القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية نسمتي البريئه الفصل الثاني والثالث بقلم دينا النجاشي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات


رواية زواج بالقوه


رواية الحب في زمن الحرب


روايات حصريه وجديده


رواية جريمه لاتغتفر


روايات حصريه وجديده


رواية تغيرت لأجلها


رواية زواج بالغصب


رواية قاصر وصعيدي


رواية حب ضايع



رواية نسمتي البريئه


رواية نسمتي البريئه الفصل الثاني والثالث بقلم دينا النجاشي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 

البارت التاني

ضغط عمار علي يده بقوه عندما تذكر ما حصل وبجديه كنت مع اصحابي


والدته وهي تغادر بكره تروح وتتأسف لنسمه والا صدقني هتشوف وش مني مشفتوش قبل كده ودخلت غرفتها وقامت بإغلاق الباب بقوه فتنهد عمار ودخل غرفته ورتمي علي فراشه ووضع يده علي عينه بغضب وتذكر


الشاب بضحكه اهلا اهلا عمار باشا لم يلقي له عمار بالا وجلس في مقعده


الشاب بستفزاز امال نسمه عامله اي؟ اصلها وحشاني اوي!!


عمار بغضب قام بضغط علي يده حتي يهدء


الشاب بصوت عالي حتي يسمعه جميع الشباب بس ااقولك حاجه عندك حق البت صا*روخ غير شفا*يفها اللي عامله زي الكرز دي يالهوي بتدوبني كده بس متبقاش طماع وشاركنا معاك داحنا زمايل فصل بردو😉


 لم يتحمل عمار اكثر ورما المقعد الذي كان يجلس عليه وتحولت عيونه للون الأحمر وانق*ض عليه وظل يل*كمه في وجهه اول واخر مره اسمعك جايب سيرتها ياكل*ب فاهم مش دي اللي تبصلها ياوس*خ انا هعرفك تجيب سيرتها تاني ازاي حاول الشباب فض الع*راك الا ان عمار كان الغضب يعمي عينه وبعد ان ل*كمه مده طويله نجحو في ابعاد عمار عنه فوجه ذلك الشاب ت*أذ*ا وبقوه نفض عمار ملابسه بغضب وترك الدرس وغادر وظل يمشي مده طويله حتي يهدء من غضبه فاق من افكاره وتنهد بحزن وحاول النوم.


___هناك من كان تبكي وشهقاتها تعلو فهيا المره الاوله التي يعاملها عمار بتلك الطريقه فهو طوال الوقت يعاملها كأميره وبصوت مهزوز من شدة البكاء يعني انا عيله وبزهقه بس بس هوا عمره ما بينلي اني وحشه وبتعب اللي حوليا وبدموع انا زعلانه منك اوي ياعمار ونامت من شدة التعب


وفي اليوم التالي استيقظ عمار بوجه جامد فـ اليوم أخر ماده له في الامتحان وبعدها ان حالفه الحظ في النتيجه سينتقل الي الجامعه وكلية الهندسه التي يتمناها من الصغر خرج من غرفته وكانت والدته قد اعدت طعام الإفطار تعاله افطر عشان تلحق الإمتحان


عمار بهدوء مش جعان


والدته بتنهيده قبل ماتروح عدي علي نسمه وصالحها


عمار بجمود بعدين وقام بفتح الباب وقبل ان يغادر ادعيلي وسحب الباب وغادر


والدته بحب ربنا يهديك ويرزقك الخير ديما


_في غرفتها تجهزت وكانت عيونها باهته من شدة بكاء ليلة البارحة وظنت انه سيمر عليها مثل كل يوم لكنه لم يأتي فرتدت شنطتها بحزن وغادرت فهيا المره الأوله التي يغادر فيها عمار دونها

امتحن كل منهم وغادر عمار أيضا دونها مما احزنها وبشدة وذهبت الي المنزل والدموع ترقرق في عينيها

ومضي اسبوع دون ان يري احدهم الأخر


بعد عدة ايام 

كانت تجلس في غرفتها والحزن ظاهر علي ملامحها   وبعد وقت استمعت لطرقات علي الغرفه تنهدت وبصوت خفيف ادخل دخلتة والدتها عليها وبهدوء هتفضلي قاعده في أوضتك كده طول النهار؟


نسمه بحزن عوزاني اعمل اي ياماما احنا في أجازه ومفيش حاجه اعملها؟


والدتها بتنهيده ياحببتي انزلي اتمشي شوفي حاجه تعجبك جبيها اعدي علي البحر بدل قاعدتك دي كلمي اصحابك


نسمه بدموع ماما أنا وقفت حياتي كلها علي عمار ضحكتي وفرحي كل حاجه مش عارفه اروح اي مكان او اتعامل مع حد عشان هوا مش معايا اول مره احس اني غبيه  ،غبيه عشان حددت حياتي مع شخص ومفكرتش يوم انه هيبقا ليه حياته ودنيته من غيري وظلت تبكي


جلست والدتها بجانبها وقامت بضمها وبدموع حقك عليا انا اللي انشغلت عنك ومقدرتش احتويكي وابقي صاحبتك مقدرتش ابقي معاكي ام زي باقي الأمهات كل اللي كنتي بتشفيه مننا مشاكل وإهانه عشان كده اول ما لقيتي الفرصه ان يكون ليكي حد يسمعك ويلعب معاكي اتمسكتي بيه وبنيتي حياتك عليه هوا وبس لانك كنتي حسه انه الوحيد اللي بيحسسك بقمتك بينا


نسمه بدموع انا مش زعلانه منك ياماما انا عارفه ان كل اللي انتي فيه كان غصب عنك وعارفه ان بابا كان ديما برمي اللوم عليكي حتي في ااقل حاجه


والدتها بابتسامة طلعتها من حضنها ومسحت دموعها بحب طيب اي رأيك نروح انا وانتي ونجيب لبس جديد للكليه الجديده


نسمه ببتسامه وأمت لها


____


في غرفت عمار كان متسطح علي فراشه ويضع يده علي وجهه بحزن


والدته بهدوء طيب لما هي وحشاك كده قاهر نفسك ليه ماتروحلها ؟


عمار بهدوء ماما عشان خاطري متتكلميش معايا في الحوار دا تاني


والدته وهيا تحاول جس نبضه علي العموم بعدك دا هوا الصح لان في عريس جديد متقدملها وانا فكرت بردو انه مينفعش بعد ما تتخطب او تتجوز تفضلو متعلقين كده في بعض


انتفض عمار من مكانه وبخوف تقصدي اي بعريس جديد وهي وفقت طيب ازاي وهي لسه داخله الجامعه نسيت حلمها انها تكون ممرضه بس بس هي وعدتني نسمه مستحيل ونظر لوالدته والحزن قد ظهر علي وجهه بطريقه قد احزنتها ولامت نفسها علي ماقالته فهيا تعلم برفض نسمه


احم ممكن تروح تسئلها بنفسك


وقف عمار في مكانه وذهب مسرعا الي منزلها دون تفكير فهو قد اشتاق اليها لكنه كان يحاول الإبتعاد عنها فقربه منها وتعلقه بيها يؤزيها فـ في اليوم الذي ذكرها ذالك الشاب بكلامه علم انه لابد ان يبتعد  قام بطرق الباب مرتين وقامت نسمه بفتحه فسحبها من يدها للخارج وغادر نسمه باستغراب عمار في اي اهدي وسيب ايدي لكن عمار لم يستمع اليها ومسك ايدها ودماغه بتفكر في ميت حاجه ومره وحده وقف ونسمه مستغربه حالته وليه سحبها وراه كده


احم انا سمعت انك متقدملك عريس


نسمه ببرأه: اه


عمار وهو يغلق عينه بقوه وكليتك!!


نسمه بستغراب مالها؟


عمار بغضب مكتوم هتعملي فيها اي؟


نسمه:مش فهمه هعمل فيها اي ازاي منا هروح كليتي زي ما الكل بيروح


عمار بغضب نسمه انتي هتجننيني ازاي يعني؟ حتي لو وعدك انه هيكملك مش هتقدري توازي بين الاتنين انتي فيقه للي بتقوليه انتي لسه دخله سنه اوله


نسمه بضحك هو مين دا اللي هيوعدني  


عمار بغضب نسمه


نسمه ببتسامه انا موافقتش


عمار بلهفه موفقتيش علي اي


نسمه بهدوء علي العريس


عمار بغضب وسيباني كل دا  أفتي في اي


نسمه وهيا تربع يدها والله انت واحد عمال بتسألني اسأله وانا برد عليك بالإجابه


عمار بهدوء طيب تعالي نجيب ايسكريم ونتمشي شويه


نسمه:لا متشكره مش عوزه حاجه انا طالعه البيت


عمار بستغراب دانا بقولك ايسكريم


نسمه بسخريه معلش اصلي مش نسمه الصغيره وقبل ان ، تغادر امسكها عمار من يدها بسرعه وبتنهيده انا أسف


نسمه بدموع اسف علي اي اسف انك عليت صوتك عليا من غير معرف ليه اسف انك بقالك قد اي بتتجنبني ومش عاوز حتي تبصلي لو شفتني والا أسف علي الكسره اللي حسستني بيها وعذاب الضمير والتفكير اللي كنت فيه وانا عماله راحه جايه بحاول أفتكر انا زعلتك في اي وبحزن ولا الوجع اللي حسيته لما لقيت نفسي مش قادره اتحرك من غيرك ولا الجامعه هعمل فيها اي وانت مش معايا لا ياعمار اسفك الوقتي ملهش لازمه انت حسستني ازاي انا صغيره ، ولو كنت بعدت عشان زهقت من تعلقي بيك فأنا اسفه ومش هيحصل تاني .


عمار بصدمه اي اللي انتي بتقوليه دا ؟ انا متوقعتش ثانيه كل اللي قلتيه وايه زهقت دي انا اللي طول عمري متعلق بيكي مش العكس نسمه انتي ازاي تفكري كده!!!!


نسمه بدموع عشان انتا اللي وصلتني افكر في كده وأكره نفسي وحسستني اني مليش اي لازمه كده كده انت رايح كليتك وانا كمان فالأحسن إني اتعود وبسخريه ممزوجه بالدموع وهيا جت منك وتركته وغادرت


اغمض عمار عينه بحزن فنسمه حساسه جدا وتلوم نفسها علي أقل الأشياء فهو لم يراعي ذلك فجلس علي البحر بحزن


اما نسمه وصلت للمنزل وعيونها مليئه بدموع وببكاء انتي صح يانسمه مش غلط بطلي بقا عياط انتي مش لسه صغيره 

الواحد كل مايكبر كل ماهيعدي عليه حاجات وهيتعلم منها وانتي ياما الأيام جايه وهتتعلمي منها وهتقوي وهتعتمدي علي نفسك وبحزن رغم انها حاجه صغيره ممكن تحصل بين أي حد بس خلتني افوق لنفس وببكاء بس انا بحبه اوي

وبعد مرور ايام ذهبت نسمه كلية التمريض التي كانت تتمني الحصول عليها_____


__وعمار قد ذهب ايضا وحقق الله له امنيته وهي الحصوله علي كلية الهندسه وفتح مشروعا صغيرا وكان يعمل بكل جهده حتي يكبر وكان يحاول ان يوازي بين كليته وعمله وفي يوم اتخذ عمار قرارا انه سيذهب لزيارة نسمه وسيحاول ان يصالحها.

نسمتي البريئة

البارت الثالث

عند نسمه كانت تجلس هي وبعض اصدقائها في السكن الجامعي فهي قد تعرفت عليهم في اليوم الأول في الجامعه وبمعني اصح هما اللي اتعرفو عليها وحبوها.


يمني وهي صديقة نسمه الجديده ماتيجي يانسمه نخرج شويه انا زهقت من قعدة السكن


نسمه وهيا شارده لا وحياتك انا اتكسرت النهارده محاضرات ومش قادره اتحرك


يمني بملل انا من يوم ماتولدت وانا بتعلم امته هرتاح بقا ياناس.


نسمه بضحك مش هترتاحي ياقلب امك لسه هتتجوزي وهتخلفي وهتاخدي بالك من العيال ومن قرة عينك وهتأكلي دا وتشربي دا وتنضفي البيت وتنيمي البيبي .


يمني بغيظ بااااااس انا اسفه مش متكلمه تاني انا راحه اتخمد.


نسمه وهيا تضحك علي شكل يمني تصبحي علي خير.


يمني بتنهيده وانتي من اهله.


___وبعد دقائق رن هاتف نسمه وعندما رأت المتصل اغلقت الهاتف فهي لم ترد علي مكلماته منذ لقائهم الأخير


اما عند عمار فقد ابتسم فهو يعلم انها لن تجيبه

فأرسل اليها رساله


فتحت نسمه الرساله انزلي انا تحت مستنيكي


نسمه بصدمه تحت فين؟


عمار ببتسامه قدام السكن


وقفت نسمه بسرعه وارتدت ملابسها وذهبت اليه مسرعه وعندما رأته وقفت دون كلمه فهي قد اشتاقت اليه وبشده 


اقترب عمار منها وببتسامه مش بتردي علي اتصالي ليه


نسمه لا رد فقط تنظر اليه


امسك عمار يدها وبحب انا أسف حقك عليا مكنش قصدي ابدا اوصلك اللي حسيتي بيه دانتي اختي وبنتي وصديقة طفولتي  ،انا عارف اني غلط بس فكرت لما ابعد مفيش حد هيجيب سرتك بسوء تاني في المدرسه واني رايح جاي معاكي والا الغبي اللي كان معانا دا هيقف في طريقك تاني بس انا غلطان لاننا من اول يوم واحنا مسبناش بعض وانا جيت مره وحده وبعدت.


نسمه بدموع عشان مجيتك ليا هنا مسمحاك


عمار ببتسامه تعالي ياله انا عزمك علي ايسكريم


نسمه ببتسامه ياله 


نسمه وهيا تأكل من الايسكريم انا سمعت ان المشروع اللي عملته مشاء الله كبر ونجحت فيه


عمار ببتسامه علي شكلها وهيا بتاكل في الايسكريم فا منذ طفولتها ولم تتغير ايوه الحمد لله كله ماشي تمام ادعيلي انتي 


نسمه بابتسامه ربنا يوفقك وباستغراب انت كده هتتأخر علي رجوعك الكليه


عمار بهدوء متقلقيش ليا هنا ناس اصحابي هبات عندهم الليله.


نسمه بهدوء طيب وشغلك 


عمار: اتفقت مع واحد صحبي يمشي الدنيا لما ابقي اجيله


نسمه بابتسامه طيب تعاله نتمشي فوأم لها عمار 


عمار بهدوء عامله اي في كليتك


نسمه بابتسامه الحمد لله كله ماشي تمام رغم اني مفحوته محضرات بس مبسوطه


عمار بابتسامه لفرحتها والبنات اللي معاكي في السكن اخبرهم اي معاكي 


نسمه:كويسين اوي ياعمار ولطاف جدا 


عمار بهدوء المهم اخلاقهم يانسمه مش عاوزك تتعرفي علي اي بنت مش عجبك تصرفتها أو بتحسي انها جريئه زياده عن اللزوم


نسمه بحب اخلاقهم عاليه جدا ياعمار ومتخفش انا عامله حد لنفسي ومش بمشي مع اي حد والسلام واقتربت منه بستفزاز انا مش لسه صغيره 


عمار بابتسامه في نظري هتفضلي نسمتي الصغيره


نسمه بخجل احم انا اتأخرت ولازم ارجع والبنات نزلين رن عليا


عمار: طيب تعالي ياله اوصلك وقام بتوصيلها وودعها وغادر

صعدت للسكن واتفجأة بالفتيات ينتظرونها امام الباب


فتاه معها بنفس الدور مين دا يانسمه اللي كان واقف معاكي اخوكي صح الله يانسمه قمر اوي طول بعضلات يالهوي والا بطل روياات 

الفتيات الاخري بهيام اه والله


نسمه وقد شعرت بالغيره تحرقها ضغط علي يدها بغضب عن ازنكو انا تعبانه وعاوزه انام وتركتهم وغادرت وهيا تحاول ان تهدء وبغضب صبرني يارب وبعدها شعرت بالحزن هو ممكن عمار يحب حد غيري ويتجوز أكيد في بنات كتير حوليه وبدموع دا ممكن يكون حب واحده زميله ليه كمان دا لو حصل انا ممكن اموت وظلت حزينه طوال الليل تفكر فتلك الفتيات هم من جعلوها تفكر هكذا بعد رؤيتهم وكلامهم علي عمار فهيا لم تفكر في ذلك من قبل 


____


وفي الصباح استيقظت بتعب من كثرة تفكيرها ليلة البارح وتوضأت وشرعت في الصلاه وبعد دقائق اتها اتصال من عمار.


نسمه بصوت هادئ يدل علي تعبها ايوه ياعمار


عمار باستغراب في اي يانسمه صوتك ماله انتي تعبانه؟


نسمه بهدوء لا مش تعبانه والا حاجه انا بس لسه صاحيه من النوم


عمار برتياح ماشي انا اتصلت ااقولك اني همشي دلوقتي عشان الحق اروح الكليه بدري واخر الاسبوع ان شاء الله تنزلي عشان حابب اوريكي المصنع


نسمه ببتسامه حاضر خد بالك من نفسك وابقي كلمني لما توصل


عمار ببتسامه حاضر ياله سلام


نسمه بهدوء في رعاية الله واغلقت الهاتف

عادت الأيام بين تسمه وعمار كسابق عهدها ورغم وجود كلا منهم في جامعه غير الأخري الا انا عمار كان يحاول ان يثبت 


نسمه انه قريب منها في كل الظروف


وبعد مرور ايام انتهت نسمه من سنتها الدرسيه وستنتقل للمرحله الثانيه وذلك هوا الأمر مع عمار 


وعندما كانت تجلس في غرفتها استمعت لإشعار رساله وكانت من عمار البسي وتعالي نتمشي فبتسمت بفرحه فعمله يأخذ كل وقته ولم يعد يخرج معها كالأول إرتدت ملابسها وذهبت مسرعه بتجاهه


عمار بابتسامه عزمك علي العشا النهارده 

.


نسمه بفرحه تمام يلا بينا

كانو يجلسون علي البحر وعمار شارد


نسمه بستغراب مالك ياعمار 


عمار بهدوء نظر اليها بفكر اسافر؟


نسمه بصدمه طيب وي وي شغلك


عمار بهدوء المصنع الحمد لله ماشي كويس جدا وهقدر اتابعه وانا بره


نسمه وهيا تحاول السيطره علي دموعها طيب وهتسافر امته


عمار بهدوء الشهر الجاي هكون خلصت ورق الكليه والسفر 

بس.


نسمه بحزن حاولت اخفائه وبدموع حاولت امسكها بس اي


عمار بهدوء نظر اليها مش هتزعلي


نسمه بابتسامه حزينه هزعل وهزعل اوي كمان بس دا مستقبلك وانا هبقا سعيده علشانك طبعا


عمار بتنهيده هيا سنه واحده مكثفه  هاخد فيها ادارة الأعمال

وهنزل وافتح شركه وابدء من اول زي المصنع وكبرها


نسمه بابتسامه لفرحته وانا متأكده من نجاحك ده لانك طول عمرك زكي وطموح وغير كده أكيد كل يوم هتكلمني 


عمار بابتسامه اكيد طبعاً تعالي ياله اجبك شكولاته 


نسمه بوجع حاولت ان تداريه ورا ابتسامتها ياله

وبعد شهر جهز عمار اوراقه واصرت نسمه علي توصيله للمطار


نسمه بدموع ممزوجه بابتسامه خد بالك من نفسك وكلمني علي طول


عمار بابتسامه حاضر وهاكل كويس ومش هقسا علي نفسي في الدراسه وهنام كويس حرام عليكي يانسمه حفظت الكلمتين 


نسمه ببكاء وتكلمني كل ليله 


عمار وهو يقترب منها قام بمسح دموعها مش انا قلت مفيش دموع


نسمه وهيا تنظر اليه ودموعها منسابه غصب عني انا هتفضل سنه بحالها من غير ما أشوفك.


فقام عمار بضمها وكنت تلك هيا المره الأوله التي يقوم فيها 


عمار بضمها وأغمض عينه اتصدمت نسمه لكنها اغلقت عينها ولفت زرعيها حول خصره وانسابة دموعها


عمار بحب دموعك دي بتقتلني يانسمه وقام بضمها اليه اكثر 


عوزك تتجدعني عشان هيا سنه وحده فقط وهتبقي معايا وبس ، وقام بمسح دموعها وتركها وغادر لم تفهم نسمه ما يعنيه بكلامه كل ما كانت تفكر فيه هيا السنه التي ستقضيها من غير عمار


وبعد شهر من سفر عمار كان يحدث نسمه  كل ليله ويشرح لها يومه 


عمار بهدوء اي اخبار المحضرات بتعتك 


نسمه ببتسامه كله بخير


عمار بحب عوزك تتجدعني وتخدي بالك من نفسك كل اللي تحطيه في دمغك كليتك وبس اي شاب يقرب منك اديلو الوش الخشب ومتتعمليش مع اي حد وصوتك يخشن عوزك في الكلية غفر فهماني


نسمه بغيظ اي غفر دي ياعمار وصوتي يخشن ازاي يعني


عمار بستفزاز معلش يانسمتي اسمعي الكلام اصل ياحببتي صوتك فتنه


نسمه بزعل انا صوتي فتنه 


عمار بغيظ بت انتي انتي بتتكلمي برقه دي قدام حد


نسمه بغضب رقة اي ياعمار من يوم مادخلت الكليه وانتي بتقولي الكلمتين دول وعوزني اعمل اي في صوتي يعني ماهو من يوم ماتولدت وهو كده


عمار بضحكه معلش 

هسيبك انا الوقتي وهكلمك بعدين سلام يانسمتي


نسمه بابتسامه في رعاية الله

وبعد عدة شهور قلت المحادثه بينهم بسبب انشغال عمار لكنه كان يحاول بكل طاقته ان يحدد وقت ليتحدث معها اما نسمه كانت تراعي انشغالة وكانت تدعو له بالتوفيق وان يعينه الله


في الجامعه كانت تجلس نسمه هيا وصديقاتها شارده


يمني بستغراب هي ايه سرحانه في اي


نسمه بهدوء مفيش


يمني بتنهيده بتفكري فيه


نسمه ببتسامه لسه باقي كام شهر وينزل وحشني اوي


يمني بجديه انا قلتيلك كام مره وهقلهاك تاني متعلقيش نفسك وقلبك بعمار انتو متربين مع بعض يعني هوا بعتبرك اخته وبتنهيده متنسيش بردو انا عمار لسه قدامه كتير وانتي بتقتلي نفسك وقلبك بالبطئ


نسمه بحزن انا عرفه كلامك دا كويس وبدموع حاولت حاولت يايمني انسي حبي ليه بس غصب عني مش بإدي خيفه من اليوم اللي يكون بيحب حد غيري خيفه في يوم يجي يقولي انه بيحب واحده وعاوز يخطبها عرفه ان دي حياته بس انا غصب عني حبيته وبدموع انا مش بحبه يايمني انا بعشقه


يمني بحزن علي صديقتها ربنا يريح قلبك يانسمه انتي طيبه وجميله ادعي ربنا ياحببتي ادعيلو كتير


وبعد مرور اشهر علي سفر عمار كان يتحدث هوا ونسمه فانسمه في الأونه الأخيره كانت تتهرب من الحديث معه كانت تقصو علي قلبها حتي تنسي حبه فهيا كانت تفكر في كلام يمني كثيرا وهيا علي حق في حديثها فعمار له حياته ولن تبني حياتها عليه 


عمار بغضب بتصل عليكي مبترديش ليه خليت ماما تكلمك وتقولك رودي علي مكلمتي مردتيش ببعتلك رسايل مبترديش اي خير مبقتيش فاضيه حتي تردي علي رسيلي


نسمه بدموع حاولت امساكها احم انا عرفه انك مش فاضي الأيام دي ووراك كام حاجه 


عمار بغيظ وانا كنت اشتكتلك وقلتيلك معلش مكلمتك هتأثر علي وقتي الثمين


نسمه ببكاء انت بتكلمني كدا ليه وبقيت كل ما أكلمك تعلي صوتك عليا وتحسسني اني بعمل حاجه غلط ومخبياها عنك


عمار بهدوء انا اسف مش قصدي أعلي صوتي عليكي اهدي متعيطيش والله حقك عليا وكمان انا مستغرب ليه مبقتيش حبه تكلميني زي الأول وبقيتي تتهربي من مكلماتي يوم ما كنت بتكلم مع والدتك وندهتلك تكلميني وانتي قلتيلها مش فاضيه متعرفيش يومها زعلت منك قد اي واستنيت منك مكلمه مكلمتنيش حتي ولا سألتيني غير لما اتصلت وبردو مردتيش


نسمه ببكاء مكلمتكش عشان انت وحشتني اووي ياعمار حسه انك بقيت بعيد عني وبقا ليك حياتك حاولت انا كمان ابعد واتعود علي غيابك بس معرفتش معرفتش امحي من حياتي 15سنه


عمار بحزن ليه بتقولي كده يانسمه انتي مش عارفه انتي غاليه عندي قد اي وعارفه اني بعدت بس عشان درستي غير كده عمري ماابعد لي كل مره تحسي اني ببعد عنك انا هفضل جمبك العمر كله بس انتي بطلي هبل وياحببتي ابوس ايدك بطلي عياط انتي بتجيبي الدموع دي كلها منين والا انتي طلبه معاك نكد


نسمه بدموع ايوه طالبه معايه نكد مش عارفه ليه بس عاوزه اعيط وخلاص


عمار بضحك والله انتي عمرك ما هتتغيري اه كنت بكلمك عشان ااقلك ان شاء الله هنزل علي الشهر الجاي


نسمه بفرحه بتتكلم جد ياعمار


عمار بحب ايوه يانسمتي بتكلم جد


نسمه بفرحه تيجي بالسلامه ياله باي هروح ااقول لماما وماما


عمار بستغراب مين ماما وماما


نسمه بضحكه جعلت قلب عمار ينبض بسرعه ممتي وممتك


عمار ببتسامه ماشي سلام


نسمه بحب سلام وأغلقت الهاتف وخرجت من الغرفه وتنادي 


بصوت عالي ياماما عمار نازل الشهر الجاي


والدتها ببتسامه لسعدتها يوصل بسلامه ياحببتي وبعدها 


ذهبت نسمه مسرعه لوالدت عمار ياماما


والدة عمار بخضه اي في اي


نسمه بفرحه عمار نازل الشهر الجاي 


والدة عمار بفرحه بجد مين اللي قالك الكلام ده


نسمه ببتسامه عمار كان بيكلمني الوقتي وهوا اللي قالي


والدته بغضب مزيف الجزمه مقليش واتصل علي حبيبة قلبه الأول وقلها


نسمه بستغراب مش فهمه ياماما

.

والدة عمار احم قصدي يعني صحبت عمره يقولها الأول وامه لاء


نسمه ببتسامه مش عوزين غيره يامنمن 


والدة عمار بحب ماشي ياختي تعالي ننزل نعد مع امك تحت


مرت الايام علي نسمه وجائت امتحاناتها وكانت تذاكر بجهد وبعدها انتهت وستنتقل لسنتها الثالثه


وعمار كان يمشي في إجراءات السفر وانتهي من دراسته في الخارج لكنه تأخر عن النزول في الوقت الذي حدده لنسمه

بشهرين 


والدة عمار بحب اي يانسمه مش عاوزه تكلمي عمار؟


نسمه بغضب لا مش عاوزه اكلم الكداب ده وبغضب مكتوم حتي لو نزل مش مكلماه خلاص قفلت من نحيته


فستمعت صوت من ورائها يعني خلاص مش هتكلميني ؟؟


بداية الروايه من هنا


الروايات الأكثر قراءه 👇👇


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه من هنا

🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


سكريبت يامرسال الهوي


سكريبت كامل


سكريبات كامله


رواية عشق الحور


رواية زهرة الياسمين



تعليقات