القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية زوجوني مرات اخي بقلم لمياء رفعت البارت العاشر والحادى عشر والثانى والثالث عشر


 رواية زوجوني مرات اخي

بقلم لمياء رفعت

البارت العاشر والحادى عشر والثانى والثالث عشر

محمود: في ايه ياعلي يابني خير يارب ايه الا حصل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

علي: بسام يابويا ولع في محل أحلام والمكن كله مولع الا ف المحل 

محمود: ياساتر يارب دي البنت لسه مااشتغلتش فيه ولا شغلته حسبي الله ونعم الوكيل يلا بسرعه ياعلي يابني تعالى معايه نلحق المصيبة دي

علي: وهو مش قادر ياخد نفسه ...يابويا انا سبت الشباب بيطفوا فالمحل وجيت اعرفك يلا يابويا بسرعه

محمود: جري مع علي ع المحل 

الهام: ياساتر استر يارب حسبي الله ونعم الوكيل فيك يابسام ماتلاقي بيه خير الا انت بتعملوا ابدا

أحلام وهي خارجه من الاوضة: في ايه ياماما مالك 

إلهام: بسام منه لله ولعلك ف المحل والمكن الجديد 

احلام: جريت ع المحل 

_________________________________

المحل كان مولع ومحدش عارف يطفي الحريق الا بقت ف كل حته ومسيطرة ع المحل 

فارس وندى :شافوا أحلام بتجري

فارس: مالك يااحلام في ايه امي حصلتلها حاجه انطقي

احلام: بسام منه لله ولع في المحل والمكن الجديد الا بابا لسه ماشغلتهوش 

فارس: ارجعي البيت ياندى وخدي أحلام معاكي 

ندى: انت رايح فين 

فارس: قولتلك روحي 

فارس جري ع المحل 

ندى: خلي الأولاد معاكي يااحلام معلش وياريت تخديهم عند ماما إلهام وانا شويه وهرجع

أحلام: هتروحي فين ياندى

ندى: انا عارفه فارس هروح اشوفوا لحسن يعمل حاجه بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

_________________________________

محمود اتصل بالمطافي..

فارس: اقعد انت يابويا المطافي جات وابعد بعيد عن الدخان عشان صدرك تاعبك

محمود: صحيح ياعلي انت عرفت ازاي ان الواد بسام الا حرق محل اختك

علي: الناس الا شافته يابويا اتصلوا عليا قالولي الواد بسام ماسك جاز في ايده ورايح ناحية المحل وع ماسمعت اتصلت بيك كتير مردتش عليا جيت اجري كان ولع ف المحل

فارس: سمع الكلمتين وركب الفيسبا بتاعت واحد كان واقف وجري بالفيسبا 

علي: فارس استنى يافارس

محمود: بسرعة ياعلي يابني الحق اخوك قبل مايعمل مصيبة

ندى: ل محمود ...بابا فين فارس يابابا

محمود: اخد الفيسبا يابنتي وجري بيها اكيد راح لبسام 

علي : ركب العربية وقال انا رايح ليه 

ندى: وانا كمان رايحه معاك

محمود: خليكي انتي يابنتي عشان أولادك

ندى: وهي بتركب العربيه مقدرش اسيبوا يابابا 

_________________________________

فارس راح ل بسام البيت مالقهوش سأل واحد هناك قاعد قدام بيته...لو سمحت ماتعرفش بسام فين

الراجل: واحد صاحبه جه خده من شويه قالوا تعالى نقعد ع القهوة

فارس: طيب ماتعرفش القهوة دي فين

الراجل: اكيد يابني الا ف آخر الشارع هو مش بيقعد الا عليها 

فارس: ركب الفيسبا ووقف عند القهوة وبسام قاعد هو وصاحبه فارس ساب الفيسبا ونزل مسك بسام من التيشيرت وضربه بالبوكس في وشه ووقعه في الأرض 

صاحب بسام...جه ل فارس من الخلف ومسك ايديه 

بسام قرب يضرب فارس بالبوكس في وشه فارس مال بسرعه لتحت جات في وش صاحبه الكاتبه لمياء رفعت 

_________________________________

علي وصل قدام بيت بسام هو وندى : علي: لو سمحت ياحاج في شاب راكب فيسبا جه هنا 

الراجل: ايوة يابني كان بيسأل على بسام وقولتله انه ع القهوه راح ليه 

علي: فين القهوة دي ياحاج 

الراجل: ال اخر الشارع يابني

ركب العربيه هو وندى وراح لفارس شافه نازل ضرب في بسام وصاحبه

ندى : جريت ع فارس هي وعلي كفايه يافارس هي الحكومة تصرف معاه 

صاحب بسام جري 

علي :مسك بسام وجاب حبل من العربيه وكتفه بيه ورماه في العربيه وقاله هي الحكومه تعرف شغلها معاك ياكل،،،ب

فارس: انتي ايه الا جابك ياندى هنا انا مش قولتلك اقعدي مع الاولاد بتيجي ليه 

علي: خافت عليك وبقت قلقانه ليحصل حاجه جات عشانك

ندى: انت عايز تجيب لنفسك مصيبه 

فارس : طيب يلا اركبي عشان نروح بالكل،،،ب ده الشرطه 

ندى:انا هخاف اركب العربيه مع المجرم ده

فارس: طيب تعالي اركبي ورايا الفيسبا 

فارس ركب وندى ركبت وراه وعلي ركب العربيه وهو مكتف بسام

وسلموا بسام لشرطة وخرجوا

_________________________________

محمود: قومي ياالهام طيب اسندي نفسك واتمشي ماينفعش كده ولا اقوم اجيب ليكي الدكتور هنا انتي شكلك تعبانه

إلهام: مش عايزه دكاترة سبوني انام 

احلام: بدموع انا السبب ياماما انا السبب في ده كله يابابا سامحوني

محمود : وانتي ذنبك ايه بس يابنتي يلا منه لله 

إلهام: شوف عيالي يامحمود فارس وعلي ليموتوا الواد ده ويجيبوا لنفسهم مصيبه

محمود: ماتقلقيش ياالهام هم جايين في الطريق انا كلمت علي قالي انهم سلموا الواد لشرطة بس بعد مافارس ضربه وبهدلوا المهم دلوقت قومي ياالهام شوفي ولاد اخوكي الصغيرين في الاوضة شوفيهم يابنتي ليكونوا جعانين

احلام: انا جهزتلهم اكل يابابا هم واولادي وسبتهم ياكلوا ويلعبوا في الاوضه 

الجرس ضرب

محمود:قومي يااحلام يابنتي افتحي 

أحلام فتحت الباب وكان فارس وندى وعلي

إلهام قامت تسند: وكانت هتقع فارس سندها مالك ياست الكل 

الهام: هدومك متبهدله ليه كده ياحبيبي

علي: هدوم ايه الا متبهدله ياامي ده الحمد لله اني لحقت بسام انا وندى كان زمانه مات وابنك رايح في داهيه

الهام: بعد الشر شله هو بسام 

الجرس ضرب تاني راحت أحلام تفتح 

هدى مرات علي: ياعلي مش بترد ع تليفونك ليه ياراجل في ايه

محمود:طيب ارمي السلام الأول ع الا قاعدين بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

هدى: السلام عليكم انا كنت قلقانه ع جوزي قولت اجي اشوفه

وانتي يااحلام ماترجعي لجوزك وتهدي السر وتعيشي زي النسوان الا عايشه ياحببتي بدل ماانتي مبهدله ابوكي واخواتك وامك كده معاكي

أحلام: مردتش ودخلت الاوضه انهارت من العياط

علي: انتي مجنونه ولا ايه وجايه ليه هنا اصلا 

محمود: بس ياعلي يابني خد مراتك وروح وكفايه عشان امك الا مش قادره تكلم وتعبانه

__________________

ندى دخلت الاوضة عند احلام تسكتها وهي منهاره من العياط

أحلام: انا ذنبي ايه ياندى ان ربنا وقعني في راجل مش بيتقي الله ومبهدلني انا واولادي وفي الآخر اتعاير بيه

ندى: بس بقى كفايه وندى كمان انهارت من العياط لم افتكرت أبوها

__________________________

هدى: خليه يعمل سبع رجاله قدامكم ياعم محمود خليه

محمود: تلاته بالله العظيم لو ماحفظتي ادبك لا اقوم من مكاني اخبطك بالعصاية الا ف ايدي 

علي: بعد اذنك يابويا ده انا ابتليت يلا قدامي وكفايه فضايح 

هدى: ليه فضايح ايه هو انا مش بنت البيت ومن العيله ولا ايه

الهام: يابت انتي ادبك واحترامك مننا لحد دلوقت محفوظ عشان علي لكن بعد كده انا مش هسكت واحترامك انك في بيتنا يلا بقى ع بيتك وربنا يابني يكون في عونك ياحبيبي ع الا انت فيه 

هدى: ماشي ياست الحاجه 

علي: اخلصي وقدامي ع البيت

هدى : اديني ماشيه اهو انا غلطانة الا جيت وراك اشوفك ولسه ياما هنشوف

فارس دخل الاوضة عند أحلام وندى لقيهم الاتنين بيعيطوا واحلام بتسكت ف ندى

فارس: يعني انتي داخله تهوني ع احلام تعيطي انتي

أحلام : شوفوها يافارس انت ع مااشوف الأولاد بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

فارس: قعد جنب ندي ع السرير ورفع وشها ومسحلها دموعها باايديه

فارس : على فكره ياندى انا عندي اموت ولا اشوف دمعه من عينيكي ياحبيبي 

ندى: حطت ايدها ع شفايفه وقالتله...هسششش بعد الشر عليك وراحت اترمت في حضنه

ليصلك اشعار بالبارت 11 تفاعل ومشاركه البوست ده بخمس جروبات

وانضمام هنا 👇

https://www.facebook.com/groups/1695811307341953/?ref=shareالحادي عشر 

فارس: كان فرحان جداااااا من جواه ع رد فعلها ليه

فارس: ندى مالك ساكته ليه

ندى: انا تعبانة ومحتاجه اروح اقعد ع قبر بابا شوية 

فارس: خلاص يلا قومي نروح

ندى: ماشي بس الأول عايزه اشوف ماما إلهام عامله ايه مالحقتش اطمن عليها

فارس: طيب تمام 

خرج هو وندى من الاوضة ودخلوا عند إلهام الاوضة بتاعتها

خبطوا ع الباب

إلهام: ادخل 

فارس: عامله ايه ياامي دلوقتي ندى جايه تطمن عليكي 

ندى: عامله ايه ياماما دلوقتي بقيتي احسن

إلهام: الحمد لله 

فارس: في حاجه ياامي

إلهام: لا ابدا ياحبيبي عايزه انام بس

ندى: اضايقت ومش عارفه ليه إلهام كلمتها كده وفارس لاحظ ده

ندى: طيب بعد اذنكم وخرجت برة الأوضة 

فارس: ايه ياامي دي ندى جايه تشوفك كلمتيها كده ليه

الهام: ايه ده هو انا كلمتها ازاي يعني

محمود دخل : في ايه مالكم 

فارس: مش عارف يابويا اسأل امي في ايه 

إلهام: مالك ياخويا كده زعلان اوي كده ليه آمال لو ماكنتش انا زعلانه عليك وعامله عليك 

محمود: زعلانه على ايه ياالهام في ايه 

إلهام: زعلانه على ابني وعلى شبابه مع واحده معاها اتنين عيال عرفت انا زعلانه على ايه

محمود: تاني ياالهام انتي مفيش فايده فيكي لله الأمر من قبل ومن بعد

فارس: بس انا شبابي مع ندى ياامي احسن مليون مره مع أي بنت كنت هتجوزها ماتجوزتش قبل كده

محمود: التفت لفارس وكان مصدوم 

إلهام: و ده من ايه ان شاءالله 

محمود: انت بتكلم جد يافارس يعني مش زعلان مني ياابني اني غصبتك ع الجوازة دي بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

فارس: وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم 

محمود: حضن فارس...والله فرحتني يابني وندى بنت حلال

إلهام: قبلك كان إبراهيم ياحبيبي اشمعنا انت انا مش عارفه بتعملكم ايه 

محمود: يلا يافارس شوف مراتك بره والعيال يابني 

فارس: ماشي يابويا السلام عليكم 

فارس: خرج من الأوضة واخد الأولاد وندى وراحو المقابر

_________________________

ندى : وهي بتلمس القبر وحشتني اوي يابابا الايام دي صعبه اوي من غيرك ياحبيبي 

ادم: ماما هو جدو تحت التراب

رامي: انا عايز جدو ياماما 

ندى:انهارت من العياط 

فارس: عارف ان ندى مش هتسكت حب يمثل قدامها انه تعبان عشان يمشوا 

فارس: آآآآه 

ندى :في ايه يافارس مالك

فارس: مش عارف تعبان اوي مغص في بطني مش قادر أقف

ندى: طيب تعالى نروح 

فارس:ياريت يلا 

____________________________

خالد: منار هتفضلي كده قولي في ايه واخلصي من امبارح وانتي مش عايزه تكلمي

منار: انت بتكلمني كده ليه وطي صوتك

خالد: لا مش هوطي وقولي في ايه

منار: شدت الفون بتاعه وقالتله مين دي الا عامله ليك لاف ع صورتك ع الفيس

خالد: هههههههههههههه بقى النكد ده كله بسبب ان في واحده عامله لي لاف ع الصوره 

منار: أيوه بسبب كده اظن كل الأصدقاء الا عندك رجاله مين دي بقى وقول وانطق

خالد: طيب والله ماعرف ياريت تبعتلي رسايل وانا ارد

منار: قربت منه وبصوت عالي تبعتلك ايه وترد

خالد: يابنتي ده بس عشان اعرف هي مين

منار: شله ماعرفت 

خالد: طيب انتي مش قولتي هروح عند ندى مرحتيش ليه

منار: ماانا مردتش اروح اتقل عليها قولت يومين كده

خالد: فارس وحشني من لم كنا في الجنازة ماشوفتهوش

منار :طيب عادي نروح ليهم شويه كده

خالد:طيب تمام بس تعالي الأول نجهز غداء وناكل الأول عشان جعان

منار: ليك نفس تاكل يابتاع الصور والاف

خالد: يابنتي هو انتي مسكتيني وانا بكلم واحده في ايه ل ده كله

منار : والله هو ده الا ناقص كمان ياعم خالد

_________________________________

ندى وفارس روحوا البيت 

ندى: دخلت الأولاد الاوضة يلعبوا 

ندى: فارس نروح لدكتور او اعملك حاجه

فارس: ياريت جهزي اكل انا جعان 

ندى : حاضر ودخلت المطبخ تجهز الأكل فارس دخل معاها وقعد يجهز معاها

ندى: انت مش كنت تعبان

فارس: وخفيت...زعلانه ارجع اتعب تاني

ندى: لا بعد الشر 

فارس: مسك ايد ندى ع فكره ياندى انتي قولتيلي بالليل ماتسبنيش يافارس ومسكتي ايدي وراح غامز بعينيه بس المره دي حقيقه مش زي المره الا فاتت

ندى: آآآآه فعلا بااحراج واتكسفت وقالت...بس انا ماكنش قصدي اقولك كده انت الا فهمت غلط ع فكره

فارس: امممممممم جايز برضو 

ندى: اخرج بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

فارس: ايه

ندى: اخرج وانا هجهز الأكل 

فارس: قرب منها جامد وندى التصقت بالمطبخ 

ندى: فارس انت اتجننت ابعد 

فارس: ولو مابعدتش 

ندى: بدموع ووشها احمر قولتلك اخرج 

فارس:بتفاهم رجع وبعد عنها 

فارس : مش قصدي ازعلك ولا اني انزل دمعه من عينيكي انا اسف وهخرج اهو وراح ع الأوضة بتاعت الأطفال الا بينام فيها وكان بيفكر...مابقتش عارف ياندى انا بالنسبالك ايه مره قريبه اوي ومره بعيده اوي بجد تعبت معاكي مابقتش عارف اعمل ايه

ندى: خبطت ع باب اوضة فارس

فارس: ادخل 

ندى: الاكل اهو والاولاد مش هياكلوا لان احلام اكلتهم عندهم ف البيت

فارس: طيب وانتي 

ندى: لا مش جعانه

فارس: طيب تمام خدي الأكل مش هاكل 

ندى: في ايه هو انا بعد ماجهزت تقول مش هاكل

فارس: وقف قدامها وقالها.. انااااااااااا مش بحب اكل الا وانتي جنبي وبتاكلي معايه

ندى: بعدت عنه....بعد اذنك الأكل اهو اذا حبيت تاكل الاكل موجود وجات تمشي فارس مسكها من ايدها 

فارس: انتي جريتي ورايا ليه وانا رايح ل بسام؟؟؟؟ 

وماحستيش بالأمان تركبي وبسام ف العربيه برغم من ان علي كان هيبقى معاكي وركبتي ورايا انا الفيسبا؟؟؟؟؟؟

واترميتي في حضني بدل المرة كذا مره ليه؟؟؟؟

وعينيكي الا فيها كلام كتير وبتحاولي تداريه عني ليه؟؟؟؟

انطقي واتكلمي زي مابكلمك

ندى: شدت ايدها منه ومردتش وسابته وخرجت راحت الأوضة بتاعتها ونامت على السرير وهي منهاره من العياط وبتقول في نفسها....مش عارفه يافارس مش عارفه حاسه اوي اني ست خاينه وخاينه لجوزي الله يرحمه الا ماشوفتش منه إلا كل خير مع اني وانا معاك حاسه بطعم حاجه جديده ولومه انت ووقفتك معايه كان زماني مت بعد موت بابا

_________________________

فارس: ف نفسه ...انا غبي هي اكيد مش بتحبني وده شعور اي واحده مكانها أبوها ميت بتبقى عايزه الا يهون عليها انا مش عارف انا ايه الا مقعدني ف البلد لحد دلوقت انا لازم اسافر احنا مش لبعض

___________________________

محمود: والله ياالهام انا فرحان يكرمك يارب الحمد لله كمان ان ابني مش زعلان مني بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

الهام: فرحان ع ايه ياخويا بلا نيلة والله إبنك ياراجل انه اتغير ووشه أصفر 

محمود: خليكي ف حالك كفايه بس عرفت انه سعيد بمراته 

إلهام: ياراجل انت ..انت هاتجنني ولا انت عايز ايه بالظبط 

محمود: مش عايز حاجه انا رايح اشوف علي ماجاش النهاردة ليه

الهام: انت ياراجل ايه الا هيوديك عند البت الحربايه دي هناك

محمود: انا رايح لا ابني انا مالي ومالها 

الهام: براحتك أعمل الا انت عاوزو 

محمود: سلام ياالهام

__________________بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

محمود خبط ع بابا علي فتحت هدى الباب: تعالى ادخل ياعم محمود 

علي: ابويا وباس ع ايده عامل ايه ياحبيبي وانا اقول البيت نور ليه تعالوا ياعيال سلموا ع جدكم

محمود: الحمد لله انا كويس ياعلي وشال الولاد باسهم 

محمود: انا قولت اجاي اشوفك لم ماشوفتكش النهارده ياابني

علي: ده انا ع كده مش هعدي عليك خالص عشان اشوف مجيتك الكريمة دي يابويا ع طول

محمود: الله يعزك يابني

هدى: أحلام عامله ايه ياعم محمود

علي: قومي انتي هاتي حاجه وجهزي لقمه

محمود: لا يابني انا ماشي ماتغلبوش نفسكم 

علي: تمشي فين يابويا والل.....قاطعوا محمود بالحلفان...ماتحلفش يابني عشان كده كده ماشي هشوف الأرض يلا سلام عليكم اهم حاجه اني اطمنت عليك يابني

هدى: الله قويك ياعم محمود اشغالك كتير وارضك ومالك كتير هتقعد ليه

محمود إلتفت ل هدى... يهديكي ربنا يامرات ابني

علي: استنى يابويا اجاي معاك وخرجوا مع بعض

_______________________

خالد ومنار ضربوا الجرس ع بيت فارس 

ندى فتحت الباب: منار حضنتها وسلمت عليها وخالد سلم عليها

خالد:فين فارس ياندى 

ندى : ف الاوضة بتاعته

خالد: طيب هسيبك مع منار واروح انا ل فارس 

ندى: اتفضل بيتك اكيد

خالد: شكرا

خالد: دخل الاوضة ل فارس 

خالد: وحشتني يلا والله وحضنه بعض

فارس: عارف مقصر معاك اصلا كنت رايح بكره اسلم عليك عشان مسافر

خالد: المفروض سفرك قدامه عشر ايام لسه

فارس: بزعل مش مهم وايه يعني اصلا عشر ايام

خالد: فكرتك اصلا هتمد الاجازة

فارس: ههه وهمدها ليه وعشان مين

خالد: في ايه يافارس مالك

فارس: مفيش ياخالد

خالد: هاتخبي يعني عليا ماتقول في ايه 

فارس: _____________حكاله______

خالد: على فكره يافارس ندى بتحبك بس هي مش قادره تنسى إبراهيم وف نفس الوقت انت ظهرت في حياتها فجأة

فحاول تعودها عليك براحه لأن الا مرت بيه مش بالساهل

فارس: خلاص ياخالد انا اخدت قرار

خالد: ايه هو 

فارس: هطلق ندى

ليصلكم البارت الثاني عشر متابعه هنا 👇 دردشة ستات😍 البارت الثاني عشر....بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

خالد : انت اتجننت يافارس ايه الا انت بتقولوا ده 

فارس: مفيش حل غير ده صدقني انا جيت لحد كده وتعبت ومحدش قادر يفهمني كفايه لحد كده

خالد: اهدى يافارس ووطي صوتك صدقني ندى بتحبك انت الا مش قادر تفهمها ولا قادر تقدر الا هي مرت بيه ودلوقت عايز تنسحب وتهرب

جرس الباب : رن

_______________

ندى : بعد اذنك يامنار هقوم افتح الباب

منار: اتفضلي ياحببتي

ندى: إيلين...بدهشة

إيلين: لو سمحتي كنت عايزه فارس 

ندى: ليه 

إيلين: البليزر بتاعه معايه وحابه ادهولوا 

خالد : مش ده صوت إيلين

فارس: ااه هي تعالى نشوف في ايه

ندى: هاتيه وانا ادهولوا ماتتعبيش نفسك

إيلين: لا ياحببتي فارس لبسهولي وانا حابه ادهولوا هو

خالد: برفع حاجب وضحك لفارس وقاله....مش قولتلك قابل بقى

فارس: اتفضلي ياايلين 

إيلين: فارس عامل ايه وجات تقرب منه بعد ...إيلين سلمت ع خالد ومنار وقعدت

ندى: بضيق انا داخله الاوضة بتاعتي...وسابتهم ومشت

منار: بصت لخالد وقالتله انا داخله عند ندى 

منار: في ايه ياندى مالك 

ندى: مفيش تعبانه بس شوية

منار: بس ده مش تعب ع فكره من الواضح 

ندى : آمال هيكون ايه 

منار: تقدري تقولي كده واحده بتغير ع جوزها

ندى: ايه الا بتقوليه ده لا طبعا

منار: ايه يابنتي مالك هي الست لم تغير ع جوزها غلط ولا عيب

ندى: هو مين الا قاعد بره معاهم

منار: ماتقلقيش خالد معاهم بره ههههههههه

_________________

محمود:مالك ياعلي يابني فيك ايه

علي: والله مكسوف منك يابويا من طريقة هدى مراتي معاكم بس هعمل ايه هي طريقتها كده وبتخبط الكلام وخلاص 

محمود: والله يابني الله يعينك عليها معلش بكره تعقل وربنا يهديها يابني عشان خاطرك وخاطر عيالك 

علي: يارب يابويا ....وانت رايح فين دلوقت 

محمود: والله يابني رايح دلوقت اشوف الرجاله عملت ايه ف المحصول وهروح البيت اشوف امك عامله ايه دلوقت 

علي : ليه مالها امي يابويا لسه تعبانه

محمود: والله يابني امك بتقل ع فارس بالكلام وبتزعله 

علي: ليه بس دي حتى امي فارس غالي عليها 

محمود: مفيش الا كل ماتشوفوا ياخسارة شبابك وشبابك ضاع يابني ومش عارف ايه لحد ماالواد زهق والواد اصلا بيحب مراته ف بلاش تحرق دمه كل شويه

علي: بيحب مراته وانت ايه عرفك يابويا ده كان مش طايقها 

محمود: ده الأول يابني لكن هو خلاص دلوقت عرف ندى وعرف هي قد ايه بنت كويسه وهي كمان بقت زيه بالظبط 

علي: ازاي

محمود: يابني ده جريت وراه لم كان رايح للواد بسام وكانت هاتجنن عليه ومرتحتش الا لم اطمنت عليه

علي: هههههههههههههه ياراجل انت ياحبيب 

محمود: هههههههه كان زمان ياعلي

علي: ههههههههه عارف لو إلهام سمعتك دلوقت هتعمل فيك ايه ياحاج

محمود: عارف عارف ههههههه

__________________

منار: تعالي نخرج عيب كده ماينفعش نبقى هنا وهم بره

ندى: ماشي وخرجوا هم الاتنين

فارس: حب يضايق ياندى ويختبرها اذا كانت بتحبوا او لا 

فارس: إيلين مالك حاسس انك تعبانه

ايلين: انا لا ابدا مفيش حاجه 

فارس: مالك يابنتي انتي هاتخبي عليا قومي اوديكي لدكتور

إيلين فرحت جدا من جواها ان فارس مهتم بيها 

خالد : استغرب من كلام فارس وندى بقت تبصله بضيق

فارس: قومي ياايلين مش هسيبك كده الا لم اطمن عليكي وكمان اوصلك البيت بعد اذنك ياخالد معلش هسيبك حاليا

وسابهم وخرج هو وايلين 

خالد بص ل ندى..... ندى ل خالد عاجبك كده طريقته دي 

خالد: بمكر...هو عمل ايه 

ندى : لا والله انت مش شايف عدم التقدير والاحترام لمراته اني ابقى موجودة ويخرج مع واحده كده عادي 

خالد: امممممممم اكيد مايقصدش

منار: مستغربه من طريقتهم...انا عايزه اروح بعد اذنكم وخرجت بره البيت 

خالد: بعد اذنك ياندى 

ندى: اتفضل

_________________

فارس وايلين ف العربيه فارس: انزلي ياايلين معلش 

إيلين: انزل ازاي

فارس: معلش بس عندي مشوار

إيلين نزلت بضيقة من طريقة فارس

___________________

منار وهي في العربيه مع خالد 

منار: ممكن تفهمني ايه الا حصل ده انا مش فاهمه حاجه

خالد: هههههههههههههه ده صاحبي وانا اكتر واحد اعرفه يابنتي والله الا عملوا ده كله قاصد يخلي ندى تغير ويضايق فيها عشان يختبرها او انها تكلم 

منار: بس فعلا ندى اضايقت وزعلت وماكنتش طريقه دي 

خالد وقف بالعربيه ع جنب

بصراحه يامنار هي لو طريقه غلط ف هي طريقة ندى ل فارس مش فارس الا غلط ندى هي الا غلطانة لأن ف الأول والآخر ده شاب وجاب آخره معاها وماتنسيش برضو انه شاب وقبل وضعها انها متجوزها ومعاها أولاد ومع ذلك مافرقش ده معاه واتقبلها ع كده ف المفروض هي تقدر حبه ليها 

منار: بس هي في سراع نفسي متنساش ياحبيبي بين جوزها الله يرحمه وفارس ومتنساش انهم اخوه 

خالد: و ده السبب الا مخليني متعاطف معاها لحد دلوقت بس فارس فعلا بيتعذب من طريقتها 

_______________________

محمود : إلهام عامله ايه النهارده ربنا هداكي ولا لسه

إلهام: ليه ياراجل حد قالك عليا اني مجنونة

محمود: ياست ربنا يهدينا كلنا بس اهم حاجه متزعليش

إلهام: مزعلش ليه انت شايف ان كلامك انت وابنك كان حلو يعني

محمود: ياالهام سيبي ابنك ف حاله هو بيحب مراته ليه انتي عايزه تعملي ف الموضوع مشكله

إلهام: بقى انا ياراجل بقيت بتاعت مشاكل عشان زعلانه ع ابني 

محمود : كملي كملي وع شبابه وع مستقبله الا ضاع وانه شاب واتجوز واحده بااتنين عيال قولي قولي ياالهام 

إلهام: محدش السبب في الجوازة دي غيرك 

محمود: والحمد لله ربنا من فضله ماعملش حاجه وحشه وابنك حب البنت ف اسكتي انتي بقى الله يرضى عليكي

المهم احلام فين مش باينه 

إلهام : اهي في الاوضة بتاعتها قافله ع نفسها من امبارح

محمود: طيب انا هروح اشوفها

الهام: الأول عملت ايه عند علي ومراته قبلتك ازاي اكيد بطريقتها كالعادة 

محمود: قولتلك قبل كده اهم حاجه علي وانا رايح لا ابني انا مالي ومالها 

الهام: ماشي يابركه 

_________________

فارس بعد تلات ساعات بوقفته بالعربيه رجع البيت

ندى: مالسه بدري 

فارس: مردش

ندى: وقفت قدامه ع فكره انا مابقتش استناك ده كله ولو اخرت بعد كده انا هكلم بابا محمود وقولوا 

فارس: هتقوليلوا ايه

ندى: هقولوا ان حضرتك مش عملي اي اعتبار خالص ومش محترمني 

فارس: بمكر...معلش ياندى عارف الا انا عملته غلط بس تقدري تقولي ضعفت لم شوفت إيلين حبي القديم الا مش قادر انساه

ندى:

ليصلك البارت الثالث عشر متابعه هنا 👇

    البارت الثالث عشر: 

 بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

ندى: حبك ايه 

فارس: ايوة ياندى انا بحب إيلين 

ندى: بزعيق وصوت عالي ولم انت بتحبها اتجوزتني ليه

فارس: أظن مش محتاجه اني اوضحلك حاجه زي كده ياندى انا مغصوب ع الجوازة دي من ابويا ولا نسيتي

ندى: بدموع يعني انت كدبت عليا لم قولتلي انك بتحبني صح 

فارس: آآآآه كنت كداب 

ندى: طب لييييييه انا عملتلك ايه عشان انك تكدب عليا وكنت عايز توصل لا ايه 

فارس: بزعل من جواااه بس ماحبش يظهره قدام ندى........

ندى: انطق وكلمني زي مابكلمك كنت عايز توصل لا ايه معايه ف انك تكدب عليا 

فارس: بصوت عالي وانتي ايه هايفرق معاكي اذا كنت قولت الحقيقه او كدبت عليكي حتى ...ردي وقوليلي هيفرق ايه معاكي انا اصلا مش فارق معاكي بالمرة

ندى: لحد كده وكفاية وهاتعيش معايه تحفظ كرامتي وماتحاولش تقل بيا قدام حد 

فارس: تقصدي ايه

ندى: اقصد الا انت عملته النهارده اكبر غلط مع إيلين وخروجك معاه وانا ماليش اي اعتبار عندك ولا كأني مراتك

فارس: حضرتك مراتي ع الورق وقدام الناس لكن قدام ربنا لا ولا نسيتي 

ندى: لا مانستش وعشان برضو انا مراتك قدام الناس فاحاول تحفظ كرامتي قدام الناس 

فارس: اي أوامر تانيه 

ندى: آخر مرة هسالك السؤال ده يافارس ليه كدبت عليا لم قولتلي انك بتحبني 

فارس: حب يرد ليها نفس الوجع الا عاشه معاها.....وقال: تقدري تقولي كده كنت حابب اوصلك 

___________________________

محمود: احلام افتحي يابنتي الباب 

احلام: ادخل يابابا الباب مفتوح 

محمود: عامله ايه يابنتي وقافلة ع نفسك ليه الباب دايما كده 

احلام: الحمد لله يابابا....هعمل ايه الأولاد بوديهم الحضانه الصبح وباجي اقعد

محمود: طيب يابنتي انا بجهزلك حاليا ف محل جديد

احلام: لا طبعا يابابا كفايه محل المكن والقماش ابو ١٠٠ الف الا اتحرق منه لله بقى 

محمود: انا عمري كله ليكي يابنتي انتي واخواتك هو انا شقاي وتعبي لمين ماهو ليكي برضو انتي واخواتك 

أحلام: حضنت أبوها...ربنا يخليك لينا يابابا ومانتحرمش منك

محمود: ولا منكم كلكم يارب يابنتي...صحيح يااحلام الغفير يابنتي النهاردة وانا ف الغيط قالي الظابط عوزك تيجي تعطي اقوالك عشان بسام هيتعرض ع النيابة الصبح انتي رأيك ايه يابنتي اتنازل عشان اولادك وكل واحد يروح لحاله

احلام: لا طبعآ يابابا ازاي تقول كده مايغور في داهية يارب حتى لو فيها إعدام يتعدم مش سجن بس

محمود: ليه بس كده يابنتي ده برضو ابو اولادك 

احلام: الا شوفته منه يابويا يخليني اقول اكتر من كده منه لله

محمود: معلش يابنتي الا بيدي الحقوق ربنا انا طالع دلوقت رايح الغيط

أحلام: ماشي يابابا اتفضل 

____________________________

منار: خالد عايزه أروح عند ماما بكرة اقعد معاها شوية

خالد: عادي ياحببتي روحي

منار: طيب هتيجي معايه 

خالد: ماشي موافق حتى عندنا فرح 

منار: الللله مين 

خالد: فرح الواد عبد الرحمن صاحبي جيران فارس برضو 

منار: يعني عازم الكل

خالد: لا هو ماعزمش فارس بس انا هكلموا واصالحهم

منار: ليه

خالد: كانوا زعلوا بسبب انه راح مره وفارس مش موجود ف البيت وهم بصراحه عيال مش كويسين

منار: اممممممممم

خالد: امممممممم

منار: هو ايه ده أن شاء الله 

خالد: هههههههههههههه بجرب اتكلم زيك ياقمر

منار: انت بتعاكس ياخالد بيه

خالد: بصراحة آآآآه 

منار: ابتسمت وبصت بعيد

خالد: يانااااس ايه الحلاوة دي بس حتى وهو مكسوف

منار: ههههههه طيب عايزه اكل

خالد: يعني

منار: يعني تطلع تأكلني برة 

خالد: بس كده عينيا طبعآ

_____________________

هدى: علي ياعلي خلص وقوم ياراجل انت

علي: في ايه يا وش الخير

هدى: قوم عشان تروح معايه مشوار

علي: ده فين ان شاء الله 

هدى: هنروح عند ابوك 

علي: وانتي هتروحي عند ابويا تعملي ايه

هدى: وانا ياراجل عشان اروح عند ابو جوزي ابقى لازم رايحه عشان حاجه وبعدين ابوك كان ماشي حاسه انه زعلان مني هروح اشوفوا

علي: انتي بتكلمي جد ياهدى يعني صحيح هتروحي تشوفيه عشان زعلان منك

هدى: ايوة طبعا وبعدين ياعلي انا طيبه انتوا الا واخدين عني فكره غلط 

علي: ربنا يكملك بعقلك كمان وكمان طيب مدام كده انا هقوم البس وانتي البسي ماشي

هدى: ماشي

علي: فين العيال الأول

هدى: في المدرسه 

علي: ماشي يلا

_______________________

ندى: ازاي كنت حابب توصلي

فارس: وحب يعيشها الجرح الا هو عاشوا معاها ....قرب منها وبمكر...كنت حابب اوصلك زي اي واحد ليه حقوق ع مراته

ندى: بدموع هو ده السبب الا خلاك تكدب عليا

فارس: آآآآه مفيش غيره

ندى: ضربته بالقلم ع وشه....انا فعلا مغشوشة فيك وانا غلط من جوايا اني صدقتك..وكانت بتكلم ودموعها كلها ع وشها.....انا فعلا غلطانة الا صدقت واحد زيك غشاش وسابته وخرجت وراحت اوضتها منهارة من العياط 

فارس: ف الاوضة بينه وبين نفسه....مقصدش اجرحك ياندى بس حبيت اعيشك الا انتي عيشتهولي انتي حتى بعد وقفتك دي قصادي ماقولتليش حتى انا غلطانة اني حبيتك 

___________________

خالد: بقولك ياحببتي اتصلي كده ع ندى شوفيها لتكون حصلت حاجه بينها وبين فارس بعد مارجع من عند إيلين 

منار: اوكي ثواني اتصل عليها

تليفون ندى رن: الوووووو 

منار: ايوة ياندى عامله ايه انا بس حابه اطمن عليكي

ندى: الحمد لله ومش قادرة تكلم من العياط

منار: مالك ياندى بتعيطي ليه اهدي حصل حاجه

ندى: هو انا وحشه يامنار

منار: لا ياحببتي طبعا مين الا قالك كده

ندى: انا استحق انا واحد يكدب عليا ويطلع مشاعره اتجاهي كدب وف الآخر يقولي انا كدبت عليكي عشان زييا زي اي واحد عايز يوصل لحقوقه مع مراته

منار: ___سكتت...ندى: بصي اهدي اكيد في حاجه غلط فهميني في ايه 

ندى: قفلت السكه

خالد: في ايه

منار: _____________

خالد: هو فارس ذودها ليه كده 

منار: بجد جرحها وجرح مشاعرها اوي ليه كده

خالد: اتصلي ب ندى وقوليلها تيجي بكره عندنا وبلاش تعرف فارس ويستحسن كلميها بكره لم تهدا 

منار: طيب ليه

خالد: هفهمك بعدين 

___________________________

محمود: راح القسم 

الظابط: اهلا وسهلا ياحاج اتفضل 

محمود: اهلا بيك ياباشا 

الظابط: افتح المحضر يابني ..حضرتك متهم بسام بحرق المحل

محمود: لا ياباشا انا ماشوفتهوش شهادة لله

الظابط: بس أولادك جابوه متكتف لحد هنا وقال انه هو ناس شافته

محمود: العلم عند الله يابيه بس ده محلي انا مش محل أولادي ولمؤاخدة انا مش بتهم حد

الظابط: بس حضرتك عارف ايه عقوبة التستر ع مجرم

محمود: الا عندي قولته ياباشا اي أوامر 

الظابط: اتفضل امضي ع المحضر

________________________

إلهام: انت اتجننت ياراجل رايح تتنازل عن المحضر 

احلام: ايه حضرتك اتنازلت يابابا 

محمود: ياناس هو يغور في داهية مش ف دماغنا بس انتي يااحلام يابنتي يراضيكي اولادك يتقال عليهم أولاد واحد مجرم ويراضيكي اولادك لم يكبروا يقولوا عليكي سجنتي ابوهم اعقلوا الكلام عشان انا خلاص قربت اتجنن

الهام: وفين حقنا ياراجل

محمود: الا بيدي الحقوق ربنا ياالهام ربنا قاعد بميزاته هو العبد بيدي حاجه ده ربنا فوق الكل انا رايح اصلي ركعتين لله

إلهام: يارب حرام رزقتني بواحد فات الجنان نفسه نفوخي خلاص هيروح مني

________________________

فارس: كان ف الاوضة ومش طايق وهو سامع عياط ندى ف الاوضة جنبوا 

ندى دخلت وفتحت الباب عند فارس

ندى: لو سمحت طلقني 

فارس: الا تشوفيه انا اصلا مسافر بعد يومين

ندى: براحتك بس قابل ماتسافر تطلقني 

فارس: طيب تمام بس انا حابب اعرف حاجه قبل مااطلقك 

ندى: ايه

فارس: شد ندى جامد وبقت بين ايديه وقريبة منه جامد...انتي ليه بتعيطي وزعلانه ليه لم عايزه تطلقي مني

ندى: وانت ايه مزعلك وبعدين هو انت بقيت حساس اوي كده الصبح حسيت باايلين لم كانت تعبانه ودلوقت حاسس بيا اني زعلانة ..ابعد بقى وبلاش تلمسني 

فارس: ماشي ياندى الا تشوفيه 

ندى: هطلقني امتى 

فارس: انا مسافر بعد بكرة قبل ماامشي هسبلك ورقتك 

ندى: لا

فارس: طيب عايزه ايه 

ندى: دلوقتي

بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 


تعليقات