اسكريبت كامل ♡'
نرمين_ أحطلك الأكل
محمد_ لا شكرا
نرمين_ انت تعبان طيب مالك
محمد_ يوووه بقى انتي مبتزهقيش ابعدي عني أنا بكرهك انا من يوم م عرفتك خسرت كل حاجه خسرت البنت اللي حبيتها رحتي قولتليلها اني بتسلي بيها وكانت هتسبني كل يوم لما بقارن بينك وبينها بستحقرك أوي اد ايه هي طيبة وافقت تكمل معايا كل دا عشان بس وعد أمي إنما انتي رحتي توقعي بيني وبينها انتي ايه ي شيخه معندكيش قلب عمرك م حبيتي
انتي مصدر تعاسه ف حياتي حتى والدتي أول م دخلتي ف حياتنا للأسف ماتت ماتت وسابتني لوحدي وخلتني اوعدها اني هتجوزك انتي انا بكرهك ابعدي عني بقى ابعدي وطلع وساب البيت
نرمين قاعده ف مكانها مصدومه للدرجه دي شايفها وحشه
نرمين ف نفسها_ مستنيه منه يحبك انتي طول عمرك لوحدك فاكراه هو اللي هيحبك دا حتى أهلك مش بيحبوكي مستنيه منه ايه وهو حتى لما فكرتي انه أتقدملك برضاه وأنه بيحبك زي م انتي بتحبيه وهو مش عارف طلع مغصوب عليكي ولما جيتي تعرفيه حقيقة البنت اللي هو بيحبها وفاكرها بتحبه اتهمتك انك بتوقعي بينهم وهو صدقها وكدبك انتي فوقي لنفسك انتي عشتي طول عمرك لوحدك وهتفضلي لوحدك
((نرمين فتاه ذات بشره خمريه وعيون عسلية مختمره في الرابعه والعشرين من العمر خريجه كلية ألسن ومحمد شاب طويل القامه ذو بشرة قمحاويه وعيون بنيه وشعر أسود ناعم في التاسعه والعشرين من العمر يعمل مهندسا معماريا في شركه كبيره))
فاقت نرمين من شرودها وظل كلام محمد لها يتردد داخل عقلها
اتجهت نرمين لغرفتها وفتحت مذكراتها وبدأت تكتب فيها ف هي ليس لها صديقه تكلمها وتخبرها عن حالها عاشت وحيدة وظلت هكذا
بدأت نرمين بالكتابه
"ليتك تكون عوضا لي عن كل ما مررت به، لم أعرف معنى الحب إلا عندما التقيت بك،.
لم أوذ أحدا حتى يحدث في قلبي كل هذا الدمار والحزن
لست شخصا سيئا ليحدث لي كل هذا لقفد فقدت أخر أمل بأنك يوما ما قد تحبني ليس لدي ما أعيش لأجله الان ها أنا أنتظر الموت بفارغ الصبر ليس لدي القدرة حتى على الانتحار. أتمنى أن يحدث شيء لي يعوض إنطفاء قلبي
وأغلقت مذكراتها
وخبئتها تحت وسادتها كما تفعل كل يوم
نرمين_ انا حطيت العلاج فين
ظلت تبحث حتى وجدته أخيرا
نرمين_ مش عارفه من غيرك كنت هكمل ازاي مش بعرف أنام غير بيك.
فتحت علبه الدواء وتناولت كمية كبيره منه على غير عادتها
نرمين_ أما اخد شويه كمان عشان اعرف أنام
تناولت نرمين نصف الدواء في جرعة واحده
......
عند محمد كان سايق العربيه بسرعه عاليه جدا لحد م وصل عند بيت حبيبته (سالي)
توجه محمد إلى بيت سالي دون أن يهاتفها.
عند سالي كانت تتحدث إلى صديقة لها
سالي_ ههههه المسكينه كانت عاوزه تكشفني بس انا قلبت الطرابيزه عليها وخليته يكرهها وانا طلعت الملاك البرئ هههه هاخد منه كل اللي حيلته وهفلسع أنا بقى.
محمد كان واقفا وسمع كلام سالي أحقا هي فقت معه من أجل المال وكلام نرمين عنها كان صحيحا
سالي بصدمه_ محمد انت هنا من أمتي
محمد_ انتي ازاي كدا واحده بريئه ملهاش ذنب ليه تعملي معاها كدا ليه تخليني أظلمها
انتي مش طبيعيه انتي واحده مريضه وخرج محمد وتركها تموت من الغيظ
عند نرمين_ بدأت تحس بشيء من الدوار
نرمين لنفسها_ اروح انام بقى ولم تنهمي جملتها حتى سقطتت على الأرض مغشيا عليها
محمد وهو سايق_ انا لازم اعتزلها انا غلطت كتير انا جيت عليها أوي ي رب سامحني ي رب انا ظلمتها كتير وقولتلها كلام قاسي أوي من غيظي كنت فاكرها وحشه ي رب تسامحني ي رب
وصل محمد المنزل لم يجد أي صوت لها ظل ينادي عليها وهي لا تجيب توجه نحو غرفتها وظل يطرق الباب ولا توجد اجابه احضر محمد مفتاح الغرفه وفتحها وما أن فتحها حتى وجد نرمين ملقاه على الأرض كأنها جثه هامده
محمد بصدمه_ نرمين نرمين فوقي ي نرمين
بدأ يتفحصها إذا كان هناك حرارة ويتأكد إذا قامت بايذاء نفسها حتى وجد علبة دواء بيدها
قرأ محمد المكتوب عليها وجد مكتوبا عليها مهدأ
محمد بدموع أكيد منتحرتش لا
ي رب تقوم بالسلامه ي رب وانا هصلح كل حاجه وحملها وتوجه بها نحو السيارة واتجه إلى المستشفى بأقصي سرعه
حملها محمد بسرعه وتوجه بها نحو المدخل
محمد بدموع _ دكتور بسرعه هتموت حد يسادعني أرجوكم ساعدوني هتموت مني
ادخلها الطبيب الغرفة وأجرى الفحوصات
الطبيب لازم ندخلها العمليات دي حاله انتحار بسرعه والا هتموت نبضها ضعيف جدا
كان محمد جالسا في ركن يدعو الله أن تمر الأمور على خير
بعد عدة ساعات خرجت الممرضه من غرفة العمليات
محمد بدموع ولهفه_ هي عملت ايه هي كويسه صح مش كدا قوليلي هي هتقوم مش كدا
الممرضه _ احنا عملنالها غسيل معده بس للأسف هي جت متأخر شويه وهنحطها دولقتي ف العنايه وان شاء الله تقوم بخير ادعيلها عشان احتمال تدخل ف غيبوبه
محمد طب ينفع ادخلها طيب
الممرضه_ للأسف مينفعش حضرتك تفضل هنا لأنها هتكون ف العنايه ممكن تزورها بكرا
محمد_ انا مش هقدر اسيبها لو سمحتي افهميني مش هسببلها أي أذى والله هقعد ف مكاني كدا
الممرضه للأسف مينفعش ولو سمحت اتفضل
ألقى محمد نظره سريعه عليها وهم ينقلونها إلى العنايه
عاد محمد للمنزل حزينا توجه نحو غرفتها وتمدد على سريرها
محمد لنفسه _ هي أكيد هتبقى كويسه أنا لازم أصلح غلطي معاها
وضع يده تحت الوساده عندما أحس بشيء تحتها ووجد مذكرات نرمين
فتحها محمد وبدأ في قراءتها
" بابا النهارده أنا أتكرمت ف مدرستي كل الطلاب أهاليهم كانو معاهم الا انا كنت لوحدي كنت أتمنى انك تيجي تحضر معايا وتحضني وتقولي انك فخور بيا بس انت عمرك م حبتني دايما بتعتبرني غلطة جت ف العيله بتاعتكم"
ماما النهارده ايدي اتحرقت كنت فكراكي هتجري عليا تشوفي انا أتأذيت ولا لأه بس انتي جيتي عاقبتيني"
فتح صفحه تانيه
"النهارده وانا رايحه الكلية شوفت شاب لطيف كان بيساعد راجل عجوز ف انه يعدي الشارع كان شكله لطيف الشاب معرفتش أغض بصري عنه خطفني بشعره الأسود اللي نازل علي عينه وكان طويل أوي حاسه نفسي قزمه جنبه"
فتح ورقه أخرى " قابلته تاني النهارده للمرة التانيه والمره دي كان بيعمل عمل لطيف زي المره اللي فاتت كان بيتعارك مع واحد عشان خبط قط وداس على رجله".
بايني حبيته ولا ايه
"انا بقيت بدعي بيه ف كل صلاه"
فتح ورقه تانيه
" انا مش مصدقه نفس الشخص جه أتقدملي ربنا استجاب لدعواتي بجد انا حاسه اني مبسوطه أوي"
طلع مش بيحبني وبيحب واحده تانيه بس أنا سمعتها وقالتلي انها عاوزه فلوسه ومش بتحبه كان لازم أقوله بس هي طلعتني غلطانه وهو صدقها "
"حاسه نفسي رجعت لنقطة الصفر تاني بقيت هامش للمره التانيه معنديش صحاب أهلي مش بيحبوني حتى الشخص اللي هيكون زوجي قلبه مع غيري"
بحاول أكون زوجه كويسه وأكسب قلبه بس هو مش مديني فرصه بيجرحني ويجرح كرامتي خايفه طاقتي تخلص واكرهه بعدها
ظل محمد يقرأ حتى أنهى القراءه والدموع تنهمر على وجهه
محمد_ ياااااه للدرجه دي انا كنت وحش
مكنتش اعرف انها بتتعذب كدا انا عمري م كنت أتخيل أن في حد ممكن يعاني كدا ي رب تقوم وتبقى كويسه ي رب والله هعوضها ي رب اديني فرصه أصلح غلطتي
حل الصباح وتوجه محمد نحو المشفى
محمد للمرضه_ لو سمحتي هي مراتي عامله ايه دلوقتي
الممرضه_ للأسف لسه مفافتش احتمال كبير تدخل ف غيبوبه
محمد_ لا ان شاء الله هتقوم انا واثق ف ربنا هي أكيد هتقوم وتكون كويسه
ارجوكي عاوز أدخلها
الممرضه. بس....
محمد_ ارجوكي هم خمس دقايق بس والله
الممرضه ماشي
دخل محمد وجلس بجوارها وأمسك يدها
محمد_ قومي بقى متبقيش قاسيه عليا أنتي طول عمرك طيبه سامحيني وقومي ارجوكي هعوضك والله بس قومي وبدأ في البكاء كالأطفال.
الممرضه _ لو سمحت اتفضل بقى الخمس دقايق خلصو والدكتور دلوقتي هيجي يشوفها
خرج محمد ف انتظار الطبيب وما سيخبره به
فحص الطبيب نرمين وخرج
محمد_ طمني ي دكتور
الطبيب_ للأسف هي دخلت ف غيبوبه ي ريت تدعيلها عن اذنك احنا هننقلها دلوقتي أوضه عاديه
مرت شهر واثنان وثلاثه ومازالت نرمين في حاله غيبوبه
محمد_ نرمين انتي طولتي أوي علفكره قومي بقى النهارده عيدميلادك هعملك كل اللي انتي عاوزاه قومي بقى
بدأ محمد في البكاء قومي بقى ي نرمين عقابك قاسي أوي عليا أرجوكي قومي بقى
لم يكمل كلامه حتى أحس بها تفتح عينيها وتغمضها من شده الضوء
. نرمين_ أنا فين
لم يصدق محمد أنها قد أفاقت أخيرا بعد كل هذه المده
قام محمد مسرعا وسحبها داخل أحضانه وكأنه يريد إدخالها وعدم إخراجها منه
نرمين وقد تأوهت بألم من شدة ضمه لها
محمد _ أنا آسف سامحيني ي نرمين أنا كنت قاسي معاكي أرجوكي سامحيني بس انا بجد بحبك ومش مستعد أخسرك
ارجوكي اديني فرصه تانيه أصلح بيها غلطتي
نرمين بطفوله _ فرصه واحده
بس حبيبتك سما
محمد_ سما مين دي انا مش بحب غيرك
جاء الطبيب وتفحص نرمين
الطبيب_ هي كويسه دلوقتي لو حابب أن هي تخرج النهارده مفيش مشكله
عن اذنكم
خرجت نرمين ومحمد وتوجهو نحو المنزل وصل محمد ونرمين
محمد _ البيت كان وحش من غيرك خشي ارتاحي شويه وانا طلبتلك أكل صحي
كادت أن تتحرك نرمين حتى شعرت أنها هتسقط أرضا
محمد نرمين خلي بالك وحملها وتوجه بها نحو غرفتها
نرمين بصوت متقطتع وخجل _ شكرا نزلني بقى
محمد ولا شكرا ولا حاجه انتي زي مراتي يعني
همت لتتحدث حتى لاحظت مذكراتها موضوعه على المنضضه
نرمين بصوت مبحوح_ هو انت فتحت المذكرات بتاعتي
محمد_ بصراحه انا اسف انا عارف انه مكنش ينف...
نرمين بدموع _ عجبتك حياتي الحزينه بقى مش كدا ويتري مشفق عليا مش كدا عشان كدا بتعمل كدا دا
محمد_ لا والله ابدأ من قبل م أقرأها وانا مقرر اني أصلح غلطتي ازاي كنت هضيع واحده باللطف والبراءه زيك كدا ارجوكي ي نرمين أنا بحبك والله العظيم بحبك تعالى ننسى كل اللي فات ونبدأ من جديد
نرمين_ موافقه
محمد ضمها وبدأ يلف بها أرجاء الغرفه
أ"حبك كتعويض لقلبك الجميل عن كل الآلام والمعاناة ، ليتني أخرج الحزن الذي في داخلك لعلي أغفر لنفسي عن ايذائي لكِ أيتها الملاك الرقيق♡'
تمت"
،رأيكم ي حلوين ❤️