تجوزه مش عايزة 

يارا مسكت ايدها وقالت اهدي بس اهدي هو هيتجوزك بس شهرين ويطلقك بس 

تولين..مش عايزاه لا

يارا ..طيب اهدي نامي وبكره نتكلم ماشي 

تولين بصلتها بحزن كذب 

يارا طلعت من اوضتها 

تولين بفرح..اخيرا هتجوزه و هقهرك ياسهيلة نفسي شوف وشك ولما تعرفي 


اليوم التالي 

في المستشفى 

عمر..ياسليم صدقني متعملش حاجة والله كل اللي قولته حقيقي والله 

دخلوا اهل عمر 

نسمة بخوف ..عمر حبيبي انت كويس مين اعمل فيك كد 

محمد..ازيك ياسليم عامل اي حصل اي 

سليم بقرف..أنا كويس وبص لعمر وقال وانت هتيجي بليل هتكتب علي تولين عضب عنك انت فاهم ولا لا 

نسمة بغضب..انت ازاي تكلم مع ابني كد

محمد..اهدي خلينا نعرف حصل اي 

سليم بسخرية..خليه هو يقولك ياعمي احسن وطلع 

نسمة..عملت اي متقول 

عمر حكيلهم كل حاجة 

محمد ونسمة تصدموا 

نسمة..انت ازاي تعمل كد 

محمد..انت هتكتب علي البنت انهاردة زي م سليم قال وفكاية فصايح اكتر من كد

عمر ..بس والله متعملتش حاجة انا قولتلك اللي حصل انتو مش مصدقين ليه 

نسمة..مفيش دليل علي كلمك ياعمر انت قولت ان سليم دخل عليكو وشاف بعينه كل حاجة بس انت بتقول كلام تاني خالص 

محمد ..أنا ماشي احسن وطلع 

عمر..امي انتي مصدقني صح 

نسمة بصلته بحزن شديد واسكت 


ف المساء 

دخل عمر الفيلا وهو ابوه ومامته 

رفعت وسليم ويارا قعدين ف الصالون معاهم المأذون 

سليم..ماما طلعي هاتي تولين 

يارا..طيب 

رفعت ببرود ..يلا ياعم الشيخ اكتب 

عمر جري عليه وهو بيقول بس انا مش موافق لاني متعملتش حاجة 

محمد راح ناحية ابنه وقال اخرس خالص وبص ل رفعت وكمل انا مش عارف اقولك اي اللي انت شايفو اعملوا وانا معاك 


ف اوضة تولين 

يارا دخلت وقالت تولين حبيتي يلا خلينا ننزل 

تولين..خالتو انا فكرت ف كلامك ولقيت ان معاكي حق بس عندي شرط تجوزه بس هفضل قاعدة هنا م هيحصل بيني وبينه اي حاجة وبعد شهرين بضبظ ننطلق 

يارا بلهفة..م دا اللي هيحصل والله 

تولين بكسوف..سهيلة عرفة 

يارا بحزن..ايوا عارفة 

تولين قلبها بيرقص من الفرح وقالت بحزن قولتلها تسامحينى ونبي 

يارا ..هي مسامحكي متقلقيش لانك مليكش ذنب ف اي حاجة يلا تعالي 

تولين..ماشي 

ونزلوا سوا 


يارا نزلة علي السلم وراها تولين 

عمر شافها تعضب جامد وجري عليها ومسك ايدها وقال اكيد انتي اللي عملتي كل دا مفيش منطق غير كد ولا قولك تعالي نروح نكشف ونعرف كل حاجة 

تولين توترت بس مثلت الحزن والعياط وقالت اسيب ايدي انت بتقول اي ياحيوان 

سليم راح ضر.به بوكس 

عمر رد وضر.به وهو كمان بوكس وقال انا مش هسكت لاني متعملتش حاجة 

محمد راح عند ابنه وقال لو مسمعتش كلامي وعملت اللي قال عليه عمك رفعت لا انت إبني ولا عرفك 

عمر بصله بصدمة ..بابا 

محمد..يلا ياشيخ 

الباب تفتح بقوة ودخلت سهيلة وراها سجده وهي بتقول الجوازة دي مش هتكمل لان عمر معملش حاجة اصلا 

كلهم بصولها بصدمة 

عمر بفرح..سهيلة 

تولين توترت 

يارا جريت عليها وقالت بصوت واطي انا عارفة انك زعلانة ومصدومة بس مش وقته الكلام دا 

سهيلة بثقة..ليه بتقولي كد انا مش زعلانة لاني عارفة انا بقول اي كويس ومعايا دليل علي كلامي وبصت لعمر بابتسامة .

نسمة بصلتها بفرح 

تولين توترت وقالت دليل اي انتي بتعملي كد ليه 

سجده وقفت قدامها وقالت انتي تسكتي خالص احسنلك لانك حسابك جاي 

سهيلة..هاتي الفلاشة ياسجده 

سجده..أنا هشغلها وراحت عند الشاشة الكبيرة وحطت الفلاشة 

وتشتغل فديو كاميرات مراقبة من العمارة اللي قدام الشقة وتولين بتضر.ب عمر وخليت الرجالة يشيلوه لجوه الشقة وفقلت الباب وبعد ٥ دقايق رجالة طلعت من الشقة وتولين بتديهم فلوس 

رفعت بص ل تولين بصدمة وقال اي دا 

تولين بجنون..دا كدب اكيد فوتوشوب اكيد  وراحت ل يليم وقالت بجنون اكتر سليم م انت شوفت كل حاجة صح 

رفعت ضر.بها بالقلم جامد ..عملتي كد ليهه ذنبه اييييي مش كنتش مخطوبة وبتحبيه 

تولين وهي قاعدة ف الارض قال بغل انا عملت كد بسببك انت 

يارا رحت عندها وضر.بتها علي دماغها وقالت انتي بتقولي اي دا خالك انتي ناسية اعمل اي عشانك دا فاضلك علي بنته وصرف عليكي 

تولين بصلتها بغل وقالت م دا وجبه كاب يايارا هانم 

يارا بصدمة..اي 

رفعت.انتي بتقولي اي ياحيوا..نة انتي مين قالك الكلام دا 

سهيلة وسجده بيصوا لبعض بصدمة 

سليم بصدمة..انتي بتقولي اي يامجنونة انتي اكيد تعبانة ف مخك صح 

تولين بغل..لا انا بقول الحقيقية اللي عرفتها من امي قصدي امي بالتبني قالتلي انك ياخالو تبقي ابويا الحقيقي 

رفعت ضر.بها بالقلم وقال ياغبية ياغبية انتي فهمتي كل حاجة كل غلط انتي تبقي بنت اخويا الكبير من مراته التانية بس لما ابوكي وامك عملوا حادثة جدك رفض يعترف بيكي ومرات اخويا الاولي نفس الكلام ف قررت وديكي الاختي اللي هي امك عشان احميكي لانها كانت مسافرة مع جوزها بكدا جدك مش هيعرف حاجة عنك هي دي الحكاية انتي تبقي بنت اخويا مش بنتي 

تولين بصدمة..اييي 

يارا ..ايوا اهي دي الحقيقية

تولين بصدنة..بس ماما متقالتش انها عندها اخ تاني غيرك قالتلي قبل متموت اني بنت اخوها وقعدت ف الارض وقالت يعني انا فهمت كل حاجة غلط ازاي 

سهيلة بكره..حسبي الله ونعم الوكيل فيكي انتي دمرتي حياتي وحيات عمر مش مسامحكي طلعي برا البيت يلا 

رفعت بجدية..سهيلة 

سهيلة..بابا انا ياهي 

تولين بدموع..عندك حق ف كل حاجة بس والله لو كنت عرف مكنتش عملت كد والله 

سهيلة ..بابا انا ياهي لو هي فضلت ف البيت دا انا همشي ومش هتشوفني 

تولين بدموع..متقلقيش انا امشي من حياتك ومش هتشوفني تاني والله 

سجده بحقد..ياريت 

رفعت وقف مش عارف يعمل اي قرر قرار وقال عندي الحل تولين هتسافر كندا 

سهيلة بصلته 

رفعت..مقدرش ياسهيلة دي أمانة اختي هي هتسافر وهتفضل هناك 

سهيلة..تمم

تولين طلعت لمت هدومها ومشيت 

سليم راح لعمر وقال بكسوف متزعلش مني 

عمر بغيظ..انت بذات مش هسيبك ف حالك والله 

سليم بضحك..ياعم متزعلش بقي 

عمر..بشرط

سليم..نعم يا حيلتها عايز اي 

عمر ..أنا وسهيلة نكتب الكتاب بقي 

سهيلة بصلته بفرح وكسوف 

رفعت بضحك..وانا موافق لو سهيلة موافقة 

سليم بصله بصدمة وقال بابا

سهيلة بضحك..اكيد موافقة 

كلهم ضحكوا .

المأذون..اللهم بارك لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير 

عمر قال لسهيلة بهمس اخيرا تجوزنا ياامراتي 

سهيلة بخجل..اتلم لسه هنعمل الفرح 

عمر بفرح وغمزلها ..المهم انك بقيتي مراتي 

سليم دخل ف النص وقال تحترم نفسك ياض اختي لسه ف بيت ابوها 

عمر زقه جامد وقال خليك انت بعيد احسنلك سهيلة مراتي واعمل اللي انا عايزاه 

سهيلة ضحكت عليهم وقالت كفاية عيب كد 

سليم بغيظ..انتي بتضحكي علي اي ها 

رفعت بفرح..خلاص يولاد خلينا نتعشي بالمناسبة الحلوة دي 

الكل..يلا 


بعد ١٠سنين 

سهيلة..يابت تعالي هنا لازم تعملي الواجب هتطلعي فاشلة زي ابوكي 

عمر بصلها بغيظ..ليه بتجيب سيرتي ليه دلوقتي وانا مالي 

سهيلة بعياط..انا زهقت والله رميت الكراسة وقالت خلاص تعبت انا هروح عند امي وانت هتطلقني مش كفاية ان عليا كل حاجة ف البيت دا وفوق كل دا حامل

عمر جري عليها وقال بخوف مالك ياحبيتي اهدي حقك عليا انا تعالي يايارا اكتبي الواجب عايزة ماما تزعل منك

يارا ببراءة..أنا اثفة 

سهيلة ضحكت عليها 

عمر حضنهم سوا وقال بحب ربنا يخليكو ليا يارب .

النهاية.


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


إرسال تعليق

أحدث أقدم