رواية سيف واروي(قاصر وصعيدي) الفصل الاول والتاني والثالث بقلم امل ذكي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات
رواية سيف واروي(قاصر وصعيدي) البارت الاول والتاني والثالث بقلم امل ذكي حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات
يا بابا اتجوز اي بس ده انا 16 سنه انا لسه صغيره
الاب بغضب : صغيره كيف يا بتي مفيش حديت هتتجو،،زيه يعني هتتجو،،زيه ده كبيرنا هو اللي امر
اروي بهدوء: بس يا بابا دي حياتي انا وانا عايذه اكمل تعليمي
كف غا"ضب نزل علي وشـ"ـها: انتي هتعصيني عااد
دخلت اروي جري بدموع اوضتها هي واخواتها ولما شافوا دموعها زعلوا وعيطوا وهي اخدتهم في حضنها وقالت بضحكه بتعيطوا ليه بقي ده انا حتي لما اجي هجيب لكم لعب كتير ضحكوا بطفوله وقالوا ايوه يا ابله اروي وكل واحده قالت هي عايذه اي وهي بتوافقهم وبتكتب حاجتهم في كشكولها وهي بتقول في عقلها الله اعلم هرجع لكم تاني ولا لا وفعلا راحت اروي مع ابوها لجوزها اللي هي متعرفوش ولبست نقابها وراحت قصر ويدوبك خبط ابوها وخرج راجل كبير خد ايدها من ابوها وابوها مشي بجفاء وهي خايفه من الوسع اللي حواليها ودخلها الراجل الكبير اوضه وقفل واروي شهقت بخوف
لما لقيت واحد لابس نظاره سوده جاي عليها ومسك ايدها بع”نف : اهلا بالرخـ”يصه اللي با"عت
نفسـ،،ـها لواحد اعمي
اروي بخضه : اعمي بجد
سيف بتساؤل وعدم فهم : انتي صوتك طفله اوي كده ليه وحط ايده علي وشها لقي قماشه منتقبه كمان وشال النقاب وحسس علي وشها وكان سخن جدا من الخجل وجه يحط ايده علي شفايفها بعدت اروي جري ضحك ولاول مره بصوته كله
اروي بغضب طفولي : انت بتضحك عليا ليه
سيف بغضب جحيمي وصعيدي:******
اروي بخوف : اي ليييه
2
سيف بتساؤل وعدم فهم : انتي صوتك طفله اوي كده ليه وحط ايده علي وشها لقي قماشه منتقبه كمان وشال النقاب وحسس علي وشها وكان سخن جدا من الخجل وجه يحط ايده علي شفايفها بعدت اروي جري ضحك ولاول مره بصوته كله
اروي بغضب طفولي : انت بتضحك عليا ليه
سيف بغضب جحيمي وصعيدي مزيف :جربي مني مفكراني ها&كلك ياك جربي
اروي بخوف : اي ليييه
سيف بهدوء : قربي بس شوفي حرارتي
قربت اروي بحسن نيه وحطت ايدها علي دماغه ولسه هتشيلها لقيت ايده علي ايدها ولف اي
دها الاتنين ووقعها علي السرير اللي قدامهم وبدأ يحسس علي وشها بحريه وهي خايفه جدا ونفسها بيعلي
سيف بتساؤل انتي لون عينك اي
اروي بخوف : زرقاء
سيف بهدوء : حاطه ماسكرا (والله معرفش بتتكتب ازاي دي 😂المهم دي بتاع الرموش 🤓😂)
اروي بخوف: ابدا والله ده حتي بابا بيقول الحاجات دي بتعمي العين
ضحك سيف بخبث : بس شكلك تخينه اوي
شهقت اروي بتلقائيه وقربت منه : تخينه اي يا تخين انت انا 55 كيلو
ضحك سيف بخبث: شوفتي بقي قربتي ازاي من غير ما اعملك حاجه
خجلت اروي وبشده دفنت راسها في عنقه وهو ضحك علي طفولتها وفجاه افتكر اللي ابوه عمله وزهق بغضب وبعد ووشه باين عليه
اروي بخوف: هو انا زعلتك في حاجه
ابتسم سيف وقلع النظاره: لا مش زعلان
شهقت اروي وقالت بطفوله : الله انت قمر اوي
ارضت هذه الكلمات غروره ولكنه دمع : بس اعمي
نزلت اروي علي ركبها وقالت بطفوله: انا معايا خمسين جنيه محوشاهم ممكن تاخدهم وتعمل العمليه وتخف
ضحك المره دي ضحكه وصلت للخدم وابتسموا وقام سيف وفتح خزنه ببصمه ايده ونده علي اروي وهي بصت بصدمه
: امال ازاي مش عارف تعملها دي فلوس كتير اوي
سيف قالها ****** وهو متوقع رد فعلها بس هي صدمته لما *****
3
نزلت اروي علي ركبها وقالت بطفوله: انا معايا خمسين جنيه محوشاهم ممكن تاخدهم وتعمل العمليه وتخف
ضحك المره دي ضحكه وصلت للخدم وابتسموا وقام سيف وفتح خزنه ببصمه ايده ونده علي اروي وهي بصت بصدمه
: امال ازاي مش عارف تعملها دي فلوس كتير اوي
سيف قالها خدي اللي انتي عاوزه وهو متوقع رد فعلها بس هي صدمته لما قالت له بدموع وطفوله انا مش عاوزه اي فلوس انا عاوزه امان واحتواء وبكت بشده
سيف بابتسامه جعلته اكثر جاذبيه وهو بيمد لها ايده : وانا عاوز ارجع اشوف تاني عشان اشوفك
حطت اروي ايدها علي ايده وحضنته وقفلت الخزنه بغضب بقوه وهو ضحك بفرحه وهي سألته بطفوله: بس برضو ازاي الفلوس دي كلها ومش عارف تعمل العمليه
مسك سيف ايدها وحسس علي الحيطه وقعد علي الكنبه وقعدها علي حجرها وسط خجلها الشديد: لانه مجتش اللي تديني امل في الحياه
«مش امل انا ياا شباب الامل اللي هو التفاؤل 🫢😂❤»
اروي بقوه: انا معاك علطول ماشي ومش هسيبك ابدا عاوزك تخف وترجع تشوف تانى عشان انت حلو اوي وطيوب
سيف بغمزه وخبث وبانت غمزاته : بس كده 😂😉 مش حاجه تانيه
«والله يا جماعه اي حد عنده غمازات قمر 😂❤❤🫢☺️»
اروي بخجل وحاولت تقوم لكن هو مسكها وحط ايده علي وشها وخدودها و😘 وسرت في جسدها رعشه خوف وهو لم يستطع ان يمنع نفسه وووو عيب اتلموا 🫣🙈❤
ولكن كانت صدمته لما لقي 😱😱😱😨😳
يتبع