كنت لي الدواء لقلبي الفصل الاول حتى الفصل العاشر والاخير حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات
جهزي نفسك في عريس متقدملك انهارده
*اي يا ماما الكلام ده.. وبعدين انا لسه صغيره..
"زاي ما سمعتي جهزي نفسك و اه صحيح انا مش باخد رايك.. انا وفقت وكمان كتب كتابك انهارده..
سبتني ومشيت يعني اي الكلام ده ماما باعتني كده الفلوس تعمل اكترر من كده.. تبيع بنتها عشان الفلوس..
روحت خبط علي باب اوضتها..ماما افتحي عايزه افهم اي الكلام الا قولتي ده..
فتحت لي وقالت..عايزه اخلص منك واشوف نفسي و اعيش حياتي مش كفايا الا شوفته مع ابوكِ..
انا بعصبيه..كان عملك اي بابا متنسيش انتِ كُنتي اي يا ماما..ارجعي لاصلك..افتكري انك كنتي راقصه وبابا هو الا جابك هناا..انا اه مش بنتك بس مش هسمحلك تدمري مستقبلي عشان الفلوس..
مسكتني من شعري جامد وفضلت تضرب فياا..انا هعرفك الراقصه دي هتعمل فيكِ اي..
سحر مرات الاب..اهلا اهلا نورتنا يا عريس..
العريس واحد خليجي..هلا والله بيكِ..وين العروس ابغا اشوفها هلحين..
سحر..ثواني و تكون عندك يا شيخ فارس..بس المهم الفلوس جاهزه..
فارس..ابشوف العروس الاول..
ذهبت سحر لغرفه ملك..فتحت الباب وكانت الصدمه...يالهووووي هربت..
فارس سمع صوت صريخه..اش فيه وين العروس..
سحر..هربت يا شيخ فارس..
فارس..والله لو كانت مراتي لكونت قطعت..
سحر..هدورلك عليها وهجبها تحت رجلك..
**********
فضلت اجري اجري لحد ما وقعت علي الارض...طب انا هروح فين دلوقتي ولا اجي منين..بصيت جنبي لقيت مطعم طالب بنات للعمل..دخلت وانا خايفه..بصيت يمين شمال مفيش حد لحد ما لقيت حد حط ايده علي كتفي..انتِ مين..
بصيت لقيته راجل كبيير في السن..رديت بخوف..انا اسمي ملك وشوفت الاعلان ده وجيت عشان الشغل..
محمود صاحب المطعم..طب اهدي وتعالي قعدي واحكيلي كل حاجه عنك..
بصتله واطمنت حسيت ان عوض ربنا قرب..
مرات ابويا عايزه تجوزني واحد خليجي وانا هربت منها ومش لاقيه مكان اعيش فيه شوفت الاعلان وجيت اشوف الشغل بس لو مليش مكان انا ممكن امشي..
محمود..طب يا بنتي انا هساعدك بس بشرط..
ملك بخوف..شرط اي..
محمود..تتجوزي ابني...
ملك...........
البارت التاني
@الجميع
محمود..طب يا بنتي انا هساعدك بس بشرط..
ملك بخوف..شرط اي..
محمود..تتجوزي ابني...
ملك..ااااي
محمود..بُصي هسيبك تفكري لحد ما اخلص شغل انتِ هتفضلي هنا فالمكتب تمام..
ملك بصتله..تمام..
سبني وخرج وانا مش عارفه اتصرف ازاي ولا اعمل اي اوفق ولا لا..طب منا لو رفضت هنام فالشارع..ولو رضيت مش عارفه اي هيحصلي..محمود بيه شكله طيب بس يا ترا ابنه زيه ولا اي حكيته ده كمان..قومت صليت ركعتين يمكن اطمن..عده الوقت والشغل خلص..
محمود..ها قرارك اي..
ملك..موفقه..
محمود..متأكده من رأيك..
ملك..اه..بس عايزه اسال عن حاجه..
محمود..اختارتك انتِ ليه..مش كده..
ملك..اه..
محمود.بُصي يا بنتي انا ابني حصلت معاه مشكله زمن..وده اتسببله في مرض القلب ابني قلبه ضعيف محتاج حد يكون جنبه ويهتم بيه..وانا شوفت انك طيبه وبنت ناس عشان كده قولتلك..بس القرار يرجعلك..
ملك بدموع..انا موفقه يا محمود بيه..
محمود..علي بركه الله..يلا بينا..
خرجت معاها وصلنا عند بيت..لاده مش بيت دا قصر من الطراز القديم حاجه كده فخمه..انبهارت بجمالها..وانا وقفه في الجنينه لحد ما محمود بيه يجي..سمعت حد بيزعق جامد من جوه..
استني عندك انتِ مين..
ملك بتوتر..ا.ااا.. انا ملك..
الشخص بجمود..ايوه يعني مين ملك..اوعي تكوني حرميه..انطقي دخلتي هنا ازاي..
انا خفت من نبرة صوته..عيط جامد..بس محمود بيه جهه واخده ومشي..ادخلي جوه لحد ما اجي..
دخلت وقعدت فتره طويله..وفجأه سمعت صوتهم عالي..بس مهتمتش..عده حوالي ساعه وانا لوحدي..
محمود..المأذون علي وصول جهزي نفسك..
ملك..حاضر..
جات الخدامه اخدتني الاوضه..الاوضه كبيير جداً دا قد بيتنا هو انا هعيش هنااا في المكان القمر ده..لقيت فستان لونه اوف وايت..بس شكله تحفه خطف قلبي خطف..
لبست وجهزت..نزلت ولا كأني ملكه..لقيت كل الا قاعد بصلي انا اتوترت شويه..بس لقيت عريس الغفله جاي عليا..مسكني من ايدي..وهمس في ودني...
انتِ الا جيتي برجلك لحد هناا انا هوريكي النجوم في عز الضهر يا قطه..
اتصدمت وخفت...شدني من ايدي جامد وقالي...ابتسمي الناس بتبص علينا..ضحكت ضحكه ممزوج بدموع..
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..
الجمله دي اتقالت وانا قلبي دق جامد..قرب مني وقالي بنبره حاده..
نورتي جحيمي..
محمود.. يلاا يا خالد خد مراتك واطلع..
اطلع فين لا بالله خلوني هناا انا عياله وبرجع في كلامي..
طلعنا ودخلت اوضته كانت جميله بشكل يهبل بصراحه تقريباً هي اجمل اوضه في القصر ده
رزع الباب جامد..وقرب مني..انا كنت برجع وراء وهو يقرب لحد ما وصلت لاخر الحيطه..انفسهم كانت قريبه من بعض دقات قلب تعالوا من الخوف..
خالد... وفقتي عليا ليه..
انا بتوتر.. عشان.. عشان اااا...
عشان الفلوس صح كلكم صنف واحد بيحب الفلوس...
انا بدموع..لااا انا وفقت عشان باباك طلب مني كده
دفعلك كام وانا هديكي كل الفلوس واكترر..
كان بيتكلم بعصبيه.. خفت ليحصل حاجه واكون انا السبب..
ط.. طب ممكن تهدأ عشان خاطري وانا هفهمك كل حاجه
اتعصب اكتر وقال..اطلعي بره براااااه..كلكم صنف واحد كلكم كدابين..ابعدي عني واطلعي..انا مش عايز حد هنا..شدني من ايدي جامد وخرجني..ورزع الباب جامد..
انا بدموع..ياااربي انا عملت اي لكل ده....فجأه لقيت حد بيطبطب علي كتفي..لفيت وشي لقيت طفله صغيره سنه سبع سنين.. زاي القمر..قربت مني ومسحت دموعي..
الطفله..مش تعيطي تاني..
ملك..انا مش بعيط دي حاجه دخلت عيني..
الطفله..معلش هو زعقلك..
بصتلها وقولت..لا عادي..انتِ اسمك اي..
الطفله..حوريه..وانتِ
ملك..اسم علي مُسمه..انا ملك..انتِ اخت الكائن الا جوه ده..
حوريه..تؤتؤ بنته..
ملك بصدمه..ااااي
البارت التالت
@الجميع
ملك..اسم علي مُسمه..انا ملك..انتِ اخت الكائن الا جوه ده..
حوريه..تؤتؤ بنته..
ملك بصدمه..ااااي بنته..فجأة سمعت صوت عالي.. حوررريه علي اوضتك..
مشيت حوريه وهي الدموع في عيونها..
ملك..مقولتليش ليه انه عنده بنت..
محمود بيه..شئ ما يخصكيش كل الا عليكي تهتمي بابني وبس..انتِ هنا زايك زاي اي حاجه فالبيت..
ملك..بس دا كان من حقي اعرف..
محمود..الفضول الا انتِ فيه ده هيجبلك مشاكل كتيير..ياريت تركزي علي ابني وبس وتهتمي بعلاجه..اتفضلي دي ورقه فيه كل المواعيد بتاعت الادويه و الاكل المناسب ليه...
ملك اخدت الورقه من ساكت وهي جوها اسئله كتيير عايزه تعرفها..فجأه سمعت صوت وخبط من اوضت خالد..فتحت الباب واتصدمت من شكل الاول..كل حاجه فيها متكسر..
اي الا انتَ عملته ده..
بصلي وسكت..
انا بكلمك رد عليا..
اطلعي برا الاوضه..
قربت من يلهوووي ايدك بتنزف..مسكت ايده..بس هو سحبها مني و قال بعصبيه..
اطلعي برا مش هعيد كلامي..
مسكت ايده تاني..ايدك محتاجه تتعالج..جبت علبه الاسعاف..وبدات اعالج الجرح..هو كان مركز معايا اووي انا لحظته عليه..بصتله كده تمام انا خلصت..
خالد بسرحان..انتِ ازاي كده..
ملك..كده الا هو ازاي..
خالد..احم شكرا..
ملك بستغرب..العفوا..بس دلوقتي لازم تاخد العلاج..
خالد..مش عايز حاجه اتفضلي اخرجي..
ملك..مش بمزاجك علي فكره..دا غصبن عنك..اتفضل..
خالد..اتطفي النور وخرجي..
ملك بعند..حلو اووي انا مش هخرج من هنا غير لما تاخد العلاج..وطبعاً وجودي مضايقك هناا يبقا انا مش هخرج غير لما تاخده..
بصيلي بعصبيه واخد العلاج...اتفضلي اخرجي وتطفي النور..
ابتسمت وطفيت النور وخرجت..
انا جعانه اووي..اي ده اي صوت العيط ده..فتحت الباب لقيتها حوريه بتعيط جامد..قربت منها مسحت دمعه..الحلوه بتعيط ليه..
حوريه..ع..عااا عشان جدو زعقلي..
ملك..متزعليش يا روحي..مش احنا صحاب..
حوريه بدموع..اااه..
ملك.. طب انا جعانه مش انتِ جعانه برضو..
حوريه..اممم
ملك..طب اي رائيك ننزل نعمل مكرونه بشاميل دلوقتي..
حوريه ببتسمه..يلا انا بحبها اووي..
ملك بحب.. وانا بحبك انتِ..
اخدتها ونزلنا المطبخ...فضلنا نلعب ونهزر واحنا بنعمل المكرونه..
كان في عيون بتراقبهم..ابتسم وقال..كنت عارف ان وجودك هيفرق كتيير في حياتنا..
محمود بيه..في ناس عايزين حضرتك برا..
محمود..حاضر جاي اهووو..
خرج محمود بيه...انتِ..انتِ بتعملي اي هناا...
في بنتي يا محمود بيه..
اخدها وطلع الجنينه..
محمود..انتِ اي جابك مش كفايا الا عملتي..
مش ده موضوعنا..انا جايهه اخد بنتي وامشي..
محمود..ملكيش بنات عندنا واتفضلي اخرجي برا بيتي..
مش همشي من هنااا غير وبنتي في ايدي..
كانت في عيون بتراقبهم..نزل بغضب شديد..وقال بزعيق..
انتِ اي اجابك هناا..كمان ليكي عين بعد الا حصل..اخرجي برا بيتي يلا..
خرجوا حوريه وملك علي الصوت العالي
سيب ايدي يا حيوان..انتَ كنت عايزني اعيش مع واحد مريض زايك..كفايا لحد كده سبع سنين استحملت مرضك وقرفك و كل يوم في مستشفى شكل..
خالد اتعصب...ضربها بالقلم اخرجي برا البيت يلا مشفش وشك تانـ.....ااااه
حوريه بصريخ..باااباااا
البارت الرابع
@الجميع
سيب ايدي يا حيوان..انتَ كنت عايزني اعيش مع واحد مريض زايك..كفايا لحد كده سبع سنين استحملت مرضك وقرفك و كل يوم في مستشفى شكل..
خالد اتعصب...ضربها بالقلم اخرجي برا البيت يلا مشفش وشك تانـ.....ااااه
حوريه بصريخ..باااباااا
ملك جريت علي خالد.. رغم من انها لسه شايفه وعارفه بس حست بخوف عليه.. خالد فوق انتَ مش بترد ليه رد عليا.. سمحت لي دموعها تنزل.. جات الاسعاف اخدته وملك وقفه مكانه مسكت ايد حوريه عشان تقويها مهما كان هي طفله..
حوريه بنتي حبيبتي..
حوريه بخوف.. ابعدي عني انا بكرهك انتِ السبب في الا بابا فيه...سيبنا في حالنا بقاا.. طنط ملك خدي عند بابا.. هو هيبقا كويس صح هو قال مش هيسبني..
نزلت في مستواها ومسحت دموعها حوريه حبيبتي بابا هيبقا كويس متخفيش احنا هنصلي وندعي سواء لبابا ربنا يشفيه.. فجأه لقيت الا بتمسك ايدي..
استني عندك انتِ مين عشان تخدي بنتي وتمشي..
ملك..انا مين انا ابقا مرات خالد..و اتفضلي اخرجي برا بيتي..
ملك اخدت حوريه ومشيت..
مامت حوريه..(سلمي) كانت وقفه هتولع بعد الا سمعته..
********
في المستشفي..
محمود كان وقف خايف علي ابنه..خايف يروح ما بين ايده..
وصلت ملك ومعاها حوريه..عمي خالد اخباره اي..
محمود..لسه يا بنتي الدكتور جوه..
ملك من رغم انها خايفه عليه لكان قوة قلبها عشان حوريه الطفله و محمود ولده..ان شاءالله هيبقا كويس متقلقش..
محمود..يارب يا بنتي ياارب..
بعد شويه وقت خرج الدكتور..
ملك..طمني يا دكتور اخباره اي..
الدكتور..الحمدلله جات سليمه المرادي..بس لو حصل حاجه تاني انا مش مسئول..
محمود.. تمام يا دكتور شكرا..نقدر نشوفه..
الدكتور..اه تقدر بس هو غايب عن الواعي هيفوق بعد 24ساعه..
محمود..تمام يا دكتور
ملك..طب يا عم خد حوريه وروح ارتاح انت تعبان وانا هبات معاه..
محمود..مينفعش يا بنتي..
ملك..لا عشان خاطري وخاطر خالد و هو كده كده هيفوق الصبح..
محمود..طب خلي بالك من نفسك ومنه..
ملك..في عيني يا عم متقلقش..حوريه حبيبتي هتروحي مع جدو دلوقتي والصبح يبقي تعالي معاه..
حوريه..حاضر..
مشيوا هما الاتنين..و ملك دخلت الاوضه..كل القوه الا ظهرت بيها اختفت اول لما شافته وشافت الاجهزه الا حواله..قربت منه..شكلك حلوه وانت نايم عارف كان نفسي في عيله زايك..باباك بيخاف عليك اووي..وقالت بدموع..وبيحبك اووي..عندك بنوته زاي القمر..يلا يا بطل قوم انت قدها وهتقدر تتجاوز الوجع ده..و ملك هناا يعني جنبك مش هسيبك...نامت من غير ما تحس..نامت وهي ماسكه ايده..كانها بتطمنه انها جنبه..
تاني يوم فاق خالد..بص لقاها نايمه ومسكه ايده ابتسم وبصلها بحب..ملس علي شعرها..ملك..ملك قومي..
ملك..امممم سبني شويه بس..
خالد بضحك..مالك قومي احنا في المستشفي..
ملك..بصدمه..مستشفي..اه خالد..خالد انت كويس فيك حاجه اجيب الدكتور..
خالد..اهدي مفيش حاجه..بس اه نادي الدكتور عشان عايز اخرج من هناا..
ملك..تخرج اي لا انت لسه تعبان..
خالد..لا انا كويس..نادي الدكتور..
ملك..حاضر..
بعد شويه جهه الدكتور...
بقيت كويس يا بطل اهوو..
خالد..اقدر اخرج..
الدكتور..زهقت مننا ولا اي..
خالد..ما انت عارف اني بكرهه المستشفيات..
الدكتور..علي العموم هكتبلك علي خروج بس اهم حاجه الراحه..
ملك..متقلقش يا دكتور هكون جنبه....هتصل علي عمي هقوله ان احنا هنمشي..
خرجت ملك..الدكتور..واضح ان مراتك بتحبك يا ستاذ خالد..
خالد ابتسم بحب...امممم..
*********
حوريه بفرحه وهي بتجري علي الباب..بابي حبيبي..وحضنته جامد..
خالد..حبيبت بابي..عامله اي..
حوريه..زعلانه منك خالص..
خالد.. امممم وحبيبتي زعلانه ليه..
حوريه..عشان خضتني عليك انا وطنط ملك..
ملك..خلاص بقا يا حوريه بابي تعبان دلوقتي..يبقا يتعقب بعدين..
محمود..حمدلله على سلامتك ياحبيبي..
خالد..الله يسلمك يا بابا..
محمود..يلا يا ملك خدي خالد يرتاح علي ما الغداء يجهز..
ملك..يلااا..
*******
انت لازم تتصرف وتجبلي بنتي..
*حاضر بس دا هتكلف كتييير..
سلمي بحقد..هدفعلك كل الا انت عاوزه بس بنتي تجيلي فاهم..
* فاهم..
سلمي ابتسمت بشر..هاا يبقا يوريني هيرجع بنته ازاي..
*******
ملك..خد الدواء و نام دلوقتي..لفت عشان تمشي..مسك ايدها..
خالد بنظره كلها حب..شكرا..
ملك ببتسامه..مفيش شكر..في راحه وبس ويلا اسمع الكلام..
خالد ابتسم ونام..خرجت ملك و جالها تليفون..وفي نفس الحظه خالد قام من السرير كان هيقولها حاجه..
ملك ردت..اي يا حبيبي...لا متزعلش حق عليا انا...خلاص هجيلك بكرا ونتقابل يلا بااي..ولفت عشان تمشي...خالد....
البارت الخامس
@الجميع
ملك ردت..اي يا حبيبي...لا متزعلش حق عليا انا...خلاص هجيلك بكرا ونتقابل يلا بااي..ولفت عشان تمشي...خالد....
خالد اتعصب جداً.. بتكلمي مين.. انطقي..
ملك بتوتر.. دا ادهم ااا...
قطعه كلمها خالد.. بس مش عايز اسمع منك حاجه انتِ زايها كلكم صنف واحد الخاينه فيكم.. لسه هيلف ويمشي ملك مسكته من ايده..
ملك.. انا لسه مخلصتش كلامه استنا اسمعني... دا يبقااا..
زقه علي الارض.. ابعدي عني بقولك انا مش طايق اسمع منك حاجه..
سبها ومشي..هي فضلت تعيط جامد..لما زقه ايديها انجرحت..بس محستش بيه زاي ما قلبها اتجرح بكلمه..و انه شك فيها..هتندم يا خالد صدقني هتندم..
*********
كان قعد في الجنينه ومش طايق يسمع حد ولا يتكلم مع حد..لحد ما جهه صوت من وراء...
حبيتها ولا اي..
........
يبقا حبيتها..قولها يمكن تكون دي سندك بجد..
بصله و سكت..
انا ابوك و عارف انت بتفكر في مليون حاجه دلوقتي..
خالد..طلعت زايهم يا بابا طلعت خاينه زايهم..
محمود..بص يا ابني ملك غيرهم قلبي بيقولي انها غيرهم وانت ظلمتها..
خالد..هاا سمعتها يا بابا وهي بتتكلم في التليفون سمعته وقلبي وجعني افتكرت وجعي وجرحي القديم..افتكرت ماما لما سبتني عشان واحد غني وسبتي ومشيت..افتكرت سلمي لما انا كنت عاجز عن كده وسمعتها وشوفتها بتخوني..انا تعبت اووي بابا تعبت..
محمود بحب وهو يحتضن ابنه..كل حاجه هتتحل بس اوع تظلم ملك.. ملك قدرت تغير حاجات كتيير في القصر خلال اسبوع رجعت الابتسامه علي وش حوريه انت نفسك اتغيرت ورجعت الشغل.. انا عارف و واثق انك حبيتها عشان كده فكر قبل ما تاخد اي قرار..هسيبك دلوقتي و فكر برحتك..
خالد فضل يفكر في كلام باباه وان ممكن يكون ظلمها..اتنهد وقال..انا عارف هعمل اي..
*********
تاني يوم..طنط ملك... طنط ملك
ملك..يا حوريه يا حبيبتي عايزه اي..
حوريه بعبس طفولي..انتِ رايحه فين..
ملك..رايحه مشوار صغير وهاجي علي طول مش هتاخر..
حوريه..طب..طب ينفع اجي معاكِ
ملك..هتتعبي مني المشوار طويل..
حوريه..بليز خديني معاكِ..
ملك..هاخدك بس مش هتعملي شقاوة وتسمعي كلامي..
حوريه..حاضر هسمع كلامك ومش هتكلم خالص مالص...
ضحكت ملك علي طفولتها..
كان في عيون تراقبهم في صمت...
***********
ملك...اتأخرت عليك يا حبيبي..
طفل صغير قعد ساكت ومش بيتكلم..
ملك...اممم شكلك زعلان مني جامد..
الطفل سيف..اه زعلان منك كتييير..
ملك.. عارفه اني قصرت معاك الفتره الا فاتت بس كنت مشغوله شويه وبس انا جبتلك مفاجأة..
سيف.. بس انا لسه زعلان ومش بكلمك هاا..
ملك طلعت شوكلاته كتييير وكان معاها عربيه لعبه.. حبيبي كان نفسه في اي..
سيف بفرحه..الله العربيه الا كنت عايزها..
ملك فرحت علي فرحته... خد العب بيها لحد ما اشوف المشرفه.. وخلي حوريه معاك والعبه سواء..متروحيش بعيد يا حوريه..
حوريه..حاضر..
ملك مشيت وسبتهم يلعبوا..بس عنيها عليهم...السلام عليكم..
مديرة الملجأ..وعليكم السلام...أخيراً جيتي دا سيف كان هيتجنن وكل يوم يسالني عليكي..
ملك..اه شوفته بره وصلحته..المهم هو اخباره اي ماشي علي العلاج بانتظام..
المديره...اه كل حاجه تمام بس المشكله التوحد الا عنده زاي ما انتِ شايفه بيفضل اقعد لوحده و مش بيلعب مع الاطفل الا في قده..
ملك..انا لو بيدي اخده اربيه..بس انتِ عارفه ظروفي..عن اذنك هروح العب معاه شويه قبل ما امشي..
المديره..كفاياا عليكي انك بتيجي تشوفيه هو بيحبك اووي..اتفضلي روحي..
طلعت ملك..فضلت تلعب معاه هي و حوريه..كان يوم لطيف جداً.. بس مازلت في عيون تراقبهم... تعبوا من العب لحد ما سيف نام في حضن ملك...اخدته نيمته..
يلا يا حوريه عشان نمشي..
حوريه...طنط ملك..بابي..
ملك بتلف لقيته اكتفت انه تبصله بعتاب...نظرته كانت بتقول كلام كتييير اووي...يلا يا حبيبتي خلينا نمشي..
خالد..ملك عايز اتكلم معاكِ..
ملك..احنا مفيش بينا كلام يا استاذ خالد عن اذنك..
كانت هتمشي مسك ايده...اسف..بس اديني فرصه اصلح غلطتي..
ملك بعتاب..وانت سمحتلي اتكلم ولا ادفع عن نفسي..الاسف مش هيفيد بحاجه...انا عايزه اطلق...
خالد..اااي
البارت السادس
@الجميع
ملك بعتاب..وانت سمحتلي اتكلم ولا ادفع عن نفسي..الاسف مش هيفيد بحاجه...انا عايزه اطلق...
خالد..اااي..مستحيل..
ملك..مبقاش ينفع اعيش مع واحد شكاك زايك ومن الافضل طل...فجأة سمعت صوت صريخ...دي حوريه..طبعت اجري اشوفها فين ملقتهاش..
سيف فين حوريه..
سيف..واحد جههه اخذها ومشي..
خالد بعصبيه...بنتي لو جرالها حاجه مش هرحمك يا ملك انتِ فاهمه...
خوفت من نبرة صوته..انا مقدره انه خايف عليها بس مش يزعقلي كده..رديت عليه..ان شاءالله هتيجي...
زعق فيا جامد ومسكني من كتفي...فين الكاميرات الا هنا...انطقي..
ملك بخوف...م..ممش عارفه فين ا اسأل المشرفه..
سبني ومشي وانا انهارت من العيط..انا خايفه علي حوريه زايه بس مش من حقه يزعقلي كده قدام الناس..روحت وراه..عرفت هي فين..
بصلي وقال...سلمي اخدتها انا مش هرحمها المرادي..طلع يجري علي العربيه ركب وانا ركبت جنبه مش هسيبه يعني مش عشانه لا عشان حوريه الا بقت حته مني..
وصل عند ڤيلا كبييير...ودخل بكل عصبيه عنده..
سلمييييي..انتِ فين اطلعي..فين بنتي يا سلمييييي...
سلمي نزلها من فوق ولا كنها عملت حاجه...
سلمي ببرود... اي جابك عندي..
خالد...بنتي فين..
سلمي..بنتك معايا بس احسن ليك انسها لان هاخد بنتي ونسافر..
خالد..و انا مش هسمحلك تاخدي بنتي عايزاني ءامين ازاي علي بنتي مع وحده قذره زايك..
سلمي بعصبيه..الزم حدودك يا خالد واعرف بتكلم مين..
خالد..عارفه بكلم مين بكلم واحدها معندهاش اخلاق واحده خاينه زايك انتي تربي بنتي مستحيل دا يحصل...حوريه...يا حوريه اطلعي يا حببتي بابي جهه ياخدك..
حوريه سمعت صوتهم فتحت الباب ونزلت تجري..بابا..بابا...وهي نزلها مسك احد رجال سلمي...
خالد..خليه يسيب البنت هي ملهاش دعوه بينا...
سلمي..انسا يا خالد بنتك مش هترجعلك...
خالد..مش هطلع من هنا غير وبنتي في ايدي..وصدقيني مش هتعمل معاكي خالص انا هتفرج علي الا هيحصل بس..
سلمي اتوترت وخافت هي عارفه خالد ممكن يعمل اي حاجه في اي وقت..
دخلت ملك وهي وهي بتقول..معاك حق يا خالد حوريه هتيجي معانا وغصبن عنك مش برضاكي..
سلمي..انتِ اي جابك هناا مين سمحلك تدخلي بيتي..
ملك..منا مش جايه لوحدي...اتفضل يا حضرت الظابط..
دخل الظابط وسلمي خافت..بتبلغ عني يا خالد...صدقني مش هرحمك وهاخد بنتي...
الظابط..اتفضلي معانا من غير دوشه..
حوريه نزلت جريت علي باباها..حضنته..كنت عارفه انك بطلي وهتيجي تخدني منها..بابي انا مش بحبها..خليني معاك انت وطنط ملك..
ملك..وطنط ملك بتحبك خالص يا حوريتي..يلا بينا بقا علي البيت..
خالد..شكرا يا ملك..شكرا عشان انقذتي بنتي..
ملك..حوريه دي بنتي مش صحبتي بس..مش كده يا حوريه..
حوريه.بفرحها..كده يا طنط..
طبعاً عايزين تعرفو اي الا حصل..
بعد ما خالد ركب العربيه هو و ملك...
خالد..ملك انتِ هتفضلي في العربيه ولو اتأخرت عن ربع ساعه اطلبي البوليس فاهمه..ملك انا هكون ضعيف مش هقدر اضرب حد انتِ عارفه حالتي الصحيه..انقذ حوريه من امه في ايدك دلوقتي..
ملك..اطمن حوريه هترجع...
خالد مشي وملك نفذ كل كلمه قالها..
ملك..دلوقتي مهمتي خلصت هقدر امشي..
خالد..ملك..حوريه محتجالك...
ملك نزلت في مستوى حوريه..حوريه في عيني وكانت بتحضنه بس شافت سلمي بتخطف المسدس من جيب الظابط وتضرب علي خالد..
ملك قامت حضنته ولفته عكس وسلمي ضربت الرصاصه...
ملك وهي بتهمس لخالد...مسمحاك..و وقعت علي الارض...
خالد..مل... اااااك
البارت السابع..
@الجميع
ملك وهي بتهمس لخالد...مسمحاك..و وقعت علي الارض...
خالد..مل... اااااك
ملك وقعت بين ايدين خالد..
خالد بخوف عليها...لالالالا مش هسمحلك تغمضي عينك أبداً ركزي معايا يا ملك خليكِ معايا.. بُصي عليا انا ماشي ملك ارجوكِ خليكِ معايا انتِ سمعاني مش كده فتحي عينك ارجوكِ يا ملك.. احنا خلاص خمس دقايق ونوصل المستشفى..
كل ده وهي ملك بتحاول تفتح عيونها ومركزه مع خالد يمكن بتحاول تفتح علي قد ما تقدر.. وصلوا المستشفى..وهو يحملها بينا يده...دكتور بسرعه مراتي بتموت...
اخدته علي غرفه العمليات..خالد فضل وقف برا..ياارب هي ملهاشاي ذنب في الحصل..ذهبت إليه حوريه..
حوريه..بابي انتَ بتعيط..
مسح دموعه وقال..لا يا حبيبتي مش بعيط اهو..
حوريه..لا انتَ بتعيط عشان طنط ملك صح..هي قالت قبل كده ان الدعاء بيغير كل حاجه عارف لما انتَ كنت تعبان هي اخدتني معاها وصلت و دعتلك كتييير اوووي عشان تخف..وانتَ خفيت دلوقتي بقا لازم نروح نصلي و ندعي تقوم بالسلامه..هي علمتني كده يا بابي..
ضمه لحضنه وفضل يعيط كتييير..اخدها وراح يصلي..فضل يدعي ليها كتيير لحد ما حس انه مرتاح..اخد حوريه ورجع تاني...بعد شويه وقت خرج الدكتور...
خالد..طمني يا دكتور اخبارها اي..
الدكتور..الحمدلله قدرنا ننقذها..ودلوقتي هي هتفوق بعد 24 ساعه..عشان تأثير البنج...
خالد..اقدر اشوفها..
الدكتور..اه تقدر..ربنا يطمنك عليها..
خالد..شكرا يا دكتور..
مشي الدكتور..و دخل خالد الاوضه..قلبه وجعه عليها..حاسس ان هو السبب..قرب منها ومسك ايدها.. وقال بدموع..انا اسف..اسف علي الحصل بسببي كل ده بسببي انا مكنش لازم ادخلك بيني وبين سلمي..سمحيني عشان شكيت فيكي زيهم...عارفه يا ملك انا اتوجعت كتيير اووي من اقرب الناس ليا..اولهم ماما..زمان وانا صغير كنت بشوفها بتتكلم مع رجاله غير بابا ولما عرفت اني عرفت ضربتني كتيير لدرجه انها حبستني في اوضه ضلمه..تخيلي طفل صغير يتعمل فيه كده..قالتلي لو قولت لبابا هتقتلني تخيلي ام تقتل ابنه..بعدها دخلت في حاله نفسيه صعبه..لدرجه انها جبتلي مرض القلب..بس بابا شافها بتخونه..ضربها كتيير و تردها برا البيت و طلقه..كرهت كل الستات في الوقت ده لحد ما كبرت ودخلت الجامعه ساعتها سلمي قربت مني هي كانت عارفه اني انطوائي و مش بكلم حد..بس هي قدرت تخدعني وتقرب مني لحد ما حبتها و اتجوزتها بعد ما خلصنا الجامعه...عارفه اكتشفت بعدها..انها اتجوزتني بس عشان انا ابن اكبر راجل اعمال في مصر..ودي كانت صدمتي التانيه..مش عارفه انا بحكيلك ليه بس انا حاسس اني ضعيف وانتِ كده..قلبي خايف عليكِ انتِ قدرتي تغيير حاجات كتيير جوايا..ملك انتِ خليتيني احبك..اه يا ملك انا بحبك انتِ رديتي فيا الروح من تاني عشان كده انا مستعد اعمل اي حاجه عسانك بس انتِ قومي بالسلامه...
بابا جهه اخد حوريه ومشي مفيش غيري معاكِ هناا يلا بقا فوقي كده عشان انا بمل وانا لوحدي..فضل ماسك ايدها لحد ما نام...
********
في مكان تاني..
اي ازاي دا حصل..
"زاي ما بقولك ملك اضربت بالنار يا باشا..
و انت كنت فين انا مش قولتلك تكون وراها خطوه بخطوه..
" كنت وراها يا باشا بس مش عارف اي الحصل لما دخلت بيت سلمي الهواري..
بتقول اي وهي اي علاقتها بسلمي..انا هحجز علي اول طياره وهنزل مصر حالا..
قفل الخط وعمل شويه اتصلت وحجز اول طياره نزلها مصر..
********
اشرقت شمس يوم جديد..ملك فاقت لقيت خالد نايم جنبها وماسك ايدها ابتسمت بحب و حولت تسحب ايدها..بس خالد فاق..
خالد..ملك انتِ كويسه..طمنيني عليكِ في حاجه بتوجعك..
ملك..اهدا يا خالد انا كويسه..
خالد..حضنها جامد..بس ملك اتحرجت..خالد انت بتعمل اي..
خالد..احممم انا اسف بس من فرحتي انك فوقتي..كنت خايف عليكِ اووي..
ملك..فين حوريه..
خالد..يعني انتِ سبتني كل ده وسالتي علي حوريه..علي العموم يا ستي بابا جهه واخدها البيت..
ملك..خالد انا عايزه اخرج من هناا..انا مش بحب المستشفيات..
خالد..حاضر يا ملك هشوف الدكتور واجي..
الباب اتفتح عليها..طنط ملك طنط ملك..
ملك ببتسمه..حبيبتي وحشتيني اووي..
حوريه..حضنتها..حمدلله علي السلامه..
ملك..الله يسلمك يا حبيبتي..
خالد راح جاب الدكتور وجههه..
خالد..هاا يا دكتور تقدر تخرج النهارده..
الدكتور..يعني خليها النهارده نطمن عليها اكترر وتخرج بكرا ان شاءالله
خالد..تمام يا دكتور شكرا..
الدكتور..العفوا دا واجبي..
خالد..اهو يا ستي هتخرجي بكرا خلاص..
ملك..لسه بكرا..
خالد ابتسم بحب..منا هكون جنبك هناا مش هسيبك..وفجأة الباب اتفتح..وجري عليها شخص حضنها جامد...وحشتيني اوووي...
خالد؟؟؟؟؟؟؟
البارت الثامن..
@الجميع
خالد ابتسم بحب..منا هكون جنبك هناا مش هسيبك..وفجأة الباب اتفتح..وجري عليها شخص حضنها جامد...وحشتيني اوووي...
خالد... اي يا استاذ انت هي زريبه..
ملك بدموع.. انت ازاي عايش..
خالد بصلها بعصبيه.. مين ده يا ملك..
احمد المهدي اخو ملك..
خالد..ازاي اخوها هي ملهاش حد..
احمد..دا الناس عرفه..انما انا اخوها..ضمه اكتر لحضنه..اسف اني كنت بعيد عنك الفتره دي..بس اول ما عرفت الا حصل جيت..انتِ كويسه..طمنيني عنك..
ملك بدموع..ازاي عايش يا احمد..انت اتقتلت قدام عيني....
احمد..هفهمك كل حاجه بعدين..المهم انا مش عايز حد يعرف اني عايش..لازم اجيب حقي و حقك..حق ماما الله يرحمه..
ملك..ليه يا احمد ليه بعدت عني..سبتني مع مرات ابوك لوحدي كانت عايزه تجوزني واحد خليجي..كانت بتعذبني كتيير اووي كانت بتقفل بابا الاوضه عليا..ليييه يا احمد ليييه..
احمد قرب منها وقال والدموع في عينه..اسف والله حقك علي قلبي عقبني اضربيني اعملي كل حاجه..بس بلاش النظره دي..مش هسيبك تاني أبداً مهما حصل..و وعد مني اول ما هخلص مهمتي هصلحك ورضيكي.. بس سمحيني دلوقتي..
ملك حضنته جامد بقل قوتها..وحشتني اوووي..كنت فاكره انه خلاص مليش حد في الدنيا..
احمد..وانا رجعت وكل حاجه هتتصلح..بص لخالد...مش عارف اشكرك ازاي علي الا عملته مع ملك..
خالد..معملتش حاجه عشان اتشكر عليها..دي مراتي..وحبيبتي وكل حاجه ليا في الدنيا..
احمد فرح ان في حد بيحب اخته و هيقدر يسعدها..ملك انا همشي دلوقتي وهرجعلك تاني..خلي بالك من نفسك..
احمد مشي و خالد قرب منها بغضب..
ملك بخوف..بص هفهمك والله بس اهدي كده..اي ده انت هطلع شرار ولا اي..طب لما اخف طيب ونتعارك جامد اووي..
قرب منها وحضنها..اسف يا ملك عشان مقدرتش افهمك من الاول..ملك انا بحبك اووي..صدقيني بحبك واتمنا نفضل سواء...
ملك بكسوف..هو كلام يحترم وكل حاجه بس انا لسه زعلانه منك..
قرب منها وقال..تحبي اصلحك بطريقتي..
ملك زقته..يا قليل الادب..
خالد بضحك..قليل الادب اي انتِ مراتي ولسه بيقرب منها..
حوريه..بابي جدو براه..و عايزك
خالد..وهو ده كان وقتك انتِ كمان..
ملك بضحك عليه..قلبي من جوه دي تعالي في حضني عشان انقذتني..
حوريه بستغرب..انقذتك من اي..
خالد بضحك..قوليلها بقاا..
ملك..قصدي يعني بصي انسي الموضوع..
حوريه..طب منا فهمه كل حاجه وبعدين خليكِ حنينه علي بابي شويه..
خالد ضحك..طب استاذن انا بقا و انتِ يا روح بابي فهمي طنط ملك تخف بسرعه عشان نجبلك نونو صغيره..
ملك...هي مالها بردات كده ليه..
ضحك خالد وهمس لملك وقال..رجعلك تاني يا جميل..
ملك بكسوف..امشي يا خالد امشي..
خرج خالد وحوريه فضلت مع ملك..
حوريه..عارفه يا طنط ملك..بابي كان خايف عليكِ اووي و كان بيعيط عشانك بابا عمره ما عيط عشان حد..بس هو بيحبك يا طنط ملك..
ملك بصدمه..حوريه حبيبتي انتِ متاكده ان عندك سبع سنين..
ضحكت حوريه وقالت...هو انا ينفع اقولك يا ماما..
ملك ابتسمت بحب وحضنتها..ينفع يا روح قلب مامي..
**********
احمد...هاا عرفت عنها حاجه..
"اه يا باشا هي في المخزن الا علي الطريق الصحراوي والعمليه هتم في خلال ساعه من دلوقتي..
احمد..حلو اوووي اجهز انت والرجاله وانا جيالك..وقفل الخط...هنتقم منكم اشد انتقام..
******
خالد...خير يا حاج كنت عايزني في اي.
محمود..فرحان عشانك يا حبيبي..وبقولك خلي ملك في عينك..
خالد..عارف يا بابا انا فعلاً فرحان..حاسس ان هي عوض ربنا ليا..انا خسرت كتيييير في حياتي..و ملك جات عوضتني..شكرا يا بابا عشان لو لك انا مكنتش اتجوزتها..
محمود..ربنا يهنيكم يا ابني.. هقوم امشي انا وهاخد حوريه معايا..و هستناكم بكرا ان شاءالله..
خالد..ان شاءالله يا بابا..
*********
اهلا اهلا احمد باشا..
احمد..سيف بيه اهلا بيك...
سيف..تشرب اي يا باشا..
احمد..تسلمي يا حبيبي بس كنت محتاج خدمه منك..
سيف..اكيد اتفضل..
احمد..عندكم واحده مسجونه هناا اسمهاا سلمي الهواري...
سيف..امممم..الموضوع يخص حضرتك اوووي..
احمد..بصراحه اه..هي ضربت اختي بالرصاص..و عايز اعرف هي عملت ليه كده..
سيف..تمام يا باشا نجبها..
دخل العسكري..تمام يا فندم..
سيف..هات المتهم سلمي الهواري من الحجز..
بعد شويه العسكري جابها...
سيف..اي اوامر تانيه يا باشا..
احمد..تسلم يا سيف بيه..ممكن بس تسبنا لوحدنا..
سيف..اكيد طبعااا..
خرج سيف..وسلمي وقفها ركبه بتخبط في بعض..
احمد لف مره واحد وقال...ازايك يا حلوه..
سلمي بصدمه...احمد؟؟؟
البارت التاسع
@الجميع
احمد لف مره واحد وقال...ازايك يا حلوه..
سلمي بصدمه...احمد؟؟؟
احمد قام وقف.. اه احمد.. مستغربه ليه فكرتيني موت مش كده بس احب اقولك اني رجعت ومش هسيب حقي الا ضيعتي..
سلمي.. جاي ليه..
احمد.. جاي اخد حقي منك ومن العصابه الا معاكِ
سلمي.. اممم بس انت عارف الا بيدخل معاهم مش بيخرج منها.. وانت غدرت بينا وكنت عايزني ابالغ عنهم.. واهرب معاك.. انت عارف شبكه المافيا دي كبيير و لو عرفو انك لسه عايش.. هتموت..
احمد..انتِ عارفه انا مبخفش..بس انا جاي اخد حق اختي منك..
سلمي بستغرب.. اختك!!
احمد اتكلم بعصبيه..اه اختي الا حولتي تموتيها..هاخد حق كل شخص دمرتي حياته بسببك...خالد الا ضحكتي عليه..و انا من قبله..هاخد حق كل ام دمعه نزلت منها بسببك..قرب منها شدها من شعرهاا..و قال بنبره عاليه..انطقي من وراكِ..مين العصابه دي..ومين الزعيم..
سلمي ضحكت بشر.. علي جثتي لو قولت حاجه..و انت مش هتقدر تعمل حاجه..و ابقا خاف علي اختك.. بقا هاا..
فجأه قلم نزل علي وشها...انطقي مين وراكِ..اعترفي وقولي..
سلمي..انت غلبان اووي..و لو عرفت مين الزعيم..هتكون صدمت عمرك..
احمد بنبره حاده..وانتِ لو مقولتيش نهايتك هتكون علي ايدي..
سلمي ببرود..مش هقول حتي لو موتني..
احمد اتعصب فضل يضرب فيها جامد بدون وعي..دخل سيف وشده...
سيف..اهدا يا احمد مش كده..يا عسكري.. تعاله خده علي الحجز....احمد هدي الي حاداً ماا..
سيف..في اي..وليه كل ده..
احمد..دي اكبر واحده تخون وتقتل اي حد عشان الفلوس..
سيف..طب بتعمل معاها كل ده ليه..
احمد...عشان قتلت اقرب شخص ليا..اقتلت مراتي وابني... هي لحد دلوقتي متعرفش اني ظابط..في يوم كنت هحتفل انا و مراتي بعيد جوزنا..كنت محضر كل حاجه..وبكلم مراتي في التليفون..فجأة سمعتها بتصرخ..اتخضيت عليها وعلي ابني..معرفش اخدت وقت قد اي ووصلت..طلعت لقيت مراتي مقتوله بكل دم بارد..و ابني..ابني لسه طفل رضيع سايح في دمه..بدات الدموع تنزل منه..دفنتهم بأيدي..دفنت اكتر انسانه حبتني..صعب اووي تشوف المنظر ده يا سيف..
سيف..طب انت عرفت ازاي ان هي وراء ده..
احمد..دي اكتر واحدها قريبه من مراتي..دي تبقاا صحبتها..وبحكم شغلي وان في خطوره..جبت كاميرات حطتها عندي...طلع التليفون وكان عليه فيديو..دا الدليل..بس مش ظاهر وش الا عمل كده..
سيف..احمد انا معاك لحد ما نجيب حق مراتك وابنك..
احمد..شكرا يا سيف..انا لازم امشي وابقا اكلمك ونشوف هنعمل اي..بس سلمي مستحيل تخرج من هنااا..
*********
بابا مشي و اخد حوريه..
ملك..ومالك فرحان كده ليه..
خالد بيقرب منها..كان في قطه لسانه طويل عايز قطعه..
ملك بحرج..بس ابعد كده ومتقولش قطه..
خالد قرب اكترر..انتِ عارفه لما بتعصب بكون ازاي بلاش تعصبيني والا العقاب هيكون شديد..
ملك رفعت حجبه..شديد! يعني هتعمل اي..
خالد ملس علي خدها..تحبي تعرفي بس ساعتها متزعليش مني..
ملك قبلها دق جامد..خالد انت هتعمل اي..
خالد بيقرب اكترر..ملس علي شعرها بحب وقال وهو بيهمس في ودنه..حوريه عايزه نونو صغير تلعب معاه..
ملك اتكسفت..احم احنا في المستشفى وانا تعبانه علي فكره وكده غلط..وانت قليل الادب..
خالد..هوريكِ قليل الادب ده هيعمل اي..وقرب منها وباسها في خدها..
ملك وشها قلب طماطم..خالد..
خالد بحب..قلبه...
ملك..عايزه انام..
خالد..السرير كبيرر وسعي شويه كده..
ملك..انت هتعمل اي..
خالد..من النهارده هتنامي في حضني..
ملك بكسوف..بس....
خالد قطعها..شششش يلا نامي..
اخدها في حضنه..وملك كانت اول مره تحس بامان من بعد موت مامتها...
************
تاني يوم..الدكتور كتب علي خروج لملك..
خالد.. جاهزه..
ملك..اه يلا..
خالد كان سندها..هتقدري تمشي..
ملك بتعب..اه هقدر..
خالد..لا شكلك تعبان..وراح شالها ومشي بيها..
ملك..خالد الناس كلها بتبص علينا..نزلني...
خالد..واحد شايل مراته فيها حاجه دي..
وصلوا عند العربيه واخدها ومشي..بعد شويه وقت..و صلوا البيت..
وكانت المفاجأة....
البارت العاشر (الاخير)
@الجميع
وصلوا عند العربيه واخدها ومشي..بعد شويه وقت..و صلوا البيت..
وكانت المفاجأة..البيت كله مزين و بلالين كتيير و ورد كتيير..
ملك.. واو هو في حفله هناا..
خالد ابتسم..كل سنه وانتِ طيبه يا حبيبتي..
ملك بحب ..كل ده عشاني..بس انت عرفت ازاي..
خالد..كنت بدور علي اوراق مهمه تبع الشغل و بالصدفه شوفت البطاقه وعرفت ان عيد ميلادك النهارده..
ملك من فرحتها حضنته جامد..انا بحبك اوووي..
خالد..انتِ قولتي اي..
ملك انتبهت..احم قصدي يعني..شكراً..
خالد..لا انا سمعت حاجه تاني باين..
ملك بكسوف..خلاص بقا هي بتطلع مره واحده
خالد..عشان خاطري قولي قولتي اي..
ملك..قرب طيب..
خالد قرب منها..همست..بحبك..خالد اخدها قي حضنه جامد و كان فرحان جداً..
محمود..حمدلله علي السلامه يا بنتي..
ملك..الله يسلمك يا عمي..
حوريه..مامي..كل سنه وانتِ طيبه..
ملك..وانتِ طيبه يا قلب مامي..
خالد..احم احم وانا مليش من الحب جانب..
ملك..انت الحب كله..
محمود ابتسم..ربنا يسعدكم يا ولاد..
خالد..قرب منه وقال..كل ده بفضلك يا بابا..
محمود بسعاده..يلا خد ملك عشان ترتاح نكون انا و حوريه خلصنا الا علينا..
خالد..ماشي يا بابا..يلا يا ملك..قرب منها وراح شالها..
ملك..عمي واقف..
خالد..و اي يعني..
ملك بصتله بحب..عيونك حلوه اووي..
خالد..اعتبر دي معاكسه..
ملك..اول مره اخد بالي منها..خالد انت مش هتسبني خالص صح..
خالد..هقولك علي حاجه بس اما ندخل الاوضه..
ملك..اي هتفضل شيلني كده كتيير..
خالد..نزلها علي السرير..وقرب منها...باس ايدها وقال...ملك انا بوعدك ان حبك هيفضل في قلبي مهما حصل..عارفه انتِ الدواء لقلبي..قلبي بيخف يوم عن يوم بحبك لي..حياتي قبلك كانت دمار..وانتِ دخلتي حياتي فجأه من غير استاذن..كنت رفض في الاول اني اتجوز..بس بابا اجبرني عليكِ..
ملك..قصدك اي يعني..
خالد ابتسم..وقرب منها..يعني انتِ الدواء لقلبي...بحبك..
ملك..و انا كمان بحبك..
*********
احمد..عرفت مين وراها...
سيف..مش راضيه تعترف..
احمد..خلاص سيبها واعمل الا هقولك عليه...............فهمت هتعمل اي..
سيف..اه فهمت سلام بقا عشان ابدا بالمهمه...
*********
في مكان تاني..
سلمي لازم ترجع بسرعه المهمه مش هتكمل الا بيها..
واحد من احد الرجال..وهنعمل اي يا معلمه..
اتصرف يا حسين واعمل كل المطلوب حتي لو تخليها تهرب..
حسين..تمام يا معلمه الا تأمري بيه..
يلا غور من وشي..
**********
تعالي يا سلمي اقعدي..
سلمي بخوف..هااا هتعملوا فيا اي تاني..
سيف..خالد تنازل عن القضيه..تقدري تمشي عشان مفيش اي دليل يثبت عليكِ حاجه..
سلمي..يعني خلاص اقدر امشي...
سيف..اه اتفضلي..
خرجت سلمي وهي فرحانه..ركبت تاكسي..وراحت مكان زاي مخزن قديم..
كانت وقفه جريت عليها حضنتها..ماما انا طلعت..
الام بفرحه حضنتها وقالت حمدلله علي السلامه..
دخل عليهم فجاه وقال...والله و وقعتي في ايدي..
بصدمه...انت ازاي عايش..
احمد بصدمه..مرات ابويا طب ازاي..
سحر ضحكت بشر..انت جاي للموت برجلك..تصدقوا انكم عيله غبيه بتحبوا ترمو نفسكم في المخاطر..
احمد..طب ليه بتعملي فينا كده انتِ اي يا شيخه..
سحر..الفقر يعمل اكتر من كده..كنتي عايزني اشوف امي بتموت ومقدرش اصرف ملقتش قدامي غير المخدرات والسلاح اتاجر فيهم..و دا عيشني ملكه..افخم لبس و افخم بيت..وعيشه نضيفه..
احمد..انتِ دمرت ناس ملهاش ذنب..قتلتي مراتي و ابني بدون رحمه..دمرتيني..و حولتي تقتليني..
سحر..كان لازم مراتك تموت عشان عرفت عني كل حاجه و كانت هتقولك..وانت مسكتش وفضلت ورايا..كان لازم اقتلك بردو..
احمد..بس خلاص نهايتك جات..
سحر..اي يا حضرت الظابط هتخوفني خليك فاكر انك هنا تحت ايدي يعني ممكن اقتلك..
دخل سيف..بس مش هتقدري تعملي حاجه..رجالتك اتقبض عليهم والمكان كله محصر....
سحر كانت عامله حسابها..حصل ضرب نار بين الطرفين..و سحر وهي ماسكه المسدس...كانت هتضرب احمد..بس سلمي تطلعت في وشها..ضربت بنتها بالرصاص..
سحر..لااااا سلمي..جريت عليها اخدتها في حضنها..لا يا بنتي قومي مش لازم تموت هو الا لازم يموت..
سلمي بتعب..خ خلاص يا ماما دي النهايه..ماتت سلمي...
تم القبض علي سحر و الا معاها..
احمد..شكرا يا سيف مش عارف اقولك اي..
سيف..دا واجبي وكان لازم يتقبض عليها..و لولا الخطه الا قولتها مكنش كل دا حصل..و مبروك رجوع حق مراتك..
احمد...الله يبارك فيك...همشي انا بقا عشان عندي عيدميلاد اختي..
سيف..تمام يا صاحبي...
*********
ملك صحيت من النوم ملقيتش خالد..بس كان في هديه جنبها..ملك فتحت الهديه..لقيت فستان اسود بيلمع...كان تحفه..و لقيت ورقه..ملك فتحتها..
اكتب لك من كل قلبي أنني احبك رغماً عني.. كان عقلي يرفض الوقوع في الحب ولكن قلبي تمرد و وقع فحبك.. اتمنا ان تكوني لي حباً اللي الابد وما بعد الابد.. يتمنا قلبي رويتك في كل وقت....انتِ دوائي و انتِ الحب الذي يسكن بدخلي..بحبك..
ملك من فرحتها دمعت..قامت لبست و جهزت نفسها...
كانت شبها الاميرات وهي نزلها من علي السلم..خالد اول ما شافها..كان مزهول بجمالها..
خالد..عايز اخبيكِ عن عيون الناس..انتِ حلوه جامد..
ملك بكسوف..انا بحبك اوووي..
في وسط الحفله جهه احمد..كل سنه وانتِ طيبه يا حبيبتي..
ملك حضنته..وانت طيب احسن اخ في الدنيا..
خالد قرب منهم..علي فكره انا واقف..مش كيس جوافه اناا..
احمد ضحك..علي فكره انا اخوها لو تفتكر..
ملك ضحكت عليهم..وجات عليهم حوريه..
حوريه..بقولك اي يا عمو..
احمد..قولي يا حبيبتي..
حوريه..متيجي اخدك بعيد ونسبهم..علي الاقل تلاقي حد يكلمك بدل ما انت لوحدك كده..
خالد و ملك بصوا لبعض...علي فكره البت دي بتفهم..
احمد بضحك..طب بقولك اي متيجي اتجوزك..
حوريه بطفوله..سبني افكر..
كلهم ضحكوا علي تلك الطفله المشاكسه..
خالد ركع علي رقبته قدام ملك...تقبلي تكوني شريكت حياتي مده الحياه..
ملك بفرحه..اقبل..
قام خالد حضنها ولف بيها وقال بعلو صوته...بحبببببك...
تمت
الروايات الأكثر قراءه 👇👇
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
حماتي عاوزه تجاوز
تزوجت زوجي وليس في الوجود مثله
نوفيلا فطين وفطنطن
تعليقات
إرسال تعليق