رواية زوجوني مرات اخي السادس والسابع والثامن والتاسع



رواية زوجوني مرات اخي

السادس والسابع والثامن والتاسع

الجزء السادس 

ندى: انت قفلت الباب ليه 

فارس: حط ايده ع وسطها وايده التانيه سند بيها ع الباب 

ندى: بعصبية زقتوا بعيد عنها وقالتله....روح خليك احسن مع الا حضنتك وحضنتها ف الفرح وخبطتتو ع صدره باايديها الاتنين 

فارس: بس انا ماحضنتهاش ياندى انا ايدي كانت جنبي بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

ندى : كنت قادر تبعدها عنك لم حضنتك

فارس: بخبث وغمزلها....طيب انتي ايه مزعلك... بتغيري عليا مثلا 

ندى: بخجل وكسوف..انا انا وانا ايه الا هيخليني أغير عليك انا بقصد شكلي قدام الناس ازاي ابقى محسوبه عليك اني مراتك وتحضن بنت عادي كده رد عليا ازاي حضنتها 

فارس: قرب منها جامد وقالها حضنتها كده. وراح اخدها ف حضنه حاولت تبعد عنه لكن مقدرتش لأنه كان متملك منها جامد

ندى : بضعف بعد اذنك يافارس ابعد وزقتوا جامد بعيد عنها وفتحت الأوضة وخرجت

________________________________

إلهام: يامحمود قوم شوف أحلام بنتك لا راضية تاكل ولا تشرب ومفيش الا العياط 

محمود: سبيها لوحديها دلوقت شوية الله يكون ف عونها ومنه لله جوزها 

المهم ياالهام دلوقت فارس المفروض خلاص مفيش قدامه غير ٢٠ يوم والاجازة بتاعته تخلص ويرجع لتركيا وانا كنت ..

إلهام: قاطعتوا بالكلام كنت ايه اوعا تقول عايز توقف حال الولد انا قولتلك اهو

محمود: أوقف حاله ايه ياولية يامجنونة انتي انا بس كنت عايز يفتحلوا مشروع هنا ويقعد جنب مراته والعيال ومايسافرش

إلهام: فارس واخد من زمان ع السفر وحياته كلها فالسفر ولو عملت المستحيل مش هيقعد انا اكتر واحده عارفه ابني 

احلام دخلت عندهم: بابا انا زهقت وعايزه اشتغل وياريت اطلق من بسام ابوس ع ايدك يابابا انا تعبت خلاص وجبت اخري

محمود: يابنتي احنا هنا قاعدين ف أرياف ومحدش بيسيب حد ف حاله والا بتطلق مش بيسبوها ف حالها ان خرجت ياللي خرجت انا دخلت ياللي دخلت وعيون الناس مابترحمش

إلهام: يغور في داهية وبنتك متربية احسن تربية ده إنسان قذر ومالهوش لازمه

أحلام: مفيش غير دموعها نازله

_______________________________

فارس في الأوضة بتاعته ومش عارف ينام من التفكير في ندى ويقول ف نفسه...انا مابقتش عارف انتي عايزه ايه ياندى بجد انا تعبت اوي ...وناااام 

في الصباح ندى لبست الأولاد ومشوا الحضانة وجهزت الفطار وقعدت تستنى فارس لم يقوم من النوم 

فارس قام من النوم واتصل على خالد 

فارس: الوووو ايوة ياخالد عامل ايه انا آسف عارف مش وقته اني اكلمك بس محتاج اتكلم معاك

خالد: ايه ال بتقولوا ده انت تتصل في اي وقت مالك يافارس

فارس: مش عارف أقولك ايه بجد بس حسيت اني محتاج اتكلم معاك

خالد: في حاجه حصلت معاك انت وندى

فارس:حكاله ع الا حصل حتى ف الفرح 

خالد:يبقى بتحبك يافارس 

فارس: مفتكرش ياخالد انا كل مابقرب منها بتبعد وعينيها دايما فيها حزن انا وصلت بيا اني ف ساعات ياخالد استغفر الله العظيم بضايق من إبراهيم اخويا ع حبها ليه دي في سراع نفسي كأنها مش عارفة تفضل ع ذكرى إبراهيم ولا تكمل حياتها معايه

خالد : اعترفلها بحبك يمكن ده يخليها تقرب منك وقرب منها انت.. دي مراتك يافارس

فارس : ماشي سلام دلوقت ياخالد

________________________________

فارس : اخد شاور ولبس هدومه وخرج يفطر مع ندى 

ندى: يلا عشان نفطر

فارس: مسك ايدها...محتاج اتكلم معاكي ياندى بعد اذنك

ندى: شالت ايدها من ايد فارس وقالتله اتفضل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

فارس: بصي ياندى هتكلم معاكي ع طول انا ياندى حابب أكمل حياتي معاكي انتي والأولاد ومش شايف نفسي مع ست غيرك انا فعلا بحبك وأتمنى من قلبي تكوني انتي كمان بتحبيني 

ندى: بااحراج وكمان كأن إبراهيم الا قدامها او انها كده بتخونه مرة واحدة وقالت ل فارس...يافارس بعد اذنك انت مجرد اخو جوزي يعني اخو إبراهيم وزي ماانت اتغصبت ع الجوازة دي انا كمان زيك ف بعد اذنك ماتحلمش اكون حاجه تانيه ليك 

فارس : بصدمة ومردش عليها وخرج 

ندى: انهارت من البكاء بقلمي الكاتبة الكاتبة لمياء رفعت 

________________________________

منار: اممممممممم بقى اسيبك وادخل المطبخ اجهز الفطار أجاي اشوفك ملخوم ف الفون

خالد____________

منار: خالد رحت فين بكلمك

خالد: هاااا

منار: ده انت مش معايه خالص ياحبيبي فيك ايه مالك

خالد: فارس بيحب ندى اوي يامنار 

منار: ايه الاستغراب ده مش مراته لازم يحبها وبعدين انت تاني مرة تقولها هو ف ايه بالظبط

خالد: الموضوع مش زي ماانتي عارفه هحكيلك ياستي ع الجوازة بتاعتهم جات ازاي وكمان عايشين ازاي

خالد_________________________

منار: ايه ده كله معقول جوازة بالشكل ده بس ع فكرة ياخالد ندى بتحب فارس هي كمان بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

خالد: وعرفتي ازاي 

منار: امبارح واحنا ف الفرح وهي بتبارك لينا عينيها كلها كانت بتبص ع فارس ف كل حته كأنه نصها الثاني

خالد :ونبي ياقلبي انت الا نصي التاني 

منار: هههههههههههههه طيب ابعد ويلا عشان نفطر

خالد: ايه المعاملة دي لازم من الصبح اوديكي عند ابوكي

منار: ماتقدرش اصلا مش هاهون

خالد : حضنها وقالها ربنا يخليكي ليا ياحببتي 

_________________________________

فارس كان سايق العربية وحرفياا كان مخنوق ومضايق ومصدوم من كلام ندى وقال ف نفسه خلاص انا هقدم الاجازة بتاعتي وامشي بكرة بدل عشرين يوم مابقتش قادر استحمل ياندى

فارس نزل من عربيته ودخل البيت يلم هدومه ف الشنطة والورق بتاعه ولم كل حاجه تخصوا عشان يسافر ع تركيااا 

______________________________

ندى ف الاوضة بتاعتها وحرفياا كانت منهارة من العياط لم افتكرت كلامها وطريقتها مع فارس وهي من جواها حاسه انها بتحبه وبرضو مش قادرة تنسى جوزها ابو أولادها 

______________________________

أحلام: قولت ايه يابابا انا عايزه اشتغل ارجوك وافق لو ليا خاطر عندك وياريت تكلم بسام وتخليه ينهي موضوعنا

محمود : يابنتي مش عوزك تاخدي قرار الا لم تفكري 

يتبع..

يلا اتفاعلوا بكومنتات بقى ومشاركة البوست ده بخمس جروبات وهبعتها حالا للمتفاعلين

القصه بجروبى 👇

https://www.facebook.com/groups/1695811307341953/?ref=shareالبارت السابع...اللهم لك الحمد الرواية بتاعتي بفضل الله ودعمكم ليا بقت تريند ع جوجل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

____________

علي: ياهدى الله يهديكي انتي مالك ومال

 اهلي دلوقت هو انا بجيب سيرة اهلك في


 حاجه ردي عليا ده انا قربت اكسر النضارة


 بتاعتي بسببك يا خلاص قربت انتحر 

هدى: ليه ياخويا ده كله عشان جبت سيرة أبوك ماهو لو راجل بيتقي الله يديك حتة ارض تبيعها عشان تسافر بيها زي اخوك


 حبيب امه المدلع الا راح اتجوز مرات إبراهيم اخوكم بقى هو الا ع الحجر دلوقت

علي: اتقي الله انتي واسكتي ياستي هو


 احنا مش لاقيين ناكل عشان اروح اخاد من ابويا عشان اسافر ياهدى ماتحرقيش في دمي يتحرق دمك بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

هدى: تصدق انا غلطانة ياراجل وانا الا عامله عليك دي اخرتها خليها ندى الا خدت عقل اخوك تلهف كل حاجه


علي: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياولية

______________________________

ندى: في الاوضة بتاعتها منهارة حرفياااا من


 العياط ...وباب الأوضة خبط براحة ندى مسحت دموعها وقالت اتفضل 


فارس: انا جاي اقولك اشوف وشك بخير


 وأسلم ع الأولاد لأني مسافر الفجر

ندى: انت بتقول ايه رايح فين

فارس: مسافر على تركيا وامسكي الفلوس


 دخليها معاكي وبإذن كل شهر هبعتلك الا


 تحتجيه انتي والأولاد وكمان عايز اقولك


 حاجه موضوع الطلاق ف ايدك حابه اطلقك بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 


 قبل ماامشي تمام حابه الجواز يفضل زي ماهو عشان اهلي وأهلك وانا كده كده مسافر تمام الا تختاريه 


ندى : واقفه حرفياااا منهارة من العياط لكن فارس كان وشه بعيد عنها..وراح ع السرير


 باس رامي وآدم وهم نايمين وخرج برة

 الأوضة

_______________________________

ف أوضة فارس شال الشنطة من ع السرير وركنها ف الأرض وفضل سهران عشان يمشي الفجر لكن قلبه كان عمال يتقطع ع ندى انه فعلا حبها بجد 

_______________________

أحلام: ايوه خلاص اخدت قرار يابابا

محمود: خلاص ع بركة الله يابنتي شوفي


 الشغل وقولي عايزه اشتغل ف المكان ده وانا بإذن الله اشوفهولك 

أحلام: لا يابابا انا كنت حابه افتح محل خياطة

محمود: خلاص ع بركة الله يابنتي من بكرة الصبح نشوفلك المكن والمكان والا فيه الخير يقدموا ربنا

___________________________

حمدون: في بيته وقاعد مع واحد صاحبه قدام بيته اسمه حميده

حميده: مالك ياراجل ياطيب مابقتش تخرج ولا تطلع زي الأول 

حمدون: هعمل ايه عارف ياحميده اكتر حاجه دي نعمه في الحياه ايه هي الست لأنها بتبقى شايله جبل وحمل طويل اوي عن الراجل لا تعول هم لقمه تجهزها ولا بيت عايز يتنضف والاحسن من ده كله بتبقى وليفه لراجل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

حميده:الله يرحم مراتك ياراجل ياطيب طيب ماتجوز ايه مانعك

حمدون:اتجوز ايه بعد العمر ده ياراجل انت وبعدين هو انا هلاقي زي ام ندى الله يرحمها 

حميده: انت لسه برضو زعلان من إبنك

حمدون: ربنا لا يجعله غضب في قلبي

_______________________________

منار: حبيبي مش عايز تنام ليه قلقان ليه كده

خالد: والله ياحببتي مضايق ع فارس شويه ده اخويا مش صاحبي وبس واول مره اشوفه متعلق وبيحب حد كده 

منار: اكيد مفيش الا كل خير نام بقى عشان مش هعرف انام طول ماانت صاحي ولا انت ليك رأي تاني بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

خالد: لا ابدا ياحببتي تعالي نامي

_________________________________

فارس قاعد ع الكرسي في البلكونه وحاطط رجل ع رجل وحاطط ايده ع وشه ندى فتحت الباب بتاع فارس مره واحده بدون استأذن او انها تخبط ع الباب قام فارس وقف.... ندى جريت عليه واترمت في حضنه وهي منهاره من العياط ودموعها نازله تجري فارس : اهدي اهدي ياندى مالك وايده جنبه ماحبش يلمسها لم افتكر كلامها معاه

ندى: فارس ماتمشيش بعد اذنك ارجوك انا محتاجلك جنبي صدقني انت لو سبتني هيجرالي حاجه 

فارس: بعد ماسمع كلامها رفع ايديه ع ضهرها واخدها في حضنه جامد وقرب منها ع الآخر وباسها من شفايفها ندى فاقت لنفسها وجريت بسرعة ع الصالون وقفلت الباب_____________________________

إلهام: محمود ماتقوم كده تجهز للفجر قاعد كده ليه ياراجل سرحان 

محمود: والله ياالهام ماعارف مالي بس مضايق من مرات علي مش بتنزلي البت دي من هنا بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

إلهام: واحنا نعملها ايه ماهي في بيتها واحنا في بيتنا وبعدين مدام إبنك مرتاح خلاص ونبي ياخويا دي ماوكسه غير وكسة الصغير ابنك الا ضيعت شبابه مع واحده بولادها خلينا ساكتين

محمود: وانتي مالك ياوليه هو فارس اشتكالك

الهام: ماهي المصيبة انه ياحبة عيني ماشتكاش خليه كاتم في نفسه بسببك وبسبب حركاتك

محمود: بقولك ايه انا هسبهالك واروح اتوضى وأصلي ركعتين قبل الفجر وادعيلك ربنا يهديكي

إلهام: ربنا يقوي إيمانك والله الا يشوف كده يقول الراجل مش بيغلط ولا ظالم ابنه بالجوازه الهباب دي

محمود: انتي عايزه ايه ياالهام في ليلتك دي قولي ياوليه وهاتي الا ف نفسك

الهام: البت دي مش بحبها من يوم يومها انا مابحبش النوع بتاعها

محمود: مالها بس ياربي هو الغلبان الا ف حاله اليومين دول الناس مش بترحمو ليه وبعدين كفايه ده انتي عندك الا زيها

الهام: شوف ازاي ماانت من شويه كنت قاعد تلعن في مرات علي 

محمود: عشان دي إنسانه سيئه ومش عايزه لا ابنك الحاجه الصح ودايما واحده طماعة مابتفكرش الا ف نفسها بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

________________________________

فارس: افتحي ياندى وبيخبط بكل قوه بقولك افتحي بدل ماكسر الباب انتي ليه مصممه تعذبيني معاكي قوليلي انتي عايزه ايه وليه بتعملي معايه كده ياريتني ماكنت شوفتك ولا اتجوزتك انا بجد تعبت انتي بسببك بقيت احس بغيره ونار من جوايا من ناحية اخويا المتوفي

ندى: بقت سامعه كلامه ومفيش غير دموعها وصوتها بقى عالي في العياط 

فارس : لو مافتحتيش هكسر الباب يعني مش هتفتحي

يلا اتفاعلوا بكومنتات بقى ومشاركة البوست ده بخمس جروبات وهبعتها

ليصلك اشعار بالبارت الثامن انضم الينا 👇

https://www.facebook.com/groups/1695811307341953/?ref=shareالبارت الثامن

فارس: بقى يرجع للخلف ويطلع قدام ويخبط الباب بكتفه وبرجليه لحد ماالباب اتفتح الكاتبه لمياء رفعت

ندى: انت مجنون صح انت اكيد اتجننت 

فارس: ايوة اتجننت ولسه هتجنن أكتر وقرب منها ومسك كتفها باايديه الاتنين وقالها..انتي قوليلي عايزه ايه وفهميني ليه بتعملي معايه كده انا عملتلك ايه

ندى: بنهيار كفايه ارجوك انا مابقتش استحمل والله مابقيت استحمل ده كله انت مش حاسس بيا الكاتبه لمياء رفعت 

فارس: انا مش حاسس بيكي ياندى انا اصلا في حياتي ماحسيت بحد غير بيكي حاولي تدي لنفسك فرصه واحده وقفي قدامي شجاعة وقولي كل الا ف قلبك من جواكي 

ندى: مقدرش صدقني مقدرش والله ماهقدر باانهيار جامد

فارس: تمام عارف مش هتقدري ليه وراح مسك صورة اخوه إبراهيم وهي متعلقه وراح خبطها في الأرض اتكسرت 

ندى: بصوت عالي انت اتجننت خلاص ايه الا بتعمله ده 

فارس: انا محدش خلاني مجنون غيرك انا بقيت أكره اخويا بسببك عارفه يعني ايه بقيت أكره أخويا الكاتبة لمياء رفعت 

_________________________________

بسرعه ياحاج محمود بسرعه قوم معايه..في ايه حميده مالك 

حميده: جار الحاج حمدون والد ندى الحاج حمدون بيموت ونقلته المستشفى ونادي لمرات ابنك تيجي تشوفه بسرعه محمود جري بسرعة على بيت فارس وخبط عليه جامد 

فارس: فتح الباب 

محمود: ندى فين يافارس نادي عليها بسرعه تروح المستشفى 

فارس : في ايه يابويا

محمود: الحاج حمدون تعبان وفي المستشفى محجوز

ندى: بابا..بابا ماله فين المستشفى بسرعة 

محمود: مستشفى////////....

ندى: جريت على المستشفي 

فارس: معلش يابويا نادي ع أحلام اختي تيجي تقعد مع الاولاد وانا هروح المستشفى 

محمود : ماشي يابني روح وانا كمان هاجي وراك بعد ماانادي على أحلام تقعد جنب الاولاد الكاتبة لمياء رفعت 

________________________________

ندى: دخلت المستشفى وشافت والدها على سرير المستشفى بين الحي والموت 

ندى: بابا حبيبي مالك ياحبيبي ياريت كنت انا ولا انت ياحبيبي باانهيار وبكاء شديد قوم يابابا...يابابا انا ندى انا ماليش غيرك ف الدنيا دي

الدكتور: طلعوها بره عايز اشوف المريض لو سمحتي اطلعي عايز اشوف المريض

فارس وصل المستشفى: ندى شافته جريت عليه واترمت في حضنه وبقت منهاره 

فارس: بس ياندى اهدي ان شاء الله مفيش حاجه وقعدها ع الكرسي 

ندى : الاولاد 

فارس: ماتقلقيش مع أحلام اختي ف البيت

الدكتور خرج من عند والد ندى: للأسف 

ندى : لا لا لا بابا 

الدكتور: يستحسن يموت في بيته لأنه حاليا بيموت وحالته منتهيه الراجل تعبان وبلاش نبهدل فيه هنا ع الفاضي

ندى: انت بتقول ايه بابا كويس وهيقوم دلوقت

فارس : مسك الفون واتصل ع خالد 

_____________________________

خالد: ايوة يافارس

فارس_________________

خالد: طيب انا جي ع طول مسافة السكه

منار : في ايه ياخالد 

خالد ألبسي هدومك وبسرعه اجهزي عشان والد ندى بيموت ولازم ابقى مع فارس

منار: لا حول ولاقوة الا بالله 

_____________________________

ندى روحت البيت هي وفارس ومحمود لحقهم ع هناك والد فارس 

الحاج حمدون: ندى بصوت منخفض وهو بيطلع ف الروح

ندى: نعم يابابا انا جنبك يابابا قوم عشان خاطري بلاش توجع قلبي عليك

حمدون: خلاص ياندى مبقاش في العمر يوم تاني خلاص انا بطلع ف الروح من امبارح بس بقيت ادعي ربنا اني ماموتش غير لم اشوفك ياندى لأنك انتي ماشوفتش منك إلا كل خير يابنتي لكن اخوكي بدعي ربنا يهديه ع الا عملوا معايه خلي بالك من نفسك ومن أولادك وخلي بالك من جوزك يابنتي انتي مابقاش ليكي حد غيره بعد ربنا فارس شاب ابن حلال ياندى اوعي يابنتي تسبيه وفجأة سكت

محمود واقف يبكي هو وفارس وخالد ومنار دخلت وقفت جنب ندى 

ندى: بابا....بابا.....بابا ردي عليا يابابا لا يابابا اوعى تسبني انا ماعرفش اعيش من غيرك ياحبيبي انا من غيرك ولا حاجه قوم يابابا وفجأة أغمى عليها في حضن والدها 

فارس: قرب منها شالها وقال لخالد ول والده محمود انا هطلع ع المستشفى ب ندى لأن سبق وجاتلها غيبوبة ..ف المستشفى هتكون أفضل 

وانت ياخالد انت وابويا ابعتوا حد يغسل عمي حمدون وهروح انا المقابر اشوف القبر بتاعه وشال ندى وخرج ع المستشفى 

فارس: دكتور بسرعة 

الممرضه:دخلها هنا الأوضة

الدكتور: المريضه كويسه شويه وهتفوق بس لازم نديلها حقنه لأن من الواضح عندها انهيار عصبي

فارس:يادكتور مراتي سبق ودخلت في غيبوبة الكاتبة لمياء رفعت 

الدكتور: ماتقلقش ان شاء الله خير 

_________________________________.الووو ايوة ياخالد انا في المقابر دلوقت انتوا جاهزين

خالد : قدامنا نص ساعه 

فارس:طب سلام

________________________________

فارس:ايوه يادكتور مع حضرتك 

الدكتور: المريضة الا حضرتك جبتها من شويه فاقت ومش قادرين عليها ولا عارفين نديلها حقنه تهدي اعصابها

فارس: انا جاي مسافة الطريق يادكتور 

_____________________

فارس وصل المستشفى ودخل الأوضة عند ندى لقيها منهارة وعايزه تخرج ومش عارفه من الممرضين 

فارس: اهدي ياندى كلنا هنموت الله يرحمه هو في مكان احسن

ندى: عايزه احضر دفن بابا يافارس أرجوك يافارس لو ليا خاطر عندك لو فعلا بتحبني زي مادايما بتقولي ومنهارة من العياط

فارس: في نفسه انا ماحبتش حد ف الدنيا غيرك...واتكلم بصوت عالي وقالها حاضر ياندى تعالي نروح الكاتبة لمياء رفعت 

_______________________________

شالوا الجنازة ودخلوا بيها المسجد يصلوا عليه وبعدها اخدوه ع المقابر ندى ماكنتش حاسه بنفسها وقعدت ف الأرض قدام المقابر وبقت تبكي بحرقه 

منار: اهدي ياندى كلنا هنموت ادعيلي ياحببتي ربنا يصبرك يارب

إلهام حماتها جات اخدتها في حضنها وقالتلها كفايه يابنتي عشان أولادك الأطفال محدش فيهم يشوفك بالحاله دي لم تروحي كفايه ده انتي من صباح ربنا ع الحاله دي

الشيخ واقف يدعي وكلهم يقولوا وراه 

______________________________

رامي: ياعمتوا عايزين ماما

احلام: هاتيجي كمان شويه ياحبيبي

ادم: طيب احنا عايزين نذاكر ومتعودين ماما الا تذاكر لينا

احلام: يعني مانفعش انا يعني 

ادم: لا ياعمتوا احنا عايزين ماما

أحلام: كده كده بكره اجازه بكره الجمعه مفيش حضانه

__________________________

محمود: شدي حيلك ياندى يابنتي والله ابوكي قطع قلوبنا كلنا مش بس انتي ربنا يعلم يابنتي بحرقة قلبنا عليه

ندى: محدش يعزيني محدش يقولي شدي حيلك سبوني في حالي انا ابويا كويس انا ابويا مامتش 

إلهام : لا حول ولاقوة الا بالله ربنا يصبرك يارب ويبرد قلبك يابنتي

فارس: قومي ياندى كفايه لحد كده ماينفعش نقعد يلا نمشي وكمان عشان آدم ورامي 

وفجأة صوت قال يا ندى ...ندى وقفت وقفت بكاء و بكل خنقه وضيق وقالت ...انت ايه الا جابك هنا امشي من هنا وإياك اشوفك تيجي هنا

فارس: اهدي ياندى ده برضو اخوكي

ندى: لا مش اخويا ولا عمره هيكون اخويا 

محمود:اهدي طيب وتعالي نروح البيت الله يهديكي يابنتي

منار: ربنا يصبرك ويصبر قلبك

ندى: وزي مابابا مات غضبان عليك انا كمان عمري ماهعتبرك اخويا وياترى قبل ماتيجي استأذن من المدام عشان تيجي تقف زي الغريب قدام قبر ابوك 

اخو ندى قرب منها وراح ضربها بالقلم ع وشها 

فارس:

ليصلك اشعاربالبارت التاسع 👈 دردشة ستات😍 البارت التاسع

فارس: مسك اخو ندى من التيشيرت وضربه ع وشه اتنين اقلام وقاله....انت ازاي تمد ايدك ع مراتي ياحيوان 

محمود: مسك فارس ابنه وقال....كفاية بقى ده مكان طاهر وناس متوفيه هنا عيب الا بيحصل ده بقلمي لمياء رفعت 

اخو ندى : والله يافارس ماهسيبك وهعرفك تمد ايدك وايدك تترفع عليا ازاي 

فارس : يابويا سبني بعد اذنك 

محمود: يابني انت روح على بيتكم والله لولا عامل لا ابوك خاطر الراجل الا مات بين ايدينا لا كنت دفنتك مكانك...يلا يافارس اركب انت وندى وخالد ومراته العربيه وانا هركب انا وامك العربيه بتاعتي

فارس: قرب من ندى سندها عشان تقوم وهي بتركب العربيه بصت لا أخوها وقالتله. 

حسبي الله ونعم الوكيل فيك

________________________________

خالد وصل فارس وندى البيت

خالد: عايز حاجه يافارس انا مروح

فارس: لا ياحبيبي تسلم معلش تعبتك معايه النهارده الكاتبة لمياء رفعت 

خالد: عيب عليك احنا اخوات

فارس: واحد والله ياحبيبي

خالد : يلا مع السلامة 

فارس: الله يسلمك

دخلوا بيتهم واحلام كانت ف البيت مع الأولاد 

احلام حضنت ندى ...شدي حيلك ياحببتي كلنا هنموت البقاء لله 

ندى: ونعم بالله 

احلام : اجهزلكم حاجه تاكلوها قبل ماروح 

ندى : لا شكرا معلش تعبتك معايه بالاولاد النهاردة

احلام : لا عيب عليكي دول ولادي

فارس: ياندى انتي من امبارح مااكلتيش لازم تاكلي حاجه 

ندى: مش هقدر انا عايزه ارتاح وانام شويه 

احلام: وانا ف الصالون صورة ابراهيم كانت متكسرة وواقعه ف الأرض ولسه بتكمل

ندى: آآآآه وقعت امبارح في الأرض شكلها ماكنتش راكبه كويس

فارس: بص ل ندى وسكت

احلام: طيب حصل خير انا رايحه البيت عشان سايبه أولادي مع ماما ف البيت 

فارس: طيب استني هاجي اوصلك 

احلام: لا ياحبيبي خليك انت ده البيت ف نفس الشارع يلا تصبح ع خير

فارس : وانتي من اهله

ندى: ف الاوضة نامت بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

_________________________________

إلهام: محمود مالك فيك ايه

محمود: الحاج حمدون قطع فيا اوي ياالهام وقلبي وجعني اوي عليه شوفتي ابنه حتى ماحضرش الغسل بتاعه ولا وقف في جنازة أبوه وجي بعد ماادفن حسبي الله ونعم الوكيل 

إلهام: منه لله والله مازعلت الا ع البنت دي الا اتبهدلت من امبارح 

محمود: أبوها برضو وماكنش ليها حد غيره والله البت دي صعبانه عليا الأول ابراهيم والا شافته لم مات وتربية ولادها ودلوقت موت أبوها

الهام: انهارت من العياط

محمود: مالك ياالهام في ايه

إلهام: ابراهيم قاطع في قلبي اوي يامحمود كل مابفتكره

محمود: الحمد لله قدر الله وماشاء فعل اللهم لا اعتراض بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

_______________________________

خالد: حببتي مالك بتعيطي ليه 

منار: صعبانة اوي عليا ندى وقد ايه اخوها قاسي حتى ماحترمش قبر ابوه اللي لسه قدامه وضربها بالقلم

خالد: الحمد لله انها جات ع كده ده لومه عمي محمود فارس كان زمانه قتله 

منار: بعياط ربنا يصبرها ويصبر قلبها يارب

خالد امين يارب

منار: انا حابه اروح ليها بكره بعد اذنك ياحبيبي حابه اهون عليها شويه 

خالد: عادي ياحببتي مفيش مشكله ربنا يصبرها يارب تعالي بقى عشان تنامي انتي تعبتي من الصبح

منار: ماشي ياحبيبي

_____________________________

فارس: ندى قومي ماتناميش 

ندى: معلش يافارس تعبانه وعايزه انام ارجوك 

فارس :مش هسيبك تنامي وانتي بالحاله دي وبعدين انتي مااكلتيش حاجه من الصبح

ندى : انهارت من العياط

فارس : اخدها ف حضنه..وقالها بس اهدي وبعدين كفايه انتي كده من امبارح ياندى كفاية انتي كده بتعذبيه 

ندى: تعبانه بجد وعايزه انام 

فارس : طيب خلاص نامي ونيمها ع السرير وجه يخرج مسكت ايده وقالتله.....ماتسبنيش يافارس بعد اذنك انا محتاجه ليك تكون جنبي بعياط

فارس: قرب منها واخدها ف حضنه طيب اهدي هشوف الأولاد عشان احلام نيمتهم ف الاوضة بتاعت الأطفال الا بنام فيها هطمن عليهم وهجيلك 

فارس: دخل أوضة الأطفال اطمن ع الأولاد

ودخل عند ندى الاوضة شافها نايمه اخدها ف حضنه ونام جنبها

_______________________________

بسام جوز احلام: اتصل على محمود والد احلام

بسام: الووووو ايوة ياحاج انا أولادي عندك وعايز اولادي ومتلزمنيش بنتك 

محمود: انت مالكش اولاد عندنا أصلا ودول عيال بنتي

بسام: بالذوق هاخد عيالي ب قلة الأدب هاخد عيالي 

محمود: طيب وريني رجولتك وابقى تعالى خدهم واسمع ياواد انت انا بعد ماكنت ماتهون معاك مدام طلعت واد قليل الأصل طلق بنتي وتلاته بالله العظيم ماهرجع ف كلمتي انا اصلا غلط لم آمنت مع بنتي معاك

بسام: ومين قالك اني هرجع بنتك ياراجل انت وعيالي كده كده هعرف اخدهم وهتشوف وقفل السكه

________________________________

علي: رايح الأرض عند والده محمود وشافه متعصب

علي: ازيك يابويا مالك 

محمود: مفيش يابني

علي: هاتخبي ع إبنك الكبير برضو يابويا

محمود: حكاله الا حصل

علي: ابن الكل........ب طيب ع رأيك يابويا عايزين نشوف الرجوله بتاعته

محمود: يابني انت عارف المشاكل مش بيجري عليها والواد ده وشه وش مشاكل وانت عارف فارس اخوك لو مسكوا هيموتوا ف ايده يبقى ساعتها يروح ف داهيه بسبب كل.....ب زي ده 

علي: سيبها ع الله يابويا ولو راجل يجرأ وياجي جنب العيال لم معرفش يبقى راجل ويشيل هم أولاده جي دلوقت عايز يحرم اختي منهم 

________________________________

فارس قام من النوم راح عند الأولاد الاوضه

فارس: ياادم يا رامي 

رامي وآدم نعم ياعمو

فارس: هشششششش براحه قوموا عشان تروحوا الحضانه 

ادم: ياعمو عمتو قالت بكره اجازه احنا عايزين ننام

فارس : حبيابي انا آسف انا ناسي ان النهارده الجمعه

الأولاد ناموا تاني

فارس :دخل اخد شاور وجهز الفطار وراح عند ندى الأوضة بالفطار 

فارس: ندى فوقي ياندى قومي يلا 

ندى: قامت ايه

فارس: يلا عشان تفطري 

ندى : لا مش هاكل مش هقدر بدموع 

فارس: بس انا جعان ولو مااكلتيش والله مش هاكل

ندى : بعد اذنك سيبني ع راحتي 

فارس:لا ماينفعش والله لو مااكلتي هزعل

ندى : مش هاكل بجد قولتلك انا عايزه اروح المقابر دلوقت عند بابا

فارس: لا مش هتخرجي

ندى: يعني ايه

فارس: يعني الا سمعتيه والله لو مااكلتي ماهتروحي الكاتبة لمياء رفعت 

ندى : بضيق ودموع طيب وقربت تاكل عشان تروح المقابر

فارس : حرفيا كان زعلان عليها بس عايز يطلعها من الا هي فيه 

ندى اكلت بسيط وقالت...كفايه يافارس والله مش قادره بدموع 

فارس : خلاص ماشي قومي خدي شاور

وانا هشوف امي عشان كنت حاسس انها تعبانة امبارح لأنها مش بتروح مقابر من يوم وفاة ابراهيم 

ندى: طيب استنى هروح معاك اشوفها 

فارس: طيب تمام هغير للأولاد عشان نخدهم معانا 

ندى :ماتغلبش نفسك انا هغيرلهم 

فارس: مش أولادك لوحدك ع فكره 

ندى: سكتت وحرفيا ماكنتش قادره تكلم من العياط بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 

_________________________________

علي ف بيت والده محمود : مصيبة يابويا

يلا اتفاعلوا بكومنتات بقى ومشاركة البوست ده بخمس جروبات 




إرسال تعليق

أحدث أقدم