رواية ضرتي خطفت ابني الفصل الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات رواية ضرتي خطفت ابني البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات

رواية  ضرتي خطفت ابني الفصل الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 

رواية  ضرتي خطفت ابني البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 

رواية  ضرتي خطفت ابني الجزء الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 

رواية  ضرتي خطفت ابني الفصل الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده علي مدونة عالم الروايات والمعلومات 


الحلقه الاولى 

الحما _بقي عايزه الواد يتكتب ب اسمك انتي 

يا بنت بياع الطرشي والنبي ما يحصل انتي 

عارفه انك جايه هنا تولدي وبس 


مريم _حرام عليكي يا حماتي ده ابني ازاي عايزني 

اسيبه يتكتب ب اسم واحده تانيه 


وقبل ما بندأ القصه اعرفكم بنفسي أنا مريم 

بنت بياع طرشي وفاكره يوم ما حماتي جت 

وخبطت علي الباب وفتحت ليها وقالت 


الحما _الله اكبر الله اكبر ربنا يحرصك من العين مكنتش متخيلاكي يا قمر كده ازيك يا مريم عامله ايه وابوكي عامل ايه ، ودخلت اقعدت 

وقولت 


مريم _بخير والله يا حاجه نواعم عامله ايه واخبارك ايه  اي الزياره الجميله دي 


الحما _عايزه ابوكي يا حبيبتي في كلمتين 

امال هو فين نايم ولا اي 


مريم _ لا لا صاحي ده كان بيقرا في المصحف جوه ثواني هخليه يخرج لحضرتك وبعدها خرج 

ابويا وقال 


الاب _ايه ده معقول يا حاجه  نواعم في بيتنا

روحي يا بت هاتي حاجه تتشرب ، وانا كنت مكسوفه اوي علشان معندناش اي حاجه 

ولقيتها بتقول 


الحما _انا مش جايه اشرب حاجه انا جايه اتكلم معاك في كلمتين انت عارف ان ابني رضا يا حبيبي بقاله 10 سنين متجوز وربنا مكرموش بالعيال اصل مراته عندها مشكله


الاب _ادخلي انت جوه يا مريم خير يا حاجه  طيب عايزه مني ايه


الحما _مراته بنت اصول بصراحه لما عرضت عليها ان ابني يتجوز مقالتش لا قولت تفكري في مين يا بت  وجت في دماغي بنتك قولت والله ما  هاخد حد من المنطقه الا مريم بنت حلال ومتربيه


الاب _بس البنت لسه صغيره ازاي تتجوز واحد متجوز قبل كده وكمان مراته علي زمته 


الحما _انا عايزاها بشنطه هدومها اقولك مش عايزه شنطه هدومها كمان وهديك 100 الف جنيه بس نفسي افرح بابني قوي ، وبعدها 

الاب فرح وقال 


الاب _خلاص يبقى الفرح الخميس الجاي بس اخد الفلوس الاول


الحما _انت هتاخد فلوسك دلوقتي ، وراحت مطلعه الفلوس واديتها لابويا وقعت بس احنا مش هنعمل فرح انت عارف برده ان انا بحب كريمه ولا يمكن اعمل فرح وازعلها مني


الاب _اه اه طبعا عندك حق خلاص شوفي عايزه تجيب الماذون امتى وانا معاكي 


الحما _والله كنت عارفه ان ده هيكون ردك بس انت ابن حلال برده يلا امشي انا بقى علشان نظبط اموري باذن الله، وبعدها مشيت  

وبعدها راحت حماتي بيتها وكانت كريمه قاعده واول لما شافتها قامت وقالت


كريمه _برده يا حماتي رحتي وعملتي في دماغك فيه انا لا يمكن اخلي رضا يتجوز ابدا انتي سماعه 

ولا لا 


الحما اقعد وقالت _يا بنت اهدي يا بنت ما تبقيش عامله كده يعني انا غلطانه بدل ما هو  سهران عالطول بره البيت هخليه في حضنك يا هبله هو هيتجوز بس و  الواد هيبقى ابنك انتي لما هي تخلف


كريمه _لما نشوف اخرتها يا حماتي معك ايه وجبتيله مين بقى ست الحسن والجمال


الحما _اتوكسي يا اختي ده انا جايبله  مريم بنت بتاع المخلل علشان وقت ما نمشيها عالطول 

متقدرش تتكلم معانا 


كريمه _ ماشي يا حماتي بس البت دي لايمكن 

تبات علي سرير انتي سامعه ولا لا 


الحما _اكيد طبعا يا حبيبتي هي بس هيكون 

ليها اوضه وقت ما ابني يكون معاها

بعد كده هتنام في البدروم ، وانا مكنتش 

عارفه اقول لابويا لا كان فرحان بالفلوس اوي 

وبعدها اتجوزت رضا ودخلت الأوضه ودخل وقالي 


رضا _تعرفي يا مريم انا عملت المستحيل علشان اخلي امي تروح وتخطبك انتي ،وانا كنت مكسوفه وقولت ليه 


مريم _انا اشمعنى انا يعني


رضا _كنت كل ما بشوفك في الحاره بتجنن عليكي  وكنت بقول  يا لو كنت خطبت البنت دي الاول ولما امي جت قالتلي على العروسه قولت ليها لازم تكون واحده من  عليه كبيره اوعي 

تخطبي ليا واحده زي بنت بياع الطرشي 

وانا زعلت وقولت


مريم _ومالها بقى بنت بياع الطرشي


رضا _كان لازم اقول لامي كده عشان ما تعرفش ان عيني منك اصل انا بحبك قوي من زمان بوصي أنا هعملك كل اللي انتي عايزه والله 

هجبلك كل اللي نفسك فيه بس يكون سر 

بيني وبينك 


مريم _ وانا مش عايزه من الدنيا دي الا حبك 

ليا نفسي اتعامل معامله كويسه 


رضا _ماشي يلا بقي مش وقته الكلام ده وبعدها بساعه الباب خبط وفتح رضا 


رضا _كريمه خير ايه اللي جابك في وقت زي ده 


كريمه _اسمع يا حبيبي نوم هنا مش هيحصل انت هتكون معاه بس ساعه ساعتين وهتدخل تنام في اوضه انا انت سامع ولا لا 


رضا _ازاي يعني الكلام ده احنا متفقين ان هيبقى هنا ليله وهنا ليله 


كريمه _ليله مين يا عنيا انت عايز تعمل ل دي 

يوم زيها زي لا طبعا وربنا ما يحصل 

اتفضل قدامي ، وبعدها بص ليها وزعق وقالها


رضا _اسمعي وربنا ما انا خارج من الاوضه دي 

وسكت شويه الا لما اجيب العبايه بتاعتي مينفعش اخرج كده قدام امي 


كريمه _ايوه كده رجاله تخاف ما تختشيش امشي قدامي وبعدها اخدت العبايه وخرج ولقيت 

حماتي داخله تقولي 


الحما _الف مبروك يا عروسه اسمعي بقى يا حبيبتي ايه الاوضه دي بتاعتي انا اوضتك انتي هتكون تحت 


مريم _تحت فين انا وانا طالعه مالقيتش شقق موجوده تحت


الحما _لا يا ننه عين امك هي مش شقه هي اوضه كده تحت السلم هتقعدي فيها لحد بس ما نجهزلك اوضه يلا يا حبيبتي عشان ننزل معاكي واوريها لك عايزه اطلع انام بقى

وبعدها نزلنا ولقيت الاوضه كلها كراكيب 

وقولت ليها 


مريم _هو انا هنام هنا ازاي انتي مش شايفه الاوضه عامله ازاي


الحما _وريني شطارتك بقى وهجيبلك مقشه ومساحه وعايزه الاوضه دي بتنور عشان تعرفي تنامي فيها اصل دي اللي هكون اوضتك على طول


مريم _في ليله دخلتي عايزاني اروق الاوضه 

لا انا مش موافقه وماشيه من هنا 


الحما _امشي يا عنيا وانا هخلي سيرتك على كل انسان في الحاره واقولهم ابني طلق البنت بعد ما لقها مش بنت بنوت


الفصل الثاني من هنا




إرسال تعليق

أحدث أقدم